[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat je moet stoppen steeds coconutbattery te checken :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
Schalkie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:02:
Vraagje met betrekking tot Coconut Battery, vraag me niet hoe ik het doe (ik kalibreer me een slag in het rond) maar mijn max capaciteit is al teruggevallen naar 5033. Maar wat houd dit nou in? Betekend het dat mijn batterij nog maar tot 5033 geladen kan worden en dus dat deze korter mee gaat? Of is het dat mijn laptop de batterij nu als 5033 ziet terwijl hij eigenlijk nog 5200 is en dus dat de laptop niet meer accuraat aangeeft hoelang de batterij mee gaat.

Een beetje zonde namelijk als je na 2 maanden al 4% van je accu kwijt bent.
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/2975/afbeelding1xz2.th.png

Zelfde hier.. beetje apart.. schrok er ook van! (wel leuk programmatje, afkomst checken van je iPod en Macbook, en de prod. data, mn iPod is in dezelfde week alleen dan een jaar eerder dan mn Macbook gemaakt 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

eur0fighter schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:41:
Feit is dat winkeliers vaak niet genoeg doen om je te helpen, ze wachten de producent af.
Ze hebben onderdelen van de producent nodig om het probleem te kunnen verhelpen en die onderdelen zijn er niet. Wat moeten ze dan? Een dell moederbordje in je apple notebook frotten? Als ze je kunnen helpen zullen ze dat doen. Mijn apple-dealer schaamt zich voor de manier waarop Apple 'm in de kou laat staan en vindt het vreselijk dat 'ie niets kan doen totdat er onderdelen binnenkomen. Ik schiet er helemaal niets mee op om die man ook nog eens kwaad te maken. Het gaat mij niet helpen en hem ook niet.

Punt blijft dat die onvriendelijkheid helemaal nergens goed voor is. Je kunt je ook als een normaal mens gedragen en je normaal opstellen. Dat tokkie-gedrag is helemaal nergens goed voor.

(Weet je nog hoe de Tokkie's aan hun roem kwamen? Ze hadden ruzie met de benedenburen, en besloten dat een brandbom de oplossing was. Da's slim als je er zelf boven woont. Het brandje liep uit de hand, en toen waren de tokkies ook dakloos..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je zult over 18 tot 24 maanden een accu hebben met een capaciteit van 50% van wat 'ie nieuw was. Dat is de verwachte levensduur van je accu. Je raakt dus 50% kwijt in 18-24 maanden, dus ergens tussen de 2 en 2.7 procent per maand, gemiddeld. 4 procent in 2 maanden is dus niets vreemds. En je kunt er maar beter aan wennen, want het gaat in dat tempo nog zeker 15 tot 21 maanden door. Daarna zal het overigens alleen maar sneller gaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]MellyVille1 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:00:
[...]

oke, dus je hebt het volledige aankoopbedrag van je MBP (welke je een half jaar in bezit had) terug gekregen? omdat je er steeds problemen mee had?
[quote]

Klopt. Ik heb in 6 maanden tijd 1 keer een nieuwe Macbook Pro gekregen (bij de eerste liet de Alu behuizing los!). Daarna 2 x serieuze klachten gehad. Toen gebeld met Apple sales en zo kon ik mijn geld terug krijgen.... Ik had de Macbook pro ook online gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier na 2 maanden zelfs 9% minder. Snap er ook niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Ik kan in de Apple store zo snel trouwens geen verse accu's vinden. Verkopen ze die dingen helemaal niet? zou het wel fijn vinden als ik een nieuwe kon kopen als deze 'op' begint te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:23:
[...]

Je zult over 18 tot 24 maanden een accu hebben met een capaciteit van 50% van wat 'ie nieuw was. Dat is de verwachte levensduur van je accu. Je raakt dus 50% kwijt in 18-24 maanden, dus ergens tussen de 2 en 2.7 procent per maand, gemiddeld. 4 procent in 2 maanden is dus niets vreemds. En je kunt er maar beter aan wennen, want het gaat in dat tempo nog zeker 15 tot 21 maanden door. Daarna zal het overigens alleen maar sneller gaan. >:)
Hoe kan jij dan verklaren dat de batterij van mijn vorige laptop, een Acer die veel gebruikt werd op batterij, maar 2% van zijn capaciteit verloren had na 2 jaar?
Hoe lang de batterijen meegaan hangt volledig af van de kwaliteit van de gebruikte batterijen en natuurlijk van de wijze waarop je ze gebruikt. Een vriend van me die bijna dezelfde laptop had en deze telkens gebruikte op batterij tot op het moment dat hij uitviel had nog maar 60% capaciteit over van zijn batterij, op dezelfde tijd...
Dus als je lang met je batterij wil werken, draag er zorg voor. :) Maar het moet geen reden zijn om je Macbook niet mee te nemen natuurlijk :P Die batterij moet gebruikt worden 8)

Een tip voor de mensen die hun Macbook willen gebruiken in clamshell mode zonder hem dicht te doen: laat je Macbook open zoek met een magneet op de zone rond het touchpad waar de sensor zit. Als je de magneet daar laat zitten denkt je Macbook dat hij dicht is en zal je dus extern kunnen werken, terwijl hij open staat. Haal het magneetje er af en hij werkt normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ff voor de duidelijkheid dan mad_boy wat versta jij dan onder zorg dragen voor de batterij, hoe heb jij je batterij in betere conditie gehouden dan die van die vriend van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:56:
Ik kan in de Apple store zo snel trouwens geen verse accu's vinden. Verkopen ze die dingen helemaal niet? zou het wel fijn vinden als ik een nieuwe kon kopen als deze 'op' begint te raken.
Jawel hoor:

Klik

€139,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Blij dat ik niet de enige ben, maar als het zo hoort te zijn geen probleem. En ja het klopt ik ben een Coconut freak lately (blij zijn met wat je hebt ;)). Anyway dat wordt dus tzt gewoon een nieuwe accu aanschaffen, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Misschien klopt dat Coconut Battery wel helemaal niet.
Coconut Batterij geeft bij mij aan: Current Battery Capacity: 96% Dit was een paar uurtjes geleden nog 94%
Dit terwijl iStat Pro 99% bij mij aangeeft. Beetje vreemd...

btw. Mijn MacBook is ruim een week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
ahum... sorry he. Ik zocht even snel op accu, en toen het niet bij de resultaten zat vond ik dat ik em niet kon vinden... :$

Maargoed, 140 voor een accu lijkt wel veel, maar als je macbook dan weer een tijd als nieuw werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

DocB schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

Maargoed, 140 voor een accu lijkt wel veel, maar als je macbook dan weer een tijd als nieuw werkt...
Persoonlijk vond ik dit nog best meevallen maar dan ga ik wel van een ruwe schatting dat ik de accu een jaar of wat meer liefkozend kan gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren ook mijn MacBook opgehaald. Maandag besteld bij Bossina in Groningen en gelijk de volgende dag was ie er al. Gewoon de standaard 1,83 ghz met 512 mb ram, nothing fancys erbij. Kennelijk bestellen ze er gewoon 25 ofzo en delen ze die uit waarna ze weer opnieuw beginnen.

Ik heb trouwens geen Apple Care genomen maar een Apple Centre Verzekering (via Mahe oid), kost 119 euro en dan is hij 3 jaar verzekerd tegen diefstal, schade (ook eigen schuld schade), brand, ontploffing (met die accus van tegenwoordig ;) ), vocht en dat soort dingen. Geen service ondersteuning maar dat moet voor de meeste tweakers geen probleem zijn, wel nuttige dekking tegen andere dingen. Misschien de moeite voor de mensen die nog een mac gaan kopen bij een Apple Centre.

MacBook bevalt trouwens verder goed, nog geen rare dingen gehad. Wordt niet extreem warm bij gebruik, erg draagbaar, wifi werkt hier zonder problemen (linksys ap met wpa), frontrow is echt superslick (alle trailers al even bekeken :P ). Enige wat even wennen is, is het toetsenbord dat door de layout (ruimte tussen de toetsen) anders tiept dan mijn logitech tobo's maar daar leer ik wel mee leven. Daarnaast moet ik nog op zoek naar een fatsoenlijke audiospeler aangezien ik iTunes kut blijf vinden. Denk dat ik daarin te zeer windows en winamp gewend ben.

Nog iets anders wat mij nog niet helemaal duidelijk is universal <> ppc binarie gedoe. Bestaat er ergens een mooi overzicht met welke programma's wel en niet omgezet zijn (al dan niet met een patch) en wat tips en handreikingen? Ik heb hier nog Warcraft III en Quake II liggen, gekocht voor mijn pc maar volgens de doosjes hybdride voor mac en pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ns op een willekeurige andere laptop typen, dan weet je gelijk waarom het wel fijn is dat er wat exta ruimte tussen de toetsen zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
engessa schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:28:
...
Nog iets anders wat mij nog niet helemaal duidelijk is universal <> ppc binarie gedoe. Bestaat er ergens een mooi overzicht met welke programma's wel en niet omgezet zijn (al dan niet met een patch) en wat tips en handreikingen? Ik heb hier nog Warcraft III en Quake II liggen, gekocht voor mijn pc maar volgens de doosjes hybdride voor mac en pc.
http://guide.apple.com/universal/

Deze is van apple, maar verder staat het zo ongeveer overal waar je een app kunt downloaden wel bij of het universal is of niet. Als het niet universal is, is het dus Intel OF PPC, maar meestal de laatste van de twee. Als het PPC is kun je het natuurlijk alsnog proberen te draaien met Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ziezo.. Mijn week 23 heeft zonet zijn eerste shutdown bug gehad. twee achter elkaar.

Hoop dat het geen trend gaat worden.

Een Apple winkel kan een nieuw logicboard toch al bestellen zonder dat ze mijn macbook in bezit hebben ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
4POX schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:12:
Ziezo.. Mijn week 23 heeft zonet zijn eerste shutdown bug gehad. twee achter elkaar.

Hoop dat het geen trend gaat worden.

Een Apple winkel kan een nieuw logicboard toch al bestellen zonder dat ze mijn macbook in bezit hebben ?
Dat wordt een blijvertje. Gewoon zo snel mogelijk mee teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:45
engessa schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:28:
Gisteren ook mijn MacBook opgehaald. Maandag besteld bij Bossina in Groningen en gelijk de volgende dag was ie er al. Gewoon de standaard 1,83 ghz met 512 mb ram, nothing fancys erbij. Kennelijk bestellen ze er gewoon 25 ofzo en delen ze die uit waarna ze weer opnieuw beginnen.

Ik heb trouwens geen Apple Care genomen maar een Apple Centre Verzekering (via Mahe oid), kost 119 euro en dan is hij 3 jaar verzekerd tegen diefstal, schade (ook eigen schuld schade), brand, ontploffing (met die accus van tegenwoordig ;) ), vocht en dat soort dingen. Geen service ondersteuning maar dat moet voor de meeste tweakers geen probleem zijn, wel nuttige dekking tegen andere dingen.
...
Ter info: tegen diefstal verzekerd, maar niet uit openbare gebouwen, scholen of tijdens transport.
Stond in de kleine lettertjes, ik had bijna dezelfde verzekering genomen.

Zijn er hier mensen die hun Macbook meenemen zonder protection tussen scherm en toetsenbord? Wordt je scherm vies, of raken ze elkaar niet? Ik neem mijn Macbook altijd mee in een sleeve, in mijn boekentas. Aangezien er vast weleens op het scherm wordt gedrukt vanaf de buitenkant, heb ik er iets tussen liggen. Aan te raden of helemaal niet nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door orillion op 04-10-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Vraag het nog maar een keer. Is het een softwarematig instelbaar iets dat de MacBook in slaap gaat zodra je hem dichtklapt, of wordt dit hardwarematig geregeld? Sinds mijn MacBook terug is van reparatie gaat hij niet meer in sluimerstand als ik hem dichtklap. Of zou een herinstallatie uitkomts bieden misschien? Ik hoop dat iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

orillion schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:00:

Zijn er hier mensen die hun Macbook meenemen zonder protection tussen scherm en toetsenbord? Wordt je scherm vies, of raken ze elkaar niet? Ik neem mijn Macbook altijd mee in een sleeve, in mijn boekentas. Aangezien er vast weleens op het scherm wordt gedrukt vanaf de buitenkant, heb ik er iets tussen liggen. Aan te raden of helemaal niet nodig?
Ik vind het wel aan te raden... 'better safe than sorry'...
Je merkt het niet zo 1,2,3.. maar als je em veel meesleept kun je toetsafdrukken in je scherm krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het randje boven mijn trackpad is op mijn scherm best vaak duidelijk te zijn, en laatst was mijn scherm stoffig op een aantal vierkantjes na, exact op de plekken waar de toetsen horen te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn toch sleeves die een bescherming daarvoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
gomaster schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Bootcamp is volgensmij gratis te downloaden en draait volgens de site prima met tiger.
Het is een beta-versie, en voor de volledige versie moet je betalen. De functionaliteit van de uiteindelijke versie zal bij de volgende OS X-release meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
kaassouffle schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:11:
[...]

Ik vind het wel aan te raden... 'better safe than sorry'...
Je merkt het niet zo 1,2,3.. maar als je me veel meesleept kun je toetsafdrukken in je scherm krijgen..
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Laatst online: 26-08 18:19
Ik wil me macbook terug terug, ding ligt nu al 6 weken (niet in werkdagen maar + zaterdagen en zondagen) ter reperatie voor het RSD probleem en de onderdelen zijn nog niet binnen :(, kan ik nog iets eisen verwachten van Apple ter vergoeding want ik vind dit echt lang duren....

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebytes op 04-10-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het wel apart eigenlijk dat mijn "oude" Macbook een CPU temp van 19 graden aangeeft. Zou CoreDuoTemp een beetje brak zijn op nieuwere Macbooks, of zou de tempsensor persongelijk de kamertemp meten? :D

Ik test het straks ook nog op m'n vervangende Macbook, die is nu bezig met een OS X reinstall :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gamebytes schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:48:
Ik wil me macbook terug terug, ding ligt nu al 6 weken (niet in werkdagen maar + zaterdagen en zondagen) ter reperatie voor het RSD probleem en de onderdelen zijn nog niet binnen :(, kan ik nog iets eisen verwachten van Apple ter vergoeding want ik vind dit echt lang duren....
gewoon terugvragen. Veel ASPs geven de MacBook ook gewoon mee omdat er toch nog geen leverdatum bekend is (tenminste, vorige week nog niet ;) ). Mijn MacBook wacht ook op een nieuw logicboard maar ik heb em gewoon thuis, zodat ik er in ieder geval nog een beetje gebruik van kan maken als nodig.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Hmm ja moet ik eerst weer vanuit Emmen naar Zwolle reizen om mijn macbook op te halen, ik zal binnenkort weer eens opbellen om te vragen wanneer ze die onderdelen verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebytes op 04-10-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Gamebytes schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:54:
Hmm ja moet ik eerst weer vanuit Emmen naar Zwolle reizen om mijn macbook op te halen, ik zal binnenkort weer eens opbellen om te vragen wanneer ze die onderdelen verwachten.
Zwolle en Apple? Waar heb je dat ding gekocht?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Ik heb het ding online gekocht maar men wees me dr op dat ik een service center (cardservices) in Zwolle moest gaan bezoeken om dat deze het dichts bij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:13:
[...]

Haha, ja ik had er even een tijd niks over gepost omdat het hier wel de boventoon begon te voeren inderdaad. Hij ligt nog bij A-Mac (beetje mijn eigen schuld ook wel). Ik heb onlangs een aangetek. brief richting Apple Benelux gedaan, beetje dorky, maar moest wat ofzo.

http://www.visualizers.nl/unused/MacBookLetter_Stripped.rtf

Ik vrees dat bij Apple Sales aankloppen wellicht ook niet werkt voor me gezien ik hem via een winkel gekocht heb maar A-Mac gaat sowieso weigeren mijn geld terug te geven of iets anders te doen dan wat ze nu doen. Dus dan maar zo :)

Verder ben ik weer heerlijk ouderwets magazines aan het lezen in de trein tegenwoordig :P

(en oh wat mij betreft keren ze de waarde van die MacBook uit in een mini met accessoires, weet ik veel, dat ding mag weg van mij :) )
nette brief. ik heb sindsdien ook nog even gedonder gehad met A-Mac mijn bon zat in de doos toen ik die inleverde voor de laatste repair bij terug komst niet meer.. kwam ik thuis achter ik bellen ja we sturen hem op... anderhalf maand later en 3 telefoontjes en een mailtje kreeg ik eindelijk mijn bon thuis lol. maargoed ik gebruik mijn macbook dagelijks zonder problemen eigenlijk maar ik meot zeggen dati k hem wel onder windows gebruik :P heb alleen een site onder mac gemaakt haha. zit btje krap bij kas en 512 ram is gewoon simpelweg niet genoeg voor OSX

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over iDVD op de MacBook. Ik heb dvd filmpjes in het exacte dvd format (.mp4 geloof ik) maar iDVD pakt de mpegs niet. Met welk vergelijkbaar programma kan ik wel een dvd mee maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n macbook valt na de laatste software update op onregelmatige tijden spontaan uit. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Laatst online: 11-09 22:20

Setragasj

is using radars to communicate

gomaster schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Bootcamp is volgensmij gratis te downloaden en draait volgens de site prima met tiger.
Ik doelde er meer op dat Bootcamp standaard bij Leopard zit en voor Tiger kun je hem inderdaad downloaden.. Maar goed.

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:08:
M'n macbook valt na de laatste software update op onregelmatige tijden spontaan uit. Meer mensen hier last van?
Random Shutdown Probleem, moet je gewoon mee terug gaan naar Apple Service Provider (ASP) deze weten hier meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wannapuf schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:04:
of wordt dit hardwarematig geregeld?
Met een magneetje in de rand van het display. Je kunt de achterkant van je remote als 'voelertje' gebruiken. Voel eerst langs de bovenrand hoe de magneten van de sluiting aanvoelen. De magneet van de standy-schakelaar is minder sterk, maar duidelijk te voelen. Hij zit in de linkerrand van het scherm, ongeveer op de plek waar de line-in en hoofdtelefoon-connectors op de behuizing zitten, als je het scherm dichtdoet. Als je een losse magneet hebt kun je het omgekeerde testen. Met de klep open en de magneet tussen beide plugjes en de fn-toets moet je macbook gelijk in slaap vallen.

Als je geen magneet voelt of je macbook met een losse magneet niet in slaap valt is er iets mis. Als ik mag gokken zou ik zeggen dat iemand het magneetje vergeten is terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Thanks Burne, dat is precies wat ik wilde weten. Ik ben bang dat ze dan inderdaad het magneetje zijn vergeten terug te zetten. Dus ik ga maar even een afspraak maken dat ze dat mogen fixen. Ik neem aan dat dat wel onder het wachten kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is in principe software. Dat wil zeggen, software krijgt een signaal door dat de klep dicht is. Het niet functioneren kan dus aan allebei liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:15:
maar ff voor de duidelijkheid dan mad_boy wat versta jij dan onder zorg dragen voor de batterij, hoe heb jij je batterij in betere conditie gehouden dan die van die vriend van je?
Wat je niet mag doen met dit type batterijen is je MacBook gebruiken tot op het moment dat hij uitvalt. Telkens als je dat doet belast je de batterij heel erg en zal er veel capaciteitsverlies optreden. Je moet hem gewoon zo vaak als je kan aan de lader hangen en 3-maandelijks (maakt niet echt uit, zolang er maar tijd tussen zit) kalibreren. Dat wil zeggen dat je de procedure volgt die beschreven is in de Apple docs of je handleiding. Dat kalibreren voer je uit zodat OS X een betrouwbare meting kan geven van de resterende batterijtijd.
Volgens mij het beste om je batterij te sparen is hem apart leggen (dus uit je Macbook halen) als je hem voor langere tijd op netspanning gebruikt. Echter is door een bug (of bedoeld) dat hij dan maar op 1 core gaat werken en zul je dus een heel stuk performance inleveren.
Onthouden dus:
-Aan de lader zoveel mogelijk
-Niet gebruiken tot hij uitvalt
-Af en toe kalibreren
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:25:
Dat is in principe software. Dat wil zeggen, software krijgt een signaal door dat de klep dicht is. Het niet functioneren kan dus aan allebei liggen.
Ja dat zou opzich kunnen, maar het lijkt mij echt eerder een hardware probleem. Ze hebben namelijk niks aan me harde schijf veranderd. Alles is precies zoals ik hem had geinstalleerd. En ik vind nergens in OS X een optie om het gedrag tijdens het dichtdoen van de klep te kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die is er ook officieel niet (wel andersom, het aangaan na openklappen kun je uitzetten met pmTool). Ik verwacht eigenlijk dat iemand het kabeltje ervan is vergeten aan te sluiten. De magneetjes zelf zitten namelijk in de case verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:26:
Wat je niet mag doen met dit type batterijen is je MacBook gebruiken tot op het moment dat hij uitvalt.
In je accu zit een behoorlijke microcontroller die lang voordat je in de buurt van een gevaarlijke grens komt je notebook een shutdown laat doen. Die zit overigens in alles wat een Li-Ion-accu gebruikt. Zonder is het ding zo stuk bij de doorsnee consument, en leg maar eens uit dat een keer je telefoon een weekend in de auto laten liggen inhoudt dat je weer 80 euro naar Nokia mag brengen voor een nieuwe Li-Ion. Dus: gebruiken tot je Macbook zegt dat het op is levert geen gevaar op voor je accu, en geen noemenswaardige teruggang in capaciteit.
Volgens mij het beste om je batterij te sparen is hem apart leggen (dus uit je Macbook halen) als je hem voor langere tijd op netspanning gebruikt
In theorie wel, zolang je 'm koel bewaart, en niet meer dan 40% geladen. Da's lastig vol te houden, want die microcontroller gebruikt ook stroom. Je zou 'm dus bij 0°, 40% lading op moeten slaan, en iedere twee weken ofzo weer even bijladen tot 40% of iets meer. Daarmee zou je de levensduur moeten kunnen verdubbelen.

Wat *echt* slecht is voor je Li-Ion accu is hoge temperaturen. Een uurtje in de zon op de achterbank doet meer schade dan drie maanden normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:40:
De magneetjes zelf zitten namelijk in de case verwerkt.
Apple waarschuwt met nadruk om de magneetjes niet te vergeten. Die kunnen er namelijk uitvallen bij het uit elkaar halen van je Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

orillion schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:00:
Ter info: tegen diefstal verzekerd, maar niet uit openbare gebouwen, scholen of tijdens transport.
Stond in de kleine lettertjes, ik had bijna dezelfde verzekering genomen.
En dat geldt dus voor 99,99% van de verzekeringen. Totaal nutteloos dus zo'n verzekering omdat je ook het e.e.a. aan verzekering afsluit voor de overige spullen in je huis en laat pc apparatuur daar nou ook bijhoren ;) Je moet in dat geval alleen wel even controleren dat je niet onderverzekerd bent, oftewel controleer of de verzekering ook alles in je huis dekt qua waarde enzo. Gebruik de zoek functie hier maar eens om te zoeken naar laptop verzekeringen dan zie je bovenstaande over de kleine lettertjes bij praktisch alle verzekeringen weer terugkomen. Saillant detail: de Mahe verzekering wordt ook wel eens aangeboden als studenten een laptop kopen bij een of ander project van een hogeschool/universiteit. Je betaald dus voor iets waar je in principe gewoon niets aan hebt.
Ik heb gemerkt dat de Macbook een veel hardere casing heeft voor het scherm dan menig laptop. IBM/Lenovo is de enige fabrikant die een nog veel hardere casing heeft. Voordeel hiervan is dat het scherm beter tegen de druk kan maar dat betekent niet dat je dan maar meteen alles in een veel te krappe tas (of sleeve) kunt proppen zonder problemen. Door die druk zie je witte vlekken in het TFT scherm na verloop van tijd en de keys kunnen ook in je scherm komen te staan. Als je er iets tussen het keyboard en scherm legt (een velletje papier ofzo) dan is dat vaak al voldoende om je scherm "key-vrij" te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Gamebytes schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:48:
ik had precies hetzelfde... alleen voor RSD hoeft nu alleen nog maar heatsink vervangen te worden, dus leveren ze logicboard niet meer uit.... mijn probleem moest wel een logicboard hebben en werd dus weer niet geleverd, ik washet zo zat en heb de halve dag aan de telefoon gehangen... nu krijg ik hem terug, hij wordt niet meer gemaakt, ik mag bellen dat ze hem op komen halen en dan krijg ik me geld terug

ik heb gisteren via internet een nieuwe besteld :) levering 3 dagen stond er, is dat nauwkeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:26:
-Aan de lader zoveel mogelijk
-Niet gebruiken tot hij uitvalt
-Af en toe kalibreren
:)
Bedoel je met uitvallen dat hij automatisch op slaapstand gaat?, of dat hij echt volledig zonder stroom komt te staan. Ik vermoed het laatste maar wil het liever even zeker weten aangezien ik de "er word nu op reservevermogen gewerkt"-meldingen vaak negeer totdat hij dus besluit te gaan slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Ik zit ook te twijfelen om een macbook te kopen als kado voor m'n vriendin,

Zelf dacht ik eerst gewoon aan het budget model, maar de shared video staat mij nogal tegen.
Ze wil hoogstwaarschijnlijk ook World of warcraft op die machine spelen, en hem mee naar campzone nemen als desktop replacement (met haar 19" tft)

Nu zijn we allebei al jaren linux only, en is het klooien met games etc geen probleem,

Kan ik nu toch beter voor een mac book pro gaan (ivm met de radeon kaart, of is die intel chip ook de moeite waard?

Geheugen wil ik eigenlijk zelf uitbreiden, wat een koud kunstje zou moeten zijn voor zover ik begreep.
Windows komt er niet op, maar een linux partitie zodat ik ook windows games via cedega kan spelen die niet onder Mac ondersteund worden lijkt me toch wel ene must-have.

What say you?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

laat maarrrrrr....

[ Voor 75% gewijzigd door kaassouffle op 05-10-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

killercow schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:32:
Ik zit ook te twijfelen om een macbook te kopen als kado voor m'n vriendin,

Zelf dacht ik eerst gewoon aan het budget model, maar de shared video staat mij nogal tegen.
Ze wil hoogstwaarschijnlijk ook World of warcraft op die machine spelen, en hem mee naar campzone nemen als desktop replacement (met haar 19" tft)

Nu zijn we allebei al jaren linux only, en is het klooien met games etc geen probleem,

Kan ik nu toch beter voor een mac book pro gaan (ivm met de radeon kaart, of is die intel chip ook de moeite waard?

Geheugen wil ik eigenlijk zelf uitbreiden, wat een koud kunstje zou moeten zijn voor zover ik begreep.
Windows komt er niet op, maar een linux partitie zodat ik ook windows games via cedega kan spelen die niet onder Mac ondersteund worden lijkt me toch wel ene must-have.

What say you?
Tjah, het is een erg leuke laptop en de video prestaties vallen mij niet tegen maar een game monster is het natuurlijk niet.. maar ik zou je bijna aanraden een windows laptop te nemen, asus heeft een mooie mac look a like sinds kort geloof ik.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 12:50
Ik zou dan voor de Pro gaan, op de MacBook kun je wel gamen, maar niet echt met hoge fps danwel settings. Het lijkt me dat op een lanparty je games als CS:Source speelt e.d. Die zouden wel goed op de Pro moeten draaien, op de gewone MacBook echter vrij matig.

Voor windows spellen kun je nu ook Crossover gebruiken. Je draait dan apps op je MacBook (Pro) in OSX, maar de apps denken dat ze zelf in windows draaien. Spellen als Half-Life 2 e.d. worden ondersteund, veel spellen zijn ook nog niet getest maar werken wel, zo heb ik de klassieker GTA2 op mijn MacBook draaiende gekregen, was wel even retro in de trein ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Hercul3s schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:37:
[...]

Ik zou dan voor de Pro gaan, op de MacBook kun je wel gamen, maar niet echt met hoge fps danwel settings. Het lijkt me dat op een lanparty je games als CS:Source speelt e.d. Die zouden wel goed op de Pro moeten draaien, op de gewone MacBook echter vrij matig.

Voor windows spellen kun je nu ook Crossover gebruiken. Je draait dan apps op je MacBook (Pro) in OSX, maar de apps denken dat ze zelf in windows draaien. Spellen als Half-Life 2 e.d. worden ondersteund, veel spellen zijn ook nog niet getest maar werken wel, zo heb ik de klassieker GTA2 op mijn MacBook draaiende gekregen, was wel even retro in de trein ;).
Ah, ik wist niet dat crossover al zover was, ik dacht de wine jongens (net als transgaming) nog geen max binary's hadden.

we draaien op de desktop al jaren gentoo met cedega, dus het geklooit en gescheld op windows games boeit niet zo, een windows laptop is een absolute no-go. M'n vriendin had al juist gezocht naar laptop's die gewoon x86 based waren maar zonder onnodige licentie verkocht werden, en had toen ook al ge-opt een apple te nemen omdat dat OS haar toch een stuk beter aansprak dan de windows rommel die er nu te koop is.

Iig, een macbook pro lijkt me dus essentieel, maakt die extra 128mb video nog wat uit?
BF2 draait ze niet, en dingen als fear en farcry (echt texture pushers draai ik wel op mijn dual opteron).CS-source draait iig prima op een 128mb kaart, maar ook dat speelt ze bijna nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door killercow op 05-10-2006 14:47 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

killercow schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:45:
[...]

Ah, ik wist niet dat crossover al zover was, ik dacht de wine jongens (net als transgaming) nog geen max binary's hadden.

we draaien op de desktop al jaren gentoo met cedega, dus het geklooit en gescheld op windows games boeit niet zo, een windows laptop is een absolute no-go. M'n vriendin had al juist gezocht naar laptop's die gewoon x86 based waren maar zonder onnodige licentie verkocht werden, en had toen ook al ge-opt een apple te nemen omdat dat OS haar toch een stuk beter aansprak dan de windows rommel die er nu te koop is.

Iig, een macbook pro lijkt me dus essentieel, maakt die extra 128mb video nog wat uit?
BF2 draait ze niet, en dingen als fear en farcry (echt texture pushers draai ik wel op mijn dual opteron).CS-source draait iig prima op een 128mb kaart, maar ook dat speelt ze bijna nooit.
'Een 128MB kaart' is een beetje een bullshit-classificatie. Een ATi 9200 met 128MB is nog steeds een bagger ding. De MacBook leent een deel van het werkgeheugen om als VRAM te gebruiken. Dit kan theoretisch (chipsetspecs) oplopen tot 224MB. De brute rekenkracht van de GMA950 is niet zo erg bruut, en shader berekeningen worden door de CPU afgehandeld. Voor _lichte_ games voldoet het, mits je genoeg RAM hebt (1GB is absoluut minimum), maar verwacht verder niets.

De MacBook Pro biedt niet alleen meer VRAM (128/256MB eigen VRAM), maar ook meer brute rekenkracht in de vorm van de X1600 GPU, die ook alle shaderbewerkingen zelf afhandelt. CS:S is op de GMA950 niet bepaald een aanrader, het draait maar daar houdt het dan ook mee op.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Whieee schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:00:
[...]

'Een 128MB kaart' is een beetje een bullshit-classificatie. Een ATi 9200 met 128MB is nog steeds een bagger ding. De MacBook leent een deel van het werkgeheugen om als VRAM te gebruiken. Dit kan theoretisch (chipsetspecs) oplopen tot 224MB. De brute rekenkracht van de GMA950 is niet zo erg bruut, en shader berekeningen worden door de CPU afgehandeld. Voor _lichte_ games voldoet het, mits je genoeg RAM hebt (1GB is absoluut minimum), maar verwacht verder niets.

De MacBook Pro biedt niet alleen meer VRAM (128/256MB eigen VRAM), maar ook meer brute rekenkracht in de vorm van de X1600 GPU, die ook alle shaderbewerkingen zelf afhandelt. CS:S is op de GMA950 niet bepaald een aanrader, het draait maar daar houdt het dan ook mee op.
Ik bedoelde dan ook de Radeon kaart in de mac book pro,
De meerwaarde van de radeon zie ik wel, de meerwaarde van de 265mb radeon boven de 128mb radeon niet zo.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Whieee schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:00:
[...]

De gma 950 heeft wel hardware shaders, geen hardware vertex processors. Niet dat dat veel verschil maakt in performance die blijft gewoon laag ;)
Afaik gebruikt os x de gma 950 nog wel niet ten volle, er zouden dus nog performance upgrades komen dmv een driver update, mogelijk pas samen met 10.5.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:17:
[...]

De gma 950 heeft wel hardware shaders, geen hardware vertex processors. Niet dat dat veel verschil maakt in performance die blijft gewoon laag ;)
Afaik gebruikt os x de gma 950 nog wel niet ten volle, er zouden dus nog performance upgrades komen dmv een driver update, mogelijk pas samen met 10.5.
Ik heb totaal geen verstand van videokaarten, maar ik kon een simpel poker spel (WSOP ToC 2007) niet spelen om m'n kaart (GMA) geen T&L ofzo ondersteund. Leek wel of ik op software mode draaide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 12:50
killercow schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:45:
[...]

*knip*

Welke spellen wil ze wel spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik heb nu als ik op de batterij werk dezelfde helderheid als op het stroom. De helderheid wordt dus niet hoger als ik 'm op de lichtnetadapter aansluit. De helderheid blijft gewoon hetzelfde In het begin had ik dit niet. Iemand die weet waar dit aan ligt? instellingen o.i.d.?

edit: opgelost. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gabliboeba op 05-10-2006 19:59 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Hercul3s schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:25:
[...]

Welke spellen wil ze wel spelen dan?
op het moment?

vooral world of warcraft, Black and white 2, Ut2004.
De laatste 2 draaien w wel onder linux via cedega (of codeweavers onder mac als dat werkt)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Is er eigenlijk ook een manier dat je MacBook bljft werken terwijl hij dichtgeklapt is? Als ik hem nu dichtklap gaat hij in sluimer en gaat 'ie dus niet verder met downloaden. Heb liever het scherm dicht als ie iets aan het downloaden is. (scherm is dan uit en toetsenbord vangt mider stof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik heb een vraagje: Ik ben van plan om een macbook te kopen, dus ik heb alvast mac office gedownload. Het is in een formaat dat ik niet herken (dmg.), kan ik het op een manier branden dat mac het kan laden?
weet ook iemand hoe het zit met draadloze verbinding. Kan ik ook verbinding maken met een netwerk die niet speciaal voor mac of airport is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartos88 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:15:
Ik heb een vraagje: Ik ben van plan om een macbook te kopen, dus ik heb alvast mac office gedownload. Het is in een formaat dat ik niet herken (dmg.), kan ik het op een manier branden dat mac het kan laden?
weet ook iemand hoe het zit met draadloze verbinding. Kan ik ook verbinding maken met een netwerk die niet speciaal voor mac of airport is ingesteld?
1: Gewoon data disc maken, .dmg erop en klaar. Op je mac .dmg bestand openen, en voila ;)

2: Ja, dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
IMHO is World of Warcraft niet fatsoenlijk speelbaar op de Macbook. Ja, "het werkt", maar het werkt gewoon niet lekker. Als je spelletjes wilt spelen moet je dus voor de Pro gaan, of een Windows notebook kopen.

Er zijn mensen die hier een andere mening over hebben. Die personen stellen gewoon minder hoge eisen :P

[ Voor 19% gewijzigd door kamerplant op 05-10-2006 20:50 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Heb je onder windows geprobeerd? (Bootcamp). Geruchten gaan dat de ondersteuning van de VGA chipset nog niet optimaal is onder OSX. Onder windows *zou* het dan beter moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:53:
Heb je onder windows geprobeerd? (Bootcamp). Geruchten gaan dat de ondersteuning van de VGA chipset nog niet optimaal is onder OSX. Onder windows *zou* het dan beter moeten draaien.
Volgens mij heeft ie nog niks gekocht, maar peilde hij even onze meningen over het gamen op een Macbook (Pro).

Als gamen echt belangrijk is, zou ik ook nog wel even 2 x nadenken . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gabliboeba schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:01:
Is er eigenlijk ook een manier dat je MacBook bljft werken terwijl hij dichtgeklapt is? Als ik hem nu dichtklap gaat hij in sluimer en gaat 'ie dus niet verder met downloaden. Heb liever het scherm dicht als ie iets aan het downloaden is. (scherm is dan uit en toetsenbord vangt mider stof)
alleen in clamshell modus = ext scherm + toetsenbord + muis eraan + aan de adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Ik heb nog niks gekocht, ga NIET over op windows, ik heb simpelweg een schurft hekel aan windows, en ben inderdaad aan het pollen wat ik moet doen.

Een macbook is een onwijz leuke laptop, mac-osx bevalt me prima (unix all the way here), en gamen is toch wel een van de redenen om even langer te kijken welke opties er zijn.
Een macbook is voor de rest prima, nu dus nog uitvissen of gamen die extra 400 euro (of meer) waar is, of dat dat lekker op de normale computer (met linux) blijft gebeuren. (zoals je begrijpt is het aantal games dat er echt gespeeld wordt al wat beperkt vanwege het feit dat we beide linux draaien, en ook daar hebben we een minimale performance hit van 5% te pakken, wat geen ramp is, en al helemaal geen reden om over te stappen op windows).

In ieder geval bedankt, het duurt nog even voordat het moment daar is dat zo'n kado ook echt als kado gegeven kan worden, dus ik ga nog even langs een mac-shop enzo.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
kaassouffle schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:33:
[...]

alleen in clamshell modus = ext scherm + toetsenbord + muis eraan + aan de adapter
He, verdorie. Ik vind het vervelend om m'n MacBook telkens opengeklapt te hebben als ik er niets mee aan het doen ben: alleen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:55:
[...]

Volgens mij heeft ie nog niks gekocht, maar peilde hij even onze meningen over het gamen op een Macbook (Pro).

Als gamen echt belangrijk is, zou ik ook nog wel even 2 x nadenken . . .
Ik doelde meer op de reactie van DataFeest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

slazh

Here To Stay

Gabliboeba schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:38:
[...]
He, verdorie. Ik vind het vervelend om m'n MacBook telkens opengeklapt te hebben als ik er niets mee aan het doen ben: alleen downloaden.
http://binaervarianz.de/projekte/programmieren/meltmac/

"It always has been a missing feature: disabling the sleep mode on a Apple Laptop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Als ik zowel bootcamp als parallels installeer, moet ik dan voor beiden windows appart installeren? want dat zou wel veel ruimte innemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartos88 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:03:
Als ik zowel bootcamp als parallels installeer, moet ik dan voor beiden windows appart installeren? want dat zou wel veel ruimte innemen :(
Ja, dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
slazh schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:42:
[...]

"It always has been a missing feature: disabling the sleep mode on a Apple Laptop."
_/-\o_
Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:12:
[...]

nette brief. ik heb sindsdien ook nog even gedonder gehad met A-Mac mijn bon zat in de doos toen ik die inleverde voor de laatste repair bij terug komst niet meer.. kwam ik thuis achter ik bellen ja we sturen hem op... anderhalf maand later en 3 telefoontjes en een mailtje kreeg ik eindelijk mijn bon thuis lol. maargoed ik gebruik mijn macbook dagelijks zonder problemen eigenlijk maar ik meot zeggen dati k hem wel onder windows gebruik :P heb alleen een site onder mac gemaakt haha. zit btje krap bij kas en 512 ram is gewoon simpelweg niet genoeg voor OSX
Van de brief heb ik ondertussen (ook niet verwacht) nog niks gehoord. Mijn MacBook kon ik vandaag wel ophalen. Crashes weg, updates gedraaid (including firmware). Ding werd wel mega-heet weer, maar dat is wellicht niet zo gek gegeven alle stress zonder firmware update. Wat me echter wel meteen opviel is dat het ding weer als vanouds wiebelde, dus weer terug gegaan (en me tegelijkertijd verontschuldigt voor het gezeik, maar ik moet toch doen waar ik denk dat ik recht op heb). Morgen hoor ik hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:53:
Als ik in het weekend nog zin heb zal ik eens Bootcamp + Windows installeren. Toch zal het heus geen 100% of meer verschil uitmaken, wat opzich wel nodig zou zijn om een echt nette framerate te behalen :P

Nu wat anders. Ik heb nu een MB uit week 35 en uit week 38 liggen. Het viel me op dat ze verschillende harde schijven hebben welke zich ook anders gedragen. De hdd uit week 35 is volledig stil, terwijl de hdd uit week 38 hoorbaar is. Qua performance lijkt de disk uit week 38 sneller te zijn, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar de benchmark is: De hard disk van de oudere Macbook is voor 60% gevuld, terwijl de nieuwe enkel een default OS X installatie heeft. Zou dat invloed hebben op de benchmark prestaties met Xbench?

Week 35:
Model: TOSHIBA MK6034GSX
Revisie: AH105B
Merk: Toshiba
Intern geheugen MB: 2GB
Afbeeldingslocatie: http://renko.xs4all.nl/mac/week35.png

Week 38:
Model: ST96812AS
Revisie:7.01
Merk: Seagate
Intern geheugen MB: 512MB
Afbeeldingslocatie: http://renko.xs4all.nl/mac/week38.png

Maandag moet de oude MB weer terug. Ik zit te overwegen om de disks om te wisselen :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

slazh schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:42:
[...]

kan het niet op een andere manier dan met een kernel extension? IK vind dat namelijk wel riskant, ivm problemen die ik gehad heb met mijn vorige macbook (kernel panics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kernel extension is supersimpel, die gaat je kernel niet crashen. Ik heb zelf een iets aangepaste versie ervan die nog iets verder gaat en zelfs de sleep requests van het OS (dmv powerbutton of menu-items) disablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

alles voor een lange uptime ofniet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een blij baasje. Mn Macbook wiebelt niet meer en werkt goed en is tevens preventief voorzien van een nieuwe heatsink. Heet istie wel, maargoed, soit dan maar.

Nu eens kijken hoe Apple op mn klachtbrief reageert voor ik m verkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:43:
Ik ben een blij baasje. Mn Macbook wiebelt niet meer en werkt goed en is tevens preventief voorzien van een nieuwe heatsink. Heet istie wel, maargoed, soit dan maar.

Nu eens kijken hoe Apple op mn klachtbrief reageert voor ik m verkoop :P
Ga je hem nu toch echt verkopen? Wat ga je dan kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:48:
[...]

Ga je hem nu toch echt verkopen? Wat ga je dan kopen dan?
Kweenie. Heb niet echt een laptop nodig eigenlijk, dus misschien wel gewoon voor de euri ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:38:
[...]

Kweenie. Heb niet echt een laptop nodig eigenlijk, dus misschien wel gewoon voor de euri ;)
Riight :+. Al dat gezanik was dus eigenlijk voor niks? :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:48:
[...]

Riight :+. Al dat gezanik was dus eigenlijk voor niks? :D
Nou nee, toen ik dat ding kocht wist ik nog niet dat mn dagelijkse reistijd zou komen te vervallen :)
En tja, gezanik, true, maar ik vind dat ik eigenlijk niet meer gevraagd heb dan waar je als klant recht op hebt (een werkende machine).

Goed, nu weer verder spelen met mn speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Logitech fastrf muis en Apple Airport zijn geen vriendjes. Ze vechten beide om de ether. Als ik flink wat informatie over het wireless netwerk stuur kan ik mijn draadloze Logitech MX610 muis niet eens meer gebruiken. :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Probeer eens een ander WIFI kanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Na het uitpakken van de doos werkte de remote niet en heb ik er een nieuwe batterij in gedaan omdat hij niets deed.
Dat was ongeveer anderhalve week geleden, toen heb ik hem een paar dagen gebruikt en daarna een week lang helemaal niet. En nu doet hij niets meer :(
Hebben jullie dat ook? Het kan toch niet dat na een week niet gebruiken de batterij helemaal leeg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Xandrios schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:42:
Probeer eens een ander WIFI kanaal :)
Heb ik een tijdje geleden al gedaan.. Denk dat het overspetterd van kanaal.. Je merkt het alleen als je echt met 3 MB over het netwerk loopt te trekken.. Nu heb ik een stream lopen en wat amule downloads en blijft de muis normaal werken

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee ietwat dooie pixeltjes gespot net (zijn nieuw). Veel mensen hier zoiets?

Vind t opzich niet zo erg. Eens kijken of ik ze wakker kan schudden met die PixelFix widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

InfInIte_Dutch schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:16:
Na het uitpakken van de doos werkte de remote niet en heb ik er een nieuwe batterij in gedaan omdat hij niets deed.
Dat was ongeveer anderhalve week geleden, toen heb ik hem een paar dagen gebruikt en daarna een week lang helemaal niet. En nu doet hij niets meer :(
Hebben jullie dat ook? Het kan toch niet dat na een week niet gebruiken de batterij helemaal leeg is :?
het kan ook zo zijn dat ie hem niet herkent, staat in je boekje wat je dan moet doen, dat zou ik eerst ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:36:
Twee ietwat dooie pixeltjes gespot net (zijn nieuw). Veel mensen hier zoiets?

Vind t opzich niet zo erg. Eens kijken of ik ze wakker kan schudden met die PixelFix widget.
Hoe lang kun je die draaien? Is dat niet "gevaarlijk" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even paar vraagjes. Ik wou een externe harde schijf aanschaffen (LaCie 250GB bij Bol.com), hebben mensen ervaringen met deze schijf? En als ik het goed begrijp moet deze FAT32 geformateerd (maar dat is ie standaard?) zijn om met osx en xp te kunnen werken?
Ik wil daar dan mijn muziek collectie opzetten maar als de schijf nou niet is aangesloten en ik start iTunes krijg ik dan steeds een rits foutmeldingen dat ie de nummers niet kan vinden of staan er alleen uitroeptekentjes voor de nummers.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
ik ga waarschijnlijk morgen een macbook kopen, maar begrijp ik het nou goed dat als ik de macbook aansluit op mijn tv en een film ga kijken, of muziek luisteren, dan kan ik hem niet dichtdoen zonder een hack te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bartos88 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:58:
dan kan ik hem niet dichtdoen zonder een hack te installeren?
Alleen als je dat wilt doen als je op accu werkt. Met de netvoeding eraan is het geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Burne schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:29:
[...]

Alleen als je dat wilt doen als je op accu werkt. Met de netvoeding eraan is het geen punt.
Oh ok, mooi :*)

tnx voor het snelle antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

bartos88 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:34:
[...]

Oh ok, mooi :*)

tnx voor het snelle antwoord
je wilt hem sowieso op de voeding houden met (HD) films en zware dingen, zonder voeding gebruikt hij namelijk maar 1 core op 1Ghz..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er trouwens veel verschil in de 1.83 Ghz en de 2.0 Ghz? is het zijn prijs waard? En zou de 512 mb voldoende zijn voor het werken met Microsoft office en Photoshop? Ik gebruik photoshop voornamelijk voor het maken van frontpages voor projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:38:
Even paar vraagjes. Ik wou een externe harde schijf aanschaffen (LaCie 250GB bij Bol.com), hebben mensen ervaringen met deze schijf? En als ik het goed begrijp moet deze FAT32 geformateerd (maar dat is ie standaard?) zijn om met osx en xp te kunnen werken?
Ik wil daar dan mijn muziek collectie opzetten maar als de schijf nou niet is aangesloten en ik start iTunes krijg ik dan steeds een rits foutmeldingen dat ie de nummers niet kan vinden of staan er alleen uitroeptekentjes voor de nummers.

Alvast bedankt
De Lacie 250 GB is FAT32 geformatteerd. Dit betekent dat de schuif te gebruiken is in zowel MacOSX en Windows (XP).

Als je je gehele muziekcollectie op de externe schijf plaats dien je deze aan te zetten als je er gebruik van wil maken in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
edit: vanuit Windows op mn Macbook komen werkt nu wel.

[ Voor 77% gewijzigd door VincentG op 07-10-2006 00:27 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:18:
[...]

Goed, nu weer verder spelen met mn speeltje.
pas op, straks wil je 'em nog houden.... ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.