Tja, eigenlijk is dat het beste antwoord

. Maar toch, bij Gamespot/1Up zijn ze uren achterelkaar bezig geweest met Monkeyball, Excite Truck en Zelda. Dat vermoeide totaal niet, niemand heb ik erover horen klagen. Daarnaast is er de Zelda maraton geweest, ook daar klaagde ook niemand over vermoeiheid.
Smoonshine schreef op maandag 13 november 2006 @ 08:36:
Het enige waar ik wel een beetje angst voor heb, is het moment dat de nieuwigheid eraf is. In het begin is het natuurlijk allemaal tof en vernieuwend en zijn eigenlijk alle spellen wel leuk. Maar na 5 racegames of shooters is de nieuwigheid van de controller en zijn mogelijkheden er wel af. Ik ben benieuwd of de 6e racegame of shooter dan nog wel net zo leuk is. Of dat je dan toch niet zoiets hebt van, nou met een gewone controller was dit net zo leuk geweest.
Maar verveelt een gewone controller dan na 5 racegames of shooters? Ik denk juist dat de mogelijkheden met de WiiMote veel groter zijn, dus ook de kans dat je verrast wordt is veel groter. Daarnaast zul je zeker bij de volgende generatie spellen, nog grote voorruitgang zien in de controls. Nogmaals, wat je ziet in de 1e generatie spellen is leuk en aardig, maar het is nog niet echt origineel.
Dan tot slot nog even over de filmpjes discussie, MP heeft helemaal gelijk:
Het probleem is namelijk dat MP4, net als AVI en MOV een container is voor verschillende encoders. Dit kan allemaal in MP4 zitten:
To create MP4 files you should preferably use audio/video formats covered by the MPEG-4 Standard:
- MP4 video formats: MPEG-4 SP/ASP: XviD, DivX5, 3ivx, ffmpeg/ffdshow, NeroDigital ASP... and MPEG-4 AVC/H.264: x264, NeroDigital AVC, Apple... and MPEG-2, MPEG-1 (not DivX3/MS Mpeg-4, WM9, RV9 or VP6) - doom9's quality comparisons: 1 2
- MP4 audio formats: Advanced Audio Coding (AAC FAQ): Quicktime/iTunes, Nero, Psytel, FAAC (binary)... (rjamorim's quality comparisons: 1 2) and MP3, MP2, MP1, CELP (speech), TwinVQ (very low bitrates), SAOL (midi), ALS (lossless)
- MP4 subtitle/text format: MPEG-4 Timed Text (see question 7)
- MP4 picture formats: JPEG, PNG
Je ziet hier al onderscheid tussen SP en ASP. De meeste apparaten: iPod/PSP/PS3 etc. ondersteunen alleen de SP variant. Dat is heel beperkt en daar horen DivX en Xvid dus niet bij! Ik denk dan ook dat we kunnen aannemen dat de Wii alleen de SP variant zal eten...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."