All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
en?Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:57:
[...]
Scheelt wel iets, als je BT aan hebt . . . Misschien een half uurtje ofzo, zal het ns testen voor je
Verwijderd
Betekent dat dat je de AE alléén met iTunes kan aansturen (vwb geluid)? Ik ben niet zo'n fan van iTunes nl...CyBeR schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:01:
[...]
Bijna. iTunes encodeert het naar ALAC (Apple Lossless Audio Codec) en stuurt dat naar de A-E, die het dan decodeert en naar je stereo speelt.
Okee, tnx voor de snelle reacties! Ik heb m idd alleen nodig om muziek te luisteren, vooral mp3s. Maar ik vind geluidskwaliteit wel belangrijk en vind altijd dat ik dat ook echt kan horen
In principe wel ja, maar met een programma als Airfoil kun je het geluid van elke willekeurig programma naar de Airport Express sturen.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:05:
[...]
Betekent dat dat je de AE alléén met iTunes kan aansturen (vwb geluid)? Ik ben niet zo'n fan van iTunes nl...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Gisteravond m'n MacBook dichtgeklapt met een aantal smb-shares open. Vanmorgen wilde ik verder werken, de verbinding lukt prima, de share was nog open en ik kon nog wat data overzetten. Toen kwam die er achter dat de verbinding verbroken had moeten zijn, en toen liep Finder vast. Het enige wat nog hielp was een reboot.
Echt belachelijk, hoe diep kan zo'n share wel niet in je systeem voor problemen zorgen?
PSN: djmurcielago
Hoe lang heb je moeten wachten? Ik heb mijn macbook nu langer in reparatie dan dan ik er mee heb kunnen werkenMvanLeeuwen schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:05:
Ok, ik heb 3 maanden een macbook gok ik nu, Hij begon na 2 maanden uit te vallen. Na wachten op materialen een nieuwe heatsink gekregen. Ik heb 3 weken lang op 1ghz zitten werken omdat hij dan niet uitviel. Hij doet het vooralsnog goed, en ik ben blij dat hij weer bij de levenden is. Ik ben dus ook weer een weekje uitgeweken op mijn Windows Workstation, en nu merkte ik direct dat ik OS X heerlijk vind, en meteen ging missen.
Ik hoop dat er nu niet anderen problemen komen, want het is een prima apparaat.
Hopelijk zijn er daarna geen problemen meer, want nu wil ik ook wel met de Wireless Mighty Mouse spelen!
Verwijderd
Iemand enig idee?
Nope. Dat is mijn enige grote probleem in OSX op dit moment. Geldt overigens voor alle netwerkshares, niet alleen samba. Als je ze met rust laat komt 'ie er op een gegeven moment achter en disconnect 'ie ze netjes maar ik heb daar ook al vaker om moeten rebooten.Murcielago schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:10:
is er eigenlijk al een oplossing voor het probleem waarbij je finder vastloopt als je per ongeluk iets aanklikt in een samba-share?
Zelfde probleem hier ja, echt heel irritant.CyBeR schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:50:
[...]
Nope. Dat is mijn enige grote probleem in OSX op dit moment. Geldt overigens voor alle netwerkshares, niet alleen samba. Als je ze met rust laat komt 'ie er op een gegeven moment achter en disconnect 'ie ze netjes maar ik heb daar ook al vaker om moeten rebooten.
Verder heb ik sinds vandaag dat ik geen gegevens van externe locaties kan verplaatsen/kopiëren naar de harde schijf. Zowel Samba shares als gemounte image bestanden met software kan ik met geen mogelijkheid via de finder verslepen naar de goede map. Via de terminal werkt het echter wel normaal.
Iemand enig idee waardoor dit komt? Het heeft het altijd normaal gedaan.
wat voor spul heb je gebruikt? (merk enzo) gewoon iets als dasty bijv. van de wibra ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:55:
Zo, wat ontvetter op mijn palmsteunen en mijn Macbook is weer helemaal schoon
Gummen werkt ookVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:55:
Zo, wat ontvetter op mijn palmsteunen en mijn Macbook is weer helemaal schoon
Vorig weekend ook meegemaakt, was wat aan het kopieren, ging nogal traag, steek utp kabel erin, zet wireless af, had van die os X magic die ik vanzelfsprekend al verwacht gehoopt (was toen wel niets aan het kopierenCyBeR schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:50:
[...]
Nope. Dat is mijn enige grote probleem in OSX op dit moment. Geldt overigens voor alle netwerkshares, niet alleen samba. Als je ze met rust laat komt 'ie er op een gegeven moment achter en disconnect 'ie ze netjes maar ik heb daar ook al vaker om moeten rebooten.
Owja, nog iets meegemaakt, ging naar de les, klap macbook dicht, sleeve in, in rugzak, is al enkele malen goed gegaan, nu kwam ik in de les aan en as de macbook enorm heet, ook was er 20% batterij weg tijdens een ritje van 15-20 minuten dus om een of andere reden ging hij niet op sleep, toen ik em openklapte deed hij nogal raar en heb ik hem gereboot, heb schakelaar moeten inhouden, daarna kreeg ik iets van mac os x fout etc, voelde redelijk windows achtig aan, maar ben nog steeds zeer tevreden over mijn macbook.
[ Voor 28% gewijzigd door Apache op 11-10-2006 20:01 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik had het precies andersom. Ik zat met mijn macbook via een AP op mijn windows machine. En dat ging vrij traag. Dus ik wissel tussen de twee netwerkkaarten in de windows machine..Apache schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:59:
[...]
Vorig weekend ook meegemaakt, was wat aan het kopieren, ging nogal traag, steek utp kabel erin, zet wireless af, had van die os X magic die ik vanzelfsprekend al verwacht gehoopt (was toen wel niets aan het kopieren) maar shares waren fubar, best wel jammer.
De macbook ging mooi op zijn bek. Finder liep finaal vast. Moest de powerbutton 6 seconde indrukken om de machine uit te krijgen. Niets werkte meer
Ik heb nog een leuk bug ontdekt. Als je twee keer een file hebt met een identieke naam. En je wist er eentje. Dan verdwijnt de andere file ook. Kijk je in de trash. Dan staat er maar eentje.
Niemand? Het is zonet alweer gebeurt. Word er helemaal gek vanGabliboeba schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:18:
Ik heb een probleempje met iTunes. Ik heb dus gisteren al mijn afspeellijsten geimporteerd naar iTunes. Alles werkte. Ik deed vervolgens de volgende ochtend de MacBook aan en ineens waren alle afpspeelljsten en podcasts verdwenen. Alle standaard afspeellijsten (jaren 90 enz) stonden er wel weer terwijl ik juist die had verwijderd. Ik dus opnieuw weer alles importeren naar iTunes. Ik doe een uurtje geleden mijn MacBook in sluimerstand, klap 'em even laten weer open en opnieuw: alle afspeellijsten waren weer verdwenen. Hoe kan dit? Ik heb iTunes 7.0.1
Overigens staan in het mapje: Muziek > iTunes > iTunes Music nog wel steeds alle afspeellijsten en podcasts. Alleen in iTunes zijn ze verdwenen.
en het 2e probleem. Iweb doet echt ook helemaal niets. Ik kan niks gebruiken alles is uitgeschakelt, in zin dat het grijs is en niet klikbaar, kan alleen de naam wijzigen van de standaart website.....
Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Soms wel. Somg doe ik hem uit en even later weer aan, dan staan alle playlists er nog. Maar gisteren bijv. deed ik 'm in sluimer en waren ze daarnee ineens weg.MellyVille1 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:11:
@gabliboeba: hij onthoud dus geen enkele keer je playlists?
tnx, met dat appeltje shift k gaat ie wel naar netwerk, maar ik kan het vervolgens om een of andere reden niet naar mijn finder slepen.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:37:
[...]
Appeltje Shfit K, en dan het Netwerk symbool naar je navigatiekolom slepen.
Verwijderd
Sorry, dacht dat het zo wel zou werken. Op het moment is heel mijn OS X fucked, en kan ik je helaas niet helpen.bartos88 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:17:
[...]
tnx, met dat appeltje shift k gaat ie wel naar netwerk, maar ik kan het vervolgens om een of andere reden niet naar mijn finder slepen.
Ok, in ieder geval bedankt en nog succes!Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:24:
[...]
Sorry, dacht dat het zo wel zou werken. Op het moment is heel mijn OS X fucked, en kan ik je helaas niet helpen.
http://homepage.mac.com/schalkie/.Pictures/Picture%201.png Hopen dat het te openen is.
In ieder geval het probleem is dus dat mijn HD symbool aangeeft dat ik nog 42 gig vrij heb, terwijl dat in werkelijkheid nog maar 37 is, enig idee waarom deze niet wordt geupdate?
De finder is erg lui waar het updaten van dat soort info betreft.Schalkie schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:14:
enig idee waarom deze niet wordt geupdate?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik hoop dat in Leopard de finder ook flink onder handen is genomen. Ik klik wel eens op een map zonder dat er iets gebeurt. Erg jammerBurne schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:12:
[...]
De finder is erg lui waar het updaten van dat soort info betreft.
Finder preferences en even aanzettenbartos88 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:28:
kan iemand me helpen? ik heb per ongeluk in het finder scherm het netwerk of server icoon die er eerst altijd stond weggehaald. Normaal als ik daar op dubbel klikte kon ik zo bladeren in mn pc, maar ik weet niet hoe ik hem weer terug krijg
weet iemand dit?
Ben ik ook wel benieuwd naar... ik heb van die donkere vlekken aan beide kanten van mn touchpad en wil hem terug sturen om dat te fixen maar als het met dat spul ook mooi schoon wordt ben ik al lang blijMellyVille1 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:55:
[...]
wat voor spul heb je gebruikt? (merk enzo) gewoon iets als dasty bijv. van de wibra ofzo?
BramBoterham

Zodra ik meerdere applicaties ga draaien zal ik het wel merken, eens kijken hoe parallels nu gaat
Ik moet zeggen dat ik de appeltje + shift + 4 screenshot sneltoets super handig vind, mogen ze ook wel standaard in windows stoppen.
1Gb is iig aan te raden
Edit:
Op het moment gebruik ik Parallels met WinXP die aan het downloaden is, Safari met een aantal tabs en iTunes met de gehele tijd muziek. Op de achtergrond draaien Skype en Transmit en de prestaties zijn
[ Voor 19% gewijzigd door Hercul3s op 12-10-2006 13:47 ]
Verwijderd
Ik ga een MacBook aanschaffen, zal ik hiervoor gewoon een winkel inlopen? Of zal ik hem online of via de telefoon bestellen?
Wat zijn de verschillende voor- en nadelen van deze manieren van kopen?
Als ik de winkel inloop heb ik kans dat ik er gelijk een meekrijg, maar bestaat er dan een kans dat ik een verouderd model meekrijg? En hoe kan ik dit dan controleren?
Gaarne uw reactie.
Verwijderd
Okay, ik heb nu een paar weken uitvallers en irriteer me er ook nogal aan, maar het feit dat hij met de accu eruit in ieder geval aan blijft vind ik wel fijn. Bedankt voor het delen van die informatieMvanLeeuwen schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:05:
Ik heb 3 weken lang op 1ghz zitten werken omdat hij dan niet uitviel.
Ik zit nu ook op materialen te wachten, de verwachting was 1 tot 2 weken, maarja, ik denk dat meer Apple Centres nu heatsinks willen hebben...
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Verwijderd
Ok, bedankt voor je reactie. Als ik hem via de winkel koop, kan ik hem dan niet omruilen binnen 14 dagen? En vanaf welke week zijn de kinderziektes er nu uit? Ik wil natuurlijk geen laptop die na 3/4 maanden onbruikbaar is.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:26:
Controleren doe je in de winkel door te vragen naar het serienummer. De eerste cijfers na het eerste getal 6 is de week bv xx622 dan komt jouw macbook uit week 22 van het jaar 2006. Online bestellen heeft zijn voordelen dat je hem binnen de veertien dagen kan terugsturen en je geld terugkrijgt

in MacOS heb je dus een map ' afbeeldingen' in mijn gebruikersprofiel. Nu wil ik voor de map Afbeeldingen en alle daarin liggende mappen (tot 5 a 6 levels diep) de pictogrammen
- groter (128x128)
- toon voorvertoning
- behoud rangschikking op naam toepassen.
nu kan ik weergave opties alleen kiezen:
- toepassen op alleen dit venster
- toepassen op alle vensters
hoe krijg ik het voor elkaar? (mijn overige mappen moeten dus gewoon blijven zoals ze nu zijn)
iemand die meer weet over schoonmaken? in de AC HTR raden ze me gewoon tussen neus en lippen Glassex aan... verstandig om dat te gebruiken?
Verwijderd
Gebruik safeclean.MellyVille1 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:37:
problemen zouden er uit moeten zijn vanaf week36/37...
iemand die meer weet over schoonmaken? in de AC HTR raden ze me gewoon tussen neus en lippen Glassex aan... verstandig om dat te gebruiken?
ik heb het gevoel dat het elke keer anders is bij MAC sales. maandag gebeld zeiden ze dat de laagste prijs 1033.- en dat het niet meer lager kon. woensdag gebeld zeiden ze dat als je niet op HBO/WO zit krijg je helaas maar 6% korting.
Nou 3e keer is scheepsrecht dacht ik dan, aardige meneer aan de lijn. die zei dat er speciale afspraken zijn gemaakt met ROC. dus het word nu 1011.- vind ik een mooie prijssie voor een standaard macbook 1.83 ghz.
Nu hopen dat ik em zosnel mogelijk binnen krijg. !!
Gr33tz
Majin
werkt perfect, gister weer gedaan, het scherm lijkt als nieuw
gebruik wel een microfiber doekje.
glassex zou ik echt niet doen
safeclean van? waar te koop?
Verwijderd
Safeclean van safeclean he.MellyVille1 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:32:
het gaat niet om het scherm... maar om je casing onder de toetsen enzo, langs je trackpad
safeclean van? waar te koop?
http://www.safeclean.nl
werk nu al weer een week met de MacBook(Standaard 1.83 Ghz), eerste Mac ook. Het valt me niks tegen, laptop wordt ook niet warm, geen rare geluidjes. Alleen nog meer geheugen erin zetten en dan is de MacBook wat mij betreft klaar voor de toekomst.
En tot mijn grote vreugde vond ik in een la van mijn ouders ook nog een hele lading brillenpoetsdoekjes(van die wegwerpdingen). Werken echt goed om je scherm schoon te maken, dus ik zou zeggen, ga ook op zoek..
ehm die wegwerpdingen zijn van papier, en kunnen krassen veroorzaken, zeker op de glossy schermen van de macbook... BE WARNEDKamikaza schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:12:
Zo,
werk nu al weer een week met de MacBook(Standaard 1.83 Ghz), eerste Mac ook. Het valt me niks tegen, laptop wordt ook niet warm, geen rare geluidjes. Alleen nog meer geheugen erin zetten en dan is de MacBook wat mij betreft klaar voor de toekomst.![]()
En tot mijn grote vreugde vond ik in een la van mijn ouders ook nog een hele lading brillenpoetsdoekjes(van die wegwerpdingen). Werken echt goed om je scherm schoon te maken, dus ik zou zeggen, ga ook op zoek..
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Wat is mijn Macbook toch een gigantisch kutproduct.
Ik had zojuist de installdisc erin gestopt, en mijn OS X partitie was gewoon corrupted. Naja, gewist, OS X geinstalleerd, en na (!!) 48 (!!) minuten was hij eindelijk klaar. Dus ik installeer even alle updates, en gelijktijdig sleep ik even mijn backups terug naar de HDD.
Na letterlijk een kwartier na de installatie kreeg ik al een heel mooi "U moet uw computer opnieuw opstarten" scherm. Ik reboot naar windows, zowel mijn Lacie disk als mijn OS X partitie fucked

Ik geef het eindelijk toe, ondanks ik het niet graag zeg: Ik vind OS X gigantisch KUT.
Apple heeft enorm gefucked up met dit ding, ze hebben gewoon veel te overhaast de switch naar Intel afgerond. De initiële planning was veel reëler, maar marketingtechnisch misschien niet helemaal interessant (we hadden dan immers nu nog steeds met outdated iBooks gezeten).
Oh, en ik trek mijn vorige post in, na 1 dag best lekker gewerkt te kunnen hebben doettie zowel met als zonder accu hetzelfde: Constant uitvallen.
[ Voor 13% gewijzigd door AntiChris op 13-10-2006 11:20 ]
Verwijderd
Heb hem vorige week wel een keer laten stuiteren doordat mijn vriendin ineens abrupt op de bank naast me kwam zitten. Hij lag op de leuning van de bank en floepte zo naar beneden.. Gelukkig geen schade.. Ding kan dus best tegen een aardig stootje
Ik draai ook geen windows,.. dat hoort ook niet op een mac.. bah vies.. daar heb je een gewone computer voor
Ik heb verder ook nog geen problemen met m'n MacBook gehad, prima beestje. Het probleem is ook niet zozeer dattie uitvalt, maar dat ik in een AppleCare-arme omgeving zit (IJsland) met m'n in Nederland online gekochte laptop.
Ik ben zo stom geweest om m'n factuur niet mee te nemen, dus die moest eerst thuis gevonden worden op mijn instructies waar die zou kunnen liggen en hierheen gemaild worden, kostte ook weer twee weken ofzo. Intussen doet Apple IJsland vanzelfsprekend (en terecht) niets, tijd die anders al in het bestellen van de spullen had kunnen worden gestoken.
De wijze les: Ga je voor langere tijd weg van huis, zorg dat je die spullen makkelijk kan bereiken, meestal is een kopie voldoende, dus als je wat scans maakt en ergens veilig wegzet (niet op je laptop dus!
vanaf het moment dat je je MacBook binnen kreeg hebben we met enige regelmaat klaagposts van je mogen ontvangen, maar ik heb -nofi- niet echt de indruk dat je veel gedaan hebt om de daadwerkelijke oorzaak te vinden. OSX gaat niet zomaar stuk. Als OSX 'zomaar' data gaat corrupten is dat vrijwel altijd te wijten aan het feit dat je:Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:25:
Er is wel wat meer aan de hand dan puur softwarematig, maar dit probleem was net die ene druppel.
optie 1) alpha/beta software hebt draaien dat teveel rechten heeft op het OS (en met name je filesystem)
optie 2) een verwisselbare schijf onjuist hebt geunmount (FAT32 is hier bijvoorbeeld erg gevoelig voor)
optie 3) het OS hebt gemodificeerd
optie 4) een hardware probleem hebt
Je kan klakkeloos de schuld aan het OS geven, of aan de hardware, maar ik wil -nofi- de menselijke factor ook niet wegcijferen. De enige keer dat ik ooit OSX _moest_ herinstalleren was dat doordat ik zo slim was geweest om met MonoLingual alle architecturen te trashen.
Dus in plaats van hier te ranten op Apple, de MacBook of OSX, probeer liever te achterhalen wat er voor gezorgd heeft dat de data corrupted is.
Launching containers into space
Verwijderd
2) Altijd veilig verwijderd
3) Alleen met Uno, ongeveer een maand geleden
4) Hardware test kwam prima overal doorheen.
Ik weet dus niet wat er voor heeft gezorgd dat OS X zomaar zichzelf opat, op het moment dat alles gebeurde (dat alle bestanden opeens verdwenen e.d.) was ik gewoon rustig aan het Fok!-en.
En weet je wat? Het boeit mij allemaal niet meer. Ik heb OS X vaarwel gezegd. Het is leuk speelgoed, maar de rest van de wereld zit niet voor niets op Windows.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 12:20 ]
een factuur is an sich helemaal niet nodig. Een MacBook _kan_ nog niet buiten garantie zijn. Bovendien kan een ASP simpel op de Apple GSX site je serienummer natrekken en daarmee simpel achterhalen wat voor machine het is (als dat nog niet duidelijk was), wanneer hij gekocht is, en of er eerder reparaties aan zijn geweest waar Apple een case voor heeft aangemaakt. Voor producten die buiten garantie kunnen zijn wordt doorgaans wel om een factuur gevraagd, maar de MacBook is gewoon nog niet oud genoegAntiChris schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:08:
SnoRt, heb je al afgeklopt? Zou ik snel doen
Ik heb verder ook nog geen problemen met m'n MacBook gehad, prima beestje. Het probleem is ook niet zozeer dattie uitvalt, maar dat ik in een AppleCare-arme omgeving zit (IJsland) met m'n in Nederland online gekochte laptop.
Ik ben zo stom geweest om m'n factuur niet mee te nemen, dus die moest eerst thuis gevonden worden op mijn instructies waar die zou kunnen liggen en hierheen gemaild worden, kostte ook weer twee weken ofzo. Intussen doet Apple IJsland vanzelfsprekend (en terecht) niets, tijd die anders al in het bestellen van de spullen had kunnen worden gestoken.
De wijze les: Ga je voor langere tijd weg van huis, zorg dat je die spullen makkelijk kan bereiken, meestal is een kopie voldoende, dus als je wat scans maakt en ergens veilig wegzet, kan je bij problemen altijd direct bij je spullen! En dit geldt helemaal voor MacBook eigenaren, want vroeger of later krijg je problemen.
En dat zeg je op vrijdag de 13e? Kijk dan maar uit.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:01:
ik snap het nietik heb NOOIT problemen met mijn MacBookje,.. ik heb juist de MacBook gekocht om met Mac OS X aan de slag te gaan,.. en ik moet zeggen: HEERLIJK !!
Heb hem vorige week wel een keer laten stuiteren doordat mijn vriendin ineens abrupt op de bank naast me kwam zitten. Hij lag op de leuning van de bank en floepte zo naar beneden.. Gelukkig geen schade.. Ding kan dus best tegen een aardig stootje
Ik draai ook geen windows,.. dat hoort ook niet op een mac.. bah vies.. daar heb je een gewone computer voor
Maar ik draai nu wel degelijk windows via parallels. Dreamweaver ge-emuleerd via parallels is een stuk sneller dan rosetta met die vervelende strandbal.
Dan draait mijn fucked up laptop toch behoorlijk goed. En als dit inderdaad kapotte hardware zou zijn ben ik helemaal tevreden. Al vraag ik me af wat het zou zijn als apple deze "kapotte hardware" eens zou repareren. Dan zou je bij elke aanraking in extase moeten raken?AntiChris schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:19:
Wel, eerst is je MacBook kut, daarna geef je de schuld aan OS X, maar volgens mij is het toch de MacBook die de schuld treft hier. Je hoeft niet te verwachten dat een OS zich normaal gedraagt op kapotte hardware.
Apple heeft enorm gefucked up met dit ding, ze hebben gewoon veel te overhaast de switch naar Intel afgerond. De initiële planning was veel reëler, maar marketingtechnisch misschien niet helemaal interessant (we hadden dan immers nu nog steeds met outdated iBooks gezeten).
Oh, en ik trek mijn vorige post in, na 1 dag best lekker gewerkt te kunnen hebben doettie zowel met als zonder accu hetzelfde: Constant uitvallen.
Sorry hoor, maar volgens mij geldt voor de MacBooks hetzelfde als voor elk ander product. De een heeft geluk, de ander pech. Kijk naar ISP's, kijk naar HDD's. Iedereen heeft andere ervaringen. Het leuke is dat elke keer weer opnieuw dezelfde discussie gevoerd gaat worden over zaken die toch vooral over persoonlijke ervaringen en meningen gaan.
* Murcielago klopt het maar ff af op een dag zoals vandaag
[ Voor 45% gewijzigd door Murcielago op 13-10-2006 12:45 ]
Natuurlijk, joh. Met ingang van vandaag is jouw wereld plat. Veel sterkte, verder, met je nieuwe wereldbeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:19:
En weet je wat? Het boeit mij allemaal niet meer. Ik heb OS X vaarwel gezegd. Het is leuk speelgoed, maar de rest van de wereld zit niet voor niets op Windows.

Heb je gezien wat er gebeurt in de uitvallende laptops? De isolatie om draden smelt weg, sorry hoor, dan heb je een ondeugdelijk product gemaakt, ongeacht of de meerderheid er geen last van heeft.Murcielago schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:39:
Sorry hoor, maar volgens mij geldt voor de MacBooks hetzelfde als voor elk ander product. De een heeft geluk, de ander pech.
Wel ben ik best benieuwd naar hoeveel mensen nu eigenlijk "pech" hebben. Het feit dat er 3 weken en langer wachttijd op reparatie is en het daarna in sommige gevallen nog steeds niet is opgelost of weer opnieuw optreedt zegt mij genoeg, normaalgesproken is het namelijk hooguit een week wachten tot je je kindje weer terugkrijgt.
En je vergelijking met ISP's: Je wilt zeggen dat UPC eigenlijk best wel een goed bedrijf is?
[ Voor 5% gewijzigd door AntiChris op 13-10-2006 13:02 ]
Verwijderd
Als OS X beter is dan Windows XP, waarom heeft Microsoft dan een monopolie positie, en Apple niet?Burne schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:40:
[...]
Natuurlijk, joh. Met ingang van vandaag is jouw wereld plat. Veel sterkte, verder, met je nieuwe wereldbeeld.
Ah, de bekende "de meerderheid heeft altijd gelijk"-redenering...Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:02:
Als OS X beter is dan Windows XP, waarom heeft Microsoft dan een monopolie positie, en Apple niet?
Wel, de meeste Duitsers kozen in 1932 een nieuwe rijkspresident die ze achteraf toch niet zo mochten... De meeste mensen gaan in Frankrijk op vakantie, dus dat moet dan wel het beste land zijn... De meeste mensen rijden met een auto, dus dat moet dan wel het beste vervoermiddel zijn... De meeste mensen hebben over veel dingen nog niet zo goed nagedacht
1) BootCamp is beta. Houd daar rekening meeVerwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:19:
1) Ja, ik heb bootcamp geinstalleerd, maar dat was twee maanden terug. Ik vind het gek Bootcamp mijn systeem "opeens" corrupt maakt.
2) Altijd veilig verwijderd
3) Alleen met Uno, ongeveer een maand geleden
4) Hardware test kwam prima overal doorheen.
Ik weet dus niet wat er voor heeft gezorgd dat OS X zomaar zichzelf opat, op het moment dat alles gebeurde (dat alle bestanden opeens verdwenen e.d.) was ik gewoon rustig aan het Fok!-en.
2) prima
3) 3rd party tools om je OS te modificeren zijn niet 100% veilig
4) Hardware Test is een indicatie, geen uitsluitsel. Ik heb toen ik als technicus in een AC werkte ook Macs gezien die prima door de AHT kwamen, maar toch niet goed werkten.
Maar desalniettemin ben je nu nog steeds vooral aan het klagen, in plaats van actief te kijken wat je nu 'fout' hebt gedaan. Daarnaast je je argument over Windows natuurlijk bullshit van de bovenste plank. Intel maakt ook de meeste videochips ter wereld, zijn het daardoor ook de beste? Bovendien: als Windows echt zo goed is (de meeste mensen werken ermee), waarom heb je dan in vredesnaam ooit een Mac gekocht?
Verwijderd
En zeg, wat beta software betreft, ik heb nog nooit gezien dat Gmail Beta een computer heeft verpest.
blijkbaar heb je wel iets gedaanVerwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:20:
Ik heb niks fout gedaan!! Hou daar eens over op. OS X crashed uit zichzelf, ik heb daar niks aan gedaan. Er werd schijnbaar ergens iets fout aangeroepen, en daardoor raakte het een en ander corrupt.
En zeg, wat beta software betreft, ik heb nog nooit gezien dat Gmail Beta een computer heeft verpest.
een besturingssysteem is nog altijd user-driven, niet system-driven
Mja. Kan gebeuren, ook in osx. Ik heb ook wel 's gehad dat er een zooi system libraries verdwenen waren (dwz, de files waren nog aanwezig maar 0 bytes lang) nadat m'n hdd vol zat. Ik weet nog steeds niet precies hoe 't kwam maar ik heb 't kunnen fixen met veel moeite (bij gebrek aan installatiecd'sVerwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:20:
Ik heb niks fout gedaan!! Hou daar eens over op. OS X crashed uit zichzelf, ik heb daar niks aan gedaan. Er werd schijnbaar ergens iets fout aangeroepen, en daardoor raakte het een en ander corrupt.
Shit happens.
Dat fuckt ook lichtelijk niet met je computer maar draait lekker server-sideEn zeg, wat beta software betreft, ik heb nog nooit gezien dat Gmail Beta een computer heeft verpest.
Verwijderd
Na een verse installatie deed ik:Murcielago schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:23:
[...]
blijkbaar heb je wel iets gedaan
een besturingssysteem is nog altijd user-driven, niet system-driven
-Dock naar links, iets verkleind
-Automatisch de softwareupdater laten werken
-Externe hdd verbonden
-Externe hdd geopend
-Diverse files naar mijn bureablad gesleept
-Bureaublad settings aangepast.
-Graphite skin op OS X gedaan
-Graphite wallpaper aangeklikt
-Uno gedownload met Safari
-Documenten map van externe HDD naar interne HDD gesleept
-Beetje met expose spelen om te kijken of alles nog wel goed verliep. De updater liep bijna aan zijn einde, de Uno donwload ook, en toen....
-CRASH.
Nou, vertel jij mij wat ik fout heb gedaan?
had je je handen gewassen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:42:
[...]
knip
Ik denk dat je met het "ik heb niks fout gedaan" een goede opmerking hebt en dat iedereen zich even niet moet concentreren op het terugkaatsen van de negatieve kritiek van desert storm of dit wijten aan "stom" gebruik maar juist helpende kritiek geven waar we verder door komen en een wat prettigere sfeer creëren op dit stukje forum.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:20:
Daarnaast ben ik het wel eens met het feit dat de klagelijke dingen die je zegt desertstorm verder niet zoveel toe te voegen hebben, afgezien van je probleem natuurlijk!
Dus, wat denk je nu te gaan doen? Even langs een Apple Center een vervanger proberen te krijgen of reparatie? Veel succes in ieder geval! Het is vrij naar om je MacBook zo de fout in te zien gaan lijkt me.
LOL. De MacBook stijgt op als je de fan op 6200 toeren zet. Wordt 'ie inderdaad wel lekker koel van, maar de batterij gaat ook minder lang mee. Ik vind zoals het gergeld was wel bestCyBeR schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:41:
Voor mensen die wat fan lawaai niet erg vinden: http://homepage.mac.com/h...software/page5/page5.html
Verwijderd
Ben er erg blij mee, het is mijn allereerste Mac dus het zal interessant worden.
Even een klein vraagje. Ik heb hem gelijk uit de doos aan de netspanning gehangen. Maar als ik hem nu ga gebruiken heeft dat toch geen invloed op mijn accu? Oftewel ik verlies toch geen capaciteit als ik hem nu gebruik?
Je weet nog wie er in Amerika driemaal veroordeeld is voor oneerlijke praktijken ten aanzien van de wijze waarop ze hun monopolie opgebouwd hebben, en wie er vandaag nog worstelt met Neelie over hun gedrag op de Europese markt? Objectief meetbare zaken (zoals de tijd tot besmetting en het aantal virussen) begin ik dan maar niet over. (Nieuw: VirusScanX voor OS-X: detecteert alletwee de virussen voor OS-X)Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:02:
Als OS X beter is dan Windows XP, waarom heeft Microsoft dan een monopolie positie, en Apple niet?
De updater waarschuwt je voor het feit dat je geen andere programma's moet draaien tijdens het installeren van updates.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:42:
Het is een website, grapjas. Geen installer die je harddisk onderhanden neemt. Geen half-geteste virtual machine. Geen ge-emuleerde PC-BIOS.En zeg, wat beta software betreft, ik heb nog nooit gezien dat Gmail Beta een computer heeft verpest.
Verwijderd
Er gaan geruchten dat (medio) volgend jaar de macbook (pro) wordt voorzien van de core 2 duo. Of dat de moeite waard is om daarvoor te wachten, is aan jou.Heineken schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:15:
Ik ben geen Mac-kenner behalve wat gehobby op systemen van kennis, maar ik ben van plan begin 2007 een MacBook te kopen. Nu vroeg ik me af of er een bepaalde cyclus is bij Apple voor de vernieuwing van de productlijn, is er te voorspellen wanneer er nieuwe MacBooks komen? Ik heb namelijk niet heel veel haast met de aanschaf en een snellere computer is natuurlijk altijd beter.
Verwijderd
Denk dat er tegen die tijd wel een MacBook met Core 2 Duo processor is. Als ie er dan nog niet is, is er iig wel wat meer zekerheid wanneer ie dan wel komt.Heineken schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:15:
Ik ben geen Mac-kenner behalve wat gehobby op systemen van kennis, maar ik ben van plan begin 2007 een MacBook te kopen. Nu vroeg ik me af of er een bepaalde cyclus is bij Apple voor de vernieuwing van de productlijn, is er te voorspellen wanneer er nieuwe MacBooks komen? Ik heb namelijk niet heel veel haast met de aanschaf en een snellere computer is natuurlijk altijd beter.
Gewoon de ontwikkelingen in de gaten blijven houden. En tja, "een snellere computer is natuurlijk altijd beter" > er zullen altijd updates zijn, altijd wel iets nieuws komen
Omdat Microsoft in vroegere tijden de beste marketing motor had waardoor Windows iedereen en alles voorbij wist te streven. Op technisch vlak lagen en liggen ze nog steeds achter op de concurrentie maar dat loopt men ook wel in. Vergeet ook niet dat vroeger de Apple systemen heel anders waren dan de huidige. Er wordt nu gebruik gemaakt van een UNIX onderlaag wat toendertijd niet zo was. Windows heeft soortgelijke ontwikkelingen doorgestaan maar in mindere mate. Zij borduren nog steeds voort op oude code. Microsoft heeft dus een monopolie positie omdat ze een goede marketing engine hadden en op die manier het wedstrijdje hebben weten te winnen. De reden waarom men nu zoveel Microsoft producten gebruikt heeft te maken met vendor lock in. Programmatuur is nog steeds niet crossplatform (uitzonderingen daargelaten) waardoor je als je voor 1 soort systeem kiest je daar aan vast zit. Met de huidige open source ontwikkeling zie je dat ook steeds kleiner worden. Ik sluit me ook aan bij wat de rest zegt: kwantiteit betekent niet kwaliteit ! Dat is iets wat jij beslist nog moet leren.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:02:
Toen je die waslijst deed had je toen ook Bootcamp geinstalleerd?Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:58:
Het Apple Center wilt mij niet helpen omdat ik Bootcamp heb geinstalleerd.
Overigens is het te verwachten dat Apple niks doet omdat je Bootcamp hebt geinstalleerd. Bootcamp is beta software en er zijn vrijwel geen bedrijven die dan support leveren. Enigzins logisch en terecht, anderzijds weer niet.
Gooi dat Bootcamp er eens af, probeer desnoods andere tools om je hardware te scannen op eventuele fouten en gooi de resultaten eens terug dit topic in. Wie weet zegt dat meer over de toestand van je Macbook.
Een interessante afweging hierbij is ook wachttijd <-> extra waarde nieuwe laptop - bedenk eens hoe veel productiviteit je zou missen als je maanden zou wachten, dat is ook niet niks waard natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:41:
[...]
Denk dat er tegen die tijd wel een MacBook met Core 2 Duo processor is. Als ie er dan nog niet is, is er iig wel wat meer zekerheid wanneer ie dan wel komt.
Gewoon de ontwikkelingen in de gaten blijven houden. En tja, "een snellere computer is natuurlijk altijd beter" > er zullen altijd updates zijn, altijd wel iets nieuws komen
Verwijderd
Iemand misschien tips?
Gaat niet om beter of slechter. Gaat wat jij lekker vindt werken. Voor jou kennelijk XP haal dat niet allerlei andere dingen erbij als monopolie positie en andere troep.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
Moet ook zeggen dat ik (ben ik de enige?) me al tijden erger aan jouw manier van posten. Doorspekt met narcisme en andere rottigheid.
Verwijderd
Klein truucje: het is mogelijk om de fan volledig uit te zetten. Enkel getest met witte MacBook 2GHz.Gabliboeba schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:59:
[...]
LOL. De MacBook stijgt op als je de fan op 6200 toeren zet. Wordt 'ie inderdaad wel lekker koel van, maar de batterij gaat ook minder lang mee. Ik vind zoals het gergeld was wel best
Hoe gaat het in z'n werk?
- Klik met de rechtermuisknop op het programma in finder
- Selecteer 'Toon Pakketinhoud'
- Navigeer naar 'Contents' en dan 'Resources'
- Open Machines.plist
- Wijzig de waarde voor het voorlaatste item van 1500 naar 0. (Weet niet of je de fan méér dan 6200 RPM kan laten draaien. Wil het ook niet weten eigenlijk
Omdat monopolie geen ruk met de kwaliteit van het product heeft te maken. Dat heeft te maken met marketing... Dus mensen laten geloven dat jou product het beste is, en ze er daarna afhankelijk van te maken. Dat heeft geen kut met de kwaliteit van het product te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
Verwijderd
Ik heb al vanaf 3 maanden tot nu toe Bootcamp geinstalleerd. Godzijdank in mijn geval, aangezien ik daardoor nog een backup kon draaien.ppl schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:32:
[...]
[...]
Toen je die waslijst deed had je toen ook Bootcamp geinstalleerd?
Overigens is het te verwachten dat Apple niks doet omdat je Bootcamp hebt geinstalleerd. Bootcamp is beta software en er zijn vrijwel geen bedrijven die dan support leveren. Enigzins logisch en terecht, anderzijds weer niet.
Gooi dat Bootcamp er eens af, probeer desnoods andere tools om je hardware te scannen op eventuele fouten en gooi de resultaten eens terug dit topic in. Wie weet zegt dat meer over de toestand van je Macbook.
Daarnaast vind ik het niet logisch dat Apple mij niet wilt helpen, zelfs als het probleem niet door Bootcamp komt. Ze willen mij niet eens met Mail.app helpen omdat ik Bootcamp heb geinstalleerd heb (by speaking of).
Flikker je bootcamp er toch af, en ga je er dan mee terug?Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:37:
[...]
Ik heb al vanaf 3 maanden tot nu toe Bootcamp geinstalleerd. Godzijdank in mijn geval, aangezien ik daardoor nog een backup kon draaien.
Daarnaast vind ik het niet logisch dat Apple mij niet wilt helpen, zelfs als het probleem niet door Bootcamp komt. Ze willen mij niet eens met Mail.app helpen omdat ik Bootcamp heb geinstalleerd heb (by speaking of).
Dan is het misschien verstandig om wat dieper in te duiken op wat Bootcamp is en doet. Als je dat weet dan snap je dat Bootcamp best ingrijpend is op je systeem en dat door die ingrijpende veranderingen aan het systeem het niet raar is dat je de ene na het andere probleem krijgt. Overigens is het altijd zo bij beta software dat het alle kanten op kan gaan en het dus ontzettend moeilijk is om te troubleshooten en te achterhalen wat er nou mis is. Om die reden heb je dan ook geen support bij geen enkele fabrikant van hardware/software/beide. Het is vrijwel onmogelijk om overal rekening mee te gaan houden enzo. Ze brengen hun support dus terug tot een behapbaar stuk waarbij ze weten waar het aan ligt en wat ze moeten doen om het te repareren. Ze zetten dit ook in disclaimers en EULA's en noem maar op, dat zijn die dingen die je moet accepteren wanneer je het wil installeren. Door het te accepteren ga je er dus mee akkoord (dat het hier niet rechtsgeldig is staat daar even los van).Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:37:
Probleem is alleen dat niet iedereen over een dusdanig technisch kennisniveau beschikt om zo diep op Bootcamp in te gaan en te snappen waarom Apple het verder niet support.
Meest makkelijke oplossing voor bovenstaand verhaal is wat Gamebytes zegt: mikker Bootcamp eraf en probeer het opnieuw. Heeft ook meteen als voordeel dat je zelf al vast kunt stellen of het door Bootcamp komt of niet. Oplossingen zijn 9 van de 10x heel erg simpel
Verwijderd
Dan krijg ik alsnog geen support, want misschien heeft Bootcamp het eerder veroorzaakt.Gamebytes schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:41:
[...]
Flikker je bootcamp er toch af, en ga je er dan mee terug?
"Heeft er nooit opgestaan".Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:44:
[...]
Dan krijg ik alsnog geen support, want misschien heeft Bootcamp het eerder veroorzaakt.
Verwijderd
Zonder OS X te kunnen starten kan ik natuurlijk nooit BootCamp weggooien, daarnaast is het in de logfiles te zien, ben ik in de winkel bekend etc. etc.
Verwijderd
Aangezien ik dit ook al had op me PC met eveneens een Pioneer writer denk ik dat de combi ritek/pioneer niet zo lekker is of dat opus een voorraadje troep heeft.
Ik wil nu overstappen naar DATAWRITE van de cdrwinkel.com.
Heeft iemand deze gebruikt op de macbook ( oh ja, ik gebruik alleen printables )
Verwijderd
Dan ga je naar een andere winkel als ze daar moeilijk doen. Elk Apple center moet je helpenVerwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:53:
[...]
Zonder OS X te kunnen starten kan ik natuurlijk nooit BootCamp weggooien, daarnaast is het in de logfiles te zien, ben ik in de winkel bekend etc. etc.
Verwijderd
Verwijderd
Oei,Toch schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:04:
Beetje jammer, laat ik net mijn tas met MacBook (in second skin) vallen op de stenen. Toch niet zulke denderende bescherming, nu is mijn topcase beschadigd. Nu hoop ik dus heel hard dat ie nog gaat verkleuren, maar ik denk het niet
Een second skin is ook eigenlijk niet bedoeld voor het vallen, maar voor kleine beschadigingen zoals krassen en dergelijke.
Wel erg naar zeg. Het valt ook niet onder de garantie. Want hoe lang heb je je macbook?
Verwijderd
Dat is de "whine". Je moet hem terugsturen als je er vanaf wiltVerwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:33:
Mijn macbook maakt een beetje een zacht krekel-achtig geluid als hij aan de stroom gehangen word. Meerderen mensen die dit hebben?
Hoe kan je topcase beschadigd worden door een val dan? Met topcase wordt bedoeld dat stuk case waar je tobo en trackpad inzitten.Dat zit niet aan de buitenkant.Toch schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:04:
Beetje jammer, laat ik net mijn tas met MacBook (in second skin) vallen op de stenen. Toch niet zulke denderende bescherming, nu is mijn topcase beschadigd. Nu hoop ik dus heel hard dat ie nog gaat verkleuren, maar ik denk het niet
Verwijderd
Nouja je hoort het haast niet, alleen als je er echt dichtbij zit. Ik heb ook al last gehad van RSD (random shutdowns), Ik heb mn MacBook net een week (afkomstig uit week 38). Ben toch echt benieuwd wat apple gaat ondernemen. Ik lees zoveel verschillende verhalen op internet van mensen die hun Macbook uit bv week 22 hebben en pas later problemen kregen (na software updates) en mensen die net hun macbook van de reparatie hebben teruggeregen (bv nieuwe heatsink) en dan nog problemen hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:45:
[...]
Dat is de "whine". Je moet hem terugsturen als je er vanaf wilt
Hardware of software matig probleem? Apple mag het zeggen.
lees de geschiedenis, dan weet je waarom Microsoft zo ver voorligt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
verdere antwoord: collectieve domheid onwetendheid (which is everywhere)
Ook wordt deze MacBook veel warmer idle zo rond de 55 graden.
Beide modellen waren week 36.
Maar als ik de verhalen lees begrijp ik dat sinds week 36 dit soort problemen toch verholpen zouden moeten zijn?
De secondskin zat ook nog in een rugzak, maar ja, niets aan te doen. Ik heb mijn MacBook nu zo'n 2 maanden.Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:41:
[...]
Oei,
Een second skin is ook eigenlijk niet bedoeld voor het vallen, maar voor kleine beschadigingen zoals krassen en dergelijke.
Wel erg naar zeg. Het valt ook niet onder de garantie. Want hoe lang heb je je macbook?
De topcase (inderdaad, de binnenzijde van de laptop) is beschadigd, doordat hij op een hoek viel, en daardoor is een hoek dus omhooggekomen. Dat is ook niet terug te buigen ofzo, want er zit een soort vouwtje in. Het is niet gigantisch, maar wel zonde voor een apparaat van 1200 euroCyBeR schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:47:
[...]
Hoe kan je topcase beschadigd worden door een val dan? Met topcase wordt bedoeld dat stuk case waar je tobo en trackpad inzitten.Dat zit niet aan de buitenkant.
Tsja, al kost 't apparaat 12,000 euro, als je 't laat vallen is een beschadiging toch echt je eigen foutToch schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
De topcase (inderdaad, de binnenzijde van de laptop) is beschadigd, doordat hij op een hoek viel, en daardoor is een hoek dus omhooggekomen. Dat is ook niet terug te buigen ofzo, want er zit een soort vouwtje in. Het is niet gigantisch, maar wel zonde voor een apparaat van 1200 euro
Dat begrijp ik ook wel, maar dat maakt het niet minder jammer.CyBeR schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:29:
[...]
Tsja, al kost 't apparaat 12,000 euro, als je 't laat vallen is een beschadiging toch echt je eigen fout
Verwijderd
Je kan denk ik het beste even www.ifixit.com in de gaten houden, en hopen dat ze binnenkort een topcase in de aanbieding hebben!Toch schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
De secondskin zat ook nog in een rugzak, maar ja, niets aan te doen. Ik heb mijn MacBook nu zo'n 2 maanden.
[...]
De topcase (inderdaad, de binnenzijde van de laptop) is beschadigd, doordat hij op een hoek viel, en daardoor is een hoek dus omhooggekomen. Dat is ook niet terug te buigen ofzo, want er zit een soort vouwtje in. Het is niet gigantisch, maar wel zonde voor een apparaat van 1200 euro
Dit topic is gesloten.