Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Nee, ik heb het idee dat de bladen van de bloemen "vreemd" zijn. Niet scherp/overbelicht/te weinig detail?!

ps. Als jullie deze foto's zouden bewerken, wat zouden jullie er aan veranderen?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 185410 op 04-04-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:37
Waarom iso400? 100 is voor buiten in een zonnige tuin meer dan zat...

Verder lijkt me alles gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Okee dan. Ik moet bekennen dat ik de camera in Automatische mode had staan. Verder nog tips qua bewerking of horen deze niet in dit topic thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een Speedlite 430 EX aan te schaffen, en vraag me af of dit de juiste keuze is. Ik heb de 400D in combinatie met een Canon 50mm 1.8 (MKI), een Sigma 10-22mm groothoek, en de Canon 24-105mm IS L USM lens. Gaat een 430 EX over dit gehele bereik werken, of heb ik een ander type nodig en/of andere accesoires om b.v. het groothoek bereik te vullen met flitslicht?

De groothoek gebruik ik voornamelijk voor binnen fotografie (interieur) en flitsen is dus geregeld nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door h4ns op 04-04-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De 430 EX heeft de volgende standen: 14, 24, 28, 35, 50, 70, 80 en 105mm
24 is eigenlijk de kortste stand, maar je kunt een reflectorplaatje eruit trekken en voor de flitser klappen, en dan staat hij op 14mm.

PS, er is ook een canon flits topic.
http://gathering.tweakers.../1197818/0//canon%2Cflits

Ik heb overigens ook nog ergens een engelstalige pdf van de 430ex manual voor wie interesse heeft.
Dan kun je al eens kijken wat hij allemaal kan.

[ Voor 32% gewijzigd door M a r c o op 04-04-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is 14mm fullframe, dan kom je een aardig eind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Heb maar meteen de knoop doorgehakt en de 430 EX besteld daar ik begin volgende week al tijdens een communie wil fotograferen. Heb er meteen een Omni-bounce bij gekocht en hoop dat dit ook nog wat toevoegd aan het groothoek gebeuren. Kost me na de cashback van de flitser zo'n 7 euro, dus dat is altijd de moeite om te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 185410 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:59:
Nee, ik heb het idee dat de bladen van de bloemen "vreemd" zijn. Niet scherp/overbelicht/te weinig detail?!

ps. Als jullie deze foto's zouden bewerken, wat zouden jullie er aan veranderen?
Niks mis mee hoor met de kwaliteit van je camera enzo.
Gewoon veel oefenen. En vooral snel van die auto stand af.
Ik weet nog dat ik mijn 350D net had. Had ik hetzelfde gevoel als jij nu. Gaat over.

Je camera probeert een gemiddelde scherpte te maken van al je focus punten. Stel maar eens met de hand scherp. Word je vanzelf een stuk meer happy.
En over bewerken... Ik zou er niks aan doen momenteel. Gewoon doorschieten.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Of gewoon zelf een focuspunt kiezen in plaats van je cam dat laten doen en maar hopen dat ie scherpstelt waar jij wil. (daar wordt je volgens mij nog veel blijer van als alles op MF doen)

MF lijkt me met een 400D (niet al te grote zoeker) en kitlens (minder fijne focus ring) niet echt een succes.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hee, Ik ben dus naar de Media Markt geweest, omdat ik die 400D iets meer dan een week vóór 1 april (cashback) gekocht had.
Ik vertelde dat verhaal, en dat ik graag een nieuwe verpakking of een losse cashback bon zou willen.
Nou, zegt ze (kassatutje), in de verpakkingen zit helemaal geen bon. Het enige dat je nu nodig hebt is een nieuwe kassabon, met een datum van ná 1 april. En die heb ik gekregen.

Maar als ik op deze pagina rechts dat stop motion filmpje zie, zie ik toch duidelijk een boekje met bonnen voor de cashback actie, die ik dus niet heb.
Op de pagina zelf in de tekst staat weer niks over een bon uit de doos, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
vorig jaar waren er bonnen, nu is alles online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat stop motion filmpje is zelfs al 3 jaar oud. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:34
Vandaag gezien in de Makrofolder van Nuth geldig vanaf 10 april :Canon 400D met kitlens aan 679,49 euro btw in +incl.80 euro cashback via Canon.Je kunt er ook nog 5jaar garantie bijkrijgen voor 47,55 euro.
Dus een 400D voor nog geen 600 euro,dit lijkt me een leuke aanbeiding :) of niet :(
grtz klada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

klada schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:11:
Vandaag gezien in de Makrofolder van Nuth geldig vanaf 10 april :Canon 400D met kitlens aan 679,49 euro btw in +incl.80 euro cashback via Canon.Je kunt er ook nog 5jaar garantie bijkrijgen voor 47,55 euro.
Dus een 400D voor nog geen 600 euro,dit lijkt me een leuke aanbeiding :) of niet :(
grtz klada
Zou je hiervan een screenshot willen maken of anders een scan en dat hier posten? :D
Voor 599 zo'n Canon Kit lijkt mij zeker niet verkeerd! _/-\o_

Mensen met een Makro pas zouden jullie aub de advertentie hier kunnen plaatsen? Thanks! O+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 05-04-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Bedankt voor de info i.v.m. de cashback actie.
Ik had mijn Canon EOS 400D op 23 maart gekocht en heb alsnog een nieuw aankoopbewijs kunnen vragen op datum van vandaag. Vandaag eveneens gepost. Eens zien hoe lang het duurt.
Zo zie je maar dat fora lezen loont :)

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
In de online folder van de Makro is geen 400D te vinden. Welke datum is die actie? Huidige online folder is geldig tot 7-4-2007.

-edit- zie nu dat die aanbieding dus voor 10-7 staat. Is nog niet online te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door h4ns op 05-04-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 03-06 10:04

Sponge

Serious Game Developer

Nou, ik heb een 400D gereserveert bij Konijn... Nu alleen nog een lastige lens keuze te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Hoe zit dat nou precies met die scherptediepte-knop onder tegen de body? Als ik dat ding indruk wordt enkel het beeld wat donkerder, maar verder zie ik eigenlijk geen verschil. Wat heeft het voor nut, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:04
h4ns schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:53:
Hoe zit dat nou precies met die scherptediepte-knop onder tegen de body? Als ik dat ding indruk wordt enkel het beeld wat donkerder, maar verder zie ik eigenlijk geen verschil. Wat heeft het voor nut, of doe ik iets verkeerd?
Dat vraag ik me ook nog steeds af :P.. soms werd het beeld idd donkerder, maar ik vond niet dat ik de scherpte diepte beter kon zien of zo.. vaak gebeurd er ook niks als ik op die knop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
h4ns schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:53:
Indeed! Ik heb dezelfde vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Heeft hier iemand ook echt geld terug kunnen krijgen met zo'n cashback. Ik vind het best raar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Toch is die scherptediepteknop daar wel voor... Je ziet het waarschijnlijk het beste als je dichtbij / makro foto's maakt. Op bv F/4.0 is er maar heel weinig scherp, op F/22.0 veel meer.

Die cashback acties werken echt! Ik vond het ook een raar soort cadeautje, maar de poen was goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Voor de mensen die zich afvragen wat die scherpte-diepte knop doet: normaal kijk je door de lens met een volledig geopend diafragma. De camera knijpt je diafragma pas als je de foto neemt. Met die knop kan je voor het afdrukken het beeld bekijken door je lens terwijl de camera het diafragma knijpt naar het diafragma waarmee de foto wordt genomen.
(daardoor wordt het beeld dus ook donkerder, als je een hoger diafragma getal hebt gekozen dan wide-open omdat je dan door een kleiner "gaatje" kijkt).

In invloed van diafragma op je scherpte diepte kan je ergens hier op GoT vinden in een workshopdraadje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was zelf zeer aan het twijfelen tussen de Nikon D40x en de Canon EOS400D en moet zeggen na het vasthouden van de Nikon mijn keus vrij snel naar de Canon ging. Daarentegen vind ik de Nikon D80 nog altijd een fijner grip hebben maar ja die is ook twee zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213326

Een tip voor aspirantkopers van de Canon. Ik heb de camera van de week voor 699 euro bij BCC gekocht (laagste prijsgarantie). Moest wel afdingen en kreeg hem uiteindelijk voor 699 euro. Garantie is 80 euro voor 3 jaar. En voor het geval jullie de site nog niet kennen: kijk even op http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

Betreft een leuke site waarin heel duidelijk een en ander over de werking en instelling van een dslr wordt gedaan in woord en beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213326 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:41:
Een tip voor aspirantkopers van de Canon. Ik heb de camera van de week voor 699 euro bij BCC gekocht (laagste prijsgarantie). Moest wel afdingen en kreeg hem uiteindelijk voor 699 euro. Garantie is 80 euro voor 3 jaar. En voor het geval jullie de site nog niet kennen: kijk even op http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

Betreft een leuke site waarin heel duidelijk een en ander over de werking en instelling van een dslr wordt gedaan in woord en beeld.
Handige site! Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

littlejoannes schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:09:
Voor de mensen die zich afvragen wat die scherpte-diepte knop doet: <KNIP>
Op mijn 20D zit hij, linksonder de lens als je van achter de camera kijkt, op een beetje onbereikbare plek die je niet zomaar even blindelings vindt. Niet voor niks waarschijnlijk, want in mijn ogen is het de knop die ze had mogen weglaten op de camera. Na ruim 30.000 foto's nog nooit gebruikt in de praktijk. Dan maak ik liever de foto, bekijk hem opnieuw, pas eventueel het diafragma aan, en neem dan de foto opnieuw. Bij macro foto's is het al moeilijk genoeg om je camera goed stil te houden, als je dan ook nog moet gaan tasten naar een verborgen knopje, terwijl juist die hand voor de steun van camera is......

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Ik heb 'm zelf ook niet op mijn D50 zitten :Y) Maar er werd gevraagd wat dat ding deed.
Grappig genoeg wordt een DoF knop in discussies weer als argument gebruikt om voor de D70 of D80 te pleiten of voor de 400D. Terwijl je inderdaad gewoon prima ook een shot kan nemen en daarna bekijken of het het gewenste resultaat heeft. DoF knop was handiger in de film tijd omdat je toen niet meteen resultaat had na het afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bij digitaal en zeker met kleine viewfinder is de knop inderdaad minder handig. Toch vind ik het zelf wel een leuke feature. Het zal alleen niet de doorslaggevende reden zijn voor de keuze tussen camera's. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Aeonis schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:54:
[...]

Dat vraag ik me ook nog steeds af :P.. soms werd het beeld idd donkerder, maar ik vond niet dat ik de scherpte diepte beter kon zien of zo.. vaak gebeurd er ook niks als ik op die knop druk.
Waarschijnlijk staat je camera dan op de grootste diafragmaopening (f/3.5 bij de kitlens) en dan zie je inderdaad geen verschil in scherpte. Want als je via je zoeker > spiegel door je lens kijkt, staat je diafragma altijd al zo wijd mogelijk open, die gaat pas dicht als je daadwerkelijk schiet.
Kijk maar eens op f/22 ofzo, dan zie je waarschijnlijk wel dat de scherpte verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 16:21
klada schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:11:
grtz klada
Bij die 679,49 is de 80 euro cashback al vanaf, dus bij de makro betaal je 759,49 en dan kun je de 80 euro terug krijgen bij canon.
Niet echt goedkoop dan dus...

(folder staat nu online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Waar en hoe kan ik trouwens mijn firmware updaten? Ik kan dit namelijk nergens vinden..
Op het moment heb ik 1.0.4 maar volgens mij zijn er al wel nieuwere firmware versies uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bij Canon downloaden en het image gewoon op je CF zetten. Zorg wel dat je batterij goed vol is, kaart in de camera en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
neographikal schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:53:
Bij Canon downloaden en het image gewoon op je CF zetten. Zorg wel dat je batterij goed vol is, kaart in de camera en gaan met de banaan.
Okeej :) .. kan ze alleen nergens vinden op de Canon site.. wel firmware updates voor andere camera's, waaronder de 30D, maar niet voor de 400D..

Wel weet ik zeker dat sommige camera's al over 1.0.5 beschikken.. maar waar ik die download, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205924

Aeonis schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:52:
Waar en hoe kan ik trouwens mijn firmware updaten? Ik kan dit namelijk nergens vinden..
Op het moment heb ik 1.0.4 maar volgens mij zijn er al wel nieuwere firmware versies uit..
ik zie in elk geval geen nieuwe firmware, en welk nut zou de update hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Anoniem: 205924 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:08:
[...]

ik zie in elk geval geen nieuwe firmware, en welk nut zou de update hebben?
Ik had op een duitse site gelezen dat 1.0.5 wat probleempjes mbt onderbelichting oploste en dat ook de algemene scherpte van de foto's iets beter was..

Of dit waar is, geen idee.. ik weet alleen wel dat 1.0.5. bestaat, maar hij is blijkbaar nog niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die onderbelichting oplossen zou tof zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Vandaag mijn camera opgehaalt bij Foto Konijnenberg. Geweldige winkel! Medewerkers nemen daar echt de tijd voor je. Zal ik zeker mijn andere spulletjes halen die wat groter zijn.

Heb nu 400D + 18-55mm (kit) + 70-200mm F4 L IS USM. Wat een geweldige lens _O_. Het enige moment dat ik minder blij ben is als ik inlog op Mijn Postbank ;). Scherpstelling e.d. van die L lens is zo snel en stil :).

Helaas wel 1 dode subpixel @ LCD schermpje, links boven. Maar niet storend in het midden. En het valt binnen de 99.9% tolerantie, dus dat is een beetje jammer... Maar mag de pret dan ook maar 0.01% drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 16:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zou maar zo kunnen dat mijn schermpje ook wel dode pixels heeft, maar het valt me niet op, gebruik het ook weinig dat schermpje. histogram veel meer, compositie had ik in de zoeker al gezien en kleuren zijn ook iets voor bij de nabewerking.
Schermpje met een dode pixel --> lekker genieten van het fotograferen, niet van het pixel neuken.
Maar je zei zelf ook al dat het de pret niet mag drukken, dus bedoel het niet als aanval.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Bij die 679,49 is de 80 euro cashback al vanaf, dus bij de makro betaal je 759,49 en dan kun je de 80 euro terug krijgen bij canon.

Bever,
Je betaald dan toch maar 599 als je 80 euro terug krijgt via Canon,weet jij dan een winkel
waar hij goedkkoper is (wel nederlands model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Bever schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:07:
[...]

(folder staat nu online)
Bever,
Je betaald dan toch maar 599 als je 80 euro terug krijgt via Canon,weet jij dan een winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klada schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:55:
[...]

Bever,
Ik heb het zojuist ook gezien bij de makro folder en het is dus niet 679 excl korting maar INCLUSIEF 80 euro cashback. Of te wel 80 euro duurder dan wat ik dacht. Dat maakt het een stuk minder interessant moet ik zeggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aeonis schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:15:
[...]

Ik had op een duitse site gelezen dat 1.0.5 wat probleempjes mbt onderbelichting oploste en dat ook de algemene scherpte van de foto's iets beter was..

Of dit waar is, geen idee.. ik weet alleen wel dat 1.0.5. bestaat, maar hij is blijkbaar nog niet te downloaden.
Lijkt me niet, kijk hier maar, officiële firmware site (duurt ff om te vinden, beetje onduidelijk aangegeven)

http://web.canon.jp/Imaging/news-f-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
klada schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:55:
[...]

Bever,
Nee die 80 euro is er al vanaf zoals ik al zei.
zie ook:
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:50:
[...]

Ik heb het zojuist ook gezien bij de makro folder en het is dus niet 679 excl korting maar INCLUSIEF 80 euro cashback. Of te wel 80 euro duurder dan wat ik dacht. Dat maakt het een stuk minder interessant moet ik zeggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Bever schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:16:
[...]

Nee die 80 euro is er al vanaf zoals ik al zei.
zie ook:

[...]
Inclusief kan ook betekenen dat er een cashback bij in de doos zit :*) ,denk ni dat de Makro die cashback gaat opvragen 8)7
Ga dinsdag is kijken en dan weet ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Of ze adverteren met de prijs na cashback. U betaalt 679,- en krijgt dan van Canon 80 euro retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Mijn camera (vandaag gekocht) heeft 1.05 als firmware versie. Zag het zojuist staan, :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sponge schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:12:
Mijn camera (vandaag gekocht) heeft 1.05 als firmware versie. Zag het zojuist staan, :).
Hmm, ik heb die van mij ook even gecheckt. Heb inderdaad ook 1.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

http://forums.dpreview.co...rum=1031&message=22640487
meer over 1.0.5 (nog nergens een downloadlink trouwens, blijkbaar alleen nog op nieuwe camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165930

idd, heb ook al gezocht naar de 1,0,5 maar ook nog nergens gevonden, terwijl die op de nieuwe 400Ds al wel in omloop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kun je zien welke firmware je hebt bij je camera? Kun je dit ook vragen in de winkel? mocht je een 1.04 krijgen kun je het niet gratis flashen bij een canon dealer of via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewoon in de menu's kijken bij de firmware update optie, daar staat het bij. Flashen kun je zelf, mits de images straks beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is een 'perfecte' allround lens voor de EOS400D? _/-\o_ (behalve zijn kitlens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:07:
Gewoon in de menu's kijken bij de firmware update optie, daar staat het bij. Flashen kun je zelf, mits de images straks beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
klada schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:36:
[...]

Inclusief kan ook betekenen dat er een cashback bij in de doos zit :*) ,denk ni dat de Makro die cashback gaat opvragen 8)7
Ga dinsdag is kijken en dan weet ik het wel
je moet even anders denken:
De makro adverteert met 679 euro. Maar als je 'm daadwerkelijk koopt (bij de makro) betaal je 759 (aan de makro), waarna je de 80 euro terug krijgt via Canon. Zodat je in totaal 679 betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Bever schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 03:01:
[...]

je moet even anders denken:
De makro adverteert met 679 euro. Maar als je 'm daadwerkelijk koopt (bij de makro) betaal je 759 (aan de makro), waarna je de 80 euro terug krijgt via Canon. Zodat je in totaal 679 betaalt.
Het zou misleidend zijn als de Makro met 679 adverteren zonder te vermelden dat dat de, zelf nog te regelen, cashback prijs is.
En claim je nog eens lekker 19% BTW terug van onze gezellige blauwe enveloppen versturende vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
coorz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:06:
[...]
Het zou misleidend zijn als de Makro met 679 adverteren zonder te vermelden dat dat de, zelf nog te regelen, cashback prijs is.
En claim je nog eens lekker 19% BTW terug van onze gezellige blauwe enveloppen versturende vrienden :)
Deze praktijken komen regelmatig voor.
Hier in zeeland hadden we bijvoorbeeld in december een actie van delta digitale TV, waarbij je na aankoop van een digitale decoder 50 euro terug kreeg van Delta.
Media Markt adverteerde toen ook met prijzen, waar die 50 euro al in was meegerekend, terwijl je die toch echt later pas van delta zelf kreeg.
Eigenlijk zelfde situatie als hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Op http://www.persistentrealities.com/temp/test/ kan je een stel van mijn foto's zien. Ik moet wel echt even wennen aan die scherpte diepte, dat verhaal ontbrak namelijk grotendeels aan mijn Powershot S1 ;). Let op: Foto's zijn 2MB+ per stuk. Ontdek alleen zojuist dat de camera op ISO800 staat. Niet echt nodig met het stralende weer nu. (Daarnaast pak ik soms ook de 'verkeerde kant' voor een object, om te zien hoe dat nu gaat met het zonlicht e.d. ;).)

Foto's zijn genomen met 70-200mm F4 IS USM.

Verschil met de kitlens is wel heel erg overigens. Gisteren met kitlens wat bomen foto's gemaakt, tegen het zonlicht in, echt veel CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
coorz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:06:
[...]

Dat doen ze wel, er staat "incl 80 euro cashback".

Ik ben het met je eens dat het niet erg duidelijk is, maar het staat er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sponge schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:36:
Op http://www.persistentrealities.com/temp/test/ kan je een stel van mijn foto's zien. Ik moet wel echt even wennen aan die scherpte diepte, dat verhaal ontbrak namelijk grotendeels aan mijn Powershot S1 ;). Let op: Foto's zijn 2MB+ per stuk. Ontdek alleen zojuist dat de camera op ISO800 staat. Niet echt nodig met het stralende weer nu. (Daarnaast pak ik soms ook de 'verkeerde kant' voor een object, om te zien hoe dat nu gaat met het zonlicht e.d. ;).)

Foto's zijn genomen met 70-200mm F4 IS USM.

Verschil met de kitlens is wel heel erg overigens. Gisteren met kitlens wat bomen foto's gemaakt, tegen het zonlicht in, echt veel CA.
Ik vind de CA best wel mee vallen op de kitlens eigenlijk. Gewoon wat dichtknijpen, zeker met tegenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hm, dat zou het ook nog kunnen zijn. Ik moet nog veel leren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

Sponge schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:36:Foto's zijn genomen met 70-200mm F4 IS USM.
Gefeliciteerd met je nieuwe lens. Ziet er goed uit!
Over dat ISO verhaal en Canon, ik snap niet hoe moeilijk het kan zijn om gewoon ergens in de viewfinder beeld de ISO weer te geven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik heb geen 400D, maar dit topic hoeft niet vol gespamd te worden met "waar is die het goedkoopst", kan het een beetje ontopic blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
coorz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:43:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe lens. Ziet er goed uit!
Over dat ISO verhaal en Canon, ik snap niet hoe moeilijk het kan zijn om gewoon ergens in de viewfinder beeld de ISO weer te geven :|
Ik zou toch graag wat foto's op een iso200 op F/4 oid zien en hoe heb je ze geconverteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Aansluitend op dat ISO verhaal.
Weet je wat ik een super feature zou vinden? Een knop ergens op de camera, waaraan je je eigen default settings kan hangen. Zo zou je dan voor iedere foto die je neemt, even op die knop kunnen drukken, waarna alles naar je eigen defaults wordt gezet. Zo zou het dus niet meer voor moeten kunnen komen dat je voor een shot je iso op 800 zet en je witbalans aanpast, en een shoot later die settings vergeet terug te zetten. Nou kom niet aan met "dat moet je ook altijd checken", want dat weet iedereen. Alleen vergeet ook iedereen het wel eens waardoor er toch vaak mooie shots worden verknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Daarom schiet ik in RAW, heb je sowieso dat witbalans gedoe niet meer. ISO waardes zouden gewoon in je viewfinder moeten staan, dat snap ik echt niet die bezuiniging (koop maar 30d als je dat graag wilt gelul).
RAW is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik snap UltraSub wel hoor. Gewoon default settings waar jij zelf altijd naar terug wilt. Bijv, ISO100, auto WB, RAW, enkel beeld transport, one shot AF.....

Wat mij ook lekker lijkt is een M stand waarin de camera de ISO waardes tussen een bepaald minimum en maximum varieert. Maar om daar nu een 1D MK III voor te kopen... Hoewel je bij deze camera natuurlijk ook direct je objectieven kunt calibreren op de camera.

Overigens mis ik ook een weergave stand waarin je de foto helemaal op het schermpje ziet, met daaroverheen een verplaatsbaar semitransparant histogram dat verschuifbaar is. En ook nog een stand waarin je de gewone foto ziet waarin de uitgebeten highlights blijven knipperen als je inzoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

UltraSub schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:10:
Aansluitend op dat ISO verhaal.
Weet je wat ik een super feature zou vinden? Een knop ergens op de camera, waaraan je je eigen default settings kan hangen. Zo zou je dan voor iedere foto die je neemt, even op die knop kunnen drukken, waarna alles naar je eigen defaults wordt gezet. Zo zou het dus niet meer voor moeten kunnen komen dat je voor een shot je iso op 800 zet en je witbalans aanpast, en een shoot later die settings vergeet terug te zetten. Nou kom niet aan met "dat moet je ook altijd checken", want dat weet iedereen. Alleen vergeet ook iedereen het wel eens waardoor er toch vaak mooie shots worden verknald.
De 5D heeft die knop (C) wel, maar is toch maar een halve oplossing. Als ISO nou gewoon direct afleesbaar is maakt Canon een heleboel mensen blij.
Wellciht dat ze die 'direct print' button custom defined kunnen maken met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:54:
[...]

Ik zou toch graag wat foto's op een iso200 op F/4 oid zien en hoe heb je ze geconverteerd?
Heb zojuist paar uurtjes bij voetbal wedstrijd wat zitten schieten. Nagenoeg al deze foto's zijn op F4, uitzondering misschien de 'net' foto's.

http://www.persistentrealities.com/temp/test/new/resized/ (Een directory omhoog is de ongeresizede versie.)

Als je nog wat nodig hebt hoor ik het wel ;). Dit is een beetje eentonig misschien.

http://www.persistentreal.../new/resized/IMG_5408.JPG vind ik zelf erg mooi gelukt. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sponge schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:17:
[...]

Heb zojuist paar uurtjes bij voetbal wedstrijd wat zitten schieten. Nagenoeg al deze foto's zijn op F4, uitzondering misschien de 'net' foto's.

http://www.persistentrealities.com/temp/test/new/resized/ (Een directory omhoog is de ongeresizede versie.)

Als je nog wat nodig hebt hoor ik het wel ;). Dit is een beetje eentonig misschien.

http://www.persistentreal.../new/resized/IMG_5408.JPG vind ik zelf erg mooi gelukt. :).
Inderdaad wel een mooie foto. Horizon loopt alleen scheef. Wat ik bij veel van die foto's wel heb, is dat je er méér uit kan halen in photoshop bijvoorbeeld.

Ik zal straks of morgen ook even wat eerste foto's posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Thanks :). Ik heb soms alleen het gevoel dat de foto's net een tikkeltje 'soft' zijn, zoals bij vele van deze:

http://www.persistentrealities.com/temp/test/new/extra (dit is niet alleen F4)

Ik zal me inderdaad ook eens wat in nabewerking verdiepen in de nabewerking (de Lightroom beta die ik tijdje terug gebruikte - maar nu verlopen is blijkbaar ;)) werkte erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het knalt niet erg; contrast en scherpte lijken wat aan de matte kant, in ieder geval niet wat ik verwachtte op basis van de samples die ik op DPReview zag. Het kan ook komen door erg conservatieve sharpening, maar kijk er in ieder geval eens goed naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

En dat ik net een beginner ben in DSLR land ;). Sommige foto's hebben een mooi contrast, maar inderdaad. Ik denk soms ook dat het net niet scherp genoeg is. Maar goed, ik heb te weinig ervaring om te kunnen zeggen of het aan de lens ligt, aan de body, of aan mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sponge schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:23:
En dat ik net een beginner ben in DSLR land ;). Sommige foto's hebben een mooi contrast, maar inderdaad. Ik denk soms ook dat het net niet scherp genoeg is. Maar goed, ik heb te weinig ervaring om te kunnen zeggen of het aan de lens ligt, aan de body, of aan mij ;).
Je moet ook ff kijken op welke 'modus' je camera staat. Waarschijnlijk op Standaard, maar dan kan hij inderdaad wel wat extra verscherping gebruiken, en ook wat meer contrast vaak.

Ik heb het nog niet getest zelf, maar ik keek net naar m'n eigen testfoto's (in tuin gemaakt) en constateerde dat daaruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
nomad85 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:18:
Daarom schiet ik in RAW, heb je sowieso dat witbalans gedoe niet meer. ISO waardes zouden gewoon in je viewfinder moeten staan, dat snap ik echt niet die bezuiniging (koop maar 30d als je dat graag wilt gelul).
RAW is fijn :)
RAW helpt je echt niet als je in een verkeerde ISO schiet hoor ;)
Ik schiet ook alles RAW. Alles.
coorz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:07:
[...]

De 5D heeft die knop (C) wel, maar is toch maar een halve oplossing. Als ISO nou gewoon direct afleesbaar is maakt Canon een heleboel mensen blij.
Wellciht dat ze die 'direct print' button custom defined kunnen maken met een firmware update.
Misschien is het al tijd voor een hacked firmware :P
Ook als ISO direct afleesbaar is, dan nog kun je het vergeten. Vandaar dat zo'n knop best goed zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

sOid schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:28:
[...]

Je moet ook ff kijken op welke 'modus' je camera staat. Waarschijnlijk op Standaard, maar dan kan hij inderdaad wel wat extra verscherping gebruiken, en ook wat meer contrast vaak.

Ik heb het nog niet getest zelf, maar ik keek net naar m'n eigen testfoto's (in tuin gemaakt) en constateerde dat daaruit :P
Av, en ik had zojuist toevallig een custom 'style' gemaakt met sharpening +2 en contrast +1, en nog een paar pics gemaakt:

http://www.persistentrealities.com/temp/test/extra (vanaf IMG_5570.JPG)

Dit is een lamp aan een plafond met een paar kerstballen eraan (don't ask ;)), gemaakt vanaf een statief. Een paar hebben IS uit. Overigens zijn de kerstballen wel 'mat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Sponge schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:38:
[...]

Av, en ik had zojuist toevallig een custom 'style' gemaakt met sharpening +2 en contrast +1, en nog een paar pics gemaakt:

http://www.persistentrealities.com/temp/test/extra (vanaf IMG_5570.JPG)

Dit is een lamp aan een plafond met een paar kerstballen eraan (don't ask ;)), gemaakt vanaf een statief. Een paar hebben IS uit. Overigens zijn de kerstballen wel 'mat'.
Hmm.. weet niet of het aan mij ligt, maar ik had ze bij zo'n dure lens (70-200 f/4 IS USM toch?) wel iets scherper ingeschat.. Kan het zijn dat het door bewegingsonscherpte komt (bij foto's waar je IS uit had staan)?..

Ik heb hem overigens ook op sharpening +2 en contrast +1 staan en vind het wel een aardig groot verschil met de standaard beeldstijl :) - Naar mijn mening kan de kitlens toch ook behoorlijk scherpe foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Yup, 70-200 f/4 IS USM. Is er niemand anders met zo'n lens hier ter vergelijking (Aikon dacht ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zullen we dit anders richting het Canonmount-topic verplaatsen? Plaats wat RAW's van testshots online, dat werkt een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Is goed :). Zal ik morgen wat nieuwe foto's maken, en zien we dan wel verder. :). Op dit moment heb ik alleen RAW's van alle eerste shots die ik had. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Hierbij 2 onbewerkte foto's met de kitlens (efs 18-55) genomen:

http://img.inselpix.com/205875214726.JPG
http://img.inselpix.com/834704562799.JPG

Ik heb de foto's van een trui en een baksteen genomen om te zien hoe scherp hij de texturen kon krijgen..

Ik heb de 400D nu ongeveer een week en ben er bijzonder tevreden over..
Ook had ik niet verwacht dat de kitlens toch behoorlijk goede foto's maakt voor zo'n goedkoop ding..
(de prijs vind je natuurlijk wel weer terug bij de buildquality en de levensduur :))

edit: zit alleen nog wel te twijfelen welke lens ik er bij kan halen.. heb geen zin om een grote som geld neer te leggen, maar heb wel iets meer bereik nodig.. misschien een 55-200 of een 18-200 van tamron of iets dergelijks.. weet alleen niet of die wel zo snel zijn met de autofocus.. zal wel ff onderzoek gaan doen naar lenzen :) misschien zit er nog iets interessants tussen de cashback lenzen

[ Voor 27% gewijzigd door Aeonis op 07-04-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

55-200 heeft redelijke focus, de tamron is traag, maar de tamron is sowieso geen beste koop als je het mij vraagt.
Kijk even naar de 70-300 sigma als uitbreiding, of de tamron 70-300, beiden hebben een leuke macro functie erbij, kun je een hoop plezier van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:54
Zelf heb ik gekozen voor de 55-200 als extra lens. Bij de lokale fotoboer vandaag nog een polarizer (hama circulair) voor de kitlens gehaald. Aangezien de kitlens ook maar 65 euro kost ofzo, ga ik er geen polarizer van 100 euro opzetten... Ook meteen een eyepiece-extender gehaald. Werkt toch wel fijn vind ik zelf.

Ik mis nu nog een macro-lens, maar een beetje macro-lens is best duur. 4- of 5-honderd euro.

Ook twijfel ik tussen deze twee:

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Als ik je een advies mag geven: koop goede filters of koop ze niet. Ik zou zelf als je op een budget moet letten voor de 60 gaan, retestrakke lens voor weinig geld.

Maaruh, hier hebben we een mooi objectieventopic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ok, even een beginnersvraagje tussendoor :P

Kan iemand me vertellen wat nou precies het voordeel is van die 9punts AF? Want als je maar één punt zou hebben, het scherp zou stellen op het punt waarvan je dat zou willen, de ontspanknop half ingedrukt zou houden, compositie maken en vervolgens klikken. Dat komt dan toch op hetzelfde neer?

Kan me wel voorstellen dat het makkelijker is met een statief.

Oh, en nog wat. Volgens de handleiding zou ik een wit vlak moeten gebruiken voor custom witbalans. Maar kan je dat niet beter met een grijskaart doen?

[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 08-04-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Waarom denk je dat ze het autofocus noemen? Om het focussen AUTOmatisch te laten gaan, en je dus zo min mogelijk aanpassingen zelf moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eeh, bij mij staat de focus toch altijd op de centerpunt, dus inderdaad, ik begrijp de vraag van SOid wel. Heb het me zelf ook al eens afgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ThomasW schreef op zondag 08 april 2007 @ 02:53:
Waarom denk je dat ze het autofocus noemen? Om het focussen AUTOmatisch te laten gaan, en je dus zo min mogelijk aanpassingen zelf moet doen...
Mja, het is minder werk om het AF punt even ergens op te richten, dan het steeds met het wieltje/pijltje in te stellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Je HOEFT het natuurlijk niet te gebruiken... Mijn autofocus kiest zelf in 80% van de gevallen het goeie punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:02:
Eeh, bij mij staat de focus toch altijd op de centerpunt, dus inderdaad, ik begrijp de vraag van SOid wel. Heb het me zelf ook al eens afgevraagd.
idem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

soid, maar wanneer je op F/1.8 bijvoorbeeld werkt heb je weinig keuze, want wanneer je opnieuw je compositie neer zet ben je je focus ook al lang kwijt. Met een halve cm dof kun je niet hercompositioneren en dan nog je onderwerp scherp hebben, dan zijn die focuspunten ontzettend belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
  • Het aantal focuspunten is niet het enige verschil tov. de 300D/350D.
  • Statiefwerk.
  • Het schieten van actie foto's / snelle dieren. Je besteed dan liever tijd tijdens de voorbereiding (focuspunt kiezen), dan tijdens de actie zelf (compositie opnieuw bepalen na half indrukken ontspanknop).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nomad85 schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:19:
soid, maar wanneer je op F/1.8 bijvoorbeeld werkt heb je weinig keuze, want wanneer je opnieuw je compositie neer zet ben je je focus ook al lang kwijt. Met een halve cm dof kun je niet hercompositioneren en dan nog je onderwerp scherp hebben, dan zijn die focuspunten ontzettend belangrijk.
Wanneer werk je in godsnaam op F/1.8? In uber low-light? Zeker in zo'n geval zou ik mijn linker/ rechter AF sensor nauwelijks vertrouwen. Daarnaast is je DOF vaak wat groter als je in zo'n geval F/1.8 gebruikt omdat je dan niet een hele kleine werkafstand gebruikt. Gebruik je hem om een close-up te maken dan zou ik eerder MF gebruiken dan AF met een uiterste sensor, aangezien je met zo'n extreem kleine DOF zeer waarschijnlijk geen goede AF lock krijgt (iig niet waarop jij een lock wilt hebben). MF is dan sneller en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
In de viewfinder m'n 30D krijg ik m'n Sigma 30/1.4 echt lang niet zo accuraat gefocust als de AF... In goed licht zijn alle punten perfect bruikbaar, in slecht licht helpt de focusassist voldoende om gewoon te focussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 22659 schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:31:
[...]

Wanneer werk je in godsnaam op F/1.8? In uber low-light? Zeker in zo'n geval zou ik mijn linker/ rechter AF sensor nauwelijks vertrouwen. Daarnaast is je DOF vaak wat groter als je in zo'n geval F/1.8 gebruikt omdat je dan niet een hele kleine werkafstand gebruikt. Gebruik je hem om een close-up te maken dan zou ik eerder MF gebruiken dan AF met een uiterste sensor, aangezien je met zo'n extreem kleine DOF zeer waarschijnlijk geen goede AF lock krijgt (iig niet waarop jij een lock wilt hebben). MF is dan sneller en beter.
Ben anders eigenlijk wel heel tevreden met mijn AF, veelal doet hij het beter dan ik....behalve bij extreme macro achtige dingen, maar dat is niet te wijten aan AF, maar aan het focus bereik van de lens (met tussenringen is infinity focus en dichtbij focus ongeveer 2cm van elkaar verwijderd, dan moet je wel MF doen, omdat je anders elke keer buiten het bereik zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 22:43
Hoe werkt zo'n autofocus systeem eigenlijk, is daar ergens een mooie site met uitleg van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

in de huidige chip foto/video blad staat een mooi verhaaltje erover, maar komt er gewoon op neer dat er een sensortje is die continu kijkt naar het contrast tussen naast elkaar gelegen pixels. Wanneer deze het grootst is, dan is je lens scherp gesteld. en klaar is sensortje (kees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bedankt voor de AF reacties, snap het beter nu :) Het is ook maar net wat je gewend bent.

Even een testfoto'tje van mij (een van de beter gelukte) op dit formaat is hij alleen wel wat te donker. Heb hem iets nabewerkt met lightroom, maar niet veel.

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/fotografie/testfoto_01.jpg

Gemaakt met kitlens trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 08-04-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Ik heb mn 400d nu ongeveer 4 maanden en ik heb er destijds de sigma 17-70 bijgekocht.
Voor het geld denk ik een zeer goede lens, maar soms vind ik hem onscherp.
Misschien dat ik te kritisch ben en je dus 1000 of 1500 euro uit moet geven voor een beetje scherpte maarja.. Zoals gezegd als je beginner bent en je zoekt een redelijke all round lens denk ik dat je bij de 17-70mm van sigma aan het goede adres bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tmaster, je moet niet zeuren :P,...ziet er prima uit vind ik

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.