Je moet per spel bekijken in hoeverre graphics belangrijk zijn. Een GoW had nooit dezelfde impact gehad als het met de Doom engine was gemaakt. Realistische games hebben er nu eenmaal baat bij om er zo realistisch mogelijk uit te zien. En op dat gebied is het einde nog lang niet in zicht.disjfa schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:13:
[...]
Wat zijn graphics. Waar moeten ze naartoe gaan. Is de richting die MS en sony opgaan een goede. Moet alles alleen maar beter en beter eruit zien. Heeft fotorealisme nut in een spel of spelen we hem dan juist niet meer omdat het er te echt en dus eng uit ziet.
Over 5 jaar zullen we ook zeggen dat de games van 5 jaar eerder er niet zo best uitzagen. Maar voor hun tijd waren de graphics goed te noemen. En daar hikt de Wii een beetje tegenaan. De graphics die de Wii kan produceren zijn aardig naar huidige standaarden, niet meer. Het is niet slecht, maar het kan heel veel beter op het moment. En ik denk dat daar de reviewers ook tegenaan lopen, ondanks dat ze weten dat de Wii niet zo krachtig is als de PS3 en de 360.
De waarde van graphics moet iedereen voor zich bepalen. Ik heb er inmiddels wel vrede mee dat de Wii geen vetpot wordt op graphics gebied. Ik koop de Wii toch voornamelijk voor de party games. En Zelda natuurlijk. En bij Zelda knaagt het dan net een beetje, want wat zou het toch mooi zijn. wanneer Zelda naast een fantastisch spel, ook nog eens oogverblindend mooi zou zijn.
uhm...