[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 10.967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:07:
[...]

:$

Dan heb ik nog een heeeeele oude versie :P

[afbeelding]
mijn Universal versie is van 13 april 2006... dus... :+ Toch maar even langs seashore.sf.net ?

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 06-01-2007 22:18 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Whieee schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:17:
[...]

mijn Universal versie is van 13 april 2006... dus... :+ Toch maar even langs seashore.sf.net ?
Ik zie het al, een PPC versie en een los verkrijgbare Universal versie. Lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 44189 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:42:
dus met amerikaanse stekker.. Heeft iemand hier een oplossing hoe ik aan de europese kom?
Het snoertje van je scheerapparaat ('philips apparaatsteker') past er ook in, als je tussentijds wilt laden.

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/10/10-2-1-11.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 06-01-2007 23:19 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190778

Dankjewel Geqxon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

burne schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:14:
[...]

Het snoertje van je scheerapparaat ('philips apparaatsteker') past er ook in, als je tussentijds wilt laden.

deze dus:
[afbeelding]
Dank je burn,
zo kan het dus ook=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
Geeft dat geen problemen met de voltage transformator in de adapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:14:
[...]

deze dus:
[afbeelding]
Philips apparaatsteker? Da's gewoon een ongeaarde eurostekker?

Die past er idd in.
Kaspers schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:05:
Geeft dat geen problemen met de voltage transformator in de adapter ?
Nee, 't is een switching transformator die 110V en 230V aankan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:48

alienfruit

the alien you never expected

Kan je niet zo'n opzet stukje voor MacBook kopen? Zoals op het plaatje hieronder? Verder kan je ook losse snoeren krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pricescan.com/ItemImages/ImagesL/523765.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb je een iPod reiskit met al dat soort stekkertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

alienfruit schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:22:
Kan je niet zo'n opzet stukje voor MacBook kopen?
Natuurlijk, maar als hij de vraag op zaterdagavond stelt zal 'm dat niet lukken voor maandagochtend, dus gaf ik 'm even een tip waar 'ie het weekend mee doorkomt. Zo'n accu gaat lang mee, maar geen twee dagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
CyBeR schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:19:
Nee, 't is een switching transformator die 110V en 230V aankan.
En het maakt dus verder ook niet uit dat de kabel een stuk dunner is dan de orginele verlengkabel ?
Dat heeft verder geen invloed op het oplaadproces ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 14:57
De dikte van de kabel moet niets uitmaken. Of er nu 220v of 110v doorheen gaat, maakt geen verschil in de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 14:44
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om mijn MacBook aan te sluiten op deze tv:
Afbeeldingslocatie: http://content.centralpoint.nl/objects/high_pic/76926.jpg

Dat is de Sharp LC-26SA1E en heeft de volgende aansluitingen:

* HDMI x1
* Scart x2
* Component-Ingang (Y/ Cb/ Cr)
* AV-/ S-Video-Ingang
* AV-uitgang
* PC-Ingang (XGA)
* RS-232C
* Hoofdtelefoon Ingang
* Audio uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk dat flash-filmpjes het bij mij erg zwaar hebben. Een simpel filmpje trekt hier gewoon 60% / 1.2Ghz aan CPU-powah. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:48

alienfruit

the alien you never expected

Ja, een DVI naar HDMI en een tulp (r/w) -> tulp kabel kopen en dan via je mini-DVI -> DVI plug de DVI naar HDMI kabel aansluiten, en dan apart het geluid en voila !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
Aansluiten via de PC ingang (VGA, D-sub) zal ook prima werken. Hiervoor heb je dan een mini-DVI --> VGA adaptor nodig.
Ook hier zul je het geluid appart moeten aansluiten met een 3,5mm jack-plug --> 2xtulp kabel.

[ Voor 16% gewijzigd door Superhuuper op 07-01-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 37526 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:53:
Ik merk dat flash-filmpjes het bij mij erg zwaar hebben. Een simpel filmpje trekt hier gewoon 60% / 1.2Ghz aan CPU-powah. :?
De makers van flash kunnen dan ook niet programmeren. (Flash op de mac en tot op zekere hoogte op linux ook is best wel brak. Alleen de windows versie heeft iets van performance en zelfs dat is discutabel, maar niet zo erg als de versies voor alternatieve platformen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 14:02
Ik zit er over te denken om mijn huidige laptop te verkopen, en ook een MacBook te kopen. Jammer dat ze helaas zó prijzig zijn :(

Is er iemand die Adobe Lightroom gebruikt op een MacBook ? En hoe draait dat?
Trouwens, hoe zit het met die hardeschijven ... ? Ik neem aan dat het gewoon een normale S-ATA laptop harde schijf is, die ik zelf ook kan verwisselen? 60/80/120 zijn relatief kleine schijven... en het prijsverschil van 60gb -> 120gb is wel érg veel, daar doe ik hem liever zelf voor verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

De_Bastaard schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:09:
Ik zit er over te denken om mijn huidige laptop te verkopen, en ook een MacBook te kopen. Jammer dat ze helaas zó prijzig zijn :(

Is er iemand die Adobe Lightroom gebruikt op een MacBook ? En hoe draait dat?
Trouwens, hoe zit het met die hardeschijven ... ? Ik neem aan dat het gewoon een normale S-ATA laptop harde schijf is, die ik zelf ook kan verwisselen? 60/80/120 zijn relatief kleine schijven... en het prijsverschil van 60gb -> 120gb is wel érg veel, daar doe ik hem liever zelf voor verwisselen.
Ja, ik gebruik Lightroom om mijn RAW files te verwerken. Loopt prima, maar moet er wel bij vermelden dat ik 2GB ram heb.

Harde schijf kun je zelf vervangen, is genoeg info over te vinden. Apple heeft zelfs een complete handleiding om je HD te vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kaspers schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:43:
En het maakt dus verder ook niet uit dat de kabel een stuk dunner is dan de orginele verlengkabel ?
Het kabeltje zelf mag 6A (1320W) transporteren, en de connector is *gekeurd* voor 2A (440W) dus de 85W die je adapter opneemt is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37864 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 01:18:
Flash op de mac en tot op zekere hoogte op linux ook is best wel brak.
Van de andere kant draait flash volledig in userspace en heeft geen enge zaken als SUID-root of kernel-extensies nodig. Dat maakt dingen als toegang tot een framebuffer wat lastiger en daarmee tijdrovender. Het voordeel is dat het een stuk veiliger is. Overigens is in mijn ervaring enkel het renderen van video in flash een CPU-vretertje. Als het een GUI of een spelletje is, valt het met stoken best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

damnz, ik heb nu net ook een dode pixel gekregen :(
Wel heel raar dat die nu pas na 2 weken verschijnt :'( :?

[ Voor 12% gewijzigd door Underworld op 08-01-2007 15:58 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
burne schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:04:
Het kabeltje zelf mag 6A (1320W) transporteren, en de connector is *gekeurd* voor 2A (440W) dus de 85W die je adapter opneemt is geen enkel probleem.
Dankje!
Qua omvang scheelt zo'n simpele 'radio' voedingkabel ook een eind met de standaard verlengkabel, ik neem voortaan deze kabel mee naar school :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 22:41

4POX

Everybody is wired

Gisteravond mijn macbook even een schoonmaak gegeven. Mijn display zag er uit als een raam van een speelgoed winkel rond sinterklaas. Schoongepoest met een speciaal fiberdoekje en glasreiniger

De verkleuringen kreeg ik net weg. Dus heb ik met een gummetje die vlekken weggehaald. Wel de stofzuiger onder hand bereik omdat ik die gum zooi niet in het toetsenbord wil hebben.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
4POX schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:59:
Gisteravond mijn macbook even een schoonmaak gegeven. Mijn display zag er uit als een raam van een speelgoed winkel rond sinterklaas. Schoongepoest met een speciaal fiberdoekje en glasreiniger

De verkleuringen kreeg ik net weg. Dus heb ik met een gummetje die vlekken weggehaald. Wel de stofzuiger onder hand bereik omdat ik die gum zooi niet in het toetsenbord wil hebben.
Maar een gummetje werkt wel dan? Ik heb mijn macbook sinds juni, en ik begin nu wel aardig de gele plekken te zien waar ik mijn handen altijd heb, maar met water en zeep kreeg ik het niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik had eerst de mei topcase.. Die werd geel. Ik heb toen nog niet het gummetje truc gedaan. Tijdens mijn vakantie in augustus heb ik die case laten vervangen.

In september/oktober heb ik mij macbook weggebracht vanwege de random shutdown. Ze hebben toen ongevraagd mijn grijze topcase vervangen. Die maakte ik toen al schoon met een gummetje.

Ik denk dat het met geel misschien niet gaat werken en met grijs wel. Probeer het uit en keep us posted

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 07:36

fabulaus

Ja toch

Ik ben van plan mij binnen nu en enkele weken een Macbook cadeau te doen. Zoals een echte Nederlander wil ik er natuurlijk zo min mogelijk voor betalen, hoe kan ik dit het beste doen? Het middelste model, dus met 2 Ghz en 80 Gig schijf, lijkt mij het meest interessant. Als student zijnde kan ik al 10% korting krijgen, is het mogelijk om nog meer korting te krijgen.. of een tas of DVI converter er gratis bij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
fabulaus schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:29:
Ik ben van plan mij binnen nu en enkele weken een Macbook cadeau te doen. Zoals een echte Nederlander wil ik er natuurlijk zo min mogelijk voor betalen, hoe kan ik dit het beste doen? Het middelste model, dus met 2 Ghz en 80 Gig schijf, lijkt mij het meest interessant. Als student zijnde kan ik al 10% korting krijgen, is het mogelijk om nog meer korting te krijgen.. of een tas of DVI converter er gratis bij te krijgen?
10%? Bij wie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu bijna constant een flikkerend scherm bij volle brightness, zijn hier nog andere slachtoffers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

www.surfspot.nl
en ook gewoon in de Apple store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
12% als je op een school zit die aangesloten is bij Apple on Campus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Apple Store is 6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Kaspers schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:33:
12% als je op een school zit die aangesloten is bij Apple on Campus.
Eenig idee welke scholen dit zijn? M'n maatjes zitten verspreid door heel Nederland dus er moet vast wel iets te regelen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
4POX schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:20:
Ik had eerst de mei topcase.. Die werd geel. Ik heb toen nog niet het gummetje truc gedaan. Tijdens mijn vakantie in augustus heb ik die case laten vervangen.

In september/oktober heb ik mij macbook weggebracht vanwege de random shutdown. Ze hebben toen ongevraagd mijn grijze topcase vervangen. Die maakte ik toen al schoon met een gummetje.

Ik denk dat het met geel misschien niet gaat werken en met grijs wel. Probeer het uit en keep us posted
Net driftig zitten gummen, maar de gele vlekken zitten er nog. Het is ook op het eerste gezicht niet heel duidelijk, dus voor mij ook nog niet heel storend, maar ik vrees wel dat ze erger worden. Zullen ze bij de appel winkel ook niet zoiets hebben van "dat heb je na meer dan een half jaar gebruik" als ik er nu nog mee aan kom zetten?

Verder over die korting: Ik zag ook een xs4all reclame waarbij je korting kreeg op een macbook oid. Zal wel niet te combineren zijn met andere dingen, maar zoek het eens op zou ik zeggen...
fabulaus schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Eenig idee welke scholen dit zijn? M'n maatjes zitten verspreid door heel Nederland dus er moet vast wel iets te regelen zijn..
http://www.apple.com/nl/aoc/

Eerste google hit!

[ Voor 12% gewijzigd door DocB op 09-01-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Amsterdam Gerrit Rietveld Academie
Amsterdam Vrije Universiteit - Faculteit der Aard- en Levenswetenschappen (FALW)
Amsterdam, Rotterdam SAE Institute
Den Haag Kabk
Leeuwarden Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Leiden Hogeschool Leiden (HSL)
Rotterdam Willem de Kooning Academie
Utrecht Hogeschool Utrecht
Utrecht Universiteit van Utrecht

En ik heb hem via AoC NHL Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Kaspers schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:33:
Amsterdam Gerrit Rietveld Academie
Amsterdam Vrije Universiteit - Faculteit der Aard- en Levenswetenschappen (FALW)
Amsterdam, Rotterdam SAE Institute
Den Haag Kabk
Leeuwarden Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Leiden Hogeschool Leiden (HSL)
Rotterdam Willem de Kooning Academie
Utrecht Hogeschool Utrecht
Utrecht Universiteit van Utrecht

En ik heb hem via AoC NHL Leeuwarden
of http://www.surfspot.nl/apple/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204018

Heej..

ik ben nieuw hier en heb meteen een vraagje..
Ik doe de studie Multimedia IT-r.
Nu ben ik dus van plan om een laptop aan te schaffen want dat werkt tenslote velemale fijner.
Nu heb ik altijd gehoord dat een apple veel krachtiger is in het grafische gedeelte.
Nu ben ik dus van plan om een macbook (13,3") aan te schaffen maar ik las op de apple site dat hier een videokaart in zat van 64MB, nu weet ik het dus niet meer....

Ik heb deze laptop nodig om onder andere Photoshop op te kunnen doen en bijvoorbeeld 3DSMax.

nu is mijn vraag dus eigenlijk.. Is het verstandig om een Macbook aan te schaffen met een videokaart van 64 MB, want mij lijkt dat egt velemalen te wijnig..!

al vast bedank voor jullie reacties

Boyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Photoshop gaat wel maar voor 3DSMax moet je toch wel een macbook pro hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 204018 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:12:
Heej..

ik ben nieuw hier en heb meteen een vraagje..
Ik doe de studie Multimedia IT-r.
Nu ben ik dus van plan om een laptop aan te schaffen want dat werkt tenslote velemale fijner.
Nu heb ik altijd gehoord dat een apple veel krachtiger is in het grafische gedeelte.
Nu ben ik dus van plan om een macbook (13,3") aan te schaffen maar ik las op de apple site dat hier een videokaart in zat van 64MB, nu weet ik het dus niet meer....

Ik heb deze laptop nodig om onder andere Photoshop op te kunnen doen en bijvoorbeeld 3DSMax.

nu is mijn vraag dus eigenlijk.. Is het verstandig om een Macbook aan te schaffen met een videokaart van 64 MB, want mij lijkt dat egt velemalen te wijnig..!

al vast bedank voor jullie reacties

Boyd
Een apple is niet krachtiger in het grafische gedeelte. De videokaarten zijn vrijwel altijd een stuk langzamer dan gewone laptops met een vergelijkbare prijs.
Echter is OSX beter geschikt voor mensen die grafische werk doen. De hardware is dus niet superieur, maar de software (voor sommigen) wel!
Ik heb zelf echter geen ervaring met photoshop op de Mac, maar dit zal je met de search vast wel kunnen vinden. :)
edit: voor 3DSMax zal je waarschijnlijk wel voor de macbook pro moeten gaan met z'n 128MB x1600. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 09-01-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt voor de reacties....

al maakt me dit een stuk minder vrolijk... :'(
ik had namelijk al bijna het geld bij me kaar voor een macbook..
nu kan ik dus weer doorsparen voor een pro..

maar ja beter wat langer sparen voor iets waar je wel wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Satch schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:17:
edit: voor 3DSMax zal je waarschijnlijk wel voor de macbook pro moeten gaan met z'n 128MB x1600. :)
Voor 3Ds Max moet je een dikke windows-pc kopen, geen lichtgewicht noteboekje wat een ander OS draait. (En als je € 2500 lapt voor 3Ds Max is 'geen support hebben' omdat bootcamp beta is nog altijd een zuur resultaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan wel zeggen dat ik redelijk baal..
ik zit nu het internet af te speuren voor een laptop, die een ongeveer zelfde design heeft als een apple. maar kan die nergens vinden. ik kan hooguit een Son vaio N-serie vinden. maar verder bestaat er niks in dat soort design.. Ofwel..

wat vinden jullie een mooi alternatiev.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

MSI had er toch 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Yup: [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4). Maar die heeft (ongeveer) dezelfde onboard grafische kaart als de MacBook, dus daar heeft Boyd weinig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:12
Het klink misschien als vloeken in de kerk 8)7

Maar zou je kunnen kijken naar:
Sony Vaio C-Series
Sony Vaio N-Series
Asus W5J
Asus W7J
Asus W3J

Deze zijn ook 13 inch, waarvan enkele redelijk goede kaarten bevatten (Ati X1400, X1600 of Geforce 7400)

Dell 1210 XPS is 12 inch, bevat ook een goede kaart, maar is vrij duur en erg klein (kan een voordeel zijn)

Spreekt voor zich dat je bij bovenstaande laptops wel het mooie OS X moet missen.
Misschien dat Vista met Aero als doekje voor het bloeden helpt ;) >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Met mijn Asus M6 en V6 kon ik zonder problemen DVD's afspelen vanaf de PC, dus DVD image die op PC staat (geshared) mounten op laptops. Laptops waren draadloos verbonden met de router die bij de PC ligt.

Met mijn MacBook lukt dit niet, tijdens afspelen hapert het namelijk heel erg, verbinding is goed, signaal niveau is namelijk max. Als ik de laptop met de kabel aan de router hang kan ik zonder haperingen DVD's afspelen. Verder kan ik soms geen verbinding krijgen met de router als macbook wakker wordt van slaapstand (?). Met mijn asus laptops had ik nooit problemen met draadloze verbinding

Zou dit kunnen beteken dat mijn airport niet helemaal lekker is ?

Ter info: Router is een Linksys WRT54G v3.03.9 (Nog nooit problemen mee gehad) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:34:
Met mijn Asus M6 en V6 kon ik zonder problemen DVD's afspelen vanaf de PC, dus DVD image die op PC staat (geshared) mounten op laptops. Laptops waren draadloos verbonden met de router die bij de PC ligt.

Met mijn MacBook lukt dit niet, tijdens afspelen hapert het namelijk heel erg, verbinding is goed, signaal niveau is namelijk max. Als ik de laptop met de kabel aan de router hang kan ik zonder haperingen DVD's afspelen. Verder kan ik soms geen verbinding krijgen met de router als macbook wakker wordt van slaapstand (?). Met mijn asus laptops had ik nooit problemen met draadloze verbinding

Zou dit kunnen beteken dat mijn airport niet helemaal lekker is ?

Ter info: Router is een Linksys WRT54G v3.03.9 (Nog nooit problemen mee gehad) _/-\o_
Linksys WAG200G + Macbook, geeft geen enkel probleem, alleen als ik vanuit het menu de film start moet ik even 5 seconde wachten. Je gebruikt VLC player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook geen problemen. (linksys wrt54g) Het maakt niet uit of films op de PC staan of op m'n mac mini.
Dat de macbook af en toe niet automatisch verbinding maakt als 'ie uit slaapstand komt heb ik ook. Ik heb ergens gelezen dat dat aan de virtuele netwerk driver van parallels zou kunnen liggen, maar heb dat niet verder onderzocht. Mijn windows laptop had wel af en toe issues met deze router, maar die bevat ook nog maar een 802.11B kaart, dus dat is sowieso wel traag...

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 09-01-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:37:
[...]

Linksys WAG200G + Macbook, geeft geen enkel probleem, alleen als ik vanuit het menu de film start moet ik even 5 seconde wachten. Je gebruikt VLC player?
Nee, geen VLC Player, gewoon DVD speler van Apple. VLC zou ik nog kunnen proberen, die speelt ook DVD's af toch ?

Nogmaals, het gaat om DVD's, geen avi, wmv of andere videobestanden,d ie kan ik bij mij ook zonder problemen afspelen via netwerk.

Qlone, Parallels gebruik ik ook. Komt niet zo vaak voor dat ie geen verbinding maakt maar wel erg irri aangezien ik MacBook op moet starten, anders werkt het niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 09-01-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:36:
[...]

Nee, geen VLC Player, gewoon DVD speler van Apple. VLC zou ik nog kunnen proberen, die speelt ook DVD's af toch ?

Nogmaals, het gaat om DVD's, geen avi, wmv of andere videobestanden,d ie kan ik bij mij ook zonder problemen afspelen via netwerk.

Qlone, Parallels gebruik ik ook. Komt niet zo vaak voor dat ie geen verbinding maakt maar wel erg irri aangezien ik MacBook op moet starten, anders werkt het niet...
VLC speelt DVD's, VIDEO_TS mappen en nog wat andere geintjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:05:
Ik heb nu bijna constant een flikkerend scherm bij volle brightness, zijn hier nog andere slachtoffers?
Present. Vandaag Macbook binnen gehad (week 52) en het lijkt wel alsof er een 50Hz CRT in zit. Morgen maar is bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeN schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:10:
[...]

Present. Vandaag Macbook binnen gehad (week 52) en het lijkt wel alsof er een 50Hz CRT in zit. Morgen maar is bellen.
Dat niet zozeer, maar ik heb wel dat hij een brightness standje lager gaat, twee standjes hoger, twee standjes lager, standje hoger, weer even op vol enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Even tussendoor, met front row als je die trailers bekijkt, kun je dat ook updaten zodat je andere trailers te zien krijgt ofzo?
Want ik zie al 2 weken ofzo dezelfde trailers staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:36:
[...]
Ik hoef alleen weer even m'n netwerk te kiezen in het lijstje wat uitklapt als ik op dat wireless lan icon klik. Dan werkt alles weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Underworld schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:26:
Even tussendoor, met front row als je die trailers bekijkt, kun je dat ook updaten zodat je andere trailers te zien krijgt ofzo?
Want ik zie al 2 weken ofzo dezelfde trailers staan...
Trailers worden automatisch ge-update. Als er een poosje dezelfde trailers staan dan heeft de trailer updater bij apple gewoon vakantie ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TheKerremenke schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:07:
Misschien dat Vista met Aero als doekje voor het bloeden helpt ;) >:)
Dus op een voor 3Ds Max hopeloos underpowered machine ga je nog eens een loeizware grafische interface draaien zodat het echt niet meer vooruit te branden is? Met 'zware windowsbak' bedoel ik een 2 CPU dual of quadcore machine met minimaal 8G ram en een FireGL V7200 ofzo. 3Ds Max eet CPU als snack, niet eens voor lunch. Iedere MIP en FLOP die je hebt is welkom, want vertaalt zich nog altijd direct in meer productiviteit.

En *als* je het om een of andere reden dat toch per se op een notebook wilt draaien moet je niet voor licht, klein en zuinig gaan, maar voor een desktop-vervanger met veel CPU en RAM. Alles met een 'mobile' CPU levert prestaties in voor energiezuinigheid en beheersing van de hoeveelheid warmte, en dat is juist weer strijdig in wat je voor een 3D modeller en animatie nodig hebt.

Vriendjes van me gebruiken het om advertenties mee te maken. Die hebben in de kelder 128 dual-core machines staan als renderfarm, want 1 SD filmpje op 1 van hun (dikke) werkstations maken kost weken, en geen klant wil daar op wachten. Met de renderfarm gaat het in twee of drie dagen, en dat is haalbaar. Binnenkort gaat dat spul overigens weer vervangen worden, want quadcore begint kosten-effectief te worden omdat ze binnenkort toch wel meer serieuze HD opdrachten verwachten, en HD kost viermaal zoveel tijd als SD, dus de keus is snel gemaakt.

Nou zal Boyd geen reclamespotjes met 250 miljoen vertices gaan maken, maar hij moet er wel degelijk rekening mee houden dat *alles* wat 'ie aan CPU-power kan vinden 'm veel tijd zal schelen. En een laptop is dan niet de slimste keus. Da's toch altijd een compromis qua prestaties, want het moet draagbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

reken omgerekend maar op een 2200 euro voor het goedkoopste model. (wat behalve de ram snel genoeg is natuurlijk) voor iets wat er nog niet eens zo mooi uitziet. Vanwaar dat grijs, dat had toch netjes apple wit kunnen zijn?

En ze hebben er duidelijk niet veel werk aan gehad, want je ziet dat de achterkant gewoon standaard macbook is. Dus ze kopen een standaard macbook, vijzen het scherm eraf, dit erop en done. Dan hoop ik dat een touchscreen 800 euro kost, want anders is het rip off :p Zal ook wel vrij zwaar zijn, aangezien de macbook nu zelf ook geen lichtgewicht is.

Voor dat geld koop ik me liever twee macbooks :p Dan moet ik maar leven met het scherm telkens open te klappen :) . Maar de macbook is tenminste mooi helemaal wit.

Ik vraag me af wat apple zelf hier van vindt. Werken ze hieraan mee (door halve macbooks te leveren zonder scherm) of wat dan ook? Toch een beetje een vreemde situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:18:
[...]

Dat niet zozeer, maar ik heb wel dat hij een brightness standje lager gaat, twee standjes hoger, twee standjes lager, standje hoger, weer even op vol enz. :)
Mwa, daar heb ik dan niet echt last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:28:
[...]

Trailers worden automatisch ge-update. Als er een poosje dezelfde trailers staan dan heeft de trailer updater bij apple gewoon vakantie ofzo :P
Haha, oke :9
Laten we daar dan maar even van uitgaan ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik heb even een klein vraagje tussendoor. Ik ben op dit moment in het bezit van een MacBook Core Duo 2.0 Ghz. Daar zit een Aiport kaart in die de "n" technologie NIET ondersteund.

Is het mogelijk om later een Airport "n" kaart aan te schaffen en deze te verwisselen met de b/g kaart die er nu in zit??? Of moet ik toch aan de C2D Macbook (Pro).

Ben namelijk van plan een AppleTv en AiportExtreme aan te schaffen en het zou mooi zijn als alles op een lekkere snelheid werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Flatwhite op 10-01-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Flatwhite schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:07:
Ik heb even een klein vraagje tussendoor. Ik ben op dit moment in het bezit van een MacBook Core Duo 2.0 Ghz. Daar zit een Aiport kaart in die de "n" technologie NIET ondersteund.

Is het mogelijk om later een Airport "n" kaart aan te schaffen en deze te verwisselen met de b/g kaart die er nu in zit??? Of moet ik toch aan de C2D Macbook (Pro).

Ben namelijk van plan een AppleTv en AiportExtreme aan te schaffen en het zou mooi zijn als alles op een lekkere snelheid werkt.
Ik weet het niet zeker, maar ik ben bang dat je gewoon pech hebt. Dingen als HD en RAM vervangen ondersteunen ze nog wel, maar de wifi kaartjes lijkt me niet. Misschien dat er iemand zelf met een hack komt om de boel te vervangen, maar dan kun je naar je garantie fluiten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik .htaccess files kan zien in mijn finder?

En waarom kan ik in finder 'rangschikken op' niet wijzigen?
Vind het storend dat mappen en files door elkaar heen staan en niet eerst mappen op alfabetische volgorde en dan files.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee,

ik heb nu toch de knoop doorgehakt, en ik gaa voor de macbook pro..
nu heb ik alleen nog een vraagje.:

stel ik koop de macbook pro, met de ati x1600 128MB, kan ik dan later een keer als ik weer meer geld heb andere videokaart er in doen, of kan dat niet..
want die macbook pro met 256 mb video kaart is gelijk een stuk duurder..!

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Anoniem: 204018 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:16:
want die macbook pro met 256 mb video kaart is gelijk een stuk duurder..!
Die heeft meer dan alleen een groter videogeheugen hoor...
Kijk ook eens naar die aspecten voordat je je keuze gaat maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Kaspers op 10-01-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

MikeN schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:10:
[...]

Hier ook rpbleem van licht flikkerend scherm, soms erger dan de andere keer, vooral opvallend als scherm gedimd wordt als je even de mb niet aanraakt.... erg vervelend.. ook maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 201524 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:31:
[...]

Hier ook rpbleem van licht flikkerend scherm, soms erger dan de andere keer, vooral opvallend als scherm gedimd wordt als je even de mb niet aanraakt.... erg vervelend.. ook maar eens bellen
Ik heb dat als ik soms hard op de zijkant van toetsenbord druk dat het scherm flikkert. Ook als ik het scherm beweeg (in of uitklap). Anderen meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 21:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

VincentG schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:08:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik .htaccess files kan zien in mijn finder?

En waarom kan ik in finder 'rangschikken op' niet wijzigen?
Vind het storend dat mappen en files door elkaar heen staan en niet eerst mappen op alfabetische volgorde en dan files.
Met een stukje AppleScript kun je onzichtbare bestanden zichtbaar maken.

http://www.macosxhints.co...p?story=20030409015020645

Er bestaan ook nog programma's zoals Xfolders en Pathfinder waarmee je Finder kan vervangen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 18:06

Setragasj

is using radars to communicate

Over dat scherm dat flikkert:

http://www.engadget.com/2...problem-plagues-macbooks/

Ik heb daar ook héél af en toe een beetje last van, totdat ik het scherm eventjes een beetje in- of uitklap.

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:12
burne schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 04:36:
[...]

Dus op een voor 3Ds Max hopeloos underpowered machine ga je nog eens een loeizware grafische interface draaien zodat het echt niet meer vooruit te branden is? Met 'zware windowsbak' bedoel ik een 2 CPU dual of quadcore machine met minimaal 8G ram en een FireGL V7200 ofzo. 3Ds Max eet CPU als snack, niet eens voor lunch. Iedere MIP en FLOP die je hebt is welkom, want vertaalt zich nog altijd direct in meer productiviteit.

En *als* je het om een of andere reden dat toch per se op een notebook wilt draaien moet je niet voor licht, klein en zuinig gaan, maar voor een desktop-vervanger met veel CPU en RAM. Alles met een 'mobile' CPU levert prestaties in voor energiezuinigheid en beheersing van de hoeveelheid warmte, en dat is juist weer strijdig in wat je voor een 3D modeller en animatie nodig hebt.

Vriendjes van me gebruiken het om advertenties mee te maken. Die hebben in de kelder 128 dual-core machines staan als renderfarm, want 1 SD filmpje op 1 van hun (dikke) werkstations maken kost weken, en geen klant wil daar op wachten. Met de renderfarm gaat het in twee of drie dagen, en dat is haalbaar. Binnenkort gaat dat spul overigens weer vervangen worden, want quadcore begint kosten-effectief te worden omdat ze binnenkort toch wel meer serieuze HD opdrachten verwachten, en HD kost viermaal zoveel tijd als SD, dus de keus is snel gemaakt.

Nou zal Boyd geen reclamespotjes met 250 miljoen vertices gaan maken, maar hij moet er wel degelijk rekening mee houden dat *alles* wat 'ie aan CPU-power kan vinden 'm veel tijd zal schelen. En een laptop is dan niet de slimste keus. Da's toch altijd een compromis qua prestaties, want het moet draagbaar blijven.
Mijn excuses, ik heb over 3Ds Max heen gelezen. Aangezien ik helemaal nul komma nul verstand van 3Ds Max heb, kan ik inhoudelijk niet bijdragen aan deze discussie.

Het enigste wat ik wilde aandragen is dat er behalve Apple, nog andere 13,3 inch laptops zijn. Die wel over een dedicated videokaart beschikken.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Johnny schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:42:
[...]

Met een stukje AppleScript kun je onzichtbare bestanden zichtbaar maken.

http://www.macosxhints.co...p?story=20030409015020645

Er bestaan ook nog programma's zoals Xfolders en Pathfinder waarmee je Finder kan vervangen.
Thanks.
Hoe / waar moet ik zo een script runnen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
DocB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik ben bang dat je gewoon pech hebt. Dingen als HD en RAM vervangen ondersteunen ze nog wel, maar de wifi kaartjes lijkt me niet. Misschien dat er iemand zelf met een hack komt om de boel te vervangen, maar dan kun je naar je garantie fluiten natuurlijk
Dit kan volgens mij wel hoor. Ze gaan je geen nieuwe laptop laten kopen voor de netwerkkaart namelijk.. Stel dat deze kapot is buiten garantie:"sorry meneer, nieuwe laptop kopen"? ;)
Check trouwens best eens de store, daar staan ze mooi in :)
Airport extreme kaart kost 50euro, weet wel niet of dit reeds de n-versie is. Maar het is dus mogelijk om deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
Ik ben van plan mijn macbook te upgraden met een 120 GB schijf, ik vond WD een goed idee, echter lees ik dat er problemen zijn met sommige macbooks.
Dus mijn vraag: Geven macbooks in het algemeen veel problemen als er een motion sensor in de hd zit?
Omdat je dan dus 2 sensoren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:41:
Ik ben van plan mijn macbook te upgraden met een 120 GB schijf, ik vond WD een goed idee, echter lees ik dat er problemen zijn met sommige macbooks.
Dus mijn vraag: Geven macbooks in het algemeen veel problemen als er een motion sensor in de hd zit?
Omdat je dan dus 2 sensoren hebt.
Je zet de MacBook sensor uit via de command line, anders krijg je idd problemen bij het bewegen van de notebook tijdens disk access. Google naar de precieze syntax.
Aangezien alle 'serieuze' functionaliteit van de motion sensor in je MacBook het beschermen van de HDD is, maakt dat imho niet veel uit. Maar mocht je verslaafd zijn aan MacSaber kun je beter een andere HDD kopen ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Zpottr schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Je zet de MacBook sensor uit via de command line, anders krijg je idd problemen bij het bewegen van de notebook tijdens disk access. Google naar de precieze syntax.
Aangezien alle 'serieuze' functionaliteit van de motion sensor in je MacBook het beschermen van de HDD is, maakt dat imho niet veel uit. Maar mocht je verslaafd zijn aan MacSaber kun je beter een andere HDD kopen ;)
Of iAlertU niet te vergeten :)
Zijn er niet meer van die HD's met motion sense te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Ik was gister even in de Apple store in Apeldoorn en daar werd mij verteld dat Microsoft Works 2004 for Mac prima draait op een Macbook.. Op internet lees ik echter heele andere dingen, dat deze versie juist niet goed werkt door de nieuwe intel procesoren. Ook vertelde de verkoper dat je words bestanden ook vrijwel moeiteloos in het tekstverkerkingsprogramma van je Mac kon openen en vice versa. Wat is nu wijsheid? Ik kan als student het softwarepakket voor €45,- krijgen, op tweakers las ik echter dat er ook al word gewerkt aan een nieuwe Microsoft Works for Mac (2007 of 2008). Is het verstandig hier op te wachten of zal ik voor die €45,- gewoon Works 2004 for Mac halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fabulaus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:22:
Is het verstandig hier op te wachten of zal ik voor die €45,- gewoon Works 2004 for Mac halen?
Als het kan zou ik de volledige office 2004 voor mac halen. Die gebruik ik soms ook op m'n macbook en deze werkt eigenlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

fabulaus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:22:
Ik was gister even in de Apple store in Apeldoorn en daar werd mij verteld dat Microsoft Works 2004 for Mac prima draait op een Macbook.. Op internet lees ik echter heele andere dingen, dat deze versie juist niet goed werkt door de nieuwe intel procesoren. Ook vertelde de verkoper dat je words bestanden ook vrijwel moeiteloos in het tekstverkerkingsprogramma van je Mac kon openen en vice versa. Wat is nu wijsheid? Ik kan als student het softwarepakket voor €45,- krijgen, op tweakers las ik echter dat er ook al word gewerkt aan een nieuwe Microsoft Works for Mac (2007 of 2008). Is het verstandig hier op te wachten of zal ik voor die €45,- gewoon Works 2004 for Mac halen?
Ik zou gewoon gaan voor een gratis alternatief zoals NeoOffice, is intel based & gebruikt ook Word (doc) formaten. Word werkt volgens mijn mening traag & sloom op een intel mac, ookal heb je 2gig ram... ik zou als je echt Word wil hebben, wachten tot eind 2007, want dan komt Word uit, heb ik gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

Anoniem: 37864 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:28:
[...]

Als het kan zou ik de volledige office 2004 voor mac halen. Die gebruik ik soms ook op m'n macbook en deze werkt eigenlijk wel goed.
Werkt hier ook prima, ik heb zelfs de office 2004 professional op mijn macbook. 13,75 op surfspot en draait als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 201524 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Werkt hier ook prima, ik heb zelfs de office 2004 professional op mijn macbook. 13,75 op surfspot en draait als een tierelier :)
Kan ik ook altijd overwege.. De ' geleende' versie werkt bij mij niet zo goed. Omdat de halve school dezelfde licentie code gebruikt. En de eerste die hem opstart kan office gebruiken. De rest krijgt een melding dat de licentie code al in gebruik is.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:41:
'Het probleem' is dat als je tijdens het lezen of schrijven van data een harde beweging (ik geloof meer dan 5G) maakt het even hapert. Geen dataverlies ofzo, tenzij je op dat moment driftig video aan het capturen bent.

Om dat een 'probleem' te noemen is wellicht teveel eer. Dan weet ik er nog wel een paar. 3 tot 4 uur nadat je de netstroom verwijdert hebt zal je accu leegraken en als je je macbook in een oven legt raakt 'ie oververhit, en meer van dat soort open deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Anoniem: 147672 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:36:
[...]

Ik zou gewoon gaan voor een gratis alternatief zoals NeoOffice, is intel based & gebruikt ook Word (doc) formaten. Word werkt volgens mijn mening traag & sloom op een intel mac, ookal heb je 2gig ram... ik zou als je echt Word wil hebben, wachten tot eind 2007, want dan komt Word uit, heb ik gelezen
Werkt lange na niet zo fijn als de Office Suite.

Lekker wachten en je kapot ergeren omdat het STRAKS "beter" zal zijn...... Hollanders. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Hoe zit het dan met het updaten van Works 2004 als straks 2007 uit is? kost dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

burne schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:16:
Om dat een 'probleem' te noemen is wellicht teveel eer. Dan weet ik er nog wel een paar. 3 tot 4 uur nadat je de netstroom verwijdert hebt zal je accu leegraken en als je je macbook in een oven legt raakt 'ie oververhit, en meer van dat soort open deuren.
Ummm...
http://www.macintouch.com...book/topic4272.html#oct19
http://www.xlr8yourmac.com/archives/oct06/101906.html

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 11-01-2007 16:50 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34
Op dit moment gebruik ik word 2004, omdat ik regelmatig formules invoer via dat ms formule ding. Dat werkt slecht met neoOffice. Tenminste bij dan. Als iemand weet hoe je met neoOffice dat mooi kan krijgen houd ik me natuurlijk aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik ben al een tijdje op zoek naar een draadloos toetsenbord met een touchpad. Heb echter niets naar behoren kunnen vinden.

Wat het toetsenbord moet hebben:
-draadloos
-bluetooth

Dat zijn in principe mijn enige vereisten. Het zou leuk zijn als 'ie ook enigszins bij mijn MacBook past. (wit dus.)

Iemand die weet of die dingen te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Touchpad ?
Nog nooit een keyboard met een touchpad gezien,

maar volgens je eisen is dit vast wat je zoekt:

Afbeeldingslocatie: http://images.overstock.com/f/102/3117/8h/www.overstock.com/images/products/L413584.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Kaspers schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:42:
Touchpad ?
Nog nooit een keyboard met een touchpad gezien,

maar volgens je eisen is dit vast wat je zoekt:

[afbeelding]
Dat is een draadloos toetsenbord van Apple, die had ik zelf ook nog wel kunnen vinden:P. Ik zoek echt een draadloos toetsenbord met touchpad zodat ik vanuit bed kan compjoeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gabliboeba schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:16:
die had ik zelf ook nog wel kunnen vinden
Wat je zoekt had je zelf ook kunnen vinden. http://www.google.nl/search?q=keyboard%20touchpad eerste hit.

[ Voor 12% gewijzigd door burne op 11-01-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Is er iemand die ervaring heeft met bovengetoond bluetooth keyboard en ook de bluetooth mighty mouse van apple? Ben van plan deze 2 aan te schaffen bij m'n Macbook maar zie weinig mensen die deze dingen hebben en ben dus wel benieuwd naar de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zpottr schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:39:
[1 of 2 mensen zouden kernel panics krijgen vanwege hun WD Scorpio harddisk]
Nou zit er een
code:
1
Model:  WDC WD1000BEVS-00LAT0

in mijn macbook, en net zoals veel anderen met die drive kan ik je vertellen dat er niets aan de hand is, normaal gesproken. Ik kan het wel uitlokken, maar dat kost enige moeite. Een goede manier is een van de programma's die ook je SMS gebruiken laten crashen. Dat levert inderdaad een mooie
code:
1
2
3
4
panic(cpu 1 caller 0x00840D87): ERROR: no valid tag was found!
0x1414bfc8 : 0x19a74c (0x25ce7c0 0x0 0x19d0b5 0x2716254) Backtrace terminated-invalid frame pointer 0x0
      Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies):
         com.apple.driver.SMCMotionSensor(2.0.1d1)@0x8cd000

op. Dat heeft vooral te maken met de slordige manier waarop een en ander gecode is. Een kernelextension 'rijgt' zichzelf in een reeks van handlers van kernel-events. Als je dat netjes doet heb je code om jezelf in de keten voor een specifiek event te krijgen, en code om alles weer netjes te restoren als je klaar bent. Dat laatste ontbreekt in veelgebruikte code. Als het programma netjes afsluit worden dingen wel herstelt, maar de exception-handler voor een crash van het programma ontbreekt. En dat laat een stukke SMS-eventhandler achter, die crasht en voor een KP zorgt zodra je je mac hard neerzet. En dat kan weken later zijn. De auteur van 1 van de allereerste hacks met SMS waarschuwt daar met nadruk voor maar de rest die op basis van zijn code ging knutselen is dat 'vergeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@burne: Dus indien je redelijk slecht gecodeerde software gebruikt krijg je kernel panics?
Ofwel er zit toch het een en ander dwars...

Ik ga zoeken naar een ander alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 30-05 19:19

Gerco

Professional Newbie

nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:57:
@burne: Dus indien je redelijk slecht gecodeerde software gebruikt krijg je kernel panics?
Het gaat in dit geval over een slecht gecodeerde kernel extension. Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet vreemd dat de boel crasht als je brakke code in de kernel inlaad. Windows crasht ook door brakke drivers, waarom zou MacOS X anders zijn?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Zijn die dingen zo verrekte duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
fabulaus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:39:
Is er iemand die ervaring heeft met bovengetoond bluetooth keyboard en ook de bluetooth mighty mouse van apple? Ben van plan deze 2 aan te schaffen bij m'n Macbook maar zie weinig mensen die deze dingen hebben en ben dus wel benieuwd naar de ervaringen?
Hey een beetje fantasie mag wel he. Er is zelfs een apart topic voor die Bluetooth MM, en daar vindt je zat mensen met ervaringen. Verder weet ik niet wat je over dat keyboard wilt horen, maar wat voor problemen kunnen er zijn met dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Gerco schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:03:
[...]

Het gaat in dit geval over een slecht gecodeerde kernel extension. Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet vreemd dat de boel crasht als je brakke code in de kernel inlaad. Windows crasht ook door brakke drivers, waarom zou MacOS X anders zijn?
Maar dan is het dus ook weer een combi met de schijf? Want als ik er een samsung of seagate schijf instop heb ik er geen last van?

Kan iemand me een 120 gb schijf adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:57:
Ik ga zoeken naar een ander alternatief.
Als je 'sudo dd if=/dev/null of=/dev/disk0 bs=1M' raak je je data kwijt. Met alle merken harddisk. Ik denk dat je dan iets anders dan een harddisk zult moeten zoeken ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nickvd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:15:
Want als ik er een samsung of seagate schijf instop heb ik er geen last van?
Het gaat om meldingen van grofweg 0.00005% van de MacBook-bezitters.

Om dat in perspectief te plaatsen: van Samsung weet ik geen uitvalcijfers, maar Seagate schat dat 0.05 tot 0.1 procent van de kopers een DOA heeft. De kans dat je een dode Seagate koopt is 1000 maal groter dan dat je problemen hebt met een WD zult krijgen. Als het je al lukt om exact hetzelfde model en revisie te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door burne op 11-01-2007 20:51 . Reden: (sowwy.. dat had een edit moeten zijn, geen nieuwe posting..) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Gabliboeba schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:00:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een draadloos toetsenbord met een touchpad. Heb echter niets naar behoren kunnen vinden.

Wat het toetsenbord moet hebben:
-draadloos
-bluetooth

Dat zijn in principe mijn enige vereisten. Het zou leuk zijn als 'ie ook enigszins bij mijn MacBook past. (wit dus.)

Iemand die weet of die dingen te krijgen zijn?
Gabliboeba schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:16:
Dat is een draadloos toetsenbord van Apple, die had ik zelf ook nog wel kunnen vinden:P. Ik zoek echt een draadloos toetsenbord met touchpad zodat ik vanuit bed kan compjoeteren.
Kun je je MacBook niet gewoon mee op bed nemen ?
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.