Motor - Beginnersvragen... en meer! Deeltje 7 alweer ! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.031 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Mailtjes de deur uitgedaan ;)

Wil namelijk volgende winter een dergelijk blok in mijn zxr400 hangen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:42:
een nieuwe achterband gemonteerd voor €45,-
:? DOT en type plz :+
AcIDeR schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:43:
Mailtjes de deur uitgedaan ;)

Wil namelijk volgende winter een dergelijk blok in mijn zxr400 hangen ;-)
Je bent gek! M6000 van maken :Y
Kijk maar naar het topic van SuperKris op M-F :)

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 16:44 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Het blok van een ZX6R kost veel meer kwa ombouw als een ZZR600 blok.(tijd en geld)
Bovendien heb ik dan al een toename van minstens 35 krukas pk's.

Overigens denk ik ook wel de nodige kg's te verliezen tijdens het nodige stripwerk.
Bovendien hoop/denk ik minder aan mijn remmen te hoeven doen , als bevoorbeeld SuperKris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Metzeler ME550, 140/70/18H (ja, een H band ipv een V band, so what, net alsof die motor in staat is om langer dan 6 uur >210km/h te rijden :P)
Je bent gek! M6000 van maken :Y
Kijk maar naar het topic van SuperKris op M-F :)
Superkris is een levensgevaarlijke beunhaas, volgens mij breekt die frikandel van m in 300 stukken binnen 1000km (of althans, dat hoop ik).

[ Voor 30% gewijzigd door 4x2 op 12-11-2006 16:55 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:54:
Superkris is een levensgevaarlijke beunhaas, volgens mij breekt die frikandel van m in 300 stukken binnen 1000km (of althans, dat hoop ik).
Ik heb het topic niet gevolgd, ik weet dat hij er mee bezig is :) Alleen zijn ophanging van het blok vind ik wel slecht.. aan de cilinderkop :N

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
hmm misschien moet er maar een "pimp my bike" komen :P iedereen is er toch al zo erg mee bezig :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pimp my bike? Pfff, gewoon een echte rat-bike joh, da's veel stoerder dan al dat "gepimp"..

Reminds me, hoe cheap is een willekeurig frame+blok? O-) 't Liefst moet 't blok nog lopen, alle externe meuQ kun je dr zelf wel aan fixen, jerrycans als koelvloeistofresevoir ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Chevy454 schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:22:
[...]

Ik heb het topic niet gevolgd, ik weet dat hij er mee bezig is :) Alleen zijn ophanging van het blok vind ik wel slecht.. aan de cilinderkop :N
Daarom wil ik dus juist de orginele ophangpunten benutten.
Wat met een ZZR600 blok mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:26:
Reminds me, hoe cheap is een willekeurig frame+blok? O-)
Neem een oud brik. GSX-R1100 ofzo :+
jerrycans als koelvloeistofresevoir ofzo :+
Heeft de oude GSX-R1100 niet, die is oliegekoeld en gaat 10km/h harder dan de watergekoelde varianten (het parasitair vermogen en extra gewicht van de waterpomp is toch niet goed :P )

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

justice strike schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:17:
hmm misschien moet er maar een "pimp my bike" komen :P iedereen is er toch al zo erg mee bezig :)
op de UK TV was er een programma 'all the gear no idea' dat was een soort pimp my bike and extreme makeover combi.
Wel grappig programma..

http://www.menandmotors.c...l/0,,12133~722881,00.html

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 12-11-2006 19:07 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik moet maar eens een abo nemen op enkele magazines: Streetfighter UK en Fighter DE :)
Ben benieuwd hoe die sturen naar België / Nederland :) Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:05:
Ik moet maar eens een abo nemen op enkele magazines: Streetfighter UK en Fighter DE :)
Ben benieuwd hoe die sturen naar België / Nederland :) Iemand daar ervaring mee?
tegen een geringe vergoeding kan ik dat UK blad wel voor je doorsturen hoor..

Ik lees die bladen eigenlijk nooit, veelst te schreewerige voorkanten, met telegraaf uitstraling.
Bladen als TWO, ride en bike koop ik wel regelmatig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:11:
Ik lees die bladen eigenlijk nooit, veelst te schreewerige voorkanten, met telegraaf uitstraling.
Das kenmerkend aan dat soort bladen :)
Bladen als TWO, ride en bike koop ik wel regelmatig..
Waarmee kan ik dat vergelijken? Moto73-achtig? Of ook streetfighter gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

justice strike schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:55:
[...]

fjr is ook nog echt gewoon groot :P oh wacht ik vat hem al :P je wilt je fjr kwijt :D
Nee hoor :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:21:
[...]
Waarmee kan ik dat vergelijken? Moto73-achtig? Of ook streetfighter gericht?
ken moto73 niet, dus moeilijk te zeggen..
Het is meer een kruising tussen de autokampioen en top gear magazine maar dan voor motoren.
(als je je daar iets bij voor kan stellen).
Geen focus op een bepaald type motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mja ik zou heel graag een fjr willen, maar ik kan het gewoon niet betalen. De goedkoopste 2de handse gaat voor 7000 over de toonbank. Maar Toermotortjes zijn wel leuk :) heb al gedachtes om europa door te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, ze zakken inderdaad niet fel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 15-09 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

phYzar schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:08:
[...]

SweetLake Freestyle --> uit zoetermeer, kunnen er ook wel wat van :9
Ik weet het, ze spreken weleens met elkaar af om te 'touren' ;)
Toevallig paar weken terug nog bij players op het parkeerterein, maar dat was na 10 sec afgelopen, want toen stond de klpd ook te kijken :+

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Chevy454 schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:24:
[...]

Als ik nu een soortgelijke motor zou kopen dan weet ik het eigenlijk niet :)
De Honda ST1300A vind ik wel leuk, de Kawa GTR1400 is ook erg fijn. Een Duc ST4S (al ik me niet vergis) vind ik ook wel leuk. Een Electra Glide is niet mijn smaak.
Volgens mij hebben ze in de laatste motor magazine de honda ST1300A getest. Ze vonden daar dat als je harder ging dan 140 dat je zeeziek werd van dat ding omdat hij ging deinen.
Misschien dat dat alweer opgelost is met een paar andere veertjes...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MagicTempest schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:11:
Ze vonden daar dat als je harder ging dan 140 dat je zeeziek werd van dat ding omdat hij ging deinen.
Misschien dat dat alweer opgelost is met een paar andere veertjes...
Deinen of slingeren? slingeren had men in het begin problemen mee en heeft men ook modificaties voor uitgevonden. Deinen kan een probleem zijn met de dempingsinstellingen of als het dieper zit: het shimpakket niet goed ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Als ik het me goed herinner zeiden ze deinen. Ik heb het blad thuis liggen, dus ik zal vanavond wel even kijken of ik de exacte quote kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:26
MagicTempest schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:51:
Als ik het me goed herinner zeiden ze deinen. Ik heb het blad thuis liggen, dus ik zal vanavond wel even kijken of ik de exacte quote kan posten.
Was het niet 240? Want ik kan me herinneren dat het probleem alleen optrad bij hoge snelheden.. en 140 is nou niet echt een hoge snelheid, eerder een normale kruissnelheid voor zo'n ding.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ik zal zo eens kijken, maar 240 is wel erg hard voor zo'n ding, denk niet dat ze die snelheid hebben gereden in die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Ja, het was alleen extreem hoge snelheden. Oorspronkelijk trad het probleem bij de ST1300A al rond de 180 op (en was het één van de redenen dat de KLPD heeft gekozen voor de FJR1300 ipv. ST1300A als nieuwe dienstfiets). Het probleem zou inmiddels echter zo goed als verholpen moeten zijn door nieuwe bandtypes, veerafstellingen enz.

En dat is helemaal ongewoon trouwens: veel motoren krijgen daar last van. Meestal wordt het veroorzaakt door de winddruk bij die snelheden die ervoor zorgt dat de voorwielbelasting vermindert. Daardoor wordt de motor 'licht' voor en gevoeliger voor deining etc.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dan moet dat bij de fjr1300a inderdaad anders zitten dan bij een st1300a. Ik kan gerust 180 en meer "cruisen" zonder vage effecten te merken. Komt misschien al door iets stoms als de ruit enzo ? Dat bij het 1 model de ruit ervoor zorgt dat hij als het ware omhoog getild wordt en bij de andere juist tegen de grond gedrukt wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

DinX schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:07:
Mja, dan moet dat bij de fjr1300a inderdaad anders zitten dan bij een st1300a. Ik kan gerust 180 en meer "cruisen" zonder vage effecten te merken. Komt misschien al door iets stoms als de ruit enzo ? Dat bij het 1 model de ruit ervoor zorgt dat hij als het ware omhoog getild wordt en bij de andere juist tegen de grond gedrukt wordt :?
Natuurlijk zit dat bij de FJR1300 anders dan bij de ST1300A. En natuurlijk is de ruit een enorme factor daarin. De windweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid, dus op zeer hoge snelheden kan de druk zo groot zijn dat je dus bijna geen gevoel meer hebt voor en de motor inderdaad een beetje 'opgetild' wordt (niet letterlijk natuurlijk).

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist mijn AVB gehaald :) Jesus wat een eikel die examinator zeg haha.. Mijn intructeur is op een gegeven moment met hem in discussie gegaan over een proef die hij afgekeurd had, en na de discussie goedgekeurd omdat hij inderdaad gewoon goed was :S Maar goed, IN DE POCKET! :) Nu alleen AVD nog, maar volgens is dat makkelijker dan AVB als je al wat jaren veel op de weg hebt gezeten met de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:13:
Nu alleen AVD nog, maar volgens is dat makkelijker dan AVB als je al wat jaren veel op de weg hebt gezeten met de auto.
oeh zeg dat nou niet al te hard
*duikt en vlucht voor opmerkingen van anderen*

[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 13-11-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:13:
zojuist mijn AVB gehaald :) Jesus wat een eikel die examinator zeg haha.. Mijn intructeur is op een gegeven moment met hem in discussie gegaan over een proef die hij afgekeurd had, en na de discussie goedgekeurd omdat hij inderdaad gewoon goed was :S Maar goed, IN DE POCKET! :) Nu alleen AVD nog, maar volgens is dat makkelijker dan AVB als je al wat jaren veel op de weg hebt gezeten met de auto.
Gefeli! :)

Bij AVD komt ook nog het lijnen rijden/ plaats op weg/ kijken etc. Zeker niet veel makkelijker dan AVB, iig in mijn ervaring.
Maar het is allemaal wel te doen

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:21:
[...]

oeh zeg dat nou niet al te hard
*duikt en vlucht voor opmerkingen van anderen*
Hehehe dat is ook een beetje de reden waarom ik dit statement maakte, discussie uitlokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:50:
[...]

Hehehe dat is ook een beetje de reden waarom ik dit statement maakte, discussie uitlokken :)
met welke oefening ging je instructeur in discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lopen met de motor :S De manier waarop je achteruit loopt en de motor in het parkeervak draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:10:
Het lopen met de motor :S De manier waarop je achteruit loopt en de motor in het parkeervak draait.
met de rechterhand op het zadel als je links van de motor staat.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 13-11-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het ging om de draai, onze intructeur had geleerd dat je de motor op een bepaalde manier moest zetten waardoor je je motor iets moelijker het vak in moet draaien. Dat had hij weer van een andere examinator gehoord, terwijl deze dan weer vond dat je je motor gewoon schuin voor het vak moest zetten zodat je de motor er zo in kon steken. Beetje lastig uitleggen maar in ieder geval ging het nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ok, de quote uit motor magazine 9-22 november pagina 51
Ziek wordt je ook van de Pan European. Zeeziek.

Doemscenario
Het is het bekende verhaal. Noem het pendelen, deinen, zwabberen, heupwiegen, what ever: kordaat recht-zo-die-gaat wordt het nooit op de Honda. Vanaf 140 km/u wordt het duidelijk voelbaar ( en zelfs zichtbaar voor de achtervolgers ) en vanaf dat moment houdt de zwabberitus niet meer op. Echt uit de hand lopen doet het nooit, maar dat kan de pijn nauwlijks verzachten, zeker niet als je net een kleine 20.000 euro hebt gespendeerd aan een van 's werelds meest gerenommeerde toerbuffels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:50:
[...]

Als je zonodig een reactie wil:
Bij AVB zijn de enige variabelen het weer, het seksleven van de examinator en je eigen gevoel.
Bij AVD is ongeveer alles variabel.

Dus AVD KAN veel makkelijker zijn als je geluk hebt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

MagicTempest schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:52:
ok, de quote uit motor magazine 9-22 november pagina 51

[...]
Beetje zinloze quote zonder verdere informatie over vering/demping/banden/enz.

Misschien hebben ze een Pan van vorig jaar getest waar dit een probleem was bij de eerste serie?

:O

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe ik had vandaag inderdaad het gevoel dat de Examinator er gisteren niet op mocht :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
schuin voor het parkeervak is volgens het boekje (staat ook letterlijk in je theorie boekje) ik heb het echter ook anders moeten doen, omdat je anders het verwijt kunt krijgen dat je de halve straat blokkeert bij het inlopen van je motor in het parkeervak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jiffy uit, motor op jiffy laten rusten, noodstop op aan, schijfremslot erop en weglopen. Wat een gelul over het parkeren zeg. Gewoon zorgen dat de motor niet omvalt.

Het leven is soms zo makkelijk, waarom het moeilijk maken :?

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 14-11-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chevy454 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:50:
Jiffy uit, motor op jiffy laten rusten, noodstop op aan, schijfremslot erop en weglopen. Wat een gelul over het parkeren zeg. Gewoon zorgen dat de motor niet omvalt.

Het leven is soms zo makkelijk, waarom het moeilijk maken :?
dat zeg jij, dat zeg ik, maar blijkbaar kun je daar dus op zakken :) ik vind het totale bullshit. Als je je motor laat vallen, dan is jou motor kapot. Kan de overheid weinig schelen dat jij je motor laat vallen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:06:
dat zeg jij, dat zeg ik, maar blijkbaar kun je daar dus op zakken :) ik vind het totale bullshit.
Is jouw account gehacked? één van de weinige momenten dat we eens op een lijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:09:
[...]

Is jouw account gehacked? één van de weinige momenten dat we eens op een lijn zitten.
:o :P :D

Verwacht binnenkort een setje grotere sproeiers + andere gasnaalden.. kosten: E 8,01 ($10) 8)
Ga van 88/92 naar 100/102 en de naalden: FactoryPro 1.1 :? :P zalwelgoedzijnofzo
Zijn best dure kitjes :*) Online: 129 dollar pfff en ik krijg die naalden voor nop _/-\o_
Soort amerikaanse dynokitjes zijn het.
Kan niet wachten! Ben heel benieuwd of het wat uit gaat maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chevy454 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:09:
[...]

ik ben de slechtste niet, als ik het met je eens ben dan krijg je je gelijk ook ;) maar als je het nut van diesel op een motor niet kan inzien, dan is dat een heel ander verhaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 14-11-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:17:
Verwacht binnenkort een setje grotere sproeiers + andere gasnaalden.. kosten: E 8,01 ($10) 8)
Ga van 88/92 naar 100/102 en de naalden: FactoryPro 1.1 :? :P zalwelgoedzijnofzo
Zijn best dure kitjes :*) Online: 129 dollar pfff en ik krijg die naalden voor nop _/-\o_
Soort amerikaanse dynokitjes zijn het.
Kan niet wachten! Ben heel benieuwd of het wat uit gaat maken.
Zet die factory naalden op 3/5 stand, dan kan je eventueel nog met de naald spelen (tot 5/5 van boven gezien voor wat rijker middengebied) En gebruik maar meteen die 102 sproeier.

Bij de KLR650 van een 150 sproeier naar een 190 sproeier gegaan vanwege de andere uitlaat maar de stocknaald was klote. Maar dat was geen probleem want we hadden de TM40-2 toen klaar liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 14-11-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:31:
[...]

Zet die factory naalden op 3/5 stand, dan kan je eventueel nog met de naald spelen (tot 5/5 van boven gezien voor wat rijker middengebied) En gebruik maar meteen die 102 sproeier.
Wow!!! Quote uit e-mail van die gast:
-knip- Use the 102 main jet first and the needles on the 3rd clip -knip-
Hehe.. pakketje is daar de deur uit.. over een week weet ik hoe het rijdt :9

Verder zei hij nog dit:
The Needles are factory Pro stage 1 from a ZRX 1100. The needles on the Zephyr and ZRX are the same too, but it looks like the needles I sent you will flow more gas (use calipers to double check).

We zijn benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:28:
[...]

-knip- Use the 102 main jet first and the needles on the 3rd clip -knip-
Hehe.. pakketje is daar de deur uit.. over een week weet ik hoe het rijdt :9

Verder zei hij nog dit:
The Needles are factory Pro stage 1 from a ZRX 1100. The needles on the Zephyr and ZRX are the same too, but it looks like the needles I sent you will flow more gas (use calipers to double check).

Hahaha, je hebt de Amerikaanse kloon van Chevy gevonden ;)

Ik zou mijn motor ook een keer laten afstellen nu ik mijn nieuwe demper heb, en hij ook wel een nieuw luchtfilter kan gebruiken...
Maar hoe gaat dat ik zijn werk?
Zoiets?:

- motor op dyno
- kijken waar dips zitten en kijken naar een heleboel andere zooi
- tank eraf, andere naalden/ andere stand (gaat dit zo makkelijk of moeten de carbs eraf?)
- motor op dyno
- tevreden=klaar, evt alles nog een keer

Maw zou je met twee runs en een klein beetje sleutelen (15 min?) al een eind in de goede richting zitten, of komt er veel meer bij kijken. Wat zouden de kosten zijn van een dergelijke afstelling?

edit:
Heb even zitten zoeken, maar een Dynojetkitje kost al 120 euro, luchtfiler 70, en dan nog 30/40 euro per run waarvan je er 3/5 nodig hebt.
Hmmm, dan maar eerst even door sparen...

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 14-11-2006 10:47 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:33:
Ik zou mijn motor ook een keer laten afstellen nu ik mijn nieuwe demper heb
Nieuw gekocht of 2de hands?
- motor op dyno
- kijken waar dips zitten en kijken naar een heleboel andere zooi
- tank eraf, andere naalden/ andere stand (gaat dit zo makkelijk of moeten de carbs eraf?)
- motor op dyno
- tevreden=klaar, evt alles nog een keer
Yups
Maw zou je met twee runs en een klein beetje sleutelen (15 min?) al een eind in de goede richting zitten, of komt er veel meer bij kijken. Wat zouden de kosten zijn van een dergelijke afstelling?
2 runs niet echt, zullen er wel stuk of 5 worden. Een eerste om te beginnen, een tweede met de dynojet setup, daarna enkele andere om fine te tunen. Naaldstand veranderen in vele gevallen. Sproeiers gaan aanpassen niet vaak, dat doe je meestal goed na de eerste run.

Reken toch maar op 200 euro afstelwerk inclusief werkuren. (de onderdelen niet meegeteld)
ZiegoM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:33:
Hahaha, je hebt de Amerikaanse kloon van Chevy gevonden ;)
Chevy is het Amerikaans orgineel |:( Is eigendom van General Motors |:(
Ik ben de kloon :P

:+
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:28:
8)
ik ook :P

offtopic:
Ik heb het gevoel dat ik geviseerd ben door Steffie met mijn BMW postings :P
Ik zag nu pas die modbreak aan het begin van dit topic _o-

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 14-11-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Lekker die herfst, geef ik volgas begint het achterwiel van mijn cb'tje hopeloos te spinnen _/-\o_

ok, had wel een stukje zebrapad nodig om dat wiel op gang te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clithopias schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:55:
Lekker die herfst, geef ik volgas begint het achterwiel van mijn cb'tje hopeloos te spinnen _/-\o_

ok, had wel een stukje zebrapad nodig om dat wiel op gang te krijgen :+
Jep, had ik gisteren ook, op gewoon asfalt (zonder zebrapad) :/
In zn 1, volgas. 7000rpm schoot ineens erg snel omhoog en de achterkant wiebelde even. Maar ja.. ik heb een vierkant gereden (door vorige eigenaar uiteraard O-) ) Exedra achter liggen en volgens mij is dat gewoon geen band voor nat wegdek.

Zijn er überhaubt banden die het echt heel redelijk doen in de regen? En dat bedoel ik niet banden van 300 euro die 4000km meegaan. Op de site van Michelin krijgen de Pilot Roads een behoorlijke waardering namelijk voor nat wegdek, iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hey ook maar eens aanmelden.

Ik rijd KNMV SuperCup 600 en heb de volgende motoren versleten ;)

- Yamaha YZF R6
- HONDA SP1
- HONDA SP2
- Suzuki GSXR-1000 K3
- Suzuki GSXR-750 K5

Ik rijd nu op een HONDA CBR 600 FS en hier een fototje (Spa 2006)

Afbeeldingslocatie: http://www.groeneschuur.nl/zooi/Tyltje2.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:00:
[...]

Jep, had ik gisteren ook, op gewoon asfalt (zonder zebrapad) :/
In zn 1, volgas. 7000rpm schoot ineens erg snel omhoog en de achterkant wiebelde even. Maar ja.. ik heb een vierkant gereden (door vorige eigenaar uiteraard O-) ) Exedra achter liggen en volgens mij is dat gewoon geen band voor nat wegdek.

Zijn er überhaubt banden die het echt heel redelijk doen in de regen? En dat bedoel ik niet banden van 300 euro die 4000km meegaan. Op de site van Michelin krijgen de Pilot Roads een behoorlijke waardering namelijk voor nat wegdek, iemand ervaringen hiermee?
Ja, Pilot Powers doen het erg goed in zowel nat als droog weer. Knietje aan de grond is ermee geen probleem in de regen. Maar in een dikke plas zou ik het er niet mee doen ;) Pilot Road zou ik zou niet weten. Maar twijfel er niet aan dat deze het ook goed doen in de regen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:00:
Metzeler Roadtec Z6, die zijn zo ongeveer ontwikkeld als regenband, komen straks na de ombouw ook op mn VFR (kan wel een setje sportecs of rennsports pakken, maar betwijfel of ik het ECHT nodig heb).
Als ik mn Metzeler boekje hier mag geloven heb je 150/70/17 achter en 120/70/17 voor ?
Daar zijn ze iig in te krijgen :)
Is in principe een toerband, dus zou ook nog wel een redelijk aantal kms moeten kunnen halen (10K met je achterband zal wel lukken denk ik).

Overigens: welke bandenspanning rijd je nu achter ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Metzeler Roadtec Z6 is een goede band ja :) In de regen 190km/h :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Rechte lijn ?
Dat heb ik ook wel meer dan 1x gereden met mn lasertecs, niks engs aan :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hoe verhoudt die Roadtec Z6 zich tegenover de Bridgestone BT020 qua prijs en kwaliteit?
(Die heb ik er nu op liggen.) Of ligt die dichter bij de BT014 ?

Is er ergens eigenlijk een goeie site/pagina die een mens kan wegwijs maken in het grote bandenassortiment?

[ Voor 38% gewijzigd door DieterVDW op 14-11-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:09:
Hoe verhoudt die Roadtec Z6 zich tegenover de Bridgestone BT020 qua prijs en kwaliteit?
Z6 moet je in set vervangen als je van een andere type komt. Zoek maar eens naar een foto van de achterband ;) Hij is beter van kwaliteit van de BT020NT welke toch alweer enkele jaren oud is. Qua prijs kan ik je helaas weinig zeggen. De Z6 was in ieder geval geen slechte band maar de BT014 is een stukkie beter :P
Is er ergens eigenlijk een goeie site/pagina die een mens kan wegwijs maken in het grote bandenassortiment?
De motormagazines in de gaten houden. Die houden vaak een bandentest.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 14-11-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Zelf heb ik de pilot roads onder mijn vfr zitten. Persoonlijk vind ik deze beter dan een bt020 (was vorige set). Deze banden geven mij meer vertrouwen. Ze zijn iets duurder dan de bt020, maar gaan ook langer mee.

Mijn set bt020: voorband 14000 km, achterband 8000 km met de pilot roads tot nu toe ongeveer 11500 km (voor en achter) en nog niet ten einde. Dus achter heb ik al 3500 km gewonnen.

Deze set ligt er nu op sinds begin juni, dus hoofdzakelijk in goed weer kunnen rijden natuurlijk. Maar toch ook al genoeg kilometers in de regen mee afgelegd (o.a. in Schotland). Ik ben enkel benieuwd hoe deze band zich in de koude wintermaanden gaat gedragen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:15:
[...]

Metzeler Roadtec Z6, die zijn zo ongeveer ontwikkeld als regenband, komen straks na de ombouw ook op mn VFR (kan wel een setje sportecs of rennsports pakken, maar betwijfel of ik het ECHT nodig heb).
Als ik mn Metzeler boekje hier mag geloven heb je 150/70/17 achter en 120/70/17 voor ?
Daar zijn ze iig in te krijgen :)
Is in principe een toerband, dus zou ook nog wel een redelijk aantal kms moeten kunnen halen (10K met je achterband zal wel lukken denk ik).

Overigens: welke bandenspanning rijd je nu achter ?
Ok. Las elders ook weer goede berichten over Pirelli Diablo..
Maten kloppen: 150/70/17 en 120/70/17

Bandenspanning experimenteer ik nog een beetje mee..
De één zegt bij kou./regen harder dan normaal, de ander zegt zachter....
Heb mijn vierkante Exedra G-602 van 2.0 tot 2.7 gereden en heb zelf het idee dat zachter toch iets meer grip geeft bij slecht weer. Staat nu op 2.2 geloof ik. Maar ja.. hangt ook maar weer net van af welke bandenpomp je gebruikt.. ze geven allemaal wat anders aan 8)7

Voor heb ik een BT020 erop liggen, die bevalt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:42:
[...]

Bandenspanning experimenteer ik nog een beetje mee..
De één zegt bij kou./regen harder dan normaal, de ander zegt zachter....
Heb mijn vierkante Exedra G-602 van 2.0 tot 2.7 gereden en heb zelf het idee dat zachter toch iets meer grip geeft bij slecht weer. Staat nu op 2.2 geloof ik. Maar ja.. hangt ook maar weer net van af welke bandenpomp je gebruikt.. ze geven allemaal wat anders aan 8)7

Voor heb ik een BT020 erop liggen, die bevalt best goed.
zachte banden hebben een slechtere grip en slijten sneller. Probeer maar eens op een hele zachte band op de gewone fiets een bocht te maken, dan zal je merken dat de band de neiging heeft op de andere kant op te gaan en je dan een beetje een dodgy gevoel krijgt.

harde banden zijn daarentegen oncomfortable.

even een vraag tussendoor. Ik was even aan het browsen, en ik zag dat honda op sommige motoren overdrive heeft. Nu heb ik even rondgekeken maar ik weet dus niet precies wat het is. Het schijnt op alle versnellingen te kunnen werken (en is dus niet een aparte versnelling) het verhoogt je mileage het doet mij denken dat het iets van een elektronische bij assistmotor is ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door justice strike op 15-11-2006 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:42:
Diablo Strada? zelfde band :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:08:
[...]

zachte banden hebben een slechtere grip en slijten sneller. Probeer maar eens op een hele zachte band op de gewone fiets een bocht te maken, dan zal je merken dat de band de neiging heeft op de andere kant op te gaan en je dan een beetje een dodgy gevoel krijgt.

Nouja... zo zacht bedoel ik nu ook weer niet..
Een iets zachtere band vergroot wel het contactopppervlak tussen weg en band he.
Op circuit rijden ze ook vaak met 2 bar en dat zullen ze vast niet doen als dat minder grip oplevert :?
Een harde band stuitert meer en verliest daardoor vaker het contact met de weg, ook warmt een harde band minder snel op.

Overdrive heb ik nog nooit van gehoord.

Chevy: hoezo zelfde band? Is de Diablo strada dezelfde al de gewone Diablo? Of bedoel je dat het dezelfde band is als de Metzeler Z6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

[...]

Zachte banden hebben juist geweldige grip, probeer maar is met een zachte band te burnen, dat lukt je bijna niet (met zacht bedoel ik <1 bar), je krijg hem alleen voor geen meter normaal een bocht in op lagere snelheden en op hogere snelheden gaat ie wat deinen. Maar grip heb je als een gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:05:
Hey ook maar eens aanmelden.

Ik rijd KNMV SuperCup 600 en heb de volgende motoren versleten ;)

- Yamaha YZF R6
- HONDA SP1
- HONDA SP2
- Suzuki GSXR-1000 K3
- Suzuki GSXR-750 K5

Ik rijd nu op een HONDA CBR 600 FS en hier een fototje (Spa 2006)

[afbeelding]
ha Jeroen, welkom in dit topic :P

Weer een racer erbij ;) gaat helemaal goed komen, ooit verdringen we de sjoppers nog wel *D

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

[...]

even een vraag tussendoor. Ik was even aan het browsen, en ik zag dat honda op sommige motoren overdrive heeft. Nu heb ik even rondgekeken maar ik weet dus niet precies wat het is. Het schijnt op alle versnellingen te kunnen werken (en is dus niet een aparte versnelling) het verhoogt je mileage het doet mij denken dat het iets van een elektronische bij assistmotor is ofzo
Ik heb een keer op Discovery bij die Mark Evans gezien wat een overdrive is. Het is een soort vermenigvuldiger van de omwentelingen van de uitgaande as (terwijl gewone versnelligen in feite de omwentelingen van de krukas altijd delen bijv. ratio 0,5).
Het is een kistje (iig bij een Landrover is hij los) met daarin tandwielen die doormiddel van een planetaire opstelling zorgen dat na de versnellingsbak de drive-shaft bijv. in plaats van 1 omwenteling doormiddel van tandwielen nu 1,3 omwentelingen maakt. Hierdoor kan je dus (net als met een versnelling) met minder toeren even hard (of harder) rijden, dus zuiniger. Je hoeft hiervoor niet te koppelen, de overdrive zit (volgens mij) altijd in de aandrijflijn.

Het is overigens een vrij ingewikkeld geheel, die je niet kapot wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.aloharovers.com/manuals/overdrive_groot.gif

Deze uitleg is gebaseerd op mijn gebrekkige geheugen en een tv-programma van Discovery, dus het zal wel niet helemaal kloppen, maar je hebt iig een iedee

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:19:
[...]
Een iets zachtere band vergroot wel het contactopppervlak tussen weg en band he.
Op circuit rijden ze ook vaak met 2 bar en dat zullen ze vast niet doen als dat minder grip oplevert :?
Een harde band stuitert meer en verliest daardoor vaker het contact met de weg, ook warmt een harde band minder snel op.
Als ik het over een zachte band hebt, heb ik het over een band met een zachtere compound. Niet over een band waar minder lucht in zit. Dus dit is wat verwarrend om te lezen.

Op het circuit pompen ze banden op naar 2 bar omdat de banden zover opwarmen dat de lucht in de banden ook opwarmt, uitzet en zo de druk op de werkdruk van de band (bijvoorbeeld 2.5 bar) brengt.
Niet om meer contactoppervlak te krijgen dus. stuurt lekker met half opgepompte bandjes.. :+

Een band moet je dus gewoon op de door de leverancier voorgeschreven bandenspanning houden, ten zij je zelf door ervaring weet dat je band zo warm wordt dat de temperatuur dan veel te hoog wordt.. Maar op straat is dat voor 9 van de 10 rijders helemaal geen issue.

Banden die te zacht opgepompt zijn sturen voor geen meter en slijten veel te hard, banden die te hard opgepompt zijn verliezen grip. Gewoon de druk erin die de leverancier voorschrijft tenzij je een ervaren racer bent.

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 15-11-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

FragDaddy schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:11:
[...]

Gewoon de druk erin die de leverancier voorschrijft tenzij je een ervaren racer bent.
In het algemeen klopt dit.

Niet bij een lichte motorfiets. Op een sm heb je geen zak aan de voorgeschreven druk. Dan vervormen de banden niet en is er totaal geen warmte in te krijgen.
Maxxis schrijft wel de goede druk voor trouwens, maar die levert ook banden speciaal voor supermotards.

Mijn vorige motor (FZR600R) stuurde en voelde het beste met 2.4 voor en 2.6 achter. In combinatie met mijn afstelling voor de vering in elk geval. Andere combinaties voelden een stuk minder strak en gaf veel minder vertrouwen. Wat veel scheelde in snelheid.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:19:
Chevy: hoezo zelfde band? Is de Diablo strada dezelfde al de gewone Diablo? Of bedoel je dat het dezelfde band is als de Metzeler Z6
Diablo strada is ongeveer een Roadtec Z6, niet helemaal, maar ze zijn wel bijna hetzelfde.

Ik rijd overigens met 2.5 voor en 2.7-2.9 achter.
Staat overigens 2.5/2.5 voorgeschreven, maar vind die hardere achterband wat prettiger rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 15-11-2006 14:11 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ZiegoM schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:09:
[...]

Ik heb een keer op Discovery bij die Mark Evans gezien wat een overdrive is. Het is een soort vermenigvuldiger van de omwentelingen van de uitgaande as (terwijl gewone versnelligen in feite de omwentelingen van de krukas altijd delen bijv. ratio 0,5).
Het is een kistje (iig bij een Landrover is hij los) met daarin tandwielen die doormiddel van een planetaire opstelling zorgen dat na de versnellingsbak de drive-shaft bijv. in plaats van 1 omwenteling doormiddel van tandwielen nu 1,3 omwentelingen maakt. Hierdoor kan je dus (net als met een versnelling) met minder toeren even hard (of harder) rijden, dus zuiniger. Je hoeft hiervoor niet te koppelen, de overdrive zit (volgens mij) altijd in de aandrijflijn.

Het is overigens een vrij ingewikkeld geheel, die je niet kapot wil hebben.

[afbeelding]

Deze uitleg is gebaseerd op mijn gebrekkige geheugen en een tv-programma van Discovery, dus het zal wel niet helemaal kloppen, maar je hebt iig een iedee
hmm waarom overdrive dan? is het niet makkelijker om de gear ratio's anders in te stellen? ik hoor van veel mensen dat ze de overdrive eigenlijk altijd aan laten staan, dan kan je dus beter wat langere gear ratios gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Grolsch484 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:30:
[...]

ha Jeroen, welkom in dit topic :P

Weer een racer erbij ;) gaat helemaal goed komen, ooit verdringen we de sjoppers nog wel *D
Olla. Ja die chpperrijders ook altijd :(

;)

Ik rij overigens met 1.9 achter en 2.1 voor.
Banden: Dunlop GP Racer 208 Qualifiers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Net ZiegoM weer gespot in Eindhoven, je sloeg af richting het PSV stadion vanaf de glaslaan, ik kwam vanaf het spoor en ging rechtdoor over de glaslaan :P

Misschien ook maar eens een GoT kentekenplaatsticker instellen ? :+

En die overdrive bij sommige Honda motoren is niks meer dan een langere 5e of 6e versnelling voor snelweg toeren (die dan ook OD heet ipv 5/6).
En dan gaat dr meestal een lampje OD branden.
Oude magna's zit het bv op.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:10:
En die overdrive bij sommige Honda motoren is niks meer dan een langere 5e of 6e versnelling voor snelweg toeren (die dan ook OD heet ipv 5/6).
Overdrive als externe schakelbak bestaat niet meer. Dat is inderdaad gewoon een langere versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:10:
Net ZiegoM weer gespot in Eindhoven, je sloeg af richting het PSV stadion vanaf de glaslaan, ik kwam vanaf het spoor en ging rechtdoor over de glaslaan :P

Misschien ook maar eens een GoT kentekenplaatsticker instellen ? :+

En dan gaat dr meestal een lampje OD branden.
Oude magna's zit het bv op.
Lol :) Daar reed ik net inderdaad.

Heb deze keer jou alleen niet gezien :P

Vandaag eindelijk weer even kunnen rijden na 3 dagen regenen, helaas wel weer in het donker... Hopelijk is het morgenmiddag ook weer ff droog.

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 15-11-2006 19:25 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay, hoe zit het met de Gixxer 1100 met die NX kit? :)

* Chevy454 wou een NX kit kopen maar moet voor school een laptop kopen :(
Toch ga ik kijken of ik dat niet kan uitstellen, ik wil nitrouspower :P

[ Voor 55% gewijzigd door Chevy454 op 15-11-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Chevy454 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:04:

Heb je per se "de nieuwste/beste/snelste" laptop nodig?
anders koop je een gebakje van 400/500 euro..

* teacher 's motto: bij twijfel: allebij

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:24:
Heb je per se "de nieuwste/beste/snelste" laptop nodig?
anders koop je een gebakje van 400/500 euro..
Helaas, 3D CAE is niet bepaald rekenvriendelijk ;)
Ik heb een redelijk fatsoenlijke videokaart en bijvoorkeur 1gb ram (liever 2gb) nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 15-11-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:04:

Die Gixxer 1100 is nog in opbouw zegmaar ;)
Ik heb erg weinig tijd ivm mijn werk (detachering...hotels...jeweetwel) en in de weekenden besteed ik de meeste tijd aan mijn vriendin en aan de zoektocht naar een koophuis.
De Gix krijgt een stuk minder aandacht dus.

Nieuwe remmerij (klauwen gereviseerd, radiale rempomp, gesinterde blokken en stalen leidingen) en koppelingsgedeelte (radiale koppeling + stalen leidingen) is geregeld.

De velgen zijn al wel gepolijst...nu de NX fles nog O-)
Ook al een andere kont geregeld, die ik qua kleur mooier bij de rest vind staan.

Bedrading is het volgende op de lijst.
Als de bedrading klaar is, dan wordt het beest gekeurd en moet hij worden afgesteld op een bank.
Daarna zal de NX kit pas aan bod komen (is al wel compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tecno-bike.com/photo_albums/sales/ok-for-web.jpg

Wat blijft ze mooi in deze trim O+ Ik heb nog een hoop verbouwingswerk :(
USD poten worden gefixed net als de kroonplaten welke ik nog moet ontwerpen. Maar dat is redelijk snel gefixed. Ik moet nog Formula scoops, R6 kontje, Project-X bellypan en dat topkuipje kopen. Als ik dat eind van de zomer heb dan ben ik al blij _o-

De kettingombouw is pas voor later vrees ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 17-11-2006 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 02:24:
[afbeelding]

Wat blijft ze mooi in deze trim O+ Ik heb nog een hoop verbouwingswerk :(
USD poten worden gefixed net als de kroonplaten welke ik nog moet ontwerpen. Maar dat is redelijk snel gefixed. Ik moet nog Formula scoops, R6 kontje, Project-X bellypan en dat topkuipje kopen. Als ik dat eind van de zomer heb dan ben ik al blij _o-

De kettingombouw is pas voor later vrees ik.
Eerlijk gezegd vind ik dit helemaal niets.. geen gezicht die kleuren op een vmax.. hoe verbouwd dan ook.

Nee, dan deze (van Niels op MF):
Afbeeldingslocatie: http://www.saarloos.net/images/stories/history/2006black.jpg
Maar ben het met je eens dat er een ketting op moet.. caran op zo'n monster is geen gezicht.
Geïnteresseerden: www.saarloos.net staat de hele verbouwing op.. echt téveel verbouwd..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:15:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dit helemaal niets.. geen gezicht die kleuren op een vmax.. hoe verbouwd dan ook.

Nee, dan deze (van Niels op MF):
[afbeelding]
Maar ben het met je eens dat er een ketting op moet.. caran op zo'n monster is geen gezicht.
De Max van Niels was toch zilvergrijs als ik me niet vergis?? Of was ie dat zat en heeft ie hem zwart gemaakt :?
en Niels zat zelf toch ook ooit hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

KabalA! schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:19:
[...]

De Max van Niels was toch zilvergrijs als ik me niet vergis?? Of was ie dat zat en heeft ie hem zwart gemaakt :?
en Niels zat zelf toch ook ooit hier op GoT
Was grijs inderdaad. Inmiddels is alles zwart aan zijn motorfiets.
En ja, hij zat hier ook. Af en toe nog wel eens volgens mij...
klik

En over die Vmax van Chevy....die vind ik toch erg geslaagd. Mooier dan de zwarte van Niels.
Zulke kleuren lijken mij wel wat als mijn gixxer ooit verbouwd moet worden tot fighter (lees: als ik hem crash :P).

[ Voor 24% gewijzigd door PeeJay op 17-11-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:15:
Smaken verschillen :) Maar ik ken Niels ;)

Ook erg mooi idd maar wij twijfelen nog over de kleuren van onze motoren. Ik wil minimaal 2 kleuren hebben omdat 1 kleur niet past bij de Vmax. Lijkt dan op een playmobiel iets. Ik denk als hoofdkleur een bordeaux metallic rood met enkele witte vlakken met een blauwe striping op 5mm van rand van het witte vlak. Zo komt er wat meer variatie in de motor:

Maar dat wit twijfel ik over, misschien is grijs metallic ook wel erg gelikt. Ik ga eerst kijken voor het plastiek als de Vmax goed rijdt :) Heb nog een hoop werk te verrichten voor school, die Vmax is mijn afleiding. Wel een mooie afleiding niet? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 17-11-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Net ff op de ZZR-250 (jaja, weinig cc, boeiend) van m'n zus gereden; dat rijdt best lekker :o

In tegenstelling tot de GPZ van m'n moeder heb je bij die ZZR serieus 't gevoel dat je écht lekker schuin die bocht door kunt. Zelfs als n00bje kun je ff je linker-bil naast 't zadel zetten bij een rotonde om eens lekker aan dat stuur te gaan hangen... (Gelukkig was 't donker, want 't zag er uiteraard niet uit gok ik :+)

Beessie is al best oud, maar als m'n zus er op uitgekeken is weet ik wel een leuk circuit-fietsje :P

Dit is em, denk ik...:

Afbeeldingslocatie: http://www.gentei.org/~katsura/bike/zzr250_1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tokiwai.com/zzr1.jpg

Ook zo paars geloof ik ja :+ Echt een damesfietsje :P

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 17-11-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:39:
Beessie is al best oud, maar als m'n zus er op uitgekeken is weet ik wel een leuk circuit-fietsje :P
Denk dat je dan als rijdende chicane wordt beschouwd :?
Minimaal 400cc en bijvoorkeur 600 denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:00:
[...]

Denk dat je dan als rijdende chicane wordt beschouwd :?
Minimaal 400cc en bijvoorkeur 600 denk ik dan :)
Mwah, je hebt toch ook wel gewoon motor-klasses van 250 cc? Nou ja, maakt ook niet uit...

edit:
"GP wegrace" heeft volgens wikipedia een 250 cc 2-pitter-klasse :)

edit:
Ah, 2-takt volgens de KNMV-site, had al een flauw vermoeden :+ Nee, met 250 cc 4-takt haal je 't niet vergeleken bij 2-takt :P

Verder vroeg ik me nog wat af: Die ZZR-250 komt uit '93 en is volgens de RDW 26 kW's. Vanaf '97 is hij pas "standaard" 25 kW. Op het kentekenbewijs staat er niets over teruggetuned zijn (jaja, die ene kilowatt :+)... Ze heeft hem particulier gekocht en volgens haar stond in de advertentie dat ie wel "voor 25 kW-rijders" was... Beetje slechte gecontroleerd bij 't kopen blijkbaar :+

Is dit nu een "probleem"? Ik neem aan dat verzekeringen álles zullen doen om d'r ergens op te naaien mocht dat nodig zijn. Zullen ze moeilijk doen over die ene kW? En als je aangehouden wordt en de politie checkt de DB en ziet dat 't 26 kW is?

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 17-11-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Osiris schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:41:
[...]

Mwah, je hebt toch ook wel gewoon motor-klasses van 250 cc? Nou ja, maakt ook niet uit...

edit:
"GP wegrace" heeft volgens wikipedia een 250 cc 2-pitter-klasse :)

edit:
Ah, 2-takt volgens de KNMV-site, had al een flauw vermoeden :+ Nee, met 250 cc 4-takt haal je 't niet vergeleken bij 2-takt :P
Ja hoor, er worden EK en WK motorraces verreden met 250cc 2takt motoren. Het WK is zelfs 1 klasse onder de motoGP.

Das dit soort werk zeg maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.racesport.nl/pics/fotos/10024.jpg

Ik denk dat een ZZR 250cc daar niet helemaal tussenpast.
Verder vroeg ik me nog wat af: Die ZZR-250 komt uit '93 en is volgens de RDW 26 kW's. Vanaf '97 is hij pas "standaard" 25 kW. Op het kentekenbewijs staat er niets over teruggetuned zijn (jaja, die ene kilowatt :+)... Ze heeft hem particulier gekocht en volgens haar stond in de advertentie dat ie wel "voor 25 kW-rijders" was... Beetje slechte gecontroleerd bij 't kopen blijkbaar :+

Is dit nu een "probleem"? Ik neem aan dat verzekeringen álles zullen doen om d'r ergens op te naaien mocht dat nodig zijn. Zullen ze moeilijk doen over die ene kW? En als je aangehouden wordt en de politie checkt de DB en ziet dat 't 26 kW is?
Ja dit kan een probleem worden. Het is officieel geen 25kw motor (staat niet op het kenteken en af fabriek heeft ie teveel vermogen). Technisch gezien heeft je zus als ze een A-beperkt rijbewijs heeft, geen rijbewijs voor deze motor.. En tja.. Als je dan bij een ernstig ongeluk betrokken raakt kan de verzekering moeilijk doen ja.. De eventuele bekeuring die je van een politieagent krijgt zou ik me niet druk om maken.. Dat is max een keer 100 euro ofzo.. Maar dat andere... daar zou ik wel eens goed over nadenken.

Wat de verkoper mompelt over geschikt voor een 25kw-rijder.. tja.. mijn R6 is ook best geschikt voor een 25kw-rijder.. kun je best een stukkie op rijden zonder dat je op je bek gaat.. maar mag je er legaal op rijden met A-beperkt.. nope!
wel een leuk circuit-fietsje
Tja, je kunt er best een circuit-dagje mee rijden denk ik.. Maar verder.. te zwaar, veel te weinig power, te oud (slecht rijwielgedeelte), kunnen volgens mij geen 'race'-banden onder.. Misschien supermotard banden?

Ik zou em dan eerder doorverkopen aan een beginnende motorrijder (GEEN 25kw'er!!!) en zelf kiezen voor een wat makkelijkere circuitfiets.. een oudere Honda CBR600 of misschien een van de eerste Suzuki GSXR600. Genoeg onderdelen voor te krijgen, niet duur en standaard al leuk voor op het circuit.. Wat aanpassingen aan het rijwielgedeelte (vering) en je kunt prima meekomen.. Tuurlijk is een gloednieuwe 600 sneller en wendbaarder.. maarja.. is ook 3x zo duur he..

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 18-11-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:55:
[...]

Ja hoor, er worden EK en WK motorraces verreden met 250cc 2takt motoren. Het WK is zelfs 1 klasse onder de motoGP.

Das dit soort werk zeg maar:
[afbeelding]

Ik denk dat een ZZR 250cc daar niet helemaal tussenpast.
Nee, ik was ff het 2-takt-aspect vergeten 8)7 Stom van me |:(

Nou ja, wel leuk klein rag-fietsje IMO verder :+
FragDaddy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:55:
[...]

Ja dit kan een probleem worden. Het is officieel geen 25kw motor (staat niet op het kenteken en af fabriek heeft ie teveel vermogen). Technisch gezien heeft je zus als ze een A-beperkt rijbewijs heeft, geen rijbewijs voor deze motor.. En tja.. Als je dan bij een ernstig ongeluk betrokken raakt kan de verzekering moeilijk doen ja.. De eventuele bekeuring die je van een politieagent krijgt zou ik me niet druk om maken.. Dat is max een keer 100 euro ofzo.. Maar dat andere... daar zou ik wel eens goed over nadenken.

Wat de verkoper mompelt over geschikt voor een 25kw-rijder.. tja.. mijn R6 is ook best geschikt voor een 25kw-rijder.. kun je best een stukkie op rijden zonder dat je op je bek gaat.. maar mag je er legaal op rijden met A-beperkt.. nope!
Volgens mij is ze gewoon opgelicht :+ Particulier gekocht enzo.. :P Ze heeft trouwens zelf op haar rijbewijs géén A-beperkt, terwijl ze wel A-beperkt afgereden heeft... Muts bij 't gemeentehuis heeft niet goed uit d'r doppen gekeken ofzo... :X Maar dat zullen ze allemaal wel a.d.v. DB's van 't CBR checken, waar er gewoon A-beperkt zal staan lijkt me?

Eens ff googlen of d'r ook mogelijkheden zijn om 'officieel' dat ene kilowatje er nog af te kunnen snoepen, lekker useless ook, maarja, je moet ergens de grens trekken en 1 is altijd nog 1 teveel... Vanaf '97 zijn ze dan ook < 25 kW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Osiris schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:00:
Nou ja, wel leuk klein rag-fietsje IMO verder :+
250cc viertakt.. het is maar wat je rag-fietsje noemt.... Dan denk ik toch meer aan een gecrashed, met ouwe racekuip opgeknapte R1 met open uitlaat.. die de meeste tijd balancerend op het achterwiel doorbrengt.. dat is leuk. dat is raggen. >:) Maar om op te leren rijden is een 250cc viertakt een hele verstandige en veilige keuze.. (als ie 25kw op kenteken zou zijn.. :P) Een R1 die je constant probeert er achterover af te gooien vereist een ervaren piloot..
Volgens mij is ze gewoon opgelicht :+ Particulier gekocht enzo.. :P Ze heeft trouwens zelf op haar rijbewijs géén A-beperkt, terwijl ze wel A-beperkt afgereden heeft... Muts bij 't gemeentehuis heeft niet goed uit d'r doppen gekeken ofzo... :X Maar dat zullen ze allemaal wel a.d.v. DB's van 't CBR checken, waar er gewoon A-beperkt zal staan lijkt me?
Nou als er in haar rijbewijs staat dat ze normaal A heeft en ze is ook >21 dan is dat heel aannemelijk.. tuurlijk.. als ze het op gaan zoeken komt het altijd uit.. En ik denk dat bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij ook wel in die database kan kijken wat voor rijbewijs iemand heeft.. Maar wat als het nu verkeerd in die database staat en dat die muts op het gemeentehuis de fout niet heeft gemaakt, maar de muts bij het CBR?

Hoe dan ook.. ik persoonlijk... zou het risico echt niet willen lopen. Ik doe een hoop dingen met de motor, maar zonder geldig rijbewijs (en dus mogelijk onverzekerd) rijden doe ik niet.
Eens ff googlen of d'r ook mogelijkheden zijn om 'officieel' dat ene kilowatje er nog af te kunnen snoepen, lekker useless ook, maarja, je moet ergens de grens trekken en 1 is altijd nog 1 teveel... Vanaf '97 zijn ze dan ook < 25 kW :P
Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Het schijnt dat je de motor op een vermogenstestbank op <25kw kunt laten afstellen en dan met dit testrapport bij de verzekering aan kan kloppen. Let er dan wel op dat je een SCHRIFTELIJKE bevestiging van de verzekering krijgt dat het ok is om zo te rijden.. want als ze het alleen over de telefoon beloven en je rijdt een keer iemand van de sokken :X

Ik heb zelf nooit in deze situatie gezeten.. heb gelijk mijn 'zwaar' rijbewijs gehaald en nooit op brommertjes (;)) hoeven rondrijden.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 18-11-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:07:
[...]

250cc viertakt.. het is maar wat je rag-fietsje noemt.... Dan denk ik toch meer aan een gecrashed, met ouwe racekuip opgeknapte R1 met open uitlaat.. die de meeste tijd balancerend op het achterwiel doorbrengt.. dat is leuk. dat is raggen. >:) Maar om op te leren rijden is een 250cc viertakt een hele verstandige en veilige keuze.. (als ie 25kw op kenteken zou zijn.. :P) Een R1 die je constant probeert er achterover af te gooien vereist een ervaren piloot..
Uiteraard, je hebt altijd baas-boven-baas :+ Maar voor de complete motor-rij-techniek-n00b is 't wel fijn om gezellig in 't begin met weinig kilowatten wat bochtentechniek bij te leren... De basis bij het lessen is toch wel heel erg karig vaak :P En ik heb weinig mogelijkheden om wat kilometers te maken, dus die ervaring komt ook maar langzaam...
Besides, ben student, R1's oid zitten er helaas niet in :) Cheape 3e-hands fiets via familielid, beter toch? :+ En 250 cc is wel lekker zuinig lijkt me :P

Ik zou er persoonlijk ook niet snel voor kiezen, zo'n 250 cc-ding, maar als de mogelijkheid er is, why not :P 't Geld groeit me helaas niet op m'n rug ;(
FragDaddy schreef:
[...]

Nou als er in haar rijbewijs staat dat ze normaal A heeft en ze is ook >21 dan is dat heel aannemelijk.. tuurlijk.. als ze het op gaan zoeken komt het altijd uit.. En ik denk dat bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij ook wel in die database kan kijken wat voor rijbewijs iemand heeft.. Maar wat als het nu verkeerd in die database staat en dat die muts op het gemeentehuis de fout niet heeft gemaakt, maar de muts bij het CBR?
En hoe kom je daar achter? "Ja, euhm, ik heb eigenlijk A-beperkt, maar ik zou eens willen weten hoe dat bij jullie in 't systeem staat? Ah, gewoon volledig? Ok, mooi, bedankt.." 8)7
FragDaddy schreef:
[...]
Hoe dan ook.. ik persoonlijk... zou het risico echt niet willen lopen. Ik doe een hoop dingen met de motor, maar zonder geldig rijbewijs (en dus mogelijk onverzekerd) rijden doe ik niet.
Ze had zelf zoiets van "JEEJ", maar kheb er toch ook écht wel duidelijk gemaakt dat ze een oen zou zijn om er gewoon vanuit te gaan dat ze geen A-beperkt hoeft te rijden. Vandaar ook die instap-dames-fiets, aangezien ze er vanuit ging dat ie 25 kW zou zijn :o
FragDaddy schreef:
[...]

Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Het schijnt dat je de motor op een vermogenstestbank op <25kw kunt laten afstellen en dan met dit testrapport bij de verzekering aan kan kloppen. Let er dan wel op dat je een SCHRIFTELIJKE bevestiging van de verzekering krijgt dat het ok is om zo te rijden.. want als ze het alleen over de telefoon beloven en je rijdt een keer iemand van de sokken :X
Klopt, heb ik al wel genoeg over gelezen om het nou niet echt je-van-het te vinden, kan me nog een topic op MF herinneren :X
FragDaddy schreef:
[...]
Ik heb zelf nooit in deze situatie gezeten.. heb gelijk mijn 'zwaar' rijbewijs gehaald en nooit op brommertjes (;)) hoeven rondrijden.
Ach, je bent jong en je wilt wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Woej, ik heb vandaag mijn voorbandje (Bridgestone BT 010) vervangen.
Dat was nogal nodig zoals hieronder te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/hangen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/hangen2.jpg

Nu heb ik dus geen voorbok en geen achterbok en geen persoon die het leuk vind mijn fiets 2 uur vast te houden, dus moest ik een beun-methode vinden om mijn voorwiel van de grond te krijgen.
Dat ging uiteindelijk dus lukken door middel van een ladder en tweespanband(jes :o ).

Het hing eigenlijk vrij stevig:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/hangen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/hangen4.jpg

Wiel eruit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/hangen5.jpg

En een mooie Bridgestone BT 014 (120/60/17) erweer onder.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/klaar1.jpg

Al met al toch leuk om een keer zelf te doen, ik hoop alleen dat ik alles goed heb vast gezet. Heb het in ieder geval goed strak gedaan allemaal, maar wel onder het principe vast is vast. Heb maar 1 dop voor mijn momentsleutel (ben student en dat spul is duur), dus kon niet alles met precies het goede moment vastzetten...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ben ik nou blind/n00b of is 't verstandig dat je je nieuwe bandje nog ff wat moet opruwen, aangezien die dingen in de olie geleverd worden tegen uitdroging ofzo? Ding glimt wel enorm in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Osiris schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:34:
Ben ik nou blind/n00b of is 't verstandig dat je je nieuwe bandje nog ff wat moet opruwen, aangezien die dingen in de olie geleverd worden tegen uitdroging ofzo? Ding glimt wel enorm in ieder geval :P
er zit een silicone laag op bij aankoop. eerste 100km moet je gewoon rustig aan rijden. dat heb ik dus de moeilijke manier moeten leren, ik was in de regen aan het rijden met zo'n nieuwe band en bij het remmen voor de rotonde blokkeerde de wielen en gleed ik dus de rotonde op :( das echt eens maar nooit weer.

anyway opruwen hoeft dus niet. rustig rijden wel :(

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 18-11-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mjah, maar als je geen zin hebt in rustig rijden :+

Je kunt immers ook een enorm harde tourband rijden en niet als Rossi door de bocht gaan, maar 't rustig aan doen... Of wél een enorm plakkende band nemen en het wat minder rustig aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Osiris schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:58:
Mjah, maar als je geen zin hebt in rustig rijden :+

Je kunt immers ook een enorm harde tourband rijden en niet als Rossi door de bocht gaan, maar 't rustig aan doen... Of wél een enorm plakkende band nemen en het wat minder rustig aan doen :P
tja daar is niets aan te doen. Bij elke type band zit een silicone laag erop. zodat het rubber niet uitdroogt bij opslag. Elke band zal dan min of meer dezelfde grip hebben de eerste 100 km, en die grip is gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
justice strike schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:01:
[...]

tja daar is niets aan te doen. Bij elke type band zit een silicone laag erop. zodat het rubber niet uitdroogt bij opslag. Elke band zal dan min of meer dezelfde grip hebben de eerste 100 km, en die grip is gewoon ruk.
Die vergelijking was ook niet over de siliconenlaag m.b.t. verschillende bandentypes, maar meer dat je, als je geen zin in die 100 km rustig aan doen hebt, je die 100 km ongetwijfeld ook heus wel kunt 'faken' m.b.v. een schuurpapiertje of wat dan ook. :) Je hebt die keuze lijkt me :P Of rustig rijden of 't heft in eigen handen nemen...

Uiteraard post ik dit zo, zodat de ervaren motorrijders (lees: mannen of vrouwen die al meerdere banden versleten hebben) hun mening er over kunnen geven om de n00bjes (ik) er wat wijzer over te maken. Dat van 't rustig aan doen weet iedereen wel :z

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 18-11-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Osiris schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:04:
[...]

Die vergelijking was ook niet over de siliconenlaag m.b.t. verschillende bandentypes, maar meer dat je, als je geen zin in die 100 km rustig aan doen hebt, je die 100 km ongetwijfeld ook heus wel kunt 'faken' m.b.v. een schuurpapiertje of wat dan ook. :) Je hebt die keuze lijkt me :P Of rustig rijden of 't heft in eigen handen nemen...

Uiteraard post ik dit zo, zodat de ervaren motorrijders (lees: mannen of vrouwen die al meerdere banden versleten hebben) hun mening er over kunnen geven om de n00bjes (ik) er wat wijzer over te maken. Dat van 't rustig aan doen weet iedereen wel :z
het lijkt me toch erg moeilijk om 100km gelijkmatig af te slijten van de band... maarja er zijn genoeg ervaren motorrijders hier om even aan te geven of ze wel eens hun banden opgeschuurd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
justice strike schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:18:
[...]

het lijkt me toch erg moeilijk om 100km gelijkmatig af te slijten van de band... maarja er zijn genoeg ervaren motorrijders hier om even aan te geven of ze wel eens hun banden opgeschuurd hebben :)
That's my point ;) Aangezien ik me *ergens* in m'n geheugen nog wat flarden van zinnen van m'n instructeur kan herinneren over 'band' en 'nieuw' en 'schuurpapier' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Met mijn 20K km per jaar kan ik in ieder geval vertellen dat ik nog nooit mijn bandjes met schuurpapier heb bewerkt. Zelf rijd ik graag goed door, maar na het leggen van een nieuw bandje doe ik toch altijd wat rustiger. Liever wat rustig doen dan met een schuurpapiertje aan de slag te gaan.

Voor mij is dit 2 dagen (woon-werk verkeer) me een beetje intomen, maar daarna kan ie weer. Of anders een toerritje doen.

Of er verschil zit tussen inrijden van een band of er met schuurpapier overgaan? Geen flauw idee.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX schuurt ze niet op.

Ik doe toch 140km op een dag naar m'n werk en training, dan is het er al lang af. En dat is dan nog vnl snelweg waar niet zoveel kan gebeuren rechtdoor. Alleen een beetje voorzichtig in de eerste bochten ervoor en erna.

Als ik in de zomer ga rijden (Eifel) moet ik ook eerst een km of 90 snelweg.

Met schuurpapier begin je trouwens niet veel. Heb het eens een keer geprobeerd, maar dat blijft zo kleven tegen dat rubber dat je niet fatsoenlijk kan schuren. En het moet echt wel meer hebben dan eventjes erover gaan imho eer de silicone eraf is imho.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 18-11-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Of je moet een doek met ether erlangshalen ofzo, maar siliconen oplossen doe je niet zomaar.

gewoon ff kalm an doen; en die 100 km is ook geen vast gegeven. Gewoon naar je band kijken, dan zie je genoeg.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.