Canon EOS 400D - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Canon EOS 400D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasella/got/EOS/canon_400D_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasella/got/EOS/canon_400D_2.jpg
QuickSpecs

Canon introduceert de Canon EOS 400D. De Canon 400D D-SLR camera is uitgevoerd met een 10,1 Megapixel CMOS sensor, het nieuwe EOS Integrated Cleaning System en een groter en duidelijker 2,5-inch LCD scherm en 9-punts AF. Men verwacht dat de Canon EOS 400D de meest gebruikte camera ter wereld gaat worden. De camera is gepositioneerd boven de EOS 350D, op dit moment de best verkochte spiegelreflexcamera aller tijden. Met de introductie van de Canons EOS 300D in 2003, de eerste digitale spiegelreflex camera voor consumenten ter wereld, werd een digitale revolutie ontketend. “We zijn nu getuige van een massale trend in de richting van D SLR,” zei Mogens Jensen, Head of Canon Consumer Imaging Europe.
  • 10,1 Megapixel CMOS sensor
  • Canons EOS Integrated Cleaning System
  • 2,5-inch LCD scherm met 230K pixels en een 160º kijkhoek
  • High-precision 9-punts AF systeem
  • Picture Style beeldverwerkingsparameters
  • DIGIC II beeldprocessor met een opstarttijd van 0,2 sec.
  • Digital Photo Professional RAW verwerkingssoftware
  • Compacte en lichtgewicht body
  • Volledig compatibel met Canon EF and EF-S objectieven en EX-serie Speedlites
Prijzen
Links
Goede tutorials om mee te beginnen
Mini FAQ

Oké ik wil een Eos 400D. Welke lens moet ik erbij nemen?
Daarvoor is het Canonmount lenzen topic . De kitlens is voor het geld wat je ervoor betaald een prima lens om te beginnen.

help me @ masiek aapje gmail.com om dit verder in te vullen :>
Vorige delen & credits

Canon EOS 400D - Deel 1

Credits & kusjes gaan uit naar de topistarters van het 350D topic, van wie ik de lay-out klakkeloos heb overgenomen ;)

Als er nog nuttige dingen zijn om toe te voegen aan het topic, laat het me dan weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 16-05-2007 20:25 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Schaamteloze copy uit de laaste post in het vorige topic :P
UltraSub schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:53:
Nee ok, dat het de grotere broer is dat geloof ik meteen (collega van me heeft een 30D), maar qua specs zie ik niet veel verschil Althans niet op de directe spec list zoals die door dpreview wordt opgeleverd. Grootste verschillen zijn die íets grotere sensor, 8 tegen 10MP, spot metering, en ISO weergave in de viewer (bij wijzigen). That's about it :)
Tuurlijk zal er meer zijn als je dieper gaat kijken, maar is dat het geld allemaal waard als je gewoon amateur bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 03-06 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Uit het vorige topic :)
UltraSub schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:53:
Nee ok, dat het de grotere broer is dat geloof ik meteen (collega van me heeft een 30D), maar qua specs zie ik niet veel verschil Althans niet op de directe spec list zoals die door dpreview wordt opgeleverd. Grootste verschillen zijn die íets grotere sensor, 8 tegen 10MP, spot metering, en ISO weergave in de viewer (bij wijzigen). That's about it :)
Tuurlijk zal er meer zijn als je dieper gaat kijken, maar is dat het geld allemaal waard als je gewoon amateur bent?
Of het het geld waard is kan ik voor niemand bepalen. Is een lastige vraag. Ligt aan jezelf en hoe je met dit soort dingen om gaat. Die 3/4 honderd euro kan je in principe beter in een goed stuk glas stoppen. Maar als je weet dat je er zeker meer mee gaat doen, of bijvoorbeeld veel gaat reizen (ruw) dan kan je het overwegen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja, dat dacht ik dus ook :)
Bedankt voor je input... Zal eens gaan kijken voor een 400D met L-glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Voor mij was de overweging:
-grotere zoeker
-magnesium behuizing
-tweede instelwiel
-betere bediening (of beter: bedieningsgemak)
-5 fps (niet dat ik dat nodig heb, maar dat vond ik wel gaaf)
-grotere accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
@mig29: Dat zijn argumenten voor de 30D, niet voor de 400D!
Het enige dat hier steeds weer terugkomt is het verhaal van Neo, dat de AF van de 400D veel beter zou zijn dan die van de 350D. Nofi, maar als je maar 1 scherpstelpunt gebruikt, wat is dan het verschil tussen 7 of 9 punten AF?
Extra megapixels of antidustshake, dat zal het verschil tussen de 350D en de 400D niet maken, en dat grotere scherm, dat alleen uit wil als je je smoel tegen de cam drukt, dat lijkt mij eerder een nadeel dan een voordeel. Als je dan ziet dat een 350D 100-150 euro goedkoper is op het moment, dan twijfel ik op zijn minst een beetje...
Voor mij als 350D bezitter iig onvoldoende argumenten om op een 400D over te stappen. Als ik een 300D had, zou ik ietsjes meer twijfelen, maar waarschijnlijk toch wachten op een opvolger. 450D of 40D, dat willen we toch allemaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 14:14
Ik dacht dat de vraag was bij aankoop: een 350D of een 400D. Voor een 350D-bezitter lijkt het inderdaad niet nodig om dat geld uit te geven aan een 400D, maar dat te reserveren voor beter glas. Maar als je nu de keuze moet maken kan je misschien toch beter (voor een 100€ extra) voor een 400D gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het verschil tussen de Canon 350D en 400D is nu nog kleiner, aangezien volgende week de cashback actie van Canon ingaat.

Je krijgt dan 80euro terug op de 400D :)

Meer info:
http://canon2007promotions.onlinerebates.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb begin februari mijn 400D besteld via inet bij redcoon.
Ik krijg nu net een brief van redcoon in de bus met nog een coupon van het NIDF voor die workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:04
Toff schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 01:17:
en dat grotere scherm, dat alleen uit wil als je je smoel tegen de cam drukt, dat lijkt mij eerder een nadeel dan een voordeel.
Dat grote scherm gaat uit als je ongeveer 3-4 cm van de zoeker af bent met je oog, handig dus.. ook wil hij wel uit als je je smoel niet tegen de camera drukt.. je drukt op het knopje display en hij is uit.. druk je nog een keer is hij weer aan :)

Verder.. als je nu een 350D hebt, dan zou ik idd niet over stappen naar de 400D, maar ben je van plan om op het moment een camera te gaan aanschaffen.. dan zou ik toch zeker voor de 400D gaan..

------------

Trouwens wel balen.. ik heb mijn EOS 400D afgelopen vrijdag aangeschaft. (30-3-2007), en de cashback actie begint 1 april 2007. Ik wist niet dat er eentje was :(
Zou canon misschien zo aardig zijn om een uitzondering te maken voor die 2 dagen? Weinig kans denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je kan hem altijd terug brengen, na 2 dagen doen ze vaak niet moeilijk.
Of je dat ethisch verantwoord vind is een tweede, maar het kan misschien wel.
MM is bijvoorbeeld 2 week proberen en terugbrengen mogelijk.

edit: opzich verliest de mediamarkt niks als je gewoon precies verteld wat er gebeurd is. Als je zegt: of ik breng hem terug, of ik wil een nieuwe bon van vandaag. Doen ze vast wel. Anders breng je hem terug en zeg je dat je ook dezelfde weer wilt, precies dezelfde. Voor MM is dit niet slecht ofzo, ik vind het best kunnen.

[ Voor 60% gewijzigd door Nomad op 01-04-2007 16:58 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
nomad85 schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:46:
je kan hem altijd terug brengen, na 2 dagen doen ze vaak niet moeilijk.
Of je dat ethisch verantwoord vind is een tweede, maar het kan misschien wel.
MM is bijvoorbeeld 2 week proberen en terugbrengen mogelijk.
Bedankt voor je snelle reactie

Ik heb hem idd van de mediamarkt, maar om hem terug te brengen en vervolgens weer mee te nemen.. hmm.. komt het er in feite op neer of ze me ff een nieuwe bon willen uitdraaien :S

Wel jammer dat de mediamarkt me niks verteld heeft over deze cashback actie, van: "als u hem over 2 dagen aanschaft krijgt u 80 euro van canon terug, weet u dit?"

Maargoed, het is maar 80 euro, maar wel balen dat dit soort dingen mij altijd overkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aeonis schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:53:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie

Ik heb hem idd van de mediamarkt, maar om hem terug te brengen en vervolgens weer mee te nemen.. hmm.. komt het er in feite op neer of ze me ff een nieuwe bon willen uitdraaien :S

Wel jammer dat de mediamarkt me niks verteld heeft over deze cashback actie, van: "als u hem over 2 dagen aanschaft krijgt u 80 euro van canon terug, weet u dit?"

Maargoed, het is maar 80 euro, maar wel balen dat dit soort dingen mij altijd overkomen :P
Nouja, 'maar' 80 euro...
Tis toch weer een 50mm 1.8 lens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
sOid schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:43:
[...]

Nouja, 'maar' 80 euro...
Klopt :) .. eigenlijk best jammer voor die 2 dagen verschil.. en aangezien ik maar een arme eerstejaars student ben, zal ik wel ff wat proberen bij canon of de mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:48
Gewoon terugbrengen. Bij Mediamarkt doen ze daar totaal niet moeilijk over. Desnoods bij een andere verkoper wat later een nieuwe 400D kopen. Klaar is kees, cashback binnen na pak en beet een maand en een 50/1.8 scoren (moet ik overigens ook nog doen hehe).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
De MediaMarkt (Alphen aan den Rijn) gaf vandaag trouwens iedereen die de afgelopen twee maanden een 400D, 5D of 30D bij hen had gekocht gratis zo'n bon.
Mooi meegenomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb nu dus sinds een paar dagen de 400D, en na een paar keer (5 of 6 keer) mijn lens verwisselen zit ten er nu dus ook zwarte puntjes op mijn zoeker, op foto's zelf is het niet terug te vinden. Iemand heeft mij een blaasbalgje aanbevelen voor de spiegel schoon te spuiten, is dat een effectief hulpmiddel en hoe gaat dat dan in zijn werk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Siparti schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:43:
De MediaMarkt (Alphen aan den Rijn) gaf vandaag trouwens iedereen die de afgelopen twee maanden een 400D, 5D of 30D bij hen had gekocht gratis zo'n bon.
Daar heb ik hem ook gekocht :) .. was hij op zondag open? :)
En bedoel je een cashback bon? Ik weet dr nog weinig van, van die cashback acties..
Doet canon dit vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Is de cashback actie van 80 euro ALLEEN geldig wanneer je een D400 BODY koopt of kan het ook gebruikt worden bij een 18-55 kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Anoniem: 181923 schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:25:
Is de cashback actie van 80 euro ALLEEN geldig wanneer je een D400 BODY koopt of kan het ook gebruikt worden bij een 18-55 kit?
Ook bij de kit. Als je een kit koopt, koop je in feite gewoon een 400D body, met daarnaast extra accessoires, samengesteld door Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aeonis schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:38:
[...]

Ook bij de kit. Als je een kit koopt, koop je in feite gewoon een 400D body, met daarnaast extra accessoires, samengesteld door Canon.
Oeh, dan wordt het wel interessant om een Canon te halen :D
Ik zie dat zo'n kit nu 689 euro kost en krijg denk ik dan later 80 euro terug van Canon zelf.
Of te wel een kit kost nu 609 euro? Begrijp ik dat goed? Zijn de KIT uitvoering nog goed beschikbaar bij internetwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Anoniem: 181923 schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:39:
[...]

Oeh, dan wordt het wel interessant om een Canon te halen :D
Ik zie dat zo'n kit nu 689 euro kost en krijg denk ik dan later 80 euro terug van Canon zelf.
Of te wel een kit kost nu 609 euro? Begrijp ik dat goed? Zijn de KIT uitvoering nog goed beschikbaar bij internetwinkels?
Een kit kost dan idd 609 :)
Of ze nog beschikbaar zijn, ligt aan de internetwinkel zelf.. Vaak zijn ze wel voorradig, zo niet, dan moeten hun de camera eerst bestellen voor je hem thuis krijgt. (dit zal dus iets langer duren)..

Weet wel goed dat internetwinkels vaak een nadeel hebben. Als je namelijk wat met je camera krijgt, kun je er nergens mee terecht.. Hun zijn niet meer verantwoordelijk voor het product nadat hij geleverd is. Je hebt natuurlijk wel 1 jaar garantie van Canon uit, maar als je camera niet goed is, dan zal je hem zelf op moeten sturen naar Canon. (en stel er gaat dan onderweg iets mis, dan heb je pech)..

// Dit geldt niet voor alle internetwinkels.. gewoon ff goed de voorwaarden doorpluizen :) //

Ik zelf koop bij zulke bedragen liever bij een winkel, zodat je een punt hebt om terug te gaan.. Ook regelen hun dan het contact met Canon en zijn hun verantwoordelijk voor de camera.
Bij kleinere dingen, bijvoorbeeld een CF kaartje of iets dergelijks koop ik wel vaak bij een internetwinkel.

Als je dicht bij Alphen aan de Rijn woont, is het misschien interessanter om hem daar aan te schaffen, daar kost ie geloof ik nog steeds 699,- en bij de mediamarkt kan je je garantie uitbreiden naar 3 jaar (incl. 3 jaar verzekering tegen verlies, diefstal, alle soorten schades, lens meeverzekerd) voor € 80,-.. maar dit is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165930

Hoezo een internetwinkel niet verantwoordelijke voor het product na levering? Net als bij een gewone winkel leveren zij gewoon service als het goed is. Niks zelf opsturen naar de dealer, tenminste niet bij mijn vaste internetshop. Wel moet je natuurlijk je product mocht er iets mis zijn naar hun opsturen, maar voor de rest dienen zij alles te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Ow.. ik kan het fout hebben, maar ik heb internetwinkels gehad die niet meer verantwoordelijk waren voor het product nadat ik de ontvangst had getekend.. :(
edit: vandaar dat ik ook zei dat het niet voor elke internetwinkel geldt ;)

Maareh.. opsturen naar de internetwinkel is ook wel een nadeel, naar mijn mening :P

[ Voor 17% gewijzigd door Aeonis op 01-04-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Aeonis schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:26:
Ow.. ik kan het fout hebben, maar ik heb internetwinkels gehad die niet meer verantwoordelijk waren voor het product nadat ik de ontvangst had getekend.. :(
kul;

Bepalingen in de wet Kopen op afstand

Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is alleen sprake als er iets via internet besteld is.
- consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, mits ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking waarbij ze alleen de portokostenvoor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
- wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd (bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening) wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, moet de verkoper binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet bij:
- aankoop van onroerend goed
- aankopen die speciaal (op bestelling) zijn gemaakt
- aankopen die snel kunnen bederven of verouderen
- kranten en tijdschriften
- cd's, video's en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken
- financiële diensten
- weddenschappen en loterijen
- logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode
- een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.
De extra plichten van de verkoper
De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan: zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres
- de belangrijkste kenmerken van het product
- de prijs van het product (inclusief alle belastingen)
- de kosten van aflevering (indien van toepassing)
- wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand
- het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode
- de eventuele geldigheidsduur van het aanbod
- de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement voor mobiele telefonie.
De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
- de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode.
- het bezoekadres van de leverancier
- gegevens omtrent eventuele garantie
- indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar: de vereisten voor opzegging
Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sOid schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:43:
[...]

Nouja, 'maar' 80 euro...
Zo is het en ik zou hem ook nog eens direct meenemen. Bijzonder prettig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 21:18
Aeonis schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:53:
De cashback is ook nog maar twee dagen officieel bekend. En van de MediaMarkt hoef je niet te verwachten dat die meteen op de hoogte zijn. Dat ze vrijdag van niets wisten is niet zo gek. Toen wist niemand (of wat vage geruchten na) wat de cashback zou zijn. De MM valt dus helemaal niets te verwijten.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 02-06 21:18
Aeonis schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:52:
Weet wel goed dat internetwinkels vaak een nadeel hebben. Als je namelijk wat met je camera krijgt, kun je er nergens mee terecht.. Hun zijn niet meer verantwoordelijk voor het product nadat hij geleverd is. Je hebt natuurlijk wel 1 jaar garantie van Canon uit, maar als je camera niet goed is, dan zal je hem zelf op moeten sturen naar Canon. (en stel er gaat dan onderweg iets mis, dan heb je pech).
Veel internetwinkels roepen dit wel, maar ik heb het in de praktijk bij de hakken gehad. Een Ixus 430 besteld en een dag na aankomst was het ding kapot. Gingen ze erg moeilijk doen. Ze konden niets voor mij doen. Na een paar telefoontjes nog steeds niet. Totdat de rechtsbijstand even ging bellen en toen was het na 4 weken eindelijk rond. Ondanks dat je in je recht staat is het soms moeilijk het te krijgen. Dus een winkel om de hoek is soms wel zo prettig...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
BugBoy schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:16:
[...]

De cashback is ook nog maar twee dagen officieel bekend. En van de MediaMarkt hoef je niet te verwachten dat die meteen op de hoogte zijn. Dat ze vrijdag van niets wisten is niet zo gek. Toen wist niemand (of wat vage geruchten na) wat de cashback zou zijn. De MM valt dus helemaal niets te verwijten.
Aah ok :) .. Vandaar dat ik dr nog niks van had gehoord.. Maargoed, ik ga ze toch nog even bellen, wie weet zijn ze wel in een goede bui en lukt het me om deze 80 euro alsnog te krijgen.. Nee heb je, ja kun je krijgen :P

Kan ik dr wel weer leuk een tas en/of statief voor halen, of een 50mm 1.8 lens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Wat me trouwens net opvalt, is dat ik nu al een klein grijs vlekje op mn foto's heb.. Hoe kan het dat ik nu al stof in mn camera heb.. Ik heb mn camera nu 2 dagen en mn lens is er nooit af geweest (alleen 5 seconden of zo tijdens het aanbrengen van de lens)..

Wat kan ik tegen dit vlekje doen? Het dust-removal-system schijnt er niks tegen te kunnen doen.. en om mijn camera nu al te gaan reinigen of met dust delete data te gaan werken..

Ik snap dr niks van :S .. ik bewaar mn camera ook in een tas.. zo snel kan dr toch geen stof in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:18:
Wat me trouwens net opvalt, is dat ik nu al een klein grijs vlekje op mn foto's heb.. Hoe kan het dat ik nu al stof in mn camera heb.. Ik heb mn camera nu 2 dagen en mn lens is er nooit af geweest (alleen 5 seconden of zo tijdens het aanbrengen van de lens)..

Wat kan ik tegen dit vlekje doen? Het dust-removal-system schijnt er niks tegen te kunnen doen.. en om mijn camera nu al te gaan reinigen of met dust delete data te gaan werken..

Ik snap dr niks van :S .. ik bewaar mn camera ook in een tas.. zo snel kan dr toch geen stof in komen?
Als ik jou was zou ik er met zo'n blaasding ff in bezig gaan. Van die Giotto rockets.
Iig niet met je handen aan zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:18:
als dat ding uit de fabriek komt, kan er al stof in zitten.

gewoon grote diafragma's gebruiken. heb je er niet zo snel last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
sOid schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:02:
[...]

Als ik jou was zou ik er met zo'n blaasding ff in bezig gaan. Van die Giotto rockets.
Iig niet met je handen aan zitten ;)
Bedankt voor je reactie, dat kan ik wel ff proberen ja :) .. maar ik weet niet zeker of de stof wel op de sensor zit, zo ja, dan zit het er wel behoorlijk op vast gekluisterd.. zelfs na 10x de sensorreiniging van de 400D uit te voeren zit het nog steeds op precies dezelfde plek.. Is het mogelijk dat de stof zich niet op de sensor bevind, maar in de lens?
lateef schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:22:
[...]
als dat ding uit de fabriek komt, kan er al stof in zitten.

gewoon grote diafragma's gebruiken. heb je er niet zo snel last van...
Dat is dus meteen een probleem.. zelfs bij f3.5 zie ik de grijze vlek... Bij ~ f15+ veranderd die lichtgrijze vlek in een donkergrijze harde stip.. Erg storend dus voor de foto bij elk diafragma..

Vaag dat mijn camera dat al na 2 dagen heeft.. Ik kan me niet herinneren dat ik die vlek in het begin al had, het viel me pas op toen ik tegen een witte muur fotografeerde en nu erger ik me er mateloos aan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Niet stom bedoeld, maar het dust systeem werkt niet (en dat is geen mening, daar zijn gewoon tests over geweest), het haalt nog geen 5% effectieve werking. Kortom. dat je het daar niet mee weg haalt is logisch, want het was niet meer dan gewoon marketing.
Verder als je wilt weten of het echt stof is, moet je de foto even aan ons laten zien, stof herken je makkelijk.
Giotto blaasbalg werkt prima voor veel dingen. Doe je het wel even in een stof arme omgeving, dus niet op je slaapkamer?
Na het douchen in de badkamer is bijvoorbeeld erg handig, het vocht in de lucht heeft het stof doen neerslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Anoniem: 181923 schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:25:
Ik heb vandaag de winkel nog even gebeld om dit na te vragen.. ik wilde het 100% cker weten.. maar de winkel wist niet cker of het bij de kit wel gelde.. ze gingen hierover even contact op nemen met canon en bellen me vanmiddag terug..

Ik zal het hier wel posten als ik dus antwoord heb.. Het lijkt me sterk als het niet voor de kit geldt, want dan koop je in feite gewoon een 400D body, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 16:11
Volgens de Canon site geldt de cashback ook voor de kit:

http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/kits.aspx :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
nomad85 schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:39:
Niet stom bedoeld, maar het dust systeem werkt niet (en dat is geen mening, daar zijn gewoon tests over geweest), het haalt nog geen 5% effectieve werking. Kortom. dat je het daar niet mee weg haalt is logisch, want het was niet meer dan gewoon marketing.
Verder als je wilt weten of het echt stof is, moet je de foto even aan ons laten zien, stof herken je makkelijk.
Ik heb een tijdje terug een test gelezen waarbij ze zeiden dat het wel werkte.. ze hadden de camera een dag open laten staan en daarna een foto gemaakt.. vervolgens een paar keer het cleaning system uitgevoerd en weer een foto gemaakt.. daar hielp het wel redelijk goed..

Maar tegen hardnekkig stof werkt het idd niet zoals geadverteerd :P

En hierbij de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/7472/img1428py2.jpg
bij f4.0

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/334/img1431hs5.jpg
bij f22

edit: de bovenste afbeelding is ware grootte.. de onderste is een crop en verkleind.. bij het origineel zijn de vlekken van de onderste dus groter..

(de bovenste foto vertoond veel ruis, maar dat komt omdat ie op ISO1600 is geschoten.. dr was weinig licht en de foto heb ik voor een deur genomen)

zoals je ziet zit dr 1 grote harde vlek op.. ik heb inmiddels al contact gehad met de mediamarkt en daar zeiden ze dat het hun na 2 dagen erg sterk leek.. ik kon even bij de servicedienst langs komen en dan konden ze hem daar schoonblazen of ik kon hem eventueel ruilen.. goeie service :)

[ Voor 18% gewijzigd door Aeonis op 02-04-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dat mediamarkt dat doet is gewoon service, want het lijkt gewoon stof en dat kan je er prima zelf in hebben gestopt, maar zelfs in de fabriek al wel. Hoe dan ook, prima schoon te maken en je zult het toch moeten leren, dat schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
nomad85 schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:25:
[...]

Dat mediamarkt dat doet is gewoon service, want het lijkt gewoon stof en dat kan je er prima zelf in hebben gestopt, maar zelfs in de fabriek al wel. Hoe dan ook, prima schoon te maken en je zult het toch moeten leren, dat schoonmaken.
Jep, bedankt voor je reactie :) .. Ik zal me maar eens even zo'n giotto blaasbalg aanschaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb net m'n bestelling gedaan, 400D + Grip + 2gb Extreme III + blaasbalgje ( :P )
Alleen ben ik vergeten te checken of er persé twee accu's in de grip moeten. Weet iemand dit?

Heb al gegoogled maar kan t niet vinden, en die hele grip is ook niet te vinden op de Canon website :/ Google wordt trouwens steeds kutter, als je een product zoekt krijg je alleen maar webwinkels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:48
sOid schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:16:
Ik heb net m'n bestelling gedaan, 400D + Grip + 2gb Extreme III + blaasbalgje ( :P )
Alleen ben ik vergeten te checken of er persé twee accu's in de grip moeten. Weet iemand dit?
Ook werkzaam met één batterij (in mijn grip op de 30D, lijkt me dat het voor de grip voor de 400D hetzelfde werkt). Anders koop je toch bij aq4u.nl gewoon een cheap 3rd party accu die pri-ma werkt. Klaar is kees.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Siparti schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:43:
Erg flauwe 1-april grap als ik het zo teruglees...
Gelukkig stond er nog een clown-smiley bij, dat verklaarde vast een hoop. :>

Ik heb hem zelf wel iets minder dan twee weken in Alphen gehaald, en ga deze week proberen om die €80,- alsnog te vangen.
Ik denk dat ik een goede kans heb, bij HD-TV's geven ze vaak achteraf ook nog geld terug (€100,- pas) als er een actie komt net nadat je hem gekocht hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Siparti op 02-04-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Siparti schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:27:
[...]
Ik heb hem zelf wel iets minder dan twee weken in Alphen gehaald, en ga deze week proberen om die €80,- alsnog te vangen.
Ik denk dat ik een goede kans heb, bij HD-TV's geven ze vaak achteraf ook nog geld terug (€100,- pas) als er een actie komt net nadat je hem gekocht hebt.
Het is een Canon actie, daar heeft de winkel niks mee te maken. En aangezien Canon geen HD-TV's verkoopt zal die vorige actie niet van Canon uit gegaan zijn.
[b]Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:04:zoals je ziet zit dr 1 grote harde vlek op.. ik heb inmiddels al contact gehad met de mediamarkt en daar zeiden ze dat het hun na 2 dagen erg sterk leek.. ik kon even bij de servicedienst langs komen en dan konden ze hem daar schoonblazen of ik kon hem eventueel ruilen.. goeie service :)
Arjan denkt aan de kennis van de gemiddelde MM-medewerker... zie die man de lens eraf schroeven, de compressorspuit pakken, LOOK FLYING PARTS!

[ Voor 32% gewijzigd door ajhaverkamp op 02-04-2007 15:37 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:23:
[...]

Ook werkzaam met één batterij (in mijn grip op de 30D, lijkt me dat het voor de grip voor de 400D hetzelfde werkt). Anders koop je toch bij aq4u.nl gewoon een cheap 3rd party accu die pri-ma werkt. Klaar is kees.
Ik kijk wel ff, anders bestel ik er inderdaad nog wel een 3rd party bij :)
ajhaverkamp schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:35:
Arjan denkt aan de kennis van de gemiddelde MM-medewerker... zie die man de lens eraf schroeven, de compressorspuit pakken, LOOK FLYING PARTS!
Lol, ja ik zou dat ook liever niet laten doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
grip voor 400D werkt met 1 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
[...]
Laat me even weten of het je lukt :) Ik heb hem namelijk 2 dagen voor de cashback actie gekocht.. De mediamarkt in alphen vertelde me dat ik gewoon het formulier naar Canon moest opsturen, dat ze daar vast niet moeilijk over deden.. maar stel ze doen wel moeilijk, ben ik wel mooi mijn barcode kwijt (van de doos, die moet je mee sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:06:
[...] maar stel ze doen wel moeilijk, ben ik wel mooi mijn barcode kwijt (van de doos, die moet je mee sturen)
En wat is je barcode waard, als je er toch geen cashback voor krijgt? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Ik ben vandaag terug gegaan naar de mediamarkt.. ze vertelden me namelijk dat het stof in de camera absoluut niet mocht na 2 dagen (ik had de lens er niet af gehad en hij zat er ook binnen 5 seconden op).. Ze vertelden me dat het vast een fabrikagefout van Canon was.. Okeej.. Ik mocht dus een nieuwe camera mee nemen.. (met een nieuwe bon, dus zit nu sowieso in de cashback periode)..

Ik had het er nog met mn vader over dat dit soort dingen mij altijd overkomen.. maar dat ik nu wel geluk had met de nieuwe bon, maargoed...

Komen we thuis met de camera, ik haal de body er uit om hem even te bekijken.. hoor ik meteen wat rammelen, ook zie ik vlekjes op het lcd schermpje wat doen vermoeden naar vingervlekken.. Ik bekijk alle kanten een beetje en hoor telkens het rammelen.. Ik schud er lichtelijk mee en hij rammelt nog meer.. Er zit dus gewoon iets los aan de binnenkant :S.. Ik heb alle knopjes en wat er ook maar op zit vastgehouden.. en het blijft rammelen.. niet te geloven dit!

Dus.. waarom gebeuren mij dit soort dingen altijd :S .. Ik wordt er nu wel moe van.. als je een apparaat van 700,- euro koopt verwacht je toch wel dat je hem perfect werkend uit de doos haalt, zonder enig mankement! De doos zag er 100% ongebruikt uit.. Wat me wel opviel is dat de dozen daar gewoon opgestapeld stonden en niet achter slot zaten of zo.. klanten kunnen die dingen dus gewoon oppakken, bekijken en laten vallen! Morgen dus maar weer terug naar de mediamarkt, want een rammelend apparaat hoef ik niet..

Waar ligt dit nou aan? Heb ik gewoon telkens pech of stopt de mediamarkt alle gebruikte artikelen gewoon weer in de doos of zo? Of is de build kwaliteit van de 400D gewoon slecht?

Ik begin nu toch echt te twijfelen aan allerlei dingen.. je hoort van iedereen dat het een prachtig apparaat is en de foto's liegen er ook zeker niet om, maar ik heb nu al 2 camera's uit de winkel gehad die beiden al mankementen vertoonden.. Pech van mijn kant uit?, of gewoon slecht van de MediaMarkt of Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 13:15

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:45:
Ik ben vandaag terug gegaan naar de mediamarkt.. ze vertelden me namelijk dat het stof in de camera absoluut niet mocht na 2 dagen (ik had de lens er niet af gehad en hij zat er ook binnen 5 seconden op).. Het was vast een fabrikagefout van Canon.. Ik mocht dus een nieuwe camera mee nemen.. (met een nieuwe bon, dus zit nu sowieso in de cashback periode)..

Ik had het er nog met mn vader over dat dit soort dingen mij altijd overkomen.. maar dat ik nu wel geluk had met de nieuwe bon, maargoed...

Komen we thuis met de camera, ik haal de body er uit om hem even te bekijken.. hoor ik meteen wat rammelen, ook zie ik vlekjes op het lcd schermpje wat doen vermoeden naar vingervlekken.. Ik bekijk alle kanten een beetje en hoor telkens het rammelen.. Ik schud er lichtelijk mee en hij rammelt nog meer.. Er zit dus gewoon iets los aan de binnenkant :S.. Ik heb alle knopjes en wat er ook maar op zit vastgehouden.. en het blijft rammelen.. niet te geloven dit!

Dus.. waarom gebeuren mij dit soort dingen altijd :S .. Ik wordt er nu wel moe van.. als je een apparaat van 700,- euro koopt verwacht je toch wel dat je hem perfect werkend uit de doos haalt, zonder enig mankement! De doos zag er 100% ongebruikt uit.. Wat me wel opviel is dat de dozen daar gewoon opgestapeld stonden en niet achter slot zaten of zo.. klanten kunnen die dingen dus gewoon oppakken, bekijken en laten vallen! Morgen dus maar weer terug naar de mediamarkt, want een rammelend apparaat hoef ik niet.

....
Dat rammelen is het uitklapmechanisme van de flitser.

Klap de flitser maar eens uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kanarie op 02-04-2007 22:52 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Hmm.. zal het nu ff proberen, wel raar dat de vorige niet rammelde :S
Hebben meer mensen dat hij rammelt als de flitser is ingeklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je gaat voor stof terug naar de winkel en klaagt dat het een fabricagefout is? Om even heel bot te zijn: wat moet je met een dSLR, stof hoort erbij, inherent aan het systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:56:
Hmm.. zal het nu ff proberen, wel raar dat de vorige niet rammelde :S
Hebben meer mensen dat hij rammelt als de flitser is ingeklapt?
Dat is normaal, staat ook in de handleiding. Als het je heel erg stoort draai je de schroefjes bij het uitklapmechanisme toch aan? Springt je flitser alleen niet meer omhoog :+

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kanarie schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:59:
[...]

Als het je heel erg stoort draai je de schroefjes bij het uitklapmechanisme toch aan?
Krijg nou wat, daar ben ik helemaal nog niet opgekomen.

* neographikal pakt de schroevendraaier.

Ik erger me ook aan dat gerammel en ik gebruik dat ding werkelijk nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

neographikal schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:00:
[...]

Krijg nou wat, daar ben ik helemaal nog niet opgekomen.

* neographikal pakt de schroevendraaier.

Ik erger me ook aan dat gerammel en ik gebruik dat ding werkelijk nooit :P
Upgraden naar 5D/1D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
neographikal schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:57:
Je gaat voor stof terug naar de winkel en klaagt dat het een fabricagefout is? Om even heel bot te zijn: wat moet je met een dSLR, stof hoort erbij, inherent aan het systeem...
Ik denk dat ik het dan niet helemaal duidelijk heb getypt :) .. Ik klaagde niet dat het een fabricagefout was.. De mediamarkt vertelde me dat het stof waarschijnlijk een fabricagefout was, omdat dit bij niemand na 2 dagen voor kwam.. Wel mooi dat ik nu een nieuwe heb, hopelijk zonder stof.. Heb hem nog niet uitgeprobeerd, ivm dat rammelen..

En superbedankt voor jullie reacties, het rammelen kwam inderdaad van de 2 metalen pootjes die aan het klap systeem van de flitser zitten.. Haha, ik was meteen al pissig.. zodra ik gerammel hoor, denk ik dat er iets niet goed zit aan de binnenkant.. en ik kon het aan de buitenkant ook idd niet vinden :D

Vastdraaien is natuurlijk een idee haha, maar als je hem dan perongeluk een keer op automatisch hebt staan.. en je flitser wil omhoog, dan zal dat niet meer zo vlekkeloos verlopen :P

edit: genoeg gezeur van mij, tijd om hem uit te proberen, khad hiervoor een analoge eos 600, maar die kan in de kast blijven :P

[ Voor 5% gewijzigd door Aeonis op 02-04-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waarschijnlijk gaat je nieuwe ook van stof voorzien zijn :P
Ik heb op fora shots gezien van apparaten die nieuw uit de doos kwamen, met een vervuiling wat ronduit schandalig was, het lijkt er op dat ze er bijna allemaal wel wat last van hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aeonis schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:09:
edit: genoeg gezeur van mij, tijd om hem uit te proberen, khad hiervoor een analoge eos 600, maar die kan in de kast blijven :P
Precies! lekker knallen met dat ding, daar is ie voor :) En niet druk maken om stof, ik heb het ook 1x in de zoveel tijd dat het ding opeens stof lijkt te zuigen. Zo maak ik hem ook weer een half jaar niet schoon... 8)7
5D-achtig iets is misschien een optie, 1D doet het hem niet voor mij. Teveel mogelijkheden, te omslachtig, etc. Doe mij maar lekker de straight-forward bediening van de Canon consumentenlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 25-05 08:37
UltraSub schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:13:
Waarschijnlijk gaat je nieuwe ook van stof voorzien zijn :P
Ik heb op fora shots gezien van apparaten die nieuw uit de doos kwamen, met een vervuiling wat ronduit schandalig was, het lijkt er op dat ze er bijna allemaal wel wat last van hebben. :X
Mijne had er geen last van, begint nu pas een aantal vlekjes te tonen (na een half jaar en op F16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Deze heeft idd ook een klein beetje stof, maar niet zo erg als de vorige.. geen harde grijze vlekken.. ook zie ik het stof pas bij een diafragma van f15+

Tijd om leuke foto's te maken :)

[ Voor 66% gewijzigd door Aeonis op 03-04-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Met de cashbacks gaat een kit best interessant worden :)

400D kit, met 17-85 en 70-300, staat bij Knijn voor 1699.
Dan de cashbacks:
EOS 400D body € 80
EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM € 150
EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM € 50
Krijg je dus nog 280 euro terug. Betaal je voor de hele kit dus 1419 euro.

Zie ik twee dingetjes die me behoorlijk weerhouden. Op de Canon site zie ik dat deze kit voorzien is van de IS USM lenzen die ik hier noem. Bij Konijn staat dát er niet bij. Das een..
Twee: Kan dit wel wat ik hier schets? Ik krijg toch maar een doos, dus een barcode als ik dit als set koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:12:

Dan de cashbacks:
EOS 400D body € 80

Zie ik twee dingetjes die me behoorlijk weerhouden. Op de Canon site zie ik dat deze kit voorzien is van de IS USM lenzen die ik hier noem. Bij Konijn staat dát er niet bij. Das een..
Twee: Kan dit wel wat ik hier schets? Ik krijg toch maar een doos, dus een barcode als ik dit als set koop?
Op de site van Canon kan je precies zien hoeveel korting je bij welke kit krijgt. Over die lens; daar zal je Konijnenberg ff voor moeten bellen, dan weet je het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waar dan? Ik zie alleen losse lenzen cashbacks, wat ik ook probeer. Ik kan me inderdaad wel herinneren dat ik die kit cashbacks al eens heb gezien op hun site, maar vind het niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Woei, nice... Thanks.
Morgen Konijn ff bellen, om te vragen of het ook wel die kit is wat zij daar hebben voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
UltraSub schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:12:

Dan de cashbacks:
EOS 400D body € 80

Kan me niet voorstellen dat je én korting op de kit én korting op de individuele lenzen en cam krijgt. De kit zal ongetwijfeld als één stuk op je bon verschijnen. Dan kun je daarvoor dus niet nog es couponkorting claimen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, vandaar ook dat op de link hier boven te zien is dat er 280 euro voor de kit staat.
Dus één bon, één doos ;)
Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde, maar ff zeker wilde weten.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 03-04-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:10:
Nee, vandaar ook dat op de link hier boven te zien is dat er 280 euro voor de kit staat.
Dus één bon, één doos ;)
Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde, maar ff zeker wilde weten.
Is dit de kit waar je 280 euro cashback krijgt?
http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/
http://www.kieskeurig.nl/...A096DC12571F4004DC050.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Dan de cashbacks:
EOS 400D body € 80
Krijg je dus nog 280 euro terug

Dat is dus niet dezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, das zeker niet dezelfde :)
Op die kit zit volgens mij max 80 euro retour (alleen 400D, de lenzen in jouw kit staan volgens mij niet op de lijst)

[ Voor 65% gewijzigd door UltraSub op 03-04-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Laatst online: 07-05 06:54
Na een aardige tijd rond te hebben gekeken, reviews gelezen en uiteraard prijzen opgezocht, kom ik er niet meer uit. Mede omdat ik moeilijk keuzes kan maken maar dit is niet gemakkelijk.

Ik maak foto's van vanallesennogwat, wat gaat van de verjaardag van pa of ma tot het schieten van een vakantieplaatje of mooi uitzicht. Naar mijn gevoel ben ik mijn oude Canon Powershot A75 ontgroeid. En ik heb een aantal jaren geleden een slr mee mogen nemen op vakantie en ben toch wel gecharmeerd geraakt van de handelbaarheid.
Vandaar de keuze voor een dslr en vanwege de mogelijkheid om iets aan te schaffen waar ik langer dan een jaar plezier van heb, door middel van de mogelijkheid tot andere (betere) lenzen of body.

Ik heb een budget van ongeveer €900 en kwam al snel op een Canon 350d/400d uit (Nikon d40 viel af doordat er beperkte mogelijkheid is mbt lenzen, en een d80 is toch net buiten het budget).

Het verschil tussen de kits van beide is ongeveer 100 euro. Maar nu luidt de vraag: Is het verstandig om voor een 350d te kiezen met een extra lens voor wat meer bereik of moet ik gaan voor een 400d met kitlens en verder sparen voor een echte lens? Is die 400d de 100euro (en sparen voor toekomstige lens) waard? (stof verwijder mechanisme, meer mpixeltjes, nieuwer)

Eruitvoortvloeiend een vraag waar vast een kort antwoord op is: Is een kitlens voldoende om voorlopig mee uit de voeten te kunnen gezien de overstap van een compact?

Laat me het weten of dit beter in het objectieven topic thuis hoort, want ik kon (zoals gewoonlijk) weer niet kiezen :P.

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mr.B schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:17:
Na een aardige tijd rond te hebben gekeken, reviews gelezen en uiteraard prijzen opgezocht, kom ik er niet meer uit. Mede omdat ik moeilijk keuzes kan maken maar dit is niet gemakkelijk.

Ik maak foto's van vanallesennogwat, wat gaat van de verjaardag van pa of ma tot het schieten van een vakantieplaatje of mooi uitzicht. Naar mijn gevoel ben ik mijn oude Canon Powershot A75 ontgroeid. En ik heb een aantal jaren geleden een slr mee mogen nemen op vakantie en ben toch wel gecharmeerd geraakt van de handelbaarheid.
Vandaar de keuze voor een dslr en vanwege de mogelijkheid om iets aan te schaffen waar ik langer dan een jaar plezier van heb, door middel van de mogelijkheid tot andere (betere) lenzen of body.

Ik heb een budget van ongeveer €900 en kwam al snel op een Canon 350d/400d uit (Nikon d40 viel af doordat er beperkte mogelijkheid is mbt lenzen, en een d80 is toch net buiten het budget).

Het verschil tussen de kits van beide is ongeveer 100 euro. Maar nu luidt de vraag: Is het verstandig om voor een 350d te kiezen met een extra lens voor wat meer bereik of moet ik gaan voor een 400d met kitlens en verder sparen voor een echte lens? Is die 400d de 100euro (en sparen voor toekomstige lens) waard? (stof verwijder mechanisme, meer mpixeltjes, nieuwer)

Eruitvoortvloeiend een vraag waar vast een kort antwoord op is: Is een kitlens voldoende om voorlopig mee uit de voeten te kunnen gezien de overstap van een compact?

Laat me het weten of dit beter in het objectieven topic thuis hoort, want ik kon (zoals gewoonlijk) weer niet kiezen :P.
Ik heb voor min of meer hetzelfde dilemma gestaan. Uiteindelijk voor de 400D kit gegaan. Met de cashback actie is het verschil zó nihil (je krijgt dus 80euro korting op de 400D) dat ik al snel kon beslissen ;)

Morgen ophalen, wordt moeilijk in slaap vallen straks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
Ja prima :) Als je eenmaal je kitlens door hebt na daarmee een tijd geschoten te hebben, kom je er vanzelf wel achter wat je mist/anders wil qua bereik.

Alleen als je enorm verre afstanden hebt t.o.v. je onderwerp zal je wel snel een telelens willen, maar dat deed je met je powershot ook niet echt lijkt mij.

Ik zou zelf voor de 400d gaan, omdat die nieuwer is, en nieuwe lenzen komen er toch wel in de toekomst, sneller dan een nieuwe body iig. Voor 100 euro koop je ook geen fatsoenlijke lens bij je 350.

Kitlens is prima om mee te beginnen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
sOid schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:22:
[...]

Ik heb voor min of meer hetzelfde dilemma gestaan. Uiteindelijk voor de 400D kit gegaan. Met de cashback actie is het verschil zó nihil (je krijgt dus 80euro korting op de 400D) dat ik al snel kon beslissen ;)

Morgen ophalen, wordt moeilijk in slaap vallen straks :+
Alvast gefeliciteerd en success met slapen (niet teveel slaappillen) ;).
Chiron schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:25:
Ja prima :) Als je eenmaal je kitlens door hebt na daarmee een tijd geschoten te hebben, kom je er vanzelf wel achter wat je mist/anders wil qua bereik.

Alleen als je enorm verre afstanden hebt t.o.v. je onderwerp zal je wel snel een telelens willen, maar dat deed je met je powershot ook niet echt lijkt mij.

Ik zou zelf voor de 400d gaan, omdat die nieuwer is, en nieuwe lenzen komen er toch wel in de toekomst, sneller dan een nieuwe body iig. Voor 100 euro koop je ook geen fatsoenlijke lens bij je 350.

Kitlens is prima om mee te beginnen.
Aha :). Een beter geluid dan alle reviews en commentaren op internet waar geschreeuwd wordt dat de kitlens niets is.

Met de powershot kan ik simpelweg niet onderwerpen pakken die ver weg liggen. Eigenlijk schiet ik alleen compleet uitgezoomed of ingezoomed en tja dat gaat wel vervelen op een gegeven moment :P.

Aangezien ik morgen toch de oude kapotte laptop op moet halen ga ik even door de MM heen eens kijken of ze maar misschien een aanbieding hebben. Zal het overigens uitmaken of ik kies voor een webshop of een fysieke winkel mbt garantie en misschien korting? (hoewel ik betwijfel of je korting op een kit kan krijgen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 09:33
Zal het overigens uitmaken of ik kies voor een webshop of een fysieke winkel mbt garantie en misschien korting?
Veel gangbare webshops hebben ook een winkel, bijvoorbeeld Konijnenberg en Digitalstreet. (dat was vroeger denk ik andersom) Bij de laatste heb ik tweemaal iets teruggebracht en m'n verhaal kunnen doen. Dat was prettig.
Korting krijg je zeker waarschijnlijk niet bij de goedkoopsten. Of je moet wachten tot MM weer met een 0% BTW actie komt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rob Z op 04-04-2007 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
@Mr.B

Als ik jou was zou ik nu sowieso voor de 400D gaan. Als je deze tussen 1 april en eind juni koopt krijg je namelijk €80,- retour van canon.. Dat maakt het verschil tussen de 350D en de 400D dus nihil en zoals Chiron al zei, voor 100 euro koop je geen betere lens bij de 350D..

De 400D is nu dus gewoon een betere keuze, want het prijsverschil maakt het niet meer lonend om voor een oude 350D te gaan. (De 400D zal later ook meer opbrengen, tracht je hem te verkopen) en zal dus ook langer met de tijd mee gaan..

Wat ik een groot voordeel vind bij de 400D is dat hij een groter scherm heeft (2.5 inch) en een 9 punts autofocus (zoals de 30D en 5D ze ook hebben).

Of je bij een internetwinkel koopt of bij een gewone winkel, is je eigen keuze.. Via een internetwinkel gaat het je waarschijnlijk geld besparen, maar deze lever je ook weer in voor service. Ook liggen deze vaak niet in de buurt, en als je wat met je camera krijgt, dan koop ik liever bij een winkel om de hoek. Kan je er zo mee terug. Ik heb hem zelf bij de mediamarkt in Alphen aan de Rijn gehaald (voor 699,-) en heb daar prima service.. ook hebben ze bij de fotografie afdeling nog redelijk wat verstand van de camera's..

Een voordeel van de mediamarkt vind ik dat je voor 80 euro je garantie kan uitbreiden naar 3 jaar (ipv 1) en hier ook 3 jaar verzekering voor krijgt (dekt alles, lens, valschade, stootschade, waterschade, diefstal, verlies, ga zo maar door).. Ik vind dit een bijzonder prettig gevoel omdat het naar mijn mening toch nog wel een prijzig camera'tje is.

En qua lens.. ik gebruik nu ook nog de kitlens, en deze werkt prima als eerste lens, voor het geld kan je hem iig niet laten liggen :) .. Met de kitlens kan je mooi een beetje leren om gaan met de camera en hij maakt zeker geen slechte foto's.. Later zul je toch al snel wat meer bereik willen en er een telelens bijhalen, of voor een 17-85 gaan met beeldstabilisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
Denk dat ik voor de 400d ga, zeker met die cashback is het verschil minimaal en is denk ik die extra ~100 euro goed besteed. (zoals jullie (Chiron en Aeonis) me duidelijk maken ;))

Alleen kan ik (nog) niet vinden op het forum wat een goede basis is kwa accessoires. Ik heb al een 512MB CF kaartje van m'n powershot, is het verstandig om een grotere aan te schaffen? Een draagtas? Misschien een extra batterij?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.B op 04-04-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als kaartje ga ik zo'n 4gb Ultra 4 van sandisk halen maar ik benieuwd naar de tasjes. Het moet niet te groot zijn en het moet zeker waterafstotend zijn en lichte stootjes kunnen absorberen. Wat voor iets zouden jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 06:46
Mr.B schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:14:
Denk dat ik voor de 400d ga, zeker met die cashback is het verschil minimaal en is denk ik die extra ~100 euro goed besteed. (zoals jullie (Chiron en Aeonis) me duidelijk maken ;))

Alleen kan ik (nog) niet vinden op het forum wat een goede basis is kwa accessoires. Ik heb al een 512MB CF kaartje van m'n powershot, is het verstandig om een grotere aan te schaffen? Een draagtas? Misschien een extra batterij?
De meeste dingen kom je vanzelf achter. Dus bijvoorbeeld ook af je aan 512MB genoeg hebt. Zelf heb ik een kaartje van 1GB en als reserve nog één van 512MB er bij, maar die gebruik ik eigenlijk alleen vaar het scherden van foro's. School of opdrachten op het ene kaartje fun shots op het andere kaartje.
  • Tasje zeker nodig zou je een verplichting kunnen noemen.
  • Sensor cleaning De 400D heeft zelf al een sensor cleaning systeem en als je geen lenzen wisseld zal je waarschijnlijk niet snel stof tegen komen. Dus niet direct nodig.
  • UV filter een 40 euro filter (zo duur zijn goede filters, die geen/weinig negatieve invloed op het beeld hebben) om een 60 eruo kitlens te beschermen. Niet echt nuttig dus.
  • Andere filters kom je vanzelf wel achter of je iets nodig hebt.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Nu online
Mr.B schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:14:

Geheugen is tegenwoordig zo goedkoop dat ik zeker een kaartje van 4Gb zou halen. Extra batterijen koop je via http://aq4u.biedmeer.nl/website/index.php . Zelf 3 stuks gekocht; werken prima, hogere capaciteit dan de originele batterijen en kosten een fractie van de prijs van de originele. Qua tas zou je eerst even goed moeten kijken wat je precies wil (rugzak, kleinere tas etc.).. Zonde om nu een tas te kopen terwijl ie dadelijk te groot of te klein blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
@Mr.B

Een 512mb CF kaartje lijkt mij veel te klein.. Houd er rekening mee dat de foto's van een 10.1mp camera behoorlijk groot zijn. Vooral als je in RAW gaat schieten komen ze per foto boven de 6 mb uit.. Een JPEG foto op de hoogste kwaliteit zal rond de 3.5mb zijn. Ik heb zelf een 2GB SanDisk Extreme III en vind dit een mooie middenmode. Ik kan hier (op de beste kwaliteit jpeg) ongeveer 400-500 foto's mee maken (afhankelijk van de ISO)..

Waar je ook op moet letten is de snelheid. Digitale SLR camera's hebben zo goed als geen vertraging en het zou zonde zijn om deze snelheid te verliezen.. Ik schiet bij snelle sluitertijden vaak veel foto's. Een 400D kan 3 foto's per seconde maken en dit aardig lang volhouden. (Met de optie "continu opnamen" kan je 27 foto's snel achter elkaar schieten als je de knop ingedrukt houd).. Hierdoor raad ik je toch een snel geheugenkaartje aan.

Veel mensen zeggen dat een SanDisk Ultra II snel genoeg is voor de 400D. Ik heb voor een Extreme III gekozen omdat het prijsverschil niet zo groot was met de Ultra II (en als je 27 foto's in RAW format achter elkaar schiet, dan verschild het naar mijn mening toch wel iets qua snelheid).. Voor dit kaartje heb ik 42,- euro betaald (2GB).

Je hebt ook nog snellere kaartjes, Extreme IV, maar die lonen niet echt, omdat de camera inderdaad die snelheid niet aan kan. (je hebt er wel een voordeel mee als je de foto's over zet op je computer, maar dan kan je ook wel een paar seconden langer wachten dacht ik zo, niet nodig dus)

Hoop dat je hier wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 06:46
Aeonis schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:33:
Vooral als je in RAW gaat schieten komen ze per foto boven de 6 mb uit.. Een JPEG foto op de hoogste kwaliteit zal rond de 3.5mb zijn.
Hee dat is dan compressed raw, de uncompressed raw's uit m'n 6MP Minolta 5D zijn al 8,8MB. Maar ik schiet zeer zelden op raw. Eigenlijk alleen als de witbalans er echt niet bij in de buurt komt en ook niet bij te sturen is.

Maar wanneer heb ik nou meer als 100 keepers op een dag (liever in 1x raak als pas na 15 pogingen, en altijd mislukte/niet te redden foto's meteen weg gooien. (dan maar een keertje op nieuw proberen)

Over snelheid als je camera niet snel genoeg kan weg schrijven maakt het niks uit of je nou een ultra 2, een extreme 3 of een transend 120x neemt (om maar wat populaire voorbeelden te noemen). (snellere kaartjes maken niks uit langzamere maken wel uit). De canon 400D kan ok met een heel snel kaartje niet door schieten tot het kaartje vol is. Het belangrijkste dat bij de 400D het aantal foto's bepaald dat je achter elkaar kan nemen is de diepte van de buffer. De camera genereerd dus sneller data als wat ie zelf kan wegschrijven ongeacht het kaartje. Waarschijnlijk kan de camera een MB of 7 per seconde weg schrijven, een veel sneller kaartje is overkill (extreme 4 doet geloof ik 20 MB/s waarvan je dus nog niet eens de helft gebruikt)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zo, ik heb hem binnen :)
Wel ff wennen, maar werkt prettig en houdt goed vast met de grip eronder!
Wat wel een beetje vervelend is, is dat hij met de grip en de kitlens erop topzwaar is en dus moeilijk neer kan zetten/leggen...

Ook m'n sig maar eens geüpdatet :+

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 04-04-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op z'n zijkant leggen, gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Aha! :|

Hoe zit het nou precies met zo'n cashback. Ik begrijp het niet helemaal..
'Aanbiedingen' bij de Dixons.

Canon 400D + 18-55 objectief verkrijgbaar voor: € 799,-
of: Canon 400D + 18-55 objectief en Tamron 70-300 mm voor: € 949,-

Voor dat laatste van € 949,- staat er vermeld dat je € 80.- terugkrijgt.
Maar moet dat niet een hoger bedrag zijn aangezien er nog 2 lenzen bijzitten? :$
Heeft Dixons dit verkeerd, of zit ik te dromen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 214956 op 04-04-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik vind 17-85 en 70-300 kit wel heel erg mooi hoor
grip, filter en 4gb kaartje erbij zit je op 1500 ongeveer heb je een hele mooie set!!!

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 214956 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:57:
Aha! :|

Hoe zit het nou precies met zo'n cashback. Ik begrijp het niet helemaal..
'Aanbiedingen' bij de Dixons.

Canon 400D + 18-55 objectief verkrijgbaar voor: € 799,-
of: Canon 400D + 18-55 objectief en Tamron 70-300 mm voor: € 949,-

Voor dat laatste van € 949,- staat er vermeld dat je € 80.- terugkrijgt.
Maar moet dat niet een hoger bedrag zijn aangezien er nog 2 lenzen bijzitten? :$
Heeft Dixons dit verkeerd, of zit ik te dromen? :P
Jij zit te dromen.
De 80 euro geldt alleen voor de 400D en niet voor de genoemde lensen.
Mocht je willen weten op welke lensen wel een cashback zit, kijk dan ff hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
[...]Ik heb hem zelf wel iets minder dan twee weken in Alphen gehaald, en ga deze week proberen om die €80,- alsnog te vangen.
Ik ben er geweest. Geen nieuwe camera ofzo gekregen, maar ze hebben gewoon de kassabon opnieuw uitgrpirint, zodat de datum nu ná 1 april is.
ajhaverkamp schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:35:
Het is een Canon actie, daar heeft de winkel niks mee te maken. En aangezien Canon geen HD-TV's verkoopt zal die vorige actie niet van Canon uit gegaan zijn.
Natuurlijk is het een Canon actie. Dat van die HD-TV's (Philips) gaf ik als voorbeeld, natuurlijk maakt Canon die niet. Het was puur als voorbeeld om te laten zien hoe MM met dit soort dingen omgaat.
De winkel heeft er in zoverre iets mee te maken, dat ik door hun hulp wél aan die €80,- kan komen. Als ik met dit verhaal naar de Canon gebeld had, nou vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
Argh! Dilemma's.

D400 + 18-55 kit:
- voor €649 bij de MM (waar de 80euro cashback al vanaf is)
- €689 bij digitalstreet

Nu is het lastige, bij de MM kun je zoals Aeonis aangaf, voor 80 euro 3jaar extra garantie krijgen.
Een voordeel van de mediamarkt vind ik dat je voor 80 euro je garantie kan uitbreiden naar 3 jaar (ipv 1) en hier ook 3 jaar verzekering voor krijgt (dekt alles, lens, valschade, stootschade, waterschade, diefstal, verlies, ga zo maar door).. Ik vind dit een bijzonder prettig gevoel omdat het naar mijn mening toch nog wel een prijzig camera'tje is.
Hmmmm moeilijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Mr.B schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:36:
Nu is het lastige, bij de MM kun je zoals Aeonis aangaf, voor 80 euro 3jaar extra garantie krijgen.
Je krijgt 2 jaar extra garantie :) .. in totaal dus 3 (ipv 1 jaar canon garantie)
Bij die 80 euro is ook verzekering inbegrepen.. (tegen allerlei soorten schade, verlies en diefstal)

Voor 80 euro dus 3 jaar verzekering en 3 jaar garantie :)
Wel aardig dacht ik zo, gaf mij wel een goed gevoel, want om zo'n dure camera nou zomaar overal mee naar toe te nemen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aeonis schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:47:
[...]

Je krijgt 2 jaar extra garantie :) .. in totaal dus 3 (ipv 1 jaar canon garantie)
Bij die 80 euro is ook verzekering inbegrepen.. (tegen allerlei soorten schade, verlies en diefstal)

Voor 80 euro dus 3 jaar verzekering en 3 jaar garantie :)
Wel aardig dacht ik zo, gaf mij wel een goed gevoel, want om zo'n dure camera nou zomaar overal mee naar toe te nemen ... :)
Bij mij is hij standaard al verzekerd, WA verzekering heet dat geloof ik. Camera tot 1500euro.
Let er wel op, dat die verzekering hoogst waarschijnlijk alleen voor de body+kitlens geldt!

@ neographikal,
Hmm, zo maar eens even proberen. Leg hem nu op z'n achterkant maar ben ik toch wat huiverig voor. Nouja, hij ligt nu opgeborgen in z'n nieuwe huisje :P (LowePro tas ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
sOid schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:50:
Bij mij is hij standaard al verzekerd, WA verzekering heet dat geloof ik. Camera tot 1500euro.
Let er wel op, dat die verzekering hoogst waarschijnlijk alleen voor de body+kitlens geldt!
dat zit zeker niet bij je WA verzekering, wellicht bij je inboedel, maar die keert alleen uit bij zaken als diefstal en zeker niet wanneer je hem uit je handen laat kletteren. bepaalde camera verzekeringen doen dat wel, of die verzekering van de mediamarkt dat ook doet, weet ik niet. ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 10:04

Sponge

Serious Game Developer

Hm, als ik zo de site van Konijnenberg begrijp hebben ze daar geen verzekering helaas. Ik ga waarschijnlijk deze, of volgende week ook een 400D halen. Mijn trouwe Powershot S1 is onderhand toch toe aan een waardige vervanger. En ik heb zoveel reviews gezien van de 400D + objectieven dat ik denk dat het een goede keuze is :).

Ik zit te denken aan:

- Kit (18-55)
- 50mm 1.8 MK II
- 70-200 F4 L IS USM
- Blaasbalg dingetje
- En een tas. Zou het liefst crumpler willen, maar Konijn heeft dat niet? :/

Geheugen kaartje laat ik eerst even. Heb nu nog 1 GB en een bunch 128MB's. Grip weet ik ook nog niet zeker, moet ik even in de winkel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Klopt dit adres voor die cashback wel, vind het zo vreemd dat die printjes helemaal naar Ierland moeten, waar ze niet eens m'n kassabon kunnen lezen :X
Canon Promotion Centre
P.O. Box TP 34, Dept. # 84338,
Tipperary,
Ireland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Nu online
Siparti schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:10:
Klopt dit adres voor die cashback wel, vind het zo vreemd dat die printjes helemaal naar Ierland moeten, waar ze niet eens m'n kassabon kunnen lezen :X

[...]
Klopt zeker.
Er zitten wel meer diensten in Ierland waarvan jij zou denken dat ze je daar niet zouden begrijpen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
lateef schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:03:
[...]
dat zit zeker niet bij je WA verzekering, wellicht bij je inboedel, maar die keert alleen uit bij zaken als diefstal en zeker niet wanneer je hem uit je handen laat kletteren. bepaalde camera verzekeringen doen dat wel, of die verzekering van de mediamarkt dat ook doet, weet ik niet. ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Volgens het ding (doosje) bij de MM is je camera tegen alles verzekerd. Ik dacht persoonlijk ook schade die veroorzaakt wordt door de gebruiker, laten vallen etc, niet verzekerd was, blijkbaar wel. Waarschijnlijk vrijdag, of morgenavond maar langs de MM en het fijne ervan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Siparti schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:10:

[...]
Ja klopt, zitten veel diensten in Nederland, en ook veel Nederlanders daar. Dell zit daar ook, en ik weet dat ze daar Nederlanders zoeken/zochten ;)
lateef schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:03:
[...]
Ik weet het niet. Ik laat echt heel zelden iets uit m'n handen vallen, en camera hang ik toch altijd meteen om m'n nek. Heb m'n laptop wel verzekerd voor vanalles en nogwat, maar die was ook een stukje duurder en toch wat kwetsbaarder (mensen die er koffie overheen gooien op school enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ik heb vanmiddag enkele foto's gemaakt in een zonovergoten tuin. Licht zat/te veel. Ik heb enkele foto's gemaakt met de 400D met de kitlens. Misschien probeer ik onmogelijke foto's te maken (voor de lens), maar ik wil even controleren dat het niet door mij komt. Ik heb namelijk bij alle foto's het idee dat ze gewoon niet 100% scherp zijn.

Zouden jullie misschien naar de volgende foto's willen kijken en beoordelen of het door de kitlens/instellingen/mij komt dat ze niet naar wens zijn?! (niet geshopt, gewoon recht van de camera gezipt!)

http://putstuff.putfile.com/65367/7278307 (12mb zipje om kwaliteit te behouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
sOid schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:29:
Ik weet het niet. Ik laat echt heel zelden iets uit m'n handen vallen, en camera hang ik toch altijd meteen om m'n nek.
een ongeluk zit in een klein hoekje. al is dat hoekje bij de een natuurlijk wel kleiner dan bij de ander. zelf ben ik nooit voorzichtig met gebruiksartikelen (vandaar de naam naar mijn mening). ik ben iig blij dat ze ook tegen eigen lompe acties verzekerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Anoniem: 185410 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:34:
Ik heb vanmiddag enkele foto's gemaakt in een zonovergoten tuin. Licht zat/te veel. Ik heb enkele foto's gemaakt met de 400D met de kitlens. Misschien probeer ik onmogelijke foto's te maken (voor de lens), maar ik wil even controleren dat het niet door mij komt. Ik heb namelijk bij alle foto's het idee dat ze gewoon niet 100% scherp zijn.

Zouden jullie misschien naar de volgende foto's willen kijken en beoordelen of het door de kitlens/instellingen/mij komt dat ze niet naar wens zijn?! (niet geshopt, gewoon recht van de camera gezipt!)

http://putstuff.putfile.com/65367/7278307 (12mb zipje om kwaliteit te behouden)
Ik zie geen vreemde zaken aan die foto's hoor? Of bedoel je dat de achtergrond vaag is? If so, speel met diafragma ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.