Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag bij Crumpler in Utrecht voor deze 490 uit de nieuwe serie gekozen (maar dan in heel zwart/groenig en oranje vulling).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1a623047062fa1562fe80b0c2a2e53d/full.jpg

Afgevuld met Nikon D70s/kitlens, Nikkor 80-200, Nikkor 50, Zenitar fish, SB-800m, 13" MacBook en wat vaiabel klein spul (batterijen, filters etc.).

Body kan zelfs met 80-200 zowel vertikaal als horizontaal (pakklaar maar zonder zonnekap) meegenomen worden :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9862dfd3ddd90027bc7ee75debe7f027/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b028259f6087104d3998c570fbaf1667/thumb.jpg
Eerste indruk: Geen rits onder de flap (weet nog niet wat ik daar van moet denken), ik mis een 'centraal' handvat, stugge draagband, handige 'third leg' (maar alleen bruikbaar bij links geschouderde tas?).
Alles bij elkaar hoop ik dat het een goede keus is om als opvolger van mijn LowePro AW400 te dienen. De LowPro is iets kleiner van binnen (vanwege de grotere hoogte van de Crumpler), en is imo functioneler ingedeeld. De Crumpler is een stuk groter aan de buitenkant, dit komt door het gebruik van een volledig verwijderbare binnen-unit. Als je de binne-unit er uithaalt hou je een prima reistas/schooltas met laptopvak over.

[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 30-09-2006 09:25 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ah, dat ziet er helemaal niet onaardig uit :) Heb je die binnen-unit er los bij moeten kopen? Ik vraag dit omdat dat in de nieuwe lijn in Australie het geval is, en daarmee wordt het al gauw een tamelijk duur geintje..

Het centraal handvat mis ik inderdaad ook bij die van mij, is lastig, de third leg vind ik zelf erg prettig.

(Je eerste linkje ("490") is trouwens dood)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

De Crumpler is inclusief binnen-unit, dat mag ook wel voor EUR 140,00.

(linkje was niet meer nodig, plaatje stond er al op vol formaat)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik heb dit topic en deel 1 al doorzocht maar kon geen antwoord vinden, ik ben nl. op zoek naar een cameratas waar ook een a4 collegeblok in past (+/- 13*30 cm), veel tassen geven in de specs wel 30 cm aan, maar in praktijk past het dan wel erg krap. Iemand ervaring met de Orion Trekker II bijv.?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

marienvo: In bijvoorbeeld een Lowepro Minitrekker Classic past dat makkelijk. In dat ding past zelfs een flinke multomap zonder problemen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, maar dan zit alles in hetzelfde vak of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, hij heeft 3 vakken. 1 groot fotovak en 2 vakken die je voor andere zut kan gebruiken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en in 1 van die 2 extra vakken past een multomap??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, anders zou ik het niet zeggen he ;)
Zal zo even een foto voor je maken.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/tas/CRW_9949.jpg

Fotovak ligt plat, grote algemene vak zit in de klep.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/tas/CRW_9950.jpg

Standaard a4 multo/ringband map op de klep, past makkelijk zoals je ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/tas/CRW_9951.jpg

Multomap in grote algemene vak, in de breedte past het mooi, in de dikte en hoogte is er nog zat ruimte over voor een parapluutje etc.

Ook zie je in het midden van de tas een 2e rits zitten, die is van het buitenste algemene vak.

[ Voor 78% gewijzigd door Gizz op 01-10-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Gizz krijg jij ook je volledige gear in je Minitrekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jeroennl: ja, dat past makkelijk. Ik heb er dan zelfs nog een Seikonic 558 lichtmeter inzitten met bijbehorend tasje. En een cokin setje.

Heb ook nog een microtrekker 200, en daar past ook alles in. Alleen gooi ik de lichtmeter dan in het algemene vak, omdat het fotovak vol zit met de rest van de spullen.

Die microtrekker gebruik ik eigenlijk niet meer.

Ik gebruik voornamelijk mijn Crumpler Whickey & Cox (ja, ik heb 3 fotorugzakken :P ) als het comfort belangrijk is, mijn laptop mee moet en als de omgeving niet al te vies is.
Nadeel van de Crumpler is dat er geen multomap of reflectiescherm inpast.

Ga ik m'n tas op vieze plekken neerzetten, dan neem ik de minitrekker want die is toch al ranzig (was 2e hands, heeft vlekken en stinkt).
Voordeel van de minitrekker is ook het grote normale vak, waar een reflectiescherm inpast of een multomap.
Nadeel is het matige draagcomfort als hij helemaal volzit (die Crumpler weegt met alle spullen zoals de laptop 9 KG, daar kan ik de hele dag mee lopen zonder pijn in mijn schouders, de Minitrekker zal zonder laptop en andere spullen 5 KG wegen en gaat pijn doen na een uur lopen bij mij). En er past wel een laptop in, maar die zit dan onbeschermd.

De Crumpler is trouwens de veiligste tas, omdat hij alleen opengemaakt kan worden als hij niet op mijn rug hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Bedankt voor de info. Drie rugzakken ;) beter teveel dan te weinig. Gaat dus genoeg in de Minitrekker.
Heb zelf ook de microtrekker 200 maar daar gaat me 350D met grip dus maar net in. Hij is dan ook gewoon vol bij mij met een 70-200 f4, 420ex en een 17-40 f4 en wat filtertjes. Een tweede camera krijg ik er al helemaal niet bij.

Maar eens opzoek gaan naar een Mintrekker dan maar op ebay :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
eindelijk is mijn slingshot 100aw verstuurd. heeft behoorlijk lang geduurd. bestelde hem via corne van iperen de 18e al.

nu nog een lens om erin te stoppen en dan kan ik gaan fotograferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Jeroennl schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:56:
Bedankt voor de info. Drie rugzakken ;) beter teveel dan te weinig. Gaat dus genoeg in de Minitrekker.
Heb zelf ook de microtrekker 200 maar daar gaat me 350D met grip dus maar net in. Hij is dan ook gewoon vol bij mij met een 70-200 f4, 420ex en een 17-40 f4 en wat filtertjes. Een tweede camera krijg ik er al helemaal niet bij.

Maar eens opzoek gaan naar een Mintrekker dan maar op ebay :).
Bij de KE nog steeds in de aanbieding, 80 euro :)

Heb hem 2 weken geleden gehaald en ben er idd dik tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Voor wie in de Domke F-2 geïnteresseerd is; ik zag er afgelopen weekend iemand mee lopen. Even kletsen leerde me dat z'n 'sand'kleurige tas (die ik overigens op een erg mooie manier oud geworden vond) inmiddels 12 jaar oud was en vrijwel dagelijks gebruikt werd; de man in kwestie is professioneel fotograaf en ging bepaald niet zachtzinnig met z'n spul om en het enige dat (afgezien van de verkleuring) zichtbaar was aan de Domke waren wat loslatende stiksels bij de aanhechting van het hengsel. De momenten dat ik 'm zag werd de tas achtereenvolgens redelijk ruw over een ruwe betonvloer getrokken, in het natte gras gelegd, en onder een bankje gepropt... Die fotograaf noemde het 'een behoorlijke uitgave, maar wel een investering waar je niet snel spijt van krijgt'. En hij had er 3 Canon telelenzen en 2 primes in zitten (ik ben niet bekend met Canon spul, dus kon zo snel niet zien wat het precies was) en had nog lekker wat ruimte over :9

* puchelaar droomt lekker verder van de dag dat-ie er 't geld voor heeft ;)

[ Voor 10% gewijzigd door puchelaar op 03-10-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een domke F-2 valt toch wel mee qua prijs? Dat ding is €140 ofzo, vergelijkbaar dus met een crumpler tas of één van de duurdere tassen van lowepro.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 03-10-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op advies van de fotozaak heb ik bij mijn Sony Alpha 100, Sony flitser en Sigma 70-300 APO een LowePro Nova 2 tas gekocht. Vandaag was de tas binnengekomen en heb ik deze opgehaald, de Sigma lens is nog in bestelling en heb ik dus nog niet.

Nu ben ik vanavond even wezen meten maar ik heb het idee dat de Nova 2 erg krap is voor een Alpha 100 + flitser + 70-300 telelens. Helemaal zeker weten kan ik het dus nog niet, aangezien ik nog niet met de Sigma lens erbij heb kunnen passen. Ik twijfel omdat de grip van de camera de beschermflap over het vak waar de lens in moet wel erg naar beneden drukt. De grip aan de andere kant van de tas doen (waar de flitser zit) gaat niet omdat de flitser alle ruimte nodig heeft.

Doe ik waarschijnlijk iets niet goed met inrichten van mijn tas of ben ik onjuist geinformeerd en is de tas inderdaad te krap? Is in dat laatste geval de Nova 3 een beter idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:43:
Op advies van de fotozaak heb ik bij mijn Sony Alpha 100, Sony flitser en Sigma 70-300 APO een LowePro Nova 2 tas gekocht. Vandaag was de tas binnengekomen en heb ik deze opgehaald, de Sigma lens is nog in bestelling en heb ik dus nog niet.

Nu ben ik vanavond even wezen meten maar ik heb het idee dat de Nova 2 erg krap is voor een Alpha 100 + flitser + 70-300 telelens. Helemaal zeker weten kan ik het dus nog niet, aangezien ik nog niet met de Sigma lens erbij heb kunnen passen. Ik twijfel omdat de grip van de camera de beschermflap over het vak waar de lens in moet wel erg naar beneden drukt. De grip aan de andere kant van de tas doen (waar de flitser zit) gaat niet omdat de flitser alle ruimte nodig heeft.

Doe ik waarschijnlijk iets niet goed met inrichten van mijn tas of ben ik onjuist geinformeerd en is de tas inderdaad te krap? Is in dat laatste geval de Nova 3 een beter idee?
Tja, als ik deze afbeelding van lowepro zo zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova2AW_LA.gif

Dan moet het inweze wel passen. Maar dan krijg je er ook echt niets meer bij gepropt. De nova 3 is wel íets groter, maar veel scheelt het ook niet...

Verder moet je van dat soort 'vierkante' schoudertasjes houden. Ik heb een halve dag met zo'n ding rondgelopen met de analoge cam van mijn oma, en daarna vond ik het echt wel welletjes. Maar ik ben meer een rugzakmens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat plaatje heb ik ook gezien, alleen zitten daar de twee beschermflappen keurig horizontaal. Dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Door het handvat wordt altijd de flap aan de grip kant zijn vak ingedrukt, wat dus ruimte kost. Ik ben bang dat de 70-300 alle ruimte hard nodig heeft en dat ik dus een probleem heb om genoemde spullen in mijn Nova 2 te krijgen.

Nog even ter aanvulling op mijn vorige post: ik wil alles zowel met kitlens als telelens aan de body kunnen opbergen. Niet dat ik steeds eerst de goede lens op de body moet zetten voor ik mijn camera kan opbergen in de tas.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

ik denk dat het wel krap wordt, maar het zou wel moeten passen.

Ik heb hier (o.a.) de nova 3 en die vind ik al snel erg krap. body met lens erop, 2de lens in de tas, en een flitser erbij, en hij zit al vrijwel vol.

maar een en ander hangt natuurlijk af welke lenzen je er instopt.

kan evt. wel even een fototje schieten van de tas, met een body erin.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je niet te druk. Als je lens binnen is, neem je je tas met spullen mee en past dan. Blijkt het niet lekker te passen, dan spreek je gelijk de verkoper er op aan. Hij heeft je die tas geadviseerd en hij behoort dit in te kunnen schatten.

Ik kan er niks van zeggen dat mijn spullen niet in mijn tas passen. Ik wilde er twee body's en drie lenzen in kwijt, maar tja.... ondertussen iets meer lenzen en iets grotere lenzen....
In jouw geval is dat anders. Jij hebt duidelijk aangegeven wat je met je tas wilde, de verkoper wist wat je er in wilde stoppen....

Oh, ja, natuurlijk dan wel zorgen dat je bonnetje bij je hebt en je tas in goede staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Gizz schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:35:
Een domke F-2 valt toch wel mee qua prijs? Dat ding is €140 ofzo, vergelijkbaar dus met een crumpler tas of één van de duurdere tassen van lowepro.
Jawel, maar ik zit op dit moment even echt krap ;) Net een weekje weg geweest naar Frankrijk (die fotograaf-met-Domke was ook een Fransman) en dat soort dingen kost mij altijd meer geld dan ik vantevoren berekend had / mij lief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:18:
Dat plaatje heb ik ook gezien, alleen zitten daar de twee beschermflappen keurig horizontaal. Dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Door het handvat wordt altijd de flap aan de grip kant zijn vak ingedrukt, wat dus ruimte kost. Ik ben bang dat de 70-300 alle ruimte hard nodig heeft en dat ik dus een probleem heb om genoemde spullen in mijn Nova 2 te krijgen.

Nog even ter aanvulling op mijn vorige post: ik wil alles zowel met kitlens als telelens aan de body kunnen opbergen. Niet dat ik steeds eerst de goede lens op de body moet zetten voor ik mijn camera kan opbergen in de tas.
Ik had een Nova 3, en daar past de 70-300 maar net in. Op de camera zelfs eigenlijk niet (bovenklep ging maar net dicht)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:43:

Bedoel je de Nova 2 AW tas? Die gebruikte ik voor mijn prosumer+grip+flitser. Nu ik een 7D+gear heb is die tas hopeloos te klein. Als ik jou was zou ik teruggaan en een grotere tas nemen.
Ik zie ook even niet in hoe het zou moeten passen, een camera+lens en een flitser ernaast zie ik nog wel, maar daar nóg een lens bij niet.

Overigens is het "indeuken" van die afscheiddingen vrij normaal. Ligt er wel een beetje hoe je het indeeld maar het kan echt geen kwaad. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 04-10-2006 10:43 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoi, ik heb een Lowepro EX160 en vroeg me af of deze nog ingespoten dient te worden met iets van Teflon spray oid of dat hij al zo "voorbehandeld" is.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

aramdin schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:50:
Hoi, ik heb een Lowepro EX160 en vroeg me af of deze nog ingespoten dient te worden met iets van Teflon spray oid of dat hij al zo "voorbehandeld" is.
voorbehandeld :).(maar hoe goed weet ik niet)...maar mocht de tas nou echt vies worden dan kan je wel de tas in de was gooien en daarna weer opnieuw inspuiten.

Je kan het ook even testen met wat water, blijft het op je tas liggen dan is die goed, trekt het er vrij gemakkelijk in kan je proberen in te spuiten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Thx voor de tip!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede tweakers,

Ik begin op het punt te komen dat ik het moet overwegen om een nieuwe tas voor mijn laptop aan te schaffen. Tja, zes jaar, bijna zeven jaar dagelijks gebruik doet een tas geen goed. Als e.a. een paar euro kost kan me dat niet zo veel schelen, want inderdaad dagelijks gebruik.

Ah, ik hoor het al, verkeerde rubriek... Nee toch niet, want het eisenpakket omvat ondertussen dat er ook een camera mee moet kunnen. (Nikon D50 met twee of drie lenzen, binnen een jaar zal dat wel een D80 worden, maar zonder grip.)

Naast de laptop en computer, moet er natuurlijk nog wat zooi mee als muis, pennen, A4 schrijfblok, agenda, ...... Wat heb je allemaal zo nodig op een gemiddelde werkdag?

Kortom dat betekent dat je uitkomt op tassen die veelal worden aangeduid als day-packs. Oh, ja, aangezien mijn rug niet erg goed bestand is tegen scheve belastingen zal het zowiezo een rugtas moeten worden.

Natuurlijk heb ik de term Crumpler al eens langs horen komen, maar ehhh????

Op het net heb ik zitten kijken naar de Lowepro Compudaypack ( http://www.lowepro.com/Pr..._camera/CompuDaypack.aspx )
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompDay_green_left_equip_N.jpg
Ik zag deze niet bij KE de laatste keer, maar volgens de site hebben ze hem wel. Ik ben echter bang dat deze een beetje (veel?) te klein is.

Ik heb bij KE al gekeken naar de Tamrac adventure 9: ( http://www.tamrac.com/5549.htm )
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5549m_open.jpg
Een mooie grote tas, maar ik ben bepaald niet kapot van de snelsluitingen. Volgens mij gaan die heel makkelijk kapot. Voor mij heeft deze tas eigenlijk een te groot camera compartiment (maar daar kan ik wel mee leven) en een te klein "overige zooi" compartiment. Door te schuiven tussen overige zooi en cameravak is dat laatste waarschijnlijk wel managebaar, hoewel ik mischien over moet stappen op een ander schrijfblok.

n.b. het passen van het schrijfblok is geen keiharde eis, want dat gaat nu ook meestal gewoon los mee.

Ideeen, andere opties, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb jullie wijze raad nodig. Ik word zo onderhand een beetje gek van het gezoek naar een geschikte tas.

Wat zoek ik:

Een backpack

Wat moet erin:

Body: Nikon D70+Grip en F4s.

Objectieven: Nikkor af 80-200 f2.8D, Tokina 12-24, Nikkor 35-70 f2.8, Nikkor 18-70 kit, Nikkor 50 f1.8D

En een SB-600

Nu lijkt me een lowepro mini trekker ( AW ) wel iets. Maar ik ben bang dat de body's te hoog zijn. Ze zijn ongeveer rond de 16cm hoog. Ook de Tamrac expedition 5 lijkt me een goede keuze, maar ook hier heb ik het zelfde probleem.

Om voor dit hoogte verschil nu een photo trekker classic te gaan kopen zie ik niet zo zitten. Omdat ik bang ben dat deze tas weer te groot gaat worden.

Heeft iemand ervaring met hoge body's en de genoemde tassen? Gaan ze passen?

Ik heb namelijk nogal wat tegenstrijdige dingen gelezen op enkele site's ( cambag.com ) Hier had een D2x gebruiker helemaal geen probleem met de mini trekker, past goed allemaal. Maar dan lees ik een andere review van een canon gebruiker, en die moest de grip van zijn 1V verwijderen omdat het geheel niet in de tas paste. Terwijl de body's niet veel in grote zullen verschillen.

Het zal uiteindelijk toch wel op passen uitdraaien, maar wie toevallig zijn ervaring wil delen. Graag.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:57:
Ook ik heb jullie wijze raad nodig. Ik word zo onderhand een beetje gek van het gezoek naar een geschikte tas.

Wat zoek ik:

Een backpack

Wat moet erin:

Body: Nikon D70+Grip en F4s.

Objectieven: Nikkor af 80-200 f2.8D, Tokina 12-24, Nikkor 35-70 f2.8, Nikkor 18-70 kit, Nikkor 50 f1.8D

En een SB-600

Nu lijkt me een lowepro mini trekker ( AW ) wel iets. Maar ik ben bang dat de body's te hoog zijn. Ze zijn ongeveer rond de 16cm hoog. Ook de Tamrac expedition 5 lijkt me een goede keuze, maar ook hier heb ik het zelfde probleem.

Om voor dit hoogte verschil nu een photo trekker classic te gaan kopen zie ik niet zo zitten. Omdat ik bang ben dat deze tas weer te groot gaat worden.

Heeft iemand ervaring met hoge body's en de genoemde tassen? Gaan ze passen?

Ik heb namelijk nogal wat tegenstrijdige dingen gelezen op enkele site's ( cambag.com ) Hier had een D2x gebruiker helemaal geen probleem met de mini trekker, past goed allemaal. Maar dan lees ik een andere review van een canon gebruiker, en die moest de grip van zijn 1V verwijderen omdat het geheel niet in de tas paste. Terwijl de body's niet veel in grote zullen verschillen.

Het zal uiteindelijk toch wel op passen uitdraaien, maar wie toevallig zijn ervaring wil delen. Graag.

bvd
Ik heb o.a. een minitrekker AW, en mijn 30D met grip past er qua hoogte in. Hij steekt wel iets uit, maar dat is geen probleem.

Minitrekker AW:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/cameratas.jpg

voorbeeldje van hoeveel de camera uitsteekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/voorbeeldje.jpg

Qua inhoud moet het allemaal wel passen. Ik krijg erin: 1 body, Sigma EX 70-200 F2.8, EX 24-70 F2.8, EX 20mm F1.8, EX 10-20, canon 50mm F1.8, Sigma EX 1.4x en 2x extenders. En een Metz 54mz3 flitser.

Een collega van mij gebruikt een Minitrekker AW voor zijn Nikon D100 en D200, allebei met grip, en bij hem steekt het net zoveel uit, en zonder problemen.

Naast deze tas heb ik ook nog een Computrekker AW Plus, en die is naast een flink stuk groter, ook nog een stukje hoger, en ook daar steekt de camera nog iets uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/voorbeeldje2.jpg

Deze tas is veeel te groot voor jou. daar past het bovenstaande lijstje in, met nog een body, en een Sigma EX 50-500.

[ Voor 21% gewijzigd door Marc H op 14-10-2006 01:06 . Reden: even wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!

Nu kan ik me iig wat minder druk maken over het formaat van de body's. Mijn D70 met grip zit op ongeveer 150mm en mijn F4s op 140mm. Dus dat gaat waarschijnlijk ook wel passen. Maar heb je geen problemen met het sluiten van de tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

nee, nooit. je merkt ook niets in het dagelijk gebruik dat de camera iets uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Gaat idd probleemloos passen, heb nml. ook een Minitrekker AW en een D200 met grip. Vaak leg ik 'm trouwens op z'n zij, de camera met grip, scheelt weer enkele milimeters :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog naar de winkel geweest om te passen, paste allemaal perfect zoals jullie hadden verteld (Y) dus ik heb vandaag maar de knoop door gehakt en deze bij konijn besteld: ( scheelde trouwens 50 euri met de winkel )

Afbeeldingslocatie: http://www.magma.fr/images/products/1005424/1005424_zo.jpg

De computrekker aw. Hoewel ik geen laptop heb, maar die extra ruimte kan ik mooi gebruiken om eventueel wat school zooi in te dumpen. De draagbanden zijn ook wat dikker als die van de minitrekker. Aangezien ik nogal wat afstanden loop met die zooi leek me dat wat comfortabeler.

Als ik konijn moet geloven krijg ik hem morgen binnen, dan zal ik meteen wat plaatjes posten met de spullen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:57:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog naar de winkel geweest om te passen, paste allemaal perfect zoals jullie hadden verteld (Y) dus ik heb vandaag maar de knoop door gehakt en deze bij konijn besteld: ( scheelde trouwens 50 euri met de winkel )

[afbeelding]

De computrekker aw. Hoewel ik geen laptop heb, maar die extra ruimte kan ik mooi gebruiken om eventueel wat school zooi in te dumpen. De draagbanden zijn ook wat dikker als die van de minitrekker. Aangezien ik nogal wat afstanden loop met die zooi leek me dat wat comfortabeler.

Als ik konijn moet geloven krijg ik hem morgen binnen, dan zal ik meteen wat plaatjes posten met de spullen erin.
offtopic:
Beetje jammer, van de services van de fotohandel gebruik maken, en dan op internet wat kopen. ;(

En dan kun je wel zeuren dat de fotohandel duur is, maar juist die winkel en het personeel waardoor je geholpen bent worden betaald van die 50 tientjes.

En ja ik ben bevooroordeelt, want ik werk in een fotozaak.Geen flame intended, maar is gewoon jammer. Je gaat toch ook niet in een restaurant spareribs proeven, en dan bestellen bij sparerib-expres (flauwe vergelijking, maar gaat om het id). Gebeurt echt heel veel deze dagen, en het ergste is dat je ze er van te vooren zo uit kan halen, maar toch vriendelijk moet blijven.....

Dit soort praktijken zorgen er wel voor dat uiteindelijk de fotoboer in de stad er straks niet meer is, en dat je straks helemaal geen mogelijkheid meer hebt om iets te testen voor aankoop!

Wel een supertas btw, feli met je aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:19:
[...]

offtopic:
Beetje jammer, van de services van de fotohandel gebruik maken, en dan op internet wat kopen. ;(

En dan kun je wel zeuren dat de fotohandel duur is, maar juist die winkel en het personeel waardoor je geholpen bent worden betaald van die 50 tientjes.

En ja ik ben bevooroordeelt, want ik werk in een fotozaak.Geen flame intended, maar is gewoon jammer. Je gaat toch ook niet in een restaurant spareribs proeven, en dan bestellen bij sparerib-expres (flauwe vergelijking, maar gaat om het id). Gebeurt echt heel veel deze dagen, en het ergste is dat je ze er van te vooren zo uit kan halen, maar toch vriendelijk moet blijven.....

Dit soort praktijken zorgen er wel voor dat uiteindelijk de fotoboer in de stad er straks niet meer is, en dat je straks helemaal geen mogelijkheid meer hebt om iets te testen voor aankoop!

Wel een supertas btw, feli met je aankoop
Helemaal mee eens! En dat is dan ook de reden dat ik 199 euro voor mijn Computrekker AW heb betaald (maar er wel gratis een Canon off-cam flash kabel bij kreeg :9 ).
Bepaalde artikelen haal ik via www, zaken die ik wil proberen (of waar ik service op verwacht) koop ik lokaal, ondanks het prijsverschil.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is een andere discussie, maar ik ben het er helemaal mee eens. Als ik service wil en vragen wil stellen die ik niet hier kwijt kan, dan ga ik naar de winkel en haal ook daar mijn spullen, hoewel ik dan wel weer zo nederlands ben dat als ik weet dat ik bij de ene winkel advies krijg en 200 euro betaal en in de andere winkel advies krijg en 150 euro betaal, ik toch naar de tweede winkel loop. (Maar tja, dan stel ik ook meestal daar mijn vragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facemodder schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:04:
[...]
Helemaal mee eens! En dat is dan ook de reden dat ik 199 euro voor mijn Computrekker AW heb betaald (maar er wel gratis een Canon off-cam flash kabel bij kreeg :9 ).
Bepaalde artikelen haal ik via www, zaken die ik wil proberen (of waar ik service op verwacht) koop ik lokaal, ondanks het prijsverschil.
Ik ging in de eerste instantie er ook heen om er daar ook een te kopen. Maar het service verhaal klopt niet helemaal in mijn geval, dus vandaar dat mijn keuze makkelijk was. Ik kreeg daar het gevoel dat het belangrijker was om zoveel mogelijk mensen aan ixusjes te helpen als wat te vertellen over een tas. Hoewel ik daar voor een kapitaal aan spullen heb gekocht, zijn de bovengenoemde dingen niet mogelijk. Kan ook aan mij liggen natuurlijk. Maar dan nog kan ik niet begrijpen waar zoiezo die 50 euri prijs verschil in zit.

Maar goed, ben nog opzoek naar een fatsoenlijk statief dus ze krijgen nog een herkansing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag die volgens mij al vaker langs is gekomen, maar waar ik nog echt antwoord op heb gelezen. Zijn er rugzakken die niet al te overduidelijk camera rugzakken zijn? Uiteraard heb ik zelf al her en der rond gekeken, maar heb niet veel gevonden. De shortlist bestaat uit een Lowpro Orion II en een Burton Zoom.

De Orion is van Lowpro en ik vind over het algemeen dat lowpro tassen er nogal overduidelijk tussen uit steken (als cam bags). Maar de Orion is dan (zover ik heb kunnen vinden :)) de minste opvallende. Voordeel is dat je ook nog een non camera compartiment hebt zodat je ook nog wat andere zaken mee kan nemen.

De Burton Zoom lijkt een hele mooie tas maar na wat onderzoek heb ik eigenlijk alleen Amerikaanse bedrijven/websites gevonde die hem verkopen. Probleem is echter dat zover ik heb kunnen vinden deze bedrijven een afspraak hebben met Burton om niet buiten de VS te leveren. Wat het geheel wat lastiger maakt, want om nu voor een tas heen en weer te vliegen naar de VS vind ik wat overdreven :).

Naast een niet opvallend uiterljk ben ik wel voorstander van een rugzak die naast een camera compartiment ook een 'normaal' compartiment heeft. Mijn vraag, welke tassen ben ik vergeten :) (als die er zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze al overwogen? Heb ik zelf ook nog in gebruik. Beetje vergelijkbaar met de orion trekker

Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.nl/pages/producten/adventure/k2.jpg

meer info:
http://www.naneupro.nl/index.php?p=producten&t=adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 10:58

BaasG

Spiral out. Keep going

De Burton Zoom ben ik ook een tijdje aan het zoeken geweest, en die is inderdaad nergens meer leverbaar in Europa. Inmiddels heb ik de Naneu Military Alpha. Er kan niet heel veel in (Nikon D200 + grip + 70-200 VR attached), maar de tas schreeuwd niet "FOTOTAS!!!", en het fotogedeelte is alleen toegankelijk via de rugzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.nl/pages/producten/militaryops/alpha/alpha.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.nl/pages/producten/militaryops/alpha/alpha-o.jpg

Fijne tas als je niet te veel wilt meeslepen, en niet te veel wilt opvallen. Zit nog ruimte in voor een voedselpakket en jas/trui. Voor mijn 1 meter 90 is de tas ietsjes te kort, de heupband zit halverwege mijn buik....

Meer info: http://www.naneupro.nl/in...ten&t=militaryops&s=alpha
Kost op het moment 50 euro bij CameraNU.nl : http://www.cameranu.nl/ar...Military_Alpha_Zwart.html

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, ken het merk helemaal nietm thnx. Enig idee waar je die tas real life kan bekijken? Ik zie dat konijn en kamera-expres ze iig niet heeft.

--- edit ---
Thnx voor links.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

Hieronder mijn tas. Het is een Lowepro Mini trekker classic.
Ben er erg tevreden over. Relatief eenvoudig maar van erg goede kwaliteit.
Ik heb ook naar de Burton Zoom gezocht, maar die was helaas nergens bekend/leverbaar.

Binnekort nog een 430EX dus dan word t nog wat voller.
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1049/tasnr8.jpg

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaasG schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:31:
Fijne tas als je niet te veel wilt meeslepen, en niet te veel wilt opvallen. Zit nog ruimte in voor een voedselpakket en jas/trui. Voor mijn 1 meter 90 is de tas ietsjes te kort, de heupband zit halverwege mijn buik....
Dat was een van mijn vragen toen ik deze tas zag. Ik ben niet heel erg groot maar wel iets boven het gemiddelde ;) Ik vrees dat ik dan hetzelfde probleem ga hebben als jij, maar het lijkt of meeste rugtassen worden gemaakt voor mensen onder de 1,80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom maakt iedereen zich altijd zo druk over het feit dat cameratassen eruit zien als cameratassen? Bang dat jullie beroofd worden?
Ik loop gewoon middernacht door Amsterdam met mijn cameratas op de rug en statief op de schouder. Dat is dan welliswaar in het centrum en niet in zuid-oost. Misschien helpt het dat ik 1,92 meter ben.
Mijn auto ziet er ook uit als een auto en die staat ook gewoon langs de straat geparkeerd. Je mobiel houd je waarschijnlijk ook gewoon aan je oor als je gebeld wordt, die kan ook zo door een fietser weggegritst worden.
Je kunt natuurlijk altijd pech hebben dat je wat overkomt en voor die situatie heb je dan een verzekering afgesloten.

Mijn tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/gear.jpg
De LowePro Minitrekker AW. Hij begint een beetje te klein te worden. Of de telelens (al dan niet met TC) of niks op de body. En daardoor moet ik soms onnodig mijn lens van de body halen. Zijn er mensen met een Lowepro Backpack Photo Trekker AW II, die lijkt net dat tikkie groter (10 cm hoger), zodat de telelens onderin kan liggen. Hij kost wel een vermogen, dik 300 euro :(

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb er ook wel eens naar gekeken, maar vooral dat hij zo duur is snap ik niet, zoveel groter/bijzonderder is die niet. 300 is een hoop geld.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

ajhaverkamp schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:25:

.....

Mijn tas:
[afbeelding]
De LowePro Minitrekker AW. Hij begint een beetje te klein te worden. Of de telelens (al dan niet met TC) of niks op de body. En daardoor moet ik soms onnodig mijn lens van de body halen. Zijn er mensen met een Lowepro Backpack Photo Trekker AW II, die lijkt net dat tikkie groter (10 cm hoger), zodat de telelens onderin kan liggen. Hij kost wel een vermogen, dik 300 euro :(
Begin eerst eens om het een beetje practischer in te delen ;)

Dump alle extra verpakkingens een uit je tas, al die extra bescherming is niet nodig, en kost alleen maar ruimte. Die roze handdoek(?) naar het voorvak, en dan het liefst in een afsluitbare waterdichte zak. Als de handdoek nat is krijg je heerlijk vocht in je lenzen.

De flitser kan dan op de plaats van de handdoek, en waarschijnlijk past die pd70x ook nog op zijn kant in de tas, en anders past hij perfect in het voorvak.

en kijk dan eens hoeveel ruimte je overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Marc H schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:16:
[...]

Begin eerst eens om het een beetje practischer in te delen ;)

Dump alle extra verpakkingens een uit je tas, al die extra bescherming is niet nodig, en kost alleen maar ruimte. Die roze handdoek(?) naar het voorvak, en dan het liefst in een afsluitbare waterdichte zak. Als de handdoek nat is krijg je heerlijk vocht in je lenzen.

De flitser kan dan op de plaats van de handdoek, en waarschijnlijk past die pd70x ook nog op zijn kant in de tas, en anders past hij perfect in het voorvak.

en kijk dan eens hoeveel ruimte je overhoudt.
Het is geen handdoek, ik neem de tas niet mee als ik ga zwemmen ;), het zijn een paar microvezeldoekjes, die nemen echter heel weinig ruimte in. Misschien verkijk je je dus al op de grootte van de tas.
In die ruimte onderin passen inderdaad de flitser en de imagetank. Echter liggen die daar dan behoorlijk kwetsbaar. Dan heb ik de TC's in hun doosjes zitten, echter win ik wederom weinig ruimte door die los in de tas te doen. In ieder geval slingeren ze los een stuk makkelijker door de tas. In het voorvak zitten dingen zoals, filteretui, accu's, off-shoe cord, andere meuk en soms eten/drinken.
De enige goede plek waar de telelens kan liggen, is in het midden van de tas. En door de hoogte van de tas is het dan niet goed mogelijk om een body + andere lens daar boven te leggen. Dus is een hogere tas, in mijn ogen, de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

ajhaverkamp schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:40:
[...]

Het is geen handdoek, ik neem de tas niet mee als ik ga zwemmen ;), het zijn een paar microvezeldoekjes, die nemen echter heel weinig ruimte in. Misschien verkijk je je dus al op de grootte van de tas.
In die ruimte onderin passen inderdaad de flitser en de imagetank. Echter liggen die daar dan behoorlijk kwetsbaar. Dan heb ik de TC's in hun doosjes zitten, echter win ik wederom weinig ruimte door die los in de tas te doen. In ieder geval slingeren ze los een stuk makkelijker door de tas. In het voorvak zitten dingen zoals, filteretui, accu's, off-shoe cord, andere meuk en soms eten/drinken.
De enige goede plek waar de telelens kan liggen, is in het midden van de tas. En door de hoogte van de tas is het dan niet goed mogelijk om een body + andere lens daar boven te leggen. Dus is een hogere tas, in mijn ogen, de beste oplossing.
Ik verkijk me niet op de tas, ik heb hem zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/IMG_9157.jpg

Heb even de lenzen uit de kast gepakt, en even een indeling gemaakt met "jouw" lenzen. Heb alleen even een andere moeten pakken voor de canon, want die heb ik niet.

Je houdt geen ruimte over zei je?

mijn flitser is een stuk groter, maar we weten dat het naast elkaar past.

Als je dan toch iets groters wilt, kijk dan eens naar een Computrekker AW PLUS, die is de helft van de phototrekker, 149 euro bij konijn, en daar past dit in:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/computrekfull.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 21-10-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Marc H schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:51:
[...]
Ik verkijk me niet op de tas, ik heb hem zelf.
Over een computrekker heb ik ook al zitten nadenken. Want ik heb ook nog een paar laptops liggen. Als ik volgend jaar weer een tijdje door de USA ga trekken wil ik er zeker 1tje meenemen. Maar die hoeft niet steeds in mijn rugzak. Echter zit die ruimte voor de laptop tussen je rug en het cameragedeelte in. Naar mijn idee hangt dus alles een paar centimeter verder achter je rug. En door de hefboomwerking zou het dan wel eens een beetje zwaar kunnen worden. En wat doet dat vak voor je laptop als je er niks in hebt zitten? Zakt het dan allemaal een beetje door?!?

In ieder geval bedankt voor je hulp, ik zal nog eens naar mijn indeling gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom maakt iedereen zich altijd zo druk over het feit dat cameratassen eruit zien als cameratassen? Bang dat jullie beroofd worden? Ik loop gewoon middernacht door Amsterdam met mijn cameratas op de rug en statief op de schouder. Dat is dan welliswaar in het centrum en niet in zuid-oost.
In mijn geval is dat ongeveer de achterliggende gedachte ja :) De kans dat je beroofd wordt is niet heel erg groot maar het gaat er in mijn geval om dat ik mijn spul niet graag in het buitenland kwijt zou raken. Kijk als ik in NL beroofd zou worden dan meld je dat aan de verzekering en kan je nieuw spul gaan uitzoeken. Alles is vrijd makkelijk en snel te regelen. Als je door Afrika, Midden Amerika of Azie aan het rondtrekken bent is het heel vervelend (althans dat lijkt me ;)) als je je apparatuur kwijt bent. Probeer daar maar eens op locatie nieuw spul te regelen (en dan heb ik het nog niet over de moeite die je moet daar bij de politie om alles netjes op papier te krijgen :)).
Mijn auto ziet er ook uit als een auto en die staat ook gewoon langs de straat geparkeerd. Je mobiel houd je waarschijnlijk ook gewoon aan je oor als je gebeld wordt, die kan ook zo door een fietser weggegritst worden.
Je kunt natuurlijk altijd pech hebben dat je wat overkomt en voor die situatie heb je dan een verzekering afgesloten.
Over die auto... die zet/parkeer ik in het buitenland ook op wat 'betere' plekken sinds mijn vorige auto (ongevraagd) in gebruik is genomen door een 'onbekende' Rus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:05:
[...]

In mijn geval is dat ongeveer de achterliggende gedachte ja :) De kans dat je beroofd wordt is niet heel erg groot maar het gaat er in mijn geval om dat ik mijn spul niet graag in het buitenland kwijt zou raken. Kijk als ik in NL beroofd zou worden dan meld je dat aan de verzekering en kan je nieuw spul gaan uitzoeken. Alles is vrijd makkelijk en snel te regelen. Als je door Afrika, Midden Amerika of Azie aan het rondtrekken bent is het heel vervelend (althans dat lijkt me ;)) als je je apparatuur kwijt bent. Probeer daar maar eens op locatie nieuw spul te regelen (en dan heb ik het nog niet over de moeite die je moet daar bij de politie om alles netjes op papier te krijgen :)).
Je haalt dus nooit je camera uit de tas?

Zodra je maar even met je camera rondloopt, kan de gemiddelde dief wel raden wat er in die tas zit, of het nou een cameratas lijkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:11:
Je haalt dus nooit je camera uit de tas?

Zodra je maar even met je camera rondloopt, kan de gemiddelde dief wel raden wat er in die tas zit, of het nou een cameratas lijkt of niet.
Tuurlijk wel, maar het gaat in mijn ogen om het beperken van de risico's. Het feit dat iedere willekeurige persoon in mijn huis zou kunnen inbreken wil nog niet zeggen dat ik daarom de deur maar niet meer afsluit...

Is misschien een beetje een scheve vergelijking, maar het gaat om het idee ;). Over het algemeen heb ik op straat, overdag, waar mensen rondlopen niet zo'n probleem (en loop ik dus met mijn camera rond. Echter er zijn genoeg momenten wanneer ik niet met mijn camera in de hand rondloop en ik het geen straf vind dat mijn fototas niet o een fototas lijkt. Kwestie van voorkeur, maar laten we hier niet verder over gaan want echt veel voegt het niet toe aan dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbagear.com/products/images/prodigital2/2000_01_pb17c_rbig.jpg
gisteren besteld. waarom zo groot? zodat 1) alles past, 2) m'n flaptop makkelijk mee gaat, en 3) ik nog ruimte overhoud voor wat zaken als kleding.

ik ben vaak een weekend lang weg van huis, en dan is het toch niet erg practisch om met meerdere tassen te sjouwen. dan liever 1 grote, waar alles makkelijk in gaat, en ik er nog makkelijk bij kan ook.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Korras schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:50:
<KNIP>
gisteren besteld. waarom zo groot? zodat 1) alles past, 2) m'n flaptop makkelijk mee gaat, en 3) ik nog ruimte overhoud voor wat zaken als kleding.
Wat kost dat? En wie levert die tas?
Ziet er namelijk wel oke uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groter de tas, hoe krommer de rug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=9789

vrij prijzig, maar dan heb je ook wat goeds. :)

en ik kan aardig wat gewicht op m'n rug meesjouwen. volledige gevechtsuitrusting was zwaarder dan dit. :P

en als ik een weekend weg ben, heb ik ook een hoop fotospul bij me, plus m'n kleding en dergelijke in een aparte tas. zelfde effect, maar met meerdere tassen is het toch onhandiger. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Korras op 25-10-2006 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Korras schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 05:56:
en als ik een weekend weg ben, heb ik ook een hoop fotospul bij me, plus m'n kleding en dergelijke in een aparte tas. zelfde effect, maar met meerdere tassen is het toch onhandiger. :P
Of je koopt een paar lenzen meer om de tas te vullen. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Oxi schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:05:
[...]

Of je koopt een paar lenzen meer om de tas te vullen. :P
en dan weer een aparte tas voor m'n kleding? nah.. :P

hoewel... die 70-200... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:59:
Ik heb vorige week een Lowepro Orion Trekker gekocht. Ik was op zoek naar een rugzak die dienst deed als fototas zowel als mogelijkheid tot het meenemen van een trui/jas en wat drank. En ik moet zeggen, deze zak bewijst duidelijk wat hij waard is. Ik kan makkelijk een jas, trui en 1L water en wat te knabbelen meenemen. Twee interne zakjes waarvan er eentje waterdicht is en de andere kan makkelijk een portefeullie, gsm, ... ingestoken worden.

De bodem doet dienst als fototas. Ik steek er makkelijk mijn Nikon SB-18 flits, D70s, 150 mm lens, 70 mm kitlens, 2 zonnekappen en extra batterij in en dan heb ik nog plaats voor een extra lens.
Het is een erg oude quote, maar ik hoor dus wat tegenstrijdige berichten over de Lowepro Orion Trekker II. Ik wil graag een rugzak voor mn aankomende D50 waar ik ook een trui in kan stoppen. Liefst ook nog met een A4 vak, maar dat is niet perse nodig.
Heeft iemand ervaring met deze rugzak, of is er een andere soortgelijke tas? De CompuDaypack heb ik ook naar gekeken, maar vind hem niet echt geweldig. Ik heb ook de Adventure 7 gezien, maar het lijkt alsof er daar niet heel veel in het bovenste vak past:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547_graym.jpg

Kan iemand zeggen of er wel genoeg extra spullen in de Orion of Adventure gestopt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Orion Trekker II.

Ik kan daar met gemak mijn D50 met 24-120 VR er aan in kwijt. De 70-300 APO gaat er naast in. Filters, extra batterij, bodydop en lensachterdop van de VR in het vakje er voor. 50 mm in het middenvoorvak. 18-55 in het derde achtervak. derde voorvak vrij.... (ruimte voor de teleconverter als de 70-300 vervangen wordt door een 70-200 2.8)
Ik heb inderdaad geen externe flitsdoos en die ben ik ook nog niet van plan te kopen, maar anders kan die mooi op de plek van de 18-55 en de 18-55 gaat dan op de plek van de teleconverter. Als er dan een teleconverter mee moet, gaat die op de plek van de 50 mm.

Trui kan makkelijk mee in het topvak. Maar die A4 schrijfmap, die moet thuis blijven. In het bovenbak gaat dan nog wel mee: extra geheugenkaartjes, MD speler, extra batterijen voor de MD speler en een pak papieren als paspoort, portemonee en zo verder.
In het topvak zitten ook nog wat extra vakjes, daar gaat dus de portemonee in.
Door de heupband en de borstband, zit de tas heel comfortabel, ook als je twee uur lang op een paard door het duin raast. (De leiding van de laatste tocht heeft al gereserveerd om mijn tas te lenen volgende keer.)
De twee zijbovenvakken kan je gebruiken voor bijvoorbeeld een flesje drinken, maar dan moeten die flessen niet te groot zijn. (standaard 1/2 liter cola gaat niet. AA drink wel.)
De tas is (voor zover mijn ervaring strekt) regenwater dicht, hoewel ik de tas niet in een plas neer zou zetten.

Kortom wat mij betreft een top-tas, ook al omdat hij niet zo tegen je rug aan plakt.
Ik heb ook over de adventure van Tamrac gedacht, maar die was een stukje duurder. Ondertussen ben ik een keer bij Kamera-Express gaan kijken en de sluitingen van de Tamrac bevallen mij niet. Dan gaat het dus over de plastic sluitingen, waarmee je allerlei banden vast zet. Die zijn bij de lowepro een stuk steviger en makkelijker te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Beste is een foto erbij plaatsen, had je waarschijnlijk ook niet zoveel woorden nodig ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je inderdaad nog een foto kan plaatsen van een volle tas, ga ik daarna betalen bij broer Konijn om hem te bestellen ;)

Verder klinkt je verhaal heel positief, en dat is zeker heel mooi. Curaby schreef al:
Ik kan makkelijk een jas, trui en 1L water en wat te knabbelen meenemen.
En dan lijkt hij wel heel erg groot. Volgens jou is hij dus iets kleiner, maar er past zeker genoeg in! Alvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal morgen zijn voordat ik die foto on-line heb, maar ik zal eens kijken of ik er vanavond tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik nog geen dslr, maar deze schaf ik aan in de komende weken.
Maar daarbij heb ik ook een tas nodig. Voorlopig heb ik bijna alleen nog naar lowepro tassen gekeken, want ik vind de site van lowepro erg overzichtelijk met veel informatie per tas. Maar ik zou graag wat meer opties hebben, iemand die misschien aanbevelingen heeft?

Ik wil een Rugzak/Backpack.(dus al het overige valt al af)
Het moet een All Weather rugzak zijn, want ik ben van plan hem mee te nemen op de pistes tijdens de wintersport, wandelen in de bergen als dit zich aandient, wandelen in de bossen.
Ok sommigen zullen mij dus voor gek verklaren dat ik een dslr mee zou nemen de piste op. Dus het moet wel een goede stevige tas zijn. Overigens zal ik natuurlijk op de dagen dat ik de camera meeneem geen rare dingen gaan doen op de piste ;)
Verder zou ik hem gewoon ook voor normaal gebruik(dus niet in de bergen of iets dergelijks) kunnen gebruiken.

Wat moet er in kunnen:

- Mijn aankomende dslr: D70s + kitlens , en toekomstige lensen + andere accesoires
- misschien de optie voor een laptop
- Kleren(trui, tshirt) + extra paar handschoenen.
- flesje drinken / eten

Wat moet het hebben:
- Heupband
- Bandje tussen de twee schouderbanden.(neem aan dat de meeste mensen begrijpen wat ik bedoel)
- compartiment camera, lensen en accesoires
- Compartiment overige spullen(zie boven bij wat moet erin kunnen)

Ik heb 2 rugzakken gevonden die redelijk aan mijn eisen voldoen maar ze zijn ook erg prijzig. tussen de 200 en 300 euro. Dus ik begrijp dat ik al snel zo'n bedrag kwijt ben voor zo'n rugzak

1. CompuRover AW(link)
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/CompuRover_AW_left_equip_L.jpg

en de
2. Lowepro Dryzone Rover(link)
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/DZrover_yl_H2oPack_left_L.jpg

De tweede(Dryzone rover) heeft alleen niet een AW(all weather) cover net als de compurover en in hoeverre de Dryzone waterproof is weet ik niet.(wordt ook niet vermeldt)
Wel leuke feature van de Dryzone Rover is dat er een hydration system bij zit :D

Heeft iemand van jullie misschien nog andere opties voorbij zien komen?
Alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:45:
Heeft iemand van jullie misschien nog andere opties voorbij zien komen?
Alvast hartelijk dank
Ik weet niet hoe groot je bent maar de meest Lowpro Backpacks die ik heb getest vind ik nogal kort, dus heupband niet op heup. Persoonlijk vind ik dat 'crapy' boarden, maar misschien heb jij er minder problemen mee. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik die twee die jij noemt NIET heb getest, dus ik heb geen idee hoe lang/kort die zijn.

Maar op je vraag of er nog ander spul te krijgen is... Ik zag een paar dagen eerder in dit forum een Tenba DB 17C langskomen. Wel groot, ook ruimte voor laptop. Misschien interessant om deze ook nog even te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:02:
[...]

Ik weet niet hoe groot je bent maar de meest Lowpro Backpacks die ik heb getest vind ik nogal kort, dus heupband niet op heup. Persoonlijk vind ik dat 'crapy' boarden, maar misschien heb jij er minder problemen mee. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik die twee die jij noemt NIET heb getest, dus ik heb geen idee hoe lang/kort die zijn.
Ik ben 1.76 m. En dat vind ik inderdaad wel iets om over na te denken. Want "crappy" boarden willen we natuurlijk niet :P
Ik was ook zeker van plan om echt naar een winkel te gaan om een rugzak uit te zoeken en te passen, maar wat voorkennis is natuurlijk wel een pre.
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:02:
....Maar op je vraag of er nog ander spul te krijgen is... Ik zag een paar dagen eerder in dit forum een Tenba DB 17C langskomen. Wel groot, ook ruimte voor laptop. Misschien interessant om deze ook nog even te bekijken.
Super :D ga gelijk even zoeken ;)
Bedankt voor je snelle reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:11:
Ik ben 1.76 m. En dat vind ik inderdaad wel iets om over na te denken. Want "crappy" boarden willen we natuurlijk niet :P
Nope crappy boarden is waardeloos ;) Piste af gaat eigenlijk altijd wel et wordt buiten de pist pas vervelend (of bij een beetje springen). Dan moet die band liever niet om je buik.
Ik ben zelf ook nog een beetje aan het zoeken naar een rugtas die goed te gebruiken is met boarden en ik was ook nog een Burton Zoom tegen gekomen. Grote nadeel is wel dat deze niet in NL te krijgen is (en rest van europa ook niet zover ik heb kunnen vinden). VS is de kans al een stuk groter om hem te vinden, maar ze mogen hem niet exporteren (Burton regelement) dus je zal hem dan zelf moeten halen ;) of iemand anders zo ver moeten krijgen hem voor je mee te nemen. Mocht je die Burton Zoom nog wel ergens in een web winkel vinden (en bestelbaar) dan hoor ik het graag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:25:
Ik ben zelf ook nog een beetje aan het zoeken naar een rugtas die goed te gebruiken is met boarden en ik was ook nog een Burton Zoom tegen gekomen. Grote nadeel is wel dat deze niet in NL te krijgen is (en rest van europa ook niet zover ik heb kunnen vinden). VS is de kans al een stuk groter om hem te vinden, maar ze mogen hem niet exporteren (Burton regelement) dus je zal hem dan zelf moeten halen ;) of iemand anders zo ver moeten krijgen hem voor je mee te nemen. Mocht je die Burton Zoom nog wel ergens in een web winkel vinden (en bestelbaar) dan hoor ik het graag 8)
Nou ik keek ff op google naar die Burton Zoom, want mijn interesse naar deze rugzak is door dit forum erg gewekt.
En ik vond op de US(ultimate snowboarding) dit topic:
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=9126

En dat lijkt mij ook zeker een fijne keuze :P nu nog een locatie vinden waar je deze kan aanschaffen.
Want in de VS ga ik hem niet halen ;)

Hier een verkoopadres in Oostenrijk :P

Je bedoelde deze tenba bag "Link naar plaatje"
Heb het idee dat daar weinig andere spullen bij kunnen.
Die twee Lowepro rugzakken die ik boven geplaatst heb. Daarin voert het opbergen van je body(s) + lensen niet de boventoon. Ik zoek namelijk ook niet een tas dat alleen voor een dslr + lensen is.
Ondanks dat vind ik het wel een mooie rugzak.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 18:08 . Reden: Nog een link erbij.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Burton heeft de Zoom Pack weer in het 2007 assortiment :) Onder de naam AK29L Zoom Pack: http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=475

Verkooppraatje:

The pack of choice for our team of photographers.
* 29L Capacity [19.5in x 12in x 5.5in] [49.5cm x 30.5cm x 14cm]
* Cush Ergonomic Shoulder Harness
* Vertical Board Carry with Hideaway Straps
* Load-Balance Waist Harness with Film Holster and Storage Case
* Padded Customizable Internal Compartment
* Stealth Pole and Light Stem Storage
* Removable Heater Pockets for Extended Battery Life
* Internal Organizer Pockets and Elastic Film Loops
* Removable Storage Pocket for Film, Cords or Batteries
* Durable, Water-Resistant Zippers
* External Shovel Pocket
* Sound Pocket with Headphone Cable Port
* Beverage Stash™

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7U31302.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7U31301.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.com/Images/photos/ai_ak_29l_zoom_pack.jpg

En te bestellen bij Blue Tomato.at (€119): http://www.blue-tomato.at...=HWjdSzPXYzyREBWgen8Aie-1

Edit:
Review met fotos bij CamBags.com: http://cambags.com/canon/...k29l_zoom_pack_frames.htm

[ Voor 4% gewijzigd door BaasG op 01-11-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo netjes opgesomd :D Thx..
Ja die link had ik net ook nog in mijn post verwerkt. van blue tomato
Is dat dan ook het enige verkooppnt hier in de buurt?(nou ja in de buurt :S)

Maar dit is dus de nieuwere versie neem ik aan.

Nou ik ben eigenlijk wel overtuigd. De twee lowepro tassen die ik zelf gevonden had, zijn eigenlijk te duur. En dit is ook nog eens van een snowboardmerk dus dat zit wel goed.
En dat er geen laptop in past maakt voor mij niet zo heel veel uit dat was grotendeels als extra optie bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oostenrijk, die had ik nog niet gevonden. Even passen is wat minder makkelijk, maar in ieder geval beter te bereiken dan de USA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Google is je vriend ;)

Nog meer Burton Zooms in de "buurt" :

Tsjechie:
http://www.swis-shop.cz/e...nfo.php?products_id=12131 3490 czech koruna = €125

UK:
http://www.freeride-snowb...uct_07BURTONAK29LZOOM.htm £90.00
http://www.boardshop.co.u...EDFB6103C251C4DAFD4E6F9EA £89.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx. Beetje vreemd trouwens dat Burton zelf op zijn website vermeld (althans dat geeft zoekfunctie aan) dat deze dingen niet in Europa leverbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nadat ik deze link heb bekeken met de foto's erbij. Vind ik de Burton Zoom er qua stof/materiaal niet echt super uit zien. Komt een beetje goedkoop over. Wat vinden jullie?
En in hoeverre deze waterdicht is weet ik ook niet. Ik zou graag die/deze All weather hoes/kap van de lowepro compurover erbij willen hebben :+

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompuRover_AW_rt_cover_N.jpg

Ook vind ik dit eigenlijk wel een geschikte keuze. De Dakine Sequence
Links:
http://www.cambags.com/ca...akine_sequence_frames.htm
Homepage van Dakine: helaas gebruiken ze flash en dus geen directe link:
http://www.dakine.com -> Backs -> Snow -> Sequence

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/backpacks/images/dakine_sequence/dakine_sequence_backpack_canon_30d_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/backpacks/images/dakine_sequence/dakine_sequence_backpack_canon_30d_6.jpg

Lastige keuze dus :P

1. Dakine Sequence Link € 149.95 via deze site
2. Burton Zoom link € 119.00 en dan te bestellen in oostenrijk(zie bovenstaande posts)
3. Lowepro Dryzone Rover link € 229.00
4. Lowepro CompuRover link € 209.00 bij Kamera Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakine ziet er goed uit en is iig nog een stuk goedkoper dan de lowepro tassen. Burton materiaal heb ik geen idee... Foto's laten een beetje rommelige indruk achter maar over het algemeen is Burton materiaal best aardig. Voor het mooie moet je ze ff in je handen gehad hebben, maar dat is een beetje lastig met die webwinkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Laatst online: 11-02-2024
Jongens even een misschien wat voor de hand liggend vraagje er tussendoor:

- Hoe goede bescherming bieden die fototassen nu eigenlijk?

Ik zoek een tas om mijn camera een paar keer mee de berg op te nemen met wintersport. Aangezien de kans dat ik een keer val bij de afdaling best aanwezig is, is een goede bescherming prioriteit 1. Hier is mijn verlanglijstje:
1. Extra bescherming voor mijn camera. Liefst gewoon "fall-proof". (uitgezonderd ravijnen en neerstortende gondels) ;)
2. Plaats voor een D50 met 18-200mm, een flitser, en (eventueel) 1 of 2 extra objectieven.
3. Bij voorkeur een rugzak. Dit lijkt mij het handigst op een snowboard. Het zou mooi zijn als ik de tas zonder veel moeite voor mijn buik kan schuiven als ik mn camera wil pakken.

Het probleem is dat ik best wel een aantal goede fototassen heb gevonden, maar van geen ben ik zeker dat ze voldoen aan eis 1, oftwel ik ben bang dat mijn camera het niet overleefd als ik een forse koprol maak met die tas op mn rug. Aan de andere kan moet ik natuurlijk ook mijn rug niet breken op de tas.....

Zijn er hier wintersporters die hun SLR wel eens meenemen de berg op?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus alle tips zijn welkom. Misschien is een rugtas juist niet praktisch, maar een tas op mn borst beter, of juist niet?. Misschien bieden gewone fototassen al voldoende bescherming, of zijn er ook speciale extra beschermende tassen? Ik zie nu dus dat Burton ook fototassen maakt, dan zou je wel verwachten dat je daarmee safe je camera mee de berg op kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:13
Grub schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:54:
Jongens even een misschien wat voor de hand liggend vraagje er tussendoor:

- Hoe goede bescherming bieden die fototassen nu eigenlijk?
Een merk als crumpler durf ik de volle tas tegen iemand aan te slingeren.
Ik zoek een tas om mijn camera een paar keer mee de berg op te nemen met wintersport. Aangezien de kans dat ik een keer val bij de afdaling best aanwezig is, is een goede bescherming prioriteit 1. Hier is mijn verlanglijstje:
1. Extra bescherming voor mijn camera. Liefst gewoon "fall-proof". (uitgezonderd ravijnen en neerstortende gondels) ;)
2. Plaats voor een D50 met 18-200mm, een flitser, en (eventueel) 1 of 2 extra objectieven.
3. Bij voorkeur een rugzak. Dit lijkt mij het handigst op een snowboard. Het zou mooi zijn als ik de tas zonder veel moeite voor mijn buik kan schuiven als ik mn camera wil pakken.
1) kijk naar de betere merken, crumpler mag ik graag :P
2) dat past in ongeveer elke dedicated foto rugzak.
3) voor je buik schuiven gaat met ongeveer geen enkele rugtas. Hiervoor zijn sling en schoudertassen, waar je niet mee wil boarden.

Dan nog even praktisch, als skier flikker ik 9 van de 10 keer zijwaards, waardoor een tas op me rug minder klappen maakt/schade maakt aan Mij.. Als boarder val je of op je knieen/handen, of op je achterste/rug (er is niet voor niets van die rugbescherming te koop). Daar zou ik dan niet een groot hard blok willen hebben, daar dat wel erg veel pijn zou kunnen maken.
Ik weet niet welke 18-200 je hebt, maar als het de 18-200 VR is, dan zou ik die NIET riskeren op je rug, die lens is erg fragiel gebouwd van binnen (2 helfden van de lens worden met 3 tabs van elk 7x1mm plastic bij een gehouden)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit DSLR cams mee de berg opgenomen maar wel ander breekbaar spul. Ik denk dat meest dingen wel redelijk beschermd zijn op je rug (ik val tenminste zelden direct op mijn rug). Als je echt hard onderuit gaat en gaat rollen dan zou 'persoon' en/of 'cam' wel eens schade op kunnen lopen, maar ik denk dat je daar niets aan gaat doen (behalve niets meenemen).

Ik neem mijn DSLR gewoon me de berg op komende wintersport in een camara rugzak. Misschien apparatuur thuis laten als je echt gaat stunten. Ik kan me voor stellen dat als je voor long jumps gaat of het betere werk in de halfpipe dat je zowieso geen rugtas met zooi op je rug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
Bedankt voor de reacties
Ronald schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:06:Als boarder val je of op je knieen/handen, of op je achterste/rug (er is niet voor niets van die rugbescherming te koop). Daar zou ik dan niet een groot hard blok willen hebben, daar dat wel erg veel pijn zou kunnen maken.
Ja of misschien juist een blok dat zo groot is dat het niet op kwetsbare plaatsen in je rug drukt. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat als je hard achterover valt, je beter een enorme tas op je rug kunt hebben dan een ielig tasje dat direct je ruggegraat breekt...
Ik weet niet welke 18-200 je hebt, maar als het de 18-200 VR is, dan zou ik die NIET riskeren op je rug, die lens is erg fragiel gebouwd van binnen (2 helfden van de lens worden met 3 tabs van elk 7x1mm plastic bij een gehouden)
Ehhh ja die is het juist wel. Je hebt wel gelijk wat betreft kwetsbaarheid, ik heb hier al het een en ander over gelezen.
Aan de andere kant is deze lens juist zo lekker omdat ik er alles mee kan zonder dat ik lenzen hoef te gaan wisselen en dat vermijd ik liever op wintersport. (handschoenen/sneeuw/vocht/kou... afijn laten we geen discussie starten over of lenzen wisselen erbij hoort bij slr of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies. Als je van plan bent om de halfpipe in te gaan en bigair dan is geen enkele tas met inhoud veilig denk ik ;) (of je moet zoveel zelfvertrouwen hebben en alles netjes kunnen landen :+ )

Net als jou Grub, ben ik ook op zoek naar zo'n rugzak. En tot nu toe ben ik tot die 4 rugzakken gekomen die boven staan. En ook ik weet niet in hoeverre deze aan jouw(mijn) eis 1 voldoen.

Je kiest gewoon de dagen uit dat je je cam meeneemt en op die dagen doe je wat rustiger dan normaal. En natuurlijk gebeurd het vaak genoeg dat je toch even uitglijdt. Maar dat zou dan niet zo desastreus zijn dan als je valt omdat je gekke dingen deed. Maar als je een betere tas vindt :D dan lees ik dat graag hierin terug ;)
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:31:
Dakine ziet er goed uit en is iig nog een stuk goedkoper dan de lowepro tassen. Burton materiaal heb ik geen idee... Foto's laten een beetje rommelige indruk achter maar over het algemeen is Burton materiaal best aardig. Voor het mooie moet je ze ff in je handen gehad hebben, maar dat is een beetje lastig met die webwinkels :)
Ja ik vind die Dakine er ook erg goed uit zien. En inderdaad goedkoper wat wel degelijk een doorslag kan geven. En hij heeft meer Liter inhoud als het goed is. Bij de lowepro kwam ik op 18 liter en de Dakine en de Burton op 29 liter.
Net als jou pas ik ze liever eerst even in een winkel. En met mijn eigen ogen en handen onderzoeken of ik het wel wat vindt. En ik denk dat je die Dakine sequence dan eerder in NL tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Wil je echt zeker zijn dat er niets gebeurd met je camera in de sneeuw, kijk dan eens naar een B+W Outdoor Case + rugzak-tuig:

Afbeeldingslocatie: http://www.b-w-international.com/images/titel_outdoor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.b-w-international.com/cases/big/bps.jpg
(via http://www.b-w-international.com/)

Verkooppraatje:
# Water-, lucht- en stofdicht
# Praktisch onverwoestbaar
# Chemi resistent, corosivrij
# Ontworpen voor tempraturen uiteenlopend van -40°C tot +80°
# Duurzame O-ring verzegeling Luchtdruk compensatie ventiel
# Interieur volledig naar eigen wens in te richten
# Gemaakt van Ultra High Impact ABS plastic
# Onbeperkte levenslange garantie

OK, het is waarschijnlijk een stuk onhandiger dan een rugzak, en je kan verder niet veel meer meenemen, maar je camera is wel veilig opgeborgen :*)

Te koop bij Kamera Express:
http://www.kamera-express...showproduct&product=13377
http://www.kamera-express...showproduct&product=13404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:06:
Als boarder val je of op je knieen/handen, of op je achterste/rug (er is niet voor niets van die rugbescherming te koop). Daar zou ik dan niet een groot hard blok willen hebben, daar dat wel erg veel pijn zou kunnen maken.
Als je echt voor protectie zou willen gaan dan sluit de cambag (protectie voor camera) een gewone rugprotector (protectie voor het persoontje) niet uit. Gemiddele rugprotector is stevig genoeg om een klap op te vangen van een cameratas. Zo'n rugprotector verdeelt de druk over een groter oppervlak zodat de klap op je rug minder wordt. Verder voorkomt hij (tot op zekere hoogte) dat je doorboort wordt met scherpe objecten ;)

Persoonlijk denk ik dat hij een hele harde val waar je wel een cambag hebt en geen rug protector je er zelf waardschijnlijk niet beter van wordt (lees kneuzing of breuken aan over kan houden). En het is nog maar de vraag of je apparatuur het overleefd heeft. Aan de andere kant denk ik ook dat de gemiddelde persoon niet 'extreme' gaat zonder protectie maar wel met een rugzak om 8)...

Conclusie lijkt me, cambag (maakt niet zo veel uit welke van de vier bovengenoemde) geeft je appratuur bescherming maar tot op zekere hoogte. Dus standaard glij partijtjes en stootjes zal geen probleem zijn, maar een crash op je rug van een metertje of 4 hoogte.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:07:
[...]

Persoonlijk denk ik dat hij een hele harde val waar je wel een cambag hebt en geen rug protector je er zelf waardschijnlijk niet beter van wordt (lees kneuzing of breuken aan over kan houden). En het is nog maar de vraag of je apparatuur het overleefd heeft. Aan de andere kant denk ik ook dat de gemiddelde persoon niet 'extreme' gaat zonder protectie maar wel met een rugzak om 8)...
Je hoeft niet extreme te gaan om knetterhard te kunnen vallen. Ik ben al eens ON PISTE met Geringe snelheid door een laagje poeder gegaan waarbij ik teruggaand op het hardpack vol over me voorpunten dook.

Skien en boarden zijn risico sporten, hoe je het ook beoefend. (en ik ga 3 maanden naar Zwitserland om het te doen, dus je hoeft niet te zeuren of ik die risicos aanvaardbaar vind)

Ik wilde aangeven dan je apparatuur niet tegen alles beschermd is, en dat ik het risico van vallen (voor je apparatuur EN vooral ook jezelf) met apparatuur op je rug toch wel een probleem acht, zeker voor een boarder die sneller op zijn of haar rug valt dan een skier (door overwegend zijwaardse houding op een board)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42
Zelf heb ik een Lowepro Orion Trekker II. En ik ben er tevreden over ;).
Waarom ik deze heb gekocht: Veel meer moet er voor mij niet inpassen, en ik sjouw niet graag een tweede rugzak voor de andere zaken mee. Het bovenste compartiment was voor mij vrij belangrijk. Er past net een A4 blokje in (schuin wel) itt wat iemand anders in dit topic zei. Samen met nog een flesje drank, lunchpakket enzo..
Ik heb er net de analoge body bijgestoken.. dan wordt het wat krapjes.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa605096/fototas.jpg
Nikon D50 en Nikkor 18-55 en 55-200 dus. Voor de X300 een 50mm en 135mm. De 50mm zou nog op de 135 kunnen.. Mogelijk een tweede prime op de 55-200. Dan zijn er nog 2 vakjes over, maar zal het toch zorgvuldig wegsteken zijn.

Geheugenkaartjes/doppen/filters kunnen bij in het bovenste compartiment :). Ik fiets er vooral mee rond en dan voel je de tas zelfs amper op de rug.. volgestouwd toch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze post ga ik gedeeltelijk offtopic mijn excuses daarvoor. Maar het geeft in zekere zin toepasselijke informatie op de laatst voorbijgekomen posts.
Ronald schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:27:
Je hoeft niet extreme te gaan om knetterhard te kunnen vallen. Ik ben al eens ON PISTE met Geringe snelheid door een laagje poeder gegaan waarbij ik teruggaand op het hardpack vol over me voorpunten dook.
[gedeeltelijk offtopic]
Dat gebeurd inderdaad gauw genoeg. Bij mij 2 jaar geleden.(Gelukkig zonder rugzak en apparatuur en MET helm en MET rugbescherming) Aan het eind van de dag, rustig over de piste en heel nonchalant een klein rondje gedraaid. Door de vermoeidheid te nonchalante houding, hapte mijn backside in de sneeuw. Dat had een salto/koprol tot gevolg met een gekneusde pols als eindresultaat. Want wat miste ik aan bescherming, precies een polsbescherming(had ik overigens wel aan mijn andere pols)
[/gedeeltelijk offtopic]
Skien en boarden zijn risico sporten, hoe je het ook beoefend. (en ik ga 3 maanden naar Zwitserland om het te doen, dus je hoeft niet te zeuren of ik die risicos aanvaardbaar vind)

Ik wilde aangeven dan je apparatuur niet tegen alles beschermd is, en dat ik het risico van vallen (voor je apparatuur EN vooral ook jezelf) met apparatuur op je rug toch wel een probleem acht, zeker voor een boarder die sneller op zijn of haar rug valt dan een skier (door overwegend zijwaardse houding op een board)
Helemaal gelijk in, het zijn risico sporten. Maar ik ben het niet helemaal eens met je dat er dan een groot risico voor jezelf hoeft te zijn. Ligt er natuurlijk aan wat er gebeurd(situatieafhankelijk)
Ik draag mijn rugbescherming en ik zal er weinig van merken als er opeens een camera mijn rug indrukt door een val. De camera/lensen zullen het niet leuk vinden.

Je kan dus zo als in de post van BaasG de B+W Outdoor Case + rugzak-tuig
gaan gebruiken, ik denk dat je camera daar dus echt wel veilig in is :P
Maar het is niet mijn keuze als ik ermee wil gaan snowboarden. De rugzak moet een goede bescherming bieden. En verder is het aan jezelf hoe voorzichtig je bent.

- Maak van de "foto"dagen niet te lange dagen. Rust voldoende uit tussendoor.
want met vermoeidheid gebeuren de meeste ongelukken zonder dat je veel rare dingen hoeft te doen.
- Weet wat je kunnen zijn. Als je weet dat je niet goed uit de voeten kan op bijvoorbeeld buckelpistes of offpiste neem dan zeker niet je Rugzak met Cameraapperatuur mee :)

Edit: Vorig jaar had ik wel een Compacte camera mee in een rugzak. Ik deed zelfs aan een freestyle cursus mee 8)7 Ok dat stelde helaas weinig voor(weinig geleerd toen :( )
Een compacte camera gaat in ieder geval makkelijk. En ik meen mij te herinneren dat ik ook niet gevallen ben op mijn rugzak.
Waar ik wel angstig voor ben is in sommige stoeltjesliften zitten. Bij de meeste(of allemaal) moet je je rugzak afdoen en voor je houden. Sommige mensen laten hun rugzak op hun rug zitten en zitten daar dus tegen aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 17:47 . Reden: toevoeging: eigen ervaring.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
Ok nou ik was al niet van plan om helemaal los te gaan met mijn waardevolle apparatuur op mn rug. Dus ik doe wat waarschijnlijk iedereen doet: een paar dagen foto's maken en me wat inhouden, en een paar dagen helemaal los zonder hinderlijke apparatuur bij me.

Afgelopen wintersport heb ik de laatste paar dagen heeeeel erg voorzichtig geboard omdat ik een pols zwaar gekneusd had. Als je voorzichtig blijft doen, en stopt voordat je vermoeid raakt is de kans op een zware crash erg klein. Op het moment dat ik merkte dat de ik de controle verloor, gaf ik alle aandacht aan een gecontroleerde schuiver op mn rug, met 1 arm opgestoken in de lucht.... :)
Vandaar dat ik dacht dat een fototas op je borst misschien handiger zou zijn, omdat je dan als je je lichaam naar voren buigt en je armen om de tas heen slaat de tas iig beschermt. Maar voor jezelf is het weer gevaarlijker zeker als je hoofd te dicht bij die tas komt. Anywayz, er zijn toch geen tassen voor voorop dus wordt het een rugzak.

Een slingshot wil ik nog niet uitsluiten, als die tas een beetje op de rug blijft zitten, geef ik hier de voorkeur aan omdat je dan toch sneller klaar staat met je camera op de piste. Ik heb nog geen negatieve ervaringen gevonden met slingshot op wintersport, alleen een enkele positieve.

Dus het zou een Tamrac Velocity 7 kunnen worden. Edit: in stoeltjesliften ook erg handig. Je schuift em zo voorop.
Anders een LowePro Mini Trekker AW of een Dakine Sequence. Ik wil alleen niet zo'n enorme tas maar een wat kleiner formaat.
Jammer dat de Burton Zoom niet te krijgen is, anders had ik die genomen.

En jah, verder zal ik er maar voor zorgen dat ik een extra verzekering afsluit voor mn apparatuur. Reisverzekering dekt vaak maar tot zo'n 500 a 600 euro.

Het is wel een lastige keuze met zo'n gigantisch groot aanbod... maar goed je zal met elke tas wel goed zitten want ik lees maar weinig over mensen die spijt hebben van de aankoop van hun cambag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grub schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:16:
Dus het zou een Tamrac Velocity 7 kunnen worden. Edit: in stoeltjesliften ook erg handig. Je schuift em zo voorop.
Anders een LowePro Mini Trekker AW of een Dakine Sequence. Ik wil alleen niet zo'n enorme tas maar een wat kleiner formaat.
Jammer dat de Burton Zoom niet te krijgen is, anders had ik die genomen.
De burton zoom kan je wel bestellen via een paar links die ergens in dit topic al gepost waren.
In oostenrijk bijvoorbeeld bij Blue Tomato(link)
Kosten zijn dan 119 euro voor de tas en ik geloof 10 euro verzendkosten als ik het goed heb begrepen. Hoe dat precies in zijn werk gaat kon ik niet vinden op de site. Maar via deze link ga je naar de info helaas geen direct link naar info voor nederland.

Delivery options
We offer following delivery options for the Netherlands:

1. Standard
The delivery costs depend on the value of the order. Orders worth more than 300€ will be shipped for free. The delivery time for all stocked items is 3-5 working days.

Order value Delivery costs
0 - 100€ 15€
100 - 300 € 10€
over 300€ 0€

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk nix is zeker in het leven... er kan altijd was mis gaan maar als jij n-jaar 3 maanden per jaar in de sneeuw zit dan kan je er wel vanuit gaan dat in 'normale' situatie je niet dagelijks knetterhard onderuit gaat? Of jij hebt een ander idee van rustig aan doen dan ik >:) .
Deze conclusie kan ik even niet volgen. Ja risico sport, en wie heeft het over aanvaardbare risico's voor jouw. Dat mag je helemaal zelf bepalen. Als jij iedere dag met die hutkoffer op je rug (die eerder in dit forum staat) met kompleet Dainese body armor de groene piste wil afsuizen dan is dat jouw keus. Als je echter geen rugzak mee wil nemen omdat je het risico te groot vind heb ik daar ook geen probleem mee. Wat betreft zeuren... beetje jammer. Ik dacht dat ik informatie verstrekte ipv tegen de persoon in kwestie te zeuren, maar verschillende meningen / opvattingen bestaan nu eenmaal.
Ja je apparatuur is niet tegen alles beschermd, helemaal mee eens. Dat is dus ook wat ik zeg in mijn laatste alinea, op dat punten zijn we het eens. Een beetje bescherming werkt maar tot op zekere hoogte.

Maar goed weer ff on topic... Grub heeft het over een slingshot tas maar ik zou dat toch niet aanraden. Tassen blijven prima zitten als je rustig aan het glijden bent, maar in situatie waar je hard moet draaien (noodgevallen, dingen die je niet verwacht ed) zou hij wel eens in de weg kunnen gaan zitten. Tenminste dat is mijn ervaring met die dingen...

Just my two euri cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Morgen krijg ik mijn D50 binnen met de standaard kitlens. Binnenkort kijk ik nog wel eens verder naar een telelens.

Ik zit nog wel even rond te snuffelen naar een tas. Voorlopig moet daar dus de D50+18-55mm inkunnen met een reserve accu. Daarnaast in de nabije toekomst een 70-300 lens (sigma of nikon) en misschien nog een 50mm f/1.8.

Ik vind de Lowepro Topload tassen er wel mooi en praktisch uitzien, maar vraag me af of zo'n complete set daarin zou gaan passen. Daarnaast is de Lowepro Micro Trekker 100 wel wat, maar die is volgens mij weer een stukje duurder. De Nova 2 AW zou misschien ook wat zijn, maar ik las hier al dat met een beetje telelens (bijv. de 70-300) dit nogal krap wordt.

Zijn er tassen die aan te bevelen zijn? Voorwaarden zijn eigenlijk een niet te overdreven grote tas en qua kosten moet ie toch ook niet echt boven de 50 euro uitkomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een toploader of een paraattas kan je normaal gesproken alleen je body met één gekoppelde lens meenemen. Oke, in de zeer grote paraattassen, waar je je D50 met 70-300 in kan proppen, kun je ook je D50 met 18-55 er aan stoppen en dan onderin je 50 mm leggen, maar dan kan je de 70-300 niet meenemen.

Ik zou gaan kijken naar een tas als de lowepro Nova I. Nog handiger is wellicht om naar een goed gesorteerde winkel te gaan en gewoon eens te kijken wat gaat passen.
n.b. In dat geval is het handig om even uit te zoeken hoe lang een 70-300 is die je wilt kopen...

nu ja, die 70-300 APO van sigma is ongeveer 13 cm lang en de 18-55 van nikon is ongeveer 8 cm lang, dus het verschil is ongeveer 5 cm... Als je dan je body er in past kan je zo inschatten of dat een beetje gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de wintersporters:

Ik heb het vorig jaar al eens gepost, een oplossing voor je camera op de piste:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/D70_wintersportproof_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/D70_wintersportproof_3.JPG

Curver bakkies, kost een paar euro bij blokker en het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:27:
Voor de wintersporters:

Ik heb het vorig jaar al eens gepost, een oplossing voor je camera op de piste:

[afbeelding]

[afbeelding]

Curver bakkies, kost een paar euro bij blokker en het werkt. :)
Wat een serieus geweldige tip! _O_

Ik heb me de hersens al een paar keer gebroken over hoe ik het nou eens waterdicht en schokvast op ging bergen, maar hier simpelweg niet opgekomen :P nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt inderdaad maar je moet niet even snel een foto willen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:58:
Het werkt inderdaad maar je moet niet even snel een foto willen maken ;)
nee dan moet je inderdaad je d-slr om je nek laten bungelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me zo voorstellen dat als je een beetje zoekt, het ook wel moet lukken om een curver bak te vinden waar je slr met attached lens in past (als je tenminste een normale lens er aan plakt en geen 80-200 f2.8)
Maar tja, dan wordt natuurlijk de schokdemping weer wat moelijker. (en/of je tas groter.)

Overigens ook een goed idee voor als je een keer wilt gaan zeilen of andere watersport wilt gaan doen. Mijn tassen zijn wel regenwaterdicht (gok ik zo) maar voor gevallen waar je een serieuze bak water over je heen kan krijgen, zou ik zo iets toch prettiger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:24:
Ik kan me zo voorstellen dat als je een beetje zoekt, het ook wel moet lukken om een curver bak te vinden waar je slr met attached lens in past (als je tenminste een normale lens er aan plakt en geen 80-200 f2.8)
Maar tja, dan wordt natuurlijk de schokdemping weer wat moelijker. (en/of je tas groter.)

Overigens ook een goed idee voor als je een keer wilt gaan zeilen of andere watersport wilt gaan doen. Mijn tassen zijn wel regenwaterdicht (gok ik zo) maar voor gevallen waar je een serieuze bak water over je heen kan krijgen, zou ik zo iets toch prettiger vinden.
Als het alleen water is kun je natuurlijk ook gewoon een stevige plastic zak nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Heeft iemand ervaring met de semi hard-case EH18-L voor de 350D/400D? Hij lijkt mij namelijk wel handig om zo eens even je dSLR in een tas te pleuren en mee te nemen. Ik vraag me alleen af hoe groot ie precies is (met wat voor lenzen erop kan ie erin?) en of er een nekketting aan kan?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb mijn D50 kit binnen ;) En wil deze eigenlijk zo snel mogelijk goed beschermd hebben met een tas. Ga binnenkort de Nikon 30-700G aanschaffen en wil eigenlijk dat ik die op de D50 gemonteerd kan laten zitten als ik hem in de tas doe. Heeft er iemand voor mij een afmeting van de totale diepte van een D50 met deze lens?

Ik overweeg nl. de Lowepro Nova 2 AW, maar weet niet of dit dan zou gaan passen (omdat ik de lens ook nog niet heb). Daarnaast zou er de kitlens (18-55) en in de toekomst de 50mm 1.8 bij in moeten kunnen en natuurlijk een reserve accu (en evt. een lader). Meer lenzen zullen er in de nabije toekomst niet bijkomen. Ook zal er voorlopig nog geen losse flitser bijkomen, dus daar hou ik ook nog even geen rekening mee.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.