Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

dat is een anti-oxje actie denk :p

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Volgende week krijgt mn geekstar zn final test trouwens, dan komt er een telezoom bij en ga ik eens kijken hoe ik het goed in kan delen. Zowel met alleen 3 of 4 zooms, of ook met de primes erbij en/of flitser :) Ik heb al even aan de zijkant gemeten, en de hoogte en breedte is genoeg bij het lange deel, weliswaar zonder zonnekap maar dat komt wel goed :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
oh, nu zie ik Remy z'n sig en dat verklaart die van Oxi... nevermind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Binnenkort ook eens speuren naar een tasje voor erbij,
wil graag een schoudertas waar een 20D inc 17-85 inpast en liefst nog ruimte voor een flitser of bv een andere lens erbij. gewoon iets om makkelijk rond me te lopen, heb al een rugtas waar alles goed inpast, maar ik heb een hekel aan rugtassen :P

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 00:05

MBV

Nova2 AW? Ik heb er 1 te koop :P Als hij niet langer is dan een D70 met 70-210 schuifzoom erop gaat het prima passen, lijkt me zo :). Dan kan je links en rechts twee iets kortere lenzen, of 1 lens en 1 flitser, erin stoppen :)

En anders heeft crumpler altijd wel iets passends natuurlijk, met waarschijnlijk iets beter draaagcomfort. Maar geen 18% grijskaart regentas erbij :P

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 17-05-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Powermage schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:54:
Binnenkort ook eens speuren naar een tasje voor erbij,
wil graag een schoudertas waar een 20D inc 17-85 inpast en liefst nog ruimte voor een flitser of bv een andere lens erbij. gewoon iets om makkelijk rond me te lopen, heb al een rugtas waar alles goed inpast, maar ik heb een hekel aan rugtassen :P
Crumpler Bens Pizza, heb hem ook en ben er erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al een dikke maand de Tamrac Velocity 9, erg handige tas. Als iemand foto's wil zien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Xander2000 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:53:
[...]
Of de Crumpler Stunner, past voorin een flitser in, één lens op de body, en nog eentje ernaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan?... :P
Altijd handig om foto's te zien van een tas die in gebruik is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Met alle plezier, hier een foto van het onderste deel van een Lowepro Orion AW in gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartware.nl/images/tas01.jpg

Inhoud: een Minolta Dynax 7 met grip en Sigma 28-80 f/2.8, Minolta 5600HS flitser rechts, Sigma 28-300 links, niet zichtbaar een Minolta 70-200 f/4 linksboven en een Minolta 50 f/1,7 met batterijen, diverse doppen, lenspen e.d. rechtsboven.

Buiten beeld nog filters in het binnenvak van het deksel en filmpjes in het buitenvak van het deksel.

Zo krijg ik alles wel redelijk mee :) De rest, waaronder stereo camera en soms een oude Rolleiflex of Autocord gaan in het rugzak gedeelte van de tas.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

@Jiriki: nu alleen nog even je ondertitel updaten ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
nee hoor. hij heeft een Dynax 7, niet de 7D. d'r is een analoge, en een digitale versie van. :P

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik heb nu ook de Lowepro Orion AW gekocht. Als het goed is komt hij over een paar dagen binnen.
Can't wait :Y)

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik ben opzoek naar een nieuwe tas.. heb nu een Lowepro Nova 2 AW maar die gaat binnenkort denk ik te klein worden..
Hebben jullie tips voor me? het liefst heb ik een schouder tas!
Er moet iig het volgende in de tas gaan passen:

Nikon D50 + Nikkor 18-55mm (kitlens)
Nikkor 50mm F1.8
Sigma 70-300 APO DG
Nikon Speedlight SB600

Ik zelf zat te denken aan de Crumpler Stunner, jullie nog andere ideeën misschien?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Wil je per se een schoudertas?
Ik heb een Tamrac velocity 9, en daar gaat alles uit mn sig in, en dan heb ik ook nog ruimte voor een dikke tele en een kleine prime (die er binnenkort komen). Het voordeel ervan is dat je alles op je rug draagt, en er toch makkelijk bij kunt :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
Ik zoek een goede fototas, nu zag ik het merk crumpler, zit daar ook een regenhoes bij? (want lowepro levert die wel)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Mcdeath schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:04:
Ik zoek een goede fototas, nu zag ik het merk crumpler, zit daar ook een regenhoes bij? (want lowepro levert die wel)
Crumplers zijn zowieso al waterdicht. Ik kan uit ervaring medelen dat deze je gear in een stortbui droog houden. Uiteraard wordt het wel wat klam enzo, maar iig niets waar je cam niet tegen kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
cyberrobin schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:41:
Nikon D50 + Nikkor 18-55mm (kitlens)
Nikkor 50mm F1.8
Sigma 70-300 APO DG
Nikon Speedlight SB600

Ik zelf zat te denken aan de Crumpler Stunner, jullie nog andere ideeën misschien?
Je moet er wel rekening mee houden dat die Stunner met bovenstaande gear hélemaal vol zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik gebruik zelf al een flinke tijd een LowePro Nova AW3.
Stevig, genoeg ruimte en compact.
Ziet er wel uit als een camera tas, maar die toeter om je nek valt meer ook :)

De foto spreek voor zich:
De cam ligt met de lens naar beneden in het midden als deze in de tas zit
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/793/lowepronovaaw327gu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor me komende vakantie ben ik op dit moment op zoek naar een tas voor me camera en evt andere dingen (plattegrond etc), heb zowel gekeken voor een "zelfmaaktas" als voor een crumpler lollypop/loyal chap. Aangezien ik op dit moment nog geen plannen heb voor meerdere lenzen, flitsers etc. Op dit moment heb ik die Crumplers alleen nog online gezien, weet iemand misschien een winkel in Rotterdam waar ze die verkopen? Om toch even goed te kijken wat er wel/niet in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
A1ex schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:04:
Voor me komende vakantie ben ik op dit moment op zoek naar een tas voor me camera en evt andere dingen (plattegrond etc), heb zowel gekeken voor een "zelfmaaktas" als voor een crumpler lollypop/loyal chap. Aangezien ik op dit moment nog geen plannen heb voor meerdere lenzen, flitsers etc. Op dit moment heb ik die Crumplers alleen nog online gezien, weet iemand misschien een winkel in Rotterdam waar ze die verkopen? Om toch even goed te kijken wat er wel/niet in past.
Op crumpler.nl staat :

Crumpler Shop Rotterdam
Nieuwe Binnenweg 1\n
3014GA Rotterdam
Netherlands

Tu - Th. 11:00 - 18.00
Fr. 11:00 - 21:00
Sa. 11:00 - 17:00
Su. 13:00 - 17:00

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Hm inderdaad, googlen naar crumpler rotterdam hielp iig niet. Binnenkort maar eens even langsgaan, danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Res-q schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:57:
Wil je per se een schoudertas?
Ik heb een Tamrac velocity 9, en daar gaat alles uit mn sig in, en dan heb ik ook nog ruimte voor een dikke tele en een kleine prime (die er binnenkort komen). Het voordeel ervan is dat je alles op je rug draagt, en er toch makkelijk bij kunt :)
Het liefst wil ik wel een schoudertas ja, vind ik het makkelijkst werken namelijk! ;)
Cyclonist schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:10:
[...]

Je moet er wel rekening mee houden dat die Stunner met bovenstaande gear hélemaal vol zit :)
Hmm.. dan denk ik toch maar voor de Long Schlong gaan? hoef ik net weer een nieuwe tas te kopen als ik ga uitbreiden namelijk .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 2mnd geleden een tas van LowePro aangeschaft, ziet er naar uit dat ik binnenkort een nieuwe mag gaan kopen, hij is nu alweer te klein...

Dat komt vooral door mijn nieuwe zoomlens, dat ding is 17cm lang en past er net in. Ik moet echt gaan lopen proppen om de body + wide lens er nog in te krijgen... En ik wil nog een macrolens + flitser hebben...

DEnk dus zeeer goed na voordat je een tas koopt.. Echt zonde want die lowepro kostte €80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bush: welke tas had je? Je 350D + kitlensje en 70-200 f/4 zijn niet echt groot te noemen namelijk en toch was een tas van €80 te klein?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:17:
Ik heb net 2mnd geleden een tas van LowePro aangeschaft, ziet er naar uit dat ik binnenkort een nieuwe mag gaan kopen, hij is nu alweer te klein...

Dat komt vooral door mijn nieuwe zoomlens, dat ding is 17cm lang en past er net in. Ik moet echt gaan lopen proppen om de body + wide lens er nog in te krijgen... En ik wil nog een macrolens + flitser hebben...

DEnk dus zeeer goed na voordat je een tas koopt.. Echt zonde want die lowepro kostte €80...
Dan nog, ik heb een Crumpler Shrinkle (destijds op de groei gekocht) maar heb een aantal filters aangeschaft waardoor het geheel nu toch net te klein is. Ik heb nu dan ook een Crumpler Karachi Outpost besteld. Het is en blijft lastig inschatten :D

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, echt supergroot is dat objectief ook weer niet, zal even op de bon kijken :)

Het is de LowePro Rezo 170AW, en de prijs was €69,95.
breinonline schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:30:
[...]

Dan nog, ik heb een Crumpler Shrinkle (destijds op de groei gekocht) maar heb een aantal filters aangeschaft waardoor het geheel nu toch net te klein is. Ik heb nu dan ook een Crumpler Karachi Outpost besteld. Het is en blijft lastig inschatten :D
Klopt, vandaar ik nu eentje ga halen waar lekker veel inpast :P Bij cameranu.nl kwam ik uit bij een crumpler met ruimte voor 2 body's, 5 grote objectieven en een paar extra tools. Daar zal ik toch echt niet uit gaan groeien :P

Alleen kom ik hem niet tegen op crumpler.nl : ? wat een enorm vage site trouwens :D, zo te zien is de naam "Long Schlong", cameranu.nl rept over "Loyal Chap"...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 16:49
Ik gebruik momenteel een Tamrac Velocity 9 voor m'n Canon 350D. Hier kan ik dan moeiteloos een van m'n lenzen op zetten, met zonne-kap in "functionele" toestand erop(!), en heb dan nog plek voor minimaal 2 extra lenzen en m'n flitsert.

Echter... ik vind het niet echt lekker werken. Als ik heel m'n kit meesleep vind ik 'm niet prettig op m'n schouder liggen, het voelt niet goed. Ook de camera eruit nemen of een lens wisselen gaat niet zo smooth als gehoopt. Het grote verschil met de Lowepro Slingshot is dat je die van "opzij" opent, en de Tamrac van "boven". Heeft iemand beide tassen wellicht geprobeerd?

(Ik gebruik een Canon 350D + 17-85IS + 70-300IS + Sigma10-20 + 430EX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:30:

Klopt, vandaar ik nu eentje ga halen waar lekker veel inpast :P Bij cameranu.nl kwam ik uit bij een crumpler met ruimte voor 2 body's, 5 grote objectieven en een paar extra tools. Daar zal ik toch echt niet uit gaan groeien :P

Alleen kom ik hem niet tegen op crumpler.nl : ? wat een enorm vage site trouwens :D, zo te zien is de naam "Long Schlong", cameranu.nl rept over "Loyal Chap"...
De Loyal Chap is een slag groter dan de Long Schlong. Mijn advies: naar een crumpler winkel met je hele gear en gaan passen. Ik heb zelf de Loyal Chap, met een D70s +kitlens en sigma 70-200/2.8. Dit paste net niet lekker in de Long Schlong, maar volgens mij is de 70-200/4 van Canon een slag dunner dan de Sigma, dat kan net het verschil maken. Verder zat ruimte voor een flitser en nog een extra lens.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ook hier eens met oxi. Ik doe te lompe dingen met m'n tas om op een eastpack met schuimrubber te kunnen vertrouwen. Stiekem ben ik ook een beetje lomp (iedereen die een keer met me gewerkt heeft zal dat kunnen beamen :P). Een tas moet meer zijn dan het stukje textiel dat de scherven bij elkaar houdt, zegmaar. Ik heb dan weliswaar voor meer dan 200 euro aan tassen bij me als ik aan het werk ben (een Brian's Hot Tub (blij dat ik die nog kon kopen zeg, vind de Outpost maar niks) en een Ben's Pizza XL als 'wandeltas' (fijn! Kan er meer in kwijt dan ik dacht :))) maar dat zijn dan ook dingen waar ik 100% in vertrouw. En de waarde ín de tassen (bodies, lenzen, flitsers, laptop, en alle accessoires) overstijgt natuurlijk de waarde van de tassen zelf énorm. Dan mag zekerheid wat kosten. Crumpler heeft aan mij een tevreden klant, wat dat betreft. Oerdegelijk, voldoende watervast en perfect om lange tijd op de schouders te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

A1ex schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:20:
Hm inderdaad, googlen naar crumpler rotterdam hielp iig niet. Binnenkort maar eens even langsgaan, danku :)
Ik heb in dit forum toch een aantal keer gezegd dat www.photex.nl veel tassen heeft. Volgens mij hanteert die ook lagere prijzen dan op de website van Crumpler, wat zo een paar tientjes kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, maar ligt het aan mij dat ik op die site geen tassen terug kan vinden?

Met vriendelijke groet,

Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nee, die site heeft geen volledig beeld van het assortiment. Loop er eens langs (tussen Oostplein en Blaak), ze hebben best veel liggen. Ook veel 2e hands lenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Xander2000 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:53:
[...]

En welke variant heb je eigenlijk S / M / L / XL?
en wat voor gear heb je erin zitten?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtange
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05-2021
Zijn er hier mensen die toevallig een Delsey Camera tas hebben? Na wat zoeken op internet kwam ik deze namelijk tegen en volgens mij is de prijs wat goedkoper dan een Tamrac en Lowepro tas.
Het gaat hierbij om de volgende tas: http://www.delsey-camerab..._product.php?productid=16
Dit lijkt mij namelijk wel een leuke tas voor een leuke prijs. Die zou rond de 60 euro moeten zijn.

Alleen ben ik nog geen site op internet tegen gekomen die deze tassen verkoopt. Weet iemand misschien waar ze deze tassen verkopen en of de kwaliteit goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
MBV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:15:
[...]
Ik heb in dit forum toch een aantal keer gezegd dat www.photex.nl veel tassen heeft.
Toevallig is dat de 1e keer dat je photex noemt in dit topic. En het wordt waarschijnlijk de long schlong, aangezien de stunner geen "darkroom" gedeelte heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door A1ex op 25-05-2006 00:04 . Reden: zinsopbouw verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een fototas. En ik moet hem binnen een week hebben. Nou is dat niet zo'n probleem, wel dat ik geen tijd heb om naar een winkel te gaan omdat ik middenin eindexamens zit. Bovendien heb ik niks om m'n camera in te doen als ik naar een winkel ga... De tas zal hoogstwaarschijnlijk via internet besteld worden. Ik ga het dus van jullie ervaring hebben :) Ik heb dit topic globaal doorgelezen en wat research gedaan en kom zelf op een LowePro Nova of LowePro Revo uit.

Gear:
- Canon 30D
- 17-40 f/4 (die wil ik het liefst op de camera laten zitten)
- 70-200 f/4
- 50 f/1.8
- 430EX + omnibounce

Eisen:
- Schoudertas
- Prijs < € 50
- Bovenstaande gear moet erin passen maar de tas moet zo klein mogelijk zijn (ik wil het liefst geen ruimte over hebben)

Omdat de hoeveelheid spul (that is, camera + groothoek zoom + tele zoom + prime + flitser) redelijk doorsnee is hier hoop ik op bruikbare tips. Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Mijn tas heeft de regentest doorstaan. Beetje in bos wat liggen te vogelen, maar laatste kwartier (toen ik naar huis liep) moest ik een fikse bui doorstaan.

Buitenkant zeiknat, ik maak tas open: nice and clean, geen druppel :*)

Maar goed, dat zal bij veel tassen wel zo zijn: maar ik was er iig ff blij om :P

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 25-05-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:51:
Ik ben op zoek naar een fototas. En ik moet hem binnen een week hebben. Nou is dat niet zo'n probleem, wel dat ik geen tijd heb om naar een winkel te gaan omdat ik middenin eindexamens zit. Bovendien heb ik niks om m'n camera in te doen als ik naar een winkel ga... De tas zal hoogstwaarschijnlijk via internet besteld worden. Ik ga het dus van jullie ervaring hebben :) Ik heb dit topic globaal doorgelezen en wat research gedaan en kom zelf op een LowePro Nova of LowePro Revo uit.

Gear:
- Canon 30D
- 17-40 f/4 (die wil ik het liefst op de camera laten zitten)
- 70-200 f/4
- 50 f/1.8
- 430EX + omnibounce

Eisen:
- Schoudertas
- Prijs < € 50
- Bovenstaande gear moet erin passen maar de tas moet zo klein mogelijk zijn (ik wil het liefst geen ruimte over hebben)

Omdat de hoeveelheid spul (that is, camera + groothoek zoom + tele zoom + prime + flitser) redelijk doorsnee is hier hoop ik op bruikbare tips. Bedankt.
Ik zou zeker niet zomaar klakkeloos een tas bestellen. Je hebt behoorlijk duur materiaal en ik zou dat zeker niet zomaar in een tas proppen je nog nooit geprobeerd hebt. Ik kan je best een Crumpler aanraden, maar voor onder de 50 euro zal je die niet vinden. Besef wel dat minder dan 50 euro uitgeven niet veel is. Zeker niet in vergelijk met het materiaal wat je er in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt die € 50 grens is niet slim. Laten we er € 80 van maken. Let wel dat het dus geen grote tas is waar het liefst alléén in kan wat er in het lijstje gear staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard2011
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 11:43
Ik heb op dit moment een tamrac pro 9 maar deze begint met een Nikon D2h met standaard 18-70 lens en een D200+grip en telelens aardig krap te worden. Iemand nog tips voor goede tassen schouder of rugzak? of een goede indelining? zodat ik eventueel nog een extra lens kan mee nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

A1ex schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:03:
[...]

Toevallig is dat de 1e keer dat je photex noemt in dit topic. En het wordt waarschijnlijk de long schlong, aangezien de stunner geen "darkroom" gedeelte heeft.
Ik heb een paar keer uitgelegd hoe je er moet komen vanaf Oostplein, vermoed ik. Maar ik kan me vergissen :)

@Negerzoen: Nova 2AW is te klein, misschien dat het in de grotere versies past. Ik kan je al wel vertellen dat zoveel gewicht geen pretje is voor je nek: als ik met mijn D70+kitlens+tele+flitser (tas bomvol) een uur rondloop, dan heb ik last van mijn nek. Die is wel wat gevoelig, maar ter indicatie.
Als je nog gewoon een tas zoekt waar veel zooi in past, zonder er geld aan uit te geven: bij Foka (Rotterdam) hebben ze wat tassen van Minolta liggen, die krijg je voor €10-20 mee. Redelijk solide, kost geen drol, groot zat, maarja, dat logotje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547_open_lrg.jpg

Ik heb vandaag een Tamrac Adventure 7 gekocht, en hier past alles netjes in :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Bob Popcorn schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:58:
[afbeelding]

Ik heb vandaag een Tamrac Adventure 7 gekocht, en hier past alles netjes in :)
Wat is 'alles' bij jou? ;)
Kan je anders misschien wat foto's maken van je tas met je spullen erin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

:*) Inmiddels gevonden voor het volgende:

D70s
Nikkor 18-70mm
Sigma 70-300mm

accu + lader
imagetank (PD-7x)
wat geheugen kaartjes
Ixus 430 met extra accu en lader

+ ruimte om bijv. notitieblok, tijdschrift oid mee te nemen!

de Lowepro CompuDaypack: (ik hem hem wel in een iets ander kleurtje.)

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/CompDay_gray_left_equip_L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Compu_Daypak_cutaway_LA_L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/CompDay_orange_rt_org_L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/CompDay_orange_left_stuff_L.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door ForrestX op 26-05-2006 23:08 . Reden: pic's added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:49:
:*) Inmiddels gevonden voor het volgende:

D70s
Nikkor 18-70mm
Sigma 70-300mm

accu + lader
imagetank (PD-7x)
wat geheugen kaartjes
Ixus 430 met extra accu en lader

+ ruimte om bijv. notitieblok, tijdschrift oid mee te nemen!

de Lowepro CompuDaypack: (ik hem hem wel in een iets ander kleurtje.)

[afbeelding]
Die heb ik 2 weekjes geleden ook gekocht voor mijn schoonvader. Het is een hele mooie tas, maar ik vind hem persoonlijk wel erg groot. Nu vergelijk ik hem met mijn Lowepro Slingshot 200, maar hij is wel aan de grote kant. Het voordeel is wel dat er een mooi vak in zit voor je notebook. Die is perfect beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:05:
[...]

Die heb ik 2 weekjes geleden ook gekocht voor mijn schoonvader. Het is een hele mooie tas, maar ik vind hem persoonlijk wel erg groot. Nu vergelijk ik hem met mijn Lowepro Slingshot 200, maar hij is wel aan de grote kant. Het voordeel is wel dat er een mooi vak in zit voor je notebook. Die is perfect beschermd.
Wel groot idd, maar het ging er bij mij ook om dat ik een echte allround tas had waar je dus ook tijdschriften en bijvoorbeeld een boek in mee kunt nemen...en dat kan bij deze perfect in het lap top gedeelte. Dat gaat bij een Slingshot niet lukken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
cyberrobin schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:04:
[...]
Wat is 'alles' bij jou? ;)
Kan je anders misschien wat foto's maken van je tas met je spullen erin? :)
Ik heb deze Tamrac adventure 7 ooit gehad. Zie voor foto's en meer info: gium in "Centraal fototas topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik blijf twijfelen tussen de veelbesproken Lowepro Minitrekker classic en de All Weather variant ervan.

De AW heeft zo`n ergonomisch gevormde rug en betere schouderbanden maak ik op uit dit topic. Hoe zijn de praktijkervaringen met het dragen van beide tassen? Is het zo dat je met de classic op een zomerse dag één grote natte zweetplek op je rug hebt en met de AW niet of ligt het niet zo zwart wit?

[ Voor 3% gewijzigd door bombadil op 27-05-2006 11:46 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bombadil schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:45:
Ik blijf twijfelen tussen de veelbesproken Lowepro Minitrekker classic en de All Weather variant ervan.

De AW heeft zo`n ergonomisch gevormde rug en betere schouderbanden maak ik op uit dit topic. Hoe zijn de praktijkervaringen met het dragen van beide tassen? Is het zo dat je met de classic op een zomerse dag één grote natte zweetplek op je rug hebt en met de AW niet of ligt het niet zo zwart wit?
Ik heb de MiniTrekker AW, en ben laatst (toen het nog mooi weer was :() een middagje wezen fietsen met mijn gear (D70, 18-70, 50mm, Bigma, SB800), en toen ik weer thuis was had ik een natte rug. Gelukkig beschermt de AW tegen vocht, dus dat scheelt :P
Maar ook met de AW krijg je dus zweetplekken. Moet wel zeggen dat ik geen centje (rug)pijn had van het dragen, het werd natuurlijk wel zwaar na een tijdje, maar dat is logisch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bombadil, Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar ik meen dat bijvoorbeeld Kamera-Express (ja een waardeloze winkel, ik weet het) beide modellen heeft liggen/staan/hangen. Zoals iemand anders ook al opmerkte, als je daar tussen de tassen loopt te struinen, komt niemand je lastig vallen. Dan kan je dus rustig op je gemak eens kijken wat je beter bevalt.

Algemeen gezegd: Ga naar een ouderwetse brick-and-mortar winkel en probeer het eens uit. Bekijk de tassen goed en maak dan je keuze.

Lenzen en camera's, daar kan je veel over lezen en als je jezelf dan kent, kan je soms best een keus maken puur op basis van wat je leest op het net. Een tas moet je uren en uren kunnen dragen en dan moet die dus gewoon bij je lichaam passen.

Het geen het beste past, dat kunnen wij niet voor je beslissen. Dat lijkt me klip en klaar. Zelf zal ik nooit voor een schoudertas kiezen. Ik heb voldoende met mijn laptop rondgelopen om te weten dat ik daarvan last van mijn rug krijg. Ja, maakt niet uit, ook als ik de band over mijn andere schouder leg. Kortom met mijn lichaam/rug, ben ik wel verplicht te kiezen voor een rugtas. De schoudertas is handiger en overzichtelijker en als ik naar één plek ga en daar aan het spelen ga en niet met mijn spullen hoef te lopen, dan gaat die ook mee. Maar bij een wandeling is het echt tijd voor de rugtas. Jammer dan dat ik iets langer bezig ben om mijn lens te wisselen. Zelfs een slingshot is voor mij al een te ongelijke belasting, dus ook die is afgevallen.

Kortom, nee lees boven: Kies op basis van je lichaam en het geen jij nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:00:
Algemeen gezegd: Ga naar een ouderwetse brick-and-mortar winkel en probeer het eens uit. Bekijk de tassen goed en maak dan je keuze.
Ik heb al "gepast" in Rotterdam maar dat is toch wat anders dan een halve dag ermee rondlopen.
Ik weet dat ik mij erger aan natte plekken op de rug maar ook ik wil geen schouder tas (heb al een kleintje). Bovendien ben ik toch een beetje een mooi weer fotograaf.

Beoogde inhoud: 350d+ grip + 18-55, 50 1.8, 28 2.8, 60 2.8 macro, Sigma 70-300 apo, (eventueel 430 ex) + klein spul (batterijen, ab, etc).

[ Voor 22% gewijzigd door bombadil op 27-05-2006 15:39 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Ikzelf heb na lang wikken en wegen de Lowepro CompuTrekker AW aangeschaft.
De gevoerde schouderbanden en achterwand bieden een groot draagcomfort.

Jammer genoeg betekend een rugtas (volgens mij althans) automatisch een natte rug. Dat lost ook een tas van 200 eurotjes niet op.

Ik ben in elk geval zeer tevreden over deze tas, als "rugpatient" kan ik in elk geval toch op pad.

Tasje bevat:

Canon 350d + grip
50 mm 1.8
18-55 mm kitlensje
28-105 mm
70-200/4 L
Lader en kabels
Speedlite 380 ex
Filtertjes, mem kaartjes etc.
Acer Travelmate C110

En zit daarme dan ook behoorlijk vol (nog wel redelijk wat ruimte voor klein grut en flesje drinken).

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een niet zo grote schoudertas voor het volgende:

Canon EOS 350D + kit lens + grip
Canon EF 70-200mm F/4L USM
Canon EF 17-40mm F/4L USM
Canon Speedlite 580EX

Ik heb nu alleen nog de 350D + kit lens, maar de rest komt vrijwel zeker. Ik dacht zelf aan een Lowepro Nova 2 AW en als dat niet past een Crumpler Long Schlong. Weet iemands of dit past? En kan ik in zo'n tas gewoon de kit lens of de 17-40mm op m'n camera houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een Crumpler gaan. Heb sinds een maandje een Geekstar...
Wil niet meer zonder. Heerlijke tas...
Alles past er in, ruimte voor uitbreiding, goed in te delen, draagt prettig, alles snel binnen handbereik en niemand (nou ja, bijna niemand) die ziet dat je met een zak geld rondloopt.
't Kost wat, maar mijn spulletjes zitten dan wel veilig opgeborgen.

Heb overigens nog een Lowepro Nova 3AW en een Lowepro Toploader Zoom2 over.
Maar zal dat even ergens anders posten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:48:

Canon Speedlite 580EX

Ik heb nu alleen nog de 350D + kit lens, maar de rest komt vrijwel zeker. Ik dacht zelf aan een Lowepro Nova 2 AW en als dat niet past een Crumpler Long Schlong. Weet iemands of dit past? En kan ik in zo'n tas gewoon de kit lens of de 17-40mm op m'n camera houden?
Ik heb zelf een Nova 4 AW met ongeveer dezelfde inhoud en ik kan je vertellen, het past, maar zonder veel ruimte over te houden. een nova 2 lijkt me dus ruim te klein.

* Magic is toe aan zijn 4e fototas in 13 maand tijd :X

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 28-05-2006 16:29 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Nova 3? Ik heb namelijk zo'n zelfde soort omvang qua gear en zoek ook een tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 16:49
Nog eens proberen:

Ik gebruik momenteel een Tamrac Velocity 9 voor m'n Canon 350D. Hier kan ik dan moeiteloos een van m'n lenzen op zetten, met zonne-kap in "functionele" toestand erop(!), en heb dan nog plek voor minimaal 2 extra lenzen en m'n flitsert.

Echter... ik vind het niet echt lekker werken. Als ik heel m'n kit meesleep vind ik 'm niet prettig op m'n schouder liggen, het voelt niet goed. Ook de camera eruit nemen of een lens wisselen gaat niet zo smooth als gehoopt. Het grote verschil met de Lowepro Slingshot 100/200 is dat je die van "opzij" opent, en de Tamrac van "boven". Heeft iemand beide tassen wellicht geprobeerd en kan iemand iets adviseren?

(Ik gebruik een Canon 350D + 17-85IS + 70-300IS + Sigma10-20 + 430EX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:05:
En de Nova 3? Ik heb namelijk zo'n zelfde soort omvang qua gear en zoek ook een tas.
Negerzoen, stuur even mailtje naar me.
heb een Nova 3 die ik niet meer gebruik. Proberen is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:48:

Canon Speedlite 580EX

Kijk eens naar een Lowe Stealth Reporter 300 AW of de 200 AW. Ik heb zelf de 300 AW en bovenop zit een rits waardoor ik direct mijn camera (incl. de 85 MM erop) kan pakken zonder de gehele tas te hoeven openen. Zal met de 17-40 ook wel lukken, misschien iets minder makkelijk maar het gaat wel.
De 70-200L 2.8 past er zelfs is. Word dan wel weer erg zwaar op de schouder.
http://www.lowepro.com/Pr...alth_Reporter_300_AW.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik lees in dit topic altijd 2 dingen:

-met een crumpler val je niet op
-ruimte in de fototas voor eten en drinken is handig

Met beide stellingen ben ik het niet eens. Niet dat diefstalgevoeligheid de doorslaggevende factor bij de aanschaf van een tas moet zijn, maar het dievengilde houdt donders goed bij wat de trends zijn onder mensen die dure spullen vervoeren, trust me. Een Crumpler valt ondertussen al net zoveel op als een Lowepro of Tamrac.

En eten en drinken in je tas ? Iedereen moet het zelf weten, maar een plastic flesje drinken "right next" naast m'n D70/Bigma/etc. ? Ik dacht het niet. Boterhammen ? Hmm, lekker, een broodje lens met jam :+

Zomaar 2 tips die ik wilde meegeven, doe ermee wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Een Crumpler val natuurlijk op, maar als je een rugtas hebt van ze dan is het toch wel verdomde moeilijk om er wat uit te jatten als het ding op je rug hang. Dat is met andere merken een stuk makkelijker.
Als je tas een afgesloten ruimte voor drinken of eten heeft is het best wel handig, anders zou ik het risico ook niet willen nemen nee :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:51:
maar een plastic flesje drinken "right next" naast m'n D70/Bigma/etc. ? Ik dacht het niet.
In mijn Nova 5 is altijd één vak gereserveerd voor een flesje water + iets van koek, m'n zonnekappen kunnen om dat flesje heen in dat zelfde vakkie dus dat past heel netjes.

Ik kan het uit veiligheid ook niet doen, maar dan krijg ik dorst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik heb vandaag mijn Tamrac Velocity 9 opnieuw ingedeeld, zodat ik makkelijker overal bij kon, en niet constant met mijn 70-200 erop hoefde te lopen. De nieuwe indeling is als volgt:
[list]
• Linkervak[list]
• Onderin: Sigma EX APO 2.0 teleconverter
• Daar boven: Sigma 70-200 f/2.8
• Rechtervak:[list]
• Nikon SB-800
• Middenvak:
  • Onderin: Tamron 28-75 f/2.8
  • Daar boven: Nikon D50 + grip met Nikkor 18-70 f/3.5-4.5
En dan heb ik nog ruimte voor 2 lenzen, 1 onder de SB-800 in het rechtervak, en 1 tussen de Tamron en mn cam in het middenvak :).

Al met al zeer veel ruimte dus, ik verbaas me er over dat de tas nog niet vol zit :o
Voorin zit nog de acculader, extra batterijen voor de SB-800, en de manuals van de D50 en de SB-800. In de klep heb ik een extra accu, geheugenkaartjes, remote, en een SD-kaartlezertje :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:51:
Ik lees in dit topic altijd 2 dingen:

-met een crumpler val je niet op
liever: je kan een kapmes door de onderkant van een crumpler rutgas heenhalen, en er is nog steeds no way dat je spullen eruit komen zetten. Buitentas binnentas en stevige materialen. Bovendien is het draagcomfort van Crumpler gewoon enorm. Geen kromme rug van een billingham om een schouder. Zou ook geen stages willen beklimmen met een schoudertas. Daarvoor heb ik een rugtas of een heupband.
-ruimte in de fototas voor eten en drinken is handig
ruimte in je fototas voor $snelle snack, halve liter water, paar sokken en opgevouwen shirt is *erg* fijn. Altijd. Achter de dubbele wand van m'n rugzak zitten drie sealzakken met daarin een schoon shirt, een boxershort en twee paar sokken. Omdat 't allemaal plat is neemt het geen fuck aan ruimte in, en ik heb al vaak genoeg gehad dat ik na een volle dag op een festival toch nog bij een kennis of collega blijf tukken, of ergens een hotel induik als er geen vervoer terug meer mogelijk is. Het kost geen zak aan ruimte en het is een heerlijk gevoel om even na een dag zweten iig een schoon shirtje aan te kunnen doen en je stompjes van nieuwe sokken te kunnen voorzien. Hangt natuurlijk ook van je activity-level af bij fotografie.
Met beide stellingen ben ik het niet eens. Niet dat diefstalgevoeligheid de doorslaggevende factor bij de aanschaf van een tas moet zijn, maar het dievengilde houdt donders goed bij wat de trends zijn onder mensen die dure spullen vervoeren, trust me. Een Crumpler valt ondertussen al net zoveel op als een Lowepro of Tamrac.
Beide tassen die je noemt zijn echter qua opbouw een stuk gevoeliger voor diefstal. Snelle vingers weten zich erg rap een weg gebaand in je lowepro rugzak(je), en met een goed scherp mes heb je de volledige (!) inhoud van een tamrac rugtas met 1 slash eruit. Grijpen en rennen, welcome to the jungle.
En eten en drinken in je tas ? Iedereen moet het zelf weten, maar een plastic flesje drinken "right next" naast m'n D70/Bigma/etc. ? Ik dacht het niet. Boterhammen ? Hmm, lekker, een broodje lens met jam :+
Het is alweer even geleden dat ik op school zat, maar ik kan me slechts een keer herinneren dat mijn boterhammen zich buiten het zakje bevonden: toen ik het zakje niet dichtgeknoopt had. Als je gewoon nadenkt gaat een spa-blauw flesje echt niet vanzelf stuk. Waarom zou een spa-fles in je tas stuk gaan, maar de lens waar die tas voor is niet? Ik denk dat je minder lompheid nodig hebt om een lens te mollen dan een plastic flesje water. En spontaan lekken heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Zomaar 2 tips die ik wilde meegeven, doe ermee wat je wilt ;)
same here - kijk gewoon wat je eisen zijn, en als jij vindt dat je een half brood en een pot pindakaas mee moet kunnen nemen op expeditie op Java of bij het fotograferen van oerang-oetangs op de Apenheul, whichever you prefer, dan moet je een tas kopen die daarvoor geschikt is, of zelf creatief zijn met de eeuwenoude plastic zak om risico's in te dekken. Een tas blijft een tas, en als je er normaal mee omgaat kun je er echt alles wat je hebt veilig in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Eindelijk een schoudertas waarin ik met goed fatsoen m'n meest gebruikte stuff kan stoppen. Eind vorige week een Crumpler Ben's pizza XXXL gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/ben1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/ben2.jpg

Het coole is dat m'n 70-200 VR er rechtop in past. Daarnaast heb ik m'n D200 + grip met 17-55 er in en m'n SB800. In m'n andere schoudertas, de Stunner, kon ik m'n D200 + grip en 17-55 attached al amper meer kwijt :X laat staan er nog wat bij in doen.

* Abbadon weer blij want dan hoeft hij niet telkens met die grote rugzak te sjouwen \o/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Abba, met D200+grip, SB800 en de 17-55/70-200 VR, is ie dan echt 'vol' of kan er ook nog wel wat bij? Ik had eerst die XXXL op het oog voor mn spul, maar ik heb meestal meer glas en meer flitsers/andere zut bij me. Voor een daily roundabout heb ik 3 lenzen bij me: 28-75/10-20/70-200 VR, en dat is al redelijk wat. Geen idee of dat in een XXXL gaat passen? Zeker wishful thinking :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Dan is 'ie toch best wel vol. Ik kan er nog wel makkelijk m'n 1.4x extender bij in kwijt maar dan houdt 't ook op. In ieder geval zit alles er dan wel relaxed in; ik hoef niet te proppen en drukken en kan de cam en lenzen er erg gemakkelijk uithalen (was ook vereiste, ben nml. met al m'n gear naar een Crumpler toko gegaan en ben daar lekker gaan passen en meten :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik heb vandaag bij een fotowinkel een boel tassen geprobeerd met de spullen die ik heb (en nog wil aankopen)

Het is uiteindelijk geworden de Lowepro CompuDaypack (orange)

En dit voor maar 99 euro.. geen geld!

Heb de volgende spullen erin gedaan en dit gaat prima!

Canon 350D + Grip
Kit lens
Canon 50mm 1.8
Canon 70-200/F4

accu(s 4x) + lader
imagetank (PD-70x)
paar geheugenkaartjes
paar filters
schoonmaak kitje

+ Me laptop en Ipod!

En ik heb nog ruimte over... geweldig tas, zit goed, voelt stevig aan, veel bescherming een aanrader!

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mud.Starrr schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:39:
Dit is mijn tas:

Samsonite Trekking (69 euro)
[afbeelding]
....
Ik heb de kleinere broer, de Samsonite Trekking Micro:

De voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/fototas/fototas01_thumbs.jpg

De zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/fototas/fototas02_thumbs.jpg

Het voorste vakje met de oplader, usbkabel en tv kabel.
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/fototas/fototas03_thumbs.jpg

De tas geopend.
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/fototas/fototas04_thumbs.jpg

Deksel van de tas met opbergvakje voor los grut en apart uitneembaar riemtasje.
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/fototas/fototas05_thumbs.jpg

Het grote compartiment met KM Dynax 5D + 18-70mm kitlens en (geleende) 50mm F1.7 prime.
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/fototas/fototas06_thumbs.jpg

Er is genoeg plek voor nog een aantal lenzen en/of flitser. Het enige nadeel is dat er geen klittenband zit in het middelste gedeelte, je kunt de camera + lens niet extra ondersteunen door er een schotje onder te plaatsen.

edit:
En dan koop je twee Sigma lenzen en dan zit de tas vol :X
Gelukkig duurt het minstens een jaar tot de volgende aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Grubeater op 02-06-2006 00:39 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik vind het uitzoeken van een fototas één van de moeilijkste dingen die er is. Heb nu een Slingshot 200AW, prima ding, al mijn gear past erin (zelfs zaken als 430EX en Imagetank) en het is een trouwe metgezel geworden op weekendjes weg, maar toch... Als we weggaan denk ik "had ik maar een groter rugzak gedeelte voor alle rommelmeuk" en als we ter plaatse zijn denk ik weer "waarom heb ik zo'n groot ding bij me?!". Het eeuwige afwegen tussen ruimte en gesjouw, tussen rug en schouder, tussen bijna alles en net niks.

(of misschien moet ik gewoon een IXUS kopen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Gewoon een paar verschillende tassen kopen. Zowel een Stunner, een Long Schlong als een Ben's Pizza voor de schouder, en de Lowepro Trekker mini en maxi voor op de rug. Eventueel nog een koffer voor de stootvastheid en je kan altijd precies datgene kiezen wat je nodig hebt. Ideaal toch? :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:44:
Gewoon een paar verschillende tassen kopen. Zowel een Stunner, een Long Schlong als een Ben's Pizza voor de schouder, en de Lowepro Trekker mini en maxi voor op de rug. Eventueel nog een koffer voor de stootvastheid en je kan altijd precies datgene kiezen wat je nodig hebt. Ideaal toch? :+
Ik moet m'n huur ook nog betalen he. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
bombadil schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:45:

Ik heb de Classic en maak er regelmatig wandeling mee van 6 a 7 uur (en langer), ook in de zomer. Ja je zweet wel maar ik vind het best mee vallen, najaar en winter heb ik echt nergens last van en in de zomer zweet ik zoieso wel :)
En kwa draagcomfort, ik gebruik wel de heupband maar als die vast zit kan ik me zooi (D70+4 lenzen+kleine zut) plus 4x 0.5 liter water en eten voor een dag de hele dag meezeulen zonder echte problemen. WEL die heupband gebruiken in zo'n geval, zonder draagt het echt een stuk minder, maarja dat hele zooitje is ook wel een kilotje of 8 a 10 bij elkaar (5 kilo gear, 2 kilo water en eten/extra's).
Voor het AW effect heb ik bij een buitensport zaak gewoon een AW rugzakhoes gehaalt, past prima, werkt net zo goed.
Heb nu wel een heuptas erbij om zo 1 lens daar te hebben zodat ik vlotter kan wisselen tussen de 2 meest gebruikte lenzen.

Had de AW wel genomen als ik de voorvakken van de AW niet zo'n stuk minder had gevonden als van de Classic. (daar kan bij de classic toch zo verassend veel zooi in :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:50:

Ik moet m'n huur ook nog betalen he. :P.
Als je je fotoapparatuur toch al huurt, huur er dan de volgende keer een tas bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Hoe waterdicht zijn die lowepro aw tassen met en zonder aw hoes? Ik denk er over om een minitrekker of computrekker aw te scoren. Het zal vooral gebruikt worden in de wat ruigere omgevingen of situaties waar je alles (eventueel inclusief flaptop) mee wilt hebben.

Ik geef vaak trainingen (wedstrijdzeilen, ook coachen trouwens) en nam soms mijn camera mee. Maar sinds ik een Domke F6 heb waarmee je uit de buurt van water en zand moet blijven, neem ik de rommel niet meer mee. Ik gebruikte hiervoor een stunner, maar daar ben ik inmiddels uitgegroeid en die nam ik trouwens ook alleen maar mee als het mooi weer was.
Nu wil ik dus een tas hebben waar al mijn camgear in past die ik nu heb, plus nog dingen die ik mezelf in de nabije toekomst zie aanschaffen. Zoals een image tank, UWA en Cokin P filter spul. En dan mag ie nog niet helemaal vol zitten.
Probleem is dus dat je de gaafste foto's maakt als het hard waait. Een gevolg van veel wind is dat er golven komen en dat zorgt (in combinatie met mijn vaarstijl :P) er weer voor dat er regelmatig wat water in de boot komt. En dan moet de rommel in de tas wel droog blijven.
Ik zal meestal in een rubberboot zitten trouwens en de tas zal in bovenstaande situaties niet op de grond staan, omdat daar soms een laag(je) water ligt. Meestal zal de tas dan aan het zitje of stuurstand hangen. Of op mijn rug natuurlijk ;)

Eventueel zou het handig kunnen zijn als een laptop erin past. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of het handig is. Want ik denk dat je alleen een laptop meeneemt als je bijvoorbeeld met de auto gaat. En dan kun je hem ook (al dan niet in een crumpler laptop condoom hoes.

Vraag is dus, welke tas die niet belachelijk duur is (Lowepro Dryzone is bijvoorbeeld te duur ;) ), kan mijn spullen drooghouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alles zo eens doorgelezen te hebben, dacht ik zo: Laat ik mijn Orion eens laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/2628/p10100010dc.th.jpg

Wat zit er in?
Linksboven kitlens nikon 18-55
Linksonder nikon 35-70 1:3.5-4.5
Middenboven Nikon D50 met sigma 28-105 1:2.8-4.0 met omgekeerde zonnekap.
Middenonder Nikon 28-80 kitlens van F65
Rechtsboven sigma 70-300 schuifzoom met omgekeerde zonnekap.

Ik heb nog een vakje (rechtsonder) over bijvoorbeeld voor een 50 mm prime...

Een eventuele omnibounce o.i.d. kan nog makkelijk op de 35-70 of 18-55, maar meestal zal ik niets op mijn lenzen leggen, tenzij het niets weegt natuurlijk.
De lenzen zijn ook niet echt diep weggeschoven en staan nu allemaal rechtop, zodat de doppen nog goed zichtbaar zijn. Hier en daar is nog best wat ruimte te winnen door de lenzen op hun zijkant te leggen.

Het is niet de bedoeling om dit alles mee te sjouwen, maar ach, ik was aan het passen. Normaal zou mee moeten in deze tas: De twee sigma lenzen en de 18-55.

Oh, en een plaatje van de tas ongeveer dicht.
Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/2292/p10100032ls.th.jpg

De plaatjes zijn klikbaar.

n.b. Extra's als Accu's en extra kaarten gaan in het bovenvak.

Voor het geval ik een keer meer "backpack" ruimte nodig heb, gaat de camerainsert uit het onderste vak en heb je helemaal een zee van ruimte.

Oh, ja, dit is niet de tas waar alles in moet passen, daarvoor heb ik een cullman, die ook al weer bijna te klein is. Die is gereserveerd voor als ik een keer naar een lokatie ga, en verder niet hoef te sjouwen, maar snel bij mijn spullen moet kunnen. Het back-pack is meer voor de gelegenheden waarbij veel gelopen wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 12:28 . Reden: Eerst foto kijken voor je schrijft..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een heel simpel leren hoesje voor mijn sony w50, klein cameraatje. Ik wil geen tas met meerdere vakken, of andere zooi, gewoon een simpel hoesje... Enig idee waar ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 10:28
thijz schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:59:
Hoe waterdicht zijn die lowepro aw tassen met en zonder aw hoes? Ik denk er over om een minitrekker of computrekker aw te scoren. Het zal vooral gebruikt worden in de wat ruigere omgevingen of situaties waar je alles (eventueel inclusief flaptop) mee wilt hebben.

Ik geef vaak trainingen (wedstrijdzeilen, ook coachen trouwens) en nam soms mijn camera mee. Maar sinds ik een Domke F6 heb waarmee je uit de buurt van water en zand moet blijven, neem ik de rommel niet meer mee. Ik gebruikte hiervoor een stunner, maar daar ben ik inmiddels uitgegroeid en die nam ik trouwens ook alleen maar mee als het mooi weer was.
Nu wil ik dus een tas hebben waar al mijn camgear in past die ik nu heb, plus nog dingen die ik mezelf in de nabije toekomst zie aanschaffen. Zoals een image tank, UWA en Cokin P filter spul. En dan mag ie nog niet helemaal vol zitten.
Probleem is dus dat je de gaafste foto's maakt als het hard waait. Een gevolg van veel wind is dat er golven komen en dat zorgt (in combinatie met mijn vaarstijl :P) er weer voor dat er regelmatig wat water in de boot komt. En dan moet de rommel in de tas wel droog blijven.
Ik zal meestal in een rubberboot zitten trouwens en de tas zal in bovenstaande situaties niet op de grond staan, omdat daar soms een laag(je) water ligt. Meestal zal de tas dan aan het zitje of stuurstand hangen. Of op mijn rug natuurlijk ;)

Eventueel zou het handig kunnen zijn als een laptop erin past. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of het handig is. Want ik denk dat je alleen een laptop meeneemt als je bijvoorbeeld met de auto gaat. En dan kun je hem ook (al dan niet in een crumpler laptop condoom hoes.

Vraag is dus, welke tas die niet belachelijk duur is (Lowepro Dryzone is bijvoorbeeld te duur ;) ), kan mijn spullen drooghouden?
Ik kom ook uit de zeilerij en doe daarnaast ook aan outdoor activiteiten waarbij een waterdichte tas een absolute must is. Mn camera heb ik in een lowepro topload zoom 2, en mn lenzen heb ik los in bever lenscases. Ik gebruik een grote rugzak als ik alles in een moet vervoeren. Moet het waterdicht zijn doe ik mijn spul in een zogenaamde waterdichte kanozak en dan in mijn rugtas. Voor ultieme bescherming kan je natuurlijk waterdichte koffers gebruiken van pelicase of b&w cases (prijzen vallen best wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt gewoon gelijk een Lowepro dryzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:16:
Of je koopt gewoon gelijk een Lowepro dryzone.
Dat lijkt mij ook the way to go voor heftig bootwerk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die was dan weer te duur.

Ik zou gokken dat de LowePro Trekker II zeer goed spatwaterdicht is. Als ik eens kijk naar hoe diep de ritsen weg zitten en dergelijke, maar onder de omstandigheden die Thijz beschrijft, zou ik er voor kiezen om die hele tas toch in een ton of een waterdichte kano zak te stoppen.

n.b. in de Trekker kan je geen klap-jap (lees laptop) stoppen, maar die zou ik onder dergelijke omstandigheden toch echt in de auto laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
MartijnGizmo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:05:
[...]

Dat lijkt mij ook the way to go voor heftig bootwerk.....
Dat is mischien ook wel het beste. Maar het ding is toch 300 euro. (voor een dryzone 100). Vanmidag moet ik toch naar konijnenberg. Hopen dat ze er één hebben liggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:25:
Maar die was dan weer te duur.

Ik zou gokken dat de LowePro Trekker II zeer goed spatwaterdicht is. Als ik eens kijk naar hoe diep de ritsen weg zitten en dergelijke, maar onder de omstandigheden die Thijz beschrijft, zou ik er voor kiezen om die hele tas toch in een ton of een waterdichte kano zak te stoppen.

n.b. in de Trekker kan je geen klap-jap (lees laptop) stoppen, maar die zou ik onder dergelijke omstandigheden toch echt in de auto laten liggen.
Nee een laptop hoeft écht niet mee het water op :P Maar kan wel handig zijn als je een keer ergens heen gaat en je wilt hem meehebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Kapitein Edward op 02-06-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Laatst online: 08-09 17:49
Wat voor tas zouden jullie adviseren voor een reis naar Polen? ik heb nu een minolta fototas, maar ik ben een beetje bang dat die wel zal opvallen. Er moet in de tas zitten: KMD5d, 18-70, 70-300, paar filters en zooi. Mijn budget is ongeveer 50 a 60 euro. Ik heb al wel zitten kijken naar crumplers, vooral omdat ik mijn camera graag onder mijn arm heb, ter bescherming/zicht erop, maar ik weet niet of crumplers voor dit doel geschikt zijn. Of dat mijn standaard fototas-fototas ook best kan, hij is nl. wel heel stevig en ik kan hem goed stevig vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Crumpler Ben's Pizza XL.
Er zijn andere formaten, van veel te klein tot veel te groot dus je kunt het beste even uitproberen welke het beste past.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Of een Crumpler Stunner / Long Schlong.

offtopic:
Ik kijk net op de Crumpler site, klopt het nou dat de Loyal Chap niet meer bestaat?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 23-06 14:02
Freedom1987 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:10:
Wat voor tas zouden jullie adviseren voor een reis naar Polen? ik heb nu een minolta fototas, maar ik ben een beetje bang dat die wel zal opvallen. Er moet in de tas zitten: KMD5d, 18-70, 70-300, paar filters en zooi. Mijn budget is ongeveer 50 a 60 euro. Ik heb al wel zitten kijken naar crumplers, vooral omdat ik mijn camera graag onder mijn arm heb, ter bescherming/zicht erop, maar ik weet niet of crumplers voor dit doel geschikt zijn. Of dat mijn standaard fototas-fototas ook best kan, hij is nl. wel heel stevig en ik kan hem goed stevig vasthouden.
Om nog even de enthousiaste "ja-koop-een-crumpler!!" reacties (verder volkomen terecht hoor, ik ben ook erg gelukkig met mijn Shrinkle ;) ) te nuanceren: Ik zou niet een Crumpler kopen puur omdat je wil dat het minder opvalt dat je met meer dan 1000 euro aan gear rondloopt. Ik heb de indruk dat Crumpler tassen tegenwoordig tamelijk populair zijn, en het poolse dievengilde is zich hier vast inmiddels ook wel van bewust. Dus wat onopvallendheid is Crumpler niet onbetwist.

Dat gezegd hebbende: de Shrinkle die ik heb (en andere rugtassen geloof ik ook) zitten zodanig in elkaar dat het vrijwel onmogelijk is hem open te ritsen als hij op je rug zit, dus wat dat betreft is het wel anti-diefstal. Maar deze tassen vallen misschien weer buiten je budget (ik betaalde voor mijn Shrinkle 150 euro, en ik geloof dat dat redelijk 'goedkoop' is). Maar goed, met hierboven: 'pas' eens een paar tassen (zowel fysiek als qua budget ;))

Ah, quote gevonden:
HunterPro schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:10:
liever: je kan een kapmes door de onderkant van een crumpler rutgas heenhalen, en er is nog steeds no way dat je spullen eruit komen zetten. Buitentas binnentas en stevige materialen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dannr op 03-06-2006 09:49 . Reden: Quote van HunterPro ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker ook eens kijken naar de Tamrac expedition tassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nu was ik vanmiddag in Rotterdam (geweldige expo in TENT_), en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de crumplertassen van dichtbij te bekijken. Helaas was het 17:10 en was de winkel net dicht, maar ik kreeg in de etalage een heel andere indruk van de tassen als online!
Ze kwamen me veel boller, kleiner en vooral ondegelijker over dan ik op heb kunnen maken uit de online catalogus en site. Goed, ik hoor hier veel positieve reacties, maar ik moet zeggen dat mijn enthousiasme wel wat getemperd is.

Zijn het nu werkelijk zulke fijne tassen, of weegt het modeaspect toch wat zwaarder mee?

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 23-06 14:02
Hiigara schreef op zondag 04 juni 2006 @ 04:38:Zijn het nu werkelijk zulke fijne tassen, of weegt het modeaspect toch wat zwaarder mee?
Voor mij is het werkelijk zo'n fijne tas; ik hoorde pas dat ze cool waren toen ik hem al gekocht had (hoe cool is DAT he ;)). Verder heb ik het hier over een Shrinkle (een van de rugtassen), ik heb geen idee hoe stevig de heuptassen zijn. Verkijk je in ieder geval niet op de buitenkant, de Shrinkle ziet er aan de buitenkant best slap uit, maar is toch erg 'vormvast' (is dat een woord?), en m'n cameragear zit in een uitneembaar compartiment, wat ook erg stevig is. Twee keer stevig dus.

Volgende keer zou ik gewoon 15 minuutjes eerder bij die winkel zijn, dan kun je het zelf ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Dannr schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:00:
[...]
Voor mij is het werkelijk zo'n fijne tas; ik hoorde pas dat ze cool waren toen ik hem al gekocht had (hoe cool is DAT he ;)). Verder heb ik het hier over een Shrinkle (een van de rugtassen), ik heb geen idee hoe stevig de heuptassen zijn. Verkijk je in ieder geval niet op de buitenkant, de Shrinkle ziet er aan de buitenkant best slap uit, maar is toch erg 'vormvast' (is dat een woord?), en m'n cameragear zit in een uitneembaar compartiment, wat ook erg stevig is. Twee keer stevig dus.
Ik kan alleen over de schoudertassen praten en die zijn wat mij betreft echt enorm stevig. Ik heb ook de AW serie van Lowepro in m'n handen gehad en dat is echt wel een verschil in bescherming.
Voordeel van die Lowepro is dat 'ie door de mindere bescherming iets soepeler is qua indeling (een buitenwandje iets 'uitdeuken' is makkelijker dan bij de Crumpler), maar voor mij was dat nou precies niet wat ik wou. Maw: Crumplers bieden betere bescherming en meer vormvastheid, maar de indeling ervan is soms wat moeilijker (maar een kwestie van uitproberen en eenmaal de goede indeling en je bent klaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic (ik zie 'm vandaag voor het eerst :D ). Ik heb 2 jaar geleden voor een andere site al foto's gemaakt van mijn Crumpler Long Schlong. Ik post ze maar ff, misschien interessant voor anderen om te zien wat erin kan.
Mijn gear is in die 2 jaar wel flink veranderd, maar de tas gebruik ik nog elke keer :)
Heb ook een Crumpler Brians Hot Tub rugtas die perfect zit en supergroot is, maar die gebruik ik vrijwel nooit (schoudertas vind ik stukken handiger).
Heb er nog geen problemen mee gehad, vrijwel geen slijtage in die 2 jaar en ritsen etc werken ook nog steeds perfect :)

What gear do you have:
Nikon D70, Nikkor AF-S DX 18-70 F/3.5-4.5G, AF-D 20 F/2.8, AF-D 28 F/2.8, AF-D 50 F/1.4, AF-D 70-210 F/4-5.6, Sigma EX 105 F/2.8, UV-filters, hoods, Second EN-EL3

What do you like about the bag:
Very modern, fresh design
- Sturdy, solid bag, offers good protection for the equipment (in my opinion even better than my Lowepro Orion/Off Trail), water-resistant fabric
- Very comfortable to wear
- All my gear summed up above fits in the bag
- Not as recognizable as a photobag as the Lowepro's
- Good price for a quality bag like this (I paid 109 euro's in a local store)

What is it you don't like:
... ehrm... can't think of anything really :)

foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/crumpler/crumpler7.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen hoe lang die 70-210 is? :)

Ik heb zelf een Canon 70-200, en die is 17cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70-210 heb ik niet meer, intussen vervangen door een Nikkor 180/2.8
Even nagemeten - die is exact 17 cm. Deze past precies in het langwerpige vak (links op de foto). Ook met m'n camera er nog aan kan de klep nog dicht :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, want in mijn LowePro past het al niet meer, dan moet ik echt gaan lopen proppen :/ En die onderste zijn dan nog beschikbaar?

Ik wil er 3 objectieven in kwijt kunnen, waarvan de andere 2 "klein" zijn, en dan nog een flitser en accesoires als filters/extra geheugenkaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het tussenschot moet dan wel naar beneden, zoals op de 5e foto te zien is. Camera + lens past er dan in op de manier zoals op de 6e foto (dus met de lens naar beneden, die door het tussenschot steekt).
Van de 3 onderste vakjes (foto 3) is dan de meest linkse bezet: daar steekt dan het uiteinde van je 70-200 in.
De andere 2 onderste vakken zijn vrij voor een lens. De diepte van die vakken is 12 cm. Ik heb bv onderin mijn Sigma 105/2.8 Macro zitten, die is 11,5 cm lang.
Verder heb je bovenin nog 2 vakken vrij, waar ook lensen overdwars in passen van +/- 12 cm.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Hiigara schreef op zondag 04 juni 2006 @ 04:38:
Zijn het nu werkelijk zulke fijne tassen, of weegt het modeaspect toch wat zwaarder mee?
Ze zijn werkelijk geweldig. Ik had een Crumpler The Shrinkle en die zat al lekker. Nu heb ik een Karachi Outpost en die zit zelfs nog beter. Deze heeft ook een heupband waardoor het dragen nog prettiger gaat. De afwerking van de tassen is prima, ik ben nog geen slecht exemplaar tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Omdat ik me steeds meer begin te ergeren aan mn Tamrac Velocity 9 ben ik aan het kijken naar een andere tas. Het belangrijkste nadeel van de Tamrac is dat als ik de cameratas mee neem ik geen andere rugtas meer mee kan nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar een schoudertas, omdat ik zo snel overal bij kan en ook nog een rugtas mee kan nemen.

De huidige gear die ik heb moet er iig in kunnen:
- Nikon D50 met grip, met daaraan:
- Nikkor AF-S 18-70
- Tamron 28-75 f/2.8
- Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8
- Nikon SB-800

De gear die er in de toekomst bij gaat komen, en waarvan ik het handig zou vinden als dat ook past:
- Teleconverter (de 1.7x of de 2.0x, ben ik nog niet over uit)
- Imagetank
- EVT UWA-lens, maar voorlopig nog niet relevant en hoeft dus niet meegenomen te worden in de overwegingen.

Zo te zien moet er redelijk wat gear in passen. Ik zou het handig vinden als de 70-200 en de SB-800 grijpklaar zijn, en ik dus de tas open kan doen er er direct bij zit. Hierdoor zullen deze waarschijnlijk rechtop in de tas vervoerd moeten worden.

De Crumpler Geekstar lijkt een aardige kandidaat te zijn. Sowieso spreekt het design van Crumpler me wel aan :).
Ook zou ik het fijn vinden als er veel extra vakjes in zitten voor filters, oplader, extra batterijen, manuals, geheugenkaartjes en de hele reutemeteut. Hier lees je op internet echter vrij weinig over.

Iemand tips / aanraders? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Res-q, wist niet dat je ook GoT-er was :)

Denk dat mijn Long Schlong net te klein is, maar misschien ook niet. Maar wanneer je de grootste rugtas die Crumpler in het assortiment heeft eens wilt bekijken of proberen (de Brians Hot Tub), ben je altijd welkom even te passen (aangezien je vlakbij woont :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Haha tsja, it's a small world ;)

Bedankt voor je aanbod, maar ik heb liever een schoudertas :). De Long Schlong wil ik wel een keer proberen, kijken hoe ik daar mee weg kom, en dan weet ik hoeveel groter ik moet gaan :)

en zo is het voorspeld!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.