Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Naja, het zou ook simpel te testen moeten zijn, hand langs een zwarte achtergrond bewegen en dan een foto maken: 1 hand zichtbaar aan het einde van de beweging is 2e gordijn, 2 handen zichtbaar aan begin+einde zou dus beteken dat de 1e flist valt nadat de spiegel is geklapt. Wat denk ik niet zo is.
Kaartje zit erin. Maar steekt de knop nu naar buiten? Of zit die ook naar beneden? Als het goed is, is de bovenkant van de knop even hoog als de CF kaart.zonoskar schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:46:
Bij mijn ouders zit het CF-kaart-eject-knopje in de onderste positie vast. Je kunt dus de CF kaart er niet meer uithalen. De kaart zit goed in de camera gedrukt en er kunnen foto's genomen worden, maar niet meer ejecten dus. Is daar een simpele oplossing voor?
De CF kaart kun je ook prima zonder die knop uit je camera trekken. Ik heb het net even met mijn 20D geprobeerd, en daar was het geen probleem.
(Neemt niet weg, dat het natuurlijk niet klopt)
This footer is intentionally left blank
De knop zit dan naar beneden. Het kaartje kun je idd gewoon eruit trekken, maar het zou handiger zijn als het knopje weer werkte. Is dit eenvoudig te verhelpen, of moet de cam terug voor reparatie?ajhaverkamp schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:50:
Kaartje zit erin. Maar steekt de knop nu naar buiten? Of zit die ook naar beneden?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bespaar je de moeite, er is maar 1 flits tijdens de opname, dus de ander is een pre-flash._ferry_ schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:49:
Naja, het zou ook simpel te testen moeten zijn, hand langs een zwarte achtergrond bewegen en dan een foto maken: 1 hand zichtbaar aan het einde van de beweging is 2e gordijn, 2 handen zichtbaar aan begin+einde zou dus beteken dat de 1e flist valt nadat de spiegel is geklapt. Wat denk ik niet zo is.
Zie flash bijbel http://photonotes.org/articles/eos-flash/ voor een uitgebreid antwoord.
{signature}
Als er nog garantie op zit, dan zelf niet gaan lopen prutsen. Dus terugsturen....zonoskar schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:19:
[...]
De knop zit dan naar beneden. Het kaartje kun je idd gewoon eruit trekken, maar het zou handiger zijn als het knopje weer werkte. Is dit eenvoudig te verhelpen, of moet de cam terug voor reparatie?
This footer is intentionally left blank
Eigenlijk is het een 350D en de garantie is al afgelopen...ajhaverkamp schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:35:
Als er nog garantie op zit, dan zelf niet gaan lopen prutsen. Dus terugsturen....
Morgen bij de Dixons ga ik mijn pakketje ophalen.
Een EOS 400D met de kitlens en een Tamron 70-300
Een 2 Gb Ultra II kaartje
3 jaar val-, stoot- en waterschade garantie (ook voor de lensen!) Nee, is niet aangesmeerd, ik ken mezelf, en ik wil dat pakket erbij hebben!
En een tas waarschijnlijk, maar weet nog niet welke ik ga nemen..
Heb er ontiegelijk veel zin in!
Veel plezier ermee, maar dat gaat ongetwijfeld lukkenendless schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:36:
Eindelijk, na ruim 1,5 jaar twijfelen en geld tekort hebben, ga ook ik een spiegelreflex halen.
Morgen bij de Dixons ga ik mijn pakketje ophalen.
Een EOS 400D met de kitlens en een Tamron 70-300
Een 2 Gb Ultra II kaartje
3 jaar val-, stoot- en waterschade garantie (ook voor de lensen!) Nee, is niet aangesmeerd, ik ken mezelf, en ik wil dat pakket erbij hebben!
En een tas waarschijnlijk, maar weet nog niet welke ik ga nemen..
Heb er ontiegelijk veel zin in!
Check voor fototassen het Centraal Fototas Topic - Deeltje 2
Bij de Mediamarkt zag ik de EOS 400d kit liggen met de standaard 18-55 lens, de 55-200 lens en een batterijgrip. Dat alles voor 999 euro. Lijkt mij een goede aanbieding, omdat ik alleen Foto Konijnenberg kan vinden waar de set ook 999 euro kost. Ik heb even het demo model van de camera in handen gehad en hij ligt erg fijn in de hand. Nu moet ik de camera wegens een handicap (heb ik al sinds mijn geboorte, dus ik ben er heel handig mee en vind voor ieder probleem wel een oplossing
De 400d zal qua zoomen (dus aan de lens draaien) niet zoveel zwaarder zijn denk ik. Zijn er mensen die dat kunnen bevestigen? Het demo model bij de MM had namelijk een beveiligingsstrip om de lens, dus ik kon er niet aan draaien.
De camera zal een vervanging gaan worden voor mijn Powershot S2. Ik wil graag mooiere foto's gaan maken en denk dat ik wel toe ben aan een dSLR. Helemaal leuk is dat je er een workshop voor 25 euro bij krijgt van Canon. Dus dat ik ook prima geregeld.
Is de 55-200 lens ook een goede vervanging voor de 12x zoom die de Powershot S2 heeft, want ik gebruik deze 12x zoom erg vaak? Ik wil geen camera hebben die minder zoomen kan. Ikzelf reken nog steeds in nummers (3x, 12x, 4x, etc), niet in mm, dus vandaar de vraag.
Hoe lang kan de batterij mee? Ik ga op vakantie met de tent weg, dus hij moet wel vrij lang meegaan, want een echte oplaad mogelijkheid is er niet in een tent. In de auto opladen is dan wel een mogelijkheid. Het zal toch hopelijk niet zo zijn dat ik 10 accu's mee moet nemen voor 2 weken vakantie.
Momenteel waren dat de dingen waarover ik nog een beetje zat te tobben of ik die set bij de MM wel of niet aan moet schaffen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Mag ik heel eerlijk zijn? Waarom begin je aan een camera waar je vele honderden euro's nog in gaat pompen als je zelfs de absolute basis nog niet kent? Je hebt geen idee van brandpunten, zoomverhoudingen, lenzen, etc als ik dit zo zie. Daarnaast zorgt een dSLR er écht niet automagisch voor dat je mooiere foto's neemt, sterker nog, een S2IS is een uitermate respectabele camera waar je mintens zulke mooie platen mee kunt schieten. Je zult door de hogere complexiteit mogelijk zelfs achteruit gaan in je foto's omdat je in het begin meer bezig bent met de camera dan je compositie bijvoorbeeld.rimave schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:16:
Is de 55-200 lens ook een goede vervanging voor de 12x zoom die de Powershot S2 heeft, want ik gebruik deze 12x zoom erg vaak? Ik wil geen camera hebben die minder zoomen kan. Ikzelf reken nog steeds in nummers (3x, 12x, 4x, etc), niet in mm, dus vandaar de vraag.
Een dSLR is niet zaligmakend, je zult toch echt enig idee moeten hebben waarmee je bezig bent. Als ik dan naar je vragen kijk, dan vraag ik me sterk af of een dSLR echt wat voor je is. Als ik eerlijk ben denk ik zelf dat je er nog niet aan te bent...Ik wil graag mooiere foto's gaan maken en denk dat ik wel toe ben aan een dSLR.
Reken op een 500 shots grofweg, maar accu's kosten je de kop niet als je thirdparty's neemt.Hoe lang kan de batterij mee? Ik ga op vakantie met de tent weg, dus hij moet wel vrij lang meegaan, want een echte oplaad mogelijkheid is er niet in een tent. In de auto opladen is dan wel een mogelijkheid. Het zal toch hopelijk niet zo zijn dat ik 10 accu's mee moet nemen voor 2 weken vakantie.
[ Voor 101% gewijzigd door neographikal op 27-01-2007 11:32 ]
@neo: beetje je post aanpassen he
Ik vind fotografie een leuke bezigheid en mag er ook graag mee experimenteren. Alleen ik zal er geen honderden euro's aan uitgeven. Nu nog niet in ieder geval.neographikal schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:27:
![]()
ik volg je niet, de weerstand van het zoomen wordt bepaald door de lens en niet door de body?
[...]
Mag ik heel eerlijk zijn? Waarom begin je aan een camera waar je vele honderden euro's nog in gaat pompen als je zelfs de absolute basis nog niet kent? Je hebt geen idee van brandpunten, zoomverhoudingen, lenzen, etc als ik dit zo zie. Daarnaast zorgt een dSLR er écht niet automagisch voor dat je mooiere foto's neemt, sterker nog, een S2IS is een uitermate respectabele camera waar je mintens zulke mooie platen mee kunt schieten. Je zult door de hogere complexiteit mogelijk zelfs achteruit gaan in je foto's omdat je in het begin meer bezig bent met de camera dan je compositie bijvoorbeeld.
[...]
Een dSLR is niet zaligmakend, je zult toch echt enig idee moeten hebben waarmee je bezig bent. Als ik dan naar je vragen kijk, dan vraag ik me sterk af of een dSLR echt wat voor je is. Als ik eerlijk ben denk ik zelf dat je er nog niet aan te bent...
[...]
Reken op een 500 shots grofweg, maar accu's kosten je de kop niet als je thirdparty's neemt.
Ik loop namelijk tegen beperkingen aan met mijn huidige camera. Vaak kan ik de camera in M-mode niet goed genoeg instellen om een leuke foto te krijgen.
Zo wilde ik afgelopen dinsdag de vogels gaan fotograferen die aan de voederbal hingen bij ons in de tuin. Deze hangt vlakbij het raam. Ik moest van binnen in huis fotograferen om de volgens niet weg te jagen. Het was die dag bewolkt. In de Auto mode maakte de S2 de vogels donker. Dus ik heb hem op M mode gezet. Hiermee ging het redelijk, maar als ik de vogels duidelijker in beeld wil hebben dan wordt de achtergrond te licht, overbelicht zeg maar. De lucht wordt compleet wit. Beelden zeggen meer dan worden, dus hier zijn de beste foto's van die dag.
Ook met mijn foto's in de dierentuin liep ik tegen dit probleem aan. Deze staan ook in het album 'Animals'. De S2 kan op zich prima foto's maken, maar bij wat donkerder weer loop ik tegen problemen aan.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dan ben je bij een dSLR al helemaal aan het verkeerde adres....rimave schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:00:
[...]
Ik vind fotografie een leuke bezigheid en mag er ook graag mee experimenteren. Alleen ik zal er geen honderden euro's aan uitgeven. Nu nog niet in ieder geval.
Een dSLR heeft geen instelling meer dan de S2IS in de M stand hoor, diafragma, sluitertijd en iso.......Ik loop namelijk tegen beperkingen aan met mijn huidige camera. Vaak kan ik de camera in M-mode niet goed genoeg instellen om een leuke foto te krijgen.
Nee, da's waar. Maar de 400d gaat verder qua ISO instellingen en meer F-waardes. Mijns inziens maakt een dSLR wel mooiere foto's door de gebruikte techniek tegenover een digtale compact camera.neographikal schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:02:
Een dSLR heeft geen instelling meer dan de S2IS in de M stand hoor, diafragma, sluitertijd en iso.......
Het is persoonlijk hoeveel iedereen aan een camera uit wil geven en het hangt ook helemaal af wat je met de camera van plan bent. Dat je aangeeft dat ik dan bij een dSLR aan het verkeerde adres ben vind ik wel erg kortaf.
Verwijderd
Je loopt hier tegen het dynamisch bereik van de camera aan, voorzover mij bekend is een reflex niet zoveel beter op dat punt. (ik heb een 10D dus loop misschien wat achter)rimave schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:00:
[...]
Ik loop namelijk tegen beperkingen aan met mijn huidige camera. Vaak kan ik de camera in M-mode niet goed genoeg instellen om een leuke foto te krijgen.
Zo wilde ik afgelopen dinsdag de vogels gaan fotograferen die aan de voederbal hingen bij ons in de tuin. Deze hangt vlakbij het raam. Ik moest van binnen in huis fotograferen om de volgens niet weg te jagen. Het was die dag bewolkt. In de Auto mode maakte de S2 de vogels donker. Dus ik heb hem op M mode gezet. Hiermee ging het redelijk, maar als ik de vogels duidelijker in beeld wil hebben dan wordt de achtergrond te licht, overbelicht zeg maar. De lucht wordt compleet wit. Beelden zeggen meer dan worden, dus hier zijn de beste foto's van die dag.
Ook met mijn foto's in de dierentuin liep ik tegen dit probleem aan. Deze staan ook in het album 'Animals'. De S2 kan op zich prima foto's maken, maar bij wat donkerder weer loop ik tegen problemen aan.
Voor de rest is het toch een kwestie van WETEN wat je doet, i.p.v. dure spullen kopen in de vage hoop dat die weten wat jij wil.
Nee, hoor. Volgens mij is de kwaliteit o.a. zo slecht omdat er digitale zoom is gebruikt en omdat de sluitertijden voor deze focal length nogal laag is (ondanks de IS).Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:25:
Je loopt hier tegen het dynamisch bereik van de camera aan, voorzover mij bekend is een reflex niet zoveel beter op dat punt.
Ik heb zelf de S2 en sta soms nog steeds verbaasd over het resultaat wat hier uit kan komen. Hogere ISO's zijn idd wat problematisch.
Als je voor jezelf bedacht hebt dat je daar aan voldoet, dan moet je met een gerust hart een Dslr kopen, want ze zijn gaaf
- dSLR iets minder ruis, omdat ie een grotere sensor heeft
- dSLR kan lenzen wisselen (moet je dus wel erbij kopen voor een paar honderd euro per stuk, en lenzen wisselen is onhandig).
- dSLR is veel groter en zwaarder
- dSLR is sneller (maar het met de hand instellen kan ook langzaam zijn)
- dSLR doet wat langer met zn accu
- Bij een dSLR zoom je door de lens te draaien, bij een compact door op een knopje te drukken
Ik zou niet weten waarom die foto's van die vogels mooier zouden worden met een dSLR? er zit op zich een beetje ruis in je fotos, dat zou iets minder zijn bij een dSLR, maar het blijft gewoon een moeilijke foto, als je zo weinig licht hebt.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik had die foto's niet bekeken.djengizz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:44:
[...]
Nee, hoor. Volgens mij is de kwaliteit o.a. zo slecht omdat er digitale zoom is gebruikt en omdat de sluitertijden voor deze focal length nogal laag is (ondanks de IS).
Ik heb zelf de S2 en sta soms nog steeds verbaasd over het resultaat wat hier uit kan komen. Hogere ISO's zijn idd wat problematisch.
Lijkt erop dat er flink gecropt is en met een beetje beweging erbij worden het matige plaatjes.
ah, vandaar de 35mm equivalent van meer dan 2000mm!djengizz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:44:
[...]
Nee, hoor. Volgens mij is de kwaliteit o.a. zo slecht omdat er digitale zoom
It sounds like it could be either bad hardware or software
Ik kan je verzekeren dat , tenzij je in het gebied komt waar je écht het onderste uit de kan trekt, een goede prosumer maar amper onder doet.rimave schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:16:
Nee, da's waar. Maar de 400d gaat verder qua ISO instellingen en meer F-waardes. Mijns inziens maakt een dSLR wel mooiere foto's door de gebruikte techniek tegenover een digtale compact camera.
Als jij geen eens een paar honderd naast de body uit wil geven, dan ben ik niet kortaf, maar realistisch. Tas, accu's, lensje zus, lensje zo, flitsertje erbij, gripje is mogelijk toch ook wel prettig en tja, dan wil je nog op vakantie en dan blijkt dat een statief soms ook wel prettig is. En ja, zo ga je door. Met alleen de body ben je er domweg niet; als je die illusie hebt na je ervaring met de S2IS (waarbij je een compleet pakket in handen hebt), dan nuanceer ik die bij deze toch enigzins. Daarbij merk ik dan een gebrekkige kennis van de fotografische basis, waardoor ik me afvraag of je echt wel wat aan die camera hebt.Het is persoonlijk hoeveel iedereen aan een camera uit wil geven en het hangt ook helemaal af wat je met de camera van plan bent. Dat je aangeeft dat ik dan bij een dSLR aan het verkeerde adres ben vind ik wel erg kortaf.
Maar hell, als jij het voor jezelf kunt verantwoorden, prima. Maar kijk mij dan niet vreemd aan als ik je rechtvaardiging voor de aankoop op basis van je argumenten nogal nuanceer. Een aantal snijden nl. amper hout, maar ik ben er niet om jou te vertellen hoe jij je geld uit moet geven
Als je er vrede mee hebt: doen!
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 27-01-2007 16:18 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
-
Ben van plan een EOS 400D aan te schaffen. Lees veel verschillende meningen over de kitlens (de 18-85 mm). Ik twijfel of het verstandig is alleen de body te kopen en daarnaast een losse lens ?? .
Ik heb de volgende lezen op mijn lijst staan:
- Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM
- Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 USM iS
- Canon EF 28-105mm F/3.5-4.5 II USM
Zelf neig ik naar de EF 17-40mm, maar die kost vrij veel en eigenlijk moet er nog eentje bij omdat het bereik beperkt is (lijkt me) (de EF 28-105mm ??) ..

Wat denken jullie ???
groeten Mark
Daar had je vraag eigenlijk in gemoeten, maar lees eerst even de TS door
Zal dadelijk maar eens mijn sig aan gaan passen
Verwijderd
Check eens de Tamron 17-50. Net iets meer bereik als de 17-40, kost wat minder, en levert zeer strakke platen op.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:48:
Ik zoek eigenlijk een goede "allround" lens, liefst groothoek.
Kijk ook eens naar de Sigma 17-70mm. Meer bereik dan de Tamron en Canon, net zo scherp.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:48:
Ik zoek eigenlijk een goede "allround" lens, liefst groothoek.
Waar het mij vooral om gaat is de snelheid van de camera. Opstarten, maar vooral wegschrijven van foto's op de kaart. Dingen als een groter scherm, ISO in je viewfinder en wat extra pixeltjes lijken me ook wel handig. Is dit de moeite waard, of kan ik die 400 euro beter investeren in wat mooier glaswerk? Ik heb nu de kitlens, een 18-200 en een 70-300 van Tamron, en de 50mm 1,8 van Canon.
Sorry, moet je teleurstellen maar dat heeft de 400d ook nog nietKurkentrekker schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:06:
ISO in je viewfinder

In jou geval zou ik voor een 2ehands 20D of glas natuurlijk gaan.
Als je eenmaal betere grip gewend bent dan de 400d dan lijkt t mij niet echt een leuke stap achteruit. Heb zelf een 400D en ben er ook tevreden over alleen ik mis t robuuste + lompheid. Ik denk dat ik iets te veel gespeeld (verwend) heb met DSLR's uit hogere klassen. Mocht je "klein" juist fijn vinden dan is de 400d natuurlijk prima
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 28-01-2007 17:07 ]
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Groet, Henk
Ik moet eens gaan lezen

Je kan dus gewoon je lens erop gebruiken. Je EZ-flitser kan je ook gewoon gebruiken, alhoewel de samenwerking tussen je 430EZ en een 400D is niet zo goed als tussen een EX-flitser en een 400D.
[ Voor 33% gewijzigd door Shaggy_NL op 28-01-2007 23:42 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Waar ik me echter een beetje over verbaas is de functie die het mogelijk maakt om RAW+JPG te schieten. Als ik alleen RAW schiet, dan kan ik daar met ExifTool de embedded Jpeg uithalen, die ongeveer 350KB groot is (ISO100), en ergens rond de 1900*1200 pixels groot. Niet zo best dus, maar werkbaar. Mijn CR2 bestand is dan ongeveer 8MB groot.
Als ik nu RAW+JPG schiet, dan heb ik én een JPG bestand van 2,5MB, én een CR2 bestand van 10-11MB. Als ik daar dan de embedded JPG uit haal, dan krijg ik wel een 10 megapixel JPG terug.
Wat is nu mijn probleem? Als ik dus alleen RAW schier, kost een foto mij 8 MB. Als ik er ook JPG bij schiet, dan kost het mij ineens 10,5+2,5=13MB. Waar is die extra 2,5 MB voor? Het scheelt me wel ongeveer 25% op mijn geheugenkaart, terwijl het volgens mij alleen maar 'dubbele' data is. De JPG staat er zowel los, als embedded in de CR2 op.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
[ Voor 5% gewijzigd door Def_P op 03-02-2007 23:41 ]
I, for one, like Roman numerals
Over die JPG voor thumbnail view: Er zit ook nog een JPG plaatje in van enkele honderd pixels die echt als thumbnail moet dienen. Deze wordt weergegeven op de camera, en als je je foto's in een mapje bekijkt als thumbnails.
En dat kan dus blijkbaar niet. Dus je zal de keus moeten maken om óf voor RAW en bijbehorende flexabiliteit te gaan en de kleinere embedded thumbnail, óf de RAW+JPG maar dan ben je gewoon veel meer ruimte kwijt.Kurkentrekker schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:57:
Maar dan rolt er ALLEEN een RAW uit met een JPG bestand van 1900 pixels breed embedded, welke dan ook nog redelijk gecomprimeerd is. Ik wil een RAW bestand mét een JPG van 10 MP, maar dan niet twee keer zegmaar, dat is zonde van de ruimte op mijn kaart.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Ben je hier al verder mee? Jouw combinatie wil ik ook aanschaffen binnen afzienbare tijd.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:52:
Zijn er meer mensen met een Canon 400D en Sigma 17-70mm die wel eens (geregeld) een err99 krijgen?
Het schijnt wel een bekend en onoplosbaar probleem te zijn.
Het zou te maken hebben met de communicatie tussen lens en camera. En dan metname tussen sigma en canon..
Best wel zaad eigenlijk! Ik hoop dat ze dit probleem toch nog met een firmware kunnen oplossen of kunnen verminderen want het is behoorlijk irritant!
Is zoiets garantie? Of geldt dat alleen voor de lens (bij Sigma) en voor de camera (bij Canon) en juist niét op de combinatie?
Je kan redelijk gerust je aankoop doen hoor. Er zijn hier best een aantal mensen met een 400D icm. een 17-70 zonder problemen, en daar hoor ik zelf ook bijmultilul schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:31:
[...]
Ben je hier al verder mee? Jouw combinatie wil ik ook aanschaffen binnen afzienbare tijd.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nog even OT: (ja, objectieven!)
naar de Tokina 16-50 ben ik heel beniewd omdat ik verwacht met dat bereik goed uit de voeten te kunnen. Maar de Sigma 17-70 biedt volgens mij een leuk bereik voor beginners en een gunstige prijs/prestatie.
Ontopic over objectieven kan je hier bijna niet doen, tenzij je iets specifiek moet weten voor een400D. Je eerdere vraag over die error is prima, maar andere lens verhalen moeten toch echt in het betreffende topic daarvoor, dus niet hier.multilul schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:51:
OK, dank voor de info over de 400D / Sigma 17-70 combinatie. Gewoon doen dus!
Nog even OT: (ja, objectieven!)
naar de Tokina 16-50 ben ik heel beniewd omdat ik verwacht met dat bereik goed uit de voeten te kunnen. Maar de Sigma 17-70 biedt volgens mij een leuk bereik voor beginners en een gunstige prijs/prestatie.
Ja, OT == on topicOntopic over objectieven kan je hier bijna niet doen, tenzij je iets specifiek moet weten voor een400D. Je eerdere vraag over die error is prima, maar andere lens verhalen moeten toch echt in het betreffende topic daarvoor, dus niet hier.
[ Voor 10% gewijzigd door Rob Z op 05-02-2007 18:11 ]
ja dat snap ik, maar ik geef dus aan dat wat je na OT typt niet ontopic is. Wat jij in je post typte hoort gewoon in het lenzen topic thuis
[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 05-02-2007 19:32 ]
Guys, beetje ontopic blijven dan maar he?
Bericht hierboven
Speedlite C.Fn03 op 1 (TTL) zetten.
Jammer dat de 400D die optie zelf niet heeft in tegenstelling tot z'n grotere broers.
edit: werkt op m'n 580EX, kan niet verifieren of de andere Speedlites dezelfde C.Fn's hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door coorz op 10-02-2007 15:13 ]
IR heb je weinig aan omdat je camera daar niet erg gevoelig voor is.Toff schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:54:
@coorz: Mijn 430EX heeft onder C.Fn-04 de optie om dat irritante rode hulplicht uit te schakelen en dat heb ik heel snel gedaan. Liever een onscherpe foto dan grimassen van mensen. Voor foto's zonder personen of met modellen is het wellicht bruikbaar, maar dat hulplicht is dodelijk voor de spontaniteit imo. Was het maar echt IR.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Hangt er helemaal vanaf wat voor film ik er in stop...Kanarie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:03:
[...]IR heb je weinig aan omdat je camera daar niet erg gevoelig voor is.
* Kanarie kijkt naar topictitelToff schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:43:
[...]
Hangt er helemaal vanaf wat voor film ik er in stop...
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Mijn zus heeft gister een Canon eos 400D gekocht, nu heeft ze de accu opgeladen maar ze krijgt de camera niet aan. Als boven het on/off knopje word omgezet gebeurt er verder niks. Moet mijn zus wachten tot haar cursus om die camera aan te krijgen of werkt hij echt niet.
Alvast bedankt
Hallo!
Als ze verwacht wat op het schermpje te zien, dan moet ze de handleiding eens lezenYoramScheer schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:29:
Ik heb een vraagje.
Mijn zus heeft gister een Canon eos 400D gekocht, nu heeft ze de accu opgeladen maar ze krijgt de camera niet aan. Als boven het on/off knopje word omgezet gebeurt er verder niks. Moet mijn zus wachten tot haar cursus om die camera aan te krijgen of werkt hij echt niet.
Alvast bedankt
Als je de ontspanner indrukt en het ding doet niks, dan issie stuk
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
LCD gaat altijd aan als je de camera aanzet. De 1ste keer moet je de tijd/datum instellen.YoramScheer schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:29:
Ik heb een vraagje.
Alvast bedankt
Lijkt me defect; snel terugbrengen!
Als je afdrukt en hij maakt geen foto en laat dat niet zien dan is er echt wat mis en kan je beter teruggaan jacoorz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:55:
[...]
LCD gaat altijd aan als je de camera aanzet. De 1ste keer moet je de tijd/datum instellen.
Lijkt me defect; snel terugbrengen!
Hallo!
Verwijderd
Ik heb gisteren ook maar een 400D aangeschaft. Nu staat er op de doos een sticker met een actie voor een 512 kaartje. De pest is dat die tot het einde 2006 liep. Zijn er ervaringen dat Canon daar coulant mee is? Zo ja, hoe te handelen? Tevens zie ik elke keer van die cursussen voorbij komen. Ik heb geen sticker of voucher daarvoor. Is daar op de één of andere manier aan te komen? Alvast bedankt.
op de canon site staat vermeld dat de actie met cf kaartjes idd is afgeschaft. daar staat ook meer info over de fotografie cursus. de link staat op een van de voorgaande pagina's meen ik.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:20:
Excuus heren/dames als ergens de vraag al gesteld is.
Ik heb gisteren ook maar een 400D aangeschaft. Nu staat er op de doos een sticker met een actie voor een 512 kaartje. De pest is dat die tot het einde 2006 liep. Zijn er ervaringen dat Canon daar coulant mee is? Zo ja, hoe te handelen? Tevens zie ik elke keer van die cursussen voorbij komen. Ik heb geen sticker of voucher daarvoor. Is daar op de één of andere manier aan te komen? Alvast bedankt.
je kan natuurlijk altijd je bonnetje opsturen naar canon, you never know
Verwijderd
Ik heb een vraag betreft een aankoop van een Eos 400D. Ik heb vernomen dat er een actie geld via bepaalde dealers waarin een Eos 400D koper voor 25euro kan meedoen aan een workshop van het NIDF over digitaal fotograferen.
Voor mij als beginnende hobbyfotograaf zou dit een ideale lesmogelijkheid zijn, alleen op deze site staat: Wanneer u tussen 15 november 2006 en 31 maart 2007 een nieuwe Canon EOS 400D camera bij een van de aan de Actie deelnemende dealers koopt, kunt u zich via www.NIDF.nl inschrijven voor een EOS 400D Workshop Digitale Fotografie bij het NIDF (Nederlands Instituut Digitale Fotografie).
(http://cap.canon.nl/cci/workshop400d/index.html)
Ik ben er inmiddels al achter dat de meeste prijsvechters de Internationale of Duitse versie verkopen waar je dus geen aanspraak kan maken op deze cursus.
Heeft iemand van jullie wellicht een idee waar ik ongeveer de goedkoopste Nederlandse versie kan kopen zodat ik mee kan doen aan deze cursus?
Zijn die 8GB Transcend 120x goede geheugen kaartjes voor de 400D?
Ik heb voor mijn aankoop gemaild met het NIDF of de mediamarkt aan deze actie mee doet. Volgens dat mailtje doen alle nederlandse dealers gewoon mee.Neil CB schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:32:
Vraag:
Ik heb een vraag betreft een aankoop van een Eos 400D. Ik heb vernomen dat er een actie geld via bepaalde dealers waarin een Eos 400D koper voor 25euro kan meedoen aan een workshop van het NIDF over digitaal fotograferen.
Voor mij als beginnende hobbyfotograaf zou dit een ideale lesmogelijkheid zijn, alleen op deze site staat: Wanneer u tussen 15 november 2006 en 31 maart 2007 een nieuwe Canon EOS 400D camera bij een van de aan de Actie deelnemende dealers koopt, kunt u zich via www.NIDF.nl inschrijven voor een EOS 400D Workshop Digitale Fotografie bij het NIDF (Nederlands Instituut Digitale Fotografie).
(http://cap.canon.nl/cci/workshop400d/index.html)
Ik ben er inmiddels al achter dat de meeste prijsvechters de Internationale of Duitse versie verkopen waar je dus geen aanspraak kan maken op deze cursus.
Heeft iemand van jullie wellicht een idee waar ik ongeveer de goedkoopste Nederlandse versie kan kopen zodat ik mee kan doen aan deze cursus?
Ik heb trouwens nog geen gebruik gemaakt van deze cursus, mede door een hoop reacties die ik heb gehoord van forummers(hier en eosdigitaal) dat de cursus de 25 euro niet waard zou zijn. Het niveau erg instap is.
Ik heb mijn camera dus bij de MM gehaald, kreeg eerst een spaanse doos. Daar kwam ik gelukkig achter voor ik richting kassa ging. Alle dozen in de winkel waren dus spaans. Daarom maar ff gevraagd, en dat was geen probleem ik kon zo een nederlandse handleiding halen bij het service centrum. Maar daar had ik dus geen trek in, dus doorgevraagd of het mogelijk was om een nederlandse doos te krijgen, deze moest van achteren komen. En toen heb ik dus gewoon een nederlandse versie gekregen, das dus wel het aandringen waard lijkt me.
Verwijderd
werkt perfect op de mijne :-)Zoijar schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:15:
Het zal wel al voorbij zijn gekomen, maar ik kan het niet vinden...
Zijn die 8GB Transcend 120x goede geheugen kaartjes voor de 400D?
Verwijderd
Hmm, niet dus. Best wel balen want ik ben toch wel benieuwd.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:09:
Gewoon even langs de winkel waar je hem hebt gekocht. Zij hebben deze vouchers gewoon liggen als het goed is.
Edit:
Misschien iemand die een voucher heeft liggen en er geen gebruik van maakt?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 14:30 ]
Ik merk wel dat er nog enorm veel te leren valt voordat je de perfecte instellingen makkelijk kan vinden, dus zal ik hier nog regelmatig te vinden zijn !
De cursus van Schoffie (http://www.schoffie.eu/index.html) wordt op het EOSdigitaal forum als zeer leerrijk ervaren. Kost meer, maar levert hogere bijdrage. Ik ga zelf ook dit jaar eens bij hem langs op cursus.Neil CB schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:50:
Nou eindelijk hoor ik ook bij de club. Gister een Eos 400D gekocht bij de mediamarkt. Als DSLR beginner kan ik ook mooi gebruik maken van de cursus van het NIDF. Ik las wel al dat deze cursus niet superdiep ingaat op de materie, maar voor een beginner is zoiets altijd leuk lijkt me. 25 euro is ook geen hoge prijs.
Ik merk wel dat er nog enorm veel te leren valt voordat je de perfecte instellingen makkelijk kan vinden, dus zal ik hier nog regelmatig te vinden zijn !
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Probeer anders een adje in V&A?Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:04:
[...]
Hmm, niet dus. Best wel balen want ik ben toch wel benieuwd.
Edit:
Misschien iemand die een voucher heeft liggen en er geen gebruik van maakt?
Verwijderd
Ik was net even voor mijn vader aan het zoeken naar aanbiedingen voor een Office pc'tje en kwam een flyer tegen van MM Cruqius (of hoe schrijf je dat). Iig de kit voor 666,- Zie de MM website.
Edit: Het is gelukt, net 1 gehaald samen met mijn baas die nog een laptop nodig had. Het is wel gruwelijk druk overigens...
[ Voor 37% gewijzigd door Moby op 22-02-2007 14:41 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik twijfel tussen een 400D of een 350D.
waarom?
Ik lees veel over onderbelichtings problemen van de 400D en het niet lekker samenwerken met de 430EX flitser. Maar dat kunnen uiteraard ook gebruikres fouten zijn.
Verder is de 400D niet gigantisch veel beter om een prijsverschil van (bij DigitalStreet) 114€ op te vangen naar mijn mening. Maar wat zijn volgens de 400D gebruikers de punten waarom ze voor een 400D zijn gegaan? En zijn die punten ook daadwerkelijke kritische verbeteringen waarmee je betere foto's kan maken?
Of het die 114 euro extra waard is? Dat moet je toch echt zelf bepalen
Wat zijn dan die voordelen?Sick Nick schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:25:
Of het die 114 euro extra waard is? Dat moet je toch echt zelf bepalenIk zou het er zelf niet voor over hebben. Aan de andere kant, een betere autofocus heeft wel z'n voordelen.
Snellere en accuratere autofocus. Ook kan je nu je foto zo framen met je onderwerp in de linker/rechter boven/onder hoek en daar op focussen. Met de 350D niet, die heeft daar geen focuspunt. Daarmee moet je dus ofwel met een focuspunt links/rechts of boven/onder focussen en daarna pas je foto framen met de focus gelocked. Er valt wel mee te werken hoor, het is allemaal niet zo extreem als het klinkt maar het systeem op de 400D is wel duideljk beter
zal volgende week eens de mediamarkt binnen wandelen....
Maar hoe is het nou met die onderbelichting van de 400D?
Lees eens wat reviews met testfoto's uit de startpost (ik heb deze middag bijna niks anders gedaanReley schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:55:
misschien wel een idee ja....
zal volgende week eens de mediamarkt binnen wandelen....
Maar hoe is het nou met die onderbelichting van de 400D?
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen de 400D en D80/D70s. De 350D valt voor mij af om 2 redenen, de autofucuspunten en de dustcleandingen. Dit in combinatie met kleine 'bugfixes' van de 350D vind ik het die 100nogwat euro wel waard.
Enige waar ik nog tegen aan loop is dat hij misschien te klein is voor mijn handen, de viewfinder te klein is en de vraag of als ik nu objectieven ga kopen ik deze nog wel kan gebruiken bij een upgrade in de toekomst. Ik heb namelijk ergens gelezen dat er in de toekomst alleen nog maar objectieven worden gebruikt met ingebouwde AF motor omdat dit sneller zou zijn ofzo.
Zou iemand me deze dingen kunnen vertellen? Met name het laatste
En hij heeft zelf ook de mening dat als hij niet veel glas van zijn oude analoge SLR kon meenemen naar de D70s dat hij ook was gegaan voor de (toen) 350D.
Edit...
Zit nu eens te kijken naar een D50. lijkt me wat groter en fijner in de hand liggen.
Maar is hij vergelijkbaar met een D400 of is de D400 beter?
[ Voor 20% gewijzigd door Reley op 22-02-2007 21:41 ]
Dat laatste is een Nikon verhaal, die hebben een aandrijving (schroevendraaier) in de body. Canon objectieven hebben altijd een focusmotor in het objectief. Het enige waar je rekening mee zou kunnen houden is het feit dat Canon aangegeven heeft naar Full Frame body's te gaan in de toekomst. Dat wil zeggen dat je crop-geoptimaliseerde objectieven (EF-S) niet meer zou kunnen gebruiken.sOid schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:04:
[...]
Enige waar ik nog tegen aan loop is dat hij misschien te klein is voor mijn handen, de viewfinder te klein is en de vraag of als ik nu objectieven ga kopen ik deze nog wel kan gebruiken bij een upgrade in de toekomst. Ik heb namelijk ergens gelezen dat er in de toekomst alleen nog maar objectieven worden gebruikt met ingebouwde AF motor omdat dit sneller zou zijn ofzo.
Zou iemand me deze dingen kunnen vertellen? Met name het laatsteIk ga morgen sowieso ff langs de MediaMarkt om ze vast te houden.
Ahh okebreinonline schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:10:
[...]
Dat laatste is een Nikon verhaal, die hebben een aandrijving (schroevendraaier) in de body. Canon objectieven hebben altijd een focusmotor in het objectief. Het enige waar je rekening mee zou kunnen houden is het feit dat Canon aangegeven heeft naar Full Frame body's te gaan in de toekomst. Dat wil zeggen dat je crop-geoptimaliseerde objectieven (EF-S) niet meer zou kunnen gebruiken.
Geldt datzelfde ook voor de DC objectieven van Sigma?
[ Voor 0% gewijzigd door sOid op 22-02-2007 21:47 . Reden: kromme zin :+ ]
Ja en nee. De EF-S objectieven komen verder naar achter waardoor op een FF camera de spiegel tegen het achtereind van het glas kan klappen, Sigma heeft dit volgens mij niet. De hoeveelheid glas is echter wel minder en dat betekend dat er zeker vignetting op zal treden.sOid schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:40:
[...]
Ahh oke
Geldt datzelfde ook voor de DC objectieven van Sigma?
350d. gaat menu in, stelt iets in, moet je op SET drukken om te bevestigen, anders is je instelling weer weg. > verkeerde foto
400d, menu in, instelling, sluiter > foto
Daarnaast is het scherm van de 400d een stuk beter en groter. En zonder verlichting erachter zie ik niet veel voordeel in een los z/w lcd status paneeltje.
Groot nadeel van de d50/d40 vind ik het ontbreken van een DOF preview knop. D70(s) zijn weer minder met ruis op hoge iso waarden + iets duurder en groter.
De d50 ligt me wel iets beter in de hand, maar met de 400d kan ik ook prima werken, en daar kan ik ook nog een keer een grip bij kopen.
Dit topic is gesloten.