All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik zou toch _echt_ minimaal 1GB er in zetten.. Dit komt vooral omdat deze twee producten nog niet universal zijn, en dus via rosetta gedraait moeten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:15:
Zit er trouwens veel verschil in de 1.83 Ghz en de 2.0 Ghz? is het zijn prijs waard? En zou de 512 mb voldoende zijn voor het werken met Microsoft office en Photoshop? Ik gebruik photoshop voornamelijk voor het maken van frontpages voor projecten.
Verwijderd
er is toch ook InsomniaX , dat doet toch hetzelfde ? en dan hoef je toch alleen maar te klikken en niets handmatig in te stellen, toch?MellyVille1 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:55:
[...]
kan het niet op een andere manier dan met een kernel extension? IK vind dat namelijk wel riskant, ivm problemen die ik gehad heb met mijn vorige macbook (kernel panics)
Wat is het risico sowieso van Insomnia? Kan je Mac ervan doodgaan, net zoals de mens?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 10:29 ]
Verwijderd
Nou ben ik geen electronicus maar het kan geen kwaad om binnen de reguliere instellingen op rap tempo de kleur van een set pixels te veranderenVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:00:
[...]
Hoe lang kun je die draaien? Is dat niet "gevaarlijk" ?
Ik weet trouwens niet hoe lang het duren moet voor zo'n slapende pixel wakker wordt maar vooralsnog is het nog niet gelukt
Verwijderd
Proberen kan altijd, toch?Frietsaus schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:46:
De kans dat het lukt is ook niet heel erg groot.
Verwijderd
Ok. Dank u. Inmiddels aangeschaft en hij werkt goed.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:19:
[...]
De Lacie 250 GB is FAT32 geformatteerd. Dit betekent dat de schuif te gebruiken is in zowel MacOSX en Windows (XP).
Als je je gehele muziekcollectie op de externe schijf plaats dien je deze aan te zetten als je er gebruik van wil maken in iTunes.
en zou de core 2 duo alleen voor de macbook pro zijn >? of ook voor de standaard macbook ?
wat zouden jullie mij adviseren? gewoon bestellen nu of wachten op de core 2 duo
Tia ~~
Majin
[ Voor 5% gewijzigd door MajinChaos op 07-10-2006 16:20 ]
Die dingen had ik geprobeerd, maar dat helpt nietsMellyVille1 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:41:
[...]
het kan ook zo zijn dat ie hem niet herkent, staat in je boekje wat je dan moet doen, dat zou ik eerst ff proberen!
Het is een beetje een persoonlijke keuze inderdaad. Niemand buiten Apple weet zeker hoe snel ze komen, en of ze dan ook direct naar de MacBook non-Pro komem.MajinChaos schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:18:
wat zouden jullie mij adviseren? gewoon bestellen nu of wachten op de core 2 duo
Ikzelf zou gewoon voor de current-gen gaan.
Verwijderd
@eswip: Heb ik echt 1 gb ram nodig voor een office laptop? Zou het veel sneller gaan als die 2 programma's universeel zijn? Want ik ga de laptop alleen voor me studie gebruiken.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 16:42 ]
Verwijderd
Het werkt vast beter dan uit frustratie je scherm een dreun verkopen
Gelukkig zitten ze rechtsonder en niet in het midden.
Verwijderd
Hoe ?VincentG schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:21:
edit: vanuit Windows op mn Macbook komen werkt nu wel.
ik vraag me alleen af of iemand weet of ik in de bestanden kan bladeren van mijn pc? want ik deel een internetverbinding. Als het niet kan, hoe kan ik dan bestanden uitwisselen tussen pc en laptop?
Verwijderd
Als je goed rond gelezen had, had je kunnen zien dat de algemene opinie is dat de complete Macbook reeks, inclusief de gewone macbooks VOOR kerst geupgrade naar core 2 duo zal zijn. Dat is op zich ook wel logisch, aangezien Apple in die tijd van het jaar de meeste spullen verkoopt.MajinChaos schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:18:
Na veel gelezen te hebben in de macbook section. Begint de macbook erg intressant te worden. Ik was van plan om deze week 1tje te bestellen, maar bij sommige sites zie ik dat ze steeds zeggen, dat je dan beter op de core 2 duo kan wachten. ik wou de standaard versie bestellen wit 1.83 ghz.
en zou de core 2 duo alleen voor de macbook pro zijn >? of ook voor de standaard macbook ?
Tia ~~
Majin
Ik heb dat nog niet gehad naar 3 maanden gebruik, tevens kun je controleren of je remote iets doet door photobooth aan te zetten en dan de remote erop richten en kijken als infraroodledje oplicht als je een knop op je remote drukt.InfInIte_Dutch schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:16:
Na het uitpakken van de doos werkte de remote niet en heb ik er een nieuwe batterij in gedaan omdat hij niets deed.
Dat was ongeveer anderhalve week geleden, toen heb ik hem een paar dagen gebruikt en daarna een week lang helemaal niet. En nu doet hij niets meer![]()
Hebben jullie dat ook? Het kan toch niet dat na een week niet gebruiken de batterij helemaal leeg is
Verwijderd
Door op het knopje "Aangepaste installatie" te klikken?Gabliboeba schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:42:
Ik heb net alles even opnieuw geistalleerd maar toch zijn alle talen en softwarepakketten meegeinstalleerd. Ik wil dat helemaal niet erop hebben. Weet iemand hoe je tijdens het installeren dat zelf in kan stellen?
Klik
Verwijderd
Verwijderd
Tja, zal natuurlijk weer wat sneller zijn. Maarja, dat heb je altijd, dan kun je eigenlijk nooit iets kopen, er komt altijd wel een update van zo'n productVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:03:
Maar voor de gewone gebruiker zal er toch niet zoveel verschil zitten tussen een Core Duo en een Core2Duo? Hij zal wellicht iets sneller werken maar verder merk je er weinig verschil aan, heb ik mij laten vertellen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Haha, helemaal over het hoofd gezien. Nuja, m'n MacBook is nu opnieuw bezig alles opnieuw te installeren alleen ik kon die taalbestanden niet wegvinken, enkel Braziliaans Portugees kon ik wegvinken. De rest was zwart-wit aangevinkt zodat ik het niet weg kon vinken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:54:
[...]
Door op het knopje "Aangepaste installatie" te klikken?
Klik
edit. Bovenstaande opgelost.
Nu een ander probleem na de reinstall: ik kan photobooth niet meer starten. Hij geeft telkens de melding dat er programma's actief zijn die gebruik maken van de iSight, terwijl er helemaal geen andere programma's actief zijn. Ook opnieuw opstarten heeft niet geholpen
Ook als ik Comic Life start een met de iSight iets wil "capturen" wil dit niet.
Iemand een oplossing?
[ Voor 28% gewijzigd door Gabliboeba op 07-10-2006 21:48 ]
Verwijderd
Precies...CyBeR schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:18:
Inderdaad. Dat gewacht op nieuwe producten altijd is echt compleet onzinnig. Heb je een laptop nodig? Koop een laptop. Niet zeuren
Nu maar afwachten wanneer mijn macbook eindelijk geleverd wordt
Verwijderd
Dat heb ik geprobeerd, maar als ik op View Mac Disks klik gebeurt er niks. Heb ookal gezocht hoe dit kan komen, maar kan geen oplossing vinden.
Als dit werkt zou dit voor mij echt een hele hoop problemen schelen..
Verwijderd
Je hebt Alcohol 120% of Daemon Tools geinstalleerd?Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:35:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar als ik op View Mac Disks klik gebeurt er niks. Heb ookal gezocht hoe dit kan komen, maar kan geen oplossing vinden.
Als dit werkt zou dit voor mij echt een hele hoop problemen schelen..
Even een vraagje: Ik heb VLC en Azureus gedownload en bij beide komt er als je het programma opstart op het bureaublad een 'schijf' te staan. Kun je dit ook veranderen? En waar dient het voor?
Verwijderd
mijn iSight doet het 4 van de 5 keer niet. Zelfde melding. Hoe heb jij dat opgelost?Gabliboeba schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:40:
Nou, eindelijk alles opgelost. Talen verwijderd en iSight doet het weer
Even een vraagje: Ik heb VLC en Azureus gedownload en bij beide komt er als je het programma opstart op het bureaublad een 'schijf' te staan. Kun je dit ook veranderen? En waar dient het voor?
over de schijf: proggie slepen naar de applications folder.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 01:01 ]
Nou, na de re-install deed mijn iSight het dus niet. Hij gaf aan dat er een ander programma gebruik maakt van de camera. Dit was dus niet zo. Ook met e mirror widget en andere programma's werkte het niet. Ik dus de MacBook opnieuw opstarten; nog steeds hetzelfde probleem. Vervolgens weer opnieuw opstarten, scherm dichtklappen en weer optarten hij deed het weer.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:57:
[...]
mijn iSight doet het 4 van de 5 keer niet. Zelfde melding. Hoe heb jij dat opgelost?
over de schijf: proggie slepen naar de applications folder.
Als jouw iSight het soms doet (4 vd 5) zou ik het niet weten.
edit. Wat doet en hardware test voor jou? Levert dat misschien iets op?
(tijden opstarten 'D' ingedrukt houden
[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 08-10-2006 09:33 ]
Wat je waarschijnlijk doet is de DMG file in je Programma's map slepen. Deze kan je beter even tijdelijk op je bureaublad zetten en deze daar 'mounten' (dubbel kliken op de DMG file. Dan krijg je die 'schijf' weer te zien. Het programma wat in die 'schijf' staat sleep je dan naar je Programma's map op je HD. Als je hem dan opstart heb je niet de 'schijf' nodig om het programma te openen.Gabliboeba schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:40:
Nou, eindelijk alles opgelost. Talen verwijderd en iSight doet het weer
Dit zal je nog vele male vaker tegen komen. Het is een soort van 'iso' bestand wat je ook onder Windows heb, maar dan heb je geen extra programma nodig om het te openen.
Klopt, maar de Core 2 Duo is toch wel iets wat ik de moeite waard vind om op te wachtenCyBeR schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:18:
Inderdaad. Dat gewacht op nieuwe producten altijd is echt compleet onzinnig. Heb je een laptop nodig? Koop een laptop. Niet zeuren
Werkt een Western Digital MyBook 250GB trouwens zonder problemen met een Mac als deze FAT32 geformatteerd is?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Als ik straks mijn Macbook krijg ben ik van plan vrijwel meteen Tiger er wat cleaner op te zetten. Ik snap die beschrijving helemaal behalve dat gedeelte over welke schrijf en wat je er mee moet doen. Het is natuurlijk de bedoeling dat OS X er helemaal clean opkomt en niet naast andere dingen of oude installs, is dat het geval als ik gewoon de installatie volg of moet ik van tevoren dus bij die HD stap dingen partioneren of wissen om het beste resultaat te krijgen?Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:54:
[...]
Door op het knopje "Aangepaste installatie" te klikken?
Klik
die afstandbediening is trouwens zo mooi
Dat kan ik je vertellen als ik m'n MacBook binnen heb komende week.XyritZz schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:38:
[...]
Klopt, maar de Core 2 Duo is toch wel iets wat ik de moeite waard vind om op te wachten
Werkt een Western Digital MyBook 250GB trouwens zonder problemen met een Mac als deze FAT32 geformatteerd is?
Is het een nieuwe macbook? Dan moet het er namelijk 100% zeker opzitten. Volgens mij staan de verschillende onderdelen trouwens ook los op de install dvd die je erbij hebt gekregen. Voor als je het echt niet kan vinden.bartos88 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:47:
Weet iemand hoe ik ilife erop zet? ik heb het niet kunnen vinden in mn macbook. er zaten wel bonnen bij mn macbook, iets over ilife en dat ik het moest bewaren, maar moet ik dan ilife zelf gaan halen ofzo??
die afstandbediening is trouwens zo mooi
Maar in principe staan de programma's gewoon n de applications folder op je harde schijf (tip: kijk bij programma's die beginnen met i
Als ik met spotlight zoek dan vind ik wel ilife soundeffect, maar niet het programmaMikey NL schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:01:
[...]
Is het een nieuwe macbook? Dan moet het er namelijk 100% zeker opzitten. Volgens mij staan de verschillende onderdelen trouwens ook los op de install dvd die je erbij hebt gekregen. Voor als je het echt niet kan vinden.
Maar in principe staan de programma's gewoon n de applications folder op je harde schijf (tip: kijk bij programma's die beginnen met i)
Weet je ook hoe het zit met itunes, ik heb een paar liedjes op mn desktop gezet en geopend met itunes, maar nu zitten de liedjes ook in de folder van itunes, dus ze zijn dubbel. kan ik gewoon mn liedjes altijd verwijderen na het bij itunes geimporteerd te hebben?
Verwijderd
Had, die heb ik verwijderd. Nog steeds geen succesVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:40:
[...]
Je hebt Alcohol 120% of Daemon Tools geinstalleerd?
niet zoeken op iLife, maar op: iTunes, iMovie, iDVD, iPhoto, Garageband, of iWeb. Moet er gegarandeerd opstaan.bartos88 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:25:
[...]
Als ik met spotlight zoek dan vind ik wel ilife soundeffect, maar niet het programmanog ff zoeken en anders maar gewoon opnieuw installeren.
Weet je ook hoe het zit met itunes, ik heb een paar liedjes op mn desktop gezet en geopend met itunes, maar nu zitten de liedjes ook in de folder van itunes, dus ze zijn dubbel. kan ik gewoon mn liedjes altijd verwijderen na het bij itunes geimporteerd te hebben?
Launching containers into space
Verwijderd
Het enkel verwijderen is niet voldoende. Kijk eens op deze site hoe je het goed moet verwijderen: http://kb.mediafour.com/i...tails&_i=77&nav2=MacDriveVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:25:
[...]
Had, die heb ik verwijderd. Nog steeds geen succes
Normaal gezien is de compatibiliteitsprobleem opgelost met de nieuwste versie van Daemon tools (V4.0.6: SPTD:
- compatibility problems fixed (Tagês, Perfectdisk, MacDrive, Dual Core Optimizer) )
Ja alleen de suite heeft die naam. Starten doe je de losse onderdelen, dus iphoto, imovie enzovoort.bartos88 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:31:
oh, het is dus niet 1 groot programma? er wordt gewoon die andere programma's mee bedoeld?
Iemand met soortgeijke problemen of iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd
Ik heb exact hetzeflde probleem! Ik heb nog maar 512mb geheugen, misschien dat het daar aan ligt. Op mn iMac met 2Gb gebeurt het nooit.Gabliboeba schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:41:
Bij mij loopt VLC heel vaak vast. Als ik bijv. een .avi bestandje wil openen, dan opent VLC het en dan lijkt het erop dat VLC het bestandje afspeelt alleen je ziet het scherm waar de film op moet verschijnen niet. Na een seconde of 5 gaat dat regenboog rondje (dat aangeeft dat 'ie aan het laden is ofzo) de hele tijd draaien en gaat niet meer weg. Ik druk dan op forceer stop en open het bestandje nog een keertje. Meestal gaat het dan goed.
Iemand met soortgeijke problemen of iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd
Al die stappen gevolgd, wederom geen succes..:( Wordt een beetje moedeloos..Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:30:
[...]
Het enkel verwijderen is niet voldoende. Kijk eens op deze site hoe je het goed moet verwijderen: http://kb.mediafour.com/i...tails&_i=77&nav2=MacDrive
Normaal gezien is de compatibiliteitsprobleem opgelost met de nieuwste versie van Daemon tools (V4.0.6: SPTD:
- compatibility problems fixed (Tagês, Perfectdisk, MacDrive, Dual Core Optimizer) )
Ik heb het programma MacDisk geprobeerd en dat werkt wel, alleen maakt dat programma er geen schijf van en dat is nou juist wat ik wel nodig heb. Dus het probleem zit bij MacDrive..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 17:11 ]
Ik heb ook 512 mb geheugen. Maar ik dacht dat een goede eigenschap van VLC was dat het weinig geheugen gebruikt...Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:57:
[...]
Ik heb exact hetzeflde probleem! Ik heb nog maar 512mb geheugen, misschien dat het daar aan ligt. Op mn iMac met 2Gb gebeurt het nooit.
edit. Mijn voorlopige oplossing is: Perian.
With Perian installed, any OS X application that uses QuickTime can now use these additional media types:
Divx, XviD, FLV, AVI
MS-MPEG4 v1, MS-MPEG4 v2, MS-MPEG4 v3, DivX 3.11 alpha, 3ivX, Sorenson H.263, Flash Screen Video, Truemotion VP6
These formats when they are inside an AVI:
h.264, mpeg4, AAC, AC3 Audio, and VBR MP3.
[ Voor 34% gewijzigd door Gabliboeba op 08-10-2006 17:17 ]
Verwijderd
Ik heb ook "maar" 512 mb geheugen, maar heb geen probleem met VLC en avi bestanden.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:57:
[...]
Ik heb exact hetzeflde probleem! Ik heb nog maar 512mb geheugen, misschien dat het daar aan ligt. Op mn iMac met 2Gb gebeurt het nooit.
In theorie is het antwoord "Ja en Nee", maar hoe de livebox voor jou uitpakt is altijd een gok. Sagem (die de livebox maakt voor Orange/Wanadoo) heeft inmiddels genoeg teruggestuurde exemplaren om een muur rond Frankrijk te bouwen. Zie ook hierbartos88 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:47:
dat werkt met de macbook airport? en gaat de snelheid dan veel omlaag?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Voor het internet moet het niet uitmaken. Je internet is in de meest ideale omstandigheden 20 mbit. Je MacAirport kan 54 mbit dus dit zit wel goed. Het enige dat omlaag zou (moeten) gaan is de snelheid intern van de ene pc naar de andere.bartos88 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:47:
Ik heb nu een wanadoo livebox en ik deel nu de verbinding met een ethernetkabel, maar ik denk erover om de draadloze livebox te nemen voor 3 euro per maand extra. Maar weet iemand of dat werkt met de macbook airport? en gaat de snelheid dan veel omlaag? (voor zowel pc als macbook)
wmo
Verwijderd
geen errors, maar de iSight verschijnt niet in het 'hawrware profiel'Gabliboeba schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 09:25:
[...]
Nou, na de re-install deed mijn iSight het dus niet. Hij gaf aan dat er een ander programma gebruik maakt van de camera. Dit was dus niet zo. Ook met e mirror widget en andere programma's werkte het niet. Ik dus de MacBook opnieuw opstarten; nog steeds hetzelfde probleem. Vervolgens weer opnieuw opstarten, scherm dichtklappen en weer optarten hij deed het weer.
Als jouw iSight het soms doet (4 vd 5) zou ik het niet weten.
edit. Wat doet en hardware test voor jou? Levert dat misschien iets op?
(tijden opstarten 'D' ingedrukt houden
Verwijderd
Ga naar je hoofdmap (staat onder bureablad in de Finder bij mij) - hoofdmap bedoelende de hoofdmap van de huidige gebruiker.Gabliboeba schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:45:
Hoe maak ik koppeling van het mapje 'Films'? Als ik het mapje sleep naar m'n bureablad zie ik zo'n wolkendinkie en is 'ie weg en als ik het mapje 'kopieer plak' dan heb ik alle dubbel staan op m'n HDD. Dat wil ik nietIk wil gewoon een koppeling naar het mapje 'Films'
Zoek daarin de map films op.
Klik rechtermuisknop en neem 'maak alias'
Versleep alias naar bureablad.
Niet zo moeilijk toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 21:13 ]
Verwijderd
Wellicht werd dat geluid eerder door de nu absente whine overstemd
Slepen werkt idd vreemd genoeg niet.Gabliboeba schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:45:
Hoe maak ik koppeling van het mapje 'Films'? Als ik het mapje sleep naar m'n bureablad zie ik zo'n wolkendinkie en is 'ie weg en als ik het mapje 'kopieer plak' dan heb ik alle dubbel staan op m'n HDD. Dat wil ik nietIk wil gewoon een koppeling naar het mapje 'Films'
Het makkelijkst is om van iets willekeurigs een alias te maken (rechter muisknop op een bestand).
Dan eigenschappen van die alias openen en daar zit dan een knop om de bestemming van de alias te veranderen. Deze alias zou je vervolgens gewoon naar de movies folder moeten kunnen slepen.
Verwijderd
Verwijderd
En ik vind het niet netjes om zulke dingen niet te vermelden. Ook niet sjiek om iemand aan te raden de gebreken voor zichzelf te houdenVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:02:
njdewit, jij wou je macbook toch gaan verkopen? zo ja dan zou ik de 'mankementen' juist voor me houden, want wijze kopers raadplegen altijd even het tweakers forum voordat er prijzige hardware wordt gekocht. wanneer het dan volstaat met klachten dan is koop zo weer van de baan. hiermee wil ik niet zeggen dat je hier niet mag klagen of vragen of mensen vergelijkbare problemen hebben, integendeel, ik ben juist blij dat dit forum bestaat en met zo'n regelmaat door mensen wordt bezocht, ik vond dit alleen een beetje een geval van je eigen ruiten ingooien.

OT:
Ook ik ben benieuwd of er mensen zijn die de HD vervangen hebben, ben zelf ook op zoek naar een wat groter exemplaar.
Verwijderd
Of ik hem verkoop of niet hangt een beetje af van hoe mijn klachtbrief richting Apple al dan niet een vervolg gaat krijgen.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:02:
njdewit, jij wou je macbook toch gaan verkopen? zo ja dan zou ik de 'mankementen' juist voor me houden, want wijze kopers raadplegen altijd even het tweakers forum voordat er prijzige hardware wordt gekocht. wanneer het dan volstaat met klachten dan is koop zo weer van de baan. hiermee wil ik niet zeggen dat je hier niet mag klagen of vragen of mensen vergelijkbare problemen hebben, integendeel, ik ben juist blij dat dit forum bestaat en met zo'n regelmaat door mensen wordt bezocht, ik vond dit alleen een beetje een geval van je eigen ruiten ingooien.
Maar in my defense, ik vroeg alleen of het normaal was dat je de HD een beetje hoort (ik denk namelijk van wel en dat ik gewoon achterlijk was). Verdermeer zijn mijn stuck pixels inmiddels wakker (na 1 nacht die plug-in laten brommen), but add to that:
- Nieuwe heatsink preventief erin gezet, kans op RSD dus veel lager.
- Topcase is nieuw waardoor de kans op gele vlekken dus ook lager is dan met een ouder component.
Dat zijn dan wel weer goede argumenten.
Disk performance test (d.m.v Xbench) wijst overigens prima resultaten uit, er zal dus niets mis mee zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 23:23 ]
Klik rechts op het Films-linkje in finder en kies 'open enclosing folder' of de vertaling daarvan. Rechts in je finder-windows verschijnt nu /Users/<jouwnaam>, met daarin de folder in kwestie geselecteerd. Sleep die naar je bureaublad of de bestemming, maar druk Alt-Appelt in voordat je 'm laat vallen. Je muispijltje veranderd in een link-icoontje, en als je 'm laat vallen maak je een link aan.Gabliboeba schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:45:
Hoe maak ik koppeling van het mapje 'Films'?
I don't like facts. They have a liberal bias.
[flauw :P]Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:26:
[...]
OT:
Ook ik ben benieuwd of er mensen zijn die de HD vervangen hebben, ben zelf ook op zoek naar een wat groter exemplaar.
Past een grotere dan wel? Dacht dat er alleen van die kleine 2,5" harddisks in konden
[/flauw]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 08:29:
[...]
[flauw :P]
Past een grotere dan wel? Dacht dat er alleen van die kleine 2,5" harddisks in konden
[/flauw]
Twijfel nog tussen de Hitachi Travelstar, en de Seagate Momentus . .
nu de hamvraag:
hoe lang gaat de accu van de MB mee met ingeschakelde bluetooth en bt muis... en hoeveel langer gaat de accu mee zonder BT aan? iemand die daar een zinnig antwoord op weet?
Verwijderd
Ik heb zelf nog geen MacBook, maar ik bestel de draadloze mighty mouse er wel bij wanneer ik hem koop.
En er kunnen twee batterijen in las ik, dus zonder stroom zit je niet zo snel. Gewoon een paar GP batterijen met een snellader kopen.
Verwijderd
Scheelt wel iets, als je BT aan hebt . . . Misschien een half uurtje ofzo, zal het ns testen voor jeMellyVille1 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:31:
ik heb het over de accu van de MacBook.... de batterijen van de muis maakt me niet zoveel uit.. en die gaan lang mee naar ik begrijp
ik heb toch maar besloten om de macbook nu te bestellen.. !! want als de core 2 duo komt, dan zitten er weer allemaal kinderziektes moet ik wachten totdat dat weer eruit is en dan krijgen we weer alweer core duo 3. zo kan ik nix meer kopuh
Net even contact opgenomen met apple zelf. Macbook kost bij hun op dit moment gewoon 1033.- met onderwijs korting. Goedkoper kunnen ze het niet meer aanbieden.
Heeft iemand nog een website waar het nog iets goedkoper kan ?
Thankss
Majin
Ik heb hetzelfde in mijn Asus notebook (Hitachi disk), het lijkt me wel normaal eigenlijk.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:19:
Hoe noisy zijn jullie harddrives bij normaal gebruik? Ik kan die van mij best een beetje horen zoemen in een betrekkelijk stille ruimte. Niet abnormaal voor een harddrive (mijn reguliere PC stijgt ongeveer op als ik hem aanschakel) maar ik kan me niet herinneren of dat al zo was![]()
Wellicht werd dat geluid eerder door de nu absente whine overstemdSowieso mag er wel een grotere drive in. Zijn er inmiddels kleine drives die ook bekend staan om stil zijn?
Verwijderd
Even bellen met de Apple Store... krijg je nog een extra korting...!!! (12%)MajinChaos schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:26:
Thx voor de antwoorden allemaal !
ik heb toch maar besloten om de macbook nu te bestellen.. !! want als de core 2 duo komt, dan zitten er weer allemaal kinderziektes moet ik wachten totdat dat weer eruit is en dan krijgen we weer alweer core duo 3. zo kan ik nix meer kopuh.
Net even contact opgenomen met apple zelf. Macbook kost bij hun op dit moment gewoon 1033.- met onderwijs korting. Goedkoper kunnen ze het niet meer aanbieden.
Thankss
Majin
Je had hem een paar dagen eerder moeten kopen. Dan kreeg je €160 korting op een iPod. Maarja, niet meer over nadenken. Vergeet als je je MacBook koopt niet mee te doen aan de printer actie. €90 kortig op een printer. (o.a. een printer van €90)MajinChaos schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:26:
Thx voor de antwoorden allemaal !
ik heb toch maar besloten om de macbook nu te bestellen.. !! want als de core 2 duo komt, dan zitten er weer allemaal kinderziektes moet ik wachten totdat dat weer eruit is en dan krijgen we weer alweer core duo 3. zo kan ik nix meer kopuh.
Thankss
Majin
En bij welke bank zit je? Bij de postbank krijg je nog eens wat korting.
ja idd, ik had het totaal bedrag vandaag pas binnen helaasGabliboeba schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:17:
[...]
Je had hem een paar dagen eerder moeten kopen. Dan kreeg je €160 korting op een iPod. Maarja, niet meer over nadenken. Vergeet als je je MacBook koopt niet mee te doen aan de printer actie. €90 kortig op een printer. (o.a. een printer van €90)
En bij welke bank zit je? Bij de postbank krijg je nog eens wat korting.
is het egt zo dat applestore op dit moment 12% korting geeft ??
Net nog met de klantenservice gesproken, daar vertellen ze dat geen enkele korting meer gegeven word dan studentenkorting..
Verwijderd
Verwijderd
Maar je krijgt meer korting dan de standaar studentenkorting.
Verwijderd
maar dat apple centre heeft dus wel mijn macbook bekrast door de reparatie... aan de buitenkanten zitten toch echt duidelijk zichtbare krassen die er daarvoor niet zaten! bagger dus... ben echt niet tevreden over die service!
@Allstar: de BT muis al uitgeprobeerd
@ iedereen: heeft iemand een bedrade Mighty Mouse icm. een laptop? is de kabel dan niet net te kort of gaat dat goed?
Verwijderd
Heb nu een wireless, maar daarvoor een bedraade. Werken allebei prettig, de kabel van de bedraade was net lang/kort genoeg om makkelijk te werken, maar lag ook niet in de weg!MellyVille1 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:12:
@ iedereen: heeft iemand een bedrade Mighty Mouse icm. een laptop? is de kabel dan niet net te kort of gaat dat goed?
Verwijderd

Het geluid klinkt op het moment enorm flat en niet diep. Kan ik hier wat editen?
Verwijderd
Of: waarom VLC onder WXP gebruiken als het even vlot draait onder OSX? Indien je last hebt van die groene diagonaal, download een Nightly Build van VLC...Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:53:
Ik zit momenteel onder Windows XP Professional met Bootcamp, en met VLC heb ik met mijn iPod oordopjes 0,0 bass, hoe ik de equalizer ook zet![]()
Het geluid klinkt op het moment enorm flat en niet diep. Kan ik hier wat editen?
Verwijderd
Omdat ik tijdens het programmeren in Robolabs een muziekje op de achtergrond wou hebbenVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:08:
[...]
Of: waarom VLC onder WXP gebruiken als het even vlot draait onder OSX?
Verwijderd
Ik zeg er nadrukkelijk bij dat ik misschien 10 uur zonder externe besturing heb gewerkt, terwijl ik verhalen lees dat de welbekende gele vlekken pas na enkele maanden verschijnen. Mn MacBook komt uit week 36, september.
Ik heb Apple gebeld welke me aanraadde het proberen schoon te maken met een licht vochtige doek, net gedaan maar met kunstlicht zie ik vrij weinig (al eerder licht geprobeerd zonder resultaat). Gingen ze niet weg, een Apple Store bellen met dit bericht en ervoor zorgen dat ze een nieuwe topcase moeten bestellen. Hoelang duurt al deze onzin en heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem bij latere MacBooks?
Ik heb sinds gisteren mijn MacBook terug van reparatie. Onder andere mijn topcase is vervangen. Wat mij opvalt is dat deze case stukken ruwer is in vergelijking tot de oude die er op zat. Het is dus wel degelijk ander materiaal, dus grote kans dat de problemen zich hier niet voordoen.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:19:
Heb net 3 weken mn MacBook, waar ik voornamelijk met extern tobo/muis op werk, behalve op de universiteit en dergelijke. Vanmiddag weer mee naar de uni, ben ik klaar met werken en doe mn scherm naar beneden schrik ik op vanwege gelige vlekken op de plaats waar mn handpalmen rusten! Ik dacht nah zal wel tijdelijk zijn kom ik thuis zie ik nog steeds de gele/licht groenige aanslag.
Ik zeg er nadrukkelijk bij dat ik misschien 10 uur zonder externe besturing heb gewerkt, terwijl ik verhalen lees dat de welbekende gele vlekken pas na enkele maanden verschijnen. Mn MacBook komt uit week 36, september.
Ik heb Apple gebeld welke me aanraadde het proberen schoon te maken met een licht vochtige doek, net gedaan maar met kunstlicht zie ik vrij weinig (al eerder licht geprobeerd zonder resultaat). Gingen ze niet weg, een Apple Store bellen met dit bericht en ervoor zorgen dat ze een nieuwe topcase moeten bestellen. Hoelang duurt al deze onzin en heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem bij latere MacBooks?
Verder heb ik een nieuwe heatsink en logic board in m'n MB gekregen. Hij is stukken stiller en valt niet steeds uit. Ik ben weer dik tevreden met m'n MB, hopelijk blijft dat zo!
Zonet met Mexpert gesproken, daar moet ik twee keer langs komen, als ik m'n MacBook niet wil afstaan. Eerste keer langskomen om te laten controleren of het onder garantie valt. Daarna binnen twee dagen weer langskomen als het artikel er is.
Ik krijg een hele nieuwe bovenkant, inclusief toetsenbord en touchpad. Ik ben er erg blij mee. Nu nog ff een auto regelen.
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
PSN: djmurcielago
Verwijderd
nvm ik ben blond
[ Voor 14% gewijzigd door Bezulba op 10-10-2006 13:38 ]
blup
Als het een OEM versie is, is het mogelijk dat je die niet kan installeren op een andere PC dan die waar hij bijzat, vooral bij merkpcs (Dell, HP), heb je daar last van.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
[ Voor 111% gewijzigd door Gabliboeba op 10-10-2006 16:07 ]
Verwijderd
Zolang je geen legale versie hebt kunnen we je hier in ieder geval niet verder helpen, althans dat zijn de regels dacht ik..Gabliboeba schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:39:
[...]
Ik heb dus niet de legale versie. Maar ik heb inmiddels na 10 x proberen een juiste serial gevonden. Zodra ik de zooi het geinstalleerd pleur ik het er gelijk weer vanaf. Ik word er alleen maar gestressed van.
Verwijderd
Is er iemand die nog een oplossing heeft voor mijn MacDrive probleem ? Ben echt al dagen aan het kloten zonder oplossing..Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:58:
[...]
Al die stappen gevolgd, wederom geen succes..:( Wordt een beetje moedeloos..
Ik heb het programma MacDisk geprobeerd en dat werkt wel, alleen maakt dat programma er geen schijf van en dat is nou juist wat ik wel nodig heb. Dus het probleem zit bij MacDrive..
Overigens staan in het mapje: Muziek > iTunes > iTunes Music nog wel steeds alle afspeellijsten en podcasts. Alleen in iTunes zijn ze verdwenen.
Owja ben bij a-mac utrecht gegaan. ik moest mijn laptop inleveren en was hem minimaal 4 weken kwijt. is dat niet wat veel, en kan het niet anders
[ Voor 32% gewijzigd door Captain Planet op 10-10-2006 19:30 ]
You and I have memories longer than the road ahead
Mijn MyBook 500GB werkt probleemloos.XyritZz schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:38:
[...]
Klopt, maar de Core 2 Duo is toch wel iets wat ik de moeite waard vind om op te wachten
Google:fener33 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:29:
Kan iemand een foto plaatsen van een gele topcase. ben bang dat die van mij ook verkleurt hij is gelig als je schuin erop kijkt. rechtboven op zie je niks.
Owja ben bij a-mac utrecht gegaan. ik moest mijn laptop inleveren en was hem minimaal 4 weken kwijt. is dat niet wat veel, en kan het niet anders

het ziet er op deze foto erger uit dan het is heb ik begrepen.
Ik hoop dat er nu niet anderen problemen komen, want het is een prima apparaat.
Verwijderd
(als dit trouwens niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen, hoor ik dat ook graag)
Verwijderd
Is het niet zo dat iTunes het MP3 bestand digitaal naar de A-E stuurt, en die het naar je stereo speelt?Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:36:
Hoe is de geluidskwaliteit van de macbook, als je de analoge uitgang gebruikt naar een stereo? Vergeleken met andere laptops dan, ik snap dat het per stereo verschilt. En wat als je AirportExpress ertussen zet, verlies je dan (veel) geluidskwaliteit (ruis, overspraak, etc)? Het klinkt nl wel erg relax, macbook aan, rondlopen en toch overal je muziek luisteren...
(als dit trouwens niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen, hoor ik dat ook graag)
Geluidskwaliteit is goed genoeg om mee te luisteren, zeker bij mp3's. CD's zou ik gewoon in een cd-speler afspelenVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:36:
Hoe is de geluidskwaliteit van de macbook, als je de analoge uitgang gebruikt naar een stereo? Vergeleken met andere laptops dan, ik snap dat het per stereo verschilt. En wat als je AirportExpress ertussen zet, verlies je dan (veel) geluidskwaliteit (ruis, overspraak, etc)? Het klinkt nl wel erg relax, macbook aan, rondlopen en toch overal je muziek luisteren...
Voor andere doeleinden is hij trouwens niet geschikt. Latency is veel te hoog (40.5 ms dacht ik). Dus als je er iets anders mee wilt doen bv. Ableton/Traktor(final scratch gebruikt andere geluidskaart)/Produceren e.d. dan zou ik je een externe geluidskaart aanraden, maar voor gewoon afspelen van muziek is hij goed genoeg, ik gebruik hem zelf ook als "muziekdatabase", uiteraard wel met externe HD eraan..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
weet iemand dit?
Verwijderd
Appeltje Shfit K, en dan het Netwerk symbool naar je navigatiekolom slepen.bartos88 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:28:
kan iemand me helpen? ik heb per ongeluk in het finder scherm het netwerk of server icoon die er eerst altijd stond weggehaald. Normaal als ik daar op dubbel klikte kon ik zo bladeren in mn pc, maar ik weet niet hoe ik hem weer terug krijg
weet iemand dit?
Dit topic is gesloten.