Ik heb dit weekend ook twee potjes tegen een vriend in de beta gespeeld. We zijn allebei erg goed in TA, maar hier leken we wel een paar noobs. Met TA heb je als je goed speelt niet meer dan 10 excess metal. Hier liep mijn excess mass in de duizenden.
Alle units leken hetzelfde uitgezoomd. Daar moet ik echt aan wennen. Wel handig dat je idle builders nu gelijk rechts op je scherm verschijnen.
Ik heb zelfs nog een Monkeylord kunnen bouwen en zo'n Cybran Big Berha. Die Monkeylord zag hij op zijn radar als een grote stip ipv kleine driehoekjes zoals de andere units. Hij ff scouten om te zien wat dat nou was.. schrok zich een ongeluk.
Helaas voor mij stuurde hij er gelijk 50 lvl2 gunships op af en daar doet een Monkeylord niets tegen. Ik kon hem nog net op tijd terugtrekken en repareren.
Later stuurde hij ook nog een stuk of 80 gunships op mijn commander af. Gelukkig had ik net mijn shield af en kon ik daar schuilen terwijl mijn lvl3 anti air en interceptors korte metten met de gunships maakten. Na een uur liep het spel zo traag dat hij maar een comm bomb heeft gedaan. Die vloog zo door mijn shield heen en KLAAABOOOOOM. Einde game
Spel heeft erg veel potentie. Standaard TA strategieen hebben we niet echt kunnen gebruiken hier en we gebruiken de units en recourses nog niet optimaal, maar met meer ervaring komt dat vanzelf. Er zijn een heleboel strategieen bruikbaar in elk geval. Kan niet wachten tot ie uitkomt.