[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 11.115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:56:
[...]

Ik gok dat het in beide gevallen een router achter een router is. Een airport express staat als je dom klikt met de wizard als router ingestelt, en die BEFW11S4 ook. En 'multi pc modem' en een 3com accesspoint klinkt ook als 2 keer NAT. Dat *kan* goedgaan, maar het werkt ook vaak niet of onbetrouwbaar, volgens de search
De BEFW11S4 hangt achter een UPC modem, dus er is maar 1x nat volgens mij. Ik ken de UPC-modems verder niet :)

Een normale bedrade PC werkt prima en ik kan met de Airport aan de BEFW11S4 de linksys ook prima bezoeken en goed configgen.

Ik denk dat het niet compatible is omdat die linksys al een jaar of 4 oud is. Ik heb op alle mogelijke manieren de Webkeys in geprobeerd te stellen, ging hier toch echt sneller opd e WRT54GS.

WEP is iet zo moeilijk namelijk, hoewel het op een MAC wel een beetje duplo wordt uitgeloegd met wachtwoord en strings... ik kan geen onderscheidt op die mac erin maken :)

Wachtwoord maakt hij zelf de string en met string weet je allen de string en niet het wacht woord als gebruiker ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:58:
Wachtwoord maakt hij zelf de string en met string weet je allen de string en niet het wacht woord als gebruiker ?
Helpt dit: http://www.dirtymonday.net/key_convert.html ?

Dat zet hex en ASCII voor je om. APPLE als ASCII-key levert altijd 4150504C45 als 40 bits hex-key, en 'APPLECOMPUTER' levert altijd deze 104 bits hex-key op: 4150504C45434F4D5055544552. Als je goed kijkt zie je dat de eerste 10 tekens gelijk zijn. Klopt, want dat zijn ze in de ASCII-keys ook. Een 40 bits ASCII-key heeft *altijd* 5 tekens, een 128 bits ASCII-key heeft altijd 13 tekens. Hun hex-tweelingen zijn altijd 10 en 26 tekens lang.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:25
Het gekke hier is dat het weken goed werkt en nu sinds gisteravond helemaal niet.

Leuk om erbij te vertellen is dat torrents via transmission gewoon doorlopen, ik via Thunderbird wel verbinding kan maken met de IMAP server van de Universiteit Utrecht, maar niet met mijn eigen bak in Redbus Amsterdam. Wanneer ik dan wil browsen kan ik op geen een van de sites op mijn bak in Amsterdam, GoT gaat retesnel, ABN AMRO internetbankieren ook, tweakers.net kom ik niet op, TransIP en Google kom ik wel op. :S

Misschien handig om te vermelden dat we hier verbonden zijn via KPN adsl, middels een multi pc modem en dan een switch. En dat ik een huisgenootje voor ik o&n ging vieren ook al enigszins klaagde over traag internet. :S

Ik baal ervan moet papers schrijven en allerlaatste versie staat op mijn mail en daar kan ik dus nu niet bij en om nieuwjaarsdag aan werk opnieuw op te doen is ook niet alles.

Edit:

Apple is niet de reden van het probleem KPN direct adsl is aan het irriteren!

[ Voor 4% gewijzigd door mickael op 02-01-2007 11:16 . Reden: Probleem nog niet opgelost maar geen raadsel meer.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

burne schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:14:
Ik begrijp echt niet waar die superarrogante superioriteitswaanzin van je vandaan komt. Je doet alsof je een van de uitvinders van het internet bent en niemand anders er enig verstand van kan hebben.
Likewise zou ik zeggen. Leg mij dan eens uit waarom Apple dan uberhaupt allerlei security updates uitbrengt want met jouw verhaal zou dat betekenen dat al die updates dus gewoon dikke onzin zijn want OS X is toch supersecure. Dat is geen arrogantie, dat is gewoon jouw punt niet zien en niet snappen gecombineerd met wat domme logica :)
mickael schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:35:
Ik zit nu al tijden met een probleem wat eens per zoveel tijd terug komt. Het laden van pagina's in firefox, safari gaat heel traag, terwijl ik op dezelfde verbinding op mijn windows pc bedraad en draadloos verbonden met mijn router.

Setup: kpn adsl --> Thomson multi pc modem --> 8 poorts switch --> 3 com AP
dan of via wireless of direct op de switch aangesloten, beide manieren hetzelfde probleem.

Nu heb ik al een aantal oplossingen via Google bij elkaar gevonden maar kom er nog steeds niet uit. Heb al buffers leeggemaakt, cocunut WiFi verwijderd.

Heeft iemand met een coreduo 2.0 macbook hetzelfde probleem?
Je kunt eens proberen om niet het ip-adres van je router op te geven als DNS server maar de ip-adressen van de DNS servers van je provider. Dat is wat directer en wil soms nog wel eens beter werken.
alienfruit schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:24:
Hmm, de MacBook glossy scherm is erg krassiger. Jammer. Maar dat zie je alleen als je het echt wilt zien: spotlight erop, en juist opzoek naar krassen. Misschien toch maar stoppen met het gebruiken van mijn brilglazendoekje voor het schoonmaken van het scherm.
Je kunt met die doekjes door de chemicaliën die erin zitten je coating eraf poetsen. Je ziet dan krasjes op je scherm bijvoorbeeld. Het kan echter ook gewoon nog wat opgedroogde vloeistof zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:58:
De BEFW11S4 hangt achter een UPC modem, dus er is maar 1x nat volgens mij. Ik ken de UPC-modems verder niet :)

Een normale bedrade PC werkt prima en ik kan met de Airport aan de BEFW11S4 de linksys ook prima bezoeken en goed configgen.

Ik denk dat het niet compatible is omdat die linksys al een jaar of 4 oud is. Ik heb op alle mogelijke manieren de Webkeys in geprobeerd te stellen, ging hier toch echt sneller opd e WRT54GS.

WEP is iet zo moeilijk namelijk, hoewel het op een MAC wel een beetje duplo wordt uitgeloegd met wachtwoord en strings... ik kan geen onderscheidt op die mac erin maken :)

Hmmz, welke firmware heb je dan op je Linksys router staan? Is dat wel de nieuwste?
Ik kon met de op 1 na nieuwste (de nieuwste gaf bij mij toen problemen met realplayer streams) firmware wel diverse encryptie mogelijkheden kiezen zoals WPA met AES en TKIP. Het zou me ook niets verbazen als het gewoon aan de Linksys BEFW11S4 ligt, dat ding doet vaak gewoon nukkig.
Als je de WEP key wil invoeren kun je beter gebruik maken van die lange reeks hexadecimalen tekens i.p.v. de string. Op de een of andere manier wil niet iedere wifi client (Windows, Linux, Windows Mobile, MacOS X) goed connecten wanneer je domweg de string gebruikt, met de hexadecimale tekens gaat het dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Hmm vraagje over laptopstandaarden... Ik zag ze in het "show je apple" topic geregeld voorbij komen, maar als er al iets bij stond was het een griffin icurve. Ik merk ondertussen dat ik toch niet meer zo lekker zit als ik een hele tijd achter mn macbookje zit, maar op de apple site (en op de sites van de apple winkels hier in utrecht) kan ik die icurve in elk geval niet meer vinden. Enige wat de apple store lijkt te hebben zijn een soort kleine verhoging dingetjes die dan 45 euro moeten kosten.
Iemand ideeen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Volgens mij was de iCurve ook uit de hanel gegaan (bij ons stond er iig op=op bij), maar volgens mij kwam er een alternatief aan, zal is kijken of ik er wat over kan vinden.

Edit: het is nu dus de elevator: elevator

[ Voor 23% gewijzigd door Mikey NL op 02-01-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Mikey NL schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:22:
Volgens mij was de iCurve ook uit de hanel gegaan (bij ons stond er iig op=op bij), maar volgens mij kwam er een alternatief aan, zal is kijken of ik er wat over kan vinden.

Edit: het is nu dus de elevator: elevator
Ah inderdaad... Had misschien zelf ook wel met google kunnen vinden maargoed. Wel jammer dat die ook nog niet te krijgen is in de apple winkels... Dank iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze 40 dollar voor zoiets durven te vragen.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:52:
Dat ze 40 dollar voor zoiets durven te vragen.. :{
TJa,...als het richting design gaat en voor apple doel einden word gebruikt gaan ze belachelijke prijzen verzinnen....

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:35:
[...]

Ah inderdaad... Had misschien zelf ook wel met google kunnen vinden maargoed. Wel jammer dat die ook nog niet te krijgen is in de apple winkels... Dank iig.
Kijk eens op http://www.macstuff.nl aangezien ze daar beide staan (iCurve en Elevator). Ik weet alleen niet of er ook daadwerkelijk voorraad van is maar er staat nergens dat er geen voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:40:
[...]

TJa,...als het richting design gaat en voor apple doel einden word gebruikt gaan ze belachelijke prijzen verzinnen....
Idd, net als die secondskins voor 29 euro. Zo mooi is mijn secondskin nou ook weer niet, voor 29 euro heb ik twee complete schoudertassen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist het IP adres van mijn server veranderd, waarna Finder crashde. Ik had twee netwerkshares open staan, geconnectie van de DNS hostname. Komt hier ooit nog een fix voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De finder crashte daar niet zozeer op, die bleef hangen omdat die server pleite was. Niet dat ik er ook niet gestoord van word hoor..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tegenwoordig geen kuur te vemelden van mijn neiuwe macbook. Ik schrijf aleen om te vragen waaroom mensen andere laptops kopen. Ik begrjip het niet. Dit ding is gewoon... nou ja... buitengewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
Vraag me af hoe warm jullie Macbook wordt? Ik gebruikt nu een widget die ministat 2 heet om mijn CPU temperatuur te meten. Ik idle rond de 40 graden en stressed wordt die rond de 82 graden.
Na 2 overleden macbooks ben ik meer op de temps gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ibix schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:46:
Vraag me af hoe warm jullie Macbook wordt? Ik gebruikt nu een widget die ministat 2 heet om mijn CPU temperatuur te meten. Ik idle rond de 40 graden en stressed wordt die rond de 82 graden.
Na 2 overleden macbooks ben ik meer op de temps gaan letten.
Wel grappig dat je er over begint, want ik zat ook gister te kijken. Idle idd rond de 40 a 50 graden. Stressed kwam ie niet boven de 65 uit.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Beta schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:54:
[...]

Wel grappig dat je er over begint, want ik zat ook gister te kijken. Idle idd rond de 40 a 50 graden. Stressed kwam ie niet boven de 65 uit.
Dat zijn mooie temps..Ik heb de 2.0ghz met 1gb RAM. Probeer een CD te rippen met itunes...muziek af te spelen....en een aantal applicaties open laten staan. 65 graden ga ik dus ruim overheen...jammer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:27:
Ik heb tegenwoordig geen kuur te vemelden van mijn neiuwe macbook. Ik schrijf aleen om te vragen waaroom mensen andere laptops kopen. Ik begrjip het niet. Dit ding is gewoon... nou ja... buitengewoon.
same here, het werkt en is echt buitengewoon mooi ook als je dit nooit gewend bent geweest, veel sneller dan windows, veel soepeler, veel mooier, alles zit beter in elkaar, geen vastlopers (1x maar dat loste zichzelf op schijnbaar, toen deed m'n afstandbediening het niet meer, de rest wel trouwens, loginwindow was vastgelopen) ;)

btw. stressed (airbust extreme, is een spel) ben ik wel eens een temperatuur van 72°C tegen gekomen, maar normaal zoals nu (niets aan enkel HW monitor) staat ie gewoon op de 30-34 graden.
CS3 icm Safari, widgets e.a. trouwens ook 58-60 graden.
iTunes nu aan constant --> 47°C

Maarja hoe weet je wat normale temperaturen zijn voor deze laptop ?
Ik weet niet meer wat ik met m'n normale laptop haalde (Dell 6400) maar dacht ook rond de 40-50 graden. (maar die zit vol met luchtgaten...) In iedergeval wel minder dan dit maarja kan het enigzins ook wel beetje begrijpen...

[ Voor 19% gewijzigd door Underworld op 03-01-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Underworld schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:46:
[...]

same here, het werkt en is echt buitengewoon mooi ook als je dit nooit gewend bent geweest, veel sneller dan windows, veel soepeler, veel mooier, alles zit beter in elkaar, geen vastlopers (1x maar dat loste zichzelf op schijnbaar, toen deed m'n afstandbediening het niet meer, de rest wel trouwens, loginwindow was vastgelopen) ;)

btw. stressed (airbust extreme, is een spel) ben ik wel eens een temperatuur van 72C tegen gekomen, maar normaal zoals nu staat ie gewoon op de 30-34 graden.
Dat haal ik niet zomaar. Misschien als die idle is, en ik de fan op max zet.. ;(

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Beta schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:01:
[...]

Dat haal ik niet zomaar. Misschien als die idle is, en ik de fan op max zet.. ;(
Heat issues? What heat issues....

Yes everyone has heard the horror stories regarding the Macbook Pro and when the Macbook came out everyone feared the worst. I'm not going to comment on people ripping apart their Macbook and reapplying thermal paste, people yanking out bits of plastic they deem extra. I'm just going to let you know how my Macbook is. Under normal load it's not even warm to the touch, the whole of the surface where the keyboard lies is cool to the touch all over. Under normal load the fans don't even come on, the Macbook is absolutely silent. Under normal load I hear no whine, moos or anything of the kind. Perhaps I'm lucky, but more than likely I'm the norm, it's the few exceptions which are plastered all over the net portraying some sort of horror story. Under full load the fans come on but they're not intrusive, it's still quieter than my iMac, the rear left near the Escape key gets warm but not hot. Running CoreDuoTemp displays an idle temp of around 40-50 with it between 70 and 80 on full load, these numbers are well within the operating spec of a 100 degrees maximum (Core Duo spec sheet section 3.2).
Bron

Het lijkt mij dus verder vrij normaal...

Hier ook nog een stukje uit één van hun andere reviews van eind november 2006....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat zijn de ervaringen inmiddels met dode pixels?

Dat is het enige wat me er tot nu toe nog van weerhoudt om er een te bestellen :) Wat ik ervan begrijp kun je geen vervangend scherm krijgen voor elk pixeltje wat kapot is. Maar Mac winkels zullen het ook vast niet op prijs stellen als ze een model voor je bestellen en je hem niet mee wilt nemen voordat ze 'm uitpakken om dat te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb zelf nog nooit een dode of hot (sub)pixel gehad op een nieuw scherm vers uit de winkel. Ik zou me er iig geen zorgen over maken. En als je online bestelt kun je binnen 8 dagen je product retourneren en je geld terugkrijgen, en dan gewoon een nieuwe kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Is er trouwens al iemand bezig met het volgende deel?
Ik wil hem eventueel wel maken als huidige TS er akkoord mee gaat tenzij er nu iemand mee bezig is..., copieer dan wel gewoon deze SP.
Moet sowiso wel wat aan veranderen want zie dat hardeschijf tot 200GB kan en in SP staat "Harde schijf tot 120 GB", verder nog een aantal dingetjes; Core2Duo, alles over MB wat niet meer klopt.
Serenity schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:47:
Wat zijn de ervaringen inmiddels met dode pixels?

Dat is het enige wat me er tot nu toe nog van weerhoudt om er een te bestellen :) Wat ik ervan begrijp kun je geen vervangend scherm krijgen voor elk pixeltje wat kapot is. Maar Mac winkels zullen het ook vast niet op prijs stellen als ze een model voor je bestellen en je hem niet mee wilt nemen voordat ze 'm uitpakken om dat te controleren...
Ik heb ze niet, (gloednieuwe MB)
Dode pixels komen trouwens met elke laptop voor, bij de één minder dan bij de ander, dus als dat het enige is??? :?

[ Voor 46% gewijzigd door Underworld op 03-01-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt altijd gebruik maken van de regels wat betreft koop op afstand. Ook denk ik dat er wel winkels zijn die je het scherm vooraf zullen laten bekijken. Heb je al wat gebeld of geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou even moeten opzoeken waar maar had al ergens een uitspraak van de rechter gelezen dat, gezien de huidige staat van de techniek, dode pixels niet meer geaccepteerd hoeven te worden door consumenten (terwijl er lange tijd door merken/winkels nog een minimum aantal dode pixels nodig was om in aanmerking te komen voor eventueel vervangend product).

Ik heb overigens ook nog nooit een macbook met een dode pixel gezien maar kan me niet voorstellen dat het nooit voorkomt... (of er wordt gewoon geod op getest voordat er wordt uitgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Als je wil kan je bij mij op bezoek komen dan laat ik die blijvende 'stofvlekken' wel zien :) (MacBook Pro gebruiker)

[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 03-01-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Dode Pixels komen altijd wel voor..het is nou eenmaal een feit. Ik heb het zelf 3 keer meegemaakt.
2 keer met een Samsung LCD en 1x macbook display. In het geval van de macbook deden ze niet moelijk omdat er meer dan 4 dode pixels waren. In het geval van 1 dead pixel binnen de eerste 8 dagen is het ook direct een omruiling. Na de eerste 8 dagen wordt die opgestuurd voor reparatie.Dit is wat mij verteld is bij mijn apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb er drie en doen echt moeilijk bij AppleCare. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
alienfruit schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:44:
Ik heb er drie en doen echt moeilijk bij AppleCare. :(
Gewoon wat druk erachter zetten. Echt belachelijk...ze zouden tenminste jouw macbook voor reparatie moeten opsturen...geloof me de aanhouder wint, blijf bellen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zie je dode pixels eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet, want ze zijn dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er een programmaatje voor gebruiken zoals Pixel Check, simpel en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje. Als OSX Leopard uit komt in de lente, wordt deze dan meteen meegeleverd met macbooks? Of moet je deze alsnog los aanschaffen, naast Tiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer Apple een datum aangeeft dan worden vanaf die datum alle Mac's geleverd met Leopard. De periode tussen de aankondiging en de datum zelf wordt opgevuld door coupons die je kunt gebruiken wanneer Leopard in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hm, kopen of afstand had ik helemaal niet aan gedacht 8)7 . Gaat me er meer om dat ik zonder al teveel gedoe een perfect scherm heb, omdat het toch om aardige bedragen gaat. Maar ik was nog even aan 't kijken op de Apple site en vond dit:
Producten terugsturen (klik)

7.2 U heeft het recht het Product aan ons te retourneren of het recht Diensten te annuleren en de koopprijs van het Product aan u of het recht op Diensten terug te ontvangen, mits u binnen 14 kalenderdagen na de levering van het Product of binnen 14 kalenderdagen na uw aankoop van het recht op Diensten contact met ons opneemt. U mag echter geen Product aan ons retourneren en terugbetaling eisen indien het betreffende Product Software is die door ons aan u nieuw en verzegeld geleverd is, waarvan u het zegel heeft verbroken. U krijgt geen geld terug van de aankoopprijs van een recht op een Dienst indien u begonnen bent gebruik te maken van deze Dienst.

7.3 Als u het ontvangen Product of het recht op een Dienst binnen veertien kalenderdagen na ontvangst naar ons wilt terugsturen, kunt u dit regelen via de Bestelstatus-pagina. U heeft hiervoor uw Apple ID en wachtwoord nodig. Indien u hierover niet beschikt, dient u telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 0800 0200 570 van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur om een afspraak te maken over de retournering. U dient de Producten in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren. U dient op het moment van afhalen een getekende kopie van de leveringspapieren van de vervoerder te krijgen en deze te bewaren.

7.4 Mits de Producten onbeschadigd aan ons geretourneerd worden, zullen wij de prijs vergoeden die u heeft betaald voor de geretourneerde Producten.
Helemaal in orde dus :) Zelfs nog een vrij ruime periode. Nou, das dan ook geen probleem meer.

Toevallig mensen hier die hun MacBook gebruiken icm KPN InternetPlusBellen? En dan met name de WIFI van de KPN Experia Box. Bereik beetje goed door het hele huis heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:27:
Alles heeft zijn voor en nadelen, ik gebruik de Macbook vrij intensief en dan loop ik toch echt al snel tegen de grenzen van de standaard configuratie die ik heb. Met MS Word + iTunes + Safari + Quicksilver + Adium + TextMate word hij met de standaard geleverde 512MB al onwerkbaar traag.

Waarom mensen een andere laptop zullen kopen, dat is omdat ze meer eisen hebben.. Denk bv. aan de schermresolutie, de videokaart, het keyboard enz. enz. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkg geen dode pixels! :*)

@geqxon:

Ja, andere scherm,videokaart is een reden om iets anders te kopen maar toch... Oh ja, the macbook pro is er ook, die moet volden aan bijna elke eisen die ja kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:02:
Gelukkg geen dode pixels! :*)

@geqxon:

Ja, andere scherm,videokaart is een reden om iets anders te kopen maar toch... Oh ja, the macbook pro is er ook, die moet volden aan bijna elke eisen die ja kan bedenken.
De Macbook Pro is ook een zeer mooie machine, maar een gamer of iemand die een hoge schermresolutie nodig heeft zal bv. zeker geen MBP kopen. Remember: De Macbook is voor jou een mooie machine, maar voor veel mensen zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik kan prima spelletjes op de MBP spelen, en de resolutie is voldoende. Op nou 1920 x 1080 op een 15" scherm te hebben gaat ook wat te ver. Dan liever een externe monitor eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:36:
Ik kan prima spelletjes op de MBP spelen, en de resolutie is voldoende. Op nou 1920 x 1080 op een 15" scherm te hebben gaat ook wat te ver. Dan liever een externe monitor eraan ;)
Och, 1900 * 1200 kijkt best lekker met HD films ;) En met programmeren is het godlike :P

Daarnaast is de X1600 leuk, maar zoekt een echte gamer wel wat beters.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:30:
[...]

Och, 1900 * 1200 kijkt best lekker met HD films ;) En met programmeren is het godlike :P

Daarnaast is de X1600 leuk, maar zoekt een echte gamer wel wat beters.
Inderdaad die koopt namelijk geen PC of Mac maar een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:15:
[...]

Inderdaad die koopt namelijk geen PC of Mac maar een console.
Ik ga de discussie nu beeindigen, ik wil alleen maar zeggen dat voor alek_a de Macbook een perfecte machine is, maar lang niet voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Laatst online: 05-06 15:56
alek_a schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:27:
. Ik schrijf aleen om te vragen waaroom mensen andere laptops kopen. Ik begrjip het niet. Dit ding is gewoon... nou ja... buitengewoon.
Rare vraag, waarom kopen mensen nog andere laptops? Waarom rijd niet iedereen in een Volkswagen Golf? De MB is een fijn apparaat, maar andere laptops hebben andere dingen te bieden, Naaste al genoemde scherm, videokaart, resolutie, etc, zijn er nog dingen als langere accuduur (sommigen halen 6-8 uur), kleiner/lichter (Apple maakt geen echte ultra-portables van 1.5kg, zonder ingebouwde DVD zijn ze zelfs nog lichter), mogelijkheid tot betere garantievoorwaarden (bijvoorbeeld on-site service of dekking bij schade door ongevallen), echte nul-dode pixel policy (zoals bij Asus), ingebouwde cardreaders en Cardbus/ExpressCard sloten, Kortom, verschillende mensen willen verschillende dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door pxa270 op 03-01-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

pxa270 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:06:
[...]

Rare vraag, waarom kopen mensen nog andere laptops? Waarom rijd niet iedereen in een Volkswagen Golf? De MB is een fijn apparaat, maar andere laptops hebben andere dingen te bieden, Naaste al genoemde scherm, videokaart, resolutie, etc, zijn er nog dingen als langere accuduur (sommigen halen 6-8 uur), kleiner/lichter (Apple maakt geen echte ultra-portables van 1.5kg, zonder ingebouwde DVD zijn ze zelfs nog lichter), mogelijkheid tot betere garantievoorwaarden (bijvoorbeeld on-site service of dekking bij schade door ongevallen), echte nul-dode pixel policy (zoals bij Asus), ingebouwde cardreaders en Cardbus/ExpressCard sloten, Kortom, verschillende mensen willen verschillende dingen.
+1 inzichtvol

(als ik mijn eigen sig even mag quoten)
O-)
Ik koos in mijn geval voor een Apple omdat het design me zeer aansprak, snelle werking van het OS.
En van een vriend hoorde ik, die dagelijks met een MB voor zijn werk mee werkt, dat het vrijwel nooit vast loopt. En al zeker geen vage windows meldingen dat je videokaart drivers ineens niet meer goed zijn ofzo :X.
En spelletjes doe je op een X360/PS3/Wii en niet op een Apple (airbust extreem is zeer verslavend O-))
Ook is de MB erg compact (vind ik) en is veel handiger mee te nemen dan een 15" laptop die ik ervoor had.
Cardreaders vind ik zelf alleen maar onhandig, ik heb gewoon een losse cardreader en die sluit ik gewoon aan als dat nodig is want zo vaak gebruik je zo'n ding niet.
Maar idd het kunnen afweging punten zijn om er niet één aan te schaffen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Underworld op 03-01-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik merk dat wanneer ik met m'n macbook bestanden van m'n windows pc haal (gewoon gedeelde schijf, ik verbind op de macbook naar smb//192.x.x.x) via m'n draadloos netwerk dat dit eigelijk best wel traag gaat.
In elk geval trager dan van windows pc <-> windows pc over hetzelfde draadloze netwerk....
moet er zoveel vertaald worden? zou ik dit op kunnen lossen door een linux pc'tje als fileserver te gebruiken? of (dit heeft m'n voorkeur) zo'n seagate of lacie externe disk rechtstreeks aan de router (via utp dan) hangen?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:43:
Als je wil kan je bij mij op bezoek komen dan laat ik die blijvende 'stofvlekken' wel zien :) (MacBook Pro gebruiker)
stofvlekken? op het scherm? is dit alleen bij glanzende of matte schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
dode pixels worden hier dus bedoeld he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik weet dat andere laptops hadware aanbeden dat de MB niet heeft. En men dan gewoon keuzen maken door aparaten die niet aan hun hadware eisen voldoen weg te filtreren. Maar...

Weten we, de doorsnee consumer die <50 jaar oud is, echt wat voor hardware details wij nodig hebben? Veel mensen doen standaarde zaken: emalen, intenetten, chatten, schrijven, photos, filmpjes, soms wat code schrijven, beetje werk op remote login mischien. Wij hebben het hier niet over gebruikers die hun brood met de laptop verdienen, dus geen business ultra-portables en grafische stations etc. Alles dat boven staat kan op een gewone GMA kaart en met een 13" screen, je kan een kaartlezer voor een tientje kopen, de uitbeding mogeljkheden (PC card slot) zijn echt net bedoelt voor laptops volgens mij (buiten backward-compatibility met excentrieke aparatuur) en zo voort. De doorsnee gebruiker, die geen medische redenen heeft, kan de 13" kopen en geen spijt hebben is mijn punt hier. De 13" is volgens mij de sweet spot.

Wat ik verder wil zeggen is dat veel van de laptops aan onze doorsnee eisen voldoen. Het is echt aleen kwestie van geld waaroom zou iemand geen C2D nemen maar een Pentium-M of Turion. Natuurlijk wil je de betere processor al gebruik je deze niet, je wil voorberied aan de toekomst zijn en, last but ot least, niet jaleours te voelen waneer de buurman de nieuwste aparaat koopt volgende jaar. Als wij de kwesie van geld aan de kant zetten, iedereen zou de beste laptop nemen qua prestaties (wat je logica dikteert) en design (wat gewoon mooi en etisch mee valt, nederlanders hebben het een beetje moelijk op dit punt soms :+ ). Enter de Macbook.

Ik weet niet of julie mijn bedoeling kunnen "catchen", het is moelijk omdat het meer of minder op gevoel is gebaseerd... :X

Het was even heel envoudig voor mj de 1.6k euri aan een MB te besteden. Toen ik hem in de winkel zag en vervolgens met de andere laptops verhgeleken hebt, had ik al besloten in mn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de PC-card op mijn oude laptop wel handig, kon ik gelijk mijn CF kaartjes in kwijt. En aangezien de gemiddelde consument ook foto's maakt kan dat toch echt behoorlijk handig zijn :)

1099 euro is een bak geld voor een laptop, en als hij weinig meerwaarde bied, waarom geen Asus of Acer voor de helft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
MacOS X natuurlijk O+

(Kan overigens geen Acer vinden voor de helft, maar goed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:16:

Ik zie vaak zat simpele laptops voor een bedrag van ongeveer 500 euro voorbij schieten, voor simpel surfwerk meer dan zat. Veel mensen, en met name apple fanaten onderschatten Windows XP enorm, voor simpel werk vind ik het een goed OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MikeN schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:16:
En de Asus voor de helft is dubbel zo zwaar, groter, trager en doet volgens opgaaf 2 uur met een volle accu, dus in de praktijk 1.5 uur, en da's de helft.

Oh, en hij kost 700 euro, da's niet de helft. :P

Bij het op de markt komen van de Macbook was al duidelijk dat er een paar direct vergelijkbare machines zijn (wellicht op de webcam na), maar die kosten evenveel of iets meer. Dell en Asus, ja. En dus windows. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:34:
[...]

En de Asus voor de helft is dubbel zo zwaar, groter, trager en doet volgens opgaaf 2 uur met een volle accu, dus in de praktijk 1.5 uur, en da's de helft.

Oh, en hij kost 700 euro, da's niet de helft. :P

Bij het op de markt komen van de Macbook was al duidelijk dat er een paar direct vergelijkbare machines zijn (wellicht op de webcam na), maar die kosten evenveel of iets meer. Dell en Asus, ja. En dus windows. :X
Ik duid dan ook zeker niet op een vergelijkbare laptop, ik duid op een laptop voor een simpele surfer, waar Alek op duid. Die kan prima af met een simpele notebook :)

En Windows is echt niet zo erg als je alleen maar een beetje surft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:37:
En Windows is echt niet zo erg als je alleen maar een beetje surft.
Windows is juist als je surft op z'n ergst. >:) http://blog.washingtonpos...xplorer_unsafe_for_2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Safari die bestanden na het downloaden automatisch opent, dat is pas lekker veilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 03:34:
[...]
Nee, Safari die bestanden na het downloaden automatisch opent, dat is pas lekker veilig...
Zolang 'ie er geen code uit uitvoert en voorzichtig is met het overschrijven van bestaande files is daar weinig aan de hand. En je kan het automatisch openen uitschakelen. En hoe je het ook wendt of keert... IE heeft een gruwelijke geschiedenis voor wat betreft veiligheid. Firefox en safari zijn ook niet helemaal onbevlekt, maar vooralsnog neemt IE (en de verregaande integratie ervan in het OS) ruim de leiding (en ook dat is maar betrekkelijk... ik heb jaren lang IE gebruikt en nooit langs die weg een virus of spyware op m'n systeem gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben het eigenlijk in dezen met Geqxon eens, een vriendin kocht onlangs een Dell 13" laptopje voor 550 euro, tuurlijk, hij ziet er niet uit, maar de specs zijn vergelijkbaar, en hij doet wat ie moet doen. Ik heb haar destijds nog de optie gegeven om een 2ehands iBook of MacBook te halen, maar ze wou toch graag windows. Windows + Firefox + Firebird en er is weinig aan de hand hoor. Je hebt geen virusscanner meer nodig.

offtopic:
Heb overgens nog wel limewire geinstalleerd als P2P, want ze begon al over kazaa downloaden, zit echt boordevol spyware, kutprogramma! :X

[ Voor 5% gewijzigd door Matias op 05-01-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een anti windowshouding. Met WinXP kan je net zoveel als met MacOSX alleen mensen met oogkleppen vergeten dat nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

@Matias: 550 euro voor een laptop met vergelijkbare specs als de (goedkoopste) MacBook? Dat moet ik zien. Link?

[edit]
Ik kan helemaal geen 13" laptops vinden bij Dell. Kijk ik verkeerd?

@jbroeders: MacOS X heeft een Unix onderlaag en bijgevolg ook een enorm krachtige commandline shell (bash). Windows XP heeft die niet. Voor mij persoonlijk is dat belangrijk, dat dat feit voor de gemiddelde gebruiker volkomen irrelevant is doet daar weinig aan af :+

[ Voor 64% gewijzigd door Gerco op 05-01-2007 12:12 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:50:
Wat een anti windowshouding. Met WinXP kan je net zoveel als met MacOSX alleen mensen met oogkleppen vergeten dat nu eenmaal.
Dus Windows Movie Maker is een directe concurrent voor iMovie en iDVD? (Want alle Macbooks komen standaard met iLife) En Windows Soundrec32 moet als Garageband-alternatief doorgaan?

Met een Mac kun je zo uit de doos al een hoop, met een Windows laptop moet je kijken of er iets leuks in de dozen zit. En als je voor goedkope laptops gaat (de goedkoopste Dell M1210 is 200 euro duurder en komt qua features dicht bij de Macbook) moet je maar zien wat je krijgt van de fabrikant.

Ook dat is iets wat je volgens mij mee moet nemen in de vergelijking.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 05-01-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:35:
[...]

Dus Windows Movie Maker is een directe concurrent voor iMovie en iDVD? (Want alle Macbooks komen standaard met iLife) En Windows Soundrec32 moet als Garageband-alternatief doorgaan?

Met een Mac kun je zo uit de doos al een hoop, met een Windows laptop moet je kijken of er iets leuks in de dozen zit. En als je voor goedkope laptops gaat (de goedkoopste Dell M1210 is 200 euro duurder en komt qua features dicht bij de Macbook) moet je maar zien wat je krijgt van de fabrikant.

Ook dat is iets wat je volgens mij mee moet nemen in de vergelijking.
Snap je het niet of wil je het niet snappen? Ik heb het over office-werk en surfen. Niet over garageband, iMovie of iDVD (wat overigens amper op de Macbook gaat, daar niet van). Ik heb het over een simpele notebook, dat dat genoeg is voor een simpele consument, in tegenstelling tot wat alek zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd, iMovie en iDVD lopen vlekkeloos op mijn MacBook.

Maar goed, tuurlijk zul je met Windows bijna evenveel kunnen doen als op een Mac, het verschil zit hem erin dat het op een Mac leuk is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Gerco schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:09:
@Matias: 550 euro voor een laptop met vergelijkbare specs als de (goedkoopste) MacBook? Dat moet ik zien. Link?

[edit]
Ik kan helemaal geen 13" laptops vinden bij Dell. Kijk ik verkeerd?

@jbroeders: MacOS X heeft een Unix onderlaag en bijgevolg ook een enorm krachtige commandline shell (bash). Windows XP heeft die niet. Voor mij persoonlijk is dat belangrijk, dat dat feit voor de gemiddelde gebruiker volkomen irrelevant is doet daar weinig aan af :+
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Daar heb je de laptop, rechts, natuurlijk is de processor trager, HD iets kleiner maar voor de rest is de machine praktisch hetzelfde. En dat voor 500 euro minder tov de MacBook. En dan kan je inderdaad met argumenten komen in de trant van: de behuizing is lelijker/kwalitatief minder. Hij ziet er gaar uit. Hij heeft geen programma's zoals iLife etc. Klopt, maar voor de gemiddelde windows gebruiker maakt dat ook niet uit.

Laten we het punt van de discussie niet vergeten. alek_a begreep niet dat niet elke windows laptop gebruiker niet gewoon overstapte op MacBooks, dat was een machine waarop iedereen lekker kon werken. Waarop Geqxon antwoordde dat een gemiddelde windows laptop voor gemiddeld 500 euro vergelijkbaar presteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Matias op 05-01-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

even een ander onderwerp:
weet 1 van jullie een winkel (of site) waar je onderdelen kan bestellen voor de MacBook nonpro? (en nee, niet de macwinkels) het gaat voornamelijk om (delen delen van) de behuizing

waarom? ik heb 1x mijn rugtas laten vallen waar mijn macbook in zat en nu is er rechtsonder een klein hoekje afgebroken van mijn topcase. Dit valt natuurlijk niet onder garantie.
Ik wil nog even kijken of het voordeliger is als ik het zelf laat doen, of dat ik het door apple support laat fixen (tegen betaling ofcourse)

het irritante is, onderdelen voor macbook pro en ibooks kom je in overvloedde tegen, maar tot nu toe heb ik maar 1 x een topcase inc. duits toetsenbord gezien en dat was op ebay

en dan nog een vraag:
mijn undercase is een keer vervangen omdat de origniele krom was. Dit is al 4 of 5 maanden geleden gebeurd, nu viel het mij een paar weken geleden pas op dat ze dat best slordig hebben gedaan. In de magsafe port zie je dat een stukje metaal dubbel gebogen is. Ik kan dat zelf niet hebben gedaan aangezien dat stukje metaal zich eigenlijk achter de undercase moet hebben bevonden. Voor de rest werkt t poortje wel gewoon goed, alleen tja wel slordig...

bij deze situatie zit ik ook te denken of ik als zeikerige klant terug moet gaan, of dat ik het gewoon moet laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Pff wat een discussie ook weer.

Het is echt altijd hetzelfde. "Apple is duur, het kan goedkoper". Tuurlijk kan dat, alles kan wel goedkoper. Als je een auto gaat kopen is de prijs ook niet het enige waar je naar kijkt, anders zou iedereen rondrijden in de goedkoopste matsumatsu. Sommige mensen geven nou eenmaal wel om die paar extra features, of iets dat gewoon mooier is (dat ze mooier vinden, subjectief natuurlijk).

Dit is echt zo'n discussie die je kan blijven houden. Er zijn altijd mensen die apples lomp vinden omdat ze duurder zijn, of omdat er fanboys zijn. Zo zijn er ook altijd mensen die apples juist beter/mooier/whatever vinden. Al dat gepraat over welke Dell nou de helft van de prijs is ("nee, 100 euro meer dan dat", "nee, minder features") heeft toch helemaal geen zin? Als iemand net een macbook heeft gekocht en er komt hier iemand vertellen dat het veeeel goedkoper kan, wat moet je dan zeggen? Je hebt gelijk ik ga hem nu terugbrengen?

Laat elkaar lekker. Als je een macbook wilt kopen of er eentje hebt kun je er hier lekker over lullen. Als je geen apple wilt of hebt, dan niet, eigen keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Een 1.6GHz Celeron-M is natuurlijk wel meer dan *iets* trager als de Core2Duo op 1.83GHz. Een factor 3-4 lijkt me voorzichtig ingeschat.
HD iets kleiner
40Gb is wel even 33% kleiner dan de 60Gb schijf van de MacBook.
maar voor de rest is de machine praktisch hetzelfde.
Op de accuduur na, die bij de MacBook twee maal hoger schijnt te liggen dan de gemiddelde accuduur van een andere laptop (2 uur, met mazzel). Dat is echter een nogal subjectief criterium en kan niet mee in een vergelijking.
En dat voor 500 euro minder tov de MacBook. En dan kan je inderdaad met argumenten komen in de trant van: de behuizing is lelijker/kwalitatief minder. Hij ziet er gaar uit. Hij heeft geen programma's zoals iLife etc. Klopt, maar voor de gemiddelde windows gebruiker maakt dat ook niet uit.
Klopt helemaal. Hij is spuuglelijk, waarschijnlijk van een goedkoop plastic en veel groter dan een MacBook (scherm is 14", geen 13" en hij is een stuk dikker.) Daarbij heeft de Dell wel een ingebouwd modem en moet je daar bij de MacBook nog 50 euro extra voor neerleggen.

Het is dus aan de computeraar om te beslissen of de verschillen die 500 euro waard zijn. Voor de gemiddelde Windows gebruiker blijkbaar niet. Voor mij wel :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Dankuwel. Overgens heb ik er achter gezeten, in windows XP classic is het een rap machientje hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:39:
weet 1 van jullie een winkel (of site) waar je onderdelen kan bestellen voor de MacBook nonpro? (en nee, niet de macwinkels) het gaat voornamelijk om (delen delen van) de behuizing

waarom? ik heb 1x mijn rugtas laten vallen waar mijn macbook in zat en nu is er rechtsonder een klein hoekje afgebroken van mijn topcase. Dit valt natuurlijk niet onder garantie.
Ik wil nog even kijken of het voordeliger is als ik het zelf laat doen, of dat ik het door apple support laat fixen (tegen betaling ofcourse)

het irritante is, onderdelen voor macbook pro en ibooks kom je in overvloedde tegen, maar tot nu toe heb ik maar 1 x een topcase inc. duits toetsenbord gezien en dat was op ebay

en dan nog een vraag:
mijn undercase is een keer vervangen omdat de origniele krom was. Dit is al 4 of 5 maanden geleden gebeurd, nu viel het mij een paar weken geleden pas op dat ze dat best slordig hebben gedaan. In de magsafe port zie je dat een stukje metaal dubbel gebogen is. Ik kan dat zelf niet hebben gedaan aangezien dat stukje metaal zich eigenlijk achter de undercase moet hebben bevonden. Voor de rest werkt t poortje wel gewoon goed, alleen tja wel slordig...

bij deze situatie zit ik ook te denken of ik als zeikerige klant terug moet gaan, of dat ik het gewoon moet laten zoals het is.
Als je bereid bent om te bestellen vanuit de US of A kan je hier er een kopen: http://cgi.benl.ebay.be/T...ViewItem#ebayphotohosting
Wel gebruikt, maar lijkt me in goede staat. Als bijkomend pluspunt heeft ie dan nog eens die keyboard layout die iedereen zo graag wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Laatst online: 05-06 15:56
De discussie begon niet omdat Windows gebruikers lopen te verkondigen dat een Dell van 500 euro even goed is als elke Mac. De discussie begon omdat alek_a niet begreep waarom niet iedereen een MacBook koopt. Met een Dell van 500 euro kun je prima surfen, mailen, chatten, je iPod synchen, foto-albums bijhouden of een brief typen. Als je niets meer doet met je computer zie ik niet waarom je een MacBook zou kopen. Die heeft een hoop extra snufjes, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan. Sommigen steken het geld liever in een extra vakantie of een mooie tuin. Niets mis mee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

oe thanks madboy, maar toch vind ik 60 euro voor 'used' nog best wel veel.
Even verder zoeken/afwachten.

mn macbook doet het nog prima, maar het is meer de irritantie dat er iets kapot is

edit: eigenlijk valt t wel mee 60 euro.
http://www.powerbookmedic...vice-Parts-p-1-c-523.html
daar heb je een nieuwe voor 149 USD

[ Voor 29% gewijzigd door randje op 05-01-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40
Ik ben van plan om binnenkort ook een MacBook aan te schaffen.
Nu wil ik daar wel graag Microsoft Office op hebben vanwege school, maar klopt het dat hier nog geen intel-mac-versie van is? Kan ik gewoon de PowerPC versie kopen? (Via SurfSpot, MS Office 2004 for Mac Professional NL (SL)) En draait die gewoon goed/snel via Rosetta?
Het instaleren van de windows versie van bijvoorbeeld Office 2007 gaat zeker niet werken binnen OS-X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Superhuuper schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:33:
Nu wil ik daar wel graag Microsoft Office op hebben vanwege school, maar klopt het dat hier nog geen intel-mac-versie van is? Kan ik gewoon de PowerPC versie kopen? (Via SurfSpot, MS Office 2004 for Mac Professional NL (SL)) En draait die gewoon goed/snel via Rosetta?
Het instaleren van de windows versie van bijvoorbeeld Office 2007 gaat zeker niet werken binnen OS-X?
Je kan idd gewoon de PPC versie kopen.. Het opstarten gaat natuurlijk wel wat trager. Ik geloof echter dat er ook dit jaar een mac versie van 2007 uitkomt, die wel universal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:04
2003 kan in ieder geval wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Kaspers op 05-01-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:57:
[...]

2003 kan in ieder geval wel.
Je hebt apple programma's nodig op de apple. Of je moet gebruik maken van een tussenstap zoals vmware of parallels ofzo. De powerpc versie van office 2004 doet het echter prima onder rosetta dus die kan je rustig aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matias schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:32:
Daar heb je de laptop, rechts, natuurlijk is de processor trager, HD iets kleiner maar voor de rest is de machine praktisch hetzelfde. En dat voor 500 euro minder tov de MacBook. En dan kan je inderdaad met argumenten komen in de trant van: de behuizing is lelijker/kwalitatief minder. Hij ziet er gaar uit. Hij heeft geen programma's zoals iLife etc. Klopt, maar voor de gemiddelde windows gebruiker maakt dat ook niet uit.
Wij hebben het nu weer om prestaties/prijs (p/p) verhouding. Maar er is nog iets dat ontbreekt: de mooiheid-bowkwaliteit/prijs (mb/p) verhouding. Wat ik wil hier zeggen is dat de Macbook ideaal is voor mensen die evenwel de mb/p als de p/p wardeeren. Mensen de niet aan de mb/p veel aandacht besteden zouden mischien naar de macbook niet eens kijken omdat ze denken dat hij niet de beste p/p heeft. Maar de macbook geeft ook een heel goede mb/p verhouding. Als je naar de combinate van de twee kijkt dan is je keuze beperkt tot een Macbook, Sony, de Thinkpads een HP mischien (al zien ze er lelijk uit volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:04
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:48:
Je hebt apple programma's nodig op de apple. Of je moet gebruik maken van een tussenstap zoals vmware of parallels ofzo. De powerpc versie van office 2004 doet het echter prima onder rosetta dus die kan je rustig aanschaffen.
Nou ik bedoelde meer Crossover, en die tussenstap is zo groot nog niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Als je echt een intel versie wil, kun je tot die tijd (geen wanneer er een nieuwe versie komt though) het wel uithouden met neoOffice of OpenOffice. Kunnen ook gewoon MS bestanden openen en opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:39:

en dan nog een vraag:

Volgens mij verkoopt ifixit bijna alle onderdelen van de Macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Pff wat een discussie hier, het moet over de MacBook gaan en niet over WinXP vs. OSX
toch laat ik even mijn argument achter waarom ik half ben overgestapt:
Ik werd gek van de spyware op WinXP. HitmanPro werkt dan wel heel erg goed, maar kom op steeds 45 minuten dat programma laten draaien in de maand op een OS zou niet moeten natuurlijk!
Ook die irritante opkomende icoontjes zoals java update, weet ik veel wat voor windows/macaffee/norton/seaksearch(spyware)/ updates beneden in de taakbalk was ook voor mij een ergelijke rede.
Bijkomend dat ik nog geen één week niet heb mee gemaakt dat explorer.exe vast loopt hierzo.

Maarja nu weer verder over MacBook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg laatst of er een Finder vervanger was... of zal ik daar weinig geluk in hebben? Een FTP achtig programma dat met SMB netwerkshares kan werken zou ik ook al prima vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op de frontpage voor een nieuw apparaat gebaseerd op de macbook (3rd party). Ziet er vrij legit uit (please laat het waar zijn :) ) Zal er niemand een topic openen ivm de keynote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou anders vastlopende Finder is ook niet alles hoor, zucht :( Op zulke momenten boot ik lekker naar Windows.

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 05-01-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:52:
Nou anders vastlopende Finder is ook niet alles hoor, zucht :( Op zulke momenten boot ik lekker naar Windows.
Rechtermuis op het icoon > Relaunch, of Command + Option (Appeltje + Alt) + Escape en zo even Finder opnieuw starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

alienfruit schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:52:
mac noobies }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:46
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:47:
Ik vroeg laatst of er een Finder vervanger was... of zal ik daar weinig geluk in hebben? Een FTP achtig programma dat met SMB netwerkshares kan werken zou ik ook al prima vinden :)
Kijjk eens naar pathfinder

Misschien is dat wat voor je :P

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scan schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:16:
[...]

Kijjk eens naar pathfinder

Misschien is dat wat voor je :P
Thx, zoiets zocht ik al. Op Windows was ik al verslaafd aan Total Commander, dit is volgens mij een mooie vervanger :)

Edit
Echt tien keer beter dan Finder:
Afbeeldingslocatie: http://buyshit.nl/ebbis/Picture%201.jpg

_O_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook een overstapper van het Windows platform richting het Mac OSX. Heb er geen minuut spijt van en zit nu nooit meer achter Windows.

Vraag: Weet iemand een simpel tekenprogramma voor Mac OSX, net zoiets als Paint voor Windows?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is met de Mexpert winkel (onze locle apple authorized reseller en nog wat zaak) in Enschede gebeurt? Ze zijn dicht en een stikertje op de deur zit: "wegens omstedigheden gesloten".

Ik heb egenlijk een hoes snel nodig (morgen!) omdat ik zondag op reis ga... Weet iemand een gewone (straat)winkel waar 13" hoesen te koop zijn? Bij de dynabyte, dixons, mediamarkt enz. vandaag geweest en ze hadden aleen 15" hoezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:22:
Ben ook een overstapper van het Windows platform richting het Mac OSX. Heb er geen minuut spijt van en zit nu nooit meer achter Windows.

Vraag: Weet iemand een simpel tekenprogramma voor Mac OSX, net zoiets als Paint voor Windows?
Seashore. Is wel traag vanwege de Rosetta emulatie, maar verder een prima programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:19:
[...]
Thx, zoiets zocht ik al. Op Windows was ik al verslaafd aan Total Commander, dit is volgens mij een mooie vervanger :)
In het Onmisbare tools topic kwam ik net ook een paar leuke tegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:44:
Wat is met de Mexpert winkel (onze locle apple authorized reseller en nog wat zaak) in Enschede gebeurt? Ze zijn dicht en een stikertje op de deur zit: "wegens omstedigheden gesloten".

Ik heb egenlijk een hoes snel nodig (morgen!) omdat ik zondag op reis ga... Weet iemand een gewone (straat)winkel waar 13" hoesen te koop zijn? Bij de dynabyte, dixons, mediamarkt enz. vandaag geweest en ze hadden aleen 15" hoezen...
Hmmz, ik moet nog steeds een nieuwe batterij van ze krijgen... :)

Anyway, er zit nog een soort mac zaak in enschede, weet alleen niet of je ook zelf op kan halen. www.macstuff.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn macbook paar dagen geleden gekocht in New york (fift avenue)
maar nu zit er eens us power adapter bij, dus met amerikaanse stekker.. Heeft iemand hier een oplossing hoe ik aan de europese kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
die is gewoon te bestellen op apple.nl

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Eswip schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:50:
[...]

Hmmz, ik moet nog steeds een nieuwe batterij van ze krijgen... :)

Anyway, er zit nog een soort mac zaak in enschede, weet alleen niet of je ook zelf op kan halen. www.macstuff.nl
Ik ben afgelopen week nog bij ze geweest, toen was er niets aan te hand. Wegens omstandigheden kan natuurlijk altijd voorkomen, ik zou niet gelijk het ergste denken :-)

Bij MacStuff kan je prima dingen ophalen, dat heb ik ook al eens gedaan. Betalen kan alleen contact en je kunt het beste van tevoren even een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flydesign.nl schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:58:
[...]

Ik ben afgelopen week nog bij ze geweest, toen was er niets aan te hand. Wegens omstandigheden kan natuurlijk altijd voorkomen, ik zou niet gelijk het ergste denken :-)

Bij MacStuff kan je prima dingen ophalen, dat heb ik ook al eens gedaan. Betalen kan alleen contact en je kunt het beste van tevoren even een afspraak maken.
Nu (14:00) gebeld met macstuff en kreeg geen antwoord. Blijkbaar zijn ze gesloten op zaterdag.

Dus mischien effe google "13" hoes Enschede"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:31:
[...]

Volgens mij verkoopt ifixit bijna alle onderdelen van de Macbook :)
nope, dat is zo'n beetje de eerste site die ik doorgespit heb.

voor alle apple notebooks kan je wel spareparts vinden, maar die voor de macbook zijn nog best lastig!
(btw, prijsverschil tussen zo'n metalen bodypart (MBpro) en plastic (MB) is echt huge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:48:
[...]

Seashore. Is wel traag vanwege de Rosetta emulatie, maar verder een prima programma.
Seashore is al eeuwen Universal ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Seashore is al eeuwen Universal ;)
:$

Dan heb ik nog een heeeeele oude versie :P

Afbeeldingslocatie: http://img168.imagevenue.com/loc540/th_14255_Picture_2_122_540lo.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

begintmeta schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:51:
Je kunt altijd gebruik maken van de regels wat betreft koop op afstand. Ook denk ik dat er wel winkels zijn die je het scherm vooraf zullen laten bekijken. Heb je al wat gebeld of geprobeerd?
Ik heb mijne gekocht in de apple store Bossina in Groningen. Daar heb ik gezegd dat ik eerst op dode pixels wilde checken. Daar werd op gereageerd alsof het de normaalste vraag van de wereld was. Gechecked en geen dode pixels. Mijn MB 13,3' 2,00 ghz met 2 gig geheugen gekocht. Mijn broertje heeft precies hetzelfde gedaan in dezelfde winkel enkele weken later (was onder de indruk).

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troxx schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:35:
[...]

Ik heb mijne gekocht in de apple store Bossina in Groningen. Daar heb ik gezegd dat ik eerst op dode pixels wilde checken. Daar werd op gereageerd alsof het de normaalste vraag van de wereld was. Gechecked en geen dode pixels. Mijn MB 13,3' 2,00 ghz met 2 gig geheugen gekocht. Mijn broertje heeft precies hetzelfde gedaan in dezelfde winkel enkele weken later (was onder de indruk).
Dat is gelukkig dan ook de normaalste vraag van de wereld :)
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.