Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.908 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar in Rotterdam of omgeving een Crumpler Long Schlong te kopen is? IK had er eentje besteld bij dewinkel.nl, onmiddelijk na gevraagd te hebben welke kleur ze op voorraad hadden. Krijg ik nadat ik een paar dagen later nog niks heb gehoord en navraag heb gedaan een mailtje dat ie eind van de week weer binnenkomt (en dat terwijl er op de site nog steeds staat dat de Long Schlong op voorraad is) :( Maar ik ga vrijdag op vakantie en moet dan wel een goede tas hebben voor mijn kostbare spulletjes. Dus ik heb die bestelling maar geannuleerd en wil nu liefst ergens eentje gaan halen, want ik vind het risico te groot dat als ik ergens anders online bestel dat ik hem niet op tijd binnen heb. Dus wie kan mij aan een adresje helpen???

EDIT Misschien heb ik geluk, ze krijgen bij dewinkel.nl vandaag of morgen weer Long Schlongs binnen, dus misschien kunnen ze hem nog op tijd opsturen... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou zeggen, bel de Crumpler shop in Den Haag of ze hem op voorraad hebben. Zie de Crumpler site voor de contactgegevens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
In Rotterdam heb je natuurlijk Foka (aan de Oostzeedijk) die Crumpler tassen verkoopt. Ook heb je in Kamera-Express in Capelle aan den IJssel die Crumpler tassen in z'n assortiment heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door guillaumemay op 18-07-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Kamera Express heeft dat model niet. En bij Foka heb ik gekeken naar de tassen toen ik mijn camera kocht en ze hadden toen geen Crumplers liggen. Maar ik zal er morgenochtend nog maar eens langsgaan en ze er naar vragen. Nog iemand andere suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:35:
Ik zou graag de zwarte willen hebben. google'en levert niet echt wat op. Zijn er nog meer nederlandse shops die naneu hebben?
Je kan 'm eventueel direct bestellen bij naneupro.com.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld over een Naneu tas, maar ben uiteindelijk voor de Tamrac Expedition 5 gegaan.
Zeer compact tasje, goed mee te fietsen bijvoorbeeld. :)
Ben echter nog op zoek naar een monopod van rond de 40cm ingeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf sinds kort een Crumpler en ben er erg tevreden over, je kan ze trouwens gewoon bij hun bestellen via www.crumpler.nl hetgeen een erg maffe/leuke echte ausie site is. Er zijn ook winkels in Amsterdam Utrecht en Den Haag. Zelf zou ik naar de winkel gaan kan je kijken of het echt lekker past.
Om in te haken op jatkans, het is vaak het gedrag van jezelf wat je kwetsbaar maakt en verder is het soms domme pech hebben. Maar hoe banger je bent en hoe meer je ermee bezig bent des te kwetsbaarder je wordt. Je bent namelijk veel te makkelijk af te leiden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de Tamrac Expedition 5. Het valt me op dat er weinig winkels zijn waar hij te koop is. Konijnenberg heeft veel Tamrac maar deze niet en zelfs het oude model niet. Ze willen hem ook niet bestellen.

Ik heb de tas gezien bij:
- Fotovideostore.nl voor 116,00
- Prijzenslag.com voor 124,30

Weet iemand nog goedkopere plekken of een betere alternatieve tas?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:03:
Ik ben op zoek naar de Tamrac Expedition 5. Het valt me op dat er weinig winkels zijn waar hij te koop is. Konijnenberg heeft veel Tamrac maar deze niet en zelfs het oude model niet. Ze willen hem ook niet bestellen.

Ik heb de tas gezien bij:
- Fotovideostore.nl voor 116,00
- Prijzenslag.com voor 124,30

Weet iemand nog goedkopere plekken of een betere alternatieve tas?
Ik heb mijn tas besteld bij Precision Photo. Weet echter niet of de dollarkoers nog wel zo gunstig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:41:
[...]

Ik heb mijn tas besteld bij Precision Photo. Weet echter niet of de dollarkoers nog wel zo gunstig is. ;)
AH, bedankt.

Wat heb jij betaald en bevalt hij goed? Nog speciale plus of minpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:49:
[...]
AH, bedankt.

Wat heb jij betaald en bevalt hij goed? Nog speciale plus of minpunten?
Ik heb er $126 voor betaald.
Hij bevalt goed.
Enige 'nadeel' is dat 'ie niet zo hoog is, dus een groot statief zal er een eind boven uitsteken.
Ik heb er nu al m'n spul inzitten (zie sig) en heb nog ruimte over voor een grote telezoom (70-200 2.8) en een mediumgroot objectief (105 macro oid).
Pluspunt zijn de handige geheugen/batterij pockets en het vrij ruime extra compartiment voorin.
Ook voelt de tas erg stevig aan, zal tegen jaren misbruik kunnen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo, mijn Crumpler Stunner is ook binnen. Ben er erg blij mee, zit goed in mekaar en m'n spul past er (nog ;) ) goed in.

Alleen is het mij onduidelijk waarvoor die grote clip en dat stuk autogordel aan de schouderband dienen. Ik gokte zelf op een bevestiging voor lenskokers maar misschien zit ik er helemaal naast. Iemand die het weet? Eerste tas waar ik wel een handleiding bij kan gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zover ik weet gewoon om de schouderband te verstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:56:
Ben echter nog op zoek naar een monopod van rond de 40cm ingeklapt.
Is 52 cm ook oke? Ik kan de Velbon Velbon UP-43 aanraden. Superlicht (450gram), houdt tot 3kg (wat voor mij genoeg is) en lekker compact. Erg goed mee om te reizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:14:
Het is zover ik weet gewoon om de schouderband te verstellen :)
Maar daarvoor zit er daaronder een normaal verstel-ding..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:00:
Is 52 cm ook oke? Ik kan de Velbon UP-43 aanraden. Superlicht (450gram), houdt tot 3kg (wat voor mij genoeg is) en lekker compact. Erg goed mee om te reizen..
Ooh dat is een interessante fabrikant. Ook hun 4 segment tripods zijn misschien wel wat.
Bedankt voor de link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:24:
[...]

Maar daarvoor zit er daaronder een normaal verstel-ding..... :?
Ik heb het nog eens goed bekeken en het is inderdaad wel een aprt ding, het lijkt erop dat hierdoor de lus beter in model blijft en de band niet alle kanten uitspringt.

Er zou wel wat tussen passen omdat je het strak kunt trekken, misschien maar eens een verkoper informeren waarvoor dat er zit.

[edit]
Als je de clip helemaal open doet dan zie je dat de schouderband terug gestoken word onder de clip en met autogordel ding in model wordt gehouden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb zelf al een aantal maanden een Crumpler Home Stayer schoudertas, die ik gebruikte voor de 'lichte' tochtjes. Het is een lekker kleine Crumpler, marineblauw met een oranje rand en ruimte voor:
+ 300D+Sigma 18-50/2.8+zonnekap
+ een andere niet te lange lens, 24-85+zonnekap, of natuurlijk een imagetank.
+ accessoires: lensdoekje, polafilter 67mm, extra accu, cheap-man's-diffuser, blaaskwastje, extra CF kaart, Canon RC5 afstandsbediening, lader+stroomsnoer.
Kosten: 50 euro bij Kamera-Express.

En voor de trips waar ik veel fotospul moet meenemen heb ik een zwarte Nikon schoudertas. Jawel, Nikon voor m'n Canon spulletjes (heiligschennis? ;) ).
Hierin ruimte voor:
+ Canon 300D+18-50/2.8 + zonnekap
+ 100-300 L + zonnekap
+ 24-85 + zonnekap
+ 50/1.8 + zonnekap
+ 550 EX flitser + omnibounce + 4 AA batterijen.
+ accessoires: lensdoekje, blaaskwastje, lensvloeistof, polafilter 67mm, cheap-man's-diffuser, extra CF kaartje, extra accu, 4 extra AA batterijen, Canon RC5 afstandsbediening, lader+ stroomsnoer.

Hele stevige tas, mooi afgewerkt. Alleen: geen ruimte voor m'n VP2160 imagetank. Als ik één van m'n lenzen thuislaat (meestal de 24-85 of de 50/1.8), dan is er wel ruimte voor de imagetank.

Kosten: 5 euro bij Foka (zondagsaanbieding).

Ik maak er dit weekend wel even foto's van, voor 5 euro één van m'n beste kopen van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag (gelukkig toch nog op tijd) van dewinkel.nl mijn Crumpler Long Schlong binnengekregen. Ideale tas, lekker stevig en al mijn spullen passen er makkelijk in:
- 350D met grip en kitlens erop
- Sigma 70-300 APO met zonnekap
- Canon 50mm 1.8
- en verder allerlei los spul, zoals geheugenkaartjes, oplader, cardreader en filters. Ben erg blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:18:
[...]

Ik heb het nog eens goed bekeken en het is inderdaad wel een aprt ding, het lijkt erop dat hierdoor de lus beter in model blijft en de band niet alle kanten uitspringt.

Er zou wel wat tussen passen omdat je het strak kunt trekken, misschien maar eens een verkoper informeren waarvoor dat er zit.

[edit]
Als je de clip helemaal open doet dan zie je dat de schouderband terug gestoken word onder de clip en met autogordel ding in model wordt gehouden.
Ik heb het ook nog even zitten bestuderen, maar het zou ook een soort backup kunnen zijn voor die gewone bevestiging. Mocht die los schieten, ligt je tas niet op straat.

Update:
Vandaag de grip gekocht voor m'n 350D en de camera past er nog net in. Met de lens omlaag in het middelste "vak" (kun je natuurlijk zelf indelen) past ie goed. In het ene "vak" passen de kitlens en de 50 1.8, in het midden de body met niet te grote telelens en aan de andere kant een flitser. Althans, ik hoop dat die telelens en flitser er nog bij passen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnGizmo op 22-07-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:05:
ik heb vandaag (gelukkig toch nog op tijd) van dewinkel.nl mijn Crumpler Long Schlong binnengekregen. Ideale tas, lekker stevig en al mijn spullen passen er makkelijk in:
- 350D met grip en kitlens erop
- Sigma 70-300 APO met zonnekap
- Canon 50mm 1.8
- en verder allerlei los spul, zoals geheugenkaartjes, oplader, cardreader en filters. Ben erg blij :*)
Dit past ook in m'n Stunner, maar m'n 420EX past er écht niet bij. Ik koop teveel denk ik, een week geleden leek de Stunner me nog prima toen ik em binnenkreeg. :X

Zonder hoesje past de flitser prima in het voorvak en de zonnekap past omgekeerd op de Sigma. :)

* MartijnGizmo ook weer blij

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnGizmo op 28-07-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 11:35
Een handige site met gebruiksfoto's en ervaringen van fototassen is deze
Simpeler dan die in de topicstart, maar er staan veel meer tassen bij.

Ik heb voor mijn (bestelde maar na 2,5 week nog niet onvangen :'( ) 350D met kitlens en 70-300 APO een Lowepro Off Trail 1. Ik wilde een kleine stevige buidel hebben om snel bij mijn camera te kunnen.

Bevalt goed met een geleende 350D met sigma 18-200. Zelfs met zonnekap past het net in het hoofdcompartiment.

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren langs de Crumpler winkel gegaan om te kijken of die foto (rug) tassen voor mij handig zijn. De reden waarom ik geinteresseerd was is dat ze er niet uit zien als fototas en persoonlijk vind ik ze best mooi.

Hier zijn ze te zien:
http://www.warehouseexpre...o/crumpler/backpacks.html

Ik keek naar Brian's hottub en de versie kleiner

De tassen vielen me erg tegen om de volgende redenen:

- De vorm die je aan de buitenkant ziet is exact de vorm aan de binnenkant. Kortom, de binnenkant is van ongelijke diepte. Voor mij op sommige plekken te diep en sommige plekken te ondiep. Ik had verwacht dat de bult aan de voorkant te openen was en ruimte bood voor drinken of andere voorwerpen. De twee ritsen aan de voorkant geven nu maar ruimte aan hele platten dingen zoals een paspoort ofzo.

- De tas opent aan de achterkant, de kant die tegen je rug aan zit. Op zich handig alleen moet je twee ritsen openen voordat je bij je fotospullen kunt. Dat had de helft moeten zijn.

- De prijs. 220 euro voor brian's hottub.

Zo, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Hoewel hij misschien niet onder midsize fototassen valt wil ik mijn ervaring met mijn nieuwe tas toch even posten.
Sinds zaterdag heb ik de Ben's Glamour (M) van Crumpler en hij bevalt me erg goed. Ok ik hoef dan ook, tot nu toe, alleen een Sony dsc-h1 mee te nemen met lens-adapter, zonnekap en polarisatiefilter mee te nemen maar toch. Leuke tas met genoeg ruimte voor een camera van dit formaat met nog een compartiment aan de voorkant om een extra setje batterijen of wat geheugenkaartjes mee te nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Gody op 18-12-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zo'n Crumpler Stunner lijkt mij ook wel wat. (Anders een Lowepro Nova 3)
Vraag me alleen af of hij een beetje ruimte biedt voor een 350d met grip en kitlens , 70-300 APO en een 420ex flitser(zonder te proppen). De Nova 3 lijkt me iets ruimer dan de Stunner.

MartijnGizmo zou je misschien een pic willen maken met alles in je tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iemand suggesties voor als je een 300D body+2 lange lenzen+1 korte lens én een videocamera (Canon MV830i) mee wilt nemen? Plus ruimte voor wat accesoires zoals geheugen, tapes en accu's? Wat zijn dan je opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Redje schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:15:
Zo'n Crumpler Stunner lijkt mij ook wel wat. (Anders een Lowepro Nova 3)
Vraag me alleen af of hij een beetje ruimte biedt voor een 350d met grip en kitlens , 70-300 APO en een 420ex flitser(zonder te proppen). De Nova 3 lijkt me iets ruimer dan de Stunner.

MartijnGizmo zou je misschien een pic willen maken met alles in je tas?
Jazeker.....

Alles wat erin zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Stunner/M4100013%20(Small).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Stunner/M4100014%20(Small).JPG

Geheugenkaartjes/extra accu's + 420EX in het voorvak:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Stunner/M4100016%20(Small).JPG

Links de kitlens met daarop de 50 1.8, in het midden de body en rechts de 70-300 met zonnekap verkeerd om erop + omnibounce:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Stunner/M4100020%20(Small).JPG

Alles past netjes dicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Stunner/M4100022%20(Small).JPG

Alles past er precies in, maar misschien dat ik achteraf toch voor een iets groter model was gegaan. Deze is wel weer makkelijker mee te nemen natuurlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
MartijnGizmo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:17:
[...]

Jazeker.....

Alles past er precies in, maar misschien dat ik achteraf toch voor een iets groter model was gegaan. Deze is wel weer makkelijker mee te nemen natuurlijk. 8)
Top, thx _/-\o_

Mooie tas iig, het past inderdaad allemaal net :D
Heb je nog ruimte om je cam (met lens) tussen de 2 dividers te leggen als je even niet aan het schieten bent?

Twijfel twijfel, of een goed ogende Crumpler of een iets ruimere maar vierkante Nova...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het enige nadeel van je indeling is dat je camera niet direct klaar is om te schieten omdat je er geen objectief op hebt?
Ik heb een objectief op de body staan en die dan met het display omhoog in de tas geschoven. Er past dan nog een objectief met zonnekap naast.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Met de lens omlaag zou dat kunnen, gaat de tas alleen niet goed dicht denk ik. Ik laat hem dan gewoon om m'n nek hangen en berg hem daarna als losse body op. Voor 1 foto pak ik m'n camera toch niet. En als ik wel wat snapshotterig wil doen, laat ik de rest thuis (incl. de 2 dividers) en dan past ie er makkelijk in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 14:45
MartijnGizmo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:19:
Met de lens omlaag zou dat kunnen, gaat de tas alleen niet goed dicht denk ik. Ik laat hem dan gewoon om m'n nek hangen en berg hem daarna als losse body op. Voor 1 foto pak ik m'n camera toch niet. En als ik wel wat snapshotterig wil doen, laat ik de rest thuis (incl. de 2 dividers) en dan past ie er makkelijk in. :)
Ik heb de geekstar, en een 17-85 standaard... Deze past er ook net niet goed genoeg in... maar goed genoeg.. (Zonnekap naar binnen he ?)...De flitser alleen... moet ik nog wat voor vinden.....

Voor de rest ben ik er erg tevreden mee.. Topding hoor... Dit is leuk om alles in mee te nemen.. maar aan de andere kant, wanneer neem ik alles mee.. (Vakantie enzow meer..).

Naja.. heb nu zoveel tassen... Maar de crumpler blijft top...

ook voor shoppen in de Supermarkt 8) (4 Cola en het nodige eten)

[ Voor 23% gewijzigd door Wisc2 op 01-08-2005 21:42 ]

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
[...]

Jazeker.....

Alles wat erin zit:
[afbeelding]
[afbeelding]

Geheugenkaartjes/extra accu's + 420EX in het voorvak:
[afbeelding]

Links de kitlens met daarop de 50 1.8, in het midden de body en rechts de 70-300 met zonnekap verkeerd om erop + omnibounce:
[afbeelding]

Alles past netjes dicht:
[afbeelding]

Hoe lang mag de langste lens zijn om te passen?:) Ik zoek wat kleiners voor erbij waar één body en twee lenzen in moeten waarvan eentje met dop en al 24cm lang is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier ook iemand ervaring met de lowepro rezo 140 AW tas? Zit namelijk te twijfelen tussen de lowepro en een crumpler stunner. De lowepro lijkt me namelijk iets meer weahter-proof dan de crumpler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Abbadon schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:28:
[...]

Hoe lang mag de langste lens zijn om te passen?:) Ik zoek wat kleiners voor erbij waar één body en twee lenzen in moeten waarvan eentje met dop en al 24cm lang is.
Die Sigma-lens is 13cm ingeschoven, dus dat gaat niet passen denk ik.....

• twixx
  • Niet online
Over hoeveel je in een Lowepro Mini Trekker kan doen .. zie minitrekker.mov.

Uit dit topic op FM.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik ben inmiddels ook op zoek naar een goede fototas. Ik heb al veel goede suggesties gelezen in dit topic.
Enkele voor- en nadelen:
rugtas
voordelen:
• comfortabel
• veel ruimte
• stevig
nadelen:
• niet bij de hand, elke keer rugzak afdoen bij wisselen
• alles achter je, niet in zicht
• erg groot

schouder/heup-tas
voordelen:
• alles direct bij de hand
• klein
• te combineren met extra rugzak op vakantie
• in zicht
nadelen:
• minder ruimte

Ik wil een 300D+flinke lens erop in mn tas kunnen stoppen en gemakkelijk wisselen van lenzen. Wat is dan aan te bevelen voor mij? Rugtas valt denk ik af, omdat ik geen zin heb om elke keer mn rugtas weer af te doen. Dat lijkt me bijzonder onpraktisch. Echter enkele schoudertassen leken niet genoeg ruimte te bieden voor body+lens + 3 extra lenzen ? Statief ga ik niet meeslepen hoor :)

Die Crumpler Stunner is wel mooi, maar daar past helaas geen body+lens in :(

[ Voor 5% gewijzigd door T.T. op 26-08-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

Welke lenzen wil je erin kunnen stoppen? Ik heb pas een Crumpler Loyal Chap gekocht, en daar past in:

bovenin: 300D+grip, 24-70 f/2.8, 550EX flitser
onderin: 70-200 f/2.8, statiefring
voorin: accessoires

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_9559s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_9560s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_9561s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_9562s.JPG

Op de plek van de statiefring past nog wel een kleine prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Korakal schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:22:
Welke lenzen wil je erin kunnen stoppen? Ik heb pas een Crumpler Loyal Chap gekocht, en daar past in:

bovenin: 300D+grip, 24-70 f/2.8, 550EX flitser
onderin: 70-200 f/2.8, statiefring
voorin: accessoires
Dat ziet er perfect uit.
Ik heb een 300D + Tokina 28-70 f/2.6-2.8 + Canon 50mm f/1.8 + kitlens Canon 18-55 + in de toekomst nog een telelens zoals de 70-200 f/2.8 die jij hebt. Flitser heb ik niet en statiefring ook niet, dus dat moet gaan passen :)

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 26-08-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een Lowepro Orion Trekker gekocht. Ik was op zoek naar een rugzak die dienst deed als fototas zowel als mogelijkheid tot het meenemen van een trui/jas en wat drank. En ik moet zeggen, deze zak bewijst duidelijk wat hij waard is. Ik kan makkelijk een jas, trui en 1L water en wat te knabbelen meenemen. Twee interne zakjes waarvan er eentje waterdicht is en de andere kan makkelijk een portefeullie, gsm, ... ingestoken worden.

De bodem doet dienst als fototas. Ik steek er makkelijk mijn Nikon SB-18 flits, D70s, 150 mm lens, 70 mm kitlens, 2 zonnekappen en extra batterij in en dan heb ik nog plaats voor een extra lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Vorige week een Crumpler Stunner besteld bij Crumpler.nl ... Het verbaasd me alleen wel dat het zo lang duurt voordat ik em binnen heb, heb nota bene met creditcard betaald, mjah, dat was dus ook eens en nooit weer... :(

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

RobertJ schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:50:
Vorige week een Crumpler Stunner besteld bij Crumpler.nl ... Het verbaasd me alleen wel dat het zo lang duurt voordat ik em binnen heb, heb nota bene met creditcard betaald, mjah, dat was dus ook eens en nooit weer... :(
De crumpler website is vrij prijzig, je kan beter bij cornevaniperen.nl ofzo bestellen. Zelf heb ik vorige week een tweedehands Stunner Crumpler gekocht (gloednieuw) voor 50 euro incl. verzendkosten. De tas is super mooi. Niet alles past er in, maar het is wel makkelijk om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Kweet niet hoe ik een picture kan invoegen. maar op de site van LowePro staan twee leuke modellen wat misschien de moeite waard is.

http://www.lowepro.com/Pr...ver/SlingShot_100_AW.aspx
en
http://www.lowepro.com/Pr...ver/SlingShot_200_AW.aspx

een leuke combinatie tussen een rugtas en een schoudertas.

[ Voor 18% gewijzigd door PQR op 08-09-2005 22:34 ]

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobertJ schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:50:
De voorraad indicatie op de website van Crumpler.nl klopt niet. Ik ben pas in de winkel in A'dam geweest, waarvandaan ook de webbestellingen verstuurd worden. Ze hebben vrijwel geen voorraad qua fototassen. Alles moet eerst vanuit Duitsland besteld worden, en dat duurt een paar weken.
Ik heb mijn Loyal Chap uiteindelijk maar bij Cameranu.nl besteld. Die hadden hem gewoon op voorraad, en dus had ik hem 2 dagen later al in huis. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjen Tempel op 02-09-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Hmz, eens even kijken of ik die bestelling ongedaan kan maken dus... Want dat is waardeloos, de reden dat ik bij Crumpler.nl zelf bestelde was JUIST omdat ik dacht dat zij geen problemen zouden hebben met voorraden.... $#&*@#&^!@$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik heb sinds kort een Naneu Pro K2. Een rugzak met onderin ruimte voor je body + lenzen. Daarnaast zit ie vol met handige vakjes en een draagsysteem voor een (niet al te groot) statief. Halverwege de rugtas zit een rits waardoor je direct bij je fotospullen kan, ideaal. Ik ben er erg blij mee. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bagsforme.com/images/naneu-pro/NP-K2-cartoon-M.jpg

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Mijn nieuwe Crumpler December Quarter is een beetje groot als "midsize" fototas maar tis wel een heerlijk tasje :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:11:
Hmz, eens even kijken of ik die bestelling ongedaan kan maken dus... Want dat is waardeloos, de reden dat ik bij Crumpler.nl zelf bestelde was JUIST omdat ik dacht dat zij geen problemen zouden hebben met voorraden.... $#&*@#&^!@$
Ik wacht al 3 weken op een crumpler stunner bij corne. Schiet niet echt op zo. Maar nu snap ik wel wrom het zo lang duurt. Is er al iets bekend wanneer de voorraden worden aangevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Tegen alle hoop in, is vandaag mijn fototas binnengekomen, de Stunner... Een zwarte , m'n D50 met een 18-55mm en daarnaast een 80-210 met zonnekap passen er netjes in... Gelukkig is ie binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRoon schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:19:
Ik heb sinds kort een Naneu Pro K2. Een rugzak met onderin ruimte voor je body + lenzen. Daarnaast zit ie vol met handige vakjes en een draagsysteem voor een (niet al te groot) statief. Halverwege de rugtas zit een rits waardoor je direct bij je fotospullen kan, ideaal. Ik ben er erg blij mee. ;)
Ik heb momenteel een crumpler formal lounge rugzak, maar omdat deze geen regenhoes en statief houder heeft wil ik deze wegdoen en een andere tas kopen.

Hoe is de K-2 qua materiaal ? Vergelijkbaar met de tassen van bijv lowepro? Ook schrijf je dat er halverwege een rits zit waardoor je direct bij je fotospullen kan komen, kan je daar wat meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Laatst online: 26-11-2022
Die rits kun je op de foto zien, het bovengedeelte kantelt als het ware over de onderkant heen. De rits loopt van onderin aan de achterkant naar het midden aan de voorkant. Rits open en je kan de bovenhelft 90 graden omklappen zodat je direct bij je spullen kan. Ik heb er nu een D70S body + kitlens in, een Sigma 70-300 en een 50mm 1.8 lensje. Dan hou ik onderin nog een vak over voor een flitser en evt. nog een lens. Bovenin zit overigens ook nog een opbergvakje voor memorycards, handleidingen, etc.

Qua materiaal voelt het allemaal erg degelijk aan. De K2 is qua buitenkant wel wat dunner qua voering dan de meeste volgeschuimde fototassen maar dat moge duidelijk zijn. Ik vind het kwalitatief een zeer mooie rugzak.

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRoon schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:47:
Die rits kun je op de foto zien, het bovengedeelte kantelt als het ware over de onderkant heen. De rits loopt van onderin aan de achterkant naar het midden aan de voorkant. Rits open en je kan de bovenhelft 90 graden omklappen zodat je direct bij je spullen kan. Ik heb er nu een D70S body + kitlens in, een Sigma 70-300 en een 50mm 1.8 lensje. Dan hou ik onderin nog een vak over voor een flitser en evt. nog een lens. Bovenin zit overigens ook nog een opbergvakje voor memorycards, handleidingen, etc.

Qua materiaal voelt het allemaal erg degelijk aan. De K2 is qua buitenkant wel wat dunner qua voering dan de meeste volgeschuimde fototassen maar dat moge duidelijk zijn. Ik vind het kwalitatief een zeer mooie rugzak.
Kijk daar kan ik wat mee :) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:02:
[...]
Kijk daar kan ik wat mee :) Thnx!
Zie ook mijn berichtje over deze tas een aantal pagina's terug. Daar heb ik een vergelijking met de LowePro gemaakt, heb een tijdje met alle twee de tassen gelopen en voor de Naneu gekozen. Iets voordeliger en voor mij comfortabeler.

Het leukste vond ik in het begin dat mensen vroegen waarom ik mijn camera niet bij me had terwijl je met die zak op je rug loopt. Niet om de discussie opnieuw aan te zwengelen, het geeft wel een redelijk rustig gevoel als je weet dat je niet te koop loopt met je handel.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Op de vorige pagina (ik heb 100ppp) gaf ik aan op zoek te zijn naar een nieuwe tas omdat ik echt een gebrek aan ruimte begon te krijgen in mijn DryZone100 (LowePro). Inmiddels heb ik een Crumpler Brians Hot Tub gekocht. Werkelijk een ENORME tas, maar van binnen kleiner dan je denken zou. Op zich pas alles er in, dus ik ben tevreden, zeker omdat ik nog wat uitbreidingsruimte heb. :)

(2 Bodies, 5 lenzen, flitser, spare batt's, kabels, dat soort dingen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nja, echt 'mid-size' kun je die natuurlijk niet meer noemen hè :P maar ik zag dat er wel méér non-midsize in dit topic voorkwam, dus kan deze er ook nog wel bij:

een inside foto van m'n Crumpler Karachi Outpost, de grootste fotorugtas die Crumpler in het huidige assortiment heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/CRW_2229.jpg
links ziet u een 70-200/2.8 liggen, linksboven de Omnibounce, middenboven een 20D met 24-70/2.8 met daarvóór de bijbehorende zonnekap, rechtsboven een 50/1.8 en rechts een 550EX; onderaan de losse shizzle.

en van buiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_8654.JPG

rechts de Lowepro Mini Trekker AW, links de KO:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_8655.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Korakal op 07-09-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik heb die Crumpler Stunner (2e hands):

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/dgibt1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/dgic0z.jpg

Aan de linkerkant zit 50mm/1.8 + kitlens, aan de rechterkant zit 300D + Tokina 28-70 erop en in het voorvak zitten batterijen + 420EX flitser (in beschermhoesje) en bovenin zitten nog wat geheugenkaartjes.

Als ik nog een telelens koop, dan past dus waarschijnlijk niet alles erin. Is niet zo erg, want als ik op reis ga wil ik toch zo min mogelijk meeslepen.

[ Voor 62% gewijzigd door T.T. op 07-09-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn speurtocht naar een goede camera-rugzak kwam ik op dit forum terecht.... De tas is in eerste instantie bedoeld voor een reis van meerdere maanden, maar ook voor gewoon dagjes fotograferen, waarbij je wat meer wil meenemen dan alleen een camera. Mijn opties zijn inmiddels gedaald tot drie stuks, maar ik vind het lastig om een beslissing te maken zonder de tassen gezien te hebben, en ik heb ze nog niet in winkels ontdekt.

Het gaat om de volgende tassen:
Lowepro Orion Trekker II
Naneupro (adventure) K2
Crumpler Formal Lounge

Alle drie de tassen zijn wat mij betreft voldoende ruim. Het design van de Crumpler en de Lowepro spreekt me erg aan, maar uit voorgaande stukken maak ik een beetje op dat de Naneupro eigenlijk de meest praktische is, en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk wel om. Is er iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen? En ik begreep dat de Naneupro een verwijderbare scheiding heeft tussen het onder- en het bovenvak. Op zich handig, maar is deze scheiding (min of meer) waterdicht? Stel, je hebt een lekkend flesje water in je tas?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
De scheiding in de Trekker II is ook (totaal) niet waterdicht dus op dat punt geen verschil tussen de K2 en die.

Ik had die 2 ook als keuze namelijk, dus lang naar gekeken, bleek uiteindelijk dat me 75/300 er niet rechtop in paste, en plat nam ie zo veel ruimte in beslag dat ik gelijk met body+18/70 al bijna vol zat. Viel daarom bij mij af en is uiteindelijk een MiniTrekker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke tas paste je 75/300 niet rechtop? De Trekker II of de K2? Heb namelijk een 70/300....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ik heb de Lowepro Stealth reporter 400 gekocht. Weet niet of die mid-size is, maar ik zal de info geven als ik hem binnen heb. Hij staat nl op backorder bij de leverancier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:07:
In welke tas paste je 75/300 niet rechtop? De Trekker II of de K2? Heb namelijk een 70/300....
De trekker II, K2 heb ik nooit in het echt gezien maar binnenmaten zijn bijna hetzelfde zeggen ze.
Hij paste er erg krap in, echt helemaal klem tegen het middenstuk, rits strak. Vond ik niks, als je dan een flesje ofzo in je tas gooi dan kleunt ie gelijk vol op je lens. De Nikkor 75-300 is 165mm lang. Ik weet niet welke 70-300 je hebt maar als het de nikkor (G of ED) is, die is maar 74mm en de Sigma 120mm, die zullen beiden geen probleem zijn om er rechtop in te krijgen. Canon heb ik geen kennis van verder ;)

edit-
En owja, ik wilde ook een tas met extra ruimte voor drinken, eten etc. Hoewel de MiniTrekker dus een gewone foto rugtas is, heeft het voorvak zo veel ruimte dat ik met gemak 4 halve liters en eten mee sleep en dan nog genoeg ruimte over hou voor een shirt ofzo. De AW versie heeft wel minder ruimte trouwens, daarom ben ik voor de classic gegaan.

edit2
En als je net zoals ik, nog niet zo gek veel lenzen hebt, is er vanbinnen nog een zee van ruimte voor extra zooi :P

[ Voor 27% gewijzigd door Defectiv op 13-09-2005 15:48 ]

Verwijderd

K heb m'n lens niet bij de hand, maar schat dat ie al gauw zo rond de 12 tot 14 cm is.... Zou nog wel moeten kunnen dus. Verder heb ik een Canon 300D met kitlens, maar er moet nog wel wat ruimte in de tas overblijven voor toekomstige uitbreidingen en accesoires :)

• Defectiv
Ja, dat zou moeten lukken, de mijne is een centimeter of 2 a 3 te lang. Je houdt denk ik 3 vakjes over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek ook een nieuwe tas maar ik weet niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen.
me nieuwe cam tas moet stevig zijn.

m'n spullen zijn:
Canon EOS 350D + kit lens
28-135 is usm met zonnekap en tiffen filter
en een 75 -300 zonder is en zonder usm

weet iemand een leuke tas???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Waar heb je al gekeken? Er zijn zoveel tassen (en reeds genoemd) in deze thread die dat spul kwijt kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij foca gekeken en de tassen hier lijken me zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Foca heeft best een slechte selectie tassen vond ik de laatste keer dat ik daar was (nog geen maand geleden). Kamera Express heeft een grote selectie, alleen (volgens velen hier) moet je daar niet zijn voor service. (hoewel me dat voor een tas niks uit maakte, die heb ik dus ook daar gekocht nadat ik daar zowat een uur met al me zooi heb staan passen en denken).
Hebben bijna geen Crumpler helaas, maar wel veel andere goeie tassen. (Tamron/LowePro/Samsonite/etc)

[ Voor 6% gewijzigd door Defectiv op 19-09-2005 13:50 ]

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik heb vandaag de (blauw/oranje) Crumpler Stunner binnengekregen, en ik moet je bekennen dat ie een stuk kleiner is dan ik had verwacht. Met heel veel proppen heb ik nu m'n Sigma 70-300, 18-70 kitlens en de D70s body erin weten te krijgen. Wellicht dat 'ie nog een stuk beter kan ingedeeld worden, maar ik vind het zo op het 1e gezicht redelijk tegenvallen. Zo heb ik de zonnekappen er maar afgelaten, want anders krijg ik ze er helemaal niet meer uit.

Heeft misschien iemand foto's van een Stunner met D70(s) body waarbij wel alles netjes past? Waarschijnlijk ben ik gewoon niet zo handig met indelen :P

[ Voor 13% gewijzigd door BlackB1rd op 22-09-2005 15:21 ]

Een hele zooooi

• Arjen Tempel
  • Niet online
BlackB1rd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:19:
... ik moet je bekennen dat ie een stuk kleiner is dan ik had verwacht.
Om die teleurstelling te voorkomen ben ik eerst met mijn complete fotogear naar de Crumpler winkel in A'dam geweest om te passen en meten. Daar bleek de Long Schlong die ik op het oog had te klein, omdat ik naast mijn body + 3 lenzen (kit, tele + 50mm prime) ook vrij veel accesoires (flitser, imagetank, whibal kaart, batterijen, etc.) mee wil kunnen nemen. Ik heb dan ook maar een Loyal Chap (vrijwel hetzelfde model, alleen nog weer een maatje groter) besteld.
De inhoud die Crumpler op hun website en in hun folders aangeeft ("fits: SLR body plus 2 lenses & accessories") is altijd uitgaande van een losse body met losse lenzen. Als je een lens op de body wilt laten zitten (zodat je camera direct grijpklaar in de tas zit), moet je deze inhoudsopgaves dus met een flinke hoeveelheid zout nemen.

Helaas heb jij aan dit advies weinig (of je moet je tas nog om kunnen ruilen voor een Long Schlong of Loyal Chap), maar misschien kan het iemand anders van een miskoop redden.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjen Tempel op 22-09-2005 16:02 ]

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

BlackB1rd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:19:
Ik heb vandaag de (blauw/oranje) Crumpler Stunner binnengekregen, en ik moet je bekennen dat ie een stuk kleiner is dan ik had verwacht. Met heel veel proppen heb ik nu m'n Sigma 70-300, 18-70 kitlens en de D70s body erin weten te krijgen. Wellicht dat 'ie nog een stuk beter kan ingedeeld worden, maar ik vind het zo op het 1e gezicht redelijk tegenvallen. Zo heb ik de zonnekappen er maar afgelaten, want anders krijg ik ze er helemaal niet meer uit.

Heeft misschien iemand foto's van een Stunner met D70(s) body waarbij wel alles netjes past? Waarschijnlijk ben ik gewoon niet zo handig met indelen :P
Body met kitlens erin met de achterkant (displaykant) tegen de zijkant van de tas. Dan 1 tussenschot ernaast en daar de kitlens in. Dus met 1 schot ongeveer 2/3 en 1/3 opdelen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Arjen Tempel: tnx voor de tip ;) Ik heb/had nog steeds die Long Schlong op het oog, als ik dit zo lees kan ik beter voor de Loyal Chap gaan. Met 3 camera's + aanhang nu begint mijn Lowepro Mini Trekker Classic ietwat uit te puilen :X

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:10:
Arjen Tempel: tnx voor de tip ;) Ik heb/had nog steeds die Long Schlong op het oog, als ik dit zo lees kan ik beter voor de Loyal Chap gaan. Met 3 camera's + aanhang nu begint mijn Lowepro Mini Trekker Classic ietwat uit te puilen :X
Als er in die Loyal Chap maar één camera + 2 of 3 lenzen plus kabelcrap komt kan dat maar anders kun je mischien beter de Geek Star nemen.

Ik heb de Loyal Chap en met de 300D + kitlens erop, 55-200 en 50 1.8 zit de bovenkant al vol. Onder stop ik wat kabels, cardreader en acculader maar dan zit hij ook propvol. M'n statiefje kan nog net bovenop tussen de klep en de flap.

Ben je al naar een Crumpler-winkel geweest met al je spullen om te passen? Deden ze bij mij niet moeilijk over.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 19:10 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een wat onopvallende tas voor mijn setje en ik kwam op de site van Bever de Jack Wolfskin ACS Photopack tegen. Na wat zoekwerk de volgende site gevonden:
http://people.freenet.de/Tschannerl/Fotorucksack/
Ziet er wel oke uit lijkt me. Moet nog wel ff gaan passen met mijn spullen maar voor nog geen 95 euri is het wel een goed alternatief. En bijkomend voordeel, Jack Wolfskin staat niet echt bekend om z'n foto tassen dus zal het lastig te herkennen zijn voor de dief in spé.

edit:
maar dat labeltje moet er dan wel vanaf ;)

[ Voor 8% gewijzigd door regmaster op 22-09-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
Mijn laatste aanwinst, een 2de hands Billingham 225. Gebruikt (ook wel te zien) ,maar ozo mooi ....en valt niet zo op..

Past in : 20D/17-85 (Zonnekap naar binnen) met Batterypack, 580EX, Bounce, en wat krap maar ook de 70-200.. en dan ook nog mijn Image Tank. Kleine dingen kunnen mee.. voorin.

http://www.billingham.co.uk/prodbuy.asp?id=61 8)

Was 80 Euro, nieuw zijn die dingen onbetaalbaar.... _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Wisc2 op 23-09-2005 15:48 ]

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Wisc2 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:26:
Mijn laatste aanwinst, een 2de hands Billingham 225. Gebruikt (ook wel te zien) ,maar ozo mooi ....en valt niet zo op..
Ehrm..... laten we het maar op die 14 jaar generatiekloof houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
MartijnGizmo schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:55:
[...]

Ehrm..... laten we het maar op die 14 jaar generatiekloof houden. ;)
Grin... maar ben ook Hip hoor.. heb ook een Crumpler Geek star, en nog 2 Lowepro's...

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek dus een tas voor een EOS350D met kitlens en externte flitser + wat ruimte voor accu's etc.

Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Ik heb zelf een Lowepro Micro Trekker 100 voor m'n 350D. Ik heb geen externe flitser, maar wel een 70-200 lens die veel ruimte inneemt. Dan nog is er ruimte genoeg voor wat accu's, geheugenkaartjes etc
Bovendien zit deze rugtas echt heerlijk (goede banden, goede achterkant)

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:39:
...
Ben je al naar een Crumpler-winkel geweest met al je spullen om te passen? Deden ze bij mij niet moeilijk over.
Dat ben ik nog van plan om te gaan doen ja: alleen zitten ze in Amsterdam/Utreg en dat is voor mij niet om de hoek ;). Ik heb nu dus eigenlijk 2 tassen op het oog:

- de midsize-tas uit de topictitel :+ .. de Loyal Chap dus om 'essentials' mee te nemen: 1 body + backupcam, 3 lenzen, 1 of 2 flitsers, klein grut. Moet groot genoeg zijn voor zover ik weet.

- een carry-all tas: als ik langer weg ben of echt alles nodig heb: dan neem ik mijn analoge slr + flitser + 2 lenzen en rolletjes er ook nog es bij mee: dat is al 4kg extra ruwweg. Dan zou een kingsize tas zoals Korakal's Crumpler Karachi Outpost niet zo'n slecht idee zijn, of een toploader-achtig iets als een Domke F2. Die laatste is veel minder padded, maar wel heel bruikbaar als 'ff snel lens wisselen van boven' tas.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Remy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:49:
[...]
Dat ben ik nog van plan om te gaan doen ja: alleen zitten ze in Amsterdam/Utreg en dat is voor mij niet om de hoek ;). Ik heb nu dus eigenlijk 2 tassen op het oog:

- de midsize-tas uit de topictitel :+ .. de Loyal Chap dus om 'essentials' mee te nemen: 1 body + backupcam, 3 lenzen, 1 of 2 flitsers, klein grut. Moet groot genoeg zijn voor zover ik weet.

- een carry-all tas: als ik langer weg ben of echt alles nodig heb: dan neem ik mijn analoge slr + flitser + 2 lenzen en rolletjes er ook nog es bij mee: dat is al 4kg extra ruwweg. Dan zou een kingsize tas zoals Korakal's Crumpler Karachi Outpost niet zo'n slecht idee zijn, of een toploader-achtig iets als een Domke F2. Die laatste is veel minder padded, maar wel heel bruikbaar als 'ff snel lens wisselen van boven' tas.
Die domke f2 viel bij mij toch aardig tegen qua hoeveel er in paste. Dat was ongeveer evenveel als bij de loyal chap (wel wat anders ingedeeld als bij K5l, waardoor er daar toch aardig wat inpastte. MAar omdat ik de loyal chap eigelijk ook te klein ovnd, ben ik maar voor de Geek Star gegaan.
Maar als je toch naar amsterdam gaat voor die crumpler winkel, moet je even op het rokin kijken, daar heb je ook een fotowinkel (rokin, aan de kant van de dam, weet het nummer of de naam helaas niet). Daar hebben ze de domke f2, dus daar zou je ff kunnen kijken of er voor jou genoeg in past. Het is wel de nylon versie die ze daar hebben, die is dus een stuk minder flexibel, waardoor er wat minder in gepropt kan worden, en hij niet echt goed met je lichaam mee vormt, itt de orginele canvas versie :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik snap eigenlijk niet wat er niet opvallend is aan een Domke of een Billingham. Je hoeft zelfs geen fotograaf of kenner te zijn om meteen te zien dat een Domke F2 of zo'n Billingham 225 een fototas is. Het model is immers niet veel verschillend dan de gemiddelde schoudertas van LowePro. Alleen het materiaal is anders en het geheel ziet er een stukje professioneler uit.

Laat ik zo zeggen, als je in een film een journalist ziet, dan heeft hij zo'n Billingham of zo'n Domke. Dat ziet meteen iedereen.

Het merk wat dan denk ik nog het minste opvalt is Crumpler. Mede doordat de buitenkant van hun fototassen precies hetzelfde is als de buitenkant van hun overige tassen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ralph Smeets schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:36:
Ik snap eigenlijk niet wat er niet opvallend is aan een Domke of een Billingham. Je hoeft zelfs geen fotograaf of kenner te zijn om meteen te zien dat een Domke F2 of zo'n Billingham 225 een fototas is. Het model is immers niet veel verschillend dan de gemiddelde schoudertas van LowePro. Alleen het materiaal is anders en het geheel ziet er een stukje professioneler uit.

Laat ik zo zeggen, als je in een film een journalist ziet, dan heeft hij zo'n Billingham of zo'n Domke. Dat ziet meteen iedereen.

Het merk wat dan denk ik nog het minste opvalt is Crumpler. Mede doordat de buitenkant van hun fototassen precies hetzelfde is als de buitenkant van hun overige tassen.
Ach, sowieso moet je een tas niet kiezen of hij opvalt of niet. Tegen diefstal zijn er verzekeringen, en met zo'n verzekering kan je ook gewoon lekker vrij en blij met je cam in je hand rondlopen, zonder hem telkens in je tas te hoeven stoppen.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Tonio schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:34:
[...]

Ach, sowieso moet je een tas niet kiezen of hij opvalt of niet. Tegen diefstal zijn er verzekeringen, en met zo'n verzekering kan je ook gewoon lekker vrij en blij met je cam in je hand rondlopen, zonder hem telkens in je tas te hoeven stoppen.
Maar het is wel lullig als je door Johannesburg (of whatever stad) loopt, en je moet nog met je reis beginnen, als je word beroofd. Dan mag je nog zo goed verzekerd zijn maar je hebt wel pech (foto apparatuur weg).
Misschien is preventie wel beter. Probeer in ieder geval je DSLR zo onzichtbaar mogelijk proberen te houden. Geen dikke witte L lensen erop maar een 'gewoon' uitziend allround lensje erop. En zeker de grip eraf, dat staat sowieso al een stuk profesioneler waardoor je direct de aandacht trekt.
En zeker hetgeen je niet direct nodig hebt in de kluis van het hotel achterlaten,
Als ik de grip van mijn 20D eraf laat en ik zet er de 50 mm op dan ziet de 20D er ineens een stuk eenvoudiger uit. Ook de camera riem eraf of eentje zonder "EOS DIGITAL" (bling bling) helpt daarbij een heel stuk.
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een stevige rugtas voor mijn spulletjes, keuze zat zou je zeggen, maar als je ook naar onopvallendheid kijkt word de keus ineens een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik heb geen wit L spul, maar voor een grote reis zou ik er sowieso al goed over nadenken ivm het gewicht en zo (en dat zou ik dus ook doen indien het een zware lens van ander merk was).

De standaard canon neckstrap is 24/7 een rotding, die gaat bij mij in ieder geval nooit meer gebruikt worden. Ik gebruik nu de handstrap, maar als ik weer een neckstrap wil (ivm werken zonder grip of als ik gewoon beide straps wil), moet er maar een betere neckstrap met quick release komen.

Maar goed, over tassen: Ik ga zeer binnenkort de 2 Crumplers welke op mijn wish-list eens vasthouden in A'dam. Net als Remy heb ik de Loyal Chap en de karachi Outpost op het oog. Allebei hebben ze zo'n goede punten, maar wellicht wordt het de LChap. Die lijkt me voor dagtripjes net wat makkelijker. Als ik alles mee wil nemen op een vakantie ofzo, kunnen de minder gebruikte lenzen en accessoires wel in mijn oude tas mee. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 14-10-2005 19:28 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Of je doet gewoon zoals ik en-en 8)7 Ik heb dus een Loyal Chap én een Karachi Outpost, gewoon om de simpele reden dat voor beiden wat te zeggen valt in specifieke situaties :P Ik kies afhankelijk van wat ik ga doen op een dag voor een van beide tassen. Had ik toch moeten kiezen tussen een van beiden dan had ik de KO gekozen, simpelweg omdat daar meer inpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Voor zover ik weet hebben ze de Karachi outpost trouwens niet in amsterdam. Tenminste, ben er nu 3 of 4 keer geweest, en nog nooit de KO daar gezien voor zover ik weet. Maargoed, anders moet je maar ff van te voren bellen of ze die hebben daar :) De hele glamourbag serie hebben ze daar iig wel (long schlong, loyal chap, geekstar, bunny man, etc). En een heleboel ander spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Er is nog zoveel dat ik wil op het gebied van lenzen en accesoires, dat ik het geld voor een 2e nieuwe tas liever daar insteek. :) Het kan altijd nog de KO worden, ik wil sowieso eerst allebei (en misschien nog andere Crumplers die in de winkel rondslingeren) IRL bekeken, vastgehouden en gepast hebben. :)

Dat de KO misschien niet in A'dam ligt is dan jammer, maar ik kom zo vaak in A'dam dat die winkel bezoeken toch een kleine moeite voor me is. Kan ik in ieder geval de Loyal Chap vasthouden.

offtopic:
@MGizmo:
Geinig dat we allebei precies dezelfde objectieven hebben. :) Ow, die Tamron heb je pas sinds net en dat is de lens bovenaan mijn wishlist.

[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 15-10-2005 13:14 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb besloten om het andersom te doen. Eerst een tijdje wachten wat ik allemaal nog voor spul ga kopen (genoeg opties, een 70-200 2.8, of een 100-400L, of een Sigma 80-400 of een 70-200 F/4 + een 17-40 F/4, of of of :)), en dan pas een bijpassende tas halen. :) M'n Crumpler Stunner is iig flink te klein aan het worden, al is het wel nog steeds een prettige tas om ff mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ik heb laatst voor Atlas foto's gemaakt van mijn Crumpler Shrinkle tas. Voor het geval andere mensen daar ook in geinteresseerd zijn hieronder de indeling in mijn tas:

Afbeeldingslocatie: http://lissenberg.net/got/small/IMG_0441.jpg

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

14-70/4L????? Wow, wat een superbereik, kost dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MartijnGizmo schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:38:
14-70/4L????? Wow, wat een superbereik, kost dat? ;)
Custom build lens, dat wil je niet weten. Maar een heerlijk bereik kan ik je zeggen :D

Foto eventjes aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Zit hier misschien iemand met een Crumpler Stunner die voor mij wil uitproberen of de Canon EOS-350D met een flinke lens EN grip EN externe flitser (die dus ook op de camera geschroefd zit) grijpklaar in deze tas past, dus met de lens naar beneden? Zal wel overdwars worden, maar dat geeft niet.

Ik vind de Stunner namelijk erg mooi en niet al te groot. Ik gebruik meestal de camera binnen en de flitser zit er permanent op, zou erg mooi zijn als dit er zo in past. Er hoeft verder niet veel meer bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Past niet rechtop, alleen overdwars. Als je een wat grotere lens heb (lees: groter als de kitlens) past er eigenlijk ook geen lens meer naast, alleen eronder. Externe flitser erop laten zitten kun je vergeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3x het gehele topic door te lezen een beslissing genomen: Crumpler Loyal Chap Zwart/Zilver (ja zwart staat altijd :P, lekker safe kleurtje)

Heb em morgen binnen en zal m'n bevindingen posten.. (ps: met ongv. zelfde inhoud als MartijnGizmo)

Thankz guy's, voorkomt nare miskopen zo'n topic..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ietwat later, maar zoals beloofd:

Crumpler Loyal Chap

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martijnc/crumpler.jpg

Fijn tassie met vele opberg mogelijkheden. De 70-300mm, 50mm, 18-55mm, passen bovenin met gemak, en onderin heb je ook nog 3 vakken die naar eigen inzicht in te delen zijn.

ChickenTex is inderdaad een degelijke stof, en alle materialen zijn echt van top kwaliteit. Met 4-5 objectieven en nog een flitser en losse meuk is het zeker een handzame en lekker stevig tassie!

Alleen snap ik niet waar het losse clipje aan de schouderband voor is.. :? Kan iemand mij hier opheldering over geven?

10 punten voor de loyal chap! en jullie bedankt voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Deze kan je voorlangs aan de tas vastmaken, waardoor de tas op je rug blijft hangen onder het fietsen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:05:
Alleen snap ik niet waar het losse clipje aan de schouderband voor is.. :? Kan iemand mij hier opheldering over geven?
Je bedoelt waarschijnlijk de zogenaamde 'third-leg stabiliser' . Als je de achterkant van je tas bekijkt, zie je rechtsonder de female kant van het clipje aan je schouderband. Nu is de bedoeling dat als je de tas omhebt, je de clip onder je linker oksel in de clip op je tas steekt. Zo hangt je tas veel stabieler en is het minder zwaar voor je schouder. Erg fijn ding dus. Kijk wel uit dat je de 'kabel' waar de clip aan zit op het verbrede stuk van je schouderband houd, anders kan hij kapot schuren schijnt :) (was wel een stuk handiger als je dat ding gewoon bij een crumpler winkel had gekocht, hadden ze je al die dingetjes gewoon kunnen uitlegeen, zo is eht toche een stuk lastiger :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Tonio, in de veronderstelling dat er wel iets van een boekje e.d. bij zou zitten... raar, maar bedankt voor je uitleg, kon het ook al niet op die vage site van hun vinden helaas..

Zal die tird leg stabilizer niet snel gebruiken maar was wel benieuwd waar het voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik geen goede plaatjes, maar Vanguard heeft een nieuwe serie tassen die heel erg goed gebouwd zijn. Zelf zweer ik bij Lowepro, maar deze tassen zijn erg solide uitgevoerd. Linkje naar de importeur:

http://www.macrolux.nl/VanguardICS.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:06:
Zit hier misschien iemand met een Crumpler Stunner die voor mij wil uitproberen of de Canon EOS-350D met een flinke lens EN grip EN externe flitser (die dus ook op de camera geschroefd zit) grijpklaar in deze tas past, dus met de lens naar beneden? Zal wel overdwars worden, maar dat geeft niet.

Ik vind de Stunner namelijk erg mooi en niet al te groot. Ik gebruik meestal de camera binnen en de flitser zit er permanent op, zou erg mooi zijn als dit er zo in past. Er hoeft verder niet veel meer bij in.
Wat is een flinke lens? Naar beneden gericht met de externe flitser erop kun je sowieso vergeten.
Daarvoor zijn maar weinig tassen geschikt. Misschien dat het met een korte zoom wel lukt maar dat is geen flinke lens.
Ik heb zelf een Geek Star en daar past nét aan een 20D, inclusief grip, met een EF 300L f4 lens overdwars in. We een beetje wringen om het geheel er uit en weer in te krijgen.
De lens is zo'n 22 cm lang dus incl camera ongeveer 30 cm. Als je weet dat de Stunner extern 25 cm breed is en de Geekstar 35 cm, kun je ongeveer berekenen wat de maximale grote van een lens kan zijn om de camera 'grijpklaar' te hebben. Overigens werkt 'grijpklaar' beter met een EF 70-200LF4 lens, tenminste met de Geekstar. Het zal voor de Stunner het absolute maximum zijn.
Dus zul je niet aan wat wringen ontkomen. Ik denk dat je in jouw geval verder moet kijken dan de Stunner, die is wel erg klein. Je kunt beter met je camera naar een Crumpler winkel gaan om gewoon ff te passen, dan weet je het meteen. Mogelijk dat je op een Geekstar uitkomt want met een beetje passen en meten zou je de flitser erop kunnen laten zitten als je camera op z'n kop legt, zit ik me zo te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
regmaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:35:
[...]
Wat is een flinke lens? Naar beneden gericht met de externe flitser erop kun je sowieso vergeten. Daarvoor zijn maar weinig tassen geschikt. Misschien dat het met een korte zoom wel lukt maar dat is geen flinke lens. Ik heb zelf een Geek Star en daar past nét aan een 20D, inclusief grip, met een EF 300L f4 lens overdwars in. We een beetje wringen om het geheel er uit en weer in te krijgen.
[...]
Hmm, het is een EF-S17-85mm, dus niet zo'n hele grote lens. Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat als ik later een grotere lens koop de hele boel niet meer in m'n tas past. Alhoewel, met een 70-200 of langer is flitsen niet zo aan de orde, die gebruik je toch meestal buiten. Maar ik ben er wel achter dat de Stunner inderdaad te klein is, toch maar eens naar zo'n winkel met de hele handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook op zoek naar een fototas.
Ik heb het meeste interesse in een Crumpler tas omdat ik de meest andere fototassen nou niet bepaald mooi vind.
Wat mij alleen opviel bij bijv. de Stunner en de Long Chap dat het boventste vak niet afgelsoten kan worden met een rits? Klopt dit idd of kijk ik gewoon niet goed? ;)
Of geeft de bovenste flap die je erover heen doen genoeg bescherming en dekt deze geneog af?
Ik hoop dat iemand dit voor mij kan ophelderen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.