Ah, de titel is veranderd, ik had al moeite het topic terug te vinden
Voor mij is de tijd ook daar, mijn lowepro nova mini AW + extra lens case voldoet niet meer na mijn laatste aanschaf. Zelf ben ik op zoek naar een schoudertas, om de simpele reden dat ik een rugtas ook altijd over 1 schouder draag, zodat ik er altijd wat uit kan pakken. Hoewel het niet de bedoeling is dat ik in plenzende regen mijn fototas meedraag, is mijn oog wel weer gevallen op een type AW van lowepro. dit is omdat ik komende tijd van plan ben veel foto's aan het strand te maken(opstuivend zand) en een geplande reis naar egypte te maken (wederom zand+zoute lucht(rode zee)). Ik wil echter niet weer de fout maken een té kleine tas te kopen (dit word namelijk de 3e in 9 maanden tijd, ik had vantevoren niet voorzien dat ik fotograferen zó leuk zou vinden en zoveel equipment zou kopen).
nou had ik zelf de rezo 190 AW/nova 5 of Magnum AW (hoewel die wel érg duur is) in gedachten. mijn budget is zo'n 150-200 euro, maar liever minder natuurlijk.
wat ik nu in mijn tas heb:
- 18-55 mm kitlens
- 55-200 4.5-5.6 II
- eos 350D
- Speedlite 430EX
- wat klein spul als batterijen, kabeltjes, filters, draadontspanner
wat niet in mijn huidige tas past, maar zeker in de volgende tas moet:
- imagetank
- 50mm 1/1.8 lens
- wat schoonmaakspul als een blaasbalgje en cleaning solution
- eos350 grip, en eventueel later een 20d+grip in plaats van de 350d+grip
het liefst had ik nog wat extra ruimte over voor een eventuele extra lens of 2 en genoeg ruimte voor meer filters+doosje enzovoort, misschien nog ruimte voor een boterham oid
helaas zijn de foto's op lowepro niet echt verduidelijkend wat betreft grootte en inhoud, dus ik ga zowiezo er nog ff voor shoppen om ze in de vingers te houden, maar misschien kunnen jullie mij een paar aanraden, de meeste aanraders in dit topic zijn namelijk backpacks.