XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
sPENKMAN schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:01:
[...]Kan je een indicatie geven van de beeldkwaliteit? Dit zal vrij lastig zijn aangezien het nogal persoonlijk is maar een poging zal zeker worden gewaardeerd ;)
Laat ik het zo zeggen, de dansende horizontale strepen die ik had zijn zover ik kan zien nagenoeg weg..

Wat me nog wel opvalt is dat er bij alle zenders behoorlijk wat ruis in het geluid zit als je de TV wat harder zet.. Ik weet niet of dat normaal is.. Met zo'n nieuwe dienst ga je echt op van alles letten, en ik weet niet of ik dat met UPC ook al had of niet.. Ik wil niet als een mierenneuker overkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Inflatable schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:40:
[...]

Met alle respect, ik heb geen zin om dat voor alle zenders uit te gaan zoeken, dat mogen jullie samen met Hertzinger lekker zelf doen.. Wel weet ik dat Radio 1 klopt, en Radio 2 en 3FM al niet meer, en zo geldt dat volgens mij voor de rest van de zenders ook.. Arrow Classic Rock net ff gecontrolleerd verder op het lijstje, klopt ook niet, zit niet op 104.60..

Zoals ik al zei, voor mij persoonlijk is Radio Veronica het belangrijkste.. Niet alleen zit die niet op de frequentie waar ie hoort volgens de lijst, ik kan hem zelfs helemaal niet meer krijgen.. Hij zat op 91.50, maar die frequentie doet ook niets meer dan een bak kraken en ruis doorgeven sinds het onderhoud van afgelopen donderdag.. :/
Ik zal ervoor zorgen dat de correcte frequentielijsten over een aantal dagen op www.xmsnet.nl staan. Wat betreft radio Veronica-> In welke gemeente woon je?
Alle energie ging de afgelopen dagen naar de kwaliteitsverbeteringen voor de TV-dienst maar vanaf nu zullen wij de radio dienst onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:42:
[...]

Laat ik het zo zeggen, de dansende horizontale strepen die ik had zijn zover ik kan zien nagenoeg weg..

Wat me nog wel opvalt is dat er bij alle zenders behoorlijk wat ruis in het geluid zit als je de TV wat harder zet.. Ik weet niet of dat normaal is.. Met zo'n nieuwe dienst ga je echt op van alles letten, en ik weet niet of ik dat met UPC ook al had of niet.. Ik wil niet als een mierenneuker overkomen..
Terwijl mierenneukers juist erg handig kunnen zijn na aanpassingen in een van onze diensten :)
Anyway: Het signaal komt nu een stuk sterker binnen, dus het kan zijn dat het signaal 'overboost' op je geluidssysteem. Dit komt eigenlijk alleen voor als mensen eigen versterkers hebben.
Probeer anders even het geluid via je videorecorder te bekijken (de meeste mensen hebben deze toch nog wel.. toch?) Vaak filteren videorecorders het geluid zodat de pieken wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
Ik zit in Hilversum.. En de ruis in het TV-geluid blijft hetzelfde met of zonder versterker ertussen, ik heb helaas geen videorecorder..

[ Voor 20% gewijzigd door Inflatable op 29-11-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:42:
Ik zit in Hilversum.. En de ruis in het TV-geluid blijft hetzelfde met of zonder versterker ertussen, ik heb helaas geen videorecorder..
Direct aangesloten op ons aansluitpunt met een goede randaarde en een COAX kabel met een goede afscherming? (zoals omschreven in de nieuwe handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
denan schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:55:
[...]

Direct aangesloten op ons aansluitpunt met een goede randaarde en een COAX kabel met een goede afscherming? (zoals omschreven in de nieuwe handleiding).
Ja, aangesloten op dezelfde groene coax-kabel in de meterkast waar UPC eerst op zat, en die gaat vervolgens naar het aanluitpunt in de woonkamer, daaraan is niks veranderd..

Ik was trouwens vergeten te melden dat in Teletekst sommige letters en cijfers wegvallen, dit gebeurd ook op bijna alle zenders.. Dit is erg onhandig al je net 1 cijfer mist van een paginanummer ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:42:
[...]

Ja, aangesloten op dezelfde groene coax-kabel in de meterkast waar UPC eerst op zat, en die gaat vervolgens naar het aanluitpunt in de woonkamer, daaraan is niks veranderd..

Ik was trouwens vergeten te melden dat in Teletekst sommige letters en cijfers wegvallen, dit gebeurd ook op bijna alle zenders.. Dit is erg onhandig al je net 1 cijfer mist van een paginanummer ofzo..
Zou je het anders eens kunnen testen zonder dat aansluitpunt er tussen? Ik heb nog geen ruisklachten gehoord dus ik gok het in eerste instantie op iets lokaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199307

Nieuwe aansluiting XMS Nijmegen Grootstal

Geen internet of telefoon mogelijk inverband met crosslink aanluiting met andere gebuiker!
Op aansluit dag wel doorgemeten en goed bevonden maar bleek niet te kloppen.
Week later weer doorgemeten en vonden crosslink volgens monteurs.
Nu nog steeds niet opgelost word aan gewerkt.

Tv na 2 weken redelijk ( streep is nu weg)Geluid op Ned 1 en 3 veel te zacht
Beeld vergelijkbaar met UPC
Radio zeer slecht 7(8)7 Alles zit 0,10 Mhz hoger dan vermelding van XMS.
Keizerstad niet om aan te horen zo veel ruis.
10 gold niet aanwezig
Veronica is slecht veel ruis

Reeds gemeld dat internet en telefoon niet mogelijk is maar men heeft nog geen oplossing , ze zoeken naar de crosslink met welke gebruiker ik ben verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
denan schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:46:
[...]

Zou je het anders eens kunnen testen zonder dat aansluitpunt er tussen? Ik heb nog geen ruisklachten gehoord dus ik gok het in eerste instantie op iets lokaals.
Beetje teveel gedoe, zoals ik al zei alles zit gewoon nog zoals het zat.. Het is verder ook geen groot probleem, je hoort het alleen als je het geluid behoorlijk hard zet.. Belangrijkste vind ik op dit moment het in orde maken van de radio, en daarna teletekst (waar tekens wegvallen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:11:
[...]

Beetje teveel gedoe, zoals ik al zei alles zit gewoon nog zoals het zat.. Het is verder ook geen groot probleem, je hoort het alleen als je het geluid behoorlijk hard zet.. Belangrijkste vind ik op dit moment het in orde maken van de radio, en daarna teletekst (waar tekens wegvallen)..
Waar vallen de tekens exact weg? midden in de tekst of aan een van de randen (zoja: welke rand?).
Nu TV in orde is zal Hertzinger het radio signaal onder de loep nemen. Deze week zullen de nieuwe frequentielijsten op de website komen en mij is ook toegezegd dat de lijsten sneller geupdate zullen worden na werkzaamheden
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 199307 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:43:
Nieuwe aansluiting XMS Nijmegen Grootstal

Geen internet of telefoon mogelijk inverband met crosslink aanluiting met andere gebuiker!
Op aansluit dag wel doorgemeten en goed bevonden maar bleek niet te kloppen.
Week later weer doorgemeten en vonden crosslink volgens monteurs.
Nu nog steeds niet opgelost word aan gewerkt.

Tv na 2 weken redelijk ( streep is nu weg)Geluid op Ned 1 en 3 veel te zacht
Beeld vergelijkbaar met UPC
Radio zeer slecht 7(8)7 Alles zit 0,10 Mhz hoger dan vermelding van XMS.
Keizerstad niet om aan te horen zo veel ruis.
10 gold niet aanwezig
Veronica is slecht veel ruis

Reeds gemeld dat internet en telefoon niet mogelijk is maar men heeft nog geen oplossing , ze zoeken naar de crosslink met welke gebruiker ik ben verbonden
Het geluid van alle zenders is deze week uitgemeten en komt overal even hard binnen. Als er 1 of een aantal zenders zacht (of geen) geluid hebben is dit waarschijnlijk iets lokaals. Wat mogelijk is, is dat door een breuk/slechte aansluiting/slechte RTV splitter de frequenties waarop de audio binnenkomt signaalverlies hebben.

Het kan ook zijn dat een tv problemen heeft met het signaal als er geen RTV splitter tussen zit, dus als men de tv direct op ons aansluitpunt heeft zitten. Als je me een uitgebreide omschrijving kunt geven van je aansluiting (kabels/splitters/versterkers/aantal tv's/etcetcetc) kan ik je wellicht vertellen waar het probleem kan zitten.
Die vezelkruising zal ik morgen waarschijnlijk wel tegenkomen. Is het alleen bij de aannemer gemeld of is er ook contact geweest met de 1e-lijns servicedesk?

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 03-12-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
denan schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:56:
[...]

Waar vallen de tekens exact weg? midden in de tekst of aan een van de randen (zoja: welke rand?).
.
Bovenin en aan de rechterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143924

denan schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:56:
[...]
Oud nieuws het wegvallen van de tekens aan de rechterzijde bij TXT, in Soest heb ik hier ook nog steeds last van. Misschien een fiber kwaaltje of krijgt Hilversum ook het TV signaal uit Soest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Als de tekens aan de rechterkant wegvallen heeft dat 2 oorzaken:
- Het teletekst signaal komt mee in het signaal van de TV zender, te weten aan het eind van de frequentie. Doordat wij meer zenders hebben en een "scherpere" frequentie-indeling hebben kan het voorkomen dat televisie's de informatie-stream voor de laatste rij tekens niet goed kunnen scheiden per kanaal. Hierdoor kan het zijn dat de informatie wegvalt. Veel teletekst signalen gebruiken standaard de laatste rij (meest rechtse) niet meer vanwege dit probleem.
- Bij de encoding van het signaal (aan de kant van Hertzinger) zijn er nog wat kleine problemen. Hier is men nu mee bezig, maar dat zal het bovenstaande verhaal niet oplossen. (wellicht wel wat verminderen, maar het is in oorsprong een probleem inherent aan de techniek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
@Denan:
Kom zelf uit Nijmegen en hoor veel positieve geluiden over XMS.
Als ik het goed begrijp zijn er nu 3 abonnements vormen 24/48/100 zowel met als zonder internet. Ik neem aan dat iemand met 24 mbit dezelfde kwaliteit telefonie en tv mag verwachten als iemand met 100 mbit maar dat er toch op de één of andere manier dmv QoS geregeld is dat deze twee diensen een vaste bandbreedte hebben. Hoevel bandbreedte reserveren jullie voor de televisie & telefonie en wat blijft er als het ware over voor het internet verkeer?

Kan overigens melden dat veel bedrijven uit de regio zich ergeren aan de traagheid van KPN over de aanleg van glasvezel op industrieterreinen. Best apart dat je thuis eerder glasvezel tot je beschikking hebt dan op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Oppie schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:32:
@Denan:
Kom zelf uit Nijmegen en hoor veel positieve geluiden over XMS.
Als ik het goed begrijp zijn er nu 3 abonnements vormen 24/48/100 zowel met als zonder internet. Ik neem aan dat iemand met 24 mbit dezelfde kwaliteit telefonie en tv mag verwachten als iemand met 100 mbit maar dat er toch op de één of andere manier dmv QoS geregeld is dat deze twee diensen een vaste bandbreedte hebben. Hoevel bandbreedte reserveren jullie voor de televisie & telefonie en wat blijft er als het ware over voor het internet verkeer?
De kwaliteit van de analoge tv dienst staat los van de bandbreedte van je glasvezelverbinding. Het analoge signaal komt namelijk over een apparte fiber binnen en trekt dus niets van je bandbreedte af. De telefoniedienst heeft een eigen netwerkverbinding die los staat van de Internet verbinding. Dit trekt dus ook niets van je afgenomen bandbreedte af.
Kan overigens melden dat veel bedrijven uit de regio zich ergeren aan de traagheid van KPN over de aanleg van glasvezel op industrieterreinen. Best apart dat je thuis eerder glasvezel tot je beschikking hebt dan op je werk.
En een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Vanavond de support desk maar even gebeld over de beeldkwaliteit (strepen / golven over het beeld). Dit probleem was bekend en zou verholpen moeten zijn bij het vervangen van de wijk versterker.

Omdat er geen zicht was hoever dit was uitgerold wordt ik morgen even terug gebeld.

Op teletekst mis ik ook een aantal tekens aan de rechterkant, dit heb ik ook aangegeven maar zou ik in principe even bij jou neerleggen Denan omdat dit hier al eerder ter sprake is gekomen. Ik ben van mening dat het probleem hier niet lokaal ligt aangezien andere zenders wel goed doorkomen wat ik ook heb doorgegeven. Het probleem van wegvallende tekens kan ik alleen terug vinden op NOS teletekst.

offtopic:
Ennuh, doe de groetjes aan Michiel van me ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:15:
Vanavond de support desk maar even gebeld over de beeldkwaliteit (strepen / golven over het beeld). Dit probleem was bekend en zou verholpen moeten zijn bij het vervangen van de wijk versterker.

Omdat er geen zicht was hoever dit was uitgerold wordt ik morgen even terug gebeld.

Op teletekst mis ik ook een aantal tekens aan de rechterkant, dit heb ik ook aangegeven maar zou ik in principe even bij jou neerleggen Denan omdat dit hier al eerder ter sprake is gekomen. Ik ben van mening dat het probleem hier niet lokaal ligt aangezien andere zenders wel goed doorkomen wat ik ook heb doorgegeven. Het probleem van wegvallende tekens kan ik alleen terug vinden op NOS teletekst.

offtopic:
Ennuh, doe de groetjes aan Michiel van me ;)
De werkzaamheden zijn al afgerond, dus de strepen/golven zijn bij iedereen al verdwenen. Als je er nog problemen mee hebt vermoed ik iets lokaals, bij alle klanten die we aan de lijn hebben gehad is het beeld nu 100% namelijk. (note: Michiel bied bij deze zijn nederige excuses aan voor het geven van een onjuist antwoord ;))
Voor het teletekst verhaal: Lees een paar topics naar boven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 04-12-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:53:
De werkzaamheden zijn al afgerond, dus de strepen/golven zijn bij iedereen al verdwenen. Als je er nog problemen mee hebt vermoed ik iets lokaals, bij alle klanten die we aan de lijn hebben gehad is het beeld nu 100% namelijk. (note: Michiel bied bij deze zijn nederige excuses aan voor het geven van een onjuist antwoord ;))
Voor het teletekst verhaal: Lees een paar topics naar boven. :)
Ook teletekst is een duidelijk antwoord, toch blijf ik het vreemd vinden dat 95% wel goed doorkomt en er dus maar 1 of 2 regels afbreken per volledige pagina.

Toch blijf ik erbij dat het TV signaal niet hier binnen ligt, hoe kan het anders zijn dat bepaalde zenders wel goed doorkomen en andere niet. Het is ook niet zo dat de kabels slecht zijn aangelegd, ik heb daarvoor juist extra goede spullen gekocht welke toch echt 10x beter zijn dan wat we voorheen hadden liggen. Ondertussen is de kwaliteit toch minder dan bij UPC.

Ik sluit niet uit dat het probleem toch lokaal ligt, maar ik stel wel kritische vragen ;)

Omdat het niet erg realistisch is dat je even langs komt hobbelen (Wat uiteraard wel mag ;)) doe ik de video maar even naar jou toe komen. Ik heb een DVD-tje opgenomen en deze tot een ISO gebakken.

Discovery is een stuk beter dan bijvoorbeeld Nederland 1, de kwaliteit lijkt ook te varieren. Nou is het wat lastig om het duidelijk over te brengen omdat onze hdd recorder te ruis eruit lijkt te halen maar Discovery is naar mijn mening toch net even een fractie scherper.

beeld_test.iso (160MB)

En een plaatje van teletekst:
Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/xms/teletekst.jpg

note: Excuses zijn uiteraard geaccepteerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 04-12-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:53:
[...]

Ook teletekst is een duidelijk antwoord, toch blijf ik het vreemd vinden dat 95% wel goed doorkomt en er dus maar 1 of 2 regels afbreken per volledige pagina.
Het hangt er ook echt van af hoe goed de tv het signaal kan scheiden. Soms kan informatie wel goed opgepikt worden, soms valt de informatie voor de tv in het frequentiebereik van het beeldsignaal van de volgende zender (en zal het dus genegeerd worden).
Toch blijf ik erbij dat het TV signaal niet hier binnen ligt, hoe kan het anders zijn dat bepaalde zenders wel goed doorkomen en andere niet. Het is ook niet zo dat de kabels slecht zijn aangelegd, ik heb daarvoor juist extra goede spullen gekocht welke toch echt 10x beter zijn dan wat we voorheen hadden liggen. Ondertussen is de kwaliteit toch minder dan bij UPC.

Ik sluit niet uit dat het probleem toch lokaal ligt, maar ik stel wel kritische vragen ;)

Omdat het niet erg realistisch is dat je even langs komt hobbelen (Wat uiteraard wel mag ;)) doe ik de video maar even naar jou toe komen. Ik heb een DVD-tje opgenomen en deze tot een ISO gebakken.

Discovery is een stuk beter dan bijvoorbeeld Nederland 1, de kwaliteit lijkt ook te varieren. Nou is het wat lastig om het duidelijk over te brengen omdat onze hdd recorder te ruis eruit lijkt te halen maar Discovery is naar mijn mening toch net even een fractie scherper.
Juist doordat er slechts een paar zenders slechter overkomen is de kans groot dat het ergens in de binnenhuisinstallatie zit. Als het in de glasvezelring of in de CATV module zou zitten zouden namelijk alle zenders slecht zijn. De kans bestaat wel dat er een soort van signaaldemping op bepaalde frequentiegebieden in de vezel zit, maar de kans daarop is miniem (bij hooguit 0.01% van de storingscases komt dit voor). Een mogelijkheid is om even in je straat te informeren of meerdere mensen dezelfde klachten hebben. Is dat zo dan zal er iets in de vezel mis zitten op straatniveau, maar ik verwacht dat dat niet het geval is. Iedereen in de straat zou dan namelijk hetzelfde probleem hebben en dan zouden wij het allang op de 1e lijn van de CSD gemerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31952

Hallo allen,

Bij deze toch een vraag over hoe het met de informatie voorziening zit met betrekking tot niet portaal/dudok/... huiseigenaren/bewoners.

Ik wil toch graag wat kwijt omtrent dit gebeuren (laat ik voorop stellen dat ik open-minded ben).
Als eigenaar van een hobby website zijnde, staande op een volledig eigen server, en gelokeerd in mijn eigen huisje, ben ik altijd opzoek geweest naar die "perfecte" glasverbinding.
Laat iemand mijn nu wijzen op XMSnet.
Ik bijzonder in mijn nopjes de hele website doorlezen en bijna van mijn stoel vallen bij het zien van de stads-tekening wanneer ik tot mijn verbazing zie dat mijn buurt er ook op staat(niet portaal/dudok, gewoon eigen huis).
Ik nog denken GLAS??? bij mij.....??? nee dat kan niet(heel ongelovig).
Ik heb mij dan toch aangemeld en hopende op die verlossende informatie wacht ik al drie weken.
Blijkt er vermeld iets in de trant van "don't call us we call you"..........over een paar weken. :(

Toch geprobeert te bellen, hetzelfde antwoord "don't call us....". Maar wel de bevestiging dat ze mijn aanmelding hadden gekregen.
Lees ik deze topic en dus het nummer van de lokale aannemer bellen. Huis informatie gegeven en mb-num. Je mag 1x raden ............ja je snapt het al, "don't call us....".

Ik ben dus ook naar het info-huis in Utrecht geweest en daar blijkt dus dat de stads-tekening een STUK gedetaileerder is. Het blijkt dat op internet de kaart met mijn blok(C) weer is opgedeelt in 3 stukjes ja dat zie je goed, stukjes die misschien een 3de deel van vak-C vullen(bijna niet te zien op internet).

Nou komt voor mij de persoonlijke frustratie, ik woon 130m van het Portaal-blok af en voor mijn deur is de stoep +/- 2jaar geleden open geweest voor een gigantische bundel met glas buizen, als ik onder de grond mijn arm buiten de deur steek kan ik de glas buizen vastpakken(en naar binnen trekken, hehe) 8)7 .

Ik heb dit vermeld bij de support-desk als bij de locale aannemer, met betrekking tot opzegging van mijn abbonementen en kosten, vind ik het toch fijn om op een redelijke termijn te horen of ik nou wel of niet dat ontzettende geluk heb op dat extra stukje glas in mijn huis. _/-\o_

Zijn er meer mensen die tegen dit soort gelijkende situaties aanlopen of ben ik nou net weer die ene.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het geluid van alle zenders is deze week uitgemeten en komt overal even hard binnen. Als er 1 of een aantal zenders zacht (of geen) geluid hebben is dit waarschijnlijk iets lokaals. Wat mogelijk is, is dat door een breuk/slechte aansluiting/slechte RTV splitter de frequenties waarop de audio binnenkomt signaalverlies hebben.

Het kan ook zijn dat een tv problemen heeft met het signaal als er geen RTV splitter tussen zit, dus als men de tv direct op ons aansluitpunt heeft zitten. Als je me een uitgebreide omschrijving kunt geven van je aansluiting (kabels/splitters/versterkers/aantal tv's/etcetcetc) kan ik je wellicht vertellen waar het probleem kan zitten.

Vandaag bezoek gehad van monteurs:
Zit een nieuwe splitter r/tv tussen en monteurs hebben hem nagekeken was prima. Alle andere tv zitten nog op UPC en gaan prima alleen de radio en LCD tv zitten op de XMS aansluiting.
Geluid is nog steeds het zelfde bij radio en TV. Beeld vertoont zo nu en dan een storings streep.
Monteurs hebben dit gezien maar weten er geen oplossing voor. En voor het geluid hebben ze ook geen verklaring ,geven de TV de schuld ( is een nieuwe 3 maand oude digitaal met dynapicts en HDMI)
Bij UPC heeft hij geen enkel probleem en een pervfect beeld en geluid.En bij de schotel gaat het ook prima.

Telefoon vezel is gelast zat volgens monteurs breuk in.
Helaas nog steeds geen verbinding. Komt weer een ander voor kunnen ze niet aan de praat krijgen.
Tweede monteur heeft doorgemeten en heeft een nieuw telefoon kastje geplaats , maar dat hielp ook niet.Licht signaal kwam wel aan na meting, maar hij doet het nog niet. Zijn verondersteling dat XMS nog steeds de poort nog niet heeft geopend. Telefoontje naar XMS gepleegt en men zou zo snel mogenlijk de poort openen maar nu is er nog niets ( begint op andere helpdesken en providers te lijken)

Die vezelkruising zal ik morgen waarschijnlijk wel tegenkomen. Is het alleen bij de aannemer gemeld of is er ook contact geweest met de 1e-lijns servicedesk?
Ook aan de help desk gemeld

Ga nu kijken of het internet het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 31952 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:10:
Hallo allen,

Bij deze toch een vraag over hoe het met de informatie voorziening zit met betrekking tot niet portaal/dudok/... huiseigenaren/bewoners.

[...]

Zijn er meer mensen die tegen dit soort gelijkende situaties aanlopen of ben ik nou net weer die ene.....
Ik woon ook in Utrecht (eigen appartement, wijk H als ik me niet vergis), heb me ook ongeveer 3 weken geleden via internet aangemeld als "geïnteresseerd" en heb ook nog noppes gehoord. Dus je bent in ieder geval niet de enige die moet wachten op enig taal of teken.... Terwijl de wijk, volgens de website, gepland stond voor 9 oktober 2006 tot 1 december 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook mijn webmail is nog steeds niet actief. :( Heb 2 weken geleden per mail van een helpdesk medewerker deze gegevens gehad zou een brief krijgen maar nooit gezien!!!!) <+:)
Ga dus niet eens het internet proberen want als ze bij XMS na 3 weken nog steeds de poort niet hebben geopend heeft het geen zin.
Bij de buren hebben ze vandaag ook geprobeert de boel ( lampje branden rood en was op de zelfde dag als bij ons aangesloten) te herstellen maar heeft ook nog geen verbinding. Is waar schijnlijk niet de beste dag van de monteurs geweest!
Zullen nog maar eerst een paar dagen wachten tot de poort is opengezet door XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
uw
denan schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:35:
[...]

Het hangt er ook echt van af hoe goed de tv het signaal kan scheiden. Soms kan informatie wel goed opgepikt worden, soms valt de informatie voor de tv in het frequentiebereik van het beeldsignaal van de volgende zender (en zal het dus genegeerd worden).

[...]
Ik heb een vrij nieuwe high-end breedbeeld TV staan van Sony, lijkt mij niet dat die niet goed kan omgaan met Teketekst.. En het lijkt mij ook duidelijk dat als ik hier mensen zie met allemaal precies hetzelde probleem dat de oorzaak niet bij ons ligt maar bij de manier waarop Hertzinger de boel doorgeeft.. Plus zoals ik al eerder zei, op UPC was er geen enkel probleem, en die leverde niet zoveel minder zenders..

Maargoed, het is duidelijk dat dit kleine (maar wel irritante) probleem niet opgelost zal worden na jouw verhaal dat het aan de vele zenders ligt die dicht op elkaar liggen qua frequentie, en er dus weinig aan te doen valt.. Mijn vraag is nu, zal het geen issue meer zijn als jullie digitale TV gaan leveren?

[ Voor 13% gewijzigd door Inflatable op 05-12-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Monteurs zijn net (weer) weg...

nu moet het signaal goed zijn, en we moesten iets tekenen voor ontvangst.. kregen echter geen kopie (blauw doordrukblad) want die was weg (??). maar dat moest niks uitmaken.

hang ik laptop eraan, ziet ie wel een netwerk, maar geen/beperkte mogelijkheden.. doet nog niks dus. krijg ook geen ip.
die monteurs die er toevallig nog stonden even aangesproken, en nu schijnen hun de oplevering aan Houten te moeten melden, en wij vervolgens zelf dienen te bellen om het te laten activeren,, klopt dit?
ik vind het nu allemaal wel erg lang duren namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Even kort, want het is druk:
De oplevering duurt ongeveer 24 uur. De aannemers vergeten dat nog wel eens te melden.

[ Voor 34% gewijzigd door denan op 07-12-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:41:
uw
[...]

Ik heb een vrij nieuwe high-end breedbeeld TV staan van Sony, lijkt mij niet dat die niet goed kan omgaan met Teketekst.. En het lijkt mij ook duidelijk dat als ik hier mensen zie met allemaal precies hetzelde probleem dat de oorzaak niet bij ons ligt maar bij de manier waarop Hertzinger de boel doorgeeft.. Plus zoals ik al eerder zei, op UPC was er geen enkel probleem, en die leverde niet zoveel minder zenders..

Maargoed, het is duidelijk dat dit kleine (maar wel irritante) probleem niet opgelost zal worden na jouw verhaal dat het aan de vele zenders ligt die dicht op elkaar liggen qua frequentie, en er dus weinig aan te doen valt.. Mijn vraag is nu, zal het geen issue meer zijn als jullie digitale TV gaan leveren?
De frequentieverdeling ligt bij ons scherper (en is netter opgedeeld) dan bij UPC/Casema, dus dat is het verschil. Hertzinger is wel aan het kijken of men vanuit de centrales in elke stad een aanpassing op het teletekst signaal kan maken zodat deze problemen (voor een groot deel) niet meer voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 07-12-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 199307 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:22:
Ook mijn webmail is nog steeds niet actief. :( Heb 2 weken geleden per mail van een helpdesk medewerker deze gegevens gehad zou een brief krijgen maar nooit gezien!!!!) <+:)
Ga dus niet eens het internet proberen want als ze bij XMS na 3 weken nog steeds de poort niet hebben geopend heeft het geen zin.
Bij de buren hebben ze vandaag ook geprobeert de boel ( lampje branden rood en was op de zelfde dag als bij ons aangesloten) te herstellen maar heeft ook nog geen verbinding. Is waar schijnlijk niet de beste dag van de monteurs geweest!
Zullen nog maar eerst een paar dagen wachten tot de poort is opengezet door XMS.
Wij zetten alles pas aan als wij een correcte oplevering vanuit de aannemer doorkrijgen. Wacht anders even een paar uur, of zet morgen even je gegevens op email naar het support@ adres. Ik zal er dan even naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 07-12-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denan , Ze hebben vandaag alles aangezet. ;)
De telefoon en het internet doen het nu ( internet is best snel zonder router) de router is nog een oudertype wat maar in tien kan verwerken inplaats van 100 in.
Mijn eigen netwerk kan hij wel met 100 verwerken.

Router er tussen uit en ik haal bij speedtest 6518,8 KByte /ps ( 52150 kbps) en up 10039 kbps.
Dus niets meer te klagen wat dat betreft.
Geluid van Radio is nadat ik vandaag een vergulde kabel heb geplaats iets beter geworden maar nog steeds veel ruis op bv.Keizerstad en 10 gold is er niet etz. En bij de TV veranderde er niets door die kabels .
Maar hier kom ik nog op terug bij de vegadering van gebruikers vereniging van Nijmegen as dinsdag.
Al vast bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 199307 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:46:

Maar hier kom ik nog op terug bij de vegadering van gebruikers vereniging van Nijmegen as dinsdag.
Al vast bedankt voor je tips.
Daar zit ik niet bij in ieder geval, maar ik neem aan dat er wel een XMS/GNEM projectleider aanwezig is?

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 07-12-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:35:
Juist doordat er slechts een paar zenders slechter overkomen is de kans groot dat het ergens in de binnenhuisinstallatie zit. Als het in de glasvezelring of in de CATV module zou zitten zouden namelijk alle zenders slecht zijn. De kans bestaat wel dat er een soort van signaaldemping op bepaalde frequentiegebieden in de vezel zit, maar de kans daarop is miniem (bij hooguit 0.01% van de storingscases komt dit voor). Een mogelijkheid is om even in je straat te informeren of meerdere mensen dezelfde klachten hebben. Is dat zo dan zal er iets in de vezel mis zitten op straatniveau, maar ik verwacht dat dat niet het geval is. Iedereen in de straat zou dan namelijk hetzelfde probleem hebben en dan zouden wij het allang op de 1e lijn van de CSD gemerkt hebben.
We hebben het een en ander opnieuw nagelopen en het lijkt op de meeste zenders net even iets beter te zijn. Me pa neemt nog wat nieuw spul mee om zodoende het probleem op te lossen.

Ik zal tevens eens informeren bij andere in de straat, wellicht dat ik wat vergelijking op kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartementje in Lunetten (wijk van Utrecht) en ga huren bij Portaal... Ik neem helemaal niks mee, geen telefoon, internet of TV... Ik wil dus de hele zooi nieuw aanschaffen en nu lees ik dit. En het lijkt ook nog eens een beschikbaar te zijn op mijn postcode. Hmmm, interessant, eens even goed gaan lezen. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
GoldieLox schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:52:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartementje in Lunetten (wijk van Utrecht) en ga huren bij Portaal... Ik neem helemaal niks mee, geen telefoon, internet of TV... Ik wil dus de hele zooi nieuw aanschaffen en nu lees ik dit. En het lijkt ook nog eens een beschikbaar te zijn op mijn postcode. Hmmm, interessant, eens even goed gaan lezen. :)
Ze zijn nu bezig in Lunetten, ik heb kastjes al in de meterkast hangen en ze hebben zelfs al glasvezel geblazen.
Alleen ik heb nog geen signaal, het zou paar dagen duren (ze moesten iets buiten aansluiten), alleen duurt dit al een week :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djtrustno1 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:55:[...]Alleen ik heb nog geen signaal, het zou paar dagen duren (ze moesten iets buiten aansluiten), alleen duurt dit al een week :(.
Een technisch moment: :z

In de meeste gevallen hebben mensen wel eens 2 koper draadjes met elkaar verbonden. Dit kan op een aantal verschillende en zeer simpele manieren echter buiten-werkers leggen de uiteinde van de draadjes naast elkaar doen er wat soldeer over en daarna nog een sokje tegen sluiting met andere lassen. En daarna werkt het, of de uiteinde nou wat meer of wat minder tegen elkaar liggen, of dat er nou wat meer of minder soldeer wordt gebruikt, zolang ze maar contact maken met elkaar werkt het. Het is natuurlijk wel zo dat als de uiteinde over een wat langer stukje(2cm) sluitend tegen elkaar liggen dat er minder storing(ruis/"klapperende verbindingen") is. Maar het werkt hoe dan ook.

Met glas is dat een totaal ander laken en pak.
Bij glasvezel moeten de uiteinde 100% gericht "tegen" elkaar aan liggen. Licht moet namelijk ononderbroken door kunnen gaan. Indien er een breking in de licht straal komt dan gaat de licht straal kaatsen tegen de wanden van het glasvezeltje en heb je "ruis". Doordat licht ook door versterker stations gaat wordt de "ruis" ook mee versterkt totdat de ruis meer is dan het uiteindelijke signaal. Het gaat er dus om, om het signaal tijdig uit te filteren en op nieuw weer in de glasvezel te schieten. Deze apparatuur om het signaal eruit te filteren en opnieuw te versturen is GIGANTISCH duur.
Men zal begrijpen dat het lassen van glasvezeltjes dan ook een BIJZONDER secuur en tijdrovend werkje is. Hiervoor zijn dan ook speciale "lasboxen" waarbij de lasser de 2 uiteinden in een houdertje steekt in de lasbox die vervolgens de uiteinde zo recht mogelijk afsnijdt om ze vervolgens tegen elkaar te zetten en te lassen. Het laatste wat ik erover gehoord heb is dat het lassen maar een bijzonder beperkt aantal keren kan en dan moet de lasbox opnieuw geeikt worden.

Wat betreft het wachten op de aansluitingen "buiten" dat een paar dagen gaat duren kan ik mij dus enigzins voorstellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
djtrustno1 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:55:
[...]

Ze zijn nu bezig in Lunetten, ik heb kastjes al in de meterkast hangen en ze hebben zelfs al glasvezel geblazen.
Alleen ik heb nog geen signaal, het zou paar dagen duren (ze moesten iets buiten aansluiten), alleen duurt dit al een week :(.
Neem anders even contact op met de servicedesk als het te lang duurt. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat door onvoorziene omstandigheden problemen in de aansluiting over het hoofd worden gezien. Wij kunnen dan de aannemer even vragen om naar het probleem te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 01:52

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

offtopic:
Quote: GoldieLox schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:52:
Eind quote

Alvast welkom in de wijk ;), * XplodingForce woont er ook...

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
Ik zat me laatst te realiseren dat als ik mijn abonnement zou omzetten naar een XMS ik mijn ADSL modempje niet meer als router kan gebruiken en ik dus een router nodig heb om meerdere PCs achter de verbinding te zetten. Hoe hebben jullie dat opgelost? Dedicated router? Zo ja, welke? Of gebruiken jullie een thuisservertje daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
martdj schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:06:
Ik zat me laatst te realiseren dat als ik mijn abonnement zou omzetten naar een XMS ik mijn ADSL modempje niet meer als router kan gebruiken en ik dus een router nodig heb om meerdere PCs achter de verbinding te zetten. Hoe hebben jullie dat opgelost? Dedicated router? Zo ja, welke? Of gebruiken jullie een thuisservertje daarvoor?
Inderdaad een router geplaatst naast het glasvezel kastje.. Ik heb mijn oude ADSL modem/router vervangen voor een E-tech adsl/kabel algemene breedband router, deze om precies te zijn: http://e-tech.nu/Product_...NG=N&LANG=N&SUB=Netwerk.. E-tech is een goedkoop B-merk, maar werkt dus prima.. Je kan natuurlijk ook voor een wireless router gaan als je dat wilt, zolang het maar een algemene adsl/kabel/whatever breedband router is..

XMS 10Mbit geeft mij 1,83MB/s download, 1,1MB/s upload, en ping 1ms naar sites als www.tweakers.net 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 07-12-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
denan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:41:
[...]

Neem anders even contact op met de servicedesk als het te lang duurt. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat door onvoorziene omstandigheden problemen in de aansluiting over het hoofd worden gezien. Wij kunnen dan de aannemer even vragen om naar het probleem te kijken.
Ik wacht nog wel paar dagen voordat ik ga bellen, ze zijn buiten op diverse plekken in de straat bezig.

Het is gelukkig nog geen 1 januari, dan heb ik de kabel tv opgezegd, internet abonnement had ik al 2 maanden niet meer.

Ze zijn trouwens onaangekondigd langs gekomen, geen brief ontvangen. Je moet geluk hebben dat je thuis bent.
2 weken geleden hebben ze de cps en viop-adapter geplaatst. Week geleden heb ze de glasvezel geblazen en gelasd (1 voor de cps en 1 voor de tv signaal), trouwens leuk om te zien hoe ze het doen met speciaal las-apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31952 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:10:Ik ben dus ook naar het info-huis in Utrecht geweest en daar blijkt dus dat de stads-tekening een STUK gedetaileerder is. Het blijkt dat op internet de kaart met mijn blok(C) weer is opgedeelt in 3 stukjes ja dat zie je goed, stukjes die misschien een 3de deel van vak-C vullen(bijna niet te zien op internet).
@Denan:
Mijn complimenten, Ik krijg de indruk dat het geschreven hier inderdaad wat mee wordt gedaan.
De kaart van Utrecht is aangepast met meer details en een duidelijkerer ring. Ook de daadwerkelijke aan te sluiten woonblokken zijn geaccentueerd. _/-\o_

Voorstel:
Indien er tijd voor is om dit uit te voeren is het dan niet een id om elk blok klikkable te maken zodat deze op zich in een meer gedetailleerd nivaeu te zien is. Het zou fijn zijn om de straten daadwerkelijk te kunnen zien. Zo is meteen duidelijk of ik mijn kwijl kan wegvegen ;( of dat ik echt een teiltje nodig heb gedurende de lange wacht op de aansluiting. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Anoniem: 31952 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:23:
[...]

@Denan:
Mijn complimenten, Ik krijg de indruk dat het geschreven hier inderdaad wat mee wordt gedaan.
De kaart van Utrecht is aangepast met meer details en een duidelijkerer ring. Ook de daadwerkelijke aan te sluiten woonblokken zijn geaccentueerd. _/-\o_

Voorstel:
Indien er tijd voor is om dit uit te voeren is het dan niet een id om elk blok klikkable te maken zodat deze op zich in een meer gedetailleerd nivaeu te zien is. Het zou fijn zijn om de straten daadwerkelijk te kunnen zien. Zo is meteen duidelijk of ik mijn kwijl kan wegvegen ;( of dat ik echt een teiltje nodig heb gedurende de lange wacht op de aansluiting. :9~
Of als dit niet makkelijk per blok kan, de kaart klik baar maken zodat een (veel) hogere resolutie kaart tevoorschijn komt zodat we in ieder geval in meer detail dingen kunnen zien.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik was ook aan het bedenken hoe de internetverbinding vanaf de meterkast naar de huiskamer te krijgen. Een wireless router leek mij de beste manier. Een Belkin (heb ik goede ervaringen mee) wifi router heb je voor iets meer dan 50,- en is tevens een 4poorts 10/100Mbit switch.

Als ik die in de meterkast zou zetten, dan plaats ik de Belkin Access Point die ik al heb in de huiskamer en knoop ik zo twee bedrade netwerken aan elkaar. Zoiets:

'glasvezel'---'aansluitpunt-in-meterkast'-'wifi router' - - - - - 54G - - - - - 'wifi accesspoint'-'10/100Mbitswitch' - PC & Xbox360

Hopelijk lijdt je ping niet onder een wifi verbinding, maar volgens mij valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 31952 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:23:
[...]

Voorstel:
Voor planningsvragen is de planningsafdeling altijd de meest up-to-date afdeling (0800 555 2 555). Zij staan in direct contact met de aannemer (of zijn soms zelfs de aannemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GoldieLox schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:53:
Ik was ook aan het bedenken hoe de internetverbinding vanaf de meterkast naar de huiskamer te krijgen. Een wireless router leek mij de beste manier. Een Belkin (heb ik goede ervaringen mee) wifi router heb je voor iets meer dan 50,- en is tevens een 4poorts 10/100Mbit switch.

Als ik die in de meterkast zou zetten, dan plaats ik de Belkin Access Point die ik al heb in de huiskamer en knoop ik zo twee bedrade netwerken aan elkaar. Zoiets:

'glasvezel'---'aansluitpunt-in-meterkast'-'wifi router' - - - - - 54G - - - - - 'wifi accesspoint'-'10/100Mbitswitch' - PC & Xbox360

Hopelijk lijdt je ping niet onder een wifi verbinding, maar volgens mij valt dat wel mee.
Wij raden eigenlijk altijd draadloze verbindingen af (jarenlange slechte ervaring met alle wireless hardware). Kabels zijn wellicht iets meer werk in het begin, maar daarna heb je er nooit meer omkijken naar.
Wireless verbindingen hebben constant onderhoud nodig, vooral als de buurman plots een goedkope wireless router aanschaft.

Note: er waren ooit plannen om klanten wireless routers te geven, maar na 4 a4tjes van mij met mogelijke storende factoren en de impact voor de klanten/XMS support heeft men dit godzijdank niet gedaan. (sorry voor de mensen die een gratis wireless router wilden hebben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
denan schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:40:
[...]

Note: er waren ooit plannen om klanten wireless routers te geven, maar na 4 a4tjes van mij met mogelijke storende factoren en de impact voor de klanten/XMS support heeft men dit godzijdank niet gedaan. (sorry voor de mensen die een gratis wireless router wilden hebben ;))
Alleen een beetje jammer dat we nu er helemaal niks bijkrijgen waardoor veel klanten zelf alsnog een wireless router plaatsen vermoed ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voicemail
Omdat bleek dat er toch veel onduidelijkheid was over onze voicemail dienst heb ik een handleiding online geplaatst:
http://www.xtramediaservi...rol.cfm?ID=8995#voicemail
note: Ja, voicemail is gratis bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:19:
[...]

Alleen een beetje jammer dat we nu er helemaal niks bijkrijgen waardoor veel klanten zelf alsnog een wireless router plaatsen vermoed ik.. ;)
Wat wij dus weer actief ontmoedigen/afraden. Belangrijk speerpunt hierbij is natuurlijk dat wij geen wireless routers supporten. Indien klanten dit aanschaffen dienen ze zelf te weten hoe alles werkt. Voor onze 1e lijns CSD is het onmogelijk om wireless-router problemen telefonisch te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
denan schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:28:
[...]

Wat wij dus weer actief ontmoedigen/afraden. Belangrijk speerpunt hierbij is natuurlijk dat wij geen wireless routers supporten. Indien klanten dit aanschaffen dienen ze zelf te weten hoe alles werkt. Voor onze 1e lijns CSD is het onmogelijk om wireless-router problemen telefonisch te troubleshooten.
Hmm, ik weet niet wat ik hiermee moet. :) Ik ben zelf bovengemiddeld handig met computers/netwerken, zoals zovelen hier. :) Ik zie zelf het probleem niet zo, je moet uiteraard wel weten wat je doet. Ik heb erg weinig zin om UTP langs plinten en door muren te gaan trekken in mijn eerste eigen woninkje. Ik wil het graag netjes hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
GoldieLox schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:44:Hmm, ik weet niet wat ik hiermee moet. :) Ik ben zelf bovengemiddeld handig met computers/netwerken, zoals zovelen hier. :) Ik zie zelf het probleem niet zo, je moet uiteraard wel weten wat je doet. Ik heb erg weinig zin om UTP langs plinten en door muren te gaan trekken in mijn eerste eigen woninkje. Ik wil het graag netjes hebben...
LAN via het stopcontact is ook nog een optie uiteraard. Ik heb zelf alles bekabeld aangezien ik regelmatig groter bestanden van een centrale server af haal. Met 3 clients op een 54Mbit verbinding is het echt geen feest, de snelheid per systeem kakt behoorlijk in.

Ik heb ook wifi in huis, en dat werkt prima voor mijn PDA en laptop maar mijn eigen desktop houd ik toch lekker op LAN, dan maar wat meer moeite om de kabels goed te trekken en weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
sPENKMAN schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:05:
[...]

LAN via het stopcontact is ook nog een optie uiteraard. Ik heb zelf alles bekabeld aangezien ik regelmatig groter bestanden van een centrale server af haal. Met 3 clients op een 54Mbit verbinding is het echt geen feest, de snelheid per systeem kakt behoorlijk in.

Ik heb ook wifi in huis, en dat werkt prima voor mijn PDA en laptop maar mijn eigen desktop houd ik toch lekker op LAN, dan maar wat meer moeite om de kabels goed te trekken en weg te werken.
Over LAN via stopcontact heb ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen gehoord, dan kun je beter voor wifi gaan denk ik. Goed, eerst maar eens maandag de situatie in mijn nieuwe woning goed bekijken en zien of het mogelijk is om UTP goed weg te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
sPENKMAN schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:05:
[...]

54Mbit/s is idd een beetje mager, maar er zijn tegenwoordig toch ook snellere WiFi verbindingen mogelijk? 108Mbit b.v.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 10:04
Een vraag;

Ik woon in Dokkum (noord-friesland). Alles in Noord-oost friesland wordt hier beheerd door KabelNoord (www.kabelnoord.nl). @home en Chello wordt hier dan ook geleverd VIA kabelnoord.

Hier in dokkum liggen inmiddels OVERAL glasvezelkabels. Is het niet mogelijk dat jullie ook de lijnen van kabelnoord gaan exploiteren, of ben ik aan het dromen?

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
GoldieLox schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:03:
[...]

Over LAN via stopcontact heb ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen gehoord, dan kun je beter voor wifi gaan denk ik. Goed, eerst maar eens maandag de situatie in mijn nieuwe woning goed bekijken en zien of het mogelijk is om UTP goed weg te werken...
Lees de c't van, uit mijn hoofd, November eens. Daar staat een test in van recente Wifi routers/kaarten en van Lan via het stopcontact oplossingen. LAN via het stopcontact komt er dan toch wel een stuk beter uit dan Wifi, maar is helaas wel erg duur (130 euro per aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Denan (of iemand anders...), welke wired broadband router zouden jullie adviseren om de internetverbinding te delen?
Ik heb zowiezo 1 pc, een xbox360 en een wifi accesspoint voor mn laptop aan te sluiten.

Morgen ga ik het huurcontract tekenen en ik denk dat ik morgenavond gelijk maar even via de site het alles in één pakket (internet, tv/radio, telefonie) ga aanvragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Het bedrijf GNEM wil alle 66.000 huishoudens in Arnhem aansluiten op glasvezel.

Is er al een besluit genomen bij de GNEM?
Deze beslissing zou in December plaatsvinden toch?

Ik switch direct over in iedergeval _/-\o_

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoldieLox schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:28:
Denan (of iemand anders...), welke wired broadband router zouden jullie adviseren om de internetverbinding te delen?
Ik heb zowiezo 1 pc, een xbox360 en een wifi accesspoint voor mn laptop aan te sluiten.

Morgen ga ik het huurcontract tekenen en ik denk dat ik morgenavond gelijk maar even via de site het alles in één pakket (internet, tv/radio, telefonie) ga aanvragen. :)
Dan hoop ik voor je dat je niet al teveel haast hebt. De eerste paar weken hoor je namelijk helemaal niks. (Tenzij dat bij huurwoningen anders gaat als bij koopwoningen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
XMS heeft een brief gestuurd naar het adres van mijn ouders in Soest.
Men geeft daarin aan dat er, voor zover het nog niet is gebeurd, een kastje in de meterkast aangelegd gaat worden. Dit onafhankelijk of het nu wel of niet gebruikt gaat worden. Dit ivm mogelijk toekomstige huurders. Nu zit dat kastje eral want dat is een jaar geleden ofzo al aangelegd.
Tot zover geen probleem.

Maar nu.
Er zit ook een brief bij met aanbiedingen. Een x-bedrag korting als je een pakket afneemt. Ook prima. Maar wat doe je met je huidige abonnementen als je over wilt stappen??
Daarover staat nauwelijks iets uitgelegd. Telefoon is wel duidelijk, die kun je laten overnemen. Maar dit geldt niet voor TV/radio en Internet. Internet abonnementen lopen veelal per jaar met 1 maand opzegtermijn. Het zou wel toevallig zijn als het abonnement net gaat aflopen.

Hoe gaat XMS hiermee om?
Dubbel betalen (een maandje) is nog niet zo erg maar veel langer moet het niet gaan worden.
Zonder TV/radio/telefoon/internet zitten is al helemaal niet leuk, dus de aansluiting van een nieuw abonnement luistert nog kritisch.

Nog een punt.
Wat doet XMS als er op de huidige (KPN) telefoonlijn een personen-alarm-oproep systeem aangesloten is? Dit is het geval bij mijn ouders. Een groot aantal woningen zijn hiervan voorzien en hiermee kun je in geval van problemen op een knop drukken om centraal een alarm over te kunnen laten gaan. Dit loopt via de telefoonlijn. Kan dit ook via het nieuwe abo?
De genoemde situatie is niet uniek want het betreft hier een groot aantal woningen in dit complex. (ca 50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heb je behoorlijk moderne ouders als die zon breedband verbinding nodig hebben, stukje eigen belang kan natuurlijk ook nog :)
Ik ken dat alarm systeem enigzins, is volgens mij een aansluiting die op normale wijze gesplitst wordt en als het ware een "telefoon" is. Lijkt me misschien meer een vraag voor de aanbieder ervan, zullen wel meer te maken hebben met nieuwe vormen van telefonie de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:16:
Nog een punt.
Wat doet XMS als er op de huidige (KPN) telefoonlijn een personen-alarm-oproep systeem aangesloten is? Dit is het geval bij mijn ouders. Een groot aantal woningen zijn hiervan voorzien en hiermee kun je in geval van problemen op een knop drukken om centraal een alarm over te kunnen laten gaan. Dit loopt via de telefoonlijn. Kan dit ook via het nieuwe abo?
De genoemde situatie is niet uniek want het betreft hier een groot aantal woningen in dit complex. (ca 50).
quote vanaf de XMS site.

XMS raad het gebruik van persoonsalarmeringssystemen op een VoIP telefonie-netwerk zoals XMS af. Deze alarmeringssystemen werken vaak met een noodknop die mensen om hun nek dragen. Zodra zich een medische noodsituatie voordoet kunnen mensen op de knop drukken en worden zij automatisch doorverbonden met een centrale die de juiste hulpdiensten kan inschakelen.

VoIP-telefonie houdt in dat de telefoonverbinding via een aantal servers op het internet loopt. Deze servers, en de gebruikte internetverbinding, hebben regelmatig onderhoud nodig. Om ervoor te zorgen dat klanten zo min mogelijk overlast ondervinden van dit onderhoud, plannen providers dit vaak tussen 01:00 en 06:00 's nachts. Tijdens dit onderhoud kan het zijn dat de VoIP-telefoonlijn voor een aantal minuten stopt met functioneren.

In de ogen van XMS is het risico te groot dat zich juist tijdens dit onderhoud noodsituaties voordoen bij mensen met een persoonsalarmeringssysteem. In de praktijk kan dat leiden tot situaties waarbij de noodknop een aantal minuten niet functioneert. Aangezien in een noodsituatie elke minuut telt raad XMS het gebruik van een VoIP lijn in combinatie met een persoonsalarmeringssysteem dan ook af. Andere alarmeringssystemen zoals bewakingsdiensten zijn hier natuurlijk minder gevoelig voor. Zij hebben vaak een buffer die ervoor zorgt dat het systeem automatisch gaat bellen naar de bewakingscentrale zodra de lijn weer actief is. Voor informatie hierover verwijzen wij u naar uw bewakingsdienst.

Bron: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

Nog een punt.
Even een stukje beroepsdeformatie....

Voor personenalarmering (kan erg kritiek zijn) moet je erg terughoudend zijn bij het toepassen van andere technieken als de ouderwetse telefoonlijn. Zo'n systeem kan van levensbelang zijn en dan wil je dus niet dat je TelCo een storinkje heeft op zijn datanetwerk. De uptime van een ouderwetse telefoonlijn is enorm, zeg maar gerust 99,999%. Dat kan geen enkel (betaalbaar) datanetwerk evenaren. Doe dan voor die personenalarmering maar het goedkoopste abo van KPN ofzo, naast je XMS-aansluiting.

Voor personenalarmering moet je dus ook bijvoorbeeld geen IPB van KPN gebruiken. Mooie techniek allemaal, dat zeker. Maar de betrouwbaarheid is gewoon minder. Voor zoiets belangrijks moet je gewoon "de 5 negens" hebben.

Edit:
En dat alles net 4 minuten te laat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
las3r schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 09:23:
Een vraag;

Ik woon in Dokkum (noord-friesland). Alles in Noord-oost friesland wordt hier beheerd door KabelNoord (www.kabelnoord.nl). @home en Chello wordt hier dan ook geleverd VIA kabelnoord.

Hier in dokkum liggen inmiddels OVERAL glasvezelkabels. Is het niet mogelijk dat jullie ook de lijnen van kabelnoord gaan exploiteren, of ben ik aan het dromen?

Erik
Nee, dat netwerk is van kabelnoord dus daar kunnen wij niets voor leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GoldieLox schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:28:

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met linksys, maar ik ben momenteel bezig met het bedraden van mijn nieuwe woning. Liever 100Mbit UTP door het hele huis dan ergens een wireless router.
(note: Mijn voordeel is dat ik net een woning gekocht heb en het dus in de muren kan aanbrengen. Geen kabelgoten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 39993 schreef op maandag 11 december 2006 @ 08:02:
[...]

Dan hoop ik voor je dat je niet al teveel haast hebt. De eerste paar weken hoor je namelijk helemaal niks. (Tenzij dat bij huurwoningen anders gaat als bij koopwoningen.)
ALs alles al in de woning hangt zetten wij het binnen een paar uur aan. Bij huurwoningen gaat dat een stuk sneller aangezien daar niet de vraag speelt of wij de woning wel aansluiten en wanneer de aannemer dat kan inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:43:
Het bedrijf GNEM wil alle 66.000 huishoudens in Arnhem aansluiten op glasvezel.

Is er al een besluit genomen bij de GNEM?
Deze beslissing zou in December plaatsvinden toch?

Ik switch direct over in iedergeval _/-\o_
Volgens mij speelt dat nog, maar ik zal eens gaan informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Er zit ook een brief bij met aanbiedingen. Een x-bedrag korting als je een pakket afneemt. Ook prima. Maar wat doe je met je huidige abonnementen als je over wilt stappen??
Daarover staat nauwelijks iets uitgelegd. Telefoon is wel duidelijk, die kun je laten overnemen. Maar dit geldt niet voor TV/radio en Internet. Internet abonnementen lopen veelal per jaar met 1 maand opzegtermijn. Het zou wel toevallig zijn als het abonnement net gaat aflopen.

Hoe gaat XMS hiermee om?
Dubbel betalen (een maandje) is nog niet zo erg maar veel langer moet het niet gaan worden.
Zonder TV/radio/telefoon/internet zitten is al helemaal niet leuk, dus de aansluiting van een nieuw abonnement luistert nog kritisch.
Aangezien alles al in huis hangt (werkend) is het voor ons een kwestie van een paar uur om alle diensten aan te zetten. Het is dus mogelijk om een abonnement aan te vragen een week of 2 voor het beeindigen van de oude abonnementen. KPN telefonie zeggen wij op indien men het nummer overzet, televisie/internet dient men zelf op te zeggen.
Nog een punt.
Niets. Wij raden het gebruik van persoonsalarmeringssystemen over VoIP verbindingen met klem af! Wat wel een optie is, is dat men voor de persoonsalarmering het kpn abonnement om laat zetten naar belbudget (9.80/maand). Of dat men alleen internet via ons neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 39993 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:24:
[...]

Even een stukje beroepsdeformatie....

Voor personenalarmering (kan erg kritiek zijn) moet je erg terughoudend zijn bij het toepassen van andere technieken als de ouderwetse telefoonlijn. Zo'n systeem kan van levensbelang zijn en dan wil je dus niet dat je TelCo een storinkje heeft op zijn datanetwerk. De uptime van een ouderwetse telefoonlijn is enorm, zeg maar gerust 99,999%. Dat kan geen enkel (betaalbaar) datanetwerk evenaren. Doe dan voor die personenalarmering maar het goedkoopste abo van KPN ofzo, naast je XMS-aansluiting.

Voor personenalarmering moet je dus ook bijvoorbeeld geen IPB van KPN gebruiken. Mooie techniek allemaal, dat zeker. Maar de betrouwbaarheid is gewoon minder. Voor zoiets belangrijks moet je gewoon "de 5 negens" hebben.

Edit:
En dat alles net 4 minuten te laat :'(
4 minuten te laat? Ik heb dat stukje over persoonsalarmering al meer dan een half jaar geleden geschreven en op de xms website geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
denan schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:50:
[...]

Aangezien alles al in huis hangt (werkend) is het voor ons een kwestie van een paar uur om alle diensten aan te zetten. Het is dus mogelijk om een abonnement aan te vragen een week of 2 voor het beeindigen van de oude abonnementen. KPN telefonie zeggen wij op indien men het nummer overzet, televisie/internet dient men zelf op te zeggen.

[...]

Niets. Wij raden het gebruik van persoonsalarmeringssystemen over VoIP verbindingen met klem af! Wat wel een optie is, is dat men voor de persoonsalarmering het kpn abonnement om laat zetten naar belbudget (9.80/maand). Of dat men alleen internet via ons neemt.
Bedankt voor de informatie, ook alle andere posters die hierop gereageerd hebben.
Ik had wel op de website gekeken maar het stukje over de Persoonsalarmeringssytemen over VoIP niet gevonden.
Ik kan het me voorstellen dat het zo werkt en dat er geen garanties gegeven kunnen worden met een telefoonverbinding over VoIP. Het is alleen jammer dat hierover niets in de brief staat die XMS gestuurd heeft. Het is natuurlijk maar een beperkte doelgroep die van persoonsalarm gebruik maken maar wel een kwetsbare groep. Deze wat oudere mensen zijn niet zo technisch en begrijpen niet hoe dit alles werkt. Zoals gezegd gaat het om een redelijk grote groep mensen waar mijn ouders wonen maar het is niet beperkt tot dit gebied. Ik denk dat er nog wel meer van die soort (huur)woningen zijn waar ouderen wonen.

Dat nieuwe abonnementen redelijk snel aangesloten kunnen worden geloof ik wel. De overlap wordt dan minder. Het is wel zo dat dit buiten een actie periode vallen. De huidige aanbiedingen gelden namelijk 3 maanden. Als het internet abonnement bijvoorbeeld over 5 maanden pas afloopt is het lastig plannen. Eventueel zou je dan met een langere overlap genoegen moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:06:
[...]

Bedankt voor de informatie, ook alle andere posters die hierop gereageerd hebben.
Ik had wel op de website gekeken maar het stukje over de Persoonsalarmeringssytemen over VoIP niet gevonden.
Ik kan het me voorstellen dat het zo werkt en dat er geen garanties gegeven kunnen worden met een telefoonverbinding over VoIP. Het is alleen jammer dat hierover niets in de brief staat die XMS gestuurd heeft. Het is natuurlijk maar een beperkte doelgroep die van persoonsalarm gebruik maken maar wel een kwetsbare groep. Deze wat oudere mensen zijn niet zo technisch en begrijpen niet hoe dit alles werkt. Zoals gezegd gaat het om een redelijk grote groep mensen waar mijn ouders wonen maar het is niet beperkt tot dit gebied. Ik denk dat er nog wel meer van die soort (huur)woningen zijn waar ouderen wonen.
Dat is ook de reden dat wij de 1e lijns csd instrueren om dit telefonisch door te geven mochten er vragen komen van oudere mensen. Wij zouden dit op zich wel in een van de brieven kunnen zetten, maar onderzoek heeft uitgewezen dat hoe meer informatie wij in de brief zetten, hoe minder er blijft hangen bij mensen. Wij krijgen nu zelfs al klachten dat er teveel informatie in de brieven staat en vooral voor ouderen kan dat een probleem zijn.
Wat wel fijn is, is dat dit een redelijk kritische klantengroep is. Over het algemeen zullen deze mensen eerst ons bellen met vragen voordat ze een abonnement afsluiten en dan kan de csd controleren of men een persoonsalarm heeft.
Dat nieuwe abonnementen redelijk snel aangesloten kunnen worden geloof ik wel. De overlap wordt dan minder. Het is wel zo dat dit buiten een actie periode vallen. De huidige aanbiedingen gelden namelijk 3 maanden. Als het internet abonnement bijvoorbeeld over 5 maanden pas afloopt is het lastig plannen. Eventueel zou je dan met een langere overlap genoegen moeten nemen.
Niet verder vertellen, maar na die actieperiode zullen de acties ook nog gelden.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 15:37
denan,

Misschien wat raar maar goed het is al volgt:

Binnen maximaal 2 maanden wil ik een appartement kopen in het centrum van nijmegen nabij het station. Ik heb een paar opties gezien, maar allemaal melden ze:
Als het bovenstaande huisnummer en postcode kloppen, is uw adres niet gevonden in de lijst adressen die zeker aangesloten kunnen worden. Wilt u toch aangesloten worden, dan kunt u hier uw gegevens achterlaten. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om u te informeren of uw woning ook aangesloten kan worden.
Hoe groot is dan alsnog de kans dat dit in de loop van 2007 gaat gebeuren, want aangezien ik de woning nog niet heb is het ook niet echt handig om het forumlier in te vullen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GS2K1 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:12:
denan,

Misschien wat raar maar goed het is al volgt:

Binnen maximaal 2 maanden wil ik een appartement kopen in het centrum van nijmegen nabij het station. Ik heb een paar opties gezien, maar allemaal melden ze:

[...]

Hoe groot is dan alsnog de kans dat dit in de loop van 2007 gaat gebeuren, want aangezien ik de woning nog niet heb is het ook niet echt handig om het forumlier in te vullen....
Het invullen van het aanmeldingsformulier is geheel vrijblijvend (indien het een non-portaal/dudok/scw woning betreft) dus je kunt je gewoon aanmelden.
De procedure is als volgt:
- Klant wil graag een aansluiting maar zijn/haar woning valt niet onder de huidige planning
- Klant schrijft zich in via de website
- Wij sturen alle non-planning aanmeldingen elke dag door naar de projectbureau's in elke regio
- De hoofdaannemer neemt deze mee in zijn planningslijsten en wacht tot hij ergens de mogelijkheid/ruimte ziet om de aansluiting te realiseren.
- De hoofdaannemer neemt contact op met de klant om te vragen of er nog interesse is
-> Zoja, worden er afspraken gemaakt over de aansluitdatum en het uiteindelijke contract.
-> Zonee, schrapt de aannemer de aanvraag en gaat hij verder met de gewone planning (no strings attached dus)
Gezien het vrijblijvende karakter van dit soort aanmeldingen is de reactie ook zeer vrijblijvend. De aannemer zal pas contact opnemen als de mogelijkheid tot aansluiten aanwezig is, tot die tijd zal hij niets van zich laten horen.
Ik verwacht dat wij dit soort aanmeldingen in de toekomst meer kunnen stroomlijnen, maar momenteel ligt de druk vooral op het aansluiten van alle Portaal/Dudok/Scw woningen. Deze woningen zullen dus altijd voorrang krijgen en alleen als de aannemer ergens een gaatje kan vinden zullen koop/andere huurwoningen ontsloten kunnen worden.

Add: Als het een koopcomplex betreft staat het je natuurlijk vrij om de medebewoners te mobiliseren om allemaal glasvezel te nemen. Dit zal in jouw geval toch nodig zijn aangezien het een appartement betreft (daar las ik net overheen). Indien het op de begane grond zit zal het aansluiten geen probleem zijn, maar indien het een appartement is op een andere verdieping moeten wij door de meterkasten van alle onderliggende bewoners met de vezel. Dit soort opleveringen regelen bij de Portaal/SCW/Dudok woningen is al erg lastig, en dat zijn woningen die allemaal aangesloten worden. Laat staan bij koopwoningen waar mensen wonen die niets met ons te maken hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 12-12-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 15:37
Ok bedankt voor de reactie! Dan kan ik denk ik beter gewoon voorlopig eerst iets anders nemen, voorlopig zie ik het voordeel van glasvezel nog niet echt in, het is meer om gelijk klaar te zijn voor toekomst en wat hogere snelheden. Over een jaar verder kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik heb zojuist de internetverbinding aangevraagd, niet het complete tv/telefoon/pakket. Met het doe-het-zelf pakket welteverstaan. Ik heb gewoon even niet zoveel geld op het moment en dit is het goedkoopste... Een vaste telefoon heb ik toch niet nodig en qua tv, ik denk dat ik eens ga kijken hoe moeilijk/makkelijk/goedkoop het is om mijn Sony LCD-TV met ingebouwde DVB tuner geschikt te maken voor ontvangst van digitale tv door de lucht.

De eerste zes maanden zijn gratis, daarna 32,95 voor het internetabonnement.

Edit: even navraag gedaan bij xms; als ik in een later stadium (zeg na 3 maanden) ook tv en telefoon wil afnemen, dan wordt er ergens "een knop omgezet", geen aanpassingen nodig in je eigen huis en betaal ik het restant van de zes maanden nog het actietarief en daarna de normale prijs.

Dus:
nu: 6 maanden gratis internet
na 3 maanden toch tv erbij?
dan nog 3 maanden alles voor 19,95
daarna voor 50,-

[ Voor 31% gewijzigd door estorino op 13-12-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138640

Leuk, die "vooruitgang"! Ik dacht dat de apparatuur in de meterkast geplaatst zou worden? Hier hebben ze het midden in de huiskamer gehangen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:06:
Leuk, die "vooruitgang"! Ik dacht dat de apparatuur in de meterkast geplaatst zou worden? Hier hebben ze het midden in de huiskamer gehangen! :(
Het kan inderdaad voorkomen dat de situatie in huis zo is dat het niet mogelijk/goed is om de hardware in de meterkast op te hangen. Wel is het zo dat de aannemer altijd de klant hiervan op de hoogte moet brengen (en het ook netjes hoort op te hangen/af te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:23:
[...]

Het kan inderdaad voorkomen dat de situatie in huis zo is dat het niet mogelijk/goed is om de hardware in de meterkast op te hangen. Wel is het zo dat de aannemer altijd de klant hiervan op de hoogte moet brengen (en het ook netjes hoort op te hangen/af te werken).
Ik denk dat portaal hier voor de goedkoopste (lees minst praktische) oplossing gekozen heeft.Om het signaal in andere kamer te krijgen heb je een utp kabel van 25-50 meter nodig.. Ik ga snel een kabelhandeltje openen denk ik. (Levert zo'n lange kabel signaalverlies op eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat portaal hier voor de goedkoopste (lees minst praktische) oplossing gekozen heeft.Om het signaal in andere kamer te krijgen heb je een utp kabel van 25-50 meter nodig.. Ik ga snel een kabelhandeltje openen denk ik. (Levert zo'n lange kabel signaalverlies op eigenlijk?)
Portaal heeft hier niets mee te maken, eerder de aannemer.
Het is trouwens niet de minst praktische oplossing. De mins praktische oplossing zou namelijk zijn om een (gevoelige) fiberkabel+mantel zo'n 15 meter door de woning te trekken. 1 knikje en de monteurs kunnen terug om alles opnieuw te lassen. Daarom kiest men er bewust voor om zo mijn mogelijk fiber daadwerkelijk in de woning aan te leggen. Als klanten het signaal verder willen verdelen dient men dat zelf te doen.
Ik denk trouwens dat je kabelhandel geen lang leven beschoren is. XMS klanten kunnen in de XMS huizen gratis UTP/RJ11/Coax kabelsetjes krijgen op verschillende lengtes. :) (max 1 setje per klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:33:
[...]

Het is trouwens niet de minst praktische oplossing. De mins praktische oplossing zou namelijk zijn om een (gevoelige) fiberkabel+mantel zo'n 15 meter door de woning te trekken. 1 knikje en de monteurs kunnen terug om alles opnieuw te lassen. Daarom kiest men er bewust voor om zo mijn mogelijk fiber daadwerkelijk in de woning aan te leggen. Als klanten het signaal verder willen verdelen dient men dat zelf te doen.
Bij mij is er door de aannemer vorig jaar 5-7 meter overlengte van de fiberkabel+mantel in een lus onder in de kruipruimte gelegd. Heb gevraagd of dit anders kon maar dat ging niet meer, alles was al afgelast en aangesloten. Ik vraag mij nu wel af als wanneer ik onder de vloer moet zijn en het zaakje beschadigt raakt wie de herstelkosten gaat betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Portaal heeft hier niets mee te maken, eerder de aannemer.
Ik denk trouwens dat je kabelhandel geen lang leven beschoren is. XMS klanten kunnen in de XMS huizen gratis UTP/RJ11/Coax kabelsetjes krijgen op verschillende lengtes. :) (max 1 setje per klant)
Da's nou weer wel klantvriendelijk! Wanneer gaat XMS huizen met glasvezel verhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:11:
[...]

Da's nou wel weer wel klantvriendelijk! Wanneer gaat XMS huizen met glasvezel verhuren?
Dat doen we al onder de naam Portaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 143924 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:45:
[...]

Bij mij is er door de aannemer vorig jaar 5-7 meter overlengte van de fiberkabel+mantel in een lus onder in de kruipruimte gelegd. Heb gevraagd of dit anders kon maar dat ging niet meer, alles was al afgelast en aangesloten. Ik vraag mij nu wel af als wanneer ik onder de vloer moet zijn en het zaakje beschadigt raakt wie de herstelkosten gaat betalen?
De kans dat je die kabel beschadigt is erg klein. Het gaat ook meer over het knikken van de fiber en die kans is klein als hij in een dikke huls onder de vloer ligt. Zolang je geen tuinschaar pakt en de kabel in 1000 stukjes knipt zullen de kosten voor eventueel onderhoud voor ons zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
Denan is er al iets bekend over digitale televisie want dat zou in de tweede helft van dit jaar worden ingevoerd .
en het jaar is bijna voor bij ..
worden het de kastjes van Aminet bv ...
ik hoor het wel
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:58:
Denan is er al iets bekend over digitale televisie want dat zou in de tweede helft van dit jaar worden ingevoerd .
en het jaar is bijna voor bij ..
worden het de kastjes van Aminet bv ...
ik hoor het wel
alvast bedankt
Het enige dat ik momenteel kan/mag zeggen is dat er binnenkort een test komt met een aantal gebruikers die voorgeselecteerd zijn. Wij zullen binnenkort contact opnemen met deze gebruikers voor de eerste tests van de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denan ,
Een vraag : vertaagt een router het in en uitgaande internet verkeer? :S
Ben in bezit van Linksys DSL Router/Ethetfast cable BEFSR41
1 poort 10/100 broadband modem
4 poorts 10/100 Switched poorts
Hoor van je ,al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51
denan schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:24:
[...]

... De telefoniedienst heeft een eigen netwerkverbinding die los staat van de Internet verbinding. Dit trekt dus ook niets van je afgenomen bandbreedte af.
Ik neem aan dat de telefonie over dezelfde vezel als het internet gaat? Als er 100 meg gebruikt wordt voor internet dan hou je toch geen bandbreedte meer over voor telefonie? Tenzij jullie natuurlijk met een gig naar de CPE gaan. Zover ik weet is dat Packetfront spul 100 meg.

Mieren!@#$%^ FTW!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
Wat is de status van de radio-doorgifte in Hilversum Denan? Er is bij mij nog niks veranderd..
Anoniem: 199307 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:47:
Denan ,
Zover ik weet niet.. Ik gebruik zelf een el-cheapo E-tech router voor m'n 10Mbit XMS verbinding, en heb gewoon dezelfde internetsnelheden en ping als zonder router ertussen..

[ Voor 75% gewijzigd door Inflatable op 15-12-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 13:12
Vandaag is mijn glasvezelverbinding opgeleverd.

Het ziet er erg goed uit, even snel getest met laptop en ik haal snelheden van 1,7 mb/s down en ongeveer 1,2 up

Heb alleen een vraagje : staan alle poorten standaard open op de verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik was vandaag weer even op mijn nieuwe woonadres (vanaf volgende week woon ik er definitief) en er was een brief van xms: mijn woning zou "waarschijnlijk al aangesloten" zijn (volgens mij niet, ik heb geen kastjes kunnen ontwaren in de meterkast) en anders zou er spoedig contact opgenomen worden door de aannemer voor het maken van zo'n kastje. Hopelijk gaat dit niet al te lang duren. :)

Ik ga doe-het-zelven, ik heb al gezien dat het weinig problemen moet opleveren om een UTP kabel naar mijn PC te trekken.

Rest mij nog het uitzoeken van een router (liefst goedkoop -> tweedehands), nog tips welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 199307 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:47:
Denan ,
Een router zal overhead genereren, maar in een klein lokaal netwerk is dat echt niet te merken. Wel kan het zijn dat er bepaalde (goedkope/oude) routers zijn met een trage processor die bepaalde securitysettings niet kan bijhouden. Hierdoor kan de router ook met het IP-verkeer in de problemen komen en zal de verbinding trager worden.
De meeste 10/100Mbit routers zijn echter prima geschikt voor een 10-100Mbit verbinding. Een goede benchmark is altijd om de snelheid van het netwerk eerst te testen met een kale configuratie (alleen de computer zonder firewalls/virusscanners) en daarna 1 voor 1 de componenten (router, router+een aantal firewall rules, router+firewall rules+virusscanner, etcetc) in je netwerk toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:00:
[...]

Ik neem aan dat de telefonie over dezelfde vezel als het internet gaat? Als er 100 meg gebruikt wordt voor internet dan hou je toch geen bandbreedte meer over voor telefonie? Tenzij jullie natuurlijk met een gig naar de CPE gaan. Zover ik weet is dat Packetfront spul 100 meg.

Mieren!@#$%^ FTW!
1) Ja, maar de telefonie loopt over een QoS poort(poort 1), internet loopt op een low priority poort op het CPS (poort 8 ). Hierdoor heeft telefonie verkeer dus voorrang op het internet verkeer dus er zal altijd bandbreedte genoeg zijn voor telefonie.
Daar komt nog bij dat telefonie ongeveer 80-110Kbit trekt voor een KPN kwaliteit 2 weg gesprek. Voor een drieweg gesprek zal dit ergens rond de 300Kbit liggen. Met een 100Mbit verbinding is dit geen snelheidsverlies om van wakker te worden.
2) 100Meg? Packetfront heeft ook 1000Mbit CPS versies, maar daarover is inderdaad weinig te vinden op internet.*hint* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:42:
Heb alleen een vraagje : staan alle poorten standaard open op de verbinding ?
Yup, alles staat wide-open. (daarom is het ook wel aan te raden om zelf een dikke firewall te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:14:
Wat is de status van de radio-doorgifte in Hilversum Denan? Er is bij mij nog niks veranderd..
Het staat als case nog open. Hopelijk krijg ik deze week updates vanuit de leverancier. Zodra ik een planning heb zal ik het op de XMS_site plaatsen bij de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 18:13
Zo zo.. die Denan..
werkt zelfs op zondagochtend!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
[...]
Ik denk trouwens dat je kabelhandel geen lang leven beschoren is. XMS klanten kunnen in de XMS huizen gratis UTP/RJ11/Coax kabelsetjes krijgen op verschillende lengtes. :) (max 1 setje per klant)[/td]
Hoe ver gaat die dienst? Kan ik bij een XMS huis als nieuwe abonnee een stuk Cat5 UTP kabel van 20 meter gaan halen met twee losse RJ45 stekkers en een tang lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:38:
[...]

Hoe ver gaat die dienst? Kan ik bij een XMS huis als nieuwe abonnee een stuk Cat5 UTP kabel van 20 meter gaan halen met twee losse RJ45 stekkers en een tang lenen?
Hmmm geen idee hoe lang de setjes zijn. Het zijn 3 setjes van verschillende lengtes met elk 3 kabels. De stekkers zijn er al op geknepen maar je kunt het beste naar je lokale xms-huis gaan om even te informeren.
Zo zo.. die Denan..
werkt zelfs op zondagochtend!
Nee, ik was gewoon te vroeg wakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zenderoverzichten geactualiseerd
Het zenderoverzicht per stad is geactualiseerd en op de website geplaatst.
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8088

[ Voor 31% gewijzigd door denan op 18-12-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Nu online
denan schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:43:
Zenderoverzichten geactualiseerd
Het zenderoverzicht per stad is geactualiseerd en op de website geplaatst.
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8088
Bedankt Denan,

ik ben ff de zenders doorgelopen, en moet helaas melden dat de radio-kwaliteit overall nog steeds matig tot slecht is.. De frequenties kloppen nu wel volgens mij, maar veel belangrijke zenders zijn gewoon niet normaal of zelfs helemaal niet te ontvangen..

Hier het overzicht voor Hilversum:

1. Radio 1 - 87.50 - Heel erg slecht, 90% ruis & kraak
2. Radio 2 - 88.10 - Matig, ruis

3. 3 FM - 88.50 - Goed
4. Radio 4 - 89.00 - Goed
5. Q-Music - 89.40 - Slecht, heel veel ruis
6. Fun X - 90.40 - Slecht, heel veel ruis

7. Radio 538 - 90.90 - Goed
8. Radio Veronica - 91.50 - Heel erg slecht, 99% ruis & kraak
9. Sky Radio - 92.40 - Goed
10. CAZ! - 92.80 - Goed
11. 100% NL - 93.30 - Goed
12. Slam FM - 93.70 - Erg Slecht, heel veel ruis
13. City FM - 94.10 - Goed
14. BNR Nieuwsradio - 94.60 - Goed
15. Arrow Jazz FM - 95.00 - Zit niks, niet te ontvangen
16. Radio Noord Holland - 96.10 - Goed
17. AFM - 96.60 - Goed
18. Eins Live - 97.00 - Goed
19. WDR 2 - 97.40 - Goed
20. WDR 3 - 97.90 - Goed
21. WDR 4 - 98.50 - Goed
22. BBC Worldservice - 99.00 - Uit de lucht?
23. Arrow Classic Rock - 99.50 - Goed
24. Classic FM - 99.90 - Goed
25. RTL FM - 100.40 - Goed
26. Radio 10 Gold - 100.90 - Goed
27. Concertzender - 101.30 - Goed
28. Kink FM - 101.90 - Goed
29. Juize FM - 102.40 - Goed
30. Radio 5 - 102.90 - Goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:28:
[...]

Bedankt Denan,

ik ben ff de zenders doorgelopen, en moet helaas melden dat de radio-kwaliteit overall nog steeds matig tot slecht is.. De frequenties kloppen nu wel volgens mij, maar veel belangrijke zenders zijn gewoon niet normaal of zelfs helemaal niet te ontvangen..

Hier het overzicht voor Hilversum:
Klopt, dit ging alleen over het tv-signaal. De radio signalen worden nu onderzocht.

[ Voor 46% gewijzigd door denan op 18-12-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden radiosignaal Leiden, Arnhem, Nijmegen
I.v.m. kwaliteitverbeteringen zullen er werkzaamheden worden verricht aan het FM Radio zenderpakket:
19 dec. 2006: Leiden
20 dec. 2006: Arnhem en Nijmegen
Korte onderbrekingen in het FM signaal behoren tot de mogelijkheid.

Zodra ik een planning heb voor de andere steden zal ik dat ook hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 17:15

Sa1

Is er een manier om de gemeente Utrecht iets meer enthousiast te krijgen om overal glas aan te leggen? Van m'n flat heb ik weinig tot geen response gekregen (is ook niet zo gek, de gemiddelde leeftijd ligt ergggg hoog :( ) en ik val net buiten de planning die op de site staat.

Heb zelfs casema gebeld en gevraagd of zij er nog iets mee gaan doen, maar zij zeggen dat ze niet meer mogen graven in de gemeente stad Utrecht en dat ze daarom niets kunnen met glas enzo..

:( had zo'n mooie kerst kunnen zijn :DDD
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.