Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Ter referentie:
Iets groter dan midsize, maar wel veeel waar voor weinig geld:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/photogear/IMG_8469.jpg

Lowepro Mini Trekker, anderhalf jaar terug gekocht voor nieuw 55 euro.
Zit wel vol nu, maar zoals je ziet kan er een hoop in:

[list=1]
• opladers, snoeren etc
• CF kaartjes, lensdoekje, DPZ-badge :P
• lensdoppen, pola etc
• 420EX
• 18-55mm kitlens
• 50mm f/1.8
• 16mm f/2.8 fish
• x-drive
• 24-70mm f/2.8 + zonnekap
• 300D
• 1.4x extender
• 70-200mm f/2.8 + zonnekap + statiefgondel
• 3x BP-511 + omnibounce
• monopod

Misschien dat ik ook nog een keer voor een Crumpler ga, maar dat zou alleen voor de looks zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:09:
Ik ben dus ook op zoek naar een fototas.
Ik heb het meeste interesse in een Crumpler tas omdat ik de meest andere fototassen nou niet bepaald mooi vind.
Wat mij alleen opviel bij bijv. de Stunner en de Long Chap dat het boventste vak niet afgelsoten kan worden met een rits? Klopt dit idd of kijk ik gewoon niet goed? ;)
Of geeft de bovenste flap die je erover heen doen genoeg bescherming en dekt deze geneog af?
Ik hoop dat iemand dit voor mij kan ophelderen.
Ja, er zitten bij de hoeken van de flap een soort afschermingen aan de tas en flap vast, als je de tas tdichtvouwt moet je even opletten dat deze naar binnen vouwen, maar dit gaat vaak vanzelf. Als ze naar binnen zitten, is je tas zo goed als regensafe, kan niks naar binnen regenen :). Hier ff 2 foto's gemaakt om het te verduidelijken, is vrij apart om uit te leggen :P
Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/4976/20051024pict5435tas2dr.jpg
Zo zien die flapjes eruit, als ze naar buiten zitten. Zelfs dan geven ze nog wel wat bescherming, maar zit alsnog een vrij ruim gat waar regen naar binnen kan.
Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/3456/20051024pict5437tas0ja.jpg
En zo horen ze. Dan is de afsluiting zodanig dat waarschijnlijk zelfs in de grootste hoosbui een paar druppels naar binnen komen, een daar kan je apparatuur echt wel tegen :)
En de voordelen van het feit dat het een flap is en geen rits zijn in mijn ogen veel belangrijker dan de nadelen :) Je kan zo veel sneller bij je spullen dan met zo'n rits.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, denk dat ik overtuigd ben en voor een mooie Crumpler ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:11:
Ter referentie:

[afbeelding]

Zit wel vol nu, maar zoals je ziet kan er een hoop in:

[list=1]
• opladers, snoeren etc
• CF kaartjes, lensdoekje, DPZ-badge :P
• lensdoppen, pola etc
• 420EX
• 18-55mm kitlens
• 50mm f/1.8
• 16mm f/2.8 fish
• x-drive
• 24-70mm f/2.8 + zonnekap
• 300D
• 1.4x extender
• 70-200mm f/2.8 + zonnekap + statiefgondel
• 3x BP-511 + omnibounce
• monopod

Misschien dat ik ook nog een keer voor een Crumpler ga, maar dat zou alleen voor de looks zijn :P
Hé, goed gevonden, om die extra BP511 accu's in de Omnibounce te plaatsen. Was ik zelf niet opgekomen. Ben nog ff aan het passen en meten om mijn Mini Trekker AW optimaal in te richten voor de komende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ter referentie:

Maar je hebt geen grip toch? Wellicht handig ter referentie als je kan schatten of camera + grip past. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Voutloos schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:39:
[...]
Maar je hebt geen grip toch? Wellicht handig ter referentie als je kan schatten of camera + grip past. :)
Ik heb de Mini Trekker AW, en als het goed is kan daar hetzelfde in als bij de Classic. (55 euro voor een Classic is wel heel erg goedkoop trouwens). De 300D+Grip past er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:59:
Bedankt voor je reactie, denk dat ik overtuigd ben en voor een mooie Crumpler ga :)
Kost een paar centen, maar je krijgt er een kwaliteits tas voor terug! (nog geen sec. spijt van gehad dat ik em gekocht heb ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
Modbreak:Voor aanbiedingen hebben we Tweakers.net Vraag & Aanbod.

[ Voor 80% gewijzigd door Zoefff op 26-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Lowpro Nova 5 AW of een soorgelijk type?
http://www.lowepro.com/Pr...gs/classic/Nova_5_AW.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Nova5aw_navy_rt_equip_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Nova5AW_LA_n.gif

kost 89eu bij konijn

Ik vind het vooral vervelend om elke keer m'n huidige (rug)tas af te moeten doen om er iets uit te halen. Je kan nooit eens "in het loopje een lens wisselen" Daarom zitten de helf van de tijd m'n lenzen in me jaszak :+

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie denken over de schoudertassen i.t.t. de rugtassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39

Xtremelead

powered by E-MU

Ik heb dit weekend de Crumpler Long Schlong gekocht.
Mijn 350d+grip, 18-55, 55-200, 50/1.8 en 420ex met omnibounce passen met gemak.
Tas is mijns inziens van zeer goede kwaliteit. 109 euro bij Foka in Rotterdam is veel geld, maar wel besteed :)

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Ah koel :) Weet je misschien of ze daar ook de Geekstar hadden en zoja, het prijskaartje? Ik heb zeer waarschijnlijk wel 1 of 2 maatjes groter nodig dan de Long Schlong namelijk :+

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:59:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Lowpro Nova 5 AW of een soorgelijk type?

[afbeelding]

[afbeelding]

kost 89eu bij konijn

Ik vind het vooral vervelend om elke keer m'n huidige (rug)tas af te moeten doen om er iets uit te halen. Je kan nooit eens "in het loopje een lens wisselen" Daarom zitten de helf van de tijd m'n lenzen in me jaszak :+

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie denken over de schoudertassen i.t.t. de rugtassen.
Ik gebruik mijn rugzak alleen om te vervoeren. Dus als ik bijvoorbeeld met vakantie ergens heen ga, zit onderweg naar de vakantie bestemming m'n gear in de rugzak, en de schoudertas in de koffer. En aangekomen op de vakantie bestemming gaat alles in de schoudertas en wordt de rugzak eigelijk niet meer gebruikt. Een rugzak is gewoon in mijn ogen niet geschikt voor tijdens het fotograferen. Lijkt me afgrijselijk, elke keer moeten stoppen, tas neer zetten, open maken, iets eruit pakken dat ik nodig hebt, dichtdoen, op de rug slingeren, en weer verder kunnen. Te onpractisch :P

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nova4 aw gekocht. Best fijne tas, jammer dat hij alleen wat blokkig is en daardoor niet helemaal lekker naar je lichaam gaat staan. Maar de functionaliteit van de tas is geweldig, lekker veel ruimte. Je kunt makkelijk en snel bij je spullen. En hij is waterdicht, dat is echt een hele geruststelling als het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:46:
[...]
Maar de functionaliteit van de tas is geweldig, lekker veel ruimte. Je kunt makkelijk en snel bij je spullen.
Kijk, dat moet ik dus hebben :) De Nova 5 is ietjes groter dan de 4, en ik koop graag iets op de groei dus dat zou hem best wel eens kunnen worden.
En hij is waterdicht, dat is echt een hele geruststelling als het regent.
Ook wel handig bij feestje waar veel bier wordt gedronken, tsja daar kom ik wel eens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook mijn Crumpler Long Schlong binnen gekregen. :) erg mooie stevige tas waar alles met gemak in past ( ook niet zo vreemd heb nl, nog niet zoveel spullen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Ik vroeg me af of een toploader handig is als je een eind moet lopen met je camera en je hebt geen zin op je hele rugzak met alle lenzen mee te slepen.
Ik had de LowePro Toploader 70 AW gezien, past een 20D incl. grip en een 70-200 Lf4 in, en nog wat andere rommeltjes, misschien nog wel een extender en een paar filtertjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/TLZ70_Black_left_cam_1a.jpg

iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Ik heb een Top Load Zoom Pro AW, ietsje groter maar wordt niet meer gemaakt. Mijn 20D met grip past hier makkelijk in, inclusief de 70-200 F4. meestal heb ik dan de 50 mm 1.8 in het voorvak zitten. Soms gebruik ik hem met m'n 28-135 op de camera, de 50 mm onderin (gescheiden door tussenschot) met m'n 420 EX flitser in het voorvak. Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Marcel schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:49:
Ik heb een Top Load Zoom Pro AW, ietsje groter maar wordt niet meer gemaakt. Mijn 20D met grip past hier makkelijk in, inclusief de 70-200 F4. meestal heb ik dan de 50 mm 1.8 in het voorvak zitten. Soms gebruik ik hem met m'n 28-135 op de camera, de 50 mm onderin (gescheiden door tussenschot) met m'n 420 EX flitser in het voorvak. Prima te doen.
Gebruik je er zo'n 'harnas' bij of heb je de tas aan je riem vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu ik m'n Crumpler Tallee kwijt ben ben ik opzoek naar een nieuwe tas. Ik denk dat ik gezien het gewicht en de gewenste omvang van m'n set het ga zoeken in een rugtas evt. aangevuld met een kleine schoudertas.

Ik kom via de site van Crumpler uit op een Shrinkle (denk dat de Puppet te klein is en de Hottub te groot). Er zitten wat voor en nadelen aan.
breinonline schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:35:
Ik heb laatst voor Atlas foto's gemaakt van mijn Crumpler Shrinkle tas. Voor het geval andere mensen daar ook in geinteresseerd zijn hieronder de indeling in mijn tas:

[afbeelding]
Ik zie dat je je camera onderin hebt zitten, is dat niet gevaarlijk(er) met neerzetten omdat je LCD onderop zit? (je afbeelding is usefull!)

De opening van de back ipv de front is security-wise een voordeel. Maar hoe is de accessability? Ik kan me voorstellen lastiger. Ik heb er vandaag in de winkel even mee gerommeld.

Wie heeft er nog meer ervaring met verschillende tassen?

De winkel in Utrecht is trouwens een aanrader! Heel veel leuke tassen en alles staat er in alle kleuren. Daarnaast erg aardig personeel.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
twixx schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 22:36:

[...]
De opening van de back ipv de front is security-wise een voordeel. Maar hoe is de accessability? Ik kan me voorstellen lastiger. Ik heb er vandaag in de winkel even mee gerommeld.
De accessabiliy is hetzelfde als de opening aan de voorkant zit, want je moet dat ding toch af doen als je er wat uit wilt pakken. Maar als je goede accessability wilt, moet je geen rugzak, maar een schoudertas nemen. Hier kan je namelijk spullen uit halen zonder dat ding af te doen. Het is wat minder comfortabel, maar bij crumpler schoudertassen met het 'third-leg stabiliser' systeem, zitten ze ook een aardig comfortabel. Met dat systeem hangt je schoudertas namelijk meer als een rugzak.
Je moet het gewoon allemaal in de winkel uitproberen, kijken wat je echt bevalt. Dit is namelijk per persoon verschillend. Daarom zou ik ook niet puur op de ervaringen van de mensen hier afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook al lange tijd een tas. Een echte goede fotowinkel zit hier niet om de hoek, dus ik wil eerst wat gebruikerservaringen horen, dan kan ik gerichter gaan zoeken. Ik heb net het hele topic doorgelezen, maar wat ik zoek, staat er nou net niet bij.

Eisen:

- Eigenlijk geen rugtas, vanwege het afdoen / veiligheid over diefstal
- 300D + Grip met een Canon EF-S 18-55mm en een Sigma 70-300 APO II
of de volgende combinatie:
- 300D + Grip met een Sigma 24-70mm F2.8 en Sigma 70-300 APO II.
- Moet een beetje tegen het weer kunnen (niet extreem)

Beide combinaties wil ik een lens op de camera gemount hebben (dus de Canon of de Sigma's) en rechtop in de tas, zodat ik er snel bij kan. Natuurlijk moet er ruimte zijn voor de andere lens. (Dus stel: Ik zet een 300D+Grip met Sigma 70-300 APO II rechtop in de tas, moet er ook nog ruimte zijn voor danwel de 18-55, danwel de 24-70)

Tassen die ik heb gevonden zijn:
  • Tamrac Velocity 7: Denk dat de camera met grip er niet staand in kan..
  • Tamrac Velocity 9: Ruimte zat, ook nog ruimte voor eventueel een flesje water en PSD (?)
  • Lowepro Slingshot 100: Gepast in de winkel, kan alleen met de 18-55mm lens er op, dus valt eigenlijk af.
  • Lowepro Slingshot 200: De grotere, kan meer regen aan door de AW cover dan de Tamrac's
De prijsverschillen maken me niet zoveel uit, aangezien de tas toch in Amerika wordt aangeschaft. Ik ben van plan binnekort geen andere lenzen te kopen, dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00

[afbeelding]

[afbeelding]

kost 89eu bij konijn

Zo'n schoudertas lijkt mij niks. Al dat gewicht ongelijk verdeeld op 1 schouder; dat ga je wel voelen hoor als je flink moet lopen. Je hebt vaak toch aardig wat in zo'n tas zitten aan spul.

Doe mij maar liever een rugzak.

[ Voor 68% gewijzigd door Silent Thunder op 07-11-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Silent Thunder schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:18:
[...]

Zo'n schoudertas lijkt mij niks. Al dat gewicht ongelijk verdeeld op 1 schouder; dat ga je wel voelen hoor als je flink moet lopen. Je hebt vaak toch aardig wat in zo'n tas zitten aan spul.

Dat dacht ik ook!
Maar zo'n crumpler met 'Thirth leg'merk je bijna niet dat het een schoudertas is.. Probeer het eens uit :D

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij lange wandelingen merk je het ook gewoon. Maar aan de andere kant, het is een lekker snelle tas. Snel wat spullen uit de tas halen is geen probleem. Eigenlijk zou je ze alle 2 moeten hebben. schoudertas voor de kortere trips, en een rugzak voor de lange wandelingen.

Een combinatie lijkt me ideaal. Zo heb ik laatst geprobeerd om mijn nova4 aan mijn north face rugzak te monteren. Ging best aardig, alleen de fototas hangt een beetje laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja qua gewichtverdeling voor de langere afstanden is het gewoon prettiger lopen met een rugzak. Met name als je combinatie een stuk zwaarder wordt vind ik het zelf toch wel prettiger wanneer dit beter verdeeld wordt over de schouders.

Daarnaast pluk je een rugzak niet zomaar even van iemands rug af. En bij de Crumpler tassen zit de ritsluiting ook nog eens aan de kant van de rug zodat er niet zomaar even wat uit kan worden gejat door even de rits open te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor m'n studievereniging doe ik veel reportage-werk tijdens excursies/borrels/feesten enz. En dan is er niemand die even op je wacht als je je flitser of een andere lens uit je tas moet vissen. Vandaar dat ik dan de halve dag met dat spul in me jaszakken liep. Maar dat is ook niet echt ideaal, zeker niet als je binnen bent (of het mooi is) en je geen jas aan hebt. :P

/me pauluzzz heeft daarom een Lowpro Nova 5 AW besteld, hij wordt morgen bezorgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrik niet van de gigantische ruimte die krijgt btw ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Silent Thunder schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:18:
[...]

Je kunt ook nog wisselen van schouder he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Voor mij gaat het een combo worden. Een rugtas voor als ik al m'n gear wil meeslepen (zal wel een licht zakje worden atm) en een schoudertas als ik wat losse dingen wil meeslepen welke ik direct wil kunnen grijpen.

Ik hoop dat de Shrinkle groot genoeg is want de Hottub is wel erg groot. Wat me opvalt aan de tassen is dat de ruimte bovenin aanzienlijk kleiner wordt (minder diep) terwijl dit bij wat Lowepro zakken niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
MartijnGizmo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:53:
[...]

Ja dat kan mja, heb liever dat het in 1 keer goed zit.

Plus het feit dat een schoudertas wel erg ''bungeld''; het voelt niet zo solide aan als een rugzak. Gevolg is dat het langzaam van je schouder kan zakken naarmate je loopt. Moet je soms corrigeren en/of terugduwen; allemaal irritant.

Voordeel van een schoudertas is dan wel dat het wat deftiger uitziet.
Rugzak is niet echt een super fashion-item :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die schouderband gooi je juist over je hoofd heen (dus tas rechts, linkerschouder en vice versa). Verder bungelt hij weinig als je de 3rd leg gebruikt. Eerlijk gezegd verzin je allemaal onbestaande nadelen omdat je blijkbaar nog nooit met een grote schoudertas (!= fout klein eigenwijs handtasje :P ) hebt gelopen. Dat je er nog nooit mee gelopen hebt is niet erg, ik ook niet tot voor kort, maar begin je zin dan niet met het woordje 'feit'. :>

Een rugtas zal voor een lange tocht altijd comfortabeler zijn, maar op een korte toch wordt accessibility weer belangrijker. Beide soorten tassen hebben hun voordelen en nadelen, maar de band van een schoudertas heeft iig geen eigen leventje. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 09-11-2005 20:21 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pauluzzz heeft z'n Lowepro Nova 5 AW binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Nova5AW_LA_n.gif
linkje

Eerste indruk is zeer goed, goede kwaliteit, netjes afgewerkt en bovenal: meer dan genoeg ruimte. :)
Alles gaat er in incl. schoonmaak-spul, kabels, laders, accu's, batterijen, filters, notitie-spul, remote control, zaklampje, eten, drinken, oordoppen... en nog ruimte over voor wat LLD in de toekomst :9

Ik heb hem nog niet "in het wild" kunnen testen, maar dat komt binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Voutloos schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:17:
Verder bungelt hij weinig als je de 3rd leg gebruikt.
Kan iemand mij daar wat meer informatie over geven..? (foto o.i.d.)

Ik twijfel nog heel erg tussen een schoudertas of een rugzak,
het liefst koos ik de rugzak, maar daar kan ik gewoon niet snel genoeg bij,
en het komt wel vaker voorkomen dat ik snel een ander objectief nodig heb.

Mocht het een rugzak worden: Crumpler Shrinkle, ruimte zat.
Maar over de grootte van de schoudertas twijfel ik nog, het volgende komt erin:

- 350D + kitlens
- Canon 50 mm
- Sigma 75-300 mm
- Sigma 10-20 mm
- Sony P200
- Imagetank

En verder nog wat kleine camera-stuff als filters enzo.

Ik ga in dat geval voor de Crumpler Loyal Chap, dat lijkt me wel een goede maat (?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Zus heeft de lowepro orion trekker gekocht. Na zo'n beetje alles van domke, crumpler en verschillende huismerken te hebben uitgeprobeerd.

Ik hoop alleen dat er genoeg in kan. Met de spullen die nu zijn gekocht is er nog maar net ruimte voor 1 medium extra lens.
Aan de andere kant: het is mischien ook niet echt interessant om altijd met je complete uitrusting op stap te gaan. En deze tas heeft natuurlijk wel als voordeel dat er nog een ruimte boven het camera-deel zit voor proviand ed.
Als rugtas valt'ie me wel iets tegen. We hebben hier in huis een aantal goeie rugtassen van The North Face en Vaude en je kan toch wel wat kwaliteitsverschillen merken (bij de naden en de rugbanden ed.)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
woei, nieuwe combi gekocht, en m'n Shrinkle verkocht aan Atlas (die er geloof ik errug blij en tevreden mee is :)). (trouwens Atlas, als je dit leest, ik heb nog 3 van die gele inzetstukken gevonden :X wil je die nog hebben? :P).

Ik ben nu de trotse bezitter van een Crumpler "Brians Hot Tub" met waist band (die ik overigens alleen gebruik (ga gebruiken) bij evenementen waar ik continu met rugzak rondloop en grote afstanden moet lopen, hij kan er namelijk vrij makkelijk af, en in de tas zelf is zat ruimte om hem op te bergen), en een Crumpler "Ben's Pizza XL". De eerste is een heerlijke tas om al je spulletjes veilig, warm en zacht in weg te stoppen en mee te nemen. De tweede is perfect om op locatie twee of drie lenzen of andere gear in te proppen zodat je makkelijk overal kunt wisselen. Daarnaast is het altijd wel fijn om een tasje 'erbij' te hebben zodat je iig iets ready-to-shoot bij je hebt. En hij is in een handomdraai om te bouwen tot 'gewone' tas zodat ik ook m'n boterhammetjes er in kwijt kan. :P

Kenmerken van de tassen zijn: heerlijk stevig, lomp gebouwd, makkelijk afneembaar/waterresistant, loeisterk klitteband (voor een bepaald binnenzakje in de Pizza XL moet ik echt even m'n best doen om em open te krijgen), overal netjes afgewerkt met randjes en frubbeltjes om waterlekkages te voorkomen, en had ik stevig al gezegd? :)

Wow, m'n shrinkle zat dan wel vol... maar als ik alles economisch in de Hot Tub stop, heb ik de helft van de ruimte over :o :o :X jemig wat een enorm apparaat. Niet vervelend verder, kan ik nog wat andere dingetjes meenemen die ik normaliter thuis zou laten. D70 + sigma 24-135/2.8-4.5 en flitser passen met z'n drietjes ook perfect in de Pizza XL. Helemaal top! :)

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 24-11-2005 11:30 ]

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:05:
Ietwat later, maar zoals beloofd:

Crumpler Loyal Chap
Ik heb inmiddels mijn Crumpler verkocht en ook een Loyal Chap aangeschaft. Echt super tas, nu kan ik tenminste weer meenemen wat ik wil :)
Vooral die vakjes aan de onderkant van de tas geven lekker wat extra ruimte. En alles bij elkaar is het toch nog goed mee te nemen (alhoewel wel een stuk groter).

[ Voor 21% gewijzigd door T.T. op 24-11-2005 12:04 ]

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik kijk net ff, maar die 70-200 F/4 L is dus echt een probleem met m'n Crumpler Stunner. Alleen los past ie erin, en dan moet ik de camera er bovenop leggen. Verre van ideaal zegmaar. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:51:

[afbeelding]
linkje

Eerste indruk is zeer goed, goede kwaliteit, netjes afgewerkt en bovenal: meer dan genoeg ruimte. :)
Alles gaat er in incl. schoonmaak-spul, kabels, laders, accu's, batterijen, filters, notitie-spul, remote control, zaklampje, eten, drinken, oordoppen... en nog ruimte over voor wat LLD in de toekomst :9

Als je spijt hebt van je keuze kun je er altijd nog een backpack van maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/S_F-ShoulderHarness_1_n.jpg

Link

He principe hierachter is heel simpel. Je haalt de heupsteun van het harnas door de band van de tas om hem op de heup te bevestigen en op het harnas zitten twee haken om aan de ogen van de tas waaraan de schouderband zit te bevestigen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 15:11 ]

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

MartijnGizmo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:53:
[...]

Been there, done that... en dat doe ik dus nooit meer :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:09:
[...]

[afbeelding]

Link

He principe hierachter is heel simpel. Je haalt de heupsteun van het harnas door de band van de tas om hem op de heup te bevestigen en op het harnas zitten twee haken om aan de ogen van de tas waaraan de schouderband zit te bevestigen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Pfoe, wat ziet dat er enórm comfortabel uit. ;) :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:09:
[...]

[afbeelding]

Link

Dat ziet er goed uit. Zo te zien is hij er ook voor de Nova serie.

De prijs is ook goed 29€ :) http://www.cameraland.nl/...56/limit,20/limitstart,0/
Dat is het geld best waard.

• neographikal
  • Niet online
Nou ik ben sinds kort aan de Karachi Outpost, niet echt midsize meer te noemen, maar goed :) Het ding bevalt perfect, hij kost wel een paar centen maar je krijgt er een hele degelijke tas voor terug met zéér veel opslagruimte. Ik kan al mijn spullen meenemen, incl alle spullen voor de laptop. Het ding zit als gegoten, ik heb laatst een paar uur lang met 10,5 kilo in de tas rondgelopen en dat ging prima.

Ik wil echter nog wel een lensbag zoals Sigma die meelevert met zijn EX-glas erbij hebben, omdat ik vaak door menigten moet lopen en dan is de diepte van de tas soms wel een beperking. Maar ik ben er, met name om er langere afstanden / tijden mee te lopen, erg blij mee :)

• HunterPro
  • Niet online
En dan vraag je je af, hoeveel past er nou eigenlijk in zo'n grote tas...

Nou zoveel dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/indietasjaah.jpg

oftewel:

• 3 flessen Coca-Cola Light 1.5L
• 1 pak melk 1.5L
• 1 pak Taksi Tropical
• 2 blikken Red-Bull
• 1 pak saucijzenbroodjes a 10 stuks
• 2 maal ~400 gram kip
• 1 kilo gehakt
• 2 stokbroden (afbak)
• 2 zakken chips-achtigen
• 1 pakje ham
• 1 pakje kaas
• 1 zak pepernoten
• 1 zak waspoeder

:+ oftewel: errug, errug veel! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:46:
[...]

De prijs is ook goed 29€ :) http://www.cameraland.nl/...56/limit,20/limitstart,0/
Het is een goedkope oplossing voor een (groot) probleem. En het werkt heel behoorlijk. Het gewicht zit laag op je heup en je hebt er dus niet veel last van. Daarnaast heb je niet zo'n plakkende rug. Of het een mooie oplossing is, daarover kan gediscussieerd worden.

Verwijderd

optisch is het natuurlijk lang niet zo mooi als een rugzak. Het is gewoon een harnas met daaraan een blokkige nova. Maar ik denk wel dat je blij bent die 30 euri geinvesteerd te hebben na een flinke hike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

twixx schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:31:
Voor mij gaat het een combo worden. Een rugtas voor als ik al m'n gear wil meeslepen (zal wel een licht zakje worden atm) en een schoudertas als ik wat losse dingen wil meeslepen welke ik direct wil kunnen grijpen.

Ik hoop dat de Shrinkle groot genoeg is want de Hottub is wel erg groot. Wat me opvalt aan de tassen is dat de ruimte bovenin aanzienlijk kleiner wordt (minder diep) terwijl dit bij wat Lowepro zakken niet het geval is.
Ik heb een HotTub en hoewel hij nog wel op de site van Crumpler staat is hij al een flinke tijd EOL. Opgevolgd door de Karachi Outpost die ietsjes smaller lijkt en minder groot is. Nog immer een hele flinke tas overigens! Een maatje kleiner kan heel handig zijn, als je geen telezoom koopt (zoals je ook niet had) verwacht ik echter niet dat je in de problemen gaat komen.

20D+17-40+24-70+580EX+Omni+50/1.4+laders, batt's etc moet goed passen.
Mijn tas is dus een maatje groter en heeft: 2x body+5xlens+flash+pouch met batt's etc. etc.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:46:
[...]

Dat zou eventueel te overwegen zijn voor dat geld, maar ik ben tot zover wel content met me tas. Mocht ik later meer/grotere/zwaardere lenzen hebben dan zou dat wel comfortabeler zijn, maar tot zover heb ik niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Uiteindelijk gekozen voor een Shrinkle. Hoewel de tas heel groot lijkt heb ik moeite om alles een plaatsje te geven. Nog even stoeien met de indeling denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/IMG_0018.jpg

Nog niet alle gear is binnen en eigenlijk wil ik de 70-200 er ook nog in (F4.0 of F2.0 zonder IS). Er is vooral veel ruimte voor de laptop die ik niet heb :)

De handstrap is trouwens wel een uitkomt. Once you've tried it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Probeer een andere indeling? Ik weet niet of die van mij wat is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb de Crumpler December Quarter maar weer van de hand gedaan.. ik vond hem te groot, indeling toch niet helemaal handig en ik bleef toch maar mijn Lowepro PhotoTrekker gebruiken. Te groot is eigenlijk niet het goede woord maar met alles erin, was het gewoon geen doen om met die tas lange afstanden te lopen. Ook vond ik de draagriem te ruw.. ik had gewoon geen lekker gevoel met die tas om m'n schouders.

Ik heb onlangs de Billingham 445 erbij gekocht en ik moet zeggen, ik ben er zeer over te spreken. Moet nog even de ideale indeling vinden, maar in tegenstelling tot de December Quarter zitten er genoeg handige vakken en ritsen in zodat ik alles een goed bereikbaar plaatjes kan geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.warehouseexpress.com/Images/billingham/445.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door tazzman op 26-11-2005 21:16 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
heeft wel wat weg van een Domke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Ter referentie:

[afbeelding]

Dit is inderdaad een geweldige tas voor weinig geld. Weet je zeker trouwens, 55 euro? Ik heb 'm niet kunnen vinden voor minder dan 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik heb onlangs een 300D kit aangeschaft en ben op zoek naar een mini-tas. De tas moet in principe alleen voldoen als bescherming voor de camera + kitlens. Extra opbergvakjes zijn niet nodig, het is de bedoeling dat deze in een andere tas meegaat. (veelal school/schouder-tas). Als ik mijn camera een keer gewoon wil meenemen, zonder al te veel poespas (verjaardag feestje of om even iets op de foto te zetten), dan hoef ik dus niet allerlei accesoires mee te nemen.

De eisen dus:
- klein als in weinig volume innemend
- 300D + kitlens moeten passen
- thats all!

Voor de wat uitgebreide trips neem ik een mid-size tas, maar met dit topic kom ik er voor zo'n tas wel uit. Wat raden jullie echter aan voor een mini-tas? (meer hoes dus)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik weet dat de 350D zo'n tasje heeft, speciaal voor kitlens + body, maar ik weet niet of die er voor de 300D is..
Ik denk dat hij te groot is voor in de 350D :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
welke goede rugzak is ook berekend op een statief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

Silent Thunder schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:31:
Lowepro S&F Rover heeft aan de voorkant een speciale statiefhouder zitten.
review

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ND schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:56:
Ik heb onlangs een 300D kit aangeschaft en ben op zoek naar een mini-tas. De tas moet in principe alleen voldoen als bescherming voor de camera + kitlens. Extra opbergvakjes zijn niet nodig, het is de bedoeling dat deze in een andere tas meegaat. (veelal school/schouder-tas). Als ik mijn camera een keer gewoon wil meenemen, zonder al te veel poespas (verjaardag feestje of om even iets op de foto te zetten), dan hoef ik dus niet allerlei accesoires mee te nemen.

De eisen dus:
- klein als in weinig volume innemend
- 300D + kitlens moeten passen
- thats all!

Voor de wat uitgebreide trips neem ik een mid-size tas, maar met dit topic kom ik er voor zo'n tas wel uit. Wat raden jullie echter aan voor een mini-tas? (meer hoes dus)
Klinkt alsof de Canon EH16L ideaal is voor jou:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0000CC64I.01-A1NDBS7YGOPBD6.LZZZZZZZ.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door MartijnGizmo op 07-12-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
YellowCube schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:41:
[...]

Lowepro S&F Rover heeft aan de voorkant een speciale statiefhouder zitten.
review
Bijna elk zichzelf repecterende tas heeft er wel één mits het een tas van een beetje formaat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

dus...de S&F Rover is een tas van formaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
YellowCube schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:52:
dus...de S&F Rover is een tas van formaat.
Ik vond de vraag ook nogal vreemd, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Silent Thunder schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:31:
Search in dit topic

d'r zijn diverse rugzakken uitvoerig beschreven.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:38
Iemand enig idee waar de Crumpler Karachi Outpost te krijgen/passen is? De crumpler store in den haag kent het hele type niet eens....

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sander0105 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:24:
Iemand enig idee waar de Crumpler Karachi Outpost te krijgen/passen is? De crumpler store in den haag kent het hele type niet eens....
In de buurt van Arnhem bij ondergetekende :) Ik ben geregeld in Den Haag e.o., drop maar een mailtje in mijn mailbus dan zal ik proberen eraan te denken :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 08-12-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ben zelf op zoek naar een Mountainsmith Lumbar. Dit is een Heup/schouder tas.
Het probleem is echter dat deze hier nergens te vinden is. En via amazon.com betaal je meer aan verzendkosten dan de aanschaf. (75 dollar verzendkosten en 65 dollar voor de tas) :/

Afbeeldingslocatie: http://gallery.rei.com/media/694384_614Prd.jpg

Dus als er nog iemand hier is die weet waar deze te krijgen is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Hmm, ik ben nou ook aan het twijfelen geslagen welke tas het makkelijkste is. Ik háát overvolle tassen, en ik vrees dat de Crumpler Stunner net niet 'diep' genoeg is om een D70 met grip te herbergen, de volgende tas qua grootte is dan..

de Crumpler Bunny Man:
Afbeeldingslocatie: http://www.cornevaniperen.nl/prodimages/BM004-BunnyMan-Glamour.jpg
Binnenmaat : 29 cm x 25 cm x 20 cm
Volume : L - 4100 ml

of de Crumpler Long Schlong:
Afbeeldingslocatie: http://www.cornevaniperen.nl/prodimages//LS003-LongSchlong-glamour.jpg
Binnenmaat : 26 cm x 28 cm x 19 cm
Volume : L - 4500 ml

Ik neem aan dat ze allebei ruim groot genoeg zijn, dus nu binnenkort maar eens gaan kijken. De prijzen liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar, bij Corné van Iperen is de Stunner 72 euro, de Bunny Man 101 euro en de Long Schlong 118 euro. Twijfels, twijfels :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Garyu schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:22:
Hmm, ik ben nou ook aan het twijfelen geslagen welke tas het makkelijkste is. Ik háát overvolle tassen, en ik vrees dat de Crumpler Stunner net niet 'diep' genoeg is om een D70 met grip te herbergen, de volgende tas qua grootte is dan..
1 tip: koop hem zo groot mogelijk!!!!! Ik kocht 6 maanden terug heel optimistisch een Stunner, maar die's nu al veelte klein..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die 17 euro maken het verschil dan ook niet echt meer. Wil je pcee een crumpler? of overweeg je ook andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 12:04
tazzman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:16:
Ik heb de Crumpler December Quarter maar weer van de hand gedaan.. ik vond hem te groot, indeling toch niet helemaal handig en ik bleef toch maar mijn Lowepro PhotoTrekker gebruiken. Te groot is eigenlijk niet het goede woord maar met alles erin, was het gewoon geen doen om met die tas lange afstanden te lopen. Ook vond ik de draagriem te ruw.. ik had gewoon geen lekker gevoel met die tas om m'n schouders.

Ik heb onlangs de Billingham 445 erbij gekocht en ik moet zeggen, ik ben er zeer over te spreken. Moet nog even de ideale indeling vinden, maar in tegenstelling tot de December Quarter zitten er genoeg handige vakken en ritsen in zodat ik alles een goed bereikbaar plaatjes kan geven:

[afbeelding]
Ah, Billingham... Ik heb een half jaartje terug een oude Billingham 335 op de kop kunnen tikken voor €35,- :o Die kon ik niet laten liggen. In principe ruimte voor 2 bodies en 4 lenzen. Het bevalt mij bijzonder goed. Alles past er in en onverslijtbaar... maar hoe vaak kom je nou zo'n tas tegen voor zo'n prijs })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Mss is de link al gepost, maar voor de Canon en Nikon bezitters:

Cambags.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:26:
[...]

1 tip: koop hem zo groot mogelijk!!!!! Ik kocht 6 maanden terug heel optimistisch een Stunner, maar die's nu al veelte klein..... |:(
Ga helemaal met je mee. Kocht in juni bij mijn 350D ook een tas die precies geschikt was voor cam+lens (18-50 2.8) gezien mijn tele toch niet altijd mee gaat (binnen etc).
Echter denk ik er nu over een grip te halen waardoor hij ook te klein is.
Gegevens tas: Lowepro EX220. Vind het zelf een erg goede tas (stevig, en camera zit er goed in), maarja de toekomst zal zien wat het gaat worden, mocht ik spoedig besluiten een grip te halen (en waarschijnlijk ook een flitser: voor 31 december) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 22:31 ]

Verwijderd

heeft iemand al ervaringen met de Lowepro Slingshot serie tassen?
ik denk erover de AW200 te kopen, maar ben nog op zoek naar wat ervaringsdeskundingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Korakal schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:22:
Welke lenzen wil je erin kunnen stoppen? Ik heb pas een Crumpler Loyal Chap gekocht, en daar past in:

bovenin: 300D+grip, 24-70 f/2.8, 550EX flitser
onderin: 70-200 f/2.8, statiefring
voorin: accessoires

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de plek van de statiefring past nog wel een kleine prime.
@ Korakal.
OK ! Ben ik blij met dit topic, een half uurtje doorspitten en ik kom jouw foto's tegen van de tas die ik op het oog heb (zelfde kleur). Heb de EOS350D met grip, nu nog met kitlens, maar daar moet een Canon 28-135 op. Verlies je dan niet veel kostbare ruimte in het bovenvak als je die grijpklaar in de Loyal Chap kwijt wil ? En niet om het één of ander ..... er zou ook een Sony 333 videocam bijmoeten .... ('k weet ut, maakt alles nog aantrekkelijker voor diefstal).
:X

@Migimli
Ik heb geen ervaring met de Lowepro slingshot, maar daar wel naar gekeken bij Kamera Express. Lijkt/leek me een praktische tas. Ik zou gezien de ruimte zeker de AW200 nodig moeten hebben. Wat mij zo snel opviel was dat het vak met een rits (van twee kanten) moet openen en dat leek me weer minder praktisch.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

Vern schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:31:
@ Korakal.
OK ! Ben ik blij met dit topic, een half uurtje doorspitten en ik kom jouw foto's tegen van de tas die ik op het oog heb (zelfde kleur). Heb de EOS350D met grip, nu nog met kitlens, maar daar moet een Canon 28-135 op. Verlies je dan niet veel kostbare ruimte in het bovenvak als je die grijpklaar in de Loyal Chap kwijt wil ? En niet om het één of ander ..... er zou ook een Sony 333 videocam bijmoeten .... ('k weet ut, maakt alles nog aantrekkelijker voor diefstal).
:X
Nou, die 28-135 is korter dan m'n 24-70 die je op de foto's ziet, dus jij zal nog iets meer ruimte overhouden zelfs. Ik heb er overigens inmiddels een 20D opgeschroefd, maar dat scheelt ongeveer niks qua ruimte.
Ik weet niet wat je verder nog aan lenzen erin wil hebben en ik kan zo gauw ook niet vinden welke videocam een 'Sony 333' zou moeten zijn, maar wellicht past die in het ondervak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb nu een poosje de Lowepro CompuTrekker AW Black; en hij bevalt me prima.
Een goede stevige tas; het materiaal voelt solide aan.

Ook veel ruimte binnenin; en je hebt genoeg keuzevrijheid om alles naar je eigen smaak te ordenen qua vakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:51:

[afbeelding]
linkje

Wil je wat foto's van deze tas maken (interieur, inhoud, exterieur, etc.) en hier posten? Ik zit namelijk ook na te denken over deze tas... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dit is mijn tas:

Samsonite Trekking (69 euro)
Afbeeldingslocatie: https://www.7dayshop.com/catalog/images/products/prod_9127.jpg

Ik zal binnenkort de binnenkant laten zien.

Edit:
Hier een plaat van de inrichting van de tas.

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/Tijdelijk/2005-12/SANY0446.JPG

Mijn Dynax 7D met een aantal lenzen kan er met gemak in.
Er komen binnenkort nog 2 lenzen bij, en dat kan makkelijk.
Verder zit er lens clean spul in en een imagedrive (helemaal links) in het binnenvakje.
Snoeren, oplader en andere los spul zitten in het voorvak.

[ Voor 92% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-12-2005 02:12 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

MartijnGizmo schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:26:
[...]

Ik ben toch maar voor de Crumpler Stunner gegaan. Volgens Corné van Iperen past daar een D70 met grip makkelijk in. Hij heeft in zoverre gelijk dat het inderdaad past, maar het is duidelijk niet ruim. Ik vond het echter wel de mooiste tas die je nog een beetje fatsoenlijk als heuptas kan dragen, alle grotere maten zijn ook zoveel dieper dat het niet mooi meer is. En het oog wil ook wat he ;).

Tot nu toe voldoet de tas verder prima, nu gewoon niet te veel accessoires gaan kopen en hij kan nog een tijdje mee. Zoniet, dan kom ik hier wel weer om nieuwe adviezen :p.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:19:
[...]

Wil je wat foto's van deze tas maken (interieur, inhoud, exterieur, etc.) en hier posten? Ik zit namelijk ook na te denken over deze tas... :)
Via wat googlen, en http://www.cambags.com (met dank aan Frigolamptje):

Afbeeldingslocatie: http://www.missmemory.com/images/produits/large/lowepro_nova5_aw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/nikon/d70/shoulder/images/lowepro_nova5AW/2038bag2.jpg

Ik heb er in:

Nikon D70
Nikkor 18-70
Nikkor 50 f/1.8
Tamron 70-300
SB-600
Filters
Remote
Zaklampje
Accu's/Batterijen
Ministatiefje
Schoonmaakspul
Oordoppen
...
...
en nog ruimte over voor 2-3 kleine lenzen (zoals een Peleng, 24 f/2.8 en 85 f/1.8 die op m'n verlanglijst staan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

tazzman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:16:
Hmm, ik had m'n oog juist laten vallen op een DQ. Ik ben namelijk op zoek naar een tas waar ik zowel m'n fotospullen (momenteel niet veel meer dan een body met kitlens, maar ik verwacht het binnenkort uit te breiden) als m'n standaard schoolspul in kan meenemen (dictaat, collegeblok, paar pennen) en eventueel een notebook. Zou je zeggen dat het hiervoor wél geschikt is of heb je daar toevallig een beter idee over?

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of jullie iets weten of niet, maar ik vraag het toch ff.
Weten jullie misschien een mooi tasje voor de Konica Minolta Z10? Het liefst met wat ruimte voor batterijen enz. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:52:
Weten jullie misschien een mooi tasje voor de Konica Minolta Z10? Het liefst met wat ruimte voor batterijen enz. ?
Ik had een mooi tasje van samsonite voor mijn Z1, die volgens mij ongeveer even groot is.
Ik had daar ook de ruimte om een voorzetlens mee te nemen, en een aantal dingen zoals batterijen.
Ik weet de naam niet meer, maar je vind ze wel bij de mediamarkt (grijs tasje).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:52:
Op dutchpowerzone.com staat op de marktplaats een leuke tas te koop voor €25 (lamborghini, oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt jongens, ik zal effe kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Mud starrr schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:39:
Dit is mijn tas:

Samsonite Trekking (69 euro)
[afbeelding]

Ik zal binnenkort de binnenkant laten zien.

Edit:
Hier een plaat van de inrichting van de tas.

[afbeelding]

Mijn Dynax 7D met een aantal lenzen kan er met gemak in.
Er komen binnenkort nog 2 lenzen bij, en dat kan makkelijk.
Verder zit er lens clean spul in en een imagedrive (helemaal links) in het binnenvakje.
Snoeren, oplader en andere los spul zitten in het voorvak.
Mooie tas! Kan daar ook nog een flitser + omnibounce bij?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

EXX schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:51:
[...]
Mooie tas! Kan daar ook nog een flitser + omnibounce bij?
Ja moet makkelijk kunnen, in het voor of binnenvak is zat ruimte.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Ik zoek nog een mooie tas voor mn D50. Gebruik nu nog een oude tas van een oude videocamera. Kan best voor een tijdje maar is geen lange termijn oplossing. Eigenlijk zat ik te kijken naar een Crumpler, lijken me mooie hippe tassen maar ook gewoon degelijk. Maar het is vanaf plaatjes een beetje lastig inschatten welk model in aanmerking komt. Wat moet allemaal passen:

- Nikon D50 (moet met 70-300mm G eraan vast in de tas passen)
- De eerder genoemde Nikon 70-300 G (los of aan de camera vast)
- De 18-55 kitlens
- Extra accu, geheugenkaartjes etc.

Oplader enzo kan wel in een andere tas als ik op reis ga. Misschien dat er in de toekomst nog een 50mm 1.8 en een flitser bijkomt. Dat zou handig zijn als dat ook ging passen. Welk model van Crumpler zou dan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Waarom maken zo weinig mensen zelf een tas:

voordelen:
- veel goedkoper (mijne wilde mijn vriendin weggooien dus gratis)
- niet herkenbaar als fototas voor de diefjes onder ons

nadelen:
- wat werk om toch voldoende bescherming te bieden

Zelf heb ik dus een oude heuptas van mij vriendin bekleed met schuim en dubbelzijdig plakband.

hieronder fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.idzerdamedia.com/grafisch/tas1.jpg
camera steunt ook onder handgreep, dus niet alleen op lens

Afbeeldingslocatie: http://www.idzerdamedia.com/grafisch/tas2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.idzerdamedia.com/grafisch/tas3.jpg

wat ik erin heb zitten:

canon 300D
canon 28-135 IS
canon 100-300
canon 18-55
canon F50 1.8
sunpak 40x PZ flitser
gps
+ rommeltjes of wat ik nodig heb
soms monopod, maar die steekt dan uit aan de bovenkant.langs de flap.

moet er wel bijzetten dat mijn f50 1.8 en 18-55 minder goed beschermd zijn. Tas hangt over mijn schouder en heb binnen 10 sekonden mijn camera uit de tas en schietklaar. met de 28-135 dan die er al op zit.

kortom tas = klein en kan toch veel meenemen

[ Voor 12% gewijzigd door Zandor op 28-12-2005 17:20 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zandor schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:13:
Waarom maken zo weinig mensen zelf een tas:
Ik doe het zelf niet omdat ik geen €3000+ toevertrouw aan een tas van een tientje die er niet voor gemaakt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Ik doe het zelf niet omdat ik geen €3000+ toevertrouw aan een tas van een tientje die er niet voor gemaakt is. :)
hehe, maar mijn punt over de herkenbaarheid, ik ben wel blij dat niet iedere jodokus kan zien dat ik met 2000+ euro loop. dat is wel anders met een typische fototas. denk ook dat de boefjes de specifieke crumpler modellen ook wel kennen. :P

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Zandor schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:26:
[...]

hehe, maar mijn punt over de herkenbaarheid, ik ben wel blij dat niet iedere jodokus kan zien dat ik met 2000+ euro loop. dat is wel anders met een typische fototas. denk ook dat de boefjes de specifieke crumpler modellen ook wel kennen. :P
Tuurlijk, maar die zijn wel veel minder makkelijk (rugzakken dan) leeg te halen. En als jij één keer je camera uit je gewone tas trekt en ze zien het, dan ben je je spul ook zo kwijt hoor :Z

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Tuurlijk, maar die zijn wel veel minder makkelijk (rugzakken dan) leeg te halen. En als jij één keer je camera uit je gewone ......
hoi collega :) maaruh: ik ben er zelf wel heel tevreden mee en daarbij kost het niets. Het is meer om aan te geven dat mensen zelf ook een tas 'kunnen' maken en dat het mij verbaast dat niet meer mensen dat doen. bij mij gaat het al heel lang goed. en als ik er toch geen vertouwen in zou hebben zou ik gelijk een tas kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zandor op 28-12-2005 17:40 ]

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Januszjes schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:00:
Ik zoek nog een mooie tas voor mn D50. Gebruik nu nog een oude tas van een oude videocamera. Kan best voor een tijdje maar is geen lange termijn oplossing. Eigenlijk zat ik te kijken naar een Crumpler, lijken me mooie hippe tassen maar ook gewoon degelijk. Maar het is vanaf plaatjes een beetje lastig inschatten welk model in aanmerking komt. Wat moet allemaal passen:

- Nikon D50 (moet met 70-300mm G eraan vast in de tas passen)
- De eerder genoemde Nikon 70-300 G (los of aan de camera vast)
- De 18-55 kitlens
- Extra accu, geheugenkaartjes etc.

Oplader enzo kan wel in een andere tas als ik op reis ga. Misschien dat er in de toekomst nog een 50mm 1.8 en een flitser bijkomt. Dat zou handig zijn als dat ook ging passen. Welk model van Crumpler zou dan voldoen?
Het is wel geen model van Crumpler, maar gebruik zelf deze tashttp://www.lowepro.com/Pr..._digital/Rezo_190_AW.aspx van Lowepro de Rezo 190 AW. Hier past de D50 makkelijk in met de 18/55 en de 55/200 samen met fotobank, lader, kabels, filters, batterijen, enz. . Tas kan makkelijk heringedeeld worden en is heel stevig afgewerkt en kan een stevige regenbui aan (all weather cover) handig is ook dat je makkelijk er iets kan uitnemen terwijl je hem draagt (tas opent naar jou toe).

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben ook langzaamaan onderzoek aan het doen naar een nieuwe fototas.
Wat erin moet kunnen:
• Laptop 15"
• Canon 10D
• Canon 50mm f/1.8
• Canon 70-200mm f/4L
• Canon 24-70mm f/2.8L
• Sigma 10-20mm f/4-5.6
• Canon EX580 flitser

En de gebruikelijke dingen als accu's, schoonmaakspullen etc.
Nog wat extra ruimte voor objectieven is meegenomen, maar de tas moet niet gigantisch worden.
Zelf dacht ik aan een LowePro Computrekker AW. Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien hebben jullie nog suggesties voor een andere tas? :)

T.net gallery | V&A ads

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Remy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:49:
[...]
Dat ben ik nog van plan om te gaan doen ja: alleen zitten ze in Amsterdam/Utreg en dat is voor mij niet om de hoek ;). Ik heb nu dus eigenlijk 2 tassen op het oog:
Ben in Amsterdam geweest, Haarlemmerdijk. Hebben veel tassen staan, maar bijna geen voorraad. Je kan er wel op je gemak kijken of alles past. Heb de Loyal Chap toch via Cameranu gekocht, een stuk goedkoper en binnen twee dagen in huis.
- de midsize-tas uit de topictitel :+ .. de Loyal Chap dus om 'essentials' mee te nemen: 1 body + backupcam, 3 lenzen, 1 of 2 flitsers, klein grut. Moet groot genoeg zijn voor zover ik weet.

- een carry-all tas: als ik langer weg ben of echt alles nodig heb: .... (geknipt).
Psies. Ik had eerst de gedachte om een tas te kopen waarbij ik alles mee kon nemen (acculader enz.), maar dat wordt een erg grote tas om overdag mee te sjouwen. De Loyal Chap is ruim voldoende. In het bovenvak de 350D met 28-135 gebruiksklaar en de kitlens + wat klein spul. In het ondervak mijn videocam en nog wat accu's e.d. Voor mij een prima oplossing.
:9

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Zegato schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:23:
Ik ben ook langzaamaan onderzoek aan het doen naar een nieuwe fototas.
Wat erin moet kunnen:
• Laptop 15"
• Canon 10D
• Canon 50mm f/1.8
• Canon 70-200mm f/4L
• Canon 24-70mm f/2.8L
• Sigma 10-20mm f/4-5.6
• Canon EX580 flitser

En de gebruikelijke dingen als accu's, schoonmaakspullen etc.
Nog wat extra ruimte voor objectieven is meegenomen, maar de tas moet niet gigantisch worden.
Zelf dacht ik aan een LowePro Computrekker AW. Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien hebben jullie nog suggesties voor een andere tas? :)
Kijk ook eens naar de crumpler puooet/shrinkle/brian's hottub. Dit zijn allemaal fotorugzakken waar ook een laptop in kan. Ik ben zelf erg te spreken over de kwaliteit van crumpler spul, en daarnaast vind ik ze een stuk mooier dan die zwarte dingen van lowepro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand de bag insert van Crumpler?? Zie deze foto van cambags. Dit is een wonder weenie met daarin een camera bag insert.

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/nikon/d70/shoulder/images/crumpler_wonder_weenie/5.jpg

Ik wil graag een messengerbag style tas waar ik mijn D70 in kwijt kan. Maar naast de D70 ook extra spullen omdat ik vaak door steden slenter enzo en ik niet met 2 tassen wil lopen. Lowepro tassen bijvoorbeeld zijn heel vormvast, gewoon een blok. Ik heb liever een wat meer vormbare tas. Ik weet niet hoe stug de crumpler foto tassen zijn verder?

De Domke F6 ziet er ook goed uit, maar die is moeilijk te vinden in een gemiddelde shop. Iemand die weet hoe stug dat canvas is? Of iemand die een merk van inserts kent zodat ik zelf een messenger bag kan ombouwen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

Afbeeldingslocatie: http://im1.onecall.com/Image_Products%2Ftamrac%2F5743.jpg

ik heb deze: tamrac velocity 3 - messenger bag, niet erg mooi, maar niet te dik en het formaat is perfect!
past het volgende in:

tamron 28-75 di xr enz.
canon ef 70-200 L
ef 18-55
ef 50
speedlite 430
canon eos 300d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:04:
Kent iemand de bag insert van Crumpler?? Zie deze foto van cambags. Dit is een wonder weenie met daarin een camera bag insert.

[afbeelding]

Ik wil graag een messengerbag style tas waar ik mijn D70 in kwijt kan. Maar naast de D70 ook extra spullen omdat ik vaak door steden slenter enzo en ik niet met 2 tassen wil lopen. Lowepro tassen bijvoorbeeld zijn heel vormvast, gewoon een blok. Ik heb liever een wat meer vormbare tas. Ik weet niet hoe stug de crumpler foto tassen zijn verder?
Stug, ik zou bijna zeggen nog een stukje stugger dan Lowepro, maar dat zal ook model-afhankelijk zijn.
De Domke F6 ziet er ook goed uit, maar die is moeilijk te vinden in een gemiddelde shop. Iemand die weet hoe stug dat canvas is? Of iemand die een merk van inserts kent zodat ik zelf een messenger bag kan ombouwen?
Inserts heb ik niet gezien, je hebt wel losse objectieven hard cases, maar dat is eigenlijk niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 08-09 19:03
Zandor schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:26:
[...]

het gaat mij meer om de stevigheid, mijn lowepro tas is 'weathersealed', heeft meerdere woestijnen met gemak overleeft, heeft sneeuw en ijs overleeft; zonder 1 druppel binnen. Dat red een handtas niet. Als je per sé niet wil opvallen, neem dan zo'n billingham geval of een crumpler...

|>

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.