"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"
M'n 300D + grip + 17-40L past erin, de 28-135, 50mm, 420 EX flitser, imagetank en nog wat los spul. 'Snelle' tas, je kunt rap bij je spul en voor een schoudertas enorm veel comfort door de goede draagband. Ik heb een compromis gesloten mbt de ruimte, er kan niet veel meer bij maar ik verwacht geen spul erbij zonder dat er weer wat weg zou gaan. Toch wel weer een aanrader, deze Lowepro.

In het 'grijpklare' vak zit mijn body met telelens (70-210). Links en rechts ervan zitten mijn flitser (omlaag geklapt, mijn SB600 is anders 5cm te hoog), 35-105, kitlens, en een 50mm. Kitlens en telelens kunnen gewisseld worden, telelens kan net rechtop. Ruimte voor uitbreiding heb ik niet in het hoofdvak: ik zou hooguit een kleine groothoeklens op mijn 50mm kunnen zetten.
Ik heb nog een probleem: de vakjes voor losse meuk puilen nu al uit

Verder heb ik weinig te klagen, behalve over zijn saaie uiterlijk. En ik heb een half uur lopen zoeken naar zijn AW-regenhoes. Wie verstopt dat nou in de rugbekleding?

Welke Slingshot had je en waarom ergerde je je er zo aan?Servor schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:55:
Ik heb bij mijn vorige bezoek aan de KE de Lowepro Stealth Reporter 200 AW meegenomen. Dit omdat ik me toch steeds meer begon te ergeren aan m'n Slingshot. Ik wil niet zeggen dat ik die helemaal niet meer ga gebruiken, maar ik wil gewoon de keuze hebben als ik op stap ga.

Heeft iemand trouwens een manier gevonden om dat ding aan de rechterkant meer te belasten? Doordat hij links zo zwaar is wil hij vrij snel van mijn schouder af.
Al met al is het toch best geslaagd hoor, met mijn Nova2 AW had ik met 2 lenzen ipv alle gear al last van mijn schouder na 2 uur ofzo, nu de hele middag in de haven rondgelopen en nergens last van gehad.
Voor hierboven: mijn SB-600 is 17cm hoog, de 580EX is ongeveer net zo groot.
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 13-06-2006 20:56 ]
Verwijderd

Het is een National Geographic Shoulder Case
en is bij foto konijnenberg te krijgen voor 138 euro alleen is er weinig informatie beschikbaar
dit zou erin moeten komen :
- eos 20D + Grip
- eos 30 + Grip
- Canon 80-200 mm 2.8
- Canon 50 mm1.4
- Canon 28-80
- Sigma 15-30
- 550EX & 580EX
- klein spul
Nu zoek ik dus nog een goede tas. De Crumpler Ben's pizza bag ziet er aantrekkelijk uit maar is ie ook veilig ? Want als ik bijvoorbeeld in oktober in New York ben wil ik niet dat ie makkelijk open te maken is.
En is de LARGE genoeg voor mij ? (Dus D50 met 18-200 Nikon lens, extra battery en SD cards)
thanks
Verwijderd
Ik heb een D350 met 18-200 lens en die heb ik in een lowepro zitten (zo'n driehoek geval??) Dus van onder smal en boven breed.....past er precies in.....had hem getest zonder uv filter...maar gelukkig met UV gaat het nog net. Ook handig vakje voorop voor battery / memory / zelf de blaas blag rocker gaat er net bij in :-) en mooi compact...kevertje1977 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:30:
Ik hoop over 2 weken mijn bestelde D50 met 18-200 Nikon lens te krijgen.
Nu zoek ik dus nog een goede tas. De Crumpler Ben's pizza bag ziet er aantrekkelijk uit maar is ie ook veilig ? Want als ik bijvoorbeeld in oktober in New York ben wil ik niet dat ie makkelijk open te maken is.
En is de LARGE genoeg voor mij ? (Dus D50 met 18-200 Nikon lens, extra battery en SD cards)
thanks
Ik heb de 200 en ach, ergeren. Wat ik al zei, het is eigenlijk van beide net niks. Geen rugzak, geen schoudertas. Wel snel en draagbaar, dat dan weer wel. Het is geen slechte tas hoor, maar zoals ik al aangaf, ik wil graag de keuze hebben als ik op stap ga.catchingfire schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:20:
[...]
Welke Slingshot had je en waarom ergerde je je er zo aan?
Ik heb een bens pizza large. Ik kan erin kwijt een 350d met een gemonteerde Sigma 17-70. Daarnaast past nog een zonnekap en eventueel een flitser. (max 430ex) Voorop heb je nog een klein vakje waar geheugenkaartjes inpassen. Ik heb er bijvoorbeeld mijn handleiding in zitten. Verder kan je hem dichtmaken door middel van klitteband en/of een klik-sluiting. Als je de sluiting wat aanpast zou je er eventueel nog een slotje aan kunnen zetten. Ik vind het een prima tas. Erg compact en alles dat ik mee wil nemen past erin.kevertje1977 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:30:
Ik hoop over 2 weken mijn bestelde D50 met 18-200 Nikon lens te krijgen.
thanks
Houdt er wel rekening mee dat een D50 een slag groter is. Bij mn 350d past eigenlijk alles als gegoten.
[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 14-06-2006 09:39 ]
Ziet er wel goed uit die tas, misschien even checken in de winkel hoe die is? Is bij tassen altijd verstandig..Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:34:
Heeft iemand ervaringen of meer informatie van deze tas :
[afbeelding]
Het is een National Geographic Shoulder Case
en is bij foto konijnenberg te krijgen voor 138 euro alleen is er weinig informatie beschikbaar
dit zou erin moeten komen :
- eos 20D + Grip
- eos 30 + Grip
- Canon 80-200 mm 2.8
- Canon 50 mm1.4
- Canon 28-80
- Sigma 15-30
- 550EX & 580EX
- klein spul
|>
Ruimte voor mijn iBookje, 350D + kitlens + tamron 24-70 + zonnekap + extra zooi.
Het enige waar ik niet helemaal kapot van ben is dat de cam net niet plat gelegd kan worden maar een theedoekje onder de cam zodat deze iets hoger kwam te liggen heeft dat probleem ook meteen weer opgelost.
Verwijderd
Ja hoe ga ik dat uitleggenMartijnGizmo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:53:
Hoe bedoel je, niet plat gelegd?
Ik bedoel dat de cam niet in de tas past zoals je hem op tafel zou leggen, als ik hem zonder doek in de tas leg klemt de cam halverwege en raakt ie de bodem niet (of ik moet hem er tussen gaan drukken), andere oplossing is de cam met zijn display naar beneden leggen maar daar ben ik niet zo kapot van..... vraag me niet waarom.
Doekje onder de cam en de cam komt dus iets omhoog te liggen met als gevolg dat ie aan alle kanten contact heeft met de tas, vind ik een fijn idee en hij pakt zo ook in 1 keer lekker makkelijk.
Overigens heeft de formal lounge wel een hoog draag comfort, ik kan gerust een dag rond lopen met cam+ laptop zonder last te krijgen van mijn schouders, dat was bij mijn oude samsonite wel anders.
Verwijderd
Fotokonijnenberg heeft tegenwoordig ook een winkel in Turnhout...Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:56:
het jammere is dat die National geographic tas in "den ham" ligt bij fotokonijnenberg... dat is voor mij niet echt in de buurt helaas. Als iemand er toch naartoe gaat ... maak er even paar foto'tjes van
Foto Konijnenberg filiaal Turnhout/Belgie
Vestigingsadres Belgie:
Foto Konijnenberg bvba
Everdongenlaan 15
Unit 7
2300 Turnhout
Belgium
Tel: (0032) (14) 408210
Fax: (0032) (14) 408219
E-mail info@foto-konijnenberg.be
verkoop@foto-konijnenberg.be
Verwijderd
Das inderdaad ook een optie, na net even gepast te hebben zelfs een betere dan ik nu had dus hij ligt nu op zijn kant.MartijnGizmo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:18:
En de camera een kwartslag draaien? Ik leg m'n camera tegenwoordig ook met het 'handvat' omhoog in m'n tas, past beter en pakt makkelijker.
Tipje: neem er een dag vrij voor en ga er op je gemak naartoe. In het weekend (dus op zaterdag) is het er vaak stuiterdruk.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:20:
Belgie ...NOG verder aangezien ik in amsterdam woon hahahaha, maargoed misschien toch maar eens konijnenberg een bezoekje brengen in een niet gevuld weekend
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ik weet dat deze camera niet de kleinste is, maar de tassen lijken me wel erg groot. Is er niet een tas die wat kleiner van formaat is. De camera, en eventueel een extra accu moet erin passen. Ruimte voor lenzen etc is niet nodig
Google levert de Lowepro Rezo TLZ10 en Kiesel DC130 op. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Er zijn tassen van Panasonic, maar voor zover ik heb gezien niet in EU beschikbaar (stond op vs site)
Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Rooster op 14-06-2006 20:56 ]
Bij de FZ20 zat zo'n filterhouder met zonnekap enzo. Als je die erop wilt laten is mijn vaders tas zoieso te klein

en mijn Computrekker AW PLUS past het alleen als ik het zo erin stop:

Wat er allemaal inzit? Te veel
De computrekker is alleen als ik alles of vrijwel alles wil meenemen. De minitrekker neem ik meestal mee op pad..
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Heb altijd het idee dat ik meer stof op m'n sensor zal krijgen als ik de camera met het scherm naar beneden in de tas doe..
Voordeel van dit alles is wel dat ik er een stuk meer ruimte door bespaar.
Nou ben ik nogal erg uit de kluiten gewassen in alle richtingen, en op de maximale grootte heb ik net even wat speling. Doodzonde als het te klein was geweest, maar het kan nét. Maar goed, dat is mijn probleem en is van toepassing op net 1 promille van de mensen die op straat rondlopen denk ik.
Als je nog eens kijkt naar de foto's hierboven, zie je dat dat ook het geval is zodra je de rugzak op hebt.gium schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:29:
Ik zit altijd met de psychologische gedachte dat de camera het liefst met het scherm naar boven de tas in moet. Dan vallen tijdens het lopen ook eventuele stofjes van de sensor.
Heb altijd het idee dat ik meer stof op m'n sensor zal krijgen als ik de camera met het scherm naar beneden in de tas doe..
Los daarvan vind ik het BS, waar moet dat stof heen als het van de sensor af valt? Blijft dan nog steeds in het spiegelhuis.
Wat voor lens heb je het over? Zelfs met de kitlens kan je het makkelijk aan. En die schotjes moet je niet onderschatten hoor, erg stevigjustawitte schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:36:
Zit idd wel wat in. Maar ben je niet bang dat je je lens oid beschadigt omdat het gewicht daar toch voor het grootste deel op steunt.
Voordeel van dit alles is wel dat ik er een stuk meer ruimte door bespaar.
En stof: dat kan eruit bij de volgende lenswissel. Rear-element schoonmaken is makkelijker dan sensor
[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 16-06-2006 09:20 ]
Verwijderd
Zie hier (click voor groter plaatje)

n.b. Dit was de eerste indeling. Nu laat ik het "voor-midden" vak leeg, en leg mijn camera dwars ten opzichte van dit plaatje. (Eventueel gaat er dan bijvoorbeeld een baterij of dergelijke kleine zooi in het middenvoorvak.
Het tussenschot tussen voor en achter is namelijk lager, waardoor de camera iets lager ligt en de tas daardoor net iets beter dichtgaat. Verder pakt het veel makkelijker.
n.b.2. het "handvat"steekt nu dus over het middenvoor vak. Volgens mij staat de lens precies niet op de bodem van de tas, dus daar maak ik me verder niet druk om. (Sigma 28-105)
In mijn Cullman Faro photo (schoudertas) ligt de camera horizontaal. Die tas was bedoeld om alles in mee te nemen (dus ook mijn F60 zonder lens), maar dat past niet meer. Te veel glas bijgekocht ben ik bang.
Ik heb het over een sigma 70-300. Die past namelijk icm met de cam net staant in de tas. Maar als ik het zo lees, dan denkik toch dat ik hem op die manier in m'n tas ga proppen.MBV schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:19:
[...]
Wat voor lens heb je het over? Zelfs met de kitlens kan je het makkelijk aan. En die schotjes moet je niet onderschatten hoor, erg stevig
En stof: dat kan eruit bij de volgende lenswissel. Rear-element schoonmaken is makkelijker dan sensor
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet welke Sigma 70-300 je hebt, maar mijn APO / Macro voelt toch zeer degelijk aan, dus op zich durf ik die best op mijn camera te laten zitten en die dan op deze manier te vervoeren, maar tja, zoals gezegd... het past niet.
Op het plaatje zie je ook dat er linksboven een 70-300 (niet de APO overigens) zit, maar die is dus veels te lang, om de camera er op te laten zitten. Dat is de enige lens die daar ook op de bodem staat. De andere zitten allemaal halverwege de vakjes geklemd.
Maar nu ben ik op zoek naar een soort van paraattas. Eigenlijk wil ik zo'n Canon hardcase, waar m'n 300D + grip en minimaal een 50mm 1.8 op kan, maar het liefst moet ook de 17-40 erop kunnen blijven in de hardcase. Ik kan alleen met geen enkele mogelijkheid ontdekken welke hardcase (if any) daarvoor geschikt is, en er zijn er nogal wat. Sites als konijnenberg linken gewoon door naar de Canon site en die is nou ook niet verschrikkelijk informatief.
Iemand ervaring met deze hardcases?

paraattas geeft eigenlijk maar heel weinig bescherming. Als het meer dan een kras zou zijn geweest zonder paraattas, is het net zo goed schade met paraattas. Ik had ook zo'n tas op mijn Minolta 3000i, bij mijn 505si heb ik hem niet meer gekocht.
Dat begrijp ik, maar ik heb voor/van m'n werk een goede HP laptop tas, die in principe voldoende bescherming bied, maar in m'n tas zitten spulletjes die kunnen krassen en stoten. Daar hoeft het dus alleen maar tegen te beschermen. Het gaat er dus om dat ik m'n camera gewoon in m'n rugtas wil kunnen gooien zonder bang te zijn voor beschadigingen ed.MBV schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:16:
paraattas geeft eigenlijk maar heel weinig bescherming. Als het meer dan een kras zou zijn geweest zonder paraattas, is het net zo goed schade met paraattas. Ik had ook zo'n tas op mijn Minolta 3000i, bij mijn 505si heb ik hem niet meer gekocht.
Verwijderd
Ik ben een tijdje geleden bij de mediamarkt geweest om eens wat tassen te passen. Uiteindelijk ben ik met de Vanguard Peking 10 (dacht ik) naar huis gegaan. Daar past de FZ7 prima in. Zitten ook nog vakjes voor geheugen en accu in.Dutch-Hane schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:39:
Binnenkort wil ik een tas kopen voor m'n gloednieuwe Panasonic DMC-FZ7. Op sites waar hij te koop is staan onder andere de Lowepro Rezo 120 AW en de Samsonite trekking DF en DV.
Ik weet dat deze camera niet de kleinste is, maar de tassen lijken me wel erg groot. Is er niet een tas die wat kleiner van formaat is. De camera, en eventueel een extra accu moet erin passen. Ruimte voor lenzen etc is niet nodig![]()
Google levert de Lowepro Rezo TLZ10 en Kiesel DC130 op. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Er zijn tassen van Panasonic, maar voor zover ik heb gezien niet in EU beschikbaar (stond op vs site)
Alvast bedankt!
Dank je wel voor de reactie, ik ben vorig weekend ook naar de Mediamarkt (R'dam centrum) geweest om te voelen hoe de FZ7 in de hand ligt. Het viel me idd op dat er nogal wat tassen waren. Nu ga ik zeker dit weekend terug, de camera moet vandaag binnenkomenpeetman schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Ik ben een tijdje geleden bij de mediamarkt geweest om eens wat tassen te passen. Uiteindelijk ben ik met de Vanguard Peking 10 (dacht ik) naar huis gegaan. Daar past de FZ7 prima in. Zitten ook nog vakjes voor geheugen en accu in.
Link

Vanaf donderdag 29-06 @ lidl €29,95
http://www.lidl.nl/nl/hom.../c.o.20060629.p.Cameratas
Afm.: 27 x 35 x 13,5 cm.
Geen lowepro natuurlijk maar in elk geval niet duur.
BTW ook statief en fotoalbums inde aanbieding
Edit: hmmm, seconden te laat.
[ Voor 20% gewijzigd door bombadil op 22-06-2006 13:20 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Hmm, binnen 16 minuten op en neer naar de Lidl en dan ook al tijd gehad hebben om em uit te proberen?S1W schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:26:
Iemand al ervaring met een Lidl fototas?
Kan niet, hij is er pas volgende week, dan sta je wel ff te wachtenVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:19:
[...]
Hmm, binnen 16 minuten op en neer naar de Lidl en dan ook al tijd gehad hebben om em uit te proberen?
Ik bedoelde misschien dat iemand al eerder eens een fototas bij de Lidl gekocht heeft...
Verwijderd
Zoals met alles is het alle waar naar zijn geld. Een fototas gaat in ieder distributiekanaal gewoon over de kop (qua prijs dan), dus is het bij uitstek een marge-artikel. Lidl kiest gewoon voor een retegoedkope leverancier en legt er een iets lagere marge op. An sich zal het geen slechte tas zijn. Waarschijnlijk gewoon gelijkwaardig met ieder ander budget merk fototas. De vraag is alleen of een dure reflexcamera niet een betere bescherming waard is? Je koopt een camera van honderden euro's en gaat vervolgens een paar tientjes besparen op een fototas, waardoor de kans op beschadigingen aan het toestel toeneemt.
Verwijderd
Wat kost je uitrusting? Een tas biedt ook bescherming, en het is fijn te weten dat een rits goed waterdicht is afgewerkt als je een keer onverwacht in de regen loopt. Verder is draacomfort ook heel wat.MBV schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:03:
ik heb net een mooie tas van Lowepro voor dagelijks gebruik gekocht, maar er zijn situaties waar een rugzak handiger is (stel je voor dat ik iets meer mee wil nemen ofzo). Dan zou zo'n ding voor een enkele keer best handig kunnen zijn, toch?
Stel je koopt een Lowepro tas van 180 euro. Die tas gaat zeker 15 jaar mee, zeker als je hem maar een paar keer per jaar gebruikt. De kosten zijn dan aardig te verwaarlozen. Een camera vol met water, of een lens die kapot is omdat de zijkant van de tas wel erg dun is, tja.
Ik zie dat de flitser die je hebt al meer kost dan een hele dure tas. Een Lowepro Minitrekker AW moet je ergens met een actie wel voor 140 euro kunnen kopen.
Edit: Ik zie net dat een Minitrekker AW nog maar 139 is bij KE. Dan moet me een actie 100 euro haalbaar zijn. Ik zou dan niet gaan bezuinigen. Als we het nu over een Billingham zouden hebben...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 22:08 ]
Verwijderd
Precies, ik heb m'n spullen normaal in een Nova 5 zitten omdat ik er dan snel bij kan. Maar voor vakantie/wandeltochten is een rugzak gewoon lekker.MBV schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:03:
ik heb net een mooie tas van Lowepro voor dagelijks gebruik gekocht, maar er zijn situaties waar een rugzak handiger is (stel je voor dat ik iets meer mee wil nemen ofzo). Dan zou zo'n ding voor een enkele keer best handig kunnen zijn, toch?
Dus ik denk dat ik volgende week ook maar even een bezoekje breng aan de plaatselijke Lidl
En als alles er in past en het ziet er een beetje degelijk uit laat ik hem niet liggen voor 3 tientjes.
Hij zegt ook "voor een enkele keer" en dat zeg ik ook. Als ik van plan ben om een tas echt veel te gebruiken dan haal ik wel een goeie, voor af en toe een wandeling kan zo'n tas ook best.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:01:
Wat kost je uitrusting? Een tas biedt ook bescherming, en het is fijn te weten dat een rits goed waterdicht is afgewerkt als je een keer onverwacht in de regen loopt. Verder is draacomfort ook heel wat. [...]
Ander pluspunt: hij ziet er niet uit als een lowepro of crumpler die bij het dievengilde allemaal wel bekend zijn
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 22:21 ]
Als jij een geldboom in mijn achtertuin zet, koop ik er een tas van.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:01:
[...]
Wat kost je uitrusting? Een tas biedt ook bescherming, en het is fijn te weten dat een rits goed waterdicht is afgewerkt als je een keer onverwacht in de regen loopt. Verder is draacomfort ook heel wat.
Stel je koopt een Lowepro tas van 180 euro. Die tas gaat zeker 15 jaar mee, zeker als je hem maar een paar keer per jaar gebruikt. De kosten zijn dan aardig te verwaarlozen. Een camera vol met water, of een lens die kapot is omdat de zijkant van de tas wel erg dun is, tja.
Ik zie dat de flitser die je hebt al meer kost dan een hele dure tas. Een Lowepro Minitrekker AW moet je ergens met een actie wel voor 140 euro kunnen kopen.
Edit: Ik zie net dat een Minitrekker AW nog maar 139 is bij KE. Dan moet me een actie 100 euro haalbaar zijn. Ik zou dan niet gaan bezuinigen. Als we het nu over een Billingham zouden hebben...
[fout] Mijn camera en flitser zijn verzekerd, ik maak me meer zorgen om die 50mm en 70-210 :+[/heel erg fout]
Voor €100 heb je vast wel een goede rugzak, met meer draagcomfort dan deze. Nou én? Voor die 3x per jaar dat ik ermee loop interesseert me dat weinig. Ook vergeet je dat die regenhoes van mijn Lowepro Slingshot 200 AW er vast wel overheen kan
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 22-06-2006 22:18 ]
Verwijderd
Die zit er dus al bij.MBV schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:17:
Ook vergeet je dat die regenhoes van mijn Lowepro Slingshot 200 AW er vast wel overheen kan
Perfect om uw camera en accessoires te beschermen!
* Zeer licht en compact
* Flexibel in te delen interieur door de verplaatsbare wanden met klittenbandbevestiging
* Met handgreep en afaneembare/verstelbare schouderriem
* Zacht gevoerde wanden
* Incl. regenhoes
* Afm.: 27 x 35 x 13,5 cm.
* Materiaal: nylon en pvc
* Kleur: blauw of grijs
Verwijderd
Je kunt toch wat uit het schip met geld halenMBV schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:17:
[...]
Als jij een geldboom in mijn achtertuin zet, koop ik er een tas van.
[fout] Mijn camera en flitser zijn verzekerd, ik maak me meer zorgen om die 50mm en 70-210 :+[/heel erg fout]
Ik hoor het graag van degene die hem koopt of ik ongelijk heb.
Verwijderd
Het is maar net of het dat prijsverschil wel waard is. Je kan wel zeggen "Joh, wat is nou die 100 euro?" maar is wel wéér 100 euro, als je zo bij al je accessoires gaat denken dan is je schip met geld zo leeg.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:24:
[...]
Je kunt toch wat uit het schip met geld halenSerieus waar hebben we het over. De tas van de Lidl is 30 euro. Voor nog geen 100 euro meer heb je een echt goede tas. De tas van de Lidl is nog kleiner ook. 27 x 35 x 13,5 cm. tegen 30.5 b x 32 d x 40.5 h cm. Met name die 5,5 centimeter in de hoogte ga je merken. De tas komt net boven de helft van je rug te zitten (bij 187 cm lengte) waardoor deze oncomfortabel te dragen is. Dat heeft de Lowepro namelijk al een beetje, dus een nog kortere tas zal dat ook hebben.

Verwijderd
Zo kun je het inderdaad zien. Ik zie een tas niet als accessoire. De minimale uitrusting die je nodig hebt is een camera, een 35mm of 50 mm lens en een tas om het geheel op te bergen. Al het andere is overbodig en indien toch aangeschaft een accessoire. Zoals gezegd, ik hoor het graag als je hem hebt of niet. Wat foto's van het interieur zou ook mooi zijn.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:37:
[...]
Het is maar net of het dat prijsverschil wel waard is. Je kan wel zeggen "Joh, wat is nou die 100 euro?" maar is wel wéér 100 euro, als je zo bij al je accessoires gaat denken dan is je schip met geld zo leeg.
Verwend nestVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:24:
[...]
Je kunt toch wat uit het schip met geld halenSerieus waar hebben we het over. De tas van de Lidl is 30 euro. Voor nog geen 100 euro meer heb je een echt goede tas. De tas van de Lidl is nog kleiner ook. 27 x 35 x 13,5 cm. tegen 30.5 b x 32 d x 40.5 h cm. Met name die 5,5 centimeter in de hoogte ga je merken. De tas komt net boven de helft van je rug te zitten (bij 187 cm lengte) waardoor deze oncomfortabel te dragen is. Dat heeft de Lowepro namelijk al een beetje, dus een nog kortere tas zal dat ook hebben.

Verwijderd
Nou, dat valt wel mee hoor. Ik moet er ook hard voor werken. Daarom geef ik het liever een keer goed uit dan dat ik tot de conclusie moet komen dat ik iets goedkooops heb gekocht wat uiteindelijk niet bevalt.MBV schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:58:
[...]
Verwend nestVeel mensen moeten daar nog steeds een uur of 10 voor werken hoor, en als je studeert betekent dat dus 1/4 ofzo van wat je kan werken...
Voor dagelijks gebruik heb ik een Minolta XD7 met een 50 mm/1.7. Voor het mooie werk een Minolta Autocord. De meest recente camera is ongeveer 25 jaar oud, dus met het verwende valt het wel mee. Ik wil het wel graag goed kunnen vervoeren, dus op de tassen wordt niet bespaard.
Aan je gear te zien, koop jij het trouwens ook niet moeilijk zo te zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 07:56 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ja de laatste post voegde niet echt iets toe. Die daarvoor denk ik wel. Ben nog wel steeds benieuwd naar wat foto's.Arfman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:03:
Voordat het echt vervelend word, lijkt het mij verstandig om te kappen met deze discussie. Als mensen geen geld willen uitgeven voor een goede tas, moeten ze dat zelf weten. Dat dat misschien niet verstandig is, is ook al een paar keer gezegd. We gaan nu de fase in dat we in herhaling gaan vallen, dat heeft niet zoveel nut. En als ik het goed begrijp is de gear van MBV vooral opgebouwd toen hij nog thuis woonde, net zoals mijn gear.
Heb mn camera nu in een veel slechtere tas zitten (gewoon los) dus het kan alleen maar beter zijn.

Verwijderd
Het slingshot principe vind ik echt superhandig, je hebt snel je camera vast zonder dat er iets uitvalt. Hij zit heel confortabel, kortom een super tas!
Geloof me, het kwaliteitsverschil tussen een Lowepro tas of een goedkoop Lidl/Konijnenberg tasje merk je echt wel hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:49:
Een goedkope tas van de Lidl of een lowepro van 80 euro...ze komen allemaal uit China...gaan net zo lang mee waarschijnlijk, alleen lowepro legt hogere winsten op hun tassen, ik zal niet gek opkijken als een Lidl tas van 30 euro uit dezelfde fabriek komt als die dure lowepro....merken zeggen mij niet zo veel hoor, zeker omdat alles uit china komt. Je moet net mazzel hebben ermee of hij goed is.

Speciaal gemaakt voor mijn camera, niet te groot (geen afneembare lenzen beschikbaar), genoeg ruimte voor camera, batterijen, memorykaartjes. Ideaal voor mij dus. En hij is nog behoorlijk stevig ook.
Ik stop hem er zelf ingeklapt in: een van de 'achterste' vakjes, en dan met de kop naar de 'buitenkant' toe, past netden 150 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:38:
Zonet Lowepro Slingshot 200 gaan halen. Niet al te grote tas, maar mijn gerief past er ruim in (D50 met 18-200, SB-800, filters, kaartjes, en wat kleine rommel). Ik moet wel zeggen dat de SB-800 maar nipt past, hij zit een beetje schuin dus het gaat nog.
Het slingshot principe vind ik echt superhandig, je hebt snel je camera vast zonder dat er iets uitvalt. Hij zit heel confortabel, kortom een super tas!
Jij hebt denk ik nog flink wat ruimte over, bij mij zit hij al wel weer vol

Even wat vragen die ik graag wil weten:
past er in:
D50
18-125 sigma
70-300 sigma apo macro
klein grut
dit zal vast wel passen, maar kan ik bijvoorbeeld mijn 70-300 lens erop laten zitten? dat zou ik wel heel fijn vinden namelijk
edit:

als ik die verrekijker hier eruit haal en het schotje weg haal, past de D50 dan met de 70-300 lens?...die sigma 18-125 past makkelijk zie ik nu (in een vakje ernaast)
past het misschien ook in de slingshot 100 aw, zoveel spullen heb ik nog niet en deze is wat goedkoper?
[ Voor 42% gewijzigd door Nomad op 24-06-2006 21:01 ]
Verwijderd
Wederom dreig je te bezuinigen op verkeerde dingen
Die 70-300 is niet bepaald een compact zoom lensjeSLR with attached compact zoom lens
Ik kan eventueel nog wel een foto plaatsen als je het zou willen.
[ Voor 7% gewijzigd door Justawitte op 24-06-2006 21:28 ]
De nova 4 zal nog wel m'n main tas blijven, ik wil gewoon niet alles meeslepen als ik weet dat ik het grootste gedeelte op dat moment niet nodig ga hebben.
Ik ben al even naar konijnenberg gegaan en een beetje gaan passen, hieruit vond ik dat de phototrekker classic aan mijn eisen voldoet. Alleen nu wil ik nog even verder kijken naar bijvoorbeeld de tamrac expedition 7 of een crumpler karachi outpost The Whickey And Cox (wat een idiote site btw) of anderen die hierop lijken (tips welkom!).
Nou vind ik passen wel even een pré, weet iemand in omgeving Kampen/Zwolle een winkel die meerdere merken fototassen in voorraad heeft om te proberen?
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 24-06-2006 21:40 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nee ben zeker niet aan het crossposten, maar heb gewoon teveel wensen met een te klein budget, waardoor ik wel even goed mijn opties bekijk. Ik denk ook dat ik de grotere versie van de slingshot moet nemen, ook voor toekomstige lenzen.
@justawitte
Als je een foto zou willen laten zien van hoe jij het hebt zou ik dat wel fijn vinden. Heb niet zoveel spullen als jij, maar het geeft wel een idee, zeker met de sigma 70-300 lens.
Slingshot ziet er wel mooi uit qua tas, vooral niet als een fototas, wat me wel kan bekoren
trouwens: i do love GoT..het is zo fijn om iedereen zijn mening te horen en zelf te helpen waar dat kan. Het geeft wel een gevoel van community. Zeker wanneer je hier wat langer zit (here to stay). Eerstvolgende foto meetings ga ik me ook zeker aanmelden, mits ik kan natuurlijk
[ Voor 21% gewijzigd door Nomad op 24-06-2006 21:58 ]
Verwijderd
Dit past er in:
- Canon 30D + 17-40mm + EW-83DII zonnekap
- 70-200 f/4 (f/2.8 past ook prima maar is mij te zwaar) + bijbehorende zonnekap omgekeerd gedraaid
- 430EX + omnibounce
- 50mm f/1.8 (waar past die niet in
- Etuitje met geheugenkaartjes (zat bij de tas)
Ik heb voor de tas € 140 maar hij is vast elders goedkoper te krijgen. Ik moest hem alleen in één middag hebben

Dan is er nog ruimte vrij voor blazertjes, doekjes, evt. flesje drinken, e.d. Het all-weather omhulsel heb ik op het strand met plezier gebruikt.
Hoop dat iemand er wat aan heeft; de grootte van mijn gear komt redelijk overeen met de gemiddelde bezoeker hier.
nomad85 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:57:
@justawitte
Als je een foto zou willen laten zien van hoe jij het hebt zou ik dat wel fijn vinden. Heb niet zoveel spullen als jij, maar het geeft wel een idee, zeker met de sigma 70-300 lens.

Dit is de tas zoals je hem opendoet. De camera is dus eigenlijk ietsje hoger als handig zou wezen. Maar dat komt dus door de 70-300. Blauwe randje bovenaan is ervoor om het water niet meteen in je tas te laten lopen.
DEze foto geeft het beter weer hoe hoog de camera komt.

Dit zit er allemaal in de tas: 10d, sigma 70-300, sigma 18-50, raynox dcr-250 en de zonnekap daarvan. Flesje water en een batterij. In het voovakje zitten nog 2x 4 batterijen in een bakje, en wat papieren. Flesje water kan je ook weglaten, dan past er nog makkelijk een compact camera in, of de batterijlader, of een extra lens.

Je tas ziet er prima uit en vooral: hij ziet er niet uit als een fototas vind ik.
Zoek denk ik toch een rugtasmodel als de slingshot, want heuptas heb ik nu (vanquard tas), waar alles wel inpast opzich, maar waar de camera met 70-300 gemonteerd niet in past. Dat past bij jou dus wel....ik weet het nog niet...wat kostte jou tas ongeveer?
Hier gekocht btw. Succes met je keuze.
Al mijn zooi past er makkelijk in, dus dat mag geen probleem zijn.nomad85 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:54:
die Lowepro Slingshot 200 lijkt me wel wat eigenlijk.
Even wat vragen die ik graag wil weten:
past er in:
D50
18-125 sigma
70-300 sigma apo macro
klein grut
20cm past erin zonder proppen (D70 + 70-210). 1cm extra zou wel kunnen, in noodgevallen.dit zal vast wel passen, maar kan ik bijvoorbeeld mijn 70-300 lens erop laten zitten? dat zou ik wel heel fijn vinden namelijk
Ik wil best een foto maken van mijn gear erin, je ziet dan alleen geen steek. Cam+willekeurige lens opzij erin, flitser naar de andere kant, en overige lenzen willekeurig erin. Geen probleem dus
Probleem is wel dat ik geen ritsvakje heb om wat reserve-penlites in te stoppen. Dat vakje voorop is een stuk kleiner dan dat van de Nova2 AW
dan past de D50 +70-300 ook net denk ik, die zit op 20 cm en een beetje ...dus erg makkelijk gaat het nou ook weer nietMBV schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:46:
[...]
Al mijn zooi past er makkelijk in, dus dat mag geen probleem zijn.
[...]
20cm past erin zonder proppen (D70 + 70-210). 1cm extra zou wel kunnen, in noodgevallen.
Ik wil best een foto maken van mijn gear erin, je ziet dan alleen geen steek. Cam+willekeurige lens opzij erin, flitser naar de andere kant, en overige lenzen willekeurig erin. Geen probleem dus
Probleem is wel dat ik geen ritsvakje heb om wat reserve-penlites in te stoppen. Dat vakje voorop is een stuk kleiner dan dat van de Nova2 AW
Ik wil wel een foto zien opzich van hoe het er allemaal in zit
Verder kan ik je maar 1 tip geven: neem je zooi mee, en ga passen! Dan weet je direct of de tas lekker zit enzo.
[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 26-06-2006 17:38 ]
edit:
Oke genoeg winkels die in principe lowepro spul verkoopt (10 winkels ofzo alleen in groningen al), binnenkort even langsgaan en kijken of ze de 200 slingshot ook hebben
[ Voor 29% gewijzigd door Nomad op 26-06-2006 20:21 ]
Waarom wil ik een nieuwe?
Heb nu een Lowepro mini trekker classic. Hij is van binnen te klein, de tussenschotten vind ik iets te slap, mijn laptop past er niet in en al het gewicht rust op mijn schouders.
Wat moet er in mijn nieuwe tas passen?
Twee bodies (al dan niet met grip)
Canon 17-40 4L
Canon 50 1.8
Canon 80-200 2.8L
Twee flitsers
Reflectiescherm (is opgevouwen een schijf met een diameter van 30cm en een dikte van 3 cm).
14 inch widescreenlaptop
Los spul: 12 penlites, accu's, geheugenkaartjes, kabel, oplader laptop, flesje drinken, bammetjes etc.
Verder moet de tas beschikken over stevige heupbanden, voor als ik eens een stuk moet lopen. De meeste rugzakken hebben lullige straps die over je borst en buik gaan, maar ze voorkomen alleen dat je tas erg schommelt, gewicht vangen ze niet op.
In mijn zoektocht hebben de volgende tassen de revue gepasserd:
Lowepro Computrekker AW -> redelijk mooie maat, maar valt af door het ontbreken van degelijke heupbanden.
Lowepro Computrekker AW plus -> te groot, wel goede heupbanden
Crumpler Brians Hottub -> te groot, standaard geen heupbanden, wel heupbanden als accessoire. Betwijfel of hij nog mee mag als handbagage in het vliegtuig?
Heb de perfecte tas nog niet gevonden dus..
Iemand suggesties?
[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 27-06-2006 23:35 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Crumpler Karachi Outpost? Wel alleen in het buitenland (USA, Australië, Canada) te bestellen. Deze heeft standaard een heupband:Gizz schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:32:
* Gizz is weer eens opzoek naar een nieuwe tas
Crumpler Brians Hottub -> te groot, standaard geen heupbanden, wel heupbanden als accessoire. Betwijfel of hij nog mee mag als handbagage in het vliegtuig?
Heb de perfecte tas nog niet gevonden dus..
Iemand suggesties?

Ik denk dat je je rommel er net inkrijgt. De tas is namelijk net iets kleiner dan de Hottub.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Volgens mij was de computrekker niet groter als een minitrekker, heeft alleen extra laptop vak.
Ik heb zelf laatst voor dezelfde keuze gestaan, en ben uiteindelijk toch voor de Computrekker AW Plus gegaan. Inderdaad, dat ding is huge, maar al mijn spul past erin. Alleen dan is hij niet meer te verslepen.
Wat ik er allemaal in kwijt kan:
10D + 30D met grip (de CT+ is hoger als de gewone computrekker/minitrekker), en de volgende berg Sigma EX glas: 50-500, 70-200, 24-70, 20, 10-20,1.4x en 2x extenders, een canon 50mm, Metz 54MZ3 flitser. En een IBM T42 laptop verzuipt in het laptopvak.
De tas voldoet aan de carry-on eisen van de luchtvaart maatschappijen, en is stevig genoeg, zelfs met bovenstaande erin. En de heupband is erg fijn, maar als je hem niet volstopt of maar kort mee gaat lopen, is hij ook te verwijderen.
Grootste nadeel, het "schreeuwt" hier loopt een fotograaf met veel spullen. Maar dat heeft iedere fototas op dit formaat.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Bevalt prima, alles (350D + Grip + 17-40L erop, Sigma APO 70-300, 50/1.8 mkII en 550EX) past er makkelijk in:
klik hier voor 'ne fotoke
\o/
Ik heb een D50 met 70-300 APO óf met een Sigma 18-125 erin zitten. Beide combi's kunnen er gewoon in. De 18-125 kan rechtop in een vak als hij niet aan de camera zit. De 70-300 heb ik in de lengte.nomad85 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:59:
dan past de D50 +70-300 ook net denk ik, die zit op 20 cm en een beetje ...dus erg makkelijk gaat het nou ook weer niet
Ik wil wel een foto zien opzich van hoe het er allemaal in zit..heb je een klein ander cameraatje waar je een foto mee kan maken terwijl je gear in je tas zit?
Nu ik dit zo terug lees komt het onduidelijk over. Zal even kijken of ik vanavond een foto-tje kan posten.
ik begrijp dat je de Slingshot 200 hebt?littlejoannes schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:01:
[...]
Ik heb een D50 met 70-300 APO óf met een Sigma 18-125 erin zitten. Beide combi's kunnen er gewoon in. De 18-125 kan rechtop in een vak als hij niet aan de camera zit. De 70-300 heb ik in de lengte.
Nu ik dit zo terug lees komt het onduidelijk over. Zal even kijken of ik vanavond een foto-tje kan posten.
picture says more then a 1000 words....ik kijk vanavond nog even in dit topic

18-125 past er ruim in en de 70-300 past "op zijn kant er in" met zonnekap omgekeert. Ook ruimte zat voor uitbreiding. Er zit normaal ook nog mijn Vosonic in en wat adapters. Maar na mijn vakantie heb ik 'm even uitgemest.

Zo heb ik 'm meestal. Kan ik de 70-300 meteen uit het vak pakken zonder de hele tas te moeten open te maken. En de 18-125 past er mét zonnekap in. Ook erg makkelijk. (de 70-300 past er niet met zonnekap in btw).
En trouwens, bweik die grijze body, wie doet nu zo iets?
Nou was meer voor de foto (anders zie je die 70-300 niet zitten hè?den 150 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:20:
Ik wou ook al dat linkervak loszetten, omdat de body daar toch niet meer zit. Blijft die een beetje op zijn plaats zitten?
En trouwens, bweik die grijze body, wie doet nu zo iets?
Tja dat laatste punt, daar zal ik maar niet serieus op reageren hè?

Heel erg bedankt. Je hebt dezeflde gear als ik erin wil, dus dit is perfect materiaal voor mij om te beoordelen. Deze tas komt er zeker wel
99 euro bij konijn, ik ga er een nacht over slapen, maar er komen doet die
edit: laatste vraag, past in het non-camera vak een 0.5 liter flesje?...want anders zou die ook wel bij mijn camera spullen passen denk ik, maar das minder handig
edit2: past de D50 er ook met 70-300 lens gemonteerd in de tas?
[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 29-06-2006 10:56 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:14:
[...]
Dus ik denk dat ik volgende week ook maar even een bezoekje breng aan de plaatselijke Lidl
En als alles er in past en het ziet er een beetje degelijk uit laat ik hem niet liggen voor 3 tientjes.
[...]

Zo gezegd, zo gedaan... maar helaas. Ze waren gelukkig voldoende op voorraad, alleen het paste niet echt lekker. De tas is voor mij te klein, zeker i.v.m. m'n 80-200/2.8. Het middelste vak waar die zou moeten komen is eigenlijk te smal en daardoor is er aan de zijkant geen ruimte meer voor de 18-70, 12-24 en Sb-600. Verder vond ik het gedeelte waar de body zit ook iets te krap, grote kans dat je om de haverklap je lcd kapje of eyecup verliest.
Voor iemand met bijvoorbeeld alleen een kitlens en een 70-300 is het wellicht een beste tas, maar voor mij is die toch echt te klein.
En de D50 met de 70-300 eraan past er gewoon in. Alleen wel even de zonnekap andersom op de lens zetten natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Barrycade op 29-06-2006 11:06 ]
Aan de zijkant zit ook nog een houder voor een statief.
Ik heb nu nog alleen een D50 met kitlens, maar binnenkort komt daar de Sigma 70-300 bij, en dan ben ik al vast voorbereid
[ Voor 43% gewijzigd door Elektronicanet op 30-06-2006 00:47 ]
Nederlander in België
neem eens een minder irritante ico

[ Voor 32% gewijzigd door Eusebius op 29-06-2006 17:19 ]
==
hoi
Dit topic is gesloten.