[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.845 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs coreduotemp geinstalleerd, maar hij doet een beetje vreemd. Hij geeft voortdurend 8 of 9 graden aan maar mijn macbook die voelt zeker wel warmer dan dat. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd maar blijft nog steeds steken bij die 8 of 9 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:56:
Ik heb onlangs coreduotemp geinstalleerd, maar hij doet een beetje vreemd. Hij geeft voortdurend 8 of 9 graden aan maar mijn macbook die voelt zeker wel warmer dan dat. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd maar blijft nog steeds steken bij die 8 of 9 graden.
Er zit blijkbaar een bug in de temperatuursensor in de Core Duo processors. Deze geeft daardoor dus niet altijd de goede temperatuur aan. Zelf heb ik er vreemd genoeg nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, wat gaat de batterij snel leeg. 4 maanden out , 140 cycles, 87% over. is dat normaal?
hoe zit het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij trouwens af of ik de koptelefoon output van mijn Macbook kan verhogen, met mijn Sennheiser oorwarmers komt er amper geluid uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:14:
Ik vroeg mij trouwens af of ik de koptelefoon output van mijn Macbook kan verhogen, met mijn Sennheiser oorwarmers komt er amper geluid uit :)
Volgens mij niet, gewoon je equalizer zo hoog mogelijk zetten :P, maar de geluidskaart die erin zit is sowieso ruk. weergave van geluid is wel goed (kan altijd beter, maar als je muziekliefhebber bent luister je sowieso niet op een laptop :P), maar latency e.d. is echt waardeloos.

Overigens gaat ie met mijn sennheiser oorwarmers (HD-25) wel hard genoeg hoor..

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 14-10-2006 15:20 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
DesertStorm, werkt je macbook nog wel gewoon? Anders zou ik proberen OSX te installeren en de bootcamp partitie te verwijderen, als je dan nog problemen hebt een ander Apple center opzoeken en kijken of ze je dan helpen, en als de dood zwijgen over bootcamp natuurlijk ;).

Ik vond het volgende voor MacOSX met het verhogen van de input:

http://www.rogueamoeba.com/audiohijackpro/
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:09:
zo, wat gaat de batterij snel leeg. 4 maanden out , 140 cycles, 87% over. is dat normaal?
hoe zit het bij jullie?
Hier 3 maanden oud (gekocht in een apple store hier in leeuwarden, stond al een tijdje te wachten op een gelukkige kopen denk ik ;)) 27 loadcycles en 93%.

Gebruik je de batterij wel goed? Een stukje terug is er een heel stuk over geschreven en een kleine discussie geweest: Beste gebruik is de batterij "in beweging" te houden, thuis aan de stroom, dan een paar uurtjes gebruiken op accu in de trein o.i.d. en daarna weer aan de stroom. Maar bijv. niet te vaak helemaal tot 0 laten gaan, dit "schijnt" slechter te zijn.

Ik heb mijn Macbook nu een maand ongeveer en dus elke dag bijna een loadcycle gehad maar het percentage capaciteit stond vanaf het begin al op 93% en is dus niet naar beneden gegaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Hercul3s op 14-10-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

Volgens mij niet, gewoon je equalizer zo hoog mogelijk zetten :P, maar de geluidskaart die erin zit is sowieso ruk. weergave van geluid is wel goed (kan altijd beter, maar als je muziekliefhebber bent luister je sowieso niet op een laptop :P), maar latency e.d. is echt waardeloos.

Overigens gaat ie met mijn sennheiser oorwarmers (HD-25) wel hard genoeg hoor..
Ik vind de geluidskwaliteit prima, zeer goed zelfs, als heb ik er geen verstand van. Equalizer omhoog zetten is baaad, aangezien je dan zo'n ploffend geluid krijgt :P
Hercul3s schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:46:
DesertStorm, werkt je macbook nog wel gewoon? Anders zou ik proberen OSX te installeren en de bootcamp partitie te verwijderen, als je dan nog problemen hebt een ander Apple center opzoeken en kijken of ze je dan helpen, en als de dood zwijgen over bootcamp natuurlijk ;).

Ik vond het volgende voor MacOSX met het verhogen van de input:

http://www.rogueamoeba.com/audiohijackpro/
Zoals ik al zei ga ik er in dit topic niet meer over verder, ik heb geen zin de sfeer te verpesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik heb afgelopen donderdag een macbook in ontvangst mogen nemen. All good and wel. Net een beetje aan het wennen aan os x. probeer ik net een dvd te spelen blijkt dat mijn combo-drive niks doet. Dus hij kan weer weg voor reperatie :-(

Dat opzich nog niet zoon probleem, wat wel jammer is dat de helpdesk medewerker blijkbaar niet echt wakker is op zaterdag.

Ik:Mijn slot in dvd speler op mijn macbook doet niks.
helpdesk: wat gebeurt er als je er een dvd in stopt.
Ik: Niks.
helpdesk: Hoe bedoelt u niks?
Ik: zoals ik het zeg, er gebeurt helemaal niks, dvd wordt niet opgepakt ofzo.
Helpdesk: Dan doet ie het niet denk ik.

Juist, daar heb je wat aan :-) Krijg je ook nog een reclame praatje dat het misschien tijd wordt voor appel care plan. Heb de beste man toch even uitgelegd dat ik dan wel graag eerst een werkend product wens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:14:
Nah, kan niet. Geluidshardware (van een kaart is niet echt te spreken he :P) heeft een bepaald maximum uitgangsvermogen. In hoeveel volume zich dat vertaalt is afhankelijk van je hoofdtelefoon (en hoe doof je bent :P).

Met mijn Beyerdynamic en Sennheiser oorwarmers (DT770 en DT880 op 250Ohm en HD590 op 120Ohm) komt er iig meer dan genoeg geluid uit m'n macbook pro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:09:
hoe zit het bij jullie?
Hier: 4 maanden, 70 cycles, 94%
Gebruik hem meestal op batterij tot-ie bijna op is (maar niet helemaal), daarna laad ik hem helemaal op als ik de tijd heb.
Op dit tempo vind ik het prima gaan. Als ik bij 50% een nieuwe batterij koop, is dat dus na ongeveer 33 maanden oftewel bijna 3 jaar. Tegen die tijd kijk ik waarschijnlijk alweer naar een nieuwe notebook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

5 maanden.. 68 cycles

Net gecalibreerd. accu is van 89 procent naar 96 procent gegaan. Netjes toch

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

maar als je muziekliefhebber bent luister je sowieso niet op een laptop :P),
zou niet weten waarom niet, zolang je het niet via de interne speakertjes beluisterd is het ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb dat calibreren vorige week gedaan maar geen verschil in voor en na het calibreren qua capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steed boven de originele battery capacity . . .

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4938/afbeelding1qg0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

4POX schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:06:
5 maanden.. 68 cycles

Net gecalibreerd. accu is van 89 procent naar 96 procent gegaan. Netjes toch
dus je hebt hem nu net helemaal leeg laten lopen, zo een aantal uur laten staan in die sluimer stand, en daarna weer helemaal opgeladen...? en dat is alles?

ik heb steeds het idee dat ik het calibreren niet echt snap, ik laad hem namelijk bijna altijd pas op als ie leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MellyVille1 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:33:
[...]

dus je hebt hem nu net helemaal leeg laten lopen, zo een aantal uur laten staan in die sluimer stand, en daarna weer helemaal opgeladen...? en dat is alles?

ik heb steeds het idee dat ik het calibreren niet echt snap, ik laad hem namelijk bijna altijd pas op als ie leeg is...
calibreren in 5 stappen

1. laadt hem 100% op
2. werk minstens 2 uur met de voeding aangesloten op de macbook
3. voeding eruit en helemaal leeg laten lopen, je mag erop werken tijdens dit proces.
4. na 2-3 uur gaat ie vanzelf in sleep, laaat hem minstens 5 uur nog slapen
5. voeding erin en 100% opladen

ik weet niet of je mag werken tijdens stap 5 op de mac.

overigens weet ik nog steeds niet of het beter is om hem vaak aan de voeding te laten staan als je thuis werkt of hem vaak op de batterij te gebruiken. ik denk dat de levensduur van de batterij langer is als je hem minder vaak gebruikt, maar apple beweert dat je hem vaak moet gebruiken (zodat ie misschien sneller leeg is en je een nieuwe van 140 euro bij ze kan kopen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

oke, ja zo doe ik laad ik hem altijd op... enige verschil is dus dat je hem met calibreren 5 uur in de slaapstand moet laten... heb dit nu ook gedaan hoor met de nieuwe accu ;) en mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

3 maand oud .. 36 cycles .. 98%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

2 maanden oud, 23 cycles en 92 % ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
MellyVille1 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:33:
[...]

Doe hetzelfde hier. Wanneer m'n MacBook een volle accu heeft en er een mogelijkheid is om hem aan een stopcontact te hangen doe ik dat. Wanneer ik hem even gebruik op z'n accu dan blijf ik dat zo doen tot deze bijna leeg is en je de "You are now running on reserve battery power." ziet. Dan doe ik hem uit en laad ik hem weer op (ondertussen best wel eens even aangehad).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mikuni/Mac-OS-X_2006-10-15.png

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:35:
[...]

calibreren in 5 stappen

1. laadt hem 100% op
2. werk minstens 2 uur met de voeding aangesloten op de macbook
3. voeding eruit en helemaal leeg laten lopen, je mag erop werken tijdens dit proces.
4. na 2-3 uur gaat ie vanzelf in sleep, laaat hem minstens 5 uur nog slapen
5. voeding erin en 100% opladen

ik weet niet of je mag werken tijdens stap 5 op de mac.

overigens weet ik nog steeds niet of het beter is om hem vaak aan de voeding te laten staan als je thuis werkt of hem vaak op de batterij te gebruiken. ik denk dat de levensduur van de batterij langer is als je hem minder vaak gebruikt, maar apple beweert dat je hem vaak moet gebruiken (zodat ie misschien sneller leeg is en je een nieuwe van 140 euro bij ze kan kopen? )
tmaakt niet ontzettend veel uit, maar ze zeggen het omdat er in zo'n accu een bepaald aantal cycles zitten. 1 cycle is volledig opladen en leeg laten lopen. Als je nu gaat opladen terwijl die pas 1/3 leeg is teld dat ook maar als 1/3 cycle

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

maar hoe kan het nou dat Allstar meer als 100% heeft na 20 cycles, en hierboven na 31 cycles nog maar 94 % over is? dat scheelt aanzienlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MellyVille1 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:10:
maar hoe kan het nou dat Allstar meer als 100% heeft na 20 cycles, en hierboven na 31 cycles nog maar 94 % over is? dat scheelt aanzienlijk!
Het zijn niet alleen het aantal cycles die de accu bepalen :) Het is ook hoe je met de accu omgaat, en hoever de cycles uit elkaar liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is toch de hele tijd het probleem met die accu? Mijn MacBook gaat met een volle accu gewoon 5 uur mee. Beetje tekstverwerken en emailen, niet gek ermee doen dus.

Al dat geklets over de cycles en weet ik veel wat. Gooi dat CoconutBattery gewoon van je Mac af en ben tevreden met het product. Eerder in dit topic werd gesproken dat een accu voor de MacBook zo'n 120 euro excl. BTW zou kosten. Nou als ik over 2-3 jaar een nieuw accuutje moet aanschaffen, dan is dat helemaal niet raar.

Het ding draait super op de accu, ik kan zelfs gewoon 3 uur lang Unreal Tournament 2004 op het ding draaien op de accu. Ik zit niet naar die cycles te kijken, dat interesseert namelijk helemaal niet. Als ie het maar doet. En dat gezeik over dat ie na 3 maanden nog maar 94% zou zijn. Oei oei.. dat is nou eenmaal zo!

Een auto verliest ook PK's naarmate je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

sow, verkeerde been uit bed gestapt ofzo? jeesss.. rustig maar... ik ben gewoon benieuwd naar wat de beste manier is om met de accu om te springen... toevallig heb ik coconutbattery nog helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoRt, je lult uit je nek. Met alleen surfen al trek ik op zijn hoogst twee uur en drie kwartier, en jij kwam gewoon 3 uur lang gamen? Sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:36:
SnoRt, je lult uit je nek. Met alleen surfen al trek ik op zijn hoogst twee uur en drie kwartier, en jij kwam gewoon 3 uur lang gamen? Sure.
Scherm verlichting soms vol aan? Bluetooth ook gewoon aan zeker? Als ik zit te internetten haal ik met gemak meer dan 4 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
orillion schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:38:
[...]

Scherm verlichting soms vol aan? Bluetooth ook gewoon aan zeker? Als ik zit te internetten haal ik met gemak meer dan 4 uur...
Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Met alleen rustig surfen en lage brightness haal ik ook wel 4 uur. Maar 3 uur UT 2004 spelen? No way :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi aan, brightness op half, bluetooth uit. Beetje surfen, mail, dat soort dingen. Het hoogst wat ik daar ooit mee gehaald heb was 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aOk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:04:
3 maand oud .. 36 cycles .. 98%
2 weken oud, 10 cycles, 96%. volgens iStat Pro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Krijg als het goed is eind deze week mijn MacBook binnen. Heb het instapmodel genomen, maar ben wel van plan om de harde schijf te vervangen door een groter exemplaar.
Is het mogelijk om hier een 2.5" SATA van ieder willekeurig merk in te plaatsen? Welk merk levert Apple standaard mee?
Tot slot is het bij het samenstellen van je PC via de Apple site slechts mogelijk om maximaal een 120GB harde schijf bij te bestellen. Echter levert Western Digital ook een 160 GB model

http://www.westerndigital...p?driveid=264&language=en.

Zou deze werken in de MacBook (m.b.t. hardware ondersteuning)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
awenger2k schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:23:
Krijg als het goed is eind deze week mijn MacBook binnen. Heb het instapmodel genomen, maar ben wel van plan om de harde schijf te vervangen door een groter exemplaar.
Is het mogelijk om hier een 2.5" SATA van ieder willekeurig merk in te plaatsen? Welk merk levert Apple standaard mee?
Tot slot is het bij het samenstellen van je PC via de Apple site slechts mogelijk om maximaal een 120GB harde schijf bij te bestellen. Echter levert Western Digital ook een 160 GB model

http://www.westerndigital...p?driveid=264&language=en.

Zou deze werken in de MacBook (m.b.t. hardware ondersteuning)?
Je kunt ieder willekeurige 2.5" Sata schijf gebruiken mits deze niet te dik (mag maximaal 9.5mm zijn?)
Merk wat er standaard in zit verschilt nog wel geloof ik. Bij mij zit er een Seagate in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:16:
[...]

2 weken oud, 10 cycles, 96%. volgens iStat Pro :S
Laten we uitgaan van 4 uur accuduur. 2 percent of (4 hours) = 4.8 minutes. Maak je je daar nou echt druk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:43:
[...]

Laten we uitgaan van 4 uur accuduur. 2 percent of (4 hours) = 4.8 minutes. Maak je je daar nou echt druk om?
100% is 96+4 geen 96+2 :D, dan nog niks om je druk over te maken :) ik zit na 5 maanden op 97%

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:43:
[...]

Ik weet niet hoe precies zo'n meting is, maar als het in dit tempo doorgaat betekent dat er na 6 maanden nog maar de helft aan capaciteit over is. Lijkt mij veel, niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:14:
Even een schaamteloze crosspost..

Wat is mijn Macbook toch een gigantisch kutproduct.

Ik had zojuist de installdisc erin gestopt, en mijn OS X partitie was gewoon corrupted. Naja, gewist, OS X geinstalleerd, en na (!!) 48 (!!) minuten was hij eindelijk klaar. Dus ik installeer even alle updates, en gelijktijdig sleep ik even mijn backups terug naar de HDD.

Na letterlijk een kwartier na de installatie kreeg ik al een heel mooi "U moet uw computer opnieuw opstarten" scherm. Ik reboot naar windows, zowel mijn Lacie disk als mijn OS X partitie fucked :{

Ik geef het eindelijk toe, ondanks ik het niet graag zeg: Ik vind OS X gigantisch KUT.
Ik had binnen 3 dagen nadat ik m gekocht had exact hetzelfde .. ik had parallels en bootcamp eropgezet dus weet niet aan welk programma het ligt (maar vermoed bootcamp) en op windows had ik transmac en macdrive geinstalleerd.

Ben al m'n data kwijt geraakt omdat ik optlaatst niet meer fatsoenlijk kon booten. Heb Mac OS X opnieuw geinstalleerd en geen bootcamp geinstalleerd (gebruik nauwelijks nog windows) en controleer om de zoveel tijd of er ook nog wat mis gaat met de harde schijf, het enige probleem wat ik nog wel es tegenkom is dat de rechten van sommige files niet goed staan, maar dit heeft verder weinig / geen consequenties voor de perfecte werking van OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xevox schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:24:
[...]

100% is 96+4 geen 96+2 :D, dan nog niks om je druk over te maken :) ik zit na 5 maanden op 97%
Ik calculeerde met het verschil tussen de accu's van aOk en Sjig, ofwel 2 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:35:
[...]

Ik calculeerde met het verschil tussen de accu's van aOk en Sjig, ofwel 2 procent
Maar bij hem ging het om een periode van 3 maanden, bij mij 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:35:
[...]

Oh sorry :D mijn fout, had ik niet gezien :P ik ook met mn bijdehante mond :+

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, volgens mij is het grootste probleem met corrupte OSX'en gewoon gefuck met windows. Zodra je dat er af laat gaat alles perfect. Ik heb nog maar 2x in mijn leven een probleem gehad met corrupte OS9 danwel OSX installaties, en ik gebruik al macs sinds ik een jaar of 5 was. Nou ja ok 3x maar als je gewoon je systeemmap wegflikkert is 't ook je eigen schuld ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden gemerkt dat mn Macbook een beetje gammel wordt. Als ik em dichtklap zit er aan de rechterkant boven de drive een redelijke gleuf terwijl die aan de andere kant niet zit.

Ook die rand waar mn iSight in zit zit losjes en als ik er zachtjes op duw hoor ik het klikken en ik kan mn nagel er ook gewoon makkelijk tussen steken..

Ben bang dat ik nog meer van dit soort dingen ga ontdekken.. Kan je hiermee terug gaan naar Apple of is dat nog wat overdreven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rand waar je het over hebt, dat klikken is dat soms onderop? Zeg maar boven de F9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n Macbook uitvalprobleem gaat van kwaad tot erger.. :(

maar gelukkig is de shop er van op de hoogte en heb ik m'n formulier ingevuld en eergisteren aan hen gegeven..

Binnenkort wordt er dus iets met die temperatuursensor gedaan of het moederbord wordt vervangen, ik hoop iig dat ze snel tot actie kunnen overgaan want ik heb 'm juist nu vaak nodig ivm een project voor m'n studie.

graag even medeleven tonen, zeggen dat het erg is enzo :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:23:
m'n Macbook uitvalprobleem gaat van kwaad tot erger.. :(

maar gelukkig is de shop er van op de hoogte en heb ik m'n formulier ingevuld en eergisteren aan hen gegeven..

Binnenkort wordt er dus iets met die temperatuursensor gedaan of het moederbord wordt vervangen, ik hoop iig dat ze snel tot actie kunnen overgaan want ik heb 'm juist nu vaak nodig ivm een project voor m'n studie.

graag even medeleven tonen, zeggen dat het erg is enzo :P
Het is erg
zo goed :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel eens het probleem gehad dat de bestanden die je had opgeslagen in de verkeerde map zaten nadat je de macbook opnieuw hebt opgestart? Kon ze nog finden via spotlight gelukkig, waren nogal belangrijke bestanden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens nog een versie van CoreduoTemp die het wel doet, versie 1.0 doet een beetje vreemd met de temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:29:
Hebben jullie wel eens het probleem gehad dat de bestanden die je had opgeslagen in de verkeerde map zaten nadat je de macbook opnieuw hebt opgestart? Kon ze nog finden via spotlight gelukkig, waren nogal belangrijke bestanden ;(
Nee. En tenzij je je macbook niet netjes afgesloten hebt is dat ook technisch onmogelijk. En zelfs als je dat gedaan had zou je ze eerder kwijt zijn dan dat ze ergens anders tevoorschijn zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b

Ik zou 'm ook uit het raam kunnen slingeren, want dit lijkt op PC gedrag maar ik denk dat m'n garantie dan vervalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06
ik wil op mijn macbook een .avi bestand afspelen, alleen geeft quicktime een melding dat deze maar beperkt afgespeeld zou kunnen worden omdat bepaalde componenten ontbreken.
Ik zie in quicktime vervolgens wel de film, maar hoor geen geluid!?
Weet iemand hier een oplossing voor?

edit: in vlc hoor ik wel geluid, alleen weet ik niet hoe ik daar volledig scherm kan kijken, bovendien wil
ik graag via frontrow al mijn films kunnnen zien!

[ Voor 23% gewijzigd door jaguarxj16 op 16-10-2006 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:12:
ik wil op mijn macbook een .avi bestand afspelen, alleen geeft quicktime een melding dat deze maar beperkt afgespeeld zou kunnen worden omdat bepaalde componenten ontbreken.

edit: in vlc hoor ik wel geluid, alleen weet ik niet hoe ik daar volledig scherm kan kijken, bovendien wil
Probeer dit eens: http://perian.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:12:

Onder VLC appeltje + F :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Ik vind die consistente toetsen combinaties echt perfect, in veel dingen heb je hetzelfde, zo ook met appeltje + F :D. Altijd fullscreen, in Quicktime, iTunes (Bij visuele effecten (appeltje + t overigens ;))) en VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MacBook besteld!
Ik krijg 6% korting + een gratis HP Deskjet 5940.

MacBook (white), 13.3-inch, 1.83GHz
1.83 GHz Intel Core Duo
1GB 667 DDR2 - 2x512MB SO-DIMMs
60GB Serial ATA drive
Combo Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Die MacBooks zijn prachtige dingen, dat moet absoluut gezegd worden. Maar ik ben teveel gehecht (lees: gewend) aan Windows om over te stappen, denk ik. Lijkt me vreselijk als je gewone programma's niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:22:
Die MacBooks zijn prachtige dingen, dat moet absoluut gezegd worden. Maar ik ben teveel gehecht (lees: gewend) aan Windows om over te stappen, denk ik. Lijkt me vreselijk als je gewone programma's niet meer werken.
Neem even een kijkje in het topic: onmisbare tools / software. Er is voor veel programma's een goede tegenhanger, vaak werkt het zelfs veel beter.

Mochten bepaalde programma's toch niet draaien, boot je toch even windows? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Het is een beetje het standaard praatje in de apple topics maar ook ik ben tegenwoordig een tevreden overstapper naar os x. Het eenige waar ik echt aan moest wennen is dat die vensters niet zoals bij windows full screen gaan standaard en dat als je een vester sluit de applicatie nog door draait.

Maar al met al ben ik zeer tevreden. De overstap valt reuze mee, alleen geen spider solitaire te vinden voor os x (gratis iig). Dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
hmm als ik dat dan weer lees van corrupte installaties omdat men bootcamp draait dan deins ik toch wel erg terug voor een mac...

ben juist nu geinteresseerd omdat je ook windows kan draaien ivm progs die ik nu nog als windows licentie heb

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt misschien heel dom maar weet iemand hoe je wachtwoord kunt instellen wanneer je de macbook aan doet? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:48:
hmm als ik dat dan weer lees van corrupte installaties omdat men bootcamp draait dan deins ik toch wel erg terug voor een mac...

ben juist nu geinteresseerd omdat je ook windows kan draaien ivm progs die ik nu nog als windows licentie heb
Je moet er wel rekening mee houden, dat Boot Camp nog steeds beta is. Er zijn ook zat mensen die zonder problemen Boot Camp gebruiken. Als je echt afhankelijk bent van bepaalde Windows programma's, dan is op dit moment de best mogelijke oplossing om Parallels te gebruiken. Dit is vooralsnog de enige (commerciele) oplossing die wordt ondersteund.

Als je Parallels niet kan (of wilt) gebruiken, dan is het denk ik het beste dat je wacht op de release van Leopard, aangezien Boot Camp op dat moment officieel wordt ondersteund en geen beta meer is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

fZeroNewbie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:54:
Het is een beetje het standaard praatje in de apple topics maar ook ik ben tegenwoordig een tevreden overstapper naar os x. Het eenige waar ik echt aan moest wennen is dat die vensters niet zoals bij windows full screen gaan standaard en dat als je een vester sluit de applicatie nog door draait.

Maar al met al ben ik zeer tevreden. De overstap valt reuze mee, alleen geen spider solitaire te vinden voor os x (gratis iig). Dat is dan wel weer jammer.
solitaire XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:55:
klinkt misschien heel dom maar weet iemand hoe je wachtwoord kunt instellen wanneer je de macbook aan doet? :$
-Systeem voorkeuren
-Beveiliging
-Schakel autmatisch inloggen uit
-Vraag om wachtwoord om sluimerstand of schermbeveilinging uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Weet iemand waar de trailers die je in frontrow kunt bekijken staan op de macbook? ik wil eigenlijk kijken hoe groot ze zijn en eventueel deleten, maar ik kan ze niet vinden. :S

en nog een vraagje, zijn er macbook gebruikers die deze stream kunnen afspelen? http://cgi.omroep.nl/cgi-...ps/nova/bb.20061012-p.asf zoja, welke software gebruik je ervoor??

bedankt

[ Voor 36% gewijzigd door bartos88 op 16-10-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

bartos88 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:40:
Weet iemand waar de trailers die je in frontrow kunt bekijken staan op de macbook? ik wil eigenlijk kijken hoe groot ze zijn en eventueel deleten, maar ik kan ze niet vinden. :S
Wanneer ze nieuw zijn worden ze gestreamed en niet allemaal gedownload, weet niet of ze gecached worden, indien dat het geval is zal Onyx die cache wel weten te ledigen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

@bartos88: die stream kan ik ook niet afspelen, perian, flip4mac en VLC heb ik hier erop staan...

edit: lukt me wel met VLC!

[ Voor 13% gewijzigd door MellyVille1 op 16-10-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:48:

In parallels kan er absoluut niets gebeuren. Met bootcamp (dus windows native draaien) is 't mogelijk dat windows vreemde dingen doet met je mac-partities. Ik weet niet wat, maar 't is mogelijk. 't kan ook dat de mensen die corruptie ervaren hebben lopen kloten met tools om mac drives te lezen enzo, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

In parallels kan er absoluut niets gebeuren. Met bootcamp (dus windows native draaien) is 't mogelijk dat windows vreemde dingen doet met je mac-partities. Ik weet niet wat, maar 't is mogelijk. 't kan ook dat de mensen die corruptie ervaren hebben lopen kloten met tools om mac drives te lezen enzo, hoor.
Niets gebeuren? Het heeft al tweemaal er voor gezorgd dat ik mijn Macbook moest rebooten, dus "er kan absoluut niets gebeuren" is zeker niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06
Dankje, ik kijk wel onder vlc(is nu toch full screen :)) want quicktime is me niet gelukt met perian maar dat maakt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:51:
[...]

Dankje, ik kijk wel onder vlc(is nu toch full screen :)) want quicktime is me niet gelukt met perian maar dat maakt niet meer uit.
Kun je uitleggen wat er fout gaat met Perian? De installatie ging bij mij supersimpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

http://www.macbookrandomshutdown.com/cases.php

Die van mij staat bovenaan... ik heb zojuist met Card-services in Zwolle gebeld, wat de status was, en ze hebben een nieuwe logicboard erin gedaan met een nieuwe heatsink (en ook nog is een nieuwe topcase) maar hij kwam niet eens door hun test...

Ik begin nu wel aardig flauw te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Woohoo, vandaag mijn witte macbook 2.0ghz binnen gekregen. Werkt tot nu toe als een zonnetje, en damn wat een sexy apparaatje is het toch! ;)

Temperaturen lijken redelijk rond de 50 graden te blijven hangen, dus wat dat betreft ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Laatst online: 26-08 18:19
peddro schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:04:
http://www.macbookrandomshutdown.com/cases.php

Die van mij staat bovenaan... ik heb zojuist met Card-services in Zwolle gebeld, wat de status was, en ze hebben een nieuwe logicboard erin gedaan met een nieuwe heatsink (en ook nog is een nieuwe topcase) maar hij kwam niet eens door hun test...

Ik begin nu wel aardig flauw te worden...
Peddro, ik heb precies het zelfde probleem, mijn macbook ligt inmiddels al 2 maand bij Cardservices:

Status Rapportage:

29-08-2006 : onderdelen besteld
19-09-2006 : onderdelen binnen
19-09-2006 logic board vervangen, in test, niet OK. nieuw moederboard besteld Status: Wacht op onderdelen
05-10-2006 : Apple heeft grote problemen met het snel leveren van moederbord t.b.v. MacBook's. (Klachtenlijn bellen)
06-10-2006 onderdelen binnen,
16-10-2006 : Het moederbord welke wij hebben vervangen defect aan ons te zijn geleverd.

Gebelt vandaag naar Apple weten niets af van een nieuw moederbord, dus weer naar Cardservices bellen zo.

Waarom leveren ze gewoon niet een vervangend model, goedkoper en sneller ik snap het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Gamebytes schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:09:
[...]

Peddro, ik heb precies het zelfde probleem, mijn macbook ligt inmiddels al 2 maand bij Cardservices:

Status Rapportage:

29-08-2006 : onderdelen besteld
19-09-2006 : onderdelen binnen
19-09-2006 logic board vervangen, in test, niet OK. nieuw moederboard besteld Status: Wacht op onderdelen
05-10-2006 : Apple heeft grote problemen met het snel leveren van moederbord t.b.v. MacBook's. (Klachtenlijn bellen)
06-10-2006 onderdelen binnen,
16-10-2006 : Het moederbord welke wij hebben vervangen defect aan ons te zijn geleverd.

Gebelt vandaag naar Apple weten niets af van een nieuw moederbord, dus weer naar Cardservices bellen zo.

Waarom leveren ze gewoon niet een vervangend model, goedkoper en sneller ik snap het niet...
Helemaal mee eens... kun je trouwens ook ergens online wat volgen?

Het zijn trouwens aardige lui van C-S maar het schiet gewoon niet op... ik heb dat ding nodig om te werken, dus misschien hebben zij of Apple een oplossing voor of een vervangend model of een leen laptop...

@ BaSsDruM: Die van mij ligt nu bij Card-Services in Zwolle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Cardservices in Rotterdam misschien? Die van mij is 4 weken daar geweest, ging ik 'm vrijdag ophalen, waren ze nog vergeten om naar m'n kromme case te kijken. "Kom maar maandag maar langs, dan kan je 'm eind van de middag weer ophalen, zal wel een kabeltje tussen de case zitten ofzo". Eind van de middag haal ik 'm op (probleem niet opgelost; nieuwe case besteld), zet 'm savonds aan, geen beeld. Hadden ze per ongeluk het kabeltje voor de LCD backlight losgehaald ofzo, kon ik vandaag weer voor terug.

Nu nog wachten op m'n case, dan weer terug, en dan hopen dat het eindelijk opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

aan de mensen die hem 2 maanden kwijt zijn... ik was hem 1 maand kwijt en er werd me verteld dat het nog minstens 2 weken ging duren, en dat werd me wat teveel... ik zou ff bellen naar apple en dan door laten verbinden met after-sales, dan kun je na veel gezeur een nieuwe regelen... is mij tenminste gelukt na 4 uur bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Laatst online: 26-08 18:19
peddro schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:22:
[...]

Helemaal mee eens... kun je trouwens ook ergens online wat volgen?

Het zijn trouwens aardige lui van C-S maar het schiet gewoon niet op... ik heb dat ding nodig om te werken, dus misschien hebben zij of Apple een oplossing voor of een vervangend model of een leen laptop...

@ BaSsDruM: Die van mij ligt nu bij Card-Services in Zwolle...
Online kun je niets volgen, je moet ze e-mailen, Status opvragen iig net weer met Apple gebelt doorverwezen naar Klantenservice eindelijk, nieuw moederbord staat nog niet in het systeem en ze bellen morgen terug wat de status is. Antwoord op de vraag waarom geen nieuwe macbook "reparatie gaat vele malen sneller dan een nieuwe (CTO) opsturen...."

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebytes op 17-10-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Zonet zat ik in de trein, kom aan op het station. MacBook in de sleeve, en toen in de tas. Nu een uur later haal ik em weer uit m'n tas. Het ding is loeiheet, en de fan draait als een idioot.
Nu is de temperatuur gezakt, en niks lijkt beschadigt. Vrees alleen wel dat ik een kapotte pixel erbij heb. Een rode. Echt balen, ben ik de enige die dit overkomen is?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dat aanblijven in de sleeve heb ik ook een paar keer gehad, maar alleen in het begin. Van minstens 1x weet ik zeker dat hij uitstond voordat ik hem in de sleeve had gezet.
maar geen kapotte pixels erdoor gehad, lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk dat het daardoor kom, misschien viel die pixel jou eerst gewoon niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte mijn macbook vandaag zonder wifi/bluetooth/internet, alleen een tekstbestandje. Hij werd niet warmer dan 50 graden, erg netjes.

Overigens heb ik vandaag mij DATAWRITE schijfjes ontvangen, 8 x DVD-R printables van de crwinkel.

Ook hier krijg ik bij de eerste 2 schijfjes een schrijffout. Terugsturen naar Apple? Na RITEKs (50% uitval bij 1 x speed(!) schrijven gaat het ook al mis bij 1 x speed(!) schrijven bij de DATAWRITES ).

hoe gaat Apple dit testen als ik 'em terugstuur? Hardware test geeft geen error, by the way.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Murcielago schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:05:
Zonet zat ik in de trein, kom aan op het station. MacBook in de sleeve, en toen in de tas. Nu een uur later haal ik em weer uit m'n tas. Het ding is loeiheet, en de fan draait als een idioot.
Nu is de temperatuur gezakt, en niks lijkt beschadigt. Vrees alleen wel dat ik een kapotte pixel erbij heb. Een rode. Echt balen, ben ik de enige die dit overkomen is?
Geef er is tikjes tegenaan met je nagel... hielp bij mij, ik had een groene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
ik zal het es proberen, ben meer bang dat ik er ook nog krassen op maak
maar het appeltje aan de achterkant van me scherm was zelfs warm
ik weet niet of lcd daar wel tegenkan
maar ik klooi er nog wel ff verder mee

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daar kan een LCD wel tegen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
vorige week donderdag om 14.00 geld overgemaakt van giro naar de rek van apple.
en ze hebben het geld nog steeds niet ontvangen. niet te geloven, khoop niet dat ik nu al dat ellende krijg dat ze weer weken moeten uitzoeken waar dat geld blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

zo ik heb nu ff een serieus probleem... mijn (als ik op de MB werk) linker speaker geeft ruis door en een heeeele hoge irritante piep... na herstarten is het nog niet weg enzo...

als ik ff geen geluid aan heb (itunes op pauze en er gebeurt niks op msn) gaat de speaker uit en ruist en piept ie niet, maar zodar ik itunes weer aandoe of er bij msn iets gebeurt gaat de speaker aan, ruist piept, maar maakt nog wel gewoon goed geluid... iemand dit eerder gehad? bekend probleem?

edit: het probleem is anders, de linkerspeaker geeft helemaal geen geluid meer :S... alleen de rechter doet het nog maar...

edit2: morgen wordt ik gebeld door een bedrijf wat bij mij thuis het probleem komt bekijken, mogelijk krijg ik weeer een nieuwe macbook (is nu binnen 2 weken gebeurt, en is al mijn 2e macbook!!)

EDIT3: hij doet het ineens weer en het boxje is nog gewoon in orde... wat heb ik gedaan? niks.. macbook niet eens bewogen ofzo, maargoed, ik ben blij :D

[ Voor 22% gewijzigd door MellyVille1 op 18-10-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Voor wie geinteresseerd is:

meuktracker: smcFanControl 1.2

:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coole tool idd....maar als ik kijk dan geeft hij aan dat fan 2 op 0 rpm draait ??? klopt het dan een macbook maar 1 fan heeft ? als ik achterop kijk zie ik 2 openingen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die twee openingen zijn voor de speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke probleem,

ik heb een printer (HP PSC 1600) op een iMac geshared. Als ik met mijn Macbook iets wil printen dan crashed het programma, of ik nu met Word iets print of met Photoshop maakt allemaal niet uit. Ik kan de printer gewoon prima vinden in het netwerk. Maar zo gauw ik op printen druk crashed het programma. Voor zover ik weet crashen Word, Photoshop en Preview, maar vast nog wel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

met welke drivers heb je de HP PSC 1600 geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net QuietMBP op mijn MacBook 1,83Ghz gezet omdat ik als ik in een stille kamer zat wat gepiep hoorde. Ik heb dat slidertje op 60 gezet, dat was het getal waarbij de whine ophield. Nu vloeg ik mij af of het kwaad kan om QuietMBP te gebruiken of kan het geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:31:
Ik heb net QuietMBP op mijn MacBook 1,83Ghz gezet omdat ik als ik in een stille kamer zat wat gepiep hoorde. Ik heb dat slidertje op 60 gezet, dat was het getal waarbij de whine ophield. Nu vloeg ik mij af of het kwaad kan om QuietMBP te gebruiken of kan het geen kwaad?
Het belast je processor dacht ik. Dus je MB wordt trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik zit waarschijnlijk weer in de markt om een nieuwe notebook aan te schaffen (nog niet zeker). Een MacBook staat nog steeds erg hoog op mijn lijstje. Echter komt leopard binnenkort uit (toch?) is het verstandig even te wachten met de aanschaf van een MacBook totdat leopard uit is en dit standaard meegeleverd word? (En hopelijk alle 'issues' met de macbook verholpen zijn op die modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:53:
[...]

Het belast je processor dacht ik. Dus je MB wordt trager.
Dat ga je niet merken in snelheid hoor. Het enige nadeel is dat je de batterij iets sneller leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MajinChaos schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:13:
vorige week donderdag om 14.00 geld overgemaakt van giro naar de rek van apple.
en ze hebben het geld nog steeds niet ontvangen. niet te geloven, khoop niet dat ik nu al dat ellende krijg dat ze weer weken moeten uitzoeken waar dat geld blijft..
Controleer of je niet ergens een typfout hebt gemaakt. Ik heb ook wel's geld overgemaakt n.a.v. een factuur waarbij ik na twee weken een herinnering kreeg of ik die factuur wel eens wilde betalen. Bleek dat ik een typo had gemaakt in het factuurnr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:18:
Ik zit waarschijnlijk weer in de markt om een nieuwe notebook aan te schaffen (nog niet zeker). Een MacBook staat nog steeds erg hoog op mijn lijstje. Echter komt leopard binnenkort uit (toch?) is het verstandig even te wachten met de aanschaf van een MacBook totdat leopard uit is en dit standaard meegeleverd word? (En hopelijk alle 'issues' met de macbook verholpen zijn op die modellen)
Maar heb je Leopard nodig? Is het de maanden lang wachten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:33:
[...]

Maar heb je Leopard nodig? Is het de maanden lang wachten waard?
"nodig" nee. Ik heb de hele notebook niet eens "nodig". En het OS opzich vind ik niet zo belangrijk omdat dat altijd later er wel op te zetten is. Het gaat me eigenlijk meer om het feit dat de welbekende problemen dan (misschien) niet meer in de macbook zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45
BlackMage schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:39:
[...]

"nodig" nee. Ik heb de hele notebook niet eens "nodig". En het OS opzich vind ik niet zo belangrijk omdat dat altijd later er wel op te zetten is. Het gaat me eigenlijk meer om het feit dat de welbekende problemen dan (misschien) niet meer in de macbook zitten.
Ik heb hier ook aan gedacht bij de aanschaf van mij Macbook, heb besloten hem nu aan te schaffen, en tegen de tijd dat leopard flink doorontwikkeld is, en de app's ook daarop draaien enz. dan Leopard aan te schaffen.. Maar zie de grootste voordelen nog niet van 10.5 in.. nja.. Time machine, maar das dan eigenlijk ook wel alles. Ik geniet van 10.4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te wachten met de aanschaf van een MacBook totdat leopard uit is en dit standaard meegeleverd word? (En hopelijk alle 'issues' met de macbook verholpen zijn op die modellen)
Ow, die weer ;)

Ja, dat zijn mijns inziens niet meer dan opgelost, eindigende in niet meer dan problemen die in alle notebooks zitten... en als je gaat wachten blijf je bezig. Er komt altijd wel iets nieuwers uit, (gelukkig wel zeg) zowel harde en zachte waren.

Op Leopard wachten... moeten mensen dan bijv. ook wachten totdat CS3 uitkomt ofzo? 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 11:01 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.