Hier een klein dilemma, kan beide dSLR's nog krijgen (350 en 400D ) maar hier zit een prijsverschil in van 100 euro...waarbij de 400D inderdaad iets "duurder" is. Op dit moment schiet ik goede foto's met een Canon Powershot A540, en met goede foto's, bedoel ik ook goede foto's.
Maar, omdat deze hobby toch steeds meer uit zijn voegen begint te groeien was ik toch (eindelijk) op zoek gegaan naar een instap dSLR
En uiteraard, de eerste camera waar je dan op komt die precies voldoet aan wat je zoekt is dan uiteraard ook meteen degene die uitgeroepen is tot beste keus, de 350D van Canon....
Nou heb ik hier al een ellenlange discussie over gevoerd met als onderwerp : "Waarom ga je dan niet meteen voor een wat "professionelere" camera?"
Doodleuk : Mijn schoonvader heeft net een nieuwe Nikon D80 gekocht en mijn zwager loopt met een Minolta rond (welk type weet ik zo snel even niet). De prijskaartjes op deze camera's liggen gewoon flink wat boven mijn (vrijgestelde) budget. Ik wil gewoon niet boven de 650 euro uit voor een set (kit).
Nou is de 400D het nieuwe model bij de instappers en vind het erg toch allemaal erg interessant uitzien. De kit komt op een kleine 630 euro uit, met een 15-50mm lens, tas, extra accu etc..etc..gewoon dezelfde kit als voor de 350D, welke 520 euro kost.
Na dit redelijk lange verhaal vroeg ik mij af wat de meerwaarde voor een "leek" op dSLR gebied van de 400D is ten opzichte van de 350D.
Dan ga je dus zoeken...op internet, naar ervaringen, echter zijn er zo verschrikkelijk weinig mensen die van een 350D overgestapt zijn naar een 400D, dat je gewoonweg niets vind over de gebruikservaring omtrend deze 2 modellen.
Datasheets genoeg, maar graag hoor ik van gebruikers zelf wat volgens hun de beste keus is.