Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga weer opzoek naar een nieuwe tas, mijn crumpler stunner zit helemaal vol. De grip op de 350d neemt teveel ruimte in om alles netjes passend te krijgen.

Ik denk dat ik maar een broer/grotere versie ga halen.

edit:

Ik denk dat ik eens ga kijken of ik mijn laptoptas geschikt kan maken voor het vervoer van fotospul. Ik heb hiervoor een crumpler sticky date glamour (http://www.dewinkel.nl/pd...aves-%20silver/green_AND_{EOL}&categoryId=127)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:29:
Ik ga weer opzoek naar een nieuwe tas, mijn crumpler stunner zit helemaal vol. De grip op de 350d neemt teveel ruimte in om alles netjes passend te krijgen.

Ik denk dat ik maar een broer/grotere versie ga halen.

edit:
Ik denk dat ik eens ga kijken of ik mijn laptoptas geschikt kan maken voor het vervoer van fotospul. Ik heb hiervoor een crumpler sticky date glamour (http://www.dewinkel.nl/pd...aves-%20silver/green_AND_{EOL}&categoryId=127)
Ik zat met hetzelfde, en ben meteen maar voor een zo groot mogelijke broer gegaan, de Geek Star. Eind van de week zou die binnen moeten komen, dan weet ik meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

broer konijn heeft ook een eigen serie cameratassen. Is dat van goede kwaliteit? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb op het moment namelijk vrij weinig inkomsten (== negatieve cash-flow) en wil op korte termijn toch een statief én een mooie rugzak kopen. Dat is niet slim met een tas van +- €175 en een statief van €79- €140 :(
offtopic:
Ik zit sinds niet al te lang op kamers, en heb nog niet echt een goede bijbaan. Geen goede combinatie met dure hobby's, daar gaat mijn spaarrekening... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:01:
[...]

Ik zat met hetzelfde, en ben meteen maar voor een zo groot mogelijke broer gegaan, de Geek Star. Eind van de week zou die binnen moeten komen, dan weet ik meer. :)
Ik ben benieuwd, ik zal morgen eens kijken of de long schlong me groot genoeg is. Ik moet vooral in diepte winnen, omdat de body met grip en 70-300 niet in de stunner past.

Mijn crumpler laptop tas heeft het ideale formaat voor alles, maar moet nog bedenken of ik zin heb om spul steeds over te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:15:
[...]

Mijn crumpler laptop tas heeft het ideale formaat voor alles, maar moet nog bedenken of ik zin heb om spul steeds over te laden.
dus een tweede laptoptas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Crumpler Loyal Chap
Alles is te veranderen, zelfs de hoogte/vorm/positie van de dubbele bodem.

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Crumpler-LC1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Crumpler-LC2.jpg
Kleine dunne dingen kunnen makkelijk in de dubbele klep

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Crumpler-LC3.jpg
Camera is met meestgebruikte lens makkelijk te pakken en de telelens steekt door de dubbele bodem naar beneden.

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Crumpler-LC4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Crumpler-LC5.jpg
Bij gebrek aan prime en flitser zitten ze er nog niet in :+

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Kan je de camera ook met een 300mm lens er aan vast in de tas doen. Dat is nog steeds een vereiste voor een tas van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Hoe lang is dat op jouw D50 totaal? Dan kan ik het wel even uitmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:30

xon

Ook bij mij is het zoeken van een tas zoeken zoeken en passen geweest! Herkenbaar wat je hier leest dat je steeds meer en meer "troep" krijgt en het toch " just for sure" wil meenemen.

Vanwege de sportfotografie die ik doe wil ik snel bij mijn camera kunnen en ook snel weer kunnen opbergen omdat je naar een nieuw punt loopt. Ik wilde dus een tas waar je de camera van bovenaf in kan leggen met de lens naar beneden.

Ben bij Crumpler store geweest in Amsterdam.mooie tassen en een niet kenner ziet niet dat er een camera inzit wat de gemiddelde struikrover op een verkeerd been kan zetten >:) Alleen vond ik dat mijn camera er te rommelig inlag ..had niet zo'n veilig gevoel zeg maar..maar dat zal aan mij liggen ;)

Wat ik nog niet gezegd had is dat ik graag ook mijn canon 70 - 200 L objectief AAN de body vast wil hebben en dus ook snel kunnen pakken bijelkaar zo'n 24 cm.

Om een laaanng verhaal kort te maken...ik ben gegaan voor de Lowepro 200 aw slingshot. Alles wat ik wil gebruiken past erin...mijn 20D + 70-200 in de verdere vakken mk I 50mm, kitlensje..behoorlijke zonnekap voor 70-200...extra batterijen..mem cardjes..en dan heb ik her en der nog wel wat ruimte over voor kleine dingen.

Slingshot haal je met 1 beweging van je rug en draai je naar je buik en je pakt de camera..uiteraard ook andersom werkt dit perfect. Heb er voor het eerst tijdens citytrip mee gelopen in berlijn en je hebt nog geen eens door dat je hem op je rug hebt..ideaal!

Tas is niet goedkoop maar als je beetje goed zoekt zit er veel prijsverschil..als je durft zelfs veel goedkoper op Ebay.

succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:16:
...

Wat ik nog niet gezegd had is dat ik graag ook mijn canon 70 - 200 L objectief AAN de body vast wil hebben en dus ook snel kunnen pakken bijelkaar zo'n 24 cm.

Om een laaanng verhaal kort te maken...ik ben gegaan voor de Lowepro 200 aw slingshot. Alles wat ik wil gebruiken past erin...mijn 20D + 70-200 in de verdere vakken mk I 50mm, kitlensje..behoorlijke zonnekap voor 70-200...extra batterijen..mem cardjes..en dan heb ik her en der nog wel wat ruimte over voor kleine dingen.
Leuk om te horen dat de tas bevalt, ik laat 'm uit Amerika halen (70 euro). Anyway, heb je het over een F2.8 of een F4 70-200?

Ik wil eigelijk het volgende meenemen:
17-40 F4L (of 17-35 van Tamron),
50mm F1.8,
70-200mm F4L/70-300mm IS.

Is er dan ook nog ruimte voor een flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
xon schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:16:
Ook bij mij is het zoeken van een tas zoeken zoeken en passen geweest! Herkenbaar wat je hier leest dat je steeds meer en meer "troep" krijgt en het toch " just for sure" wil meenemen.

Vanwege de sportfotografie die ik doe wil ik snel bij mijn camera kunnen en ook snel weer kunnen opbergen omdat je naar een nieuw punt loopt. Ik wilde dus een tas waar je de camera van bovenaf in kan leggen met de lens naar beneden.

Ben bij Crumpler store geweest in Amsterdam.mooie tassen en een niet kenner ziet niet dat er een camera inzit wat de gemiddelde struikrover op een verkeerd been kan zetten >:) Alleen vond ik dat mijn camera er te rommelig inlag ..had niet zo'n veilig gevoel zeg maar..maar dat zal aan mij liggen ;)

Slingshot haal je met 1 beweging van je rug en draai je naar je buik en je pakt de camera..uiteraard ook andersom werkt dit perfect. Heb er voor het eerst tijdens citytrip mee gelopen in berlijn en je hebt nog geen eens door dat je hem op je rug hebt..ideaal!

Tas is niet goedkoop maar als je beetje goed zoekt zit er veel prijsverschil..als je durft zelfs veel goedkoper op Ebay.

succes met de keuze!
Heb je het over de 70-200L F4 of de 70-200L 2.8?
edit:
deze was al gesteld zie ik

Heb je dan nog ruimte over of is het toch echt proppen? Ik zit namelijk de Slingshot 200 te overwegen.
Ik upgrade mijn 70-200L F4 binnenkort met de 70-200L F2.8. De laatste is een centimeter of 2 langer.

[ Voor 3% gewijzigd door regmaster op 06-01-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 14:45
Met een Geekstar kan ik :

- 1 1DMKIIn er met een 24-70 MET zonnekap in de bovenkant (wel krap)
- Onderin :
16-35
70-200 F4
580EX.
De Imagetank kan ik dan er nog bijproppen.

Maar ik dan topvol. Als er een 70-200 2.8 bijkomt dan zal er een andere tas moeten komen.

Voordeel van de Crumpler : Zien er niet uit als een fotoas, en je kan er erg snel bij. (Hobby is al duur)

[ Voor 20% gewijzigd door Wisc2 op 06-01-2006 12:01 ]

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

regmaster schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:45:
[...]

Heb je het over de 70-200L F4 of de 70-200L 2.8?
edit:
deze was al gesteld zie ik

Heb je dan nog ruimte over of is het toch echt proppen? Ik zit namelijk de Slingshot 200 te overwegen.
Ik upgrade mijn 70-200L F4 binnenkort met de 70-200L F2.8. De laatste is een centimeter of 2 langer.
Ik heb het over de F4..(geld was op :*) ) hij zit met ze display/bovenkant body echt helemaal an de bovenkant van de tas waar je hem dus dichtritst. Dit gaat overigens nog gemakkelijk en ook het viltje/lapje wat aan de tas zit om je lcd te beschermen kan er nog overheen gelegd worden.

Hou er wel rekening mee dat de camera op de lens rust en dus niet in de tas hangt. Dit heb je weer wel al je een kitlens of 50mm erop zou draaien.

Verder vergeten te vertellen dat ik mijn " sigma 500 super" flitser er ook gewoon nog in heb zitten. Hij zit wel schuin ingeglapt maar pas perfect..

Het is echt een ideale tas als een normale set wil meenemen en toch mobiel wilt zijn..

als er nog vragen zijn hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:51:
[...]

Ik heb het over de F4..(geld was op :*) ) hij zit met ze display/bovenkant body echt helemaal an de bovenkant van de tas waar je hem dus dichtritst. Dit gaat overigens nog gemakkelijk en ook het viltje/lapje wat aan de tas zit om je lcd te beschermen kan er nog overheen gelegd worden.

Hou er wel rekening mee dat de camera op de lens rust en dus niet in de tas hangt. Dit heb je weer wel al je een kitlens of 50mm erop zou draaien.

Verder vergeten te vertellen dat ik mijn " sigma 500 super" flitser er ook gewoon nog in heb zitten. Hij zit wel schuin ingeglapt maar pas perfect..

Het is echt een ideale tas als een normale set wil meenemen en toch mobiel wilt zijn..

als er nog vragen zijn hoor ik het wel :)
Dank voor je reply, ik ben van plan binnenkort ook een Sigma 500 flitser te kopen.

Als de 70-200mm F4L aan je camera gemount is, kan er dan nog een BatteryGrip onder, denk je?

De Slingshot 200 is in Amerika in veel plaatsen overal uitverkocht, de 100-versie hebben ze meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zou een Billingham-eigenaar eens wat foto`s van de binnenkant van de tas (al dan niet met fotospul erin) kunnen posten? bvd.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

bombadil schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:06:
Zou een Billingham-eigenaar eens wat foto`s van de binnenkant van de tas (al dan niet met fotospul erin) kunnen posten? bvd.
Ja, als ik morgen wat tijd kan vinden - anders moet het volgende week worden wanneer ik terug ben van een korte foto trip.

Mijn Billingham 445 is overigens te koop, hij is NET te krap voor wat ik wil.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Simon schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:16:
[...]

het gaat mij meer om de stevigheid, mijn lowepro tas is 'weathersealed', heeft meerdere woestijnen met gemak overleeft, heeft sneeuw en ijs overleeft; zonder 1 druppel binnen. Dat red een handtas niet. Als je per sé niet wil opvallen, neem dan zo'n billingham geval of een crumpler...
same here - heb met m'n crumplers met oud & nieuw in de stromende regen buiten staan te werken, achteraf veel natter dan goed voor je is. Maar alles in de tassen is kurkdroog gebleven. Heerlijk om in je spullen te kunnen vertrouwen, en imo ook erg belangrijk als je meer doet dan de kids van je zus op de foto zetten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 07-01-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

-Daniël- schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:13:
[...]

Dank voor je reply, ik ben van plan binnenkort ook een Sigma 500 flitser te kopen.

Als de 70-200mm F4L aan je camera gemount is, kan er dan nog een BatteryGrip onder, denk je?

De Slingshot 200 is in Amerika in veel plaatsen overal uitverkocht, de 100-versie hebben ze meestal wel.
De grip past echt niet ben ik bang.

offtopic: Overigens heb ik nooit begrepen waar je een grip voor nodig heb..ik fotografeer uren met een volle set batterijen en kan zo nog extra setjes meenemen om nog uren langer te schieten.

De 100 versie is overigens echt mininini en daar past ie zeker niet in. Ahh wat maken die paar tientjes nou uit joh ;) Je kan hem zo in nederland kopen en hebt hem dan morgen in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet? Met grip is de 300d +/- 14cm (uit me hoofd, zal ik vanmiddag even nameten), past dit niet? Ik ging er vanuit dat deze niet in de 100, maar zeker in de 200 paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 14:45
xon schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:02:
[...]

offtopic: Overigens heb ik nooit begrepen waar je een grip voor nodig heb..ik fotografeer uren met een volle set batterijen en kan zo nog extra setjes meenemen om nog uren langer te schieten.

De 100 versie is overigens echt mininini en daar past ie zeker niet in. Ahh wat maken die paar tientjes nou uit joh ;) Je kan hem zo in nederland kopen en hebt hem dan morgen in huis..
ff offtopic : De grip is buiten de accuduur om erg handig voor extra houvast met iets grotere lenzen.
Tevens hou je je camera veel makkelijker stil. En erg handig als je 90 graden gedraaid een foto wilt nemen.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Ok, ook eens hier posten. Ben eigenlijk op zoek naar een tas waar ik mijn D50+kitlens+70-300+wat zooi én een 15,4" laptop in kan schuiven(plus adapter). Nu als het zou bestaan voronderstel ik dat het in rugzakvorm is, maar eigenlijk zou het ideaal in Tasvorm zijn (aangezien ik er een tweede rugzak meen zou hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat zou prima in een Billingham 445 moeten kunnen ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
tazzman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:23:
Dat zou prima in een Billingham 445 moeten kunnen ;)
Hmmm, ik nergens op internet fotos van de binnekant van dat ding vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
xon schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:02:
[...]

offtopic:
naast wat wisc2 zegt, kan je met een grip een handstrap gebruiken, en een handstrap is fantastich. Als je een keer een camera met handstrap hebt vast gehouden, weet je waarom.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

jvvv schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:02:
[...]

Hmmm, ik nergens op internet fotos van de binnekant van dat ding vinden...
als ik volgende week terug ben dan zal ik eens kijken of ik wat fototjes kan maken.. geen idee hoe groot je laptop is, ik zal es kijken of ik mijn Dell Inspiron 5160 erin kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik heb dezelfde tas, weet jij waar die kleine extra riem voordat (hier op de foto midden onderaan) die aan de schouder riem zit. Je kan het ook vastklikken aan de tas zelf. Tot op heden heb ik er nog geen functie voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Hang je tas aan je linkerschouder (tas dus aan de rechterkant), zwiep de tas je rug op en klik dat dingetje aan de clip aan de linkerkant van de tas. Dat heet nu een third leg, daarmee kan je alles doen zonder dat de tas van je rug af komt. Erg handig als je (zoals ik) een mountainbike hebt en met een tas fietst. :)
Ik heb er ook een laptoptas (roll-o-notes) van voor mijn Powerbook, erg fijn systeem! :P

Filmpje

[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 07-01-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

????

Nooit geweten ;) Grappig dat ze het ook niet wisten in de winkel waar ik de tas heb gekocht.....

Maar bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:56:
Nooit geweten ;) Grappig dat ze het ook niet wisten in de winkel waar ik de tas heb gekocht.....
Dat is juist hetgene waar ze bij mij helemaal enthousiast over waren in Utrecht :9
Ik wil over een tijdje ook een Loyal Chap aanschaffen, maar het lijkt me wel een erg brede,
lees: "dikke tas", is dat niet irritant als je die de hele dag mee moet nemen?
Van een rugzak als de Shrinkle heb je dat in ieder geval niet,
maar die is niet zo praktisch kwa bereikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik ben nu pas 1 bijna volle dag met mijn Loyal Chap gaan schieten, maar dat was helemaal geen probleem, zelfs niet in de drukke binnenstad van Amsterdam. Je hangt dat ding gewoon op je rug en camera op je buik. :)
Als je iets nodig hebt het clipje (3th leg) los en hij hangt naast je en je kan zonder ergens te gaan zitten lenzen verwisselen (wel met camera aan de nekband).

Overigens hangt hij ook wel redelijk op je rug zonder dat clipje, maar met clipje hangt hij lekker vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Oxi schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:41:
Hang je tas aan je linkerschouder (tas dus aan de rechterkant), zwiep de tas je rug op en klik dat dingetje aan de clip aan de linkerkant van de tas. Dat heet nu een third leg, daarmee kan je alles doen zonder dat de tas van je rug af komt. Erg handig als je (zoals ik) een mountainbike hebt en met een tas fietst. :)
Ik heb er ook een laptoptas (roll-o-notes) van voor mijn Powerbook, erg fijn systeem! :P

Filmpje
dat filmpje is wel enorm debiel, maar wel een slim systeem.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

moet je eens op www.crumpler.nl kijken, de meest debiele site die ik tot nu toe ben tegengekomen :P

Maar ik zit met een ander probleem. Ik krijg met mijn laptop vrij snel last van mijn schouder, als ik hem over 1 schouder hang (jeweetwel, zo'n standaard laptoptas van €20). Een rugzak houd ik veel beter vol. Heb je met een volle tas nou niet snel last van je rug/schouder? Hij hangt immers maar over 1 schouder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Gewichtsverdeling is ook belangrijk. Als ik met mijn Nova 2 AW rond liep met daarin mijn Minolta A1 + flits + etc dan voelde dat zwaarder dan nu een Crumpler Loyal Chap met KM 7D + 2 lenzen (zwaarder!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Is een A1+flits niet zwaarder dan een 7D + lenzen? B) :P

Toch eens op zoek naar een winkel met niet-goed-geld-terug garantie, en zo'n sling shot of crumpler proberen :). Op de fiets is het natuurlijk ideaal, alleen past er minder in dan in een rugzak. Bij Foka hadden ze een 'dubbele' rugzak: onderin je camera, en bovenin een laptop plus héél veel zooi. Geen idee welk type. Voordeel is natuurlijk dat je je eten en drinken dan ook makkelijk mee kan nemen, op de fiets niet echt onverstandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34
Oxi schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:01:
Ik ben nu pas 1 bijna volle dag met mijn Loyal Chap gaan schieten, maar dat was helemaal geen probleem, zelfs niet in de drukke binnenstad van Amsterdam. Je hangt dat ding gewoon op je rug en camera op je buik. :)
Als je iets nodig hebt het clipje (3th leg) los en hij hangt naast je en je kan zonder ergens te gaan zitten lenzen verwisselen (wel met camera aan de nekband).

Overigens hangt hij ook wel redelijk op je rug zonder dat clipje, maar met clipje hangt hij lekker vast.
Beweegt en slingert alles dan niet als een gek als je een eind aan het lopen bent en dan ook nog eens door de knieën gaat e.d? Ik heb die tas ook eens in m'n handen gehad en overwogen maar zag er toch vanaf omdat ik bang was voor dat geslinger. En als hij flink zwaar is, dat hij dan wel érg op één schouder gaat drukken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Hij gaat inderdaad op 1 schouder drukken, en af en toe moest ik die band wat verder naar mijn nek te trekken (kan ook aan mijn wollen jas liggen). Maar hij hangt erg stabiel met dat extra clipje, je kan er zelfs uitstekend mee fietsen. Ik heb dat welliswaar niet met de Loyal Chap gedaan maar wel met mijn Roll-O-Notes.
Zelfs zonder dat clipje hangt hij vrij rustig, maar ik heb graag mijn ellebogen vrij. Dus ik klik het altijd even vast. :)

En over het door de knieën gaan, je kan zelfs opzij hangen zonder dat hij van je rug glijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ehh, slingeren :? De geekstar zit als een huis op m'n rug.
En dat drukken op 1 schouder, als je de thirdleg wat naar beneden schuift op je schouderband, dan neemt die druk af heb ik gemerkt, en kan je d'r veeel langer mee lopen.
En op de fiets zit hij goed, geen problemen mee :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op verzoek een titelfix. Klinkt toch wat algemener :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ah, de titel is veranderd, ik had al moeite het topic terug te vinden :)

Voor mij is de tijd ook daar, mijn lowepro nova mini AW + extra lens case voldoet niet meer na mijn laatste aanschaf. Zelf ben ik op zoek naar een schoudertas, om de simpele reden dat ik een rugtas ook altijd over 1 schouder draag, zodat ik er altijd wat uit kan pakken. Hoewel het niet de bedoeling is dat ik in plenzende regen mijn fototas meedraag, is mijn oog wel weer gevallen op een type AW van lowepro. dit is omdat ik komende tijd van plan ben veel foto's aan het strand te maken(opstuivend zand) en een geplande reis naar egypte te maken (wederom zand+zoute lucht(rode zee)). Ik wil echter niet weer de fout maken een té kleine tas te kopen (dit word namelijk de 3e in 9 maanden tijd, ik had vantevoren niet voorzien dat ik fotograferen zó leuk zou vinden en zoveel equipment zou kopen).

nou had ik zelf de rezo 190 AW/nova 5 of Magnum AW (hoewel die wel érg duur is) in gedachten. mijn budget is zo'n 150-200 euro, maar liever minder natuurlijk.

wat ik nu in mijn tas heb:
- 18-55 mm kitlens
- 55-200 4.5-5.6 II
- eos 350D
- Speedlite 430EX
- wat klein spul als batterijen, kabeltjes, filters, draadontspanner

wat niet in mijn huidige tas past, maar zeker in de volgende tas moet:
- imagetank
- 50mm 1/1.8 lens
- wat schoonmaakspul als een blaasbalgje en cleaning solution
- eos350 grip, en eventueel later een 20d+grip in plaats van de 350d+grip

het liefst had ik nog wat extra ruimte over voor een eventuele extra lens of 2 en genoeg ruimte voor meer filters+doosje enzovoort, misschien nog ruimte voor een boterham oid :)

helaas zijn de foto's op lowepro niet echt verduidelijkend wat betreft grootte en inhoud, dus ik ga zowiezo er nog ff voor shoppen om ze in de vingers te houden, maar misschien kunnen jullie mij een paar aanraden, de meeste aanraders in dit topic zijn namelijk backpacks.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb nu nog de rezo 170 AW. Hier past net een 350d met grip, kit lens en 55-200mm in.
Een speedlite 420 past al niet meer. Laat staan andere spullen. Ik denk dat de 190 niet echt veel groter zal zijn. iig dat die ook weer te snel vol raakt.
Ik ben/was ook voor een andere bezig.
Ik heb de nova 5 bekeken en die is meer van het formaat bierkrat en dat vind ik niet echt handig lopen.
Uiteindelijk heb ik een Crumpler Long Schlong besteld. Alleen deze is niet zo mooi AW als die van Lowepro zijn. iig ze kunnen niet tegen zand, regen gaat nog wel (heb al een crumpler notebook tas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ZiPsop schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:52:
[...]

Ik heb nu nog de rezo 170 AW. Hier past net een 350d met grip, kit lens en 55-200mm in.
Een speedlite 420 past al niet meer. Laat staan andere spullen. Ik denk dat de 190 niet echt veel groter zal zijn. iig dat die ook weer te snel vol raakt.
Ik ben/was ook voor een andere bezig.
Ik heb de nova 5 bekeken en die is meer van het formaat bierkrat en dat vind ik niet echt handig lopen.
Uiteindelijk heb ik een Crumpler Long Schlong besteld. Alleen deze is niet zo mooi AW als die van Lowepro zijn. iig ze kunnen niet tegen zand, regen gaat nog wel (heb al een crumpler notebook tas)
dat ze te klein/te lomp waren was ik al bang voor ja. crumpler vind ik niet zulke fraaie tassen (kwestie van smaak though). in mijn zoektocht was ik inmiddels gestuit op de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/604m.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/604la.gif
de tamrac zoom traveller 4, hier zouden een camera, 4 lenzen en een flitser inpassen, en dan nog voldoende ruimte voor meer. ook de zoom traveller 6 is een fraaie tas (kan helaas niet deeplinken).

deze zou rond de 100 dollar (+-120 euro schat ik) moeten zitten. heeft iemand ervaring met deze tassen?

edit:
deze zou misschien ook wel wat zijn, hoewel hij niet echt over veel voering beschikt en dus aardig dun is: Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/large/DMF3XBAL.jpg
de Domke F-3XB Super Compact Camera Bag

specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Nine compartments and pockets. There's even Domke's trademark "upside-down" zipper pouch inside the weather flap.   
    Removable padded partition wall included.   
    Adjustable non-slip Gripper Strap runs completely around the bag.   
    Open cell foam liner in bottom adds cushioned support.  
    Removable hand carrying strap can be used whether bag is open or closed.
Internal Dimensions Main compartment 8.5L x 5.5W x 9"D. 
Weight                    2 lbs.    
Material                     Ballistic  
Capacity                     1 or 2 cameras with or without motor drives, 3-4 lenses, flash unit, film, and accessories.    
Colors Available            Black, Navy, Sand, Olive green

[ Voor 28% gewijzigd door Magic op 10-01-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Magic schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:20:
[...]

dat ze te klein/te lomp waren was ik al bang voor ja. crumpler vind ik niet zulke fraaie tassen (kwestie van smaak though). in mijn zoektocht was ik inmiddels gestuit op de volgende:
[afbeelding][afbeelding]
de tamrac zoom traveller 4, hier zouden een camera, 4 lenzen en een flitser inpassen, en dan nog voldoende ruimte voor meer. ook de zoom traveller 6 is een fraaie tas (kan helaas niet deeplinken).

deze zou rond de 100 dollar (+-120 euro schat ik) moeten zitten. heeft iemand ervaring met deze tassen?
Ik heb deze getest bij konijn maar dat ding is echt niet om aan te zien en voelt gewoon niet lekker. Materiaal is net zo'n goedkope rugzag. Hij was trouwens niet duur kan ik me herinneren..even googlen of kijken op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
De tamrac is inderdaad gemaakt van ballistisch nylon, nylon voelt inderdaad vrij goedkoop aan, hoe hij er uitziet is denk ik een kwestie van smaak, als ik hem zo open zie liggen dan ziet hij er imho wel goed uit. Helaas zie ik hem niet staan op de site van fotokonijn, anders had ik er komend weekend even langsgereden om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik de Expedition tassen (rugzakken) van Tamrac super (beter dan Lowepro). De onderkant is van kunststof, zodat je spullen niet nat worden als je hem in een plas zet. De ritssluiting is gemaakt zoals de dryzone tassen van Lowepro; een hele brede rits die overdekt wordt door rubber, waardoor er wederom geen water binnen kan dringen. Daarnaast hebben ze een supervorming op de rug.

Deeplink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:27:
Zelf vind ik de Expedition tassen (rugzakken) van Tamrac super (beter dan Lowepro).
ziet er inderdaad uit als een kwaliteitstasje, alleen ben ik specifiek níet op zoek naar een rugtas :)

[ Voor 39% gewijzigd door Magic op 10-01-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Weet iemand een zaak in de buurt van Tilburg waar ze Crumpler tassen verkopen? Ben wel bereid een uurtje te treinen als het niet anders is. In de buurt van Arnhem kan trouwens ook wel, daar kom ik ook 2 keer per week. Ik weet dat er een zaak in Amsterdam zit maar dat vind ik net iets te ver weg voor even op en neer om een tas te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Magic schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:49:
[...]

ziet er inderdaad uit als een kwaliteitstasje, alleen ben ik specifiek níet op zoek naar een rugtas :)
ehhm: andere deeplink:http://www.tamrac.com/5749.htm :? En ze hebben zo te zien véél meer, alleen relatief veel rugzakken, en minder messenger/sling dan dat merk met die irritante website :P

Tilburg Rotterdam is toch maar een uur? Foka heeft diverse Crumpler tassen. Maar ik durf aardig wat te wedden dat als je wat fotozaken en/of tassenzaken af loopt, je ook best wat crumpler tassen tegen gaat komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 10-01-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:33:
[...]
ehhm: andere deeplink:http://www.tamrac.com/5749.htm :? En ze hebben zo te zien véél meer, alleen relatief veel rugzakken, en minder messenger/sling dan dat merk met die irritante website :P
hé, dit ziet er uit als het beste van beide werelden, hier ga ik eens verder op zoeken, bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
wat dacht je van een billingham 335?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ziet er netjes uit, alleen niet mijn stijl. en € 299,00 euro is wel erg ruim over mijn begroting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je heel goed uit bent met een lowepro nova4-5 AW heel degelijke tassen. Door die tas heb ik gewoon een beetje minder zorgen voor mijn spullen, weer of geen weer.

Ook de prijs is interesant

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:04:
Is een A1+flits niet zwaarder dan een 7D + lenzen? B) :P

Toch eens op zoek naar een winkel met niet-goed-geld-terug garantie, en zo'n sling shot of crumpler proberen :). Op de fiets is het natuurlijk ideaal, alleen past er minder in dan in een rugzak. Bij Foka hadden ze een 'dubbele' rugzak: onderin je camera, en bovenin een laptop plus héél veel zooi. Geen idee welk type. Voordeel is natuurlijk dat je je eten en drinken dan ook makkelijk mee kan nemen, op de fiets niet echt onverstandig :)
Dat zijn de Formal Lounge en de Farmers Double.. mooie tassen, weet alleen niet goed hoeveel (/weinig) er precies in past. Mocht je ze willen bezichtigen, bij City Foto in Breda hebben ze aardig wat Crumpler staan (iig meer dan bij de Foka) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lowepro heeft ook van die gedeelde tassen. Er zijn momenteel de Orion trekker (kleine tas), de Rover (groter model) en de Compurover (een rover met mogelijkheid om je server mee te nemen, mits in laptop formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Mig29: server in laptopformaat :?

Ik zal dan zoieso de grotere nodig hebben, orion gaat erg krap worden... En als de compurover geen nadelen heeft in de vorm van prijs zou ik die nemen. Ware het niet dat ik half heb besloten zo'n sling-geval te kopen als dat bevalt, makkelijker om even snel je zooi te pakken :)
Weet iemand een Crumpler-winkel bij Eindhoven? Breda kom ik normaal alleen maar langs op vrijdagavond en maandagochtend :)

alhoewel ik dus eigenlijk moet wachten op de maand dat mijn inkomsten weer groter zijn dan mijn uitgaven, small sidenote :( Deze maand zoieso al een paar keer kunnen werken, dus misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Ik ben op zoek naar een mooie tas voor mijn fotogear. Het volgende moet erin passen:
- Minolta D7d met 18-70 kitlens attached
- Minolta 100-200 f/4
- Minolta 3600HS flitser
- Extra spul als geheugen, filters, accu en batterijen
- Plek voor wat proviant is ook nooit weg

Welke tas raden jullie aan?

Ik twijfel ook nog tussen sling of schouder tas. Sling lijkt me ideaal wat draagcomfort betreft, maar met tas op je rug kan je natuurlijk niet zien of er een of andere vent je spulletjes aan het jatten is...

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keuze tussen een sling tas of een schouder tas moet je zelf maken. Als je een Sling tas wilt, dan zijn je keuzes lekker beperkt, dus dat schiet op. Zoek je een schouder tas, dan zul je een deel van het hoofdvak moeten opofferen voor ruimte voor proviant.

BTW een bezoekje aan een fotohandel kan je twijfel (voor een deel) wegnemen, omdat je de tas dan in je handen kunt houden (desnoods neem je je gear mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

tazzman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:04:
[billingham fotos]

als ik volgende week terug ben dan zal ik eens kijken of ik wat fototjes kan maken.. geen idee hoe groot je laptop is, ik zal es kijken of ik mijn Dell Inspiron 5160 erin kan passen.
Tazzman, kan je ze nog eens posten?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

RHE123 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:24:
Ik ben op zoek naar een mooie tas voor mijn fotogear. Het volgende moet erin passen:
- Minolta D7d met 18-70 kitlens attached
- Minolta 100-200 f/4
- Minolta 3600HS flitser
- Extra spul als geheugen, filters, accu en batterijen
- Plek voor wat proviant is ook nooit weg

Welke tas raden jullie aan?

Ik twijfel ook nog tussen sling of schouder tas. Sling lijkt me ideaal wat draagcomfort betreft, maar met tas op je rug kan je natuurlijk niet zien of er een of andere vent je spulletjes aan het jatten is...
Kijk eens naar een Crumpler Loyal Chap of Crumpler Geekstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb vandaag mijn Crumpler Long Schlong binnen gekregen. Erg mooie en tot op het heden fijne tas! Even een kleine review:

Ruimte
De tas heeft voor mijn huidige gear genoeg ruimte. Ik kan m'n D50 met lens in het bovenvak doen en daarnaast mijn 70-300 stoppen. Dan zit het bovenvak vol met mijn meest gebruikte gear. Onderin zitten dan nog 3 vakjes. Een gebruik ik er voor de oplader en de andere 2 zijn nog leeg (komt snel verandering in ;) ) Een prime, fisheye en flitser kunnen er nog gemakkelijk bij. Voorin is dan plek voor geheugenkaartjes, afstandsbediening etc.

Degelijkheid
Dit voelt ook zeker goed aan. De tas is gemaakt van sterk materiaal en op de dikte van de wanden is zeker niet bespaard. Erg fijn dus, zeker als je er veel dure gear in hebt. De tas is op 2 manieren te sluiten en is zo ongeveer absoluut waterdicht te maken. De draagband voelt ook goed aan, wel wat stug maar stevig.

Prijs
92 euro voor een tas is natuurlijk best veel geld. Maar ik heb berekend dat in mijn ideale situatie over geruimte tijd er voor 2300 euro in mijn tas aan spullen zit. Dat moet dus gewoon goed beschermd worden. En als je het vergelijkt met andere tassen valt het zeker wel mee.

Uiterlijk
Het uiterlijk van deze tas is natuurlijk een dikke pré. Gewoon trendy. Ik zal niet het argument gebruiken van: het lijkt niet op een cameratas. Iedere bewuste crimineel weet best dat er een camera inzit. En als die dat niet weet wil die gewoon de tas zelf hebben omdat die zo mooi is :P

Al met al een dikke 8 9 voor de tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Januszjes schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:48:
[knip]

Al met al een dikke 8 voor de tas :)
Je klinkt erg positief, dus waarom geen 9 of 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

MartijnGizmo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:24:
[...]

Je klinkt erg positief, dus waarom geen 9 of 10?
9 mag ook hoor voor mijn part. Tja waarom is het eigenlijk geen 9 als bijna alles met bevalt :? Vooruit een 9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met dit soort tassen voor DSLR's??

http://www.timbuk2.com/tb2/retail/catalog.htm

Je kunt hier zelf je eigen tas tweaken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Volgens mij is dit alleen een tas met 1 groot vak, met optioneel een verticaal tussenschot, dus verder niet interessant voor camera-gear lijkt me :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Tamrac tassen. Mooie compromis tussen sling en rugzak. Snel bij je spullen doordat je niet één compartement hebt, en met wat straps kun je ook nog onderaan een tripodje hangen. 75 euro incl. verzendkosten vanuit Duitsland voor de Adventure 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Januszjes schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:48:
[...]

9 mag ook hoor voor mijn part. Tja waarom is het eigenlijk geen 9 als bijna alles met bevalt :? Vooruit een 9 ;)
Ik vroeg me meer af wat je niet bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
-Daniël- schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:38:
Nieuwe Tamrac tassen. Mooie compromis tussen sling en rugzak. Snel bij je spullen doordat je niet één compartement hebt, en met wat straps kun je ook nog onderaan een tripodje hangen. 75 euro incl. verzendkosten vanuit Duitsland voor de Adventure 7.
ik heb zelf een Lowepro Orion Trekker II( en een Crumpler Formal Lounge). Ik vraag me af hoe deze nieuwe Tamrac rugtassen eruit zien. Qua specs lijken ze erg op een Orion Trekker.

Net nog gegoogled, maar geen plaatjes van het interne gedeelte of van de achterkant kunnen vinden. :( Iemand enig idee waar ze deze Tamrac tassen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

De plaatjes van de binnenkant staan gewoon op de site hoor:
5546 Adventure 6
5547 Adventure 7 :)

De bovenkant is dus gewoon 1 groot vak waar je allerlei andere spullen in kunt doen. Persoonlijk valt me de ruimte enigszins tegen, voor zover ik het van de plaatjes af kan bekijken... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Res-q op 07-02-2006 23:10 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Res-q schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:10:
De plaatjes van de binnenkant staan gewoon op de site hoor:
5546 Adventure 6
5547 Adventure 7 :)

De bovenkant is dus gewoon 1 groot vak waar je allerlei andere spullen in kunt doen. Persoonlijk valt me de ruimte enigszins tegen, voor zover ik het van de plaatjes af kan bekijken... :)
Bedankt :). Ik was eigenlijk ook benieuwd naar de plaatjes van het bovenste compartiment, maar ik denk dat het dus gewoon één groot leeg vak is. Ik denk dat ik eigenlijk al genoeg weet als ik de specs van de interne compartimenten vergelijk: een Orion Trekker II heeft intern meer ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door guillaumemay op 07-02-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een rugzak, dat vind ik veel comfortabeler dan een schoudertas, en dat telkens afdoen boeit me niet zo...

Ik twijfel tussen een Samsonite Micro trekker en een LowePro Mini Trekker classic...

Nadeel Lowepro: duurder, nadeel Samsonite: kleiner...

Ik heb nu een Nikon D70s+ 18-70, daar zullen later ongetwijfeld nog enkele lenzen en accessoires bijkomen...

Met de binnenafmetingen van de Samsonite betwijfel ik of de D70s body erin kan...

Nog andere opties eventueel? (een Crumpler Shrinkle is dan weer wat te duur helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Ik heb zelf de lowe-pro minitrekker AW, dit is in principe dezelfde als de classic, alleen heeft deze nog een soort regen-flap extra. Ik heb die flap nog nooit gebruikt en heb al de nodige keren in de regen gelopen. Kan me voorstellen als je ergens in de jungle urenlang in de stortregen loopt het wel nodig zal zijn maar hier lijkt het me toch een beetje overdreven denk ik. En anders kan een plastic zak ook wonderen doen :)
Maar alles wat in mijn sig staat past (inclusief zonnekappen) in deze tas dus kwa grootte is het best wel goed.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een dagje onderzoek gedaan en er zijn 2 rugzakken die binnen (nuja, nog acceptabel buiten) m'n budget liggen...

de Lowepro orion trekker en de Tamrac Adventure 6...

Ze liggen beide rond de 65 €...

Wat raden jullie me aan?

Voorlopig moet er een Nikon D70s+18-70 in... later zal daar nog een telezoom en een flitser bijkomen (minstens)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tjah dat hangt nogal af van wat je wilt, wat je aan materiaal hebt, wat je eisen zijn, etc :) Hier kunnen we vrij weinig mee zo natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:35:
ik heb een dagje onderzoek gedaan en er zijn 2 rugzakken die binnen (nuja, nog acceptabel buiten) m'n budget liggen...

de Lowepro orion trekker en de Tamrac Adventure 6...

Ze liggen beide rond de 65 €...

Wat raden jullie me aan?

Voorlopig moet er een Nikon D70s+18-70 in... later zal daar nog een telezoom en een flitser bijkomen (minstens)
Ik heb zelf een Lowepro Orion Trekker II en een Mini Trekker AW.

In de Mini Trekker AW past heel veel, zie ook de plaatjes die hier in dit topic voorbij zijn gekomen. Een hele goede stevige tas. De AW versie vond ik mooier dan de classic en heeft een statief bevestiging, vandaar dat ik deze dus heb gekozen. Een goede rugzak-regenhoes voor dit formaat rugzak is voor 5 euro te koop bij Perry Sport, dus ik vind zelf dat je niet teveel waarde moet hechten aan de die "ingebouwde" hoes.

In de Orion Trekker II past in het onderste vak:
- 20D met 24-105/17-40 lens + zonnekap eraan vast.
- Een 24-105/17-40 lens (zonder zonnekap). De 24-105 zonnekap gebruik ik voor zowel de 24-105 als de 17-40, dus dat scheelt ruimte.
- Peleng 8mm fisheye lens.
- 50mm 1.8 lens
- Vosonic VP6230 image tank + tas.

Je kan eventueel de image tank eruit halen en een kleine flitser erin doen (zoals de 420/430 EX). Mijn 580EX+omnibounce past er niet in en doe ik dus in het bovenste compartiment. Verder kun je in het bovenste compartiment nog alle accessoires doen (accu, kaartje etc). en eventueel kun je nog een telelens in het bovenste compartiment doen.

Het verschil met de Orion Trekker en de Orion Trekker II is dat het bovenste compartiment nog aparte vakken heeft voor je digitale spullen, zoals vakjes voor geheugenkaartjes, accu's en filters. Handig! :)

Verder heb ik gisteravond te horen gekregen dat ik een Tamrac 5547 Adventure 7 cadeau krijg vanuit Amerika (hier in NL kan de levering nog weken duren) nav het succesvol beëindigen van m'n stage..
ARG. Ik heb al twee rugzaktassen.. :/ Maar goed.. misschien is de Tamrac wel praktischer. Ik ben benieuwd, maar in ieder geval zet ik één van m'n tassen binnenkort hier bij vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag aan mensen die een Crumpler Brian's hot tub hebben.

Ik ben van plan om er een te kopen,
Is met deze tas mogelijk om hem ook als weekend tas te kopen, ik trein elk weekend ongeveer 3 uur en dan moet ik een laptop tas (c.q. schooltas), een fototas en een weekend tas.. dit is nogal onhandig, en aangezien mensen zeggen dat ie huge is. (ik heb hem een keer in het wild gespot)

Past in deze tas, een D70s + 18-70, een laptop met accesoires) ongeveer 5cm aan papier zooi, en een 2tal spijkerbroeken 2 truien en wat kleinspul?

Tis een nogal charmante vraag :) en om met dit naar de winkel te gaan is ook nogal overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Neo doet gewoon boodschappen met z'n Karachi Outpost, dus zo vreemd is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, oke, nog een vraagje:

is het mogelijk om de Lowepro Mini Trekker Classic wat als een Orion in te richten... dwz: een stuk voorbehouden houden om al gewone rugzak te gebruiken?

want ik denk dat het foto gedeelte van de Orion op termijn net wat te klein zal zijn, maar de 'rugzakfunctie' is dan wel weer zeer handig

de Mini trekker daarentegen heeft een enorme ruimte voor fotospullen (dat krijg ik nooit vol), maar heeft die mooie rugzakfunctie dan weer niet

prijs ligt maar 10€ van elkaar, dus dat doet er weinig toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:48:
Ik heb vandaag mijn Crumpler Long Schlong binnen gekregen. Erg mooie en tot op het heden fijne tas! Even een kleine review:

Ruimte
De tas heeft voor mijn huidige gear genoeg ruimte. Ik kan m'n D50 met lens in het bovenvak doen en daarnaast mijn 70-300 stoppen. Dan zit het bovenvak vol met mijn meest gebruikte gear. Onderin zitten dan nog 3 vakjes. Een gebruik ik er voor de oplader en de andere 2 zijn nog leeg (komt snel verandering in ;) ) Een prime, fisheye en flitser kunnen er nog gemakkelijk bij. Voorin is dan plek voor geheugenkaartjes, afstandsbediening etc.

Degelijkheid
Dit voelt ook zeker goed aan. De tas is gemaakt van sterk materiaal en op de dikte van de wanden is zeker niet bespaard. Erg fijn dus, zeker als je er veel dure gear in hebt. De tas is op 2 manieren te sluiten en is zo ongeveer absoluut waterdicht te maken. De draagband voelt ook goed aan, wel wat stug maar stevig.

Prijs
92 euro voor een tas is natuurlijk best veel geld. Maar ik heb berekend dat in mijn ideale situatie over geruimte tijd er voor 2300 euro in mijn tas aan spullen zit. Dat moet dus gewoon goed beschermd worden. En als je het vergelijkt met andere tassen valt het zeker wel mee.

Uiterlijk
Het uiterlijk van deze tas is natuurlijk een dikke pré. Gewoon trendy. Ik zal niet het argument gebruiken van: het lijkt niet op een cameratas. Iedere bewuste crimineel weet best dat er een camera inzit. En als die dat niet weet wil die gewoon de tas zelf hebben omdat die zo mooi is :P

Al met al een dikke 8 9 voor de tas :)
Mooie review. Voor mij zeer interessant, daar ik zelf een D50 wilt aanschaffen incl een crumpler Long Schlong.

Alleen even over de prijs, waar heb je hem gehaald? Ik heb hem alleen maar gezien voor 100 eur en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:06:
[...]

Mooie review. Voor mij zeer interessant, daar ik zelf een D50 wilt aanschaffen incl een crumpler Long Schlong.

Alleen even over de prijs, waar heb je hem gehaald? Ik heb hem alleen maar gezien voor 100 eur en meer.
Corne van Iperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Inderdaad ja, daar dus ;) Duurt 1,5 week en je hebt hem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Januszjes schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:25:
[...]

Overigens wel alleen via UPS, iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:05:
hm, oke, nog een vraagje:

is het mogelijk om de Lowepro Mini Trekker Classic wat als een Orion in te richten... dwz: een stuk voorbehouden houden om al gewone rugzak te gebruiken?

want ik denk dat het foto gedeelte van de Orion op termijn net wat te klein zal zijn, maar de 'rugzakfunctie' is dan wel weer zeer handig

de Mini trekker daarentegen heeft een enorme ruimte voor fotospullen (dat krijg ik nooit vol), maar heeft die mooie rugzakfunctie dan weer niet

prijs ligt maar 10€ van elkaar, dus dat doet er weinig toe...
Ja kan. De Mini Trekker heeft ook een vrij ruim voorvak waar wel een dikke trui in past, en de vakindeling in het cameracompartiment is ook zo in te delen dat je vakken vrijlaat voor andere spullen. Wel is de Mini Trekker dikker, minder hoog en vierkanter dan een Orion trekker, en dat ziet er naar mijn mening toch minder mooi uit. Maar die visie verschilt natuurlijk per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Januszjes schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:25:
[...]

En als het tegen zit moet je een paar weken wachten :X

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de mini trekker niet vol krijgt zou ik je adviseren om de Orion te kopen. Ik heb namelijk zelf een mini trekker classic en vind het belangrijkste nadeel van de tas het draagcomfort. Langere stukken lopen en je hebt het gevoel dat de banden door je schouders gaan. Daarnaast is de rug gewoon plat (met een soort netje eroverheen gespannen). Met name in de zomer zorgt dit niet voor voldoende ventilatie. De Orion is wat kleiner en heeft voor weinig fotogear een handigere indeling. De ruimte in het bovenvak is klein, maar voldoende voor een dagje op stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:57:
Als je de mini trekker niet vol krijgt zou ik je adviseren om de Orion te kopen. Ik heb namelijk zelf een mini trekker classic en vind het belangrijkste nadeel van de tas het draagcomfort. Langere stukken lopen en je hebt het gevoel dat de banden door je schouders gaan. Daarnaast is de rug gewoon plat (met een soort netje eroverheen gespannen). Met name in de zomer zorgt dit niet voor voldoende ventilatie. De Orion is wat kleiner en heeft voor weinig fotogear een handigere indeling. De ruimte in het bovenvak is klein, maar voldoende voor een dagje op stap.
Over de draagcomfort ben ik het ook eens. De Orion 'zit' lekkerder dan een minitrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor iemand die zijn mini-trekker toch niet vol zou krijgen, zou ik in dat geval gaan voor een minder lompe rugzak die ook nog eens beter draagt (ook al scheelt het maar een tientje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Is de minitrekker classic en minitrekker AW dan in draagcomfort opzicht verschillend? Dat wist ik niet. Ik lees hier dat de classic een 'rechte achterkant' heeft, zodat het op je rug in warme omstandigheden niet goed zou ventileren. Op mijn AW heeft de rug weldegelijk goed geplaatste verdikkingen bekleed met een soort gaas-stof en gevuld met goed ademend schuim. Ik vind zelf het draagcomfort ook bij lange wandelingen vrij goed van deze tas en ik heb er toch de nodige kilo's inzitten. Ook van de draagbanden die door de schouder heen zouden snijden heb ik geen last eerlijk gezegd.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
salient schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:49:
Is de minitrekker classic en minitrekker AW dan in draagcomfort opzicht verschillend? Dat wist ik niet. Ik lees hier dat de classic een 'rechte achterkant' heeft, zodat het op je rug in warme omstandigheden niet goed zou ventileren. Op mijn AW heeft de rug weldegelijk goed geplaatste verdikkingen bekleed met een soort gaas-stof en gevuld met goed ademend schuim. Ik vind zelf het draagcomfort ook bij lange wandelingen vrij goed van deze tas en ik heb er toch de nodige kilo's inzitten. Ook van de draagbanden die door de schouder heen zouden snijden heb ik geen last eerlijk gezegd.
Ik weet niet of de Mini Trekker AW anders is qua draagbanden dan de classic. Ik weet alleen dat ik m'n Orion Trekker II lekkerder op m'n schouders vind hangen dan m'n Mini Trekker AW. Van snijdende draagbanden in m'n schouders heb ik bij geen van beiden last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De minitrekker AW heeft een ergonomisch gevormde achterkant tov de classic. De achterkant van de classic is een rechte 'plaat' gemaakt van het gaas-stof zoals je beschrijft. Daarnaast zijn de draagbanden van de AW variant gekromd gemaakt tov de rechte van de classic. Kortom, het draagcomfort van de AW is vele malen beter dan die van de classic. Qua indeling vind ik de classic overigens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Oh okee, ik was altijd in de veronderstelling dat het enige verschil tussen de AW en Classic de 'statiefhouder' en 'regenjas' was. Blijkt dus toch nog wat genuanceerder te liggen.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik zoek een soort Eastpack achtige fototas die geen >100€ kost. Maar ik kan niet echt wat vinden, ik heb er nog aan gedacht om m'n huidige eastpack te verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Heaget schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:47:
Ik zoek een soort Eastpack achtige fototas die geen >100€ kost. Maar ik kan niet echt wat vinden, ik heb er nog aan gedacht om m'n huidige eastpack te verbouwen.
lol, lees dan eerst gewoon wat er in dit topic staat... 8)7 :P Op deze pagina en de drie vorige worden al rugtassen genoemd die niet lijken op een fototas. Even googlen en je weet meteen hoe ze eruit zien.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 13-02-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:47:
Ik denk dat je dan het beste naar een Crumpler kan kijken. Deze tassen komen qua stijl het dichtst in de buurt bij wat je beschrijft. Ik denk wel dat het verstandig is om hier even te posten wat voor soort tas je wilt (schoudertas of rugzak) en wat er allemaal in moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat je dan het beste naar een Crumpler kan kijken. Deze tassen komen qua stijl het dichtst in de buurt bij wat je beschrijft. Ik denk wel dat het verstandig is om hier even te posten wat voor soort tas je wilt (schoudertas of rugzak) en wat er allemaal in moet :)
Qua schoudertas heb je helemaal gelijk. Qua rugtas lijkt een Crumpler "helaas" (?) niet zo op een Eastpak rugtas.
Een Orion Trekker rugtas (de eerste versie meer dan de tweede) lijkt iets meer op een Eastpak rugtas.

De schoudertassen van Crumpler vind ik zelfs mooier dan de Eastpak schoudertassen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gium schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:47:
[...]
Qua schoudertas heb je helemaal gelijk. Qua rugtas lijkt een Crumpler "helaas" (?) niet zo op een Eastpak rugtas.
Een Orion Trekker rugtas (de eerste versie meer dan de tweede) lijkt iets meer op een Eastpak rugtas.

De schoudertassen van Crumpler vind ik zelfs mooier dan de Eastpak schoudertassen. O+
Ik wist niet zeker wat Heaget zocht, dus ik poste het eerste wat in me opkwam :) Crumpler rugzakken zijn echter wel duur, als je iets goedkopers wilt kan je ook eens zoeken naar de merken Lowepro en Tamrac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:32:
[...]

Ik wist niet zeker wat Heaget zocht, dus ik poste het eerste wat in me opkwam :) Crumpler rugzakken zijn echter wel duur, als je iets goedkopers wilt kan je ook eens zoeken naar de merken Lowepro en Tamrac :)
Lowepro is ook niet goedkoop, helemaal de professionele lijn, betaal je al snel 150 euro voor, mijn middelgrote tas koste al zo'n 120 euro, is toch niet niks (en die gaat al zo'n 7 jaar mee, ziet er nog steeds als nieuw uit). Kwaliteit, daar betaal je voor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ik denk dat ik dit het beste hier kan plaatsen. Het is niet echt een tas, maar misschien dat een van jullie hem ooit geprobeerd heeft. Ik ga hem in ieder geval zeker een keer proberen. Ik heb het over de Lowepro S&F Vest Harness. Bij konijn 58 euro, dat is te overzien. Heeft een van jullie deze een keer geprobeerd? En waarom wel of niet gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Fingerprint88 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:19:
Ik denk dat ik dit het beste hier kan plaatsen. Het is niet echt een tas, maar misschien dat een van jullie hem ooit geprobeerd heeft. Ik ga hem in ieder geval zeker een keer proberen. Ik heb het over de Lowepro S&F Vest Harness. Bij konijn 58 euro, dat is te overzien. Heeft een van jullie deze een keer geprobeerd? En waarom wel of niet gekocht?
Wordt deze niet veel gebruikt door Palestijnen in het midden-oosten :P

Even serieus: wat een raar ding. Lijkt me voor gelegenheden misschien handig maar om het als vaste tas te gebruiken: nee. Ziet er vreselijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 20:17
Januszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:26:
[...]

Wordt deze niet veel gebruikt door Palestijnen in het midden-oosten :P

Even serieus: wat een raar ding. Lijkt me voor gelegenheden misschien handig maar om het als vaste tas te gebruiken: nee. Ziet er vreselijk uit.
Voordeel is wel dat je al die dingen (vakjes) zelf kunt plaatsen, of juist weglaten. Als je weinig nodig hebt, loop je niet met zo'n lompe tas rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Fingerprint88 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:34:
[...]

Voordeel is wel dat je al die dingen (vakjes) zelf kunt plaatsen, of juist weglaten. Als je weinig nodig hebt, loop je niet met zo'n lompe tas rond.
Je blijft wel altijd met een imho belachelijk ogende bodywarmer lopen. Stel je wilt eens fotograferen bij familie of in de kroeg dan loopt je met zo'n pak aan. Niets voor mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Fingerprint88 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:34:
[...]

Ik zie dat meer als een aanvulling op een tas, aangezien je rug onbedekt is. Voordeel is dus iets anders: je kan het gewicht wat meer verdelen, en zorgen dat je de belangrijke dingen bij de hand hebt.

Stel je voor dat je de jungle ingaat, dan heb je een grote tas nodig voor je 'gewone' dingen. Dat harnas kan je dan gebruiken voor je fototroep :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.