I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Ik vond juist het enkele riem idee wel handig, omdat je hem dan makkelijker voor je kan draaien.nomad85 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:05:
Slingshot 200 is een hele mooie tas, maar op het moment niet leverbaar. Komt wel weer, je kunt er over 3 weken wel 1 krijgen denk ik. Ik heb ook naar die tas gekeken, omdat hij mooi compact was met toch ruimte en stijlvol, maar heb de Lowepro Micro 200 gekocht, iets meer ruimte en comfort, mede door de 2 banden ipv 1 over je schouder.
Ik heb hem vandaag besteld bij FactoryPrices.nl. Die hadden hem nog op voorraad, dus morgen heb ik hem in huis
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
Nikon F5
Nikon D70
Nikon 70-200 VR
Tamron 28-75
Sigma 10-20
Nikon 85mm
Sigma 18-125
Nikon SB800
Filters/accu's/CF/fotorolletjes/etc
Dit is wel in travelmode met de body's 'los' en niet ready to shoot: ready to shoot kunnen er bovenin 2 body's met korte/med lenzen, of met wat gepruts een kleine body met lange lens (bv D70 met 70-200) en een grote body met wat kortere lens bovenin: onderin is dan ruimte voor 1 of 2 extra lenzen, een flitser en een flesje drinken.
De grootte van de tas zorgt er wel voor dat -als- je veel meeneemt, je dit gewicht ook best gaat merken: in totaal woog mn daily sleepfotozut rond de 5kg
En er is altijd wat ruimte voor kleine extra's: wat papierspul, rolletjes/CF, accu's/batterijen dat soort zut. Al met al een heerlijke reistas die niet tè groot is voor als je wel redelijk wat spul in een dual body-setup mee wil nemen. Als ik met maar 1 body zou schieten zou een kleinere tas meer voldoen: misschien dat daar nog een Ben's Pizza van de (bijna) grootste maat voor bij komt zoals THW Arie laat zien.
Het schoudertas ipv rugtas-principe is ook prima bevallen: lekker ready to shoot of wisselen indien nodig, en wat 'veiliger' dan een tas op je rug, aangezien je er steeds met een arm/hand naast hangt
Nou, is is binnenthe_shadow schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:24:
[...]
Ik vond juist het enkele riem idee wel handig, omdat je hem dan makkelijker voor je kan draaien.
Ik heb hem vandaag besteld bij FactoryPrices.nl. Die hadden hem nog op voorraad, dus morgen heb ik hem in huis
Ruimte
Van de buitenkant is het een redelijk compacte tas. Kijk je echter aan de binnenkant, dan zie je dat er toch behoorlijk wat. Ik heb dit er op het moment in zitten:
- Nikon D50 + 70-300 + omgekeerde zonnekap
- Nikor 18-55
- FujiFilm S3000
- Air Rocket
De tas is redelijk diep. M'n 70-300 kan er recht op in en er zit toch zeker nog ongeveer 5-10 cm boven m'n D50.
Draagcomfort
De tas heeft 1 band, waardoor het 'slingen' mogelijk is: je draait de tas makkelijk voor je en kan zo (door de plaatsing van de rits van het hoofdvak) direct bij je camera. Bij de standaardindeling moet je je tas nog wel draaien om ook bij je lenzen te kunnen.
Er zit ook een extra bandje aan de tas (bij je rechter heup) die je aan de draagband vast kan klikken. Ik gok om diefstal te voorkomen.
De draagband is in lengte verstelbaar en goed ook. Hij kan van kort (band tegen de tas aan) tot redelijk lang. Ongeacht je lengte/omvang: hij past.
Indeling
De tas heeft 4 vakken: 1 groot vak voor je gear, 1 kleiner vakje voor kleinere dingen (ik heb er op het moment bijvoorbeeld m'n lader en datakabels in), 1 vak voor geheugenkaartjes en klein spul aan de buitenkant en nog een aan de binnenkant, die voor geheugenkaartjes bedoelt is. In het hoofdvak zitten 2 grote schotten en 3 kleine. De standaardindeling biedt plaats voor 4 lenzen (of 3 en een flitser) en een cam met lens (of een cam met lens en nog een extra lens, afhankelijk van de lengte van de lens op de cam).
Afwerking
De tas voelt bijzonder degelijk en stevig aan en is erg netjes afgewerkt. De regenhoes zit in een vak aan de rug-kant van de tas. Het vak zit dicht met klitterband, waardoor de hoes er snel uit te trekken is, mocht het gaan regenen. Aan de binnenkant zit een klein doekje, wat je voor je LCD kan doen als je je cam in de tas hebt zitten (jaja, ze denken aan alles
Conclusie
Erg nette tas. Past best wel wat in. Hij is niet goedkoop (ik heb er 100 euro incl. verzendkosten voor betaald), maar dan heb je ook wat. Deze vakantie ga ik flink wat foto's maken, dus hij gaat intensief gebruikt worden
Anoniem: 176826
Omdat het 4-juli was ging het qua shipping even duren maar vorige week woensdag hebben ze hem op de post gedaan. Netjes een tracking nummer gekregen wat te volgen was tot de grens. Vrijdag was de tas al bij de douane in New Jersey en vandaag werd ie door TPG Post afgeleverd.
Mijn Nikon D50 met 18-200 VR lens kan er prima in en ik hou nog ruimte over voor uitbreiding / batterijen / compactcamera.
Iedereen in dit topic hardstikke bedankt voor alle adviezen. Ik ben dankzij jullie bij Crumpler uitgekomen en ben in de winkel in Amsterdam geweest waar ze mijn tas gelukkig (achteraf) niet hadden. Nu ben ik voor 88 dollar (ergens in de 70 euro) klaar en heb een geweldige tas.
Woohoo, ik heb hem ook besteld, was eerst gaan kijken bij CityFoto hier in Eindhoven. 149 euro!!!!the_shadow schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:01:
Conclusie
Erg nette tas. Past best wel wat in. Hij is niet goedkoop (ik heb er 100 euro incl. verzendkosten voor betaald), maar dan heb je ook wat. Deze vakantie ga ik flink wat foto's maken, dus hij gaat intensief gebruikt worden

Maar het is inderdaad een erg mooie tas, er kan veel meer in dan op het eerste gezicht lijkt. Maar iedereen die twijfelt over de Slingshot 100 of 200... koop de 200, de 100 is echt een mini tasje...
Ik weet de de Karachi een heupband heeft, maar of dat gewoon een simpele strap is, of echt iets wat je ook vindt op grote vakantie vakantierugzakken is mij onduidelijk. Van The Whickey and Cox kan ik al helemaal niks vinden betreffende de heupband.
Verder moet je bij deze tassen je laptop steeds opzij klappen en half op straat leggen:

Is dat niet erg kwetsbaar/irritant?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zou je wel iets kunnen vertellen over de heupband, of bijvoorbeeld een foto laten zien daarvan?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mijn inventory is momenteel nog niet bepaald groot en bestaat dan ook uit niet meer dan de D50 kit en eventueel nog de 28-80 van onze analoge F65. Ik heb momenteel dan ook niet meer om mee te zeulen maar ik weet niet hoe dat zich in de toekomst uit gaat breiden
Ik zat eraan te denken om een crumpler laptoptas te kopen en die daarnaast voor fotografie te gebruiken, ik heb op die manier een degelijke schooltas voor dagelijks gebrek met tegelijk een fototas. Het meisje van de Crumpler store vertelde over de telefoon ook dat ze de laptoptas Wack-o-phone op die manier gebruikt. Ik begin nu echter weer te twijfelen aangezien een laptoptas nou eenmaal niet ontworpen is als fototas en heeft dan ook geen aparte beschermvakken. De keus voor een grote laptop/foto combinatietas vind ik niets, die krengen zijn huge!
Ach, misschien moet ik even langs de Store in Rotterdam gaan. Jammer dat sommige Crumpler tassen niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Hoe zit het met die nieuwe Crumpler lijn die in juli uit zou komen?
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 13-07-2006 14:45 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

De Bilora "Roma" rugzak besteld via eBay. Wat ik erover gelezen heb is de tas een stuk degelijker dan de tas van de Lidl, maar maakt het qua prijs niet zoveel uit.
En dan kan ik tenminste mijn gear ook in een rugzak meenemen. Niet dat ik zoveel spul heb, maar het past gewoon net niet lekker in mijn Crumpler Stunner.
Voor mij is het vooral het probleem dat als ik alles in de Stunner heb zitten, dat ik er dan met geen mogelijkheid meer iets bijgepropt krijg. Denk aan een boek, wat papieren, telefoon, portemonnee.. waardoor ik een extra tas mee moet nemen. Die extra tas is in mijn geval een schoudertas, maarja, om nou met twee schoudertassen te gaan lopen de godganse dag is ook weer een beetje té. Nu dus deze rugzak besteld, voor 26,50 + 12,99 verzendkosten. Hopelijk is het wat
Maten zijn 28x40x12cm.
Van binnen ziet ie er zo uit:

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 14-07-2006 13:51 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik gebruik een combinatie van 350D + 10-20 + 17-85IS + 70-300IS (allen continu met zonnekap in gebruikstoestand, dat is in de Velocity 9 geen probleem)
Die 70-300IS zal de grootste zijn, en ik weet niet of je de DO versie hebt, maar die zal met zonnekap wel te groot zijn aan je body in de slingshot (denk ik, wou de tas zelf ook kopen, dus heb er wel goed naar gekeken). De niet DO versie van de 70-300 past zeker wel op je body en dan in de tas, maar wel met je zonnekap omgedraaid. Als je de plaatjes op internet bekijkt was je zelf ook wel een eindje gekomen, de tas is niet heel groot ofzo. Qua lenzen genoeg ruimte, maar niet voor je zonnekap in ready positie denk ik.catchingfire schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:02:
Ik heb momenteel een Tamrac Velocity 9. Echt lekker vind ik deze niet werken en twijfel daarom over de Lowepro Slingshot 200. Heeft iemand ervaring met beide tassen?
Ik gebruik een combinatie van 350D + 10-20 + 17-85IS + 70-300IS (allen continu met zonnekap in gebruikstoestand, dat is in de Velocity 9 geen probleem)
ongeveer 21cm past in de slingshot 200, dus inclusief body en lens max ongeveer 21 cm. Kun je zelf thuis even meten
[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 17-07-2006 10:37 ]
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
Panasonic FZ-30 met lenskap
lader & extra accu
flitser
beetje onderhoudsmateriaal (borsteltje, doekjes, etc...)
Het zou een heuptas moeten zijn, vermits ik al de hele tijd met een grote trekkingrugzak rondloop. En dan nog het liefst een waar mijn camera vlot bereikbaar in is.
Zelf dacht ik aan de LowePro Off Trail 1 of 2, en dan de modulaire zakjes vullen met onderhoudsmateriaal, lader & flitser en deze overdag in mijn grote rugzak stoppen.
Het modulaire aan de zak staat mij zeker aan, vermits ik overdag eigenlijk vooral de camera en de lenskap zal gebruiken. 's avonds zal de flitser ook gebruikt worden, maar die kan ik uiteraard zonder problemen uit de grote rugzak halen.
Belangrijk is dat de zak vrij regendicht en stofdicht is, vermits het in Harbin wel eens slecht weer is en in Xi'an nog steeds in de woestijn ligt
Dank! Ik zag de Slingshot 200 toevallig vandaag bij een buitensport winkel. Heb 'm even "droog" geprobeerd.. mooi ding! Voelt zeer degelijk aan, lijkt ook erg prettig te dragen, het slingen gaat soepel... Ik heb even met m'n hand gemeten hoeveel ruimte er is, komt overeen met jou verhaal inderdaad.nomad85 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:36:
Die 70-300IS zal de grootste zijn, en ik weet niet of je de DO versie hebt, maar die zal met zonnekap wel te groot zijn aan je body in de slingshot (denk ik, wou de tas zelf ook kopen, dus heb er wel goed naar gekeken). De niet DO versie van de 70-300 past zeker wel op je body en dan in de tas, maar wel met je zonnekap omgedraaid. Als je de plaatjes op internet bekijkt was je zelf ook wel een eindje gekomen, de tas is niet heel groot ofzo. Qua lenzen genoeg ruimte, maar niet voor je zonnekap in ready positie denk ik.
ongeveer 21cm past in de slingshot 200, dus inclusief body en lens max ongeveer 21 cm. Kun je zelf thuis even meten
Lenzen passen allemaal in de tas, ook op de body, alleen de 70-300IS+zonnekap in ready positie gaat niet passen. Bij de andere lenzen is de zonnekap geen probleem.
Alleen die prijs... ~150 euri.
(ik heb inderdaad de gewone 70-300IS, niet de DO)
Die prijs is stevig, maar gelukkig is die ergens anders goedkoper. Pricewatch staan volgens mij geen prijzen in van tassen (dacht ik), maar een konijnenberg winkel is geliefd bij de meeste tweakers. Voor de prijs van 99 euro kan het dus ook. Misschien met een beetje zoeken nog wel wat goedkoper ......150 euro is dus onnodig.catchingfire schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:52:
[...]
Dank! Ik zag de Slingshot 200 toevallig vandaag bij een buitensport winkel. Heb 'm even "droog" geprobeerd.. mooi ding! Voelt zeer degelijk aan, lijkt ook erg prettig te dragen, het slingen gaat soepel... Ik heb even met m'n hand gemeten hoeveel ruimte er is, komt overeen met jou verhaal inderdaad.
Lenzen passen allemaal in de tas, ook op de body, alleen de 70-300IS+zonnekap in ready positie gaat niet passen. Bij de andere lenzen is de zonnekap geen probleem.
Alleen die prijs... ~150 euri.
(ik heb inderdaad de gewone 70-300IS, niet de DO)
Kijk ook even naar de lowepro micro 200, ik twijfelde dus ook en kocht deze tas. Iets meer ruimte, maar toch compact op de rug (relatief)
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 18-07-2006 02:30 ]
Waarom? Omdat het kan!!
€67,29 (82US$) inclusief shipping bevalt me beter. (Het gaat hier over de LowePro Slingshot 200AW)Lolhozer schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:04:
Bij www.backpacks.at is ie te koop voor 80 euro. (Excl verzendkosten). Wat die zijn zou je even kunnen navragen.
Waar?: Photococan@ebay:
http://stores.ebay.com/ph...strkQ3amewaQ3amesstQQtZkm
...als ie door de douane komt enzo, anders komen er nog ongeveer 25% belastingen en toeslagen bovenop.catchingfire schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:36:
[...]
€67,29 (82US$) inclusief shipping bevalt me beter. (Het gaat hier over de LowePro Slingshot 200AW)
Ik hoop 't... bij m'n vorige twee tas-bestellingen bij Photococan had ik geen douane problemen.Garyu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:17:
...als ie door de douane komt enzo, anders komen er nog ongeveer 25% belastingen en toeslagen bovenop.
en mocht er nu echt ~25% bijkomen, dan komt ie op nog geen 85 euro uit, da's nog steeds veel minder dan waar dan ook in NL.
Heb net een mailtje gehad dat ie vandaag verstuurd wordt.
[ Voor 25% gewijzigd door catchingfire op 19-07-2006 08:54 ]
die tas gebruik ik ik denk dat het erg krap gaat worden... ik wil zelf ook al een grotere tas omdat het er bij mij niet inpast..M@rijn schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:18:
Heeft iemand hier ervaring met een Lowepro Rezo 160 AW? Aangezien ik een geschikte en compacte tas zoek voor mijn, flitser,body (350D), 18-55 lens en 70-300 lens.
Wat zit er in:
Olympus E-500
Zuiko 14-45mm F/3,5-5,6
Zuiko 40-150mm F/3,5-5,6
Olympus Fl36

Deze tas leek mij het meest geschikt voor mijn camera, omdat ik een tas wilde die niet te groot was en waar je de cam snel uit kan halen, indien nodig. Daar voldoet deze perfect aan. De camera past er makkelijk in, maar zit toch stevig en er is ruimte voor wat extra batterijen, geheugenkaartjes etc.
Anoniem: 179887
Gegevens:
Gemaakt van 1680D polyester en dus goed waterbestendig
Binnenmaten: H 31cm x B 24cm x D 11cm
Buitenmaten: H 34cm x B 29cm x D 14cm
Toepassing: Digitale foto/video cameras
Deze professionele rugzak heeft de ruimte voor een SLR
camera met lens, een flitser, twee tot drie extra objectieven en
enkele kleine accessoires
Daarnaast beschikt de rugzak over een ingebouwde regenhoes
Zwart / zilver
Heb zelf een Off Trail 2, weet niet hoe groot je digicam is...Desolation Angel schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:40:
Net de Off Trail 1 besteld, zal men indrukken geven als ie aankomt
Maar mijn KM 7D + Grip zou nooit in een Off Trail 1 passen...
Iig is het wel een fijn tasje... Zal zo wel ff wat pic's maken...
Edit:
Normaal prop ik er het volgende in: KM Dynax 7D + Grip, 5600 HS(D) Flitser, KM 17-35/2.8-4D,
Sigma 28-70/2.8 en een Sigma 90/2.8 Macro... Plus paar filters, accu's , Sixtomat enzo...
Off Trail 2:

Rechter is een van de twee die met de Off Trail 2 mee komen,
Linker is een los gekochte 1W, die normaal aan mijn Mini Trekker AW zit.
Erg handig, kun je mooi ff een objectief in dumpen zodat je niet de hele tas open hoeft te halen.
Kwaliteit van de linker is toch beter, steviger, betere bevestigig en een dubbele rits...

1W met Sigma 28-70/2.8

Ben er erg tevreden over, er past precies in wat ik standaard wil gebruiken.
En in de gevallen dat ik meer mee wil slepen heb ik mijn Nova 5 en Mini Trekker AW nog.
Verder is de riem handig, al gebruik ik hem altijd als schouder tas, kans dat je de tas laat vallen is 0.
En onder het lopen slingert hij niet, daar bij is het in de stad ook iets veiliger....
[ Voor 60% gewijzigd door Hexley op 19-07-2006 12:04 . Reden: Pic's enzo.... ]
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
En wat zijn de alternatieven ongeveer?Mcdeath schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:12:
[...]
die tas gebruik ik ik denk dat het erg krap gaat worden... ik wil zelf ook al een grotere tas omdat het er bij mij niet inpast..
Wat zit er in:
Olympus E-500
Zuiko 14-45mm F/3,5-5,6
Zuiko 40-150mm F/3,5-5,6
Olympus Fl36
Al gevonden denk ik: http://www.lowepro.com/Pr...lWeather/Rezo_180_AW.aspx
Ziet er netjes uit en ruimte zat, het is ook niet dagelijks dat ik met mijn hele handel loop te zeulen
[ Voor 22% gewijzigd door M@rijn op 19-07-2006 19:52 ]
En Panasonic Lumix FZ-30Hexley schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:39:
[...]
Heb zelf een Off Trail 2, weet niet hoe groot je digicam is...
Maar mijn KM 7D + Grip zou nooit in een Off Trail 1 passen...
Iig is het wel een fijn tasje... Zal zo wel ff wat pic's maken...
Heb zelf voor de Off Trail 1 geopteerd omdat de tas compact moest blijven, ik ga er tenslotte mee rondtrekken, en ik er toch nooit een enorm objectief op KAN monteren
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heb ff gekeken wat de Lumix FZ-30 nu voor'n camera is...Desolation Angel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:54:
[...]
En Panasonic Lumix FZ-30
Heb zelf voor de Off Trail 1 geopteerd omdat de tas compact moest blijven, ik ga er tenslotte mee rondtrekken, en ik er toch nooit een enorm objectief op KAN monteren
En tja dan is het toch een beetje raar om voor een Off Trail tegaan....
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
Dankzij alle reacties op mijn vraag (0R-v-R schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:31:
Ik wil een Lowepro Orion Trekker II of een Tamrac Adventure 7 gaan kopen. Op dit moment gaat mijn voorkeur enigszins uit naar de Tamrac vanwege de netjes aan de buitenkant waar je bijv. een flesje in kunt stoppen. Wel heb ik een vraagje aan de (ex) Tamrac bezitters: zijn de heupriem en het borstriempje afneembaar ? Die dingen zijn reuze handig voor op de fiets of motor maar zodra ik ergens gearriveerd ben en rondloop en foto's ga maken vind ik ze meestal alleen maar lastig, vandaar. Andere opmerkingen over deze tassen zijn natuurlijk ook welkom.
Er zou nog een lens bij kunnen maar dan wordt het wel erg vol daar onderin.
De heupriem is niet afneembaar (da's meestal zo) maar het borstriempje helaas ook niet.
De vulling onderin is niet uitneembaar wat ik ook wel jammer vind. Dan kun je in één keer al je spul er uit halen en de rugzak voor andere zaken gebruiken. Het aantal dividers voldoet wel maar je kunt ze eigenlijk alleen maar gebruiken op de manier zoals Tamrac dat heeft bedacht. Wel kun je er wat mee schuiven zodat een bepaald gedeelte wat groter wordt. Het bovengedeelte is best klein eigenlijk, een regenjack past er (goed gevouwen) wel in en dan kun je ook nog een paperclip of zo meenemen
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
Camera pakken/lens wisselen kan zonder de tas af te nemen. Je laat gewoon je heupriem om, draait je tas 180 graden, en maakt het onderste gedeelte open. Niet heel makkelijk, maar het kan iig, heb het vaak gedaan.
Verder past er in het bovenste gedeelte genoeg andere zooi. In het voorvakje gaat met wat proppen een 500ml flesje diagonaal erin. Binnen in de tas zijn twee extra vakjes. Een gebruikte ik voor papieren, paspoort, etc, de andere voor accu, geheugenkaartje, schoonmaakdoekje. In het hoofdvak was nog plaats voor dingen als mini-statief, trui, wat eten, 2 x 500 ml + 1 x 2000 ml, zonnebril, etc.
Tas draagt goed, maar met 30-35 graden, kreeg ik wel zweetplekken op m'n rug.
@R-v-R: Ik heb zelf dus versie I, maar versie II verschilt niet heel veel. De vulling is hierbij wel uitneembaar, en ook goed anders in te delen (al had ik ook wat andere dividers uit andere tas). Bij de Orion Trekker past bovenin meer, maar onderin waarschijnlijk dus wat minder. Ze hebben allebei hun voor en nadelen
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
En waarom vind je dat raar ?Hexley schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:46:
[...]
Heb ff gekeken wat de Lumix FZ-30 nu voor'n camera is...
En tja dan is het toch een beetje raar om voor een Off Trail tegaan....
Het is er btw de ideale tas voor, hij past er net in met de lenskap er op
Had zelf hier: gium in "Centraal fototas topic"inquestos schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:17:
@R-v-R: Ik heb zelf dus versie I, maar versie II verschilt niet heel veel. De vulling is hierbij wel uitneembaar, en ook goed anders in te delen (al had ik ook wat andere dividers uit andere tas). Bij de Orion Trekker past bovenin meer, maar onderin waarschijnlijk dus wat minder. Ze hebben allebei hun voor en nadelen
al wat info gegeven over de Orion Trekker II t.o.v. de Tamrac Adventure 7 gezet.
De Lowepro heeft in allebei de compartimenten meer ruimte, wat eigenlijk de reden is dat ik de Lowepro nog heb en de Tamrac heb verkocht.
Anoniem: 181187
wil nu heel graag een crumpler stunner tas. Wie weet waar die winkel zit in nijmegen die ook crumpler tassen verkoopt ?
Ik wou d'r ook een Stunner gaan kopen, maar na passen heb ik voor m'n 350D+kitlens en Tamron 28-75 een Ben's Pizza XL genomen. Zit fijner en is ook goedkoper.
't Zijn aardige lui; ik was er een paar dagen terug en ze vonden de foto's die ik had van de vierdaagsefeesten (Habana en Jon Spencer-avond) genoeg de moeite waard om ze online te zetten, dus dat was helemaal een meevaller
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
- Canon 350D
- Sigma 18-50/2.8
- Peleng 8mm
- Canon 60 macro
- Canon 70-200/4 L met zonnekap
- Canon 430 flitser
- In de toekomst nog minstens 1 prime (30/1.4 ofzo)
Ik wil niet een te grote tas, maar ik wil wel heupbanden, en dan niet van die lullige, wel met padding zeg maar.
Maar de wat kleinere tassen hebben weer geen heupbanden. Is een tamrac expedition 7, een LowePro Nature AW, een Kata HB-207 of iets dergelijks te groot?
Er moet in passen :
EOS 350D met Sigma 18-125 objectief
Mem cards en wat kleine zut als batterijlader en USB kabeltje ofzo
Wat zou dan een mooie tas zijn? Mocht ik ook ooit de kolder in me kop krijgen en nog 10 objectieven erbij kopen dan ga ik wel weer op zoek naar een nieuw transportmiddel....
Dan is een LowePro Nova 1 of 2 mischien wat voor jouw mooie tassen die nog redelijk compact zijn en waar toch nog vrij veel in past.Er moet in passen :
Nova1 AW
Nova2 AW
Zelf heb ik de Nova 3 en ondanks dat het een vrij compacte tas is past er erg veel in. En een tas ietsje groter kopen als wat je nu nodig hebt kan geen kwaad. Ik ben het wel met je eens dat als je weinig spul hebt en nog geen uitbreidingen in de planning hebt dat het kopen van een mega grote tas onzit is.
[ Voor 18% gewijzigd door Refro op 27-07-2006 17:10 ]
Anoniem: 50624
Ik heb zelf een LowePro AW170, Daar past dit makkelijk in, en dan heb je nog ruimte over voor een extra objectief. Ik gebruik hem als ik ga fietsen en de omgeving wil fotograferendominator schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:47:
Hmmm... maar met al dat geweld met grote tassen waarin bergen telelensen en body's passen ben ik eigenlijk op zoek naar een wat kleiner iets.
Er moet in passen :
Wat zou dan een mooie tas zijn? Mocht ik ook ooit de kolder in me kop krijgen en nog 10 objectieven erbij kopen dan ga ik wel weer op zoek naar een nieuw transportmiddel....
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 27-07-2006 17:14 ]
[ Voor 5% gewijzigd door pnieuwla op 27-07-2006 21:55 ]
Heb hem zonder zon all weather seal oid gehaald, vond ik de meerprijs niet waard.
Ik heb nu zelf ook de CompuDayPack maar hoe krijg jij je 350+grip + lenzen in het fotovak??Justin_Time schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:06:
Ik heb vandaag bij een fotowinkel een boel tassen geprobeerd met de spullen die ik heb (en nog wil aankopen)
Het is uiteindelijk geworden de Lowepro CompuDaypack (orange)
En dit voor maar 99 euro.. geen geld!
Heb de volgende spullen erin gedaan en dit gaat prima!
Canon 350D + Grip
Kit lens
Canon 50mm 1.8
Canon 70-200/F4
accu(s 4x) + lader
imagetank (PD-70x)
paar geheugenkaartjes
paar filters
schoonmaak kitje
+ Me laptop en Ipod!
En ik heb nog ruimte over... geweldig tas, zit goed, voelt stevig aan, veel bescherming een aanrader!
Het is de Tamrac Expedition 5 geworden:

Heb deze via Ebay in Duitsland gekocht.
Was ff van plan om in Amerika te bestellen (te healen voor € 80 ) maar zag er van af omdat ik niemand kon vinden die binnen kort die kant op ging (werk bij de Blauwe Zwaan
Hij is gearriveerd in ongeveer 1.5 week. En net als de 2 voorgaande bestellingen bij Photococan weer geen problemen met de douane!catchingfire schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:36:
€67,29 (82US$) inclusief shipping bevalt me beter. (Het gaat hier over de LowePro Slingshot 200AW)
EDIT: eerste indruk zeer goed! Ik heb er nu m'n 350D in met 17-85IS, 70-300IS en 10-20, en wat extra klein spul (poetsdoekje, extra accu, victorinox, photonlight, ....). M'n 430EX flitsert en 50f1.4 zouden er eventueel ook nog wel bijkunnen denk ik. De tas voelt zeer solide aan. Het slingen werkt fantastisch, echt een aanrader!
Iemand interesse in een Tamrac Velocity 9 ?
[ Voor 32% gewijzigd door catchingfire op 30-07-2006 18:31 ]
Anoniem: 176742
de Lowepro Orion Trekker II
Ik heb nu een EOS 350D, Canon 18-55mm, Sigma 28mm, Sigma 70-300mm en binnenkort komt er een Sigma 18-200mm bij. Volgens de site gaat dit passen, maar kan iemand dat bevestigen?
Is het verder ook een goede tas? Vooral het aparte vak lijkt me super handig, zo kan je bovenin nog gewoon... eten drinken enzo meenemen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Daar gaat het volgende goed in: D50 met 18-70 eraan bevestigd, sigma 10-20 ernaast, evenals een SB600. Dan is er in het onderste vak nog iets ruimte over om wat losse zooi in te proppen (blaasbalgje, 2de accu, paar filtertjes).
De Sigma 70-300 moet dan in het bovenste vak.
De Trekker II heeft een slimmer bovencompartiment zodat je daar wat makkelijker je geheugenkaartjes in kwijt kan, lijkt het. Maar volgens mij is de tas zelf niet groter dan zijn voorloper. Het lijkt me dan ook niet dat je er een camera met 4 lenzen in kwijt kan.
Dat lijkt me sowieso erg lastig in een tas als deze (onderin cam, bovenin groot vak voor eten ed.). Ook de tamrac adventure 7 lijkt me daar te klein voor: http://www.tamrac.com/5547.htm
Het is inderdaad waar dat het een erg handige tas is voor een dagje uit fotograferen (park, stad, dierentuin ed.). Je hoeft dan met maar 1 tas op stap, waar je al je zooi in kwijt kan. Ook zien deze tassen er op het eerste gezicht niet uit als een fototas, maar ik weet niet hoe gehaaid de gemiddelde tasjesrover is. Die zal daar wel niet instinken, lijkt me
Het is dus niet echt een tas om al je zooi in mee te slepen, maar wel ideaal tijdens een fototripje.
BTW: Ik heb die Tamrac niet in handen gehad, maar als ik de informatie bekijk, zou die mijn voorkeur boven de lowepro hebben. De definitieve beslissing zou uiteraard vallen wanneer ik ze beide zelf heb kunnen bekijken. Maar het feit dat die Tamrac van die zijvakken heeft (voor een bidon) en een ritsbaar voorvak (voor geheugenkaartjes en accu's) geeft hem al een flinke streep voor. Dat zijn features die ik toch wel op de Trekker mis.
[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 30-07-2006 22:57 ]
Eerste contacten verliepen vlot en soepel, tot ik op 4 juli mijn bestelling (+ betaling) plaatste. Vervolgens gemaild wanneer ik de tas kon verwachten, maar daarop kreeg ik pas na 4 e-mails en een week wachten reactie op. Je krijgt dan toch een beetje het gevoel dat ze em gepeerd zijn met je euro's
Maargoed, na een maand wachten en onverwachte douanekosten kan ik eindelijk alle spulletjes in 1 keer meenmen en dat is ook wat waard.
Douane kosten zijn nooit onverwacht. Als je iets importeert van buiten de EU, moet je btw+invoerrechten betalen. Dat andere pakketjes door de douane glippen en die personen dan zelf geen aangifte doen, betekent natuurlijk niet dat je er vanuit mag gaan dat je geen belasting hoeft af te dragenMaargoed, na een maand wachten en onverwachte douanekosten kan ik eindelijk alle spulletjes in 1 keer meenmen en dat is ook wat waard
Wat je nu zegt is in mijn ogen gewoon een stukje semantiek. Ik kende tot nu toe alleen maar mensen die geen douaneheffing hebben gekregen bij hun bestelling bij die webshop. Als ik die heffing dan wel krijg vind ik dat onverwacht. De heffing is niet onterecht, dat probeer ik niet te vertellen (hooguit wat aan de hoge kant, EUR 23,30 voor een pakket waar als waarde US$70 op staat..).Raymond schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:20:
[...]
Douane kosten zijn nooit onverwacht. Als je iets importeert van buiten de EU, moet je btw+invoerrechten betalen. Dat andere pakketjes door de douane glippen en die personen dan zelf geen aangifte doen, betekent natuurlijk niet dat je er vanuit mag gaan dat je geen belasting hoeft af te dragen
Anoniem: 93072

zou dit erin passen :
- eos 20D + Grip
- eos 30 + Grip
- Canon 80-200 mm 2.8
- Sigma 15-30
- Canon 50 mm1.4
- 550EX & 580EX
- klein spul & frutsels
HIer past minimaal in:
Camera;
Objectieven 4x (inclusief telelenzen tot max 300 bij mijn weten)
Flitser
Geheugenkaarten en klein spul
Imagetank
Oplader
en nog wat meer. Het voordeel vind ik aan deze tas, bij normaal gebruik is het een rugtas maar als je iets nodig hebt 'slingshot' je hem onder je arm langs en is hij te gebruiken als een heuptas dus je kunt overal makkelijk bij en dat is voor mij erg belangrijk, moet makkelijk mee te nemen zijn (rugtas) maar moet ook makkelijk in gebruik zijn (heuptas).
Naar mijn weten is dit een aanrader, hij is ook nog leverbaar in een kleiner formaat de 100AW als het goed is.
tipje van mijn kant, ga gelijk voor de 200AW. heb ze beide in de handen gehad en met de 100AW ga je snel ruimte te kort hebben. Heb zelf de 200AW en die bevalt prima. Stevig, comfortabel en handig.Dagg schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:14:
Naar mijn weten is dit een aanrader, hij is ook nog leverbaar in een kleiner formaat de 100AW als het goed is.
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Ja het is een prima tas, heb er zelf ook naar gekeken om te kopen, maar hij was toen niet leverbaar, dus vandaar dat ik nu eigenlijk een andere heb. Weet je zeker dat die allemaal lekker past in je tas?Dagg schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:14:
Ik zelf ga binnenkort als ik al mijn objectieven binnen heb voor de Lowepro Slingshot 200AW.
HIer past minimaal in:
Camera;
Flitser
Imagetank
Oplader
en nog wat meer.
(knip)
Je houd zo niet veel ruimte over, waarschijnlijk moet je het vakje buiten je lenzen ruimte ook gebruiken om alles kwijt te kunnen?
en zo is het voorspeld!
Mijn god , wat is die tas stevig gebouwd. Je kan als je wilt de Mount Everest mee klimmen.
Ben er erg blij mee. Nu kan ik eindelijk gaan uitbreiden (flitser wordt volgende aankoop)
Ik heb zojuist m'n Tamrac Velocity 9 de deur uit gedaan en vervangen voor een LowePro Slingshot 200AW. Velocity is wat lenzen betreft wat ruimer, wat andere vakjes betreft wat minder ruim, qua draagcomfort en sling-gemak een stuk minder prettig.Dagg schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:14:
Ik zelf ga binnenkort als ik al mijn objectieven binnen heb voor de Lowepro Slingshot 200AW.
HIer past minimaal in:
Camera;
Flitser
Imagetank
Oplader
en nog wat meer. Het voordeel vind ik aan deze tas, bij normaal gebruik is het een rugtas maar als je iets nodig hebt 'slingshot' je hem onder je arm langs en is hij te gebruiken als een heuptas dus je kunt overal makkelijk bij en dat is voor mij erg belangrijk, moet makkelijk mee te nemen zijn (rugtas) maar moet ook makkelijk in gebruik zijn (heuptas).
In de 200AW passen m'n 350D + 10-20 + 17-85IS + 70-300IS probleemloos. (ook de 70-300 op de body, echter niet met zonnekap in gebruiksklare toestand, dat ging in de Velocity9 wel)
Anoniem: 135290
Wat erin (komt te) zit(ten)
Pentax K100D
Sigma 17-70 en 70-300
3 filters (2 UV, 1 pola)
geheugenkaartjes, wat batterijen etc.
Als het goed is er nog ruimte voor nog een (niet te groot) objectief, en/of evt. een flitser.
En klein spul past er nog zat in.
Had eerst een beetje Lowepro Nova 2 AW op het oog, maar uiteindelijk vonden we (m'n vriendin ook, hehe) die Slingshot prettiger.
Deze :

maar dan geheel zwart.
Anoniem: 181914
Is de Lowepro Edit 120 wat voor mij? Kan daar een Fuji Finepix S9500+usb kabel+oplader+zonnekap+batterijen en overige spullen in?
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 181914 op 13-08-2006 18:48 ]
dit lijkt me voor mij ook een erg geschikte tas. Kan je me vertellen wat je er nu precies in hebt zitten en hoe je de tas in z'n gebruik vindt. Hoeveel heb je ervoor betaald trouwens?Anoniem: 135290 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:03:
Ik heb de Slingshot 100AW. Sinds vandaag, van John
Wat erin (komt te) zit(ten):
Pentax K100D![]()
Sigma 17-70 en 70-300
3 filters (2 UV, 1 pola)
geheugenkaartjes, wat batterijen etc.
Als het goed is er nog ruimte voor nog een (niet te groot) objectief, en/of evt. een flitser.
En klein spul past er nog zat in.
Had eerst een beetje Lowepro Nova 2 AW op het oog, maar uiteindelijk vonden we (m'n vriendin ook, hehe) die Slingshot prettiger.
Deze :
[afbeelding]
maar dan geheel zwart.
of heb je 'm 2e hands van die john?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Erin zitten al die spullen die hierboven genoemd staan
En heb nog steeds ruimte over..
M'n oordeel over het ding qua gebruik, tja, ik heb hem sinds gisteren, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Ik vind het zelf nog wat onhandig, omdat het een kruising is tussen rug en schoudertas, zo'n beetje. Ik ben iig niet gewend op deze manier een tas te dragen. Maar je kan het ding in een draai van je rug voor je buik slingeren, dan de camera eruit pakken en schieten, das wel prettig!
Ik denk dat ik er na m'n vakantie een beter oordeel over kan geven, hoe ie in z'n gebruik is, maar misschien heb je er dan zelf al één gekocht, of een andere tas..
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135290 op 14-08-2006 21:04 ]
Nu gebruik ik een LowePro Rezo 160 AW cameratas voor het sleepwerk.
Maar nu is mijn rugzak voor school gescheurt en moet ik opzoek naar een nieuwe rugzak
Nu wil ik een rugzak die ik ook kan gebruiken om mijn slr in te vervoeren evenals een toekomstige 17 inch laptop. (heb nu een 15,4 inch die ik moet delen met me pa

Welke rugzak is daarvoor geschikt.
Mijn eisen:
Stevig (ga voor 100 dagen de bouw voor stage)
Ruimte
Waterdicht
+/- € 100,-
Wat moet er in komen:
Olympus E500
Zuiko Digital 14-45mm F/3.5-5.6 met zonnenkap (liever niet reversed)
Zuiko Digital 40-150mm F/3.5-5.6 met zonnenkap (mag reversed)
Olympus FL36
Laptop 17 inch
Wat komt er waarschijnlijk nog bij:
Sigma 50-150mm (Bigma)
Zuiko Digital 11-22mm
Welke tas is hiervoor geschikt??
Gezien je spullen, een Shrinkle of groter.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
erg fijn tasje maar begint nu aardig vol te raken.
(het mooie van deze is nl. dat je 1 schouderband hebt. waardoor je de tas zonder los maken kan draaien zodat je meteen je cam. eruit kan halen.)
wat ik er in heb zitten:
Nikon D50
Nikon 18-55 Kit lens (52mm)
Sigma 70-300 (58mm)
Tamron 28-75 (67mm)
Nikon SB-600
3x Sd kaartjes.
portemonee
telefoon
sleutels
heb nog wel 1 vakje vrij maar om te zeggen dat ik daar nu nog graag een lens in zou steken... nee.
dat vakje gebruik ik voor reserve batterijen / poetsdoekjes / kabeltjes... noem t maar op.
wat plaatjes:

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
net ff bij een plaatselijke fotozaak geweest. Slingshot 100AW voor 149 euro...Anoniem: 135290 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:08:
Carnagy, van fotozaak John de Reuver, niet 2e hands. Hij was 89€.
Erin zitten al die spullen die hierboven genoemd staan
En heb nog steeds ruimte over..
M'n oordeel over het ding qua gebruik, tja, ik heb hem sinds gisteren, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Ik vind het zelf nog wat onhandig, omdat het een kruising is tussen rug en schoudertas, zo'n beetje. Ik ben iig niet gewend op deze manier een tas te dragen. Maar je kan het ding in een draai van je rug voor je buik slingeren, dan de camera eruit pakken en schieten, das wel prettig!
Ik denk dat ik er na m'n vakantie een beter oordeel over kan geven, hoe ie in z'n gebruik is, maar misschien heb je er dan zelf al één gekocht, of een andere tas..
hoezo way overpriced
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Insanus sum
kan idd op de fiets. doe ik ook wel eens. er zit een 2e band aan. waardoor je m zegmaar (kruislings) vast kan maken. anyway... kan makkelijkKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:58:
Zon slingshot 200, gaat dat ook makkelijk op de fiets, of flikkert ie dan steeds van je schouders/zit in de weg ofzo ?
statief gaat niet lukken helaas..Abu schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:52:
Ik heb een Domke F2. Maar ik vind het toch niet prettig werken een schoudertas. Als ik hem kan verkopen koop ik denk ik ook een Slingshot 200. Kun je een statief kwijt aan deze tas?
dat probleem heb ik ook.
Niet gek dat je tas volraakt met zulke dikke lenzen man, holy cow!jnijs schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 07:48:
erg fijn tasje maar begint nu aardig vol te raken.
wat ik er in heb zitten:
Nikon 18-55 Kit lens (52cm)
Sigma 70-300 (58cm)
Tamron 28-75 (67cm)
Maar goed je hebt dus een iets grotere versie als die ik heb
Dat kan idd 60!! euro goedkoper, ik weet niet waar je woont, maar 60 euro is 40 liter tanken en daar kan je 600+ kilometer meerijden. Hoe dan ook, je kan hem dus beter voor 89 euro in Velsen-Noord gaan halen. Of laten opsturen natuurlijk!net ff bij een plaatselijke fotozaak geweest. Slingshot 100AW voor 149 euro...
hoezo way overpriced
Slingshot 100 heeft ook die extra band voor een kruislingse bevestiging.
Wat ik op de foto's niet zie is de inhoudt van het zakje wat aan de bovenkant zit, of is dit gereserveerd voor de all weather hoes?
Het vakje bovenin is een "normaal" vakje, de regenhoes zit geloof ik aan de achterkant (nog niet geprobeerd)
Dat gaat prima. Maar wat me erg tegenviel was de hoeveelheid druk op je borst. Ik zit altijd vrij ver voorover, maar toch blijft die band op mijn borst drukken. En met mijn rijstijl is dat niet prettigKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:58:
Zon slingshot 200, gaat dat ook makkelijk op de fiets, of flikkert ie dan steeds van je schouders/zit in de weg ofzo ?
Ik heb momenteel een Lowepro Rezo TLZ 20. Dit vind ik een fijne kleine tas waar mijn EOS 350D body + 17-85 IS in past en waar ik de camera makkelijk en snel uit kan halen.
Onlangs heb ik echter de 70-300 IS gekocht.
Ik zoek een tas (het liefst zo klein mogelijk) waar de body (zonder grip) met de 70-300 IS (zonder zonnekap) erop inpast en waar ook nog ruimte is voor de 17-85, en omgekeerd. Voorlopig zal het alleen bij deze spullen blijven.
Ik heb gekeken naar de Slingshot 200AW, waarvan ik weet dat de body + 70-300 inpast. Omdat ik echter maar 1 andere lens heb en geen overige fotospullen die ik mee wil nemen heb ik het idee dat deze tas voor mij niet heel optimaal is. Het gebruiksgemak staat mij erg aan, maar ik heb het idee dat ik veel loze ruimte overhou die niet handig anders in te delen is.
Ik vind de Crumpler tassen ook mooi, maar ik weet niet of er tassen zijn waar de body+70-300 inpassen. De Long Schlung? En wat zijn de ervaringen over het gebruiksgemak van de Crumpler tassen?
Lastig, lastig.....
Ik heb een Crumpler Long Schlong. Daarin passen mijn Nikon D-50 met 18-200, de 18-55 kitlens en sigma 70-300 (zonnekap zet ik er achterstevoren op) makkelijk in. Nog ruimte voor een opvouwbare paraplu of een drinkfles over (of nog een lens natuurlijk, misschien zelfs 2) en het nodige losse grut (memory kaartjes, lensdoekje enz enz). Fijne tas. Qua gebruikgemak heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, maar ik kan mijn camara er makkelijk in en uit krijgen en het heeft een flexibele indeling. Als me minder mee wil nemen kun je eens naar de Ben's Pizza varianten kijken. HDalsium schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:12:
Heeft iemand wat tips voor mij?
Ik heb momenteel een Lowepro Rezo TLZ 20. Dit vind ik een fijne kleine tas waar mijn EOS 350D body + 17-85 IS in past en waar ik de camera makkelijk en snel uit kan halen.
Ik zoek een tas (het liefst zo klein mogelijk) waar de body (zonder grip) met de 70-300 IS (zonder zonnekap) erop inpast en waar ook nog ruimte is voor de 17-85, en omgekeerd. Voorlopig zal het alleen bij deze spullen blijven.
Ik heb gekeken naar de Slingshot 200AW, waarvan ik weet dat de body + 70-300 inpast. Omdat ik echter maar 1 andere lens heb en geen overige fotospullen die ik mee wil nemen heb ik het idee dat deze tas voor mij niet heel optimaal is. Het gebruiksgemak staat mij erg aan, maar ik heb het idee dat ik veel loze ruimte overhou die niet handig anders in te delen is.
Ik vind de Crumpler tassen ook mooi, maar ik weet niet of er tassen zijn waar de body+70-300 inpassen. De Long Schlung? En wat zijn de ervaringen over het gebruiksgemak van de Crumpler tassen?
Lastig, lastig.....
Misschien is de Crumpler Ben's Pizza XXL wat.Dalsium schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:12:
Heeft iemand wat tips voor mij?
Lastig, lastig.....
Dit:

Past precies:

Met lens (17-40) er op past mijn 30D erg makkelijk, met nog een aantal centimeters (3-5) over in de hoogte.
Met een lange tele doe ik de lens dwars en past het ook.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De schotten zitten er gewoon in.Arfman schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:44:
Euh sja, als je al je gear wilt vervoeren zonder tussenschotten e.d. past het natuurlijk makkelijk, maar dan ku je het IMHO net zo goed in een Eastpak tasje van 20 euro mikken ..
420EX links, 17-40 midden, zonnekap van de 70-200 rechts.
Lens+body daarbovenop, met de body voor 3/4 in het vak van de zonnekap.
Als ik m'n spullen vervoer met 17-40 op de body is het:
420EX links, body+17-40 midden, zonnekap met daarin 70-200 rechts.
Een grotere tas dan de Ben's Pizza XXL heb ik niet zo'n trek in, en dus is dit voor mij de ideale manier van vervoeren
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Zit er nog een rits in of alleen een 'klikker' om hem open te maken?
Op zich wil ik denk ik inderdaad een makkelijke tas om (vooral op vakantie) mee rond te lopen, met toch bescherming (stevig materiaal en waterafstotend).
Als ik toch een rugzak mee zou nemen voor overige spullen zou die XXL ook wel in die rugtas passen neem ik aan?
Alleen de klikker en klitteband eronder.Dalsium schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:05:
Ik denk dat dat een goeie tip is.
Zit er nog een rits in of alleen een 'klikker' om hem open te maken?
Op zich wil ik denk ik inderdaad een makkelijke tas om (vooral op vakantie) mee rond te lopen, met toch bescherming (stevig materiaal en waterafstotend).
Als ik toch een rugzak mee zou nemen voor overige spullen zou die XXL ook wel in die rugtas passen neem ik aan?
Mijn eisen:
Niet al te duur.
Het liefst een schoudertas.
Niet te groot.
Wat moet erin:
Fujifilm Finepix S9500.
Usb kabel.
Batterijen oplader.
Batterijen.
Memory sticks.
Zonnekap.
En eventueel nog andere prut.
Ik zat zelf aan de Lowepro Edit 120 te denken.
Welke tas raden jullie mij aan?
Bedankt alvast.
Anoniem: 22659
Anoniem: 22659
* Dannr offert zich dan maar op om een goede topicstart te maken voor deeltje 2. Disclaimer: Kan wel even duren aangezien er een topicstart van scratch moet komen (no offence, RemyGrrrrrene schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:33:
We zijn inmiddels de 1000 posts gepasseerd, dus als iemand zich geroepen voelt om een goede startpost te bakken voor een deel 2 van dit topic, ga vooral je gang (meld het wel ff, zo zonde om er tijd in te steken en straks 3 van die topics te hebben). Zodra hij af is wordt deze gesloten (een mailtje richting fgmods@tweakers.net kan dan ff handig zijn)
Dit topic is gesloten.