Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Allereerst: Ik heb een fullsize foto-backpack, de Lowepro Minitrekker Classic, die ongeveer half vol is met het volgende:

Nikon D70
Sigma 18-125 DC
Nikkor 85mm 1.8D
Nikkor 50mm 1.8D
Nikon SB800
Canon Ixus 430
Filters
Lens hoods
accu's, CF-kaartjes, penlites en ander klein grut

Die Minitrekker sleep ik meestal wel mee, maar laat ik achter 'op locatie': ik heb hem dus niet permanent bij me tijdens het schieten door de grootte en daardoor lompheid :) Ook is het een rugtas-model, en ook al hebben die flink wat voordelen, het is niet altijd even fijn voor je rug als je er langere tijd mee rondloopt.

Ik ben dus nu op jacht naar een middenmaat fototas, waar 1 of 2 body's in kunnen, een stuk of 3 a 4 lenzen, een flitser en wat klein grut. Niet al te veeleisend, lijkt me ;) Budget is ruwweg 100 euro, en daar is best wat voor te krijgen, dat scheelt.

Een van de modellen die ik op het oog heb als middenmaatje meesleeptas is de Crumpler Long Schlong. Inhoud is 4,5liter, kunnen 2 body's, 5 lenzen en wat klein spul in. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.parkcameras.com/pictures/crumpler/longschlong.jpg

Ook in rood, zwart, groen en blauw te krijgen. Hier staat een mini-review van dat ding, met foto's van de inhoud.

Maar er is natuurlijk niet alleen Crumpler, er zijn meerdere fototas-merken op de markt. Iemand anders nog een ideetje over een medium maat fototas die flink stevig is, goede bescherming biedt en waar mijn camspulletjes allemaal in kunnen? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Heeft Samsonite er niet eentje? Ik heb zelf een rugzak ervan waar ik er dan 1 body, 3 lenzen (sigma 15mm EX, 24-60 EX en 70-200EX HSM), 2 flitsers (simpele Metz en een 54MZ-3), kappen, filter en extra grut in heb.
Die tas heeft al het nodige meegemaakt en bevalt me uitstekend. Naden zitten nogsteeds aan elkaar na 5 jaar.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik ben zelf aan het kijken naar een Lowepro Stealth Reporter 400 AW. Lijkt me een zeer prettige en met name degelijke tas. Hij is een klein beetje groter dan de Crumpler Long Schlong, maar het grootste voordeel (voor mij) is dat de Lowepro bovenop een rits heeft zodat je makkelijk bij je spullen kan zonder de flap op te tillen. Nadeel is dat de Lowepro nogal prijzig is (€ 118 bij fotovideostore.nl); toch een stukje duurder dan de Crumpler dus.

Heeft iemand toevallig ervaring met (deze) Crumpler en Lowepro tassen? Ik ben namelijk best bereid om extra te lappen voor de duurdere Lowepro, mits die degelijker is dan de Crumpler. Ik heb zelf de indruk dat dat het geval is, maar ik kan het niet goed beoordelen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
is een orion trekker of een orion trekker II niet iets? misschien niet veel kleiner dan de tas die je nu hebt, maar het voordeel is dat je naast je camera en lenzen ook nog andere spullen mee kunt nemen; trui, eten, drinken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
koraks schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:25:
Heeft iemand toevallig ervaring met (deze) Crumpler en Lowepro tassen? Ik ben namelijk best bereid om extra te lappen voor de duurdere Lowepro, mits die degelijker is dan de Crumpler. Ik heb zelf de indruk dat dat het geval is, maar ik kan het niet goed beoordelen.
Ik heb in februari 2001 een Crumpler SuperSnipe gekocht, die tas gebruik ik dagelijks voor vervoer van spullen(boeken,aantekeningen,instrumenten,laptop). Hij is nog in perfecte staat (behoudens wat viezigheid en normale gebruikssporen), dus ik heb wel goed vertrouwen in de degelijkheid van de Crumpler-Tassen. Met die specifieke tas en de kwaliteit van de huidige crumpler tassen heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb zelf ook een Crumpler. Geen idee welke naam hij heeft, want het is er eentje van vóór deze nieuwe serie. Kan helemaal geen info meer vinden over de oude serie :( Ook een schoudertas, ruimte voor 300D+ accesoires + niet al te grote lens. Ben er erg tevreden over: is stevig, hip (marine+oranje) en vooral erg stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Ik heb een tas van Vanguard. ( http://www.vanguardfr.com/pvdo/bags/indexEN.asp )

Afbeeldingslocatie: http://www.vanguardfr.com/upload/sacs/SYDNEY-14_small.jpg

Hun assortiment is vrij groot. Ik heb 'm voor 22 eur bij de Makro gekocht (waar een hele zooi van die tasjes hingen). Bevalt me prima, goed stevig.

Ik heb dan een Fuji S5500, en behalve wat filters verder niet veel zut, maar een groter broetje zou best interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
voor 100 euro vind je geen _goede_ tas.

Crumpler heb ik ook gehad. Die heeft mijn neef nu. Ik vond hem ietwat te weinig bescherming bieden.

Hou er rekening mee dat je voor pakweg 4000 euro aan spullen bij je hebt,

Die stop je toch niet in een tasje van 100 euro ;) zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36822

Ik ben toch wel te spreken over de bescherming van Crumpler tassen!
Ik zoek zelf ook een grotere nou.

En die Crumpler hier lijkt mij wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
Ikzelf heb de Lowe Pro mini mag aw. Een fiks stevige tas, bestend tegen weer en wind. Niet modieus, wel stevig en niet al té lomp. Makkelijk in te delen (vakjes zijn met klitteband te maken). Maar kost wel iets meer dan 100 euro.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:10
Domke F2 is de tas die veel profs gebruiken. Niet goedkoop, maar wel oerdegelijk.

http://www.photoq.nl/tech.php?tech=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ook deze jongen vindt crumpler erg fijn ;) maar dat wist je denk ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Crumpler maar hij zit vol.
Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/IMG_8732-small.jpg

Ik gebruik hem als volgt:
- 300d body + 17-40mm toploaded, lens first ik kan hem aan het handvat eruit liften
- ernaast staat een 28-135
- videokabel en lensdoek
In het onderste compartiment
- Flitser en omni
- 50mm 1.4
- acculader e.a.

Ik wil deze tas gaan gebruiken als walk-around en ik wil er een tas bij met waar alles in zou kunnen. Ik heb een Lowepro op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/DryZone_200_2_n.jpg
:9~

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:34
Ik heb nu een Lowepro Microtrekker 100, maar die is eigenlijk net iets te klein.
Er zit nu dus een camera met 3 lenzen en een flitser in, maar ik zoek eigenlijk een kleine tas waar ook mijn Bigma nog inkan.
Dat wordt zeker moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139161

Hallo allemaal,

Ben nu druk bezig om een nieuwe fotorugzak aan te gaan schaffen. Maar welke het wordt weet ik nog niet. Ik hoor iedereen altijd over Lowepro of Tamrac, maar kwam zelf deze tegen. De safrotto.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag1m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag5m.jpg

Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55
Wat zijn je eisen, wat voor apparatuur moet erin? Is het voor stadsfotografie of moet dat ding ook een survivaltocht in de Ardennen overleven?

Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Kijk ook eens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Past de 300D met grip een 50mm ook in die Crumpler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:17
waar ben je die tegengekomen als ik vragen mag? Zoeken op google geeft alleen maar vage buitenlandse pagina's op.

Ik ben zelf ook op zoek naar een rugtas waar je ook een statief aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Tenba heeft ook leuk spul te koop. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld LowePro, maar zeker geen slecht spul. Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenbagear.com/images/dseries/2000_01_db15c_rbig.jpg

kost bijvoorbeeld 170 euro. Foto Konijnenberg heeft het hele Tenba-assortiment te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is straks bedoeld om in de natuur te gebruiken, dus moet waterdicht zijn. Ook het aantal lenzen wat er in kan moet zo rond de 5 a 6 liggen ivm uitbreiding. Ook moet er plaats zijn voor een tweede body. Ik heb nu een lens die rond de 20 cm lang is en die moet er in passen. Voor de rest moet er nog plaats zijn voor opslagkaartjes en strap voor een statief.

De safrotto die ik boven leit zien is 78 euro... Mijn budget ligt rond de 100 euro..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 139161 op 24-05-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

MuddyMagical schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:39:
Wat zijn je eisen, wat voor apparatuur moet erin? Is het voor stadsfotografie of moet dat ding ook een survivaltocht in de Ardennen overleven?

Vertel!
da's een aardige tip.

De tas die jij laat zien kun je imho enkel en alleen voor je fotoapparatuur gebruiken.
Ik vind het vaak handig om, naast je fotospullen, ook de mogelijkheid te hebben om bijv een trui, boek, etc (dingen die bijv handig zijn voor een stedentrip) mee te kunnen nemen. Vandaar dat ik ook een tas heb met 2 compartimenten: 1 voor m'n fotospullenn en een ander voor overige spullen.

als het aan m'n vriendin zou liggen was het een tas met 3 compartimenten...bovengenoemde en een ingebouwde toilettas voor meuk m.b.t vrouwenzaken zoals lippenbalsem (4 soorten), zonnebrand (3 soorten), sokken (voor het geval dat), make up, make up spiegeltje, handencreme, schoonmaakdoekjes, sjaal etc... :/

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

LoneGunman schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:54:
Tenba heeft ook leuk spul te koop. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld LowePro, maar zeker geen slecht spul. Deze:

[afbeelding]

kost bijvoorbeeld 170 euro. Foto Konijnenberg heeft het hele Tenba-assortiment te koop.
Goedkoper? Zo te zien komt deze qua formaat overeen met een Lowepro Mini Trekker classic van €99,- bij konijnenberg.
Of zit ik er nu helemaal naast?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Anoniem: 139161 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:23:
Hallo allemaal,

Ben nu druk bezig om een nieuwe fotorugzak aan te gaan schaffen. Maar welke het wordt weet ik nog niet. Ik hoor iedereen altijd over Lowepro of Tamrac, maar kwam zelf deze tegen. De safrotto.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Het onderste fotootje vind ik er een beetje vreemd uitzien. Het lijkt wel alsof daar helemaal geen stootbescherming zit, omdat je de contouren van de lenzen kan zien zitten...

Heb je al gegoogled naar referenties? Misschien staat er op www.photographyreview.com wel wat gebruikerservaringen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Anoniem: 139161 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:55:
Het is straks bedoeld om in de natuur te gebruiken, dus moet waterdicht zijn. Ook het aantal lenzen wat er in kan moet zo rond de 5 a 6 liggen ivm uitbreiding. ... Mijn budget ligt rond de 100 euro..
Dat lijkt me een heel lastige combi. Waterdicht, redelijk groot én <= € 100,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb inmiddels 3 tassen van LowePro, de oudste heb ik inmiddels 10 jaar en doet het nog uitstekend. Voor mij de ideale fototas.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

twixx schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:36:
[...]

Dat lijkt me een heel lastige combi. Waterdicht, redelijk groot én <= € 100,-.
De lowepro's zijn opzich allemaal wel spatwaterdicht, je moet er niet mee gaan raften ofzo :P

De lowepro mini trekker kost €100,- en daar past redelijk veel in.
Ik heb zelf een micro trekker 200, het kleine broertje van bovenstaande tas en daar past een 300D + 80-200 2.8L in, de kitlens, de 50 1.8 en een tasje met al m'n filters. Als ik dat tasje met filters aan de buitenkant van m'n tas hang (sliplock systeem) kunnen er nog 1 medium lens in of 2 kleintjes.
Maar dan zit het ook vol :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
YellowCube schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:57:
[...]
da's een aardige tip.

De tas die jij laat zien kun je imho enkel en alleen voor je fotoapparatuur gebruiken.
Ik vind het vaak handig om, naast je fotospullen, ook de mogelijkheid te hebben om bijv een trui, boek, etc (dingen die bijv handig zijn voor een stedentrip) mee te kunnen nemen. Vandaar dat ik ook een tas heb met 2 compartimenten: 1 voor m'n fotospullenn en een ander voor overige spullen.
Dat vind ik ook wel een hele goede! Welke heb je dan YC? Helemaal nog niet bij stilgestaan (zoek ook beetje naar fotorugzak)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143949

ik heb een samsonite trekking micro, past precies een canon 350d, met een sigma 18 125, een canon 70 200L f4 (die heb ik niet, maar wel gepast voor de toekomst) en ale kabeltjes, zonnekappen e.d.

Hij is echt klein en het past ook precies, maar ik ben er blij mee en dat voor 43 euro.
Je hebt ook nog een grotere broer, de mini, en die is gelijk 70 euro, vond ik toch iets te veel, omdat ik die ruimte toch niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Gizz schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:41:
[...]

De lowepro's zijn opzich allemaal wel spatwaterdicht, je moet er niet mee gaan raften ofzo :P

De lowepro mini trekker kost €100,- en daar past redelijk veel in.
Ik heb zelf een micro trekker 200, het kleine broertje van bovenstaande tas en daar past een 300D + 80-200 2.8L in, de kitlens, de 50 1.8 en een tasje met al m'n filters. Als ik dat tasje met filters aan de buitenkant van m'n tas hang (sliplock systeem) kunnen er nog 1 medium lens in of 2 kleintjes.
Maar dan zit het ook vol :P
Dus dat zijn echt alleen je fotospullen?

Is spatwaterdicht bestand tegen een flinke regenbui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Aan de voorkant zit nog een vak waar met veel proppen een trui inpast (of een paar blikjes, flesjes etc)

De inhoud is tot nu toe altijd kurkdroog gebleven en ik heb de tas een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

DarkSide

theres no place like ::1

Ikzelf heb een lowepro mini trekker AW.
Past mij D70 in Mijn Sigma 70-300. De kitlens. Mijn PSD. En nog ruimte over voor wat extra spullen. zoals Filters. De compact flashkaartjes gaan er in. En er is nog wel wat ruimte in het voorvak voor wat ander klein spul. De tas zelf is spatwater dicht. Maar er zit ook een regenhoes in verwerkt. En die kan tegen een behoorlijke bui. Heb ik al meerdere keren meegemaakt.
Dan heeft hij ook nog een statief houder.
Was zo'n 140 euro dacht ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Het is allemaal zeer leuk, en ik zou het ook graag hebben. Mijn schouder doet na een wandeling toch wel zeer van het dragen van mijn 300d en 28-300 lens ...
maar ik vind dit allemaal zo duur. Wat YC zei is echt wel een goed idee, had ik ook nog niet bij stilgestaan. Welke rugzak heb je?
Ik ben geen professional en een beginnende amateur, alsook beginnend werkende die zoekt naar een huis, dus geld is er zeker niet in overvloed. Weet er iemand een goedkope rugzak, die toch goed is? dan mag dit zeker ook vermeld worden en ben ik zeker ook geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
plastronneke schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:33:
Het is allemaal zeer leuk, en ik zou het ook graag hebben. Mijn schouder doet na een wandeling toch wel zeer van het dragen van mijn 300d en 28-300 lens ...
maar ik vind dit allemaal zo duur. Wat YC zei is echt wel een goed idee, had ik ook nog niet bij stilgestaan. Welke rugzak heb je?
Ik ben geen professional en een beginnende amateur, alsook beginnend werkende die zoekt naar een huis, dus geld is er zeker niet in overvloed. Weet er iemand een goedkope rugzak, die toch goed is? dan mag dit zeker ook vermeld worden en ben ik zeker ook geïnteresseerd.
Bedoel je een 28-300mm f/3.5-5.6L? Als je dan een Lens hebt van +€ 2.000 dan heb je er toch ook een goede tas bij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

plastronneke schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:33:
Wat YC zei is echt wel een goed idee, had ik ook nog niet bij stilgestaan. Welke rugzak heb je?
Lowepro Street & Field Rover Light
een bek vol, maar dan heb je ook wat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
twixx schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:56:
[...]

Bedoel je een 28-300mm f/3.5-5.6L? Als je dan een Lens hebt van +€ 2.000 dan heb je er toch ook een goede tas bij? :?
ik bedoel een simpele sigma 28-300, die bij foto konijnenberg 228 euro staat ... een lens van +2000 euro op een 300d? beetje uit verhouding denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

twixx schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:40:8<
Ik heb een Lowepro op het oog:
[afbeelding]
:9~
Mijn LowePro DZ100 is te koop, iets minder groot, maar een erg goede tas. Waarom ik hem wegdoe? Ik moet groter, zit hardstikke vol...

Hoewel je misschien nog bepaalde andere dingen in de weg vind zitten kan je je daar ook een keer overheen zetten en dit aanpakken. Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/inthebag.jpg

Misschien handig om te vermelden: Mijn voorkeur gaat op het moment naar een Brians HotTub van Crumpler, hoewel die misschien ook net niet groot genoeg is... (2 bodies, 5 lenzen, 2 flitsers, 1x middenformaat en dan nog ruimte voor wat kabels enzo...)

[ Voor 73% gewijzigd door Floor-is op 24-05-2005 14:03 . Reden: Tal van aanpassingen ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67992

Floris, wat moet de tas ongeveer opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Anoniem: 67992 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:11:
Floris, wat moet de tas ongeveer opbrengen?
Ik zal hem in V&A plakken, ram ik hier dadelijk een linkje neer :)

Tada: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/11799

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 24-05-2005 14:23 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Heb een foto-rugzakje van Tamrac (ca. 3 jaar oud).

Onderzijde is ingedeeld als een kleine fototas. Afgelopen zondag tijdens de foto-estafette van het fotofestival Naarden zat daar t volgende in: Minolta X-700 met gemonteerde motordrive, T 28-85mm zoomlens, (M) 50-135mm zoomlens, (M) 2x Teleconverter, (S) 60-200mm zoomlens, voorzet-fisheye lens, (M) flitser, blikkie cola (you'll never know :P ). (laatste 2 in de zijvakken)

Verder nog meegesleept: 2x polarisatie-filter, paar rolletjes film (lekker ouderwets!), (M) hoekzoeker, statiefje met snelkoppeling (die hing onder de tas aan de daarvoor bestemde bevestigingslussen), notitieblokje (voorvak) en nog wat zooi (voorvak, klepvak).
Regenjas en paraplu in t bovenvak. (Kun je ook een body in doen... enz.) >:)

edit:
Mijn Tamrac rugzakje (heb de zwarte versie)
Twee extra voordelen:
1. Hij ziet eruit als een gewone rugzak
2. Doordat het onderste deel is ingedeeld als een normale rugzak, kun je m ook als 'schoudertas' gebruiken... Dat is weer handig wanneer je snel dingen wil wisselen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 23311 op 25-05-2005 13:08 . Reden: Toevoeging link naar afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

* Roeligan heeft een LowePro MiniTrekker AW

Ik heb evt een adres waar je hem kan halen voor 95 euro (incl. verzenden btw en invoerrechten!!!!!)

[ Voor 20% gewijzigd door Roeligan op 24-05-2005 15:27 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Alle genoemde fototassen schreeuwen het uit.... STEEL MIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143949

@ -RenE- : Elke tas kan gejat worden, beetje loze opmerking.

Beter een rugtas, dan een schoudertas. Meer ergonomie, en beter beveiligd tegen tasjesdieven, die hem van je schouder rukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

-RenE- schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:54:
Neuh hoor, dat is nu net het voordeel van de eerder genoemde Domke F2 ;)

Maargoed, ik ben het er wel mee eens: al die hippe fototassen zien er erg interessant en technisch uit. Ik denk zeker dat dit diefstal in de hand speelt. Dat is ook de voornaamste reden dat ik nog geen nieuwe fototas heb gekocht; de cheapass shoulderbag die ik nu gebruik verraadt aan de buitenkant hooguit dat er een transport van vuil wasgoed plaatsvindt :+
Anoniem: 143949 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:09:
@ -RenE- : Elke tas kan gejat worden, beetje loze opmerking.
Niet mee eens dus. Maar dat lijkt me duidelijk.
Beter een rugtas, dan een schoudertas. Meer ergonomie, en beter beveiligd tegen tasjesdieven, die hem van je schouder rukken.
Met die punten ben ik het zeker eens. Een rugtas heeft IMHO alleen één enorm nadeel: je moet hem afdoen voordat je bij je spullen kan. Daarnaast is het mogelijk dat mensen, zonder dat je het merkt, aan de ritsen van je rugtas zitten te frunniken. Hoewel dat risico beperkt zal zijn, lijkt me dat toch geen prettig idee. Nee, ik hou het toch bij een schouder-/reportertas. Overigens is een harnas ook een prima oplossing, maar dat staat zo onwijs leip :>

[ Voor 84% gewijzigd door koraks243 op 24-05-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
de crumplers werken met een buiten- en een binnentas; zeer lastig door te snijden dus. Bovendien werken alle tassen met compartimenten voor alle losse onderdelen en zal er dus haast niks uitvallen als een tas stukgesneden wordt.

Crumpler heeft ook nog het voordeel dat de ritssluiting op je rug zit ipv buitenop de tas - je kan 'm dus alleen open doen als je 'm helemaal af doet. En crumplers zien er gewoon niet uit als fototas :) Crumpler maakt heel veel tassen en dat hebben ze wel goed gedaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door HunterPro op 24-05-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
HunterPro schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:42:
[...]

de crumplers werken met een buiten- en een binnentas; zeer lastig door te snijden dus. Bovendien werken alle tassen met compartimenten voor alle losse onderdelen en zal er dus haast niks uitvallen als een tas stukgesneden wordt.
Maar wat doe je als dat mes niet gebruikt wordt om je tas door te snijden, maar om je te bedreigen?

Wat ik bedoel is: Alle genoemde tassen (behalve de Domke, die ik zelf al noemde) stralen het uit: "hier zit dure fotoapparatuur in". Dat is ongeveer hetzelfde als 2000 EUR pinnen en dat voor ieders aangezicht in je kontzak stoppen of minder erg: de binnenzak van je jas. Voel je je dan nog steeds prettig?

Ik snap best dat het leuk is om zo'n futuristische Lowe pro tas te hebben, maar besef wel wat je daarmee uitstraalt.

Verder hebben rugzakken het nadeel dat je ze eerst af moet doen om iets eruit te halen en je kunt niet zien wat er achter je rug gebeurd. Voor natuurfotografen geen probleem, maar in de stad of op locatie niet prettig.

Nogmaals: de Domke F2 ziet er niet uit, maar is oerdegelijk, groot en waterdicht. Niet voor niets gebruiken veel reportagefotografen deze tas. Zie ook: http://www.photoq.nl/tech.php?tech=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ziet dit

Afbeeldingslocatie: http://www.mediatoko.nl/stuff/shrinkle.jpg

eruit als een fotorugzak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
HunterPro schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:03:
ziet dit

[afbeelding]

Dat is de uitzondering die de regel bevestigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1019064/

Deze niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 19:21

breinonline

Are you afraid to be known?

ziet dit

[afbeelding]

Nee, maar dacht je dat de dieven die gespecialiseerd zijn in het gappen van fotoapparatuur dat niet weten?

Ik heb overigens ook de Crumpler Shrinkle. Een fijne tas, redelijk ruim en zeker goed doordacht qua constructie. De voordelen van de rits op de achterzijde e.d. zijn hierboven al genoemd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
Ik kreeg bij m'n Tamron 17-35 een Tamron fototas.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoversand-afa.de/shop/10000000/artimages/rucksacktamron.jpg

Kost normaal €15.
Voor de beginner zeer handzaam. Past je camera met widelens in, in het compartiment ernaast een tele. En wat vakjes voor geheugenkaarten.
Die stop ik weer in m'n Eastpak waardoor niemand wat merkt :). Het is niet top, maar als je niet teveel wil uitgeven leuk tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

ziet dit

[afbeelding]

Nouja, je ziet al in één oogopslag dat het een rugzak is met een relatief erg groot ondervak. Iedereen die zich een beetje heeft verdiept in fototassen, kan direct vermoeden dat het een fototas betreft. Maar voor het ongeoefende oog lijkt het inderdaad gewoon een nette rugzak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62540

Mwah ik heb ook iets lastigs.
Ik loop altijd met een behoorlijk grote rugzak op in de bergen.
En nu wil ik ook nog een D70 voor het grijpen hebben. Probleem...

Ik heb nu een topload tas erbij gekocht (had al een schouder tas) die ik met een beetje goede wil aan de heupband van de rugzak moet kunnen hangen. Echt ideaal is het niet, maar je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 62540 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:56:
Mwah ik heb ook iets lastigs.
Ik loop altijd met een behoorlijk grote rugzak op in de bergen.
En nu wil ik ook nog een D70 voor het grijpen hebben. Probleem...

Ik heb nu een topload tas erbij gekocht (had al een schouder tas) die ik met een beetje goede wil aan de heupband van de rugzak moet kunnen hangen. Echt ideaal is het niet, maar je moet wat.
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn 350d ga ik in mijn Lowepro TZL 2 op mijn buik dragen dmv een harnas van Ortlieb

Afbeeldingslocatie: http://www.ortlieb.de/art/p15_a.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/c4/0a/pr-Travel_Accessories_Handbags-Ortlieb_Carrying_System_for_Camera_Bag-resized200.jpg

Of dit harnas van Lowepro.

[ Voor 19% gewijzigd door mt-cube op 25-05-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
Slurpie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:24:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn 350d ga ik in mijn Lowepro TZL 2 op mijn buik dragen dmv een harnas van Ortlieb

[afbeelding][afbeelding]

Lekker SM-setje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hm, ik ben er zelf nog niet helemaal uit :) Ik zie een aantal leuke rugtassen met toploader optie, en ook een paar Crumplers naast degene die ik in de topicstart noem. Lastig, maar geen man overboord: ik heb er niet 1 a la minute nodig. Wel dank aan iedereen voor de tips natuurlijk: die zijn ook voor anderen handig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62540

Slurpie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:24:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Nou, dat is het niet voor mij, zo'n ding op me buik de hele dag.
Voel ik me net een zwangere vrouw, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik doe het lekker zo, beetje behelpen maar het moet nou eenmaal. Ik bedacht me net dat mijn rugzak een vak bovenop heeft zitten dat bekleed is met extra dik materiaal. Daar kan ik dan nog een extra lens in stoppen. En ik kan bij dat vak zonder mijn rugzak af te doen, het wordt nog eens wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:45:
[...]

Nee, maar dacht je dat de dieven die gespecialiseerd zijn in het gappen van fotoapparatuur dat niet weten?

Ik heb overigens ook de Crumpler Shrinkle. Een fijne tas, redelijk ruim en zeker goed doordacht qua constructie. De voordelen van de rits op de achterzijde e.d. zijn hierboven al genoemd.
punt is ook dat je bij elke crumplertas het binnenstuk eruit kunt trekken. Ik gebruik mijn crumpler bijv ook als boodschappen-rugtas. Crumpler werkt met een aantal 'basistassen' en een aantal inlaysets waardoor je nooit weet wat er in zit.

Bovendien maakt de gelegenheid nog steeds het meeste de dief. Denk jij echt dat een boliviaan die niet kan lezen, weet wat er in je tas zit? Daar gaat't niet om; het gaat erom dat je een tas om hebt en daar zal dan wel wat inzitten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

HunterPro schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:02:
[...]

punt is ook dat je bij elke crumplertas het binnenstuk eruit kunt trekken. Ik gebruik mijn crumpler bijv ook als boodschappen-rugtas. Crumpler werkt met een aantal 'basistassen' en een aantal inlaysets waardoor je nooit weet wat er in zit.

Bovendien maakt de gelegenheid nog steeds het meeste de dief. Denk jij echt dat een boliviaan die niet kan lezen, weet wat er in je tas zit? Daar gaat't niet om; het gaat erom dat je een tas om hebt en daar zal dan wel wat inzitten ofzo :)
Als hij al een keer eerder zo'n tas heeft gejat (de Shrinkle is het populairste model fototas van crumpler) dan weet hij dat echt wel ja. En de kans dat er een toestel en lenzen inzit is groot: een gewonen toerist koopt echt wel een gewone Crumpler tas in plaats van een dure fototas die hij niet gaat gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 25-05-2005 20:07 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nadeel van een fototas is dat een dief dan ook goed kan zien dat er duur spul inzit. Zodoende heb ik een fototas in een normale rugzak gepropt, is alles veilig en kan er nog een los boek/flesje water bij en zit het er normaal uit.
Overigens is een goede rugzak ook belangrijk: breden banden, gaas aan de achterkant enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Laten we wat meer concentreren op de verschillende opties van een midsize fototas, en niet op de jatkans graag ;)

Wat wel een goed punt van HunterPro is, is dat die Crumplers modulair zijn: je hoeft niet alleen camzut mee te nemen maar kan ook wat anders als eten, drinken, kleren of weetikwat meeslepen. Dat spreekt mij ook best wel aan, zeker voor als je lange dagen weg bent :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Remy schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:07:
Laten we wat meer concentreren op de verschillende opties van een midsize fototas, en niet op de jatkans graag ;)
Dat wil jíj misschien graag, maar ík vind het dus wel interessant hoe mensen deze 'jatkans' proberen te minimaliseren! Dat jij daar nou geen problemen mee hebt, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook meteen niet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hoo, kalm aan koraks, nergens voor nodig om zo scherp te reageren. De reden dat ik dat post is natuurlijk om het niet teveel offtopic te laten gaan hier, snap je ;) Het staat je absoluut vrij er een apart topic over te maken, en als je het niet doet, doet iemand anders of mogelijk ikzelf het wel :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Dat is het hem nu net. Er vindt op dit moment al een behoorlijke wildgroei aan tassen-topics plaats. Dit topic gaat over de 'jacht naar de ideale midsize fototas'. Ideaal wil zeggen dat de tas aan alle wensen/eisen van de gebruiker voldoet. Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat de jat-gevoeligheid daarin ook een rol speelt. Daarom denk ik dat die discussie (ook) in dit topic thuishoort. Of is het de bedoeling dat we dadelijk topics krijgen in de trant van 'De ideale fototas qua volume', 'De ideale fototas qua ergonomie', 'De ideale fototas qua uiterlijk' enz. enz. enz.? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Daar heb je ook weer gelijk in ja :) Dat over die jatkans kan dan best in dit topic plaatsvinden, maar dan wel met voorbeelden van tassen (dit is fout want valt lekker op, dit is goed want dit valt niet op), want anders hebben anderen die dit topic voor voorbeelden van tassen lezen, er niet zoveel aan ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ok, daar kan ik me zeker in vinden! Om er direct op in te haken: tot op heden heb ik zelf nog geen nieuwe fototas gekocht. Eén van de redenen is dat ik zelf dus bang met om met een nagelnieuwe, sjieke fototas meteen het signaal afgeef "foto-gear - jat mij!" Daarom gebruik ik nu nog een schoudertas die ooit als relatiegeschenk is uitgedeeld :+ Dat maakte tot een paar maanden geleden niet zo heel erg uit omdat ik er toch alleen maar een Mamiya 35mm set van meer dan 20 jaar oud in meedroeg.

Voordeel van deze tas: ziet er uit als een echte zwerverstas; niemand zal vermoeden dat er dure gear in zit. Nadelen zijn er natuurlijk ook (en daarom ben ik me aan het oriënteren op een andere tas): de tas zelf biedt praktisch geen bescherming aan de spullen die erin zitten (alles in de tas zit daarom extra verpakt in zakjes/tasjes) en de tas zelf is uiteraard ook van matige kwaliteit (de stiksels met name).

Nu heb ik gekeken naar o.a. de Lowepro Stealth Reporter 200 en dat lijkt me een schitterende tas. Spullen zijn lekker toegankelijk, de tas kan aan een belt gedragen worden (wel fijn als je al met een 65L zak op je rug loopt), goede bescherming, enz. Maar hij ziet er wel uit als een echte fototas... Wat is nu wijsheid? Toch maar gaan voor de Lowepro en hopen dat ie niet gejat wordt? Of zijn er minder opvallende tassen (uiteraard met redelijke/goede bescherming van de spullen) rond de € 100? De Domke F2 lijkt me zeker een aardige tas, maarja, die kost meteen het dubbele. Dát vind ik niet iets teveel voor een professionele clochard-zak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Dacide schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:57:
voor 100 euro vind je geen _goede_ tas.
2e hands Billingham werkt bij mij best wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 18:24
Remy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:35:
Hm, ik ben er zelf nog niet helemaal uit :) Ik zie een aantal leuke rugtassen met toploader optie, en ook een paar Crumplers naast degene die ik in de topicstart noem. Lastig, maar geen man overboord: ik heb er niet 1 a la minute nodig. Wel dank aan iedereen voor de tips natuurlijk: die zijn ook voor anderen handig :)
Aangezien ik binnenkort ook aan uitbreiding van m'n lenzen ga doen (ik heb nu alleen nog maar een 350D + kitlens :+) was ik ook op zoek naar een mooie fototas. En eigenlijk vind ik die Crumpler die je noemt in de openingspost ideaal! Niet te groot, mooi design, ziet er stevig uit ook. Maar weet iemand waar ik 'm online kan bestellen, danwel in mijn buurt (Amersfoort) kan kopen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
DenMan schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:44:
[...]

Aangezien ik binnenkort ook aan uitbreiding van m'n lenzen ga doen (ik heb nu alleen nog maar een 350D + kitlens :+) was ik ook op zoek naar een mooie fototas. En eigenlijk vind ik die Crumpler die je noemt in de openingspost ideaal! Niet te groot, mooi design, ziet er stevig uit ook. Maar weet iemand waar ik 'm online kan bestellen, danwel in mijn buurt (Amersfoort) kan kopen?
corné van iperen (www.cornevaniperen.com) is dealer, en zommige fotowinkels kunnen ze ook bestellen. Ik heb 'm bij corné vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
HunterPro schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:11:
[...]

corné van iperen (www.cornevaniperen.com) is dealer, en zommige fotowinkels kunnen ze ook bestellen. Ik heb 'm bij corné vandaan.
Hmmm thx, alleen nu begin ik te twijfelen welke ik moet nemen. Ik vond die Long Schlong in eerste instantie een super mooie tas, maar vraag me nu af of ik misschien wel genoeg heb aan een Stunner. (http://www.cornevaniperen...php?prod=crstunner&cat=67) Dat is dus voor de body + 2 lenzen + accessoires. De tas moet namelijk niet TE groot zijn, maar m'n 350D moet er wel in kunnen, samen met de kitlens (komt later een andere short-range lens voor in de plaats) en de 70-200 4L die ik hoogstwaarschijnlijk morgen ga halen. Ik denk namelijk dat het te krap wordt met deze tas, maar misschien dat de Long Schlong weer iets te groot is :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik ben zelf erg tevreden over m'n Lowepro Nova 5 AW. Zo'n schoudertas/toploader. Tja, het is een Lowe, dus het is te zien dat het een fototas is, maar ja, ik maak me er allemaal niet zo druk om.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik zou graag de Tamrac Velocity 7 willen aanschaffen. Woon zelf in Helmond maar Eindhoven en omgevind Helmond mag ook.

In Eindhoven zit Camex, maar die vraagt 79!!! euro hiervoor, te gek voor woorden.

Iemand nog suggesties? Moet hem eigenlijk dit weekend hebben dus online bestellen duurt te lang helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Benn1e schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:45:
Iemand nog suggesties? Moet hem eigenlijk dit weekend hebben dus online bestellen duurt te lang helaas.
Alles heeft z'n prijs...

Via amazon $45,50

Ik zie veel mensen klagen over dat ze de tussen duur vinden en hoewel niet goedkoop kun je je ook afvragen wat het je waard is om je apparatuur goed te beschermen en veilig te vervoeren. Daarnaast.. zo'n Lowpro gaat volgens mij ook nooit meer af.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76405

Die Lowepro Orion Trekker II, is er iemand die die heeft? Ik zou het wel zien zitten om die te kopen, maar vraag me af of je in het bovenste zakje effectief nog iets anders kan insteken dan wat CF kaartjes, een cdtje of een mp3 speler. Ik zou er voornamelijk wel een trui en dergelijke nog willen inprullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Anoniem: 76405 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:42:
Die Lowepro Orion Trekker II, is er iemand die die heeft? Ik zou het wel zien zitten om die te kopen, maar vraag me af of je in het bovenste zakje effectief nog iets anders kan insteken dan wat CF kaartjes, een cdtje of een mp3 speler. Ik zou er voornamelijk wel een trui en dergelijke nog willen inprullen.
De vraag wilde is dus ook stellen. Ben benieuwd wat er in het boven en onder compartiment past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit dus heel erg te twijfelen tussen de orion trekker II en Naneu Pro Adventure K-2

Ze zijn allebei ongeveer gelijk geprijs, de Naneu Pro Adventure K-2 heeft alleen nog wat extra's zoals statief bevestiging en AW cover.

Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.com/i/regview/k2.jpg

Als er iemand is die ervaring heeft met 1 van de 2 producten!! graag!

Ik heb nu een Samsonite Trekker Micro / mini. Weet het eigenlijk niet precies. Het is een prima tas, alleen als ik een dagje weg ga, wil ik toch wel wat meer menemen dan alleen me camera spullen. een tweede tas die ik nu altijd bij me heb is erg onhandig.

[ Voor 28% gewijzigd door Eastman op 29-06-2005 11:21 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Ik zit te twijfelen tussen een

Crumpler Lollypop (Stamp Claimer) € 59 en een Crumpler Stunner (Budgie Smuggler) € 75. Ik denk dat de inhoud van de stunner de doorslag geeft.

Waar hebben mensen hier op GOT hun Crumpler tas gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 143949 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:49:
ik heb een samsonite trekking micro, past precies een canon 350d, met een sigma 18 125, een canon 70 200L f4 (die heb ik niet, maar wel gepast voor de toekomst) en ale kabeltjes, zonnekappen e.d.

Hij is echt klein en het past ook precies, maar ik ben er blij mee en dat voor 43 euro.
Je hebt ook nog een grotere broer, de mini, en die is gelijk 70 euro, vond ik toch iets te veel, omdat ik die ruimte toch niet nodig heb.
Ik heb dezelfde en hij is inderdaad heel fijn :). Ziet er wat labiel uit maar past lekker en gaat veel in in vergelijking met de grote. hij is echt vergelijkbaar met klein rugzakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Anoniem: 83017 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:46:

Crumpler Lollypop (Stamp Claimer) € 59 en een Crumpler Stunner (Budgie Smuggler) € 75. Ik denk dat de inhoud van de stunner de doorslag geeft.

Ik heb toevallig gister een Crumpler Long Schlong besteld bij Corne van Iperen (http://www.cornevaniperen.nl/)

zo ziet ie eruit, alleen heb ik 'm in het zwart:

Afbeeldingslocatie: http://www.cornevaniperen.nl/prodimages//LS003-LongSchlong-glamour.jpg

Kreeg vandaag al een mail dat ie klaar was voor verzending, dus hoop 'm snel te krijgen!

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga misschien morgens eens door eindhoven kijken, wat passen en meten wat tassen betreft bij Camex, Cityfoto ofzo.

Wil een nieuwe hebben, nou ik weer een extra lens en flitser erbij heb.
Die Crumpler Formal Lounge met de 300D+grip is erg krap. zeker met 4 lenzen en een flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Anoniem: 83017 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:46:

Ook Corné, maar let op dat via ebay kopen vaak nóg voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103567

hoi

vind het diefstal probleem niet zo groot.

1 meestal word je eerst in de gaten gehouden,en hebben ze die dure camera al gezien.
en maakt die onopvalend tas niet meer uit.

2 de gelegenheids dief kijkt naar de situatie en in minderematen naar de tas.
dus let gewoon goed op je spullen!!
Draag mn rugtas bv in de metro op mn buik,kunnen ze er ongemerkt niets uithalen.

ik vind het belangerijker dat mijn tas lekker draagt (bij bv een lange wandeling)
en dat mn spullen er onbeschadigd weer uitkomen.

heb zelf een lowepro mini trekker classic en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:23:
[...]

Ook Corné, maar let op dat via ebay kopen vaak nóg voordeliger is.
Corné heeft helaas alleen de Stunner in het rood en ik wil een blauw/oranje versie. Dewinkel.nl heeft wel een blauw/oranje op voorraad. De Long Schlong is wat te groot voor mij dus dat is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag de Crumpler Geekstar gekocht, lijkt veel op die Long Schlong. Bij Cityfoto in Eindhoven.
Hij is lekker groot heb nog wat ruimte over nou :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sylvybart/100_5668.JPG
Body+grip en tamrom 28-75 lens
Flitser ligt onder de omnibounce en filterdoosje, heb een tussenstukje tussen gelegd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sylvybart/100_5669.JPG
EF 75-300 - EOS 300 body - 18-55kitlens & 50mm/f1.8

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sylvybart/100_5672.JPG

Dit zit erin:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sylvybart/100_5667.JPG
+ een analoge EOS 300 body

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 36822 op 30-06-2005 22:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok het is dan eindelijk zover. Ik heb mijn tas via Ebay uit Shanghai en ik ben zeer tevreden. Heel erg mooie afgewerkte tas met voldoende vakken en alles is goed beschermd. Ook de draaggordel is erg fijn net zoals de regenhoes. Dit is 'm...Van Safrotto...en allemaal voor een prijsje van 78 euro....

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag2l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag4l.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 139161 op 30-06-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik kwam vandaag tot de conclusie dat de Samsonite Trekking Micro wel wat voor mij is. Daarna bleek dat ik hem tussen mijn favorieten had staan en dit dus al eens eerder geconcludeerd had. Leek mij een teken van bovenaf dat dit hem gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister de Crumpler Stunner ontvangen. Perfecte tas en erg goede bescherming voor je apparatuur. Voor mij is er genoeg ruimte in de tas. Ik heb er een 350D met kitlens en een 75-300 lens inzitten en er past makkelijk nog een lens bij.

Ook is er voldoende ruimte voor extra spulletjes. De tas ziet er leuk vlot uit maar is zeer degelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Hmmmz ik zou nog iets checken... bij deze dus:
De Tamrac Adventure 8 : Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5248m.jpg

Beschrijving te vinden op :Tamrac Adventure 8

Past in: camera, 3 tot 4 lenzen, flitser
En een jas + paraplutje bovenin :9

Tis wel tikkie klein, maar bevalt goed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 83017 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:39:
Ik heb gister de Crumpler Stunner ontvangen. Perfecte tas en erg goede bescherming voor je apparatuur. Voor mij is er genoeg ruimte in de tas. Ik heb er een 350D met kitlens en een 75-300 lens inzitten en er past makkelijk nog een lens bij.

Ook is er voldoende ruimte voor extra spulletjes. De tas ziet er leuk vlot uit maar is zeer degelijk gemaakt.
Die heb ik zaterdag ook besteld bij van iperen, maar nog niks gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Eastman schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:18:
Ik zit dus heel erg te twijfelen tussen de orion trekker II en Naneu Pro Adventure K-2

Ze zijn allebei ongeveer gelijk geprijs, de Naneu Pro Adventure K-2 heeft alleen nog wat extra's zoals statief bevestiging en AW cover.

[afbeelding]

Als er iemand is die ervaring heeft met 1 van de 2 producten!! graag!

Ik heb nu een Samsonite Trekker Micro / mini. Weet het eigenlijk niet precies. Het is een prima tas, alleen als ik een dagje weg ga, wil ik toch wel wat meer menemen dan alleen me camera spullen. een tweede tas die ik nu altijd bij me heb is erg onhandig.
Ik begrijp dat niemand de orion trekker II in gebruik heeft? Heeft deze wel bij iemand op zijn "lijstje" gestaan, maar is deze er om x reden vanaf gehaald?

En wat is x dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11-2024
Heb vorige week de Lowepro Rover AW II gekocht bij B&H (www.bhphotovideo.com) voor $120. Ging eigenlijk voor de Orion Trekker II, maar die vond ik wat klein. Een 350D+grip en een 17-40L en een 70-200 4.0L passen krapjes in de Orion. De Rover is ruimer, dus flitser kan ook mee. Verder kan een statief eraan gehangen worden. De Rover ziet er gewoon uit als een zwarte rugzak en mi niet als een fotozak. Handig is ook dat ie waterdicht is. Geen idee wat deze tas in NL kost. Was in NYC en heb de tas in de B&H winkel gekocht. Die zaak is trouwens een reis waard!

Deze zak is wel op de rand van midsize...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:09:
[...]

Die heb ik zaterdag ook besteld bij van iperen, maar nog niks gehoord..
Ik heb hem besteld bij dewinkel.nl, omdat iperen de blauwe niet op voorraad had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb bij van iperen nu mn tas binnen.. Maar het is de zwarte ipv de grijze :(

Hij is nu op vakantie en heb eigenlijk geen zin in al dat gedoe met ruilen.

Iemand interesse in een zwarte Crumpler Stunner, nieuw en ongebruikt? Uit voorraad leverbaar voor een zacht prijsje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Bosmonster: www.tweakers.net/aanbod of gewoon terug sturen joh ;) Dat ruilen is niet zo'n gedoe hoor :)

Verder ben ikzelf er definitief uit: het gaat de Long Schlong worden nu ik goed gezien heb hij groot hij is en wat er precies in past. Nu nog even kijken waar ik hem ga halen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Remy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:27:
Bosmonster: www.tweakers.net/aanbod of gewoon terug sturen joh ;) Dat ruilen is niet zo'n gedoe hoor :)

Verder ben ikzelf er definitief uit: het gaat de Long Schlong worden nu ik goed gezien heb hij groot hij is en wat er precies in past. Nu nog even kijken waar ik hem ga halen :)
Bleh.. die gast is nu op vakantie en is op 1 augustus pas weer terug.. Dus dan mag ik blij zijn als ik half-eind augustus eindelijk de goeie tas heb..

Nah.. ik neem mn verlies wel, ook al kost het me een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Je hebt mail. ;)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De Samsonite Trekking Rugzak Micro die ik zou krijgen heeft onbekende vertraging, dus toch maar ff voor een Crumpler Stunner gekeken. Lokaal bestellen zou 2 weken duren, dus nu maar een grijze op Crumpler.nl besteld. Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik moet ook nog een tas hebben... dit weekend maar es shoppen (tenzij Bosmonster nog reageert, dan is het shoppen misschien snel over ;) ).

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds gisteren (14 juli) ben ik in het best van de Naneu Pro Adventure K-2.

Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.com/i/regview/k2.jpg

http://www.naneupro.com/adventure/k2/

Deze tas kan in twee delen, onderste deel camera en lenzen, bovenste deel allerdaagse zaken. Het beste is deze te vergelijken met de Lowepro Rover AW II.

Bij de Naneu is het camera deel een goed dik beschermde rechthoekige bak waar de tas omheen gaat. De Lowepro is echt doormidden.

De twee tassen zijn vrijwel gelijk, de Naneu is wat kleiner (door dikkere bescherming). Heb een tijdje met de Lowepro mogen lopen.
Qua draagcomform vind ik de Naneu wat prettiger. Gevormde dikke schouderbanden aan een soort frame waar de tas aanhangt. Hierdoor blijft je rug vrij(er).
Ook heeft Naneu een eigen regenjas, verstopt onder de bodem.

Verder is de tas voorzien van allerlei vakjes en opbergplekjes. In deze vakjes, zijn weer verdelingen gemaakt in de vorm van een netje tegen de wand vast gemaakt.

Mijn Minolta 7D + 35-105mm past en goed in. Samen met 100-400mm APO, 21-35mm, 50mm & flitser (heb nog geen grip moet het geheel dan wel anders indelen...).

In het bovenste vak heb ik dingen als, regenjasje (voor mij zelf), portomonee, eten, boek, etc. Genoeg om een dag te overleven...

Heb lang lopen twijfelen of ik een cameratas wilde of een gecombineerde als deze. Uiteindelijk is het deze geworden. Ik heb altijd meer mee dan enkel mijn camera.

Hele mooie degelijke tas voor een betaalbare prijs. Heb hem voor 99,- euro bij cameranu.nl gekocht.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125913

Ik vind de naneu bravo wel wat. Maar ik kan hem alleen maar vinden bij cameranu.nl en daar is hij in het legergroen. Ik zou graag de zwarte willen hebben. google'en levert niet echt wat op. Zijn er nog meer nederlandse shops die naneu hebben?

Interesant topic!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.