[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 7.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190778

@ peddro,

En wat was er mis met jouw MacBook? Ik heb het niet helemaal gevolgd, vandaar..
Ik heb hem nu namelijk ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Anoniem: 190778 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:01:
@ peddro,

En wat was er mis met jouw MacBook? Ik heb het niet helemaal gevolgd, vandaar..
Ik heb hem nu namelijk ook besteld.
Ik had last van RSS (Random Shutdown Syndrome), ik heb 3 nieuwe moederborden gehad, 1 nieuwe heatsink, en een nieuwe topcase...

Heeft al met al een maand a 2 geduurt, en nu dan toch een nieuwe van Apple, waar ik erg netjes werd behandeld, en vanmiddag ook een email ontvangen met bestelstatus dingen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 20:41
Vraag 1:
Een widget lijkt niet goed te werken, terwijl de rest het wel goed doet.
Het gaat om Tags - PHP: http://www.patrickpatoray.com/index.php?Page=95
Zowel de 1.3 versie op die site als de 1.1 versie op Apple.com/widgets geeft geen resultaten wanneer ik een php functie wil opzoeken. Andere PHP widgets werken wel, evenals Tags - CSS van dezelfde persoon. Iemand die het bij hem/haar even wilt uittesten en me kan vertellen of het daar eveneens niet werkt.

Vraag 2:
Als ik 'openen met' doe, krijg ik altijd 'aanbevolen programma's' en moet ik hem zelf op 'alle programma's' zetten. Kan ik niet instellen dat dat automatisch op het laatste blijft staan? Vind het zo best storend.

Vraag 3:
Als ik met PhotoShop (CS2) een afbeelding heb opgeslagen, wordt het een photoshop jpeg, die standaard wordt geopend in PS ipv Voorvertoning. Kan ik dat niet ergens instellen, dat alle jpegs automatisch en standaard in Voorvertoning worden geopend en niet in PhotoShop (kon het zo snel niet vinden bij Voorvertoning voorkeuren en PS preferences)?

[ Voor 38% gewijzigd door VincentG op 23-10-2006 23:29 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
VincentG schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:15:
Vraag 3:
Als ik met PhotoShop (CS2) een afbeelding heb opgeslagen, wordt het een photoshop jpeg, die standaard wordt geopend in PS ipv Voorvertoning. Kan ik dat niet ergens instellen, dat alle jpegs automatisch en standaard in Voorvertoning worden geopend en niet in PhotoShop (kon het zo snel niet vinden bij Voorvertoning voorkeuren en PS preferences)?
Heb 't zelfde gehad met jpg's die wanneer met Photoshop waren opgeslagen ook met Photoshop werden geopend in plaats van Voorvertoning (Preview). Wat je kan doen is gewoon zo'n jpg selecteren en via appeltje + i (of rechtermuisklik, get info) instellen dat dit bestand in Voorvertoning geopend moet worden. Vervolgens nog even op Change All klikken en het moet opgelost zijn. Ook wanneer je ze via Photoshop opslaat.

Misschien dat hiermee ook vraag 2 opgelost is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mikuni/Mac-OS-X_2006-10-24_Change-Default-Program.png

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik hou dit topic al enige tijd in de gaten, aangezien ik ook een bezitter wil worden van een Macbook.
Na het lezen van bijna alle pagina's wordt de drang echter steeds minder :/ Er zijn zo veel problemen met dat ding!
Vandaar dat ik dus wil wachten tot een nieuwe generatie van de macbook (niemand weet alleen wanneer die uitkomt) De reactie hier op is dan weer dat je dan bezig blijft met wachten op nieuwe dingen, naar mijn mening zal er toch wel een tijd komen dat hij gewoon compleet stabiel is zonder troubles?
Apple kan natuurlijk niet bezig blijven met het fixen van de Macbook!

Heeft iemand enig idee wanneer er een volgende release uit zal komen? Uiteraard zal ik deze wel kopen, anders blijf ik echt bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Wootism schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:13:
Ik hou dit topic al enige tijd in de gaten, aangezien ik ook een bezitter wil worden van een Macbook.
Na het lezen van bijna alle pagina's wordt de drang echter steeds minder :/ Er zijn zo veel problemen met dat ding!
Vandaar dat ik dus wil wachten tot een nieuwe generatie van de macbook (niemand weet alleen wanneer die uitkomt) De reactie hier op is dan weer dat je dan bezig blijft met wachten op nieuwe dingen, naar mijn mening zal er toch wel een tijd komen dat hij gewoon compleet stabiel is zonder troubles?

Heeft iemand enig idee wanneer er een volgende release uit zal komen? Uiteraard zal ik deze wel kopen, anders blijf ik echt bezig :P
Zullen we een poll starten om te kijken hoeveel mensen er wel tevreden zijn over hun Macbook?! De mijne is stabiel, verkleurt niet, en vertoont geen kuren! Ben er super tevreden n blij mee! Zoals vaker gezegt komen hier alleen de negatieves reacties aan bod, niet de negatieve hehe positieve natuurlijk...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 12:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

^-- same, oh en trouwens wat voor garantie heb je dat de nieuwe release wel bugvrij is? als er nieuwe hw in zit kan dat ook gewoon ruk zijn...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:15

botoo

💀 too old to die young

Ik heb een MacBook aangeschaft ter vervanging van mijn oude 1.0GHz Powerbook en ik ben er tevreden mee :)

. . . maar . . .

Het is minder dan ik had gehoopt, de snelheid valt me tegen en er mankeerde ook wel wat meer dan ik prettig vind. De temp was voorheen veel te hoog, is opgelost met de update om de fan eerder aan te laten gaan, en ik had ook last van het shutdown probleem maar ook dat is (tot nu toe) oplgelost door vervanging van de heatsink.
Nu nog eens het vergelen laten opknappen en mijn 'kinderziektes'(?) lijken wel een beetje voorbij.

Minder enthousiast ben ik over de prestaties, vergeleken met de oude PPC valt me dan domweg tegen in het dagelijks gebruik, ik had er (veel) meer van verwacht (single 1.0 vs dual 2.0). Voor mij was het ook een kennismaking met het Intel platform en voorlopig wacht ik nog ff met het vervangen van mijn andere PPC Mac's.

Alles bij elkaar ben ik toch blij met de mooie, compacte en stevige 13" en de mogelijkheid om Windows (via Paralleles er bij) te gebruiken is ook wel handig.

Imho is het niet de wondermachine die veel mensen verwachten, maar als ik moest kiezen tussen een Windows laptop en het MacBookje dan hoef ik daar geen seconde over na te denken :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
botoo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:10:
Ik heb een MacBook aangeschaft ter vervanging van mijn oude 1.0GHz Powerbook en ik ben er tevreden mee :)

. . . maar . . .

Minder enthousiast ben ik over de prestaties, vergeleken met de oude PPC valt me dan domweg tegen in het dagelijks gebruik, ik had er (veel) meer van verwacht (single 1.0 vs dual 2.0). Voor mij was het ook een kennismaking met het Intel platform en voorlopig wacht ik nog ff met het vervangen van mijn andere PPC Mac's.
Ik vind de snelheid juist gigantisch omhoog gegaan. Heb je wel een beetje fatsoenlijke hoeveelheid geheugen er in zitten. Want met 512MB loopt het natuurlijk erg traag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133926

Bedenk wel even dat mensen met problemen veeeeeeel eerder een forum opzoeken dan tevreden gebruikers. Ik heb mn MB nu drie maanden en ben er verzot op. Werkt perfect, nergens last van. Wat een prachtding!

Mensen die tevreden zijn, die hoor je niet, die genieten van hun Macbook. Er klagen hier inderdaad best veel mensen (net het grote MacBook-klaag topic, maarja, daar is een forum voor). Maar hoeveel MacBook's denk je dat er verkocht zijn? Ik weet zeker dat er veel meer tevreden dan ontevreden mensen zijn.

Ik blijf in ieder geval erbij, Macbook is _/-\o_

(en ik heb zelfs nog maar 512mb er in zitten, als er straks 1gb in zit is het hopelijk helemaal mijn helden-machine 8 O+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 24-10-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145356

Ik heb even een vraagje over Frontrow. Ik krijg bij sommige albums de melding dat deze computer niet gemachtigd is om het album af te spelen. Kan je alleen albums afspelen die zijn gedownload via de iTunes-shop of is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77094

applestore down

dat zal dan wel een nieuwe macbookserie betekenen ;)

het is per slot van rekening :9~ dinsdag :9~

voor mij even niet, trouwens, wacht liever tot de flash based flaptopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Man, het kan ook gewoon een simpele technische update betekenen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Anoniem: 145356 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:35:
Ik heb even een vraagje over Frontrow. Ik krijg bij sommige albums de melding dat deze computer niet gemachtigd is om het album af te spelen. Kan je alleen albums afspelen die zijn gedownload via de iTunes-shop of is hier wat aan te doen?
waarschijnlijk heb je nummers overgenomen van iemand, maar die zijn drm-protected, waardoor jouw pc o.a. niet gemachtigd is

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb mijn macbookje nu een klein weekje, en hij werkt nog steeds als een zonnetje.

MAAR, ik heb een klein vervelend dingetje, ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Schijnbaar is de mb een keer dichtgeklapt geweest zonder dat beschermdingetje ertussen, en nu zit er een hele rare en nare plek op mijn scherm.
Het lijkt net alsof de muisknop er tegenaan geschoven is.

Zijn er meer mensen die dit hebben, en misschien een manier weten om het weg te krijgen?
Het zijn geen vette vingers, want die heb ik er wel afgekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:27:
Man, het kan ook gewoon een simpele technische update betekenen :')
Als ze een euvel bij een MacStore in 30 minuten kunnen verhelpen weet je het dus nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een klein probleem met de twee meestgebruikte toetsen van mijn Macbook, de E en de S. Als ik snel type, veren ze niet snel genoeg terug, waardoor als ik mijn vinger terugtrek, hij niet gelijkt opveert, maar ietwat later gaat, iets dat enorm irritant is.

Als ik ze diep indruk, en een beetje er mee wiebel, maakt hij wel een geluid alsof hij op het verzonken plastic komt, en het een beetje klikt. Iemand misschien die wat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Er zijn zo veel problemen met dat ding!
Nee, die zijn er niet. Er kwam laatst een persbericht langs van een hele grote helpdesk-boer:
Apple, for instance, has a quoted US market share of 4.02 per cent but accounted for only two per cent of Rescuecom support calls. Dell, on the other hand, has a US market share of 17.9 per cent, but accounted for 29.4 per cent of help requests made to Rescuecom.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoeveel van die helpdesk calls gaan over defecte hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wannapuf schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:14:
[...]
Ik vind de snelheid juist gigantisch omhoog gegaan. Heb je wel een beetje fatsoenlijke hoeveelheid geheugen er in zitten. Want met 512MB loopt het natuurlijk erg traag allemaal.
Omhoog gegaan t.o.v. welke vorig model vergelijk jij?

Geheugen zit met 2GB redelijk vol :+

Ik heb de snelheid niet gebenched maar ik ervaar de winst niet als 'schokkend' t.o.v. de 1.0GHz G4 (met 1GB ram). Ik doe er o.a. photoshoppen (niet universal) en video/dvd-bewerken (wel universal) mee. Mijn G5 dual 2.3 voelt/werkt beslist sneller.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:49:
Ik heb een klein probleem met de twee meestgebruikte toetsen van mijn Macbook, de E en de S. Als ik snel type, veren ze niet snel genoeg terug, waardoor als ik mijn vinger terugtrek, hij niet gelijkt opveert, maar ietwat later gaat, iets dat enorm irritant is.

Als ik ze diep indruk, en een beetje er mee wiebel, maakt hij wel een geluid alsof hij op het verzonken plastic komt, en het een beetje klikt. Iemand misschien die wat weet?
Ik heb dit ook gehad, en niemand wist een antwoord. Ik heb uiteindelijk een mes (gewoon normaal boterhammen-smeer mes) onder de toets gezet en deze iets omhoog gewipt. Denk als het ware een beetje los getrokken. Daarna had ik er geen last meer van. Het was bij mij de . (punt) toets. Erg vervelend dus, maar daar merk ik nu niks meer van.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 24-10-2006 14:35 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
botoo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:25:
[...]
Omhoog gegaan t.o.v. welke vorig model vergelijk jij?
Heb een iBook G3 700MHz met 640MB en heb ooit een iMac G5 2GHz met 512MB gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 24-10-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Helaas, geen update voor de MacBook serie :(
Had er wel op gehoopt maar helaas. Hopelijk nog voor de kerst een MacBook met Core 2 Duo :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Is de MacBook Pro met C2D toch eerder gekomen dan we dachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133926 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:32:
[...]

Ik heb dit ook gehad, en niemand wist een antwoord. Ik heb uiteindelijk een mes (gewoon normaal boterhammen-smeer mes) onder de toets gezet en deze iets omhoog gewipt. Denk als het ware een beetje los getrokken. Daarna had ik er geen last meer van. Het was bij mij de . (punt) toets. Erg vervelend dus, maar daar merk ik nu niks meer van.

Succes!
Ik heb nu waarschijnlijk geen garantie meer :+ , maar ik heb de toets losgewipt, een wimper weggehaald, even met een busje lucht er doorheen gegaan, en de toets er weer opgeklikt. Works like a charm, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:15:
En hoeveel van die helpdesk calls gaan over defecte hardware?
100% want het bedrijf stuurt iedereen met software-vragen naar de software-leverancier, zoals hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 10:40
Mijn MacBook lijdt inmiddels ook aan RSD :(

Ik heb hem gekocht bij de Apple Store voor het onderwijs, maar dat is al meer dan 90 dagen geleden. Ik mag dus AppleCare in principe niet bellen, want die brengen dan €49 in rekening voor de 'hulp'. Hoe hebben de andere mensen hier dat geregeld?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77094

Arthur schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:29:

Ik heb hem gekocht bij de Apple Store voor het onderwijs, maar dat is al meer dan 90 dagen geleden. Ik mag dus AppleCare in principe niet bellen, want die brengen dan €49 in rekening voor de 'hulp'. Hoe hebben de andere mensen hier dat geregeld?
Bellen en zeuren. Zeuren dat je zelf alles al geprobeerd hebt, maar dat je belt voor een defect waar je de hulp van Apple bij nodig hebt, dat er geen andere manier is om Apple te bereiken. En als ze weigeren, ophangen en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Arthur schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:29:

Maare, wat is dan het probleem? Ga langs een Apple Centre (of bel van tevoren) en laat het fixen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Idd. Naar Apple zelf bellen heeft weinig zin want ze repareren niks zelf meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Macbook ook besteld via de telefoon met studentenkorting, betekent dat nou dat als mijn Macbook kapot gaat. Dat ik Apple niet hoef te bellen, maar gewoon naar de winkel moet gaan?
AppleCare ben ik nog van plan om er extra erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Je kan gewoon naar dichtsbijzijnde apple support center gaan (hoeft dus niet persé een apple store te zijn!!)

Ik heb apple gebeld in verband met een defecten combo drive en kreeg een adres in de buurt waar ik hem af moest geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
Nou mijn week 36 apple is inmiddels morsdood. Zit er lekker op te werken, boem pats helemaal uit.
:(

Ding is van 4 september en heeft mischien net 1 dag gedraait...
Wil je Apple bellen, wij zijn om 19:45 gesloten... AAAHHH het is pas 19:40 :X :+

En dan te bedenken dat m'n eerste MacBook een scherm had met defecte pixel in het midden en dus al direct retour kon. Ik heb weer lekker pech.

Edit: Vergeet ik helemaal te vertellen dat de top case ook al aan het verkleuren is;(

[ Voor 20% gewijzigd door tm030614 op 25-10-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:23

Maverick2001

Never look back

En weer een update...

Na 4 reparaties die in totaal 14 wkn hebben geduurd.

2 keer topcase opnieuw vastgezet (liet aan alle kanten los)
1 keer nieuwe topcase (vergeeld en liet aan alle kanten los)
1 keer compleet nieuwe behuizing (hele mac trok krom)

Ik heb 1 van de allereerste macbooks echter blijft mijn topcase aan alle kanten loslaten.
Vind het niet acceptabel dus blijf ik steeds terug gaan naar de winkel.

Het maccenter waar ik de MB had gekocht heb ik inmiddels al aan de kant gezet omdat ze mijn problemen niet serieus namen. Nu ben ik naar een een winkel gegaan waar ze al heel lang Apple verkopen en reperaties besteden ze uit aan een apple reparatie center.

Ik heb ook een paar keer met Apple gebeld en zij vertelden me dat ze maar 2 reparaties in hun logboek hadden... Oftewel.. ik zou m niet 4 keer voor reparatie weggebracht hebben?

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ze naar alle reparaties niet gewoon kunnen zeggen "hier heb je een nieuwe".

Het nieuwste idee is dat ik m nu naar Utrecht verstuurd omdat daar volgens Apple het beste reparatie centrum zit.... (het is toch te belachelijk voor woorden). Mijn MB is langer weggeweest dan dat ik m thuis heb gehad.

Mocht je denken dat ik het zelf veroorzaak? Mijn MB komt niet uit mijn huis en wordt ook niet vervoert, sterker nog ik gebruik m door alle problemen erg weinig.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-04 23:17
Maverick2001 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:27:
En weer een update...

Na 4 reparaties die in totaal 14 wkn hebben geduurd.

2 keer topcase opnieuw vastgezet (liet aan alle kanten los)
1 keer nieuwe topcase (vergeeld en liet aan alle kanten los)
1 keer compleet nieuwe behuizing (hele mac trok krom)

Ik heb 1 van de allereerste macbooks echter blijft mijn topcase aan alle kanten loslaten.
Vind het niet acceptabel dus blijf ik steeds terug gaan naar de winkel.

Het maccenter waar ik de MB had gekocht heb ik inmiddels al aan de kant gezet omdat ze mijn problemen niet serieus namen. Nu ben ik naar een een winkel gegaan waar ze al heel lang Apple verkopen en reperaties besteden ze uit aan een apple reparatie center.

Ik heb ook een paar keer met Apple gebeld en zij vertelden me dat ze maar 2 reparaties in hun logboek hadden... Oftewel.. ik zou m niet 4 keer voor reparatie weggebracht hebben?

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ze naar alle reparaties niet gewoon kunnen zeggen "hier heb je een nieuwe".

Het nieuwste idee is dat ik m nu naar Utrecht verstuurd omdat daar volgens Apple het beste reparatie centrum zit.... (het is toch te belachelijk voor woorden). Mijn MB is langer weggeweest dan dat ik m thuis heb gehad.

Mocht je denken dat ik het zelf veroorzaak? Mijn MB komt niet uit mijn huis en wordt ook niet vervoert, sterker nog ik gebruik m door alle problemen erg weinig.
toon volledige bericht
bijna 4 maanden je macbook kwijt ? jezus, en zoveel problemen en dan nog geen vervanging opsturen dit vind ik ronduit slecht van Apple. Ik vind het raar dat apple hierop niet normaal op reageert en je een nieuwe geeft je hebt immers meer dan 1000+ euro's uitgegeven en al dat vervangen kost meer dan een goede nieuwe opsturen.

Tevens wacht ik op mijn al 6 weken, waarbij apple me de volgende dag zou opbellen om de status door te geven wat ook niet is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

je moet er echt zelf achteraan gaan bij apple, en niet zomaar genoegen nemen, desnoods vragen naar degene die boven degene staat die je spreekt... het kost je wel veel tijd en belkosten, maar dat is niet anders dan... suc6, en 4 maanden kan echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

tm030614 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:56:
Nou mijn week 36 apple is inmiddels morsdood. Zit er lekker op te werken, boem pats helemaal uit.
Qoute van tuaw.com :
. . . a cable that runs between the heat sensor and the CPU's heat sink being too short. The heat sink expands when operating the MacBook, which causes it to contact the heat sensor's cable and melt its insulation - hence, a short circuit and a shutdown. Once the MacBook is no longer running, the heat sink cools down and contracts during the process, breaking the short circuit and allowing the machine to boot again (this expansion and contraction can happen pretty quickly, so it would make sense if your machine can boot almost immediately after shutdown).
Apple zegt er dit over, en het Apple discussions board heeft ook wel iets te melden.

Oftewel: reparatie aanvragen en je krijgt een nieuwe heatsink-unit.

[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 25-10-2006 09:50 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

botoo schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:46:
[...]

Qoute van tuaw.com :

[...]

Apple zegt er dit over, en het Apple discussions board heeft ook wel iets te melden.

Ik heb geen last van verkleuringen en het RSD probleem. Zijn er nog meer mensen die hier ook geen last van hebben? Ik begin me nl.zorgen te maken of ik wel een normale MacBook heb gehad. Zal ik even met Apple bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Zal mij bij deze dan ook maar eens melden als een gelukkige Macbook gebruiker O-) . Ik moet eerlijk bekennen dat mijn Macbook tot nu toe perfect is (even afkloppen :P ). Ik heb geen RSD, geen gele vlekken en geen dode pixels _/-\o_ . Ik heb mijn Macbook (wit, CTO) vanaf half augustus en kan hem echt iedereen aanraden. Voordat ik hem kocht heb ik ook eerst een hele tijd dit topic gevolgd maar heb mij niet laten afschrikken door alle problemen en negatieve ervaringen van veel gebruikers. Het is mijn eerste Apple computer en ook mijn eerste ervaring met MacOSX en ben enorm tevreden over beiden. Hij ziet er prachtig uit, is zeer snel en heeft ook nog eens een heel handig formaat. Aldus een hele gelukkige Macbook gebruiker :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 19:03
Ik zal ook even een positief verhaal posten:

Ik heb mijn MacBook (standaardversie, 1.83ghz) nu 3 weken, en bevalt prima. Hiervoor zat ik op een oude AMD Athlon 1,3Ghz te typen, maar dit bevalt toch wat beter. Ik moet zeggen dat deze MB het naar behoren doet, eigenlijk geen problemen gehad. Alleen een paar keer vastgelopen, omdat ik teveel tegelijk wou vrees ik(Cubase, Adium, weet ik veel wat allemaal), en dat met 512MB geheugen dat wordt geshared met de videokaart. Valt me niks tegen, als ik zie dat de MB onder Bootcamp sneller is met BF1942 dan de laptop van mijn vriend(die heeft een AMD Athlon 3400+ en een ATi 200M met 1024Mb RAM). Ik vind zelf dat mensen die meteen zeggen dat de MB toch niet zo'n goed product is omdat ie 1 keer vastloopt, eigenlijk een beetje overdreven reageren. Het is en blijft natuurlijk een computer!
Maar goed, het wordt toch eens tijd voor wat meer geheugen denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
botoo schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:46:
[...]

Qoute van tuaw.com :

[...]

Heb net even Apple gebeld, maar die reageerden erg serieus, het werd direct geescaleerd naar een tweede lijns. Deze zal het probleem naar de technische afdeling sturen voor verder onderzoek, omdat het een saftey issue betreft.

Gelukkig vond ook de beste man aan de telefoon het niet normaal dat er wat rook uit het apparaat kwam. Ik kreeg dan ook het vriendelijke verzoek om de laptop niet meer aan te zetten.
Krijg nu vandaag of morgen een belletje terug over de verdere afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig ook veel tevreden gebruikers, dat mag hier ook weleens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 00:12

Setragasj

is using radars to communicate

Hier sinds 2 bijna weken ook een superuberduper gebruiker!
Betreft een 2.0 CTO met 2gig transcend dimmetjes.
Verder niks anders te zeggen dan een topding!

Had net alleen een klein dingetje. Mijn dubbelvinger rechtermuisklik op de trackpad deed het even niet meer. Hij had een lange tijd in sleepmode gezeten, misschien dat het daardoor kwam, dat weet ik niet.
Maar even gerestart en nu doet ie het weer! Jeej!

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188453

hee, voor diegenen waarbij de meeste temperatuurprogjes zoals coreduotemp niet werken (temp blijft hangen); fancontrol 1.1 doet de truuk bij mij!
Blijft de temp keurig netjes updaten terwijl coreduotemp nog de 18 graden bij het opstarten aangeeft. En je kan je fanspeed wat aanpassen voor evt. lagere temps mocht je die believen

http://www.lobotomo.com/products/FanControl/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik las net allemaal berichten van mensen met accu's enzo en hoeveel procent er nog werkt. Na een "reset" was er weer meer vermogen. Hoe werkt dit? Ik kon het niet terug vinden. Het enige wat ik gevonden had was het programma waarmee je de status van je accu kon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
weet iemand hoe ik in windows (via bootcamp) kan scrollen dmv twee vingers en hoe ik kan tappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stavast schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:28:
weet iemand hoe ik in windows (via bootcamp) kan scrollen dmv twee vingers en hoe ik kan tappen
Voor nu is daar nog geen officieele software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 21:34
Setragasj schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:45:
Had net alleen een klein dingetje. Mijn dubbelvinger rechtermuisklik op de trackpad deed het even niet meer. Hij had een lange tijd in sleepmode gezeten, misschien dat het daardoor kwam, dat weet ik niet.
Maar even gerestart en nu doet ie het weer! Jeej!
Heb ik ook al twee keer last van gehad. Naar mijn weten ook na lange standby/sleep. Wat ik deed wat bij muis-instellingen vinkje voor rechtermuisknop aan- en uitvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

zo het is toch wat:

http://img436.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1rw0.png

ineens meer capaciteit dan eerder, normaal zit ik rond de 5198. waarom dit het melde waard is om bedtijd is mij een groot raadsel, een raadsel dat niet zou misstaan in een suske en wiske strip (suske en wiske en de popelende poster bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 189219 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:12:
zo het is toch wat:

http://img436.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1rw0.png

ineens meer capaciteit dan eerder, normaal zit ik rond de 5198. waarom dit het melde waard is om bedtijd is mij een groot raadsel, een raadsel dat niet zou misstaan in een suske en wiske strip (suske en wiske en de popelende poster bijvoorbeeld)
bij mij springt de oorspronkelijke capaciteit wel eens naar 5400 of 5000
maar het programma is dan ook nog niet geschikt voor intels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
tm030614 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:43:
[...]

Heb net even Apple gebeld, maar die reageerden erg serieus, het werd direct geescaleerd naar een tweede lijns. Deze zal het probleem naar de technische afdeling sturen voor verder onderzoek, omdat het een saftey issue betreft.

Gelukkig vond ook de beste man aan de telefoon het niet normaal dat er wat rook uit het apparaat kwam. Ik kreeg dan ook het vriendelijke verzoek om de laptop niet meer aan te zetten.
Krijg nu vandaag of morgen een belletje terug over de verdere afhandeling.
Nou, het is een heel verhaal geworden.

Gisterenmiddag kreeg ik een telefoontje van Apple, het was niet meer nodig om de laptop te onderzoeken. Wat het een paar uur eerder nog een safety issue, nu niet meer.
Het probleem zou echter niet het "radom shutdown" probleem zijn, omdat het een week 36 exemplaar betrof. Maar gewoon "kortsluiting en tja, dat gebeurt wel eens".

Ik kreeg van Apple de mogelijkheid om het apparaat te vervangen voor een MacBook Pro, ik moest dan wel € 900,- bijbetalen 8)7 Tevens vroeg men of ik een AppleCare Protection Plan aan wilde schaffen voor € 319,- 8)7.

Het opsturen van een nieuwe MacBook en iPod Nano ipv de apparaatuur te laten reparen was zonder meer niet mogelijk. :o dat deed Apple alleen als de laptop jonger was dan 2 weken, (de mijne was 5 weken)... Ik moet maar gewoon naar een Apple Repair Center gaan.
Op mijn opmerking dat ik reparen niet zo zag zitten (wie weet wat er allemaal kapot is in dat ding, als zelfs m'n via usb verbonden iPod er door defect is gegaan) werd niet gereageerd.
Dat ik het vreemd vond dat Apple de laptop niet nodig had voor onderzoek en een paar uur eerder wel, daar werd ook maar niet op gereageerd.
Wel werd mij verteld dat ik een klacht kon indienen 8)7

Dat heb ik dan ook schriftelijk en per email gedaan, en vandaag belde ze al vanuit ierland. De beste man aan de telefoon vond het ook zeer slecht dat men de notebook niet verder wilde onderzoeken. Dit was wel degelijk nodig vond hij.

Ik krijg nu uiteindelijk toch een nieuwe MacBook en nieuwe iPod toegestuurd. Waarmee het gelukkig allemaal weer goed is gekomen. :)
Aan de telefooon werd mij nogmaals verzekerd dat de MacBook geen problemen meer zou vertonen zoals het verkleuren van de behuizing en het spontaan uitvallen van de laptop. Deze problemen zouden na week 36 allemaal opgelost zijn.

Kan iemand dat bevestigen? Dus zijn na week 36 alle problemen m.b.t. verkleuren behuizing en spontaan uitvallen opgelost? Want heb geen zin om over een paar weken weer m'n MacBook terug te moeten sturen omdat de behuizing verkleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

tm030614 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:30:
[...]

Nou, het is een heel verhaal geworden.

Kan iemand dat bevestigen? Dus zijn na week 36 alle problemen m.b.t. verkleuren behuizing en spontaan uitvallen opgelost? Want heb geen zin om over een paar weken weer m'n MacBook terug te moeten sturen omdat de behuizing verkleurt.
Ik heb hier nog steeds een kapotte MacBook, maandag komt mijn nieuwe, maar op mijn oude hebben ze al wel een nieuwe topcase gezet, en die is inderdaad anders... lijkt me van wel dat er geen vlekken meer op komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-05 07:10
heuker schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:57:
[...]

Heb ik ook al twee keer last van gehad. Naar mijn weten ook na lange standby/sleep. Wat ik deed wat bij muis-instellingen vinkje voor rechtermuisknop aan- en uitvinken. :)
Bekend probleem, gebeurt als ie uit zogenaamde deep-sleep komt.
Gebeurd als de accu helemaal leeg gaat als hij in sleep is. Als je hem dan weer aan de oplader hangt en opstart, dan laad ie van de hardeschijf en is hij die instelling "vergeten".
Was al bekend voor 10.4.8 uitkwam, maar nog niet opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39009

Ik heb een week 31 witte macbook 2.0 GHZ met 1 GB RAM.
Alles werkte perfect.. Toch maar de SMC firmware upgrade gedaan.. nog steeds perfect.
2 weken gewacht op de Tucano skin, perfect. Na verschillende reviews en specs bekeken te hebben ook maar een Bluetooth Mighty Mouse besteld. 4 (!) weken wachten en bij was binnen, perfect..
Al mijn xvid/divx films aan de praat gekregen in Frontrow, freaking perfect allemaal!

en toen: een kop koffie over mijn perfecte Macbook (wasn't me..).. Macbook dood..

Na een maand wachten op reparatie krijg ik de mededeling dat dit €985,- gaat kosten!!! Kosten had ik verwacht aangezien koffie niet onder garantie valt, maar dit?
Vandaag maar opgehaald zonder reparatie dus het kostte me €75,- onderzoekskosten.

Wattenstaafjes gehaald, Hugo Boss eau de toilette (alcohol) erbij gepakt en met heel veel geduld alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt, op de verwarming gelegd en weer in elkaar gezet (garantie ben ik toch al kwijt)..

Raad eens vanaf wat ik dit bericht typ.. m'n perfecte Macbook die al 4 uur probleemloos draait en nog lekker ruikt ook..

*zucht* wat is het fijn om computernerd te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 30-04 12:13
Dat het 985 euro gaat kosten is niet zo raar hoor, want je moederbord (met alles erop dus, de processor, je chipset, etc, eigenlijk alles behalve het scherm, de harde schijf en de accu ;)) moet dan vervangen worden. En dat is gewoon het duurste van de computer.

Dat ie het nu doet kan voorlopig zijn, want je hebt best kans dat het gaat roesten oid en dan gaat het weer stuk ...

En het zou me dan niet verbazen als je geen garantie krijgt (het is nu bekend dat er vloeistof overheen gegaan is).

Maarja, we hopen natuurlijk dat ie gewoon heel en werkend blijft. (Ik weet hoe het is, heb het zelf ook gehad, maar dan met cola... viel bij mij gelukkig onder de verzekering van degene de het gedaan had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Ik heb ineens last van dode pixels na vanaf juni een perfect werkende macbook te hebben gehad. De support lijn zegt dat ik ermee langs kan gaan bij een service centre, dus dat komt hopelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
als ik gewoon met mn macbook werk zie ik niks, maar als ik heel dichtbij kijk dan zie ik wel pixels die iets lichter zijn dan de rest en als ik er met mn vinger overheen veeg zijn ze weg, zijn dat de dode pixels die jullie ook bedoelen? want ik merk er niks van op een normale werkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194657

Wat is dit eigenlijk voor een ongein??

http://cgi.ebay.de/MacBoo...42619QQrdZ1QQcmdZViewItem

What's the catch??

Gr iBerto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36
Lijkt me vrij duidelijk, een MacBook uit Taiwan, van een verkoper met maar liefst 12 positive feedback waarbij het allemaal om wazige transacties als how to fire your boss en weet ik wat voor meuk gaat. Ergo oplichterij met de grote O.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ik merk op dat het laden van Dashboard na het opstarten van OSX behoorlijk lang duurt. Een paar kleine widgets en iStat Pro zorgden er al voor dat je de nodige secondes moet wachten, maar nu ik er een paar extra bij heb gezet wordt. Dat maakt het gebruik van veel widgets voor mij een stuk minder aantrekkelijk. Nou kan ik best voorstellen dat je even moet wachten tot je System Specs etc zijn uitgelezen, maar een aantal extra widgets en aanzienlijk langere laadtijd voor een Dual Core met 2gig ram vind ik wat jammer.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Chocovla schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:02:
[...]

Lijkt me vrij duidelijk, een MacBook uit Taiwan, van een verkoper met maar liefst 12 positive feedback waarbij het allemaal om wazige transacties als how to fire your boss en weet ik wat voor meuk gaat. Ergo oplichterij met de grote O.
Dat er mensen zijn die zo dom zijn om erin te trappen...
Wanneer de prijs te mooi is dan...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wel de achterlijke hoge verzendkosten van 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Laatst online: 25-04 00:12

Setragasj

is using radars to communicate

VincentG schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:05:
Ik merk op dat het laden van Dashboard na het opstarten van OSX behoorlijk lang duurt. Een paar kleine widgets en iStat Pro zorgden er al voor dat je de nodige secondes moet wachten, maar nu ik er een paar extra bij heb gezet wordt. Dat maakt het gebruik van veel widgets voor mij een stuk minder aantrekkelijk. Nou kan ik best voorstellen dat je even moet wachten tot je System Specs etc zijn uitgelezen, maar een aantal extra widgets en aanzienlijk langere laadtijd voor een Dual Core met 2gig ram vind ik wat jammer.
Ik weet niet welke widgets je hebt, maar de meeste moeten gewoon even connectie maken met het Internet om informatie op te halen, zoals het weer enzo. Dat heb ik ook altijd als ik mn widgets nog niet heb getoond..

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
En een normale mac-gebruiker zet zijn notebook in Standby, dus dan moeten die widgets niet laden (bij mij toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Zet hem geregeld gewoon uit, ook als ik hem een dag niet gebruik (werk meer op mijn PC dan op de Macbook).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Volgens mij kan je de MB en MBP in standby zetten dat is toch een van de vele voordelen van de mac?
windows laptops kunnen dit ook wel maar wordt minder gebruik van gemaakt, waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GUZA schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:26:
Volgens mij kan je de MB en MBP in standby zetten dat is toch een van de vele voordelen van de mac?
windows laptops kunnen dit ook wel maar wordt minder gebruik van gemaakt, waarom weet ik niet.
Ik weet wel waarom. Omdat bij een Macbook de Macbook automatisch in standby gaat als je de klep dicht doet, en er geen officieele manier is dit uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

GUZA schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:26:
Omdat een Mac sneller weer actief is als hij uit sleep wordt gehaald dan een Windows pc.
Omdat een Mac sneller wordt naarmate hij langer aan heeft gestaan en een Windows pc niet.
Ik zet mijn pc's altijd uit als ik ze langer dan een uur niet gebruik maar m'n MacBook zet ik vrijwel nooit uit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria, als moderator van APL stel je mij teleur. Je klinkt als een rasechte fanboy. Of fangirl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

Er is een volgens mij? een nieuwe firmware uit : SMC-versie:1.4f12 ik deed voor de grap software update en hij vond een nieuwe versie voor de update software namelijk 1.1, ik heb hem geinstalleerd.

op de apple site staat niet welke verandereingen er zijn gemaakt, op de apple site staat nog info over SMC-versie 1,4f10. ik merk zelf geen verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:05:
Er is een volgens mij? een nieuwe firmware uit : SMC-versie:1.4f12 ik deed voor de grap software update en hij vond een nieuwe versie voor de update software namelijk 1.1, ik heb hem geinstalleerd.

op de apple site staat niet welke verandereingen er zijn gemaakt, op de apple site staat nog info over SMC-versie 1,4f10. ik merk zelf geen verschil!
De SMC-update verbetert het interne registratiesysteem van de MacBook en verhelpt een probleem waarbij de MacBook zichzelf onverwacht uitschakelt. Deze update wordt aanbevolen voor alle MacBook-computers, inclusief MacBooks waaraan reparaties zijn uitgevoerd in het kader van de garantie. Het updaterprogramma wordt geïnstalleerd in de map /Progamma's/Hulpprogramma's. Volg de instructies in het updaterprogramma om het bijwerken te voltooien.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dat van 1.0 of 1.1 en wat zijn de veranderingen dan=) fan start op andere temperatuur? draait langer door? ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de update die zojuist gepubliceerd is :)

Mijn temp is nu 65 graden, fan #1 op 2500 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik merk geen verschil in me temperatuur, ik merk wel verschil in speaker volume. Bij update 1.0 was het geluid ineens beetje harder, bij 1.1 lijkt het weer 'normaal' te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 71895 op 26-10-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:53:
Canaria, als moderator van APL stel je mij teleur. Je klinkt als een rasechte fanboy. Of fangirl.
Of het waar is of niet kun je simpelweg met een stopwatch vaststellen. Gevoelsmatig geef ik 'm volkomen gelijk. De laptop van de baas heeft vaak een seconde of tien nodig om wakker te worden, de macbook is wakker voordat je het scherm goed hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:45:
[...]

Of het waar is of niet kun je simpelweg met een stopwatch vaststellen. Gevoelsmatig geef ik 'm volkomen gelijk. De laptop van de baas heeft vaak een seconde of tien nodig om wakker te worden, de macbook is wakker voordat je het scherm goed hebt staan.
Voor dat ik er volledig mee kan werken ben ik 30 seconde verder. Mijn windows laptop was inclusief het intypen van het wachtwoord binnen 10 seconde volledig operatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:21

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:47:
[...]

Voor dat ik er volledig mee kan werken ben ik 30 seconde verder. Mijn windows laptop was inclusief het intypen van het wachtwoord binnen 10 seconde volledig operatief.
Hebben we het over opstarten...of uit sleep komen..?
Mijn PB komt sneller uit sleep dan win-laptop (niet er uit te slaan).. mijn win-PC word ook veeeel trager naarmate hij langer aanstaat.. mijn PB niet.. die laat ik liever aan (omdat ie snel uit sleep komt en ook omdat ie vrij lang, maar niet storend, opstart... en omdat ie snel blijft dus)

Ik geef Canaria zeker gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 26-10-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaassouffle schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:54:
[...]

Hebben we het over opstarten...of uit sleep komen..?
Mijn PB komt sneller uit sleep dan win-laptop (niet er uit te slaan).. mijn win-PC word ook veeeel trager naarmate hij langer aanstaat.. mijn PB niet.. die laat ik liever aan (omdat ie snel uit sleep komt en ook omdat ie vrij lang, maar niet storend, opstart... en omdat ie snel blijft dus)

Ik geef Canaria zeker gelijk.
Ik heb het over uit sleep / sluimer / standby komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:21

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

dan is 30s best lang... mijn pb doet het in 5 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, ik klap hem dan dus open, mijn scherm floept na ongeveer een seconde aan, blijft nog even op zwart, na een seconde of 3 krijg ik dan mijn password scherm (dat moet vanaf de hardeschijf naar het geheugen worden geschreven), daarna type ik mijn password, weer een seconde, en na wat geratel van de HDD zit ik in OS X. Na ongeveer 20 seconde heeft hij verbinding met mijn wireless router, en 5 seconde daarna heeft Airport een IP adres van mijn DHCP server, en kan ik werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 19:03
Mijn MB heeft geloof ik daarvoor al een ip gekregen(of werkt het toch anders, apparaat verdwijnt natuurlijk wel uit het netwerk), maar dat het zolang duurt voordat ie verbinding heeft met mijn draadloze netwerk heb ik eigenlijk alleen op zolder(AP staat op de begane grond). Misschien ligt het aan je AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn oude Windows laptop kon dit alles dus binnen 10 seconde, dus mijn AP zal zeker niet kaduk zijn. Verder zit ik er op het moment 3,10 meter vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

dus de nieuwe SMC update stelt het min. toerental op 2500 rpm :|... pff ze begonnen met 0 volgens mij, toen 1500rpm en nu al 2500rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

MellyVille1 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:59:
dus de nieuwe SMC update stelt het min. toerental op 2500 rpm :|... pff ze begonnen met 0 volgens mij, toen 1500rpm en nu al 2500rpm...
Met smcFanControl kan ik m gewoon op 1500 instellen, dan dropt ie gewoon naar 1500 . .

Maar, waar maak je je druk om? Ik had hem al op 2500 staan, hoor totaal geen verschil met 1500. Kijk, als het nou opeens een straaljager is, oké, maar dat is niet het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:53:
Een MacBook houdt alles in het geheugen. Als je een programma afsluit, dan blijft het als inactive in het geheugen staan. Zodra je het programma start, dan staat het supersnel weer op je scherm, in plaats van het laden vanaf een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:52:
[...]

Een MacBook houdt alles in het geheugen. Als je een programma afsluit, dan blijft het als inactive in het geheugen staan. Zodra je het programma start, dan staat het supersnel weer op je scherm, in plaats van het laden vanaf een hdd.
Tenzij je het standaardgeheugen hebt, 512MB, dan schrijft hij al het inactieve geheugen naar je hardeschijf, en heb je er alsnog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 14:57
Verdomme, heb ik eindelijk na een ruime tijd mijn macbook terug na RSS problemen, zitten er nu gele vlekken op. Argh!
Ik begin langzamerhand te denken aan geld terug, want ik word hier doodmoe van. Ik heb de macbook 2x kunnen opstarten sinds eind augustus....de apple medewerkers hebben er meer mee kunnen spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pheno79 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:27:
Verdomme, heb ik eindelijk na een ruime tijd mijn macbook terug na RSS problemen, zitten er nu gele vlekken op. Argh!
Ik begin langzamerhand te denken aan geld terug, want ik word hier doodmoe van. Ik heb de macbook 2x kunnen opstarten sinds eind augustus....de apple medewerkers hebben er meer mee kunnen spelen....
Productieweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
VincentG schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:05:
Misschien is je dashboard cache te vol. HIER staat hoe je dit kunt legen... Je weet nooit zeker of het werkt, maar het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:25:
[...]

Tenzij je het standaardgeheugen hebt, 512MB, dan schrijft hij al het inactieve geheugen naar je hardeschijf, en heb je er alsnog niks aan.
Onzin. Hoe het geheugenmanagement werkt is onafhankelijk van de hoeveelheid geheugen. Sterker nog het is om die reden eerder andersom: als je 512MB hebt, heb je minder geheugen 'over' wat als cache (inactief) gebruikt kan worden. En dergelijk geheugen wordt nooit tijdens gebruik naar de schijf geschreven (dat zou knap stom zijn aangezien de data daar al vandaan komt).

Wat wel gebeurt, en ook dit is niet afhankelijk van de hoeveelheid, is dat een dump van het geheugen naar de hdd wordt geschreven bij het sleepen zodat je kunt resumen als je batterij leeg is gegaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 03-05 19:16

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:01:
[...]

Ik heb het over uit sleep / sluimer / standby komen :)
Als jouw MB 30seconden nodig heeft zie ik 2 opties:
1) defect
2) PEBKAC

Ik ben eigenaar geweest van een iBook G4, een PowerBook G4, en ik heb nu nog een Mac Mini G4, MacBook en iMac Core 2 Duo, en al deze machines komen binnen 1 seconde na het wake-signaal (openklappen of druk op een knop op het keyboard) terug in een werkbare situatie. Zelfs de PowerMac G4 400MHz die ik hier tijdelijk heb staan haalt dat. Alle genoemde machines draaien momenteel nog, hetzij bij mij hetzij bij een nieuwe eigenaar, onder OSX 10.4.8. Uitzondering is de Mini, die draait OSX Server 10.4.8.

Dus dan mag je mij vertellen waar het door komt dat iedereen hier zijn Mac razendsnel uit sleep heeft, en jij niet. Je hebt de laatste tijd wel vaak problemen die niemand anders heeft, en negatieve ervaringen die niemand anders deelt... dus verlicht ons eens...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Topicstarter
Het gaat errug hard met het macbookje.. tijd voor een deeltje 6 om het wat overzichtelijk te houden:

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190745

4POX schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:02:
[...]

Mijn eerste topcase werd geel. Dat is niet goed
Mijn tweede topcase werd grijs. Dat is wel goed.
Heb je enig idee of daar iets aan te doen is? Ik weet niet precies hoe grijs die plekken gaan worden, maar bij mij begin je het al redelijk te zien...

Nog iets, ik ben heel erg tevreden over mijn MB. Het enige punt is, dat als ik de linkerhelft van mn spatiebalk indruk (dus met m'n linkerduim) je een heel hoog en irritant piepje hoort (alsof het gesmeerd moet worden).
Een oplossing is om de spatiebalk met mn rechterdruim in te drukken, maar aangezien ik linkshandig ben, vergt dat aardig wat inspanning. ;-)
Iemand anders nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Anoniem: 190745 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:51:
[...]

Heb je enig idee of daar iets aan te doen is? Ik weet niet precies hoe grijs die plekken gaan worden, maar bij mij begin je het al redelijk te zien...

Nog iets, ik ben heel erg tevreden over mijn MB. Het enige punt is, dat als ik de linkerhelft van mn spatiebalk indruk (dus met m'n linkerduim) je een heel hoog en irritant piepje hoort (alsof het gesmeerd moet worden).
Een oplossing is om de spatiebalk met mn rechterdruim in te drukken, maar aangezien ik linkshandig ben, vergt dat aardig wat inspanning. ;-)
Iemand anders nog een oplossing?
Mogelijke oplossing: de vraag stellen in het nieuwe topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.