Misschien zijn de problemen van je Macbook dan opgelost, echter zit je wel weer opgescheepd met de kinderziektes van Leopard.BlackMage schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:39:
[...]
"nodig" nee. Ik heb de hele notebook niet eens "nodig". En het OS opzich vind ik niet zo belangrijk omdat dat altijd later er wel op te zetten is. Het gaat me eigenlijk meer om het feit dat de welbekende problemen dan (misschien) niet meer in de macbook zitten.
ik wacht inderdaad op CS3Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:
[...]
Ow, die weer![]()
Ja, dat zijn mijns inziens niet meer dan opgelost, eindigende in niet meer dan problemen die in alle notebooks zitten... en als je gaat wachten blijf je bezig. Er komt altijd wel iets nieuwers uit, (gelukkig wel zeg) zowel harde en zachte waren.
Op Leopard wachten... moeten mensen dan bijv. ook wachten totdat CS3 uitkomt ofzo?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik snap ook niet waarom iedereen maar gaat wachten op updates enzo. Dan kun je nooit iets kopen, er zal altijd wel een update volgen van het product dat je gaat kopen.
Ik wacht ook op CS3!Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:
[...]
Ow, die weer![]()
Ja, dat zijn mijns inziens niet meer dan opgelost, eindigende in niet meer dan problemen die in alle notebooks zitten... en als je gaat wachten blijf je bezig. Er komt altijd wel iets nieuwers uit, (gelukkig wel zeg) zowel harde en zachte waren.
Op Leopard wachten... moeten mensen dan bijv. ook wachten totdat CS3 uitkomt ofzo?
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
omdat ik nu CS1 heb, en niet ga upgraden naar CS2 om over een half jaar weer te moeten upgradenVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:35:
[...]
![]()
Ik snap ook niet waarom iedereen maar gaat wachten op updates enzo. Dan kun je nooit iets kopen, er zal altijd wel een update volgen van het product dat je gaat kopen.
geld groeit niet op mijn rug, noch in een boom waar ik weet van heb
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Mijn reactie was geen antwoord op jouw uitspraakPhusebox schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:16:
[...]
omdat ik nu CS1 heb, en niet ga upgraden naar CS2 om over een half jaar weer te moeten upgraden
geld groeit niet op mijn rug, noch in een boom waar ik weet van heb

Eindelijk mijn macbook binnen , supper apparaat 
Nu heb ik echter nog een vraagje. Er zijn al wat programma's meerdere keren vastgelopen, oa;
Safari + saft plugin
Transmission
Dit is mijn eerste mac e had verwacht dat hij super stabiel zou zijn
Ik heb dus zelf een extra gb geheugen in mijn macbook gezet en wil eigenlijk wel voor de zekerheid checken of dat wel 100% goed is. Nu zag ik dat memtest een freeware pakket is maar je moet nu wel 0.99 dollar cent betalen voordat je het mag downloaden, heb ik geen zin in want dan moet ik een paypal account aanmaken. Heeft er misschien iemand een link of een installer die hij/zij naar mij kan sturen en anders evt een alternatief voor memtest...
BVD
Nu heb ik echter nog een vraagje. Er zijn al wat programma's meerdere keren vastgelopen, oa;
Safari + saft plugin
Transmission
Ik heb dus zelf een extra gb geheugen in mijn macbook gezet en wil eigenlijk wel voor de zekerheid checken of dat wel 100% goed is. Nu zag ik dat memtest een freeware pakket is maar je moet nu wel 0.99 dollar cent betalen voordat je het mag downloaden, heb ik geen zin in want dan moet ik een paypal account aanmaken. Heeft er misschien iemand een link of een installer die hij/zij naar mij kan sturen en anders evt een alternatief voor memtest...
BVD
PSN: KeaveXL
Verwijderd
Safari is wel eens gecrashed bij mij, in de 4 maanden een keer of 3. Al was dat bijna altijd met een hoop cpu-stress en icm. flash filmpjes. Misschien is de saft plugin gewoon *kut* ?
Zo. En toen was ik ook van mijn random shutdown-probleem af. Totale kosten: een uur en tien minuten extra reistijd en vijfendertig minuten kleppen met een vriendelijke telefoniste terwijl ene Sven in no-time mijn CPU-koeler en wat andere dingetjes verving. Dikke pluim en veel dank voor MacSupport voor de prima service.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Saft maakt wel beetje buggy indruk imo. Het is ook een soort hack natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:08:
Safari is wel eens gecrashed bij mij, in de 4 maanden een keer of 3. Al was dat bijna altijd met een hoop cpu-stress en icm. flash filmpjes. Misschien is de saft plugin gewoon *kut* ?
Ik wilde zojuist mijn Macbook op externe surroundset aansluiten, maar krijg geen geluid eruit. Via koptelefoon werkt het prima, maar wanneer ik hem via optical>coax of via 3.5mm > tulp (rood/wit) verbind met surround set (5.1 met ingebouwde decoder) hoor ik niets.
Mn pc die erop aangesloten kan worden, evenals mn Xbox (en PS2) geven wel gewoon geluid via de surround set.
Mn pc die erop aangesloten kan worden, evenals mn Xbox (en PS2) geven wel gewoon geluid via de surround set.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Nee klopt, hoeft ook niet per sé surround te zijn, gaat om muziek en dat is in feite toch stereo, wat met behulp van de surroundset ook via rear speakers ten gehore gebracht kan worden. Maar is meer dat ik geluid via externe boxen wil ipv uit laptopspeakers. Zat zelf te denken aan een apart 2.1 setje voor mn pc, waar ik dan ook mn laptop op kan aansluiten (en wil ook gewoon mn koptelefoon in kunnen pluggen), maar als dit al niet werkt...
Oh oh Mr. B, oh oh!
OSX onthoudt volumeniveau's voor met en zonder hoofdtelefoon. Staat 't volume met hoofdtelefoon niet gewoon op 0?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kwartier naar strandbal kijken en vervolgens de uitknop een paar seconden inmoeten drukken om het systeem uit te schakelen (force quit liep op een gegeven moment ook vast). Ik heb dit ook een paar keer gehad nadat ik een stuk of 20 safarie vensters open had en toen lekker met de f10 toets ging spelen...CyBeR schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:08:
Define "vastlopen".
Voor de rest bevalt hij trouwens super hoor. Maar vroeg me af of dit zou kunnen komen door saft of misschien toch een gheugen fout. Geheugen is trouwens van PQI en ik denk dat dat wel gewoon goed werkt anders zouden er wel meer dingen vastlopen dan safari.
Op parallels crashte hij ook wel eens, maar dat hebben we er weer afgegooid dat windows is toch onbelangrijk voor mij nu...
Verwijderd
Waarom heb je in godsnaam 20 safari vensters open staan? Nog nooit van tabbed browsing gehoord?
En heb je al eens Command+Option+Esc geprobeerd?
Command+Option+Esc geprobeerd? > Dat is toch force quitVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:01:
Waarom heb je in godsnaam 20 safari vensters open staan? Nog nooit van tabbed browsing gehoord?
Tabbed browsing gebruik ik ook (kan toch alleen via saft en niet standaard in safari?) , het was meer een test om te kijken hoe snel mn macje nou was =)
Natuurlijk kan dat standaard in SafariKeaveXL schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:08:
[...]
Command+Option+Esc geprobeerd? > Dat is toch force quit
Tabbed browsing gebruik ik ook (kan toch alleen via saft en niet standaard in safari?) , het was meer een test om te kijken hoe snel mn macje nou was =)
Volume hoofdtelefoon staat bij mij altijd op halverwege (als ik hem erin plug).
Net even uit sluimerstand gehaald, iTunes opnieuw opgestart en wat muziek af laten spelen. Surroudnset springt aan en hoor wel wat, al moet ik geluid van Macbook op max zetten en volume surroundset ook aardig wat opendraaien (standaard bij koptelefoon > speakerset (bij mij altijd iig)).
Net even uit sluimerstand gehaald, iTunes opnieuw opgestart en wat muziek af laten spelen. Surroudnset springt aan en hoor wel wat, al moet ik geluid van Macbook op max zetten en volume surroundset ook aardig wat opendraaien (standaard bij koptelefoon > speakerset (bij mij altijd iig)).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Appeltje + T in Safari, aanschouwKeaveXL schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:08:
[...]
Command+Option+Esc geprobeerd? > Dat is toch force quit
Ik heb het zelf ook, en ook gehad toen ik mijn "gewone" computer aansloot op de stereo. Ik denk dat het output signaal niet heel hoog is, mss omdat het een koptelefoon uitgang is?VincentG schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:34:
Volume hoofdtelefoon staat bij mij altijd op halverwege (als ik hem erin plug).
Vermoed het idd. Heb ik ook ervaren toen ik md-speler, psp en tv op surroundset wilde aansluiten.
Oh oh Mr. B, oh oh!
wow, ikzelf wist dit niet, werkt alleen niet zo snel als je zegt... ff de help file erbij gepakt:
heel erg bedanktBrowsing webpages in tabs
If you turn on tabbed browsing, you can open webpages in tabs rather than replacing the content of the current window or opening a separate window.
Browsing webpages using tabs makes it easier to open several pages at once because you don't need to open several windows.
When you open a page in a tab, the tab bar appears below the bookmarks bar. The name of the page appears in a tab in the tab bar.
You can also open a collection of bookmarks in tabs. While you view one page, the others can be loading.
To turn on tabbed browsing, choose Preferences from the Safari menu and click Tab. Select Enable Tabbed Browsing.
To open a link or bookmark in the bookmarks bar in a new tab, hold down the Command key and click the item, or hold down the Control key, click the item, and choose Open in New Tab from the shortcut menu.
To open a bookmark collection in the bookmarks bar or a folder of bookmarks in the Bookmarks Library in tabs, hold down the Control key, click the collection or folder, and choose Open in Tabs from the shortcut menu.
If you select the Auto-Click checkbox for a folder in the bookmarks bar, then you can open all the bookmarks in the folder in tabs by clicking the folder name in the bookmarks bar.
To open a webpage in a new tab, choose New Tab from the File menu and type the address for the page.
To close a tab, click the close button in the tab.
To quickly switch between tabs, press Command-Shift-[ and Command-Shift-].
To show a webpage that is in a tab and close all other tabs, hold down the Option key and click the close box in the tab you want to remain open.
When you click a link in a page you are viewing in a tab, the page opens in the current tab. Click the Back and Forward buttons in the address bar to scan pages you have opened in a tab.
If you choose a page from the History or Bookmarks menu, the page opens in the current tab.
When you turn on tabbed browsing, the shortcuts for opening windows change. For example, to open a page in a new window, hold down the Command and Option key and click a link. The list at the bottom of the Tab pane shows you what shortcuts to use depending on how you have set up tabbed browsing.
If you select to open links from other applications in the current window and enable tabbed browsing, the page opens in a new tab in the current window.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Installatie cd in je MacBook en dan opstarten met de "D" ingedrukt. De rest wijst zich vanzelfKeaveXL schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:53:
Safari + saft plugin
Transmission
BVD
de 'C' inhouden is toch booten vanaf CD? of wat is d inhouden anders?
Verwijderd
Kijk je wel naar de goeie memtest?KeaveXL schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:53:
Safari + saft plugin
Transmission
BVD
http://www.memtest86.com/#download0
Verwijderd
Kan ik ook 2 externe monitoren op mn Macbook aansluiten ? Of trekt die Intel kaart dat niet ?
Er is maar één uitgang voor externe schermenVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:58:
Kan ik ook 2 externe monitoren op mn Macbook aansluiten ? Of trekt die Intel kaart dat niet ?
Verwijderd
Mijn zus heeft sinds gisteren een CoreDuo versie met 2x 2Ghz en ze is er blij mee 
Ze twijfelde alleen over de eerste keren laden / caliberen. Aangezien ze 150KM verderop woont kan ik de manual niet lezen, maar heeft iemand een tip hier over ?
Moet dit een week lang iedere keer dat hij leeg is ?
Ik vroeg me af hoe snel er nieuwere vesies uit gaan komen met C2D processoren. Ach, hij blijft geweldig !
Ze twijfelde alleen over de eerste keren laden / caliberen. Aangezien ze 150KM verderop woont kan ik de manual niet lezen, maar heeft iemand een tip hier over ?
Ik vroeg me af hoe snel er nieuwere vesies uit gaan komen met C2D processoren. Ach, hij blijft geweldig !
De eerste week moet je idd steeds kalibreren.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:06:
Mijn zus heeft sinds gisteren een CoreDuo versie met 2x 2Ghz en ze is er blij mee
Verwijderd
OK, maar dat gebeurt dus altijd in sluimerstand ? Caliberen is dus het makkelijkste om 's nachts te doen ? Je kunt er immers niet op werkentweak_dude schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:08:
[...]
De eerste week moet je idd steeds kalibreren.
Waar komen die onzin-verhalen toch vandaan?Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:13:
OK, maar dat gebeurt dus altijd in sluimerstand ? Caliberen is dus het makkelijkste om 's nachts te doen ? Je kunt er immers niet op werken
you should perform this procedure when you first use your computer and then every few months thereafter."
Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
Verwijderd
Misschien moet jij even je brilletje opzetten:burne schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:49:
[...]
Waar komen die onzin-verhalen toch vandaan?
[...]
[...]
[...]
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284
Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
Verwijderd
Ja, of je gebruikt dat ding gewoon normaal en let niet op de 2% die de batterijmeter niet meer aangeeft, ik vind zelf dat het gekloot met calibreren totaal niet opweegt tegen het ongemak, wat kan mij het schelen dat ik 30 seconden minder lang kan werken op dat ding, je kan toch niet voorkomen dat je accu na verloop van tijd minder goed gaat werken, het is en blijft een plak chemische rotzooi.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:47:
[...]
Misschien moet jij even je brilletje opzetten:
[...]
Maak je niet druk om calibratie onzin en geniet gewoon van het apparaat. En na een jaar koop je een nieuwe accu.
Die handleiding is bovendien een ideale situatie, je kan dan ook maar beter zorgen dat je accu precies op 0 graden houdt, dan gaat ie nog langer mee. En zo zijn er nog 1001 factoren die ervoor zorgen dat je accu langzaam slijt.
Schijnt een bekend verschijnsel te zijnVerwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:23:
m'n Macbook uitvalprobleem gaat van kwaad tot erger..
maar gelukkig is de shop er van op de hoogte en heb ik m'n formulier ingevuld en eergisteren aan hen gegeven..
Binnenkort wordt er dus iets met die temperatuursensor gedaan of het moederbord wordt vervangen, ik hoop iig dat ze snel tot actie kunnen overgaan want ik heb 'm juist nu vaak nodig ivm een project voor m'n studie.
Bij mij idem ('sissend piepje' en onmiddellijk alles uit), gisteren de heatsink laten vervangen inclusief de discutabele draadjes (voor de sensor afaik) en tot nu toe geen uitvallers meer gehad.
Vooralsnog: * botoo blei!!!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
owja, het is echt slim om nooit te calibreren
wat een klets... gewoon af en toe een keer doen, je zult zien dat het goed is voor je accu (staat er niet zomaar in)
vandaag mijn macbook standaard 1.83 binnen ,
mijn serial = 4H640CGHU9B, beteked dat week 40 ??
Verwijderd
Yup. De 6 is van 2006, en de 40 van week 40. Congrats met de aankoopMajinChaos schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:35:
vandaag mijn macbook standaard 1.83 binnen ,
Verwijderd
Het is ook slim om je accu op 0 graden te bewaren, aangezien hij op 26 graden celcius 20% onherstelbare capaciteit per jaar verliest, op 0 graden maar 6%.MellyVille1 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:23:
owja, het is echt slim om nooit te calibrerenwat een klets... gewoon af en toe een keer doen, je zult zien dat het goed is voor je accu (staat er niet zomaar in)
En als we dan toch bezig zijn, als je op vakantie gaat moet je de accu op precies 40% van zijn maximale capaciteit in een koelkast leggen die hem op 0 graden houdt, dan verliest ie maar 2% van zijn capaciteit.
De calibratie is bovendien alleen maar nuttig voor de software in je mac, de accu zelf kent alleen maar voltages, in zijn chipset is gewoon vastgelegd bij welk voltage hij het circuit onderbreekt.
Een bekende misvatting over li-ion en li-poly accu's is dat je ze goed kan "onderhouden".
Onzin, de capaciteit van een li-Ion/poly accu wordt enkel en alleen bepaald door zijn levensduur.
Lees voor de grap dit eens voor, om deze discussie voor eens en altijd te eindigen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_battery
Er staat trouwens ook nergens in het Apple artikel dat calibreren goed voor je accu is, dit is de enige reden van het calibreren:
"The battery needs to be recalibrated from time to time to keep the onscreen battery time and percent display accurate."
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 17:30 ]
Verwijderd
Ik ben aan het overwegen om een Macbook te komen maar ik zit natuurlijke met enkele vragen.
Over de macbook zelf:
- Is het scherm niet te storend klein? 13.3" lijkt me klein... Misschien koop ik er een extern beeldscherm bij, maar dat zijn meteen extra kosten. (ik weet dat ik beter zelf in de winkel ga kijken maar de dichtste winkel is een halfuur rijden en ik ben niet zo mobiel, net twee weken in het ziekenhuis gelegen door mijn knie).
Over het OS/software:
- Zijn de paar dingen die handig zijn in XP (hiermee bedoel ik: miniatuurweergaven van foto's, ook op de mapicoon waarin de foto's zich bevinden, er ook in OSX?
- Mijn muziek is georganiseerd in iTunes, ik weet dat er een optie bestaat om je bibliotheek te exporteren, maar werkt dit goed en hoe gaat het in zijn werk? (want de muziekbestanden verhuizen immers van locatie)
- In januari komt een nieuw OS uit, Leopard naar ik meen te hebben gehoord. Hoeveel kost dit ongeveer om dit te updaten?
- Kan ik zonder probleem mijn Creative Zen Micro aansluiten? (wel irritant overigens, dat er slechts 2 usb poorten zijn: als je je muis en een toestenbord aansluit heb je niets meer over. En ja ik weet dat je een usb hub kunt kopen, maar dat neemt weer plaats in en dat heb je niet altijd bij.)
- Hoe zit dat nu met die Universal binaries? Gaan programma's die niet universal binary zijn echt zo traag, neem nu photoshop? Wat moet ik er me bij inbeelden?
- Kan ik mijn msn space nog bezoeken en updaten?
Andere vragen:
- Kan je als 17-jarige studentenkorting krijgen? Ik gebruik mijn pc vaak voor schoolwerk...
Ziezo, dat was het ongeveer.
Over de macbook zelf:
- Is het scherm niet te storend klein? 13.3" lijkt me klein... Misschien koop ik er een extern beeldscherm bij, maar dat zijn meteen extra kosten. (ik weet dat ik beter zelf in de winkel ga kijken maar de dichtste winkel is een halfuur rijden en ik ben niet zo mobiel, net twee weken in het ziekenhuis gelegen door mijn knie).
Over het OS/software:
- Zijn de paar dingen die handig zijn in XP (hiermee bedoel ik: miniatuurweergaven van foto's, ook op de mapicoon waarin de foto's zich bevinden, er ook in OSX?
- Mijn muziek is georganiseerd in iTunes, ik weet dat er een optie bestaat om je bibliotheek te exporteren, maar werkt dit goed en hoe gaat het in zijn werk? (want de muziekbestanden verhuizen immers van locatie)
- In januari komt een nieuw OS uit, Leopard naar ik meen te hebben gehoord. Hoeveel kost dit ongeveer om dit te updaten?
- Kan ik zonder probleem mijn Creative Zen Micro aansluiten? (wel irritant overigens, dat er slechts 2 usb poorten zijn: als je je muis en een toestenbord aansluit heb je niets meer over. En ja ik weet dat je een usb hub kunt kopen, maar dat neemt weer plaats in en dat heb je niet altijd bij.)
- Hoe zit dat nu met die Universal binaries? Gaan programma's die niet universal binary zijn echt zo traag, neem nu photoshop? Wat moet ik er me bij inbeelden?
- Kan ik mijn msn space nog bezoeken en updaten?
Andere vragen:
- Kan je als 17-jarige studentenkorting krijgen? Ik gebruik mijn pc vaak voor schoolwerk...
Verwijderd
"- Kan je als 17-jarige studentenkorting krijgen? Ik gebruik mijn pc vaak voor schoolwerk..."
Heb je een studentenpas?
Heb je een studentenpas?
Als je er mee op stap gaat neem je toch ook geen toetsenbord mee hoop ikVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:19:
(wel irritant overigens, dat er slechts 2 usb poorten zijn: als je je muis en een toestenbord aansluit heb je niets meer over. En ja ik weet dat je een usb hub kunt kopen, maar dat neemt weer plaats in en dat heb je niet altijd bij.)
Verwijderd
Als je zorgt dat je minimaal 1GB geheugen hebt, valt dat allemaal wel mee. Heb zelf 2GB geheugen en het loopt allemaal soepel.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:19:
Hoe zit dat nu met die Universal binaries? Gaan programma's die niet universal binary zijn echt zo traag, neem nu photoshop? Wat moet ik er me bij inbeelden?
Zodra het universal is zal de snelheid flink omhoog gaan, maar het is zeker te doen hoor!
Heb zelf een MacBook uit week 24 en heb het scherm nog geen enkele keer te klein gevonden. Nu weet ik niet hoe je doorgaans met meerdere programma's overweg gaat (gemaximaliseerd of gewoon aantal naast elkaar), maar als je bijvoorbeeld een Word documentje aan 't typen bent heb je genoeg werkruimte. Door handig gebruik te maken van Expose (aanvullend met iets als Quicksilver) kan je ontzettend snel switchen tussen applicaties, kopieren en plakken. Maar ja, werken op een 23" (of groter) scherm werkt wel iets prettiger ^_-Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:19:
Is het scherm niet te storend klein? 13.3" lijkt me klein...
Zijn de paar dingen die handig zijn in XP (hiermee bedoel ik: miniatuurweergaven van foto's, ook op de mapicoon waarin de foto's zich bevinden, er ook in OSX?
Hoe zit dat nu met die Universal binaries? Gaan programma's die niet universal binary zijn echt zo traag, neem nu photoshop? Wat moet ik er me bij inbeelden?
Kwestie van "show icon preview" aanschakelen en je ziet miniatuurweergaven van je foto's.
Ik gebruik Photoshop CS2 zowel op mijn MacBook als op PowerBook G4 en moet zeggen dat het op de PowerBook toch echt een stuk sneller opstart. Hetzelfde geld ook voor Dreamweaver etc. Dit zijn nog PowerPC applicaties (dus niet de Universal Binaries) die via Rosetta op een Intel Mac gedraaid worden.
[ Voor 5% gewijzigd door c4ke op 20-10-2006 21:26 ]
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Verwijderd
Ik zelf heb een powerbook 12" met 1024x768 de macbook heeft 1280 x 800. Veel laptops hebben deze resolutie van de macbook in 15" formaat mijn vader heeft bijv 1440x900 op een 17". Je moet dus (na mijn mening) voorral naar de resolutie kijken niet de inches.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:19:
Ik ben aan het overwegen om een Macbook te komen maar ik zit natuurlijke met enkele vragen.
Over de macbook zelf:
Miniatuurweergaven van foto's zijn niet in het icoontje van de map te zien, wel in de icoontjes van de afbeeldingen zelf.Over het OS/software:
Ik denk niet dat dit gaat werken omdat idd de padnamen veranderen.- Mijn muziek is georganiseerd in iTunes, ik weet dat er een optie bestaat om je bibliotheek te exporteren, maar werkt dit goed en hoe gaat het in zijn werk? (want de muziekbestanden verhuizen immers van locatie)
Ik neem aan dat Leopard even veel gaat kosten als Tiger op het moment kost dus.- In januari komt een nieuw OS uit, Leopard naar ik meen te hebben gehoord. Hoeveel kost dit ongeveer om dit te updaten?
De zen wordt volgens mij als gewone usb mass storage device herkend, dus waarom niet? Zelf gebruik ik niets permanent wat op usb of fw zit, trouwens de beter usb tobo's bevatten toch wel een interne hub zodat de muis daarop kan worden aangesloten.- Kan ik zonder probleem mijn Creative Zen Micro aansluiten? (wel irritant overigens, dat er slechts 2 usb poorten zijn: als je je muis en een toestenbord aansluit heb je niets meer over. En ja ik weet dat je een usb hub kunt kopen, maar dat neemt weer plaats in en dat heb je niet altijd bij.)
Trager maar werkbaar zover ik weet.- Hoe zit dat nu met die Universal binaries? Gaan programma's die niet universal binary zijn echt zo traag, neem nu photoshop? Wat moet ik er me bij inbeelden?
Als je het met Firefox nu al kan kan het in OSX ook, immers Firefox is ook te krijgen voor OSX.- Kan ik mijn msn space nog bezoeken en updaten?
Zie Apple website.Andere vragen:
Verwijderd
Heb sinds gisteren een Macbook, de gele vlekken die verschijnen op de top coating, als ik kijk bij de mijne is de coating een beetje grijzig, hij is uit week 40, is deze bij iedereen grijs, of was de coating van eerdere macbooks ook gewoon wit?
Nog een dingetje trouwens over die Creative Zen: als 'ie inderdaad als storage herkend wordt zul je gewoon al je onbeveiligde muziek vanuit iTunes erheen kunnen slepen \o/
ik krijg mijn temperatuur met smcFancontrol trouwens niet onder de 55 graden, en hij geeft wel een geloofwaardige temp aan, omdat ie ook 67 kan worden enzo...
ik heb de nieuwste SMC... normaal allemaal of?
Mijn eerste topcase werd geel. Dat is niet goedVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:24:
Heb sinds gisteren een Macbook, de gele vlekken die verschijnen op de top coating, als ik kijk bij de mijne is de coating een beetje grijzig, hij is uit week 40, is deze bij iedereen grijs, of was de coating van eerdere macbooks ook gewoon wit?
Mijn tweede topcase werd grijs. Dat is wel goed.
Mijn derde topcase begint langzaam ook grijs te worden (de vorite topcase is 'perongelijk vervangen'
Verwijderd
Ik dacht dat je m zou uninstallen en er niet meer naar om zou kijkenMellyVille1 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:40:
ik krijg mijn temperatuur met smcFancontrol trouwens niet onder de 55 graden, en hij geeft wel een geloofwaardige temp aan, omdat ie ook 67 kan worden enzo...
Tja, zolang je geen rare reboots e.d. hebt, en alles gewoon prima werkt: waarom zou je je er dan druk over maken?
Verwijderd
Ik ben echt wel van plan, om binnenkort omver te schakelen naar Mac os x, dus een macbook, heb wel een paar vraagjes 
- Kan ik ram oversteken van een Dell Inspiron 8600? Is dat het zelfde type?
- Kan ik mijn logitech mx518 muis daarop gebruiken? 2 knoppen & scrollwiel dus.
- Ik ga die macbook, normaal online kopen, via een bankoverschrijving, is dit goed of beter niet doen?
- Ik heb een iPod Nano, en die gebruik ik dus via Windows, als ik die nu plots aan die macbook hang, zal alles nog werken?
- Zijn er antivirus-pakketten voor mac os x? Of is dit niet nodig?
- Werkt een macbook, echt degelijk snel?
- Ik ga die macbook, normaal online kopen, via een bankoverschrijving, is dit goed of beter niet doen?
- Ik heb een iPod Nano, en die gebruik ik dus via Windows, als ik die nu plots aan die macbook hang, zal alles nog werken?
- Zolang het ddr 2 5300 is wel (zo uit mn hoofd)Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:33:
Ik ben echt wel van plan, om binnenkort omver te schakelen naar Mac os x, dus een macbook, heb wel een paar vraagjes
- jazeker
- Geen probleem
-Geen probleem ook met mn Mini gedaan
- Nope!
- Puur genot, geloof me!
Verwijderd
@ _EclipX,
Ik heb hem ook online besteld en via een bankoverschrijving heb ik het geld overgemaakt. Nu moet ik alleen nog wachten op de MacBook.
Ik heb hem ook online besteld en via een bankoverschrijving heb ik het geld overgemaakt. Nu moet ik alleen nog wachten op de MacBook.
Ik ben van plan om binnenkort een 20" Apple Cinema Display aan te schaffen om thuis aan te sluiten op mn MacBook. Dit i.c.m een Bluetooth Mighty Mouse en Bluetooth Keyboard.
Wat betreft de ACD vroeg ik mij af of dat wel een goed idee is. Op de Apple site namelijk wordt minstens een Powerbook/MacBook Pro, Mac Pro of iMac aangeraden.
Wat denken jullie...?
Wat betreft de ACD vroeg ik mij af of dat wel een goed idee is. Op de Apple site namelijk wordt minstens een Powerbook/MacBook Pro, Mac Pro of iMac aangeraden.
Wat denken jullie...?
Verwijderd
Welke toetsenborden zijn er zoal met interne hub die een beetje bij de witte look van de macbook passen?Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:29:
De zen wordt volgens mij als gewone usb mass storage device herkend, dus waarom niet? Zelf gebruik ik niets permanent wat op usb of fw zit, trouwens de beter usb tobo's bevatten toch wel een interne hub zodat de muis daarop kan worden aangesloten.
En hoe lang moet je ongeveer wachten als je een macbook bestelt met enkele extra opties (1gb ram, 80gb hd)?
Verwijderd
In dat lijstje staat ook de Mac Mini, en die heeft dezelfde grafische chip als de MacBook. Moet geen problemen geven hoor denk ik . .Flatwhite schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:42:
Ik ben van plan om binnenkort een 20" Apple Cinema Display aan te schaffen om thuis aan te sluiten op mn MacBook. Dit i.c.m een Bluetooth Mighty Mouse en Bluetooth Keyboard.
Wat denken jullie...?
Verwijderd
Ok, thx dude.Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:41:
@ _EclipX,
Nu heb ik nog een vraagje:
Die Appel, op de achterkant van je laptop, geeft dat echt licht?
Verwijderd
Yesyes...Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:08:
[...]
Ok, thx dude.
Nu heb ik nog een vraagje:
Die Appel, op de achterkant van je laptop, geeft dat echt licht?
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:01:
[...]
Welke toetsenborden zijn er zoal met interne hub die een beetje bij de witte look van de macbook passen?

Het Apple Keyboard.
Waarom niet? Ik heb dan misschien geen 20 inch ACD maar ik heb net even men CTR monitor aangeloten en op resolutie 1600*1200 (1600*1200=1920000/1680*1050=1764000) en alles doet het net zo vloeiend als anders. Ik heb dan 512 mb geheugen dus dat geeft met veel apps nog wel eens wat hikjes en stootjes maar alles doet het zover ik het kan zien.Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:31:
Heb sindskort een Macbook en zit er over na de denken om een 20 inch ACD aan te schaffen. Mijn vraag is of de in Tiger geintegreerde effecten even vloeiend draaien in 1680*1050 als in de resolutie van het 13,3 inch scherm van de Macbook... Graag jullie ervaring...!
Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Verwijderd
Daar zit toch geen hub in? Ik kan het in ieder geval nergens op uit maken, ook niet op de Apple website.
Jawel, er zitten twee usb poorten in een apple keyboard...Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:01:
[...]
Daar zit toch geen hub in? Ik kan het in ieder geval nergens op uit maken, ook niet op de Apple website.
Hier staat iemand die beschrijft hoe hij zijn collectie met informatie zoals ranking etc. heeft verplaatst.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:19:
Wat ik me afvraag, zou je niet gewoon de gehele "iTunes Music" map kunnen kopiëren naar de iTunes Music map van de MacBook en dan gewoon "toevoegen aan bibliotheek" doen? Ik heb mijn oude muziek verzameling er ook gewoon in ge-copy&paste en daarna toegevoegd.
Nouja, volgens mij moet het wel lukken, weet het niet helemaal zeker.
Edit: Kijk hier eens. Als je zo je iPod gebruikt als externe HD dan kun je het met een externe HD sowieso doen, of via netwerk.
[ Voor 11% gewijzigd door Hercul3s op 21-10-2006 13:02 ]
Verwijderd
Maar wel een printer bijvoorbeeld...F e r o x schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:52:
Geen usb 2.0, dus geen mp3 speler, ...
Heeft de Bluetooth variant van het Apple Keyboard ook zo'n USB aansluiting erop voor bijv je wacom/mp3/printer etc. De normale heeft dat wel, ben even nieuwschierig
Verwijderd
Bestaat er geen alternatief voor iTunes, vind dat maar een brakkige speler.
Iets zoals Winamp voor de Windows....
Anders google je eventjes?Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:30:
1e hit
Verwijderd
Nee.drensenbrink schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:09:
Heeft de Bluetooth variant van het Apple Keyboard ook zo'n USB aansluiting erop voor bijv je wacom/mp3/printer etc. De normale heeft dat wel, ben even nieuwschierig
CogVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:30:

http://cogosx.sourceforge.net/
Ik ben een paar dagen geleden ook overstag gegaan en heb de 2.0ghz Macbook gekocht. Natuurlijk wel met 80GB harddisk, en 1GB memory. Kan niet wachten tot hij hier is

Lijkt me erg handig voor studie, weinig eraan kloten, gewoon werken
Lijkt me erg handig voor studie, weinig eraan kloten, gewoon werken
Verwijderd
Ik heb een tijdje terug het programmatje: http://orbicule.com/theftsensor/ (Theftsensor) geinstalleerd.
Net zoiets als ialertu. Maargoed, je activeerd het alarm door op je apple remote de play knop in te houden. Nou leuk allemaal, klaar met testen, dus ik smeet het programmatje weg (volgens de Readme). Maar het proggie activeerd zich nog steeds als ik de play knop in houd. Spotlight vind verder ook niets meer van dat programmatje. Dus op een of andere manier blijft hij nog geactiveerd. Wat ik dus niet wil.
Iemand een idee om dit te fixen?
Net zoiets als ialertu. Maargoed, je activeerd het alarm door op je apple remote de play knop in te houden. Nou leuk allemaal, klaar met testen, dus ik smeet het programmatje weg (volgens de Readme). Maar het proggie activeerd zich nog steeds als ik de play knop in houd. Spotlight vind verder ook niets meer van dat programmatje. Dus op een of andere manier blijft hij nog geactiveerd. Wat ik dus niet wil.
Verwijderd
How to UninstallVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:26:
Ik heb een tijdje terug het programmatje: http://orbicule.com/theftsensor/ (Theftsensor) geinstalleerd.
Net zoiets als ialertu. Maargoed, je activeerd het alarm door op je apple remote de play knop in te houden. Nou leuk allemaal, klaar met testen, dus ik smeet het programmatje weg (volgende de Readme). Maar het proggie activeerd zich nog steeds als ik de play knop in houd. Spotlight vind verder ook niets meer van dat programmatje. Dus op een of andere manier blijft hij nog geactiveerd. Wat ik dus niet wil.
- In the Finder, remove the following file: /Library/Launchdaemons/com.orbicule.theftsensor.plist
- Restart your Mac
- Choose Go To Folder from the Finder's Go menu
- Enter the following path: /usr/bin
- Remove the TheftSensor.app file
Verwijderd
ja dat had ik al gedaan, staat ook in mn tekstVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:35:
[...]
How to Uninstall
- In the Finder, remove the following file: /Library/Launchdaemons/com.orbicule.theftsensor.plist
- Restart your Mac
- Choose Go To Folder from the Finder's Go menu
- Enter the following path: /usr/bin
- Remove the TheftSensor.app file
Volgende = volgens, tikfoutje van mij, heb het al aangepast.dus ik smeet het programmatje weg (volgende de Readme)
Hier nog een slachtoffer van het Random Shutdown probleem. Mensen hier die hun MacBook net terug hebben van reparatie? Hoe lang heeft het geduurt en bij welk servicepunt?
Lekker!
De repiarkits beginnen nu wel aardig binnen te komen. Ik heb geen idee hoe lang het zal duren maar ik denk wel dat een aantal servicepunten reapirkits op voorraad hebben.Napsju schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:53:
Hier nog een slachtoffer van het Random Shutdown probleem. Mensen hier die hun MacBook net terug hebben van reparatie? Hoe lang heeft het geduurt en bij welk servicepunt?
mijn speakertje is gister trouwens weer ff uitgevallen en na 30 minuten weer aangesprongen... nog 1x en ik ga weer aan het bellen...
Ik heb mijn MacBook Random Shutdown reparatie laten doen bij Stonehouse/Machouse in Woerden waar ik er na afspraak op kon wachten. Het duurde wel 3 dagen voor ik terecht kon en zelfs dan omdat er een andere afspraak uitgevallen was, anders zou ik pas na 1 1/2 week terecht kunnen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zie boven. Macsupport (Uitgeest) en een minuut of vijfendertig. Het bestellen en geleverd krijgen duurde een weekje. Ze moeten het vervangen onderdeel binnen een paar dagen terugsturen, dus als je zoiets afspreekt met een dealer moet je wel binnen twee dagen langsgaan, anders naai je de dealer voor z'n goede service, en da's niet aardig.Napsju schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:53:
Verwijderd
de macbook gaat toch gewoon mee op vakantie, daar zijn ze juist voor gemaakt!Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:29:
[...]
En als we dan toch bezig zijn, als je op vakantie gaat moet je de accu op precies 40% van zijn maximale capaciteit in een koelkast leggen die hem op 0 graden houdt, dan verliest ie maar 2% van zijn capaciteit.
Ik heb een mooie:
Mijn accu is net kokend heet geworden (de delen die geplakt zitten hebben los gelaten) en hij doet het niet meer!
Heb een andere accu in mijn machine gestopt (heb nog een witte MacBook staan) en daarmee werkt mijn machine perfect.
Stiekem toch nog een Sony accu??!!??!!??!!
Mijn accu is net kokend heet geworden (de delen die geplakt zitten hebben los gelaten) en hij doet het niet meer!
Heb een andere accu in mijn machine gestopt (heb nog een witte MacBook staan) en daarmee werkt mijn machine perfect.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Kan je als je je MacBook via de Apple Online Store hebt gekocht wel gewoon naar een Apple Service Center brengen ter reparatie ofzo?
Ik heb een vraagje over het fan-gedrag van een macbook. Ik ben een uur of 2 geleden gestopt met werken achter mijn macbook en toen was hij aardig warm en begon de fan volop te draaien. Nu ging ik denet eventjes kijken en de pc stond netjes op sluimer stand maar was nog wel lekker aan het blazen. Nu ik er echter werk is hij nog steeds flink aan het blazen. Is dit normaal of niet? Ik stoor me er niet echt heel erg aan maar als je hem niet hoort is dat toch wel iets pretiger.
Ja.Gabliboeba schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:56:
Kan je als je je MacBook via de Apple Online Store hebt gekocht wel gewoon naar een Apple Service Center brengen ter reparatie ofzo?
Even apple bellen met deze informatie en zien of er nog een recall uitgaatBallebek schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:27:
Ik heb een mooie:
Ik heb nog 1 klein vraagje over de 20 inch ACD. Waarom is deze geen HD display en de 23 inch en 30 inch wel? Aan de resolutie zal het toch niet liggen, want die is namelijk 1680 x 1050. Terwijl de meeste tv's "maar" 1366x768 hebben...Flatwhite schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:42:
Wat denken jullie...?
Verwijderd
Omdat de resolutie van Full-HD namelijk 1920 * 1080 pixels is, en dat 20" ACD dat niet ondersteund.Flatwhite schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:18:
[...]
Ik heb nog 1 klein vraagje over de 20 inch ACD. Waarom is deze geen HD display en de 23 inch en 30 inch wel? Aan de resolutie zal het toch niet liggen, want die is namelijk 1680 x 1050. Terwijl de meeste tv's "maar" 1366x768 hebben...
Verwijderd
Ik snap sowieso niet waarom ze weer een verschil gemaakt hebben tussen computerstandaarden (16:10 WVGA etc.) en de filmstandaard van 16:9.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:23:
[...]
Omdat de resolutie van Full-HD namelijk 1920 * 1080 pixels is, en dat 20" ACD dat niet ondersteund.
Als je een MacBook hebt heb je nooit Full screen bij een 16:9 dvd maar altijd balkjes. Weet iemand wat de reden is hiervan? Waarom geen 16:9 scherm?
Omdat de verticale resolutie anders nog lager is.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:30:
[...]
Ik snap sowieso niet waarom ze weer een verschil gemaakt hebben tussen computerstandaarden (16:10 WVGA etc.) en de filmstandaard van 16:9.
Als je een MacBook hebt heb je nooit Full screen bij een 16:9 dvd maar altijd balkjes. Weet iemand wat de reden is hiervan? Waarom geen 16:9 scherm?
Verwijderd
Omdat de resolutie dan dusinderdaad lager is, en omdat met normaal computerwerk 16:9 net wat te "wide" is. En als je die balkjes erg vind, dan crop je ze toch weg?Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:30:
[...]
Ik snap sowieso niet waarom ze weer een verschil gemaakt hebben tussen computerstandaarden (16:10 WVGA etc.) en de filmstandaard van 16:9.
Verwijderd
I am such a n00b!Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:26:

En ik maar denken dat het van het theftsensor programmatje was.Tip: you can use the Apple Remote to put your iMac to sleep. Simply press and hold the pause button for three seconds, just like iPod. Then, press any button to wake it up again.
offtopic:
vond het al zo raar dat hij ging slapen
vond het al zo raar dat hij ging slapen
Verwijderd
Aap dat ik ben kan ik mijn account niet meer terug vinden en is dit mijn eerste post, ipv de 1745e.
Ik heb besloten om binnenkort ook maar overstag te gaan en de 2GHz + 1GB (+ 80GB misschien) te gaan kopen. Voor school, werk en fotografie gebruik ik op mijn huidige flap (Trage HP Compaq nx6125 met Sempron cpu, 1GB...) alleen maar CS2, Dreamweaver 8, Flash 8 en Office dus ik snap eigenlijk niet waarom ik geen MacBook heb.
Ik vind het wel balen dat de 'goedkope' uitvoering geen DVD bakker heeft, anders had ik daar met een paar upgrades ook wel mee uit de voeten gekund.
Ik heb besloten om binnenkort ook maar overstag te gaan en de 2GHz + 1GB (+ 80GB misschien) te gaan kopen. Voor school, werk en fotografie gebruik ik op mijn huidige flap (Trage HP Compaq nx6125 met Sempron cpu, 1GB...) alleen maar CS2, Dreamweaver 8, Flash 8 en Office dus ik snap eigenlijk niet waarom ik geen MacBook heb.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 08:17 ]
Toch zijn er op dit moment erg weinig LCD Tv's te koop die FULL-HD aanbieden. Terwijl er welVerwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:23:
[...]
Omdat de resolutie van Full-HD namelijk 1920 * 1080 pixels is, en dat 20" ACD dat niet ondersteund.
veel tv's zijn die 720p ondersteunen en als HD-ready worden verkocht.... vreemd!
Verwijderd
Marketing he, zo'n HD-ready logo staat heel mooi natuurlijk.Flatwhite schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:48:
[...]
Toch zijn er op dit moment erg weinig LCD Tv's te koop die FULL-HD aanbieden. Terwijl er wel
veel tv's zijn die 720p ondersteunen en als HD-ready worden verkocht.... vreemd!
Ik heb daarnet Football Manager 2007 geinstalleerd. Loopt erg lekker! (1.83 ghz, 512 mb ram, 60 gb hdd) Maar ik heb een probleem: als ik fullcreen selecteer dan valt het dock over het speelscherm heen. Is er een makkelijke manier om dit te veranderen? Ik vind het onhandig als ik het dock steeds weer handmatig zichtbaar wil laten worden
eit. Ik heb in het menu van FM het knopje 'Full Screen gevonden maar als ik dat selecteer is het niet meer in breedbeeld en is het veel slechter leesbaar. Nu het dock eroverheen valt is ook niet het gehele scherm zichtbaar. Een gedeelte van de onderkant is weg.
eit. Ik heb in het menu van FM het knopje 'Full Screen gevonden maar als ik dat selecteer is het niet meer in breedbeeld en is het veel slechter leesbaar. Nu het dock eroverheen valt is ook niet het gehele scherm zichtbaar. Een gedeelte van de onderkant is weg.
[ Voor 28% gewijzigd door Gabliboeba op 23-10-2006 12:45 ]
Na een half uur gezellig met Apple gebeld te hebben, heb ik het dan eindelijk toch zover!
Ik krijg een nieuwe MacBook, geen reparaties meer, gewoon een nieuwe
Begin November krijg ik hem, begin nu langzaam aan weer beetje blij te worden...
Ik krijg een nieuwe MacBook, geen reparaties meer, gewoon een nieuwe
Begin November krijg ik hem, begin nu langzaam aan weer beetje blij te worden...
Je kunt cmd-alt-D indrukken om je dock te hiden, en nog een keer om 'm terug te toveren. Sneller dan de menu's enzo.Gabliboeba schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:41:
Ik heb daarnet Football Manager 2007 geinstalleerd. Loopt erg lekker! (1.83 ghz, 512 mb ram, 60 gb hdd) Maar ik heb een probleem: als ik fullcreen selecteer dan valt het dock over het speelscherm heen. Is er een makkelijke manier om dit te veranderen? Ik vind het onhandig als ik het dock steeds weer handmatig zichtbaar wil laten worden
Dit topic is gesloten.