Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:45:
[...]
Ik zal later als ik tijd heb (misschien vanavond, maar waarschijnlijk morgen) meer pics showen, met gear en al :)
Komen die fotos nog ? :P

Ik zou graag zijaanzicht willen zien, hoe breed hij is en waar heb je hem besteld als ik vragen mag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy heeft em 2dehands van DPZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van 125,- zeker ? Vond ik zelf te duur aangezien hij bij Fotoammann.nl 139,- kost...Iemand andere shops die Geekstar in hun assortiment hebben ?Kun jij anders niet ff een foto posten van zijaanzicht van je Geekstar ?

Edit: Van deze foto schrok ik wel ff...is hij echt zo groot ? :/

Afbeeldingslocatie: http://www.rakuten.ne.jp/gold/mitsuba/gif/ce+yukio.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit komt van de crumpler website.
Dat geeft redlijk goed weer hoe groot welke tas is.
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/9061/crumpler6sx.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

@remcootje: hoeveel te groot zou hij zijn met mijn D70, kitlens, 70-210 (neem aan dat jij ook de schuifzoom hebt), 50mm, SB600 en nog een grote lens? Groot genoeg voor nog een flesje water erbij? ;)

Dat plaatje brengt me weer aan het twijfelen: de Loyal Chap is waarschijnlijk groot genoeg voor die zooi. En veel tijd om nog langs een winkel te gaan heb ik niet: eigenlijk wil ik er een kopen voor ik naar Parijs ga (donderdag heel vroeg). Hmm, toch maar in eindhoven kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
MBV schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:40:
En veel tijd om nog langs een winkel te gaan heb ik niet: eigenlijk wil ik er een kopen voor ik naar Parijs ga (donderdag heel vroeg). Hmm, toch maar in eindhoven kijken dus.
Ik heb zelf een Crumpler Stunner gehaald in Eindhoven, bij foto Amann in winkelcentrum woensel,
goedkoopste die ik kon vinden zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07
Groot genoeg voor nog een flesje water erbij? ;)
Er zit boven op nog een vak waar je allerlei pruttel in kunt doen, ik heb er zelf de lader en het een en ander aan filters in zitten. Maar een flesje water moet kunnen, ik zal vanaaf wel even wat foto's posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
Nou, bij deze de foto's! Ze zijn wel gemaakt met mn telefoon, dus beetje brak... :X 8)7

tas gesloten:
Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/9108/afbeelding10qq.jpg

geopend:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5095/afbeelding23yp.jpg

rommelvakje bovenop:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/4144/afbeelding30ig.jpg

en met AW hoes:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3857/afbeelding48kn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal eng als ik zie hoe weinig ruimte er is voor je camera. Mij bekruipt het gevoel dat als je de tas erg enthousiast opent de camera even enthousiast naar buiten komt marcheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
Mwoah, valt best mee, je doet hem normaal alleen zover open wanneer je een andere lens ofzo wil pakken. Als je alleen je camera pakt, dan doe je alleen de zijkant als het ware open, en er zit een beveiliging op dat hij niet per ongeluk te ver open gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:43:
[...]

Die van 125,- zeker ? Vond ik zelf te duur aangezien hij bij Fotoammann.nl 139,- kost...Iemand andere shops die Geekstar in hun assortiment hebben ?Kun jij anders niet ff een foto posten van zijaanzicht van je Geekstar ?

[afbeelding]
Zoiets zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijaanzicht bedoelde is, daar staat namelijk geen foto van zijaanzicht maar hoeft niet meer. Ik ga denk ik toch voor de Long Schlong of Loyal Chap als het kan. Maandag ff naar Eindhoven crossen met mn gear dan kan ik mooi zien welke goed bij me past. (Bij Fotoammann.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb ook zo'n SlingShot 200AW besteld. Niet al te groot, handig op de rug en snel je camera uit te halen. Ik heb voorheen een Nova 2 AW gehad, maar ik stap wel eens op de fiets, en dan met die tas aan je schouder was het helemaal niks. Ik heb ook op een andere site gezien dat je de indeling ook kan veranderen zodat je bij alle vakken kunt als je de klep slechts aan de zijkant opendoet, lijkt me ook wel handig. Misschien ga ik later nog eens op zoek naar de site zodat ik het kan laten zien ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@remcootje: hoeveel te groot zou hij zijn met mijn D70, kitlens, 70-210 (neem aan dat jij ook de schuifzoom hebt), 50mm, SB600 en nog een grote lens? Groot genoeg voor nog een flesje water erbij? ;)

Dat plaatje brengt me weer aan het twijfelen: de Loyal Chap is waarschijnlijk groot genoeg voor die zooi. En veel tijd om nog langs een winkel te gaan heb ik niet: eigenlijk wil ik er een kopen voor ik naar Parijs ga (donderdag heel vroeg). Hmm, toch maar in eindhoven kijken dus.
Loyal Chap gaat dat alles wel inpassen, ik heb zelf nu alleen de D70s, kitlens en Sigma 70-200/2.8. Er kan dan met gemak nog een flitser en 50mm (of een grotere lens) in. Ik heb 'm dan wel zo ingedeeld dat m'n body+kitlens middenboven zit en m'n tele op de volle hoogte ernaast. Dan kan aan de andere kant boven je 50mm en onderin een SB600.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

xon

Tentacle1 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:58:
Ik heb ook zo'n SlingShot 200AW besteld. Niet al te groot, handig op de rug en snel je camera uit te halen. Ik heb voorheen een Nova 2 AW gehad, maar ik stap wel eens op de fiets, en dan met die tas aan je schouder was het helemaal niks. Ik heb ook op een andere site gezien dat je de indeling ook kan veranderen zodat je bij alle vakken kunt als je de klep slechts aan de zijkant opendoet, lijkt me ook wel handig. Misschien ga ik later nog eens op zoek naar de site zodat ik het kan laten zien ;)
Ik gebruik de slingshot 200 nu een aantal maanden en ik wil ECHT niets anders meer. (als je een aantal pagina's teruggaat zie je mijn eerste bevindingen overigens)

Ik fotografeer op het circuit in zandvoort en dan loop je van hot naar her...whaaps even die tas op je buik pakken wat je nodig hebt en weer whaaps terug op je rug. Die camera valt er ook echt niet uit als je maar niet vergeet om het ritsje weer netjes dicht te doen :-)

Ook moet je wel een HEELE oplelttende struikrover hebben die ziet dat jij een cameratas op je rug hebt en niet een rugzag met kleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Overigens heb ik de site gevonden met de alternatieve indeling voor de SlingShot 200AW

Helemaal onderaan staan de plaatjes waar ik het over had.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Heeft er iemand ervaring met mooie hardcase tassen voor een eos350d? Het gaat dan om de camera + sigma 17-70 lens en eventueel zonnekap. Verder is het niet perse nodig meer op te bergen. Eventueel ruimte voor een gemonteerde grip is altijd mooi meegenomen.

Ik zoek eigenlijk zoiets.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/15385.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:43:
[...]

[afbeelding]
Dat mannetje is vrij smal volgens mij ;) De tas is 'behoorlijk' qua maat, maar niet ubergroot/lomp hoor. Ik zal vanavond foto's posten met alle gear erin en eruit, en indeling (die moet ik nog wat finetunen).

Wat ik erin ga proppen:

D70
sigma 10-20
tamron 28-75
2x SB800
Porst Reflex TTL
29mm
55mm
105mm
accu's/cf/filters/etc

2 body's, 5 lenzen, 2 flitsers, es kijken of ik dat erin krijg netjes.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:25:
[...]
Dat mannetje is vrij smal volgens mij ;) De tas is 'behoorlijk' qua maat, maar niet ubergroot/lomp hoor.
Ondergetekende (breed mannetje) met Geekstar:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_0218.JPG

Afbeeldingslocatie: http://195.64.95.160/lensmeet/IMG_6725.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tees schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:00:
[...]

Loyal Chap gaat dat alles wel inpassen, ik heb zelf nu alleen de D70s, kitlens en Sigma 70-200/2.8. Er kan dan met gemak nog een flitser en 50mm (of een grotere lens) in. Ik heb 'm dan wel zo ingedeeld dat m'n body+kitlens middenboven zit en m'n tele op de volle hoogte ernaast. Dan kan aan de andere kant boven je 50mm en onderin een SB600.
Hopen dat ook mijn 35-105 erbij kan voor als ik alle troep mee wil nemen :). Hmm, hopelijk heeft ammann ook een slingshot liggen, kan ik allebei proberen. Alhoewel ik nu al weet welke ik van mijn zusje NIET mag kopen :P (qua stylish etc)

@Xander: zou ik niet doen. Het geeft maar erg weinig bescherming, zodra er meer aan de hand zou zijn dan een krasje heb je met zo'n tas alsnog een probleem. Pak dan zo'n toploading tasje, dag geeft veel meer bescherming. Mijn minolta is in zo'n tas weleens vanaf heuphoogte gevallen, niks mee aan de hand, dat moet je niet met zo'n paraattas proberen :P
edit:
ammann is misschien goedkoop met z'n tassen, maar vraagt €90 voor een PQI 1GB Flash kaartje :X Rij wel even verder naar 4launch: €35 voor Kingston elite pro

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 01-05-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31

Daklem

Audio Nerd

Ik heb dit topic een beetje door zitten te bladeren, en ben nog opzoek naar een tas voor mijn D50.

Ik heb op dit moment alleen de cam met de standaard kitlens. binnenkort zal er zeker een andere lens bij gaan komen, maar daar heb ik op dit moment nog geen geld voor.

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid een 70-200 lens gaan worden, of iets in die richting.

ik moet iets compacts hebben waarbij mijn camera mee kan, die extra lens (al mounted op de cam of apart maakt niet uit) en waarbij ik wat extra batterijen erbij kan stoppen net als geheugenkaartjes.

In de toekomst zou er ook nog een speedlight flitser bij kunnen komen.

Het liefst wil ik een schoudertas die niet te groot is, en waar mijn spulletjes in kunnen. Heeft iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova serie van Lowepro. Kijk maar eens op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik kwam op een oostenrijkse website terecht:

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-mueller.at/shop/assets/big/CPSTU-004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-mueller.at/shop/assets/own/Stunner.gif

Fasst locker: Camcorder und Zubehör oder 1 Gehäuse, 2 Objektive und Zubehör

79,95.

Lijkt me een leuke tas.

Iemand enig idee waar je Crumpler in nederland kunt kopen (of misschien zelfs wel in Eindhoven?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik kwam net een verkoper tegen op marktplaats uit Eindhoven. Eens even gemailed of hij ze op voorraad heeft en dan ga ik dr wel 1 ophalen :)

Die Crumpler Stunner is groot genoeg voor mij op dit moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, vandaag een Lowepro Slingshot 200 en een grip besteld voor mijn D50. Waarschijnlijk komen ze morgen binnen. De tas is iig zeker. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Welke tas heb je besteld Genesiz?

nevermind :P las fout. :> |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Daklem op 01-05-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:02:
Welke tas heb je besteld Genesiz?

nevermind :P las fout. :> |:(
Maakt niet uit :D Ik ben echt benieuwd en kan niet wachten. Als ik zo de plaatjes en revieuws lees, moet het een goede tas zijn. Nu nog even doorsparen voor wat meer vulling want alleen een D50+grip en een 18-55 kitlens staat ook zo raar in zo'n tas.

De Sigma 70-200 F2.8 HSM hoop ik toch wel binnen 2 weken te kunnen aanschaffen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0505/sigma_70-200mmf2.8-001.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:09:
[...]

Maakt niet uit :D Ik ben echt benieuwd en kan niet wachten. Als ik zo de plaatjes en revieuws lees, moet het een goede tas zijn. Nu nog even doorsparen voor wat meer vulling want alleen een D50+grip en een 18-55 kitlens staat ook zo raar in zo'n tas.

De Sigma 70-200 F2.8 HSM hoop ik toch wel binnen 2 weken te kunnen aanschaffen _/-\o_

[afbeelding]
Wat kost zo'n objectief als ik vragen mag?

Ik zit zelf ook naar objectieven te kijken met hetzelfde bereik. Misschien leuk voor mijn verjaardag over een aantal maandjes. :9

Ik ga denk ik morgen de Crumpler Stunner in het zwart halen. :) Stijlvolle tas en precies voldoende voor 2 objectieven, body en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

@ Daklem: die 70-200 kost iets van 700 euro en zal nooit en te nimmer in je stunner gaan passen als je er nog een andere lens, body en wat accesoires bij in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Januszjes schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:46:
@ Daklem: die 70-200 kost iets van 700 euro en zal nooit en te nimmer in je stunner gaan passen als je er nog een andere lens, body en wat accesoires bij in stopt.
past een 200mm lens sowieso niet in die tas, of alleen die lens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De 70-200 f/2.8 niet.

Lijkt me duidelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_0677.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:42:
De 70-200 f/2.8 niet.

Lijkt me duidelijk:
[afbeelding]
Das zeker met de zonnekap erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Lijkt me niet dan steekt ie nog wel wat verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:46:
Ietjes meer. Reken op 800 euro's . Schijnt wel een superlens te zijn. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor sportfotografie.

Ik heb "online" zitten meten en hij zou zonder al teveel problemen in de Slingshot 200 passen, ook als hij op de cam zit. Dat is precies wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er wel even op dat die EF 70-200mm f/2.8L USM 19.7cm lang is en de sigma 18.4 Dat scheelt weer wat in ruimte. Niet veel, maar wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:38:
Let er wel even op dat die EF 70-200mm f/2.8L USM 19.7cm lang is en de sigma 18.4 Dat scheelt weer wat in ruimte. Niet veel, maar wel wat.
Ik heb de canon F4 versie. En ik kan bevestigen dat die (17,2cm) voor geen meter past in een stunner. De enige manier is om de lens liggend in de tas te doen, en dan de body er boven op (al dan niet in de pouche die bij de lens zit). Dan doe je het riempje zo los mogelijk en dan gaat ie net dicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Lekker een Long Schlong halen, dat is zeker voldoende qua formaat. Heb ik ook, daar kan wel een wat grotere lens in. Maar een 70-200 vult dan wel bijna de hele bodem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Remy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:25:
[...]
Dat mannetje is vrij smal volgens mij ;) De tas is 'behoorlijk' qua maat, maar niet ubergroot/lomp hoor. Ik zal vanavond foto's posten met alle gear erin en eruit, en indeling (die moet ik nog wat finetunen).

Wat ik erin ga proppen:

D70
sigma 10-20
tamron 28-75
2x SB800
Porst Reflex TTL
29mm
55mm
105mm
accu's/cf/filters/etc

2 body's, 5 lenzen, 2 flitsers, es kijken of ik dat erin krijg netjes.
Zoals toegezegd, de foto's van de Geekstar:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/IMG_2908s.jpg
Flesje bier ter grootte/diepte indicatie :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/IMG_2912s.jpg
bovenin: van links naar rechts: verrekijker in mapje, 1x SB800, D70body, Sigma 10-20/Tamron 28-75, Porst Reflex SLR-body.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/IMG_2914s.jpg
Secret compartment met van links naar rechts: Porst 105mm f/2.8, 1x SB800, daarachter een 29mm f/2.8 en een 55mm f/1.7, meest rechts een Nikkor 85mm f/1.8 met zonnekap.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/IMG_2915s.jpg
Gear uit bovenste deel uit de tas :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/IMG_2916s.jpg
Alles uit de tas :) Alles bij elkaar 2 body's, 6 kleine tot medium lenzen, 2 flitsers, en als bonus een (kleine) verrekijker. Daarnaast wat ik nog niet meegeteld heb in de voorvakken en boveninvakken: filters, cfkaartjes, accu's, penlites en wat kleine boekjes. Dan zit ie ook echt propvol, maar goed.

Dit is natuurlijk een 'reis' setup: voor daily 'ready to shoot' use te veel en te zwaar. Als reis-setup heb ik de D70 met een 10-20 of 28-75 on body, + SB800 'los': daarnaast dus nog een 2e lens. Dit past allemaal met gemak bovenin. Onderin kan nog een extra losse flitser of lens, of andere dingetjes zoals eten/drinken en dergelijk grut. Het ding is dus behoorlijk qua maat, geen subtiel tasje: maar er past dus ook echt veel in als je wil: als je niet wil is het een ideale 'ready to shoot' bag met 2 of 3 lenzen zonder dat je het onderste deel 'actief' hoeft te gebruiken.

Samengevat in de plus/minpunten, een persoonlijke mening:

Pluspunten:

+ Ruimte! Ook voor extra dingetjes die non-foto zijn
+ Draagbaarheid: support op je heupen ipv alleen je rug, verstelbare schouderband
+ Waterdicht
+ Behoorlijk custom indeelbaar
+ Ziet er niet als een cambag uit zoals Tamracs of Lowepro's (soms voor mij wel een voordeel)
+ Stevig: goeie support aan de buiten'wanden'+tussenvakken: echt wel goed voor je precious gear

Minpunten, deze heb ik persoonlijk nog niet echt kunnen ontdekken, maar wat voor sommigen kan zijn:

- Aan de lompe kant, het is geen subtiel tasje met 7000ml
- Prijskaartje? Zelf voor 125 2e hands gekocht, nieuw is hij 140 ~ 170 eur
- Schoudertas-principe niet voor iedereen weggelegd

Ben er erg happy mee, als cijfer van 1 tot 10 een dikke 8! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Januszjes schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:09:
Lekker een Long Schlong halen, dat is zeker voldoende qua formaat. Heb ik ook, daar kan wel een wat grotere lens in. Maar een 70-200 vult dan wel bijna de hele bodem op.
Ik ga denk ik morgen eens even naar EIndhoven om te shoppen. Ga ik eens ff beiden tassen bekijken :)

Thanks 4 the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Remy: wil je er even bij zetten welke tas het is? Is dit nou de Loyal Chap, Geekstar of weer een andere? Behalve de maat verschillen ze niet zoveel ;) ja ik heb 2 pagina's terug gezocht en ik weet dat het een Geekstar is. Mooi, dan is die dus te groot voor mij :P
@daklem: Foto Ammann? Dan ga ik jouw morgen misschien wel zien ;)

[ Voor 202% gewijzigd door MBV op 01-05-2006 20:50 . Reden: even de volgende pagina gelezen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:44:
[...]

Das zeker met de zonnekap erop ?
U vraagt, wij draaien:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_0678.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
zaterdag met koninginnedag zag je allemaal van die gasten met dikke camera's en dikke lenzen erop en dan zo'n crumplertasje omhangen... rara wat zou daar nou nog meer inzitten.

dus het argument dat mensen niet weten wat er in zit, gaat ook alleen maar op als je je camera niet tevoorschijn haalt :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

abrakadaver schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:47:
zaterdag met koninginnedag zag je allemaal van die gasten met dikke camera's en dikke lenzen erop en dan zo'n crumplertasje omhangen... rara wat zou daar nou nog meer inzitten.

dus het argument dat mensen niet weten wat er in zit, gaat ook alleen maar op als je je camera niet tevoorschijn haalt :)
Het gaat er ook om dat als je tas ergens ligt, dat hij dan niet zo jatgevoelig is. er zou namelijk ipv een camera ook een laptop in kunnen zitten 8)7. Gezien de populariteit van Crumpler onder laptop- en cameraliefhebbers is dat argument idd niet meer valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast volgt een beetje dief ook de mode onder de fotografen. Laatst een pro tegen gekomen die om deze reden was afgestapt van Lowepro tassen en alles in een ultra-cheape weekendtas had gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik loop met een Crumpler omdat ie er vrij vlot uitziet en me qua gebruik goed bevalt. Als ik zo bang zou zijn voor diefstal op straat, bleef ik wel binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 09-09 16:24
MartijnGizmo schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:21:
Ik loop met een Crumpler omdat ie er vrij vlot uitziet en me qua gebruik goed bevalt. Als ik zo bang zou zijn voor diefstal op straat, bleef ik wel binnen. :)
Je bent wel een gemakkelijk doelwit met een gebroken knieschijf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

MBV schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:42:
@daklem: Foto Ammann? Dan ga ik jouw morgen misschien wel zien ;)
werk jij daar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nee, ik ga morgen een tasje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

MBV schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:53:
Nee, ik ga morgen een tasje kopen :)
Welke ga jij halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nielsracing schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:15:
[...]

Je bent wel een gemakkelijk doelwit met een gebroken knieschijf... ;)
Eerste foto, dat was gisteren. Kom maar op! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sling shot 200 of loyal chap, denk ik. Wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Geen Tamrac Velocity 9? Heb ik laatst gekocht (79 euro). Past superveel in, zelfs een 100-400L aan een body, zo'n 25cm schat ik. De hoogte is dan ook 30cm, perfect. Een diepte van 16cm, precies genoeg voor een body+grip en aan de zijkanten zitten monopod loops.

Vorige week Maandag zat ik in Parijs, van 18.00-22.00 in de _stort_regen gewandeld, en álles was binnen nog droog.

Ik zie dat wij ongeveer dezelfde lenzen hebben (zelfde maten neem ik aan?). Ik heb m'n camera+grip in het midden met de 17-70 attached, een schotje en daaronder nog een 70-300 met hood reversed. Aan beide kanten heb je dan nog ruimte voor een flesje water, flitser, extra lens etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
MBV schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Ik zag je opmerking over Geekstar te groot ;) En even de naam erbij gezet.

Serieus, de eerste keer dat je em ziet, al dan niet gevuld, lijkt ie klein: zeker als je een wat donkerdere kleur hebt zoals zwart, donkergroen (zoals ik heb) of donkergrijs. Nee, het is geen handtasje, of een Crumpler Stunner: maar nee, het is ook geen freakin' shopping bag :P

Denk goed na voor je voor de loyal chap gaat: die had ik eerst op het oog tot ik uitvond dat ik best wel es wat meer mee wil nemen dan wat daar in past, terwijl hij maar net (5500ml om 7000ml) iets kleiner is dan de geekstar. Neem iig je gear mee zodat je wat kan passen: een goeie zaak laat dat toe :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Uiteraard is dat vereiste 1 om een tas te kopen. Ik heb bij lange na niet zoveel zooi als jij, en qua nieuwe toevoegingen wil ik zeer binnenkort stoppen. Misschien nog een 35mm erbij, en een 105mm macro als vervanging van de 35-105, maar dan houdt het ook wel op. Misschien dat ik een keer de F-501 van mijn vader erbij meeneem, maar dat alles past prima in een loyal chap, vermoed ik. En het scheelt toch weer €25 :)

[edit]misschien idd ook wel een tamrac velocity. 'k weet het niet, hij is niet mooi en hij lijkt me minder practisch dan een slingshot. Hmm, sorry, hij zit al vol met mijn huidige troep. Afgevallen :P

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 02-05-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:18:
[edit]misschien idd ook wel een tamrac velocity. 'k weet het niet, hij is niet mooi en hij lijkt me minder practisch dan een slingshot. Hmm, sorry, hij zit al vol met mijn huidige troep. Afgevallen :P
Huh?
D70 + kitlens + nikkor AF 70-210 schuifzoom + nikkor AF 50mm f/1.4D + SB-600
Dat past er mákkelijk in. Je hebt dan nog anderhalf schotje over voor bijvoorbeeld een lange telelens a 300-400mm, en een middelgrote als een 105-150mm Macro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:09:
Op de PMA hebben ze een nieuwe versie aangekondigd. Wil je die of de oude versie?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie, zojuist ben ik de blije bezitter van een Lowepro Slingshot 200. Nu nog een beetje groot voor enkel een d50 met kitlens, maar ik denk aan de toekomst :*)

Nu zit er aan de voorkant, bovenkant en zijkant een rubber lus/bandje. Wie weet waar deze voor gebruikt kunnen worden? Voor een monopod oid?

Hier staan ze op het plaatje, op de voor- en bovenkant zit het op het lichtgrijze gedeelte en aan de zijkant zit ook zo'n lus.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-cameras.com/editor/image/eshop_products/image_m_1962.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:15:
Jippie, zojuist ben ik de blije bezitter van een Lowepro Slingshot 200. Nu nog een beetje groot voor enkel een d50 met kitlens, maar ik denk aan de toekomst :*)

Nu zit er aan de voorkant, bovenkant en zijkant een rubber lus/bandje. Wie weet waar deze voor gebruikt kunnen worden? Voor een monopod oid?

Hier staan ze op het plaatje, op de voor- en bovenkant zit het op het lichtgrijze gedeelte en aan de zijkant zit ook zo'n lus.

[afbeelding]
OMG hoezo overkill :X

Alles aan de voorkant wat betreft houtje touwtje oplossingen is om een statief of monopod mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is het idd overkil. Ik ben ongeveer 5 min bezig met het zoeken van m'n cam in de tas. Maar binnen nu en 2 weken hoop ik de Sigma 70-200 F2 hsm + Hahnel grip binnen te hebben en voor de zomervakantie moet er ook een sb600, 50mm F1.8 en wat losse filters in de tas zitten. Denkend aan de toekomst heb ik daarom voor deze tas gekozen.

Maar met een simpele opzet kan er aan de voorkant een statief vastgezet worden. Binnenkort maar even 2 nette bandjes naaien met van die plastic clips om je statief vast te klikken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ik heb net de Long Schlong gekocht van Crumpler.

Erg mooie tas moet ik zeggen. De Stunner vond ik iets te klein, en de rest weer te groot :)

Ik ben heel erg blij ermee moet ik zeggen!

Nu sparen voor een extra zoomlensje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:59:....
Sigma 70-200 F2 hsm .......
Wow, wat is dat voor een gruwelijke lens, een F2!!!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is het sliplock systeem. Lusjes waar je extra tasjes etc. aan kan hangen. Lowepro Sliplock zooi.
Tamrac SAS spullen kun je er ook aanhangen (is precies hetzelfde lusje).

Misschien dat andere fabrikanten ook nog iets hebben, of je maakt zelf iets.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Wow, wat is dat voor een gruwelijke lens, een F2!!!!! :9
Excusez moi. moet F2.8 zijn 8)7
Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:24:
[...]

Dat is het sliplock systeem. Lusjes waar je extra tasjes etc. aan kan hangen. Lowepro Sliplock zooi.
Tamrac SAS spullen kun je er ook aanhangen (is precies hetzelfde lusje).

Misschien dat andere fabrikanten ook nog iets hebben, of je maakt zelf iets.
Aha, bedankt. Ik ga eens rondneuzen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
@timcooijmans:
Heb je nog interesse in die Tamrac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Iemand ervaring met een 350d inclusief 17-70 + BG in een Crumpler Bens Pizza L? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

-Daniël- schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:37:
[...]
Huh?
[...]
Dat past er mákkelijk in. Je hebt dan nog anderhalf schotje over voor bijvoorbeeld een lange telelens a 300-400mm, en een middelgrote als een 105-150mm Macro..
Dat zag ik er niet aan af op de website. Helaas hadden ze bij foto ammann geen Slingshot 200 liggen (100 hoef ik niet eens te proberen :+) dus kom ik daar weer terug als het de crumpler geworden is. Daar wel een Loyal Chap uitgeprobeerd. Helemaal zitten passen en meten hoe ik het beste mijn camera erin zou kunnen doen, het lijkt me wel een handige tas. Alleen irritant dat mijn body met telelens erop niet staand in de tas past. Past wel in het bovenvak als je hem helemaal leeg haalt, of naar beneden in het secret compartiment, waarbij de body helemaal klem komt te zitten. Als ik weer eens op een circuit rondloop moet hij natuurlijk wel handig zijn ;). Tijdens het fietsen trouwens weer gemerkt waarom een Third leg handig is. Heb nog steeds last van m'n nek :X

@Xander: Heeft hij wel een 3rd leg? Daarnaast lijkt hij me erg klein.

Nog iemand een LowePro Nova2 AW kopen? Binnenkort beschikbaar :+

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 02-05-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Op zoek naar een rugtas voor het volgende:

D70s
18- 70mm
70-300 mm
(beide incl. zonnekap uiteraard)

Imagetank

vrij standaard so far, maarrrrr...aangezien ik geen zin heb om 6 tassen mee te slepen moet er naast het eerder genoemde ook ruimte zijn voor tijdschriften (A4 formaat, ongevouwen), wat boeken en ander klein grut zoals iPod etc...

Als 'cherry on top' zou het mooi zijn als alles makkelijk bereikbaar is..ik heb tassen gezien waar alles inpast, maar dat zijn tassen die bestaan uit 1 groot vak dat je met schotjes kunt onderverdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien iets als een minitrekker classic van lowepro? Je hebt dan wel veel te veel ruimte voor je fotospullen, maar dan pas zijn de andere vakken groot genoeg voor dingen als tijdschriften.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

@Xander: Heeft hij wel een 3rd leg? Daarnaast lijkt hij me erg klein.
@MBV: Mijn excuses dat ik niet op je voorgaande bericht heb gereplied. Wegens een falende IE kon ik mijn bericht helaas niet meer wijzigen. Wat jouw ideeen over de hardcase betreft: Ik had er persoonlijk niet eens aan gedacht dat die weinig bescherming bieden tegen vallen! Toch is het wel erg makkelijk aangezien je de cam direct beschikbaar hebt. Ik ga me nog eens beraden.

Over de Crumpler, ik heb geen idee wat third-leg inhoud maar dat zal ik even opzoeken. De crumpler biedt tov de canon een stuk meer bescherming en opberg ruimte. Eigenlijk ben ik op zoek naar een mooi ogende, goed draagbare tas waar de absoluut noodzakelijke dingen in opgeborgen kunnen worden. Dit gaat dan om een

* EOS350d + gemonteerde Sigma 17-70 en zonnekap.
* EOS batterygrip, het liefste gemonteerd.
* Ruimte voor memorycards.
* Eventueel een externe flitser.

Vandaar ook mijn vraag over de bens pizza. Volgens mij is deze helaas wat te laag voor een gemonteerde Sigma, maar daar ga ik even naar opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:58:
Misschien iets als een minitrekker classic van lowepro? Je hebt dan wel veel te veel ruimte voor je fotospullen, maar dan pas zijn de andere vakken groot genoeg voor dingen als tijdschriften.
Afrader wat mij betreft op het gebied van draagcomfort. Qua indeling wel veel makkelijker dan de AW versie (die heeft weer een beter draagcomfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat viel jou dan precies tegen?
Ik heb zelf deze tas (en hiervoor een microtrekker) en vind hem 'normaal' zitten. Ben wel benieuwd wat er beter kan, want dat is natuurlijk altijd fijner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

[afbeelding]
Dit aan de voorkant zijn idd. voor een statief, mijn Mini Trekker AW heeft een zakje / klepje weet ik wat. Daar steek ik dan 2 van de 3 poten van mijn 055 in en dan de twee touwtjes er omheen.

En die aan de zijkant, zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29e711e5f9946c976f0beb90bf6d1e0f/full.jpg

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Gizz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 01:35:
Wat viel jou dan precies tegen?
Ik heb zelf deze tas (en hiervoor een microtrekker) en vind hem 'normaal' zitten. Ben wel benieuwd wat er beter kan, want dat is natuurlijk altijd fijner :P
Wat ik eerder had gelezen van Mig29, was dat één van de verschillen tussen de Minitrekker Classic en de AW versie was dat de Classic een 'platte' achterkant heeft, terwijl de AW een soort van voorgevormde, gekussende voering aan de achterkant heeft. Deze voering zorgt voor een betere luchtdoorlaating en voorkomt dus dat de tas tegen je rug aangeplakt zit door zweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, daarnaast heeft de AW versie beter gevormde draagriemen (over je schouders) waardoor de belasting op je schouders beter wordt verdeeld.

Ik vind de indeling van alle andere dan het hoofdvak van de AW versie echter waardeloos (beetje gestyled), waardoor het minder makkelijk wordt om extra spullen mee te nemen. Ik vind het dus een moeilijke keuze in dit segment. Wat bij de AW versie wel weer makkelijk is, is de regenhoes die ook nog eens 18% grijs is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb gewoon een klein Vanguard schoudertasje. Koste nog geen €20 @ mediamarkt.Kwam met 3 tussenschotjes waarvan op de foto`s er 2 op de bodem van het tasje zitten waardoor die nog dikker& zachter is ( indien statiefplaatje onder op grip zit wordt het zo wel krap in de hoogte). Voldoende zijvakjes voor, draadontspanner, reserve batterijen en CF, handleiding, doppen &etc.

350d+grip+ kitlens + kleine prime passen makkelijk. Eventueel stop ik het tasje dan in mijn rugzak waarin mijn Sigma 70-300 apo in de bijgeleverde lenspouch inzit.

Afbeeldingslocatie: http://upload.bruggema.nl/index.php?i=v&ip=1043163672&name=IMG_0107%20(Custom).JPG
http://upload.bruggema.nl...me=IMG_0107%20(Large).JPG

350+grip+50mm 1.8, naast tussenschot; kitlens+28mm2.8

Voor de vakantie heb ik een minitrekker AW op het oog om zo alles mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Hoe zijn de ervaringen van de Tweakers met fotoapp. als handbagage?

[ Voor 43% gewijzigd door bombadil op 03-05-2006 17:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Zijn de belangrijkste vakken van zo'n backpack-fototas (als de Lowepro minitrekker AW) nou toegankelijk zonder de tas helemaal af te doen, of heb je dan echt een "slingbag" nodig als de Slingshot 200, Tamrac Velocity, of de Naneu Pro Military Echo? :? Schoudertassen vind ik zoiezo onhandig, evenals tassen om je middel...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je voor jezelf toegankelijk of voor een ander? Ik vind het niet het meest makkelijk om iets uit de tas te pakken als ik hem om heb, maar mijn vriendin kan dit wel makkelijk doen. Wel opletten dat er niks uitvalt....

offtopic:
Iets met zoiezo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

inquestos schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:35:
Zijn de belangrijkste vakken van zo'n backpack-fototas (als de Lowepro minitrekker AW) nou toegankelijk zonder de tas helemaal af te doen, of heb je dan echt een "slingbag" nodig als de Slingshot 200, Tamrac Velocity, of de Naneu Pro Military Echo? :? Schoudertassen vind ik zoiezo onhandig, evenals tassen om je middel...
Nope, echt makkelijk is het niet.
Om het toch iets makkelijker temaken heb ik dus 1 of soms 2 van die lenzen dingen er aan hangen.
Onderweg zijn ze leeg, maar als ik op mijn "shoot" bestemming ben druk ik er de objectieven die ik denk tegebruiken in. Maar gebruik mijn Mini Trekker AW weinig, alleen als ik een flink stuk moet lopen of een berg ofzo op wil.
Maar het liefste sleep ik met mijn oude Nova 5... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 19:59
bombadil schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:57:
Ik heb gewoon een klein Vanguard schoudertasje. Koste nog geen €20 @ mediamarkt.Kwam met 3 tussenschotjes waarvan op de foto`s er 2 op de bodem van het tasje zitten waardoor die nog dikker& zachter is ( indien statiefplaatje onder op grip zit wordt het zo wel krap in de hoogte). Voldoende zijvakjes voor, draadontspanner, reserve batterijen en CF, handleiding, doppen &etc...
Welk type is dat precies? Dan ga ik ook eens kijken bij de MM. Het is de bedoeling op die/ zo'n tas weer in een andere niet opzichtige schoudertas te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
bombadil schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:57:...
Voor de vakantie heb ik een minitrekker AW op het oog om zo alles mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Hoe zijn de ervaringen van de Tweakers met fotoapp. als handbagage?
Een maand geleden nog met een Minitrekker AW + al m'n fotospul naar Madrid geweest. Geen problemen mee gehad. Alleen wel wat bekijks als je een foto'tje wilt maken in het vliegtuig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

tweakers.not schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 03:01:
Welk type is dat precies? Dan ga ik ook eens kijken bij de MM. Het is de bedoeling op die/ zo'n tas weer in een andere niet opzichtige schoudertas te zetten :D
Vanguard, type "Borneo". Prijs was (zie ik nu op de bon) €22,99.
Wat me aansprak was de ritssluiting en het feit dat de bovenflap ook wat uitsteekt over de rits heen zodat je bij wat regen je rits redelijk droog kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Oxi schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:22:
Crumpler Loyal Chap:
[afbeelding]
[afbeelding]
De 50/1.7 ligt onder de kop van de 3600HS(D).
De 70-210/4 is mijn enige telelens en is het moeilijkste te bereiken, maar dat is geen probleem omdat het mijn minst gebruikte lens is. De 3 meest gebruikte liggen alle 3 bovenin samen met de flitser. :)
De geheugenkaartjes kan ik niet kwijt raken aangezien ze in een tasje zitten dat vast zit in een afgesloten compartiment.

En nu ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke toploader waar alleen de 7D + grip + 28-75/2.8 of 17-35/2.8-4 (even groot) in kan. Ik heb al gekeken naar een Ben's Pizza maar zelfs de grootste is net niet groot genoeg. Dan kom ik uit op Lowepro Toploader, maar die zijn weer zo groot dat ze niet echt significant kleiner zijn dan mijn Loyal Chap. Moeilijke keuzes. :/
Toch maar een Ben's Pizza XXL genomen, dan kan er nog een flitser en/of lens bij. :)

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Bens-Pizza-XXL-Top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Bens-Pizza-XXL-Voorkant.jpg

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Grappig ik heb dus _net_ een Pizza L genomen. :D

Ik heb namelijk geen zin om van de zomer met een dikke tas rond te lopen. Enkel het noodzakelijke neem ik mee, zodat ik ook nog wat bewegingsvrijheid heb. De Bens Pizza is voor mij dan de uitkomst.

Overigens is de XXl niet bekend bij mij enkel de XL met een breedte van 25cm.

[ Voor 44% gewijzigd door Oyster op 05-05-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ze gaan zelfs tot de XXXXL, maar dat is dan ook wel een erg grote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Zo, ik het zojuist de laatste hand aan mijn DHZ ( doe het zelf :P ) camera-tas gelegd.

Hoe zit het? Ik had een zwarte Eastpak liggen en vond dat die wel volstond als fototas. Je kunt alles er zo in gooien en hopen dat je tijdens de reis nergens tegenaan ramt. Maar je kunt er ook schuimrubber in doen ( eerst op maat sneiden natuurlijk ;) ) en daaruit de vormen van je camera sneiden. Dus zo gezegd zo gedaan, ik heb gister stevig schuimrubber gehaald en dat vandaag op maat gemaakt. En dat ziet er dan zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/7135/p10005663ug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/1011/p10005687ly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/512/p10005692go.jpg

Het is geen vakwerk maar het is wel een oplossing onder de 15€. ( afgezien van de tas omdat ik die al had 8)7 ) De tas is waterdicht en nu dus ook stootbestendig. Onder die touwtjes zit mijn Nikkor 18-55, op de camera zit de Nikkor 70-300G. En omdat er geen lenzen bij komen ( binnenkort in ieder geval niet ) is er plek zat. Die touwtjes ( schoenveter ) zit er zodat de lens niet te ver naar voren kan vallen, de camera zelf zit redelijk stevig vast, dus daar was het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tis wel een goedkope oplossing als je al een tas hebt liggen. Ik meen dat er al eerder op got een topic is geweest van iemand die hetzelfde heeft gedaan.

Ik zou denk ik het schuimrubber in stukken gesneden en daar een stukje stof omheengestikt. Dat vervolgens in de tas gestikt waardoor je het zelfde effect krijgt als bij de fotorugzakken die je in dit topic tegenkomt, alleen zijn die zelf in te delen (en wat steviger). Misschien nog een idee voor de volgende keer, of als je gear veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Heb ik inderdaad nog aan zitten denken, maar ik kan alleen met een naaimachine naaien, met de hand lukt het nooit zo goed. Maar inderdaad, als m'n gear nog eens word uitgebreid dan ga ik nog eens doe het zelven met wat stof etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Heaget schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:51:
Zo, ik het zojuist de laatste hand aan mijn DHZ ( doe het zelf :P ) camera-tas gelegd.

Hoe zit het? Ik had een zwarte Eastpak liggen en vond dat die wel volstond als fototas. Je kunt alles er zo in gooien en hopen dat je tijdens de reis nergens tegenaan ramt. Maar je kunt er ook schuimrubber in doen ( eerst op maat sneiden natuurlijk ;) ) en daaruit de vormen van je camera sneiden. Dus zo gezegd zo gedaan, ik heb gister stevig schuimrubber gehaald en dat vandaag op maat gemaakt. En dat ziet er dan zo uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is geen vakwerk maar het is wel een oplossing onder de 15€. ( afgezien van de tas omdat ik die al had 8)7 ) De tas is waterdicht en nu dus ook stootbestendig. Onder die touwtjes zit mijn Nikkor 18-55, op de camera zit de Nikkor 70-300G. En omdat er geen lenzen bij komen ( binnenkort in ieder geval niet ) is er plek zat. Die touwtjes ( schoenveter ) zit er zodat de lens niet te ver naar voren kan vallen, de camera zelf zit redelijk stevig vast, dus daar was het niet nodig.
offtopic:
Wat is dat voor schuim? Is het zacht materiaal of wat harder? Ik ken alleen een soort hard blauw schuim wat een beetje op piepschuim lijkt. Is het dat en zo ja, waar heb je het vandaan. Ik ben er nog naar op zoek :p

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Het is zacht shuim, maar het heeft een hoge dichtheid. Dus je kunt het een stukje indrukken en dan houd het ook op. Ik heb het spul in Gouda gehaald bij het Plastic / Shuim huis. Een winkel achteraf in een steegje, maar heel aardig personeel _/-\o_ Als het voor je in de buurt is kan ik nog wel een betere beschrijving geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtange
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05-2021
Ik ben op zoek voor een goede rugzak waar ik mijn spullen in kwijt kan.

Dit zijn de spullen die er ongeveer in moeten:
- Nikon D50 + 18-70
- Later nog een extra lens (70-300)
- Extra spullen als accu, filters enz.
- Fuji S5500

Ik heb zelf al wat rond gekeken en ben deze tassen tegen gekomen:
- Tamrac 5273 Expedition 3
- Tamrac 5374 Adventure 74
- Lowepro Minitrekker Classic

Die Lowepro lijkt me wel iets aan de grote kant volgens mij.
Het liefst heb ik een rugzak, aangezien ik vaak een hele dag foto's ga maken en dan een rugzak toch beter is voor je rug.

Welke tas zou het beste zijn denken jullie? Heeft er iemand misschien nog een andere goede tas die in de buurt zit van de prijs van deze tassen? (maximaal 100 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mtange schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:51:
Ik ben op zoek voor een goede rugzak waar ik mijn spullen in kwijt kan.

Dit zijn de spullen die er ongeveer in moeten:
- Nikon D50 + 18-70
[knip]
- Fuji S5500
[knip]
Wanneer zal je deze tegelijk meenemen? Waarom? Volgens mij zit dat alleen maar in de weg namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtange
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05-2021
Ik vermoed bijna altijd, aangezien ik de meeste foto's maak van auto's. Hier wil ik toch ook af en toe bij filmen wat met de Fuji wel kan. Met de Fuji kan ik ook tijdelijk nog meer inzoomen, aangezien ik alleen nog maar die 18-70 lens heb.
Opzich is die camera niet zo heel groot, ik denk dat dit net een vakje van een lens in beslag neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

'k vroeg het me gewoon even af :) En zo'n ruimte overlaten is trouwens altijd wel handig, voor die volgende lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Heaget, er zit nu dus geen bescherming voor je camera aan een belangrijke kant, de voorkant... Mijns insziens kun je beter ietwat meer aan een goede tas uitgeven, heb je later een hoop plezier van.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Goede tassen zijn al zo snel duur he, dat vind ik een nadeel.. Maar ik ga zeker eens kijken voor een tas, denk dat het het wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik vind een stevige tas een must voor mijn camerameuk. Het moet goed beschermd zijn tegen schokken, regen en al die onvoorziene dingen. Een eastpak rugzak is leuk voor school, maar je wilt er niet mee een half uur door de regen fietsen of per ongeluk een hoekje van een muur meepakken als daar je camera inzit. De achterkan is bij jouw tas onbeschermd.
En dan hebben we nog het punt dat een fototas veel makkelijker is in gebruik. Zo heb ik mijn 3 meest gebruikte lenzen, mijn flitser en de body bovenin mijn schoudertas liggen en ik kan lopend mijn lenzen wisselen zonder de tas van mijn rug te halen. (Het is een schoudertas van Crumpler die dankzij een thirth leg op mijn rug hangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ben het helemaal met Oxi eens. Moet je eens kijken wat er gebeurt als je wat water op dat schuim gooit (blijft erop liggen) en vervolgens even erin knijpt (*slurp*). Moet je dan eens bedenken wat je camera daarvan vindt...
Ik heb zelf ook zoiets gemaakt, met schuim aan alle kanten, maar ik heb er niet mee durven lopen vanwege dat probleem. Doe mij maar Lowepro, Crumpler of een ander goed merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
ff offtopic, maareh, Oxi: je signature, da's toch niet serieus bedoeld hoop ik?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.