MP heeft het over component video. Niet over composite. Progressive scan wordt volgens mij altijd alleen maar over component beschikbaar gemaakt. Progressive scan over composite bestaat dus uberhaupt niet voor de Wii.fZeroNewbie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:49:
Rgb vs composite maakt zeker wel verschil uit, ook zonder progressive scan. Bij RGB heb je een betere scheiding van de kleuren waardoor het er (meestal) beter uitziet. Bij composite heb je vaak een blur over het beeld heen omdat de kleuren in elkaar overlopen. De tuner van de tv is daarnaast natuurlijk van grote invloed op het beeld. RGB kan soms wel karteliger overkomen dan composite.
Het beste blijft natuurlijk zonder twijfel component! Maar ik beschik helaas niet over een tv die dat ondersteund.
Ik denk trouwens dat ik gewoon voor een RGB kabel ga. Wordt me iets teveel gehannes om dat over DVI binnen te krijgen. Plus dat ik daarbij dan mijn DVD-speler, PC en Wii dan over 1 dvi poort moet laten gaan. Heb geen zin in dat eeuwige wisselen. Als ik over een paar jaar een TV koop met wel component ingangen, dan haal ik er dan wel een component kabel bij.
uhm...