Canon EOS 400D - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.874 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:52:
Tmaster, je moet niet zeuren :P,...ziet er prima uit vind ik
Vind ik ook. Beetje USM doet ook wonderen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:48:
Ik heb mn 400d nu ongeveer 4 maanden en ik heb er destijds de sigma 17-70 bijgekocht.
Voor het geld denk ik een zeer goede lens, maar soms vind ik hem onscherp.
Misschien dat ik te kritisch ben en je dus 1000 of 1500 euro uit moet geven voor een beetje scherpte maarja.. Zoals gezegd als je beginner bent en je zoekt een redelijke all round lens denk ik dat je bij de 17-70mm van sigma aan het goede adres bent.
TMaster, dat gevoel heb ik dus soms ook met mijn lens, maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat je op 100% kijkt. Toevallig had ik een andere bezitter van dezelfde lens laten kijken, en die zegt ook dat het gewoon scherp is. Ik denk dat het dan ook gewoon aan mij ligt ;). Gaat om deze foto's:

http://www.persistentrealities.com/temp/test/raw2/

(En dit is een 1000 euro lens, wel pas, in combinatie met de 400D, 3 dagen in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar hebben jullie de monitor wel goed ingesteld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet voor de lol maar eens fotos van een 1Ds mII met een lensje van x000 euro bekijken, zelfs die zijn niet wat je er van zou verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

foto's op 100% kijken is gewoon onzin, dat hoort ook niet helemaal scherp te zijn, niemand die jouw beloofd heeft dat dat zo zal zijn....en je hebt het ook nooit nodig (bijna niemand iig)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:17:
foto's op 100% kijken is gewoon onzin, dat hoort ook niet helemaal scherp te zijn, niemand die jouw beloofd heeft dat dat zo zal zijn....en je hebt het ook nooit nodig (bijna niemand iig)
http://www.neofoto.nl/Los/1d3/kayak.jpg :X

Het kán dus wel :)
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:15:
je moet voor de lol maar eens fotos van een 1Ds mII met een lensje van x000 euro bekijken, zelfs die zijn niet wat je er van zou verwachten :)
Ik vind dat toch een behoorlijk scherpe foto. Is iig wel wat ík ervan zou verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Siparti schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:31:
[...]

http://www.neofoto.nl/Los/1d3/kayak.jpg :X

Het kán dus wel :)

[...]

Ik vind dat toch een behoorlijk scherpe foto. Is iig wel wat ík ervan zou verwachten :)
ik vind die kayak foto niet veel scherper dan dat voorbeeld dat boven gegeven wordt. Het contrast in de foto van de kayak ligt wel veel hoger door de zon en reflecties, waardoor hij veel scherper lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:34:
[...]

ik vind die kayak foto niet veel scherper dan dat voorbeeld dat boven gegeven wordt. Het contrast in de foto van de kayak ligt wel veel hoger door de zon en reflecties, waardoor hij veel scherper lijkt.
wat nomad85 zegt, zo vreselijk scherp is ie ook niet hoor, zeker niet voor een officiële sample :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:34:
[...]

Volledig mee eens enne hou er rekening mee dat dit geschoten is met een 300/2.8IS, een van de of zo niet hét scherpte objectief van Canon. Ik heb bij Konijn ook even met dit monster mogen spelen en zelfs met 2xTC is de scherpte nog erg goed (wideopen!). Dat is uitzonderlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:17:
Klopt, het komt ook met name omdat het vroeger (met m'n oude camera) het in een veel lagere resolutie, heel anders op mijn monitor bekeek. Het is dan ook even gewenning aan mijn kant. ;)

En op dit moment heb ik overigens mijn monitoren nog niet gecalibreerd (overigens wel de kleur profielen e.d. die bij deze monitoren horen wel ingestelt), en ik moet ook nog eens de handleiding van Photoshop nalezen over die 'color proofing', want hoe dat zit is mij nog niet helemaal duidelijk. Op het werk heb ik er ook al eens mee te maken gehad qua aangeleverde Illustrator bestanden die er dus anders uit gingen zien e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57
Oei... 1/8000ste op F3.2 bij 300mm... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 16:41
Bever schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:43:
[...]

Dat doen ze wel, er staat "incl 80 euro cashback".

Ik ben het met je eens dat het niet erg duidelijk is, maar het staat er wel.
Ben vandaag eens gaan kijken in de Makro en inderdaad het is zoals Bever zegt,je betaald 759 euro
en dan moet je de cash back van 80 euro terug vragen via Canon.
De verkoopster zegde zelf dat dit misleidend was 8)7 en dat er al veel klachten waren rond deze reclame
maar vroeg toch of ik er ene wilde :( ,heb maar vriendelijk neen gezegd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 14:33
Heren/dames kenners, ik denk dat er bijna een apart topic voor gestart kan worden, maar zit een beetje met een dilemma voor het aankopen van een EOS350/400. :P

Mijn doel voor aanschaf van de camera is omdat ik wat mooie vakanties gepland heb en mijn A95 compact mooie, maar platte plaatjes schiet. Ik wil dus mooie plaatjes gaan schieten op vakantie en heb wel eerder in het analoge tijdperk wat met fotografie gedaan, maar om nou te zeggen dat het m'n 'hobby' is (dus in het weekend erop uit trek met de camera) kan ik nou ook weer niet zeggen.

Twijfel is dus tussen de 350/400, aangezien het lage prijs-verschil met de cash-back actie zal het wel de 400 worden, want voor 80 euro krijg ik daar waarschijnlijk alleen maar spijt van.

Zit ik wel met het lens dilemma:
- losse 400d body met een sigma lens ( 28-135 of 28-300??)
- de 400d IS (17-85) kit ( ong. 900 euro met cash-back actie)
- de 400d Double lens kit (18-55 - 55-200) (ook ong. 900 euro met cash-back actie)

Ik moet zeggen dat het IS me wel aanstaat, maar dan moet ik later nog een zoom erbij kopen want op een safari kom je niet ver (of ik moet naast de olifant gaan staan ;) ). De double-lens kit lijkt me wel wat, maar is 200mm wel genoeg?

Enfin, heb wel eea doorgelezen, maar beetje advies van de kenners _/-\o_ zou ik wel op prijs stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ligt aan je budget, dat is echt belangrijk. Ik zou niet voor een dubbel zoom pakket gaan, omdat zowel de 18-55 als de 55-200 geen hoogvliegers zijn, maar slecht zijn ze nou ook weer niet.
Zeker safari heb je geen goedkope oplossingen voor, mijn keuze zou dan zijn voor mooie vakantie foto's (groothoek) met safari mogelijkheden (tele op minimaal 300mm met goede optische kwaliteit)

Mijn keuze:
- 350/400d (ze maken elkaar niet veel, maar in geld ook niet, dus neem dan de 400d, vooral wat beter focussysteem en iets betere ruisprestaties)
- 17-70 sigma 2.8-4,5 lens (lekker groothoek zonder al teveel vervorming) 339 euro
- 70-200 F/4 met 1.4 tc (tele converter) 599 + 298 euro

Kom je wel veel duurder uit, dat is waar.
alternatieven zijn de 70-300 sigma, maar ook wel echt een stap terug optisch, maar voor het geld niet slecht :)
de 17-70 zou ik niet vervangen, is gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wat ik las op photozone.de is de 70-300 IS USM geen slechte lens is, en zelfs zweeft tussen L en prosumer (qua beeldkwaliteit, zeker niet qua bouw). Misschien is de double zoom lens kit dan iets?
400D + 17-85 IS USM + 70-300 IS USM voor 1700 euro, en dan nog 260 euro cash back.
Daar ben ik zelf ook voor aan het kijken. Grote range, optisch zeker niet slecht. Tuurlijk L-glas is beter, maar 100 mm extra is ook niet mis natuurlijk. Heb zelf 0 ervaring met tc's, dus daar hou ik me even buiten, wilde alleen even deze mededeling doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

UltraSub, die dubbelkit was ik vergeten, dat is een mooie tussenoplossing voor 1440 euro :)...
komt dan nog wel 100 euro aan extra's bij waarschijnlijk, tas, geheugen, doekje, kaartlezertje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
Jullie bedoelen deze:
http://canonlensacc2007.o...=EOS_400D_DOUBLE_ZOOM_KIT

Ja, die is nu rond de 1700 euro, - 280 cash-back, toch nog 1420 euro... Budget is natuurlijk belangrijk en koop ook graag goeie spullen, maar ben soms bang dat ik het doel voorbij schiet wanneer ik voor 'vakantiekiekjes' redelijk hogere klasse materiaal ga aanschaffen en het te weinig gebruik...

Dus opties

400d Kit 608,-
sigma 17-70 328,-
sigma 70-300 218,-
[1155,-]

400d DZ IS Kit 1700,- -280,-
[1420,-]

400d IS Kit (+grip) 1180,- -280,-
sigma 70-300 218,-
[1120,-]

Voordeel van de 400d IS Kit (ik neem aan dat die 17-85 van Canon een prima lens is??) is dat ik e.e.a. een beetje gespreid zou kunnen aanschaffen, zoals ook de 1e optie... Dus eerst een 'basis' setje kopen met tasje, geheugen etc. en dan uitbreiden.

Wat ik ook nog niet heb kunnen vinden is wat info over de filters. Ik gebruikte meestal een standaard UV filter om de lens te beschermen, maar weet niet wat de 'duurdere' filters voor een invloed hebben op de foto en/of dat alles niet in RAW met fotosoep is weg te werken?

sorry for the noobie questions... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Die 17-85 is een goede lens ja :)
En met kwaliteits UV filters verpest je niks aan de foto hoor. Ik zou zeker een UV filter hebben gekocht voor zo'n lens (maar ik moet het doen met een goedkope lens en daar vind ik zo'n dure filter niet voor nodig). Misschien is een polafilter ook wel leuk voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

vind de vervorming storend van de 17-8 (IS kit), maar de IS zelf is wel fijn. Tussen de 17-70 van sigma en deze is denk ik persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hallo allemaal!

Ik ben sinds 2 weken de troste eigenaar van een Canon EOS 400D met een 18-55 lens. Nu weet ik eigenlijk helemaal niets van fotografie en ben ik gelijk in het diepen gedoken met zo'n (relatief) dure camera.

Ik ging gelijk wild aan het fotograferen maar al snel kwam ik tot de conclusie dat het vrij ruiserige en lelijke foto's waren. Nu heb ik de afgelopen 2 dagen een hoop gelezen hier en geleerd over fotograferen, ISO,sluitertijd, diafragma etc. Dus ik kan nu al redelijke plaatjes schieten.

Nu is mijn vraag waar ik me nu op moet gaan focussen? Ik heb het idee dat ik in grote lijnen alles zo’n beetje wel snap van het toestel. Ik ben erg geïnteresseerd in auto’s maar is dit een goed onderwerp om mee te leren fotograferen (pannen enzo)? Welk onderwerp/testcase kan ik het beste kiezen om te leren fotograferen, en zonder dat ik snel mijn motivatie verlies?

Alvast bedankt!

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Waarom volg je niet die workshop van Canon? Wat ik ervan gelezen heb is dat ideaal als je beginner bent en het kost geen drol met die voucher.
Welk onderwerp maakt weinig uit, belangrijkste is om te weten wat het effect is van de instellingen en hoe je deze per situatie moet toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tom schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:35:
Waarom volg je niet die workshop van Canon? Wat ik ervan gelezen heb is dat ideaal als je beginner bent en het kost geen drol met die voucher.
Welk onderwerp maakt weinig uit, belangrijkste is om te weten wat het effect is van de instellingen en hoe je deze per situatie moet toepassen.
Inderdaad.

Het is ook gewoon een kwestie van veel doen, als je iets niet snapt het opzoeken, er (veel) over lezen en zo snel mogelijk van de voorgeprogrammeerde standen af (die icoontjes tot en met p, dus alleen Av, Tv en M gebruiken, die A-DEP is een beetje nutteloos imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ElmarNieser schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:14:
Welk onderwerp/testcase kan ik het beste kiezen om te leren fotograferen, en zonder dat ik snel mijn motivatie verlies?
iets wat je leuk vind, in jouw geval auto's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ElmarNieser schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:14:
Hallo allemaal!

Ik ben sinds 2 weken de troste eigenaar van een Canon EOS 400D met een 18-55 lens. Nu weet ik eigenlijk helemaal niets van fotografie en ben ik gelijk in het diepen gedoken met zo'n (relatief) dure camera.
Wat moet je dan met een spiegelreflex, vraag ik me in zo'n geval af???
Alleen een trotse eigenaar zijn????

Koop eens wat boeken of beter nog, wordt lid van een fotoclub in je omgeving. Zonder basiskennis over fotografie blijf je in het automaat-gedeelte fotograferen. Dan had je beter een andere camera kunnen kopen, zonder al die toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:15
Als ik de 3d-models op z'n site bekijk moet dit ook wel gaan lukken, de creativiteit is er in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 19:59
Voor de mensen die er nog een willen kopen. bij de mediamarkt UTRECHT kost een 400d + 18/55mm kitlens nu 619 euro (incl cashback)

[ Voor 3% gewijzigd door Crash_Override007 op 11-04-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Crash_Override007 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:49:
Voor de mensen die er nog een willen kopen. bij de mediamarkt UTRECHT kost een 400d + 18/55mm kitlens nu 619 euro (incl cashback)
Lijkt body only te zijn. Op het plaatje staat hij wel inclusief lens maar in de tekst wordt er niet over gesproken.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
cyberpost schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:28:
[...]

Wat moet je dan met een spiegelreflex, vraag ik me in zo'n geval af???
Alleen een trotse eigenaar zijn????

Koop eens wat boeken of beter nog, wordt lid van een fotoclub in je omgeving. Zonder basiskennis over fotografie blijf je in het automaat-gedeelte fotograferen. Dan had je beter een andere camera kunnen kopen, zonder al die toeters en bellen.
Waarom niet? Je moet toch ergens beginnen?

Ik ben met een analoge OM-10 begonnen. Met een oude wordt je gedwongen om de nodige informatie te weten over diafragma en sluitertijden, dus dat is wel een voordeel, maar als hij hem snel van de automatische standen afhaalt komt het echt wel goed hoor. Je moet het vooral veel doen, trail and error, experimenteren met verschillende dingen etc. En het belangrijkste; lol hebben ;)

Je kan tegenwoordig zo veel op internet vinden, dat je eigenlijk geen boeken meer hoeft te kopen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Sinds vanmiddag de trotse bezitter van een EOS 400D met een Sigma 18-200 lens en UV-filter. (marktplaats) er zat een 2 GB kingston kaartje in, een extra accu en een mooie tas. Dit alles tesamen koste 850 Eurootjes. In mijn ogen geen geld voor een 2 maanden oude camera inclusief 2 jaar garantie tegen alle schade.

De beste man kon via een kennis een 30D kopen dus dat was zijn reden van verkoop.

Heb er al heel wat foto'tjes geschoten en ik vind hem lekker werken ook over de lens ben ik zeer te spreken, zoombereik is adequaat te noemen hij ziet er stevig uit en voelt ook zo aan.

Dit is mijn eerste Dslr en ik heb nu in ieder geval nog geen spijt van mijn aankoop, nu maar heeel veel foto's maken en gaan spelen met de Av en Tv functies.

Offtopic, weet iemand een goede site om foto's te hosten? Ik heb zelf een chello abbo is het dan misschien niet makkelijker om ze daar te hosten ofzo? Ik vind al dat gedoe bij imageshack enzo eigenlijk niks. Wat doen de meeste hier zoal?

weer ontopic, als ik in manual mode sta kan ik met het wieltje de sluitertijd instellen, maar hoe kan ik dan het diafragma instellen? Ik heb al allerlei knopcombi's geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Peentje op 11-04-2007 19:23 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Peentje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:49:
Offtopic, weet iemand een goede site om foto's te hosten? Ik heb zelf een chello abbo is het dan misschien niet makkelijker om ze daar te hosten ofzo? Ik vind al dat gedoe bij imageshack enzo eigenlijk niks. Wat doen de meeste hier zoal?
Eigen webspace :)
weer ontopic, als ik in manual mode sta kan ik met het wieltje de sluitertijd instellen, maar hoe kan ik dan het diafragma instellen? Ik heb al allerlei knopcombi's geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Met dat Av icoontje, ding rechtsboven display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
sOid schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:24:
[...]
Eigen webspace :)

[...]

Met dat Av icoontje, ding rechtsboven display.
op dit moment Flickr.com :) Als ik tijd heb maak ik wel een eigen site.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik kan je Flickr aanraden, soms wel erg traag, maar het doet zijn werk goed en een pro account kost maar 25 dollar per jaar mocht je aan 't gratis account niet genoeg hebben.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

Bij het doorspitten van fotografie algemeen las ik van de week toevallig een reaktie van pvdplanet die http://www.antagonist.nl/ aanraadde. Een kwartiertje na het aanmelden waren mijn eerste foto's al geupload. Vrij goedkoop, snel en een eigen domeinnaam.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Bedankt jongens.

Ik ga binnenkort gewoon maar eens goed aan de slag! Ik heb al een hele hoop nuttige informatie gevonden.

@cyberpost
Tja, wat moet ik met een spiegel reflex? Ik weet niet waar ik anders mee moet beginnen. Ik had hiervoor een Canon IXUS 55 en ik liep toch een beetje tegen het limiet van de lens en camera kwaliteit aan te hikken. Dus mij leek de EOS 400D een goede keuze, toch? :D Ik ben natuurlijk wel van plan wat dieper in de fotografie te duiken nu. En ik heb de camera ook aangeschaft zodat ik goede composite plaatjes voor mijn 3D werk (http://elmar.nieser.net) kan schieten. En daar heb ik echt hele hoge resolutie plaatjes voor nodig. Lijkt me deze camera toch niet zo'n hele rare keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door ElmarNieser op 11-04-2007 20:15 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Laatst online: 11-09 19:59
wimpie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:18:
[...]

Lijkt body only te zijn. Op het plaatje staat hij wel inclusief lens maar in de tekst wordt er niet over gesproken.
Nee hoor, heb hem net gekocht 30 min geleden € 619,- incl kit lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

[b][message=27836362,noline]als ik in manual mode sta kan ik met het wieltje de sluitertijd instellen, maar hoe kan ik dan het diafragma instellen? Ik heb al allerlei knopcombi's geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
5 minuten in de hoek staan met je puntmuts op voor het niet lezen van je manual ;)
de AV+/- knop icm met je wieltje regelt het diafragma in M-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

coorz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:19:
[...]

5 minuten in de hoek staan met je puntmuts op voor het niet lezen van je manual ;)
de AV+/- knop icm met je wieltje regelt het diafragma in M-mode.
En terecht van jouw (Peentje komt net uit de hoek) was reactie aant tikken en dacht dit dus lekker gemakkelijk te vragen ipv in mijn manual uit te zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
Heb gisteren een standaard 400d kitje besteld op internet, 689 en dan nog 80 van de actie eraf, dus 609 eupies!
Komt vandaag binnen waarschijnlijk, ben alleen niet thuis, dus zal wel weer ophalen worden ;(

Bedankt voor jullie input bij de keuze, maar ik heb dus toch gekozen voor eerst een basis kit met tassie etc. en rest van dit jaar ga ik wat lenzen erbij aanschaffen, waarschijnlijk eerst de sigma 70-300 en later nog een sigma 17-70...

Tnx guys, dit topic staat iig in me broekmarks _/-\o_

Wat me nog wel opviel, is dat in de forums van dpreview er door sommige mensen beweert wordt dat de 350d gewoon betere fotos maakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik denk dat er wat mensen gewoon moeten gana fotograferen, de 400D is prachtcamera die absoluut niet onderdoet voor de 350D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM is het 599 euro (na aftrek van 80 euro retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagi, bij welke media markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphen aan de Rijn :D
Alsjeblieft:
http://www.mediamarkt.nl/...n/store_flash/week15/165/
599 voor een EOS 400D kit.. Dat ding wordt met de dag goedkoper. Ging het maar ook net zo hard met de Nikons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaalde dat nog een tijdje terug voor een 350D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

De 80 euro cashback is dan al verrekend. Maar het blijft een mooie aanbieding natuurlijk (tm 15 april).

[ Voor 10% gewijzigd door eisbaer op 12-04-2007 19:39 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 april :| Dan ben ik in het buitenland :|
€ 600 (incl. kitlens?) was wel een mooie aanbieding! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 00:36
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:38:
15 april :| Dan ben ik in het buitenland :(
€ 600 (incl. kitlens?) was wel een mooie aanbieding..
tot en met 15 april :) .. of ben je nu ook al in het buitenland en 15 april nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zaterdag al weg.. :( Ik kom de 20ste pas terug
Dan heb ik nog maar 1 dag de tijd om er over na te denken.. Én ik kom ook nog es uit Noord-Brabant. Hier in Eindhoven kost het €640 incl casback

Maar meestal zijn dit op=op acties, toch? Nog vandaag zag ik dat ze een camera verkochten die eigenlijk al niet meer in de aanbieding was, maar wel voor dezelfde prijs...
Die aanbiedingen gaan eigenlijk wel snel tegenwoordig 8 - )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik ook al een tijdje met heel veel plezier van mn 400d aan genieten. Maar wat me opviel is dat hetgeen wat ik door mn zoeker is toch niet het gehele kader is dat ik op de foto krijg. ik denk dat ik toch zeker een procent of 3 aan alle kanten mis op mn zoeker. Is dat normaal? of is dat per lens verschillend?

Want is wel vervelend als je denk perfect gekadreerd te hebben en daarna toch meer op de foto staat dan dat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

95% coverage...dus je krijgt iets meer op de foto, lens onafhankelijk

edit: doe het slechts uit mijn hoofd, ben geen canoniër :P

[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 12-04-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nomad85 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:52:
Ik dacht dat ik 97% in de handleiding zag staan. Maar anyways, het is wel normaal ja :)

Ik houd er eigenlijk ook altijd wel rekening mee, met een wat 'kleinere' zoeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:52:
hey thnx.. wel een beetje opgelucht.. want het viel me (vreemd genoeg) pas vandaag op.. nadat ik m afgelopen weekend flink heb laten vallen dus ik was al bang dat er iets in de camera ontzet was.

Dan heb ik nog een vraag:

Als mn geheugenkaartje flink vol zit... en ik connect de camera aan mn pc. dan knippert het lichtje op mn camera eerst voor een hele lange tijd voordat ik uberhaupt toegang heb op de camera (en ook dan pas start de pc de EOS utility). Is dit niet te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:59:
[...]

hey thnx.. wel een beetje opgelucht.. want het viel me (vreemd genoeg) pas vandaag op.. nadat ik m afgelopen weekend flink heb laten vallen dus ik was al bang dat er iets in de camera ontzet was.

Dan heb ik nog een vraag:

Als mn geheugenkaartje flink vol zit... en ik connect de camera aan mn pc. dan knippert het lichtje op mn camera eerst voor een hele lange tijd voordat ik uberhaupt toegang heb op de camera (en ook dan pas start de pc de EOS utility). Is dit niet te versnellen?
Ik stel voor dat je een cardreader gebruikt, gaat veel sneller dan via de camera inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
hmmm.... grrrr....
Krijg vandaag me pakketje binnen (gisteren besteld!) en ik alles installeren, CF erin, maar zag al dat het knopje beetje raar zat, en kwam idd niet naar buiten bij 'inserten'!
CF enkel met vingers eruit te pielen.

Zit waarschijnlijk geen goed mechanisme achter (zijn vast een onderdeeltje vergeten in de fabriek), dus weer aangemeld bij de site, kijken wat het wordt... :'(

Heeft iemand hier al meer van gehoord (bekend probleem ofzo)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
misschien stomme vraag maar kan ik er ook filmpjes mee maken? Ikkan dat nergens vinden in de specs en mijn vrouw heeft als absolute eis dat er ook filmpjes mee kunnen worden gemaakt net als de A75 die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nope, met een spiegelreflex ga je geen filmpjes kunnen maken. Al komt de 1D mk III aardig in de buurt met 10 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
terracide schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:50:
misschien stomme vraag maar kan ik er ook filmpjes mee maken? Ikkan dat nergens vinden in de specs en mijn vrouw heeft als absolute eis dat er ook filmpjes mee kunnen worden gemaakt net als de A75 die ik nu heb.
Waarom niet gewoon een 400D voor foto's en die A75 voor filmpjes?
Imho moet je foto's maken met een fotocamera en filmpjes met een filmcamera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
sOid schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:41:
[...]

Waarom niet gewoon een 400D voor foto's en die A75 voor filmpjes?
Imho moet je foto's maken met een fotocamera en filmpjes met een filmcamera...
Idd.. Wat heb je er aan als je filmpjes kan maken met een 400D? Fotografen die de 400D gebruiken, zitten echt niet te wachten op een filmoptie, die zijn ze liever kwijt dan rijk. De 400D is puur voor het maken van mooie foto's, filmpjes zou je inderdaad je A75 voor kunnen gebruiken..

(Overigens zul je, als je het bij de spiegelreflex camera's gaat zoeken, "geen" camera vinden die een filmoptie heeft.. dan zul je toch echt bij de compact cameratje's moeten gaan zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Aeonis schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:30:
Idd.. Wat heb je er aan als je filmpjes kan maken met een 400D? Fotografen die de 400D gebruiken, zitten echt niet te wachten op een filmoptie, die zijn ze liever kwijt dan rijk. De 400D is puur voor het maken van mooie foto's, filmpjes zou je inderdaad je A75 voor kunnen gebruiken..
Ik zou het best een voordeel vinden als het wel zou kunnen. Waarom hebben veel dSLR gebruikers toch zo'n hekel aan de filmfunctie? Af en toe zou het ook heel erg handig zijn als je de LCD als zoeker zou kunnen gebruiken.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:34
Dit is wel niet het juiste topic, maar wil het toch even kwijt.

www.servage.net
6,35 per maand maar wel 310gig opslag, en 3TB aan dataverkeer per maand!
Komt met een tooltje dat je je webspace als hardeschijf station ziet, wat mega handig is.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Laatst online: 11-09 13:58
Hallo allen,

Na een tijdje meegelezen te hebben, vind ik het tijd om zelf eens wat te posten. Ik heb namelijk jullie advies nodig. :)

Ik ben van plan ook een 400D aan te schaffen. Ik kom van een gewone compact, ik heb ervaring met de Powershot A85. Ik wil nu een nieuwe cam en ben van plan een SLR te kopen, waar ik op dit moment nog geen ervaring mee heb dus.

Ik heb me al behoorlijk ingelezen in de materie, waaronder dit forum. Waar ik over twijfel is de aanschaf van de lens. Op dit moment heb ik het volgende in gedachten:

- De 400D met kitlens en een Canon EF 50mm f/1.8 II

of

- een 400D body met een Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM

Hier zit natuurlijk een aanzienlijk prijsverschil in en hetgeen waar ik over twijfel is waar ik als beginner het beste mee af ben. Ga ik het verschil in kwaliteit van lenzen merken nu?

Tevens nog een vraag over de IS functie. Ik heb zelf niet zulke hele vaste handen en in het verleden met de compact gebeurde het nog wel eens dat ik foto's had met bewegingsonscherpte. Zou dat een goede reden zijn om toch voor een IS lens te gaan?

Alvast bedankt voor jullie advies :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
@ silentthunder: Hmmm... heb vandeweek precies dezelfde vraag ook in dit forum gesteld... wellicht even beter lezen? Anders wordt het wel een heel erg repost forum...

[ Voor 5% gewijzigd door allesflex op 13-04-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
BugBoy schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:38:
[...]

Ik zou het best een voordeel vinden als het wel zou kunnen. Waarom hebben veel dSLR gebruikers toch zo'n hekel aan de filmfunctie? Af en toe zou het ook heel erg handig zijn als je de LCD als zoeker zou kunnen gebruiken.
Das iets heel anders. Dat kan tegenwoordig trouwens wel, ik geloof sinds de 1D mk III, maar ik kan het fout hebben. Live view heet het. Olympus camera's kunnen het al langer btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

SilentThunder schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:27:
Hallo allen,

Na een tijdje meegelezen te hebben, vind ik het tijd om zelf eens wat te posten. Ik heb namelijk jullie advies nodig. :)

Ik ben van plan ook een 400D aan te schaffen. Ik kom van een gewone compact, ik heb ervaring met de Powershot A85. Ik wil nu een nieuwe cam en ben van plan een SLR te kopen, waar ik op dit moment nog geen ervaring mee heb dus.

Ik heb me al behoorlijk ingelezen in de materie, waaronder dit forum. Waar ik over twijfel is de aanschaf van de lens. Op dit moment heb ik het volgende in gedachten:

- De 400D met kitlens en een Canon EF 50mm f/1.8 II

of

Hier zit natuurlijk een aanzienlijk prijsverschil in en hetgeen waar ik over twijfel is waar ik als beginner het beste mee af ben. Ga ik het verschil in kwaliteit van lenzen merken nu?

Tevens nog een vraag over de IS functie. Ik heb zelf niet zulke hele vaste handen en in het verleden met de compact gebeurde het nog wel eens dat ik foto's had met bewegingsonscherpte. Zou dat een goede reden zijn om toch voor een IS lens te gaan?

Alvast bedankt voor jullie advies :)
je moet het inderdaad even vragen in een ander topic, maar in het kort, die lenzen zijn niet vergelijken.
Het is tussen die 2 lenzen niet echt een keuze, eerder dat je ze beiden neemt, maar met alleen een 50mm beperk je je wel heel erg. Ik zou als eerste lens zéker voor een zoom lens gaan, dus een 18-55, 17-85, 17-70 achtige lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
allesflex schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:31:
@ silentthunder: Hmmm... heb vandeweek precies dezelfde vraag ook in dit forum gesteld... wellicht even beter lezen? Anders wordt het wel een heel erg repost forum...
Oh die had ik niet gezien, sorry. :) Heb je toevallig nog een link bij de hand naar waar jouw vraag staat?

Edit: never mind, ik heb het al gevonden, even lezen, thanks! :)
nomad85 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:05:
[...]

je moet het inderdaad even vragen in een ander topic, maar in het kort, die lenzen zijn niet vergelijken.
Het is tussen die 2 lenzen niet echt een keuze, eerder dat je ze beiden neemt, maar met alleen een 50mm beperk je je wel heel erg. Ik zou als eerste lens zéker voor een zoom lens gaan, dus een 18-55, 17-85, 17-70 achtige lens
Welk topic dan? Die over objectieven?

Ik bedoelde trouwens bij optie 1 de kitlens én die 50mm, dus niet alleen de 50mm ;)

[ Voor 28% gewijzigd door SilentThunder op 13-04-2007 16:12 ]

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
SilentThunder schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:08:
{-knip-}
Welk topic dan? Die over objectieven?

Ik bedoelde trouwens bij optie 1 de kitlens én die 50mm, dus niet alleen de 50mm ;)
Ja, die over (Canonmount) objectieven; Het grote Canonmount-objectieven-topic V6.0

Over die lenzen. Ik zat een beetje met dezelfde keuze. Ik had natuurlijk veel liever voor die 17-85 mét IS gegaan, maar dan was m'n portemonee heel wat minder zwaar geweest (kost over de €1000 dacht ik).
De kitlens bevalt me erg goed, zeker om te beginnen. Die 50mm is leuk om met weinig scherptediepte te werken en leent zich goed voor portretfotografie (mensen of dieren).
Ja, als je zwemt in het geld is de keuze gauw gemaakt (in mijn geval althans) maar met mijn supermarktbaantje heb ik toch maar voor de goedkopere optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
pff 17-85 IS over de 1000....

475 istie van jou... met 150- cashback komt t op 325 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat Siparti de 17-85 IS en de 17-55 IS door elkaar haalt... de laatste kost zo'n €900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Sorry, ik had het niet over de lens alleen, maar over de lens + 400D body (de 17-85 kit). Omdat hij die dan toch bij elkaar wilde kopen.
Was misschien niet helemaal duidelijk in m;n vorige post :).
SilentThunder schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:27:
{-knip-}
of

Pricewatch
Canon EOS 400D Kit (10MP, EF-S 17-85mm f/4.0-5.6) € 1.048,-

[ Voor 29% gewijzigd door Siparti op 13-04-2007 19:14 . Reden: Quotetje weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
Siparti schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:27:
[...]

Ja, die over (Canonmount) objectieven; Het grote Canonmount-objectieven-topic V6.0

Over die lenzen. Ik zat een beetje met dezelfde keuze. Ik had natuurlijk veel liever voor die 17-85 mét IS gegaan, maar dan was m'n portemonee heel wat minder zwaar geweest (kost over de €1000 dacht ik).
De kitlens bevalt me erg goed, zeker om te beginnen. Die 50mm is leuk om met weinig scherptediepte te werken en leent zich goed voor portretfotografie (mensen of dieren).
Ja, als je zwemt in het geld is de keuze gauw gemaakt (in mijn geval althans) maar met mijn supermarktbaantje heb ik toch maar voor de goedkopere optie gekozen.
Ja dat is dus ook mijn dilemma. Ik vind het echt een lastige keuze :P Wellicht dat het om te beginnen die kitlens ook wel prima is. Die cashback actie maakt het nu wel interessanter, maar het is toch nog wel een hoop geld meteen ;)

Nou ja, ik post mijn vraag ook nog wel ff in dat objectieven draadje, wellicht dat mensen daar ook nog wat goed advies hebben.

Bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door SilentThunder op 14-04-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:50:
Want is wel vervelend als je denk perfect gekadreerd te hebben en daarna toch meer op de foto staat dan dat ik wilde.
Meer is toch nooit erg? Dat kan je gewoon croppen. Minder zou erg vervelend zijn. (en aangezien het een 10mpixel camera is kan je genoeg croppen en nog steeds op A4 afdrukken...)

[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 14-04-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk dat het al vaker aan bod is gekomen maar omdat ik zelf nogal twijfel;

Ik ben geinteresseerd in de sigma 70-300 lens voor op mijn 400D, vooral om sporters te fotograferen. (ik doe zelf nogal fanatiek kitesurfen).

Nu heb ik gelezen dat de autofocus niet al te snel is en dat kwaliteit voorbij 200mm nogal afneemt.

Zou iemand die de 70-300mm heeft een paar samples online kunnen zetten van 100-200-300mm shots?

En weet er iemand een (spat)waterdichte behuizing voor een dSLR of een inventieve oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behuizing voor een dSLR. Moet je wel je camerakeuze iets wijzigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:02
Op je 400D zijn er drie mogelijkheden om je foto, nadat je hem hebt gemaakt, te bekijken.

1. Met alleen de foto full screen
2. Met de foto full screen en wat info zoals diafragma en sluitertijd en fotonummer
3. Met histogram en kleine foto

Is het ook mogelijk dat je de histogram over de fullsize foto heen krijgt? Dit heeft als voordeel dat ik de details van de foto kan zien én de verdeling van de histogram.

Of zijn er nog mogelijkheden dat deze bij een firmware versie worden ingevoerd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Nope, en afgezien van de gehackte 300D firmware komen er eigenlijk nooit echt nieuwe features bij middels nieuwe firmwares. Betreft altijd kleine fixes en printerkoppeling geneuzel.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
ElmarNieser schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:12:

@cyberpost
Tja, wat moet ik met een spiegel reflex? Ik weet niet waar ik anders mee moet beginnen. Ik had hiervoor een Canon IXUS 55 en ik liep toch een beetje tegen het limiet van de lens en camera kwaliteit aan te hikken. Dus mij leek de EOS 400D een goede keuze, toch? :D Ik ben natuurlijk wel van plan wat dieper in de fotografie te duiken nu. En ik heb de camera ook aangeschaft zodat ik goede composite plaatjes voor mijn 3D werk (http://....) kan schieten. En daar heb ik echt hele hoge resolutie plaatjes voor nodig. Lijkt me deze camera toch niet zo'n hele rare keuze?
Eh de Canon A640 is een ideale camera voor de "automaat"-fanaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
cyberpost schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:30:
[...]

Eh de Canon A640 is een ideale camera voor de "automaat"-fanaat...
Als ik zn creativiteit zie bij zn 3D werk, dan lijkt mij de 400D toch een perfecte keuze voor hem :) Loopt hij niet weer tegen de limieten van een camera aan als hij meer met fotografie wil doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben van plan een de EOS 400 aan te schaffen. Na vele compactcamera's en verdieping in fotografie wil ik spiegel-reflex proberen.

Ik heb de Kit met 18-55 lens besteld en een Sandisk Extreme III 4GB CF geheugenkaartje. Ik kom er nu alleen niet uit welk tasje ik moet nemen... Misschien kan iemand van jullie hiermee helpen?

Ik zoek een zo compact mogelijke tas, het liefst 1 die je om je middel kan doen. Maar om je schouder hangen is eventueel ook geen probleem. Geen overbodige ruimte, zo compact mogelijk. Welke tas is hiervoor het beste? Ik had deze gezien? Is dit wat?

[ Voor 9% gewijzigd door Rebunted op 17-04-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
J-Media schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:38:
Ik ben van plan een de EOS 400 aan te schaffen. Na vele compactcamera's en verdieping in fotografie wil ik spiegel-reflex proberen.

Ik heb de Kit met 18-55 lens besteld en een Sandisk Extreme III 4GB CF geheugenkaartje. Ik kom er nu alleen niet uit welk tasje ik moet nemen... Misschien kan iemand van jullie hiermee helpen?

Ik zoek een zo compact mogelijke tas, het liefst 1 die je om je middel kan doen. Maar om je schouder hangen is eventueel ook geen probleem. Geen overbodige ruimte, zo compact mogelijk. Welke tas is hiervoor het beste? Ik had deze gezien? Is dit wat?
Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 :>
Feli met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bedankt voor je link. :)

Ik vind daar echter alleen vrij grote tassen... ik ben juist op zoek naar een compacte tas. Heeft iemand van jullie een compacte tas? En zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat topic waar sOid je naar verwijst is niet alleen voor grote tassen. Vraag het daar even zodat dit topic vooral over de cam zelf kan blijven gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tom schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:14:
Dat topic waar sOid je naar verwijst is niet alleen voor grote tassen. Vraag het daar even zodat dit topic vooral over de cam zelf kan blijven gaan :)
Inderdaad. Ze(we :P) kunnen je daar beter adviseren.

Om toch even je vraag te beantwoorden; nee ik heb geen idee. imo zijn datsoort tassen nogal zinloos, omdat ik toch altijd meer wil meenemen dan alleen een camera met kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hoeveel mb is een raw foto op volle resolutie van de 400D?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wimpie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:53:
Tussen de 8.2 en de 9.7 mb. Kan iets kleiner zijn, aangezien ik wat bewerkingen met lightroom heb gedaan. Heb hier alleen ff geen onbewerkte bij me, maar veel minder zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Die samsonite biskaya is wel heel erg klein, past alleen je camera in en de kitlens.. als je een telelens hebt of een paar accesoires of zo past het al niet meer.. Naarmate je verder in de fotografie komt zul je toch al snel meerdere dingen mee willen nemen en dan heb je niks meer aan zo'n tas.

Een erg mooie en kleine (rug)tas is de volgende: http://www.cameranu.nl/ar...remium_Rucksack_Mini.html

Het is een behoorlijk kleine rugtas, maar dr past wel genoeg in.. De 400D met kitlens past er perfect in, zonder dat je de lens dr af hoeft te halen. Ook met een telelens aan de 400D past hij er nog in.. + je hebt ruimte voor nog 2 telelensen of meerdere kleine lenzen. Verder nog zijvakjes en andere vakjes voor papier, cf-kaartjes, acculader, kabels en noem maar op..

De tas is van goed materiaal en de bodem is zeer stevig, dus als je hem perongeluk te hard neerzet gaat er iig geen glas kapot :P (10 jaar garantie op materiaal van de tas)

Ook is hij water, zand/stof en uv licht afstotend (volgens samsonite)

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 17-04-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
.. foutje.. dit bericht kan weg (perongeluk quote gedrukt ipv edit haha)

[ Voor 135% gewijzigd door Aeonis op 17-04-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
wimpie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:53:
Tussen de 8 en 11MB bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online

Kijk eens in de collectie van Lowepro, daar staat best wel iets bij dat bij je past.

4GB geheugenkaart??? Kennelijk nog nooit slachtoffer geworden van diefstal camera??? Zo ben je gelijk 4GB fotomateriaal kwijt. Ik zou kiezen voor 2x 2GB. Altijd genoeg voor zo'n 200 fotootjes in RAW en iets veiliger... (Vooral in steden als Parijs en Napels zou ik voor kleinere kaarten gaan die je bij je kunt steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jaja, nieuwe firmware voor de 400D!

http://www.dpreview.com/news/0704/07041701eos400dfirm.asp voor het artikel

http://www.canon.co.jp/Im...al3/e4kr3_firmware-e.html voor het downloaden :)

Ik ga het straks ff proberen, zal m'n bevindingen laten weten.
Dit is trouwens de 1.05 firmware, wel netjes dat het toch redelijk snel erop staat.

De changelog is wel een beetje tragisch trouwens, maar die 1.05 schijnt bij sommige mensen de onderbelichting op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 17-04-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Wew,yes, ben benieuwd. Zelf loop ik nog met 1.04 dus misschien brengt het wat positieve veranderingen in m'n toestel.
Even lezen :)

-edit-
DPReview.com
This firmware update (Version 1.0.5) incorporates the following fixes and improvement :

* Fixes the printing of lens names when using PictBridge.
* [Redeye 1] can now be selected when connecting with specific printers.
* Improves the reliability of communication with the Speedlite 380EX.
That's all :| Jammers.. :')

[ Voor 59% gewijzigd door Siparti op 17-04-2007 19:22 . Reden: Teleurstelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 09-09 19:09
Wie weet of er ook NL taal in deze update verwerkt is?

Edit; net de update zonder problemen gedraaid, zelfs alle instellingen blijven na de update behouden. Helemaal goed dus

[ Voor 53% gewijzigd door bluecupra op 17-04-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
bluecupra schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:44:
Wie weet of er ook NL taal in deze update verwerkt is?

Edit; net de update zonder problemen gedraaid, zelfs alle instellingen blijven na de update behouden. Helemaal goed dus
Jep, same here.
Ach, ik weet niet of het wat uitmaakt maar meestal is nieuwe firmware beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,05 net geinstalleerd, maar ik wacht nog steeds op ISO 50 en 3200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Qua kwaliteit heeft het weinig nut om lager dan ISO 100 te gaan, en voor 3200 push je je RAW maar wat meer. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ISO50 kan soms wel bar handig zijn als je overdag toch met een beperkte DOF wilt werken. Ja kunt ND's gebruiken, maar praktisch is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:23:
ISO50 kan soms wel bar handig zijn als je overdag toch met een beperkte DOF wilt werken. Ja kunt ND's gebruiken, maar praktisch is anders :)
ND? Waar staat die afkorting voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ND

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:23:
OK, maar als het via een firmware gaat is het toch alleen maar een software trucje en kan je net zo goed zelf een stop onderbelichten kwalitatief gezien. :)

En ik heb een ND filter, waarmee ik toch zeker wel het schokkend grote aantal van 10 foto's mee gemaakt heb. :P
sOid schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:26:
[...]

ND? Waar staat die afkorting voor?
Neutral Density aka grijsfilter. Neutraal, dus kleurstelling verandert niet, je verliest alleen licht. Inderdaad leuk voor grote DoF waar je anders te veel licht hebt, of bij het fotograferen van water(vallen).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Voutloos schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:31:
[...]
OK, maar als het via een firmware gaat is het toch alleen maar een software trucje en kan je net zo goed zelf een stop onderbelichten kwalitatief gezien. :)

En ik heb een ND filter, waarmee ik toch zeker wel het schokkend grote aantal van 10 foto's mee gemaakt heb. :P
Totdat je op een zonnige dag met je 50mm op 1.8 wil schieten en 1/4000e nog steeds niet kort genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dank

en
Voutloos schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:31:
[...]
Neutral Density aka grijsfilter. Neutraal, dus kleurstelling verandert niet, je verliest alleen licht. Inderdaad leuk voor grote DoF waar je anders te veel licht hebt, of bij het fotograferen van water(vallen).
Dank :) Wist wel wat Neutral Density is, associeerde de afkorting er alleen ff niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:16:
1,05 net geinstalleerd, maar ik wacht nog steeds op ISO 50 en 3200 :+
Tja... voor de 300D waren er destijds wel wat leuke FH te krijgen, helaas is dit bij de 400D nog anders...

Misschien een leuk project voor een van de Tweakers???
_/-\o_
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.