Even zoeken levert voor de lens een lengte van 116,5 mm op. Dat is dan wel inclusief de mount, waarvan natuurlijk een stukje in je camera verdwijnt, maar je wilt wellicht een filter op je lens laten zitten en natuurlijk je lenscap, dus dan kom ik (natte vinger gok) op zeg maar 125 mm of 12,5 centimeter voor je lens. Tel daarbij op de diepte van je camera op de plek van je mount en voila, je weet hoeveel ruimte je nodig hebt.
Verwijderd
ff kijken op http://www.cambags.com/ zoals ook in de TS staat.hars73 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:00:
Ik heb mijn D50 kit binnenEn wil deze eigenlijk zo snel mogelijk goed beschermd hebben met een tas. Ga binnenkort de Nikon 30-700G aanschaffen en wil eigenlijk dat ik die op de D50 gemonteerd kan laten zitten als ik hem in de tas doe. Heeft er iemand voor mij een afmeting van de totale diepte van een D50 met deze lens?
Ik overweeg nl. de Lowepro Nova 2 AW, maar weet niet of dit dan zou gaan passen (omdat ik de lens ook nog niet heb). Daarnaast zou er de kitlens (18-55) en in de toekomst de 50mm 1.8 bij in moeten kunnen en natuurlijk een reserve accu (en evt. een lader). Meer lenzen zullen er in de nabije toekomst niet bijkomen. Ook zal er voorlopig nog geen losse flitser bijkomen, dus daar hou ik ook nog even geen rekening mee.
Op die site is ook te zien dat het wel gaat passen.
Ik ben op zoek naar een kleine tas voor een 400d.
Ik heb nu 2 modellen gezien die me aanspreken:
Lowepro TLC 20
Crumpler Ben's Pizza M
Ik heb al gepast en de camera past goed in beide tassen.
De Crumpler ziet er veel beter uit (iets hogere prijs, zeker online) maar hoe zit het met de stevigheid? Op gevoel zou ik voor de duurdere crumpler gaan maar zeker ben ik niet. Graag advies!
Ik heb nu 2 modellen gezien die me aanspreken:
Lowepro TLC 20
Crumpler Ben's Pizza M
Ik heb al gepast en de camera past goed in beide tassen.
De Crumpler ziet er veel beter uit (iets hogere prijs, zeker online) maar hoe zit het met de stevigheid? Op gevoel zou ik voor de duurdere crumpler gaan maar zeker ben ik niet. Graag advies!
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Tis de Crumpler geworden
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik ben voor mijn Nikon D50 ook nog steeds op zoek naar een tas. Ik zou eerst voor een schoudertas gaan, maar gevoelsmatig lijkt een rugzak(je) me toch een betere keus. Zeker als de tas wat zwaarder wordt, glijdt een schoudertas nogal eens snel van je schouder en valt ie naar voren met bukken enzo.
Mijn oog viel daarbij op de Tamrac 5273:

Een niet al te grote rugzak (interne afmeting: 20 x 12 x 28 cm), voor een niet al te hoge prijs (zo rond de 50 euro), waar ik me volgens mij toch wel mee kan redden. Misschien dat ik in de winkel maar eens moet gaan passen, maar ik verwacht dat het volgende er wel in kan. Meer materiaal ga ik waarschijnlijk niet aanschaffen, dus dit moet eerst kunnen volstaan:
- Nikon D50 body: 133x102x76mm
- Nikon 18-55mm: 74mm lang
- Nikon 50mm f/1.8: 74mm lang (moet ik nog aanschaffen)
- Sigma 70-300mm APO: 122mm lang (moet ik nog aanschaffen)
- Panasonic NV-GS75 videocamera: 120x77x76mm (deze zal er af en toe ook in moeten)
Wat zeggen jullie, zal dit gaan passen? Er vanuit gaande dat de Nikon 18-55 of de Sigma 70-300 standaard op de body zit. En ervan uitgaande dat de komende jaren dit de set zal zijn en zal blijven.
Nog even een edit... Vandaag kwam ik (even verder kijkend) de Naneu Pro U60 tegen. Deze rugzak heeft een interne afmeting van 24.7 x 12.7 x 26.6 cm. Volgens mij biedt deze meer ruimte dan de Tamrac. Het voordeel is volgens mij dat de diepte van deze tas 12.7cm is, waardoor zowel de Sigma lens als de Panasonic cam er rechtopstaand inkunnen en dus relatief weinig ruimte gebruiken:

Zijn er mensen met ervaring met Naneu Pro? Ik zie nl. geen weinig tot geen reviews van dit merk, terwijl het mij toch een mooie compacte rugzak lijkt.
Mijn oog viel daarbij op de Tamrac 5273:

Een niet al te grote rugzak (interne afmeting: 20 x 12 x 28 cm), voor een niet al te hoge prijs (zo rond de 50 euro), waar ik me volgens mij toch wel mee kan redden. Misschien dat ik in de winkel maar eens moet gaan passen, maar ik verwacht dat het volgende er wel in kan. Meer materiaal ga ik waarschijnlijk niet aanschaffen, dus dit moet eerst kunnen volstaan:
- Nikon D50 body: 133x102x76mm
- Nikon 18-55mm: 74mm lang
- Nikon 50mm f/1.8: 74mm lang (moet ik nog aanschaffen)
- Sigma 70-300mm APO: 122mm lang (moet ik nog aanschaffen)
- Panasonic NV-GS75 videocamera: 120x77x76mm (deze zal er af en toe ook in moeten)
Wat zeggen jullie, zal dit gaan passen? Er vanuit gaande dat de Nikon 18-55 of de Sigma 70-300 standaard op de body zit. En ervan uitgaande dat de komende jaren dit de set zal zijn en zal blijven.
Nog even een edit... Vandaag kwam ik (even verder kijkend) de Naneu Pro U60 tegen. Deze rugzak heeft een interne afmeting van 24.7 x 12.7 x 26.6 cm. Volgens mij biedt deze meer ruimte dan de Tamrac. Het voordeel is volgens mij dat de diepte van deze tas 12.7cm is, waardoor zowel de Sigma lens als de Panasonic cam er rechtopstaand inkunnen en dus relatief weinig ruimte gebruiken:

Zijn er mensen met ervaring met Naneu Pro? Ik zie nl. geen weinig tot geen reviews van dit merk, terwijl het mij toch een mooie compacte rugzak lijkt.
[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 20-11-2006 11:08 ]
Hmm niemand die bekend is met ervaringen met Naneu Pro en dan speciaal de U60?
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 21-11-2006 00:07 ]
kijkende naar wat je er allemaal in wilt stoppen zou ik deze tas niet aanraden. Een tas waar alles nèt in past is niet fijn. Ik heb de micro200 van lowepro en hij zit nu goed vol, dat voelt aan de ene kant fijn, maar het is niet handig als je wat andere dingetjes mee wilt nemen. Kortom, je bent nog maar net begonnen met Dslr etc, koop nu niet dingen die allemaal net gaan/passen. Ook al ben je niet van plan meteen uit te breiden, er komen vanzelf wensen die veelal misschien niet eens duur zijn, en dan wil je wat ruimte over hebben.hars73 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:07:
Hmm niemand die bekend is met ervaringen met Naneu Pro en dan speciaal de U60?
De lowepro micro 200 die ik heb vind ik een echte aanrader, hij is echt comfortabel en niet erg groot, doch wel een hoop camera gear ruimte
^^ goed advies ^^
Mijn tassen zijn ook steeds te klein, ondertussen tas 5 van LowePro en die is na mijn laaste lens aanschaf van afgelopen zaterdag nu echt ook al weer aan de krappe kant. Na de aanschaf van een SLR krijg je de onbedwingbare behoefte om steeds meer lenzen te kopen.
Mijn tassen zijn ook steeds te klein, ondertussen tas 5 van LowePro en die is na mijn laaste lens aanschaf van afgelopen zaterdag nu echt ook al weer aan de krappe kant. Na de aanschaf van een SLR krijg je de onbedwingbare behoefte om steeds meer lenzen te kopen.
This footer is intentionally left blank
Heb toch nog maar even snel een vergelijk gemaakt tussen deze kleinere rugtassen.
Dan denk ik dat ik toch maar voor de (veel gebruikte) Lowepro Micro Trekker 200 ga. Deze is misschien net iets duurder als de rest, maar biedt zo te te zien de meeste ruimte (ook al is de Lowepro ook iets groter van zichzelf)
Dan denk ik dat ik toch maar voor de (veel gebruikte) Lowepro Micro Trekker 200 ga. Deze is misschien net iets duurder als de rest, maar biedt zo te te zien de meeste ruimte (ook al is de Lowepro ook iets groter van zichzelf)
Tas | Extern | Intern |
Naneu Pro U60 | 26 x 19 x 30.5 cm | 24.7 x 12.7 x 26.6 cm |
Tamrac 5273 Expedition 3 | 23 x 16 x 33 cm | 20 x 12 x 28 cm |
Lowepro Micro Trekker 200 | 28 x 21,5 x 35,5 cm | 26,5 x 12,5 x 32 cm |
Mijn sig past erin, dat is best een goede maatstaaf voor je denk ik. Veel van mijn lenzen heb jij ook geloof ik, dus het is best goed vergelijken. Mijn tas is wel vol troiuwens hoor, met al deze spullen. Het past allemaal wel prima. Ik heb nog geen lenzen in zij-vakjes of voorvakjes gestopt, dus theoretisch heb ik nog ruimte, maar ik ben ook niet van plan dat te gaan doen, In die vakjes zijn ze ook niet meer goed beschermd. Verder is die met al mijn spullen echt vol.hars73 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:59:
Heb toch nog maar even snel een vergelijk gemaakt tussen deze kleinere rugtassen.
Tas Extern Intern Naneu Pro U60 26 x 19 x 30.5 cm 24.7 x 12.7 x 26.6 cm Tamrac 5273 Expedition 3 23 x 16 x 33 cm 20 x 12 x 28 cm Lowepro Micro Trekker 200 28 x 21,5 x 35,5 cm 26,5 x 12,5 x 32 cm
Ik heb nu net de D50 met 18-55mm en Sigma 70-300APO in de Lowepro Orion Trekker II. Hij bevalt zeker goed, en ik heb even gekeken hoe alles er in past. Natuurlijk past de D50+18-55 gemount, maar de 70-300APO gemount past niet lekker. Hij steekt er 0,5cm boven uit. Ik heb nog niet geprobeerd of de tas nog wel dicht kan, maar ik denk dat dat wel (net) zal lukken.
Verder heb je met de 18-55 gemount en de 70-300 nog veel ruimte, waar een mogelijke SB600 en 50/1.8 makkelijk inpassen. Boven de 50mm past dan nog een lens en dan is er nog een "lenskoker" over. Zelf ben ik wel blij met deze tas omdat er ook wat extra ruimte bovenin zit om trui/drinken/zonnekap (want die van de Sigma is wel groot
) in te doen.
Verder heb je met de 18-55 gemount en de 70-300 nog veel ruimte, waar een mogelijke SB600 en 50/1.8 makkelijk inpassen. Boven de 50mm past dan nog een lens en dan is er nog een "lenskoker" over. Zelf ben ik wel blij met deze tas omdat er ook wat extra ruimte bovenin zit om trui/drinken/zonnekap (want die van de Sigma is wel groot
offtopic:
Maar dit is een algemene indruk van wat ik van de tas vind. Als je een tas van 50,- wil is dit misschien niet de juiste keuze, maar het draagcomfort, gemak in gebruik en de ruimte die je hebt maakt het voor mij wel een ideale tas. Als je een compacte tas zoekt kan je beter naar een andere tas op zoek.
Maar dit is een algemene indruk van wat ik van de tas vind. Als je een tas van 50,- wil is dit misschien niet de juiste keuze, maar het draagcomfort, gemak in gebruik en de ruimte die je hebt maakt het voor mij wel een ideale tas. Als je een compacte tas zoekt kan je beter naar een andere tas op zoek.
Ja in deze tas moet het gaan passen. Nog even een paar vraagjes, van die bandjes waarmee je de camera 'vastzet' of tegenhoudt, die zitten er ook bij (meerdere?)?nomad85 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:52:
[...]
Mijn sig past erin, dat is best een goede maatstaaf voor je denk ik. Veel van mijn lenzen heb jij ook geloof ik, dus het is best goed vergelijken. Mijn tas is wel vol troiuwens hoor, met al deze spullen. Het past allemaal wel prima. Ik heb nog geen lenzen in zij-vakjes of voorvakjes gestopt, dus theoretisch heb ik nog ruimte, maar ik ben ook niet van plan dat te gaan doen, In die vakjes zijn ze ook niet meer goed beschermd. Verder is die met al mijn spullen echt vol.
En heb je wel eens geprobeerd de Sigma 70-300 APO rechtop te zetten in de tas? Past dat, of kom je net een cm te kort in de diepte?
Tis de Lowepro Micro 200 geworden.. heb hem net besteld en zal als ik hem binnen heb even wat meer details geven over mijn bevindingen.
je hebt hem al besteld lees ik, maar antwoord nog maar even, de 70-300 kan niet rechtop staan, maar de 105mm wel en 18-70 en 18-55 etc wel. Flitser en 70-300 zijn de enige accesoires die liggen (en camera zelf dus met lens gemount)hars73 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:26:
Tis de Lowepro Micro 200 geworden.. heb hem net besteld en zal als ik hem binnen heb even wat meer details geven over mijn bevindingen.
Joh, de tas biedt meer ruimte dan de tassen die ik in eerste instantie heb uitgezocht.. en als ik zie wat anderen er in kwijt kunnen, dan komt dat bij mij ook wel goed. Heb tenslotte de 70-300 en de 50mm nog niet, dus voorlopig komt er alleen de body + 18-55 en de videocam in (incl. wat accesoires natuurlijk). Volgende stap zal de 70-300 zijn en dan een keertje de 50mm.nomad85 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:17:
[...]
Je hebt hem al besteld lees ik, maar antwoord nog maar even, de 70-300 kan niet rechtop staan, maar de 105mm wel en 18-70 en 18-55 etc wel. Flitser en 70-300 zijn de enige accesoires die liggen (en camera zelf dus met lens gemount)
En 71 euro voor de Micro 200 is natuurlijk ook niet echt duur (heb tenminste nog wel behoorlijk hogere prijzen gezien!)
[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 22-11-2006 19:13 ]
Nou ik heb de LowePro Micro Trekker 200 binnen. Wat biedt dat ding ontzettend veel ruimte voor zo'n relatief kleine rugzak!
Ik heb op dit moment in hoofdcompartiment het volgende:
* Nikon D50 met daarop de 18+55
* Panasonic GS75 videocamera
* Panasonic FZ3 compactcamera
* 2 laders (Nikon en Panasonic)
* 2 DV tapes
Daarnaast heb ik in de losse voor- en binnenvakken de
* losse lensdopppen,
* 2 reserve accus
* netsnoer voor laders
* videokabel voor GS75
* afstandsbediening voor D50
* twee afstandsbedieningen voor GS75
Ruimte die ik nog heb in het het hoofdcompartiment:
* 1 vak van 14cm lang (hier zou de toekomstige Sigma 70-300 APO in moeten kunnen)
* 2 vakken van +/- 8 cm lang (hier zouden zeker een 50mm 1.8 in kunnen en nog lens in het formaat 18-55 of 18-70). Eén van deze vakken zou groter gemaakt kunnen worden door de Panasonic FZ3 eruit te laten. Dan is het vak groot genoeg voor een SB-600 externe flitser.
Met andere woorden.. ruimte genoeg voorlopig! Ik ben helemaal blij
Ik heb op dit moment in hoofdcompartiment het volgende:
* Nikon D50 met daarop de 18+55
* Panasonic GS75 videocamera
* Panasonic FZ3 compactcamera
* 2 laders (Nikon en Panasonic)
* 2 DV tapes
Daarnaast heb ik in de losse voor- en binnenvakken de
* losse lensdopppen,
* 2 reserve accus
* netsnoer voor laders
* videokabel voor GS75
* afstandsbediening voor D50
* twee afstandsbedieningen voor GS75
Ruimte die ik nog heb in het het hoofdcompartiment:
* 1 vak van 14cm lang (hier zou de toekomstige Sigma 70-300 APO in moeten kunnen)
* 2 vakken van +/- 8 cm lang (hier zouden zeker een 50mm 1.8 in kunnen en nog lens in het formaat 18-55 of 18-70). Eén van deze vakken zou groter gemaakt kunnen worden door de Panasonic FZ3 eruit te laten. Dan is het vak groot genoeg voor een SB-600 externe flitser.
Met andere woorden.. ruimte genoeg voorlopig! Ik ben helemaal blij
Verwijderd
Van de week wat extra dingen gekocht, 2e lens, fliser...dus dat paste niet meer in me tas voor dlsr met 1 lens.
Heb de Rover AW II gezien , http://www.lowepro.com/Pr...lWeather/Rover_AW_II.aspx
Onderin voor fotoapparatuur en bovenin gewoon rugtas...wist niet dat deze er waren.
Zeker met het ook op vakanties lijkt me dit erg handig....niet steeds een losse foto tas of tas in een tas. Had voor thuis nog een oude schouder tas van minolta die nu fungeert....de rover was helaas niet op voorraad.
Heef tiemand ervaring met de rover aw II?
Heb de Rover AW II gezien , http://www.lowepro.com/Pr...lWeather/Rover_AW_II.aspx
Onderin voor fotoapparatuur en bovenin gewoon rugtas...wist niet dat deze er waren.
Zeker met het ook op vakanties lijkt me dit erg handig....niet steeds een losse foto tas of tas in een tas. Had voor thuis nog een oude schouder tas van minolta die nu fungeert....de rover was helaas niet op voorraad.
Psssst: Voor de gene die opzoek zijn naar de Dakine en de Burton die hiervoor zijn besproken Carl Denig in Amsterdam heeft ze hangen.
Verwijderd
TopAsprine schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:14:
Psssst: Voor de gene die opzoek zijn naar de Dakine en de Burton die hiervoor zijn besproken Carl Denig in Amsterdam heeft ze hangen.
Ga dan denk ik deze week even een belletje plegen.
Helaas kom ik niet vaak in Amsterdam. Maar het is zeker een optie als ik de Dakine Sequence in mijn bezit wil krijgen.
Hartelijk dank voor de tip!
Ik heb de Rover AW-II en ben hier erg tevreden over. Hij is meegeweest naar Australie (7 weken), Afrika (4 weken), Zuid-Oost Asie (3 maanden) en hij doet het nog steeds. Januari gaan we weer voor 4 weken naar Afrika en dan gaat ie gewoon weer mee.Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:51:
Van de week wat extra dingen gekocht, 2e lens, fliser...dus dat paste niet meer in me tas voor dlsr met 1 lens.
Het enige nadeel is dat je eerst de rugzak van je rug moet nemen voordat je een foto kunt nemen. Maar wanneer je met meerdere personen bent, kan iemand anders dat ook voor je doen.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een fototas voor mijn Canon 400D. Ik heb hem net gekregen en heb nog niet veel lenzen, maar die gaan er ook wel aankomen. Mijn vader heeft de 10D dus we wisselen soms wel wat lenzen uit.
Ik had twee tassen op het oog:
1) Lowepro SlingShot 200 AW
2) Lowepro Micro Trekker 200
Heeft iemand advies over een van deze twee of weet iemand anders nog een goede tas?
Heeft iemand advies over een van deze twee of weet iemand anders nog een goede tas?
Heb de Micro trekker 200 en wou ooit de slingshot 200, dus ik kan je vast helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:58:
Ik ben op zoek naar een fototas voor mijn Canon 400D. Ik heb hem net gekregen en heb nog niet veel lenzen, maar die gaan er ook wel aankomen. Mijn vader heeft de 10D dus we wisselen soms wel wat lenzen uit.
Als je kijkt naar mijn sig, dan staat er redelijk wat aan materiaal. Dat past allemaal net in een trekker 200. Niet in een slingshot200. De slingshot is wel een stuk eleganter, maar heeft een minder draag comfort. Het gedeelte voor ander spul dan camera's is bij de slingshot iets groter.
Draagcomfort van de micro is gewoon beter, maar hij valt ook meer op. Zou ik opnieuw moeten kiezen zou ik gaan voor de micro, omdat je toch graag veel van je gear mee wilt nemen. Zou ik iets minder hebben en 1 of 2 extra lenzen meenemen, dan zou ik geen micro maar een slingshot nemen. Kortom, in jouw geval zou ik gaan voor de slingshot 200. Neem niet de 100 versie, die is echt klein en minder mooi qua formaat. Dragende lijkt hij te klein en dat is niet zo mooi. De micro200 vind ik eigenlijk ook iets te klein op mijn rug lijken, maar ik ben 1.86 ofzo.
Het slingshot idee werkt wel, maar net zo vaak haal je hem alsnog van je rug om overal even goed bij te kunnen, met slingshot rotatie zit je toch vaak wat onder je oksels te werken (had ik het gevoel).
Ik heb vandaag de Slingshot 200 AW gepast, het bevalt me wel eerlijk gezegd. Ik heb op dit moment een Tamrac Velocity 7, maar deze is toch iets te klein voor m'n fotogear. Bij de Slingshot 200AW houd ik nog genoeg ruimte over om nog wat andere spullen mee te nemen (extra batterijen, filters etc).
Ik denk dat ik morgen deze tas ga halen bij Combi (waar ik vandaag ben geweest) voor € 129 (misschien kan ik nog wat aan de prijs doen).
Ik denk dat ik morgen deze tas ga halen bij Combi (waar ik vandaag ben geweest) voor € 129 (misschien kan ik nog wat aan de prijs doen).
Klinkt goed. Ben zelf ook op zoek naar een vervanger (of als tas ernaast) van m'n Lowepro Rezo 180 AW en daarbij denk ik ook aan zo'n rugzakcombinatie.kdbruin schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:36:
[...]
Ik heb de Rover AW-II en ben hier erg tevreden over. Hij is meegeweest naar Australie (7 weken), Afrika (4 weken), Zuid-Oost Asie (3 maanden) en hij doet het nog steeds. Januari gaan we weer voor 4 weken naar Afrika en dan gaat ie gewoon weer mee.
Welke lens kun je mounted op de cam nog in die Rover AW II stoppen? Overweeg om binnen een halfjaar een 70-200 f/4 voor m'n 350D te kopen. Zou dat mounted in de tas passen? En heeft een volle Rover AW II nooit voor problemen gezorgd bij het (recent) inchecken op het vliegveld? Als ik de maten op de Lowepro-site vergelijk met de maximaal toegestane maten volgens bijvoorbeeld Ryanair zou 't wel moeten lukken. Maar neem aan dat Lowepro bij die vermelde maten geen rekening houdt met relatief volgepakte tassen
[ Voor 19% gewijzigd door RoelJewel op 05-12-2006 23:08 ]
zoals ik erboven ook al zei lijkt het me een prima tasje, maar 130 euro moet je er echt niet voor gaan betalen. Beetje google levert je al snel 40 euro op. Goede zoekers vinden hem voor 80 dollar. Kortom, dat is best de moeite waard, tenzij die combi wel heel geliefd is bij jesylvesterrr schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:00:
Ik heb vandaag de Slingshot 200 AW gepast, het bevalt me wel eerlijk gezegd. Ik heb op dit moment een Tamrac Velocity 7, maar deze is toch iets te klein voor m'n fotogear. Bij de Slingshot 200AW houd ik nog genoeg ruimte over om nog wat andere spullen mee te nemen (extra batterijen, filters etc).
Misschien een beetje off-topic, maar mocht je nou niet uit de prijs komen. Hier is ie € 79,25 : http://www.factoryprices....&Lowepro_Slingshot_200_AWsylvesterrr schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:00:
Ik heb daar mijn Micro 200 ook vandaan. Was binnen een paar dagen binnen en voor dat verschil in geld (komt natuurlijk nog een beetje verzendkosten bij) kun je best weer andere leuke dingen doen.
[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 06-12-2006 00:11 ]
Ik kan een D200 met 18-50/2.8 of 28-200 en zonnekap in het bodemvak zetten. Ook een D70 met de Sigma 70-300 past er net in, maar dan wel met de zonnekap omgedraaid. Ik denk niet dat de 70-200/4 tesamen met een body gaat passen (rechtopstaand). Wel zou je de boel zo kunnen indelen dat het liggend past. Ik gebruik de tas nu zelf zonder tussenschot en zet m'n D200 met 80-400VR en zonnekap er rechtop in. Dan heb ik daarnaast nog ruimte voor 2 tot 3 lenzen of 2 lenzen en m'n flitser.RoelJewel schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:04:
Welke lens kun je mounted op de cam nog in die Rover AW II stoppen? Overweeg om binnen een halfjaar een 70-200 f/4 voor m'n 350D te kopen. Zou dat mounted in de tas passen?
De Rover zet niet zo heel erg uit wanneer je 'm helemaal vol stopt. Ik heb de tas volledig gevuld mee kunnen nemen op vluchten van KLM, China Airlines, Malaisian Airlines, Lao Airlines, Thai Airlines.En heeft een volle Rover AW II nooit voor problemen gezorgd bij het (recent) inchecken op het vliegveld? Als ik de maten op de Lowepro-site vergelijk met de maximaal toegestane maten volgens bijvoorbeeld Ryanair zou 't wel moeten lukken. Maar neem aan dat Lowepro bij die vermelde maten geen rekening houdt met relatief volgepakte tassen.
Vanaf 11 december bij Lidl in Duitsland (en wie weet komt ie binnenkort ook in Nederland) weer een fotorugzak voor € 25,99.
http://www.lidl.de/de/hom...61211.p.Fotorucksack.ar18
Als de site om een postkode vraagt de volgende postkode gebruiken en dan doet ie het: 49824
Hieronder een afbeelding van de vorige keer dat de rugzak werd aangeboden (ergens in juni dit jaar) en volgens mij is het exact dezelfde. Best een leuk ding voor dat geld:
Als de site om een postkode vraagt de volgende postkode gebruiken en dan doet ie het: 49824
Hieronder een afbeelding van de vorige keer dat de rugzak werd aangeboden (ergens in juni dit jaar) en volgens mij is het exact dezelfde. Best een leuk ding voor dat geld:

Heb hem de vorige keer gelijk terug gebracht. Er kan een hele boel in maar hij zit niet op je rug.
hars73 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:49:
Vanaf 11 december bij Lidl in Duitsland (en wie weet komt ie binnenkort ook in Nederland) weer een fotorugzak voor € 25,99.
[afbeelding]
Bing
Belachelijk grote verschillen zeghars73 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:10:
[...]
Misschien een beetje off-topic, maar mocht je nou niet uit de prijs komen. Hier is ie € 79,25 : http://www.factoryprices....&Lowepro_Slingshot_200_AW
Ik heb daar mijn Micro 200 ook vandaan. Was binnen een paar dagen binnen en voor dat verschil in geld (komt natuurlijk nog een beetje verzendkosten bij) kun je best weer andere leuke dingen doen.
En als je dan voor die Rover II AW kijkt, issie bij Factoryprices weer 15 euro duurder dan bij Konijnenberg ....
[ Voor 8% gewijzigd door RoelJewel op 06-12-2006 13:14 ]
Inderdaad. Ik was van plan 'm te kopen bij de Combi omdat het prijsverschil maar ongeveer € 10 was vergeleken met Konijnenberg. Bij Konijnenberg kun je voor deze prijs de Slingshot 100 AW krijgen.RoelJewel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:12:
[...]
Belachelijk grote verschillen zeg. Bij Konijnenberg betaal je 110 euro voor dezelfde tas. En daar komen dan ook nog 12,50 euro verzendkosten bij ...
Ik heb iig de Lowepro Slingshot 200 AW besteld bij FactoryPrices voor € 84,25 incl. verzendkosten. Nogmaals bedankt voor de tip.
Graag gedaansylvesterrr schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:23:
[...]
Inderdaad. Ik was van plan 'm te kopen bij de Combi omdat het prijsverschil maar ongeveer € 10 was vergeleken met Konijnenberg. Bij Konijnenberg kun je voor deze prijs de Slingshot 100 AW krijgen.
Ik heb iig de Lowepro Slingshot 200 AW besteld bij FactoryPrices voor € 84,25 incl. verzendkosten. Nogmaals bedankt voor de tip.
Ik had niet verwacht dat het prijsverschil tussen webshops zó groot zou zijn. De tas is inmiddels onderweg, dus ik kan 'm morgen al aan de tand voelen.
Veel plezier alvast... trouwens filters (Hoya bijv.) zijn daar ook best goedkoop zag ik laatst.sylvesterrr schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:08:
Ik had niet verwacht dat het prijsverschil tussen webshops zó groot zou zijn. De tas is inmiddels onderweg, dus ik kan 'm morgen al aan de tand voelen.
Nu weer een beetje on-topic. Ik heb de Lowepro Micro 200, bevalt prima, alleen zoek eigenlijk nog wel een "klein" tasje waar alleen mijn D50 met lens in kan. En dan zo klein mogelijk en hij moet aan bijv. mijn riem kunnen hangen.. om ff handig ergens mee naar toe te kunnen nemen zonder de hele rugzak mee te nemen.
Ik ga nog wel even zoeken, maar als iemand een type weet waar de D50 strak inpast met de 18-55 kitlens (en evt ook types waar ie strak inpast met mijn toekomstige Sigma APO 70-300).
Is een Tamrac Velocity 7 niks voor jou? Het lijkt op de Lowepro Slingshot, maar is een stuk kleiner. Ik heb deze tas op dit moment: hierin heb m'n EOS350D met een Sigma 17-70 erop zitten, met daarnaast een Sigma 70-300 en een Canon 50mm. Het zit wel een beetje krap moet ik zeggen. 
Aan de voorkant heb je ook ruimte om wat filters, extra batterijen in te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 06-12-2006 15:18 ]
Ik zit meer aan een Tamrac Travel Zoom, Zoom Pack of Digital Zoom te denken. Dit zijn de zgn. holster modellen bedoeld voor een body met één lens. Ik zal ze wel eens gaan vergelijken qua afmetingen.sylvesterrr schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:17:
Is een Tamrac Velocity 7 niks voor jou? Het lijkt op de Lowepro Slingshot, maar is een stuk kleiner. Ik heb deze tas op dit moment: hierin heb m'n EOS350D met een Sigma 17-70 erop zitten, met daarnaast een Sigma 70-300 en een Canon 50mm. Het zit wel een beetje krap moet ik zeggen.
Even een n00b vraagje. Ik heb pas sinds deze week een dSLR, dus net even een tas wezen halen. Het is een Vanguard Peking 21. Er hingen er nog 80 maar deze leek mij qua maat prima (ik wil niet gelijk met een rugzak lopen). Opzich past alles er ook wel goed in (400D, extra lens, oplader, CF en wat los prul), dus hij lijkt me prima.
Het zit er zo in

Vraag is, kan het kwaad om de camera op die manier in de tas te doen of is het af te raden? Of maakt het geen flikker uit? De onderkant van de tas is van hard materiaal dus mij leek het prima, maar jullie zijn de experts
Op z'n zij leggen kan ook, maar dan past het was lastiger. Kaartjes hangen er nog aan dus kan em eventueel terug brengen, maar hij kostte niet zoveel dus ik vind het niet erg als ik over een paar maanden (als ik meer lenzenspul heb of een flitser, als blijkt dat ik hiermee niet voldoende heb) een andere tas ga halen die wat meer kost.
edit: hmm, op de site van Vanguard hebben ze de lens naar beneden.. http://www.vanguardusa.com/img/cambags/Peking2125open.jpg
Het zit er zo in

Vraag is, kan het kwaad om de camera op die manier in de tas te doen of is het af te raden? Of maakt het geen flikker uit? De onderkant van de tas is van hard materiaal dus mij leek het prima, maar jullie zijn de experts
Op z'n zij leggen kan ook, maar dan past het was lastiger. Kaartjes hangen er nog aan dus kan em eventueel terug brengen, maar hij kostte niet zoveel dus ik vind het niet erg als ik over een paar maanden (als ik meer lenzenspul heb of een flitser, als blijkt dat ik hiermee niet voldoende heb) een andere tas ga halen die wat meer kost.
edit: hmm, op de site van Vanguard hebben ze de lens naar beneden.. http://www.vanguardusa.com/img/cambags/Peking2125open.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 07-12-2006 21:09 ]
Of het heel erg helpt is niet bekend, maar de meeste leggen hem met de lens naar beneden, dit vanwege het gevoel dat stof dan van de sensor valt......uiteraard een prima theorie en er is vast wel stof geweest dat zo eraf viel, maar het zal niet veel uitmaken. Je lcd schermpje blijft zo wel beter beschermt, als er zand ofzo onderin je tas komt te liggen krast dat natuurlijk wel makkelijk. Wanneer je lens met beschermdopje dan beneden ligt is dat verstandiger.
Lens naar beneden heeft natuurlijk ook als voordeel dat je je camera direct bij de body in een keer er goed uit kan halen, dopie er af en snel dat juiste plaatje schieten.
Wat ik doe is hem (D50) op zn kant leggen. De lens zit niet in het midden van de body, dus het gedeelte (rechts als je van achter kijkt) wat het langst is steekt naar boven.Joove schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:08:
Lens naar beneden heeft natuurlijk ook als voordeel dat je je camera direct bij de body in een keer er goed uit kan halen, dopie er af en snel dat juiste plaatje schieten.
Heb je gelijk het gedeelte van de cam te pakken waar je hem ook vasthoud als je foto's gaat schieten
Ook ik ben op zoek naar een tas voor een EOS 350D. Alleen nu had ik een vraag wat betreft de handigheid van twee tassen, een kleine en een grote?
Mijn idee was dit namelijk:
Grote tas. Hier kan ik dan alles in stoppen voor bijv. vakantie. Zodat ik alles in één keer kan meenemen. Dit moet er dan inkomen:
-350D body
-EF-S 18-55mm
-Aantal geheugenkaartjes
-Twee kabeltjes
-Een toekomstige andere lens. Waarschijnlijk wordt dat de EF 70-200mm F/4 L...
-Misschien de 430EX flitser over een tijdje...
-Een klein boekje
-Twee filters (UV en Pola)
-Oplader
-Schoonmaaksetje
Kleine tas voor als ik er bijvoorbeeld erop uit ga vlak bij mijn huis, of even naar het bos bijv. Daar stop ik dan het volgende in:
-350D body
-Een lens die ik ga gebruiken
-Geheugenkaartjes
-Filters
Iemand tips hiervoor? Want ik heb een beetje gezocht naar tassen, maar ik kom er niet uit, zóveel keus.. Ik zag bijvoorbeeld een rugtas. Dit is misschien dan weer handig voor als 'grote' tas. Maar wat zou ik dan moeten nemen voor kleinere tas?
Of zeggen jullie toch liever een middelmatige tas waar toch wel alles in kan, maar die ook makkelijk is mee te nemen op kleine tripjes?
Graag jullie mening, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Greetz, RBH
Mijn idee was dit namelijk:
Grote tas. Hier kan ik dan alles in stoppen voor bijv. vakantie. Zodat ik alles in één keer kan meenemen. Dit moet er dan inkomen:
-350D body
-EF-S 18-55mm
-Aantal geheugenkaartjes
-Twee kabeltjes
-Een toekomstige andere lens. Waarschijnlijk wordt dat de EF 70-200mm F/4 L...
-Misschien de 430EX flitser over een tijdje...
-Een klein boekje
-Twee filters (UV en Pola)
-Oplader
-Schoonmaaksetje
Kleine tas voor als ik er bijvoorbeeld erop uit ga vlak bij mijn huis, of even naar het bos bijv. Daar stop ik dan het volgende in:
-350D body
-Een lens die ik ga gebruiken
-Geheugenkaartjes
-Filters
Iemand tips hiervoor? Want ik heb een beetje gezocht naar tassen, maar ik kom er niet uit, zóveel keus.. Ik zag bijvoorbeeld een rugtas. Dit is misschien dan weer handig voor als 'grote' tas. Maar wat zou ik dan moeten nemen voor kleinere tas?
Of zeggen jullie toch liever een middelmatige tas waar toch wel alles in kan, maar die ook makkelijk is mee te nemen op kleine tripjes?
Graag jullie mening, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Greetz, RBH
Is zeker een optie. Ikzelf gebruik sinds deze zomer met veel plezier zowel een rugtas (om het spul gemakkelijk mee te nemen op mijn rug, bijvoorbeeld als ik grote stukken ga lopen of als ik incl laptop in het vliegtuig wil) en een forse schoudertas (bijvoorbeeld in de stad, of in een museum, want dat is gewoon veel handiger als je wat vaker lenzen wil wisselen). Het zijn overigens respectievelijk een Crumpler Shrinkle en een Next Venue.
In jouw geval zou ik misschien wel kiezen voor een grote rugtas (keuze zat) en een klein tasje (bijv de Nova Mini AW, maar je wil misschien wel gewoon de media markt inlopen en iets goedkoops uitzoeken). Aan de andere kant, als je het bos in gaat wil je misschien zowel een korte als een lange lens gebruiken (het bospaadje EN de vogels fotograferen
), dus of je dan zo gelukkig wordt van een kleine tas...
In jouw geval zou ik misschien wel kiezen voor een grote rugtas (keuze zat) en een klein tasje (bijv de Nova Mini AW, maar je wil misschien wel gewoon de media markt inlopen en iets goedkoops uitzoeken). Aan de andere kant, als je het bos in gaat wil je misschien zowel een korte als een lange lens gebruiken (het bospaadje EN de vogels fotograferen
Ja, dat idee had ik dus ook al. Een rugtas voor alles (Al heb ik nu nog niet zo heel veelDannr schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:38:
Is zeker een optie. Ikzelf gebruik sinds deze zomer met veel plezier zowel een rugtas (om het spul gemakkelijk mee te nemen op mijn rug, bijvoorbeeld als ik grote stukken ga lopen of als ik incl laptop in het vliegtuig wil) en een forse schoudertas (bijvoorbeeld in de stad, of in een museum, want dat is gewoon veel handiger als je wat vaker lenzen wil wisselen). Het zijn overigens respectievelijk een Crumpler Shrinkle en een Next Venue.
Idd een rugzak ja.. Maar een klein tasje? Ik dacht eerder aan een soort van schoudertas (?) waar de 350D plus 1, maximaal twee, len(s)(zen) in passen...Dannr schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:38:
In jouw geval zou ik misschien wel kiezen voor een grote rugtas (keuze zat) en een klein tasje (bijv de Nova Mini AW, maar je wil misschien wel gewoon de media markt inlopen en iets goedkoops uitzoeken). Aan de andere kant, als je het bos in gaat wil je misschien zowel een korte als een lange lens gebruiken (het bospaadje EN de vogels fotograferen), dus of je dan zo gelukkig wordt van een kleine tas...
En ik hoef echt niet het goedkoopste van het goedkoopste hoor, ik bedoel, het is een hoop geld wat je moet vervoeren, dan ben je echt niet blij als het tasje scheurt of kapot gaat..
Heb je misschien tips voor een rugtas? En een evt. schoudertas?
De topicstart staat best wel wat in, zeker qua rugtassen. Als het je puur om fotospullen gaat zijn de Lowepro Micro en Minitrekker all-time favourites, denk ik.RBH schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:51:
Heb je misschien tips voor een rugtas? En een evt. schoudertas?
Qua kleinere tassen inderdaad wat minder, en daar heb ikzelf ook maar weinig verstand van. Je kunt eens de lowepro site bezoeken, of langs de plaatselijke fotoboer lopen en je laten voorlichten? Op rugtassen is veel winst te behalen door ze via internet te bestellen, met kleine schoudertassen valt dat denk ik nogal mee.
Ik ga voor de rugtassen nog eens speuren op internet, en voor de schoudertassen eventjes laten voorlichten bij een fotozaak in de buurt.Dannr schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:03:
[...]
De topicstart staat best wel wat in, zeker qua rugtassen. Als het je puur om fotospullen gaat zijn de Lowepro Micro en Minitrekker all-time favourites, denk ik.
Qua kleinere tassen inderdaad wat minder, en daar heb ikzelf ook maar weinig verstand van. Je kunt eens de lowepro site bezoeken, of langs de plaatselijke fotoboer lopen en je laten voorlichten? Op rugtassen is veel winst te behalen door ze via internet te bestellen, met kleine schoudertassen valt dat denk ik nogal mee.
Die winst was bij mij niet bekend, bedankt voor de tip.
Verwijderd
Ik heb hem ook net gehaald een prima tassylvesterrr schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:55:
Ik heb de slingshot 200 AW binnen: heerlijk
Verwijderd
Ik zelf heb zo'n klein tasje, wat je eigenlijk bijna geen tasje kan noemen 
Een Cobra 4 tas voor mijn D70s+kitlens. Kan geheugenkaartje kwijt en de cam+kitlens. That's it
Een grotere lens+D70s zal niet passen, maar daar was die ook niet voor bedoeld. Een kleinere lens past natuurlijk wel.
Erg fijn als je gewoon een dagje uit gaat en graag weinig meeneemt. Fijne draagriem en als ik de schouderband van mijn camera ook om mijn nek houdt, dan heb ik zo mijn camera veilig in mijn hand om snel een foto te nemen.
Nu als ik extra lenzen ga aanschaffen heb ik hier natuurlijk niet genoeg aan. Al een tijdje geleden was ik op zoek gegaan naar een rugzak. Want ik dacht ook aan een klein tasje en een grotere rugzak.
Mijn keuze staat inmiddels redelijk vast, maar heb nog niet genoeg moeite/tijd genomen hem te gaan bestellen/halen
voor mij wordt het de Dakine Sequence. Een aantal pagina's terug in dit topic vind je daar meer over.
Succes met je keuze in ieder geval
Een Cobra 4 tas voor mijn D70s+kitlens. Kan geheugenkaartje kwijt en de cam+kitlens. That's it
Een grotere lens+D70s zal niet passen, maar daar was die ook niet voor bedoeld. Een kleinere lens past natuurlijk wel.
Erg fijn als je gewoon een dagje uit gaat en graag weinig meeneemt. Fijne draagriem en als ik de schouderband van mijn camera ook om mijn nek houdt, dan heb ik zo mijn camera veilig in mijn hand om snel een foto te nemen.
Nu als ik extra lenzen ga aanschaffen heb ik hier natuurlijk niet genoeg aan. Al een tijdje geleden was ik op zoek gegaan naar een rugzak. Want ik dacht ook aan een klein tasje en een grotere rugzak.
Mijn keuze staat inmiddels redelijk vast, maar heb nog niet genoeg moeite/tijd genomen hem te gaan bestellen/halen
Succes met je keuze in ieder geval
En zoiets als ik heb, zie de foto hierboven? Zit bij mij nu EOS400D + kitlens, losse 50mm 1.8 lens, oplader+kabel, usb kabel, uv filter, boekje, schouderding, usb kaartjes en extra accu in. Gaat alleen weinig extra meer bij, maar voor het geld (25 euro ofzo) vind ik het primaRBH schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:31:
Ook ik ben op zoek naar een tas voor een EOS 350D. Alleen nu had ik een vraag wat betreft de handigheid van twee tassen, een kleine en een grote?
Vandaag even rond geneust voor een fototas.
Eerst bij de Speedtronic in Leiden, de enigste tas die daar aan m'n "eisen" voldeed was de Vanguard Oregon 52. Toen ik de prijs vroeg was hij 129€ en toen ik moeilijk keek meteen 99€
Toen even verder gegaan naar de Mediamarkt in den haag maar daar viel eht aanbod me erg tegen, 10 miljoen kleine tasjes en maar een paar fotorugtassen maar.
Wederom de Oregon 52 voor ook ergens rond de 120€ en de Oregon 50, toen ik daarvan de prijs vroeg was hij 109€ en ik zei dat ik dat wat aan de dure kant vond en prompt wist de verkoper er 65€ van te maken
Ook raade hij mij de Samsonite micro trekker aan, maar die was zo smal dat me camera amper in paste (even een EOS 300D met simpel sigma lensje meegenomen om te passen).
Nu ben ik ook nog even aan het rondkijken op internet en de Lowepro micro trekker 100/200 zijn ook kleine leuke rugtasjes
Ook zag ik zojuistt op de site van de Speedtronic dat ze gegarandeerd de laagste prijs hebben en zo neit mag je ze mailen en krijg je een scherper bod, dus ik ga denk even mailen over die Vanguard Oregon 50 die bij hen duurder is dan de mediamarkt, kijken wat eruit komt.
Heeft iemand anders nog tips/ideeën voor een Tas.
Vrij kleine rugtas
Voor een EOS 300D met denk max 3 lensen en wat klein grut zoals geheugen kaartjes en wat kabeltjes, accu ect.
En eht liefst een soort band aan de zijkant waaraan ik m'n statief kan vastmaken
Budget: max 100€ liever lager aangezien deze maand al duur genoeg is
Edit: wat ik al gevonden ahd:
Lowepro Micro trekker 100/200
Lowepro Minitrekekr classic
Vanguard Oregon 50
Tamrac Expedition 3
Cullmann Havanna mini carries
Lowepro Orion II (wel wat groter)
Lowepro Compu daypack (ook wat groter)
Eerst bij de Speedtronic in Leiden, de enigste tas die daar aan m'n "eisen" voldeed was de Vanguard Oregon 52. Toen ik de prijs vroeg was hij 129€ en toen ik moeilijk keek meteen 99€
Toen even verder gegaan naar de Mediamarkt in den haag maar daar viel eht aanbod me erg tegen, 10 miljoen kleine tasjes en maar een paar fotorugtassen maar.
Wederom de Oregon 52 voor ook ergens rond de 120€ en de Oregon 50, toen ik daarvan de prijs vroeg was hij 109€ en ik zei dat ik dat wat aan de dure kant vond en prompt wist de verkoper er 65€ van te maken
Ook raade hij mij de Samsonite micro trekker aan, maar die was zo smal dat me camera amper in paste (even een EOS 300D met simpel sigma lensje meegenomen om te passen).
Nu ben ik ook nog even aan het rondkijken op internet en de Lowepro micro trekker 100/200 zijn ook kleine leuke rugtasjes
Ook zag ik zojuistt op de site van de Speedtronic dat ze gegarandeerd de laagste prijs hebben en zo neit mag je ze mailen en krijg je een scherper bod, dus ik ga denk even mailen over die Vanguard Oregon 50 die bij hen duurder is dan de mediamarkt, kijken wat eruit komt.
Heeft iemand anders nog tips/ideeën voor een Tas.
Vrij kleine rugtas
Voor een EOS 300D met denk max 3 lensen en wat klein grut zoals geheugen kaartjes en wat kabeltjes, accu ect.
En eht liefst een soort band aan de zijkant waaraan ik m'n statief kan vastmaken
Budget: max 100€ liever lager aangezien deze maand al duur genoeg is
Edit: wat ik al gevonden ahd:
Lowepro Micro trekker 100/200
Lowepro Minitrekekr classic
Vanguard Oregon 50
Tamrac Expedition 3
Cullmann Havanna mini carries
Lowepro Orion II (wel wat groter)
Lowepro Compu daypack (ook wat groter)
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 14-12-2006 21:42 ]
Erg blij met m'n lowerpro minitrekker:

Ruimte genoeg over zoals je ziet, maar dat komt omdat ik bijv. ga fietsen of een weekendje weg met de camera mee, en dan is het wel zo makkelijk als ik in de tas ook meteen wat te eten, zonnebril, regenjas en dat soort dingen kwijt kan. 2 rugtassen mee gaat immers niet zo makkelijk
Overigens bij de camera zelf een extra schotje er tussen geschoven, ik vind dat de camera anders best los er in zit. Verder heeft ie (zonder mn jas aan) een beetje de neiging om achterover te hangen, maar goed, dat is niet zo gek gezien het gewicht van de camera+grip.

Ruimte genoeg over zoals je ziet, maar dat komt omdat ik bijv. ga fietsen of een weekendje weg met de camera mee, en dan is het wel zo makkelijk als ik in de tas ook meteen wat te eten, zonnebril, regenjas en dat soort dingen kwijt kan. 2 rugtassen mee gaat immers niet zo makkelijk
Overigens bij de camera zelf een extra schotje er tussen geschoven, ik vind dat de camera anders best los er in zit. Verder heeft ie (zonder mn jas aan) een beetje de neiging om achterover te hangen, maar goed, dat is niet zo gek gezien het gewicht van de camera+grip.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Crumpler Pretty Boy? Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de Long Schlong. Is toch niet ideaal altijd zo'n schoudertas met wat gewicht voor langere tijd. Iemand advies?
Die Pretty Boys zijn, voor zover ik kan zien, toch ook gewoon schoudertassen? Ik denk niet dat het verschil met een Long Schlong heel groot gaat zijn?
(Verder denk ik niet dat er veel mensen met ervaring zijn, volgens mij zijn die dingen gloednieuw
)
(Verder denk ik niet dat er veel mensen met ervaring zijn, volgens mij zijn die dingen gloednieuw
Is een rugtasDannr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:21:
Die Pretty Boys zijn, voor zover ik kan zien, toch ook gewoon schoudertassen? Ik denk niet dat het verschil met een Long Schlong heel groot gaat zijn?
(Verder denk ik niet dat er veel mensen met ervaring zijn, volgens mij zijn die dingen gloednieuw)
Denk wel dat ze fijn zijn. Zodra mn Long Schlong weg is schaf ik zo een aan:

[ Voor 3% gewijzigd door janklp op 26-12-2006 20:24 ]
Ah! Het is de Pretty Boy Back Pack, I see. Het draagcomfort zit over het algemeen wel prima bij crumpler, maar hij ziet er op de foto's niet erg groot uit, dus het is zaak te zorgen dat je gear past. Qua indeling lijkt hij op de Orion Trekker, en als je even in dit en het vorige topic zoekt zie je de bezwaren die daarbij horen... Maar goed, als het past lijkt het me prima
Opzich heb ik ook niet echt veel gear:Dannr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:34:
Ah! Het is de Pretty Boy Back Pack, I see. Het draagcomfort zit over het algemeen wel prima bij crumpler, maar hij ziet er op de foto's niet erg groot uit, dus het is zaak te zorgen dat je gear past. Qua indeling lijkt hij op de Orion Trekker, en als je even in dit en het vorige topic zoekt zie je de bezwaren die daarbij horen... Maar goed, als het past lijkt het me prima
Nikon D50
18-70
70-300G
50mm
En dat al voor een jaartje. Verwacht niet dat er veel bijkomt opzich. Dit moet toch passen dunkt me. Is toch 20 cm hoge laadruimte. Dat is wel genoeg.
Photopouch inside: 29x18x16cm
(WxHxD)
Zou geen probleem moeten zijn inderdaad. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt!
Over crumpler gesproken, ik heb een microtrekker200 en die bevalt prima, maar ik zoek een heuptasje voor wanneer ik wel mijn camera mee wil nemen, zonder alle shit zeg maar. Dus niet al mijn gear, maar een 18-70 en 105mm plus sb-600 zeg maar. Verder weinig rotzooi extra, nu zat ik te kijken naar de prettyboy serie van crumpler. Vind het een erg mooie tas om te zien, mits hij niet al te klein is en niet al te groot met wel genoeg ruimte voor wat ik mee wil. Iemand hier een idee over, ze geven wel wat maten aan, maar daar kan ik weinig mee. Iemand die me kan vertellen hoe ik deze maten ongeveer moet zien?
Ik ben zelf ook op zoek naar een andere tas. Heb voorheen een simpel dingetje gehad van de MediaMarkt (duitsland heeft best wel wat tasjes liggen over het algemeen). Maar nu ik morgen een 75-300 ga bestellen, vrij binnenkort een 50mm 1.8 en in de nabije toekomst ook nog belangstelling heb voor een 15mm fisheye wil ik eens gaan kijken voor een andere tas. Probleem is dat ik een grip heb, en eigenlijk geen zin heb om dat ding er ieder keer af te schroeven. Ook wil ik eigenlijk de standaard 18-55 gewoon op de body (300D) kunnen laten zitten. Flitser is er op dit moment nog niet maar ook die zal er zeker nog wel komen.
Nu had ik in eerste instantie een schoudertas voor ogen, maar ik kan me voorstellen dat slepen met zo'n handel niet bepaald geweldig is voor je rug op de lange termijn (en mijnes is al niet veel soeps meer - m'n rug dan
).
Nu heb ik pas bij de MM ook weer een tas gezien die je als rugzak draagt, maar als je em nodig hebt gewoon richting buik kan draaien. Tis een soort crossover tas, zoals m'n vriendin dat noemde. Probleem was alleen dat het model wat aan de krappe kant was. Ik meen 1 body zonder grip maar met lens en 1 lens (die dan al niet al te groot moet zijn.
Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan ? Rugzak ? Schoudertas ? Buiten de gear die ik hierboven genoemd heb ben ik eigenlijk niet van plan nog meer aan te schaffen. En als dan is het ruil/inwisselwerk. Misschien een specifiek idee dat ook nog een beetje betaalbaar is (rondom de 100 euro. liefst eronder) ?
Nu had ik in eerste instantie een schoudertas voor ogen, maar ik kan me voorstellen dat slepen met zo'n handel niet bepaald geweldig is voor je rug op de lange termijn (en mijnes is al niet veel soeps meer - m'n rug dan
Nu heb ik pas bij de MM ook weer een tas gezien die je als rugzak draagt, maar als je em nodig hebt gewoon richting buik kan draaien. Tis een soort crossover tas, zoals m'n vriendin dat noemde. Probleem was alleen dat het model wat aan de krappe kant was. Ik meen 1 body zonder grip maar met lens en 1 lens (die dan al niet al te groot moet zijn.
Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan ? Rugzak ? Schoudertas ? Buiten de gear die ik hierboven genoemd heb ben ik eigenlijk niet van plan nog meer aan te schaffen. En als dan is het ruil/inwisselwerk. Misschien een specifiek idee dat ook nog een beetje betaalbaar is (rondom de 100 euro. liefst eronder) ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Voor mensen die de Pretty Boy Backpack willen zien, ik heb hem zelf eergisteren besteld, als hij aankomt zal ik er eens wat foto's van maken
Ik heb een Crumpler Pyjama Pride L besteld, zodra hij binnen is zal ik een korte review schrijven erover
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Vandaag even de MediaMarkt in A'pen binnengelopen, en daar even naar de fototassens staan kijken.
Die Slingshot van Lowepro leek me eerder wel iets (het feit dat je je spullen eruit kunt halen zonder dat je je rugzak moet afdoen), maar als ik 'm zo zie, lijkt het me dat er daar niet zo bijzonder veel in kan.
De MicroTrekker 200, dat leek me al wat meer te doen. Echter, ik vraag me toch af of er daar een D200 met een gemonteerde telelens (bv een 70-200 die ik toch wel ooit eens ga kopen
) in past.
Die Microtrekker moest 125 euro kosten, was imho toch een beetje aan de hoge kant ?
Die Slingshot van Lowepro leek me eerder wel iets (het feit dat je je spullen eruit kunt halen zonder dat je je rugzak moet afdoen), maar als ik 'm zo zie, lijkt het me dat er daar niet zo bijzonder veel in kan.
De MicroTrekker 200, dat leek me al wat meer te doen. Echter, ik vraag me toch af of er daar een D200 met een gemonteerde telelens (bv een 70-200 die ik toch wel ooit eens ga kopen
Die Microtrekker moest 125 euro kosten, was imho toch een beetje aan de hoge kant ?
https://fgheysels.github.io/
Dat kan veel goedkoper. Bijna de helft bijvoorbeeld. Zie hier. Mijn ervaring is dat fototassen bij Media-Markt sws veel duurder zijn. Heb er eerder dit jaar een Lowe Pro Rezo 180AW voor 100 euro gekocht, maar direct teruggebracht toen ik 'm online voor nog geen 70 euro zag.whoami schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:44:
Vandaag even de MediaMarkt in A'pen binnengelopen, en daar even naar de fototassens staan kijken.
De MicroTrekker 200, dat leek me al wat meer te doen. Echter, ik vraag me toch af of er daar een D200 met een gemonteerde telelens (bv een 70-200 die ik toch wel ooit eens ga kopen) in past.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Lowepro Compudaypack, gekocht bij Konijnenberg in Den Ham voor 74,25 euro's.
Deze tas voldeed als enige aan mijn eisen:
- moet DSLR met twee objectieven en wat andere zut kunnen vervoeren
- moet ruimte bieden aan een klapper op A4 formaat en een tijdschriftje etc.
- moet een boek, wat pennen, een broodtrommel kunnen vervoeren
Ofwel: een tas voor mee naar het werk / studie / in de trein etc. waarin ook een DSLR veilig is.
Enige nadeel is dat de ruimte tussen de schouders wsl. voor iets bredere personen is gemaakt (en dat terwijl ik al niet de smalste ben...) maar dit is een kwestie van afstelling (ben ik nog niet aan toe gekomen). Problematisch is het niet, de tas zit prima op mijn rug.
Wat plaatjes:

De tas waarin de Snoy Alpha 100 met gemonteerde kitlens, een Minolta 75-300 mm. objectief, een blaaskwastje en (een goede) blaasbalg, twee zakjes silicagel, een microvezeldoekje, doppen en een vuilniszak past.

Dezelfde configuratie in het cameracompartiment (leuk woord voor galgje, maar dat terzijde).
Deze tas voldeed als enige aan mijn eisen:
- moet DSLR met twee objectieven en wat andere zut kunnen vervoeren
- moet ruimte bieden aan een klapper op A4 formaat en een tijdschriftje etc.
- moet een boek, wat pennen, een broodtrommel kunnen vervoeren
Ofwel: een tas voor mee naar het werk / studie / in de trein etc. waarin ook een DSLR veilig is.
Enige nadeel is dat de ruimte tussen de schouders wsl. voor iets bredere personen is gemaakt (en dat terwijl ik al niet de smalste ben...) maar dit is een kwestie van afstelling (ben ik nog niet aan toe gekomen). Problematisch is het niet, de tas zit prima op mijn rug.
Wat plaatjes:

De tas waarin de Snoy Alpha 100 met gemonteerde kitlens, een Minolta 75-300 mm. objectief, een blaaskwastje en (een goede) blaasbalg, twee zakjes silicagel, een microvezeldoekje, doppen en een vuilniszak past.

Dezelfde configuratie in het cameracompartiment (leuk woord voor galgje, maar dat terzijde).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Mischien dat het handiger is om je cam er met de lens naar beneden in te zetten. er past dan vaak meer in en je kan foto's terug kijken of instellingen veranderen zonder je cam uit je tas te hoeven halen. Als je je cam perse uit je tas wil halen dat gaat dat ook nog eens makkelijker (vind ik)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
^^ dat past dus (net) niet... Hoewel, het pas wel, maar ik heb het idee dat er dan toch wel wat druk op de camera / objectief wordt uitgeoefend (als er wat in het vak erboven ligt), of zal dit wel meevallen?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Hmm, dat scheelt idd al een pak.RoelJewel schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:49:
[...]
Dat kan veel goedkoper. Bijna de helft bijvoorbeeld. Zie hier. Mijn ervaring is dat fototassen bij Media-Markt sws veel duurder zijn. Heb er eerder dit jaar een Lowe Pro Rezo 180AW voor 100 euro gekocht, maar direct teruggebracht toen ik 'm online voor nog geen 70 euro zag.
Rest nu nog de vraag of een 70-200 gemonteerd op een D200 erin kan. Bij MM wilden ze het niet eens uittesten.
https://fgheysels.github.io/
ik heb de D50 met 70-300VR gemonteerd. Ook geen klein lensje. Die past er met zonnekap gemonteerd makkelijk in, kortom, jouw D200 (die wel breder en groter is, maar niet veel dikker in die zin) met 70-200 gaat ook passen.whoami schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:15:
[...]
Hmm, dat scheelt idd al een pak.
Rest nu nog de vraag of een 70-200 gemonteerd op een D200 erin kan. Bij MM wilden ze het niet eens uittesten.
Fotootje om te laten zien:
Hier zie je de 70-300VR nikon inclusief zijn zonnekap erop (onder heeft hij nog een 5cm ruimte), de 70-200 zal niet langer zijn dan dit als hij evengroot is als de canon versie (werk ik wel eens mee en die lengte ken ik)
edit:de 70-200 is 21,5cm, de 70-300VR inclusief de zonnekap is 20,5cm...joehoe het past dus mits je body niet 4cm dikker is (en dat is die echt niet) dan de D50
[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 29-12-2006 11:33 ]
Hey dat is toch de Sigma 70-300 APO? Die krijg je dus wel rechtopstaand in de Micro 200?
Offtopic en in een beetje "jaloersmode": Mooi gevulde tas
eh, ja de apo versie ja, en ja hij past staand, maar niet heel ruim, het kan wel. Tas is onderhand lekker gevuld, maar of ik de 70-300VR houd is nog een beetje de vraag eigenlijk. Waarschijnlijk niet. Het is een prima lens, maar niet voldoende verbetering t.o.v. mijn sigma lens. Bovendien gebruik ik mijn tele-lens niet zoveel. Moet onderhand wat dingen thuis laten (dat is dus meestal de 70-300 sigma), want heb nog wat kleine dingen die ik graag wel meeneem maar nu niet echt meer past.hars73 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:41:
[...]
Hey dat is toch de Sigma 70-300 APO? Die krijg je dus wel rechtopstaand in de Micro 200?
Offtopic en in een beetje "jaloersmode": Mooi gevulde tasdie van mij is nogal leeg, maar het eerste vervolg is in bestelling, de 50mm f/1.8D. Enne jouw Sigma 70-300 APO is vast niet een beetje overbodig he naast de Nikon 70-300VR
![]()
Ik vind het tijd om hier te posten
. Heb mijn crumpler nu al een maand of 3. Tweedehands gekocht voor 30 euro en verkeerde in perfecte staat. Het gaat om de Lollypop en hij biedt slechts plaats aan een body met kitlens en een lens ernaast (of mijn SB800). Voorin kan je goed wat accesoires kwijt, setje batterijen en geheugenkaarten. Toch is hij me nu iets te klein, vooral als ik binnekort een 70-300 heb. Toch ben ik erg gek van dit merk.
Ik ga binnekort (waarschijnlijk voor mijn verjaardag) op zoek naar een grotere tas. Ik wil alleen niet die vreselijke looks van de doorsnee fototassen en ik kies waarschijnlijk weer voor een crumpler. Alleen vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met ervaringen met grotere crumplertassen? Een rugtas lijkt mij handiger dan een heuptas (toch?) maar die bieden alleen onderin plaats voor fotogear, is dat niet wat weinig?
Ik ga binnekort (waarschijnlijk voor mijn verjaardag) op zoek naar een grotere tas. Ik wil alleen niet die vreselijke looks van de doorsnee fototassen en ik kies waarschijnlijk weer voor een crumpler. Alleen vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met ervaringen met grotere crumplertassen? Een rugtas lijkt mij handiger dan een heuptas (toch?) maar die bieden alleen onderin plaats voor fotogear, is dat niet wat weinig?
[ Voor 10% gewijzigd door Josh op 14-01-2008 13:21 ]
Crumpler roeleert! Mooi klein tasje in ieder geval.
Ik heb twee tassen, een redelijke grote heuptas (Next Venue) en een rugtas (Shrinkle). (En ja, ik moet nog steeds een keer een fotosessie houden, maar dat is er nog niet van gekomen). De heuptas draagt comfortabel, maar is inderdaad wat ongeschikter om meer dan een uur of 4 mee rond te lopen.
De rugtas is van een andere soort dan de genoemde Pretty Boy Backpack. Ik kan er veel woorden aan vuil maken, maar een plaatje is duidelijker:

Daar gaat plenty in
Ik heb twee tassen, een redelijke grote heuptas (Next Venue) en een rugtas (Shrinkle). (En ja, ik moet nog steeds een keer een fotosessie houden, maar dat is er nog niet van gekomen). De heuptas draagt comfortabel, maar is inderdaad wat ongeschikter om meer dan een uur of 4 mee rond te lopen.
De rugtas is van een andere soort dan de genoemde Pretty Boy Backpack. Ik kan er veel woorden aan vuil maken, maar een plaatje is duidelijker:

Daar gaat plenty in
Hee kijk! Daar gaat toch meer in dan gedacht. Ik heb namelijk even rond zitten snuffelen op de crumpler site en daar vond ik alleen fototassen waarbij onderin ruimte was voor fotogear. Bovenin was gewoon open ruimte voor andere rotzooi, dat vind ik niet effectief. Bedankt voor de tip!
Alleen hij is nergens meer te koop heb ik het idee
.
Alleen hij is nergens meer te koop heb ik het idee
[ Voor 9% gewijzigd door Josh op 29-12-2006 15:05 ]
Nee, misschien wel niet... Ik kan de veranderingen bij Crumpler nooit zo goed bijhouden
Tweedehands misschien een optie?
Ow... Ik dacht dat de andere rugtassen (niet de pretty boy backpacks) wel zo'n indeling hadden, maar die hebben ook zo'n onhandige. Boehoe.... Ah! Gelukkig! De Match Maker, Pyama Pride en Zoomiverse zijn wel "Full Photo Bags". Ze zijn erg aan de prijs, dat wel, al heb ik voor mijn Shrinkle ook 150 euro betaald, en dat was nog wel in de uitverkoop bij een fotozaak hier.
Misschien dat je bij een fotozaak bij je in de buurt, of een buitenlandse webwinkel nog een Shrinkle (of Brian's Hot Tub, da's een iets grotere versie) kunt vinden?
Ow... Ik dacht dat de andere rugtassen (niet de pretty boy backpacks) wel zo'n indeling hadden, maar die hebben ook zo'n onhandige. Boehoe.... Ah! Gelukkig! De Match Maker, Pyama Pride en Zoomiverse zijn wel "Full Photo Bags". Ze zijn erg aan de prijs, dat wel, al heb ik voor mijn Shrinkle ook 150 euro betaald, en dat was nog wel in de uitverkoop bij een fotozaak hier.
Misschien dat je bij een fotozaak bij je in de buurt, of een buitenlandse webwinkel nog een Shrinkle (of Brian's Hot Tub, da's een iets grotere versie) kunt vinden?
Crumpler: | Pyjama Pride L | PP-002 |
Grootte: | External: 37x49x28cm | Photopouch inside: 34x43x15cm (WxHxD) |
Prijs: | €220,- | |
Link: | http://www.crumpler.nl/?p...s&product=PP-002&size=big | |
Kleurtjes: | firebrick red/blood red | charcoal /dk. mouse grey |
deep black/lr. army green | black olive / cool grey | |
Verhaaltje: | ||
Vanochtend, wakker geschrokken van een vrachtwagen van de DPD voor de deur, trok ik snel een spijkerbroek aan om de deur te openen. Daar was hij dan eindelijk, mijn langverwachte Crumpler tas \o/. Ik heb er een week op moeten wachten, de feestdagen zullen wel niet geholpen hebben met de verzendsnelheid, maar het is niet anders. Mijn eerste indruk toen ik de doos open maakte: "wauw". Wat een gigantische tas. En direct al vrij zwaar. Maar nadat ik hem een poosje in m'n handen gehad had. Wist ik wel waarom, wat een fantastische kwaliteit, alles is lekker stevig. Hier zou ik voor een weddenschap mijn tas nog wel van een meter hoogte willen laten vallen. | ||
Plaatjes: | ||
Hieronder heb ik verschillende foto's van de tas geplaatst. Op sommige grote versies van de foto's staan beschrijvingen van de apparatuur die erin zit. | ||

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Inderdaad erg bedankt, buiten de 'looks' zit hij verder hetzelfde in elkaar als de Shrinkle zie ik
Afdingen word zolangzamerhand de normaalste zaak van de wereldsapphire schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:23:
Vandaag even rond geneust voor een fototas.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Vanmiddag in de Crumpler winkel wat schoudertassen wezen passen, onderandere de Crumpler The Daily DA600 XL, maar deze bleek nogal krap te zijn? dit was overigens bij alle tassen die ik pakte? Hoe is dat bij de crumpler-gebruikers hier? Is dat normaal? 'rekt' het wat in de loop van de tijd of wat? 
Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe schoudertas want mijn Lowepro Nova 2 AW is inmiddels te klein geworden..
Ik heb zelf al gekeken naar bijvoorbeeld de Lowepro Nova 5 AW of de Crumpler The Daily DA150 bijvoorbeeld?
Er moet iig inpassen:
Nikon D50
Nikon 18-55mm
Nikon 50mm 1.8
Sigma 70-300 APO
Speedlight SB600
En in de toekomst eventueel een Sigma 24-70 2.8 (als kitlens vervanging) en nog wat ruimte om evt. uit te breiden
.
Iemand nog tips?
Alvast bedankt!
Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe schoudertas want mijn Lowepro Nova 2 AW is inmiddels te klein geworden..
Ik heb zelf al gekeken naar bijvoorbeeld de Lowepro Nova 5 AW of de Crumpler The Daily DA150 bijvoorbeeld?
Er moet iig inpassen:
Nikon D50
Nikon 18-55mm
Nikon 50mm 1.8
Sigma 70-300 APO
Speedlight SB600
En in de toekomst eventueel een Sigma 24-70 2.8 (als kitlens vervanging) en nog wat ruimte om evt. uit te breiden
Iemand nog tips?
Alvast bedankt!

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
zelf heb ik een Tenba, enorm ding.. maar draagt erg makkelijk. je hebt niet het idee dat je kilo's op je rug hebt. alles in de sig gaat erin, plus laptop, en een set extra kleren. dan blijft er nog de ruimte voor extra CF, een cokin set, batterijen, etc.
ik zal binnenkort een paar foto's van de inhoud plaatsen.
ik zal binnenkort een paar foto's van de inhoud plaatsen.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Iemand al ervaring met de Crumpler Pretty Boy?
rugzak versie of schoudertas versie?Januszjes schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:09:
Iemand al ervaring met de Crumpler Pretty Boy?
Ik wil dus de pretty boy schoudertas kopen, maar ik heb geen idee van formaat.
Als iemand de schoudertas pretty boy heeft, kan je dan een beetje laten zien wat erin past e.d.
Op de crumpler site staat een duidelijke foto, maar of dat nou de M, L, XXL of wat dan ook is zeggen ze er niet bij. Kortom, nogal nutteloos plaatje zo.
Ik wil de rugzak versie. Volgens week bestel ik hem sowieso
Verwijderd
Heeft er hier iemand ervaring met de kata t212?
Lijkt me wel een fijne stevige tas voor de wintersport. In deze tas moet een d70 met 18-200vr mee. Hoop dat deze stevig en waterdicht genoeg is....
Lijkt me wel een fijne stevige tas voor de wintersport. In deze tas moet een d70 met 18-200vr mee. Hoop dat deze stevig en waterdicht genoeg is....
Verwijderd
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de crumpler pretty boy (rugzak). Deze staat inmiddels bovenaan mijn lijstje. Voor mij wordt het gebrek aan ruimte sowieso geen probleem (heb niet veel gear en ga dat ook niet in de nabije toekomst erg uitbreiden) en het laat je tevens bewust uitkiezen wat je meeneemt als je op pad gaat. Bezint eer ge begint enzo
Mijn rug is trouwens ook niet al te best dus een te zware rugtas is voor mij bij voorbaat een no-go.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 12:15 ]
Heb hem net besteld, als die binnen is zal ik wat ervaringen posten!Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:14:
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de pretty boy (rugzak). Deze staat inmiddels bovenaan mijn lijstje. Voor mij wordt het gebrek aan ruimte sowieso geen probleem (heb niet veel gear en ga dat ook niet in de nabije toekomst erg uitbreiden) en het laat je tevens bewust uitkiezen wat je meewilt als je op pad gaat.
Prettyboy eindelijk in het echt gezien. Helaas is die er alleen in het zwart leverbaar op het moment. Mijn bevindingen zijn dat het een goede tas is, maar dat je echt de Xl versie nodig hebt voor genoeg ruimte. En dan heb ik niet eens veel eisen, de 18-70 gemonteerd op de D50 en de flitser ernaast. Het past makkelijk, maar ipv die flitser zou een 70-300 bijvoorbeeld al redelijk lastig worden cq onmogelijk.
De xl versie kost 60 euro, mij wat teveel.
De xl versie kost 60 euro, mij wat teveel.
Ok, ThunderNet heeft me overtuigd, heb vanmiddag ook een Pyjama Pride L besteld.
Verwijderd
Dit gaat toch over de schoudertassen? Voor zover ik weet is er namelijk maar 1 versie van de rugzak.nomad85 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:37:
Prettyboy eindelijk in het echt gezien (...) De xl versie kost 60 euro, mij wat teveel.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 20:13 ]
ja de schoudertas ja, ik was daar naar aan het kijken, iemand anders naar de rugzak versie.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:11:
[...]
Dit gaat toch over de schoudertassen? Voor zover ik weet is er namelijk maar 1 versie van de rugzak.
Ben op zoek naar een fototas, liefst een crumpler en schoudertas.
Ben van plan voor de rugzak een lowepro minitrekker AW aan te schaffen.
Het volgende moet erin passen:
Olympus E-500 (mogelijk met 14-45mm erop)
Zuiko digital 14-45mm
Zuiko digital 40-150mm
Olympus FL-36
Olympus OM-10 (mogelijk met 50mm erop)
Zuiko 50mm
Zuiko 28mm
Kenlock 135mm F/2.8 (OM vatting)
Tussenringen set (31mm, 21mm en 13mm)
2X teleconvertor
Sunpak auto 3075G
Cokinfilterset
Laders, batterijen en gebruiksaanwijzingen
Waar moet ik naar kijken...?
Zuiko digital 14-45mm
Zuiko digital 40-150mm
Olympus FL-36
Zuiko 50mm
Zuiko 28mm
2X teleconvertor
Sunpak auto 3075G
Cokinfilterset
moet ook alles in je schoudertas passen?....ik zou zeggen neem een rugzak waar alles in past en een schoudertas wanneer je gewoon casual wat camera gear meeneemt, maar niet je 2e body, je macro lens en zulks soort dingen.Mcdeath schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:08:
Ben op zoek naar een fototas, liefst een crumpler en schoudertas.
Zuiko digital 14-45mm
Zuiko digital 40-150mm
Olympus FL-36
Zuiko 50mm
Zuiko 28mm
2X teleconvertor
Sunpak auto 3075G
Cokinfilterset
die schoudertas heb ik al, lowepro rezo 160 AW...nomad85 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:09:
[...]
moet ook alles in je schoudertas passen?....ik zou zeggen neem een rugzak waar alles in past en een schoudertas wanneer je gewoon casual wat camera gear meeneemt, maar niet je 2e body, je macro lens en zulks soort dingen.
Dus zoek een schoudertas waar alles inpast + mogelijk flesje drinken en wat boterhammen
Verwijderd
Er zijn situaties (lees shoots) waar je veel liever met een schoudertas werkt, omdat dit in veel gevallen sneller werkt dan een rugzak. Zo te lezen wil de persoon zowel een rugzak als schoudertas. Helaas heb ik geen verstand van Crumpler, dus kan ik niet helpennomad85 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:09:
moet ook alles in je schoudertas passen?....ik zou zeggen neem een rugzak waar alles in past en een schoudertas wanneer je gewoon casual wat camera gear meeneemt, maar niet je 2e body, je macro lens en zulks soort dingen.
Heeft iemand ervaring met de Tamrac Travel Zoom 4 (5314) in combinatie met de Nikon D50 en kitlens? Volgens mij moet dat wel goed gaan passen. Ik kan namelijk die Tamrac nu voor 14,95 aanschaffen. Lijkt me wel handig dat ik niet altijd mijn hele rugzak mee hoef te nemen, maar ook gewoon een klein tasje kan gebruiken.
En ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan deze tas ook aan de broekriem worden bevestigd.
Interne afmeting: 15 x 11 x 15 cm
Externe afmeting: 18 x 16 x 18 cm

En ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan deze tas ook aan de broekriem worden bevestigd.

je kunt ook even een lineaal ofzo pakken en opmeten, de interne maten heb je al. Volgens mij zal het net passen, maar wil je het zeker weten zul je even moeten meten, dat is niet zoveel werk.hars73 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:00:
Heeft iemand ervaring met de Tamrac Travel Zoom 4 (5314) in combinatie met de Nikon D50 en kitlens? Volgens mij moet dat wel goed gaan passen. Ik kan namelijk die Tamrac nu voor 14,95 aanschaffen. Lijkt me wel handig dat ik niet altijd mijn hele rugzak mee hoef te nemen, maar ook gewoon een klein tasje kan gebruiken.
[afbeelding][afbeelding]
Dit topic is gesloten.