Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21

Centraal Fototas Topic - Deeltje 2

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompuTrekAW_left_stuffn_1_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5747la.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/LS-001/image_small1126015936.jpeg

Meer dan een jaar geleden begonnen als Remy's "jacht naar de ideale midsize fototas"-topic, uiteindelijk uitgegroeid tot Centraal fototas topic, met nu al meer dan 1000 posts. Traditiegetrouw is het dus tijd om een nieuw topic te openen, en ik heb gelijk maar even de kans gegrepen om een wat uitgebreidere topicstart te maken. Ik hoop dat deze de tweakers assisteert in hun zoektocht naar een tas voor hun geliefde fotospullen.
Inhoudsopgave
In deze startpost vind je:
Soorten Tassen
Fototassen zijn er natuurlijk in alle soorten en maten, en ze zijn ook in veel soorten en veel maten voorbijgekomen in het vorige topic. Ik heb besloten ze in vijf categorieën onder te verdelen: [list]
Schoudertassen: Belangrijkste voordeel van schoudertassen is dat je snel bij je spullen kunt, belangrijkste nadeel is dat het gewicht over 1 schouder nog weleens teveel kan worden. Populaire schoudertassen zijn bijv. de Crumpler Long Schlong en de
Lowepro Nova 4 AW.
Rugtassen: Voordeel van dit rugtassen is het draagcomfort, nadeel is dat je vaak lastig bij je spullen kunt. Populaire voorbeelden: Crumpler Brian's Hottub en Lowepro Mini Trekker.
"Slingshot"-tassen: Een soort kruising tussen rugtas en schoudertas: Normaal zit de tas op je rug, maar de indeling is zodanig dat je hem heel gemakkelijk voor je buik kunt draaien en je spullen eruit kunt halen. Nadeel is wel dat deze tassen, in ieder geval de Lowepro's, maar 1 schouderband hebben. Xon schrijft hierover:
xon schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:16:Slingshot haal je met 1 beweging van je rug en draai je naar je buik en je pakt de camera..uiteraard ook andersom werkt dit perfect. Heb er voor het eerst tijdens citytrip mee gelopen in berlijn en je hebt nog geen eens door dat je hem op je rug hebt..ideaal!
De categorienaam heb ik gejat van Lowepro: Slingshot 200 AW, maar Tamrac maakt iets soortgelijks in de vorm van de Velocity serie.
Klein spul: Het aanbod in de categorie "klein" (voor alleen body en 1 lens of compact camera) is echt oneinding. Daarvoor zou ik gewoon naar de dichtsbijzijnde winkel gaan en iets moois uitzoeken voor een zacht prijsje, daar heb je onze hulp niet bij nodig ;) Het gaat in dit topic in het algemeen over tassen om wat meer spullen mee te nemen (gezien de hoeveelheid glaswerk van de gemiddelde aanwezige).
Harnesses: Ik heb er nog nooit iemand mee zien lopen, maar het past niet in één van de categoriën hierboven, en ze zijn een enkele keer langsgekomen in het vorige topic. Voorbeeld: Lowepro S&F Vest Harness.

Een paar van de rugtassen bieden de mogelijkheid om naast fotogear ook andere spullen mee te nemen, en zelfs het fotospuldeel eraf te halen en tijdelijk als schoudertas te gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Lowepro Orion Trekker (II) en de Tamrac Adventure 7. Vaak gaat dit ten koste van de hoeveelheid ruimte voor fotospullen, maar je moet echt helemaal zelf bepalen of dit iets voor jou is.

Ook bieden sommige rugtassen de mogelijkheid om naast je fotogear een laptop mee te nemen, zoals de Crumpler Brian's Hottub, de Lowepro Compudaypack en de Lowepro Computrekker AW. Bedenk je wel dat dit soort rugtassen al snel vrij log worden, dat is niet altijd handig. Een enkele schoudertas is ook laptop-compatible, maar dat zijn uitzonderingen.

Fabrikanten
Op een gedeelde eerste plaats in de fototas-fabrikant-populariteit van het vorige topic staan Crumpler en Lowepro. (De volgorde waarin ik ze steeds noem is alfabetisch, en heeft niets te maken met mijn persoonlijk favoriet O-) ).
Crumpler:
Australische fabrikant (al begreep ik vandaag dat Europa een min of meer onafhankelijk bedrijf is). De tassen zien er over het algemeen vrij vlot uit, maar bieden desondanks behoorlijk veel bescherming. De prijs is heel behoorlijk, maar de consensus hier lijkt te zijn dat je wel waar voor je geld krijgt.

Hun aanbod verschilt per continent, dus kijk ook eens op de Australische site, wellicht dat je daar een tas vindt die beter bij je past dan één van de Nederlandse modellen (zie evt Waar kopen hieronder). Verder geeft Remy in deze post een aardig overzichtje van de inhoud van de verschillende schoudertassen.

Populaire tassen van Crumpler zijn qua schoudertassen de Stunner, de Loyal Chap, de Geekstar, de Long Schlong en de Ben's Pizza Serie (S tot XXXXL) en qua rugtassen de Shrinkle, de Brian's Hottub en de Karachi Outpost.

Let op: Hun aanbod verandert vrij snel, dus het kan best zijn dat je tassen die in het vorige topic staan nu al niet meer kunt krijgen (verkrijgbaarheid houdt trouwens sowieso niet over, zie Waar kopen hieronder). Zo is Brian's Hottub bijvoorbeeld inmiddels uit productie. De nieuwe lijn komt, volgens de website, eind oktober 2006 online.
Lowepro:
Waarschijnlijk de bekendste bij mensen die het vorige topic niet hebben gelezen ;). Bewezen kwaliteit, overal verkrijgbaar, en een werkelijk gigantisch aanbod. Hun naamgeving is soms tamelijk verwarrend, met veel tassen met bijna dezelfde naam die bij nader inzien toch heel erg verschillen. Laat je vooral niet in de war brengen door de "AW" aanduiding, die voor All Weather staat, maar vaak is de AW variant van een tas ook groter, en/of heeft die een betere padding, etc etc (de AW variant is voor zover ik weet wel altijd duurder ;) ). Lowepro maakt kwaliteit, daar betaal je ook voor, maar in mijn ervaring zijn de prijzen wat redelijker dan die van Crumpler.

Zie ook deze post van Fingerprint88, met een overzicht van de verschillende tassen met "Orion" in de naam. De website van Lowepro is erg goed trouwens, veel informatie over de verschillende tassen, en bij elke fototassen staat een voorbeeld met spullen erin.

Populaire Lowepro tassen zijn qua schoudertassen de
Lowepro Nova 4 AW, de Stealth Reporter en de Rezo serie, qua rugtassen de Orion Trekker (II), de Micro Trekkers, de Mini Trekker en de Computrekker (Plus (AW)), qua Slingshotters is met name de Slingshot 200AW redelijk populair. Kleine tassen zijn er bijv. in de vorm van de Nova Mini AW, en tot slot is er dus nog het Lowepro S&F Vest Harness ;)
Tamrac:
Dit is zo'n beetje "The Best of the Rest". Reacties zijn behoorlijk goed op deze tassen, vooral in de laatste helft van 't topic worden ze wat vaker genoemd. laat het me weten als je iets zinnigs te zeggen hebt over de verkrijgbaarheid van Tamrac tassen dan voeg ik een opmerking toe.

Let erop dat Tamrac twee verschillende namen voor hun tassen hanteert: Model 5747 is bijvoorbeeld hetzelfde als Velocity 7.

Populaire Tamrac tassen: Qua schoudertas is de Adventure 8 vaak langsgekomen, qua rugtassen de Expdition 5 en qua Slingshot-achtigen de Velocity 7 en 9.
Verder
heb ik nog voorbij zien komen: Samsonite, Vanguard, Domke, Tenba, Billingham, Safrotto, Mountainsmith, het eigen merk van Foto Konijnenberg, ThinkTank, tweak je tas op timbuk2.com en tot slot een aanbieding van Lidl.

Handige sites
Google en zoeken in Centraal fototas topic zijn je vriend natuurlijk. En dan zijn er ook nog: [list]
cambags.com: een aanrader, met onder andere een overzicht van "aanbevolen" (whatever that may be) tassen per camera,
taschenfreak.de: Van heel veel tassen een paar foto's, waarop je ook kunt zien hoeveel er ongeveer in kan. Wel in het Duits.
Meer sites welkom

Waar kopen
De fotoboer om de hoek is natuurlijk altijd een goeie, zeker aangezien je dan je spullen kunt meenemen en even kunt passen en proberen hoe het zit, en als je een beetje geluk hebt heeft hij een mooie aanbieding (is mij al twee keer gebeurd :) ). Dat gezegd hebbende zijn er natuurlijk veel mensen die tassen via internet besteld hebben, bijvoorbeeld bij Corne van Iperen (shopsurvey), Foto Konijnenberg (shopsurvey) of deWinkel.nl (shopsurvey).

Internationaal zijn B&H en Photococan populair, en ook eBay (Nederlands of internationaal) is een optie natuurlijk. Bedenk wel dat als je iets uit het buitenland laat komen dat je het risico loopt op een naheffing van BTW van de Nederlandse douane, dus een tas kan zomaar 20% duurder worden dan je denkt. Sommige mensen hoeven 5 keer niet te betalen, bij anderen is het de eerste keer raak.

Zoals boven gezegd is Crumpler soms wat moeilijk verkrijgbaar in Nederland. Waar je in ieder geval terecht kunt zijn de Crumpler Shops, ook al zijn die zeker niet goedkoop. Kortgeleden meldde Hiigara vol vreugde een winkel in Nijmegen waar ze Crumpler tassen hebben. Anders loont het gewoon wat van de betere fotowinkels binnen te lopen, vaak hebben ze wel iets staan en soms kunnen ze andere modellen bestellen.

Overige random opmerkingen
  • Eerste en belangrijkste: Ga passen. Neem de spullen die je in je tas wil stoppen mee naar een winkel, en ga rustig passen of het er een beetje in past. Dat is meer waard dan plaatjes op internet of een review van iemand anders, ook al omdat het persoonlijk is wat je als handige indeling ervaart.
  • Koop een tas liever te groot dan te klein. Je zou niet de eerste zijn die nu een tas koopt en er over een (half) jaar achterkomt dat alle nieuwe lenzen die hij heeft aangeschaft er niet meer bij passen.
  • Of: Koop een tas liever te klein dan te groot. Als je een grote tas hebt neem je alles wat erin past ook mee, bij een kleine tas ga je wat beter daarover nadenken.
  • Kortom: Denk er goed over na ;), jij bent de enige die kan bepalen wat je nodig hebt of zal hebben. En anders kun je hem natuurlijk altijd verkopen aan een medetweaker :)
  • Geld: Vaak komt er in de te kopen tas voor vele honderden zoniet duizenden euro's aan spullen, en het is toch erg fijn als die goed beschermd zijn. Realiseer je dat als je overweegt om een paar tientjes te besparen op (de kwaliteit van) je tas.
  • Je kunt ook zelf een tas maken (zie bijv. Zandor in "Centraal fototas topic" en Heaget in "Centraal fototas topic"). Dat is natuurlijk leuk, stoer en goedkoop, maar (zie het vorige puntje).
  • Jatkans: Een argument wat vaak wordt gebruikt om de aanschaf van een Crumpler tas (maar ook andere merken, alleen Lowepro niet geloof ik ;) ) te rechtvaardigen is dat hij "er niet uitziet als een fototas". Hoewel dat best zo kan zijn is het dievengilde ook niet dom (Crumpler is behoorlijk populair de laatste tijd), en als je rondloopt met een 30D met 70-200L f/2.8 IS laat het zich raden wat er in de tas zit natuurlijk...
  • Leuk detail van de Lowepro AW serie is dat de regenhoes 18% grijs is.
Administratieve zaken
Om dit topic een beetje overzichtelijk en schoon te houden:
  • Het komt nog weleens voor dat mensen een camera hebben gekocht en graag een tas willen. Prima, natuurlijk, maar van een vraag als: "Ik heb XYZ en ik wil een tas" wordt niemand wijzer, want er zijn gewoon heel veel mogelijkheden. Doe zoals Gizz in "Centraal fototas topic", dus geef aan:
    • Waarom je een nieuwe tas wil,
    • Wat voor tas je wil,
    • Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
    • Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
    • Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
    Op die manier kunnen mensen gericht advies geven, en hebben mensen met soortgelijke wensen ook nog wat aan de discussie.
  • Als je een tas hebt gekocht is het natuurlijk erg fijn als je je ervaringen deelt met ons! Ik was eerst van plan om in deze startpost links te geven naar alle reviews die in het vorige topic zijn gegeven, maar het zijn er zoveel geworden dat dat niet te doen is ;) De reviews van Remy over de Crumpler Geekstar, the_shadow over de Lowepro Slingshot 200 AW en gium over de Tamrac Adventure 7 vielen mij in positieve zin op, maar een eenvoudig fotootje zoals Nielsracing over de Mini Trekker AW is natuurlijk ook erg nuttig :) (graag wel even het model tas waarvan je een foto maakt in dezelfde post vermelden, dat scheelt zoekwerk...)
Tot slot...
Changelog:
  • 28 sep 06: Versie 0.5: Brian's Hottub is uit productie in Nederland.
  • 4 sep 06: Versie 0.4: taschenfreak.de toegevoegd, met dank aan 4eyes.
  • 26 aug 06: Versie 0.3: Opmerking bij Slingshot, met dank aan Mig29
  • 19 aug 06: Versie 0.2: Minor changes, met dank aan Mig29
  • 19 aug 06: Versie 0.1 (beta)
Verder credits naar Remy voor het openen van het vorige topic dat (onverwacht?) zo succesvol werd. Als je klachten over, opmerkingen over of op deze post hebt, stuur een DM of een mailtje, dan doe ik er iets mee.

En tot slot tot slot: Enjoy :)

[ Voor 105% gewijzigd door Dannr op 26-10-2006 03:19 . Reden: Versie 0.5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Volgens traditie (?) reserveer ik deze post vast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nette startpost noem ik dit! Dannr, snel en effectief gedaan zeg, complimenten.

Mijn lowepro micro kom ik niet vaak tegen in dit topic, maar hij bevalt toch prima moet ik zeggen.
Mijn sig past erin en dan heb ik nog ruimte over voor een 70-200 2.8 :D (bij iets andere indeling, maar het past wel prima)....of een flitser en en een prime....misschien nog wel meer wanneer ik het anders indeel. Iig geen kleine tas en zit prima, heb er een week lang hele dagen mee gelopen. Hij is verder erg stevig en in het voorvak passen 2x halve liters flesje. Verder past al je klein grut er natuurlijk in.
pics:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC00076resize.jpg

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hulde aan de TS :P

Ik zou zelf bij de OP in de categorie schoudertassen het voorbeeld Lowepro Stealth Reporter vervangen door de Nova AW serie. Deze is veel beter verkrijgbaar en aanzienlijk goedkoper. Wanneer mensen een nog betere tas zoeken dan de Nova dan komen ze vanzelf wel bij de Stealth reporter serie uit.

Daarnaast mis ik nog een beetje de gecombineerde rugzak die ik zelf momenteel het meest gebruik, namelijk de gecombineerde foto en rugzak; onderin een deel voor fotospullen en bovenin ruimte voor rugzakspullen. Voorbeelden hiervan zijn de Lowepro Orion trekker, de Lowepro CompuDayPack en de Tamrac Adventure. Ikzelf bezit deze laatste in type Adventure 7:

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547m.jpg

Tot slot ben ik het niet eens met de stelling dat je een tas op de groei moet kopen. Na vele vakanties gelopen te hebben met een Lowepro Minitrekker Classik ben ik afgelopen vakantie op pad geweest met bovenstaande tas. Deze is zeker wat kleiner, waardoor je niet alles meeneemt, maar wel veel beter nadenkt over wat je meeneemt (ik praat niet over objectieven, maar over eindeloos veel batterijen, opladers, doekjes, kwastjes, etc). Daarnaast is het draagcomfort van deze tas vele malen beter dan de bovenstaande Minitrekker. Een dag lopen met deze tas op mijn rug (7 uur durende bergwandeling) en ik heb de tas bijna niet gevoeld. De Minitrekker voelde ik na 20 minuten al! Kortom groter is zeker niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@nomad 85: Tnx. Mooie foto van je tas trouwens d:)b
offtopic:
Jij weet natuurlijk niet of ik 't effectief heb gedaan, misschien ben ik er wel 48 uur aan 1 stuk mee bezig geweest ;)

@mig29:
tnx :), ook voor je uitgebreide opmerkingen!
Ik zou zelf bij de OP in de categorie schoudertassen het voorbeeld Lowepro Stealth Reporter vervangen door de Nova AW serie. Deze is veel beter verkrijgbaar en aanzienlijk goedkoper. Wanneer mensen een nog betere tas zoeken dan de Nova dan komen ze vanzelf wel bij de Stealth reporter serie uit.
Goed idee, ik heb 't aangepast. Was nogal in de war gebracht door de vele verschillende Nova's; ik dacht dat ze allemaal alleen maar voor 1 slr+lens waren. Maar ja, zo heb ik nog wel meer te klagen over de gebrekkige naamgeving bij Lowepro ;)
Daarnaast mis ik nog een beetje de gecombineerde rugzak die ik zelf momenteel het meest gebruik, namelijk de gecombineerde foto en rugzak; [...]
Deze opmerking staat er wel degelijk tussen hoor, direct onder de vijf categorieen. Ik heb het wel wat uitgebreid, en jouw voorbeeld erbij gezet. Als je vind dat het een aparte groep moet worden sta ik open voor discussie, natuurlijk?
Tot slot ben ik het niet eens met de stelling dat je een tas op de groei moet kopen. [...] Kortom groter is zeker niet altijd beter.
Je hebt zeker een punt. Ik heb het wat genuanceerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03-2020

Valith

As the rush comes..

Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:24:
Daarnaast mis ik nog een beetje de gecombineerde rugzak die ik zelf momenteel het meest gebruik, namelijk de gecombineerde foto en rugzak; onderin een deel voor fotospullen en bovenin ruimte voor rugzakspullen. ..... Ikzelf bezit deze laatste in type Adventure 7....

[afbeelding]
Ikzelf ben ook geïnteresseerd in deze rugzak, met name doordat je ook andere spullen naast je fotogear kunt meenemen. Ik vraag me alleen of ik mijn 350D met Canon 70-300 IS USM gemount kan opbergen, of zou deze te lang zijn. Ik lees namelijk: up to 5" lenzes en op de Canon site lees ik: Max. diameter x length (mm) 76,5 x 142,8. Zou dit dan passen? Want is de 142.8mm de uitgeschoven lengte? (Wellicht heb jij hierop het antwoord Mig29)

Verder gaat mijn ineresse uit naar de Slingshot AW200, vanweg het goed kunnen bereiken van de camera. Alleen weet ik ook niet of ik de 350D dan standaard kan uitrusten met de 70-300 IS USM die ik binnenkort wil gaan aanschaffen...

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem op vakantie gebruikt met mijn Canon Eos30D met 17-40/4.0 en met een 70-200/4.0. Deze laatste stond gewoon los rechtop en paste er volgens de officiele lezing ongetwijfeld net niet in, maar aangezien de onderkant van het bovenvak gewoon flexibel is, heb ik de laatste centimeter probleemloos gesmokkeld. Er bestaat overigens ook nog een Advanture 9 en deze heeft een ondervak dat vanaf de voorzijde wordt geopend, echter deze is zo duur en zoveel groter dat ik het voor een body en twee objectieven veel te groot vond. Ik ben er overigens van overtuigd dat er in de 7 ook nog wel een flitser of een klein objectief extra bij had gepast (bijvoorbeeld een 50mm of een 85 mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Ik heb een tijdje terug een d70s geleend met daarbij een rugtas.
Dat was de foto konijnenberg tas "Fototas FK 3008 Amazone AW Black" Op zich vond ik dit een fijne tas, alleen ik zit nu te twijfelen om iets meer uit te geven en een "Lowepro Mini Trekker AW Black" te kopen.
Weet iemand of er veel kwaliteitsverschil tussen de tassen zit of dat 1 van de twee tassen misschien fijner is in gebruik? En natuurlijk of het het prijsverschil waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Crumpler Loyal Chap

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/LoyalChap-Inrichting-1-Bovenkant.jpg

Ik heb mijn camera's eens onderin gelegd onder de dubbele bodem. Die heb ik het minste nodig (alleen bij het in- en uitpakken). Het is veel handiger om snel bij mijn objectieven, filters, flitser te kunnen. Het nadeel is dat ik de tas moet neerzetten en ook nog een lens op de body moet zetten voor ik schiet-klaar ben, maar dit is een tas voor de langere foto-tochten. Ik heb een kleinere crumpler (Ben's Pizza XXL) waar veel minder inpast maar ik wel een lens op de body laat om lekker tussendoor wat te kunnen schieten. :)

De Cokin filters zitten in hun originele doosjes, maar ik heb het label erop geplakt dat ik ook nog weet wat erin zit zonder alles open te hoeven maken.

De kop van de flitser is normaliter naar voren (hier boven) gekantelt zodat de tas dicht kan, dit is alleen zo voor de foto. ;)

Ook wil de indeling wel eens wat wisselen als ik andere lenzen meeneem, want zo past een telelens er natuurlijk niet in. :)

De 2 foto's van de voorkant zijn vrij duidelijk en saai dus hier als linkjes:
http://pics.oceserver.nl/...Inrichting-2-Voorkant.jpg
http://pics.oceserver.nl/...Inrichting-3-Voorkant.jpg

Jammer is dat er onderin niet 2 camera's met grip passen dus de 7D is (nu) met grip en de 700si zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 20-08-2006 15:57 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@Oxi: Goed idee, om je camera onderin te stoppen, zou ik ook moeten proberen :)

Zou je er wel misschien ff bij willen zetten welke tas het is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Leuk detail van de Lowepro AW serie is dat de regenhoes 18% grijs is.
Ik heb zel een LowePro CompuTrekker Plus AW sinds een paar weken. Mooie tas en al mijn materiaal kan er makkelijk in (wel een beetje een logge rugzak maar dat stoort mij niet).

Toen ik de rugzak pas had heb ik me gek gezocht naar de AW-cover. Op foto's van andere LowePro AW's is dat duidelijk een grijze hoes die je over de hele rugzak trekt. Na uren zoeken heb ik het zoeken toen opgegeven, en ging ik er gewoon van uit dat de cover ingebouwd zat in de rugzak zelf.
Nu ik deze opmerking lees over het 18% grijs zijn, begin ik weer te twijfelen.

Wie kan mij vertellen of:
- de AW cover inderdaad ingebouwd zit in de rugzak zelf
- ik iets ontbreek, en dringend contact met de winkel moet opnemen om die cover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

de cover zit bij mij aan de onderkant van de tas, als je de tas zo voor je legt dat je tegen het rug gedeelte kijkt, moet je aan de onderkant een naad zien, welke dicht zit met klittenband, dat losmaken en hier zit de hoes....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Apen-nootjes schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:53:
de cover zit bij mij aan de onderkant van de tas, als je de tas zo voor je legt dat je tegen het rug gedeelte kijkt, moet je aan de onderkant een naad zien, welke dicht zit met klittenband, dat losmaken en hier zit de hoes....
Hé, ja, daar zit ie inderdaad :D. Helemaal niet opgemerkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
leuk die tassen... zat eerst sterk te denken aan een rugzak omdat schoudertas toch niet zo gek fijn was afgelopen vakantie,... al viel dat eigenlijk wel mee...

toen werd het een lowepro slingshot 200 en nu zit ik alweer aan een crumpler tas, de long schlong, te denken, zijn toch wel erg mooi.

En kan er altijd nog een rugzak bijkopen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 11:35
Zodra de slingshot 200 weer op voorraad is bij het magazijn waar ik werk ga ik is kijken of dat wat is. De crumpler stunner begint wat klein te worden. Ik zit ook tussen deze en de long schlong te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Greef is weer begonnen met het uitleveren van Slingshots (een deel van de bestelling iig). Ze worden dus mondjesmaat weer leverbaar.

Wat betreft de Lowepro Mini Trekker AW..... mijn tip is om hem uitgebreid te proberen in een winkel die deze en andere tassen voorradig heeft. Ik vind de indeling niet erg practisch. Een voorbeeld van een dergelijke winkel is uiteraard Broer Konijn of KE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Anoniem: 22659 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:42:
Wat betreft de Lowepro Mini Trekker AW..... mijn tip is om hem uitgebreid te proberen in een winkel die deze en andere tassen voorradig heeft. Ik vind de indeling niet erg practisch. Een voorbeeld van een dergelijke winkel is uiteraard Broer Konijn of KE.
Kun je ook aangeven wat je niet makkelijk vond, want de camera ligt in het midden en de lenzen er omheen, ik kan niet bedenken wat daar onhandig aan is omdat alles binnen bereik is. Ik heb de vergelijkbare tas van konijnenberg gebruikt, op zich was dat wel een prettig ding. Alleen denk ik dat als ik een Lowepro koop iets meer kwaliteit mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind met name alles buiten het hoofdvak onhandig ;) De andere vakken zijn klein en onhandig ingedeeld. Hierin scoort de classik veel beter, maar deze heeft een veel mindere ergonomie. Ik heb voldoende over beide tassen geschreven in het vorige topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Weet iemand nog een nette stevige tas voor een Manfrotto 055NAT + 141RCNAT?
Weet dat Manfrotto er zelf een heeft, maar van andere merken heb ik zogoed als niets gevonden... :|

Verder heb ik een Mini Trekker AW, Off Trail 2 en een Nova 5 (oude model zonder AW dus).
Nog wat lens cases van Lowepro en een Backpack Harness voor de Nova 5.

Tip koop die Backpack Harness NIET!
Ik heb hem gehaald voor mijn Nova 5, maar in de praktijk is het gewoon K#T...
Vandaar dat ik er een Mini Trekker AW bij gekocht heb....

Maar met de tassen ben ik tevreden.... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Hexley schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:06:
Weet dat Manfrotto er zelf een heeft, maar van andere merken heb ik zogoed als niets gevonden... :|
Kijk eens naar de ThinkTank Bazooka. Deze is uitschuifbaar en kan ook gemakkelijk aan een rugzak bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanguard heeft ook dergelijke tassen in het assortiment zitten in meerdere series (van goedkoop naar duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 18:52
Heeft iemand ervaring met de Crumpler Ripper Tripper?

Ik vondt 't wel een mooie maat voor combi: veilig transport camera en transport jas/eten/drinken/boekje/etc.

'k ga 'm binnenkort nog even passen met fotospul, maar op 't eerste gezicht zag 'ter allemaal leuk en prima uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 15:52

qless

...vraag maar...

Hexley schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:06:

Verder heb ik een Mini Trekker AW, Off Trail 2 en een Nova 5 (oude model zonder AW dus).
Nog wat lens cases van Lowepro en een Backpack Harness voor de Nova 5.

Tip koop die Backpack Harness NIET!
Ik heb hem gehaald voor mijn Nova 5, maar in de praktijk is het gewoon K#T...
Vandaar dat ik er een Mini Trekker AW bij gekocht heb....

Maar met de tassen ben ik tevreden.... :)
Hoe hoog is die nova 5 van binnnen? Ik heb een 3 AW maar daar past 70-300 gemount op de camera niet in...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik zie in de startpost dat de Orion Trekker II een apart deel heeft wat je eraf kan halen en als schoudertas kunt gebruiken?

Zou daar een 350D + 70-300 IS gemount in kunnen en de 17-85 IS los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Netjes gedaan Dannr en Oxi mooi ingericht. Hier mijn indeling als ik al mijn spul in de tas moet hebben echter heb ik dat bijna nooit. Ik neem alleen spul mee die ik denk nodig te gaan hebben anders is het veel te zwaar als je paar uur mee gelopen hebt.

Boven:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bealeo/IMG_8302.jpg

Onder:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bealeo/IMG_8308.jpg

Vind het nog steeds een geweldige tas alleen weet ik niet waar ik een 24-105 kwijt kan, vind het zonde om hem weg te doen. Het is een Crupmler Loyal Chap btw voor diegene die het willen weten...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 22-08-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 23:26

Res-q

Redder in nood?

Ook maar eventjes mijn tasjes hier neerzetten dan :)

Ik had (heb, staat te koop) een Tamrac Velocity 9, welke ik als volgt had ingedeeld:

De tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/tamrac/1.jpg

Dit gaat er met gemak in:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/tamrac/2.jpg
We zien:
- Nikon D50 body + grip met Nikkor 18-70
- Tamron 28-75 f/2.8
- Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8
- Nikon SB-800 Speedlight in pouch
- Soligor 1.7x teleconverter
- En de nodige grut aan oplader, geheugenkaartjes, batterijen etc.

En wel op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/tamrac/3.jpg
Links: SB-800
Midden: Teleconverter + 28-75 + Cam met 18-70
Rechts: 70-200 f/2.8

Onder de flits is nu nog ruimte voor een kleine lens (50mm prime), de teleconverter zou ook onder de 70-200 passen. Erg ruim dus.

Het belangrijkste nadeel aan deze tas was voor mij dat ik verder geen andere rugtas meer mee kon nemen, wat ik toch wel vaak wil. Vandaar vandaag een Crumpler Loyal Chap gehaald:

De tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/1.jpg

Bovenin:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/2.jpg
- Nikon D50+grip met Nikkor 18-70
- Verticaal, door het middenschot: Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8
- Onder de handgreep van de D50: Soligor 1.7x teleconverter

Achter de voorflap:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/3.jpg
- Oplader
- Pen
- Standaard voor SB-800
- Batterijen + extra accu

Onderin:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/4.jpg
- Stuk 70-200
- SB-800

Zoals te zien past het allemaal makkelijk. Ik heb de 28-75 f/2.8 er nu niet in, maar deze kan ik wisselen met de 18-70 op de cam. Ik neem dus of de 18-70 mee, of de 28-75. Als ik per se beide mee moet nemen kan dat ook wel, maar dan moet ik t ff anders indelen :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@Dalsium: Het ondervak van die Orion Trekker II is niet heel groot/hoog, maar ik denk dat je die 70-300 IS en 17-85 IS er wel in kunt krijgen (desnoods plat). Wellicht dat een van de Orion-Trekker-II-bezitters dit kan toelichten?

Persoonlijke noot: Voordat ik een Crumpler Shrinkle kocht heb ik ook een Orion Trekker II overwogen, maar ik was erg teleurgesteld over het bovenvak (i.e. het niet-foto-vak). Dat is namelijk nogal onhandig gevormd: kubusvormig, zeg maar, dus je kunt er geen A4tje rechtop in kwijt. Maar goed, ik weet niet hoe belangrijk dat voor je is.

@Grample, Res-q: Netjes :) (de Loyal Chap is erg populair zie ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

kdbruin schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:49:
[...]
Kijk eens naar de ThinkTank Bazooka. Deze is uitschuifbaar en kan ook gemakkelijk aan een rugzak bevestigd worden.
Teklein voor een mijn Manfrotto 055NAT + 141RCNAT... ;)
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:42:
Vanguard heeft ook dergelijke tassen in het assortiment zitten in meerdere series (van goedkoop naar duur).
Vanguard, tja das nou zo'n merk... :/

Blijft er eigenlijk alleen Manfrotto en Tamrac over...
qless schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:37:
[...]
Hoe hoog is die nova 5 van binnnen? Ik heb een 3 AW maar daar past 70-300 gemount op de camera niet in...
Zoals ik al schreef is het een oud model, dus zonder AW. Kep hem in 1996 of 1997 gekocht.
Als je wilt kan ik hem later wel op meten...
Maar als je de maten van de Nova 5 AW wilt weten, die staan gewoon op de site van Lowepro..
Nova 5 AW
Capacity: 2 SLRs with attached lenses, 4-5 more lenses and accessories
Size (Interior): 14W x 6D x 8.5H in. / 35.5 x 15 x 21.5 cm
Outer fabric: water-resistant 600D TXP? and 600D TXP? ripstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hexley schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:40:

Vanguard, tja das nou zo'n merk... :/

Blijft er eigenlijk alleen Manfrotto en Tamrac over...
Als je kijkt naar de series Kenline en Oregon dan mag jij me vertellen waarom deze niet voldoen. Deze tassen kunnen zich niet meten met de probags van Manfrotto (a 100 euro), maar zijn zeer netjes afgewerkt en zeer stevig. Ik zou me zeker niet schamen om daar mee rond te lopen. Neem anders voor de gein eens contact op met de importeur om te kijken wie deze tassen in jouw omgeving verkoopt.
Dalsium schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:00:
Ik zie in de startpost dat de Orion Trekker II een apart deel heeft wat je eraf kan halen en als schoudertas kunt gebruiken?

Zou daar een 350D + 70-300 IS gemount in kunnen en de 17-85 IS los?
Je kunt de Orion Trekker niet opdelen in verschillende tassen. De tas zelf is in tweeen gedeeld met een boven en een ondervak. Het ondervak is geschikt voor fotoapparatuur, het bovenvak voor allerlei andere zut. Kijk even bij de productspecs, hier zie je hoe de tas werkt. Zoals Dannr omschrijft is het vak niet groot genoeg voor een A4 (ik kan je uit je dromen helpen want niemand heeft een dergelijke tas met een vak waarin je A4 kunt meenemen, tenzij je een gecombineerde laptop tas neemt en het laptop vak gebruikt voor A4, zoals bijvoorbeeld de Lowepro CompuDayPack), maar voldoet het prima voor een paar boterhammen, regenjas en flesje drinken. Ik vind het zelf een perfecte combinatie voor een dagje op stap.

Of die objectieven gaan passen durf ik je niet te zeggen. Zoals ik al eerder heb omschreven heb ik zelf een vergelijkbare tas, namelijk de Tamrac Adventure 7, en deze tas heeft een diepte voor een objectief van 13.5 cm als deze op de camera is gemonteerd. Je kunt nong een klein beetje smokkelen aangezien alles flexibel is. Ik denk dat de Lowepro Orion Trekker II een vergelijkbare diepte heeft. Overigens als dit niet past kun je altijd nog naar de Lowepro Rover tassen kijken of naar de Tamrac Adventure 9. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 23-08-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn Tamrac Expedition 5 ervaring:

Ik heb pasgeleden mijn fototas ge-upgrade van een Tamrac Expedition 3 (2001) naar een Tamrac Expedition 5 (2006). Ik wil deze ervaring graag met jullie delen. ;)
Ik heb weer voor Tamrac gekozen omdat de kwaliteit me zeer goed bevalt. Ook is het wederom een rugtas geworden. Dit vind ik het prettigst omdat het gewicht verdeeld is over beide schouders en je hebt echt twee handen vrij. Je moet natuurlijk wel de tas van je rug halen om er iets uit te halen.

Foto apparatuur:
Canon 350D + Canon 17-85 IS USM
Canon 350D + Canon 70-300 IS USM
Canon 10-22 USM
Canon 18-55 USM
Canon 430 EX + Omnibounce
Reis-statief.
Zonnekappen (vooral voor groothoeklenzen zijn deze erg groot)
Filters, handleiding, schoonmaakdoekje, batterijen, CF kaartjes, blaasbalgje, etc.

In een Tamrac Expedition 3 kunnen we dit allemaal niet kwijt. Doordat de Expedition 3 erg smal is, passen er niet drie dikke lenzen naast elkaar in. De Expedition 5 is breder, dus passen de dikkere lenzen er wel makkelijk naast elkaar in. We zijn bij kamera-express aan het passen geweest, en gelukkig hadden we geen Expedition 7 nodig, want die is echt heel groot.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2168/expedition5statiefzp5.th.jpg
Tamrac Expedition 5 (Model 5575):
http://www.tamrac.com/5575.htm

Interne Afmetingen: 28 B x 13 D x 34 H cm
Externe Afmetingen: 32 B x 25 D x 41 H cm
Gewicht (leeg): 1950 gram
Kleur: Zwart / Grijs
Model: Medium Sized Backpack

Indeling:
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/29/expedition5openlu0.th.jpg
Een grote beschermde ruimte in te delen met verplaatsbare (klitteband) tussenschotten, deze zijn genoeg meegeleverd. Binnen in de flap twee vakken met doorkijkvensters.
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/357/expedition5tussenvakmz5.th.jpg
Een middelgrote maar platte ruimte voor accesoires, boekjes e.d.
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8143/expedition5voorvakstatieffr6.th.jpg
Twee kleine ruimtes, “Wing Accessory Pockets”, voor batterijen en CF kaartjes.
Tussen de twee Wing Accessory Pockets zit onderaan een vak waarin twee poten van het statief rusten. Dit is overigens geen groot statief, maar een compact model. Onderin dat statief-vak zit een klein gaatje om eventueel water er uit te laten lopen. De rest van het statief maak je halverwege vast met twee verstelbare riempjes (met klik). Bovenop zit een verstelbare riem (met klik) waarmee je de kop van het statief bevestigt. Wanneer deze vast zit, kan de tas niet open.
Wanneer je de tas open wilt maken moet dus het bovenste bandje van het statief losgeklikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/398/expedition5halfopengd0.th.jpg
Aan de zijkanten zitten zogenaamde M.A.S. (Modular Accessory System) bevestigingen, voor het aanhaken van externe tasjes voor b.v. lenzen, bidon, filters of een tasje voor de Ixus. Aan elke kant twee bevestigingen.
Op de draagbanden iets soortgelijks, genaamd S.A.S. (Strap Accessory System).
Op de foto is tevens een van de twee riempjes te zien waarmee je het volledig openen van de flap kan beperken, zodat niet alles gelijk op straat ligt.

Draagcomfort:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/8672/expedition5rugue9.th.jpg
De draagriemen voor over de schouders zijn breed en ergonomisch gevormd. Ze hebben een dikke padding wat comfortabel aanvoelt. Het rugpand heeft ook dikke padding en heeft een soort airflow systeem, tegen het zweten.
De draagriemen kunnen op borsthoogte aan elkaar vastgeklikt worden. Op heuphoogte zit ook een riem. Alles is goed verstelbaar. De heupriem kan helaas niet van de tas gehaald worden. Als je deze niet gebruikt moet je hem dus op een of andere manier ergens wegproppen of vastknopen.

Bovenop heeft de rugras een handvat om hem met de hand te dragen, deze is stevig en heeft rubberen motief voor extra grip. De band waar het handvat aan vast zit, loopt helemaal door tot onderaan de tas.
Rond de grote rits zit een klein regenflapje wat strakgetrokken kan worden met een koord. De overige ritsen hebben een waterwerende strip geïntegreerd.

Mijn conclusie:
Een mooie, complete en handige fototas met een hoog high-tech “tweak” gehalte. Een degelijke fotorugtas. Veel handigheidjes geïntegreerd. De statiefbevestiging is ook een zeer handige bijkomstigheid. De prijs van €139,- vind ik het zeker waard.

Voordelen:
Mooie vormgeving en mooi uiterlijk.
Handige indeling, overal handige vakjes en riempjes.
Degelijkheid zoals we dat van Tamrac gewend zijn.
Ritsen lopen goed.
Apparatuur is goed beschermd.
Alle apparatuur kan erin, met zelfs wat reserve ruimte.
Kleine regenflap over grote rits, andere ritsen waterwerend.
Goede prijs/kwaliteitverhouding.
5 jaar garantie.

Nadelen:
Dit is een brede en dikke rugtas, je bent minder wendbaar in drukkere omgeving.
Kan zwaar worden als hij vol zit.
“Luxe” uiterlijk niet altijd gewenst.
De riempjes en gespjes kunnen ergens aan blijven haken.

Overig:
Geen losse regenhoes meegeleverd, weet echter niet of dit noodzakelijk is.

Meer info:
Tamrac
Expedition 5 bij Kamera Express €139,-
Expedition 5 bij Factoryprices €122,49
Expedition 5 bij Foto Konijnenberg €149,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb vorige week de Slingshot 200 AW uitgebreid gedemonstreerd gekregen in een fotozaak in Leiden en was eigenlijk wel overtuigd. Helaas kon of wilde de verkoper niets doen aan de prijs van 149 euro dus werd het Konijn en is het inmiddels mijn vierde LowePro tas.. De tas is afgeleverd op m'n werk dus kan niet wachten tot morgen. Wat ik me afvraag, hoe hebben de mensen met deze tas kun vakken ingedeelt? In de winkel was de tas zo ingedeeld dat je niet direct bij je lenzen kon, hiervoor moest je de tas helemaal opritsen, maar na wat opnieuw inrichten, vakjes kwartslag gedraait kun je er wel direct bij... hoe zijn de ervaring?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:30:
[...]
Als je kijkt naar de series Kenline en Oregon dan mag jij me vertellen waarom deze niet voldoen. Deze tassen kunnen zich niet meten met de probags van Manfrotto (a 100 euro), maar zijn zeer netjes afgewerkt en zeer stevig. Ik zou me zeker niet schamen om daar mee rond te lopen. Neem anders voor de gein eens contact op met de importeur om te kijken wie deze tassen in jouw omgeving verkoopt.
Producten van hun in het verleden waren gewoon niet je van het...
Daarbij gaat het dus om een 055NAT & 141RCNAT, kosten vette 750 gulden.
Dan kan een Manfrotto MBAG90P a 75 euro er nog wel bij...

De Kenline en Oregon series hebben verder weinig met een statief tedoen,
en echt goedkoop zijn ze nu ook weer niet.... ;)
Nu kijk ik bij Kamera-express, en die ook alles behalve goedkoop.
Een Lowepro Mini Trekker AW Forest Green voor 139,- euro... Mijne was 82,- euro... ;)
En dat nog wel in een echte winkel... :P

Verder laat de importeur ook alles behalve een goede indruk achter...
Cosina, Soligor, Suntax, enz.... :P

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Voor de mensen met de Lidl-tas van vorige maand is het handig dat je ff de regenhoes eruit haalt en een paar keer opschudt. De weekmakers laten de hoes wat aan elkaar kleven.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

@Hexley: ik begrijp je posts niet zo goed. Enerzijds zoek je alternatieven voor Manfrotto tassen en anderzijds geef je aan dat je geen vertrouwen hebt in Vanguard. De Manfrotto tassen zijn de beste en duurste statieftassen die ik ken en de enige reden om deze niet aan te schaffen zouden wat mij betreft de kosten zijn. Echter, nu geef je aan dat de kosten het probleem niet zijn :?

Verder bedoelde ik dat Vanguard een prof tassen serie heeft in de serie Kenline en Oregon. Binnen deze serie bestaan er ook statieftassen. Als je contact opneemt met de importeur kunnen ze je vertellen welke tassen dit zijn (de types).

Wat betreft de importeur... Tsja... Dat vele merken Cosina objectieven rebranden is algemeen bekend. Dat Cosina in het eigen assortiment geen topobjectieven heeft is jammer, maar om daar het hele merk mee af te serveren. Verder is Soligor best een aardig merk. Ok, laat de standaard objectieven links liggen, maar ze maken leuke tussenringen en hebben een heel scala aan groothoek en teleconverters. Om de importeur hier nu op af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 02-06 19:08

Arno

PF5A

Ik ben een beetje aan het rondneuzen geweest in het tassentopic, maar ik kom er niet echt goed uit wat ik nu praktisch kan gebruiken als tas voor deze spullen:

- Fuji S9500 (vaste lens dus)
- Metz 36 C-2
- Imagetank (staat op verlanglijstje)
- Veel batterijen
- Aparte opslag voor mn reserve flash geheugen
- Eventueel statiefje van 42cm ingepakt

Het soort tas maakt me niet zo gek veel uit, ik ben alleen bang dat ik al snel op een rugzak zit vanwege het statief ;)

Wie kan er wat adviseren?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

statief heeft een eigen tas (optioneel of niet) en dat geeft je ruimte in de keuze van tassen.
Je sleept niet met objectieven, dus je hebt geen erg grote tas nodig.

Een slingshot 100 lijkt me een prima tas voor je spullen. Helaas ken ik niet heel veel tassen dus misschien zijn er ook nog wel andere tassen erg geschikt.
mig29 kan je misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Het is inderdaad zo dat het statief in een tas zit die ik over mijn schouder kan hangen. Dit heb ik nu een tijdje geprobeerd en met twee dingen zeulen vind ik niet prettig, vandaar de optie om dus het statief daarin kwijt te kunnen.

Als ik de foto zo bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Slingshot100_equip_left_N.jpg

Lijkt die Slingshot 100 vrij groot, maar een volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Slingshot100_stuffed_N.jpg

Lijkt het reuze mee te vallen. Ik zal eens kijken naar de prijzen van deze tas. Mogelijk anderen nog ideën ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op advies van nomad ga ik maar eens een poging wagen. De Slingshot 100 (en als ie te klein is gewoon de 200) is een unieke tas vanwege de schuine draagriem. Wat belangrijk is aan een tas is dat je weet wat voor type tas je zoekt. Zoek je een tas om extra spullen mee te nemen voor onderweg, zoek je een tas die zo klein mogelijk is zodat je hem eerder meeneemt of zoek je een tas waar je veel ruimte in hebt en snel je spullen uit kunt toveren. Daarnaast vind ik zelf draagcomfort een zeer belangrijk aspect. Een (volle) schoudertas kan sneller zwaar aanvoelen dan eenzelfde type rugzak (twee draagbanden om de belasting te verdelen).

Het is denk ik belangrijk om eerst een type draagtas te selecteren en pas dan naar bepaalde types te gaan zoeken. In de TS staat al een mooie aanzet met voor en nadelen:
# Schoudertassen: Belangrijkste voordeel van schoudertassen is dat je snel bij je spullen kunt, belangrijkste nadeel is dat het gewicht over 1 schouder nog weleens teveel kan worden. Populaire schoudertassen zijn bijv. de Crumpler Long Schlong en de Lowepro Nova 4 AW.
# Rugtassen: Voordeel van dit rugtassen is het draagcomfort, nadeel is dat je vaak lastig bij je spullen kunt. Populaire voorbeelden: Crumpler Brian's Hottub en Lowepro Mini Trekker.
# "Slingshot"-tassen: Een soort kruising tussen rugtas en schoudertas: Normaal zit de tas op je rug, maar de indeling is zodanig dat je hem heel gemakkelijk voor je buik kunt draaien en je spullen eruit kunt halen.
Een extra nadeel van de slingshot is wel dat ie maar over een schouder wordt gedragen, een extra voordeel is dat je ruimte hebt voor andere spullen dan fotoapparatuur. Kortom maak je keuze en geef aan of je extra ruimte wilt of juist zo klein mogelijk en ik doe mijn best om een kleine selectie voor je te maken (alleen moet iemand anders even Crumpler doen, want die site is zo waardeloos dat ik daar niet ga lopen zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nou, wat ik zeker wil is een compacte tas zodat wel al mijn spullen erin kunnen. Een rugtas is daardoor niet echt nodig, want heel zwaar zal die niet worden :P

Een schoudertas heb ik nu al en vind ik niet al te praktisch. Het slingshot idee vind ik daarom wel praktisch, maar ik weet niet of ik in een Slingshot 100 of 200 mijn statief kwijt kan. Dat heeft dus wel mijn voorkeur. Eventueel aan de tas vastmaken kan ook :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je kunt geen statief in de slingshot serie kwijt, tenzij je een tafelstatief goed vindt :)
Verder een prima tas, ook comfortabel genoeg en ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is niet echt een handige mogelijkheid om een statief te verbinden aan de Slingshot modellen, dat wordt dus een beetje knutselen met wat riempjes ed. Als je een dergelijk type tas wilt dan kun je feitelijk kiezen tussen twee modellen; de Slingshot 100 en de Slingshot 200 :P Andere merken bieden nog geen gelijkwaardige tassen (nogmaals over Crumpler weet ik niks). Tamrac heeft nog een soort tassen dat er een beetje op lijkt (hoewel ik ze niet mooi vind), namelijk de Velocity serie (even zoeken welke type het precies is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@BounceMeister: Goed bezig d:)b

Wat het slingshot verhaal betreft: Voor zover ik weet heeft Crumpler (irritante site: check) geen echte Slingshot tassen zoals Lowepro (Tamrac dus wel - zie topicstart). Crumpler heeft wel een aantal schoudertassen met een zogenaamd "Third Leg": een extra riempje waardoor je de tas heel stabiel op je rug kunt doen. Werkt prima, hoewel je er dan natuurlijk wel weer wat moeilijker bij kunt.

En, @Mig29: Ik was in de veronderstelling dat een Slingshot eigenlijk een rugtas was, en dus over 2 schouders gedragen wordt, en pas bij het daadwerkelijk slinge(re)n over 1 schouder gaat? Maar hij heeft dus maar 1 schouderband, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check, hierdoor is het ook mogelijk om de tas voor je buik te draaien zodat je makkelijk bij je gear kunt. Maar het belangrijkste ontwerpargument was denk ik dat het gewoon mode is of was om een rugzak met een schouderband te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Ok, ook maar even opgenomen in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 08:06
Zoals in het vorige deel aangegeven is mijn oog gevallen op de LowePro Slingshot 200 AW voor mijn gehele uitrusting. Deze is tevens nog niet in mijn bezit mede doordat ik nog niet alle lenzen binnen heb die besteld zijn.

Nu wil ik een tweede tas er bij hebben voor dagelijks gebruik. Hierbij moet gedacht worden aan het meenemen van de camerabody met één lens en eventueel wat klein spul als extra accu en geheugen. En dan nog ruimte voor zaken als leesboek, audio speler en dat soort zaken.

Nu is mijn interesse uit gegaan naar een Billingham omdat deze niet zo opvalt als zijnde een cameratas. Alleen heb ik geen flauw idee wat er nou precies in kan. Er zijn een paar tassen op de site van Billingham waar aangegeven staat wat er in kan maar dat is alleen maar bij de medium en large cameratassen.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een Billingham tas, wat zij er in vervoeren, op en aanmerkingen en eventuele alternatieven.

Ik wil op deze manier eerst wat informatie inwinnen alvorens ik er op uit ga om zo'n tas te 'passen' en aan te schaffen aangezien ik niet in staat ben om bij een leverancier langs te gaan om even te kijken of het wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem anders even contact op met de Nederlandse importeur, namelijk De Greef en partner (Tel: 073-6154550). Wellicht hebben zij uitgebreide brochures van deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:58:
@Hexley: ik begrijp je posts niet zo goed. Enerzijds zoek je alternatieven voor Manfrotto tassen en anderzijds geef je aan dat je geen vertrouwen hebt in Vanguard. De Manfrotto tassen zijn de beste en duurste statieftassen die ik ken en de enige reden om deze niet aan te schaffen zouden wat mij betreft de kosten zijn. Echter, nu geef je aan dat de kosten het probleem niet zijn :?

Knip knip....
Het gaat me niet zozeer om de kosten...
Al zijn er natuurlijk grenzen.... ;) Een Manfrotto valt nog wel binnen het butget,
Maar wil wel eerst weten of er nog andere "goede" tassen zijn.

Toevallig heb ik van zowel Vanguard als Soligor een statief gehad... :P
Verder nog een tas van Vanguard en een Soligor flitser,
Nou dat geld had ik beter naar een goed doel kunnen over maken... ;)

Dat doe ik dus niet weer, dan maar iets meer betalen.....

Anoniem: 155673

Iemand hier ervaring met delsey tassen? Mij lijkt de ODC 23 wel wat. Zou hier een sigma 70-200 2.8 gemount op een d70 op passen? En dan los in de tas een sb 600 en een 18-50 2.8?

Afbeeldingslocatie: http://www.delseycamerabags.com/images/bu/270_ODC23OPE.jpg

Kan zelf weinig vinden over deze tassen, ze staan ook nergens te koop bij grotere fotowinkels. en ik wil hem eigenlijk toch eerst in het echt zien en passen voor dat ik er een koop.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Even een vraagje voor de mensen met een Lowepro microtrekker 200: past daar een D50 mét grip en een 70-200 attached in?

Anoniem: 93072

Ik ben aan het rondkijken naar een Domke F-2 schoudertas (jawel de enige echte reportage tas) alleen
nu zie ik ze bijvoorbeeld bij amazon staan voor 91.28 dollar en bij konijn voor wel 159 euro's heeft iemand ervaring met het bestellen via amazon.com en hoe zit dat precies met shipping en tax?

hier nog een foto van de tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/domke_f2/108-0803_A80%20(Medium).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 22:30
Weet iemand waar ze in Nederland Domke tassen verkopen en ze op voorraad hebben?
Wil ze graag eerst even zien voordat ik ze online bestel.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
[google=site:nl domke] is je vriend :)

Foto konijnenberg dus, bijvoorbeeld, al heb ik geen idee of dat een beetje in de buurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Ja dat checkte ik al maar ze hebben maar 1 of 2 tassen op voorraad en niet de gene die ik graag zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Hmz... Tja, als je al op google hebt gezocht en niets naar je zin hebt kunnen vinden zou het misschien wel kunnen lonen om gewoon belletjes te plegen naar een paar fotozaken in de buurt? (met behulp van gouden gids evt; lang niet alle fotozaken hebben een website, is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RedXraD schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:08:
Even een vraagje voor de mensen met een Lowepro microtrekker 200: past daar een D50 mét grip en een 70-200 attached in?
Ik heb deze tas dus en daar past wat je noemt makkelijk in. Heb je nog ruimte voor genoeg ander spul.
(foto van de tas staat op de eerste pagina van dit topic). Gaat passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
nomad85 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:53:
[...]

Ik heb deze tas dus en daar past wat je noemt makkelijk in. Heb je nog ruimte voor genoeg ander spul.
(foto van de tas staat op de eerste pagina van dit topic). Gaat passen :)
Thx, en mede door je foto wil ik die tas ;) Ik heb ook nog wel ander spul (17-70, 70-300, SB-800), maar wilde gewoon zeker weten dat mijn D50 met grip en 70-200 (die ik nog moet halen trouwens ;) was ik maar al zo gelukkig) ging passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 22:12
ik haal morgen een domke f-2, ik kan wel wat foto's ervan schieten, ik haal een simpele zwarte bij knijn, voor 139. Ik kom zo met een review van de Naneu Pro U120, die ik inruil, 1 dag gebruikt, direct gemerkt dat rugtassen niets voor mij zijn

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Simon schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:18:
ik haal morgen een domke f-2, ik kan wel wat foto's ervan schieten, ik haal een simpele zwarte bij knijn, voor 139.
Graag! Zit ook over deze tas na te twijfelen, en net als Aspirine merkte ik dat het moeilijk is winkels te vinden die ze op voorraad hebben. Alvast bedankt i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maar eens een navy kleurige Domke F6 besteld :D zal als deze binnenkomt wel wat plaatjes ervan schieten met ee klein verhaaltje erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Zo, domke f-2 is binnen, foto's nog even doen, erg druk alleen, maar wat een tas, ruimtelijk top, past makkelijk 2 keer 1 serie body in, plus 4 grote lenzen, onder m'n 12-24 past makkelijk nog een prime. Hij voelt top, hij is sterk, vormt zich naar body, precies genoeg padding.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Klinkt goed, ben benieuwd naar de fotos
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Mijn eerste aankoop was een Lowepro Backpack Mini Trekker AW, maar omdat ik niet altijd de backpack meeneem, en met de backpack duurt het ietsje langer voor je de camera in handbereik heb,zat ik te denken aan een kleinere tas, en heb ik er een Crumpler Ben's Pizza XXL bij gekocht.
Ik heb een Nikon D70S, met een Nikon AF-S DX VR 18-200mm.
Tas open, en ik kan de camera meteen eruithalen :)
Daarbij kunnen er in het vakje links en rechts nog 2 extra lenzen in ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/foto,s%20camera%20D70S/tas.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door pvr op 03-09-2006 20:44 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Morgen maak ik wel foto's, nog geen tijd gehad, ondertussen een review gemaakt van de Naneu Pro U120, die je op mijn site vind: http://simon.delacourt.co...120_camera_bag_review.cnt

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Ik ben wel gecharmeerd van de Crumpler Long Schlong. Ik vraag me alleen af of mijn 350D + Grip er op een handige manier in past. Het liefst met een 28-105mm lens erop en met de lens omlaag wijzend. Pakt het makkelijkste. Is die tas breed genoeg voor de cam + grip? Of wordt dat proppen?

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 03-09-2006 22:59 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 11:40

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben al paar dagen op zoek naar een fototas, een rugzak. Qua rugzakken is er een stuk minder keuze.
Maar ik kies toch voor een rugzak omdat ik t prettiger vind, ik wil op elk moment kunnen rennen, springen, klimmen etc. en natuurlijk het comfort.

De Canon 200EG. Vind ik een mooie tas. Qua opbergruimte precies goed. En hoe je die ruimte bereikt ook goed. Alleen ik vind het wat rot dat er Canon op staat. Ik zou toch liever anoniem over straat gaan.
Liever iets vlots zoals een normale rugzak.

De Lowepro orion trekker 2 vind ik er goed uit zien (vlot en goede afmetingen). Alleen lijkt me de manier waarop je bij je gear komt niet fijn. Op een foto zag t er ook gepropt uit.

De Mini Trekker Classic. Ik vind t een prima tas. Alleen het grote nadeel is. Dat ik hem nogal saai eruit vind zien. Maar als er niets beters is ga ik denk voor deze.

Op cambags zag ik nog de Burton Zoom. Die lijkt me perfect. Ziet er goed uit (snowboard tas). Maar die is niet te koop in NL.

De Crumpler keystone leek me goed. Alleen die is te duur en ik kon niet zo 1-2-3 een winkel vinden.

Kan iemand me ff helpen :> . Zie ik goede tassen over het hoofd? M'n max. budget is rond de € 100
Mijn gear die er in moet passen: Heb nu een 400d besteld met een sigma 17-70 en een 50mm. Over enige tijd komt er ook nog een 70-200 L die er ook bij moet.
Verder moet het een rugzak zijn die er beetje vlot uitziet, niet te lomp groot is en die handig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 12-10-2006 22:43 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb zelf de Lowepro Mini Trekker Classic. MCK, als ik zo zie wat je allemaal mee wil gaan nemen, dan moet dat in die tas allemaal prima passen. Ik heb maar even een plaatje gemaakt van mijn indeling als "voorbeeld" :

Afbeeldingslocatie: http://rene.vd-mark.net/minitrekker.jpg

In de vakjes helemaal rechts (wat dus opengeslagen ligt) zitten nog extra batterijen, extra geheugenkaartjes en nog een stripje paracetamol (je weet nooit hoe je je onderweg gaat voelen he ;) ).

Het mag dan een saaie tas zijn (volgens MCK), maar je kan er wel een leuke indeling in maken. Veder heb je nog 2 opbergvakken waar je nog wat tijdschriften, een jas en/of lunchpakket in mee kan nemen. Ik ben er nu een jaar steeds mee op pad en hij voldoet nog steeds prima.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

mwaa... saaie tas. Hij is gewoon redelijk gewoontjes. Maar voor de rest is het wel mn keuze. Dus als ik niets beters vind, dan word dit hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

MCK schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:11:
mwaa... saaie tas. Hij is redelijk gewoontjes. Maar voor de rest is het wel mn keuze. Dus als ik niets beters vind, dan word dit hem.
Het is ook al eerder gezegd, een opvallende tas trekt natuurlijk ook meer de aandacht van eventuele mensen die er opuit zijn om jouw spullen te jatten.

[ Voor 24% gewijzigd door nose op 04-09-2006 13:57 ]

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij KE hebben ze nu een actie met de Lowepro Stealth Reporter schoudertassen. Prijzen zijn wel erg aantrekkelijk om er eens eentje te gaan scoren. Tassen zijn veel beter dan de Nova serie van Lowepro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Waarschijnlijk Kamera-express. Al hebben ze daar ook een "actie" met de mini trekker classic. En dan nog is ie €20 duurder dan bij Konijnenberg. Ik ga hem dus bij de laatste bestellen :)
Neem aan dat iedereen wel tevreden is over de Lowepro mini trekker classic?

[ Voor 17% gewijzigd door Vuvuzela op 06-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maciek schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:14:
Waarschijnlijk Kamera-express. Al hebben ze daar ook een "actie" met de mini trekker classic. En dan nog is ie €20 duurder dan bij Konijnenberg. Ik ga hem dus bij de laatste bestellen :)
Neem aan dat iedereen wel tevreden is over de Lowepro mini trekker classic?
Ikzelf heb de Lowepro Mini Trekker AW gekocht, omdat die een dikkere laag foam heeft aan de rugkant waardoor deze comfortabeler draagt. Dan moet ik meteen toegeven dat ik de Classic nooit op mijn rug gehad heb. Echter heb ik ze wel beide bekeken en zag dat er inderdaad een behoorlijk verschil zat in de rugkant. Ook zouden de draagriemen op een andere manier (schuiner) aan de AW zitten wat het draagcomfort verhoogt. De indeling van de AW zal echter minder goed moeten zijn. De regenhoes van de AW geloof ik wel, echt zo'n ding dat mijn andere 2 Lowepro AW tassen ook hadden, eens eruit gehaald krijg je hem niet echt mooi strak weer in de tas opgeborgen. In noodgevallen kan het een lifesaver zijn, echter neem ik meestal ook een klein parapluutje mee, als ik het weer niet vertrouw.

Oftewel: bekijk ze beide even en kijk wat JOU beter bevalt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

En dat heb ik gedaan :) En ik ga voor de Lowepro Mini trekker classic.. Had ook nog even de orion trekker bekeken. maar daar miste ik een plek voor de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je in deel 1 zoekt naar mijn posts, dan zul je zien wat ik ervan vind. Met name het draagcomfort ben ik niet erg over te spreken. Aan de andere kant is het behoorlijk lastig om in dit segment een goede rugzak te vinden.

Anoniem: 172373

In Batavia stad zit een winkel (Sunnyline) in computer apparatuur en printer inkt die een eigen lijn fototassen heeft. Een van die tassen is een rugzak van het eigen merk Sunnyline. Deze rugzak heeft ruimte voor (in mijn geval) een D200 body met lens (tot 80-200) en batterijgrip, 10-20mm, 18-50mm, 105mm macro, Lensbaby 2.0, 2x SB-800, Sigma ringflitser, bonenzak, Sony handycam videocamera en losse spullen zoals filters, geheugenkaarten, CCD en lens schoonmaakspullen, flitservoetjes, enz.

Deze tas kost het wereldbedrag van 35,00 en is prima afgewerkt, ziet er netjes uit zonder meteen herkenbaar te zijn als een fotorugzak, heeft een prima draagcomfort, enz. Echt een aanrader dus...

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

ajhaverkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:20:
[...]
De indeling van de AW zal echter minder goed moeten zijn.
Als ik de foto van Nose bekijk.... Tja zo extreem veel verschil zie ik niet hoor... :P

Enige echte nadeel is dat je zo "moeilijk" in die zak komt...
Daarom hang ik er dan maar zo'n lens case ding aan... ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29e711e5f9946c976f0beb90bf6d1e0f/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

botoo

💀 too old to die young

Bij voorraad-navraag voor een December Quarter bleek dat deze (Crumpler Shop Amsterdam) niet meer leverbaar waren maar dat Crumpler volgende maand met een nieuwe lading fototassen komt, dus wie nog even kan wachten . . . :)

De huidige online catalogus (PDF) is nog van 2005 linked naar de nieuwe 2006/2007 collectie :).

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 28-09-2006 19:20 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 02-06 10:49
sslingshot 100aw is besteld. review komt zodra hij binnen is :)

Anoniem: 36691

Deze ziet erg goed eruit:
Afbeeldingslocatie: http://rene.vd-mark.net/minitrekker.jpg

Maar lijkt ook erg veel op de Micro van Lowepro
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC00076resize.jpg

Is dat niet hetzelfde?

• Dannr
Dat lijkt me omdat de bovenste de minitrekker en de middelste de microtrekker is? Ze lijken op elkaar, maar als je goed kijkt zie je dat ze wel verschillend zijn (interior size):[list]• Mini trekker classic: 28 x 12.5 x 37 cm
Mini trekker AW: 28 x 12.5 x 37 cm
Micro Trekker 100: 21.5 x 11.5 x 26.5 cm
Micro Trekker 200: 26.5 x 12.5 x 32 cm
Dus de mini (bovenste) is gewoon ietsjes groter.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja dat klopt....
De micro vind ik trouwens groot genoeg voor de meeste spullen, tenzij je echt veel hebt.

Body
70-200
SB-800
18-70
70-300
105 macro

het past allemaal, maar dan zit die ook wel vol.

En je kan het zelf ook wel inschatten op basis van mijn foto. (dat is die onderste, zit copyright op hoor :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 20-09-2006 09:33 ]

Anoniem: 58753

Ik ben op zoek naar een flexibele schoudertas waarbij ik wat kan knutselen aan de dividers. Vooral bedoeld voor korte tripjes of als ik weinig mee neem.

Ongeveer:

D70s
18-70
70-300 (optineel)
Filters van cokin

Tas moet natuur/weer bestendig zijn. Ik duik graag de natuur in. Dus een normaal buitje moet ie tegenkunnen, plus graag goed stof dicht ook als ik op strand ben of in natuurgebied.
Gebruik dus in de natuur en in de stad.

Nu ben ik vandaag in shop geweest en daar wat uitgeprobeerd. De crumplers zijn te stug dus die vielen af. Wel beviel de lowepro Stealth reporter serie me. Aan te passen in stugheid en alles netjes dichtgeritst, plus dat de complete padding eruit kan.
Maar in oude fototas topic zag ik ook domke fotos. Tas ziet er fijn uit en erg kneedbaar. Maar ik vraag me af hoe de afdichting is.

De stealth tassen kun je dichtristen, hebben een flap en een toprits. De domke is gewoon een flap, nu twijfel is dus of de flap wel lekker afdicht? Tis canvas materiaal wat volgens mij wel waterdicht is maar geen idee of het opkan tegen de kwaliteit van lowepro materiaal. Maar qua extra gebruik van tijdschriftje, flesje water, boekje in tas is de domke weer top.

Dus zijn hier domke gebruikers F6 of F3 die wat ervaring kunnen delen betreffende de afdichting van die flap. Ik heb namelijk nog steeds geen shop op konijnenberg na gevonden die domkes in zn assortiment heeft.

• puchelaar
Tja, ik zit ook nog steeds een Domke (F2) te overwegen. Hoop nog steeds een beetje dat Simon foto's en een reviewtje plaatst... :>

Ben zo'n beetje alle fotozaken die ik in steden tegenkwam binnengelopen, maar niemand die ze op vooraad heeft totnutoe (o.a. een aantal in Amersfoort, Utrecht en Amsterdam gehad).

Dus Simon, pretty, pretty please? With sugar on top? Een review met foto's voor ons twijfelkonten?

[ Voor 13% gewijzigd door puchelaar op 24-09-2006 10:03 . Reden: @Simon: Nah, je maakt me nu al weer een beetje blijer :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
sorry, erg druk, ik maak 't morgen, dan heb ik tijd

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 02-06 19:46
Heb sinds gisteren ook een Lowepro Slingshot 200AW.

De tas is nu nog bijna leeg (Canon 400D met Grip en kitlens). De planning is dat hier een Canon 70-300 IS USM bij gaat komen en een Sigma 17-70 of Canon 17-85 IS USM.

Het voordeel van deze tas vind ik het gemak van het omdraaien en de toegang tot de tas. Daarnaast vind ik de AW uitvoering erg handig. Heb al een keer op Spa gestaan dat het met bakken uit de hemel komt zetten. Als je dan je foto apparatuur extra kan beschermen is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een eigenaar van een mooie Domke F6 in de kleur navy, moet zeggen dat het goed afdicht heb er verschillende keren mee in de regen gelopen en nog geen problemen gehad eigenlijk :) *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Domke f2 pics:

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9267.jpg

Wat er in kan:

4 grote lenzen (zegmaar 70-200's)
2 grote 1 serie Canon bodies
veeel kleine zooi zoals accu's etc.

Hij heeft genoeg padding, niet te veel, vormt zich naar je lichaam als ie hangt, echt een shooters bag.

Aanrader

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
Kijk, daar kan ik al wat mee! Dank je Simon _/-\o_ Zat me bijvoorbeeld al een tijdje af te vragen hoe groot nou die inzetvakken waren en of de plaatjes op de Domke sites wel klopten (vind die van Crumpler bijvoorbeeld een beetje optimistisch).

* puchelaar gaat op zoek naar een goedkope nieuwe of zelfs 2ehands Domke...

[ Voor 0% gewijzigd door puchelaar op 24-09-2006 19:50 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Die Domke tas ziet er wel heel interessant uit! Ben al een tijdje op zoek naar een goede tas, maar kan bij Lowepro en Crumpler niet echt vinden wat ik zoek. Prima tassen allemaal, maar ik wil m'n Metz staafflitser er ook in kwijt, en ik wil de spullen er van boven uit kunnen pakken.

Gebruik nu al een paar jaar een gratis 'aktetas' achtig ding van de 2003 European Borland Conference, met een oude handdoek onderin en een paar met schuimrubber beklede kartonnen schotjes, maar ideaal is 't niet... :+
Voordeel van die tas is wel dat niemand ziet dat daar een leuke DSLR, 3 of 4 lenzen en een aardige flitser in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
De zwarte Domke F2 is zo'n 139 euro... best te doen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
Klopt, maar mijn vriendin gaat er ook wel eens mee lopen, en die wil per se een 'sand' of 'olive'...

Maar wie weet, als er veel potentiele Domke kopers zijn, wellicht dat een IA dan lonend wordt?

Zelfs rechtstreeks bij een winkel als KEH (heb er al een paar keer een 2ehands lens gekocht; zijn erg nette lui) zonder korting, zijn ze nieuw $99,- + 1x verzendkosten + 19% BTW als de douane ze onderschept; als je daar met 10 man koopt zit je op ongeveer $990 + $50 = $1040 x 1,19 = ± $1240 = ± €970,- = ± €97,- per persoon. Als er dan nog wat quantumkorting af zou gaan, is het toch al best interessant...

[ Voor 52% gewijzigd door puchelaar op 25-09-2006 15:10 . Reden: rekensommetje amerikaans bestellen ]

• Henk
Ik geef ook maar ff mijn tas door.

Ik zat in de eerste instantie te denken aan een lowepro micro trekker 200, maar die was me net te klein, en samen met een mooie aanbieding is het de mini trekker classic geworden.

Wat dr in zit:

Nikon D50 + Grip
Nikkor AF-s 80-200 f/2.8 ED D
Sigma 70-300 APO
Sigma 17-70 DC
SB-800 in pouch
Een hoop losse rotzooi in de vorm van kabels, blaasbal, etc.

Verder heeft de tas ook nog twee voorvakken waar ik makkelijk een paar schoolboeken en schriften in weg kan proppen.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/lowet.jpg
clickable

De tas is stevig, maar nog net los genoeg om er iets in te 'proppen' als het echt nodig is. De statiefgondel van de 80-200 zit linksonder bij de 70-300 apo. De afwerking van de tas is netjes, zoals te zien is zijn de ritsen afgedekt met een soort leren flapjes om je apparatuur te beschermen tegen krassen. Het interieur is zacht genoeg om je lens zonder lensdop in te durven stoppen. Zoals te zien is heb je onder je f/2.8 tele nog plaats voor een fish of een 50mm prime (of een body) en sowieso voor nog een redelijk formaat objectief waar ik mijn blaasbal maar heb gestopt :) . De d50 met grip is voor het mooi net een centimeter of wat te hoog (hij komt boven de rand uit) maar met het afsluiten heb je daar helemaal geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 27-09-2006 20:42 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Kleine noot voor de TS: De Brians Hottub van Crumpler wordt officieel niet meer gemaakt ;)

Om jullie extra te pesten een plaatje van de LowePro DryZone100 die ik inmiddels niet meer gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/inthebag.jpg

Bericht hierboven

• Dannr
Floris schreef op donderdag 28 september 2006 @ 01:11:
Kleine noot voor de TS: De Brians Hottub van Crumpler wordt officieel niet meer gemaakt
Tnx, ik heb een opmerking erbij gezet in de TS. Ik zal de TS wel een echte update geven (en dus ook de dode links naar de Crumpler site fixen) als hun nieuwe serie online staat eind oktober (dus begin december, aangezien ik heel november op vakantie ben ;) )

• Asprine
Ik krijg als het goed is deze week mijn Domke F-3x binnen.
Zal ff wat foto's online gooie.
greetz

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik moet zeggen dat mijn Stealth Reporter toch boven verwachting bevalt. Zelfs nog meer dan mijn Slingshot 200. Het schouderdragen bevalt me beter dan het slingshot principe en ik ben nog amper weg op de fiets ofzo, dus ik zet 'm naast me in de auto en gaan. Er is dus ook geen noodzaak meer voor het op de rug dragen en als je 'm maar goed laag draagt, heb je je handen toch wel vrij. Erg handige tas. Ik denk er zelfs over de Slingshot weg te doen, aangezien hij alleen maar stof ligt te happen...

Anoniem: 176826

*grinnik*

Kan jij je redden met maar één tas? Ik heb er ondertussen drie en zit na te denken of ik nog een andere nodig heb.
- Een rugtas, waarin ik alleen één body met lens en maximaal vijf extra lenzen mee kan nemen, maar geen joekels als een 80-200 F/2.8 of zo.
- Een paraattas waarin één body met lens past. (Maximaal mijn 24-120 VR, maar de 70-300 APO past niet.)
- Een schoudertas, waar alles in zou moeten passen, maar dat lukt al lang niet meer.

Waarom zo veel verschillende tassen? Verschillende omstandigheden vragen om verschillende tassen. Een flinke wandeltocht met twee honden levert de noodzaak om je handen vrij te hebben en met het "tuig" van mij wil je dan echt geen paraattas of een schoudertas gebruiken. (Hondjes zijn ongeveer 70 cm hoog, dus ook redelijk sterk.)
De paraattas voor als ik bijna niks nodig heb.
De schoudertas voor gevallen waar ik veel spullen nodig denk te hebben en gewicht geen rol speelt. (dus waar ik niet veel loop.)

Wat is dan de volgende tas op het verlanglijstje: Een tas waar alles inpast.

• Henk
@DickCAH:

Ik heb ook nog een schoudertas, als ik idd erg lange city-trips maak gaat d50 + 17-70 en SB-800 erin :)
En dat past goed...

Doen we vanavond ook nog wel even foto van dan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 28-09-2006 11:56 ]

Anoniem: 58753

Simon schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:31:
Domke f2 pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat er in kan:

4 grote lenzen (zegmaar 70-200's)
2 grote 1 serie Canon bodies
veeel kleine zooi zoals accu's etc.

Hij heeft genoeg padding, niet te veel, vormt zich naar je lichaam als ie hangt, echt een shooters bag.

Aanrader
Thnx for the pics, lekker duidelijk. Vraagje nog van een sloper.....kun je die dividers van domke een beetje aanpassen. Dus kun je met torretje de stiksels los halen en van een viervaks divider een 3 vaks maken bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
denk dat 't wel kan, alleen je kunt dan denk ik beter een nieuw setje inserts halen bij konijnenberg, alles is zongeveer modulair :P

|>

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.