PSN: KeaveXL
nee als gat in die hoerige glossy toplaag.alienfruit schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:04:
pit? Als en pitje van een sinaasappel/druiven?
Edit:
[ Voor 3% gewijzigd door KeaveXL op 14-11-2006 13:08 ]
Aangesloten... morsdood, lampje gaat branden, hdd spint op, meer niet.
Dat is nummer drie al van m'n MacBooks die defect is. Eerste had een defecte pixel precies in het midden. Tweede kwam na 4 weken gebruik rook uit --> kortsluiting defect. Dus kreeg toen nr. 3, die kwam vandaag, maar is alleen morsdood...
En nu m'n vertegenwoordiger bij Apple te pakken zien te krijgen...
Zit niet echt mee in iedergeval
Maar heeft er dan iets tussen gelegen oid? Dat kan toch niet "zomaar"?KeaveXL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:08:
nee als gat in die hoerige glossy toplaag.
Zoef
Maar jij krigt dus voor je defecte MacBook CD een MacBook C2D terug? Dat is wel cool (al;s ie het uiteindelijk doettm030614 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:20:
Dat is nummer drie al van m'n MacBooks die defect is. Eerste had een defecte pixel precies in het midden. Tweede kwam na 4 weken gebruik rook uit --> kortsluiting defect. Dus kreeg toen nr. 3, die kwam vandaag, maar is alleen morsdood...
Zoef
Ja klopt... de MacBook waar rook uitkwam moest voor onderzoek naar Ierland. Dit was omdat men zeker wilde weten of het geen "safety issue" zou zijn.Zpottr schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:13:
[...]
Maar jij krigt dus voor je defecte MacBook CD een MacBook C2D terug? Dat is wel cool (al;s ie het uiteindelijk doet).
Hang inmiddels al weer een 40 minuten aan de telefoon. M'n vertegenwoordiger is niet te bereiken, de 2e lijns krijgt het niet opgelost... hij is "echt kapot" zegt hij...
Edit: M'n macbook is langer voor reparatie weg geweest (of beter gezegt vervaning), dan dat ik hem heb mogen gebruiken...

Edit: Na ruim een uur bellen kreeg ik een MacBook Pro aangeboden om het leed wat te verzachten... Das dan wel weer mooi natuurlijk. Maarja, als je nagaat dat ik al drie maanden geleden een MacBook heb besteld en er slecht 4 weken op heb kunnen werken, dan is dat redelijk terecht.
[ Voor 26% gewijzigd door tm030614 op 14-11-2006 14:39 ]
Ik denk dat je hier best je handjes mag dichtknijpen.. vraag me af hoeveel andere bedrijven zoiets gedaan zouden hebben..tm030614 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:16:
[...]
Ja klopt... de MacBook waar rook uitkwam moest voor onderzoek naar Ierland. Dit was omdat men zeker wilde weten of het geen "safety issue" zou zijn.
Hang inmiddels al weer een 40 minuten aan de telefoon. M'n vertegenwoordiger is niet te bereiken, de 2e lijns krijgt het niet opgelost... hij is "echt kapot" zegt hij...
Edit: M'n macbook is langer voor reparatie weg geweest (of beter gezegt vervaning), dan dat ik hem heb mogen gebruiken...
Edit: Na ruim een uur bellen kreeg ik een MacBook Pro aangeboden om het leed wat te verzachten... Das dan wel weer mooi natuurlijk. Maarja, als je nagaat dat ik al drie maanden geleden een MacBook heb besteld en er slecht 4 weken op heb kunnen werken, dan is dat redelijk terecht.
Oja, ik vergeet te vertellen dat het scherm van m'n iPod nano er scheef in zit... en dus ook wordt omgeruild.Eswip schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:17:
[...]
Ik denk dat je hier best je handjes mag dichtknijpen.. vraag me af hoeveel andere bedrijven zoiets gedaan zouden hebben..
Maar inderdaad ze hoeven dit niet te doen, ze hadden ook gewoon een MacBook kunnen sturen. Dus zeer zeker netjes opgelost door Apple.
Helemaal niks zat er tussen. Zoal het eruit ziet is er een toets van mn toetsenbord in het scherm gedrukt. Ik kijk altijd of er niks tussen zit en ik doe hem altijd netjes in zijn sleeve. Ik heb vandaag in een volle lift gestaan met mn tas om, denk dat iemand er tegen aan is gestoten, maar vind het vreemd dat dit dan het resultaat is ...Zpottr schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:12:
[...]
Maar heeft er dan iets tussen gelegen oid? Dat kan toch niet "zomaar"?
Dat is wel echt jammer ja... is het scherm wel nog helemaal functioneel (dus is alleen de glanzende laag beschadigd)?KeaveXL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:27:
Helemaal niks zat er tussen. Zoal het eruit ziet is er een toets van mn toetsenbord in het scherm gedrukt. Ik kijk altijd of er niks tussen zit en ik doe hem altijd netjes in zijn sleeve. Ik heb vandaag in een volle lift gestaan met mn tas om, denk dat iemand er tegen aan is gestoten, maar vind het vreemd dat dit dan het resultaat is ...
Zoef
Dat zal vast wel fijn zijn na al die slechte ervaringen.tm030614 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:16:
Zeer zeker leuk, maar ik had liever gezien dat ik vanaf het begin een werkende MacBook had gehad.Frietsaus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:28:
[...]
Dat zal vast wel fijn zijn na al die slechte ervaringen.
Neemt niet weg, dat het een flinke goedmaker is, waar ik natuurlijk erg blij mee ben.
Verwijderd
Altijd 4 of 8 speed branden dan heb je tenminste een stabiele DVD.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:45:
Ik heb gemeld dat ik veel problemen heb met het branden van dvd-r's. 30% uitval bij 2 merken. Iemand adviseerde me om dan maar Taiyo Yuden te kopen, heb ik dus gedaan. Nu staat er een waarschuwing dat ie het alleen doet op de brander die de nieuwste specs hebben voor 16X writing. Heeft de Macbook (series 1) dat?
Heb een paar x 1 op 16x gebrand en dat was geen succes...
De eerste MacBook doet maar 4x en die DVD's kan je prima fikken in die brander, bijna alle DVD's die je redelijk goedkoop kan halen zijn van Taiyo Yuden.
[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 14-11-2006 19:27 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Via Macbook > Netwerk vind hij mijn pc niet meer. FTP server op PC geïnstalleerd, maar via Macbook kom ik er ook niet op.
Vanuit PC kom ik ook niet meer op Macbook via bestandsdeling en FTP.
Nu kan ik dus geen bestanden overzetten, wat ik wel moet kunnen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Niemand? Ik wil graag deze week wel eindelijk zo'n kabel bestellen. Wat voor een moet ik nemen? Een mannetje, een vrouwtje?Gabliboeba schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:56:
[...]
OK, dan ga ik gewoon voor de Single Link. Deze (http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData) zou dus gewoon moeten werken?
van female DVI-D
naar female DVI-D
edit. Deze is weer van male naar male. http://www.allekabels.nl/na/0/1273/Dvi-Kabel.html
Heb je op allebei wel een geldig ip-adres wat in de goede range ligt? Anders vinden ze elkaar nooit natuurlijk.VincentG schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:40:
Aargh, Macbook en WinXP pc kunnen elkaar niet meer bereiken.
Via Macbook > Netwerk vind hij mijn pc niet meer. FTP server op PC geïnstalleerd, maar via Macbook kom ik er ook niet op.
Vanuit PC kom ik ook niet meer op Macbook via bestandsdeling en FTP.
Nu kan ik dus geen bestanden overzetten, wat ik wel moet kunnen.
"Luie mensen worden ook moe!"
Mannetje natuurlijk aan beide kanten logisch tochGabliboeba schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:47:
[...]
Niemand? Ik wil graag deze week wel eindelijk zo'n kabel bestellen. Wat voor een moet ik nemen? Een mannetje, een vrouwtje?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
(herhaling) Vraagje over Plaknotities. Waarom wordt 'controleer spelling' steeds weer aangezet?
Bij korte notities met eng/nl gemengt wil ik niet dat de helft steeds rood wordt onderstreept.
Lukte me zojuist ook niet meer in iTunes tussen groot/klein weergave te switchen. Vast vanwege ^-toets. Shift-appeltje-z werkt niet, maar wat is die pijl dan?
Nog iets wat ik niet snap.
Via phpMyAdmin wil ik een backup downloaden.
Een ge-gzipt bestand. In downloadvenster zie ik dat Safari X mb download, maar hij pakt hem vervolgens automatisch uit, wat ik niet wil (van .sql.gz naar .sql) en is maar 76kb.
Een zipped bestand download ie wel volledig, waarbij ie dan weer aangeeft dat het 3x zo groot is als wat het werkelijk is.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik heb er totaal geen verstand van. Maar als ik bij alternate een DVI kabel selecteer dan is dat een vrouwtje naar vrouwtje en op allekabels.nl is een mannetje naar mannetje. Alternate vertrouw is wat meer, heb veel slechte reacties gelezen over allekabels.nlBallebek schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:14:
[...]
Mannetje natuurlijk aan beide kanten logisch toch
Op alternate zijn daarentegen de verzendkosten zo hoog. Weet iemand een goede site die een Single -Link DVI kabel van 1,8 m.?
ctrl-Click "Create Archive"VincentG schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:21:
Jup. Paar dagen terug werkte het gewoon nog maar sinds gister niet meer.
(herhaling) Vraagje over Plaknotities. Waarom wordt 'controleer spelling' steeds weer aangezet?
Bij korte notities met eng/nl gemengt wil ik niet dat de helft steeds rood wordt onderstreept.
Lukte me zojuist ook niet meer in iTunes tussen groot/klein weergave te switchen. Vast vanwege ^-toets. Shift-appeltje-z werkt niet, maar wat is die pijl dan?
Nog iets wat ik niet snap.
Via phpMyAdmin wil ik een backup downloaden.
Een ge-gzipt bestand. In downloadvenster zie ik dat Safari X mb download, maar hij pakt hem vervolgens automatisch uit, wat ik niet wil (van .sql.gz naar .sql) en is maar 76kb.
Een zipped bestand download ie wel volledig, waarbij ie dan weer aangeeft dat het 3x zo groot is als wat het werkelijk is.
en voila het is weer een zip.
"Luie mensen worden ook moe!"
Loop naar de computerwinkel / V&D / Dixons om de hoek en haal een DVI kabel (gewoon DVI kabel en je krijgt een goede mee).Gabliboeba schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:45:
[...]
Ik heb er totaal geen verstand van. Maar als ik bij alternate een DVI kabel selecteer dan is dat een vrouwtje naar vrouwtje en op allekabels.nl is een mannetje naar mannetje. Alternate vertrouw is wat meer, heb veel slechte reacties gelezen over allekabels.nl
Op alternate zijn daarentegen de verzendkosten zo hoog. Weet iemand een goede site die een Single -Link DVI kabel van 1,8 m.?
Media Markt is ook een tip.
f/f heb je geen reet aan behalve als je 2 kabels wilt verlengen...
Hier kun je een overzichtje vinden van de merken dvd's en de kwaliteit. Ik heb zelf een doosje TDK dvd's gekocht en reeds 1 dvd gebrand. Geen problemen hiermee, een aantal weken geleden ook een dvd gebrand en die was ook perfect. Ik zou zeggen, probeer een goed merk, heb je nog steeds uitval, ga dan even langs bij de winkel of bel.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:45:
Ik heb gemeld dat ik veel problemen heb met het branden van dvd-r's. 30% uitval bij 2 merken. Iemand adviseerde me om dan maar Taiyo Yuden te kopen, heb ik dus gedaan. Nu staat er een waarschuwing dat ie het alleen doet op de brander die de nieuwste specs hebben voor 16X writing. Heeft de Macbook (series 1) dat?
In Den Haag (Apple Centre Passage) waren ze wel verkrijgbaar, maar ze stonden niet opgesteld in de winkel. Ik zit nog te twijfelen tussen de witte 2.0 GHz of de zwarte..Chriztiaan schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:50:
Weet iemand toevallig misschien ook wanneer de c2d in de winkels ligt? Want dan ga ik alvast trainen op mn sprintje ernaartoe
Verwijderd
Heb je toevallig een rode sleeve?KeaveXL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:27:
[...]
Helemaal niks zat er tussen. Zoal het eruit ziet is er een toets van mn toetsenbord in het scherm gedrukt. Ik kijk altijd of er niks tussen zit en ik doe hem altijd netjes in zijn sleeve. Ik heb vandaag in een volle lift gestaan met mn tas om, denk dat iemand er tegen aan is gestoten, maar vind het vreemd dat dit dan het resultaat is ...
Verwijderd
Dank voor de link! Die Yudens staan er inderdaad bij en bij de Riteks geeft ie aan dat je daar 20% uitval hebt, dat verklaart veel.Hercul3s schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:31:
[...]
Hier kun je een overzichtje vinden van de merken dvd's en de kwaliteit. Ik heb zelf een doosje TDK dvd's gekocht en reeds 1 dvd gebrand. Geen problemen hiermee, een aantal weken geleden ook een dvd gebrand en die was ook perfect. Ik zou zeggen, probeer een goed merk, heb je nog steeds uitval, ga dan even langs bij de winkel of bel.
Net een op 4 speed gebrand en die deed het meteen, dit ziet er beter uit, met het laatste doosje datawrite's had ik meer dan 50% uitval!Ballebek schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:26:
[...]
Altijd 4 of 8 speed branden dan heb je tenminste een stabiele DVD.
Heb een paar x 1 op 16x gebrand en dat was geen succes...
De eerste MacBook doet maar 4x en die DVD's kan je prima fikken in die brander, bijna alle DVD's die je redelijk goedkoop kan halen zijn van Taiyo Yuden.
Ik betaal 61 euro voor 100 printable Yudens, dat is te doen. Wel duurder dan Riteks (42 euro inc verzend) maar als ik 100% haal dan is dat wel voordeliger uiteindelijk.
is dit een bug in iTunes, of is dit een hardware probleem geluid valt bij alle applicaties weg.
Macbook 2.0 week 44
Alle software updates, behalve de EFI
Ja dat gelukkig nog wel. Maargoed het valt wel heel erg op. Heb er nu wat vaseline in gesmeerd (tip las ik op een ander forum) en nu laat het wel de kleuren een beetje door.Zpottr schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:28:
[...]
Dat is wel echt jammer ja... is het scherm wel nog helemaal functioneel (dus is alleen de glanzende laag beschadigd)?
Euh nee, ik heb zo'n incase ding. Zwart van buiten groen van binnen.... Hoezo die vraag? Vanwege de 'hoerige' toplaag
Verwijderd
Omdat ik vandaag iemand met een rode sleeve zag die obsessief zuinig op zijn Macbook was.KeaveXL schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:31:
[...]
Ja dat gelukkig nog wel. Maargoed het valt wel heel erg op. Heb er nu wat vaseline in gesmeerd (tip las ik op een ander forum) en nu laat het wel de kleuren een beetje door.
[...]
Euh nee, ik heb zo'n incase ding. Zwart van buiten groen van binnen.... Hoezo die vraag? Vanwege de 'hoerige' toplaag
Ow haha, nou als ik aan de wandel ga met mijn macbook dan gaat hij sowieso in mijn tas. En die van mij moet nu we netjes blijven want ik ga hem doorverkopen en een macbookpro halen.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:38:
[...]
Omdat ik vandaag iemand met een rode sleeve zag die obsessief zuinig op zijn Macbook was.
Ik heb veel uitval met philips dvd+r's op mn macbook. Heel raar, op mn pc nooit last van. Maar goed, die dvd brander is dan ook van een pauper merk. beetje jammer.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:12:
[...]
Dank voor de link! Die Yudens staan er inderdaad bij en bij de Riteks geeft ie aan dat je daar 20% uitval hebt, dat verklaart veel.
[...]
Net een op 4 speed gebrand en die deed het meteen, dit ziet er beter uit, met het laatste doosje datawrite's had ik meer dan 50% uitval!
Ik betaal 61 euro voor 100 printable Yudens, dat is te doen. Wel duurder dan Riteks (42 euro inc verzend) maar als ik 100% haal dan is dat wel voordeliger uiteindelijk.
In het schema wat ik hierboven poste staat philips in de 3e catagorie van de 4. Dat is inferieure kwaliteit maar nog redelijk. Misschien ligt het daar aan?sharkzor schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:21:
[...]
Ik heb veel uitval met philips dvd+r's op mn macbook. Heel raar, op mn pc nooit last van. Maar goed, die dvd brander is dan ook van een pauper merk. beetje jammer.

Lekker!
Flickerende schermen kunnen eigenlijk maar twee dingen zijn:Napsju schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:16:
Zojuist mijn MacBook (1,83GHz Core Duo) voor de _derde_ keer weggebracht. Wéér een flikkerend scherm. Meer mensen hier met deze klacht? Ik geloof namelijk niet meer zo in het vervangen van het inverterboard....
• Inverter board
• Panel backlight
• (Of de bekabeling vanaf 't inverterboard naar 't panel maar die vervang je tegelijkertijd met het panel)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd

Ik heb op 5 verschillende branders (2 x philips, 1 x nec, 2 keer vage merken waaronder 1 van me imac) nooit uitval eigenlijk.sharkzor schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:21:
[...]
Ik heb veel uitval met philips dvd+r's op mn macbook. Heel raar, op mn pc nooit last van. Maar goed, die dvd brander is dan ook van een pauper merk. beetje jammer.
MATSHITADVD-R UJ-85J (zit er in me imac) en brand alles met toast (max snelheid) op philips 16 speed dvd+r
Weet niet welke merk in jou macbook zit.
Verwijderd
Verwijderd
volgens mij hebben alle macbooks deze driveErwinvz1 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:17:
[...]
Ik heb op 5 verschillende branders (2 x philips, 1 x nec, 2 keer vage merken waaronder 1 van me imac) nooit uitval eigenlijk.
MATSHITADVD-R UJ-85J (zit er in me imac) en brand alles met toast (max snelheid) op philips 16 speed dvd+r
Weet niet welke merk in jou macbook zit.
MATSHITA DVD-R UJ-857:
Firmware Revision: HBE4
Interconnect: ATAPI
Burn Support: Yes (Apple Shipped/Supported)
Cache: 2048 KB
Reads DVD: Yes
CD-Write: -R, -RW
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW
Burn Underrun Protection CD: Yes
Burn Underrun Protection DVD: Yes
Write Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO
Media: No
Dat zijn alleen de CoreDuo MacBooks, de nieuwe Core2Duo MacBooks hebben nl. een Dual Layer DVD brander en iets hogere snelheden voor dvd's volgens mij.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:56:
[...]
volgens mij hebben alle macbooks deze drive
MATSHITA DVD-R UJ-857:
Firmware Revision: HBE4
Interconnect: ATAPI
Burn Support: Yes (Apple Shipped/Supported)
Cache: 2048 KB
Reads DVD: Yes
CD-Write: -R, -RW
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW
Burn Underrun Protection CD: Yes
Burn Underrun Protection DVD: Yes
Write Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO
Media: No
ik meen ergens gelezen te hebben dat de map /Library/Caches leeghalen, opnieuw opstarten en dan nog eens de updates proberen te draaien via softwareupdate je probleem kan verhelpen...Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:33:
Mijn scherm flikkert als het opstart .. toch niet zo een groot probleem lijkt mij? Neway, waar ik wel veel meer problemen mee heb is dat men software updates niet meer werken. De laatste SMC en EFI upgrades weigeren langs alle kanten te installeren. Ik heb ze alle 2 al 10 keer geprobeerd ofzo ... niets. Ik heb wel gemert dat sinds de EFI upgrade ik bij het rebooten vanboven nog rap de EFI loader ofzoiets zie opstarten. Maar na de reboot staat die mooi terug in de lijst met OS X updates die ik nog moet doen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Suckt allesinds erg hard
Verwijderd
VerdorieMellyVille1 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:23:
[...]
ik meen ergens gelezen te hebben dat de map /Library/Caches leeghalen, opnieuw opstarten en dan nog eens de updates proberen te draaien via softwareupdate je probleem kan verhelpen...

op reboot klikken werkt dus ook niet .. moet ik men wachtwoord typen en hij reboot nog steeds direct.. pfhh zal er morgen wel is wat over googelen... toch straf dat het niet lukt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 19:45 ]
Verwijderd

Verwijderd
Verwissel de modules eens van plaats?Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:18:
sinds ik een lat van 1GB erbij gestoken heb, krijg ik deze melding, als ik opstart.... ligt wss aan 't ram?
[afbeelding]
Probeer eens enkel met de nieuwe module?
Vind dit gruwelijk irritand en als ik het uitzet, wil ik ook dat het uit blijft.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Druk je bij het rebooten wel enkele seconden de aan/uit knop in todat het sluimerlampje knippert? & je macbook piep geluid maakt.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:01:
[...]
Verdorielukt niet ... ik kreeg nu wel opnieuw het dialoogje bij het herstarten . Ik heb het proberen te lezen maar de reboot ging genadeloos verder.. dus heb niet op restart kunnen duwen in de dialoog. Maar twijfel of dat het wel gaat lukken overigens want de andere update staat er ook nog mooi tussen
op reboot klikken werkt dus ook niet .. moet ik men wachtwoord typen en hij reboot nog steeds direct.. pfhh zal er morgen wel is wat over googelen... toch straf dat het niet lukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebytes op 16-11-2006 20:36 ]
Knal even je installatie cd erin en houd de D ingedrukt. Dan kan je je hardware even testen.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:18:
sinds ik een lat van 1GB erbij gestoken heb, krijg ik deze melding, als ik opstart.... ligt wss aan 't ram?
[afbeelding]
Verwijderd
Misschien moet je er een extra lat van 1GB instoppenVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:18:
[afbeelding]
Bokkiewokkie Ebay geheugen of merk, wat voor geheugen heb je gekocht?Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:36:
[...]
Misschien moet je er een extra lat van 1GB instoppen
Heb je hem ook goed doorgedrukt in het slot? Gaat bij sommige nog wel eens stroef!
Probeer is om met alleen die 1GB erin te werken?
Verwijderd
Die melding geeft de apple als er een kernel panic optreedt. Dat scherm is dus vergelijkbaar met het bluescreen van XP. Je hebt weinig aan de melding zo, de tekst die de kernel op zo'n moment output is IMO veel interessanter, maargoed.... De kans dat zoiets veroorzaakt wordt door fout geheugen is erg groot...Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:18:
[afbeelding]
Nu het beestje nog vol gooien met data
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Verwijderd
Op een of andere manier, heb ik toch mijn mac kunnen opstarten, heb 't dan getest met een programma zoals Memtest (Rember), en hij gaf dus 100den fouten, dus latje teruggebracht, en meteen werkend latje gekregenVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:56:
[...]
Die melding geeft de apple als er een kernel panic optreedt. Dat scherm is dus vergelijkbaar met het bluescreen van XP. Je hebt weinig aan de melding zo, de tekst die de kernel op zo'n moment output is IMO veel interessanter, maargoed.... De kans dat zoiets veroorzaakt wordt door fout geheugen is erg groot...
1. De macbooks met core2duo, zijn dat nieuwe modellen of zijn de oude waar in het verleden een core duo inzat gewoon opengeschroefd en een nieuwe processor in gezet (ivm sommige weeknummers die fouten vertonen)
2. AppleCare, is dat aan te raden? Ik zal het apparaat zowizo gedurende 2 jaar dagelijks mee nemen naar school, maar dekt de AppleCare ook schade door transport of is het alleen een verlenging van de fabrieksgarantie?
3. Mini-DVI naar DVI adapter, kan ik deze ook gebruiken met een gewone DVI-VGA adapter? Ik wil graag voor thuis de mogelijkheid houden om hem aan te sluiten op een DVI aansluiting maar op school zal ik moeten presenteren en de beamer dus aansluiten op VGA en ik vind 20 euro voor een kabeltje wat er imho standaard bij had moeten zitten al teveel dus ga er geen twee kopen.
Bij voorbaat dank
Ze krijgen die dingen niet aangesleept ondanks dat de fabriek op volle toeren draait en al tweemaal de productie verhoogd heeft. Denk je dat er enige zinnige voorraad is?BlackMage schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:31:
opengeschroefd en een nieuwe processor in gezet
http://images.apple.com/legal/applecare/appeu.pdfmaar dekt de AppleCare ook schade door transport of is het alleen een verlenging van de fabrieksgarantie?
Nee. Hij past er zelfs fysiek niet in. DVI en analoog VGA zijn aparte pinnen op de connector, en op de DVI-adapter ontbreken de gaten voor VGA.kan ik deze ook gebruiken met een gewone DVI-VGA adapter?

I don't like facts. They have a liberal bias.
Dank je voor de reactie.burne schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:53:
[...]
Ze krijgen die dingen niet aangesleept ondanks dat de fabriek op volle toeren draait en al tweemaal de productie verhoogd heeft. Denk je dat er enige zinnige voorraad is?
[...]
http://images.apple.com/legal/applecare/appeu.pdf
[...]
Nee. Hij past er zelfs fysiek niet in. DVI en analoog VGA zijn aparte pinnen op de connector, en op de DVI-adapter ontbreken de gaten voor VGA.
[afbeelding]
- Die DVI adapter kan ik dus niet aan een VGA hangen, dus zal ik er toch 2 (3, incl tv out adapter) moeten aanschaffen.
- En ik had dat document al doorgenomen maar waarschijnlijk had ik niet goed gekeken want er staat in dat schade door ongevallen en dergelijke niet onder de regeling vallen. 300 euro voor 2 jaar extra garantie is wel veel, andere merken en onafhankelijke verzekeraars die bieden voor dit bedrag vaak een complete verzekering inclusief diefstal en transportschade. Heeft er iemand ervaring met onafhankelijke verzekeraars en doen deze uberhaubt iets met apple producten?
- Over dat ze die 'dingen niet krijgen aangesleept' kan ik niet begrijpen. Je wil zeggen dat de nieuwe macbooks dus slecht leverbaar zijn? Op de apple website staat dat het binnen 3 dagen leverbaar is, is dit dus niet waar?
Verwijderd
Yep, heb dat ook hoor, is geen probleem, na een firmware update, draait hij ongeveer op 65 graden, veel minder dus. Wat je ook kan doen is SMCFanControl downloaden, daarmee kan je uw fans op max laten draaien, etc...Wannapuf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:48:
Is het normaal dat een MacBook 75 graden wordt en de fans nog steeds niet aan gaan? Hij is al 2 keer terug geweest ondertussen, ik ben bang dat hij nu voor de derde keer terug moet.
Thanks, maar met SMCFanControl gebeurt er ook niks. Ik denk dat men vergeten is om een draadje aan te sluiten. Net zoals dat ze vorige keer vergeten waren het sluimer magneetje aan te sluiten. Gaat goed zoVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:35:
[...]
Yep, heb dat ook hoor, is geen probleem, na een firmware update, draait hij ongeveer op 65 graden, veel minder dus. Wat je ook kan doen is SMCFanControl downloaden, daarmee kan je uw fans op max laten draaien, etc...
BramBoterham
Tip; ik zou het aan laten staan.VincentG schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:33:
Vind dit gruwelijk irritand en als ik het uitzet, wil ik ook dat het uit blijft.
(grapje, sorry kon het niet laten).
Verwijderd
Die van mij heet Tarvos, genoemd naar de mytische reus Tarvos, en tevens een in 2000 ontdekte maan van Saturnus. Mijn "systeempje" is dat mijn hoofdserver Saturnus heet, en alle clients genoemd zijn naar de manen van Saturnus
bij mij heeft het gehele netwerk fruitnamenVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:11:
Zomaar een willekeurige vraag, maar wat voor naam hebben jullie je Macbook gegeven?
Die van mij heet Tarvos, genoemd naar de mytische reus Tarvos, en tevens een in 2000 ontdekte maan van Saturnus. Mijn "systeempje" is dat mijn hoofdserver Saturnus heet, en alle clients genoemd zijn naar de manen van Saturnus
Firewall: grape (Appliance met VIA Eden 533MHz CPU, 256MB RAM, 512MB CF, Linux)
Server: lemon (Mac Mini 1.25GHz G4, 512MB RAM, 40GB + 160GB, OSX Server 10.4.8)
PC van pa: pineapple (AthlonXP TbredB 1800+ @ 2.09GHz, 1GB RAM, 80GB + 160GB, WinXP SP2)
PC van zus: blackberry (AthlonXP TbredB 2400+ @ 2GHz (166MHz FSB), 1GB RAM, 160GB HDD, WinXP SP2)
MacBook: tangerine (MacBook rev1 black, 2GHz Core Duo, 1GB RAM, 80GB, OSX 10.4.8)
iMac: strawberry (iMac 20", Core 2 Duo 2.16GHz, 1.25GB RAM, 250GB, OSX 10.4.8)
PowerMac: orange (PowerMac G4, 400MHz G4, 1.25GB RAM, 40GB, OSX 10.4.8)
legacy PC: banana (AMD K6-2 350MHz, 192MB RAM, 40GB HDD (+600MB bootHDD), Linux)
wintel laptop: peach (NEC P520, Pentium-M 1.4GHz Banias, 512MB, 40GB, WinXP SP2 & Linux)
Launching containers into space
Netwerk: HobbitonVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:11:
Zomaar een willekeurige vraag, maar wat voor naam hebben jullie je Macbook gegeven?
Server: Bilbo
MacBook: Smeagol (als ik in Mac OS X zit) en Gollum (als ik in Windows zit)
Virtual Machines: Oin, Gloin, Bifur, Bofur, etc. (oftewel de dwergen uit 'The Hobbit')
ASUS V6V: Frodo
Pa's laptop: Sam
Ma's laptop: Rosie
Zusje's iBook: Elanor (dochter van Sam en Rosie
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Verwijderd
Wat bedoel je? Veranderd de speed van je fan niet eens? Dan zit je met een hardware probleem...Wannapuf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:16:
[...]
Thanks, maar met SMCFanControl gebeurt er ook niks. Ik denk dat men vergeten is om een draadje aan te sluiten. Net zoals dat ze vorige keer vergeten waren het sluimer magneetje aan te sluiten. Gaat goed zo
Verwijderd
Ik bedoel dat de fan helemaal niet aan gaat. Dus ik zit idd met een hardware probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:38:
[...]
Wat bedoel je? Veranderd de speed van je fan niet eens? Dan zit je met een hardware probleem...
Verwijderd
Ik ben niet zo origineel met namen, dus hij heet gewoon 'macbook'. Ik heb nu de volgende:Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:11:
P4 PC - pain (windows bak)
P4 celeron - insanity (linux bak, servertje)
P3-800 laptop - vaio (oude laptop)
P4 shuttle - red (lan-pc, red vanwege de rode behuizing)
MacBook - macbook (nieuwe laptop)
LinkSys router - router (router)
LinkSys accesspoint met openwrt erop - microbe (interne dhcp/name server)
G4 Mac Mini - minimi (vervanger van de linux bak als servertje)
Al met al dus weer veel te veel computer spul staan... De linux bak en misschien de vaio gaan dus weer de verkoop/liefdadigheid in...
Verwijderd
Zou dat ook het probleem oplossen wat ik af en toe heb ?Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:35:
[...]
Yep, heb dat ook hoor, is geen probleem, na een firmware update, draait hij ongeveer op 65 graden, veel minder dus. Wat je ook kan doen is SMCFanControl downloaden, daarmee kan je uw fans op max laten draaien, etc...
Als ik een hele tijd bezig ben geweest en mijn macbook (aan) even dichtklap,
dan gebeurd het soms dat als ik hem weer in gebruik wil nemen hij op zwart (in sluimer) blijft.
Hij is dan idd erg warm.
Pas na een poosje krijg ik hem (door de aan/uit knop lang in te drukken) weer aan de praat. (afgekoeld ?)
Kan dit komen doordat hij " oververhit" is ?
Misschien is het niet handig dat ik constant de secondskin (crumpler) er omheen laat, lijkt me ook dat dat de warmte behoorlijk vasthoud ?
Heb je weleens geprobeerd op een toets van het toetsenbord te drukken?Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:00:
[...]
Zou dat ook het probleem oplossen wat ik af en toe heb ?
Als ik een hele tijd bezig ben geweest en mijn macbook (aan) even dichtklap,
dan gebeurd het soms dat als ik hem weer in gebruik wil nemen hij op zwart (in sluimer) blijft.
Hij is dan idd erg warm.
Pas na een poosje krijg ik hem (door de aan/uit knop lang in te drukken) weer aan de praat. (afgekoeld ?)
Kan dit komen doordat hij " oververhit" is ?
Misschien is het niet handig dat ik constant de secondskin (crumpler) er omheen laat, lijkt me ook dat dat de warmte behoorlijk vasthoud ?
Gebeurd op iedere Macbook als je hem voor een paar seconden dichtdoet, dan is hij nog in sleep aan het gaan als hij al weer open is.
Verwijderd
orillion schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:15:
[...]
Heb je weleens geprobeerd op een toets van het toetsenbord te drukken?
Gebeurd op iedere Macbook als je hem voor een paar seconden dichtdoet, dan is hij nog in sleep aan het gaan als hij al weer open is.
Ik zou bijna roepen natuurlijk !!, maar ik begrijp dat het inderdaad voorkomt dat mensen dit soort " vanzelfsprekende" dingen vergeten.
Ja dus, ik tik normaal gesproken een keer op de spacebar.
Als hij niet reageert ga ik nog wat toetsen langs... niks.. geen enkele reactie.
en als ik hem sluit gaat dus wel weer het lampje voor sluimerstand aan de voorzijde branden.... open...toetsen aanklikken.. niets... (het lampje voor sluimer is dan overigens wel uit, dus hij reageert wel op het feit dat ik de mac openklap)
Ik heb inmiddels SMCFanControl gedownload.. eens kijken wat dat doet.
Ook ben ik er achter gekomen dat een bedrijf genaamd mahé verzekeringen aanbied voor apple-producten, voor 119 euro is mijn macbook 3 jaar verzekerd tegen eigenlijk vanalles dat niet door mij opzettelijk is gebeurt.
Wat gebruiken jullie om de macbook mee te nemen? Mijn oude laptop-rugzak is te groot dus ik zal iets anders moeten hebben. Misschien is zo'n secondskin iets?
Reken er maar op dat ze het moeten bestellen. Voorraden doet men tegenwoordig niet meer aan naar het schijntBlackMage schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:37:
Ik ga in de loop van volgende week even langs onze apple-center om mijn macbook op halen of bestellen als die nog niet op voorraad zijn. Keuze's zijn moeilijk, maar je moet toch de knoop doorhakken he
Zoek dan even verder dan weet je dat die verzekering pure geldklopperij is want zodra het erop aan komt is niets gedekt. Wanneer jij lekker met je macbook in je huis blijft geldt de verzekering, zodra je ook maar 1 stap buiten de deur zet geldt die verzekering al niet meer. Pure geldklopperij dus (en geldverspilling als je die verzekering uberhaupt afsluit). Thuis en elders zijn er al verzekeringen die schade van je macbook dekken. Je kunt dus beter verder zoeken naar een andere verzekering maar let wel op dat 99,9% van de aangeboden verzekeringen exact hetzelfde zijn als de Mahe verzekering waar je als laptop user dus echt geen ene kloot aan hebt.Ook ben ik er achter gekomen dat een bedrijf genaamd mahé verzekeringen aanbied voor apple-producten, voor 119 euro is mijn macbook 3 jaar verzekerd tegen eigenlijk vanalles dat niet door mij opzettelijk is gebeurt.
De ene gebruikt een sleeve en stopt hem in de tas waar ook boeken en ander spul in gaat en de ander schaft een goede (dure) laptoptas aan om het ding te transporteren. Beide opties zijn prima dus het is maar net wat je zelf wiltWat gebruiken jullie om de macbook mee te nemen? Mijn oude laptop-rugzak is te groot dus ik zal iets anders moeten hebben. Misschien is zo'n secondskin iets?
Mijn 2 GB geheugen en 100 GB 7200 rpm hardeschijf werken voortreffelijk. Ik heb mijn macbook maar op de standaard van de "oude" laptop gezet en er een keyboard en mouse aangesloten (Sun Type 6 Keyboard & Mouse) en dat werkt net zo lekker als met het ding op schoot. Ongelooflijk dat die oude balmuis van Sun het gewoon stukken beter doet dan iedere optical hier in huis qua comfortabel muizen. Wel jammer dat ik dan weer niet die extra toetsen op het keyboard kan gebruiken, er zitten namelijk extra toetsen voor dingen als cut, copy, paste, undo, etc. op dat keyboard. Nu alleen nog iets van een extern scherm ofzo...(reminds me...geldboompje op sinterklaaslijstje zetten...).
[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 18-11-2006 23:32 ]
daar ging het toch helemaal niet over.. hij zei dat hij op zijn externe keyboard speciale knoppen heeft voor die functies (waarschijnlijk onder windows he).. en die knoppen werken niet onder mac os xVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:36:
Cut, copy, paste, undo?
Does Command + C , X , V, Z ring a bell?
Precies. Daarnaast heb ik ook geen apple key op dat toetsenbord maar een meta key. De layout is verder vrijwel gelijk aan die van de macbook. Ik heb 2 meta keys: aan iedere zijde van de spacebar eentje; de macbook heeft 2 apple keys: aan iedere zijde van de spacebar eentje. De meta key is gelijk aan de apple key. Mijn scroll lock fungeert als de hardwarematige functie van de F1 (zet het scherm donkerder) en de pause doet het tegenovergestelde (vergelijkbaar met F2 dus). De keys voor audio doen dan weer wel wat ze zouden moeten doen. Het eilandje met insert, home, pageup, etc. werken ook weer niet altijd. De grote help knop doet het weer wel en ga zo maar doorVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:02:
[...]
daar ging het toch helemaal niet over.. hij zei dat hij op zijn externe keyboard speciale knoppen heeft voor die functies (waarschijnlijk onder windows he).. en die knoppen werken niet onder mac os x
Ik heb dus verder geen verlies van functionaliteit in OS X zelf maar meer van de extra functies van het keyboard t.o.v. een normaal keyboard. Die Sun keyboards zijn namelijk een stuk uitgebreider en ik vind het jammer dat ik die extra dingen weer niet kan gebruiken (in Solaris natuurlijk weer wel). Zelfde verhaal gaat op voor de middelste muisknop van de Sun muis. Ik heb ook geen idee wat ik daar aan functionaliteit aan kan hangen. Is allemaal wat ik nog moet uitzoeken
Allereerst, dank je voor je reactie. Echter snap ik niet waarom je zo negatief bent over mahé. Ik ben absoluut geen naïef persoon maar ik ben nog wel bereid mensen te geloven, zeker als het zwart-op-wit beschreven staat. Ik heb een stukje van de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de verzekering ingescanned en heb met kleuren aangegeven:ppl schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:27:
Zoek dan even verder dan weet je dat die verzekering pure geldklopperij is want zodra het erop aan komt is niets gedekt. Wanneer jij lekker met je macbook in je huis blijft geldt de verzekering, zodra je ook maar 1 stap buiten de deur zet geldt die verzekering al niet meer. Pure geldklopperij dus (en geldverspilling als je die verzekering uberhaupt afsluit). Thuis en elders zijn er al verzekeringen die schade van je macbook dekken. Je kunt dus beter verder zoeken naar een andere verzekering maar let wel op dat 99,9% van de aangeboden verzekeringen exact hetzelfde zijn als de Mahe verzekering waar je als laptop user dus echt geen ene kloot aan hebt.
Rood: Punten waarvan ik denk dat ze misschien er onderuit kunnen komen in het geval van buitenshuis (wat jij dus beschrijft over mahe)
Groen: Punten waardoor ze juist wél schade aan laptops buitenshuis vergoeden.
De scan is hier te vinden. Het is 1,3mb groot omdat ik het in hoge resolutie moest scannen omdat het anders onleesbaar werd. Het is niet volledig, alleen de delen waar ze het hebben over wat wel, wat niet en waar iets verzekerd is heb ik gescanned.
Ik ben geen jurist ofzo, maar zover ik weet zijn algemene voorwaarden bindend voor beide partijen. In dit geval zal mahé zich hier net zo hard aan moeten houden als ikzelf. Toch? Als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag.
Als je (of iemand anders misschien) een negatieve ervaring heeft met mahé, iets concreets, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ik heb al wat rondgezocht en kwam erachter dat mahé vrij groot is op het gebied van verzekeren. Als zo'n bedrijf zich niet zou houden aan wat ze beloven dan zou ik denk ik wel meer negatieve reacties kunnen vinden op het internet. Wat ik gevonden heb is dat ze af en toe wat traag zijn met behandelen van claims en een geval van 'moeilijk doen' bij een diefstal van een notebook. Niet iets waardoor ik meteen wantrouwen krijg.
Verwijderd
Dude, het zijn allemaal uitsluitingen. Zover ik kan zien ben je dus eigenlijk nooit verzekerd, maar da was je al verteld.
Je moet het wel even goed lezen. Daar staat dat je uitgesloten ben van het claimen van schade als je het verzekerde object verhuurt, als onderpand gebruikt of in bruikleen geeft en het daardoor buiten de deur komt en schade oploopt. Met deze verzekering kun je dus geen laptopverhuur beginnen en schade in het pandjeshuis dekken ze ook niet.BlackMage schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:07:
Rood: Punten waarvan ik denk dat ze misschien er onderuit kunnen komen in het geval van buitenshuis (wat jij dus beschrijft over mahe)
Dat ligt wel weer voor de hand. Ondernemersrisico enzo.
De groen gemarkeerde punten zijn net zo verkeerd geinterpreteerd. Het eerste punt geeft aan dat je schade die ook door je inboedelverzekering of de aansprakelijkheidsverzekering van iemand anders gedekt wordt daar moet claimen. Als je neefje je laptop molt moet je eerst bij de WA-verzekering van je oom aan de bel trekken. Het tweede groene punt: als je je laptop meeneemt moet je 'm als handbagage bij je houden en niet in je koffer stoppen.
Verwijderd
Het zijn misschien je cookies die hij naloopt. Ik krijg enkel casino's, brokers en stocksVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:12:
[...]
De hoster van je plaatje is dat een stuk minder![]()
[afbeelding]
(let op de advertenties)
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 12:46 ]
Verwijderd
Dus jij bent een gokverslaafde belegger op zoek naar woonruimte?Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:46:
[...]
Het zijn misschien je cookies die hij naloopt. Ik krijg enkel casino's, brokers en stocks
Gokverslaafde belegger. Broker = aandelenpersoon. Realtor = makelaarVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:05:
[...]
Dus jij bent een gokverslaafde belegger op zoek naar woonruimte?![]()
hmmm dit heb ik sinds gisteravond ook. Van de week even een bezoekje aan A-mac brengen.KeaveXL schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:11:
Als ik een tijdje op de accu werk dan val hij ineens uit.
Druk ik dan op de aan en uit knop, dan flikkert het scherm even en dan valt hij meteen weer uit voordat ik het 'dong' geluid van de macbook kan horen.
Zodra ik hem weer aan de netstroom hang werkt hij weer perfect.
Hoe is het bij jou opgelost? Heb je een nieuwe accu gekregen?
Precies. Een aantal belangrijke opsommingen die heel goed aanduiden dat de Mahe verzekering echt useless is: zodra iemand schade toebrengt aan het apparaat of wanneer jij er een glas water overheen gooit vervalt de verzekering (dat is userabuse en schade door userabuse vergoeden ze niet). Schade door slijtage wordt evenmin vergoedt. Dit zijn toch 2 dingen waarom je nou juist net wel zo'n verzekering wil afsluiten. Je ziet ook dat ze als eerste je doorsturen naar dingen als de WA verzekering en de inboedelverzekering. Deze verzekering opzich is dus niet meer dan een doorstuurverzekering. Je betaald dus voor lucht. Je kunt beter zorgen dat je die andere verzekeringen op orde hebt dan dat je deze neemt. Dat bespaart je veel geld want zodra er schade ontstaat zal Mahe niet overgaan tot uitkering omdat de boel weer net valt onder een of andere clausule in die uitsluitingen en zul je ontzettend veel werk moeten verrichten (waarbij je niet raar moet staan te kijken dat je uiteindelijk niets vergoedt krijgt). Overigens zijn deze dingen wel vaker hier op het forum voorbij gekomen en ook daarbij was men het al eens over het feit dat deze verzekeringen niets bijdragen aan wat je al hebt. Dit zijn rasechte instinkverzekeringen. Diverse banken hebben wel een speciale computerverzekering wat min of meer een uitbreiding is van de inboedelverzekering specifiek voor computerapparatuur. Bij sommigen vallen laptops hier ook nog onder.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:52:
[...]
Dude, het zijn allemaal uitsluitingen. Zover ik kan zien ben je dus eigenlijk nooit verzekerd, maar da was je al verteld.
Dan laten we ze toch even zelf aan het woord?ppl schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:01:
dat de Mahe verzekering echt useless is: zodra iemand schade toebrengt aan het apparaat of wanneer jij er een glas water overheen gooit vervalt de verzekering (dat is userabuse en schade door userabuse vergoeden ze niet).
*kuch*1) externe onheilen zoals stoten, vallen, verkeerde elektrische spanning (incl. inductie), diefstal na braak, kortsluiting, het omgevallen kopje koffie over het toetsenbord etc.
2) "eigen gebrek / verlengde garantie" waarbij u niet één maar totaal drie jaar garantie heeft en waardoor een kostbaar onderhoudscontract niet noodzakelijk is.
Als jij op zondagochtend een kop koffie over je eigen laptop stoot is er geen manier waarop ze onder betalen uit gaan komen. Zelfs al sluiten hun voorwaarden het uit. Hadden ze het maar niet zo duidelijk op hun website moeten zetten. Een rechter of geschillencommissie gaat die claim van jou zonder enige twijfel toewijzen.
Hallo? Waar ben jij nu weer mee bezig? 'Slijtageverzekering'? Als je zo afhankelijk bent van een product dat je er over twee jaar weer een nodig hebt omdat de oude versleten is moet je afschrijven. Dat houdt in: geld apart leggen om het ding te vervangen. Met een 'slijtageverzekering' weet een verzekeraar van te voren dat 'ie 100% zeker jou een nieuw apparaat moet geven. Je zult dus in 2 jaar minimaal de nieuwwaarde van een vervanger op moeten brengen aan premie. Dat kan ook bij de bank met een spaarrekening, en daar krijg je nog rente ook.Schade door slijtage wordt evenmin vergoedt.
Soms vraag ik me echt af in wat voor wereld mensen denken te leven. ALs jij een zebra oversteekt en iemand stopt niet en rijdt je een half jaar de revalidatie-kliniek in heb je geen moment van twijfel over wie daar voor gaat betalen. Jij steekt over op een zebra, hij is dus fout, en hij mag jouw schade, letsel en inkomstenderving vergoeden. Geen moment van twijfel over mogelijk. Je broer komt langs met die kutkoter van 'm en het eerste wat het pestventje doet is over de netwerk-kabel van je Macbook struikelen waardoor het ding op de plavuizen uiteenspat. De WA-verzekering van je broer zal geen moment twijfelen met uitbetalen. Net zoals ze de Ming-vaas die ook op tafel stond en stukvalt ook zullen vergoeden.Je ziet ook dat ze als eerste je doorsturen naar dingen als de WA verzekering
Voor dat soort schade heb je simpelweg geen laptopverzekering nodig.
Heb je de kleine lettertjes van je inboedelverzekering wel eens gelezen?want zodra er schade ontstaat zal Mahe niet overgaan tot uitkering omdat de boel weer net valt onder een of andere clausule in die uitsluitingen
Ik heb zo'n verzekering. Er zitten vier A4'tjes met kleine lettertjes bij en ik betaal een 'boete' van een procent of 12 omdat mijn buurman auto's repareert. Dat verhoogt het risico, dat gesleutel met benzine enzo, en dus mag ik meer betalen. En als die kutkoter van m'n zus m'n Macbook sloopt heb ik net zo goed pech bij ze. Dan moet ik ook bij de WA-verzekering van m'n zus gaan claimen. Het enige wat ik krijg voor die vrij forse premie (een euro of 20 per maand) is het recht om een vervangende computer op hun kosten te huren zodat ik niet gelijk werkeloos ben.Diverse banken hebben wel een speciale computerverzekering wat min of meer een uitbreiding is van de inboedelverzekering specifiek voor computerapparatuur. Bij sommigen vallen laptops hier ook nog onder.
Ik zie niets in die uitsluitingen die op welke manier dan ook als onredelijk uit te leggen valt. Alles wat daar staat is redelijk en zinnig.
Ben daarom opzoek naar een brander die er netjes bijpast. Iemand een suggestie?
Alvast bedankt
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10517
Die ziet er opzich wel mooi uit maar is wel vrij prijzig.. 180 dollar excl. verzenden...MYST schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:39:
Misschien iets van Lacie?
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10517
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
ook wel leuk design, en vooral, slimline, dus nog best portable!
Deze heeft wel geen lightscribe, voor mijzelf zou dit geen probleem zijn, maar ik weet niet of je daar waarde aan hecht natuurlijk
(en de prijs valt een stuk beter mee, heb hem gevonden voor 95euro)
[ Voor 25% gewijzigd door MYST op 20-11-2006 12:21 ]
Dit topic is gesloten.