Centraal fototas topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Vergeet bij het Street & Field harness niet dat je tenminste nog een S&F deluxe waistbelt nodig hebt (vanaf €36 voor de kleine maten) en dat de sliplock tasjes er niet bij zitten, 1 per accesoire nodig dus...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje me d70 en ik ben druk op zoek naar een tas. Ik wil een d70 met kit lens, daarbij nog een 50mm en batt + kaartjes er in kwijt. En daarnaast nog een fles water, trui en boek. Trui is een beetje optioneel, maar goed ik moet ook vaak wat eten kwijt in die tas, dus ik wat extra ruimte nodig voor andere zooi niet alleen maar camera en lenzen.

De stealthreporters van lowepro hebben ook mijn aandacht getrokken omdat ze zo te zien niet te stug zijn en ook genoeg kunnen hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/SR_AW_open_2_n.jpg

Net zoals een Domke F6

http://www.fotokonijnenbe...tent/vergroting/16024.jpg

Ik heb er ook aan zitten denken om een mini nova te nemen ofzo en die los in een andere tas te stoppen. Dan ik zo switchen tussen schouder en rugtas omdat ik in de stad alleen maar schoudertassen gebruik en als ik ver ga lopen/bergen in ofzo liever met een rugtas loop.

Iemand die een stealthreporter of domke heeft? Zijn ze een beetje soepel/kan er ook wat extra spul bij?? Ik had ook ergens gelezen dat die stealthreporters een ritssluiting hadden bovenop (en de flap) maar op deze plaat zie ik die niet, klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 20:17
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:13:
Ik heb er ook aan zitten denken om een mini nova te nemen ofzo en die los in een andere tas te stoppen. Dan ik zo switchen tussen schouder en rugtas omdat ik in de stad alleen maar schoudertassen gebruik en als ik ver ga lopen/bergen in ofzo liever met een rugtas loop.
Kijk dan vooral een keer naar de Lowepro Orion AW. Het is een rugtas, waarvan je het bovenste gedeelte kunt afritsen, zodat het een schoudertas wordt. Ik denk wel dat hij groot genoeg is voor je spullen. Hij is wel 164 euro bij konijn :X Via eBay is hij iets meer dan 100 euro (verzendkosten zijn 21 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fingerprint88 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:52:
[...]

Kijk dan vooral een keer naar de Lowepro Orion AW. Het is een rugtas, waarvan je het bovenste gedeelte kunt afritsen, zodat het een schoudertas wordt. Ik denk wel dat hij groot genoeg is voor je spullen. Hij is wel 164 euro bij konijn :X Via eBay is hij iets meer dan 100 euro (verzendkosten zijn 21 dollar).
Da's wel duur, dan kijk je beter voor een gewone Orion (eventueel koop je er dan een rugzakregenfoliedinges voor in de plaatselijke adventure-winkel, want dat is namelijk alles wat de AW is).

Een gewone Orion gaat op ebay nieuw weg voor rond de 40€

vb: Hier, in duitsland

bij deze verkoper heb ik vorige week de mijne gekocht

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
AW is wel erg handig, heb ik ook voor m'n tas. Topding, volgens mij zijn je ritsen dan ook beter enzo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:13:
Da's wel duur, dan kijk je beter voor een gewone Orion (eventueel koop je er dan een rugzakregenfoliedinges voor in de plaatselijke adventure-winkel, want dat is namelijk alles wat de AW is).
Van de gewone Orion kun je toch geen rugtas maken? De Orion AW heeft ook nog een daypack dat je erop kunt ritsen, waardoor het een rugtas wordt. De All-weather cover is dus niet het enige verschil. Ik geef toe dat hij wel prijzig is.

edit:
De link naar de ebay-site van jou is naar de Orion Trekker, daarvan kun je juist weer geen schoudertas maken, maar is permanent een rugtas.

Even een overzichtje (volgens mij moet dit kloppen):
Orion mini (kleine schoudertas)
Orion (schoudertas)
Orion AW (schoudertas en rugtas in 1)
Orion Trekker (rugtas)
Orion Trekker II (rugtas, maar dan met meer vakjes)

[ Voor 42% gewijzigd door Fingerprint88 op 19-02-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Orion AW heeft als onderstel een beltpack, uit de kluiten gewassen heuptas dus, dan kan ik beter een off trail kopen, want die kan ik nog kleiner maken (is goedkoper) en in me standaard rugtas doen. Tis een goed concept ik had het nog niet gezien van Lowepro, maar ik zeul niet zo graag met een beltpack.

Volgens mij heeft Simon gelijk dat AW betekend dat ook de ritsen een waterdichte sealing hebben en dus zonder de raincover al wat bescherming geven, zo wie zo prettig aangezien ik op vakantie nogal vaak naast steden ook wel offroad ga en modder, zand etc ook uit me tas moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Dat onderste gedeelte van de Orion AW (beltpack) kun je volgens mij ook gewoon gebruik als schoudertas. Als ik hier kijk, dan zie ik duidelijk een band voor om je schouders (staat ook later op de pagina 'Connecting backpack bag or shoulder strap'). Ik ga hem binnenkort zeker proberen, laatst hadden ze hem niet bij Camex 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat je dan het beste naar een Crumpler kan kijken. Deze tassen komen qua stijl het dichtst in de buurt bij wat je beschrijft. Ik denk wel dat het verstandig is om hier even te posten wat voor soort tas je wilt (schoudertas of rugzak) en wat er allemaal in moet :)
Ik wil graag een rugtas. Wat er allemaal ik moet, voorlopig een Nikon D50 met 18-55 ( kitlens ) een UV-Filter, een Pola Filter en een zonnekap. En dan natuurlijk nog wat kleine dingetjes. Een klein beetje uitbreindingsmogelijkheid zo natuurlijk fijn zijn zodat ik niet zo snel een nieuwe tas aan hoef te schaffen.

Btw wat is die site van Crumpler vaag zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door Heaget op 19-02-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Fingerprint88 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:52:
[...]

En je naheffing van ongeveer 30 euro niet vergeten he! :'(
photocacon is snel maar zet wel de waarde op het pakket, tot nu toe van de 3 keer 2 keer moeten betalen.... :X

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Triplefox schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:32:
[...]
En je naheffing van ongeveer 30 euro niet vergeten he! :'(
photocacon is snel maar zet wel de waarde op het pakket, tot nu toe van de 3 keer 2 keer moeten betalen.... :X
Goed dat je het zegt! Ik zal ze eens even mailen. Ik hoop ook dat ze niet al te moeilijk doen over een unverified PayPal-account, anders moet ik even iemand met een creditcard regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
De Orion AW is ook een stuk groter dan de andere Orion modellen, en is inderdaad over de schouder te dragen. Meestal neem ik 'm mee als rugzak, om dat het bovenstuk in de auto te laten liggen, dan gebruik ik de buikriem als schouderriem.

Fijn ding, maar idd. redelijk prijzig. Hij is het geld echter zeker waard!

P.S. Op de Lowepro site, foto 4 zijn duidelijk de ringen voor de schouderriem te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Jiriki op 19-02-2006 21:00 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb mijn Crumpler Roll-o-Notes (laptoptas) gekocht bij photococan en had geen naheffing en heb betaald met unverified Paypal account. (inmiddels wel verified)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Oxi schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:59:
Ik heb mijn Crumpler Roll-o-Notes (laptoptas) gekocht bij photococan en had geen naheffing en heb betaald met unverified Paypal account. (inmiddels wel verified)
Hmm, ik zou er mee oppassen, want naheffing is lullig. Ik zou 'm gewoon bij knijn halen, wel eerst checken wat voor tas je wil. M'n pa had de Mini Mag AW gewoon nog, niet meer in gebruik, dus ik heb 'm overgenomen. Het is een tas uit de 'professionele' serie. Dat merk je gewoon ook, hij is al zo'n 8 jaar oud, maar is nog zo goed als nieuw. Hij heeft woestijnen, jungles en moessons weerstaan (ruige pa :P), en sinds afgelopen jaar ook een fikse sneeuwbui. Ik ben erg tevreden met de tas, helemaal omdat 't een toploader is. Vriend van me heeft rugtas, hij moet 'm steeds open ritsen, wat een werk. Niet mijn ding, ik wil liever het juiste moment hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23

Spotter

Lichtnicht

Fingerprint88 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:22:
Dat onderste gedeelte van de Orion AW (beltpack) kun je volgens mij ook gewoon gebruik als schoudertas. Als ik hier kijk, dan zie ik duidelijk een band voor om je schouders (staat ook later op de pagina 'Connecting backpack bag or shoulder strap'). Ik ga hem binnenkort zeker proberen, laatst hadden ze hem niet bij Camex 8)7
die shoulder strap zou ik me niet teveel van voorstellen, die zat ook bij m'n Photo Trekker Classic (die ik nog steeds een keer te koop moet zetten), maar een grote rugzak met shoulder strap, nee bedankt, hij is als rugzak al zwaar genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog andere tassen die hetzelfde systeem hebben als de Lowepro Orion en de Tamrac (nieuwe) Adventure-serie? De Slingshot 200 leek mee eerst een mooie tas, maar er is wat minder ruimte over voor zoals een regenjack, boek, en deze tripod (24-113cm, 651g, kan tot 2,5kg houden)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Spotter schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:22:
[...]

die shoulder strap zou ik me niet teveel van voorstellen, die zat ook bij m'n Photo Trekker Classic (die ik nog steeds een keer te koop moet zetten), maar een grote rugzak met shoulder strap, nee bedankt, hij is als rugzak al zwaar genoeg ;)
Het punt is juist dat het geen rugtas meer is, wanneer je het bovenste gedeelte (daypack) eraf ritst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 13:23

Spotter

Lichtnicht

Fingerprint88 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:21:
[...]
Het punt is juist dat het geen rugtas meer is, wanneer je het bovenste gedeelte (daypack) eraf ritst.
:X dacht dat het nog over de oude Orion ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:29:
Zijn er nog andere tassen die hetzelfde systeem hebben als de Lowepro Orion en de Tamrac (nieuwe) Adventure-serie?
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/RoverPlusAW_LA_n.gif

Ik krijg een "eng" gevoel bij dit soort modellen (fotogedeelte in apart vak onderin). Er hangt zo best veel gewicht op een ritssluiting lijkt me.
Anderzijds wel fijn dat je ook nog wat eten/ drinken kan meenemen.

[ Voor 23% gewijzigd door bombadil op 20-02-2006 18:56 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Laatst online: 25-11-2024
bombadil schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:54:
[afbeelding]

Ik krijg een "eng" gevoel bij dit soort modellen (fotogedeelte in apart vak onderin). Er hangt zo best veel gewicht op een ritssluiting lijkt me.
Er zit ook nog een clip bij die het onderste gedeelte vastmaakt aan het bovenste gedeelte, zodat niet alleen de ritssluiting het gewicht draagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een shop die dit verkoopt:

Bag inserts

Ik heb foto konijnenberg gevonden, maar die is flink uit de route voor mij. Iemand die dit ooit in een shop in Den Haag, Rotterdam heeft gezien?
Ik heb graag in me handen voor ik het koop. Een tas (schouder) waarbij je de inserts eruit kan halen is ook een optie. Dan kan ik voor trekkings me spullen makkelijk overzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gewoon een flink stuk schuimrubber zelf op maat snijden/zagen/knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Hier dan een paar fotootjes van de Tamrac 5547 Adventure 7 die ik heb gekregen.

Het zijn thumbnails waar je op kan klikken:

Afbeeldingslocatie: http://img126.imagevenue.com/loc24/th_64147_IMG_8134_Medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://img140.imagevenue.com/loc24/th_64151_IMG_8135_Medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://img126.imagevenue.com/loc24/th_64159_IMG_8136_Medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://img37.imagevenue.com/loc24/th_64161_IMG_8137_Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img134.imagevenue.com/loc24/th_64168_IMG_8139_Medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://img104.imagevenue.com/loc24/th_64175_IMG_8140_Medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://img137.imagevenue.com/loc24/th_64184_IMG_8141_Medium.jpg

Wat er inpast--> in het onderste compartiment:
- 20D camera met 24-105 L lens en zonnekap reversed.
- 17-40 L lens excl zonnekap
- 580EX flitser excl. omni.
- Vosonic Imagetank.

De 20D is eventueel ook nog te vervangen voor een 20D+grip of 1D/1Ds serie camera. Het gehele onderste compartiment is goed beschermd met goede padding en de verdelers zijn dmv klitteband zo te plaatsen dat je alles zelf kan indelen.

Er is nog een voorvakje met speciale vakken voor accu's, geheugenkaarten, filters en doekjes.

In het bovenste vak is er een grote open ruimte met daarin een netje waar ook wat spullen in kunnen, zoals een trui/jas/ drinken/eten. De tas heeft lekkere schouderbanden met een leerachtige anti-slip laag en verder nog een heupriem en een borstriem voor als het een lange/zware wandeltocht wordt.

Een voordeel van deze tas boven de Orion Trekker van Lowepro is dat hij een harde plastic onderkant heeft, waardoor de bodem veel beter beschermd is. Ook zijn de twee zijvakken uiterst handig, omdat je hierin een flesje water of een paraplu kan zetten. Dat scheelt dus weer ruimte in je hoofdvak. De tas is wel net ietsjes kleiner dan een Orion Trekker, maar hij oogt dus ook kleiner.

Hier nog een foto van Tamrac zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547LineArt_lrg.jpg
En de link naar meer info:
http://www.tamrac.com/5547.htm

De Lowepro Orion Trekker II heeft wat meer ruimte in zijn onderste en bovenste compartimenten (voor bijv. net die extra lens), maar geen zijvakjes voor flesjes water en geen harde onderkant.

Al met al is deze Tamrac 5547 Adventure 7 een goede en handige rugtas.

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 21-02-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag m'n LowePro Orion trekker binnengekregen...
Viel op het eerste moment nogal tegen aangezien ik het fotocompartiment nogal klein vind... maar mss ligt dat ook aan mijn ruimtelijk inzicht...

wat ik me afvroeg: hoe zet je je camera met lens nu het best in zo'n tas... is het wel verstandig om hem te zetten zoals in het plaatje in de post hierboven maar dan zonder de handgreep op zo'n steundinges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ja hoor. Zet hem gewoon ondersteboven neer. Heeft trouwens ook nog eens als voordeel dat de eventuele stofjes van je sensor naar beneden vallen. En als je bang bent dat de padding aan de onderkant van je tas niet goed genoeg beschermt, dan doe je er nog een tussenschotje op met daartussen in misschien een hard plastic kaartje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Dat zou ik niet doen: krijg je krassen van op de lens eronder. Eigenlijk moet je een beetje afstand tot de bodem houden, om te voorkomen dat die je lens een opdonder kan geven als je hem in je tas gooit :)

Als je doelt op of een tussenschotje sterk genoeg is: dat is die zeker wel. Maar laat iig de camera ergens op rusten :)

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 21-02-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik heb zelf geen krassen op m'n lens gekregen.. en ik zet m'n cam ondersteboven neer op een extra schotje tussen de bodem van m'n Orion Trekker II. Ik gebruik natuurlijk wel een lenskapje op de voorkant van m'n lens.

edit: Wel laat ik de cam ook rusten met de grote zijkant op een ander schotje.

[ Voor 21% gewijzigd door guillaumemay op 21-02-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan.... de nieuwe serie van Tamrac begint op te komen. Naar mijn mening een hele mooie serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

gium schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:24:
Ik heb zelf geen krassen op m'n lens gekregen.. en ik zet m'n cam ondersteboven neer op een extra schotje tussen de bodem van m'n Orion Trekker II. Ik gebruik natuurlijk wel een lenskapje op de voorkant van m'n lens.

edit: Wel laat ik de cam ook rusten met de grote zijkant op een ander schotje.
Hmm, ik dacht dat bramme bedoelde zonder schotjes. Dan krijg je uiteraard krassen op de zijkant van je objectief, en niet van je lens. Alleen gebruik ik die nog wel eens door elkaar :). Schotjes zijn sterk genoeg in de meeste gevallen :)

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Tonio schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:09:
Ehh, slingeren :? De geekstar zit als een huis op m'n rug.
En dat drukken op 1 schouder, als je de thirdleg wat naar beneden schuift op je schouderband, dan neemt die druk af heb ik gemerkt, en kan je d'r veeel langer mee lopen.
En op de fiets zit hij goed, geen problemen mee :)
Da's mooi om te weten, want ik zal er vast wel eens mee op de fiets gaan :)

Ik heb sinds ik dit topic heb gestart overigens nog geen nieuwe tas gekocht: maar weet al wel dat het die Geekstar gaat worden als carryallmystuffanywhere-tas. Met 7 lenzen, 2 body's, 2 flitsers en nog wat klein grut zoals accu's, CFjes en filters heb ik toch redelijk wat spul: en voor de uitgebreidere shoots wil ik gewoon alles mee kunnen nemen. Het past deels al niet meer in mijn Lowepro Minitrekker Classic namelijk :X

LinkedIn
Instagram

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dan zittie toch aardig vol hoor Remy. Al het spul uit mijn sig past erin zonder proppen, maar veel meer moet het ook niet worden.

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Veel meer zal het ook niet worden hoor: m'n uiteindelijk set zal uit 4 zooms en/of 2 à 3 primes bestaan:

10-20 sigma
28-75 tamron
17-55 nikkor
70-200 nikkor

Bij mij zal de sigma 18-125 er dan uit gaan: daar heb ik sowieso de laatste tijd erg weinig mee geschoten.

En de primes 50mm, 85mm en eventueel een wide of 105 macro. De 2 body's nu zijn de D70 en de analoge: dat zullen 2 D200's worden. Die zijn op totaal wat lichter (vooral de analoge is heavy) maar wel iets 'chunkier': geen probleem verder :P Niks mis met een goed gevulde fototas waarmee je lekker van alles kan fotograferen :Y) Het wordt wel in het begin een beetje passen en meten maar dat gaat goedkomen.

LinkedIn
Instagram

• MBV

MBV

Enneh, hoe komt deze nu weer hier? :S Ik zou toch zweren dat ik hem in Nikon-mount had gegooid...
Ahh, daar zat ik daarvoor te kijken, en aangezien hier iemand zat te patsen met zijn nikon-gear... :O

[ Voor 122% gewijzigd door MBV op 23-02-2006 23:59 ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

reiker

dan jij!

Dit is een topic over fototassen, denk dat je net wat verkeerd zit ;)

Vraagje...
Ik heb de Tamrac 5606 (of: System 6) op het oog om mijn Canon 20D, 17-40L, 50 1.8 en nieuw aan te schaffen BG-E2 grip en 70-200L IS te herbergen, samen met wat accessoires (accu's, zonnekappen als de objectieven niet in de tas passen met kap omgekeerd, pola-filter, extra geheugenkaartjes).
Nu vermoed ik dat het met de accessoires wel goed zit, maar iemand ervaring met deze tas? Ik maak me vooral zorgen over de ruimte die overblijft, ik denk dat ik er niet heel veel meer spullen in kwijt zal kunnen. Een flitser waarschijnlijk nog wel, maar daarna houdt het wellicht al op...

Nu kan ik natuurlijk een stapje hoger gaan, naar de 5608 (of: System 8 ), maar die vind ik eigenlijk op de plaatjes een beetje erg groot lijken :)
Beide tassen heb ik nog niet in het echt gezien, ik zou ze aanschaffen via Photococan, een heel goedkope eBay-winkel gestationeerd in Canada, al goede ervaring mee.

edit:
Ik zou het ook prettig vinden wanneer de tas, of de indeling/grootte daarvan, niet vereist dat ik de camera met de 70-200 gemount opberg :z

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 23-02-2006 14:58 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:12:
...De 2 body's nu zijn de D70 en de analoge: dat zullen 2 D200's worden...
Patser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Okay, ik ben ook echt op zoek naar een nieuwe tas, het past nu allemaal écht niet meer in m'n Loweprootje. ;). Heb wat research gedaan, en ben uitgekomen op een Crumpler (zoals zovelen) schoudertas. Heb van het weekend een Crumpler laptoptas in handen gehad en het ziet er allemaal gewoon erg goed uit.

Wat moet er in?

* 300D + grip + 28/135 ISM USM (liefst deze set grijpklaar)
* 18-55 kitlens
* 50mm 1.8 prime
* 16mm Zenitar
* 420 EX + bounce
* PD70x Image Tank
* lader, accu's, etc: klein spul dus

Nu zat ik qua grote te denken aan de Long Shlong. Het is onwaarschijnlijk dat er op korte termijn nog (veel) glas bijkomt, en if so, dan gaat de kitlens weg waarschijnlijk. Als ik zo op Camerabags.com kijk, gaat dat wel passen. Ik vroeg me alleen af of de Long Shlong ook nog plaats laat voor wat kleine day-trip zaken zoals een guidebook, pda, een reep hier of daar en wellicht een klein flesje drinken. Eigenlijk moet het dus naast fototas ook als een soort van reistas fungeren. Of moet ik dan toch een maatje groter?

En ik las iets over een Crumpler shop in R'dam, iemand een idee wanneer die opengaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Remy schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:11:
[...]
Da's mooi om te weten, want ik zal er vast wel eens mee op de fiets gaan :)

Ik heb sinds ik dit topic heb gestart overigens nog geen nieuwe tas gekocht: maar weet al wel dat het die Geekstar gaat worden als carryallmystuffanywhere-tas. Met 7 lenzen, 2 body's, 2 flitsers en nog wat klein grut zoals accu's, CFjes en filters heb ik toch redelijk wat spul: en voor de uitgebreidere shoots wil ik gewoon alles mee kunnen nemen. Het past deels al niet meer in mijn Lowepro Minitrekker Classic namelijk :X
Ik zou toch eens naar de December Quarter kijken van Crumpler. Mijn Geekstar zit met 300D + grip, Sigma 70-200 Tamron 28-75 Canon 18-55 + flitser echt vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ik ga mijn crumpler geekstar na 6 maanden maar weer verkopen, bevalt me gewoonweg niet.
Ga nu achter een Domke F2 aan, past net even wat meer in wat voor mij handig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Ik heb in de afgelopen periode een paar tassen aangeschaft. Elke keer zat er wel een crumpler in de running. Maar toch zijn het elke keer weer de "klassieke" merken waarvoor ik kies, simpelweg omdat ze gewoon in details veel betere spullen maken. Ik weet niet wat het is, volgens mij is crumpler toch meer een "modieuze" tas dan een echt gebruiksvoorwerp. Ik heb bij konijnenberg ook een aantal Domke's in handen gehad, de bruikbaarheid druipt ervanaf. Als standaard rugtas heb ik voor een North Face gekozen, omdat ik aan die tas zelf kon merken dat die veel beter in elkaar zit dan goedkopere/mode merken. En nu als messenger bag heb ik voor een Tumi gekozen.

Toch wel grappig dat elke keer als ik denk dat ik iets leuks "anders dan anderen" heb gevonden, ik daar toch weer op moet terugkomen omdat de oude garde blijkbaar het vak wel erg goed in de vingers heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

De Crumplers worden in dezelfde fabriek gemaakt als de Lowerpro's. En kwaliteit doet echt niet onder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik heb al diverse tassen gehad (of heb eigenlijk nog steeds), waaronder Lowepro en Tamrac, maar de Crumpler doet zeker niet onder qua kwaliteit. Sterker nog, een Crumpler Formal Lounge draagt veel comfortabeler dan een Lowepro mini/compu/orion trekker rugtas of een Tamrac rugtas. Crumpler is ook niet de goedkoopste, zelfs één van de duurdere merken en het enige waar men over klaagt is dus ook die hoge prijs. Welk aspect van een Crumpler tas vind jij niet goed dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft de rechter tas in het rood,
De camera met lens kan erin, en een losse lens + wat losse dingen.
Bovenin kunnen 2 flesjes drinken en wat folders oid.

Afbeeldingslocatie: http://img104.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-17202/loc24/64175_IMG_8140_Medium.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Tamrac Expedition 5 (model 5575).
http://www.tamrac.com/5575.htm
Hierin zitten:
Canon EOS 350D + Grip + kitlens
55-200 telelens (wordt 70-200F4 L)
Metz Flitser
Acculader
Batterijlader
kabelzooi
CF-kaartjes
waterdichte wegwerpcamera (je weet maar nooit he!?)
filters (UV en polaroid)
lensdoppen

en er is nog ruimte over. Ook in de voorvakken.
voor mij is dit een ideale rugzak. En ruimte voor uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:22:
Mijn broer heeft de rechter tas in het rood,
De camera met lens kan erin, en een losse lens + wat losse dingen.
Bovenin kunnen 2 flesjes drinken en wat folders oid.

[afbeelding]
Dat plaatje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Ik heb ook een tas gehaald waar ik erg tevreden over ben: de Lowepro Rezo 140 om klein en licht op stap te kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Rezo140AW_left_LRG.gif

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1708/rezo1408fj.jpg

wat er nu in zit is:

Minolta 5D
18-70 Kitlens
card reader+kabel
oplader+kabel

Wat er nog bij komt is een minolta 70-210 F3,5-4,5

En dan is het tasje vol ;)

(eventueel zou er een flitser in het voorvak passen als ik de cardreader en oplader er uit haal)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft sinds van de week de crumpler long schlong :)

ik heb hem nog niet in het echie kunnen proberen, maar tot nu toe bevalt ie me erg goed.
scheelt dat ik nog niet veel spul heb (D50 + 2 kit lenzen) maar daarnaast ook mn lader en rocket air erbij gestopt. met nog meer dan genoeg ruimte over natuurlijk.

de tas is enorm stevig en degelijk, en dat merk je eigenlijk aan alles wel, en dat is een enorm geruststellend gevoel. hij zit comfy over mn schouder, en toen ik door had hoe die third leg werkte was ik echt enthousiast, als een kind zo blij :+

bijkomend voordeel: het ziet er _niet_ uit als een foto tas!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Ik heb na het proberen van de Orion AW gelijk de tas besteld. Met wat geluk heb ik hem eind volgende week binnen :) Ik heb nu de Tamrac Pro 12 te leen, maar die is te groot en lomp voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik zie hier nog maar weinig mensen met een eigen merk Konijnenberg tas.
Dit is de mijne:
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=2463

Eigenlijk gelijk aan de Lowepro Mini Micro Trekker 200, maar dan een stuk goedkoper. Ik ben er zeer tevreden over.
Het volgende gaat erin (en dan zit hij ook wel vol):
D70 + 18-70 kitlens en alle accesoires
SB-600 flitser
50mm prime
Sigma 70-300
Nog wat zooi, filters, batterijen, afstandsbediening enzo.

Koopie voor 69 euro.

Edit: O ja, en het is natuurlijk redelijk low profile, dus gunstig wat betreft de "Jat Mij" factor.

[ Voor 15% gewijzigd door Stiegl op 02-03-2006 08:41 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hoe 'goed' is die tas? Iedereen kan een tas maken waar al je zooi in past, maar is hij ook goed? Als in: waterdicht, stevige naden, goede ritsen, handig bereikbaar, schokabsorbering enzo. Als hij morgen uit elkaar valt heb je er niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
MBV schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:57:
Hoe 'goed' is die tas? Iedereen kan een tas maken waar al je zooi in past, maar is hij ook goed? Als in: waterdicht, stevige naden, goede ritsen, handig bereikbaar, schokabsorbering enzo. Als hij morgen uit elkaar valt heb je er niks aan :)
Ik heb geen klagen. Hij voelt stevig aan, zit goed in elkaar en hij heeft een "regenjas". Of hij goed schokken opvangt heb ik nog niet getest en dat ga ik ook niet doen if you don't mind
:Y). Zoals ik zei, het is eigenlijk gewoon een Lowepro kloon. Allicht dat het materiaal iets minder is, maar hij kost ook maar de helft.
Het enige probleempje dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat de ritssluiting van de voering niet helemaal goed loopt. Verder prima tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Qua formaat is de tas waarnaar je linkte wel veel kleiner dan een Mini Trekker AW en hij heeft ook niet de statiefhouder die de Lowepro wel heeft. Het lijkt mij meer een alternatief voor de Micro Trekker.

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11867

^-- die tas lijkt me wel even groot als een Mini Trekker AW. Staat er ook bij: "Tas is vergelijkbaar met Lowepro Minitrekker AW." Maar hij is wel een tientje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

hoe doe je dat eigenlijk met zo'n tas als je een dagje weggaat? Normaal neem ik al een rugzakje mee voor wat te drinken enzo, moet ik dat in het vervolg maar thuis laten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
MBV schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:15:
hoe doe je dat eigenlijk met zo'n tas als je een dagje weggaat? Normaal neem ik al een rugzakje mee voor wat te drinken enzo, moet ik dat in het vervolg maar thuis laten? ;)
Of ook een Orion AW kopen. Dit is een van de redenen dat ik hem heb aangeschaft :) Rugzak en schoudertas in één!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MBV schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:15:
Daar ben ik iig een slechte in. Ik neem bijna nooit wat mee en ga er altijd vanuit dat ik onderweg iets kan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tjah, zou ik ook doen met 2 body's en een berg lenzen om gek van te worden :P
Eigenlijk wil ik zo'n slingshot of crumpler messenger-achtige, én een farmers double om zooi in mee te nemen. Maar jah, dat vind ik wat te veel van het goede... Ik heb geen bodemloze put met geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 10:05
Oxi schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:59:
De Crumplers worden in dezelfde fabriek gemaakt als de Lowerpro's.
So? Dat zegt niks over de kwaliteit, alleen over de plek waar ze gemaakt worden.
gium schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:47:
Welk aspect van een Crumpler tas vind jij niet goed dan? :?
Gebruikte materialen, indeling en afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

gium schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:47:
Welk aspect van een Crumpler tas vind jij niet goed dan? :?
Materiaal, indelingsmogelijkheden, manier van dragen, de afsluitingen, algemene stevigheid en gebruikerscomfort.

Ik heb mijn Crumpler December Quarter alweer buiten de duur gezet (voor een Billingham 445). Maar het meeste gebruik ik nogaltijd mijn Lowepro PhotoTrekker Classic die nu zo'n 7 jaar oud is. Wat mij betreft is de PhotoTrekker een veel fijnere tas dan welke Crumpler tas die ik dan ook gebruikt heb, ik kan er gewoon beter mee uit de voeten en het dragen van deze tas over lange afstanden is gewoon veel comfortabeler.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
gium schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:23:
Qua formaat is de tas waarnaar je linkte wel veel kleiner dan een Mini Trekker AW en hij heeft ook niet de statiefhouder die de Lowepro wel heeft. Het lijkt mij meer een alternatief voor de Micro Trekker.

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11867

^-- die tas lijkt me wel even groot als een Mini Trekker AW. Staat er ook bij: "Tas is vergelijkbaar met Lowepro Minitrekker AW." Maar hij is wel een tientje duurder.
Sorry, je heb gelijk, hij is inderdaad vergelijkbaar met de Micro Trekker 200.

[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 02-03-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Ik zoek een mooie tas voor de volgende spullen:

D70s
18-70mm
70-300mm

2 tot 4 filters

accu + lader
imagetank (PD-7x)
wat geheugen kaartjes
Ixus 430 met extra accu en lader

Mijn oog had ik laten vallen op de Lowepro Orion Trekker II. Leek mij handig omdat het een rugtas is...maar gaat dit er ook in passen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
ForrestX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:30:
Mijn oog had ik laten vallen op de Lowepro Orion Trekker II. Leek mij handig omdat het een rugtas is...maar gaat dit er ook in passen???
Onderste gedeelte van de Orion Trekker II is niet erg hoog. Je camera gaat er dus in ieder geval niet inpassen met de lens naar beneden. Het onderste gedeelte is volgens mij ook niet erg stug en goed beschermd (uit me hoofd), dus je moet hem echt rustig neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

ForrestX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:30:
Ik zoek een mooie tas voor de volgende spullen:

D70s
18-70mm
70-300mm

2 tot 4 filters

accu + lader
imagetank (PD-7x)
wat geheugen kaartjes
Ixus 430 met extra accu en lader

...of andere suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb ook naar de OrionTrekker II gekeken, maar het is idde wat Fingerprint88 zegt, echt stevig kon ik 'm niet vinden. Daarnaast viel de ruimte me ook tegen. Als ik zie wat jij mee wilt nemen, ga je dat denk ik niet redden zonder ook gebruik te maken van het grotere bovenvak, waardoor je dus weer rugzakruimte inlevert. Je zou kunnen kijken naar de Orion AW, die is wat groter.

Ik ben zelf uiteindelijk gegaan voor de Slingshot 200 AW. Maar dan heb je dus niet écht heel veel extra ruimte voor andere spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nikkon d50 gekocht, ik heb nu een kleine tas, maar dan moet ik die tas en een andere tas mee nemen naar school, een alles in een oplossing lijkt me handig. Misschien kunnen jullie mij helpen. Het gaat om: een nikkon d50 nu nog met kitlens, maar later misschien nog 1 of 2 lenzen. En school spullen (een a4map, 2-3 boeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf deze mooi en stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:26:
[...]

...of andere suggesties???
Ik denk dat je die orion trekker 2 voor het formaat niet hoeft te laten.

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/nikon/d70/backpacks/images/lowepro_orion_trekker_II/IMG_0699.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/nikon/d70/backpacks/images/lowepro_orion_trekker_II/IMG_0703.JPG

Als dit er in past, dan pas jouw spul er zeker in.

bron http://www.cambags.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tamrac 5547, hmm, en dat voor de helft van een Formal Lounge van Crumpler. Klinkt interessant! Hebben ze ook een Messenger bag voor de helft van de Crumpler-prijs, iets als de loyal chap? :P
Uiteraard heeft konijnenberg het hele assortiment op de site staan. Maar als je geen nummertje weet heb je daar geen bal aan :( Wanneer maakt iemand voor hun een tassen-wizard? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een linkje hebt naar de Formal Lounge dan zal ik eens kijken of ik een tas weet van Tamrac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

5547 is ongeveer de formal lounge, ook een aparte onderkant voor je camera en bovenkant voor je overige troep.
Ik zit te dubben tussen dat soort tassen en een slingshot-achtige, die je snel van je rug naar je buik kan halen. Crumpler heeft daarvoor zoiets, in diverse maten. Mijn body, 2 korte lenzen, 1 lange lens en flitser moet er zoieso goed inpassen, met liefst nog wat plek over voor mijn whishlist en wat eten/drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:16:
5547 is ongeveer de formal lounge, ook een aparte onderkant voor je camera en bovenkant voor je overige troep.
Ik zit te dubben tussen dat soort tassen en een slingshot-achtige, die je snel van je rug naar je buik kan halen. Crumpler heeft daarvoor zoiets, in diverse maten. Mijn body, 2 korte lenzen, 1 lange lens en flitser moet er zoieso goed inpassen, met liefst nog wat plek over voor mijn whishlist en wat eten/drinken :)
Dan zou ik de Slingshot van Lowepro toch eens overwegen. Bij de Crumpler kan het wel, maar hij is er niet voor gemaakt. De Slingshot wel, het vak waar je je camera uithaalt heb je gelijk voor je als je je tas 'naar voren haalt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 09-09 16:24
Ik ben nog steeds helemaal happy met m´n Mini Trekker AW.
In Spa Francorchamps heb ik die regencover zeker nodig gehad!

Hierbij een foto´tje. Ik heb ´m zo ingedeeld dat er ook plaats is voor m´n 70-200 aan m'n body (zonnekap omgekeerd)

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/3303/dscf38206fz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Servor: dat weet ik wel, maar die slingshot is erg duur, en heeft (voor zover ik weet) geen plek voor mijn huidige troep + macro + eten en drinken. Als ik dan met een messengerbag wel redelijk snel bij mijn spul kan, maar ook wat zooi mee kan nemen, ben ik daar blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik heb een Crumpler Formal Lounge en een Tamrac 5547 Adventure 7 gehad. De Formal Lounge heeft minder ruimte voor je cameraspullen dan een Tamrac 5547. Het scheelt denk ik 2 kleine prime lenzen (een 50mm en een 35mm prime).

Verder is de Formal Lounge wel in staat om een A4-formaat tijdschrift mee te nemen in zijn laptopvak, iets wat helaas niet kan in de Tamrac (of je moet hem merkbaar opvouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
Weet iemand of je in de Shrinkle ook goed een stapeltje (A4-grootte) boeken kunt doen?
Dat is samen met de laptop-optie (daar dus géén boeken in..) een mooie combi.
Ik weet alleen niet of dat de voering van de tas zo goed zal doen, maar daar bedenk ik wel weer wat voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Gium: en de Farmers Double dan? €10 erbij, en 2x zoveel ruimte (volgens het plaatje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik gebruik de Formal Lounge vooral als laptopbackpack met eventueel nog de mogelijkheid om m'n camera+lens+1flitser mee te nemen.

De Farmer's Double lijkt me inderdaad een betere tas als de camera de prioriteit krijgt. Alleen is deze natuurlijk nog iets groter dan een Formal Lounge, wat je misschien zou kunnen afschrikken. Het zijn voor mij vrij grote tassen namelijk, want een Formal Lounge is al groter dan een Tamrac 5547 of een Lowepro Orion Trekker II. Maar ik ben ook niet lang (1.75m), dus vandaar dat een tas dan meteen vrij groot bij mij lijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Ik wil eigenlijk ook nog wel een klein snel tasje,
kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de Ben's Pizza XL en de Stunner?
De binnenmaten zijn vrijwel gelijk. Er moet een 350D + Sigma 18-50mm f/2.8 + Sigma 10-20mm of 70-300mm in passen. :)
Nog iets bij die kleine tassen, volgens mij is die band die er bij zit voor om je nek meestal te kort,
als je hem over de schouder toen aan de andere kant, komen die zowat onder je oksel te zitten volgens mij.. :X

[ Voor 31% gewijzigd door Cyclonist op 03-03-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Nou hier dan de welbekende Lowepro minitrekker AW.
LowePro Minitrekker AW + indeling
Er past dus best wel veel in.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
^^ Die heb ik ook, past idd flink wat in :) Maar eigenlijk hoef ik lang niet altijd alles mee te nemen als ik er op uit ga, dus ik zoek een wat kleinere en vrolijker (dus geen fotogear-zwart) rugtas voor alleen m'n cam+lens en tele.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn1978
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 21:38
Zijn er toevallig bezitters van een Crumpler Ben's Pizza XL ?

Lijkt mij qua omvang een ideale tas om mee te nemen op huttentocht in de bergen....weet alleen niet zeker of het past.

Volgens de winkel zou mijn e500 (met 40-150 op) + losse extra lens + los spul (accu, geheugen etc) moeten passen. Het leek mij wat krap, maar omdat ik mijn camera niet bij me had kon ik niet passen.

Misschien dat iemand een fotootje met inhoud kan posten ? (de foto's van de Crumpler site / cat zijn waardeloos...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Op huttentocht met zo'n ding slepen, en een andere tas voor je gebruikelijke troep? Lijkt me niet handig. Misschien is een farmers double wel een betere oplossing. Je gewone troep bovenin, en je camera onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Volgens mij wil je op huttentocht in de bergen een echt goede rugzak hebben. Daar kan je dan daarna wel je fotospul in kwijt proberen te raken (ik heb tijden met fotoapparatuur in handdoeken e.d. gewikkeld in de bergen getrokken)

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zou geen crumpler voor bergtochten kopen, die zijn misschien wel redelijk waterdicht, maar een Lowepro AW tas is veel beter gericht op trekken. Mijn Lowepro Minimag AW heeft bijvoorbeeld onderaan speciale rubbertjes, die de tas wat van de grond houden, zodat er geen vocht in trekt. Dat is een van de voorbeelden waarin de AW series zich onderscheiden van ook de Crumplers. Lowepro is meer een merk voor trekkers.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Zijn er toevallig bezitters van een Crumpler Ben's Pizza XL ?
Ik twijfel tussen deze en de Stunner, volgens mij is de laatste wat steviger (ook iets duurder).
De XL heeft geen 3th leg, weet niet of de Stunner dat heeft, op de crumpler site staat van wel, lijkt me erg handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn1978
@Tees: die goede rugzak is het probleem niet, die heb ik. Het is alleen zo lastig om om iedere keer als je een foto wilt maken je die grote tas van je rug moet halen en alles uit de handdoeken moet halen ;)

De schoudertas wil ik trouwens niet alleen in de bergen gebruiken maar ook voor 'dagelijks' gebruik in en om de stad...

@Simon
Uitgangspunt is natuurlijk dat ik lekker weer heb in de bergen :P Mocht het dan toch regenen dan stop ik alle apparatuur zowieso ver weg, dus spatwaterdicht is voor mij voldoende.
En verder: ik vind het design van de Crumpler erg goed (al zijn ze in de gemiddelde berghut wat minder gevoelig voor design ;))

@Cyclonist
3rd leg heeft Stunner inderdaad (volgens de brochure), en volgensmij ook een handiger voorvak dan de Pizza.Wat ik zo lees op in dit topic zijn de meesten wel positief over de 3rd leg... hmmm.. misschien toch maar een Stunner nemen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door tijn1978 op 06-03-2006 16:23 . Reden: reply naar Cyclonist ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan alle Lowepro Minitrekker gebruikers... hoe (on)handig is het nou eigenlijk, zo'n rugzak? Is het echt onmogelijk om er iets uit te halen als je hem even van je rug afhaalt en over je schouder slingert? Want het steeds moeten neerleggen lijkt mij persoonlijk erg vervelend.

Ik lees er hier en daar wel wat meningen over maar ik hoor het toch liever van de gebruikers zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Heeft iemand hier ervaring met de tas van Minolta voor de 5D/7D? Ziet er erg interessant uit en is bovendien niet zo duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Ik vind het niet de meest handige rugzak om er steeds iets uit te halen/in te stoppen, maar dat heb ik eigenlijk met elke rugzak (dit omdat ze op m'n rug zitten :+ ). Ik leg 'm altijd even neer als ik van lens ga wisselen omdat jongleren met half-open tas (dus ook opletten dat er niks uit valt), body, lens en nog een lens bij mij vragen om problemen is.

Verder vind ik 'm wel fijn; er kan zoals gezegd veel in en ik vind 'm wel prettig dragen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:27:
Even een vraagje aan alle Lowepro Minitrekker gebruikers... hoe (on)handig is het nou eigenlijk, zo'n rugzak? Is het echt onmogelijk om er iets uit te halen als je hem even van je rug afhaalt en over je schouder slingert? Want het steeds moeten neerleggen lijkt mij persoonlijk erg vervelend.

Ik lees er hier en daar wel wat meningen over maar ik hoor het toch liever van de gebruikers zelf :)
Ik kan persoonlijk niet goed tegen die schouder tassen. Zeker als je tas vrij vol is komt er aardig wat last op je schouders. Lenzen wisselen is inderdaad niet aan te raden met je tas half hangend op je rug. Gewoon neerleggen is de beste optie. Trouwens, ik wissel niet elke minuut van lens dus ik vind het geen probleem. En de AW cover is errug handig. Een rugtas vind ik nog altijd de beste oplossing voor een zware fototas, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dit moment op dat ik toch maar voor de Lowepro Minitrekker AW ga. Ik heb momenteel een schoudertas en dat bevalt me eerlijk gezegd niet zo goed. Zoals al eerder gezegd hangt al het gewicht aan één schouder en is je bewegingsvrijheid minder.

Met een rugzak gaat lenzen wisselen misschien minder snel dan ik gewend ben, maar ik doe zelf niet aan reportage/actie fotografie, ik heb meestal alle tijd om het juiste objectief voor een bepaalde foto uit te kiezen :) Daarnaast kan ik altijd nog een wat kleinere schoudertas kopen voor als ik niet al m'n gear mee wil nemen :)

Mijn beslissing staat voorlopig vast, tenzij er weer een ander alternatief opduikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat een mini-trekker AW kost, maar een Tamrac Expedition 5 lijkt mij een veel betere keuze op het gebied van indeling (alleen het hoofdvak van de mini-trekker is handig, de rest is gewoonweg onhandig) en afwerking. De Tamrac heeft een superbrede rits die volledig waterafstotend werkt (standaard). Daarnaast is de voering van de tas gewoonweg veel beter. Het grootste voordeel van de Tamrac is echter draagcomfort en dat is iets dat mij stoort aan mijn huidige tas....

Het enige voordeel dat ik mij kan bedenken is de regenhoes van de Lowepro. Niet zozeer dat je door de hoes door een waanzinnige strotbui kan lopen (dan zit ik namelijk binnen), maar dat je de regenhoes ook kan gebruiken als grijskaart!

For the record, ik heb ervaring met zowel de Lowepro mini-trekker AW, als de mini-trekker classic als de Tamrac expedition 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 01:23:
...(alleen het hoofdvak van de mini-trekker is handig, de rest is gewoonweg onhandig) en afwerking. De Tamrac heeft een superbrede rits die volledig waterafstotend werkt (standaard)...
Waarom is dat dan onhandig? Met andere woorden, ik mis wat voorbeelden/argumentatie :) Verder is de Lowepro ook zonder AW-hoes ook regenbestendig. Alleen bij een enorme regenbui/sneeuwstorm is het nodig om de AW-hoes te gebruiken heb ik uit andere gebruikerservaringen vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11:06

qless

...vraag maar...

Zijn er hier nog meer gebruikers van de Lowepro Nova 3 AW Black?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Vandaag maar eens naar de Crumpler zaak gegaan om het eea te passen. De Long Schlong en Bunny Man bekeken en m'n apparatuur erin gepast. Maar om de een of andere reden paste de boel net niet helemaal lekker.

Ik heb op dit moment alleen een D70s + kitlens en de Sigma 70-200/2.8 EX, maar in de planning staan nog een 50mm en een flitser. Ik probeerde de Sigma rechtop, en dan de divider die het boven- en ondervak scheidt deels weg te halen, maar dan is 't een behoorlijk geduw om 'm langs die divider te krijgen. De telelens onderin kan wel, maar dan kan je er niet echt snel bij (zeker niet als je wat meer spul onderin hebt)

Hoe hebben de Crumpler-eigenaren alhier een telelens van dit formaat erin gestouwt?

/edit @ Oxi: het formaat van die tassen is op zich wel ok, wat ik wil gaan kopen past er qua ruimte wel in. Alleen de indeling is het probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Tees op 07-03-2006 15:25 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Als het nu al niet lekker past, waarom heb je dan geen groter model gepast? Overigens heb ik de (grotere) Loyal Chap en is het moeilijk om de body+telelens door de (halve) divider te duwen. Hij past er wel horizontaal in.
Voor mij geen probleem aangezien ik mijn telelens zodanig weinig gebruik dat die onderin ligt en de wide-angles/prime bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Ik heb de Crumpler Stunner zojuist opgehaald in Eindhoven,
fijn tasje hoor! Precies wat ik zocht, hij is alleen iets dikker dan ik gehoopt had.
350D + 18-50mm Sigma f/2.8 en nog genoeg ruimte over voor een flinke lens ernaast, max 16 cm hoog, wil de afsluitklep nog netjes dicht kunnen :)
Daarnaast ook nog een ruim vak voor waar je ook nog een hoop in kunt duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:14:
[...]

Waarom is dat dan onhandig? Met andere woorden, ik mis wat voorbeelden/argumentatie :) Verder is de Lowepro ook zonder AW-hoes ook regenbestendig. Alleen bij een enorme regenbui/sneeuwstorm is het nodig om de AW-hoes te gebruiken heb ik uit andere gebruikerservaringen vernomen.
De vakken zitten op een vreemde plaats en hebben een vreemde vorm. Het is daarom vanuit ergonomisch oogpunt onduidelijk wat je ermee aan moet. Uiteraard kun je hier zelf een invulling aan geven, maar het gaat niet vanzelf zeg maar.

Bij een rugzak gaat het voor mij voor een groot deel om vertrouwen. Als je de ritssluiting van beide tassen naast elkaar zet dan zie je het verschil. Het is een beetje alsof je jaren op een goede hybride fiets hebt gereden en dan overstapt op een goede racefiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:49:
[...]

De vakken zitten op een vreemde plaats en hebben een vreemde vorm. Het is daarom vanuit ergonomisch oogpunt onduidelijk wat je ermee aan moet. Uiteraard kun je hier zelf een invulling aan geven, maar het gaat niet vanzelf zeg maar.

Bij een rugzak gaat het voor mij voor een groot deel om vertrouwen. Als je de ritssluiting van beide tassen naast elkaar zet dan zie je het verschil. Het is een beetje alsof je jaren op een goede hybride fiets hebt gereden en dan overstapt op een goede racefiets...
Ik vind het niet echt sterke argumenten... Omdat er zoveel ruimte beschikbaar is en er veel mogelijkheden zijn met de bijgeleverde stukken foam (of hoe dat ook heet) is het juist een veelzijdige tas. Hij is helemaal in te richten naar je eigen smaak. Vanzelf gaat niks in het leven....

En de ritssluiting....uhm ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. Een rits is een rits, van beide zijn ze dik en stevig genoeg. Ik vergelijk dan met een Crumpler laptop tas van € 135. Anyway, beide zijn stevig zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Fingerprint88 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:18:
[...]

Of ook een Orion AW kopen. Dit is een van de redenen dat ik hem heb aangeschaft :) Rugzak en schoudertas in één!
Tja ik vind die tas wel wat. Eigenlijk gewoon wat ik zoek, daarbij heb ik ook nog geen echt alternatief voor deze oplossing gevonden...

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn1978
Vanmiddag toch ook maar een Stunner in Utrecht gekocht ;)

E500 met opgeschroefde lens + losse lens past makkelijk, met een beetje paswerk pas er nog een derde losse lens is.

Tas is wel wat stroef (dikke bescherming aan de buitenkant) maar erg hip :*)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.