Als het kan zou ik de volledige office 2004 voor mac halen. Die gebruik ik soms ook op m'n macbook en deze werkt eigenlijk wel goed.fabulaus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:22:
Is het verstandig hier op te wachten of zal ik voor die €45,- gewoon Works 2004 for Mac halen?
Anoniem: 147672
Ik zou gewoon gaan voor een gratis alternatief zoals NeoOffice, is intel based & gebruikt ook Word (doc) formaten. Word werkt volgens mijn mening traag & sloom op een intel mac, ookal heb je 2gig ram... ik zou als je echt Word wil hebben, wachten tot eind 2007, want dan komt Word uit, heb ik gelezenfabulaus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:22:
Ik was gister even in de Apple store in Apeldoorn en daar werd mij verteld dat Microsoft Works 2004 for Mac prima draait op een Macbook.. Op internet lees ik echter heele andere dingen, dat deze versie juist niet goed werkt door de nieuwe intel procesoren. Ook vertelde de verkoper dat je words bestanden ook vrijwel moeiteloos in het tekstverkerkingsprogramma van je Mac kon openen en vice versa. Wat is nu wijsheid? Ik kan als student het softwarepakket voor €45,- krijgen, op tweakers las ik echter dat er ook al word gewerkt aan een nieuwe Microsoft Works for Mac (2007 of 2008). Is het verstandig hier op te wachten of zal ik voor die €45,- gewoon Works 2004 for Mac halen?
Anoniem: 201524
Werkt hier ook prima, ik heb zelfs de office 2004 professional op mijn macbook. 13,75 op surfspot en draait als een tierelierAnoniem: 37864 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:28:
[...]
Als het kan zou ik de volledige office 2004 voor mac halen. Die gebruik ik soms ook op m'n macbook en deze werkt eigenlijk wel goed.
Kan ik ook altijd overwege.. De ' geleende' versie werkt bij mij niet zo goed. Omdat de halve school dezelfde licentie code gebruikt. En de eerste die hem opstart kan office gebruiken. De rest krijgt een melding dat de licentie code al in gebruik is.Anoniem: 201524 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:51:
[...]
Werkt hier ook prima, ik heb zelfs de office 2004 professional op mijn macbook. 13,75 op surfspot en draait als een tierelier
'Het probleem' is dat als je tijdens het lezen of schrijven van data een harde beweging (ik geloof meer dan 5G) maakt het even hapert. Geen dataverlies ofzo, tenzij je op dat moment driftig video aan het capturen bent.nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:41:
Dus mijn vraag: Geven macbooks in het algemeen veel problemen als er een motion sensor in de hd zit?
Om dat een 'probleem' te noemen is wellicht teveel eer. Dan weet ik er nog wel een paar. 3 tot 4 uur nadat je de netstroom verwijdert hebt zal je accu leegraken en als je je macbook in een oven legt raakt 'ie oververhit, en meer van dat soort open deuren.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Anoniem: 149075
Werkt lange na niet zo fijn als de Office Suite.Anoniem: 147672 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:36:
[...]
Ik zou gewoon gaan voor een gratis alternatief zoals NeoOffice, is intel based & gebruikt ook Word (doc) formaten. Word werkt volgens mijn mening traag & sloom op een intel mac, ookal heb je 2gig ram... ik zou als je echt Word wil hebben, wachten tot eind 2007, want dan komt Word uit, heb ik gelezen
Lekker wachten en je kapot ergeren omdat het STRAKS "beter" zal zijn...... Hollanders.

Hoe zit het dan met het updaten van Works 2004 als straks 2007 uit is? kost dat nou?
Ummm...burne schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:16:
Om dat een 'probleem' te noemen is wellicht teveel eer. Dan weet ik er nog wel een paar. 3 tot 4 uur nadat je de netstroom verwijdert hebt zal je accu leegraken en als je je macbook in een oven legt raakt 'ie oververhit, en meer van dat soort open deuren.
http://www.macintouch.com...book/topic4272.html#oct19
http://www.xlr8yourmac.com/archives/oct06/101906.html
[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 11-01-2007 16:50 ]
Zoef
Op dit moment gebruik ik word 2004, omdat ik regelmatig formules invoer via dat ms formule ding. Dat werkt slecht met neoOffice. Tenminste bij dan. Als iemand weet hoe je met neoOffice dat mooi kan krijgen houd ik me natuurlijk aanbevolen
Ik ben al een tijdje op zoek naar een draadloos toetsenbord met een touchpad. Heb echter niets naar behoren kunnen vinden.
Wat het toetsenbord moet hebben:
-draadloos
-bluetooth
Dat zijn in principe mijn enige vereisten. Het zou leuk zijn als 'ie ook enigszins bij mijn MacBook past. (wit dus.)
Iemand die weet of die dingen te krijgen zijn?
-draadloos
-bluetooth
Dat zijn in principe mijn enige vereisten. Het zou leuk zijn als 'ie ook enigszins bij mijn MacBook past. (wit dus.)
Touchpad ?
Nog nooit een keyboard met een touchpad gezien,
maar volgens je eisen is dit vast wat je zoekt:

Dat is een draadloos toetsenbord van Apple, die had ik zelf ook nog wel kunnen vinden:P. Ik zoek echt een draadloos toetsenbord met touchpad zodat ik vanuit bed kan compjoeteren.Kaspers schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:42:
Touchpad ?
[afbeelding]
Wat je zoekt had je zelf ook kunnen vinden. http://www.google.nl/search?q=keyboard%20touchpad eerste hit.Gabliboeba schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:16:
die had ik zelf ook nog wel kunnen vinden
[ Voor 12% gewijzigd door burne op 11-01-2007 18:37 ]
Is er iemand die ervaring heeft met bovengetoond bluetooth keyboard en ook de bluetooth mighty mouse van apple? Ben van plan deze 2 aan te schaffen bij m'n Macbook maar zie weinig mensen die deze dingen hebben en ben dus wel benieuwd naar de ervaringen?
Nou zit er eenZpottr schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:39:
[1 of 2 mensen zouden kernel panics krijgen vanwege hun WD Scorpio harddisk]
code:
1
| Model: WDC WD1000BEVS-00LAT0 |
in mijn macbook, en net zoals veel anderen met die drive kan ik je vertellen dat er niets aan de hand is, normaal gesproken. Ik kan het wel uitlokken, maar dat kost enige moeite. Een goede manier is een van de programma's die ook je SMS gebruiken laten crashen. Dat levert inderdaad een mooie
code:
1
2
3
4
| panic(cpu 1 caller 0x00840D87): ERROR: no valid tag was found! 0x1414bfc8 : 0x19a74c (0x25ce7c0 0x0 0x19d0b5 0x2716254) Backtrace terminated-invalid frame pointer 0x0 Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies): com.apple.driver.SMCMotionSensor(2.0.1d1)@0x8cd000 |
op. Dat heeft vooral te maken met de slordige manier waarop een en ander gecode is. Een kernelextension 'rijgt' zichzelf in een reeks van handlers van kernel-events. Als je dat netjes doet heb je code om jezelf in de keten voor een specifiek event te krijgen, en code om alles weer netjes te restoren als je klaar bent. Dat laatste ontbreekt in veelgebruikte code. Als het programma netjes afsluit worden dingen wel herstelt, maar de exception-handler voor een crash van het programma ontbreekt. En dat laat een stukke SMS-eventhandler achter, die crasht en voor een KP zorgt zodra je je mac hard neerzet. En dat kan weken later zijn. De auteur van 1 van de allereerste hacks met SMS waarschuwt daar met nadruk voor maar de rest die op basis van zijn code ging knutselen is dat 'vergeten'.
@burne: Dus indien je redelijk slecht gecodeerde software gebruikt krijg je kernel panics?
Ofwel er zit toch het een en ander dwars...
Ik ga zoeken naar een ander alternatief.
Het gaat in dit geval over een slecht gecodeerde kernel extension. Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet vreemd dat de boel crasht als je brakke code in de kernel inlaad. Windows crasht ook door brakke drivers, waarom zou MacOS X anders zijn?nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:57:
@burne: Dus indien je redelijk slecht gecodeerde software gebruikt krijg je kernel panics?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Zijn die dingen zo verrekte duur?burne schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:36:
[...]
Wat je zoekt had je zelf ook kunnen vinden. http://www.google.nl/search?q=keyboard%20touchpad eerste hit.
Hey een beetje fantasie mag wel he. Er is zelfs een apart topic voor die Bluetooth MM, en daar vindt je zat mensen met ervaringen. Verder weet ik niet wat je over dat keyboard wilt horen, maar wat voor problemen kunnen er zijn met dat ding?fabulaus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:39:
Is er iemand die ervaring heeft met bovengetoond bluetooth keyboard en ook de bluetooth mighty mouse van apple? Ben van plan deze 2 aan te schaffen bij m'n Macbook maar zie weinig mensen die deze dingen hebben en ben dus wel benieuwd naar de ervaringen?
Maar dan is het dus ook weer een combi met de schijf? Want als ik er een samsung of seagate schijf instop heb ik er geen last van?Gerco schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:03:
[...]
Het gaat in dit geval over een slecht gecodeerde kernel extension. Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet vreemd dat de boel crasht als je brakke code in de kernel inlaad. Windows crasht ook door brakke drivers, waarom zou MacOS X anders zijn?
Kan iemand me een 120 gb schijf adviseren?
Als je 'sudo dd if=/dev/null of=/dev/disk0 bs=1M' raak je je data kwijt. Met alle merken harddisk. Ik denk dat je dan iets anders dan een harddisk zult moeten zoeken ofzo.nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:57:
Het gaat om meldingen van grofweg 0.00005% van de MacBook-bezitters.nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:15:
Want als ik er een samsung of seagate schijf instop heb ik er geen last van?
Om dat in perspectief te plaatsen: van Samsung weet ik geen uitvalcijfers, maar Seagate schat dat 0.05 tot 0.1 procent van de kopers een DOA heeft. De kans dat je een dode Seagate koopt is 1000 maal groter dan dat je problemen hebt met een WD zult krijgen. Als het je al lukt om exact hetzelfde model en revisie te kopen.
[ Voor 0% gewijzigd door burne op 11-01-2007 20:51 . Reden: (sowwy.. dat had een edit moeten zijn, geen nieuwe posting..) ]
Gabliboeba schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:00:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een draadloos toetsenbord met een touchpad. Heb echter niets naar behoren kunnen vinden.
-draadloos
-bluetooth
Kun je je MacBook niet gewoon mee op bed nemen ?Gabliboeba schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:16:
Dat is een draadloos toetsenbord van Apple, die had ik zelf ook nog wel kunnen vinden:P. Ik zoek echt een draadloos toetsenbord met touchpad zodat ik vanuit bed kan compjoeteren.
Ik zit een beetje met een twijfel, misschien dat iemand hier meer onderzoek naar heeft gedaan;
Ik kan een 2e hands MacBook kopen voor +-950 euro (2ghz core duo/1gig/80gig)
Of een gloed nieuwe MacBook kopen voor 1220 euro (2ghz core2duo/1gig/80gig)
Met die 2e hands heb ik geen volledig jaar garantie meer, uberhaupt geen nieuw product, en dus ook mindere specs...
Is het die kleine upgrade (van coreduo naar core2duo, heb iets gelezen over toekomstige 64bits macosx die dan niet op de 2e hands kan draaien?) waard voor die 300 euro verschil? of niet?
Met die 2e hands heb ik geen volledig jaar garantie meer, uberhaupt geen nieuw product, en dus ook mindere specs...
Is het die kleine upgrade (van coreduo naar core2duo, heb iets gelezen over toekomstige 64bits macosx die dan niet op de 2e hands kan draaien?) waard voor die 300 euro verschil? of niet?
Hier staat wat
Anoniem: 64476
Ik zou toch voor de nieuwe gaan, niet alleen om de betere specs (processor) maar ook om die garantie. Je weet maar nooit wat er met je laptopje kan gebeuren (vooral als die 2ehands is) dus garantie is meer dan belangrijk.Flappiewappie schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:50:
Ik zit een beetje met een twijfel, misschien dat iemand hier meer onderzoek naar heeft gedaan;
* Anoniem: 149075 too.Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:24:
Ik raad je de oude Macbook aan, en dan van het verschil AppleCare kopen.
Hey, ik moet mini-cd/dvd-r branden, maar ik lees tegenstrijdige dingen op diverse fora. Sommigen roepen dat dit wel kan met je MacBook, andere roepen dat je je optische drive er mee sloopt.
Weet iemand of een MacBook met SuperDrive mini-cd-r kan branden?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik weet wel dat dat vroeger al gezegd werd dat je je drive er mee zou slopen. Ik vraag me alleen wat er van kapot kan gaan.
Niet doen! Je sloopt m dan! Mini cd-tjes zijn toch die met een kleinere diameter?! Als t die dingen zijn kun je t beter neit doen...XyritZz schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:56:
Hey, ik moet mini-cd/dvd-r branden, maar ik lees tegenstrijdige dingen op diverse fora. Sommigen roepen dat dit wel kan met je MacBook, andere roepen dat je je optische drive er mee sloopt.
Reden ?JeroenGans schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:46:
[...]
Niet doen! Je sloopt m dan! Mini cd-tjes zijn toch die met een kleinere diameter?! Als t die dingen zijn kun je t beter neit doen...
Kun je het loopwerk mee slopen. Staat trouwens ook in de handleiding.

(blz 69 van userguide,...één van de...)
@Flappiewappie
Mja, ik zou eerst maar is kijken van welke "week" die MB is, die van voor augustus zou ik er niet eens aan beginnen.
Ik zat er ook over te twijfelen maar toen ik al die verhalen hoorde ben ik blij dat ik nu voor een nieuwe heb gekozen, maja in het geval van 2dehands kun je nog checken of je geen dode pixels hebt, bij mij trad die pas na 2 weken op, dus aan alle 2 zitten voor en nadelen.
ik vind de prijs trouwens ook best hoog, voor 2dehands. en core duo ipv core2duo, 800-850 zou meer op zijn plaats zijn denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 13-01-2007 18:04 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
De enige slot-loading drive die ook 8cm discs ondersteunt afaik is die in de Wii.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ervaren mac torrenters...wat is jullie favoriete torrent site? Ik gebruik nu transmission...werkt prima, maar suggesties zijn welkom.
Hiervoor zul je denk ik in het software topic moeten zijnIbix schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:11:
Ervaren mac torrenters...wat is jullie favoriete torrent site? Ik gebruik nu transmission...werkt prima, maar suggesties zijn welkom.
idd, maar ff tussendoor ik gebruik ook transmission vanwege de lage cpu/memory loadTheLostSonOfGod schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:17:
[...]
Hiervoor zul je denk ik in het software topic moeten zijn
maar discussier er over in andere topic, anders gaan we teveel offtopic hiezo
Hehe, zijn van die slide-in dingen jaCyBeR schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:11:
De enige slot-loading drive die ook 8cm discs ondersteunt afaik is die in de Wii.
Ok dan....transmission draait hier al 2 dagen..lekker zuinig iddUnderworld schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:40:
[...]
idd, maar ff tussendoor ik gebruik ook transmission vanwege de lage cpu/memory load
maar discussier er over in andere topic, anders gaan we teveel offtopic hiezo
ik heb een pioneer 121s slot-in dvd-ROM voor in de pc, ook geen moeite met 8cm cd's (dus nu kan je er 2 op je lijstje zetten)
Anoniem: 132168
Hoe is in het algemeen op dit moment de stand van zaken m.b.t. de CPU whine?
Heb vandaag net een gloednieuwe MacBook gekocht (2Ghz) model, mijn allereerste Mac. Alles bevalt super en ben er vreselijk blij mee... maar na een paar uur begon mijn laptop steeds meer te piepen zeg maar onder de letters 's' en 'd' op het toetsenbord.
Start Photobooth op: piep verdwijnt
Trek de netstekker uit de machine en ga op de accu werken: piep verdwijnt
Schakel de 2e CPU core uit: piep verdwijnt
En precies op het moment dat ik de applicatie sluit, de stekker er weer in doe of de 2e core inschakel gaat het geluid weer verder.
Best balen, want ik hoort het zelfs nog vrij goed op 50-60 cm afstand.
Quiet MBP doet op zich ook wel zijn werk, maar eigenlijk vind ik het niet echt een oplossing.
Draait: SMC Version: 1.13f3
Wat raden jullie mij aan? (Ben niet zo thuis nog met Macs, reacties van dealers op dit soort zaken, etc)
Alvast bedankt!
Edit:
En is het trouwens aan te raden om SMC Version 1.4f12 te installeren?
http://www.apple.com/supp...ksmcfirmwareupdate11.html
Heb vandaag net een gloednieuwe MacBook gekocht (2Ghz) model, mijn allereerste Mac. Alles bevalt super en ben er vreselijk blij mee... maar na een paar uur begon mijn laptop steeds meer te piepen zeg maar onder de letters 's' en 'd' op het toetsenbord.
Start Photobooth op: piep verdwijnt
Trek de netstekker uit de machine en ga op de accu werken: piep verdwijnt
Schakel de 2e CPU core uit: piep verdwijnt
En precies op het moment dat ik de applicatie sluit, de stekker er weer in doe of de 2e core inschakel gaat het geluid weer verder.
Best balen, want ik hoort het zelfs nog vrij goed op 50-60 cm afstand.
Quiet MBP doet op zich ook wel zijn werk, maar eigenlijk vind ik het niet echt een oplossing.
Draait: SMC Version: 1.13f3
Wat raden jullie mij aan? (Ben niet zo thuis nog met Macs, reacties van dealers op dit soort zaken, etc)
Alvast bedankt!
Edit:
En is het trouwens aan te raden om SMC Version 1.4f12 te installeren?
http://www.apple.com/supp...ksmcfirmwareupdate11.html
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 132168 op 13-01-2007 23:01 ]
Doe eens een software update? Als daarin de nieuwe firmware verschijnt gewoon updaten. Anderzijds ook trouwens
Van wat ik gelezen heb sloop je de macbook er niet mee, maar gaan ze meestal kapot doordat de eigenaar zelf gaat proberen het mini cdtje eruit te halen in plaats van meteen langs gaan bij een winkel van apple.
Maargoed ik heb tegenstrijdige geluiden gehoord, en ga het dus maar niet proberen, even wachten dus totdat mijn gewone pc het weer doet
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik heb nog gekeken en er viel verder niets meer te updaten..Matias schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:50:
Doe eens een software update? Als daarin de nieuwe firmware verschijnt gewoon updaten. Anderzijds ook trouwens
onderbouwing svp?Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:24:
Ik raad je de oude Macbook aan, en dan van het verschil AppleCare kopen.
Hier staat wat
http://www.apple.com/nl/support/products/proplan.html
Ze maar een "extra verzekering" op je apple, die je later ook nog kunt afsluiten, hoeft niet bij de aankoop, ik weet alleen niet in hoeveel tijd je het moet afsluiten maar meest logisch denk binnen een jaar na aankoop.
En ben het wel met je eens dat Geqxon wel eens wat kan onderbouwen hier, want aan korte antwoorden als Ja! en "Nee dat kan niet" hebben we hier niets, ook al is het met de search te vinden reageer dan gewoon niet...

Naast mijn vraag iets verder hierboven m.b.t. de hoge pieptoon heb ik trouwens ook nog een andere vraag.
Qua temperatuur, zijn de volgende waarden gemiddeld/acceptabel?
Idle: 45-53C
Licht gebruik: 48-58C
Full load: "stabiliseert" zich kennelijk bij 72-83C
Vooral die laatste waarde.. is dat niet rijkelijk hoog te noemen?
Mijn excuses als ik de zoveelste ben die dit vraagt, maar ik zie veel verschillende verhalen. Van veel koeler (~35C) tot hoger (idle @ 65C). Ik zit nu nog in de tijd dat ik zonder veel problemen terug kan met die machine namelijk, vandaar.
Verder als switcher zijnde nog steeds uberblij met deze computer. Ook ik heb de meer gehoorde "waarom doe ik dit nu pas?!?" gedachte vrij vaak gehad de laatste dag.
Qua temperatuur, zijn de volgende waarden gemiddeld/acceptabel?
Idle: 45-53C
Licht gebruik: 48-58C
Full load: "stabiliseert" zich kennelijk bij 72-83C
Vooral die laatste waarde.. is dat niet rijkelijk hoog te noemen?
Mijn excuses als ik de zoveelste ben die dit vraagt, maar ik zie veel verschillende verhalen. Van veel koeler (~35C) tot hoger (idle @ 65C). Ik zit nu nog in de tijd dat ik zonder veel problemen terug kan met die machine namelijk, vandaar.
Verder als switcher zijnde nog steeds uberblij met deze computer. Ook ik heb de meer gehoorde "waarom doe ik dit nu pas?!?" gedachte vrij vaak gehad de laatste dag.
Starfish: Ik herken redelijk veel van je verhaal. Ik ben ook uberblij met deze witte macbook 2ghz, ik vraag me ook af of en waarom ik nu zo snel windows zou willen draaien.
Temperatuur bij mij met een load average van 0.23 0.56 0.94 is 49C, bij een volle 100% loopt ie niet boven de 70 uit. Ook ik heb wat gepiep af en toe (totdat er weer iets gaat draaien oid) en inderdaad onder de s-knop. Een van beide cores uitschakelen, hoe doe je dat?
Temperatuur bij mij met een load average van 0.23 0.56 0.94 is 49C, bij een volle 100% loopt ie niet boven de 70 uit. Ook ik heb wat gepiep af en toe (totdat er weer iets gaat draaien oid) en inderdaad onder de s-knop. Een van beide cores uitschakelen, hoe doe je dat?
Load Avg: 0.33, 0.26, 0.36 CPU usage: 25.5%
En 63C nu (bij uptime van ± 1:34 uur - Keynote kijken + wat browsen). In het begin loopt hij bij mij rond 50-55.
(staat gewoon vlak op houten bureau)
Een core uitschakelen kan na het installeren van de Apple CHUD tools:
http://www.macupdate.com/info.php/id/8506
System Preferences -> Hardware -> Processor
en dan CPU2 uitvinken.
Piep houdt dan bij mij ook direct op
Edit:
Link waar ik zeker wat aan heb:
http://www.intelmactemp.c...ory=2&sort=loadoem&desc=1
En 63C nu (bij uptime van ± 1:34 uur - Keynote kijken + wat browsen). In het begin loopt hij bij mij rond 50-55.
en dan CPU2 uitvinken.
Edit:
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 132168 op 15-01-2007 02:05 ]
Eergisteren de macbook gehaald bij een premium reseller in Amsterdam.
Werkt prima, alleen haalt mn mac Turkse versies op van applicaties. Als voorbeeld kan ik noemen Adium en Firefox. Als ik naar getfirefox ga dan krijg ik als eerste keuze de Turkse versie en dan kan je natuurlijk wel voor een andere versie gaan maar waarom 'detecteert' de site dan dat ik een Turkse OSx moet hebben? (terwijl het gewoon op ENG staat).
Werkt prima, alleen haalt mn mac Turkse versies op van applicaties. Als voorbeeld kan ik noemen Adium en Firefox. Als ik naar getfirefox ga dan krijg ik als eerste keuze de Turkse versie en dan kan je natuurlijk wel voor een andere versie gaan maar waarom 'detecteert' de site dan dat ik een Turkse OSx moet hebben? (terwijl het gewoon op ENG staat).
Anoniem: 77094
Wat heb je als adres opgegeven bij de registratie? Welke stad heb je gebruikt voor de tijdzone? Waar staat tekstcodering op?
Tsja, als websites denken dat je turks bent is ws. je IP-adres als zodanig bekend bij enkele van de IP-naar-locatiedatabases.nwnc schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:01:
Eergisteren de macbook gehaald bij een premium reseller in Amsterdam.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
idd mischien door een proxy server oid?CyBeR schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:36:
[...]
Tsja, als websites denken dat je turks bent is ws. je IP-adres als zodanig bekend bij enkele van de IP-naar-locatiedatabases.
@Starfish thnx voor die links!
Maybe offtopic:
Ik wilde zaterdag nog een tas voor m'n MacBook erbij kopen, dus ik op pad naar de Mexpert in Enschede. Kom ik daar aan, is die hele winkel leeg met een bordje erop: Wegens omstandigheden gesloten. Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd is?
Ik wilde zaterdag nog een tas voor m'n MacBook erbij kopen, dus ik op pad naar de Mexpert in Enschede. Kom ik daar aan, is die hele winkel leeg met een bordje erop: Wegens omstandigheden gesloten. Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd is?
PSN: djmurcielago
http://www.mexpert.nl/Murcielago schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:14:
Maybe offtopic:
Hun website is in verbouwing, hun winkel ook ?
Meestal kondig je dat toch wel aan.
Mexpert is Falliet
Lees ook hier op macfreak
Lees ook hier op macfreak
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik kom er maar steeds niet uit hoe ik mijn iconen kan veranderen of een map een icoon geef als voorvertoning...
via deze manier:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304735
Is het me ook niet duidelijk
Iemand een tip hoe je dit doet?
via Pixadex & Candybar gelukt, wel een beetje belachelijk dat je niet gewoon standaard iconen kan veranderen en er weer programma's voor moet gaan betalen...
(1e nadeel van OSX, tenzij er gratis alternatieven zijn hiervoor, dan hoor ik het graag!)
via deze manier:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304735
Is het me ook niet duidelijk
Iemand een tip hoe je dit doet?
via Pixadex & Candybar gelukt, wel een beetje belachelijk dat je niet gewoon standaard iconen kan veranderen en er weer programma's voor moet gaan betalen...
(1e nadeel van OSX, tenzij er gratis alternatieven zijn hiervoor, dan hoor ik het graag!)
[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 15-01-2007 14:28 ]
Anoniem: 132776
Is de piep goed hoorbaar bij jou? Bij mij alleszins wel, hij is luid genoeg om me uit mijn slaap te houden (bed staat op 2 meter afstand van m'n bureau).Anoniem: 132168 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:40:
Load Avg: 0.33, 0.26, 0.36 CPU usage: 25.5%
en dan CPU2 uitvinken.
Edit:
Mijn harde schijf is stiller dan mijn processor, moet je eens gaan nadenken

Ga jij je Macbook daarvoor laten repareren?
Mensen die vroeger last hadden van whine die hem hebben laten repareren: is dit verholpen?
Anoniem: 178832
Eventjes een vraagje,
Hoe wordt de macbook ervaren wanneer je er op aan't werk bent terwijl hij op je schoot ligt? Ik heb de indruk van de meesten hier dat de temperatuur toch merkbaar warm is als je'm op de schoot zou nemen.
Hoe wordt de macbook ervaren wanneer je er op aan't werk bent terwijl hij op je schoot ligt? Ik heb de indruk van de meesten hier dat de temperatuur toch merkbaar warm is als je'm op de schoot zou nemen.
Ik heb bij wijze van experiment nu ook "ShhMBP" geinstalleerd"Underworld schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:47:
[...]
idd mischien door een proxy server oid?
@Starfish thnx voor die links!
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30229
Ondanks dat het eigenlijk voor de MBP is, las ik ook succesverhalen bij de MB. Na het installeren van dit stukje software is mijn MB helemaal stil geworden, ook met 2 cores terwijl de machine aan de netstroom hangt.
Aangezien ik op de site met temperaturen (zie mijn vorige post) het idee heb gekregen dat ik met mijn machine zeker redelijk in de middenmoot zit op temperatuurgebied, laat ik het eerst zo en ga ik niet meer naar de dealer. Het feit dat die pieptoon er nu uit is maakt mij al zo blij!
Mijn vorige machine was namelijk een @$#@ luide AthlonXP die ik zelfs beneden nog kon horen als ik boven mijn kamerdeur open liet staan
Ook al hoor ik de fan van de MB wel eens goed aanslaan als hij stevig aan het rekenen is, het is naar mijn mening geen vervelend geluid. Mooie stabiele 'whoooossshh' die niet gruwelijk irriteert.
Kortom: ik ben verkocht. Volgende machine wordt ook een Apple
Idd.. ze hebben alleen mijn batterij nog (Was stuk).. vandaag belde iemand van Apple om me een mail adres te geven van de currator...
Anoniem: 37526
Dat je vorige machine zoveel lawaai maakte is dan ook je eigen schuld. Daarvoor heb je stillere koelers.Anoniem: 132168 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:54:
[...]
Ik heb bij wijze van experiment nu ook "ShhMBP" geinstalleerd"
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30229
Ondanks dat het eigenlijk voor de MBP is, las ik ook succesverhalen bij de MB. Na het installeren van dit stukje software is mijn MB helemaal stil geworden, ook met 2 cores terwijl de machine aan de netstroom hangt.![]()
![]()
Aangezien ik op de site met temperaturen (zie mijn vorige post) het idee heb gekregen dat ik met mijn machine zeker redelijk in de middenmoot zit op temperatuurgebied, laat ik het eerst zo en ga ik niet meer naar de dealer. Het feit dat die pieptoon er nu uit is maakt mij al zo blij!
Mijn vorige machine was namelijk een @$#@ luide AthlonXP die ik zelfs beneden nog kon horen als ik boven mijn kamerdeur open liet staan
Ook al hoor ik de fan van de MB wel eens goed aanslaan als hij stevig aan het rekenen is, het is naar mijn mening geen vervelend geluid. Mooie stabiele 'whoooossshh' die niet gruwelijk irriteert.
Kortom: ik ben verkocht. Volgende machine wordt ook een Appleen dan natuurlijk een Airport Extreme, een iPod.. ai ai.. Apple virus
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 15-01-2007 16:03 ]
Je meent hetAnoniem: 37526 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:02:
[...]
Dat je vorige machine zoveel lawaai maakte is dan ook je eigen schuld. Daarvoor heb je stillere koelers.

Ik wil alleen maar aangeven dat de MacBook absoluut niet vervelend is qua geluidsproductie en dat ik er blij mee ben. Wil het verder ook helemaal niet over dingen zoals schuld hebben want ik snap niet waarom dat nu zo belangrijk is om er een post aan te besteden... tenminste, na een edit.
Hoe groot is het verschil tussen 512Mb RAM en 1GB RAM op een 1,83 ghz CD Macbook?
Ik kan zometeen als ik wil voor 78 euro upgraden naar 1GB geheugen maar ik weet zo niet of het erg veel uitmaakt. Graag advies?
Draai vooral Mail / Safari / iTunes / iPhoto / iWeb en af en toe Photoshop. Daarnaast gebruik ik dagelijks Parallels. Met 512Mb RAM is het systeem soms echt niet vooruit te branden maar ik weet ook niet of de upgrade naar 1GB daar veel aan verandert. Vond het voor 78 euro een mooie upgrade, of kan ik volgens jullie beter doorsparen voor 2GB?
Ik kan zometeen als ik wil voor 78 euro upgraden naar 1GB geheugen maar ik weet zo niet of het erg veel uitmaakt. Graag advies?
Draai vooral Mail / Safari / iTunes / iPhoto / iWeb en af en toe Photoshop. Daarnaast gebruik ik dagelijks Parallels. Met 512Mb RAM is het systeem soms echt niet vooruit te branden maar ik weet ook niet of de upgrade naar 1GB daar veel aan verandert. Vond het voor 78 euro een mooie upgrade, of kan ik volgens jullie beter doorsparen voor 2GB?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Ja dat gaat heel veel uitmaken, ik zou zeker naar 1GB upgraden aangezien je ook gebruik maakt van Parallels.
En ik wil alleen maar aangeven dat je vergelijking nergens op slaat, omdat je het vergelijkt met een totaal andere processor met waarschijnlijk een stock-koeler en een budgetkast.Anoniem: 132168 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:33:
[...]
Je meent het![]()
Ik wil alleen maar aangeven dat de MacBook absoluut niet vervelend is qua geluidsproductie en dat ik er blij mee ben. Wil het verder ook helemaal niet over dingen zoals schuld hebben want ik snap niet waarom dat nu zo belangrijk is om er een post aan te besteden... tenminste, na een edit.
[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 15-01-2007 17:06 ]
1Gb is dan geen aanrader maar een verplichtingLaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:35:
Hoe groot is het verschil tussen 512Mb RAM en 1GB RAM op een 1,83 ghz CD Macbook?
Parallels vind ik zelf met 1GB goed kunnen lopen maar naar mate je meer aan gaat zetten word het wel trager.
En nu met 1GB erin... Wat een wereld van verschil
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Je door jou doorgestreepte methode werkt gewoon hoor. Kopieer een plaatje naar het clipboard, open file info, selecteer klein icoontje bovenin en paste plaatje. Je geeft niet eens aan wat er mis gaat en je begint dingen al "een beetje belachelijk" te noemen... Tja.Underworld schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:48:
Zoef
das waar ik reageerde misschien iets téZpottr schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:49:
[...]
Je door jou doorgestreepte methode werkt gewoon hoor. Kopieer een plaatje naar het clipboard, open file info, selecteer klein icoontje bovenin en paste plaatje. Je geeft niet eens aan wat er mis gaat en je begint dingen al "een beetje belachelijk" te noemen... Tja.

Maar het lukt mij voor geen mogelijkheid om iconen of van die icoonpakketen zonder zo'n programma te gebruiken of in te stellen.
Even op een icoon uit het iconenpakket klikken, Appel+I indrukken, op het icoon klikken, Appelt+V.Underworld schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:14:
[...]
das waar ik reageerde misschien iets té![]()
Maar het lukt mij voor geen mogelijkheid om iconen of van die icoonpakketen zonder zo'n programma te gebruiken of in te stellen.
Daarna op de applicatie klikken, Appel+I indrukken, op het icoon klikken, Appel+C.
Raar. Eerste dingen eerst: heb je schrijfrechten in de directory waar je zit te spelen en op het bestand waarvan je het icoon wil veranderenUnderworld schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:14:
[...]
das waar ik reageerde misschien iets té![]()
Ik heb het net getest met het bot uit deze:
http://www.pixelgirlprese...ownloads/Ai-Dog-icons.sit
en dat werkt. OS X lijkt wel wat kieskeuriger als het om icons voor folders gaat: daar werkt jouw user icon bv. niet, terwijl dat op files wel gaat.
Zoef
Een Lian-Li kast noem ik geen budgetkast, maar dat kon jij ook niet weten.Anoniem: 37526 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:04:
[...]
En ik wil alleen maar aangeven dat je vergelijking nergens op slaat, omdat je het vergelijkt met een totaal andere processor met waarschijnlijk een stock-koeler en een budgetkast.
Laat ik het er dan maar gewoon op houden dat die MacBook _stil_ is. Punt.
Zeker nu die piep weg is, ga ik hem ook niet meer terugbrengen voor de reparatie.
Het is redelijk warm, daaorm heb ik m'n Macbook ook meestal op z'n sleeve/secondskin als ik hem op m'n schoot heb, dan valt het allemaal wel meeAnoniem: 178832 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:51:
Anoniem: 87302
Ik heb mijn ingebouwde iSight gefixed! Het was dus Skype beta die dat blokkeerde. Ook al had ik Skype uitgeschakeld (had automatisch opstarten aangeklikt) dan blokkeerde die toch nog iSight, hij gaf hem dus niet vrij.
En met een schuld van 400.000 euro*. Jammer, met name voor de reparaties en zo, en ze zaten op een A-locatie (huur is daar we *** duur).
*bericht uit derde hand via ex-medewerker die boos wegliep na onenigheid met baas over opgestelde businessplan (dat alsnog ten uitvoer is gebracht maar klaarblijkelijk heeft gefaald)

[/ off-topic)

Heeft er nog iemand tijd en zin om een nieuw deeltje te openen? Startpost even updaten enz?
Volgens mij is dat de bedoeling na1000 posts.. Het zijn er nu bijna 1500
heb zelf nog geen Apple, en zit in een temtamenperiode
Volgens mij is dat de bedoeling na1000 posts.. Het zijn er nu bijna 1500

Ik heb hier Underworld in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..." al aangegeven dat ik dat eventueel wel wil doen, maar iemand die met de oude TS kan communiceren?Superhuuper schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:54:
Heeft er nog iemand tijd en zin om een nieuw deeltje te openen? Startpost even updaten enz?
Volgens mij is dat de bedoeling na1000 posts.. Het zijn er nu bijna 1500![]()
Gezien ik deze SP wou copieeren en aanpassen maar heb er natuurlijk wel toestemming voor nodig van de huidige TS

Ik was ook al aan de slag gegaan met de huidige startpost up-to-date te maken. Als iemand anders het ook graag wil doen, be my guest
Ik had net voor dit bericht al een mailtje de deur uit gedaan naar de mods, misschien dat zij hier hun licht even op kunnen laten schijnen
Canaria heeft ook eens meegedaan zo te lezen in de startpost, misschien dat zij meer info heeft over copyright-schending en dergelijke
Jah idd nou heb de huidige TS een mail gestuurd, naar het mail adres van zijn website in z'n profiel dus we zullen zien.DRvDijk schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:05:
Ik was ook al aan de slag gegaan met de huidige startpost up-to-date te maken. Als iemand anders het ook graag wil doen, be my guestIk had net voor dit bericht al een mailtje de deur uit gedaan naar de mods, misschien dat zij hier hun licht even op kunnen laten schijnen
Canaria heeft ook eens meegedaan zo te lezen in de startpost, misschien dat zij meer info heeft over copyright-schending en dergelijke
Ik zelf had ook wat info bij elkaar geraapt, maar dat is eventuuel natuurlijk te overdragen
De post ligt ondertussen klaar, inc plaatjes. Nog eventjes wachten op reactie van SnoRt (ook ik had een mailtje naar zn website gestuurd
), en wat jij ervan gemaakt hebt. Eerst een heerlijk tukje doen na nog even op dit heerlijke MacBook apparaat met Aperture gespeeld te hebben 
Ondertussen ook mijn dm-merij aangezet, had niet eens door dat dat uitstond
Ondertussen ook mijn dm-merij aangezet, had niet eens door dat dat uitstond
Anoniem: 44189
Is het mogelijk om met mijn macbook in de auto via mijn BT-gps receiver te kunnen navigeren met een of andere tomtom?
Is genoeg over te vinden. Google de volgende keer even.Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:20:
Is het mogelijk om met mijn macbook in de auto via mijn BT-gps receiver te kunnen navigeren met een of andere tomtom?
www.macgpspro.com bijvoorbeeld. Moet je wel zelf een kaart hebben.
Ik heb net een Macbook Wit 2.0 gzh besteld (en een Imac 17 inch.. maar goed ander topic
), maar zouden jullie mij nog aanraden ergens rekening mee te houden? Dan bedoel ik:
- Moet ik in de winkel even aan doen etcetra?
- Als ik hem de eerste keer aan zet .. kan ik dat het beste op een bepaalde manier doen.. of denk ik nu te veel op een Windows manier
- Moet ik in de winkel even aan doen etcetra?
- Als ik hem de eerste keer aan zet .. kan ik dat het beste op een bepaalde manier doen.. of denk ik nu te veel op een Windows manier
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Je houdt de laptop op zn kop met het geluid uit en dan zet je hem aan? Zoiets?
Neobender schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:09:
Bijvoorbeeld met de DVD erin booten, C ingedrukt houden om ook daadwerkelijk van die DVD te booten, en vanaf de DVD Mac OS X installeren zodat je aan kan geven wat je wel en niet wilt.
Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken.. Ik weet niet eens of je dit misschien ook wel bij de 'normale' installatie van een nieuwe mac kan aangeven, maar op deze manier kun je iig aangeven dat je je partitie geformateerd wil hebben, zodat je je windows gevoelens voor een schone lei kan bevredigen (als switcher kom ik er ook nog niet echt goed vanaf
)
Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken.. Ik weet niet eens of je dit misschien ook wel bij de 'normale' installatie van een nieuwe mac kan aangeven, maar op deze manier kun je iig aangeven dat je je partitie geformateerd wil hebben, zodat je je windows gevoelens voor een schone lei kan bevredigen (als switcher kom ik er ook nog niet echt goed vanaf
In de winkel even kijken of het scherm het wel helemaal doet, en er geen pixel dood is.
Eerste keer aandoen, dan hoef je niks speciaals te doen. Wil je meer schijfruimte moet je OS X even opnieuw installeren en het één en ander uitvinken bij de installatie.
Verder kun je je Mac het beste pas registreren als je zeker weet dat er geen defecten op zitten, anders word het namelijk lastiger hem terug te brengen (alsin: Dan kun je hem niet zomaar even omruilen).
Geqxon en DRvDijk bedankt.. inderdaad switchen van Windows naar MacOS blijft een happening maar wel een leuke
[ Voor 45% gewijzigd door Falcon op 16-01-2007 16:14 . Reden: niet nodig ]
Je hebt eigenlijk overal wel garantie voor, alleen de garantie met dode pixels is wat lastiger. Ik raad je aan specifiek daar op te gaan kijken, tenzij iets anders je heel erg opvalt. Misschien even je oor bij de adapteraansluiting, als daar een harde piep vandaan komt kun je bijvoorbeeld om een andere vragen.Falcon schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:09:
Nog even iets.. als ik aan het controleren ben in de winkel lijkt het mij ook handig om te controleren op standaard problemen die bekend zijn voor een MacBook? Of zeg ik nu iets vies?
En als ze komen met smoesjes dat de accu leeg is: Bij levering is de accu vaak half vol.
Hmm.. Mail wilt niet meer openen. Wilde wat taalbestanden verwijderen door via Command + I naar de Info scherm te gaan van mail om daar onder Language de onnodige talen te verwijderen. Command A gedaan maar Engels weer gedeselecteerd maar die is ook verwijderd.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Uit mijn adapter als ie aan het opladen is komt ook een harde piep maar tegenwordig doen al mijn adapters dat wel, volgens mij redelijk normaal..Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:15:
[...]
Je hebt eigenlijk overal wel garantie voor, alleen de garantie met dode pixels is wat lastiger. Ik raad je aan specifiek daar op te gaan kijken, tenzij iets anders je heel erg opvalt. Misschien even je oor bij de adapteraansluiting, als daar een harde piep vandaan komt kun je bijvoorbeeld om een andere vragen.
En als ze komen met smoesjes dat de accu leeg is: Bij levering is de accu vaak half vol.
Falcon schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:03:
Neobender schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:09:
Ik vond hem wel heel komisch bedacht eigenlijk
Ik had het dan ook over de adapteraansluiting, de piep die je dan hoort is de bekende whineUnderworld schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:35:
[...]
Uit mijn adapter als ie aan het opladen is komt ook een harde piep maar tegenwordig doen al mijn adapters dat wel, volgens mij redelijk normaal..
Underworld schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:35:
[...]
Uit mijn adapter als ie aan het opladen is komt ook een harde piep maar tegenwordig doen al mijn adapters dat wel, volgens mij redelijk normaal..
[...]
[...]
Nu ik hem zo lees eigenlijk ook wel
[...]
Ik vond hem wel heel komisch bedacht eigenlijk![]()
eey ik zit er sterk over te denken om een macbook aan te schaffen, en dat wordt dan waarschijnlijk de 2ghz versie, maar ik vraag me af of het de moeite is om 2 ipv 1gb te nemen. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor internetten muziek en teksverwerken.
bij voorbaad dank
bij voorbaad dank
Als je er echt niets meer op wilt doen is het niet nodig, je kunt altijd nog uitbreiden. Maar alles zal wel vlotter lopen met 2bg.
Ugh, aangezien we al weer geruime tijd over de 1000 zitten, gaan we verder in [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Dit topic is gesloten.