Ik ben zelf ook al enige tijd op zoek naar een mooie (en voor mij geschikte!) tas voor mijn camera.
Als ik ergens naar toe ga en ik neem mijn laptop mee, kan ik hem (zolang ik hem goed en netjes doe) in de laptop tas mee. Toch wil ik zelf ook wel eens zónder laptop mee te zeulen mijn camera mee nemen. Doe ik hem in mijn gewone tas (don't ask, moet wat

) dan gaat ie vanzelf aan en dergelijke, wat ik niet wil uiteraard...
Ik heb overigens de Nikon D40 als camera, geen grootje dus...

Tevens wil ik ook vast aan de toekomst denken. Ik wil er uiteindelijk 2 lenzen bij hebben:
- Een macrolens
- Een zoomlens (55-200mm)
Uiteraard zou ik ook kabels en reserve accu mee willen nemen, maar hoeft niet in een speciaal vakje, kan mijns inziens ook makkelijk (als er de ruimte er voor is) bij de camera in het vakje.
Ik zou graag dan een shoulderbag willen hebben, en heb zelf al gekeken naar verschillende Crumpler (Pretty Boy en The Daily) tassen, maar ook naar verschillende Lowepro Nova tassen.
De tassen van Crumpler (met name pretty boy serie) vind ik mooie tassen, maar voor de verschillende types, laten ze steeds dezelfde foto zien, onduidelijk dus voor mij wat er nou zo anders aan is. Of is alleen de inhoud groter?
Wat een tas maximaal mag kosten, tja, dat vind ik een goede vraag, ik wil gewoon graag een goede tas hebben, die mijn Nikon D40, met twee lenzen en accessoires (extra batterij, geheugenkaartjes en evt een kabel) mee kan nemen. Hij moet uiteraard ook stevig zijn, dat niet zomaar de camera uit de bodem van de tas komt zetten...

Een all weather tas zou ik ook wel fijn vinden, zodat ik er écht op kan vertrouwen dat de camera en de spullen niet nat worden of stuk gaan door het weer.
Hebben jullie misschien nog een mooie shoulderbag, die ik over het hoofd zie, of weten jullie dé tas voor mij? Let me know, ik sta overal voor open, desnoods moet ik sparen om de tas te kunnen betalen...
Overigens wil ik de camera met een lens erop gemount in de tas kunnen doen, dus de tas mag ook wel enige diepte hebben...
[
Voor 3% gewijzigd door
CH4OS op 25-09-2007 12:51
]