[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 11.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een MacBook White aan te schaffen, echter vraag ik mij af of ik niet nog even moet wachten....

Leopard komt binnenkort (wanneer precies ...?) uit en ik zou deze toch wel graag willen hebben.

Stel ik koop nu een MacBook, kan ik dan wanneer Leopard uit is deze kosteloos installeren?

Wanneer komt Leopard precies uit? Is het het wachten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:20
www.google.com weleens gebruikt?

Lente 2007, meer is er niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:59:
Ik overweeg om een MacBook White aan te schaffen, echter vraag ik mij af of ik niet nog even moet wachten....

Leopard komt binnenkort (wanneer precies ...?) uit en ik zou deze toch wel graag willen hebben.

Stel ik koop nu een MacBook, kan ik dan wanneer Leopard uit is deze kosteloos installeren?

Iets is nooit kosteloos, ze gaan geen gratis besturingssystemen uit delen.
Het blijft commercie

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:42:
[...]

Iets is nooit kosteloos, ze gaan geen gratis besturingssystemen uit delen.
Het blijft commercie
+1 inzichtvol.

Sommige mensen zien Apple wel eens als een geloof, of een goed doel, maar nee, het enige wat ze van je willen is je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:16:
[...]

Nee, verder niks geinstalleerd. LED brandt niet, nee. Safemode exact zelfde foutmelding. Ik heb de melding overigens sinds ik ook Windows XP had geinstalleerd en dat daarna ervanaf gehaald heb. Ik weet niet of het daarmee samenhangt? Is Bill Gates ermee aan de haal gegaan?
Probeer eens een externe hardeschijf via een van de usb-poorten aan te sluiten en/of een externe kaartlezer, als (een van) die niet werkt dan heb je een grote kans dat het interne usb-circuit gaar is en dat die vervangen moet worden. Ik heb hier namelijk last van het hetzelfde probleem, want als ik een hardeschijf via usb aansluit, dan merkt de hardeschijf dat die aangesloten is en opstart, maar OS X doet er verder niks mee. Het enige dat wel werkt is een optische muis, maar de rest van de usb-apparaten die ik heb en regelmatig aansluit (die hardeschijf en kaartlezer) werken niet. Ik ben mijn met mijn MacBook Pro terug naar de Applewinkel geweest en die constateerde dat er inderdaad de hardware vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:59:

Het is maar wat je binnenkort noemt. Het is minimaal nog een half jaar wachten voordat het gereleased wordt. Wachten? Nee, gewoon meteen kopen en voortaan ook gewoon eens een topic doornemen want dit is niet de eerste keer dat dit gevraagd wordt (eerder de 30e keer). Wil je Leopard dan kun je die kopen wanneer die uitgekomen is. Tiger is niet compleet useless ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een 1680x1050 scherm aan me macbook hangen als primary scherm in extended mode. Ik gebruik ook virtuadesktop met 4 desktops dus dat komt neer op 8 desktops met 2 schermen.

Nu als ik me primary scherm van me macbook disconnect dan wordt de macbook automatisch weer het primary scherm. Hierna heb ik op me macbook maar de helft van de virtual desktops. Ook verkleine alle programma's de lay-out om passend op 1280x800 te passen.

Nu is de vraag als ik me andere scherm dan weer aan me macbook aansluit of er een mogelijkheid is om de programma lay-out indelingen van me 8 virtualdesktop weer te restoren na de oude positie want ik moet op dit moment steeds weer alle schermen van de programma's resizen naar een groter voormaat. En dat zijn toch gouw zo'n 8 minimaal die altijd open staan.

Is daar misschien een programma'tje voor of een osx instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:03:
[...]

Probeer eens een externe hardeschijf via een van de usb-poorten aan te sluiten en/of een externe kaartlezer, als (een van) die niet werkt dan heb je een grote kans dat het interne usb-circuit gaar is en dat die vervangen moet worden. Ik heb hier namelijk last van het hetzelfde probleem, want als ik een hardeschijf via usb aansluit, dan merkt de hardeschijf dat die aangesloten is en opstart, maar OS X doet er verder niks mee. Het enige dat wel werkt is een optische muis, maar de rest van de usb-apparaten die ik heb en regelmatig aansluit (die hardeschijf en kaartlezer) werken niet. Ik ben mijn met mijn MacBook Pro terug naar de Applewinkel geweest en die constateerde dat er inderdaad de hardware vervangen moet worden.
Beide USB poorten werken wel gewoon maar het heeft er toch iets mee te maken omdat ik het wel eens heb meegemaakt dat ik een USB stick erin deed en dat de iSight het erna wel deed. Ik denk een slechte schakelaar of zo of een slecht stukje mobo.

Als ik mijn scherm beweeg of aan de zijkanten van mijn toetsenbord druk dan flikkert het LCD scherm. Iets zit dus niet helemaal lekker. Maar ik wil me MacBook geen weken kwijt zijn voordat ik een tijdelijke andere laptop heb. Voordat ik dat geregeld heb ga ik nog niet naar Apple toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:37:
Heb sinds kort een 1680x1050 scherm aan me macbook hangen als primary scherm in extended mode. Ik gebruik ook virtuadesktop met 4 desktops dus dat komt neer op 8 desktops met 2 schermen.

Nu als ik me primary scherm van me macbook disconnect dan wordt de macbook automatisch weer het primary scherm. Hierna heb ik op me macbook maar de helft van de virtual desktops. Ook verkleine alle programma's de lay-out om passend op 1280x800 te passen.

Nu is de vraag als ik me andere scherm dan weer aan me macbook aansluit of er een mogelijkheid is om de programma lay-out indelingen van me 8 virtualdesktop weer te restoren na de oude positie want ik moet op dit moment steeds weer alle schermen van de programma's resizen naar een groter voormaat. En dat zijn toch gouw zo'n 8 minimaal die altijd open staan.

Is daar misschien een programma'tje voor of een osx instelling?
Wordt erg lastig..
Misschien kan automator iets voor je betekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[quote]ppl schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:06:

Goed. I'm out of here. Als iemand wat nodig heeft van me: PM maar. Op deze manier gaat er niet verder gepraat worden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:21:
[...]

Wordt erg lastig..
Misschien kan automator iets voor je betekenen ?
Ben pas overgegaan op een mac dus heb nog niks met automator gedaan, weet wel ongeveer wat het is. Morgen maar even gaan kijken of ik iets in elkaar kan prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 02:01:
[quote]ppl schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:06:

Goed. I'm out of here. Als iemand wat nodig heeft van me: PM maar. Op deze manier gaat er niet verder gepraat worden.
't is een vrij irritante vraag die veel te vaak gesteld wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Mijn trackpad begint na een half jaar een (heel) klein beetje te verkleuren. Ik stoor me er nog niet echt aan. Behalve als hij echt in het licht staat valt het op.. Ik zit te twijfelen de topcase te laten vervangen bij de Apple Store in A'doorn..

Echter heb ik daar ook mijn geheugen laten uitbreiden, en de knuppels die daar werken flikkeren gwoon mn Macbook op de kop op hun balie, en zitten te wrikken en te krassen met dat ding, oftewel, krassen op de achterkant van het scherm. Nu vraag ik me af of ze de kwaliteit, en de expertise in huis hebben om mijn Macbook veilig van een nieuwe topcase te voorzien. Misschien dat iemand het al eens eerder in A'doorn heeft laten doen, en er ervaringen mee heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

JeroenGans schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:30:
Mijn trackpad begint na een half jaar een (heel) klein beetje te verkleuren. Ik stoor me er nog niet echt aan. Behalve als hij echt in het licht staat valt het op.. Ik zit te twijfelen de topcase te laten vervangen bij de Apple Store in A'doorn..

Echter heb ik daar ook mijn geheugen laten uitbreiden, en de knuppels die daar werken flikkeren gwoon mn Macbook op de kop op hun balie, en zitten te wrikken en te krassen met dat ding, oftewel, krassen op de achterkant van het scherm. Nu vraag ik me af of ze de kwaliteit, en de expertise in huis hebben om mijn Macbook veilig van een nieuwe topcase te voorzien. Misschien dat iemand het al eens eerder in A'doorn heeft laten doen, en er ervaringen mee heeft?!
Pfff heel onproffesioneel vind ik dat, zoiets weet je toch als winkel dat de boel snel krast, dan leg je er toch gewoon iets van een doek onder desnoods een theedoek ofzo, nouja verder geen ervaringen helaas, maar ik zou al een andere Apple store gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een half jaar zou ik de topcase niet betaald laten vervangen. Je hebt nu eenmaal een wit apparaat en daar zie je dingen op. Bovendien gebruik je het ook nog eens dagelijks neem ik aan. Ik zou het iig niet elk half jaar gaan vervangen als ik jou was.

Kom ik bij mijn andere puntje. In dit topic staan veel negatieve ervaringen en minpunten, terwijl de iBook geroemd werd. Is de MacBook daadwerkelijk zo slecht en is het op dit moment wel een goede investering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 08:28:
't is een vrij irritante vraag die veel te vaak gesteld wordt.
Wat? Of ppl normaal kan doen tegen mensen? (want dat ge-jij jij jij en ik weet het beter komt me een beetje de keel uit. als 'ie het niet met me eens is kan dat ook zonder 'jij bent dom' en 'jij vertelt onzin', 'jij hebt er geen ervaring mee' en 'jij flamed'.)

[ Voor 33% gewijzigd door burne op 26-12-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:31:
[...]

Wat? Of ppl normaal kan doen tegen mensen?
Of men niet beter kan wachten op $release van $willekeurig_toekomstig_product en $wanneer_dat_dan_precies_is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:23:
Na een half jaar zou ik de topcase niet betaald laten vervangen. Je hebt nu eenmaal een wit apparaat en daar zie je dingen op. Bovendien gebruik je het ook nog eens dagelijks neem ik aan. Ik zou het iig niet elk half jaar gaan vervangen als ik jou was.
Eh, standaard verkleurd de topcase niet. Dat doet alleen een klein aantal topcases, uit een bepaalde productielijn. 1 keer vervangen en je hebt er geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:23:
Eh, standaard verkleurd de topcase niet. Dat doet alleen een klein aantal topcases, uit een bepaalde productielijn. 1 keer vervangen en je hebt er geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

CyBeR schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:33:
[...]

Of men niet beter kan wachten op $release van $willekeurig_toekomstig_product en $wanneer_dat_dan_precies_is.
Daar ging het (zeer onjuiste) verhaal van burne niet over. Zijn verhaal ging over hoe garantie e.d. bij Microsoft ging terwijl hiervan niets klopt. Je koopt bij Microsoft geen computer, je koopt bij Microsoft zelfs geen Windows of Office. Die dingen kun je alleen in de winkel kopen. Hier in Nederland en de EU is het dan zo dat je zaken doet met de winkel. Garantie is daar ook onderdeel van. Heb je dus een probleem met je computer dan moet je bij de winkel zijn en niet bij Microsoft! Dat veel winkels je daar naar toe sturen doet niets af aan die zaak, zij behoren dat toch echt zelf op te lossen. Als je bij Dell iets koopt dan moet je bij Dell zijn voor de garantie. Koop je iets bij Apple dan moet je bij Apple zijn voor garantie. Koop je iets bij amac dan moet je bij amac zijn voor de garantie. Dat is nou eenmaal hoe de wetgeving hier in Nederland en de EU op dit gebied in elkaar steekt, niets meer en niets minder. Bij Apple, IBM/Lenovo, HP (business versie), Asus, etc. heb je overigens nog wel wat mazzel, ze doen vaak de garantie wereldwijd. Bij Apple is het nog mooier geregeld omdat je bij iedere winkel die maar een Apple gecertificeerde repair centre is je ook je garantie kan komen claimen (zoals hier wel vaker in het topic vermeldt staat). Dat laatst is iets wat de pc laptops niet bieden. Het verhaal van Burne dat het afvragen is wat voor garantie je krijgt bij Microsoft is dus onjuist. Als consument doe je daar geen zaken mee en dus heb je er ook geen garantie, die ligt bij de winkel waar je je spullen koopt. Op gebied van software is het al helemaal moeilijk, vaak heb je daar dan ook geen support op. Zodra je iets hebt verkloot vragen ze je allemaal 1 ding: zet het systeem terug naar de fabrieksinstellingen en kijk of het probleem weg is, zo niet, kom dan maar weer terug. Apple is daar niet anders in. Software is ontzettend moeilijk te supporten omdat je er vanalles aan kunt instellen en je dus echt geen flauw idee hebt hoe het systeem van de klant met het probleem in elkaar zit. Om die reden laten ze je altijd weer de boel terug zetten naar de fabrieksinstellingen, dat systeem kennen ze wel. Zodra je dingen zelf hebt lopen te verkloten krijg je gewoon geen support, dat wordt gezien als userabuse. Met name het volgende stukje is om bovenstaande verhaal dus simpelweg onjuist en niets meer dan een flame:
Ik geef je zo maar even een nadeeltje van het kopen bij sockpuppets van Microsoft. Ik had vannacht rond vijf uur een probleempje en da's binnen een half uurtje dankzij een stel nerds (niet dat ik er zelf geen ben) gratis en voor niets verholpen.
Als je wat wil bijdragen aan dit topic/forum, prima maar doe het dan wel met de juiste informatie en ga niet lopen propaganderen. Gezien burne z'n reactie vind ik het echt niet raar dat niet-Apple users de Apple gebruikers als fanboys zien. Daarnaast mag burne ook zeker eens wat lessen hebben in respect tonen. Laat een ander nou eens in z'n waarde, kan jou het schelen of iemand nou liever een Windows pc laptop aanschaft i.p.v. een Apple notebook nadat Apple hem uiterst onbeschoft heeft behandeld. Ik vind het niet raar dat mensen dan iets hebben van "dikke vinger". Ergens zit een grens. Man, het is maar een apparaat hoor, je gaat niet dood als iemand liever Windows of Linux of whatever wil gebruiken. Het gaat hier om de discussie over de Macbook, niet om zieltjes te winnen, het is hier geen kerk. Weer ontopic dus.
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:37:
Dat hoeft niet zo te zijn. Je hebt een aantal manieren van dual screen. Bij eentje wordt de desktop opgerekt tot het beeldoppervlak van beide schermen. In dit geval ziet het OS maar 1 (heel erg breed) beeldscherm. De andere mogelijkheid maakt gebruik van 2 verschillende schermen waarbij het OS dan ook echt 2 verschillende schermen ziet. In dat eerste geval heb je dus netzoveel virtuele desktops als wanneer je er geen extern scherm aan hebt gehangen: 4 stuks. Hoe dat bij de 2e manier zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:21:
[...]

Daar ging het (zeer onjuiste) verhaal van burne niet over.
Je hebt gelijk, ik had 't verkeerd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Bartjeee schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:27:
Ben er net achter gekomen dat de batterij van mijn MacBook kapot is, heb een andere geprobeerd. Woensdag maar naar Apple bellen ik verwacht dat ze de accu gewoon vervangen :). Wel vervelend dit.
Die van mij is nu ook stuk. Hij is 3 dagen zonder stroom geweest, en nu laadt ie niet meer.
Het lampje blijft groen, en wordt geen enkele keer oranje.
Gisteravond op bed was het helemaal leuk. Lig je daar een serie te kijken, verplaats je je been, en ineens is het scherm zwart. Handig die MagSafe.
Heb Mexpert gebeld, en die vertelden dat ik ff langs moest komen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Murcielago schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:07:
[...]

Die van mij is nu ook stuk. Hij is 3 dagen zonder stroom geweest, en nu laadt ie niet meer.
Het lampje blijft groen, en wordt geen enkele keer oranje.
Gisteravond op bed was het helemaal leuk. Lig je daar een serie te kijken, verplaats je je been, en ineens is het scherm zwart. Handig die MagSafe.
Heb Mexpert gebeld, en die vertelden dat ik ff langs moest komen.
Als je geen Applecare hebt en je macbook niet bij mexpert hebt gekocht, eerst ff Apple helpdesk bellen. Mijn batterij heeft het ook begeven. Heb eerst Apple zelf gebeld, die maakten een ticket aan en vertelden dat ik hem bij mexpert in kon leveren. Als ik dit niet had gedaan, zou het me 15 euro kosten. Nu is het gratis. Anyway, ik heb mijn nieuwe batterij nog niet.. hoop dat die snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik heb mexpert gebeld en die hadden het erover dat als het een defecte batterij was, dat ie gratis vervangen kon worden. Wat moet ik met AppleCare dan? De mijne is nog geen jaar oud. De Apple Support bellen hoort er officieel niet meer bij, maar ik zal het zo ff proberen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Murcielago schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:03:
Ik heb mexpert gebeld en die hadden het erover dat als het een defecte batterij was, dat ie gratis vervangen kon worden. Wat moet ik met AppleCare dan? De mijne is nog geen jaar oud. De Apple Support bellen hoort er officieel niet meer bij, maar ik zal het zo ff proberen.
Die medewerker daar streepte de 15 euro "onderzoekskosten oid" door omdat ik dus al had gebeld met Apple zelf. De batterij zelf krijg je idd gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

JeroenGans schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:30:

Uhm als dat is wat men geheugen uitbreiden noemt, en dat ook nog eens als zijnde Authorized Service Provider dan zou ik toch eens in de pen klimmen. Want zoals je het daar beschrijft is ronduit onprofessioneel. Ik heb zelf een tijdje bij een Apple Centre gewerkt en daar de service balie gedraaid (en dus ook reparaties, uitbreidingen etc uitgevoerd). Als je geheugen vervangt in willekeurig welke Mac, dan dient die machine op een antistatic mat te liggen, en dien je zelf een polsbandje te dragen. Wrikken en krassen is er echt niet bij, de hardware dient voorzichtig behandeld te worden en er mag absoluut geen schade -dus ook geen consmetische- worden toegebracht aan de Mac.

Afbeeldingslocatie: http://www.maplin.co.uk/images/full/-145i0.jpg
^^Antistatic mat en polsbandje

Waar gehakt wordt vallen spaanders, maar even op de balie een Mac uit elkaar trekken is wel heel slecht. |:(

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

CyBeR schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:07:
Dat klinkt idd als een brakke accu.
Dat was het ook. Dit werd echter pas onderkend nadat ik hem voor de tweede keer ter reparatie bracht. Ze konden het bij de technische dienst niet reproduceren. Het uitvallen ging namelijk over voordat ik hem kon brengen. Het verkleurde bovenblad werd wel netjes vernieuwd. Vorige week woensdag viel hij weer uit en heb ik hem direct naar de winkel gebracht. Zaterdag kon ik hem weer ophalen met een nieuwe accu.

De gladde accu vloekt nu wel een beetje met de rest van de bekraste onderkant :)

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Laatst online: 09-09 22:14
blimmel schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:27:
[...]

De gladde accu vloekt nu wel een beetje met de rest van de bekraste onderkant :)
Haha, nou, je mag mijn accu wel hoor, zitten de nodige krassen op. Maar goed, ik heb mijn MB nu sinds begin oktober, en eigenlijk geen problemen gehad. Ik heb er wel 1 Gb RAM in zitten, en dat werkt wel een stuk fijner als de 512 MB(zoals mensen ook al vermelden). Soms nog wel wat kleine probleempjes met opstarten, dan slaat het ding vast ofzo, maar ja, het blijft ook maar een computer he.
Nog even over dat Apple Center in A'Doorn, dat personeel is geloof ik ook niet heel erg slim. Ik kwam daar om een draadloos toetsenbord te kopen, en ze beweerden doodleuk dat het ding via infrarood werkte. Ja, tuurlijk ,er staan ook maar 4 Bluetooth logo's op de doos..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Toen ik vandaag weer even geirriteerd werd door het gewhine van mijn macbook vroeg ik me af of dit probleem inmiddels is opgelost?
Bij de Macbook Pro werd dit opgelost met een nieuw logicboard, maar is dat ook het geval bij de macbooks?

Mijn macbook is overigens van week 39.

[ Voor 8% gewijzigd door .NCK op 27-12-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon terugsturen. Heel simpel. En anders er iemand in winkel naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Ik heb hem al sinds 21 oktober, dus nog een core duo. Maar aangezien ze het bij de MBP hadden opgelost vroeg ik me af of dit bij de macbook ook het geval was.
Anders moet ik met applecare gaan bellen (hij komt van de online store) en die helpen volgens mij ook niet.

Verwijderd

Op het moment brand er non-stop een rood ledje in mijn 3.5mm jackplug gat, voor de koptelefoon. Leuk effect, maar weet iemand soms het hele idee hierachter? :P

• JeroenGans
  • Laatst online: 11-09 21:46
Kamikaza schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:54:
[...]

Haha, nou, je mag mijn accu wel hoor, zitten de nodige krassen op. Maar goed, ik heb mijn MB nu sinds begin oktober, en eigenlijk geen problemen gehad. Ik heb er wel 1 Gb RAM in zitten, en dat werkt wel een stuk fijner als de 512 MB(zoals mensen ook al vermelden). Soms nog wel wat kleine probleempjes met opstarten, dan slaat het ding vast ofzo, maar ja, het blijft ook maar een computer he.
Nog even over dat Apple Center in A'Doorn, dat personeel is geloof ik ook niet heel erg slim. Ik kwam daar om een draadloos toetsenbord te kopen, en ze beweerden doodleuk dat het ding via infrarood werkte. Ja, tuurlijk ,er staan ook maar 4 Bluetooth logo's op de doos..... :P
Goedkope studentjes hea.. Kwam een keer binnen rond een uur of 1, zitten ze met een flesja cola, onderuitgezakt achter een 30 ACD een filmpje te kijken :X

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:26:
Op het moment brand er non-stop een rood ledje in mijn 3.5mm jackplug gat, voor de koptelefoon. Leuk effect, maar weet iemand soms het hele idee hierachter? :P
de uitgang is zowel analoog als optisch. Dat ledje zou alleen mogen branden wanneer de SPDIF functie aanstaat. Werkt het wel gewoon als je er een jackplug instopt?

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:07:
[...]

de uitgang is zowel analoog als optisch. Dat ledje zou alleen mogen branden wanneer de SPDIF functie aanstaat. Werkt het wel gewoon als je er een jackplug instopt?
Een Jackplug werkt prima. Het is dus echt de koptelefoonuitgang, niet die daarboven. Want die daarboven, dát is toch de optische uitgang?

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:09:
[...]

Een Jackplug werkt prima. Het is dus echt de koptelefoonuitgang, niet die daarboven. Want die daarboven, dát is toch de optische uitgang?
er boven? We hebben het allebei over de MacBook toch?

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macbook/images/designtopimageleft20061108.jpg

Optical digital/headphone: geluid uit
Optical digital/audio: geluid in

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
mijne brand in windows continu, maar daar werkt ookj de jack niet naar behoren aangezien ik geluid uit de koptelefoon en de speakers krijg, iemand een idee?

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Ik heb op 25 december mijn MacBook White (standaard model) besteld. Direct het geld over gemaakt en vandaag is de status van mijn bestelling veranderd in "Verzonden".

Als ik naar de geschatte leverdatum kijk zie ik 02.01.2007 staan. Is het bij jullie wel eens voorgekomen dat de bestelling éérder dan de geschatte leverdatum aankwam?

Dus is het reeel om te denken dat de bestelling morgen binnenkomt?

Verwijderd

zou kunnen, als je de standaard model hebt zoals je zegt komt hij waarschijnlijk niet helemaal uit shanghai maar gewoon uit nederland en de mijne was er ook twee dagen na verzenden dus zaterdag zou kunnen, anders wordt het toch de 2e ivm nieuwjaar he :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:52:
zou kunnen, als je de standaard model hebt zoals je zegt komt hij waarschijnlijk niet helemaal uit shanghai maar gewoon uit nederland en de mijne was er ook twee dagen na verzenden dus zaterdag zou kunnen, anders wordt het toch de 2e ivm nieuwjaar he :|
Ja, op zaterdag leveren ze niet... dus ik heb pech denk ik :(

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:29:
[...]

er boven? We hebben het allebei over de MacBook toch?

[afbeelding]

Optical digital/headphone: geluid uit
Optical digital/audio: geluid in
Je hebt gelijk :)
loser180 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:37:
mijne brand in windows continu, maar daar werkt ookj de jack niet naar behoren aangezien ik geluid uit de koptelefoon en de speakers krijg, iemand een idee?
Even de laatste bootcamp drivers op CD fikken en installeren :)

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
die draai ik?

Jouw naam in onder mijn Post

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:46:
Ik heb op 25 december mijn MacBook White (standaard model) besteld. Direct het geld over gemaakt en vandaag is de status van mijn bestelling veranderd in "Verzonden".

Als ik naar de geschatte leverdatum kijk zie ik 02.01.2007 staan. Is het bij jullie wel eens voorgekomen dat de bestelling éérder dan de geschatte leverdatum aankwam?

Ja bij de mijne gingen er ook ineens 5 dagen vanaf, 't is dat ik niet thuis was anders had ik hem binnen 4 dagen thuis gehad maar omdat kerst er tussen zat moest ik dus nog is 5 dagen wachten |:(
maar goed ik heb hem nu en ik wil eigenlijk nooit meer iets anders Parallels werkt zeer goed, en is fucking snel, ik heb wel eens andere verhalen gehoord, misschien door de C2D?.
Ik heb nog geen geheugen problemen gehad, aleen tijdens de WinXP installatie begon hij behoorlijk hard te werken, voor mij is 1GB meer als genoeg.

Verwijderd

JeroenGans schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:44:
[...]

Goedkope studentjes hea.. Kwam een keer binnen rond een uur of 1, zitten ze met een flesja cola, onderuitgezakt achter een 30 ACD een filmpje te kijken :X
Gelukkig worden er tegenwoordig strengere eisen gesteld voordat het personeel wordt aangenomen. Heb namelijk ook slechte ervaring met het personeel daar.

Verwijderd

Underworld schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:58:
[...]

Ja bij de mijne gingen er ook ineens 5 dagen vanaf, 't is dat ik niet thuis was anders had ik hem binnen 4 dagen thuis gehad maar omdat kerst er tussen zat moest ik dus nog is 5 dagen wachten |:(
Achterlijk dat Apple zich wat van het christelijk geloof aantrekt :r :r

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Iemand kan een MacBook oude stijl MA255LL/A kopen in de VS waar ze nu studeert. Gaat $799 dollar kosten. Heb haar maar gezegd dat ze het moet doen.

Verwijderd

Ik hoop alleen niet dat dat één van de eerste Macbook is.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is een van de laatste, de serie die nog op de plank stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:46:

Ik heb mijn macbook besteld in de nacht van 27 op 28 december. Mijn geschatte leverdatum staat ook op 2-1.2007. Ik denk dat het niets zegt. Daarbij zegt Apple zelf dat dit een grove schatting is. Zoals eerder gezegd, bij een standaard configuratie zal het niet zolang duren. Overigens zou ik eens naar je trackingnumber kijken. Mijne wordt bijv verstuurd via UPS, en zal 29 dec verstuurd worden. Wie weet krijg je hem morgen zelfs. En anders heb je nog iets leuks voor na het nieuwe jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

K'heb vandaag voor de 2de x een probleem gehad met data corruptie op mijn mac, 2x exact hetzelfde scenario, ik kom bij een vriend, leech wireless wat data telkens tss de 3-4Gb, kom thuis, niets aan te vangen met die data. Ik klapte hem in beide gevallen vrij snel dicht nadat de data gekopieerd was maar zeker niet voor het einde van de status indicater, data komt via wireless van een smb share.

De eerste x was er ook nog wat mis met preferences uit mijn home dir en was er een nieuwe dir in /Users verschenen, hij wilt niet ontwaken uit sleep, na reboot wilt hij niet meteen inloggen, erg irritant.

Ik gebruikte filevault, nu niet meer, hoop dat dit de problemen oplost.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje: gebruik iemand bluetooth om met de printer te communiceren? Ik heb ergens op de internet adpatertjes gezien die in de USB poort van de printer passen en een bluetooth verbinding maken met een bluetooth-uitgerust computer. Prijs was omgeveer dezelfde met gewone USB wireless sticks. Dit is helaas nergens te vinden in nederlandse online winkels. In de Mediamarkt en een locale computerzaak erover gevraagd maar de antwoorden waren: oh ja, er is een wireless printer server die ja kan kopen maar verder niks. Ik ben helaas niet geintereseed om 50 euro te geven voor dat ding (hij biedt meer mogelijkheden die ik wil eigenlijk).

Toch, heriner me dat bluetooth specifiek ondworpen was om alle cabels in de kantoor te vervangen, inclusief printer cabels. Vreemd hoe de printermakers die niet standaard in hun producten hebben.

Ik heb een HP C3180 besteld met mijn MB maar hij is aleen via USB aan te sluiten. Gezien dat ik een laptop nu heb, het is toch beter om zonder veel cabels mee te kunnen werken... Dus mijn vraag boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Waarom zou het niet werken ?
Bluetooth is verder universeel, daar hoeft niet speciale MacBook compatibility voor te zijn, misschien wel driver compatibility maar dat ligt aan de manier hoe de data naar de printer wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik niet. Aleen dat er geen USB bluetooth adaptertjes speciaal voor printers in onze winkels zijn. Ik kan gewone USB-bluetooth adapters (sticks) vinden maar: 1) die passen niet in de printer USB aansluiting en 2) ik denk dat zij niet zullen werken als zij niet getest zijn op printers.

Verder is inderdaad mijn vraag niet special voor het Macbook, maar het is toch een computer vraag :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom is een wifi printerserver niks? Dan kun je hem nog aan andere computers koppelen, en heb je een veel groter bereik.

Bluetooth voor printers is meer iets dat leuk is voor kleine fotoprintertjes en bluetooth-GSMs. En wat betreft die bluetooth USB-stick: Die werkt alleen als je hem aan je Macbook hangt, niet echt nuttig dus.

Maar als het toch persee over bluetooth moet: pricewatch: Conceptronic CBTPU Bluetooth printerserver (USB, 1394)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Waarom zou je een Macbook kopen als je pen en papier hebt? Kom op zeg ! Help die gast gewoon, hij vraagt niet om alternatieven, hij vraagt of die dingen bestaan. Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten. Heeft alek_a al eens gezocht op bluetooth printerserver o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik help hem toch?

Ik zeg alleen maar dat een bluetooth printerserver onzin is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nu dat ik 'nbeetje heb rond gezocht, zie ik dat de wireless ding eigenlijk goedkoper is dan de bluetooth... Maar beide zijn printerservers en dus bedoelt voor kantoren etc. waar meer printers en computers zijn.

Ik wil aleen een cable-replacement spul, niks verder. Hoewel, het lijkt dat die ook zo'n 50 euro te zijn, aangeboden door amazon.com etc (deze). Andere zijn van Epox en Trust maar ik kan ze niet vinden, al heb ik 30mins gezocht. Hoe kan dat: gewone USB bloetooth adapter voor computers is 20 euro en de ene voor printers 50? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 19:14 . Reden: links togevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Misschien kan je met dit printservertje wat: http://www.conceptronic.n...Prod_ID=1093&Prod=CPSERVU
Het werkt prima bij mijn zus vorig weekend, mijn mac herkende printer ook via het draadloos netwerk.

Oh, je hebt een all-in-one printer die printers heb ik nog nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen met deze cheap printservers. Ik wens je veel succes!

[ Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 29-12-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:29:
[...]

Ik heb mijn macbook besteld in de nacht van 27 op 28 december. Mijn geschatte leverdatum staat ook op 2-1.2007. Ik denk dat het niets zegt. Daarbij zegt Apple zelf dat dit een grove schatting is. Zoals eerder gezegd, bij een standaard configuratie zal het niet zolang duren. Overigens zou ik eens naar je trackingnumber kijken. Mijne wordt bijv verstuurd via UPS, en zal 29 dec verstuurd worden. Wie weet krijg je hem morgen zelfs. En anders heb je nog iets leuks voor na het nieuwe jaar. :)
Hah! Ik heb hem vanochtend ontvangen. Ik ben er super blij mee.. Snelle service van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw een bizar probleem :| Ik begin het wat te krijgen van die Apple producten (ik voel de fanboys alweer aankomen - niks slechts zeggen Apple - ), allemaal van die bizarre problemen...
[/rant]
Dussss:
Bij het surfen op de Madonna website viel me op dat mijn wireless verbinding continu uitviel telkens ik een ander liedje kies met die ingebouwde player bovenaan. Ik ben benieuwd of jullie dit probleem ook hebben of niet.
Steps to reproduce the problem:
  1. Gebruik een browser (Safari, Firefox, ...) en surf naar http://www.madonna.com/
  2. Gebruik de music-player rechtsbovenaan en verander wat tracks. Gewoon blijven klikken op next track (10 x ofzo)
  3. Zie uw wireless verbinding uitvallen
Hebben jullie dat ook? Of ligt het aan mijn Macbook met flikkerend scherm, die whined zoals het geen naam heeft of ligt het aan OS X?

Hier is de console output (hulpprogramma's -> console), mijn Airport is en1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
===== vrijdag 29 december 2006 21.04 u. Europe/Brussels =====
CurrentSet updated to 0 (Automatic)
CurrentSet updated to A3A53D54-1465-4ECC-BE9E-1A609B2B3A78 (Thuis)
Dec 29 21:05:26 MacBookTim mDNSResponder: setsockopt - IP_ADD_MEMBERSHIP error -1 errno 49 (Can't assign requested address)
Dec 29 21:05:26 MacBookTim mDNSResponder: SetupActiveInterfaces:   v4 socket-1   en2(8) 00:00:00:00:00:00 InterfaceID 01816400 10.37.129.2/24 FAILED
Dec 29 21:05:26 MacBookTim mDNSResponder: setsockopt - IP_ADD_MEMBERSHIP error -1 errno 49 (Can't assign requested address)
Dec 29 21:05:26 MacBookTim mDNSResponder: SetupActiveInterfaces:   v4 socket-1   en3(9) 00:00:00:00:00:00 InterfaceID 01817600 10.211.55.2/24 FAILED
Dec 29 21:05:26 MacBookTim mDNSResponder: Repeated transitions for interface en1 (FE80:0000:0000:0000:0217:F2FF:FE4C:C9CA); delaying packets by 5 seconds
Dec 29 21:05:26 MacBookTim mDNSResponder: mDNS_SetPrimaryInterfaceInfo V4 address - incorrect type.  Discarding.
Dec 29 21:05:30 MacBookTim mDNSResponder: Repeated transitions for interface en2 (10.37.129.2); delaying packets by 5 seconds
Dec 29 21:05:30 MacBookTim mDNSResponder: Repeated transitions for interface en3 (10.211.55.2); delaying packets by 5 seconds
Dec 29 21:05:36 MacBookTim mDNSResponder: Repeated transitions for interface en1 (192.168.2.100); delaying packets by 5 seconds

Dit nadat de verbinding verloren is (geen melding) en nadat ik via Locatie mijn locatie nog eens aangeduid heb. Benieuwd of het bij jullie ook voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

nee bij mij blijft de verbinding (helaas voor jou) gewoon in stand... heb flink geklikt, en in het begin rustig aan om de 10sec een volgend nr gepakt... tsja, vervelend die problemen, heb zo geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:16:
[...]

Achterlijk dat Apple zich wat van het christelijk geloof aantrekt :r :r
UPS, Apple had een verwachte levertijd van 2 dagen ofzo dus aan hun lag het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:30:
[...]

UPS, Apple had een verwachte levertijd van 2 dagen ofzo dus aan hun lag het niet
Ik zal voortaan mijn sarcasme aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 08:31
Jongens effe een vraagje...ik heb sinds kort de Mighty mouse wireless....en vroeg me af wat voor muis mat jullie daarvoor gebruiken? Ik ben een razer diamondback met Mantis pad gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:51:
Jongens effe een vraagje...ik heb sinds kort de Mighty mouse wireless....en vroeg me af wat voor muis mat jullie daarvoor gebruiken? Ik ben een razer diamondback met Mantis pad gewend.
Volgens mij is de muis optisch, en zonder bal. Dus misschien is je tafel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Nah, een tafel is echt niet lekker muizen...dat is het eerste wat ik probeerde maar dat ging voor geen meter bovendien wordt die snel vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ibix schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:04:
Nah, een tafel is echt niet lekker muizen...
Och nee idd, er is natuurlijk ook maar 1 soort tafel..
Fuck waar heb je het over, ik heb hier een zo goed als glad bureaublad, waar m'n mighty mouse prima op beweegt.. je bewering is dus echt stront 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Bluetooth Mighty Mouse is geen 3000Dpi 500Hz 2ms gaming supermouse, maar een normale bluetooth muis. Je tafel is meer dan genoeg voor deze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(dit gaat omtrent een macbook uiteraard :))

Ik had nog een BEFW11S4 staan voor mijn zus. Ze heeft zo'n airport ding voor in het stopcontact en die
hing aan haar UPC-mode wat ik niet zo'n goed idee vond.

BEFW11S4 er tussen, maar wat blijkt, ik kon de admin pagina's niet goed bezoeken, dit ging hakkerig en ze werden niet geheel geladen.

Ik heb de Linksys met een andere PC geconfigureerd, met een WEPkey en wat blijkt, wat ik ook invul op de ibook, de key, de ongegenereede sleutel... hij pakt het niet goed op, ook niet met de varianten die je kunt kiezen. Ik heb overigens gewoon een 128-Bits key aangemaakt.

Probleem dacht ik, maar ik heb de airport op de BEFW11S4 aangesloten met een cross-cable en hierna kon ik zelfd de admin-pagina's van de BEFW11S4 vloeiend bezoeken.

NU heb ik zelf een WRT54GS waar mijn zus gewoon zonder problemen verbinding mee kan maken. Er was wel wat raars aan de hand de eerste keer met aanmelden aangezien ik de originele WEP_key, ongecodeerd dus, in moet vullen dacht ik, maar verder werkt het perfect.

Kent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk niet zo goed aan "zo'n Airport ding" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang je die netjes met NAT instelt niks. Maar wellicht hing 'ie als bridge aan het UPC modem en zat er dus geen firewall voor z'n zus d'r computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:52:
Zolang je die netjes met NAT instelt niks. Maar wellicht hing 'ie als bridge aan het UPC modem en zat er dus geen firewall voor z'n zus d'r computer.
Geen firewall... is dat een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op een PC wel. Op een mac is 't niet heel boeiend. (Hoewel 't niet onverstandig is 'm even aan te zetten in de sysprefs).

* CyBeR heeft z'n mbp nu op een publiek ip in de colo, ik voel me niet erg haxx0rbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:52:
Het is ook makkelijker als je meerdere PC's hebt dat je dan niet iedere keer opnieuw aan hoeft te melden bij UPC.

Ook met extra laptops van andere merken.

Ik zit regelmatig met een windows-laptop op een publiek adres, denk je nu echt dat hackers zo snel zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:08:
Opnieuw een bizar probleem :| Ik begin het wat te krijgen van die Apple producten (ik voel de fanboys alweer aankomen - niks slechts zeggen Apple - ), allemaal van die bizarre problemen...
[/rant]
Dussss:
Bij het surfen op de Madonna website viel me op dat mijn wireless verbinding continu uitviel telkens ik een ander liedje kies met die ingebouwde player bovenaan. Ik ben benieuwd of jullie dit probleem ook hebben of niet.
Steps to reproduce the problem:
  1. Gebruik een browser (Safari, Firefox, ...) en surf naar http://www.madonna.com/
  2. Gebruik de music-player rechtsbovenaan en verander wat tracks. Gewoon blijven klikken op next track (10 x ofzo)
  3. Zie uw wireless verbinding uitvallen
Hebben jullie dat ook? Of ligt het aan mijn Macbook met flikkerend scherm, die whined zoals het geen naam heeft of ligt het aan OS X?

8<

Dit nadat de verbinding verloren is (geen melding) en nadat ik via Locatie mijn locatie nog eens aangeduid heb. Benieuwd of het bij jullie ook voorkomt.
Ik kan het hier ook niet reproduceren. Mijn wifi connectie is gewoon zeer stabiel. Met wifi is het overigens niet raar dat je een instabiele verbinding hebt ongeacht wat voor apparatuur je gebruikt. In de achtergrond vallen er namelijk altijd pakketjes weg alleen werkt de opvang daarvoor zo goed dat je er niets van merkt. Wat voor apparatuur gebruik je met wifi, wat is je normale ontvangst, zijn er storingsfaactoren aanwezig die het kunnen verklaren, wat voor internetverbinding heb je, etc.
Het kan ook zijn dat je router dat bezoek aan die site niet leuk vindt vanwege die mediaspeler en dat het dus je router is die de verbinding laat vallen. Die problemen heb ik gehad met een Linksys BEFW11S4 met de nieuwste firmware van Linksys. Ik ben toen 1 firmwareversie teruggegaan en heb sindsdien geen last meer gehad. Overigens kwam het bij mij door het bekijken van een Realplayer stream. Het is bekend dat veel P2P programma's dusdanig veel connecties opzetten dat ook menig router/modem daarvan over z'n nek gaat. Mogelijk dat jouw probleem iets vergelijkbaars is.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:49:
Wat is er eigenlijk niet zo goed aan "zo'n Airport ding" dan?
Als ik het goed heb gelezen gaat het om "zo'n airport ding voor in het stopcontact" wat mij doet vermoeden dat het hier om de Airport Express gaat en niet om die vliegende schotel. Als je dan op de Apple site gaat kijken naar die Express vindt je het volgende:
En doordat de AirPort Express via je ADSL- of kabelmodem gelijktijdige internettoegang biedt voor maximaal 10 computers, kan iedereen in je huis draadloos het internet op zonder dat iemand een ander in de weg zit.(4).
Ik kan het me in het gemiddelde huishouden van het gemiddelde gezin niet voorstellen dat die limiet van max. 10 computers snel bereikt is maar dat zou een punt zijn waarom je niet voor de Express wil gaan.

@RutgerM: vaste pc's met draad...mja, dan eerder de combinatie van vaste pc's met draad en draadloze machines. Hoewel men dan eerder gaat voor compleet draadloos (hoeven ze geen draadjes te leggen). Overigens haal je hiermee die limiet van 10 machines nog niet. Zoveel computers hebben ze niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:05:
Ik zit regelmatig met een windows-laptop op een publiek adres, denk je nu echt dat hackers zo snel zijn ?
Volgens een aantal onderzoeken wordt je zo ergens tussen de 10 en 20 minuten na het online gaan aangevallen door vanalles en nog wat. Een firewall wordt derhalve dan ook aangeraden ongeacht het operating system. Voor Windows komt daar nog wat malware programmatuur bij (viruscanners, antispyware spul, etc.) omdat die hiervoor heel gevoelig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 30-12-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:53:
[...]
Ik kan het me in het gemiddelde huishouden van het gemiddelde gezin niet voorstellen dat die limiet van max. 10 computers snel bereikt is maar dat zou een punt zijn waarom je niet voor de Express wil gaan.
Vaste PC's met een draad wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ppl schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:53:
die limiet van max. 10 computers
Er is geen limiet. Standaard zet een Airport Express een 'pool' van 198 IP's op. Apple raadt je aan om niet meer dan 10 mensen van dezelfde 1.5Mbit ADSL-op-z'n-Amerikaans gebruik te laten maken, en dat lijkt me een leuke vuistregel.

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/uploads/2006/12/picture-1.jpg
tussen de 10 en 20 minuten na het online gaan
De gemiddelde tijd voordat iemand ergens tegenaanloopt is 8-24 minuten. Als je pech hebt ben je met je net-geherinstalleerde windows binnen een paar seconden het haasje, en het kan ook zomaar een uur duren. Ga er vooral niet vanuit dat je 10 tot 20 minuten de tijd zou hebben om updates te downloaden want dat gaat verkeerd uitpakken.Overigens gaat dat verhaal enkel en alleen op voor windows. Vergelijkbare exploits voor ongepatchde versies van andere OSsen zijn er nauwelijks en die zijn ook nog eens te weinig 'in omloop' om ze met enige frequentie tegen te komen. Ik heb ze in mijn tien jaar internet-ervaring hooguit een handvol keren in logfiles van firewalls gezien.

http://www.google.nl/sear...xp%22+%22survival+time%22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
OMG....zit ik net te browsen...accu 100% geladen...valt mijn macbook uit.....hij doet niks meer!!!
Lampje rechtsonder brandt....hoor ventilators lopen...en thats it...hij is dood. 2de gare macbook in 2 weken!!! Man bummed out!!!Iemand naders dit ooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in dat kleine doosje wat je bij je macbook krijgt zitten naast die mac os x disc en wat boekjes ook wat softwarecoupons. zijn die voor korting op nieuwere versies van mac os x en ilife of zit ik er nu naast? en als het om korting gaat hoeveel is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee dat zijn je bewijzen van bezit, met andere woorden je licenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

burne schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:37:
Er is geen limiet. Standaard zet een Airport Express een 'pool' van 198 IP's op. Apple raadt je aan om niet meer dan 10 mensen van dezelfde 1.5Mbit ADSL-op-z'n-Amerikaans gebruik te laten maken, en dat lijkt me een leuke vuistregel.
Mja, ik had het ook alleen op de Airport Express pagina van de Apple site gevonden, heb verder geen ervaring met die dingen. Ik vond het al vrij vaag dat ze daar een limiet op zouden zetten.
De gemiddelde tijd voordat iemand ergens tegenaanloopt is 8-24 minuten. Als je pech hebt ben je met je net-geherinstalleerde windows binnen een paar seconden het haasje, en het kan ook zomaar een uur duren. Ga er vooral niet vanuit dat je 10 tot 20 minuten de tijd zou hebben om updates te downloaden want dat gaat verkeerd uitpakken.Overigens gaat dat verhaal enkel en alleen op voor windows. Vergelijkbare exploits voor ongepatchde versies van andere OSsen zijn er nauwelijks en die zijn ook nog eens te weinig 'in omloop' om ze met enige frequentie tegen te komen. Ik heb ze in mijn tien jaar internet-ervaring hooguit een handvol keren in logfiles van firewalls gezien.
Grappig, de onderzoeken waar ik op doel waren nou juist over zowel Windows, Linux als MacOS X...
Het gaat dus wel degelijk op voor alle operating systems. Of je er gevoelig voor bent is vers 2 (ze zullen waarschijnlijk toch eerst de bekende Windows exploits gaan zoeken). Overigens was die 10 tot 20 minuten maar even uit de losse pols. De exacte tijden verschillen nogal in de diverse onderzoeken maar ze komen zo'n beetje neer op 10 tot 20 minuten. Dat je daarin geen updates kunt installeren is niet helemaal waar, of het kan of niet hangt af van een aantal factoren. Opzich niet onverstandig om er wel vanuit te gaan dat het je niet gaat lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Ibix schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:49:
OMG....zit ik net te browsen...accu 100% geladen...valt mijn macbook uit.....hij doet niks meer!!!
Lampje rechtsonder brandt....hoor ventilators lopen...en thats it...hij is dood. 2de gare macbook in 2 weken!!! Man bummed out!!!Iemand naders dit ooit gehad?
Ik heb inmiddels alle tricks geprobeerd....niks nada ...mijn Macbook is oficially DEAD! Damn, nu maar weer bellen en langs de winkel...Tegenwoordig mag je niet ervan uitgaan dat je voor 1300 euro een goed werkend apparat krijgt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gaat hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matias schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:25:
Nee dat zijn je bewijzen van bezit, met andere woorden je licenties
maar waarom zijn het er dan meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

http://www.google.nl/sear...xp%22+%22survival+time%22
Windows XP Home SP1 direct aan het internet. Na 10 minuten al netsend spambericht, na 15 minuten al een onbekende popup en na 20 minuten begon het systeem al onverklaarbare symptonen te hebben.

OS X doet het al 7 maanden lang meer dan prima. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgende keer even updaten naar SP2... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:43:
[...]
OS X doet het al 7 maanden lang meer dan prima. 8-)
En dat voor zo'n incapabel OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:20
[...]

[afbeelding]

[...]
Klopt niet. Dat er 198 IP's uitgedeeld kunnen worden, heeft helemaal niets te maken met de wireless mogelijkheden van het kastje. Je kan niet met meer dan 10 gebruikers verbinding maken met de Airport Express, wil je dat wel, moet je er nog een kopen, of een Airport extreme. Op mijn werk dachten ze ook dat het kon, maar daar was dus niets van waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
orillion schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:01:
[...]

Klopt niet. Dat er 198 IP's uitgedeeld kunnen worden, heeft helemaal niets te maken met de wireless mogelijkheden van het kastje. Je kan niet met meer dan 10 gebruikers verbinding maken met de Airport Express, wil je dat wel, moet je er nog een kopen, of een Airport extreme. Op mijn werk dachten ze ook dat het kon, maar daar was dus niets van waar.
Heeft niet dadelijk wat met de AE te maken. Wireless verbindingen zijn "gehubt". Je krijgt dus maar een stukje van de beschikbare bandbreedte + het aantal gebruikers / kanaal is beperkt omwille van storingen. Voor geen enkel accesspoint is het aangeraden om met meer dan 7 gebruikers er naartoe te connecteren.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
Ibix schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:53:
[...]
Ik heb inmiddels alle tricks geprobeerd....niks nada ...mijn Macbook is oficially DEAD! Damn, nu maar weer bellen en langs de winkel...Tegenwoordig mag je niet ervan uitgaan dat je voor 1300 euro een goed werkend apparat krijgt! :?
Wil je eens zien hoeveel HP's en IBM's er na een week weer terug richting afzender gaan. Draaide vorige week een IBM server open .. zat er een grote Foxcon stempel in de case. Hmm, zelfde fabriek. Collega kocht een 9000 euro kostende plasma van Pioneer -- thuis uit de doos, dood.

't is overal dezelfde merde. Heel veel produceren, geen eindcontrole, zware transporten voor het materiaal... Ik zou zelf niet in zo'n TNT busje willen belanden. Een wonder dat die toestellen het soms doen ...

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ppl schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:36:
(ze zullen waarschijnlijk toch eerst de bekende Windows exploits gaan zoeken).
Er is geen 'ze'. Het zijn besmette machines die random IP's proberen te besmetten met dezelfde wormen. Daarvoor zijn een aantal dingen nodig. Er moet een voldoende grote populatie van besmetbare machines zijn. Er moet een worm zijn die een 'remote' vulnerability kan gebruiken om zichzelf in een systeem te introduceren. En er moet een voldoende grote populatie van besmette machines zijn om de kans op besmetting reeel te houden.

Er zijn bijvoorbeeld wormen die een specifieke versie van BIND gebruiken als 'vector' maar BIND zul je op niet veel machines vinden, en de machines waar het op staat worden regelmatig geupdate. Die BIND-worm is dus niet of nauwelijks te vinden. Er is geen eco-systeem wat 'm in leven houdt. W32.Blaster komt uit dezelfde tijd, maar die kun je nog altijd regelmatig langs zien komen. Iedere windows-machine zonder de nodige hotfixes is nog altijd kwetsbaar en windows-gebruikers herinstalleren met enige regelmaat hun windows. Wereldwijd genoeg om het ecosysteem voor W32.Blaster groot genoeg te houden.

Maar. Waar het dus om gaat: er zijn geen bendes van hackers die zitten te wachten tot jij je computer aanzet. Het zijn oude wormen die zichzelf verspreiden en na een succesvolle besmetting zichzelf melden bij een systeem wat vervolgens een reeks recentere exploits installeert, zodat je machine door een spammer als zombie gebruikt kan worden. Andere exploits, zoals trojans en 'echte' exploits in bijvoorbeeld banners worden ook gebruikt om die verzameling zombies op peil te houden. Maar het infecteren gaat volledig automatisch. En dat lukt dus alleen als er voldoende kwetsbare machines zijn.

Er zijn vrijwel geen ongepatchde Mac's, de paar die er zijn hebben geen remote expoitable lekken en er zijn geen bekende wormen die daar gebruik van zouden kunnen maken. De theorie is op alle OSsen toepasbaar, maar de praktijk is dat het toch vooral een OS is wat voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

burne schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:04:
Er is geen 'ze'. Het zijn besmette machines die random IP's proberen te besmetten met dezelfde wormen. Daarvoor zijn een aantal dingen nodig. Er moet een voldoende grote populatie van besmetbare machines zijn. Er moet een worm zijn die een 'remote' vulnerability kan gebruiken om zichzelf in een systeem te introduceren. En er moet een voldoende grote populatie van besmette machines zijn om de kans op besmetting reeel te houden.
Het woord "ze" is niet beperkt tot echte mensen van vlees en bloed, het kunnen ook de door jou genoemde wormen zijn en weet ik wat nog meer. Lees het woord in de volste zin van haar betekenis en je zult zien dat wat jij hier boven zegt hetzelfde is als wat ik zeg. Zoals je zelf ook al zegt krijg je gewoon diverse attacks voor je kiezen. Of je daar gevoelig voor bent is vers 2.
Bedoel je trouwens met "voldoende grote populatie van besmette machines" dat er sprake moet zijn van een succesvolle actie omdat je weet dat je een groot aantal machines kunt besmetten?
Er zijn bijvoorbeeld wormen die een specifieke versie van BIND gebruiken als 'vector' maar BIND zul je op niet veel machines vinden, en de machines waar het op staat worden regelmatig geupdate. Die BIND-worm is dus niet of nauwelijks te vinden. Er is geen eco-systeem wat 'm in leven houdt. W32.Blaster komt uit dezelfde tijd, maar die kun je nog altijd regelmatig langs zien komen. Iedere windows-machine zonder de nodige hotfixes is nog altijd kwetsbaar en windows-gebruikers herinstalleren met enige regelmaat hun windows. Wereldwijd genoeg om het ecosysteem voor W32.Blaster groot genoeg te houden.
In de Utopie waarin jij leeft wordt alles keurig netjes geupdate ja. De werkelijkheid daarentegen is anders. Er zijn zat machines waarbij er geen updates zijn geïnstalleerd en die toch vrolijk dingen als BIND draaien. Bij veel beheerde servers worden er extra kosten in rekening gebracht voor het updaten/upgraden van het systeem onder het mom "systeem onderhoud". Het is ook lang niet altijd wenselijk dat machines dan worden gereboot wanneer dit nodig is voor een update en dus zijn die nog steeds vulnerable. Als je net een machine hebt geïnstalleerd heb je ook vaak het probleem dat je eerst een flinke mep aan updates kunt gaan lopen installeren en dat verloopt tegenwoordig allemaal via het internet. Er zijn trouwens ook zat andere virussen als W32.Blaster die een Windows systeem die nog niet is geupdate naar de nieuwste updates kunnen besmetten en toch zie je die niet meer terug. Er spelen dus meer factoren een rol welke een virus in leven weten te houden. Als je kijkt naar hoe Windows in elkaar steekt qua security model en hoe dat van MacOS X in elkaar zit dan is het ook niet raar dat Windows gevoeliger is voor al die malware. Probleem is dat alleen geen enkele systeem te beschermen valt tegen de gebruiker, die is nog altijd de zwakste schakel in het geheel. Als je klakkeloos je beheerderswachtwoord ergens invult...
Maar. Waar het dus om gaat: er zijn geen bendes van hackers die zitten te wachten tot jij je computer aanzet. Het zijn oude wormen die zichzelf verspreiden en na een succesvolle besmetting zichzelf melden bij een systeem wat vervolgens een reeks recentere exploits installeert, zodat je machine door een spammer als zombie gebruikt kan worden. Andere exploits, zoals trojans en 'echte' exploits in bijvoorbeeld banners worden ook gebruikt om die verzameling zombies op peil te houden. Maar het infecteren gaat volledig automatisch. En dat lukt dus alleen als er voldoende kwetsbare machines zijn.
Dat klopt, maar dat maakt de dreiging er niet minder om. Zodra je je machine aan het internet hangt krijg je last van al die dingen. Als je net een nieuwe installatie hebt gedaan of je hebt een nieuwe mac gekocht dan heb je op dit moment MacOS X 10.4.6 erop staan die je naar 10.4.8 moet updaten via een online update. In die updates zitten diverse security updates...Die firewall kan je dan nwat meer bescherming bieden, eveneens als wanneer er dus wel een echt serieus grote security exploit in OS X wordt gevonden.
Er zijn vrijwel geen ongepatchde Mac's, de paar die er zijn hebben geen remote expoitable lekken en er zijn geen bekende wormen die daar gebruik van zouden kunnen maken. De theorie is op alle OSsen toepasbaar, maar de praktijk is dat het toch vooral een OS is wat voor problemen zorgt.
Dan nog blijft dit een verhaal waarin alleen het deel van wormen, virussen, etc. wordt belicht, de malware dus. Er is meer dan dat alleen. Die firewall aan kan eigenlijk toch geen kwaad en is makkelijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ppl schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:52:
Als je net een nieuwe installatie hebt gedaan of je hebt een nieuwe mac gekocht dan heb je op dit moment MacOS X 10.4.6 erop staan die je naar 10.4.8 moet updaten via een online update. In die updates zitten diverse security updates...
Een vers geinstalleerde 10.4.6-installatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
$ /usr/local/bin/nmap -P0 172.16.0.12

Starting Nmap 4.20 ( http://insecure.org ) at 2007-01-01 22:13 CET

All 1697 scanned ports on 172.16.0.12 are closed

Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 12.473 seconds

is van buitenaf niet te bereiken. Da's niet het hele verhaal, maar geen van buitenaf bereikbare services die default aanstaan scheelt enorm in kwetsbaarheden.
In de Utopie waarin jij leeft wordt alles keurig netjes geupdate ja. De werkelijkheid daarentegen is anders.
Ik begrijp echt niet waar die superarrogante superioriteitswaanzin van je vandaan komt. Je doet alsof je een van de uitvinders van het internet bent en niemand anders er enig verstand van kan hebben. Ik gok dat ik toch een klein beetje meer ervaring heb met internet dan de meesten. In de tijd dat jij met je eerste twee PC's en @home zat te emmeren was ik bezig tweakers.net te helpen met de verhuizing van Vuurwerk (waar ik net 4 jaar gewerkt had als manager infrastructure) naar True (waar ik net begonnen was als senior network-engineer) dus zeg maar dat ik niet geheel onbekend ben met de dagelijkse praktijk van internet of de ins en outs bij een grote hostingprovider of een grote coloboer. Vervolgens heb ik van TweakDSL een middelgrote dsl-provider gemaakt. (Natuurlijk niet in m'n eentje, maar wel altijd als meest verantwoordelijk techneut van het bedrijf in kwestie..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kunnen jullie svp weer ontopic dicussiëren over de MacBook?
Alvast bedankt!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:25
Ik zit nu al tijden met een probleem wat eens per zoveel tijd terug komt. Het laden van pagina's in firefox, safari gaat heel traag, terwijl ik op dezelfde verbinding op mijn windows pc bedraad en draadloos verbonden met mijn router.

Setup: kpn adsl --> Thomson multi pc modem --> 8 poorts switch --> 3 com AP
dan of via wireless of direct op de switch aangesloten, beide manieren hetzelfde probleem.

Nu heb ik al een aantal oplossingen via Google bij elkaar gevonden maar kom er nog steeds niet uit. Heb al buffers leeggemaakt, cocunut WiFi verwijderd.

Heeft iemand met een coreduo 2.0 macbook hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickael schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:35:
Ik zit nu al tijden met een probleem wat eens per zoveel tijd terug komt. Het laden van pagina's in firefox, safari gaat heel traag, terwijl ik op dezelfde verbinding op mijn windows pc bedraad en draadloos verbonden met mijn router.

Setup: kpn adsl --> Thomson multi pc modem --> 8 poorts switch --> 3 com AP
dan of via wireless of direct op de switch aangesloten, beide manieren hetzelfde probleem.

Nu heb ik al een aantal oplossingen via Google bij elkaar gevonden maar kom er nog steeds niet uit. Heb al buffers leeggemaakt, cocunut WiFi verwijderd.

Heeft iemand met een coreduo 2.0 macbook hetzelfde probleem?
Mijn zus heeft zoiets met een Linksys BEFW11S4... kijk maar een pagina terug.

Werkt het met een Airport wel als je die op je modem aansluit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, de MacBook glossy scherm is erg krassiger. Jammer. Maar dat zie je alleen als je het echt wilt zien: spotlight erop, en juist opzoek naar krassen. Misschien toch maar stoppen met het gebruiken van mijn brilglazendoekje voor het schoonmaken van het scherm.

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 02-01-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krassiger? Ik zit er vaak zat met mijn vingers aan, af en toe een microfiberdoekje en geen enkel krasje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:45:
Mijn zus heeft zoiets met een Linksys BEFW11S4... kijk maar een pagina terug.
Ik gok dat het in beide gevallen een router achter een router is. Een airport express staat als je dom klikt met de wizard als router ingestelt, en die BEFW11S4 ook. En 'multi pc modem' en een 3com accesspoint klinkt ook als 2 keer NAT. Dat *kan* goedgaan, maar het werkt ook vaak niet of onbetrouwbaar, volgens de search

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.