Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 53.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hee bedankt voor jullie tips.

Ik ga dit weekend eens kijken of ik die PB in't wild tegenkom en passen. Dat de image tank niet past hoeft niet zo'n probleem te zijn, en zonnekappen kunnen idd. omgekeerd op lenzen.

Ik kwam ook de Orion van lowepro tegen, ga daar ook maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de LowePro Primus? Ik kan hem hier in de buurt niet vinden en zal hem moeten bestellen bij Konijn, mijn oog was eigenlijk gevallen op de LowePro Rover, maar metname het easy access gedeelte van de Primus spreekt me erg aan, ik vraag me alleen af of deze tas in z'n geheel nu veel kleiner is dan de Rover of dat ze ongeveer even groot zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Joost79 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:52:
Hee bedankt voor jullie tips.

Ik ga dit weekend eens kijken of ik die PB in't wild tegenkom en passen. Dat de image tank niet past hoeft niet zo'n probleem te zijn, en zonnekappen kunnen idd. omgekeerd op lenzen.

Ik kwam ook de Orion van lowepro tegen, ga daar ook maar eens naar kijken.
Je zei toch dat je in t zuiden des lands woont? Maastricht zit dacht ik een crumpler store (zie de site) en anderes een betere tassen winkel (of webshop)
Orion had ik ookal gezien, maja m'n vriendin vind de meeste lowepro tassen oerlelijk en dan wil ze niet naast me lopen in de stad :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik blijf me nog steeds verbazen over de ruimte die ik heb in mn Crumpler loyal chap :o

Wat ik er nu in heb zitten:

D200 + grip + tokina 12-24 f/4
Tamron 17-50 f/2.8
Nikkor 70-200 f/2.8 VR
Nikkor 35mm f/2
Nikkor 50mm f/1.8
Nikkor 85mm f/1.8
Nikkor 2x teleconverter
Nikon SB-800

En dan nog de nodige zut aan geheugenkaartjes, accu's, batterijen, whibal etc :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:30:
[...]

Je zei toch dat je in t zuiden des lands woont? Maastricht zit dacht ik een crumpler store (zie de site) en anderes een betere tassen winkel (of webshop)
Orion had ik ookal gezien, maja m'n vriendin vind de meeste lowepro tassen oerlelijk en dan wil ze niet naast me lopen in de stad :+
Oh ja, zie het ook....tnx....hoef ik niet lang te zoeken....

lol...dat waarom ik eigenlijk erg naar die crumpler neig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Res-q schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:04:
Ik blijf me nog steeds verbazen over de ruimte die ik heb in mn Crumpler loyal chap :o

Wat ik er nu in heb zitten:

D200 + grip + tokina 12-24 f/4
Tamron 17-50 f/2.8
Nikkor 70-200 f/2.8 VR
Nikkor 35mm f/2
Nikkor 50mm f/1.8
Nikkor 85mm f/1.8
Nikkor 2x teleconverter
Nikon SB-800

En dan nog de nodige zut aan geheugenkaartjes, accu's, batterijen, whibal etc :)
Dat roept om een foto want dan ben je m.i. aardig aan het stapelen geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Klopt, zal s kijken of ik van t weekend wat voor mekaar kan krijgen :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Weet iemand iets over de levertijden van crumpler.nl ? ik heb van de week een rugtas besteld, en hoop deze voor de 15e binnen te krijgen, dan ga ik namelijk op vakantie...

Heb ze woensdag ook al gemaild, maar nog geen reactie gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

RonnieB82 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:50:
Weet iemand iets over de levertijden van crumpler.nl ? ik heb van de week een rugtas besteld, en hoop deze voor de 15e binnen te krijgen, dan ga ik namelijk op vakantie...

Heb ze woensdag ook al gemaild, maar nog geen reactie gehad..
wie koopt er dan ook op crumplerbags.nl ;)... Cameranu/Digitalstreet/konijnenberg etc.. versturen het de zelfde dag meestal nog :D, heb je het de dag er na binnen :)

maar goed ik heb werkelijk geen id.. heb je al een tracktrace nummer ofzoiets gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke tassen van Crumpler shoulderbags zijn vergelijkbaar met de Tamrac 5603?
Ik ben namelijk op zoek naar zo'n soort tas, maar vind de Tamrac 5603 wat te breed, heb liever een wat smallere shoulderbag... :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GJ-tje schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:07:
Welke tassen van Crumpler shoulderbags zijn vergelijkbaar met de Tamrac 5603?
Ik ben namelijk op zoek naar zo'n soort tas, maar vind de Tamrac 5603 wat te breed, heb liever een wat smallere shoulderbag... :)
Klopt het dat Crumpler's The Daily 370 vergelijkbaar is met de Tamrac 5603? Ik wil dit namelijk weten, omdat ik graag wil kunnen kiezen uit meerdere mogelijkheden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Ik heb het idee dat de Crumpler wat dieper is.

Ik heb zelf de Daily 370, en hij zit precies vol op het moment. Dit zit in het hoofdvak:
350D met grip en kitlens
70-300mm IS USM
430EX met omnibounce
50mm f/1.8
Peleng 8mm
Zonnekap voor de tele en mini-statief.

Da's echter behoorlijk krap, en ik zou er niet zo mee door een flinke regenbui lopen, denk ik. Zonder de grip is het wel goed te doen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Pat-Skim schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:25:
[...]

wie koopt er dan ook op crumplerbags.nl ;)... Cameranu/Digitalstreet/konijnenberg etc.. versturen het de zelfde dag meestal nog :D, heb je het de dag er na binnen :)

maar goed ik heb werkelijk geen id.. heb je al een tracktrace nummer ofzoiets gekregen?
had bij konijnenberg en digitalstreet al gekeken, deze hadden amper/geen crumpler, vandaar dat ik bij crumpler zelf besteld heb...

Heb ook nog geen track&trace gehad, alleen een bestel/betaal bevestiging (heb met CC betaald).

Ik ga ze vanmiddag wel even bellen denkik, hoop dat ze een beetje op kunnen schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

idd eventjes bellen dan ja. Meestal krijg je de zelfde dag nog een track en trace nummer (indien het gelijk verzonden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tarin schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:35:
Ik heb het idee dat de Crumpler wat dieper is.

Ik heb zelf de Daily 370, en hij zit precies vol op het moment. Dit zit in het hoofdvak:
350D met grip en kitlens
70-300mm IS USM
430EX met omnibounce
50mm f/1.8
Peleng 8mm
Zonnekap voor de tele en mini-statief.

Da's echter behoorlijk krap, en ik zou er niet zo mee door een flinke regenbui lopen, denk ik. Zonder de grip is het wel goed te doen.
Ik wil (uiteindelijk) mijn D40 met een lens gemount erop en 2 lenzen er in kunnen doen.
Eventueel de accessoires, maar dat is niet echt een pre, als ik mijn camera (met een lens gemount) en 2 extra lenzen (zoom- en macrolens) er maar in kwijt kan...

Momenteel zou alles passen, heb namelijk alleen nog de standaard lens, maar ik wil ook (alvast) vooruit kijken. Mocht ik later toch nóg meer willen, koop ik tegen die tijd wel een nieuwe tas.
Maar met de extra lenzen die ik op het oog heb en daar ook weer van moet leren en mooie foto's mee wil schieten, ben ik zo weer een aantal jaar verder... :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Tarin, heb je daar misschien een pic van? Ik twijfel nog steeds tussen een paar Crumpler tassen (zelfs na het testen in de winkel, al twee keer geprutsts).

Ik twijfel tussen

- Prettyboy XXXL
- Daily 370
- Daily 470.

Mijn keuze neigt heel erg naar de 370. De 470 is wel ruimer.. maar hij oogt meteen een stuk groter. Wat ik er in wil hebben is mijn Canon 400D + 24-105 / Flitser / 70-200mm F4 / Eventueel extra kleine lens (macro bijv) en meer niet. Toch kreeg ik dit niet echt goed in de tas, terwijl ik iedereen hier (en op andere plekken) veel meer in de tas zie 'dumpen' ;). Overigens moet ik wel zeggen dat het ruimtegebrek voornamelijk door de zonnekappen komt volgens mij. Deze verhogen de diameter van de lens aanzienlijk...

Ik wil de tas hebben voro als ik gewono lekker in de stad rondloop. Mijn huidige normale rugzak is niet ideaal, en mijn camera tas (Lowepro Classic AW) is te groot. Ook onhandig als je er wat uit wilt halen regelmatig.

Ik wil volgens mij hetzelfde als GJ-tje wil :) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Pat-Skim schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:44:
idd eventjes bellen dan ja. Meestal krijg je de zelfde dag nog een track en trace nummer (indien het gelijk verzonden is)
Heb even gebeld, hij word morgen verstuurd vanuit maastricht, dus die moet voor het weekend binnen zijn! (ik ook weer blij)

Wat wel vaag is dat je een 020 nummer belt, maar doorverbonden word naar engeland geloof ik, ik kreeg alleen maar engels sprekende mensen aan de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

In de Crumpler shop in Den Haag werken twee Australiers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Sponge schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:01:
Tarin, heb je daar misschien een pic van? Ik twijfel nog steeds tussen een paar Crumpler tassen (zelfs na het testen in de winkel, al twee keer geprutsts).
[...]
Tarin in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 2" :). Zijn wel oude foto's, er is inmiddels een flitsert bij gekomen (430EX), en de tele die je daar ziet is vervangen door de (flink grotere) 70-300 IS USM).
[...]
Mijn keuze neigt heel erg naar de 370. De 470 is wel ruimer.. maar hij oogt meteen een stuk groter. Wat ik er in wil hebben is mijn Canon 400D + 24-105 / Flitser / 70-200mm F4 / Eventueel extra kleine lens (macro bijv) en meer niet. Toch kreeg ik dit niet echt goed in de tas, terwijl ik iedereen hier (en op andere plekken) veel meer in de tas zie 'dumpen' ;). Overigens moet ik wel zeggen dat het ruimtegebrek voornamelijk door de zonnekappen komt volgens mij. Deze verhogen de diameter van de lens aanzienlijk...
[...]
Zonnekappen zijn inderdaad een probleem. Die van m'n tele zit los in de tas, omdat ik, als ik een vak wat in diameter groot genoeg is voor de lens+kap maak, in 1 keer wel heel veel ruimte kwijt ben voor de lens. En omdat ik lui was en geen zin had het middenvak te verplaatsen :P.
In principe moet wat je hier noemt in de 370 passen, maar je zal (uiteraard) wat met de klitteband vakjes moeten gaan spelen.

Het probleem van fototassen is dat je wel in de winkel kan gaan zitten passen, maar pas als je thuis rustig aan tafel/op de grond zit me je zooi om je heen uitgestald kan je echt rustig puzzelen. En dan nog, je zal zien dat je na een week intensief gebruik alsnog het een en ander verschuift..

[ Voor 98% gewijzigd door Tarin op 08-10-2007 19:48 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Ah, ik had die foto's al (vele malen) gezien, wist niet dat ze van jou waren ;). Als je je cam er bovenop legt, ligt het allemaal dan nog een beetje degelijk..? :).

Ik denk dat het in ieder geval wel de 370 wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Sponge schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:25:
In de Crumpler shop in Den Haag werken twee Australiers ;)
In Utrecht een dame(tje). met engels accent, maar of ze uit Groot-Brittannië kwam of Australië weet ik zo niet. is al weer lang geleden dat ik er was.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

DenHaag wist ik....logisch want Crumpler komt uit.......juist :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
nevermind, verkeerd gelezen |:(

[ Voor 89% gewijzigd door DarkFlow op 08-10-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik wil volgens mij hetzelfde als GJ-tje wil :) ;).
Alleen jij hebt wat meer spullen dan ik om mee te nemen, maar voor de rest heb je wel hetzelfde aan wensen ja.

Je kan dus overwegen om de Tamrac 5603 te nemen.
Is tot nu toe de enige tas die ik écht heb gezien en daar past een heleboel in en je kan dan zelfs nog accessoires en zo meenemen ook nog... :) Wat je sowieso mee wil nemen kán dus mee en zelfs méér... :)
sapphire schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:31:
DenHaag wist ik....logisch want Crumpler komt uit.......juist :P
Volgens Wikipedia is Crumpler anders van oorsprong uit Australië? :?

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2007 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:45
hallo,

Op het moment heb ik alleen een snuittas daar kan me 30D en bijna elke lens erop wel in plus kleine acc. Maar als ik meer wil meenemen dan gaat dit niet. Ik ben daarom op zoek naar een andere tas. Ik wil graag het volgende:

Een grote tas met een kleine die er los uitkan nemen zonder dat dit irritant wordt ivm bereikbaarheid camera als alles in de grote zit. In de kleine moet kunnen bevatten met een plusje en derest in de grote

+ canon 30D
+ sigma 18-200 OS
+ flister 580EX
+ 2 omnibounces
+ canon 60 mm macro
+ geheugenkaarten
+ accus voor flitser en camera beide 1 set
- canon 70-300
- nog een flitser 580EX
- nog 1 omnibounce
- filters verschillende maten
- opladers voor camera en batterijen
- nog te kopen canon 10-22
- kleine statief van 25 cm
- wat ik nog vergeten ben aan klein spul

wie kan dit kwijt in een dergelijke tas?

[ Voor 7% gewijzigd door klaasopurk op 09-10-2007 09:13 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben op zoek naar een goeie rugtas voor al m'n fotozooi >:)
Wat er in moet passen:
- 350D+grip
- 18-55
- 50mm f/1.8
- 70-300 is
- 430ex
- in de toekomst wss nog een 10-22
en verder de zonnekappen en alle accesoires die hierbij horen... :+

Iemand die een rugzak heeft met ongeveer deze gear erin? En hoe bevalt die tas?
Zelf zit ik al te denken aan een Crumpler Match Maker M, maar zou dat gaan passen?

Bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:01:
Ik ben er ook uit qua tas voor mn 400D!
Gewoon een simpele Vanguard Malta 16Z waar de cam met een redelijke zoomlens in past.
Hoi, past in die Malta 16Z ook de 400D mét batterygrip én een Tamron 18-200 lens inclusief zonnekap erop ?

Edwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Vraag het even in Centraal Fototas Topic - Deeltje 3
Volgens mij moest deze al even op slot geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant