Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn MacBook. Apple opgebeld en ik heb gewoon een nieuwe gekregen. Was wel even 10 keer uitleggen dat ik echt niet belde voor het battery exchange programma, maar goed, dat was toen ook wel te begrijpen.CyBeR schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:07:
Dat klinkt idd als een brakke accu.
Moet niet, maar ik had de andere gekozen omdat daar mac software bijzat, terwijl bij de usb versie er enkel windows software bijzit, waar je niet heel veel mee bent op je mac denk ikLaZZ schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:38:
Moet het overigens perse een Firewire brander zijn, ik zie namelijk ook de volgende Lacie brander en die is qua prijs wel interessant:
LaCie 8x Slim DVD±RW–DL USB 2.0 Light–Scribe
Prijs is 125 euro en die vind ik persoonlijk toch mooier dan de Samsung Slimdrive.
Zal er nog eens over nadenken. Lightscribe is toch wel grappig en hij ziet er wel erg slick uit. En de euro staat nu wel gunstig tov de dollarMYST schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:47:
[...]
Moet niet, maar ik had de andere gekozen omdat daar mac software bijzat, terwijl bij de usb versie er enkel windows software bijzit, waar je niet heel veel mee bent op je mac denk ik
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Eindelijk dan de macbook core 2 duo binnen (ben ik de 1e hier
Stuur hem alleen wel terug. De dvd drive is namelijk kapot en ik heb 1 dode pixel. En dan zit ik liever even zonder dan dat ik hem laat repareren. Zijn er nog mensen die iets over de nieuwe macbook willen weten, hier is je kans. Ik heb hem zoweizo nog de komende 2 dagen.
Als ik dat programma'tje voor de temps vind zal ik die wel ff hier posten en behalve de bovenstaande "problemen" werkt die perfect
...
46 graden celcius
0.5 %
29 mins
Ook wil ik hier aan toevoegen dat ik de macbook amper hoor. Geen cpu whine ofzo. Nu kan dit natuurlijk niet anders blijken bij verder gebruik.
-edit- Na wat filmpjes kijken en wat intersiever gebruik is de temp opgelopen tot 65C
[ Voor 14% gewijzigd door Xe0n op 20-11-2006 15:58 ]
...
Ik heb 'm deze middag ook binnen gekregen. Witte met superdrive. Eerste indruk is goed. Even afwachten of dat na enkele dagen nog zo isXe0n schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:28:
Eindelijk dan de macbook core 2 duo binnen (ben ik de 1e hier?)
Hang loose and let the funk ride...
Maakt jou dvd brander/speler ook zo'n raar geluid als je een dvd erin stopt?Phrenic schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:55:
[...]
Ik heb 'm deze middag ook binnen gekregen. Witte met superdrive. Eerste indruk is goed. Even afwachten of dat na enkele dagen nog zo is
...
Het zoeken naar een schijfje maakt geluid. Dat hoort zo dus (ik denk dat je dat bedoelt). Dat hoor je ook wanneer de MB aangaat of uit sleep komt.Xe0n schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:58:
[...]
Maakt jou dvd brander/speler ook zo'n raar geluid als je een dvd erin stopt?
Het is wel even vrij luid als die de dvd naar binnen trekt, maar dat beschouw ik als normaal.Xe0n schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:58:
[...]
Maakt jou dvd brander/speler ook zo'n raar geluid als je een dvd erin stopt?
edit1: Heb het geluid opgenomen met mijn nokia. Bestand is in .amr formaat en kan je hier vinden: http://shurl.org/vBjcr
edit2: Hier in mp3 formaat: http://shurl.org/JXEPj
[ Voor 96% gewijzigd door Xe0n op 20-11-2006 16:40 ]
...
Klinkt hetzelfde als bij mijn macbook c2d.Xe0n schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:19:
Ik zal eens kijken of ik het geluid op kan nemen
[ Voor 3% gewijzigd door Phrenic op 20-11-2006 16:48 ]
Online besteld?Phrenic schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:55:
[...]
Ik heb 'm deze middag ook binnen gekregen. Witte met superdrive. Eerste indruk is goed. Even afwachten of dat na enkele dagen nog zo is
En wanneer?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ja online, zie thread levertijd Apple producten
Phrenic schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:48:
[...]
Klinkt hetzelfde als bij mijn macbook c2d.
Heb de apple support gebelde en het geluid laten horen en zij verzekerde me dat de drive waarschijnlijk vervangen moest worden.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:31:
Hier precies hetzelfde hoor, vind het wel grappig
Ook heb ik dat als ik een cd/dvd erin stop ik hem er bijna helemaal in moet duwen wil hij hem pakken. Is dat normaal?
...
Net even geprobeerd (gebruik de drive amper) en ik moet schijfjes er ook vrijwel helemaal induwen.Xe0n schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:08:
[...]
[...]
Heb de apple support gebelde en het geluid laten horen en zij verzekerde me dat de drive waarschijnlijk vervangen moest worden.
Ook heb ik dat als ik een cd/dvd erin stop ik hem er bijna helemaal in moet duwen wil hij hem pakken. Is dat normaal?
Verwijderd
(Matshita CW-8124 in de mini en een CW-8221 in de MacBook...)
Verwijderd
Vreemd verhaal dan van ze. Volgens mij is het echt doodnormaal, ik brand regelmatig een CDtje, niks aan de hand. Werkt allemaal prima.Xe0n schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:08:
[...]
[...]
Heb de apple support gebelde en het geluid laten horen en zij verzekerde me dat de drive waarschijnlijk vervangen moest worden.
Wat is goedkoper: een nieuwe laptop kopen en je verliezen nemen of een gang naar de rechter/geschillencommissie? Precies, dat eerste. Gelijk hebben is 1 ding, gelijk krijgen is een hele tijdrovende en geldverslindende kluif. Alleen al daarom is het maar beter om het dus niet te doen. Mijn punt was dan ook eerder gericht op het feit dat je ontzettend veel gezeik krijgt wanneer ze moeten gaan uitbetalen want dat weigeren ze gewoon. Je zult dan bergen moeten verzetten om uiteindelijk je gelijk te krijgen. Dat is dus niet de moeite van zo'n verzekering waard. Dan heb je nog het punt dat wanneer ze zichzelf gaan lopen tegenspreken je al een heel goed idee hebt wat je kunt verwachten wanneer je iets van ze hebben moet. Het is dus geen goede indruk die ze op deze wijze achterlaten. Anyway, hou altijd in je achterhoofd dat je vandaag de dag nog altijd bergen moet verzetten als je gelijk hebt omdat je simpel weg je gelijk veelal niet zal krijgen zonder dat te moeten afdwingen.burne schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:37:
*kuch*
Als jij op zondagochtend een kop koffie over je eigen laptop stoot is er geen manier waarop ze onder betalen uit gaan komen. Zelfs al sluiten hun voorwaarden het uit. Hadden ze het maar niet zo duidelijk op hun website moeten zetten. Een rechter of geschillencommissie gaat die claim van jou zonder enige twijfel toewijzen.
Denk eens wat verder na...de nummer 1 en 2 redenen die verzekeraars gebruiken om niet uit te keren zijn userabuse en jawel...slijtage van het product. Daarnaast is de winkel/bedrijf waar je het product koopt wettelijk verantwoordelijk om dat soort zaken wel te verhelpen omdat de wet zegt dat een product een zekere periode mee zou moeten gaan en dan geen gebreken zou mogen hebben. Zijn die er wel dan moeten die worden verholpen (of je daar voor moet betalen of niet is niet zo duidelijk). Dit even kort door de bocht gezegd.Hallo? Waar ben jij nu weer mee bezig? 'Slijtageverzekering'? Als je zo afhankelijk bent van een product dat je er over twee jaar weer een nodig hebt omdat de oude versleten is moet je afschrijven. Dat houdt in: geld apart leggen om het ding te vervangen. Met een 'slijtageverzekering' weet een verzekeraar van te voren dat 'ie 100% zeker jou een nieuw apparaat moet geven. Je zult dus in 2 jaar minimaal de nieuwwaarde van een vervanger op moeten brengen aan premie. Dat kan ook bij de bank met een spaarrekening, en daar krijg je nog rente ook.
Jammer dat je hier een cruciaal stuk wetgeving over het hoofd ziet: of de voetganger nou fout is of niet is hier niet van toepassing. De wet wijst namelijk de automobilist (of liever gezegd, de persoon met het sterkste voertuig) aan als schuldige. Het is dan aan de automobilist om zijn onschuld te bewijzen en dat is knap lastig. Die twijfel is dus bij wet al geregeld. De overige zaken kloppen inderdaad en dat is dus het kromme aan het verhaal. Waar sluit jij de verzekering voor je laptop af? Bij Mahe. Wie moet je dus raadplegen wanneer er iets met je laptop mis gaat? De verzekeraar. Wie is dat? Mahe. Dat is dus niet je WA verzekering of wat dan ook. Het is raar dat Mahe je dan naar een ander stuurt, dit is nou net waarom je de laptopverzekering van hun hebt genomen. Je ziet dit trouwens ook vaker bij winkeliers bij garantieclaims. Je koopt iets bij hun en als het stuk is dan is het hun probleem, dat is zelfs wettelijk zo geregeld (uiteraard is dit begrensd maar voor het verhaal hou ik het even heel simpel). Heb je een probleem dan klop je bij de winkel waar je het gekocht hebt aan en dan moeten zij het oplossen. Wat gebeurt er echter vaak? Ze sturen je weg met de melding "neem maar contact op met de fabrikant". Dat is pure gemakzucht en zo ook bij Mahe.Soms vraag ik me echt af in wat voor wereld mensen denken te leven. ALs jij een zebra oversteekt en iemand stopt niet en rijdt je een half jaar de revalidatie-kliniek in heb je geen moment van twijfel over wie daar voor gaat betalen. Jij steekt over op een zebra, hij is dus fout, en hij mag jouw schade, letsel en inkomstenderving vergoeden. Geen moment van twijfel over mogelijk. Je broer komt langs met die kutkoter van 'm en het eerste wat het pestventje doet is over de netwerk-kabel van je Macbook struikelen waardoor het ding op de plavuizen uiteenspat. De WA-verzekering van je broer zal geen moment twijfelen met uitbetalen. Net zoals ze de Ming-vaas die ook op tafel stond en stukvalt ook zullen vergoeden.
Dat is dus het tweede punt die ik maak. Je hebt al een WA verzekering en diverse andere verzekeringen. Je zult zien dat je die beter ietsje kunt uitbreiden omdat je daar meer voordeel uit haalt dan wanneer je een laptop verzekering afsluit. Dan sluit je iets af wat je eigenlijk al hebt.Voor dat soort schade heb je simpelweg geen laptopverzekering nodig.
Ik heb geen inboedelverzekeringHeb je de kleine lettertjes van je inboedelverzekering wel eens gelezen?
Dat zou betekenen dat de boel hier dubbel is verzekerd, niet handig
Ik heb ook nergens gezegd dat die uitsluitingen niet onredelijk zijn, ik heb alleen even aangetipt wat problemen zou kunnen opleveren. Vanuit de verzekeraar gezien zijn dit prima uitsluitingen, voor een verzekerde zijn een aantal zaken echter wel van belang om te weten. Het enige echte onzinnige wat erbij staat is het feit dat ze je meteen doorsturen naar de WA verzekering ondanks het feit dat je voor juist die dingen de verzekering bij Mahe hebt lopen. Dat zie ik als een indicator dat Mahe zijn uiterste best gaat doen om maar niet tot uitkering over te hoeven gaan, oftewel het voorspeld dat ik als verzekerde bergen moet gaan verzetten om mijn gelijk te gaan krijgen. Dat Mahe verhaal spreekt niet voor zich, dit geldt voor een hele boel verzekeringen, niet alleen die voor laptops. Je bent dus uiteindelijk beter af wanneer je het ding gewoon niet verzekerd, achteraf blijkt dat je vaak toch al op de een of andere manier verzekerd bent. Er zijn er maar een paar die misschien wel aantrekkelijk zijn voor pc apparatuur maar of laptops daartoe ook behoren...Ik heb zo'n verzekering. Er zitten vier A4'tjes met kleine lettertjes bij en ik betaal een 'boete' van een procent of 12 omdat mijn buurman auto's repareert. Dat verhoogt het risico, dat gesleutel met benzine enzo, en dus mag ik meer betalen. En als die kutkoter van m'n zus m'n Macbook sloopt heb ik net zo goed pech bij ze. Dan moet ik ook bij de WA-verzekering van m'n zus gaan claimen. Het enige wat ik krijg voor die vrij forse premie (een euro of 20 per maand) is het recht om een vervangende computer op hun kosten te huren zodat ik niet gelijk werkeloos ben.
Ik zie niets in die uitsluitingen die op welke manier dan ook als onredelijk uit te leggen valt. Alles wat daar staat is redelijk en zinnig.
Lees in vervolg eens wat beter mijn posts want wederom hebben we het over hetzelfde
Verwijderd
Verwijderd
Dat heeft te maken met color management. Photoshop werkt helemaal color managed, maar de meeste browsers ondersteunen geen kleurprofielen in afbeeldingen en zullen er dus geen gebruik van maken. Dat resulteert in valere (of een ander effect, afhankelijk van je gekozen kleurprofiel) afbeeldingen.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:17:
Ik heb een vreemd 'probleem' met mijn Macbook: wanneer ik afbeeldingen in een browser of in voorvertoning bekijk zijn ze soms veel valer/doffer dan wanneer ik ze in Photoshop open (waarin ze meestal gemaakt zijn, die afbeeldingen). Iemand een oplossing of verklaring?
Dit 'probleem' heb je overigens ook onder windows. En het is op te lossen door photoshop te vertellen geen kleurprofielen meer op te nemen in de afbeelding.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:44 ]
1 woord: rechtsbijstandsverzekering.ppl schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:16:
Wat is goedkoper: een nieuwe laptop kopen en je verliezen nemen of een gang naar de rechter/geschillencommissie?
Geen verzekeraar dekt opzet en moedwillig slopen van producten. Erger: het is vaak strafbaar. En slijtage is geen schade. Je weet al dat het gaat gebeuren. Schade is onverwacht onheil. Pak je woordenboek maar.Denk eens wat verder na...de nummer 1 en 2 redenen die verzekeraars gebruiken om niet uit te keren zijn userabuse en jawel...slijtage van het product.
'Garantie' is een belofte op normaal functioneren bij normaal gebruik en het verhelpen van fouten die de fabrikant aan te rekenen zijn. Ook garanties dekken misbruik of normale slijtage niet.Daarnaast is de winkel/bedrijf waar je het product koopt wettelijk verantwoordelijk om dat soort zaken wel te verhelpen omdat de wet zegt dat een product een zekere periode mee zou moeten gaan en dan geen gebreken zou mogen hebben.
Jammer dat je in je haast om vliegen te vangen het punt mist.Jammer dat je hier een cruciaal stuk wetgeving over het hoofd ziet: of de voetganger nou fout is of niet is hier niet van toepassing. De wet wijst namelijk de automobilist (of liever gezegd, de persoon met het sterkste voertuig) aan als schuldige.
Dat hangt niet af van de verzekeraar maar van het soort schade. Als je huis afbrandt heb je zelf een brand- en inboedelverzekering, als een vrachtwagen door je huis heenrijdt heeft de ondernemer een WA-verzekering die ook je laptop vergoedt, net goed als de rest van je inboedel en het herbouwen van je huis. Het soort schade bepaald wie er uitkeert, niet de verzekeraar.Wie moet je dus raadplegen wanneer er iets met je laptop mis gaat?
Als je de kleine lettertjes nu eens leest en je een beetje op de hoogte stelt van het verbintenisrecht in Nederland had je exact geweten hoe en wat. Nu weet je het niet en zeg je dingen die simpelweg niet waar zijn.Ze sturen je weg met de melding "neem maar contact op met de fabrikant". Dat is pure gemakzucht en zo ook bij Mahe.
Er is exact één geval waarin ze je doorsturen en dat is wanneer de schade door een ander veroorzaakt is. Diegene is (moeilijk woord) wettelijk aansprakelijk voor de schade die hij anderen (jou) toebrengt of die door personen die onder zijn verantwoording vallen (z'n kinderen) wordt toegebracht. Als je een auto hebt moet je jezelf verzekeren tegen die wettelijke aansprakelijkheid. Er rijden dag in dag uit ambtenaren rond om mensen zonder WA-verzekering op te sporen. Dat terwijl jij net sluitend aangetoont hebt dat dat onzinnig is omdat iemand ook zichzelf kan verzekeren en dus helemaal geen aanspraak hoeft te maken op de verzekeringen van anderen. Leg mij nou eens uit hoe dat zit? Waarom is het zo fout om auto te rijden zonder de wettelijk verplichte verzekering voor de schade die autorijden aan anderen toe kan brengen, terwijl dat enkel en alleen een teken is dat het slachtoffer z'n zaken niet op orde heeft?Het enige echte onzinnige wat erbij staat is het feit dat ze je meteen doorsturen naar de WA verzekering ondanks het feit dat je voor juist die dingen de verzekering bij Mahe hebt lopen.
'Verzekeraars zijn een stel boeven die er enkel op uit zijn je zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen voor iets wat dat helemaal niet waard is.'Dat zie ik als een indicator dat Mahe zijn uiterste best gaat doen om maar niet tot uitkering over te hoeven gaan,
Alle verzekeraars geven je ongevraagd vooraf hun voorwaarden en de overeenkomst in handen. Je kunt van te voren exact weten wat voor overeenkomst je aangaat. De wet beschermt je tegen misleiding en tegen onredelijk bezwarende bepalingen. Je kunt op alle mogelijke manieren hulp krijgen bij instanties die je uitleggen hoe en wat, die je helpen bij geschillen en je kunt je tegen de kosten daarvan (als je inkomen niet laag genoeg is) verzekeren. Er is geen enkele reden om niet van te voren te weten wat je aangaat. De taal is voor een LBO-er wellicht lastig, maar die kan gratis of voor een paar euro bij het Sociaal Raadslid of Bureau voor Rechtshulp in z'n woonplaats langs voor uitleg en advies. Trouwens, de rest, tot en met de post-academicus aan toe ook.
Als je niet van te voren weet wat je aangaat met het afsluiten van een verzekering ben je lui of wil je graag voor dom aangezien worden. Zo lullig is het nu eenmaal.
En nu weer terug naar de Macbook.
I don't like facts. They have a liberal bias.
als ik 'embed color profile' aangevinkt laat, wordt de jpg mooier en kleurvoller als met de optie uitgevinkt...Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:43:
[...]
Dat heeft te maken met color management. Photoshop werkt helemaal color managed, maar de meeste browsers ondersteunen geen kleurprofielen in afbeeldingen en zullen er dus geen gebruik van maken. Dat resulteert in valere (of een ander effect, afhankelijk van je gekozen kleurprofiel) afbeeldingen.
Dit 'probleem' heb je overigens ook onder windows. En het is op te lossen door photoshop te vertellen geen kleurprofielen meer op te nemen in de afbeelding.
Verwijderd
Drivers worden wel telkens weer verbeterd en opties aan toegevoegd dus wat jij zegt kan je niet zeker wetenburne schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:42:
Leopard gaat niets doen aan het ontbreken van drivers of software in windows, Geqxon.
(Greetoz_ klik)
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
En waar precies kun je deze optie aanvinken?MellyVille1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:28:
[...]
als ik 'embed color profile' aangevinkt laat, wordt de jpg mooier en kleurvoller als met de optie uitgevinkt...
Nou heb vandaag m'n MacBook Pro (ipv een MacBook) mogen ontvangen, die ik kreeg als compensatie voor alle ellende... helaas weer verkeerd, mat scherm ipv glazend terwijl dit zeer duidelijk was aangegeven.tm030614 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:16:
[...]
Ja klopt... de MacBook waar rook uitkwam moest voor onderzoek naar Ierland. Dit was omdat men zeker wilde weten of het geen "safety issue" zou zijn.
Hang inmiddels al weer een 40 minuten aan de telefoon. M'n vertegenwoordiger is niet te bereiken, de 2e lijns krijgt het niet opgelost... hij is "echt kapot" zegt hij...
Edit: M'n macbook is langer voor reparatie weg geweest (of beter gezegt vervaning), dan dat ik hem heb mogen gebruiken...
Edit: Na ruim een uur bellen kreeg ik een MacBook Pro aangeboden om het leed wat te verzachten... Das dan wel weer mooi natuurlijk. Maarja, als je nagaat dat ik al drie maanden geleden een MacBook heb besteld en er slecht 4 weken op heb kunnen werken, dan is dat redelijk terecht.
Heb nu maar besloten alles te annuleren, geld terug en voor mij geen Apple meer.
Helaas is de customer relations afdeling niet te bereiken na 17:00, dus het moet allemaal via de helpdesk. Lastig, maarja als ik m'n geld maar terug krijg. Heb het er helemaal mee gehad.
Verwijderd
Maarja.
Amen!!!! Kan me enigszins zijn frustratie(s) voorstellen, maar om dan meteen je gedeeltelijk gratis gekregen MacBook Pro meteen de deur uit te doen vind ik een wel erg drastische maatregel. Zoals al eerder is gezegd: verkoop het ding en koop met dat geld een andere laptop, je krijgt nl. minder geld terug voor je MacBook...Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:01:
Je krijgt een Macbook Pro als vervanging voor je Macbook, en je gaat verdomme zeiken?????
[ Voor 42% gewijzigd door Flatwhite op 21-11-2006 20:11 ]
@Tijs D. als ik een foto opsla, kan ik daarvoor kiezen...
Zeiken is het niet! Als ik telefonisch een Macbook Pro krijg aangeboden (ik hoefde er niet eens zelf om te vragen!) en ik geef dan duidelijk aan "met glanzend scherm", dan ben ik erg teleurgesteld als dan blijkt dat ze er toch 1 met een mat scherm sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:01:
Je krijgt een Macbook Pro als vervanging voor je Macbook, en je gaat verdomme zeiken?????
Vergeet niet dat dit al de 4x! was dat ik een nieuwe macbook kreeg.
Heb m'n Macbook in augustus besteld, en heb er alles bij elkaar net een dag op gewerkt

Het is mij niet te doen geweest om een Macbook Pro te krijgen, ik wil gewoon een laptop die werkt. Niet 1 waar rook uit komt, of de blacklite van kapot is, dode pixels heeft. Daar betaal ik niet voor.
Verkopen, waarom? Ik ben zo eerlijk om te zeggen --> retour, ik ga geen misbruik maken van de situatie.Flatwhite schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:08:
[...]
Amen!!!! Kan me enigszins zijn frustratie(s) voorstellen, maar om dan meteen je gedeeltelijk gratis gekregen MacBook Pro meteen de deur uit te doen vind ik een wel erg drastische maatregel. Zoals al eerder is gezegd: verkoop het ding en koop met dat geld een andere laptop, je krijgt nl. minder geld terug voor je MacBook...
Allereerst wil ik nogmaals zeggen en duidelijk hebben dat ik jouw frustraties begrijp!Verkopen, waarom? Ik ben zo eerlijk om te zeggen --> retour, ik ga geen misbruik maken van de situatie.
Hoezo misbruik? Er is jou een MacBook Pro aangeboden!!! je hebt er zoals je zelf zegt niet om gevraagd, hoe kan er dan sprake zijn van misbruik wanneer je een laptop verkoopt waar je niet tevreden over bent...en van het geld vervolgens een andere te kopen? Ik zeg dit met de vriendelijkste bedoelingen. Ben zelf een MacBook gebruiker (op de releasedag gekocht) en ben uitermate tevreden over deze laptop en erg enthousiast over Mac OS X.
Het terug sturen van je MacBook Pro en uiteindelijk terug krijgen van je geld kan mijns inziens langer gaan duren dan gewoon aan te geven dat Apple weer een fout heeft gemaakt en er voor zorgen dat je deze keer wel de juiste configuratie krijgt. Al met al: ik zou het zonde vinden dat je straks op een windowsbak aan de slag gaat, terwijl je eens zo enthousiast was over je aankoop van een nieuwe Mac.
Tja, is ook weer zo. Maar ergens vindt ik het misbruik maken van de situaties, je krijgt de laptop niet om door te verkopen, maar om het leed te verzachten. Maar je hebt aan de andere kant wel gelijk. Ik krijg de laptop, en als ik niet tevreden ben is het mijn goedrecht om hem weer te verkopen, de laptop is immers van mij.Flatwhite schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:17:
[...]
Allereerst wil ik nogmaals zeggen en duidelijk hebben dat ik jouw frustraties begrijp!
Hoezo misbruik? Er is jou een MacBook Pro aangeboden!!! je hebt er zoals je zelf zegt niet om gevraagd, hoe kan er dan sprake zijn van misbruik wanneer je een laptop verkoopt waar je niet tevreden over bent...en van het geld vervolgens een andere te kopen? Ik zeg dit met de vriendelijkste bedoelingen. Ben zelf een MacBook gebruiker (op de releasedag gekocht) en ben uitermate tevreden over deze laptop en erg enthousiast over Mac OS X.
Het terug sturen van je MacBook Pro en uiteindelijk terug krijgen van je geld kan mijns inziens langer gaan duren dan gewoon aan te geven dat Apple weer een fout heeft gemaakt en er voor zorgen dat je deze keer wel de juiste configuratie krijgt. Al met al: ik zou het zonde vinden dat je straks op een windowsbak aan de slag gaat, terwijl je eens zo enthousiast was over je aankoop van een nieuwe Mac.
Gewoon erg gefrustreerd op dit moment. M'n eerste Macbook had een defecte pixel precies in het midden, die werd vervangen door een nieuwe Macbook. Die heb ik even gebruikt, en toen was er algehele kortsluiting --> rook, gevolg Macbook kapot + iPod nano die met de Macbook verbonden was. Kreeg wederom een nieuwe Macbook en natuurlijk iPod nano. Nieuwe iPod nano daar zat het scherm scheef in en kon dus weer retour. De Macbook kwam vorige week dinsdag binnen, en was DOA --> blacklite kapot.
Door al die problemen (en de slechte wijze waarop ze opgelost zijn) werd besloten mij een Macbook pro aan te bieden. Die kwam vandaag dus binnen (overigens erg snel - 7 dagen -) maar was dus verkeerd, mat scherm ipv het gewenste glanzend scherm zoals de normale Macbook.
Al met al heb ik het er dus best wel mee gehad...
hoe kan dat ?
Nee, hij gaat zelfs over de 100%MellyVille1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:19:
is het bij jullie ook zo dat Safari 100% cpu-usage veroorzaakt door deze site: http://www.volkswagen.nl/...eid/0,9873,_D0Lnl,00.html
hoe kan dat ?
1 woord: realiteitszin, oftewel, kom eens uit die droomwereld van je want er zijn weinig mensen met een rechtsbijstandsverzekering waar overigens ook de nodige beperkingen zitten en die alsnog niks doet aan de tijd en de hoge kosten die een rechtszaak kost. Die verzekering is dus absoluut geen oplossing voor het probleem. Het maakt de boel wat minder erg maar niet noodzakelijk draagbaar.burne schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 03:08:
1 woord: rechtsbijstandsverzekering.
Je komt nogal naief over imho.
Ik heb het idee dat je niet goed leest en daardoor absoluut niet snapt waar ik op doel. Ik heb het over het punt dat fabrikanten zich er gemakkelijk af proberen te maken door alles te schuiven onder de noemen "moedwillige schade" zodat zij niet uit hoeven te keren, immers, moedwillige schade wordt, zoals je al opmerkt, niet gedekt. Zie dan maar eens het tegendeel te bewijzen. Ik heb het helaas in de praktijk meermaals mee mogen maken dat verzekeraars en fabrikanten heel rap beroep doen op de noemer "moedwillige schade" terwijl dit niet zo is aangezien wij als TD dit al hadden geconstateerd. Voor dingen als ongelukjes heb je gewoon de WA verzekering, daar heb je dus niet iets als de Mahe verzekering voor nodig. Overigens is het ook vrij normaal dat men beroep doet op het feit dat een onderdeel versleten is ipv toe te geven dat het om een constructie/ontwerpfout gaat.Geen verzekeraar dekt opzet en moedwillig slopen van producten. Erger: het is vaak strafbaar. En slijtage is geen schade. Je weet al dat het gaat gebeuren. Schade is onverwacht onheil. Pak je woordenboek maar.
En wederom geldt: Lees eens een keer iets en probeer er eens over na te denken. Ik ga je niet aan je handje nemen en werkelijk alles tot de letter vertellen, je zult zelf ook enig denkwerk moeten doen. Je hebt gelijk dat garanties die dingen niet dekken maar ook hier geldt weer de strekking van bovenstaand stukje, het is een welbekende methodiek van fabrikanten e.d. om onder hun verplichtingen uit te komen.'Garantie' is een belofte op normaal functioneren bij normaal gebruik en het verhelpen van fouten die de fabrikant aan te rekenen zijn. Ook garanties dekken misbruik of normale slijtage niet.
Jammer dat je in je haast totaal niet leest wat dat punt is, die staat er wel degelijk. Je maakt een voorbeeld waarin je een bepaalde onduidelijkheid naar voren laat komen terwijl die onduidelijkheid er helemaal niet is, dat is wettelijk bepaald. Je voorbeeld is dus verkeerd moet je dan als conclusie lezen, tussen de regels doorlezen dus, aka nadenken.Jammer dat je in je haast om vliegen te vangen het punt mist.
Zo werkt het dus helemaal niet. Jij claimt je schade bij jouw verzekeraar die het dan aan jou uitkeert. De verzekeraar zal daarna bij de verzekering van de andere partij die schadeclaim verhalen.Dat hangt niet af van de verzekeraar maar van het soort schade. Als je huis afbrandt heb je zelf een brand- en inboedelverzekering, als een vrachtwagen door je huis heenrijdt heeft de ondernemer een WA-verzekering die ook je laptop vergoedt, net goed als de rest van je inboedel en het herbouwen van je huis. Het soort schade bepaald wie er uitkeert, niet de verzekeraar.
Je claimt de schade dus bij je eigen verzekering die daarna de uitkering doet. Dat bedrag verhalen op de tegenpartij doet jouw verzekering dus achter je rug om. Om die reden is het mogelijk om heel rap uit te keren. Als de verzekeraar van de andere partij niet wil uitkeren dan is dat niet jouw probleem. Het soort schade bepaald dus helemaal niet wie er uitkeert.
Datzelfde geldt voor jou want met bovenstaande laat je wel zien dat je dus ook dingen zegt die absoluut niet waar zijn. Je weet het nu niet en roept maar wat.Als je de kleine lettertjes nu eens leest en je een beetje op de hoogte stelt van het verbintenisrecht in Nederland had je exact geweten hoe en wat. Nu weet je het niet en zeg je dingen die simpelweg niet waar zijn.
Raar niet? Je neemt een verzekering bij de ene voor zulke zaken en die sturen je vervolgens naar iemand anders om het te claimen. Bijzonder apart. Net als dat je naar de slager gaat voor een biefstuk en die je maar wegstuurt naar de fabriek om het daar maar te kopen. Je gaat naar de winkel om een stuk biefstuk te kopen en niet naar de fabriek. Dat is niet bepaald logisch dat het gebeurt. Jammer dat je dit punt simpelweg niet ziet. Het gaat hier dus niet om het feit of dit allemaal wel kan of niet, het gaat er hier om dat dit dus gewoon stupide is. Waarom zet je zoiets in je verzekering als je mensen toch naar hun WA verzekering stuurt? Dat is dus puur opgezet om mensen te strikken, een valkuil dus.Er is exact één geval waarin ze je doorsturen en dat is wanneer de schade door een ander veroorzaakt is.
De reden waarom je een WA verzekering moet hebben is hetzelfde als waarom je een zorgverzekering moet hebben: het is het zeker stellen dat men de kosten vergoedt krijgt. Dat is dan ook meteen het probleem bij dat nieuwe zorgstelsel: mensen die geen geld hebben voor een verzekering hebben nu kans om geweigerd te worden omdat ze niet verzekerd zijn (wat overigens ook weer tegen een zekere eed indruist), maar dit terzijde.Diegene is (moeilijk woord) wettelijk aansprakelijk voor de schade die hij anderen (jou) toebrengt of die door personen die onder zijn verantwoording vallen (z'n kinderen) wordt toegebracht. Als je een auto hebt moet je jezelf verzekeren tegen die wettelijke aansprakelijkheid. Er rijden dag in dag uit ambtenaren rond om mensen zonder WA-verzekering op te sporen. Dat terwijl jij net sluitend aangetoont hebt dat dat onzinnig is omdat iemand ook zichzelf kan verzekeren en dus helemaal geen aanspraak hoeft te maken op de verzekeringen van anderen. Leg mij nou eens uit hoe dat zit? Waarom is het zo fout om auto te rijden zonder de wettelijk verplichte verzekering voor de schade die autorijden aan anderen toe kan brengen, terwijl dat enkel en alleen een teken is dat het slachtoffer z'n zaken niet op orde heeft?
Deze bepalingen heb je dus niet bij het afsluiten van een verzekering voor je laptop, je bent vrij om zoiets af te sluiten of niet. Nogmaals, je hebt vaak al zat verzekeringen waar het e.e.a. onder valt waardoor een verzekering zoals Mahe die aanbiedt waarschijnlijk niet nodig is.
Dit is wel pure naïviteit om te denken dat je zomaar eventjes rechtshulp in kan roepen e.d.'Verzekeraars zijn een stel boeven die er enkel op uit zijn je zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen voor iets wat dat helemaal niet waard is.'
Alle verzekeraars geven je ongevraagd vooraf hun voorwaarden en de overeenkomst in handen. Je kunt van te voren exact weten wat voor overeenkomst je aangaat. De wet beschermt je tegen misleiding en tegen onredelijk bezwarende bepalingen. Je kunt op alle mogelijke manieren hulp krijgen bij instanties die je uitleggen hoe en wat, die je helpen bij geschillen en je kunt je tegen de kosten daarvan (als je inkomen niet laag genoeg is) verzekeren. Er is geen enkele reden om niet van te voren te weten wat je aangaat. De taal is voor een LBO-er wellicht lastig, maar die kan gratis of voor een paar euro bij het Sociaal Raadslid of Bureau voor Rechtshulp in z'n woonplaats langs voor uitleg en advies. Trouwens, de rest, tot en met de post-academicus aan toe ook.
Als je niet van te voren weet wat je aangaat met het afsluiten van een verzekering ben je lui of wil je graag voor dom aangezien worden. Zo lullig is het nu eenmaal.
En nu weer terug naar de Macbook.
Je hebt kennelijk geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken bij zulke geschillen en wat voor ellende, tijd en geld het kost. Die drempel is zo ontzettend hoog dat het niet bepaald en aantrekkelijke route is. Het blijft echter aan jezelf om te bepalen of je zo'n verzekering neemt of niet maar ik zou in ieder geval eerst eens bij je bestaande verzekeringen gaan kijken wat je hebt en wat de mogelijkheden zijn. Dit kan vaak aantrekkelijker zijn dan zo'n verzekering als die van Mahe.
Als je met de voorwaarden instemd dan moge het duidelijk zijn dat je daar dan ook de consequenties van draagt. Je moet je dus vooraf daarvan wel op de hoogte stellen en gaan afvragen of die aanvaardbaar zijn of niet. En dat is nou juist het hele punt waarom ik reageer.
Tot slot nog maar eens voor de zoveelste keer herhalen want je schijnt het maar niet door te hebben:
Gelijk hebben is een compleet ander verhaal dan gelijk krijgen. Dat laatste is een enorme onderneming en dat doe je dus niet zomaar eventjes (wat jij schijnt te denken). Het vergt heel veel tijd, energie en geld ook al maak je gebruik van iets als een rechtsbijstandsverzekering (welke overigens maar tot een bepaald deel vergoedt). Het is handig om die verzekering te hebben omdat die het leed verzacht maar daarmee lost het het leed niet op. Het is geen silver bullet.
En inderdaad, nu maar weer terug naar de Macbook. Dit is dan ook het laatste wat ik over die Mahe verzekering heb te zeggen in dit topic. Voor verdere discussie is een apart topic handiger hoewel daarvan inmiddels ook al aardig wat bestaan.
Erm, misschien ook wel handig als je er even bij zoekt wat de persoon in kwestie allemaal aan problemen heeft gehad. Als diverse malen je een defecte laptop krijgt opgestuurd dan ben je daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Ergens is er een grens en dat is voor tm030614 kennelijk met die Macbook Pro bereikt. Jammer, helaas, maar gezien het verhaal wel een beetje terecht, het is kennelijk de zoveelste screw up van Apple.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:01:
Ik vind het al uitermate coulant dat mensen überhaupt al zo vaak die Macbook opnieuw laten opsturen, toont wel geduld aan imho. Overigens maakt het echt niet uit of je die Macbook Pro nou verkoopt of weer terugstuurt (het is net zo eerlijk/oneerlijk), hoewel je bij terugsturen wel wat zekerder bent dat je er niet op achteruit gaat qua geld. Je zou ook gewoon kunnen proberen om het eens even een paar dagen aan te zien met die Macbook Pro met matte scherm, een beetje afkoelen zeg maar en dan bepalen wat je gaat doen. Ik neem aan dat die Macbook Pro op het scherm na in prima staat is. Vergeet niet dat bij de Macbook je alleen de keuze hebt uit een glanzend scherm terwijl je bij de Pro versie standaard een mat scherm hebt welke je wel (bij de bestelling) kunt wijzigen in een glanzend scherm (je kunt dus kiezen).
En toch denk ik dat ik de stap ook maar eens ga zetten: mijn eerste salaris is binnen!
Vanavond zag ik bij de Mediamarkt in Den Haag een Macbook 2Ghz, de oude versie, Core Duo voor 1149 euro. Dat is maar 50 euro duurder dan de nieuwe Core 2 Duo 1,83Ghz versie...
Tja, wat is wijsheid? Moet ik afgaan op de nieuwere core, die efficienter zou zijn, of voor de oude met een hogere kloksnelheid? Afgezien van de CPU zijn er geen verschillen toch?
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Lastige keuze. De nieuwe is wel wat sneller en heeft meer geheugen. De oude heeft een combodrive. Als je een superdrive wil moet je voor de nieuwe gaan. Als je wat meer performance wil de oude. Aan jou de keusVincentH schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:39:
Sommige mensen hebben wel erg veel pech met hun Macbook!![]()
En toch denk ik dat ik de stap ook maar eens ga zetten: mijn eerste salaris is binnen!![]()
Vanavond zag ik bij de Mediamarkt in Den Haag een Macbook 2Ghz, de oude versie, Core Duo voor 1149 euro. Dat is maar 50 euro duurder dan de nieuwe Core 2 Duo 1,83Ghz versie...
Tja, wat is wijsheid? Moet ik afgaan op de nieuwere core, die efficienter zou zijn, of voor de oude met een hogere kloksnelheid? Afgezien van de CPU zijn er geen verschillen toch?
Verwijderd
Atlas schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:42:
De oude versie heeft toch ook maar 512 MB ram en 60 GB HDD ipv 1 GB en 80 GB?
Oude model 2.0Ghz: 2.0Ghz DuoCore, 512MB, Superdrive 1149 euroLoeiOrdinair schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:42:
Lastige keuze. De nieuwe is wel wat sneller en heeft meer geheugen. De oude heeft een combodrive. Als je een superdrive wil moet je voor de nieuwe gaan. Als je wat meer performance wil de oude. Aan jou de keus
Nieuwe model 1.83Ghz: 1.83 Ghz Core2Duo, 512MB Combodrive 1099 euro
@ allebei: Geheugen is dan dus toch gelijk?
@MadMark: volgens jou is de nieuwe Core2Duo 1.83Ghz dus sneller dan de oude DuoCore 2.0Ghz?
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Dan heb ik eigenlijk nog een, voor mij, belangrijke vraag.. als ik een zip download, wordt die automatisch uitgepakt en de inhoud op het bureaublad gesmeten...
hoort dat zo?
[ Voor 17% gewijzigd door MellyVille1 op 21-11-2006 23:01 ]
Jij snapt hemppl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:33:
Erm, misschien ook wel handig als je er even bij zoekt wat de persoon in kwestie allemaal aan problemen heeft gehad. Als diverse malen je een defecte laptop krijgt opgestuurd dan ben je daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Ergens is er een grens en dat is voor tm030614 kennelijk met die Macbook Pro bereikt. Jammer, helaas, maar gezien het verhaal wel een beetje terecht, het is kennelijk de zoveelste screw up van Apple.
Ik vind het al uitermate coulant dat mensen überhaupt al zo vaak die Macbook opnieuw laten opsturen, toont wel geduld aan imho. Overigens maakt het echt niet uit of je die Macbook Pro nou verkoopt of weer terugstuurt (het is net zo eerlijk/oneerlijk), hoewel je bij terugsturen wel wat zekerder bent dat je er niet op achteruit gaat qua geld. Je zou ook gewoon kunnen proberen om het eens even een paar dagen aan te zien met die Macbook Pro met matte scherm, een beetje afkoelen zeg maar en dan bepalen wat je gaat doen. Ik neem aan dat die Macbook Pro op het scherm na in prima staat is. Vergeet niet dat bij de Macbook je alleen de keuze hebt uit een glanzend scherm terwijl je bij de Pro versie standaard een mat scherm hebt welke je wel (bij de bestelling) kunt wijzigen in een glanzend scherm (je kunt dus kiezen).
Zit nu paar uurtjes te werken op de nieuwe Macbook pro, kan er niet aan wennen tot nu toe dat matte scherm. Maarja ik ben dan ook al 1 jaar een laptop met glazend scherm gewend (Asus W2V).
Edit: Zijn er nog meer mensen die last hebben van een piepende spatie balk? De hele tijd dat ik een spatie maak hoor ik een piepje.

Verwijderd
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat wanneer ik de harddisk wil upgraden, ik op 't een en ander moet letten. Mijn vraag is of ik deze goed werkend zal krijgen in mijn macbook.
Over het geheugen ben ik het bijna eens. Het wordt waarschijnlijk dit geheugen.
Zijn hier mensen welke ervaringen hebben met deze 2 stukken hardware? Ik wilde mijn 2x 512 MB dan zodanig upgraden naar 2 x die latjes van een GB. Dit kan makkelijk nog een maand duren, dus de prijzen zouden misschien nog wat kunnen dalen.
Verwijderd
Volgens mij moet dat 'piep' geluid 'slijten'. Ruilen voor mijn MB CD 1.83 met GB ram en 60GB? Heb jij 'n mooi scherm, en ik 'n MB Pro.tm030614 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:08:
[...]
Jij snapt hem![]()
Zit nu paar uurtjes te werken op de nieuwe Macbook pro, kan er niet aan wennen tot nu toe dat matte scherm. Maarja ik ben dan ook al 1 jaar een laptop met glazend scherm gewend (Asus W2V).
Edit: Zijn er nog meer mensen die last hebben van een piepende spatie balk? De hele tijd dat ik een spatie maak hoor ik een piepje.Hij gaat toch terug
Was dit niet een model met eigen motion sensor die conflicteert met de sensor in de MacBook? Zou ik even naar googlen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:19:
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat wanneer ik de harddisk wil upgraden, ik op 't een en ander moet letten. Mijn vraag is of ik deze goed werkend zal krijgen in mijn macbook.
Waarom dit type, en nietOver het geheugen ben ik het bijna eens. Het wordt waarschijnlijk dit geheugen.
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)
of
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)
?
De eerste wordt door Kingston aangeraden voor de MacBook, de tweede is een iets (paar Euro) goedkoper alternatief dat ook werkt voor mensen als ik de forums mag geloven. Ik heb de KTA-variant besteld in ieder geval, hopelijk snel binnen. Ik zal wel laten weten hoe het bevalt.
Zoef
Verwijderd
Ik zou voor een nieuwe Core2Duo 2Ghz gaan van €1299,- Dan zit je 150 euro boven het "oude" model, maar t.o.v. jouw 2 keuzes heb je de volgende voordelen:VincentH schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:57:
[...]
[...]
Oude model 2.0Ghz: 2.0Ghz DuoCore, 512MB, Superdrive 1149 euro
Nieuwe model 1.83Ghz: 1.83 Ghz Core2Duo, 512MB Combodrive 1099 euro
@ allebei: Geheugen is dan dus toch gelijk?
@MadMark: volgens jou is de nieuwe Core2Duo 1.83Ghz dus sneller dan de oude DuoCore 2.0Ghz?
Ten opzichte van het oude 2Ghz model: 1Gb intern (512 is écht te weinig) een DL DVD Brander, en 20Gb meer HD ruimte en natuurlijk de Core2Duo ipv CoreDuo.
Ten opzichte van een nieuw 1.83Ghz model: Hetzelfde als hierboven maar dan heb je al Core2Duo. Let wel dat je hierbij geen DVD brander krijgt die misschien wel van pas kan komen?
De €150 extra klinkt als veel, maar als je het vergelijkt met de dingen die je ermee bespaart valt het wel mee.
Ik heb zelf de "oude" 2Ghz versie en ik heb op het moment dat ik het geld had de 512Mb meteen vervangen door 1Gb wat een stuk prettiger werkt. Daarnaast vind ik persoonlijk de DVD brander ook wel fijn
Volgens mij is 6400 in deze machine niet sneller dan gewoon 5300, toch?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:29:
Ik zat er zelf aan te denken dat die PC6400 een stukje rapper was. Ik weet niet of dat goed te merken is, maar als dat verschil minimaal is, en door Kingston de bovenste (kta) aanbevolen wordt, is dat misschien ook wel een optie!
Overigens raad ik je aan wel even wat andere gebruikerservaringen door te spitten want er zijn bij vrijwel elk merk en type wel mensen te vinden die er problemen mee hebben. Ook met beide typen Kingston!
Zoef
Verwijderd
Ik kan me zo vinden in jou verhaal.. alleen hebben ze mij nooit iets aan geboden voor al mijn problemen ik had hem bij A-mac gekocht en heb moeten vragen voor iets van compensatie... dit is een muis gewordentm030614 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:08:
[...]
Jij snapt hem![]()
Edit: Zijn er nog meer mensen die last hebben van een piepende spatie balk? De hele tijd dat ik een spatie maak hoor ik een piepje.Hij gaat toch terug
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 00:10 ]
Ik heb eigenlijk nog 1 vraagje. Heb je ueberhaupt wel eens voor een kantonrechter gestaan?ppl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:33:
kom eens uit die droomwereld
I don't like facts. They have a liberal bias.
Wel moet ik wennen aan dit keyboard. Er zit geen delete-toets op en dat vind ik tamelijk irritant maarja dat went wel denk ik
Verders heb ik een vraagje m.b.t. bootcamp/mac osx maar omdat ik hier toch al post plaats ik het hier maar bij. Ik heb een WinXP partitie gemaakt, maar aangezien deze ntfs is kan ik er toch niets mee in Mac OS. Kan ik deze partitie ook verbergen zodat dat ding mijn desktop niet vervuild?
Verwijderd
Cool, thnx. Alleen bij deze methode gaat ook mijn Mac partitie verdwijnen. Ik wil deze graag houden maar mijn windows partitie moet wel eventjes wegVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:18:
In de preferences van Finder kan je aangeven wat je wel en wat je niet op je desktop wil hebben.
Mag ik vragen met welk kabeltje je dit hebt gedaan en waar ik die kan kopen?Gabliboeba schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:46:
Als ik m'n MacBook aansluit op de TV, wordt de achtergrond ook weer veranderd naar de originele achtergrond(die blauwe met die streepjes). Dat wil ik helemaal niet! Kan je dit ook veranderen?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Elk 2e / extern display heeft weer de standaard background. Die moet je zelf opnieuw instellenGabliboeba schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:46:
Als ik m'n MacBook aansluit op de TV, wordt de achtergrond ook weer veranderd naar de originele achtergrond(die blauwe met die streepjes). Dat wil ik helemaal niet! Kan je dit ook veranderen?
Verwijderd
Mini DVI naar s-video adaptertje. Te koop bij de apple store en bij de apple dealer op de hoek...LaZZ schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:47:
[...]
Mag ik vragen met welk kabeltje je dit hebt gedaan en waar ik die kan kopen?
Alvast bedankt!
Ik heb 'em gekocht bij allekabels.nlLaZZ schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:47:
[...]
Mag ik vragen met welk kabeltje je dit hebt gedaan en waar ik die kan kopen?
Alvast bedankt!
Deze om precies te zijn: http://www.allekabels.nl/na/0/1273/Dvi-Kabel.html
Ging perfect. Vrijdag besteld en direct betaald. Vandaag binnen. Ik las in de shopsurvey veel negatieve recensies. Niets van gemerkt!
He! Hij vroeg het aan mij.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:05:
[...]
Mini DVI naar s-video adaptertje. Te koop bij de apple store en bij de apple dealer op de hoek...
[ Voor 21% gewijzigd door Gabliboeba op 22-11-2006 15:08 ]
Ja, je kan dit uitzetten in de Preferences van Safari met het vinkje "Open 'safe' files after downloading". Dat is misschien sowieso verstandig gezien de recente exploits.MellyVille1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:57:
Dan heb ik eigenlijk nog een, voor mij, belangrijke vraag.. als ik een zip download, wordt die automatisch uitgepakt en de inhoud op het bureaublad gesmeten...
hoort dat zo?
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Verwijderd
En je raadt hem ook een heel andere kabel aan dan ik doe
Verwijderd
Klik in OSX eens op het batterijsymbool, en dan "Normaal". Helpt dit?Gabliboeba schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:29:
Mijn MacBook gaat niet meer slapen als ik hem dichtklap. De internetverbinding blijft behouden en de fan blijft draaien. Dat lampje naast de IR-sensor gaat niet meer van fel naar minder fel maar blijft constant fel branden. Iemand enig idee hoe dit komt?
Nope, nog steeds hetzelfde probleem. Ook een herstart helpt niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:49:
[...]
Klik in OSX eens op het batterijsymbool, en dan "Normaal". Helpt dit?
Ik geloof dat het de geheugen snelheden in de Mac vastgesteld zijn, op het moment dat je sneller geheugen erin stopt gaat dit dus op lagere snelheden draaien. Aan ander geheugen dan PC5300 heb je niet zoveel dusVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:29:
Ik zat er zelf aan te denken dat die PC6400 een stukje rapper was. Ik weet niet of dat goed te merken is, maar als dat verschil minimaal is, en door Kingston de bovenste (kta) aanbevolen wordt, is dat misschien ook wel een optie!
Heb ook (nog) geen LCD signaal dus die gaat DVI sowieso niet slikken, moet dus inderdaad een verloopstukje hebben naar S-video. Ik zal eens gaan zoeken in de Apple store.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:24:
[...]
En je raadt hem ook een heel andere kabel aan dan ik doe. Jij hebt dan voor je die dvi kabel aansluit gebruik gemaakt van een mini-dvi naar gewoon dvi verloopje als het goed is... Maar niet alle TV's accepteren direct een DVI signaal.
Hoe kan ik een imagebestand met de extensie UIF openen en/of mounten? Ik heb er al op Google gezocht, maar kwam steeds op MagicIso uit...deze is helaas alleen voor Windows verkrijgbaar.
Iemand enig idee???
Verwijderd
Best wel humor als je ziet dat UFI voor Universal Image Format staatFlatwhite schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:30:
Even een klein vraagje tussendoor over Mac OS X.
Hoe kan ik een imagebestand met de extensie UIF openen en/of mounten? Ik heb er al op Google gezocht, maar kwam steeds op MagicIso uit...deze is helaas alleen voor Windows verkrijgbaar.
Iemand enig idee???
Verwijderd
Als je een western digital scorpio gebruikt moet je wel je sudden motion sensor van je macbook uitzetten, want de scorpio heeft zn eigen sensor. En als je ze allebei gebruikt krijg je kernel panics.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:19:
Ik ben van plan om mijn macbook te upgraden. Ik heb een Core Duo (dus geen C2D).
Over het geheugen ben ik het bijna eens. Het wordt waarschijnlijk dit geheugen.
Zijn hier mensen welke ervaringen hebben met deze 2 stukken hardware? Ik wilde mijn 2x 512 MB dan zodanig upgraden naar 2 x die latjes van een GB. Dit kan makkelijk nog een maand duren, dus de prijzen zouden misschien nog wat kunnen dalen.
Ik heb dane-elec geheugen erin gezet, is wat goedkoper dan kingston en werkt ook prima.
Offtopic:Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:10:
[...]
Ik kan me zo vinden in jou verhaal.. alleen hebben ze mij nooit iets aan geboden voor al mijn problemen ik had hem bij A-mac gekocht en heb moeten vragen voor iets van compensatie... dit is een muis geworden.. terwijl ik pas 2 maanden na mijn eerste aankoop er echt op gewerkt heb. Het is dat mijn macbook nu voldoet aan mijn "eisen" maargoed ik zal iig nooit meer iets van apple kopen. deze is namelijk ook al aan het verkleuren... na ong 2 maanden gebruik.
Wordt nog leuker, de TNT heeft vandaag gebelt er is opdracht gegeven vanuit Apple om 2 producten op te halen. Dat is waarschijnlijk m'n defecte Macbook en m'n verkeerde Macbook Pro. Helaas heb ik van Apple echter niks vernomen. Het kan dus ook zijn dat ze de iPod met scheef scherm op komen halen...
Maar ik ga dus niet eerst m'n laptops wegsturen, voordat ik weet wat de verdere bedoeling is... geld terug? nieuwe (andere) macbook pro...? Gaat weer lekker daar

Binnen, en memtest voor OS X geeftZpottr schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:26:
Waarom dit type, en niet
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)
(...)?
(...)Ik heb de KTA-variant besteld in ieder geval, hopelijk snel binnen. Ik zal wel laten weten hoe het bevalt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Test sequence 1 of 5: Running tests on entire 1908MB region... Stuck Address : ok Linear PRN : ok Running comparison tests using 954MB buffers... Random Value : ok Compare XOR : ok Compare SUB : ok Compare MUL : ok Compare DIV : ok Compare OR : ok Compare AND : ok Sequential Increment: ok Solid Bits : ok Block Sequential : ok Checkerboard : ok Bit Spread : ok Bit Flip : ok Walking Ones : ok Walking Zeroes : ok |
en dat een paar keer achtereen. Lijkt dus prima te werken. Besteld bij SimmCity.
Zoef
Verwijderd
inderdaad zometeen zit je met legen handen!.. trouwens ik zoek nog een sleeve voro de 13 inchtm030614 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:44:
[...]
Offtopic:
Wordt nog leuker, de TNT heeft vandaag gebelt er is opdracht gegeven vanuit Apple om 2 producten op te halen. Dat is waarschijnlijk m'n defecte Macbook en m'n verkeerde Macbook Pro. Helaas heb ik van Apple echter niks vernomen. Het kan dus ook zijn dat ze de iPod met scheef scherm op komen halen...
Maar ik ga dus niet eerst m'n laptops wegsturen, voordat ik weet wat de verdere bedoeling is... geld terug? nieuwe (andere) macbook pro...? Gaat weer lekker daarLaat eerst de klant weten wat de bedoeling is, voordat je TNT opdracht gaat geven.
trouwens ik gebruik mijn macbook nu zo;n maand of 2 en begin toch wel btje verkleuring te zien. zou ik hiermee terug moeten gaan? tis moeilijk om er een foto van te maken vind ik maar met het oog is het vooral van de zeikant goed te zien.
http://www.greetoz.nl/DSC00954.JPG
http://www.greetoz.nl/DSC00952.JPG
[ Voor 2% gewijzigd door Canaria op 23-11-2006 21:25 . Reden: links gemaakt van foto's wegens veel te groot formaat ]
Verwijderd
Tis met het blote oog wel wat erger er kwam ook al iemand in een college naar me toe "oh heb jij daar ook al last van?!" maar ik zit er niet echt mee maarja als het vervangen kan worden waarom niet heVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:32:
Ik denk niet dat dat genoeg is om hem vervangen te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 15:02 ]
Verwijderd
Is het geen ranzige handen drek aKa huidvet dat achterblijft?Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:26:
[...]
trouwens ik gebruik mijn macbook nu zo;n maand of 2 en begin toch wel btje verkleuring te zien. zou ik hiermee terug moeten gaan? tis moeilijk om er een foto van te maken vind ik maar met het oog is het vooral van de zeikant goed te zien.
Kwam van de week ook iemand naar mij toe was het gewoon vuil

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Verwijderd
geen idee kennelijk weet jij er meer van hoe verwijder ik het danBallebek schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:41:
[...]
Is het geen ranzige handen drek aKa huidvet dat achterblijft?
Kwam van de week ook iemand naar mij toe was het gewoon vuil
Nou ik ga niet gelijk met allemaal chemicalien doen maar met zo'n btje vochtig microfiber doekje gaat het er iig niet afsjoweb schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:36:
Als die verkleuring niet simpel weg te poetsen is dan vervangen ze gewoon de topcase, althans bij mij wel (al had ik ook nog een haperende M toets).
ik wil ook geen nieuweEswip schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:23:
bel naar apple of ga naar een apple center... ik verwacht dat ze er wel wat mee doen.. maar je zal niet een totaal nieuwe krijgen
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 17:32 ]
Verwijderd
En waarom zou dat ons iets interesseren? Dit topic gaat over de macbook...Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:31:
Ik wacht nog even met upgraden van mijn macbook. Ben in onderhandeling voor een nieuwe lens voor mijn camera.
Dat is gewoon vuil, viezerikVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:26:
[...]
inderdaad zometeen zit je met legen handen!.. trouwens ik zoek nog een sleeve voro de 13 inchdie heb jij zeker nu niet over (A)? haha
[afbeelding]
[afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
dan zou ik het er dus zelf af moeten krijgen.. welk "middel" raad je me aan? ik vraag me trouwens af in wat voor cleanroom je werkt als je geen dinge je erop krijgt maargoed.
Verwijderd
iClean van monstercable.comVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:07:
[...]
dan zou ik het er dus zelf af moeten krijgen.. welk "middel" raad je me aan? ik vraag me trouwens af in wat voor cleanroom je werkt als je geen dinge je erop krijgt maargoed.
Verwijderd
Anders wachten er misschien mensen op mijn ervaringen. Dat hoeven zij nu dus nog niet te doen. Ontopic weer.orillion schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:55:
[...]
En waarom zou dat ons iets interesseren? Dit topic gaat over de macbook...
Verwijderd
Ik heb ook een schoonmaakmiddeltje voor LCD / TFT schermen, en de doek die ik daarvoor gebruik haal ik ook altijd even over mn toetsenbord / trackpad etc. Werkt prima, het is dus geen toeval dat een reinigingsmiddel voor beeldschermen daar ook goed voor isVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:07:
[...]
Verwijderd
Verwijderd
Ikzelf heb het middeltje in de Apple Store van Apeldoorn gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:51:
Okega ik dat proberen heb je toevallig een goed nederlands adres ervoor? of ben ik nu btje te lui haha
Veel suc6!
AirPort Expres ook dik in de aanbieding btw.. ze zullen wel de voorraad weg willen hebben zodat ze in januari een 802.11n model kunnen introduceren, met firmware updates voor C2D Macs
edit: het lukt wel op 1024x768 maar dat ziet er niet uit op een 1280x1024 tft
[ Voor 9% gewijzigd door Nero85 op 24-11-2006 12:43 ]
Dit topic is gesloten.