Remy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:25:
[...]
Dat mannetje is vrij smal volgens mij

De tas is 'behoorlijk' qua maat, maar niet ubergroot/lomp hoor. Ik zal vanavond foto's posten met alle gear erin en eruit, en indeling (die moet ik nog wat finetunen).
Wat ik erin ga proppen:
D70
sigma 10-20
tamron 28-75
2x SB800
Porst Reflex TTL
29mm
55mm
105mm
accu's/cf/filters/etc
2 body's, 5 lenzen, 2 flitsers, es kijken of ik dat erin krijg netjes.
Zoals toegezegd, de foto's van de
Geekstar:

Flesje bier ter grootte/diepte indicatie

bovenin: van links naar rechts: verrekijker in mapje, 1x SB800, D70
body, Sigma 10-20/Tamron 28-75, Porst Reflex SLR-body.

Secret compartment met van links naar rechts: Porst 105mm f/2.8, 1x SB800, daarachter een 29mm f/2.8 en een 55mm f/1.7, meest rechts een Nikkor 85mm f/1.8 met zonnekap.

Gear uit bovenste deel uit de tas

Alles uit de tas

Alles bij elkaar 2 body's, 6 kleine tot medium lenzen, 2 flitsers, en als bonus een (kleine) verrekijker. Daarnaast wat ik nog niet meegeteld heb in de voorvakken en boveninvakken: filters, cfkaartjes, accu's, penlites en wat kleine boekjes. Dan zit ie ook echt propvol, maar goed.
Dit is natuurlijk een 'reis' setup: voor daily 'ready to shoot' use te veel en te zwaar. Als reis-setup heb ik de D70 met een 10-20 of 28-75 on body, + SB800 'los': daarnaast dus nog een 2e lens. Dit past allemaal met gemak bovenin. Onderin kan nog een extra losse flitser of lens, of andere dingetjes zoals eten/drinken en dergelijk grut. Het ding is dus behoorlijk qua maat, geen subtiel tasje: maar er past dus ook echt veel in als je wil: als je niet wil is het een ideale 'ready to shoot' bag met 2 of 3 lenzen zonder dat je het onderste deel 'actief' hoeft te gebruiken.
Samengevat in de plus/minpunten, een persoonlijke mening:
Pluspunten:
+ Ruimte! Ook voor extra dingetjes die non-foto zijn
+ Draagbaarheid: support op je heupen ipv alleen je rug, verstelbare schouderband
+ Waterdicht
+ Behoorlijk custom indeelbaar
+ Ziet er niet als een cambag uit zoals Tamracs of Lowepro's (soms voor mij wel een voordeel)
+ Stevig: goeie support aan de buiten'wanden'+tussenvakken: echt wel goed voor je precious gear
Minpunten, deze heb ik persoonlijk nog niet echt kunnen ontdekken, maar wat voor sommigen kan zijn:
- Aan de lompe kant, het is geen subtiel tasje met 7000ml
- Prijskaartje? Zelf voor 125 2e hands gekocht, nieuw is hij 140 ~ 170 eur
- Schoudertas-principe niet voor iedereen weggelegd
Ben er erg happy mee, als cijfer van 1 tot 10 een dikke 8!