Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 34.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Lidl tas ook gekocht, hier een foto van mijn gear minus body met standaardzoom:

Afbeeldingslocatie: http://80.69.95.195/Lidl-tas-klein.jpg
Foto is klikbaar

De tas biedt mijns inziens genoeg 'kreukzone'. Echt groot is hij niet, maar je body met objectief, een teleobjectief en een flitser erbij zou geen probleem mogen zijn. Bovendien kun je je tripod/monopod en flesje drank en andere zooi ook meenemen, eveneens een kleine laptop in het vakje wat tegen je rug aankomt.

Gear die je ziet op foto:

boven: Canon EF 300mm f/4L IS
midden: Canon EF-S 10-22mm f3.5-4.5 USM en ruimte voor body mét grip en standaardzoom
onder: Canon extender 2.0x en 1.4x

Als alternatief heb ik uitgeprobeerd een SpeedLite 580EX flitser met Sto-Fen omnibounce in plaats van de telelens, en dat past ook prima. Dan heb je de extenders ook niet nodig en kun je daar nog een extra objectief voor inruilen.

Al met al ben ik er niet ontevreden mee, hij voelt lekker aan. Prima geschikt voor wandelingen en andere uitstapjes, al past mn hele gear er natuurlijk niet in. Het is dus niet bedoeld als primaire tas maar meer voor uitstapjes en wandelingen. Handig vind ik het clipje wat je vastmaakt bij je borst, zodat hij bovenaan strakker tegen je rug aan komt. Onhandig vind ik de 'flapjes' die ervoor zorgen dat de tas maar 45 graden open kan, pas als je die los-klit kan hij helemaal open (180 graden of meer). Al met al geen spijt van, tot zover. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ruimte:
Kleine tas. Toch past er een hoop in. Op de foto (met de klok mee) Canon 350d+grip en kitlens, Sigma 70-300, 28 2.8, setje Soligor tussenringen, 50 1.8 en een tasje met Ixus 400. Met een handiger indeling zouden mijn 430 flitser en Peleng er ook bij passen.
Vind de tas wel een tikje smal en ondiep. Een 350 met grip past. Zit mijn statiefplaatje nog onder de grip dan wordt het erg krap.
Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163194&name=IMG_3588%20(Small).JPG

Draagcomfort:
Voor mij (1.85m lang) zit deze wat hoog op de rug (ook wel logisch voor een kleine tas). Handvat en schouderriem zijn ook aanwezig.De schouderbanden zijn gevoerd en redelijk breed. Net voldoende.
Aan de rug-kant een zacht soort gaas (poging tot luchtigheid?) waarachter je nog iets zou kunnen stoppen.

Vakjes enzo:
Een hoop vakjes met en zonder rits om allerlei spul in te doen. In het grote voorvak aan de buitenkant passen gemakkelijk 2 flesjes spa van 0,5 liter

Afwerking:
Best goed, ritsen lopen lekker en ik zie geen stikfouten. Bodem van de tas is lekker stevig en de zijkanten zijn (net) voldoende dik. De tas komt zeker betrouwbaar over.

Conclusie:
Een kleine tas met een hoop vakjes en een redelijke afwerking. Kost €30, als er lowepro op zou staan zou deze verkopen als een gek.
Ik kijk de mijne nog even aan maar ik denk dat hij retour gaat omdat de tas toch iets te klein zal blijken.

Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163194&name=IMG_3589%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163194&name=IMG_3591%20(Custom).JPG

Met schouderband
Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163194&name=IMG_3597%20(Custom).JPG

Met regenhoes
Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163194&name=IMG_3596%20(Custom).JPG

Helemaal vol
Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163194&name=IMG_3592%20(Custom).JPG
Begin linksboven: Tussenringen, zonnekap +18-55, tasje met Ixus 400, 350d+grip+ 50 1.8, 28 2.8, Peleng 8mm, 430ex in hoes met daaronder en dus onzichtbaar Sigma 70-300.

[ Voor 37% gewijzigd door bombadil op 29-06-2006 16:35 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is die tas van de Lidl nou een schoudertas of een rugtas? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:34:
Is die tas van de Lidl nou een schoudertas of een rugtas? :)
Allebei, in principe een rugtas, maar er zit ook een afneembaar schouderriem bij die je via een kliksysteem helemaal kunt weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Nice, alleen zie ik al dat ie net te klein is voor mijn behoeften :) Een Ben's Pizza XXXXXXL (die met 4 geloof ik) is dan net wat beter en waterdicht.

Wel mooi voor een minimale setup om mee te slepen en lekker betaalbaar. Goeie actie van Lidl! Hij ziet er verder wel kwali-wali uit enzo.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ha! Ben ik ijverig een review aan het schrijven, zijn anderen mij voor ... :D

maar ik was wel de eerste die hem had ... ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Heb hem ook, en ben er erg tevreden over voor dat geld...

Wat zit er nu in:

* Minolta 5D + 18-70
* Kosina 80-300
* Panasonic NV-GS17 camcorder
* Flitser Sigma EF-500 DG-ST + Omnibounce
* 3x extra accu voor camcorder en camera
* 2x acculaders + stroomsnoer
* 2x TV-out kabels
* mini-statief en lensdoppen

Best veel dus voor een compacte tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:38:
Nice, alleen zie ik al dat ie net te klein is voor mijn behoeften :)
Als hoofdtas lijkt me dat logisch, maar je wilt toch niet al je gear meenemen als je gaat wandelen of een uitstapje? Ik ben van plan hem op vakantie mee te nemen waarbij ik nog een 2e tas heb voor de rest. Deze lidl-tas zou ik dan gebruiken voor wandelingen e.d. En daarvoor lijkt hij mij groot genoeg. Body+grip, twee objectieven en nog een superteleobjectief met 2 extenders, mwah niet gek. ;)
Een Ben's Pizza XXXXXXL (die met 4 geloof ik) is dan net wat beter en waterdicht.
Deze tas heeft een waterdichte overtrek, zit in het vakje aan onderkant. Dus mocht je in een regenbui terecht komen dan kun je die om je tas doen en dan kun je er vanuit gaan dat alles vanbinnen droog blijft.
Wel mooi voor een minimale setup om mee te slepen en lekker betaalbaar. Goeie actie van Lidl! Hij ziet er verder wel kwali-wali uit enzo.
Hij bevalt me beter dan ik had gedacht, ja. :)
Eusebius schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:45:
Ha! Ben ik ijverig een review aan het schrijven, zijn anderen mij voor ... :D

maar ik was wel de eerste die hem had ... ;)
Maar ik was lekker als eerste met m'n review. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik neem dan gewoon geen tas mee (voor die kleine uitstapjes dus) en gewoon alleen mn cam + 1 lens: soms een 2e in zak. Ik ben absoluut niet van het slepen (vandaar ook opblaasbare dSLR, zie XanderH's signature) dus als ik niet veel mee wil nemen, blijft het beperkt. Bv alleen een D70 + 28-75, of anders de F5 + 70-200. Die eerste optie is samen 1,2 kg, die 2e is samen 3 kg ;) Als ik ooit es een echte lightsetup heb, bv mn 18-125 sigma en een 70-300 oid, misschien dat dan zo'n tas een optie wordt als ik 2 van zulke lenzen mee wil nemen :) Als ik gewoon 'los' ga schieten heb ik gewoon een hekel aan slepen/wisselen en dan kies ik gewoon 1 lens en daarmee basta. Nog weinig situaties tegengekomen dat ik een foto niet kon maken vanwege de lens eigenlijk :)

Voor uitgebreidere zaken waarbij ik 3 lenzen of meer meeneem en al dan niet een flitser, heb ik al een Geekstar die prima bevalt en zeer ruim is.

Waterdichte overtrek is slim trouwens, dan is 30 eur helemaal te geef! Erg fijn :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@ Cipher
Die van mij wordt beter :p ...

Wat is je body? Ik heb nl wat moeite om de tas dicht te krijgen met een Eos D60 & grip.

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 29-06-2006 16:10 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:10:
@ Cipher
Die van mij wordt beter :p ...
Niet waar man. >:)

Maar je hebt wel een mooiere diep-blauwe kleur. :'(
Maar ik had geen keus meer; waren er nog maar twee. Ondanks dat ik toch in de ochtend kwam. Maarja misschien hadden ze er niet veel van.

Edit: ik verwar je met bombadil, jullie usericon lijkt ook zoveel op elkaar...
Wat is je body? Ik heb nl wat moeite om de tas dicht te krijgen met een Eos D60 & grip.
Body is 350D met grip. Dat paste verder prima. Maar het kan zijn dat als je een statiefplaatje eraan hebt zitten dat lastiger wordt. In dat geval statiefplaatje elders opbergen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.aangeenbrug.org/images/stories/CRW_8405.jpg
[Pompom!]
Zie mijn review over de "Lidl-Foto-Tas"op mijn site
[/Pompom!]

Is 4 pagina's met foto's (schrik niet, makkelijk te lezen met veel plaatjes). Ik ga m niet hier zetten, want er staan al wat reviews. Hij staat op mijn site, zodat ik familieleden & vrienden erop kan wijzen.

Ik ben nog wat puntjes op de í aan het zetten, dus als de tekst iets verandert ligt dat niet aan jou :p

@cipher: blauw? Hij is blauwgrijs. De kleuren zijn niet helemaal goed :P dat heb je met een oude Canon G1.

[ Voor 10% gewijzigd door Eusebius op 30-06-2006 12:10 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:06:
@cipher: blauw? Hij is blauwgrijs. De kleuren zijn niet helemaal goed :P dat heb je met een oude Canon G1.
Ik verwarde je met bombadil. Die heeft volgens mij toch echt een andere kleur tas. Wij hebben dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:18:
[...]

Ik verwarde je met bombadil. Die heeft volgens mij toch echt een andere kleur tas. Wij hebben dezelfde kleur.
Ligt dat niet aan een totaal verkeerde witbalans van Bombadill :X
Naja, hoe durf je te zeggen dat onze usericons op elkaar lijken. Je hebt een B) nodig :P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:25:
[...]

Ligt dat niet aan een totaal verkeerde witbalans van Bombadill :X
Dat hoor ik graag nog even van bombadil. Maar wel een zeer sterk kleurverschil hoor, dan moet zijn witbalans wel heel vreemd staan. :p
Naja, hoe durf je te zeggen dat onze usericons op elkaar lijken. Je hebt een B) nodig :P
Echt twee druppels water hoor! Zelde kleur, allebei een vaag mannetje. Sowieso saai icon. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:17:
Maar je hebt wel een mooiere diep-blauwe kleur.
Hmmm, komt ook een stukje door de foto en de flits. Het is wat meer marineblauw dan op de foto. Ook het grijs is minder paars dan op de foto.
Ik moest naar een 2e lidl rijden (2 km verderop) om er een te bemachtigen, daar was de voorraad ruim.

Edit: hee, dat viel nog meer mensen op. Weet eigenlijk niet waar het aan ligt; de dichte gordijnen zijn licht-geel dus die beinvloeden het licht wel wat en wellicht dat ik op mn Ixus aparte instellingen had staan. Niet naar gekeken; hap-snap foto`s.
Mijn icoon heeft een hoed en een vogeltje en is veel mooier! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door bombadil op 29-06-2006 17:45 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Even wat vraagjes over die tas:

-Is je camera er relatief eenvoudig uit te halen, of moet je toch de boel weer neerzetten
-Kan er buiten het hoofdvak (waar je je fotostuff in stopt) nog een flesje water en andere behoeften (wat eten) worden meegenomen (in de voorvakjes?)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
inquestos schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:39:
Even wat vraagjes over die tas:

-Is je camera er relatief eenvoudig uit te halen, of moet je toch de boel weer neerzetten
-Kan er buiten het hoofdvak (waar je je fotostuff in stopt) nog een flesje water en andere behoeften (wat eten) worden meegenomen (in de voorvakjes?)
Lees mijn review maar O-) hier

- Eruithalen: het is een rugtas, dus neerzetten en opendoen enzo. Hangt ook van je cameragrootte af. Iemand anders kan je wel ff helpen. Wat bedoel je precies met relatief eenvoudig?
- Eten: tja, is een keuze. Er kan geen 500ml flesje in, wel een 300ml (van vitamientje). Of je moet ze in het voorvak doen (dan gaan er wel 2 in). Je boterhammetjes kunnen imho wel mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Eusebius op 30-06-2006 12:11 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb deze tas ook net gehaald. Maar zit een beetje te knoeien met de zonnekapjes van mijn groothoeklenzen (Sigma 10-20mm en Cosina 19-35mm).

@inquestos: Er zit aan de zijkant een vakje waar een flesje drinken kan. Op de verpakking staat een foto daar van.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Laatst online: 04-08-2024
Volgens mij ontbraken er nog foto's van de Domke F-2, wat deze tas natuurlijk niet waardig is. Daarom wat plaatjes van mij ;)

De tas is gemaakt van canvas, wat hem heel lekker draagbaar maakt; de tas vormt zich naar je lichaam. Een ander voordeel is dat de tas geen overdreven bescherming heeft, waardoor er veel meer in past, omdat de tas goed kan vervormen. Een ander leuk voordeel kan zijn dat je niet al te duidelijk met een tas rondloopt die schreeuwt dat er duur fotospul in zit, hoewel de connaisseur dat natuurlijk wel herkent en je meestal toch wel met een camera om je nek loopt.

Momenteel heb ik er een 70-200 F4, 17-40, kitlens, 50mm 1.8, 430EX en 350D met grip inzitten. Er is echter nog ruimte om er nog body bij te plaatsen en in ieder van de zijvakken kan ook nog makkelijk een flitser oid geplaatst worden. De insert voor de lenzen kan makkelijk verplaatst worden (hoewel het één stuk is; losse inserts zijn overigens wel verkrijgbaar).
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/domke_f2_1.jpg

De schouderband is lekker breed (ter referentie heb ik de achterkant van een Canon lensdop op de band geplaatst) en is voorzien van een rubberachtig griplaagje, wat het dragen nog fijner maakt.
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/domke_f2_2.jpg

Een LowePro Nova 2 (mijn oude tas), ernaast om de grootte van de tas in het geheel in te kunnen schatten:
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/domke_f2_3.jpg

En met 70-200 erbij, zodat te zien is hoe hoog de tas is. Omdat de tas van canvas gemaakt is, mag de lens nog best een stukje hoger zijn, zonder dat de lens of de rest van het fotospul daardoor niet goed meer beschermd is. Het is ook al een beetje aan de hoogte van de deksel in de foto hierboven te zien.
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/domke_f2_4.jpg

Ik heb er ook een rugzakharnas bijgenomen, die op vakanties goed van pas kan komen. Nu zit ie in het bovenvak van de tas; het is niet iets wat je er constant op wilt laten zitten als je hem niet gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/domke_f2_5.jpg

Ik heb de tas nu twee maanden in gebruik en ben eigenlijk nog geen gebreken tegen gekomen, wat wel te verklaren is door de gehanteerde filosofie bij het maken van de tas (de praktische fotografen-insteek). Hopelijk geeft dit een kleine indicatie van hoe vreselijk gaaf deze tas is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad wel een icoon onder de tassen. Ik had hem overigens nog nooit mogen aanschouwen. Mijn dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Leuk, zo'n bovenlader. Is natuurlijk heel wat anders dan een rugtas zoals hierboven. Heb je nog wat foto's vd bovenkant: kan iets in de klep?

Is deze tas 'slap'? Zelf heb ik er ook zo eentje (hoewel, grijs .. :p) en die is van 'stevig' beschermingsspul. Dat vind ik persoonlijk fijner.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Laatst online: 04-08-2024
Eusebius schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:51:
Leuk, zo'n bovenlader. Is natuurlijk heel wat anders dan een rugtas zoals hierboven. Heb je nog wat foto's vd bovenkant: kan iets in de klep?
Op verzoek een foto van de klep. Zoals te zien is, kan er iets in de klep en daar zit nu het eerder getoonde harnas in.
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/domke_f2_6.jpg

De indeling van de tas is intussen licht gewijzigd (ik heb de vorige foto's een maand geleden gemaakt). Deze setup maakt het mogelijk om twee bodies te huisvesten.

Op de foto met het harnas (in mijn vorige post) is trouwens, na goed kijken, een open vak te zien. Dit zit aan de achterkant en daar kan iets als een krant of plattegronden in. Wederom goed over nagedacht.
Is deze tas 'slap'? Zelf heb ik er ook zo eentje (hoewel, grijs .. :p) en die is van 'stevig' beschermingsspul. Dat vind ik persoonlijk fijner.
De tas is inderdaad 'slap'. De tas bestaat inderdaad ook in een soort standaard fototassenstof, waardoor hij beter tegen regen kan*. Ik heb echter bewust voor deze uitvoering gekozen. Doordat de tas flexibel is, is het makkelijker om er meer in te krijgen, maar wat ook gaaf is, is dat canvas heel mooi slijt, waardoor het soepeler wordt en de tas nog onopvallender wordt. Sommige fotografen kopen dan ook liever een tweedehands Domke.

* De tas heeft al een stevige onweersbui meegemaakt en aan de binnenkant was er (gelukkig) niets nat geworden (water lag op het canvas, wat van nature waterwerend is). Deze tas is echter niet gemaakt als all-weather tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

MBV schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:24:
we hebben het over de Slingshot 200, nog steeds? Waarom zou je daar een profieltje inzetten :? Ding durf ik van een meter naar beneden te laten vallen met al mijn zooi erin, alhoewel ik het toch niet echt ga uitproberen.
offtopic:
neem eens een minder irritante ico :P
Sorry, het ging over de Lidl tas :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Zijn er hier mensen die een idee hebben , of dezelfde spullen :

D50
Nikon 18-200 af-s dx vr
Paar geheugen kaartjes
evt een Canon Ixus cameraatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit ernstig te tweifelen of ik een crumpler brians hot tub of shrinkle wil gaan kopen, alleen 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk, neemt de laptop-inlay ook ruimte in als je deze niet gaat gebruiken? maw: is er rekening mee gehouden dat je geen laptop mee wil nemen maar gewoon extra ruimte voor de gear wil?

meteen maar ff vragen of dit in een shrinkle gaat passen:
-canon EF 70-200 f/4L +omgekeerde zonnekap
-canon EFS 17-55 f/4-5.6
-canon 30d + grip (heb ik nog niet, maar wel zeer binnenkort, heb nu 350d+grip)
-set tussenringen
-canon 50mm f/1.8
-een ultragroothoek/fisheye, liefst beide (ook voor de toekomst)
-canon 430ex flitser
-een handjevol filters
-een imagedrive
-het gebruikelijke kleine spul(remotes, kabels, memorycards enzovoort, ik ga der van uit dat dat wel gaat passen)
-een statief, vastgemaakt aan de buitenkant (ik zie dat zo niet aan de buitenkant zitten)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Het kan misschien maar het houdt zeker niet over: breinonline in "Centraal fototas topic"

Ik zou voor de Hottub gaan als ik jou was (of de Karachi outpost die ik nu heb).

Als je geen laptop meeneemt kan de sleve eruit, je hebt daardoor alleen geen extra ruimte voor je gear. je kan er een dunne jack of iets dergelijks voor in de plaats stoppen. Je zou ook de sleve kunnen laten zitten en daarin losse kaartjes, snoertjes en andere rotzooi kunnen stoppen. Zoekt alleen niet zo handig uit.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ik heb de Shrinkle, en het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat er aan de zijkant ruimte is voor een statief. Er zitten twee banden, eentje (de bovenste) met vaste lengte, de andere kan je heel groot of juist heel strak maken. Het lukt mij iig om er een statief aan vast te maken, ook al doe ik het misschien wel helemaal verkeerd ;)

Verder denk ik gezien je lijstje dat het behoorlijk krap gaat worden; die 70-200L is een behoorlijk groot ding toch? Zeker als je denkt aan uitbreiding zou ik geloof ik een maatje groter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ben net bij de Crumpler winkel op de Haarlemmerdijk geweest maar ze hadden niet heel veel op voorraad en er komt vermoedelijk ook niet zoveel meer binnen omdat de nieuwe collectie binnenkort komt.

Ik wilde eigenlijk de Crumpler Stunner , maar de Pizza XXL is misschien ook interessant maar die kon ik dus niet bekijken daar.
En de stunner hadden ze niet in mijn kleur. (zwart)

Iemand die een Nikon D50 heeft met een 18-200 lens die wat fotos kan showen welke tas hij/zij heeft ?

Als ik de D50 in de Stunner doe moet ie op zijn kant erin.
Tips/tricks ?

(PS, http://www.cambags.com/camera_mainpage.htm , wel een aardige URL maar ik wil het toch in me handen zien)

[ Voor 10% gewijzigd door kevertje1977 op 01-07-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

@Magic: op het statief en de imagedrive na krijg ik ongeveer dat spul in een Crumpler Geekstar mee, om een indruk te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:01
Ik heb gisteren een Crumpler Loyal Chap besteld, de Long Schlong vond ik net iets te klein met het oog op de toekomst. Ik post wel m'n bevindingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Theebag op 01-07-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het een Crumpler Loyal Chap wordt :) Was net bij de Crumpler winkel in A'dam, maar daar kost ie €139, via cameranu.nl kan ik hem voor €106,50 incl. verzendkosten krijgen :)

Met de grip die ik zojuist aangeschaft heb wordt mijn LowePro nu echt te klein.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:48
heeft er iemand ervaring met de crumpler loyal chap (thanks @ hierboven voor de link) i.c.m. het volgende:
KM 7d
Minolta 505si analoge body
3600hs(d) flitser
Minolta 70-210 F4 beercan
Konica Minolta 28-75 F2.8
Konica Minolta 17-35
extra accu's, films-geheugen, zooi, en de rest
Gaat dit passen en is er nog wat ruimte over (primes, macro lens, geen 400mm apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

philippevk schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 18:32:
heeft er iemand ervaring met de crumpler loyal chap (thanks @ hierboven voor de link) i.c.m. het volgende:
KM 7d
Minolta 505si analoge body
3600hs(d) flitser
Minolta 70-210 F4 beercan
Konica Minolta 28-75 F2.8
Konica Minolta 17-35
extra accu's, films-geheugen, zooi, en de rest
Gaat dit passen en is er nog wat ruimte over (primes, macro lens, geen 400mm apparaten)
Als je even in dit topic zoekt op Loyal Chap dan krijg je een aantal plaatjes waaruit je volgens mij kan afleiden dat het niet past.
De beste manier blijft ook echt passen of het kan, ga naar een winkel en neem je gear mee.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb een Crumpler Very buzy man gekocht.
Ik heb er de kussentjes die ik over had van mijn andere fototas (samsonite) in gezet.
De Samsonite is voor het grote werk (veel lenzen mee), en de Crumpler voor een paar lenzen en laptop.

Het volgende kan ik er in kwijt.

* Minolta 7D met een 50mm of 2x teleconf. op de body
* 3 flinke lenzen, in meeste gevallen houd dat in:
- - Tamron 28-75 F/2,8
- - Minolta 70-210 F/4
- - Tamron 90mm F/2,8 Macro
* MacBook Pro
* Wat losse spulletjes

[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 01-07-2006 19:32 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
breinonline schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:09:
Het kan misschien maar het houdt zeker niet over: breinonline in "Centraal fototas topic"

Ik zou voor de Hottub gaan als ik jou was (of de Karachi outpost die ik nu heb).

Als je geen laptop meeneemt kan de sleve eruit, je hebt daardoor alleen geen extra ruimte voor je gear. je kan er een dunne jack of iets dergelijks voor in de plaats stoppen. Je zou ook de sleve kunnen laten zitten en daarin losse kaartjes, snoertjes en andere rotzooi kunnen stoppen. Zoekt alleen niet zo handig uit.
Waar heb je die Karachi Outpost gehaald? Ik kan em zelf nergens in Nederland vinden (BH photo heeft em bv wel, evenals Crumpler USA/CA/AU)

Misschien kun je ook gelijk aangeven waarom jij de Karachi Outpost fijner/beter vind dan de Hottub?

[ Voor 8% gewijzigd door flagnite op 01-07-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Mud.Starrr schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:31:
Ik heb een Crumpler Very buzy man gekocht.
Ik heb er de kussentjes die ik over had van mijn andere fototas (samsonite) in gezet.
De Samsonite is voor het grote werk (veel lenzen mee), en de Crumpler voor een paar lenzen en laptop.

Het volgende kan ik er in kwijt.

* Minolta 7D met een 50mm of 2x teleconf. op de body
* 3 flinke lenzen, in meeste gevallen houd dat in:
- - Tamron 28-75 F/2,8
- - Minolta 70-210 F/4
- - Tamron 90mm F/2,8 Macro
* MacBook Pro
* Wat losse spulletjes
Kan je misschien een fotootje maken ? En kan je je lens op de camera houden ?
De lens die ik heb is 17cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

flagnite schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:48:
[...]

Waar heb je die Karachi Outpost gehaald? Ik kan em zelf nergens in Nederland vinden (BH photo heeft em bv wel, evenals Crumpler USA/CA/AU)

Misschien kun je ook gelijk aangeven waarom jij de Karachi Outpost fijner/beter vind dan de Hottub?
In Nederland hebben ze hem ook niet nee. Ik heb hem bij photococan op ebay gekocht. Zo te zien staat er nu weer even geen Crumpler bij, maar ze kunnen het wel zo leveren. Gewoon even mailen, heb ik ook gedaan.

De Karachi Outpost ziet er vooral minder huge uit dan de Hottub. Die laatste is ook echt iets groter, de Karachi outpost loopt wat vlakker af. De Karachi Outpost heeft wel een heupband standaard tegenwoordig. Dat is erg fijn. Bij de Hottub moet je die los bijkopen. Ik wist dat de Outpost groot genoeg was voor mijn spullen (gezien bij Korakal) en vond de Hottub net iets te groot, vandaar dat ik de Outpost heb aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn vrouw heeft voor mij vandaag de Lidl-tas ook maar eens gehaald O+ .
't Is best een handig ding, alleen zit ik nog te klooien met die vakje-indeling. Ik heb een 350d met grip en statiefplaatje, en het wil eigenlijk allemaal maar net. Zijn er mensen die een soort van ideale vakjesindeling hebben? Dat zou mooi zijn.
Ik heb nu een soort T-vormig vak met wat zijvakjes voor lenzen etc. Volgens mij is dat de enige makkelijke mogelijkheid.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

kevertje1977 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:30:
[...]
Kan je misschien een fotootje maken ? En kan je je lens op de camera houden ?
De lens die ik heb is 17cm.
Ik heb er dus een 50mm lens op zitten (en soms een 2x tele-conf.).
Wil je echt een grotere lens erop dan zal je de camera moeten platleggen op zijn rug.
Dat is verder geen probleem, maar dan moet je ruimte maken door een andere lens weg te halen (die je dan dus op je body zet).

Ik heb geen goede 2e camera bij de hand, dus je moet het hier mee doen.

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/Tijdelijk/2006-07/SANY0504.JPG

^^ Van links naar rechts:
Minolta 70-210, Tamron 28-75, Tamron 90mm Macro, Minolta 7D met Minolta 50mm.
En dan in de grijze sleeve de macbook pro 15 inch (past ook een 17 inch in).
De 70-210 is 18cm hoog en kan makkelijk op de body gezet worden als ik de body neerleg.

En nog een plaatje om duidelijk te maken hoeveel ruimte er nog is voor eventuele langere objectieven.
Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/Tijdelijk/2006-07/SANY0506.JPG

Edit:

het gaat dus om deze tas:

Afbeeldingslocatie: http://www.directusbstore.co.uk/cnb/shop/directusbstore?imageID=1131&op=imgLib-viewImage

[ Voor 37% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-07-2006 01:20 . Reden: Verduidelijkt + aanvulling ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Mud.Starrr schreef op zondag 02 juli 2006 @ 01:11:
[...]

Ik heb er dus een 50mm lens op zitten (en soms een 2x tele-conf.).
Wil je echt een grotere lens erop dan zal je de camera moeten platleggen op zijn rug.
Dat is verder geen probleem, maar dan moet je ruimte maken door een andere lens weg te halen (die je dan dus op je body zet).

Ik heb geen goede 2e camera bij de hand, dus je moet het hier mee doen.

[afbeelding]

^^ Van links naar rechts:
Minolta 70-210, Tamron 28-75, Tamron 90mm Macro, Minolta 7D met Minolta 50mm.
En dan in de grijze sleeve de macbook pro 15 inch (past ook een 17 inch in).
De 70-210 is 18cm hoog en kan makkelijk op de body gezet worden als ik de body neerleg.

En nog een plaatje om duidelijk te maken hoeveel ruimte er nog is voor eventuele langere objectieven.
[afbeelding]

Edit:

het gaat dus om deze tas:

[afbeelding]
Bedankt, ziet er goed uit. Ik twijfel wel een beetje want hij lijkt toch vrij groot als je het vergelijkt met de Crumpler Stunner.

Die is trouwens niet leverbaar, niet in het zwart :(
Dus ik moet denk ik wachten op de nieuwe collectie van Crumper die in juli uitkomt.

Is het trouwens slecht om je camera op z'n 'zij' te leggen in een tas ?

[ Voor 3% gewijzigd door kevertje1977 op 02-07-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
breinonline schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:33:
[...]

In Nederland hebben ze hem ook niet nee. Ik heb hem bij photococan op ebay gekocht. Zo te zien staat er nu weer even geen Crumpler bij, maar ze kunnen het wel zo leveren. Gewoon even mailen, heb ik ook gedaan.

De Karachi Outpost ziet er vooral minder huge uit dan de Hottub. Die laatste is ook echt iets groter, de Karachi outpost loopt wat vlakker af. De Karachi Outpost heeft wel een heupband standaard tegenwoordig. Dat is erg fijn. Bij de Hottub moet je die los bijkopen. Ik wist dat de Outpost groot genoeg was voor mijn spullen (gezien bij Korakal) en vond de Hottub net iets te groot, vandaar dat ik de Outpost heb aangeschaft :)
Bedankt! Zoals ik het nu zie, is de Karachi Outpost de opvolger van de Hottub. Ik heb ook nog even een mailtje gestuurd richting Crumpler wanneer ze de Karachi Outpost hier in Nederland willen introduceren. Hopelijk een beetje snel (de hottub is nu ook afgeprijst op hun site), want ebay ben ik nog wat huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

flagnite schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:22:
[...]

Bedankt! Zoals ik het nu zie, is de Karachi Outpost de opvolger van de Hottub.
Dat klopt ook.
Ik heb ook nog even een mailtje gestuurd richting Crumpler wanneer ze de Karachi Outpost hier in Nederland willen introduceren. Hopelijk een beetje snel (de hottub is nu ook afgeprijst op hun site), want ebay ben ik nog wat huiverig voor.
Valt reuze mee. Overigens hebben Korakal en Neographical onze Karachi Outpost van die winkel, hij is betrouwbaar :)

Ik denk dat Crumpler nog geen datum weet. De Karachi Outpost is al ruim een jaar uit (in het buitenland) en nog steeds niet hier. Ik heb ook nog geïnformeerd of de Outpost hier te koop was via Crumpler Europe, maar ik kreeg een nietszeggend antwoord terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

kevertje1977 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:11:
[...]
Bedankt, ziet er goed uit. Ik twijfel wel een beetje want hij lijkt toch vrij groot als je het vergelijkt met de Crumpler Stunner.

Die is trouwens niet leverbaar, niet in het zwart :(
Dus ik moet denk ik wachten op de nieuwe collectie van Crumper die in juli uitkomt.

Is het trouwens slecht om je camera op z'n 'zij' te leggen in een tas ?
Volgens mij is hij ook groter, maar je kan als ik het goedheb geen notebook in een Stunner kwijt.
Dat is voor mij wel belangrijk.

Hoe je je camera in je tas doet maakt niet zoveel uit.
Maar het is vaak slim de kwetsbare delen (lcd) niet richting de buitenkant te richten.
Verder zit mijn cam alleen zo in de tas omdat ik dan 1 lensje meer meekan.
En als ik met mijn cam ga werken stop ik hem niet steeds terug in de tas, dus hoeft hij niet met lens en al er in.
Als ik ergens heenga waar dat wel moet kunnen laat ik of 1 lens (50mm) achter of gebruik ik mijn andere tas.
Overgens heb ik vaak zoiezo 1 lens minder mee en dan neem ik mijn Flitser mee.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Ik had hem ook een middag, prachtige tas met veel opties. Hij sneed echterenorm onder mijn armen. Dus helaas retour.
S1W schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:50:
Heb hem ook, en ben er erg tevreden over voor dat geld...

Wat zit er nu in:

* Minolta 5D + 18-70
* Kosina 80-300
* Panasonic NV-GS17 camcorder
* Flitser Sigma EF-500 DG-ST + Omnibounce
* 3x extra accu voor camcorder en camera
* 2x acculaders + stroomsnoer
* 2x TV-out kabels
* mini-statief en lensdoppen

Best veel dus voor een compacte tas.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Ik heb een Canon Powershot S3 en heb daar afgelopen weekend een Crumpler Ben's Pizza (maatje L) voor gekocht.
Ik vind het echt een heerlijk ding, niet in de laatste plaats omdat ie er niet echt uitziet als een fototas. Verder is de tas lekker groot, eigenlijk net ietsjes te groot voor mijn camera, zodat er nog veel andere dingen in kunnen.
Wilde eigenlijk een Crumpler tas uit de Australische lijn kopen, namelijk de 2 million dollar home, maar ik krijg dat ding niet voor een acceptable prijs verscheept naar NL. Dus toch maar de Europese lijn gekozen en vrijdag de tas gekocht in Utrecht, in de Crumpler-winkel. Maatje M is niet, of zeer moeilijk, verkrijgbaar en S is te klein als je ook nog een statiefje en batterijen mee wil nemen. Tas kostte 55 € en ik vind het dat wel waard.

Erg tevreden vooralsnog dus.

PS. Ze houden er bij Crumpler (in Utrecht iig) een raar ruilbeleid op na, dus houd daar rekening mee. Zo kun je alleen ruilen als je 5 € administratiekosten bijbetaalt.....

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
orejas schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:16:
Ik heb een Canon Powershot S3 en heb daar afgelopen weekend een Crumpler Ben's Pizza (maatje L) voor gekocht.
Ik vind het echt een heerlijk ding, niet in de laatste plaats omdat ie er niet echt uitziet als een fototas. Verder is de tas lekker groot, eigenlijk net ietsjes te groot voor mijn camera, zodat er nog veel andere dingen in kunnen.
Wilde eigenlijk een Crumpler tas uit de Australische lijn kopen, namelijk de 2 million dollar home, maar ik krijg dat ding niet voor een acceptable prijs verscheept naar NL. Dus toch maar de Europese lijn gekozen en vrijdag de tas gekocht in Utrecht, in de Crumpler-winkel. Maatje M is niet, of zeer moeilijk, verkrijgbaar en S is te klein als je ook nog een statiefje en batterijen mee wil nemen. Tas kostte 55 € en ik vind het dat wel waard.

Erg tevreden vooralsnog dus.

PS. Ze houden er bij Crumpler (in Utrecht iig) een raar ruilbeleid op na, dus houd daar rekening mee. Zo kun je alleen ruilen als je 5 € administratiekosten bijbetaalt.....
Wettelijk heb je 8 dagen de tijd om je product terug te brengen en zijn ze je verplicht geld terug te geven.
Kom je dus binnen 8 dagen mogen ze je geen 5 euro laten betalen.
Wil je ruilen binnen 8 dagen ? Gewoon geld terug vragen en lekker een nieuwe tas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeTee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10-2006
kevertje1977 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:02:
[...]

Wettelijk heb je 8 dagen de tijd om je product terug te brengen en zijn ze je verplicht geld terug te geven.
Kom je dus binnen 8 dagen mogen ze je geen 5 euro laten betalen.
Wil je ruilen binnen 8 dagen ? Gewoon geld terug vragen en lekker een nieuwe tas kopen.
Wil je even de wet erbij pakken dan. Dit geldt alleen voor colportage en verkoop op afstand. In een winkel geldt: Gekocht is gekocht. Er is GEEN wettelijk recht op ruilen of geld terug.

ZIe bijvoorbeeld ook: http://www.deombudsman.nl...?SbRubrkID=6&ContentID=90

Meeste winkels hebben wel een ruilregeling. Ik vind de crumpler regeling nogal onvriendelijk, maar juridisch is er niet zoveel tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
GeeTee schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:51:
[...]

Wil je even de wet erbij pakken dan. Dit geldt alleen voor colportage en verkoop op afstand. In een winkel geldt: Gekocht is gekocht. Er is GEEN wettelijk recht op ruilen of geld terug.

ZIe bijvoorbeeld ook: http://www.deombudsman.nl...?SbRubrkID=6&ContentID=90

Meeste winkels hebben wel een ruilregeling. Ik vind de crumpler regeling nogal onvriendelijk, maar juridisch is er niet zoveel tussen te krijgen.
Dat wist ik inderdaad niet. Bedankt !
Dus gewoon via de site bestellen en dan mag je wel terugsturen :)
Ben je alleen je shipping kosten kwijt.

Het is inderdaad erg onvriendelijk. Ik denk dat ik de Crumper 6 million dollar ga kopen via Ebay in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Laatst online: 08-09 22:48
vandaag binnen gekeregen; "crumpler loyal chap'
wat past erin:
-KM 7D met 28-75 eraan vast
-70-210 F4 beercan
-3600 hsd flitser
-19-35 lens
-accu's, boekjes, filters enz enz

wat gaat er nog in passen:
minolta dynax 3
50mm prime

en dan is die toch echt vol.
iemand die toevallig nog een uitgebreide handleiding weet van deze tas?

edit:

@kevertje1977
uitgebreid voor een tas :9 ik bedoel daarmee of iemand precies weet hoe je de lengte van de band moet afstellen en wat over het algemeen de goede manier is voor het buiten derde beentje

[ Voor 27% gewijzigd door philippevk op 03-07-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Handleiding van een tas ? :)

Ik heb zojuist een Crumper 6 million bag besteld in Amerika voor slechts 70.93 euro (88.48 dollar)

Als het een beetje meezit heb ik hem begin volgende week. Uiteraard zal ik dan even wat uitgebreide fotos plaatsen. Maar volgens verschillende reviews moet de D50 met 18-200vr lens er makkelijk in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
breinonline schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:37:
[...]

Dat klopt ook.
[...]

Valt reuze mee. Overigens hebben Korakal en Neographical onze Karachi Outpost van die winkel, hij is betrouwbaar :)

Ik denk dat Crumpler nog geen datum weet. De Karachi Outpost is al ruim een jaar uit (in het buitenland) en nog steeds niet hier. Ik heb ook nog geïnformeerd of de Outpost hier te koop was via Crumpler Europe, maar ik kreeg een nietszeggend antwoord terug.
De verkoopster van Crumpler in DenHaag vertelde dat de Karachi Outpost niet in Europa op de markt komt. Europa en Australie/Amerika hebben aparte collecties.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

kevertje1977 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:09:
Handleiding van een tas ? :)

Ik heb zojuist een Crumper 6 million bag besteld in Amerika voor slechts 70.93 euro (88.48 dollar)

Als het een beetje meezit heb ik hem begin volgende week. Uiteraard zal ik dan even wat uitgebreide fotos plaatsen. Maar volgens verschillende reviews moet de D50 met 18-200vr lens er makkelijk in passen.
Fijn! Hoeveel ben je dan aan verzendkosten kwijt en op welke site heb je hem besteld?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken om de off trail 1 van lowepro te bestellen. Hoop alleen dat de tokina 12 24 met omgekeerde zonnekap in een van die zijtasjes past. Heeft er hier iemand daar een idee van. Of is 't misschien een beter idee om de lowepro lens case 1w te bestellen met een topload zoom tas van lowepro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik heb er ook naar zitten kijken, maar in het zijvakje bleek (wat ik gelezen heb dan) dat niet echt mogelijk met een diameter van 9 cm... ('t zou net moeten kunnen wellicht, maar het voordeel en het gemak van de off trail wordt totaal teniet gedaan door het feit dat je een halve minuut zit aan te kl*ten om 't ding er weer uit te halen)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schiet ook weer niet op. wordt nog even zoeken naar een andere paraattas, met dan waarschijnlijk de lowepro lenscase 1w. Lijkt me ook wel prettig dat je deze gewoon aan je riem kunt hangen, en je camera aan je schouder. is in ieder geval wel 't snelste wisselen. (tussen de nikkor 24 120 vr en de tokina 12 24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik weet ook niet hoe erg je die zonnekap nodig hebt? Zonder zal het wel lukken. Mijn sigma 10-20 (filtermaat 77) is 82mm breed, en de zonnekap 95 mm. Tokina zal wel vergelijkbare maten hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door inquestos op 04-07-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
orejas schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:12:
[...]

Fijn! Hoeveel ben je dan aan verzendkosten kwijt en op welke site heb je hem besteld?
http://store.prostores.co...es?category=Crumpler+Bags

Deze heeft erg veel op Ebay staan maar geen Crumpler. De tas heb ik dus via hun site besteld en naar NL betaal je 15 dollar shipment kosten.
Hij wordt verstuurd met USPS.com (US Postal Services) en ik heb net een tracking nummer gehad. Het is vandaag independance day in de US maar de shipment duurt over het algemeen een week volgens de shop.
Overigens heb ik via Paypal (via Ebay) betaald.
Het email adres op de site werkt niet goed trouwens.
photococan@aol.com
reageert erg snel :)

[ Voor 7% gewijzigd door kevertje1977 op 04-07-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Photococan is een prima toko, ik heb er mijn Karachi ook vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Loyal Chap binnen :)

Alleen even een vraagje, hoe maak ik de schouderband nu kleiner? Het overtollige band zit nu opgerold.. Lijkt me niet echt de bedoeling, maar ik zie niet hoe ik het anders moet opbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:59:
Ik heb mijn Loyal Chap binnen :)

Alleen even een vraagje, hoe maak ik de schouderband nu kleiner? Het overtollige band zit nu opgerold.. Lijkt me niet echt de bedoeling, maar ik zie niet hoe ik het anders moet opbergen?
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen en had dezelfde vraag met die band.

Verder lijkt het mij de perfecte tas. Net dat slagje groter dan de Long Schlong, en al m'n spullen ( + wat er nog gaat komen ) gaan er prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:56:
Ik weet ook niet hoe erg je die zonnekap nodig hebt? Zonder zal het wel lukken. Mijn sigma 10-20 (filtermaat 77) is 82mm breed, en de zonnekap 95 mm. Tokina zal wel vergelijkbare maten hebben.
Die maten komen inderdaad wel redelijk overeen, de zonnekap van de tokina meet zo'n 105mm breed. Ik gebruik altijd de zonnekap op mijn lenzen, heb namelijk een enorme hekel aan flares, die ik niet altijd in de kleine viewfinder van mijn d70 zie. Ga nog even verder zoeken naar een geschikte tas waarbij ik snel kan wisselen, en een goede bescherming voor mijn lenzen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 20:07
Denk dat het wel goed zal komen maar ik wil gaan kopen:

Canon 350D + 18-55
Grip (BE-3 dacht ik)
70-300 Sigma APO DG macro
Plus accu-tje en een 2Gb kaart.

Neem aan dat dit alles makkelijk in een Nova 3 of Nova 4 tas past? Controleer het toch nog maar even voordat ik een tas koop die net te klein of bijvoorbeeld veel te groot blijkt te zijn. En ligt het nou aan mij of staan die nova 3/4 niet in de PW? Vind die Nova 4 voor 69 euro op marktplaats nieuw. Is dit dan een beetje acceptable prijs? En verschil tussen 3 en 4 is neem ik aan alleen de ruimte?

[ Voor 24% gewijzigd door Operations op 04-07-2006 23:14 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de Nova4 is met name veel breder dan de Nova 3. Deze tas voor 69 euro is echt geen geld. Normaal ligt de prijs ongeveer 20 euro hoger. Zie hiervoor de site van Lowepro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:16:
Ja, de Nova4 is met name veel breder dan de Nova 3. Deze tas voor 69 euro is echt geen geld. Normaal ligt de prijs ongeveer 20 euro hoger. Zie hiervoor de site van Lowepro.
is die niet veel moeilijker te dragen dan? Ik bedoel als me spullen makkelijk in beide passen ga ik liever voor de kleinste oplossing. 2de SLR komt er toch niet.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

TheGeneral schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:37:
[...]

is die niet veel moeilijker te dragen dan? Ik bedoel als me spullen makkelijk in beide passen ga ik liever voor de kleinste oplossing. 2de SLR komt er toch niet.
Grappig. Ik zou voor de grootste gaan. Dan kan je nog eens wat extra meenemen (PDA, telefoon, papieren, weet ik veel wat voor troep) zonder met een extra tas te moeten slepen).

Vandaar ook dat ik langzaam op zoek ga naar een opvolger voor de Crumpler Stunner, hoewel die net een half jaar oud is :X.

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 05-07-2006 00:12 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Zijn er hier nog mensen met ervaringen met ThinkTank tassen? Ik ben namelijk op zoek naar een goede heuptas en die van ThinkTank zien er vrij professioneel uit en zijn toch niet zo heel erg duur. Zie hun website voor meer informatie. Mijn voorkeur gaat uit naar de Speed Freak of Speed Racer.

Ik heb nu nog een LowePro Rover AW II en op zich geen verkeerde rugzak, maar niet echt handig als je snel een foto wilt nemen. Voor niet essentiele zaken kan ik altijd nog een kleine rugzak meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oke heb net de lowepro micro 200 black besteld bij konijn. Goeie keuze?
Wat moet erin passen:
D50
70-300 sigma, vast aan de body
18-55
18-200 vr nikon
50mm prime
0.5 liter flesje drinken en paar plakjes brood.

Volgens mij past het prima. Ik hoop alleen niet dat de tas te klein is voor je rug, dat het stom lijkt zeg maar :P

Iemand hier een idee over?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:45:
Oke heb net de lowepro micro 200 black besteld bij konijn. Goeie keuze?
Wat moet erin passen:
D50
70-300 sigma, vast aan de body
18-55
18-200 vr nikon
50mm prime
0.5 liter flesje drinken en paar plakjes brood.

Volgens mij past het prima. Ik hoop alleen niet dat de tas te klein is voor je rug, dat het stom lijkt zeg maar :P

Iemand hier een idee over?
Euh, waarom bekijk je dan niet eerst wat tassen in een winkel voordat je iets gaat bestellen?

|:( 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Allstar, beetje een simpel antwoord he!

ik heb vele lowepro tassen gezien in de winkels, deze helaas niet. Maar door uitvoerig gelezen te hebben op internet lijkt deze tas me wel wat. Vele foto's die ik heb gezien van deze tas naast een tas die ik wel in het echt gezien heb geeft toch wel een redelijk beeld. Bovendien, mocht hij absoluut niet bevallen, kan die terug. Ik vroeg meer gewoon of iemand er een zinnige mening over had.
Ik ga niet 10 uur er mee lopen, dus absoluut super comfort is niet nodig, maar iedereen vind het een comfortabele tas, dus dat lijkt me wel goed (ok al is het persoonlijk). Qua grootte zit het iig wel goed, alles wat ik heb past er makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je van de Lowepro Micro serie enorme spijt gaat hebben. Het tasje heeft slechts de volgende maten: 28 x 21.5 x 35.5 cm. Ik heb hem vroeger in de winkel wel verkocht, maar vanwege gebrek aan vraag het product maar laten uitlopen. Met een dergelijke glasbehoefte zou ik direct voor een grotere tas gaan.

Ik heb overigens vandaag de Tamrac Adventure 7 gekocht. Een Eos30D icm een 17-40 en een 70-200/4.0 passen er net in. Het bovenvak blijft uiteraard over voor extra spullen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo mijn crumpler formal lounge heeft vandaag zijn dienst bewezen..... tas is van een trap af gekukeld zo een meter of 5 naar beneden.

In de tas zat mijn 350D, Tamron 24-75, kitlens + wat ander los spul en mijn iBook en alles heeft het godzijdank zonder kleerscheuren overleefd. Lenzen zaten in hun lensbag aan de linkerkant van de tas, 350D in het midden en aan de andere kant de extra accu etc etc.

Ik ben nog nooit zo erg geschrokken en volgens mij heb ik ook nog nooit van mijn leven zo hard g**v**d**** geroepen en ben ik zo hard een trap af gespurt.

Ben ik achteraf ff blij dat ik een tijdje geleden een GOEDE tas heb gekocht in plaats van het goedkope dat is het net niet tasje.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:11:
Ik denk dat je van de Lowepro Micro serie enorme spijt gaat hebben. Het tasje heeft slechts de volgende maten: 28 x 21.5 x 35.5 cm. Ik heb hem vroeger in de winkel wel verkocht, maar vanwege gebrek aan vraag het product maar laten uitlopen. Met een dergelijke glasbehoefte zou ik direct voor een grotere tas gaan.

Ik heb overigens vandaag de Tamrac Adventure 7 gekocht. Een Eos30D icm een 17-40 en een 70-200/4.0 passen er net in. Het bovenvak blijft uiteraard over voor extra spullen.
[afbeelding]
Ah ik wil ook niet zo'n grote tas en zal eigenlijk nooit meer dan 3 lenzen tegelijk meenemen denk ik.......hoop ik :P
Ik heb niet zoveel geld, de 70-300 en 18-200 (of 18-125, ligt aan financien) zal waarschijnlijk de enige 2 lenzen voornamelijk zijn, en de 50mm prime nog....maar dat moet makkelijk passen, een grote tas is ook maar weer slepen. Tenzij de tas gewoon te klein op mijn rug is, vind ik het denk ik wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel of ik de Micro 100 of 200 heb verkocht. Ik denk bijna de 100, die was inderdaad van het formaat waarbij je een miniscule tas op je rug had. Zelf vind ik qua kleine tassen deze erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De 100 is inderdaad veel te klein, de 200 daarentegen gaat nog redelijk wat hoor.
Dslr met 80-200 lens erop, en dan nog 3 lenzen mee kan best (een 70-300 sigma, met 50mm prime en fisheye bijvoorbeeld). Hij is denk ik groot genoeg voor mij, en niet te groot dat ik hem wil achterlaten op de plek zelf.
Ik heb nog niet zoveel spul he, dus:
70-300 sigma en 18-55mm kit pas uiteraard, met een 18-125 of 18-200 uitbreiding past het nog steeds makkelijk, en een 50mm erbij zorgt ook niet voor problemen. Ik zal wat foto's maken en wat over deze tas vertellen wanneer ik hem een paar dagen heb.

*keeping fingers crossed over hoe die bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Lowepro Stealth Reporter 400AW waar ik erg tevreden mee ben.
Afbeeldingslocatie: http://www.cornevaniperen.nl/prodimages/SR400AW_left.gif
Zeer degelijke schoudertas met voldoende ruimte. Als hij vol zit, vind ik het nog net te doen om een middagje rond te lopen dus groter (lees zwaarder) hoeft niet voor mij.

Er gaat in:
-Canon 30D + grip, 17-40 f4.0, 70-200 f2.8 IS, 50 f1.8, 580EX
ook gaat er soms in:
-Canon A1 met moterdrive, 80-200 f4.5, 50 f1.8, 28 f2.8, 135 f2.8, tussenringen, flitser + accupack, Canon S2 IS
En voor beide sets geheugenkaarten / film, filters, batterijen, hoekzoeker, schoonmaakspul.

Goed:
-degelijk, snelle toegang tot je spullen, draagcomfort
Minder:
-70-200 past er niet goed in op de camera (in de lengte wel maar dan hou je weinig ruimte over), oppassen voor krassen als je het spul er van boven uit haalt zonder de kap te openen (vanwege de zware ritsen).

Daarnaast heb ik nog nog een Lowepro Toploader Zoom 1 voor m'n 30D + 17-40 (zonder grip) voor de kleine tripjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ik heb hem vanmiddag ook gekochtvoor heel wat meer, maar ik had haast ga morgenavond weg. Echter helaas zonder d70. Tijdens het uitproberen etc. verplaatste ik de tas. Camera viel er zo uit.... en kaduuk.
Justin_Time schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:06:
Ik heb vandaag bij een fotowinkel een boel tassen geprobeerd met de spullen die ik heb (en nog wil aankopen)

Het is uiteindelijk geworden de Lowepro CompuDaypack (orange)

En dit voor maar 99 euro.. geen geld!

Heb de volgende spullen erin gedaan en dit gaat prima!

Canon 350D + Grip
Kit lens
Canon 50mm 1.8
Canon 70-200/F4

accu(s 4x) + lader
imagetank (PD-70x)
paar geheugenkaartjes
paar filters
schoonmaak kitje

+ Me laptop en Ipod!

En ik heb nog ruimte over... geweldig tas, zit goed, voelt stevig aan, veel bescherming een aanrader!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:21:
Ik heb hem vanmiddag ook gekochtvoor heel wat meer, maar ik had haast ga morgenavond weg. Echter helaas zonder d70. Tijdens het uitproberen etc. verplaatste ik de tas. Camera viel er zo uit.... en kaduuk.

[...]
`

Omg. dat is echt klote. Is hij nog te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Afbeeldingslocatie: http://www.rustomsherdiwala.com/images/lowepronova1aw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/350d/shoulder/images/lowepro_nova_1aw/lowepro_nova1aw-1.jpg
Net een LowePro Nova I AW erbij gehaald :)

Erg net tasje, ondanks z'n betrekkelijk kleine afmetingen kan er véél in, als je maar met één (walkaround) lens op stap gaat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Tijdje terug een Ben's Pizza XXL gekocht.

Wat er in gaat
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0d4dbebf598083b5b7ae8d4ba90f2b40/full.jpg

Ja, dat past net
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0046ebeef5153ac1a52ffe460b3b681a/full.jpg

Met de 17-40 4L op de body, en de 70-200 los, past het iets beter.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de LowePro Rover AW

Foto is van de Plus, uitvoering, deze is iets groter.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/klein/17159.jpg

Onderin plaats voor redelijk wat fotogear, het meeste wat ik erin heb gehad (alleen in het onderste vak dus):

-7D met Sigma 70-300 Macro + omgekeerde zonnekap
-505si Super met Minolta 75-300 + omgekeerde zonnekap
-Sigma EF-500 Super flitser met Omnibounce erop
-Minolta 17-35 2.8-4 kitlens
-zonnekap voor bovenstaande lens, rocket-air achtige blaasbalg

Verder zitten er nog twee kleine ritsjes aan de buitenkant waar ik accu's etc kan laten. Het bovenste vak is groot genoeg voor wat klein spul en trui/jas. Erg handig dat statief makkelijk kan worden meegenomen; enige nadeel dan is dat je erg uitsteekt. Aan de zijkanten zitten zakken van gaas, waarin je makkelijk een 1l flesje kan stoppen, wat goed blijft zitten.

De toegankelijkheid is redelijk; helemaal opoenritsen en dan openklappen. Zelfs met statief erop kom je overal bij. Bescherming van apperatuur is voor mij voldoende. Door de regenhoes onderin is er extra demping bij het neerzetten. Tevens kan het compartiment waar de fotospullen inzitten eruit gehaald worden en door een interne rits te openen heb je een gewone rugzak met 1 groot vak. Erg mulitfunctioneel dus. Wilde eerst de MiniTrekker AW, maar aan deze rugzak heb je gewoon veel meer en alles was ik mee wil nemen past erin!

Nadelen:
-te weinig kleine vakjes voor filters e.d.
-lange loshangende banden van heup en schouderbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:34:
[...]
`

Omg. dat is echt klote. Is hij nog te redden?
Hij is gelukkig verzekerd, geluk bij een ongeluk. Maar ga moregn naar Ierland zonder D70 en da's zwaar kl**e. Overigens geen externe schade alleen Err en spiegel blijft af en toe hangen

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Afgelopen donderdag heb ik een D50 kit gekocht + Nikor 70-300. Omdat dit m'n eerste DSLR is moet er natuurlijk ook een degelijke tas bij. Mij leek de Lowepro Slingshot 200 wel een mooie.

Zeker met het oog op extra lenzen/flitser/etc wou ik eigenlijk niet een te kleine tas nemen (waar dus alleen maar in past wat ik nu heb), omdat de prijzen nou niet direct laag te noemen zijn.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Slingshot 200 is een hele mooie tas, maar op het moment niet leverbaar. Komt wel weer, je kunt er over 3 weken wel 1 krijgen denk ik. Ik heb ook naar die tas gekeken, omdat hij mooi compact was met toch ruimte en stijlvol, maar heb de Lowepro Micro 200 gekocht, iets meer ruimte en comfort, mede door de 2 banden ipv 1 over je schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
ik ben opzoek naar een nek draagriem voor mijn Canon Powershot A620. Het moet wel een brede riem zijn. Kan iemand mij hiermee helpen? ik kan namelijk niks vinden. De Powershot A620 heeft namelijk maar 1 ring om een riem aan te bevestigen in tegenstelling tot meeste andere EOS modellen die 2 ringen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

nomad85 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:05:
Slingshot 200 is een hele mooie tas, maar op het moment niet leverbaar. Komt wel weer, je kunt er over 3 weken wel 1 krijgen denk ik. Ik heb ook naar die tas gekeken, omdat hij mooi compact was met toch ruimte en stijlvol, maar heb de Lowepro Micro 200 gekocht, iets meer ruimte en comfort, mede door de 2 banden ipv 1 over je schouder.
Ik vond juist het enkele riem idee wel handig, omdat je hem dan makkelijker voor je kan draaien.

Ik heb hem vandaag besteld bij FactoryPrices.nl. Die hadden hem nog op voorraad, dus morgen heb ik hem in huis :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Ik wil een Lowepro Orion Trekker II of een Tamrac Adventure 7 gaan kopen. Op dit moment gaat mijn voorkeur enigszins uit naar de Tamrac vanwege de netjes aan de buitenkant waar je bijv. een flesje in kunt stoppen. Wel heb ik een vraagje aan de (ex) Tamrac bezitters: zijn de heupriem en het borstriempje afneembaar ? Die dingen zijn reuze handig voor op de fiets of motor maar zodra ik ergens gearriveerd ben en rondloop en foto's ga maken vind ik ze meestal alleen maar lastig, vandaar. Andere opmerkingen over deze tassen zijn natuurlijk ook welkom.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Kortgeleden heeft de Geekstar die ik nu ruim 2 maanden heb zn vuurdoop gehad: hij is meegeweest op vakantie en heeft daar verschillende lastige omstandigheden goed doorstaan. Hitte (34 graden of meer), stof en nattigheid (3 flinke buien) heeft ie goed doorstaan: de inhoud is steeds goed beschermd gebleven. Dit had ik bij me tijdens die vakantie:

Nikon F5
Nikon D70
Nikon 70-200 VR
Tamron 28-75
Sigma 10-20
Nikon 85mm
Sigma 18-125
Nikon SB800
Filters/accu's/CF/fotorolletjes/etc

Dit is wel in travelmode met de body's 'los' en niet ready to shoot: ready to shoot kunnen er bovenin 2 body's met korte/med lenzen, of met wat gepruts een kleine body met lange lens (bv D70 met 70-200) en een grote body met wat kortere lens bovenin: onderin is dan ruimte voor 1 of 2 extra lenzen, een flitser en een flesje drinken.

De grootte van de tas zorgt er wel voor dat -als- je veel meeneemt, je dit gewicht ook best gaat merken: in totaal woog mn daily sleepfotozut rond de 5kg :P Meestal had ik alles - 1 lens bij me: soms liet ik de Tamron bij homebase (wegens overlap met de Sigma 18-125), soms de 70-200 als ik wist dat ik niet teveel tele zou gaan doen :)

En er is altijd wat ruimte voor kleine extra's: wat papierspul, rolletjes/CF, accu's/batterijen dat soort zut. Al met al een heerlijke reistas die niet tè groot is voor als je wel redelijk wat spul in een dual body-setup mee wil nemen. Als ik met maar 1 body zou schieten zou een kleinere tas meer voldoen: misschien dat daar nog een Ben's Pizza van de (bijna) grootste maat voor bij komt zoals THW Arie laat zien.

Het schoudertas ipv rugtas-principe is ook prima bevallen: lekker ready to shoot of wisselen indien nodig, en wat 'veiliger' dan een tas op je rug, aangezien je er steeds met een arm/hand naast hangt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

the_shadow schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:24:
[...]

Ik vond juist het enkele riem idee wel handig, omdat je hem dan makkelijker voor je kan draaien.

Ik heb hem vandaag besteld bij FactoryPrices.nl. Die hadden hem nog op voorraad, dus morgen heb ik hem in huis :)
Nou, is is binnen :) Een eerste indruk:

Ruimte

Van de buitenkant is het een redelijk compacte tas. Kijk je echter aan de binnenkant, dan zie je dat er toch behoorlijk wat. Ik heb dit er op het moment in zitten:
  • Nikon D50 + 70-300 + omgekeerde zonnekap
  • Nikor 18-55
  • FujiFilm S3000
  • Air Rocket
In plaats van de Rocket kan er echter nog een lens en voor de S3000 kunnen er nog twee in de plaats.

De tas is redelijk diep. M'n 70-300 kan er recht op in en er zit toch zeker nog ongeveer 5-10 cm boven m'n D50.

Draagcomfort

De tas heeft 1 band, waardoor het 'slingen' mogelijk is: je draait de tas makkelijk voor je en kan zo (door de plaatsing van de rits van het hoofdvak) direct bij je camera. Bij de standaardindeling moet je je tas nog wel draaien om ook bij je lenzen te kunnen.

Er zit ook een extra bandje aan de tas (bij je rechter heup) die je aan de draagband vast kan klikken. Ik gok om diefstal te voorkomen.

De draagband is in lengte verstelbaar en goed ook. Hij kan van kort (band tegen de tas aan) tot redelijk lang. Ongeacht je lengte/omvang: hij past.

Indeling

De tas heeft 4 vakken: 1 groot vak voor je gear, 1 kleiner vakje voor kleinere dingen (ik heb er op het moment bijvoorbeeld m'n lader en datakabels in), 1 vak voor geheugenkaartjes en klein spul aan de buitenkant en nog een aan de binnenkant, die voor geheugenkaartjes bedoelt is. In het hoofdvak zitten 2 grote schotten en 3 kleine. De standaardindeling biedt plaats voor 4 lenzen (of 3 en een flitser) en een cam met lens (of een cam met lens en nog een extra lens, afhankelijk van de lengte van de lens op de cam).

Afwerking

De tas voelt bijzonder degelijk en stevig aan en is erg netjes afgewerkt. De regenhoes zit in een vak aan de rug-kant van de tas. Het vak zit dicht met klitterband, waardoor de hoes er snel uit te trekken is, mocht het gaan regenen. Aan de binnenkant zit een klein doekje, wat je voor je LCD kan doen als je je cam in de tas hebt zitten (jaja, ze denken aan alles :P).

Conclusie

Erg nette tas. Past best wel wat in. Hij is niet goedkoop (ik heb er 100 euro incl. verzendkosten voor betaald), maar dan heb je ook wat. Deze vakantie ga ik flink wat foto's maken, dus hij gaat intensief gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen wilden we natuurlijk eigenlijk wel een foto van die tas met inhoud... (Ja,inderdaad we zijn wat veeleisend hier.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Verleden week maandag heb ik de 6million-dollar tas besteld (Crumpler) in de US.
Omdat het 4-juli was ging het qua shipping even duren maar vorige week woensdag hebben ze hem op de post gedaan. Netjes een tracking nummer gekregen wat te volgen was tot de grens. Vrijdag was de tas al bij de douane in New Jersey en vandaag werd ie door TPG Post afgeleverd.

Mijn Nikon D50 met 18-200 VR lens kan er prima in en ik hou nog ruimte over voor uitbreiding / batterijen / compactcamera.

Iedereen in dit topic hardstikke bedankt voor alle adviezen. Ik ben dankzij jullie bij Crumpler uitgekomen en ben in de winkel in Amsterdam geweest waar ze mijn tas gelukkig (achteraf) niet hadden. Nu ben ik voor 88 dollar (ergens in de 70 euro) klaar en heb een geweldige tas.

Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5046.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5047.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5048.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5049.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5050.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5051.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5052.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/tas/IMG_5053.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
the_shadow schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:01:
Conclusie

Erg nette tas. Past best wel wat in. Hij is niet goedkoop (ik heb er 100 euro incl. verzendkosten voor betaald), maar dan heb je ook wat. Deze vakantie ga ik flink wat foto's maken, dus hij gaat intensief gebruikt worden :)
Woohoo, ik heb hem ook besteld, was eerst gaan kijken bij CityFoto hier in Eindhoven. 149 euro!!!! 8)7 8)7 :? :? :X :X . Klein verschilletje ben ik wel bereid te betalen maar voor 92,25 euro incl. verzenden (hoe kom jij aan 100 euro? :+ ) bestel ik hem dan wel bij factoryprices...

Maar het is inderdaad een erg mooie tas, er kan veel meer in dan op het eerste gezicht lijkt. Maar iedereen die twijfelt over de Slingshot 100 of 200... koop de 200, de 100 is echt een mini tasje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zit zelf te kijken naar de Crumpler The Whickey And Cox en de Crumpler Karachi Outpost, kan helaas nergens goede foto's vinden van de heupbanden.

Ik weet de de Karachi een heupband heeft, maar of dat gewoon een simpele strap is, of echt iets wat je ook vindt op grote vakantie vakantierugzakken is mij onduidelijk. Van The Whickey and Cox kan ik al helemaal niks vinden betreffende de heupband.

Verder moet je bij deze tassen je laptop steeds opzij klappen en half op straat leggen:

Afbeeldingslocatie: http://cambags.com/nikon/d70/backpacks/images/crumpler_keystone/crumpler_keystone_nikon_d200_iamblueone_2.jpg

Is dat niet erg kwetsbaar/irritant?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee, het werkt prima en het is een stuk veiliger dan het hebben van de sluiting op de voorkant :) Mocht je de behoefte hebben om de karachi incl laptop te zien, ik woon in Arnhem, mail maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Arnhem is me iets te ver weg, toch bedankt :P
Zou je wel iets kunnen vertellen over de heupband, of bijvoorbeeld een foto laten zien daarvan?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Mijn D50 staat bij Konijn in bestelling en ik ben momenteel op zoek naar een degelijke tas om mijn kitje in te vervoeren. Eigenlijk ben ik verliefd op Crumpler en kijk ook niet veel verder dan dat merk. Misschien dat jullie mij nog wat adviesjes kunnen geven.

Mijn inventory is momenteel nog niet bepaald groot en bestaat dan ook uit niet meer dan de D50 kit en eventueel nog de 28-80 van onze analoge F65. Ik heb momenteel dan ook niet meer om mee te zeulen maar ik weet niet hoe dat zich in de toekomst uit gaat breiden :P . Ik vind de stunner een erg leuke tas maar zo op internet is het vreselijk moeilijk inschatten wat zoiets nou voorstelt. Misschien dat ik dan ook eventjes langswip bij de Crumpler store in Rotterdam, samen met mijn analoge F65 bij gebrek aan mijn D50. Die F65 moet toch wel een goede vergelijking zijn met de D50 qua ruimte in een tas?

Ik zat eraan te denken om een crumpler laptoptas te kopen en die daarnaast voor fotografie te gebruiken, ik heb op die manier een degelijke schooltas voor dagelijks gebrek met tegelijk een fototas. Het meisje van de Crumpler store vertelde over de telefoon ook dat ze de laptoptas Wack-o-phone op die manier gebruikt. Ik begin nu echter weer te twijfelen aangezien een laptoptas nou eenmaal niet ontworpen is als fototas en heeft dan ook geen aparte beschermvakken. De keus voor een grote laptop/foto combinatietas vind ik niets, die krengen zijn huge!

Ach, misschien moet ik even langs de Store in Rotterdam gaan. Jammer dat sommige Crumpler tassen niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Hoe zit het met die nieuwe Crumpler lijn die in juli uit zou komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 13-07-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Voor jou is denk ik de Ben's Pizza lijn het meest geschikt. Ik zie die steeds vaker liggen bij de vakfotograaf, dus je kan daar mooi langs gaan met je spul en rustig eens passen welk formaat het beste past. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Afbeeldingslocatie: http://www.bilora.de/08_produkte/3_taschen/eurostar/img/318.jpg
De Bilora "Roma" rugzak besteld via eBay. Wat ik erover gelezen heb is de tas een stuk degelijker dan de tas van de Lidl, maar maakt het qua prijs niet zoveel uit.

En dan kan ik tenminste mijn gear ook in een rugzak meenemen. Niet dat ik zoveel spul heb, maar het past gewoon net niet lekker in mijn Crumpler Stunner.

Voor mij is het vooral het probleem dat als ik alles in de Stunner heb zitten, dat ik er dan met geen mogelijkheid meer iets bijgepropt krijg. Denk aan een boek, wat papieren, telefoon, portemonnee.. waardoor ik een extra tas mee moet nemen. Die extra tas is in mijn geval een schoudertas, maarja, om nou met twee schoudertassen te gaan lopen de godganse dag is ook weer een beetje té. Nu dus deze rugzak besteld, voor 26,50 + 12,99 verzendkosten. Hopelijk is het wat :).

Maten zijn 28x40x12cm.

Van binnen ziet ie er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fashionforce.de/ff/ffb/shop/bilora_roma.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 14-07-2006 13:51 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik heb momenteel een Tamrac Velocity 9. Echt lekker vind ik deze niet werken en twijfel daarom over de Lowepro Slingshot 200. Heeft iemand ervaring met beide tassen?

Ik gebruik een combinatie van 350D + 10-20 + 17-85IS + 70-300IS (allen continu met zonnekap in gebruikstoestand, dat is in de Velocity 9 geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

catchingfire schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:02:
Ik heb momenteel een Tamrac Velocity 9. Echt lekker vind ik deze niet werken en twijfel daarom over de Lowepro Slingshot 200. Heeft iemand ervaring met beide tassen?

Ik gebruik een combinatie van 350D + 10-20 + 17-85IS + 70-300IS (allen continu met zonnekap in gebruikstoestand, dat is in de Velocity 9 geen probleem)
Die 70-300IS zal de grootste zijn, en ik weet niet of je de DO versie hebt, maar die zal met zonnekap wel te groot zijn aan je body in de slingshot (denk ik, wou de tas zelf ook kopen, dus heb er wel goed naar gekeken). De niet DO versie van de 70-300 past zeker wel op je body en dan in de tas, maar wel met je zonnekap omgedraaid. Als je de plaatjes op internet bekijkt was je zelf ook wel een eindje gekomen, de tas is niet heel groot ofzo. Qua lenzen genoeg ruimte, maar niet voor je zonnekap in ready positie denk ik.

ongeveer 21cm past in de slingshot 200, dus inclusief body en lens max ongeveer 21 cm. Kun je zelf thuis even meten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 17-07-2006 10:37 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.