tm030614 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:43:
[...]
Heb net even Apple gebeld, maar die reageerden erg serieus, het werd direct geescaleerd naar een tweede lijns. Deze zal het probleem naar de technische afdeling sturen voor verder onderzoek, omdat het een saftey issue betreft.
Gelukkig vond ook de beste man aan de telefoon het niet normaal dat er wat rook uit het apparaat kwam. Ik kreeg dan ook het vriendelijke verzoek om de laptop niet meer aan te zetten.
Krijg nu vandaag of morgen een belletje terug over de verdere afhandeling.
Nou, het is een heel verhaal geworden.
Gisterenmiddag kreeg ik een telefoontje van Apple, het was niet meer nodig om de laptop te onderzoeken. Wat het een paar uur eerder nog een safety issue, nu niet meer.
Het probleem zou echter niet het "radom shutdown" probleem zijn, omdat het een week 36 exemplaar betrof. Maar gewoon "kortsluiting en tja, dat gebeurt wel eens".
Ik kreeg van Apple de mogelijkheid om het apparaat te vervangen voor een MacBook Pro, ik moest dan wel € 900,- bijbetalen

Tevens vroeg men of ik een AppleCare Protection Plan aan wilde schaffen voor € 319,-

.
Het opsturen van een nieuwe MacBook en iPod Nano ipv de apparaatuur te laten reparen was zonder meer niet mogelijk.

dat deed Apple alleen als de laptop jonger was dan 2 weken, (de mijne was 5 weken)... Ik moet maar gewoon naar een Apple Repair Center gaan.
Op mijn opmerking dat ik reparen niet zo zag zitten (wie weet wat er allemaal kapot is in dat ding, als zelfs m'n via usb verbonden iPod er door defect is gegaan) werd niet gereageerd.
Dat ik het vreemd vond dat Apple de laptop niet nodig had voor onderzoek en een paar uur eerder wel, daar werd ook maar niet op gereageerd.
Wel werd mij verteld dat ik een klacht kon indienen
Dat heb ik dan ook schriftelijk en per email gedaan, en vandaag belde ze al vanuit ierland. De beste man aan de telefoon vond het ook zeer slecht dat men de notebook niet verder wilde onderzoeken. Dit was wel degelijk nodig vond hij.
Ik krijg nu uiteindelijk toch een nieuwe MacBook en nieuwe iPod toegestuurd. Waarmee het gelukkig allemaal weer goed is gekomen.
Aan de telefooon werd mij nogmaals verzekerd dat de MacBook geen problemen meer zou vertonen zoals het verkleuren van de behuizing en het spontaan uitvallen van de laptop. Deze problemen zouden na week 36 allemaal opgelost zijn.
Kan iemand dat bevestigen? Dus zijn na week 36 alle problemen m.b.t. verkleuren behuizing en spontaan uitvallen opgelost? Want heb geen zin om over een paar weken weer m'n MacBook terug te moeten sturen omdat de behuizing verkleurt.