Zo gewoon?

Zet dus bij "Behoud randschikking", "Soort" aan

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Je kan op een Windows PC partition magic opstarten. Deze kan converteren naar FAT32. Heb ik gedaan op een externe schijf. Resultaat: 180GB aan gegevens voor 80% wegVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:19:
Kan mac os x, niet op NTFS schrijven?, mijn externe schijf zit voor 160GB vol met muziek, en ik heb echt geen zin voor die schijf te formateren, zodat ik een mac-filesystem heb.
Bestaat er geen trukje, zodat mac toch op ntfs kan schrijven? Op FAT32 (usb-stick) lukt dat wel, dus waarom zou het niet kunnen via ntfs?
Ik denk dat je me niet goed hebt begrepen... zal het wat beter uitleggen:Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 03:19:
Zo gewoon?
[afbeelding]
Als je alleen wil e-mailen en surfen is 512Mb voldoende. Als je meer dan dat wil is 1Gb heel erg aan te raden, 1Gb is voor gemiddeld gebruik denk ik voldoende (ik heb 1Gb) maar als je alles altijd soepel wil is 2Gb aan te raden denk ik. Ik ben zelf voor de 2x512Mb gegaan omdat ik deze 2e hands kon kopen voor €75. Als je moet kiezen zou ik voor de 1x1Gb gaan. Je schijnt het niet dual-channel alleen te merken bij 1) spellen 2) heel erg geheugen intensieve applicaties.paknaald schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:43:
Hoe geheugenintensief is werken op de Mac(Book)? Anders gezegd, hoeveel baat is er bij de overgang van 512MB naar 1GB en van 1GB naar 2GB?
Ze verkopen die beesten standaard met 2x 256MB; de overgang naar 2x 512MB bij Apple zelf is ongeveer net zo duur als los een 1024MB reepje halen. Als ik dat doe kan ik op termijn vel goedkoper naar 2GB, omdat ik dan niet twee nieuwe reepjes hoef te halen.
PSN: KeaveXL
Verwijderd
Random Shutdown Problem. Op te lossen door via software-update de laatste updates te installerenKeaveXL schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:11:
Ik heb dus een probleem met mijn macbook.
Als ik een tijdje op de accu werk dan val hij ineens uit.
Druk ik dan op de aan en uit knop, dan flikkert het scherm even en dan valt hij meteen weer uit voordat ik het 'dong' geluid van de macbook kan horen.
Zodra ik hem weer aan de netstroom hang werkt hij weer perfect.
Kent iemand dit probleem? Ik denk dat ik maar even contact op ga nemen met apple...
Nou ik heb de update net gedraaid.Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:13:
[...]
Random Shutdown Problem. Op te lossen door via software-update de laatste updates te installeren
Lijkt me niet het random shutdown probleem. Een vriend van me had dit probleem ook. Aan de magsafe werken geeft nooit problemen, maar op de accu gaat het fout. Hij is naar een Apple Centre gegaan, waar ze constateerden dat er iets mis was met de power manager ofzo. Volgens mij hebben ze hem toen gerepareerd, hij kan er iig nu ook gewoon op accu mee werken.KeaveXL schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:21:
[...]
Nou ik heb de update net gedraaid.
Na de update , dus toen hij weer was opgestart en zei dat de update geslaagd was.
Heb ik de magsage connector uit mn MB getrokken. Meteen daarop sloeg hij weer uit
[ Voor 11% gewijzigd door orillion op 05-11-2006 13:43 ]
Oke, ik had ook al op andere forums gelezen maar in dat geval ging het over een mbp dat het kan zijn dat de accu deffect is.orillion schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:42:
[...]
Lijkt me niet het random shutdown probleem. Een vriend van me had dit probleem ook. Aan de magsafe werken geeft nooit problemen, maar op de accu gaat het fout. Hij is naar een Apple Centre gegaan, waar ze constateerden dat er iets mis was met de power manager ofzo. Volgens mij hebben ze hem toen gerepareerd, hij kan er iig nu ook gewoon op accu mee werken.
[ Voor 5% gewijzigd door KeaveXL op 05-11-2006 14:13 ]
Probeer dat idd eerst.KeaveXL schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:10:
[...]
Oke, ik had ook al op andere forums gelezen maar in dat geval ging het over een mbp dat het kan zijn dat de accu deffect is.
Ik heb mijn apple via internet gekocht, kan ik dan gewoon een apple store inlopen en vragen of ze ernaar kunnen kijken? Of kost dat geld? Of kan ik beter apple bellen ?
Edit: Ik kan dit wel even proberen : http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319
Gedaan en dat hielp niks...orillion schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:37:
[...]
Probeer dat idd eerst.
Als het niet helpt, kan je naar een Apple Centre gaan, maar die hoeven je niet compleet gratis te helpen. Je kan hem ook via apple.nl->support->request service and parts opsturen aan Apple zelf.
Verwijderd
Is idd de accu ja, jammergenoeg zelf ook mogen meemaken met beide MB'sKeaveXL schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:10:
[...]
Oke, ik had ook al op andere forums gelezen maar in dat geval ging het over een mbp dat het kan zijn dat de accu deffect is.
[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 05-11-2006 17:37 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Matlab is er ook voor Linux en die versie zou op OS X draaien. Enige nadeel: je kan geen figuren meer openen (de Java stribbelt een beetje tegen).Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:16:
begrijp ik goed dat ik via bootcamp écht windows xp kan draaien??
ik bedoel: ik wil misschien een macbook kopen, maar ik heb voor studie bepaalde windows programma's nodig. Dat zijn dan dingen als pro engineer (3d cad), matlab etc.. dit zijn vrij zware programma's, windows specifiek. Kan dit gewoon draaien??
En werken ook alle usb accesoires gewoon waar windows drivers voor zijn, zoals dj-specifieke controllers en externe geluidskaarten??
bedankt!
Verwijderd
Maar die msi 12" laptops hebben dus dezelfde slappe grafische kaartVerwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:05:
een macbook pro wordt me sowieso veel te duur.. vind de normale macbook al prijzig ivm windows laptops.. de rede waarom ik evt een mac zou willen is omdat het voor muziekproductie en liveoptredens wel dé standaard is, maar verder werk ik eigenlijk altijd prima met een windows pc.
als een normale macbook dus niet toereikend is zoals hier wordt gezegd ga ik misschien toch maar gewoon voor een 12" msi windows laptopje voor <1000 euro..
Wat een onzin. Ballebek: je had beter kunnen en moeten weten dan dit. Wat een GMA950 mist is hardware T&L en hardware Vertex Shaders. De rest van de 3D-features die je in een moderne 3D accelerator vindt zijn ook in de GMA950 te vinden. Quake3, Half Life 2 en andere games uit die tijd doen het prima. (http://www.youtube.com/watch?v=SgRq_ddLJbs). Het is geen laptop voor gamers, maar was dat op zich al niet duidelijk? Stop in ieder geval met beweren dat je 'eigenlijk geen 3D dingen' kunt doen want het is simpelweg niet waar.Ballebek schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:35:
dickies: Ga voor de MacBook Pro aangezien je op de MacBook (zonder pro) eigenlijk geen 3D dingen kan doen omdat de chip daarvoor ontbreekt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Waardoor ik de helft van mijn games niet kan spelen.burne schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:39:
[...]
Wat een GMA950 mist is hardware T&L en hardware Vertex Shaders.
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet idd beter ja maar 3D CAD applicaties op een GMA950burne schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:39:
[...]
Wat een onzin. Ballebek: je had beter kunnen en moeten weten dan dit. Wat een GMA950 mist is hardware T&L en hardware Vertex Shaders. De rest van de 3D-features die je in een moderne 3D accelerator vindt zijn ook in de GMA950 te vinden. Quake3, Half Life 2 en andere games uit die tijd doen het prima. (http://www.youtube.com/watch?v=SgRq_ddLJbs). Het is geen laptop voor gamers, maar was dat op zich al niet duidelijk? Stop in ieder geval met beweren dat je 'eigenlijk geen 3D dingen' kunt doen want het is simpelweg niet waar.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ik heb eigenlijk een aanvullende vraag op de eerste vraag:Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:52:
Is het mogelijk om je Macbook dicht te klappen, weg te zetten en hem gebruiken met een externe monitor, toetsenbord en muis? Tevens nog een vraagje: Kun je er ook TWEE externe monitors op aansluiten?
[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 06-11-2006 19:10 ]
Ik weet wel zeker dat het bovenstaande niet hoeft te kloppen. Ik heb stage gelopen bij een faculteit waar men nieuwe notebooks ging uitzoeken voor het schooljaar daarop. Het ging hierbij om een opleiding die veelvuldig met 3D CAD programmatuur als Solidworks, Solidedge, etc. gaat werken. De videokaart van de huidige laptops trok het allemaal niet zo meer en dat was er eentje die stukken beter is op 3D gebied dan die Intel GMA950. De notebooks waar Intel videokaarten inzaten werden per direct afgekeurd omdat ze niet in staat waren een simpel demo'tje te draaien. De notebooks met de dedicated ATI videokaart (toen nog een 9000) kon het opzich wel trekken. Je moest ook hier niet teveel van het kaartje gaan vragen want dan trok hij de boel niet meer. Uiteindelijk is het ook weer afhankelijk van het gebruikte CAD pakket. Iets als AutoCAD kan een beetje 3D (het stelt echt geen ruk voor) en draait daarom wel goed. Een aantal 3D modelling/rendering programma's zijn sterk afhankelijk van de CPU en het geheugen waardoor je bij een computer met veel geheugen en CPU meer bereikt dan eentje met een hele goede videokaart. Roep dus niet meteen dat het gaat werken of dat het niet gaat werkenCyBeR schreef op maandag 06 november 2006 @ 03:07:
Maya is geen CAD app, Maya is een 3D modeling en rendering app. CAD shit gebruikt volgens mij nauwelijks 3D hardware, en zeker niet hardware die niet aanwezig is in een GMA950.
Dat doe ik ook niet, maar een vergelijking trekken tussen Maya en CAD (in het algemeen, met AutoCAD volgens mij toch als populairste) gaat een beetje scheef..ppl schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:07:
[...]
Roep dus niet meteen dat het gaat werken of dat het niet gaat werken
Verwijderd
Wil je een MacBook kopen? Niet meer tevreden met je Powerbook?Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:52:
Is het mogelijk om je Macbook dicht te klappen, weg te zetten en hem gebruiken met een externe monitor, toetsenbord en muis? Tevens nog een vraagje: Kun je er ook TWEE externe monitors op aansluiten?
Oops, my bad.. Dan zal het idd niet werken nee...F e r o x schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:10:
Dat werkt enkel op Windows ...
[ Voor 44% gewijzigd door MYST op 06-11-2006 22:53 ]
Het werkt ook prima op een mac. Op mijn stage hebben we net zo'n ding gekocht (maar dan Triplehead to go), en die werkt meteen na het inpluggen. Het driver cd'tje niet eens nodig gehad zelfs. Echt mooit spulF e r o x schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:10:
Dat werkt enkel op Windows ...
[ Voor 18% gewijzigd door DocB op 06-11-2006 22:38 ]
Verwijderd
Maya werkt sowieso slecht op de huidige apples omdat het nog een powerpc binary is. Sterker nog, de pas uitgekomen versie 8 (i.i.g na de launch van de intel macs) is nog steeds enkel powerpc. Iemand bij autodesk begrijpt het niet helemaal... of het is een 'mooie' manier om het product uit te faseren zodat straks alleen de windows versie overblijft.Ballebek schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:57:
[...]
Ik weet idd beter ja maar 3D CAD applicaties op een GMA950
Ik heb Maya op mijn MacBook geinstalleerd en het was geen pretje, daardoor heeft die gast uiteindelijk een MB Pro gepakt omdat het daarop wel helemaal soepel ging.
Ik had het over Windows en dan ook over de 2D omgeving van Maya (dat had ik er niet bij gezegd maar goed.)Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:54:
[...]
Maya werkt sowieso slecht op de huidige apples omdat het nog een powerpc binary is. Sterker nog, de pas uitgekomen versie 8 (i.i.g na de launch van de intel macs) is nog steeds enkel powerpc. Iemand bij autodesk begrijpt het niet helemaal... of het is een 'mooie' manier om het product uit te faseren zodat straks alleen de windows versie overblijft.
[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 07-11-2006 10:35 ]
ik heb ook een macbook met xp erop via bootcamp werkt gewoon goed hoor. ik doe (ook) een technische opleiding en werk met solidworks / inventor, autocad en deze werken gewoon goed hoor.Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:05:
een macbook pro wordt me sowieso veel te duur.. vind de normale macbook al prijzig ivm windows laptops.. de rede waarom ik evt een mac zou willen is omdat het voor muziekproductie en liveoptredens wel dé standaard is, maar verder werk ik eigenlijk altijd prima met een windows pc.
als een normale macbook dus niet toereikend is zoals hier wordt gezegd ga ik misschien toch maar gewoon voor een 12" msi windows laptopje voor <1000 euro..
[ Voor 5% gewijzigd door stavast op 07-11-2006 12:51 ]
Verwijderd
zit gewoon bij system prefs > network. Dan de actieve soort verbinding aanklikken (ethernet of airport)... tadaa!Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:09:
Weet er iemand hoe ik in macosx, allerlei info vind over netwerk?
Net zoals je in Windows: CMD - ipconfig gebruikt.
Zodat je de ip, gateway, etc... vind?
Terminal.app starten en 'ifconfig', 'netstat -r' en 'cat /etc/resolv.conf' tikken?Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:09:
Weet er iemand hoe ik in macosx, allerlei info vind over netwerk?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| Welcome to Darwin! laptop-wire:~ ruben$ ifconfig lo0: flags=8049<UP,LOOPBACK,RUNNING,MULTICAST> mtu 16384 inet6 ::1 prefixlen 128 inet6 fe80::1%lo0 prefixlen 64 scopeid 0x1 inet 127.0.0.1 netmask 0xff000000 gif0: flags=8010<POINTOPOINT,MULTICAST> mtu 1280 stf0: flags=0<> mtu 1280 en0: flags=8863<UP,BROADCAST,SMART,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500 inet6 fe80::216:cbff:fecc:bb5d%en0 prefixlen 64 scopeid 0x4 inet 172.16.0.10 netmask 0xffffff00 broadcast 172.16.0.255 ether 00:16:cb:cc:bb:5d media: autoselect (100baseTX <full-duplex,flow-control>) status: active supported media: autoselect 10baseT/UTP <half-duplex> 10baseT/UTP <full-duplex> 10baseT/UTP <full-duplex,hw-loopback> 10baseT/UTP <full-duplex,flow-control> 100baseTX <half-duplex> 100baseTX <full-duplex> 100baseTX <full-duplex,hw-loopback> 100baseTX <full-duplex,flow-control> 1000baseT <full-duplex> 1000baseT <full-duplex,hw-loopback> 1000baseT <full-duplex,flow-control> none en1: flags=8863<UP,BROADCAST,SMART,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500 ether 00:16:cb:ba:09:ee media: autoselect (<unknown type>) status: inactive supported media: autoselect wlt1: flags=41<UP,RUNNING> mtu 1500 fw0: flags=8863<UP,BROADCAST,SMART,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 2030 lladdr 00:16:cb:ff:fe:d6:54:b2 media: autoselect <full-duplex> status: inactive supported media: autoselect <full-duplex> laptop-wire:~ ruben$ netstat -r Routing tables Internet: Destination Gateway Flags Refs Use Netif Expire default chest.home.nutz.nl UGSc 16 45 en0 127 localhost UCS 0 0 lo0 localhost localhost UH 12 225207 lo0 169.254 link#4 UCS 0 0 en0 172.16/24 link#4 UCS 3 0 en0 chest.home.nutz.nl 0:12:17:b8:21:ce UHLW 17 21 en0 660 laptop-wire.home.n localhost UHS 0 80 lo0 172.16.0.109 0:14:51:1f:4e:72 UHLW 1 80 en0 796 172.16.0.255 link#4 UHLWb 1 8 en0 Internet6: Destination Gateway Flags Netif Expire localhost localhost UH lo0 localhost Uc lo0 localhost link#1 UHL lo0 link#4 UC en0 laptop-wire 0:16:cb:cc:bb:5d UHL lo0 link#5 UC en1 ff01:: localhost U lo0 ff02::%lo0 localhost UC lo0 ff02::%en0 link#4 UC en0 ff02::%en1 link#5 UC en1 laptop-wire:~ ruben$ cat /etc/resolv.conf domain nutz.nl nameserver 172.16.0.1 nameserver 62.177.144.11 nameserver 82.204.127.40 |
Verwijderd
Sorry hoor, maar een laptop koop je imo niet voor het uiterlijk. Koop dan gewoon een normale laptop. Krijg je veel betere specs voor dat geld.pt0x schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:27:
ok,
Ik wil binnenkort twee macbook pro's gaan kopen maar heb totaal geen behoefte aan MacOS.
Het liefst wil ik "Native" windows (XP/Vista) draaien op mijn laptop maar kan dit?
In de faq staat deze optie niet aangeschreven maar een nee antwoord staat er ook niet.
Waarom dan een mac? mooiste laptop die er te krijgen is op het moment. (punt)
kan het niet? is er dan iets in de planning om dit wel te laten lukken? desnoods met gehackte firmware.
Ik zou er niet aan beginnen...pt0x schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:27:
ok,
Ik wil binnenkort twee macbook pro's gaan kopen maar heb totaal geen behoefte aan MacOS.
Het liefst wil ik "Native" windows (XP/Vista) draaien op mijn laptop maar kan dit?
In de faq staat deze optie niet aangeschreven maar een nee antwoord staat er ook niet.
Waarom dan een mac? mooiste laptop die er te krijgen is op het moment. (punt)
kan het niet? is er dan iets in de planning om dit wel te laten lukken? desnoods met gehackte firmware.
Control+clickVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:30:
Hoi iedereen!
Mijn MacBook werkt weer.
Hoe gebruik ik mijn rechtermuisknop? In aMule bijvoorbeeld kan ik niks cancellen. Wie kan mij helpen?
je bedoeld dat het kan en dan native zonder OSX of bootcamp etc?Eswip schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:33:
[...]
Ik zou er niet aan beginnen...
Ja, je kan windows draaien op je macbook.. maar daar is het niet voor gemaakt, dus zal je altijd tegen problemen aanlopen denk ik. Wil je perse Windows draaien, dan zo ik niet voor een mac gaan.
Je hebt wel bootcamp nodig maar het is wel helemaal native (geen virtualisatie oid).pt0x schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:39:
[...]
je bedoeld dat het kan en dan native zonder OSX of bootcamp etc?
dan ga ik het wel op demo checken, bedankt voor het advies!
goed punt inderdaad. ik ga nog even nadenkentweak_dude schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:58:
[...]
Je hebt wel bootcamp nodig maar het is wel helemaal native (geen virtualisatie oid).
Snelheid zal wel dus wel goed zijn. Nadeel is wel dat het touchpad maar 1 knop heeft. In windows heb je die rechter muisknop nou eenmaal vaker nodig.
Met de nieuwe versie van bootcamp ook...?tweak_dude schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:58:
[...]
Je hebt wel bootcamp nodig maar het is wel helemaal native (geen virtualisatie oid).
Snelheid zal wel dus wel goed zijn. Nadeel is wel dat het touchpad maar 1 knop heeft. In windows heb je die rechter muisknop nou eenmaal vaker nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 07-11-2006 16:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
heel erg bedankt voor je reactie! hier heb ik wat aan! thanksstavast schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:49:
[...]
ik heb ook een macbook met xp erop via bootcamp werkt gewoon goed hoor. ik doe (ook) een technische opleiding en werk met solidworks / inventor, autocad en deze werken gewoon goed hoor.
het is alleen even wennen voor de rechtermuisknop, maar hier was een speciaal tooltje voor zodat de control click fungeert als rechtermuisknop. (weet niet zeker of het control was, want het is automatisme dat mijn vinger daar naar die knop grijpt.)
mijn vriendin heeft de msi s262. deze kost ook rond de 1200 euro. en ik denk dat je scherm iets wat aan de kleine kant gaat vinden met die 12" als je gaat werken met tekenprogramma's.
verder doe ik thuis het meeste op mijn gewone pc, gewoon omdat ik dit gewend ben. wel wil ik volgend jaar een imac gaan kopen.
Verwijderd
Is dit mogelijk? Iemand enig idee...???Flatwhite schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:02:
[...]
Ik denk dat je me niet goed hebt begrepen... zal het wat beter uitleggen:
In Finder in de map Films heb ik een aantal bestanden (*.avi) en mappen staan. Waneer ik weergave
lijst of kolommen kies dan worden alle bestanden geschikt op alfabet. Ik wil echter dat ze worden geschikt op type... kan dit?
In de Symbool weergave (Cmd-1) kun je dit doen door in de weergaveopties "Behoud rangschikking op: Soort", maar dat wist je waarschijnlijk al. In Lijst weergave (Cmd-2) kun je hetzelfde doen door te klikken op de kolom "Soort" (ook aan te zetten via weergaveopties). In Kolom weergave (Cmd-3) is dit alles voor zover ik weet niet mogelijk. Misschien dat dit wel mogelijk is in Path Finder.Flatwhite schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:41:
[...]
Is dit mogelijk? Iemand enig idee...???
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Verwijderd
Dit schijnt niet mogelijk te zijn volgens Hercules.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:50:
Ik heb ook nog 'n vraagje: kan ik een Hercules DJ Console pc versie gebruiken op mijn Macbook? In de tryout versie van Traktor wordt hij herkend, maar ik krijg hem niet werkend (d.w.z. dat ik de master niet van de monitor kan scheiden). Ik zou reuze tevreden zijn moest iemand een oplossing hiervoor kennen, want ik wil geen Bootcamp installeren.
Uhm, dit is het grote macbook topic...Sijmen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:25:
Ik ben gisteren de powerbrick van mijn PowerBook kwijt.. meteen gekeken op de Apple site, blijkt dat die dingen € 80 (!) kosten! Is dat niet wat veel? Mijnt telefoon was nog goedkoper
(de adapter uiteindelijk nog teruggevonden hoor, op school)
Canaria:MYST schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:30:
[...]
Uhm, dit is het grote macbook topic...
Trouwens denk ik dat het niet teveel is, goedkoper is misschien mogelijk, maar dan heb je wel geen zekerheid dat hij je powerbook niet sloopt... Dus dan beter 80euro betalen, ben je er de volgende keer ook voorzichtiger mee
Heb de adapter uiteindelijk dus terug.. maar nog steeds vraag ik me af waarom zon ding 80 euro moet kostenNu de MacBook is aangekondigd, sluit ik dit topic en kan de discussie worden voortgezet in [13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ
graag gedaanVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:07:
[...]
heel erg bedankt voor je reactie! hier heb ik wat aan! thanks
binnenkort maar es bij de machouse kijkenen dan maar wel via internet bestellen, kan 10% korting krijgen via tudelft.mac.nl
"Luie mensen worden ook moe!"
Er stond laatst in de meuktracker een firmware restoration CD van Apple. Misschien heb je daar wat aan?4POX schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:28:
ALs iemand nog de firmware van voor 1.1 heeft liggen hou ik me aanbevolen. Voor mijn gevoel gaat de accu nu echt te snel leeg. Gister een beetje surfen en met wat mensen bezig geweest met de printer instellingen en in een notime zat ik nog maar op 20 minuten.
Gaat mij nu iets te hard.
Dat zal dan alleen je gevoel zijn. Er is niets met powermanagement gebeurt in die firmware. Alleen de thermal monitoring is veranderd, en dan alleen nog in 'extreme' situaties.4POX schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:28:
Voor mijn gevoel gaat de accu nu echt te snel leeg.
Dat zullen dan wel de nieuwe MacBooks zijn.... laten we hopen dat vooral de verkleuringsproblemen, whine, mooing en hitteproblemen zijn opgelost...Pindkaas schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:23:
De apple stores zijn down.. we wachten op een update
Mijn excuses daarvoor danSijmen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:35:
[...]
Canaria:
[...]
Heb de adapter uiteindelijk dus terug.. maar nog steeds vraag ik me af waarom zon ding 80 euro moet kosten
Verwijderd
Vanwege de amazing opschuifbare stekkers, en het amazing compacte design!Sijmen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:35:
[...]
Canaria:
[...]
Heb de adapter uiteindelijk dus terug.. maar nog steeds vraag ik me af waarom zon ding 80 euro moet kosten
Ik zie eerlijk gezegd ook het nut niet in van een C2D processor in een MacBook. Misschien word het wel een iPhoneTha BasZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:01:
Weten jullie dit zeker dan?
Denken jullie dat Appl hun notebook-range zo dichtbij elkaar zet?
Zou wel matig zijn... Heb mijn Macbook net een week....
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Ik 2 maanden ofzo.LaZZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:22:
[...]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Onzin. De C2D CPU is juist zuiniger. De tempratuur zal dan ofwel gelijk blijven, ofwel een ietsje dalen. Veel valt er in ieder geval niet van te merken.nickvd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:28:
Ik heb hem nu 3 weken, overigens vind ik het niet zo erg als het alleen een cpu upgrade zou zijn.
Deze cpu benut ik nog niet eens volledig, en het zorgt toch alleen maar voor meer warmte.
Daar wachten ze wel mee tot macworld...magnifor schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:41:
Het kan ook een iPhone zijn of een Ipod met touchscreen.
Verwijderd
Dan stuur je m toch gewoon terug?LaZZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:22:
[...]
Verwijderd
Die zal hoe dan ook in een keynote speech worden gestoptmagnifor schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:41:
Het kan ook een iPhone zijn of een Ipod met touchscreen.
Verwijderd
En? Word je huidige Macbook dan opeens langzamer?LaZZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:22:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Eswip op 08-11-2006 14:45 ]
Nee maar het is altijd matig als je een week later voor hetzelfde geld een sneller systeem koopt.Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
[...]
En? Word je huidige Macbook dan opeens langzamer?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ze moeten de macbook wel updaten ivm de concurentie.. De macbook is alwer een half jaar oud, dus is een upgrade niet meer dan normaal. Waarschijnlijk is de videokaart voor de macbook pro voldoende reden voor mensen om toch wat meer geld uit te geven.Gerco schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:48:
Yay! De 1299 versie komt nu standaard met 1GB, waardoor een upgrade naar 2GB toch wel heel betaalbaar word (€168,98 in de onderwijsstore). Een upgrade van de HD is niet eens meer nodig, want er zit al 80GB in
Ik vind het alleen wel vreemd dat de MacBook al zo snel geupgrade is. Ik kan, op het scherm na, nog weinig redenen meer vinden om een MacBook Pro te kiezen. Het leek me logischer om de MB met een CoreDuo en de MB Pro met een Core2Duo uit te rusten, gelukkig werk ik niet voor Apple.
Verwijderd
5 maanden bedoel je zeker? De eerste generatie Macbook is namelijk al 5 maanden oud.LaZZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:45:
[...]
Nee maar het is altijd matig als je een week later voor hetzelfde geld een sneller systeem koopt.
Ik heb hem trouwens bij een Apple-dealer gekocht dus betwijfel of ik hem kan ruilen...
wat dacht je van de completely useless* videokaart in de macbook?Gerco schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:48:
Yay! De 1299 versie komt nu standaard met 1GB, waardoor een upgrade naar 2GB toch wel heel betaalbaar word (€168,98 in de onderwijsstore). Een upgrade van de HD is niet eens meer nodig, want er zit al 80GB in
Ik vind het alleen wel vreemd dat de MacBook al zo snel geupgrade is. Ik kan, op het scherm na, nog weinig redenen meer vinden om een MacBook Pro te kiezen. Het leek me logischer om de MB met een CoreDuo en de MB Pro met een Core2Duo uit te rusten, gelukkig werk ik niet voor Apple.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Yep, jammer dat ik niet 2 maanden langer heb gewacht. Maarja, je kan niet alles hebben.nickvd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:46:
Enigste verschil is dus 64 bit ondersteuning, 2x zoveel ram, 20 gb schijfruimte meer en andere config opties.
Gezien je signature en icon snap ik niet waarom je die kaart useless vind. Iemand met zo'n enorme berg consoles gaat toch zeker niet op een PC/Notebook gamen?Phusebox schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:50:
wat dacht je van de completely useless* videokaart in de macbook?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq