Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deeltje 7 alweer ! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.825 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SnelheidsDuivel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:13:
Vandaag even langs de motorwinkel geweest :)
Ik was net een klein kind in de speelgoedwinkel, echt niet normaal meer :9~

En nu gewoon de rest van de maand niet naar je banksaldo kijken :X
_o- Kerstinkopen gebeuren steeds vroeger :+
Yamy_Daffy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:08:
Dus als je een skoda blauwe R1100GS ziet met beetje carbon erop en laser demper dan ben ik het :)
Gecondoleerd :+ Hoe heb je het mengsel afgesteld, met de codestekker?

[Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 08-11-2006 18:20]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Chevy454 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:18:
[...]

_o- Kerstinkopen gebeuren steeds vroeger :+
[...]

Gecondoleerd :+ Hoe heb je het mengsel afgesteld, met de codestekker?
Zit een laserchip in de Motronic en K&N luchtfilter co stationair mooi rond de 2.5%
Tja en het skoda blauw was een verjaardags cadeau van die vriend die mee gaat. ;)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:21:
[...]

40.000 op 18 maanden hier :+
Jij doet dr ook woon-werk mee toch a 150km/dag ofzo ?
Bij mij zijn het puur plezierkilometers (als in: niet woon-werk/school oid, plezier heb ik toch wel :P).
Ik zou graag 40000 per jaar rijden of nog meer voor mijn part, maar ik heb dr het geld niet voor.
En als ik het geld wel had had ik dr ws de tijd niet voor :+

Met mn NX had ik overigens 35000km in ong 1,5 jaar gereden, die liep 1:30, dan maakt het niet uit om een flink stuk te rijden, voor 10 euro was je weer bijna 250km verder :P

leeg

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 12:04

Ken.

\m/.([oO]).\m/

KabalA! schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:25:
[...]

Ik heb altijd geleerd... ALTIJD beide gebruiken, maar zodra je 1 min zonder instructeur rijdt ben je dat al vergeten :+
Same here en ik doe het nog steeds aangezien ik het nut er wel van in zag.
Alleen na al die verhalen hier ga ik 't eens een tijdje zonder (of minder) proberen.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25

Youk

Volvo For Life

Sinds 1 juli 2005 heb ik mijn huidige vfr 800. Gekocht met 14900 km op de teller. Ondertussen staat deze toch ook al op 44000 km (en een beetje).

Hier zitten natuurlijk ook wel woon-werk km's bij, maar met 50 km heen en terug per dag valt dit toch nog mee.

Verder ben ik er dit jaar mee in Schotland geweest. Echt een aanrader! Wel een regenpak meenemen, had alle dagen wel een bui. En één dag van 's ochtends tot 's avonds in de gietende regen gereden. Dat was een minder dagje, maar ja, de hotels waren allemaal gereserveerd.

@ Piston: ah dan was jij ook op de herfstrit. Was er zelf aanwezig met de club. Op een bepaald moment een stukje achter moeten blijven omdat er iemand onderuit was gegaan (niet van onze club). De persoon in kwestie leek netjes geholpen te worden en op het was ook niet ernstig (eerder een gedeukt ego denk ik). Maar toen moest ik wel even de groep bijbenen. Tegen 120 over die rotte kasseibaantjes, dat was schudden 8)7 .

Volvo Classic Club Belgium

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 07:13

DinX

Motormuis

4x2 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:49:
[...]

Jij doet dr ook woon-werk mee toch a 150km/dag ofzo ?
Bij mij zijn het puur plezierkilometers (als in: niet woon-werk/school oid, plezier heb ik toch wel :P).
Ik zou graag 40000 per jaar rijden of nog meer voor mijn part, maar ik heb dr het geld niet voor.
En als ik het geld wel had had ik dr ws de tijd niet voor :+

Met mn NX had ik overigens 35000km in ong 1,5 jaar gereden, die liep 1:30, dan maakt het niet uit om een flink stuk te rijden, voor 10 euro was je weer bijna 250km verder :P
Klopt. Ik doe 120-140 km per dag. Dus om en bij de 500-600 km per week. In de zomer ga ik bij goed weer ook nog eens de Eifel in. Dan komt er nog een 500km bij in het weekend. Daar zijn dan soms weken bij van 1000km en meer :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2022
Youk schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:21:
@ Piston: ah dan was jij ook op de herfstrit. Was er zelf aanwezig met de club. Op een bepaald moment een stukje achter moeten blijven omdat er iemand onderuit was gegaan (niet van onze club). De persoon in kwestie leek netjes geholpen te worden en op het was ook niet ernstig (eerder een gedeukt ego denk ik). Maar toen moest ik wel even de groep bijbenen. Tegen 120 over die rotte kasseibaantjes, dat was schudden 8)7 .
Toch niet die ene die in de beek terecht is gekomen? Op een bepaald moment reden we op zo'n weg parallel naast een hoofdbaan. Ik weet bij god niet meer welke plaats (naam) of op welke kilometer het was, maar hoe dan ook was dat dus een stukje waar iedereen effe flink gas gaf omdat het een zeer breed stuk was en het leek alsof we nog een eindje rechtdoor gingen. Zie ik op een gegeven ogenblik iemand met z'n armen op en neer zwaaien, gebarend om te vertragen. Bleek dus dat er iemand de bocht gemist had en -zo goed als- rechtdoor de bocht heeft proberen nemen. Ik ben niet gestopt omdat er al een hele groep mensen zich om de ongelukkige bekommerden en dan sta je toch alleen maar in de weg de rest van de 4400 deelnemers op te houden... Achteraf niets meer van gehoord, maar toch benieuwd hoe de vork aan de steel zat.
De kasseien vielen wel mee, ik ging er weliswaar niet tegen 120 over dat wel... ;)
Erger vond ik dat stukje "onverhard" met die enorme putten in de weg. Amper zichbaar door de schaduw en dan *bots* *knots* erdoor... Voor de rest weinig op aan te merken aan de wegen. Gelukkig dat het niet regende want dan had het hier en daar wel superglad geweest door al de gevallen bladeren.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• Meph
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09-2019

Meph

1 + 1 = 3

Vraagje; Vanmiddag ga ik op voor mijn theorieexamen. Is het handig om de formules voor stopafstand volgafstand remafstand+reactietijd etc uit het hoofd te leren? Of hebben jullie hier geen exacte vragen over gehad... Is anders best lullig als je een open vraag krijgt zoals: Je rijdt hier tachtig, hoeveel meter moet je minimaal afstand houden?

• pagani
  • Niet online
Meph schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:52:
Vraagje; Vanmiddag ga ik op voor mijn theorieexamen. Is het handig om de formules voor stopafstand volgafstand remafstand+reactietijd etc uit het hoofd te leren? Of hebben jullie hier geen exacte vragen over gehad... Is anders best lullig als je een open vraag krijgt zoals: Je rijdt hier tachtig, hoeveel meter moet je minimaal afstand houden?
Ehrm, toch gewoon 2 seconden? Dus 2 seconden met 80km/u uitrekenen.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 10:50

MagicTempest

Fly pig!

Ik kan me niet herinneren dat ze me dat zo gevraagd hebben, maar om het makkelijk voor jou te houden:

50km = minimaal 28 meter
80km = minimaal 45 meter
100km = minimaal 56 meter
120km = minimaal 67 meter

( zij zullen het zeer waarschijnlijk afronden naar boven, dus 30, 45 ( 0f 50 ), 60 en 70 meter )

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:38
Als ik me goed kan herinneren was 't toch "delen door 2 en daarna plus 10%" ?
Dus bij 50 km/h heb je een stopafstand van 30m

Ik zou zeggen, kijk het na in het theorieboek. Dit soort vragen krijg je zeker op het theorie examen.
Weet alleen niet meer zeker of het open vragen of meerkeuze was, ik dacht meerkeuze. Bij meerkeuze lagen de antwoorden iig best bij elkaar.

[Voor 23% gewijzigd door NewbieNeo op 09-11-2006 11:24]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 20:30
NewbieNeo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:23:

Ik zou zeggen, kijk het na in het theorieboek. Dit soort vragen krijg je zeker op het theorie examen.
Weet alleen niet meer zeker of het open vragen of meerkeuze was, ik dacht meerkeuze. Bij meerkeuze lagen de antwoorden iig best bij elkaar.
Door wie worden die stopafstanden bepaald? Is dit een optimistische benadering?
Volgens mij ligt de stopafstand bij snelheid x aan een heleboel factoren..

-soort motor
-ABS of niet (qua remafstand is dit soms een nadeel maar meestal een voordeel)
-remmen + blokken + leeftijd remvloeistof
-soort banden
-soort wegdek
-wegdek nat/droog/vochtig
-temperatuur
-wind
-en het belangrijkste: kunde van de rijder / schrikreactie

Zo'n bullshit om te zeggen dat je bij 50km/h na 30mtr stilstaat.. een rijder die net zijn rijbewijs heeft en als gevolg van een schrikreactie op een ouwe harley op natte klinkers bij 5 graden moet remmen zal hele andere resultaten behalen dan iemand die al 10 jaar rijdt en bewust en met voorbedachte rade zo hard mogelijk remt met 25 graden op droog asfalt op zijn gixxer 1000 K1 met 6-zuiger klauwen, een gigantische radiale rempomp en opgesneden slicks.

Ga als je je rijbewijs hebt maar eens op een verlaten industrieterrein een half-uurtje noodstoppen oefenen en noteer bij verschillende snelheden maar eens hoe snel je stilstaat. En dit is dus stoppen als je er rustig over na kunt denken.. in een panieksituatie wordt die afstand veel langer.. als je je al niet onderuit (ouwe harley) of over de kop (gixxer met 6-zuiger klauwen) remt.

[Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 09-11-2006 11:51]

Have a wheelie good weekend!

• pagani
  • Niet online
NewbieNeo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:23:

Het is delen door 3.6 en dat keer 2. (zo krijg je de afstand die je in 2 seconden met een bep. snelheid aflegt, gelijk aan de eerder genoemde afstanden)

En het gaat hier om de wettelijk verplichte afstand, ongeacht welke motor je rijdt of wat je er mee kunt.

[Voor 7% gewijzigd door pagani op 09-11-2006 11:46]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is niet die 2 seconden regel die gaat over de stopafstand ;)
Maar dr is wel een minimum remvertraging, maar die is nogal absurd laag volgens mij.

[Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 09-11-2006 11:59]

leeg

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 12:04

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klopt allebei johnnyv.nl en FragDaddy, maar wat NewbieNeo zegt is correct met betrekking tot de vraag van Meph. Op het examen verwachten ze dat je het uit het theorieboek leert en die houdt geen rekening met het betoog van FragDaddy of de bovenstaande /3.6 x 2.

Gewoon delen door 2 en 10% erbij (oftewel halveren en iets erbij ;))

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

er zijn formules voor inhaalafstand, stopafstand, volgafstand en nog meer in mijn theorieboek. Ik vind het een beetje vaag en onrealistisch om deze daarwerkelijk op die manier tot je te nemen.

Edit:
Er zitten toch een hoop vragen tussen de testvragen waarbij ik zo mijn vraagtkekens heb zeg... Bijvoorbeeld:
Hoeveel microgram per liter uitgeademde lucht, mag het alcohol gehalte van de adem maximaal zijn?

Het is een open vraag :9

[Voor 49% gewijzigd door Meph op 09-11-2006 12:53]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

220
Zo uit het hoofd

[Voor 75% gewijzigd door 4x2 op 09-11-2006 12:53]

leeg

• FragDaddy
.KeN. schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:58:
Klopt allebei johnnyv.nl en FragDaddy, maar wat NewbieNeo zegt is correct met betrekking tot de vraag van Meph. Op het examen verwachten ze dat je het uit het theorieboek leert en die houdt geen rekening met het betoog van FragDaddy of de bovenstaande /3.6 x 2.

Dat snap ik, maar ik ben gewoon benieuwd waar die getallen op slaan? Is dat een veilige afstand? dus als ik 50 rij sta ik ALTIJD binnen 30mtr stil?

Ik snap dat je het moet leren, maar ik snap echt niet wie die absolute waardes bedacht heeft of waar je ze voor nodig hebt in het verkeer. Iedereen snap dat je als je 100 rijdt meer afstand aflegt om tot stilstand te komen dan wanneer je 50 rijdt.

En vervolgens snapt ook iedereen dat je daar nooit absolute waardes aan kunt verbinden.

Maar dan bedenken ze daar toch weer iets voor bij het CBR.. ik zou gewoon uit principe eigenlijk een boze brief moeten sturen. Wat een onzin.
Hoeveel microgram per liter uitgeademde lucht, mag het alcohol gehalte van de adem maximaal zijn?
Dit is nog een maffere vraag dan die vraag over remafstanden. Wat moet je met deze info? Weer zoiets waar het CBR veel te ver in doorgeschoten is. Kun je dit zelf meten/controleren als je een biertje gedronken hebt? NEE! Wat moet je er dan mee. Hoe maakt deze kennis je een betere/veiligere bestuurder... Ga je bij een alcoholcontrole de agenten overhoren?

Wat is er mis met de stelregel 'je mag 2 glaasjes bier drinken'. Mijn persoonlijke stelregel is overigens: ik drink geen drup als ik nog motor wil rijden die dag.

[Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 09-11-2006 13:24]

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Op zich wordt wel duidelijk uitgelegd in de theorieboeken dat er nog meer factoren zijn dan alleen die formule hoor :) Het is meer een richtlijn waar je je ongeveer aan kunt houden.

• FragDaddy
Meph schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:19:
Op zich wordt wel duidelijk uitgelegd in de theorieboeken dat er nog meer factoren zijn dan alleen die formule hoor :) Het is meer een richtlijn waar je je ongeveer aan kunt houden.
Een hele vage richtlijn. Ik gok dat ik op een droge zomerse dag er zonder problemen 10mtr af kan remmen.. en op een regenachtige novembermorgen half-slapend terwijl ik door een auto over het hoofd gezien wordt heb ik in een paniekreactie 2x de voorgeschreven afstand nodig... Als ik de motor dan al overeind hou.

Echt hoor.. Wat een bullshit.. Regeltjes leren om de regeltjes en niet om de verkeersveiligheid. Dit stond er dus 'vroeger' echt niet in he.

[Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 09-11-2006 13:27]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoeveel rem weg ik nodig heb ? nou das goed in te schatten, en als je het niet red , dan heb je hopelijk goed om je heen gekeken continue en weet je of je links of rechts kunt uitwijken :P

En je kan best hard remmen als je eerst aanlegt en dan doorknijpt :P

Wat een bullshit regeltjes allemaal.

Wat is de volgende vraag ?

hoeveel cc lucht en benzine er in je cilinder zit bij welke toeren en wat de verbrandings graad is daarvan met de daarbij horende warmte geleidingsgraad van het materiaal waar het blok van gemaakt is zodat je weet wanneer je je olie kan peilen ?

;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

FragDaddy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:24:
[...]

Een hele vage richtlijn. Ik gok dat ik op een droge zomerse dag er zonder problemen 10mtr af kan remmen.. en op een regenachtige novembermorgen half-slapend terwijl ik door een auto over het hoofd gezien wordt heb ik in een paniekreactie 2x de voorgeschreven afstand nodig... Als ik de motor dan al overeind hou.

Echt hoor.. Wat een bullshit.. Regeltjes leren om de regeltjes en niet om de verkeersveiligheid. Dit stond er dus 'vroeger' echt niet in he.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het echt niet zo zwart wit bekeken wordt tegenwoordig. Als ik dit examen vergelijk met mijn autotheorie destijds, zitten er tegenwoordig veel meer vragen en onderdelen in die gebaseerd worden op het herkennen van verkeersinzicht.

Inderdaad ben ik het met je eens dat die tabellen en formules niet echt geweldig zijn maar dat wordt in de boeken dus ook wel aangegeven. Alsmede de bullshit vragen zoals hoelang blijven de resttoffen van een joint in mijn bloed zitten :P

[Voor 4% gewijzigd door Meph op 09-11-2006 13:44]

• FragDaddy
Meph schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:43:
[...]

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het echt niet zo zwart wit bekeken wordt tegenwoordig. Als ik dit examen vergelijk met mijn autotheorie destijds, zitten er tegenwoordig veel meer vragen en onderdelen in die gebaseerd worden op het herkennen van verkeersinzicht.
Dat vind ik goed. Daar moet je op getest worden, of je genoeg verkeersinzicht hebt.
Inderdaad ben ik het met je eens dat die tabellen en formules niet echt geweldig zijn maar dat wordt in de boeken dus ook wel aangegeven. Alsmede de bullshit vragen zoals hoelang blijven de resttoffen van een joint in mijn bloed zitten :P
Dus ze geven zelf ook aan dat het bullshit is?? Zo van.. ja eh, we kregen de laatste 10 pagina's niet vol en ja, die hadden we toch gereserveerd bij de drukker.. Leeg laten staat ook zo slordig.. dus hier 10 pagina's met theoretische berekeningen en verhandelingen over het verkeer.. sterkeberekeningen van viaducten, berekeningen over mirogrammen alcohol in uitgeademde lucht, berekeningen aan over de stroefheid van verschillende soorten asfalt bij droog/nat/sneeuw gecombineerd met een praktijkvoorbeeld van de testen van stroefheid en slijtage, info over de maximale rijtijden van een vrachtwagenchauffeur, zelf bedachte formuletjes over de remweg bij een bepaalde snelheid.. Ja dat heeft mijn zoontje van 8 bedacht. en het smoelt zo leuk.. 50 / 2 + 10% = 30 en 100 / 2 + 10% = 60.. hey.. dat lijkt wel logisch. ROCK ON!

Het CBR op twee wielen door de bocht (met 100/2+10%=60).. ik snap wel waar al dat geld uit dat pensioenfonds (zie krant) gebleven is.. dat hebben ze in onderzoek naar de meest maffe vragen gestoken.. was zeker een prijsvraag onder de medewerkers ofzo.. de beste wint een kwart van het pensioenfonds. Oh en gratis alle stempels in het rijbewijs.

insane. je zou daar werken.. schaam je je toch helemaal verrot als er ooit iemand aan je komt vragen: "en wat is hier het nut precies van?"

[Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 09-11-2006 14:20]

• NewbieNeo
.KeN. schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:58:

Tis alweer een half jaar geleden dat ik mijn theorie heb gehaald, dus zou ook zo maar de formule voor de 2 sec regel (veilige tussenafstand) kunnen zijn..

@FragDaddy
Kheb mijn rijbewijs al hoor. Ook dezelfde fiets als jij (als je avatar ermee correspondeert), alleen een snellere kleur nl. zwart.. O-)

• FragDaddy
NewbieNeo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:49:
[...]

@FragDaddy
Kheb mijn rijbewijs al hoor. Ook dezelfde fiets als jij (als je avatar ermee correspondeert), alleen een snellere kleur nl. zwart.. O-)
Goeie keuze! Je mag wel de snellere kleur hebben.. Maar nu nog fatsoenlijk snel ermee kunnen rijden he.. :+

P.S. Als je ziet hoe ver je met zo'n R6 kunt gaan voordat het hele zaakje instabiel wordt en zelfs dan hoe controleerbaar het spul blijft.. Echt knap _/-\o_

[Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 09-11-2006 15:20]

• NewbieNeo
FragDaddy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:17:
[...]

Goeie keuze! Je mag wel de snellere kleur hebben.. Maar nu nog fatsoenlijk snel ermee kunnen rijden he.. :+

P.S. Als je ziet hoe ver je met zo'n R6 kunt gaan voordat het hele zaakje instabiel wordt en zelfs dan hoe controleerbaar het spul blijft.. Echt knap _/-\o_
Idd. gister ook een ritje gemaakt door de regen met een achterband, waarvan het middengedeelte tot slijtnok versleten was, maar superstabiel. Zit meer tussen de oren.

Heb em pas 2 maanden (eerste brommer), maar na 3 weken zag mijn broek er niet meer uit.. O-)
http://img169.imageshack.us/img169/1474/slidersxz6.jpg

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

NewbieNeo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:26:
[...]

Heb em pas 2 maanden (eerste brommer), maar na 3 weken zag mijn broek er niet meer uit.. O-)
http://img169.imageshack.us/img169/1474/slidersxz6.jpg
http://www.koopjespakker.nl/resized_big/lidl_vanaf_-_20060626032221_-_2522_-_vergroot_-_.jpg

Ja, dat heb je met bandschuurmachines :o

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:20:
[afbeelding]

Is dat de BMW manier?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Anoniem: 83626

teacher schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:20:
[...]

[afbeelding]

Hehehe.. blijft leuk :+ Ik ken hem, dus ik weet dat het door asfalt komt :>

Maarre, vraagje. Ik probeer erachter te komen of mn moto te rijk/arm loopt. Ik lees: dan moet je een stukkie vol gas blazen in hoge toeren en dan je bougies bekijken.
Leuk en aardig.. maar hoe lang moet je dan blazen voordat ze de (on)juiste kleur aannemen? Ik heb geen zin om 10 minuten volgas over de snelweg te gaan zigzaggen á la ghostrider. Ten eerste kán ik dat niet, en ten tweede ben ik dan mn rijbewijs kwijt :/
Ik heb dan wel geen SS, maar de mijne gaat ook over de 200 (althans 205 hoort'ie te lopen, geen idee of hij dat haalt) en dat vind ik veel te hard om mn bougies lekker te laten kleuren :P Met een 125cc kan je nog een flink tijdje volgas voordat je echt crimineel hard gaat, maar ik dus niet. kortom.. hoe doen jullie dat?

Heb hem dus inmiddels drie keer achter elkaar van 0 tot 130 in 1,2, en stukje 3 doorgetrokken 7000-10.000rpm (redline) en ik zie dan geen andere kleur dan voor dat geintje. Kleur is trouwens zo:
http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/bougie.jpg
erg veel bagger op de ring trouwens O-)

Gefeliciteerd, meph! Op het randje, maar je bent er vanaf!

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 09-11-2006 16:45]

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Zo, theorie is in de pocket :) Van de 33 man waren er 10 geslaagd... Sommige zaten er al voor de 4e keer... Het was ook wel een echt pittig examen zeg.. Ik had dan ook met geluk 6 fouten :S Maar ja, hij is in ieder geval in de pocket :)

• DinX

DinX

Motormuis

Vmax manier :+

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 10:50

MagicTempest

Fly pig!

gefeliciteerd Meph. Ga je dan binnenkort ook afrijden, of moet je nu beginnen met je lessen?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Thanks a lot, Aanstaande maandag AVB :)

http://img80.exs.cx/img80/1363/Bmw-r1100s-KneeDown.jpg
De hangtieten schuur je wel haast bij, maar het kan 8)7

• Chevy454
  • Niet online
Vmax rijd je de bellypan tot aan de grond :)
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:39:
Maarre, vraagje. Ik probeer erachter te komen of mn moto te rijk/arm loopt.
Is dat ding nog niet in orde? Carbs goed schoon maken en op de testbank ermee. Met de bougiekleur gaan kutten doe ik niet meer. Hij is niet koffiebruin dus hij mag wat groter die sproeier.

[Voor 65% gewijzigd door Chevy454 op 09-11-2006 16:52]

Is dat ding nog niet in orde? Carbs goed schoon maken en op de testbank ermee. Met de bougiekleur gaan kutten doe ik niet meer. Hij is niet koffiebruin dus hij mag wat groter die sproeier.
Hm -schaam- vind rijden te leuk en heb niet veel geld -schaam-
Carbs zijn schoongemaakt en bokken boven 6500rom is weg. Heb namelijk het luchtfilterhuisgeluidsdemperschuimrestrictording (65x woordwaarde) eruit gehaald. Denk alleen dat hij eerst te rijk liep en nu misschien te arm door veel extra lucht. Maar ja.. misschien is hij wel al goed? Geen idee.. hij rijdt best goed nu. Heb hem op 170 gehad en toen wilde hij nog wel harder maar ik niet :P

Maarre, grotere sproeiers ga ik eens uitproberen.. ga binnenkort eens wat nieuwe erin frotten. Van 88/92 (binnenste twee cilinders) naar 100/105 ofzo eens proberen. Kijken of hij dan ook nog wat beter trekt 8)..

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56
hmm, ik zie hier dat iedereen meehangt met de motor. Das waarschijnlijk omdat je anders de motor niet omkrijgt als je met hoge snelheid de bocht ingaat (corrigeer me als dat niet correct is)

maar wat ik me dan afvraag is waarom meehangen EN knietje op de grond. Is dat omdat je ook misschien de motor teveel kan laten kantelen (en als je geen kneedown doet dat de motor dan wegglijd? of wel op de grond valt)

En op welk moment beslis je om inplaats van tegenhangend de bocht in te gaan meehangend de bocht in te gaan? Op dit moment wordt het me geleerd om gewoon tegen te hangen (bovenop je motor zitten ipv ernaast te hangen) het schijnt gevaarlijk te zijn om mee te hangen, ik weet niet precies waarom maar dat ze zeggen het wel nadrukkelijk (soms hang ik wel mee en dan hoor ik dan ook meteen dat dat niet mag)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• NewbieNeo
justice strike schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:10:
hmm, ik zie hier dat iedereen meehangt met de motor. Das waarschijnlijk omdat je anders de motor niet omkrijgt als je met hoge snelheid de bocht ingaat (corrigeer me als dat niet correct is)

maar wat ik me dan afvraag is waarom meehangen EN knietje op de grond. Is dat omdat je ook misschien de motor teveel kan laten kantelen (en als je geen kneedown doet dat de motor dan wegglijd? of wel op de grond valt)

En op welk moment beslis je om inplaats van tegenhangend de bocht in te gaan meehangend de bocht in te gaan? Op dit moment wordt het me geleerd om gewoon tegen te hangen (bovenop je motor zitten ipv ernaast te hangen) het schijnt gevaarlijk te zijn om mee te hangen, ik weet niet precies waarom maar dat ze zeggen het wel nadrukkelijk (soms hang ik wel mee en dan hoor ik dan ook meteen dat dat niet mag)
Tegenhangen doe je alleen bij langzaam manoeuvreren.. ;)
Van stapvoets tot zo'n 40-50 km/h.
Bij hoge snelheden wil je echt niet tegenhangen, dan druk je de motor alleen maar weg.
Dan is het juist de bedoeling om mee te gaan hangen, zodat je 'in balans' bent met de motor.

Het naast de motor hangen zorgt ervoor dat je en schuiner en sneller de bocht door kan en je banden veel grip blijven behouden. Ok, je kan er ook als een aap naast gaan hangen, maar dat terzijde.
Daarnaast is het uitsteken van je knie op de openbare weg puur voor de show. Op het circuit kan je daarmee de maximale hellingshoek 'bepalen' en zodoende op de grens rijden.
Correct me if i'm wrong, ben ook nog maar een n00b.. :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46

ToolkiT

brit-tweaker

Meph schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:08:
Er zitten toch een hoop vragen tussen de testvragen waarbij ik zo mijn vraagtkekens heb zeg... Bijvoorbeeld:

Het is een open vraag :9
Bij mijn CBT vroegen ze die vraag ook, en het goede antwoord is 0, hoewel het wettelijk gezien iets meer is, alcohol tast je evenwicht aan dus is het onverstandig om te drinken als je op de motor bent.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Yamy_Daffy
FragDaddy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:43:
[...]

Door wie worden die stopafstanden bepaald? Is dit een optimistische benadering?
Volgens mij ligt de stopafstand bij snelheid x aan een heleboel factoren..

-soort motor
-ABS of niet (qua remafstand is dit soms een nadeel maar meestal een voordeel)
-remmen + blokken + leeftijd remvloeistof
-soort banden
-soort wegdek
-wegdek nat/droog/vochtig
-temperatuur
-wind
-en het belangrijkste: kunde van de rijder / schrikreactie

Zo'n bullshit om te zeggen dat je bij 50km/h na 30mtr stilstaat.. een rijder die net zijn rijbewijs heeft en als gevolg van een schrikreactie op een ouwe harley op natte klinkers bij 5 graden moet remmen zal hele andere resultaten behalen dan iemand die al 10 jaar rijdt en bewust en met voorbedachte rade zo hard mogelijk remt met 25 graden op droog asfalt op zijn gixxer 1000 K1 met 6-zuiger klauwen, een gigantische radiale rempomp en opgesneden slicks.

Ga als je je rijbewijs hebt maar eens op een verlaten industrieterrein een half-uurtje noodstoppen oefenen en noteer bij verschillende snelheden maar eens hoe snel je stilstaat. En dit is dus stoppen als je er rustig over na kunt denken.. in een panieksituatie wordt die afstand veel langer.. als je je al niet onderuit (ouwe harley) of over de kop (gixxer met 6-zuiger klauwen) remt.
Uhm volgens mij worden er nu 2 verschillende dingen door elkaar gehaald?
Volgafstand is ongeveer 2 sec. op voorligger.

Remafstand is iets totaal anders zoals jij al zei.

Remafstand is ook niet zomaar even simpel uit te rekenen.
En neemt ook niet liniair toe maar Progressief.
Voor remafstand komt veel meer bij kijken zoals fragdaddy als zei.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

ToolkiT schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:01:
[...]

Bij mijn CBT vroegen ze die vraag ook, en het goede antwoord is 0, hoewel het wettelijk gezien iets meer is, alcohol tast je evenwicht aan dus is het onverstandig om te drinken als je op de motor bent.
Volgens mijn boek is het goede antwoord 220 :)

• justice strike
nog een leuke vraag voor het theorie examen.

Hoelang moet je minimaal afgekicked zijn voordat je een motorvoertuig mag besturen?

(open vraag)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Meph schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:12:
[...]

Volgens mijn boek is het goede antwoord 220 :)
OW YEAAHHHHHH 8)
Ik heb iets van mn theorie onthouden wat niet van mij op toepassing is (ben vrij simpel in dat opzicht, niet drinken als je moet rijden)

leeg

• teacher

teacher

Dysgaf!

justice strike schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:10:
Hangen hoeft niet per se...
boet van dulmen

• Chevy454
  • Niet online
Hangen hoeft idd niet, het biedt wel meer stabiliteit. Niet dat je dat nodig heb bij een BMW, daar heb je die hangtieten voor. (omg, ik wil niet weten wat gebeurt als een cilinder in een gat in het wegdek blijft haken :o )

[Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 10-11-2006 00:14]

• justice strike
Chevy454 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:13:
[...]

Hangen hoeft idd niet, het biedt wel meer stabiliteit. Niet dat je dat nodig heb bij een BMW, daar heb je die hangtieten voor. (omg, ik wil niet weten wat gebeurt als een cilinder in een gat in het wegdek blijft haken :o )
wel opvallend dat je vaak bmw's er weer bij haalt :) maar waarom bied het meer stabiliteit?

[Voor 4% gewijzigd door justice strike op 10-11-2006 01:07]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43
NewbieNeo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:25:
[...]

Tegenhangen doe je alleen bij langzaam manoeuvreren.. ;)
Van stapvoets tot zo'n 40-50 km/h.
Bij hoge snelheden wil je echt niet tegenhangen, dan druk je de motor alleen maar weg.
Dan is het juist de bedoeling om mee te gaan hangen, zodat je 'in balans' bent met de motor.

Het naast de motor hangen zorgt ervoor dat je en schuiner en sneller de bocht door kan en je banden veel grip blijven behouden. Ok, je kan er ook als een aap naast gaan hangen, maar dat terzijde.
Daarnaast is het uitsteken van je knie op de openbare weg puur voor de show. Op het circuit kan je daarmee de maximale hellingshoek 'bepalen' en zodoende op de grens rijden.
Correct me if i'm wrong, ben ook nog maar een n00b.. :+
hoe schuin je met de motor de bocht door kunt verandert niet met mee hangen.
Het is naar mijn inziens wel zo, dat als je naast de motor hangt je de motor minder schuin hoeft te leggen.

Heeft te maken met de motor de bocht doortrekken.

mensen die je op de openbare weg de knie aan de grond ziet leggen is pure show en entertainment 8)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• FragDaddy
Over tegenhangen / hangen.

Het is al eerder gezegd maar ik wil er toch even op terugkomen.

Tegenhangen gebruik je alleen bij manouvreren op hele lage snelheden. Draaien op de weg en dat soort truukjes.. Dat s dus eigenlijk helemaal geen interessante techniek meer als je eenmaal je rijbewijs hebt gehaald ;)

Meehangen, dus gaan verzitten (1 bil van het zadel) voor je een bocht in gaat, zorgt ervoor dat door je gewichtsverplaatsing de motor rechterop blijft staan bij dezelfde bochtensnelheid. Je hebt dan dus meer grip en als extra voordeel, meer grondspeling. Nou is deze techniek eigenlijk alleen maar nodig bij zeer sportief rijden omdat bij normaal rijden je bochtensnelheid en dus je hellingshoek veel minder extreem is en je dus grip genoeg hebt.

Het fenomeen knie-aan-de-grond staat hier weer los van. Knietje gebruik je in principe om te meten hoe plat je je motor legt. Op het circuit tijdens een race weet een coureur voor elke bocht hoe plat hij de motor kan leggen. Als hij elk rondje voor elke bocht de correcte zithouding aanneemt gaat hij elk rondje precies zo plat dat het hele spul net niet gaat glijden. Nou is dit op de weg niet van toepassing omdat je niet 10x dezelfde bocht neemt (toch ;)). Aan de andere kant kun je een veilige marge nemen door bij een bepaalde zithouding je knie uit te steken en omdat je dus niet platter gaat, weet je dat je grip genoeg hebt. Het heeft dus wel degelijk (een klein beetje) nut.

Ik gebruik mijn knie eigenlijk overal.. mini-rotondes, op en afritten van snelwegen, klaverbladen, dijkjes.. Als ik hard aan het rijden ben, gebruik ik mijn knie om te voorkomen dat ik de motor te plat leg.. Het leuke is dat je bijvoorbeeld op een klaverblad of een andere lange doordraaier hiermee kan spelen. Je begint conservatief door er redelijk ver naast te hangen en je knie uit te steken en dan geef je in de bocht langzaam gas bij en trek je je knie steeds verder in, waardoor de motor steeds platter komt te liggen. Totdat 'ie van achteren wat begint te glijen.. Maar dit gebeurt bij mij bij droog weer en +20 graden pas lang nadat de voetsteppies de grond hebben geraakt. En dat is op een R6 waarbij de voetstepjes vrij hoog zitten. Dan rij je dus al 'over de rand van de band' zeg maar. En dan is het gripverlies niet dat de hellingshoek te groot wordt, maar dat je gewoon minder achterband gaat gebruiken. Voorband is bij mij iets puntiger en blijft nog wel helemaal contact houden met de weg, waardoor ik in iedergeval weet dat als er iets gaat glijden, het achter is.. en achter is nog wel op te vangen.. voorband bij dat soort hellingshoeken niet, dan maak je een lowsider net zoals Rossi in de laatste race.
mensen die je op de openbare weg de knie aan de grond ziet leggen is pure show en entertainment
In het begin wel ja, als je net 20.000x een rotonde rond bent gereden om jezelf te dwingen om plat genoeg te gaan om eindelijk je knie aan de grond te rijden. Dan is het nog hardstikke spannend om de motor 'zo ontzettend plat' te leggen. En dan hang je er nog als een aap naast. Maar als je eenmaal gewend bent aan echte hellingshoeken en hoge bochtensnelheden wordt het ook op de openbare weg allemaal anders.

Als ik hard een bocht door ga zonder te gaan verzitten en zonder mijn knie uit te steken, dan vind ik dat tegenwoordig hardstikke eng omdat ik geen enkel idee heb hoe plat de motor ligt. Dan voel je op een gegeven moment het voetsteppie schuren en dan lig je heel erg plat.. dat wil ik niet altijd.

Voor mij heeft de knie dus wel zin als hellingshoek-meter. Al vind ik het ook leuk om voor een vol terras op een minirotonde een paar keer rond te gaan met mijn knie aan de grond, en dan vervolgens bij dat terras wat gaan drinken... 8) De ultieme poser! Helaas mag dat, waar ik dat nog wel eens deed, niet meer van de politie.. :/ Dat moest ik maar op de snelweg doen volgens oom agent.. naja dat is dus het excuus dat ik ga gebruiken als ik weer eens op een klaverblad aangehouden wordt.. "ja maar, een collega van u verwees me hier heen.."
wel opvallend dat je vaak bmw's er weer bij haalt maar waarom bied het meer stabiliteit?
Wat hij bedoelt is dat als je een BMW plat gooit, vanzelf de cylinderkop tegen de grond komt. Weet je dat je niet verder kunt overhellen. grapje dus.. :+

Heeft niet met stabiliteit van BMW's te maken.

zie plaatje van Smiling Pitbull:
http://img80.exs.cx/img80/1363/Bmw-r1100s-KneeDown.jpg
De hangtieten schuur je wel haast bij, maar het kan
Trouwens een mooie foto maar hij moet wel ver gaan verzitten om die knie aan de grond te krijgen voordat de cylinderkop de grond raakt. Maarja blijft toch een sport-toerbuffel he.

Ik heb het ooit iemand op een GS zien doen die achter mij aanreed. Ik keek in een lange bocht even om of ie nog een klein beetje kon vlogen.. zat ie vlak achter me met de GS, kop bijna aan de grond en alles... _/-\o_ Op zo'n grote enduro met semi-noppenbandjes erop.. maf.. erg maf.. gaf mij daarna wel het vertrouwen om nog veel verder te gaan met experimenteren met mijn plakbandjes..
Zo, theorie is in de pocket
Gefeli Meph!

[Voor 29% gewijzigd door FragDaddy op 10-11-2006 09:39]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

http://www.zeke.nl/hosting/harrie/NX250/NXstoppie.JPG
Let vooral op de profi remklauwadapter en de ducttape op mn pak :+

leeg

• FragDaddy
4x2 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:01:
[afbeelding]
mooie stuntfiets!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, alleen deed ik er toen nog wat te voorzichtig mee omdat het mn enige vervoer was.
Wheelies ook, nooit echt lang op geoefend, al kwam ie toch erg makkelijk omhoog in zn 1.
Alleen komt zo'n 1-cilinder (ook al is het een 250 met 25PK) erg lomp omhoog, itt die VFR, die komt heel beheerst omhoog.

Naja, komt wel weer een keer een SM bij, het is toch erg leuk rijden, overal op en af rijden, door het bos ploegen en gewoon lekker lomp gedrag.

leeg

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:01:
[afbeelding]
Gaaf man zo'n NX250 supermotard :)

Heb je die koplamp-kap gewoon eraf gezaagd, of bestaat die toch uit 2 delen (lijkt op andere foto's meestal een geheel).
Ik heb ook wel eens zitten denken aan zo'n low-budget SM, leuk voor in de winter.

\_Specs_/

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Tankkappen heb ik de voorkant afgeslepen (ging sneller dan zagen :+) en er een universeel koplampkapje en voorspatbord op gezet.
En daarbij een projectorlampje in het koplampkapje gezet zodat ik er in het donker nog mee kon rijden.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:21:
Wat hij bedoelt is dat als je een BMW plat gooit, vanzelf de cylinderkop tegen de grond komt. Weet je dat je niet verder kunt overhellen. grapje dus.. :+
Jij snapt het :)

• Yamy_Daffy
Chevy is gewoon stinkend jaloers en had ook gewoon een echte mooie blinkende BMW willen hebben.
Inplaats van die gare Vmax met vermogens tekort, dat hij wil compenseren met nos systeem om toch nog een beetje mee te kunnen komen met al die mooie snelle goed gebalanceerde BMW's

:+

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

hehe :) Vraagje aan de pro's. Ik heb eens wat wheely filmpjes bekeken van die Rotterdamse stuntjongens en dat ziet er toch wel erg plezierig uit :) Ik weet me te herinneren dat ik het vroeger echter op mijn fietsje meestal niet voor elkaar kreeg om lang te wheely'en. Is het moeilijk, en gevaarlijk?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Meph schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:37:
Is het moeilijk, en gevaarlijk?
In het begin wel.
Ja.

hehe :) Vraagje aan de pro's. Ik heb eens wat wheely filmpjes bekeken van die Rotterdamse stuntjongens en dat ziet er toch wel erg plezierig uit :) Ik weet me te herinneren dat ik het vroeger echter op mijn fietsje meestal niet voor elkaar kreeg om lang te wheely'en. Is het moeilijk, en gevaarlijk?
Er zijn instructiefilmpjes te vinden op het net.. dat maakt het al heel wat makkelijker.
Daarnaast is het aanzienlijk makkelijker met een SuperSport (of anders met veel pk) of een SM (of XT ofzo) dan met een 'normale motor'.
Gevaarlijk? Nee, helemaal niet :+ Ja dus. Zelfs de meest doorgewinterde wheeliemakers gaan er wel eens mee op hun bek (vaak ook met neerkomen) en dan kan je flink zuur zijn. Staan genoeg stunt-crash-filmpjes op google video en youtube als je benieuwd bent.

Uiteraard zullen er enkele nu gaan roepen dat het helemaal niet zo gevaarlijk is en dat je het goe dkan beheersen etc etc.. Ik denk dat als je het rustig gaat oefenen op een geschikte plek met een geschikte motor het best kan, maar het niet doen is veiliger he.
Ik kan het overigens niet.. mijn motor heeft er onvoldoende power voor en mijn koppelingsplaten zijn al halfgaar, dus koppeling laten schieten resulteert alleen in slip. Ook zou ik meteen weer single zijn als mn meisje me ooit op 1 wiel zou zien.

Ik weet trouwens nog steeds niet hoe lang je moet gassen om je bougies te laten verkleuren :?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 10-11-2006 20:15]

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:00:
Chevy is gewoon stinkend jaloers en had ook gewoon een echte mooie blinkende BMW willen hebben.
Inplaats van die gare Vmax met vermogens tekort, dat hij wil compenseren met nos systeem om toch nog een beetje mee te kunnen komen met al die mooie snelle goed gebalanceerde BMW's

:+
:+ Ik rijd op een motor, niet op een ongevallen auto _o- :+

BMW: het blijft een vreemde eend in de bijt. En over de eigenaars zullen we het niet hebben. Rijke stinkerds welke het beste denken te hebben terwijl iedereen hun of uit zit te lachten of zitten te huilen uit medelijden dat sommige mensen zo ontwetend zijn :+

En dan vragen ze zich af waarom BMW een ouwe lullen merk is 8)7 :)

[Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 10-11-2006 21:45]

• Yamy_Daffy
Rijke stinkerd? whahaha was het maar zo'n feest!!

Maar als je in de buurt bent mag je best weleens op een echte motor rijden hoor ;)

• justice strike
Chevy454 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:43:
[...]

:+ Ik rijd op een motor, niet op een ongevallen auto _o- :+

BMW: het blijft een vreemde eend in de bijt. En over de eigenaars zullen we het niet hebben. Rijke stinkerds welke het beste denken te hebben terwijl iedereen hun of uit zit te lachten of zitten te huilen uit medelijden dat sommige mensen zo ontwetend zijn :+

En dan vragen ze zich af waarom BMW een ouwe lullen merk is 8)7 :)
hmm vorige topic was je nog lovend over BMW, maar anyway ipv enige onderbouwing hier aan te geven :) ik was namelijk ook misschien vanplan om een BMW toerbuffel te kopen (niet als eerste motor) maar als dat niet verstandig is dan mag je me best inlichten hierover :P

had bmw niet een zeer succesvolle sport motor? (k1 of r1100s boxercup)

[Voor 4% gewijzigd door justice strike op 11-11-2006 00:11]

• teacher

teacher

Dysgaf!

I wish!
justice strike schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:09:
[...]

had bmw niet een zeer succesvolle sport motor? (k1 of r1100s boxercup)
De K1 succesvol?... neuh..

De K1 is een volbekuipte K100 en ik ken niemand die hem écht mooi vind. Het was het "pronkstuk" van BMW, maar had ook maar 100pk.
http://www.micapeak.com/winona/bmw/1988-k1.jpg

Echte succesvolle BMW sportfietsen moet je een tijdje voor terug: De G/S van Hubert Auriol in de parijs - dakar begin '80, en de zijspan boxers waren in de jaren 60 niet te verslaan. Verder daarvoor de compressor BMW van georg meier, die de ilse of man TT won (maar dan praten we over vér terug).

En ff serieus, zoek je een betrouwbare, pretentieloze, wintervaste motor; kijk dan eens naar een K75. Ook al ben je ontzettend anti BMW, ik ken geen ander werkpaard dat het zo lang volhoudt.

• justice strike
hmm k75 is die niet heel erg oud? hij is niet erg lelijk (als je hem niet gekuipt neemt) maar ik vraag me af of je die motor nog wel in goede staat kunt krijgen. ze zijn soms wel 25 15 jaar oud.

//edit even in de war met de r80

[Voor 10% gewijzigd door justice strike op 11-11-2006 02:34]

• Yamy_Daffy
K75 inderdaad oerdegelijk mits goed onderhouden. heb ze gezien in de showroom met 3 ton op de teller.
Zelf ben ik meer een boxer man en het liefst de R1100 \ 850 serie Zijn nu ook niet al te duur meer.

Laatst nog even zitten twijfelen over een Aprilia RSV Mile vind ze erg mooi en erg gaaf.
toch maar niet gedaan ivm betrouwbaarheid en levertijd van sommige onderdelen.

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:31:
Rijke stinkerd? whahaha was het maar zo'n feest!!
De aanschafprijs van een BMW ligt toch zo'n 5K hoger als de concurrentie, en dat op een bedrag van 18k, dat is toch aan de riantere kant.

Als ik de keus had dan werd het toch geen BMW maar een Honda Pan European ST1300A. Die nieuwe GTR1400 van Kawa is echt een lekker ding :9 Ik zou er zo direct één kopen als ik het geld had :) Over de K1200S / R1200S zullen we maar niet discussieren, daar is de concurrentie nog harder en winnen de Jappen het zonder enige moeite.
justice strike schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:09:
hmm vorige topic was je nog lovend over BMW, maar anyway ipv enige onderbouwing hier aan te geven :)
Wie heeft er onderbouwing nodig wanneer je kennis hebt? Veel van die dingen zitten onder de cilinderkopdeksels. Oké de alombekende ABS-eenheid zit boven op de motor bij de BMS-K en de ZFE.

Ik ben niet anti-BMW, ik ben gewoon niet pro-BMW, ik ben bekritiserend neutraal B)
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 06:49:
Laatst nog even zitten twijfelen over een Aprilia RSV Mile vind ze erg mooi en erg gaaf.
toch maar niet gedaan ivm betrouwbaarheid en levertijd van sommige onderdelen.
Appie is voor een Italiaan wel betrouwbaar maar uiteindelijk hangt het af van de bestuurder zijn rijstijl. Als je koud WOT vertrekt dan krijg je ieder motorblok naar de kloten. De levertijd van Appie is inderdaad wel een groot nadeel maar dat ligt eerder aan de importeur dan aan de fabriek van Appie :(

[Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 11-11-2006 08:18]

• KabalA!
  • Laatst online: 03-06 19:35

KabalA!

[ No-Life ]

Rotterdamse stuntgasten filmpjes :P

Moeilijk?
Hangt er vanaf wat je wil... wiel van de grond met wegrijden 'kan iedereen'. Wil je 'circle-wheelien' of '12 o'clock' dan is het ineens wel écht moeilijk. Kijk maar eens een paar van die filmpjes, daLiks (met die cbr600f4i (de gele gekuipte dus :P)) is 2 jaar geleden met stunten begonnen en heeft ook nogsteeds dingen die ie niet voor elkaar krijgt en geloof me dat als ik tegen um zeg doe <insert een wazige combo van stunts> gaat het vaak 2 dagen fout, maar daarna kan die kl**tzak het gewoon :P

Gevaarlijk?
Ook dat hangt er vanaf wat je wil en waar je het doet. Snelweg of openbare weg is natuurlijk veel gevaarlijker als een 'verlaten' parkeerplaats. Daarnaast hangt het er vanaf of je indd je voorwiel van de grond wil met wegrijden of dat 12 o'clock verhaal. Dus veilig is het nooit, maar je kunt het zo gevaarlijk maken als je zelf wilt ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• teacher

teacher

Dysgaf!

justice strike schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 02:31:
hmm k75 is die niet heel erg oud? hij is niet erg lelijk (als je hem niet gekuipt neemt) maar ik vraag me af of je die motor nog wel in goede staat kunt krijgen. ze zijn soms wel 25 15 jaar oud.

//edit even in de war met de r80
De K serie begon in '83 met de K100, die lijn liep door tot '97 met de k1100LT.
De K75 kwam in '85 en liep door tot '96. Dus met je bijna 25 jaar zit je best warm.
Echt slechte K's zijn er niet; ze zijn of redelijk bijgehouden, óf worden gesloopt voor onderdelen.

Er zijn maar een paar echte K kwaaltjes (olie/waterpomp, cardan) maar die manifesteren zich pas bij een kilometerstand waar de gemiddelde japanner allang overleden is.
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 06:49:
Zelf ben ik meer een boxer man en het liefst de R1100 \ 850 serie Zijn nu ook niet al te duur meer.
De eerste serie heeft een versnellingsbak issue.
Overigens probeer ik mijn vrouw nog steeds te overtuigen van het nut/de noodzaak van een GS :Y
Ik wil dan de K inruilen, zij wil de K er naast houden; ook leuk :D

Ik heb een aanbod gekregen van een amerikaan: hij wil me grotere sproeiers opsturen en andere gasnaalden die je goed af kan stellen met c-clips. Klinkt allemaal erg aardig! Hij hoeft enkel de verzendkosten ervoor te hebben. Ben benieuwd! Ook naar de kosten en tijd enzo. Als het nou 40 dollar kost om op te sturen en ik dan 3 weken mag wachten.... dan haal ik gewoon op de hoek een handje sproeiers hehe.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
vandaag weer gelest.. Lekker getourd omdat ik met iemand lestte die bijna examen moest doen en ik me had verslapen voor mijn eigen les en dus een les later meereed. Was wel lekker. Tussen berkum en wijthen (naast zwolle) lekker bochten gereden, eventjes snelweg gedaan. Viel wel tegen met die wind.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 83626 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:23:
dan haal ik gewoon op de hoek een handje sproeiers hehe.
Keihin sproeiers kosten je vlot 5 euro p/s he ;)

leeg

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

418O2 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:53:
vandaag weer gelest.. Lekker getourd omdat ik met iemand lestte die bijna examen moest doen en ik me had verslapen voor mijn eigen les en dus een les later meereed. Was wel lekker. Tussen berkum en wijthen (naast zwolle) lekker bochten gereden, eventjes snelweg gedaan. Viel wel tegen met die wind.
Het viel mij ook best tegen toen ik voor de eerste keer de snelweg op ging :) Wat een weerstand zeg, en dat met maar 120 km per uur hehe. Kan me haast niet voorstellen hoe dat met 200km/u moet zijn :)

Ik heb vandaag ook weer gelest. In totaal 8 uur gehad nu en a.s. maandag op voor AVB :) Ik heb nog niet 100% het gevoel dat het lekker gaat maar we zullen wel zien a.s. maandag.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Meph schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:58:
[...]

Het viel mij ook best tegen toen ik voor de eerste keer de snelweg op ging :) Wat een weerstand zeg, en dat met maar 120 km per uur hehe. Kan me haast niet voorstellen hoe dat met 200km/u moet zijn :)

Ik heb vandaag ook weer gelest. In totaal 8 uur gehad nu en a.s. maandag op voor AVB :) Ik heb nog niet 100% het gevoel dat het lekker gaat maar we zullen wel zien a.s. maandag.
Die wind went vrij snel. Met oordoppen in komt het ook nog een stuk minder aggresief op je over, en is het minder vermoeiend.

Ik heb vandaag een tweedehands demper gekocht als vervanging voor mijn standaard uitlaat. In de winkel vragen ze 250 voor een tweedehandse en 379 voor een nieuwe 8)7. Gelukkig heb ik een goedkopere kunnen vinden, een Sebring. Zag er niet helemaal fris meer uit (alu was beetje verweerd/ aanslag) maar na een uurtje poetsen met Jif en een schuurspons ziet hij er weer toonbaar uit.
Installeren was een fluitje van een cent, twee schoefjes los, oude er af nieuwe erop, twee schroefjes vast.

En dan voor de eerste keer starten >:)
Tering wat gromt hij nu zwaar. Natuurlijk meteen een ritje gaan maken en ik moet zeggen dat je een stuk eerder wordt opgemerkt. Dus loud pipes do save lives.

Ik vind hem persoonlijk niet zo heel erg mooi om te zien (ovaal vind ik mooier) maar het geluid maakt alles goed (en de prijs ook natuurlijk).

Plaatjes:

http://members.chello.nl/w.bindels/sebring1.jpg

http://members.chello.nl/w.bindels/sebring2.jpg

http://members.chello.nl/w.bindels/sebring3.jpg

@4x2

Ik heb je net gespot in Eindhoven centrum. Nu heb ik een keer in real life van die brul van je V4 kunnen genieten, op 3 meter afstand. :9
BTW: je achterlicht glas is nogal kapot/weg... Maar ik neem aan dat je dat wel in de gate hebt ;)

\_Specs_/

Anoniem: 22039

Waarom ga je niet gewoon een lesje bij ze doen? :?

'T geld is 't imo niet....en je hebt 't met een middag onder de knie :)
Ik vind 't er wel netjes uitzien :Y

Correct me if I'm wrong, maar in die tijd maakten ze toch helemaal geen ovale dempers? :?

Alles was toch gewoon rond?

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 22039 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:30:
[...]

[...]

Ik vind 't er wel netjes uitzien :Y

Correct me if I'm wrong, maar in die tijd maakten ze toch helemaal geen ovale dempers? :?

Alles was toch gewoon rond?
Dat klopt, maar je hebt ook gewoon nieuwe dempers van merken als Laser, BOS etc die gewoon op deze fiets passen. Maar dat is voor mij niet te betalen.

Maar deze heeft ook wel z'n charmes ;)

[Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 11-11-2006 22:38]

\_Specs_/

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Anoniem: 22039 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:30:
[...]

We (Ik les samen met broertje, en we doen ook samen examens :P Best leuk!) hebben voordat we AVB examen hebben a.s. maandag ochtend nog een paar uurtjes samen. Instructeur is ervan overtuigd dat het goed gaat komen. hij beweert pas 1 keer een kandidaat gehad te hebben die gezakt was voor AVB.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ZiegoM schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:22:
@4x2

Ik heb je net gespot in Eindhoven centrum. Nu heb ik een keer in real life van die brul van je V4 kunnen genieten, op 3 meter afstand. :9
BTW: je achterlicht glas is nogal kapot/weg... Maar ik neem aan dat je dat wel in de gate hebt ;)
Hehe, weet dat ie mist, helft zit nog in mn binnenzak :+

Maar waar zag je me dan, hoop niet dat ik je omver probeerde te rijden ofzo ? :P
Stond wel een motor achter me, ergens bij de uhmm, spoortoren/PSV stadion, maar dat was een kawa geloof ik ?
edit:

Net ff wat op google zitten kijken, kan zijn dat het dus wel je FZR was, heb verder de zijkant ook niet gezien eigenlijk.

[Voor 19% gewijzigd door 4x2 op 12-11-2006 00:17]

leeg

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:13:
[...]

Hehe, weet dat ie mist, helft zit nog in mn binnenzak :+

Maar waar zag je me dan, hoop niet dat ik je omver probeerde te rijden ofzo ? :P
Stond wel een motor achter me, ergens bij de uhmm, spoortoren/PSV stadion, maar dat was een kawa geloof ik ?
edit:

Net ff wat op google zitten kijken, kan zijn dat het dus wel je FZR was, heb verder de zijkant ook niet gezien eigenlijk.
offtopic:
Ja klopt, langs PSV en dan links, ik weer links en jij rechtdoor.

Wilde nog ff zwaaien bij het stoplicht maar je keek helaas niet opzij.

Het je die uitlaten zelf zo omhoog verbouwd?

\_Specs_/

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Schrap verbouwd en zet daar verbeund neer, in dit geval: ja :P

Eerst zaten dr andere dempers op, die zaten eerst laag (ong zoals de foto in de beginpost, maar ze staken wat meer naar buiten).
Toen besloot ik dat het een leuk idee was om ze een keer te verplaatsen om 3 redenen:
1: ze staken te ver naar de zijkanten uit waardoor filerijden een flinke gok was
2: ze zaten in de weg bij het verwijderen vd remklauw
3: ze zaten in de weg bij het smeren vd ketting.
Toen verplaatst (passagierssteuntjes dr af geslepen, beugelconstructie geknutseld, wat buis gehaald bij de automaterialenzaak en met wat braadwerk zat dat redelijk dicht.

Enige nadeeltje was dat er na een tijdje een bak herrie uit kwam die niet meer normaal was.
Demperwol was dr compleet uit gefikt en de demperhulzen zaten ook nogal los.
Gaf ongeveer dit effect (zet het volume op 10 en je zit in de buurt, ding reed die avond ook een keer op een halve km afstand voorbij en ik dacht dat ie net om de hoek reed...)
Fly by

Toen maar besloten om een setje standaard dempers open te slopen en weer dicht te maken, had ik stillere dempers met goedkeuringsdingetjes dr op.
Zo gezegd zo gedaan (not).
Alleen is er dus een maandje geleden een vriend van me achterin getikt, dus nu zit de rechter demper niet echt dicht, moet het ff dicht lassen, want het geeft geen mooi geluid zo.

En verder was ik een nieuw achterbandje aan het inrijden (naja, eigenlijk kwam ik net van mn oma af).

Lange uitleg voor een simpel antwoord :+

leeg

• justice strike
teacher schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:42:
[...]

De K serie begon in '83 met de K100, die lijn liep door tot '97 met de k1100LT.
De K75 kwam in '85 en liep door tot '96. Dus met je bijna 25 jaar zit je best warm.
Echt slechte K's zijn er niet; ze zijn of redelijk bijgehouden, óf worden gesloopt voor onderdelen.

Er zijn maar een paar echte K kwaaltjes (olie/waterpomp, cardan) maar die manifesteren zich pas bij een kilometerstand waar de gemiddelde japanner allang overleden is.
tja dus dan zit ik met elke gemiddelde k75 die ik nu zou kopen met dat probleem. Ik denk dat ik beter dan voor een wat nieuwere bmw kan zoeken, of gewoon een andere motor als eerste motor want ik zie dat gewoon niet snel gebeuren (een bmw als eerste motor). Alhoewel mijn vader daar wel enigszins op hammert. Maar ach hij denkt dat het geld op mijn rug groeit, want hij wil eigenlijk ook dat ik een nieuwe bmw koop. dat is "veiliger" volgens hem :)

overigens ben ik er ook vrij zeker van dat ik ECHT NIET een klasse hoger dan 800cc ga nemen. Ik heb al even rond gekeken maar meeste 1000 cc motoren zijn gewoon echt groot (afgezien van een kawasaki) ik denk dat ik al gauw mijn enkel verzwik als ik een beetje verkeerd stop en/of afstap. Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik ben per slot gewoon nog beginnend, en die eerste jaartjes ga je gewoon wat beginnersfouten maken. Die zullen met zo'n grote motor alleen maar erger worden.

dan blijft er al snel weinig over.
[...]

De eerste serie heeft een versnellingsbak issue.
Overigens probeer ik mijn vrouw nog steeds te overtuigen van het nut/de noodzaak van een GS :Y
Ik wil dan de K inruilen, zij wil de K er naast houden; ook leuk :D
tja een GS is leuk, maar het is maar waar je hem voor gebruikt, ik denk dat een ST ook wel leuk kan zijn, of the R.

Ik zit me op het moment voor mijzelf af te vragen of het nuttig is voor mij om later nog een grotere motor te nemen (1300cc ofzo) afgezien van de power win je er niet echt heel veel mee. Het max toelaatbaar gewicht op de r1200 gs is bijvoorbeeld 40 kg hoger dan de r650 gs, maar dat extra gewicht verlies je weer in de 30 kg dat de motor zwaarder is. Verder rijdt hij ook onzuiniger.

Tja ik zoek wat verder dan "mijn motor is groter dan die van jou". misschien is er ook een ander voordeel, ik kom nu tot de conclusie dat er geen toermotoren zijn onder de 1000cc dat zal wel een verklaring hebben.

afijn misschien smacht ik later gewoon naar wat meer power. Ik denk dat ik nu redelijk snel tevreden ben omdat motorrijden toch al zoveel sneller machtiger en leuker is dan autorijden.

p.s. die f800s(t) is wel erg erg mooi. afijn ik vind de r6 ook erg mooi en zo zijn er meerdere die ik wel in mijn garage zou willen hebben.

[Voor 22% gewijzigd door justice strike op 12-11-2006 01:57]

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:41:
[...]

Ik zit me op het moment voor mijzelf af te vragen of het nuttig is voor mij om later nog een grotere motor te nemen (1300cc ofzo) afgezien van de power win je er niet echt heel veel mee. Het max toelaatbaar gewicht op de r1200 gs is bijvoorbeeld 40 kg hoger dan de r650 gs, maar dat extra gewicht verlies je weer in de 30 kg dat de motor zwaarder is. Verder rijdt hij ook onzuiniger.
Gewoon een fjr kopen :p

Of een proefritje doen :)

• Chevy454
  • Niet online
:Y
:Y

Als ik nu een soortgelijke motor zou kopen dan weet ik het eigenlijk niet :)
De Honda ST1300A vind ik wel leuk, de Kawa GTR1400 is ook erg fijn. Een Duc ST4S (al ik me niet vergis) vind ik ook wel leuk. Een Electra Glide is niet mijn smaak.

[Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 12:27]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ST1100 en ombouwen tot circuitmotor, dat is pas stijl 8)

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:42:
ST1100 en ombouwen tot circuitmotor, dat is pas stijl 8)
Paar keer op je muil gaan en het is klaar voor circuit :+

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zat zelf te denken aan een gixxer 1100 voorkant (ivm lange USD vork), polyester kuipen (zouden die dr uberhaupt zijn ? :P), alles dr afslopen wat niet nodig is en wel iets weegt, evt blok beetje opfokken richting de 140-150pk met een turbo/compressor, proberen wat meer grondspeling te verkrijgen en vooral zorgen dat er aan de buitenkant niks aan te zien is :P

Als je zo'n ding terug kan brengen naar een 230-240kg rijklaar met die 140pk denk ik dat je veel mensen vrij aardig een minderwaardigheidscomplex kan bezorgen >:)

leeg

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 is blij :) *stuiter stuiter*

Net 41mm USD poten gekocht, samen met de velgen, remklauwen, kroonplaat en T-stuk, een achterbrug en de achterschokbreker :) Allemaal onderdelen van een FZR1000. Kijken of ik over een paar maanden die voorpoten omgebouwd krijg voor de Vmax (school hé ;( ) Daarna gaat de orginele voorkant van de Vmax en de kroonplaat + T-stuk van die FZR ebay op.

Dan heb ik dus 17" wielen, USD voorpoot en een mooiere reminstallatie :)

alleen aan die velgen heb ik veel polijstwerk (eerst parelstralen voor de lak eraf te halen want die velgen zijn nu roos / geel gespoten 8)7 )

[Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 15:47]

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
Hier nog een lesser ;)
Heb dinsdag een AVD dagcursus (8 uur rijden) en donderdag het examen, ben benieuwd! Hopelijk blijft het droog.

Daarna komt er waarschijnlijk een R6 :9

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Shit, ik had toch chirurg moeten worden, ik kan al hechten als een pro :+
http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750F/Beunsels/VFRkont.JPG

leeg

• teacher

teacher

Dysgaf!

justice strike schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:41:
[...]

tja dus dan zit ik met elke gemiddelde k75 die ik nu zou kopen met dat probleem.
Ehm.. nee hoor; niet per sé.
En als het kapot is, laat je het/moet je het fixen :Y

Toen ik mijn auto kocht heb ik hem naar de garage gebracht: "fix alles wat je kan vinden".
Was 1000 guldensch, sindsdien nooit meer gezeik gehad met de auto.

Feit is dat je bij een gebruikte fiets onderhoud zal moeten plegen. Soms nieuwe remblokjes, soms een nieuwe zuiger.. .je weet het niet.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kvind 't anders wel een beetje slordig hoor, 4x2 :+

[Voor 5% gewijzigd door Osiris op 12-11-2006 15:55]

• justice strike
DinX schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:10:
[...]

Gewoon een fjr kopen :p

fjr is ook nog echt gewoon groot :P oh wacht ik vat hem al :P je wilt je fjr kwijt :D

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:53:
[afbeelding]
Djezus man :o Beun eens wat minder ;( :P
teacher schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:54:
Soms nieuwe remblokjes, soms een nieuwe zuiger.. .je weet het niet.
En in de werkplaats zeggen we:
Nieuw remblokken
Nieuwe olie
Nieuwe oliefilter
nieuwe eigenaar :? :P

Bij sommige BMW dealers gaat dat helaas erg anders ;(
Daar zeggen ze: een afspraak in het ziekenhuis voor een lobotomie :+

[Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 16:07]

• justice strike
teacher schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:54:
[...]

Ehm.. nee hoor; niet per sé.
En als het kapot is, laat je het/moet je het fixen :Y

Toen ik mijn auto kocht heb ik hem naar de garage gebracht: "fix alles wat je kan vinden".
Was 1000 guldensch, sindsdien nooit meer gezeik gehad met de auto.

Feit is dat je bij een gebruikte fiets onderhoud zal moeten plegen. Soms nieuwe remblokjes, soms een nieuwe zuiger.. .je weet het niet.
dat is waar, maar eigenlijk verwacht je een fiets te kopen waar al onderhoud aan gepleegt is. Maar eigenlijk is dat ook meteen de reden waarom een nieuwe fiets zijn voordeel zou hebben.

afijn dat geld heb ik niet :) vroeger was alles zoveel goedkoper :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
lossen deze hechtingen ook automagisch in 10 dagen op? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Yamy_Daffy
[afbeelding]
Dit moet toch minimaal een ban opleveren zodat hij hier nooit meer kan posten in dit draadje? 8)7

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:22:
Dit moet toch minimaal een ban opleveren zodat hij hier nooit meer kan posten in dit draadje? 8)7
Ach, ik heb een dergelijke reparatie ook bij een BMW gezien :) Zelfs met ducktape een hele kuip bij elkaar zien houden. Jammer dat je rijkunsten niet kan kopen grapten we toen :+

Maar wat is er niet goed aan? Ja het is niet echt netjes en ja het kan veel beter maar het werkt. En daar gaat het uiteindelijk, voor het moment, wel om :)

[Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 16:29]

• teacher

teacher

Dysgaf!

justice strike schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:59:
[...]

dat is waar, maar eigenlijk verwacht je een fiets te kopen waar al onderhoud aan gepleegt is.
Stel, jij verkoopt je fiets en maakt hem van te voren netjes:
nieuwe bandjes, nieuwe remmerij, nieuwe vloeistoffen, filters, accu, en je laat hem even netjes afstellen.
Ben je zomaar 1000 euro armer. Dat krijg je er, bij verkoop, echt niet méér voor.

Bij particuliere koop is het verstandig om (zeg) 15% van de koopprijste reserveren voor "first aid".

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 16:14
Weet iemand een goede motorsloop welke bij toeval wat zzr600 blokjes heeft liggen??

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:38:
Weet iemand een goede motorsloop welke bij toeval wat zzr600 blokjes heeft liggen??
Bij Piet in Ell (Limburg) misschien :)
Anders Guido Brouns :? In Opglabbeek in België

Je moet eens zoeken naar the saint en motorsloop. Op zijn website staan tal van motorslopen :)
Kut, zijn website is niet meer ;(

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2006 16:41]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:10:
[...]

lossen deze hechtingen ook automagisch in 10 dagen op? ;)
Dunno, als ze net zo kwalitatief zijn als mn laswerk is die kans behoorlijk :P

Dit was overigens het alternatief geweest voor 15ct tyrips en een half uurtje beunen:
TAILLIGHT SUB ASSY 33710-ML7-601 €128,08

COWL SET RR. (WL) *NH139PA/TYPE1* 772B1-ML7-700ZA €245,44
En gezien het feit dat dr toch een compleet andere kont op gaat leek me dit een handiger idee om er nog ff een paar weken mee rond te rijden :P
En afgezien daarvan was ik helemaal blut, want ik heb gisteren ook al een nieuwe achterband gemonteerd voor €45,-

leeg

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee