[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.711 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 19902

Topicstarter

MacBook discussietopic en Mini-FAQ

MacBook in het kort
  • 1,83-GHz of 2,0-GHz Intel Core Duo
  • 13,3-inch (diagonaal) TFT-breedbeeldscherm met glanzende toplaag
  • Apple Remote met Front Row
  • Tot 2 GB geheugen
  • Intel Graphics Media Accelerator 950
  • Slot-loading optische-schijfeenheid
  • Harde schijf tot 120 GB
  • Ingebouwde 54-Mbps AirPort Extreme-voorziening (802.11g) voor draadloos netwerken
  • Analoge en digitale geluidsinvoer en -uitvoer
  • FireWire 400- en USB 2.0-poorten
  • iLife '06 en Mac OS X Tiger
Bekijk de volledige specificaties op apple.nl

Alles over MacBook

Inmiddels is de MacBook al een tijdje op de markt. De opvolger van de iBook G4 is leverbaar in een prachtig glossy wit of een zwart jasje. Met zijn mooie 13,3" widescreen beeldscherm is het een genot om op deze waardige opvolger van de iBook G4 te werken. Net als zijn grotere broer is de MacBook standaard uitgerust met een Intel Core Duo processor, Airport Extreme, Bluetooth 2.0, een ingebouwde iSight en Front Row met de inmiddels welbekende Apple Remote.

Enkele vernieuwende dingen zijn onder andere de magnetische power adapter, de magnetische sluiting (waardoor de MacBook prachtig afgewerkt sluit) en het vernieuwde trackpad (dat tegenwoordig waarneemt of je met 1 of 2 vingers aan het werk bent).

De resolutie van het scherm is 1280 x 800 pixels en het LCD-scherm is feller gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Ook kun je tegenwoordig, zonder gebruik te hoeven maken van de screenspanning-hack, een tweede beeldscherm aansluiten.

De MacBook is er in 3 heerlijke smaken:

Het low-end model ( € 1099,- )
... heeft een Intel Core Duo 1,83GHz processor, een 60 GB HD en een ComboDrive.
Het midden model ( € 1299,- )
... heeft een Intel Core Duo 2 GHz processor, een 60 GB HD en een SuperDrive.
Het high-end model ( € 1499,- ) is zwart
... heeft een Intel Core Duo 2 GHz processor, een 80 GB HD en een SuperDrive.

Frequently Asked

apple iconKan ik Windows XP op mijn MacBook draaien?

Ja! Dit is, sinds Apple overgeschakelt is naar het Intel-platform, mogelijk.
Je kunt dit op 3 verschillende manieren doen...
  • BootCamp (dual boot) - klik

Let op! Dit is beta software, het schijnt dat deze ergens in december 2006 niet meer te gebruiken is.
    Lees hier de reply van orillion
  • XOM (dual boot, open source) - klik

Let op! Dit is een stuk moeilijker dan BootCamp!
  • Parralels (Virtualisatie) - klik

Parralels maakt gebruik van virtualisatie waardoor deze andere besturingssystemen kunnen werken binnen in OS X waardoor opnieuw opstarten overbodig is. Naast Windows ondersteunt de beta versie van Paralles ook verschillende Linux distributies, FreeBSD, Solaris, OS/2, eComStation en MS-DOS.

apple iconIk hoor veel slechte dingen over de MacBook, moet ik hem nou niet kopen?

Het klopt dat je op Internet veel negatieve dingen leest over de MacBook, maar bedenk wel dat wanneer je geen enkele problemen hebt je daar niet snel over zult gaan schrijven.
In de afgelopen 4 delen van dit topic zijn erg veel problemen naar voren gekomen, toch zijn er ook erg veel mensen die zeer tevreden zijn met hun MacBook!

Veel problemen die je leest gebeuren vaak met de eerste generatie MacBook's. Nu is het natuurlijk niet zo dat er altijd problemen zijn met eerste generatie spullen, maar kinderziektes komen altijd voor. Ik heb zelf een MacBook uit week 33 en heb er geen enkel probleem mee.

Omdat de producten van Apple relatief prijzig zijn, verwacht je dat ook jouw nieuwe MacBook volledig functioneert zonder fouten. Wanneer dat niet het geval is ben je, zoals meerdere, erg teleurgesteld en moet je je ei kwijt. Gelukkig komen ook hier steeds meer bezoekers die dik tevreden zijn met hun aanschaf.

apple iconMijn MacBook wordt nogal warm, hoort dit?

Nee! Dit hoort eigenlijk niet, maar veel mensen hebben hier last van. Toch beweert Apple dat dit bij de normale werking hoort - klik!

Let op! Op 22 augustus 2006 heeft Apple een firmware update uitgebracht die de MacBook koeler maakt. Dit hebben ze gedaan door de koeler op de processor eerder te laten aan gaan. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Heb je nog steeds problemen? Veel mensen hebben naar de oorzaak gezocht en hier is het volgende uitgekomen:
  • Tijdens het productieproces zou er vergeten zijn een stuk plastic weg te halen bij het ventilatierooster al is dit slechts bij heel weinig modellen het geval. klik!
  • Te grote hoeveelheid koelpasta ( al is het bewezen dat dit bijna geen invloed heeft )

apple iconWat doet die koe in mijn MacBook? (Waarom maakt mijn MacBook zoveel lawaai?)

Veel mensen klagen over een rare geluiden uit hun MacBook. Dit is afkomstig van de processor, en wordt ook wel de CPU-whine genoemd. Als de CPU niet bezig is, veroorzaakt deze een hoog geluid.

Let op! Ook dit wordt opgelost door de nieuwe firmware die Apple op 22 augustus 2006 heeft uitgebracht. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Heb je nog steeds problemen? Wellicht helpt 1 van deze stukjes software:

apple iconArgh! Mijn MacBook heeft gele vlekken! Wat nu?

Dit is een veelvoorkomend probleem dat vaak pas optreed na enkele weken. De oorzaak hiervan is niet bekend, maar gedacht wordt dat dit eraan kan liggen dat sommige mensen "speciaal" zweet hebben dat de plastic laag van de MacBook aantast.

Er zijn al heel veel mensen met dit probleem geweest. Naar mijn weten ruilt Apple netjes je zogenaamde 'top-case' om. Ga dus gerust even langs een bekende Apple-dealer in de buurt!

apple iconOffice / Photoshop draait erg traag, ik dacht dat een Intel Mac sneller zou zijn?

Van Microsoft Office 2004 en Adobe Creative Suite zijn nog geen Universal Binaries beschikbaar, dit betekent dat deze programma's nog niet native kunnen draaien op de nieuwe Intel architectuur en daardoor moeten instructies vertaald worden om het toch te laten draaien, hierdoor krijg je performanceverlies.

Meer informatie? Klik!

Let op! Dit is overigens geen MacBook specifiek probleem maar geld voor alle nieuwe Intel Macs!

apple iconAls ik extra geheugen bestel is het zo enorm duur! Kan dit niet goedkoper?

Tuurlijk kan dat goedkoper! Ik heb zelf ook mijn geheugen zelf ingebouwd.
Kijk gewoon even op de pricewatch! Let wel op dat je MacBook standaard 2 reepjes van 256 MB heeft. Dus als je los geheugen koopt, moet je eerst een reepje eruit halen. Het is helaas dus niet zo, dat als er er 1 GB bijkoopt, je 1,5 GB hebt.

apple iconHoe bouw ik mijn extra geheugen in?

Wanneer je je MacBook manual doorleest kom je vanzelf een hoofdstuk erover tegen. Apple heeft het gelukkig zo eenvoudig mogelijk gemaakt.

Kom je er niet helemaal uit? Klik!

Je MacBook overal mee naartoe

Je wilt je MacBook natuurlijk overal mee naartoe nemen, maar je bent vanzelfsprekend ook bang dat hij beschadigd. Gelukkig zijn er al diverse fabrikanten op de markt met tassen en sleeves.

Ik zelf gebruik een sleeve van Tucano, eigenlijk om de doodsimpele reden dat deze op voorraad waren bij de YouMac in Eindhoven. Ik heb specifiek gekozen voor een sleeve, omdat ik hem toch altijd in een rugzak of een andere tas heb zitten.

De Tucano-sleeve sluit overigens perfect om mijn MacBook. Aan de binnenkant is deze sleeve mooi afgewerkt. Waar extra aan gedacht is, is een speciaal 'flapje' wat je over je macbook heen schuift. Hiervoor komen de ritsen niet tegen de MacBook aan tijdens het dicht- / open ritsen.

TassenSleeves

Overstappen is niet eng

Altijd een fanatiek Windows gebruiker geweest? Ik ook!
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn MacBook ook mijn eerste ervaring is met Mac OS X. Niet met Apple, want ik heb, sinds hij uit is, altijd een iPod Nano op zak. Die iPod heeft me ook doen besluiten om eens een Apple computer aan te schaffen.

In het begin was het wel even wennen. Vooral het 'appeltje' in plaats van de 'ctrl' bij bijvoorbeeld ctrl-c was erg lastig. Maar nu ik hem ongeveer een maandje heb, wil ik niet meer terug.

Niet alleen ik, maar heel veel mensen hier op GoT hebben de MacBook aangegrepen voor een overstap.

Apple heeft er natuurlijk zijn redenen voor waarom je zeker moet overstappen. klik!

Software op je MacBook

Op je MacBook draait natuurlijk heel veel software. Maar het kan zijn dat het je eerste computer is, of je eerste Mac.. en dan weet je nog niet zo goed de weg.
Voor alle software die je op je Windows XP computer draaide is wel een alternatief, maar het kan ook zo zijn dat de software ontwikkelaar in kwestie ook een Mac OS X versie heeft uitgebracht.

Ik ben zelf webdesigner en had mijn software nogal eens snel gevonden. Mocht ik nou iets niet hebben beschreven wat jij wel nodig hebt. Kijk dan even in het topic van onmisbare tools en software voor apple's.

Mercury Messenger
Mercury Messenger 1.8
Deze messenger, die onderandere het MSN-protocol ondersteunt, is mij toch een van de beste gebleken. Ik heb ook aMSN, adiumX en de gewone MSN Messenger for Mac gebruikt, maar Mercury Messenger stak daar met kop en schouders bovenuit. Waarom? Hij ondersteunt de ingebouwde iSight en die wil je natuurlijk wel gebruiken ;)
Mercury Messenger
Microsoft Office:mac 2004
Of we het nou positief of negatief moeten opvatten dat de Nederlandse website ons 'interessante lieden' noemt, dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat hun Office-pakket voor de Mac gewoon super is. Mede omdat ik een recente overstapper ben en mijn dagelijkse dingen toch ietwat gemakkelijk wil maken, gebruik ik Office:mac.
Adobe Creative Suite 2
Adobe Creative Suite 2
Hoewel er nog geen versie bestaat van de Creative Suite voor het Intel-platform, gebruik ik deze software toch maar alvast. Versie 3 zou wel het Intel-platform moeten ondersteunen,.. daar wachten we dan maar op :)
Adobe Creative Suite 2
Adobe Studio 8
Adobe Studio 8
Die websites vallen natuurlijk niet vanzelf in elkaar. Adobe's Studio 8 helpt me daarbij. Gewoon Dreamweaver en Flash zoals we het kennen. Het draait perfect op de MacBook, maar ook hier even wachten op de software die soepeltjes draait op het Intel-platform.
Adobe Studio 8
Transmit 3
Transmit 3
Dit is een fantastisch FTP programma. Uploaden, downloaden.. Het gaat met de meest gemakkelijke interface die ik ken. Panic, de ontwikkelaar, heeft zelfs eenvoudige widgets ontwikkeld voor je Dashboard!
Transmit 3

Mocht ik nou nog leuke software tegenkomen, dan zal ik deze hier ook neerzetten.

Officiële links van Apple

MacBook in het wild

Al die mooie plaatjes op die websites, je hebt er wel iets aan.. maar hoe ziet het ding er nou uit in het wild?

MacBook aan de tand gevoeld

Ooit werd gezegd 'meten is weten'. Dat geldt tegenwoordig natuurlijk nog steeds zo, maar wat steeds belangrijker wordt: 'lezen is weten'.
Lees gewoon wat anderen erover schrijven, denken, publiceren, verkopen, praten, kletsen... enfin:

Maurice de Hond

Poll: Heb je problemen met je MacBook?
Nee, alles werkt perfect!
Nee, alles werkt perfect maar wel pas na het omruilen/terugsturen van de eerste!
Ja, 1 probleem
Ja, 2 problemen
Ja, 3 of meer problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142315&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Draai jij de nieuwe MacBook firmware update?
Ja, en hij is flink koeler en stil
Ja, en hij is koeler maar maakt lawaai
Nee
Ik w8 eerst nog af wat de ervaringen zijn
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142718&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Even de regeltjes

Met dank aan Red, Canaria en Gangsteroo voor de eerste 4 delen :)

Veel plezier :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 19902 op 21-09-2006 17:43 . Reden: volledige restyle en update ]

Anoniem: 142917

Woot, deeltje 4 al! _/-\o_

Ik kan er niet aan doen maar ik blijf toch twijfelen! Binnenkort gaat deze laptop (Toshiba Tecra A2) weg en dan moet ik ofwel mn pa zn lappie overnemen (Dell :X ) of gewoon eentje voor mijzelf kopen. Dat zou dan een Macbook zijn! Maar het kost toch zo veel centjes (en het stomme is dat ik er het geld zeker voor heb, ik ga mn centjes gewoon missen ;( )

Kunnen jullie mij misschien tot rede brengen?

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 142917 op 20-09-2006 10:30 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 05:51
Hoe is iedereen te spreken over de resolutie. ik heb nu een 15" laptop SXGA+ (1400x1050) en dit bevalt me erg goed. Toch wil ik een MacBook maar zit beetje met de resolutie...

Het beeld is wel kleiner dus kan je dit vergelijken of vinden mensen de resolutie ook te "laag" om fatsoenlijk mee te kunnen werken ?

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 15:11

QyRoZ

Just Q it!

De problemen met mijn week 20-MacBook:

* RSD
* Niet-functionerende trackpad button
* Beginnende verkleuringen

....

Topicstarter
VerkerkSander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:30:
Hoe is iedereen te spreken over de resolutie. ik heb nu een 15" laptop SXGA+ (1400x1050) en dit bevalt me erg goed. Toch wil ik een MacBook maar zit beetje met de resolutie...

Het beeld is wel kleiner dus kan je dit vergelijken of vinden mensen de resolutie ook te "laag" om fatsoenlijk mee te kunnen werken ?
Het beeld is zeker kleiner. Het is slechts een 13,3" breedbeeld schermpje he :) Toch kun je er best op werken. Ik zelf vind het gewoon fijn, een klein draagbaar laptopje.. Neem hem overal mee naartoe :) Als ik thuis achter mijn bureau zit, heb ik heb aangesloten op een 20" cinema scherm. Dus dan is er helemaal goed mee te werken.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Beste tip blijft toch om zelf even een kijkje te nemen. Gewoon een apple store binnenlopen en testen. Open een paar programma's, klik wat rond... Je weet misschien niet precies hoe het dagelijks gebruik is, maar je krijgt toch wel een aardig idee. Ik gebruik hem thuis overigens gewoon met zn eigen schermpje, geen problemen mee. (met expose op de middelste muisknop is het makkelijk overzicht te houden imho)

Net als de persoon hierboven vind ik het een heerlijk draagbaar ding. Makkelijk mee te nemen, en toch zeer goed op te werken. Heb nog een PC staan thuis, maar beeldscherm heb ik er inmiddels afgehaald omdat ie in de weg stond. Ondertussen is het een maand geleden dat ik die Pc voor het laatst gebruikt heb... Enige wat ik eigenlijk mis is 3D studio max...

• Daros
Zal dat dan maar is gaan doen... Alleen ben benieuwd hoe het er allemaal in windows zou uitzien maarja dat hebben ze natuurlijk niet geinstalleerd staan daarow..
.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
VerkerkSander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:05:
Zal dat dan maar is gaan doen... Alleen ben benieuwd hoe het er allemaal in windows zou uitzien maarja dat hebben ze natuurlijk niet geinstalleerd staan daarow..
.
Let wel op dat ze meestal de standaard uitvoeringen hebben staan, met 'maar' 512mb en dat is krapjes als je soepeltjes wilt gaan werken.

Topicstarter
Ik heb gisteren en vandaag eens rond zitten kijken op het internet. Ik krijg echter niet gevonden wat ik wil :D

Ik heb thuis een media center staan, leuk zo'n windows machientje. Als ik bijvoorbeeld bij mijn vriendin ben en ik wil toch die avond nog wat opnemen. Dan gebruik ik Remote Desktop op mijn MacBook naar de windows pc. Werkt super.

Kan dit ook andersom? Dat ik vanaf mijn windows-pc met een soort Remote Desktop-achtig programmaatje op mijn macje kan inloggen?

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Anoniem: 19902 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:42:
Ik heb gisteren en vandaag eens rond zitten kijken op het internet. Ik krijg echter niet gevonden wat ik wil :D

Ik heb thuis een media center staan, leuk zo'n windows machientje. Als ik bijvoorbeeld bij mijn vriendin ben en ik wil toch die avond nog wat opnemen. Dan gebruik ik Remote Desktop op mijn MacBook naar de windows pc. Werkt super.

Kan dit ook andersom? Dat ik vanaf mijn windows-pc met een soort Remote Desktop-achtig programmaatje op mijn macje kan inloggen?
Doe dit zelf nooit eigenlijk, maar met VNC moet het wel kunnen. Chicken of the VNC is een alternatief ervoor. google daar even op en je zou genoeg moeten vinden, en anders staan er ook wel wat dingen in het 'Onmisbare tools / software' topic...

Anoniem: 37526

VerkerkSander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:30:

Ik had hetzelfde, en ja, ik heb wel wat in moeten leveren dus. Maar goed, ik heb nu expose :)

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 20:18

johnneman

rofl de bofl

Anoniem: 142917 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:28:
Woot, deeltje 4 al! _/-\o_

Ik kan er niet aan doen maar ik blijf toch twijfelen! Binnenkort gaat deze laptop (Toshiba Tecra A2) weg en dan moet ik ofwel mn pa zn lappie overnemen (Dell :X ) of gewoon eentje voor mijzelf kopen. Dat zou dan een Macbook zijn! Maar het kost toch zo veel centjes (en het stomme is dat ik er het geld zeker voor heb, ik ga mn centjes gewoon missen ;( )

Kunnen jullie mij misschien tot rede brengen?
jonge, koop em nou maar gewoon. ik weet zeker dat als je hem thuis hebt, dat je echt vind dat hij al die euro's waard was. ik heb mn macbook nu al 3 maand, en ik ben er echt nog steeds ZO tevreden mee.. geniaal apparaat gewoon

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Anoniem: 170057

Ik heb mn externe scherm aan mn macbook gehangen, maar elke keer als ik em dichtklap valt ie in de slaap stand. Als ik dan op een toets druk met externe keyboard wordt ie weer actief, maar 9 van de 10 keer werkt dit niet en soms ben ik een half uur bezig met proberen. Wat zie ik nou over het hoofd ?

Soms doet ie het 5 seconde en dan valt ie weer in de slaapstand.. Erg frustrerend na 50x proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 170057 op 20-09-2006 12:21 ]

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik wil binnenkort ook een MacBook gaan kopen (mn eerste mac pc :) )
en heb gister ochtend een mailtje gestuurd naa A Mac (Amersfoort) met de vraag of za alleen de standaard modellen hebben zoals ze op hun website staan (dus met 512 MB RAM, 60 GB HDD) of dat ze ook MacBooks hebben met meer geheugen en/of grotere hardeschijf.
Ik heb daar tot nu toe nog geen antwoord op gehad maar ben eigenlijk wel benieuwd. Weet iemand hier soms of ze ook 'aangepaste' MacBooks hebben?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 22:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

InfInIte_Dutch schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:19:
Ik wil binnenkort ook een MacBook gaan kopen (mn eerste mac pc :) )
en heb gister ochtend een mailtje gestuurd naa A Mac (Amersfoort) met de vraag of za alleen de standaard modellen hebben zoals ze op hun website staan (dus met 512 MB RAM, 60 GB HDD) of dat ze ook MacBooks hebben met meer geheugen en/of grotere hardeschijf.
Ik heb daar tot nu toe nog geen antwoord op gehad maar ben eigenlijk wel benieuwd. Weet iemand hier soms of ze ook 'aangepaste' MacBooks hebben?
Meer geheugen vast wel. Dat heeft iedere store wel op voorraad. Een grotere hdd is vaak niet voorradig en is handig van te voren te bestellen. Dit gaat trouwens sneller via de online store.

Anoniem: 129028

Anoniem: 170057 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:19:
Ik heb mn externe scherm aan mn macbook gehangen, maar elke keer als ik em dichtklap valt ie in de slaap stand. Als ik dan op een toets druk met externe keyboard wordt ie weer actief, maar 9 van de 10 keer werkt dit niet en soms ben ik een half uur bezig met proberen. Wat zie ik nou over het hoofd ?

Soms doet ie het 5 seconde en dan valt ie weer in de slaapstand.. Erg frustrerend na 50x proberen.
Volgens mij moet je hem aan het lichtnet hebben, anders doettie het inderdaad niet.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Anoniem: 129028 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:31:
[...]

Volgens mij moet je hem aan het lichtnet hebben, anders doettie het inderdaad niet.
Dat klopt zeker, het duurde bij mij ook ff voordat ik het doorhad. Zonder power valt ie gelijk weer in slaap

PSN: djmurcielago

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik heb inmiddels al een poosje m'n 2e logic-board.... maarja, ik heb weer de random-shutdown...

Met de vorige reparatie was het probleem nog niet door Apple herkent, maar nu wel dus... :)

Mag ik nu eindelijk een compleet nieuwe eisen?

[ Voor 24% gewijzigd door peddro op 20-09-2006 15:44 ]

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

peddro schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:44:
Ik heb inmiddels al een poosje m'n 2e logic-board.... maarja, ik heb weer de random-shutdown...

Met de vorige reparatie was het probleem nog niet door Apple herkent, maar nu wel dus... :)

Mag ik nu eindelijk een compleet nieuwe eisen?
Daarom wacht ik nog even met het terugbrengen tot ze een echt fatsoenlijke oplossing hebben want anders blijf ik dat ding terugbrengen. Want ik heb er geen vertrouwen in dat een nieuw logicboard op lange termijn echt veel soelaas biedt.

• peddro

peddro

Ik hang nu aan de telefoon met Apple, zal zo ff melden wat hun oplossing dit keer wordt...

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

peddro schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:57:
Ik hang nu aan de telefoon met Apple, zal zo ff melden wat hun oplossing dit keer wordt...
Het zal me benieuwen...

Anoniem: 170057

Anoniem: 129028 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:31:
[...]

Dat zit ie ook, soms dan doet hij het wel en soms ook niet. En bijna altijd doet ie het een paar seconde
en dan hoor ik de Macbook in slaapstand vallen en dan houdt het scherm er ook mee op. De instellingen veranderen niet en ik moet soms wel 20 keer proberen.. Ik weet echt niet wat ik fout doe.

• Brent
  • Laatst online: 10:28
Na lang wikken en wegen toch een MacBook (eenvoudigste model) besteld. Doordat de Postbank een beetje vreemde kortingen op z'n website aanbood (ze hadden een kortingstarief van 8%, maar icm de iPod actie geen speciaal tarief) heb ik maar even naar Apple gebeld. Deze bieden mij de MacBook + iPod Nano 4GB (1st gen uiteraard) aan voor 1166 euro... daar gaat dus nog de korting af. Best goede deal dus want dat komt neer op een tikkie meer dan 10% korting... Is dat gewoon omdat je via de telefoon besteld ofzo? Overigens was de actiekorting van de MacBook+iPod actie in mijn geval volgens de verkoper 140 euro, maar moet dat niet gewoon 160 zijn?

Al met al kost het me dan dus 1006 of 1026, verbazend laag eigenlijk dus. Ik heb het idee dat het haast een foutje aldaar is, maar ik heb al betaald en stel verder geen vragen. Hoop dat de korting 160 zal wezen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 16:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

en ook hier heeft het Random Shutdown Syndrome zich gemeld. Ik heb ongeveer 2,5 maand probleemloos met mijn MacBook gewerkt, maar sinds een paar dagen valt hij geheel willekeurig uit. Het lijkt totaal niet hitte gerelateerd te zijn. Ten tijde van de laatste random shutdown was mijn CPU temp slechts 43C!

morgen maar eens met Apple bellen...

Launching containers into space

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb m'n Macboekje nu een ruime week. Perfect ding, alhoewel m'n O-key af en toe hangen blijft. Ik heb het idee dat dat wel wegslijt, maar zodra ik een formuliertje toefax krijg ik een nieuwe toegestuurd =)

🌞🍃

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind het zooóó jammer van de geïntegreerde gma950 :'( Eigenlijk het enige nadeel wat ik aan deze laptop kan vinden, als er een fatsoenlijke kaart in zat, dan had ik waarschijnlijk deze laptop verkocht en een nieuwe macbook weer gekocht ;)

Anoniem: 108745

Even een vraagje over de minidvi adaper voor de macbook.

Kan ik de mini dvi naar dvi adapter aansluiten op de macbook en daaraan dan een converter naar vga aansluiten (zo'n ding dat je bij je videokaart krijgt) voor analoge schermen?

Dan hoef ik niet en een dvi en een vga adapter te kopen. maar kan af met alleen een minidvi naar dvi, aangezien ik nog een dvi naar vga adapter heb liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 108745 op 20-09-2006 22:03 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 108745 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:02:
Even een vraagje over de minidvi adaper voor de macbook.

Kan ik de mini dvi naar dvi adapter aansluiten op de macbook en daaraan dan een converter naar vga aansluiten (zo'n ding dat je bij je videokaart krijgt) voor analoge schermen?

Dan hoef ik niet en een dvi en een vga adapter te kopen. maar kan af met alleen een minidvi naar dvi, aangezien ik nog een dvi naar vga adapter heb liggen.
Nee dit kan niet. De mini-DVI naar DVI converter mist namelijk de aansluiting voor de 4 analoge pinnen die een normale DVI aansluiting wel heeft. Er hoeft immers toch enkel een DVI kabel aan.

Anoniem: 149371

Hoe gaat het eigenlijk met jou macbook snort (problemen), ik zag in de TS dat je een zwarte hebt met 2 GB geheugen? Snel apparaatje denk ik toch zo, ofniet?

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Na een tijd begon mijn macbook steeds regelmatiger spontaan uit te vallen (RSD). Na een bezoekje aan het apple centre (htr) bleek dat ik de computer drie weken kwijt zou zijn, maar dat ze het probleem niet kenden en niet wisten wat ze er aan konden doen. Dit vertrouwde ik toch niet helemaal, dus ben ik bij a-mac gaan vragen. Ze vertelden daar dat Apple het probleem inmiddels erkent, maar niet wil zeggen waar het precies aan ligt. Er is inmiddels een nieuwe versie van het moederbord, met nieuwe heatsink en dat zou het probleem oplossen. wat hier aan verandert is willen ze ook niet zeggen.

om een lang verhaal kort te maken, na het betalen van borg heb ik ze zover gekregen dat ze de onderdelen bestellen en dat ik een bericht krijg als ze binnen zijn. tot die tijd heb ik mijn macbook gewoon thuis.

daar kwam ik er trouwens ook achter dat mijn behuizing verkleurt was. thuis (met veel oranje in de omgeving) is het echt bijna niet te zien, maar daar in het witte licht was het heel duidelijk, dus die gaat ook vervangen worden.

Hoop dat het probleem met mijn ventilator dan ook over is, want na de update slaat die zo snel aan dat die bijna permanent vol draait. maakt echt herrie.

Anoniem: 87302

Robert-Jan schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:55:
Na een tijd begon mijn macbook steeds regelmatiger spontaan uit te vallen (RSD). Na een bezoekje aan het apple centre (htr) bleek dat ik de computer drie weken kwijt zou zijn, maar dat ze het probleem niet kenden en niet wisten wat ze er aan konden doen. Dit vertrouwde ik toch niet helemaal, dus ben ik bij a-mac gaan vragen. Ze vertelden daar dat Apple het probleem inmiddels erkent, maar niet wil zeggen waar het precies aan ligt. Er is inmiddels een nieuwe versie van het moederbord, met nieuwe heatsink en dat zou het probleem oplossen. wat hier aan verandert is willen ze ook niet zeggen.

Hoop dat het probleem met mijn ventilator dan ook over is, want na de update slaat die zo snel aan dat die bijna permanent vol draait. maakt echt herrie.
ik heb geen RSD maar soms als ik veel bittorrents tegelijk opstart dan blijft die fan maar draaien, soms wel 6 uur achter elkaar en dan stopt ie alleen pas als ik 'em uitdoe.

• Daros
Ik wil er dus echt wel graag 1 bestellen alleen hoe erg heb je een grote hardeschijf nodig?
voor Tiger gebruik je 15gb ? voor windows ongeveer 10gb.

Dus aan de 60 heb je toch genoeg ? of zijn er mensen die echt aanraden standaard zowiezo 80 te nemen ?

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 09:14

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

VerkerkSander schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:57:
Ik wil er dus echt wel graag 1 bestellen alleen hoe erg heb je een grote hardeschijf nodig?

Dus aan de 60 heb je toch genoeg ? of zijn er mensen die echt aanraden standaard zowiezo 80 te nemen ?
Weet niet wat de huidige prijzen zijn van de updates...
Maar voorheen was de upgrade naar 80 gb goedkoop... als je hem naar 100 gb wilde doen kon je dat beter zelf knutselen.

Fotonerd

Topicstarter
Anoniem: 149371 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:14:
Hoe gaat het eigenlijk met jou macbook snort (problemen), ik zag in de TS dat je een zwarte hebt met 2 GB geheugen? Snel apparaatje denk ik toch zo, ofniet?
how how.. ik heb de tartpost enkel gekopieerd van deeltje 4 .. ik vind namelijk een topic met meer dan duizend posts altijd wat onoverzichtelijk. plus dat in het vorige topic ook nogal flink wat offtopic werd gekletst. Ik zal binnenkort de startpost een beetje naar mijn persoonlijke smaak enzo aanpassen. Wellicht wat meer dingen die in de voorgaande topics naar boven kwamen.

;)

• peddro

peddro

MacBook wordt opgehaald door de aardige mensen van Card-Services (alweer ;) )

En die gaan er een nieuwe Logic-Board inzetten en een nieuwe top (vlekken rond de muispad)

Anoniem: 165438

Ik wil ook wel een nieuwe top, maar wil niet mijn MacBook kwijt zijn voor een tijd(je).. Kun je dat niet zelf vervangen? Of kun je dat laten doen bij de Macstore terwijl je wacht? (in mijn geval zou dat A-mac zijn)

VerkerkSander schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:57:

Denk aan 15-18 gigabyte voor OS-X, en voor Windows XP ongeveer 2-3 gigabyte. Zelf heb ik mijn Windows partitie 10Gb gegeven.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:50
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:04:
[...]

Denk aan 15-18 gigabyte voor OS-X
Ja, als je alle content van Garageband enzo er op zet wel ja.

• Daros
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:04:
[...]

Denk aan 15-18 gigabyte voor OS-X, en voor Windows XP ongeveer 2-3 gigabyte. Zelf heb ik mijn Windows partitie 10Gb gegeven.
Dan heb je dus nog 30 gb over (afgerond)
Wat hebben jullie hier allemaal ? lijkt me genoeg toch ? of heeft iedereen hier 80~100?

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:16
ik wil graag een grotere (snellere?) Harde schijf in mn MacBook bouwen ik heb er nu 60GB inzitten en die is redelijk vol aan het raken ;-) weet iemand een goed alternatief (rond de 100 - 160 GB)?

Wannapuf schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:05:
[...]

Ja, als je alle content van Garageband enzo er op zet wel ja.
Mijn Macbook was standaard al iets in de richting van 15-18gb, na een clean install 10-12gb. Maar goed, dan mis je als switcher wel een hoop, dus dat raad ik af.

Anoniem: 124681

Donnie Darko schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:18:
ik wil graag een grotere (snellere?) Harde schijf in mn MacBook bouwen ik heb er nu 60GB inzitten en die is redelijk vol aan het raken ;-) weet iemand een goed alternatief (rond de 100 - 160 GB)?
http://tweakers.net/pricewatch/122270

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 21-09-2006 13:25 ]

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10-2024

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Hey mensen, ik sta op het punt om mijn eerste mac (uiteraard de nieuwe macbook) aan te schaffen alleen twijfel ik nog over het volgende. Aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik met mac software ga werken, wil ik nog graag XP blijven gebruiken op de mac. Nu heb gelezen dat via boot camp het mogelijk is om XP naast de mac os te installeren.

Ik vraag me nu het volgende af; Is het mogelijk nadat ik XP via boot camp geinstalleerd heb dat ik vannuit XP met behulp van Ghost een image maak van de XP paritie. Vervolgens het macbook opnnieuw opstart met de GHOST CD in de cdrom lade en dan vervolgens met de GHOST bootup functie het XP image opnieuw installeer. Zodat ik niet telkens wanneer ik XP wil formateren, die hele boot camp procedure hoef door te lopen, maar dat ik gewoon meteen het image er op kan zetten.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen! alvast bedankt.

XBOX 360 Gamertag

Topicstarter
Xander84 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:52:
Hey mensen, ik sta op het punt om mijn eerste mac (uiteraard de nieuwe macbook) aan te schaffen alleen twijfel ik nog over het volgende. Aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik met mac software ga werken, wil ik nog graag XP blijven gebruiken op de mac. Nu heb gelezen dat via boot camp het mogelijk is om XP naast de mac os te installeren.

Ik vraag me nu het volgende af; Is het mogelijk nadat ik XP via boot camp geinstalleerd heb dat ik vannuit XP met behulp van Ghost een image maak van de XP paritie. Vervolgens het macbook opnnieuw opstart met de GHOST CD in de cdrom lade en dan vervolgens met de GHOST bootup functie het XP image opnieuw installeer. Zodat ik niet telkens wanneer ik XP wil formateren, die hele boot camp procedure hoef door te lopen, maar dat ik gewoon meteen het image er op kan zetten.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen! alvast bedankt.
Het is natuurlijk zonde dat je op je MacBook enkel en alleen Windows zou willen draaien en er zelfs al over praat dat je hem dan ook nog telkens eenvoudig wilt formatteren :P

De MacBook komt standaard met een zeer goed besturingssysteem, Mac OS X,.. het lijkt wellicht wat moeilijk, omdat je altijd Windows bent gewend,.. maar geloof me. Mac OS X is duizend keer fijner om mee te werken dan Windows.

Ik kan het weten. Ik ben zelf ook een overstapper. Heb zelfs de beslissing gemaakt om helemaal geen Windows te installeren op mijn MacBook.. Als je dat doet, dan neig je namelijk vanzelf steeds meer naar Windows en zul je Mac OS X nooit gebruiken.

Als je echt alleen maar Windows wilt gebruiken,.. dan moet je geen Apple komen. Lijkt mij!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Anoniem: 19902 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:12:
Het is natuurlijk zonde dat je op je MacBook enkel en alleen Windows zou willen draaien en er zelfs al over praat dat je hem dan ook nog telkens eenvoudig wilt formatteren :P
En nou eens zijn post lezen :)

Er wordt hier gevraagd dat als je middels bootcamp Windows XP naast MacOS X gaat draaien dat je dan ook middels het programma Ghost een image kunt maken en restoren zonder dat dit problemen op gaat leveren. Ik denk dat het wel kan maar ik weet niet in hoeverre iets als Ghost gaat lopen stoeien met bootcamp o.i.d. (denk hierbij aan de toegang tot de diskcontroller). Misschien dat ze bij Symantec/Norton daar meer info hebben in hun knowledgebase/forum. Ik ben wel benieuwd naar wat er mogelijk is op image gebied wanneer men bootcamp gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 21-09-2006 16:22 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Xander84 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:52:
Zodat ik niet telkens wanneer ik XP wil formateren, die hele boot camp procedure hoef door te lopen, maar dat ik gewoon meteen het image er op kan zetten.
Begrijp me niet verkeerd, maar lijkt het je niet verstandig om eerst te leren met windows om te gaan ? Een windows pc hoef je ook niet "steeds" te formatteren, dat ligt dan toch echt aan het gebruik.

Topicstarter
Zo.. ik heb even, zoals beloofd, de topic-pagina aangepast. Alles is weer een beetje up-2-date.
Het is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus sorry als het niet helemaal goed is :)

kijk maar even :)

• Xander84
  • Laatst online: 02-10-2024

Xander84

GamerTag: D3 R4X

[Airwolf] schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:55:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar lijkt het je niet verstandig om eerst te leren met windows om te gaan ? Een windows pc hoef je ook niet "steeds" te formatteren, dat ligt dan toch echt aan het gebruik.
Ehm ik geloof dat ik zelf mag bepalen wanneer en waarom ik mijn systeem formatteer of niet. Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat ALS ik mijn systeem wil formateer ik dus geen zin heb om eerst XP helemaal te installeren en daarna nog eens de hele lijst van andere applicaties die ik gebruik. Wanneer je een image hebt ben je binnen 5 minutjes klaar en heb je een schoon, soepel lopend systeem. Dus het zou fijn zijn als ik diezelfde methode met XP op een macbook ook kan doen. En even voor de duidelijkheid naar 4 jaar een ICT opleiding gevolgd te hebben weet ik heus wel hoe ik met windows om moet gaan :z .

[ Voor 4% gewijzigd door Xander84 op 21-09-2006 18:22 ]

XBOX 360 Gamertag

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 21:53
Heb vandaag mijn MacBook binnen gekregen. Op het eerste gezicht een prima apparaatje, prima afwerking. Alleen het OS is even wennen. Hij is trouwens uit week 36, voor degenen die het willen weten.

Als ik op de batterij werk, dan geeft coreduotemp een tempratuur aan van tussen de 25 en 35 graden. Ik weet niet of dit klopt? Onderaan bij de voeding voelt ie warmpjes aan, niet heet.

Verder bevalt alles prima. Ik ga de komende dagen een beetje spelen met OSX en daarna de hele zooi opnieuw installeren.

Kortom: hier een tevreden gebruiker! *O*

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:26
Gabliboeba schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:13:
Heb vandaag mijn MacBook binnen gekregen. Op het eerste gezicht een prima apparaatje, prima afwerking. Alleen het OS is even wennen. Hij is trouwens uit week 36, voor degenen die het willen weten.

Als ik op de batterij werk, dan geeft coreduotemp een tempratuur aan van tussen de 25 en 35 graden. Ik weet niet of dit klopt? Onderaan bij de voeding voelt ie warmpjes aan, niet heet.

Verder bevalt alles prima. Ik ga de komende dagen een beetje spelen met OSX en daarna de hele zooi opnieuw installeren.

Kortom: hier een tevreden gebruiker! *O*
Na opnieuw starten geeft hij waarschijnlijk hoger aan, heb ik ook. Zodra mijn macbook in sleep is geweest, geeft hij een te lage temperatuur aan.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

het is dan wel offtopic, maar je hebt er een mooie OP van gemaakt _/-\o_

Van klussen krijg je grijze haren

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 20:14

slazh

Here To Stay

fenrir schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:29:
het is dan wel offtopic, maar je hebt er een mooie OP van gemaakt _/-\o_
Wou ik ook net zeggen. Erg netjes! _/-\o_

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Ik had net iets vreemds. Mijn MacBook was aan het slapen, en had voor de sleep genoeg batterijvermogen. Daarna wou ik hem uit sleep halen (het lampje ging gewoon aan en uit), maar dat ging niet. Toen deed ik hem uit, dmv de uitknop 5 seconden in te houden, en daarna wilde hij niet meer aan. Dus ik proberen zonder batterij en aan de netstroom, niks aan de hand. Batterij erin, bleek dat ie helemaal leeg was, in 1x. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad, en is dit een bekend en/of ernstig probleem?

Offtopic: de OP is erg mooi geworden, vooral nu ook de witte MB erbij staat :9

[ Voor 7% gewijzigd door GR1221 op 21-09-2006 19:43 ]

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Toch schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:42:
Ik had net iets vreemds. Mijn MacBook was aan het slapen, en had voor de sleep genoeg batterijvermogen. Daarna wou ik hem uit sleep halen (het lampje ging gewoon aan en uit), maar dat ging niet. Toen deed ik hem uit, dmv de uitknop 5 seconden in te houden, en daarna wilde hij niet meer aan. Dus ik proberen zonder batterij en aan de netstroom, niks aan de hand. Batterij erin, bleek dat ie helemaal leeg was, in 1x. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad, en is dit een bekend enof ernstig probleem?
Heb ik ook welleens gehad, erg vaag omdat ik niet goed wist wat ik moest doen. Wat ook voor is gekomen (en een verlengde is van dit probleem):

De macbook niet kunnen aanzetten, pas als je de oplader erin doet (en soms moet hij er daarna weer af) start hij weer op (dit terwijl de accu bij het uitzetten volledig vol was).

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Vandaag maar even met MacHouse Woerden gebeld vanwege mijn MacBook met Random Shutdown, en er is een nieuw logicboard voor me besteld. No questions asked. Dat vind ik nou nog eens service :)

• teh_twisted
  • Laatst online: 19-08-2024
hey, ik had een vraagje, er staat max. 2gb, maar is dat gewoon het maximum wat ie aankan of wat ze max. leveren? want er zijn wel 2gb reepjes die erin zouden horen te passen... dus dan zou 't 4gb zijn.

is dit niet mogelijk wegens de EFI?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 20:38
Hmm.. misschien handig voor mensen die net overstappen (helemaal niet eigenlijk maar goed :P)..

MacBook for Dummies

Kheb hem even van het net geplukt en er staat zelfs in waar je het toetsenbord kunt vinden op je MacBook. Dat noem ik nog eens nuttige informatie :P

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Gabliboeba
Ik type dit vanaf mijn MacBook en heb een probleempje. Ik heb dus normaal verbinding met internet, maar dit wordt soms ineens verbroken. Dan open ik internetverbindingen en kan ik mijn draadloze netwerk weer gewoon selecteren en werkt 'ie ook weer gewoon goed.

Iemand een verklaring hiervoor?

Edit. Net is het opnieuwd gebeurd. Ineens is de verbinding weg. Als ik klik op het icoontje bovenin (naast de batterij status) dan staat er: Geen netwerk geselecteerd. Ik klik het betreffende netwerk dus weer en en hop, direct weer verbinding

[ Voor 29% gewijzigd door Gabliboeba op 21-09-2006 20:49 ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:14
Via Coconut is mn Current Battery Capacity nog maar 89%, dit na callibratie (geheel leeg laten lopen, tijd uit laten en dan weer geheel opladen).
Lijkt me stug dat je batterij echt zo hard achteruit gaat, terwijl ik hem niet eens bijster veel gebruik (zit op 28 cycles na 3 maanden).

Oh oh Mr. B, oh oh!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
VincentG schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:20:
Via Coconut is mn Current Battery Capacity nog maar 89%, dit na callibratie (geheel leeg laten lopen, tijd uit laten en dan weer geheel opladen).
Lijkt me stug dat je batterij echt zo hard achteruit gaat, terwijl ik hem niet eens bijster veel gebruik (zit op 28 cycles na 3 maanden).
Vandaag na mijn "batterij-probleempje" ook even gekeken, en ik heb 98% na 7 weken en 27 cycles. Dat is dus wel wat hoger.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gebeurt dat alleen als je zonder netadapter werkt? Er lijkt een vaag probleem te zijn met WiFi powermanagement, Airport en Linksys AP's. De oplossing is eenvoudig, en dat is de meest recente firmware op je Linksys zetten, en WPA of WPA2 gebruiken, in plaats van WEP.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Da's niet 'clean', da's nog altijd een moddervette install. Het kan in minder dan 2.5Gbyte. Wellicht kun je ook nog grote delen van het BSD-subsystem weghalen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Burne schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:45:
[...]

Da's niet 'clean', da's nog altijd een moddervette install. Het kan in minder dan 2.5Gbyte. Wellicht kun je ook nog grote delen van het BSD-subsystem weghalen, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Dat is met slechts het "broodnodige", dus OS X + iLife 06 en nog wat kleinere dingen.

OS X in 2.5Gbyte is met de normale installer volgens mij niet te doen.

Anoniem: 132776

VincentG schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:20:
Mijn batterij was al versleten van toen ik hem kocht :) Toen je hem voor de eerste keer hebt gebruikt, heb je hem aan de netvoeding gehangen of direct gebruikt tot ie uitviel? Dat heb ik gedaan en heb daardoor heel wat capaciteit verloren :(
In Windows is mijn capaciteit overigens een stuk hoger. Download maar eens het programma Batterymon van het bedrijf Passmark.
Nog een tip: installeer geen Notebook Hardware Control. Dat heeft mijn windows serieus naar de knoppen geholpen :9

Anoniem: 132776 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:52:
[...]

Nog een tip: installeer geen Notebook Hardware Control. Dat heeft mijn windows serieus naar de knoppen geholpen :9
Dan ben je een enorme prutser. Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?

• Gabliboeba
Aargh. Adium is nu al voor de 3e keer gecrashed.

Het "rapport:

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x000001b1

Thread 0:
0 libSystem.B.dylib 0x9000a4e7 mach_msg_trap + 7
1 com.apple.CoreFoundation 0x902a195e CFRunLoopRunSpecific + 2014
2 com.apple.CoreFoundation 0x902a1179 CFRunLoopRunInMode + 61
3 com.apple.HIToolbox 0x91b9805c RunCurrentEventLoopInMode + 285
4 com.apple.HIToolbox 0x91b97763 ReceiveNextEventCommon + 385
5 com.apple.HIToolbox 0x91b975ba BlockUntilNextEventMatchingListInMode + 81
6 com.apple.AppKit 0x92079ad1 _DPSNextEvent + 576
7 com.apple.AppKit 0x920796be -[NSApplication nextEventMatchingMask:untilDate:inMode:dequeue:] + 137
8 com.apple.AppKit 0x92073443 -[NSApplication run] + 512
9 com.apple.AppKit 0x92067397 NSApplicationMain + 573
10 com.adiumX.adiumX 0x000029a6 _start + 228 (crt.c:272)
11 com.adiumX.adiumX 0x000028c1 start + 41

Thread 1 Crashed:
0 Libgaim 0x04721eb5 msn_object_new_from_string + 46
1 Libgaim 0x047316f9 msn_slp_sip_recv + 604
2 Libgaim 0x047310c1 msn_slp_process_msg + 59
3 Libgaim 0x04730a3b msn_slplink_process_msg + 671
4 Libgaim 0x0472debd msg_cmd_post + 116
5 Libgaim 0x0472f43d msn_cmdproc_process_payload + 127
6 Libgaim 0x04727346 read_cb + 255
7 com.apple.CoreFoundation 0x902b765d __CFSocketDoCallback + 473
8 com.apple.CoreFoundation 0x902b73d2 __CFSocketPerformV0 + 392
9 com.apple.CoreFoundation 0x902a163d CFRunLoopRunSpecific + 1213
10 com.apple.CoreFoundation 0x902b282f CFRunLoopRun + 60
11 com.adiumX.Gaim 0x04320dbd -[SLGaimCocoaAdapter init] + 600
12 com.adiumX.Gaim 0x04320a0f +[SLGaimCocoaAdapter _createThreadedGaimCocoaAdapter] + 51
13 com.apple.Foundation 0x90a6a1b0 forkThreadForFunction + 123
14 libSystem.B.dylib 0x90024a27 _pthread_body + 84

Thread 2:
3 com.apple.Foundation 0x90a9f861 +[NSURLConnection(NSURLConnectionInternal) _resourceLoadLoop:] + 259
4 com.apple.Foundation 0x90a6a1b0 forkThreadForFunction + 123
5 libSystem.B.dylib 0x90024a27 _pthread_body + 84

Thread 3:
0 libSystem.B.dylib 0x9001aa1c select + 12
1 libSystem.B.dylib 0x90024a27 _pthread_body + 84

Thread 4:
3 com.apple.Foundation 0x90ac695e +[NSURLCache _diskCacheSyncLoop:] + 206

Ee gedeelte van het error report. Iemad die me kan helpen?

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
weet iemand of ik in windows ook kan instellen dat de muispad te bedienen is met 2 vingers om te scrollen en met je vingers erop "tappen" om te klikken.

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:55:
[...]

Dan ben je een enorme prutser. Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?
Noem mij alsjeblieft geen prutser... Ik werk al langer met Windows dan dat jij hier op aarde rondloopt :)
Het kon ook gelegen hebben aan het feit dat ik hem uit standby wou halen en daarbij bleef hangen. Uitzetten leverde een missend systeembestand op bij het opstarten.
Weet niet wat de oorzaak was ofwel die NHC ofwel standby.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 06:48
Anoniem: 132776 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:26:
[...]

Noem mij alsjeblieft geen prutser... Ik werk al langer met Windows dan dat jij hier op aarde rondloopt :)
Het kon ook gelegen hebben aan het feit dat ik hem uit standby wou halen en daarbij bleef hangen. Uitzetten leverde een missend systeembestand op bij het opstarten.
lijkt me sterk ;)
bovendien bestaat windows wel langer dan jij op deze aardkloot rondloopt(windows 1.0 1985), dus iemand anders kan wellicht wel die statement maken, maar ik betwijfel of desertstorm echt zo jong is als jij beweerd ;)

bolleh schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:36:
[...]

lijkt me sterk ;)
bovendien bestaat windows wel langer dan jij op deze aardkloot rondloopt(windows 1.0 1985), dus iemand anders kan wellicht wel die statement maken, maar ik betwijfel of desertstorm echt zo jong is als jij beweerd ;)
Was een grapje eh :) Ik werk al lang genoeg met Windows om te weten wat ik wel en niet moet doen. Zal volgens mij niet met NHC te maken gehad hebben, maar met mijn ongeduldigheid met betrekking tot het wakker worden uit standby in Windows. Iets wat dikwijls niet goed loopt bij mij blijkbaar (blauwe schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 22-04 07:31

4POX

Everybody is wired

Zonet een popup gekregen van de Apple updater.

Nieuwe airport drivers gekregen.

2006-01. Betekend dit dat Apple het hele jaar nog geen nieuwe drivers voor de airport heeft uitgebracht ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
4POX schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:03:
Zonet een popup gekregen van de Apple updater.

Nieuwe airport drivers gekregen.

2006-01. Betekend dit dat Apple het hele jaar nog geen nieuwe drivers voor de airport heeft uitgebracht ?
bij mij staat er 2006-001.. of was je die nul vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 132776 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:26:
[...]

Je bent een prutser :P Ik loop al langer op aarde rond dan jij Windows gebruikt ;) Sterker nog: mijn eerste aanvaring met een computer had ik al toen was jouw initiator-zaadcel nog niet eens aangemaakt :+

[/HK mode]

Ik gok op de standby ;) Windows heeft daar iets mee... werkt redelijk vaak NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177876

Jongens kan dat gespam ergens anders?

Zo net ook die update van Apple gekregen voor de Airport.
Jammer dat er geen changelog erbij staat. Apple is daar altijd wel goed in om dat te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 177876 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:30:
Jammer dat er geen changelog erbij staat. Apple is daar altijd wel goed in om dat te verbergen.
Hu? Volgens mij heb je niet erg goed gezocht. Ik heb in een paar seconden dit gevonden:

AirPort Update 2006-001 and Security Update 2006-005

AirPort

CVE-ID: CVE-2006-3507
Available for: Mac OS X v10.3.9, Mac OS X Server v10.3.9, Mac OS X v10.4.7, Mac OS X Server v10.4.7

CVE-ID: CVE-2006-3508
Available for: Mac OS X v10.4.7, Mac OS X Server v10.4.7

CVE-ID: CVE-2006-3509
Available for: Mac OS X v10.4.7, Mac OS X Server v10.4.7

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Leuke update was dat. Mocht direct erna het PRAM zappen omdat mn MacBook enkel nog gekleurde strepen op het display toverde. Maar goed, het nieuwe logicboard is toch al besteld... kan me niet snel genoeg komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zou de Airport security update te maken hebben met de demonstratie van het hacken van een MacBook via WiFi? Zeker gezien er nogal wat vraagtekens werden gezet bij dat verhaal en er zelfs een wedstrijd was opgezet, welke niet is geaccepteerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Niet direct. Zoals je je vast nog wel herinnert was die hack via een losse wifi-adapter die met z'n eigen drivers kwam. Wellicht dat iemand naar aanleiding van dat gebeuren alsnog met de vlooienkam door de airport-driver gegaan is. Dat zou natuurlijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik denk dat ik ook "last" heb van procesor whine op mij nieuwe MacBook, week 36. Ik zit nu in een stille ruimte en hoor niets als ik er gewoon op aan het werk ben, zodra ik mijn hoofd op het toetsenbord linksboven leg hoor ik iets en dat stopt als je photobooth start.

Mijn MacBook bevalt dus eigenlijk perfect, ook is 'ie opvallend cool. Ik heb het vergeleken met 2 andere MacBooks en deze is echt een heel stuk cooler.

trouwens, adium crasht telkens bij mij. Ik heb een groot gedeelte met de belangrijkste dingen van het crash report een paar posts terug gepost. Iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 22-04 07:31

4POX

Everybody is wired

Gabliboeba schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:18:
Ik denk dat ik ook "last" heb van procesor whine op mij nieuwe MacBook, week 36. Ik zit nu in een stille ruimte en hoor niets als ik er gewoon op aan het werk ben, zodra ik mijn hoofd op het toetsenbord linksboven leg hoor ik iets en dat stopt als je photobooth start.

Mijn MacBook bevalt dus eigenlijk perfect, ook is 'ie opvallend cool. Ik heb het vergeleken met 2 andere MacBooks en deze is echt een heel stuk cooler.

trouwens, adium crasht telkens bij mij. Ik heb een groot gedeelte met de belangrijkste dingen van het crash report een paar posts terug gepost. Iemand die me hiermee kan helpen?
Standaard geheugen of een upgrade gedaan ?

En draai je de 0.8 of de 1.0 beta van adium ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
4POX schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:34:
[...]

Standaard geheugen of een upgrade gedaan ?

En draai je de 0.8 of de 1.0 beta van adium ?
Eh, Adium X 0.89.1

Die heb ik gedownload. Het gaat om standaard geheugen. 512 mb. Was en BTO.

edit. Die is trouwens een gedeelte van het log. Ik weet niet of je hier wat uit op kan maken? aMSN werkt overigens wel goed.

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x000001b1

Thread 0:
3 com.apple.HIToolbox 0x91b9805c RunCurrentEventLoopInMode + 285
4 com.apple.HIToolbox 0x91b97763 ReceiveNextEventCommon + 385
5 com.apple.HIToolbox 0x91b975ba BlockUntilNextEventMatchingListInMode + 81
6 com.apple.AppKit 0x92079ad1 _DPSNextEvent + 576
7 com.apple.AppKit 0x920796be -[NSApplication nextEventMatchingMask:untilDate:inMode:dequeue:] + 137
8 com.apple.AppKit 0x92073443 -[NSApplication run] + 512
9 com.apple.AppKit 0x92067397 NSApplicationMain + 573
10 com.adiumX.adiumX 0x000029a6 _start + 228 (crt.c:272)
11 com.adiumX.adiumX 0x000028c1 start + 41

Thread 1 Crashed:
0 Libgaim 0x04721eb5 msn_object_new_from_string + 46
1 Libgaim 0x047316f9 msn_slp_sip_recv + 604
2 Libgaim 0x047310c1 msn_slp_process_msg + 59
3 Libgaim 0x04730a3b msn_slplink_process_msg + 671
4 Libgaim 0x0472debd msg_cmd_post + 116
5 Libgaim 0x0472f43d msn_cmdproc_process_payload + 127
6 Libgaim 0x04727346 read_cb + 255
7 com.apple.CoreFoundation 0x902b765d __CFSocketDoCallback + 473
8 com.apple.CoreFoundation 0x902b73d2 __CFSocketPerformV0 + 392
9 com.apple.CoreFoundation 0x902a163d CFRunLoopRunSpecific + 1213
10 com.apple.CoreFoundation 0x902b282f CFRunLoopRun + 60
11 com.adiumX.Gaim 0x04320dbd -[SLGaimCocoaAdapter init] + 600
12 com.adiumX.Gaim 0x04320a0f +[SLGaimCocoaAdapter _createThreadedGaimCocoaAdapter] + 51
13 com.apple.Foundation 0x90a6a1b0 forkThreadForFunction + 123
14 libSystem.B.dylib 0x90024a27 _pthread_body + 84

Thread 2:
3 com.apple.Foundation 0x90a9f861 +[NSURLConnection(NSURLConnectionInternal) _resourceLoadLoop:] + 259

Thread 3:
0 libSystem.B.dylib 0x9001aa1c select + 12
1 libSystem.B.dylib 0x90024a27 _pthread_body + 84

Thread 4:
3 com.apple.Foundation 0x90ac695e +[NSURLCache _diskCacheSyncLoop:] + 206

[ Voor 81% gewijzigd door Gabliboeba op 22-09-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
Gabliboeba schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:51:
[...]

Eh, Adium X 0.89.1

Die heb ik gedownload. Het gaat om standaard geheugen. 512 mb. Was en BTO.

edit. Die is trouwens een gedeelte van het log. Ik weet niet of je hier wat uit op kan maken? aMSN werkt overigens wel goed.

...
Heb je toevallig de encarta bot in je lijst staan? Deze bot schijnt de problemen te veroorzaken.

(Bron: http://trac.adiumx.com/ticket/4371)

Mocht dat niet werken, kan je ook overstappen op Adium Beta. Deze draai ik al enige tijd zonder problemen, wie weet is jou probleem in die versie ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117695

Woensdag mijn macbook binnengekregen maar ik kan niet anders zeggen dan hulde voor apple _/-\o_ _/-\o_ Wat een gigantisch fijn systeem ik zou willen dat ik eerder op osx was overgestapt.

Het enige waar ik even aan moet wennen is dat je programma's niet allemaal zomaar fullscreen draaien (in windows gemaximaliseerd).

nog even wachten op mijn 2 gig. geheugen en dan gaan met die banaan.

Is zit er sterk over te denken om even een herinstallatie van het systeem te doen, om hem nog beter op mijn persoonlijke wensen af te stemmen. Is dit aan te raden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Flydesign.nl schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:29:
[...]

Heb je toevallig de encarta bot in je lijst staan? Deze bot schijnt de problemen te veroorzaken.

(Bron: http://trac.adiumx.com/ticket/4371)

Mocht dat niet werken, kan je ook overstappen op Adium Beta. Deze draai ik al enige tijd zonder problemen, wie weet is jou probleem in die versie ook opgelost.
Ik heb voor zover ik weet geen encarta bot in m'n lijst staan. Wel andere bots: chatman en nog eentje. Eens kijken of het probleem daar zit. Anders maar even de 1.0 beta installeren.

edit. Ik zie wel dat ik een soortgelijke crashlog heb als de desbetreffende persoon in de link. Kijken of ik het kan oplossen. In ieder geval bedankt!

Update. Ik gebruik Adium nu alweer een een dik uur en hij is sindsdien niet meer gecrasht. Ik heb Mr. Ctrl en Chatman verwijdert uit m'n lijst (beide bots)
Anoniem: 117695 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:48:

Is zit er sterk over te denken om even een herinstallatie van het systeem te doen, om hem nog beter op mijn persoonlijke wensen af te stemmen. Is dit aan te raden??
Dit is zeker aan te raden. Je kan hierdoor erg veel ruimte besparen door bijvoorbeeld alle overbodige talen en softwarepakketten te verwijderen. Ik heb m'n MacBook nu één dag en ga er eerst nog een paar dagen mee spelen en vervolgens ga ik de hele boel ook opnieuw installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Gabliboeba op 22-09-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117695

Gabliboeba schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:56:
[...]

Ik heb voor zover ik weet geen encarta bot in m'n lijst staan. Wel andere bots: chatman en nog eentje. Eens kijken of het probleem daar zit. Anders maar even de 1.0 beta installeren.

edit. Ik zie wel dat ik een soortgelijke crashlog heb als de desbetreffende persoon in de link. Kijken of ik het kan oplossen. In ieder geval bedankt!

[...]
Dit is zeker aan te raden. Je kan hierdoor erg veel ruimte besparen door bijvoorbeeld alle overbodige talen en softwarepakketten te verwijderen. Ik heb m'n MacBook nu één dag en ga er eerst nog een paar dagen mee spelen en vervolgens ga ik de hele boel ook opnieuw installeren.
Dat heb ik dus ook gedaan, verschillende tools geprobeerd en getest gewoon even spelen met software en dan ga ik morgen alles netjes opnieuw installeren en op z'n plek zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Ik mag em ophalen... :D :D :D
Ik kan verdimme hem alleen niet meer vandaag ophalen ;( ;( ;(

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 22:35

Apache

amateur software devver

Vandaag macbook gezien van een vriend, belgisch keyboard, heeft apple hier gvd de [ ] | en \ afgelaten???

ook met de fn/ctrl/alt toets kreeg ik deze keys niet op het scherm getoverd, het wiskundige infite symbool en een ascii appletje geen probleem, maar van die keys die je mss wel eens nodig kan hebben ... niet meteen.

Zijn hier mensen die een macbook hebben met belgisch keyboard? en hoe lossen jullie deze fabricagefout op?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 09:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

tis geen fout, imho zijn keyboard layouts iso standaarden. lijkt me sterk dat er geen [] | of \ op zitten. Kheb helaasch zelf geen belgs keyboard dus kan het niet checken, maar kan je daar niet achter komen via het onscreen tbord?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602

Al een aantal keer heb ik ondekt dat mijn macbook nadat ik hem terug uit de slaapstand haal mij automatisch had uitgelogd, zodat ik terug het inlogvenster kreeg.

Valt dit ook onder de bekende klacht "random shut down"?

ps de mijne is uit week 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 22:35

Apache

amateur software devver

eendje schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:57:
tis geen fout, imho zijn keyboard layouts iso standaarden. lijkt me sterk dat er geen [] | of \ op zitten. Kheb helaasch zelf geen belgs keyboard dus kan het niet checken, maar kan je daar niet achter komen via het onscreen tbord?
ik wil het met een key of keycombo kunnen bereiken. Zie je je tijdens het java programmeren bij elke or al het onscreen keyboard starten?

Dit kom je het regelmatigst tegen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/AZERTY_keyboard_layout.JPG

Zo ziet hij eruit op de macbook:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/mb%20azerty.jpg

[ ] | en \ zijn toch wel handige keys ;)

net apple support aan de lijn gehad, had identieke reactie (was nl'er :P) kon het zich ook niet inbeelden maar ik wacht even af tot volgende week zodat ik zelf beter kan testen.

A.U.B. je moet echt niet vermelden dat qwerty layout "helemaal" anders is dan de azerty layout ... zover ben ik al ... (apple support was ook nog niet zo ver (ook een nl'er)) maar in een normale azerty situatie zoals bovenstaande foto staan alle bij apple ontbrekende keys WEL op.

Waarom is dit bij apple niet zo, en hoe los ik dat probleem op, ik ben niet van plan om constant een filetje te hebben waaruit is missing chars kan kopieren, ik ben een java programmeur, gebruik die keys zeer vaak!)

[update 2]
[ -> shift + alt + (
] -> shift + alt + )
| -> shift + alt + L
\ -> shift + alt + /

ziezo probleem opgelost, coden gaat een zeer acrobatisch vinger intensieve handeling worden maar het zal wel lukken :D

Moet ook wel vermelden dat ik vanmiddag in een macstore in antwerpen stond, en ze bezig waren over ASCII codes gebruiken voor die characters ... personeel in switch (apple store in antwerpen) wist het zelf niet, was klant die het opmerkte ... wel jammer dat in zo'n winkels iets als dit compleet niet bekend is, en ook bij apple support zo uitzonderlijk was.

[ Voor 37% gewijzigd door Apache op 22-09-2006 19:48 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Macbook keyboard layout ziet er heel anders uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 22:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:14:
Mijn Macbook keyboard layout ziet er heel anders uit...
Waarschijnlijk omdat jij een QWERTY toetsenbord erin heb zitten en geen AZERTY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182253

Ik heb zojuist de batterij uit mn macbook gehaald om bijt huis gebruik gewoon op netspannign te werken, met het idee hiermee de batt een beetje te besparen....
mare kan je die batterij ook loskrijgen vna die cover want nu zit er zon open gat en strax krijg ik nog een schok ofzo lol!

Anoniem: 35517

Anoniem: 182253 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:05:
Ik heb zojuist de batterij uit mn macbook gehaald om bijt huis gebruik gewoon op netspannign te werken, met het idee hiermee de batt een beetje te besparen....
mare kan je die batterij ook loskrijgen vna die cover want nu zit er zon open gat en strax krijg ik nog een schok ofzo lol!
Dit schijnt erg slecht te zijn voor de MacBook meen ik gelezen te hebben! Maar een goed idee is het wel, ik gebruik mijn MacBook als desktopvervanger en heb hem bijna altijd op netstroom staan, terwijl ik de lading van de batterij per 2 dagen leger raakt... niet echt goed voor de batterij denk ik :)

• Daros
kwam deze tegen op eBay weet niet ofdat het duur is hoor:

Klik

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 20:43
Anoniem: 35517 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:00:
[...]

Dit schijnt erg slecht te zijn voor de MacBook meen ik gelezen te hebben! Maar een goed idee is het wel, ik gebruik mijn MacBook als desktopvervanger en heb hem bijna altijd op netstroom staan, terwijl ik de lading van de batterij per 2 dagen leger raakt... niet echt goed voor de batterij denk ik :)
Dat hoort zo, juist voor de batterij, hij loopt namelijk heel langzaam leeg tot 94% (dacht ik, duurt iig paar dagen tot hij dat niveau heeft bereikt) en dan laad hij 'm weer snel op, tot 100% en dan laat hij m weer langzaam leeglopen.. enz enz.. om de batterij toch in goede conditie te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenGans op 23-09-2006 09:00 ]

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De batterij eruit halen kan wel, maar dan loopt de macbook echter maar op 1 processor.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:57

mymind*

A Beautiful Mind

Burne schreef op woensdag 20 september 2006 @ 01:23:
[...]

Je brengt je auto naar een garage voor een piepende remschijf. Je krijgt 'm terug met een niet-piepende remschijf en een deuk in de motorkap. Dan is er toch al geen mogelijke twijfel over wie er aansprakelijk is? Degene die de deuk gemaakt heeft. Of, in jouw geval, degene die de kras gemaakt heeft. Teleurgesteld zijn over dat een derde die met de kras verder niets te maken heeft je niet aanbiedt je schade te dekken lijkt me verspilling van energie, en die derde benadelen vanwege die kras oneerlijk. Apple is ook alleen maar een leverancier van MacManiac, en niets meer. Aan jouw schade hebben ze evenveel schuld als de NUON of KPN.

Maar: stel de winkelier in kwestie geschriftelijk op de hoogte van je schade en vraag ze in een redelijke termijn (10 dagen?) met een voorstel voor een oplossing te komen. Ze hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, en die dekt dat soort schade voor ze, dus zelf hebben ze er geen pijn van, hooguit last. Stuur je briefje wel aangetekend. Is de kosten wel waard. Succes, en we horen de reactie graag, denk ik.
Ik ben niet zozeer teleurgesteld en ook ga ik er niet van uit dat Apple schuld heeft aan dit geschil. Het is wel zo dat Apple zelf mij naar MacManiac heeft gestuurd om het apparaat te laten maken (ik heb hem namelijk ergens anders gekocht).

Ik heb alleen met Apple gebeld omdat zelf aangaven dat er eventueel nog mogelijkheden zijn dat Customer Relations iets voor mijn kon betekenen als de oplossing/reactie MacManiac mij niet beviel. En dat heb ik gedaan, geen oplossing, maar ik heb wel een klacht in kunnen dienen.

Ik heb redelijke tijd getwijfeld of ik het wel door wil zetten (het kan toch geruime tijd duren) maar ik kan het gewoon niet accepteren. Een briefje etc. is in de maak..

[ Voor 4% gewijzigd door mymind* op 23-09-2006 13:11 ]

• stavast
misschien een tip voor iedereen.. ik zag net een vingerafdruk op mijn scherm (het is verdeurie geen touchscreen, maar leg dat je klasgenoten maar eens uit). deze wou ik schoon maken met een papieren zakdoekje zoals ik altijd doe. maar dit keer had ik een tissue van kleenex te pakken. deze bevatten dus een soort balsem die echt heel moeilijk van je scherm gaat. let er dus op wat voor soort tissue je pakt :) het zweet brak me wel even uit.. het is gelukkig nu schoon

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Brilpoetsdoekjes van de Lidl, in mijn ogen onmisbaar voor elk scherm!
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.