Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

nomad85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:18:
[...]
je kunt ook even een lineaal ofzo pakken en opmeten, de interne maten heb je al. Volgens mij zal het net passen, maar wil je het zeker weten zul je even moeten meten, dat is niet zoveel werk.
Ja sorry weet ik.. maar ik zit op mijn werk en kan weer niet wachten tot ik thuis ben 8)7 , dus ik denk kijken of er iemand is die toevallig deze tas ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

Tarin

Just plain weird.

Het is jammer dat Crumpler niet meer (duidelijkere) foto's van de daadwerkelijke maten van de verschillende tassen op z'n website heeft staan. Ik zit te denken aan een Pretty Boy (XXXL) of misschien iets uit de Daily-serie, maar helaas hebben ze van beide series maar 1 rij foto's (van 1 maat tas) staan..

Over mijn huidige tas (een Samsonite uit de Trekking-serie) was ik best tevreden, ruim genoeg en na wat gepuzzel past er een hoop in (heb rondgelopen met body+4 lenzen, statiefje, flesje water, iPod, boek), maar de rits van het hoofdvak heeft het begeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 09-01-2007 10:38 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hars73 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:21:
[...]

Ja sorry weet ik.. maar ik zit op mijn werk en kan weer niet wachten tot ik thuis ben 8)7 , dus ik denk kijken of er iemand is die toevallig deze tas ook heeft.
op je werk een beetje op GOT zitten, we hebben weer een raamambtenaar gevonden hoor :+

Heb het maar even voor je opgemeten, het past. De hoogte van de body is ietsje minder dan 11, de breedte is iets van 14 en de lengte gaat ook wel.....maar dit had je op zich ook kunnen googlen naar maten......:P je had niet hoeven wachten tot vanavond.
Tarin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:35:
Het is jammer dat Crumpler niet meer (duidelijkere) foto's van de daadwerkelijke maten van de verschillende tassen op z'n website heeft staan. Ik zit te denken aan een Pretty Boy (XXXL) of misschien iets uit de Daily-serie, maar helaas hebben ze van beide series maar 1 rij foto's (van 1 maat tas) staan..

Over mijn huidige tas (een Samsonite uit de Trekking-serie) was ik best tevreden, ruim genoeg en na wat gepuzzel past er een hoop in (heb rondgelopen met body+4 lenzen, statiefje, flesje water, iPod, boek), maar de rits van het hoofdvak heeft het begeven.
Ik heb hier vlak boven gepost dat ik ook naar de prettyboy schoudertassen heb gekeken. In mijn geval had ik de xl in de haden, daar past een body met 18-70 en flitser in, ipv de flitser zou het ook een 50mm en wat rotzooi ofzo kunnen zijn. Grotere versies van de tas hadden ze niet staan, maar ik verwacht dat de xxxl echt geen ruimte zal bieden aan een body met 3 of 4 lenzen en dan nog wat spul. De daily serie ken ik niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Nomad op 09-01-2007 10:43 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48
Ik heb vorige maand de Crumpler gekocht. Weet iemand of het mogelijk is om van die afscheidingsvakjes er extra bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Aristos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:05:
Ik heb vorige maand de Crumpler gekocht. Weet iemand of het mogelijk is om van die afscheidingsvakjes er extra bij te kopen?
welke crumpler, want er zijn er nogal wat verschillende......
Over scheidingsvakjes, je kunt bij de mediamarkt ofzo een hele goedkope tas kopen (10 euro bijv.) en daar ziten vaak al wel wandjes in, die kun je dan gebruiken. Los kopen weet ik niet, vast niet van crumpler zelf iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:09:
Iemand al ervaring met de Crumpler Pretty Boy?
yep, ik heb de pretty boy 3000, goed geschikt voor mijn canon 350d met lens. 1 van de weinige crumplers die ik gewoon aan mijn riem kan doen :) ik ben er tevreden over , alleen mis ik wel een blokade die voorkomt dat je camera te diep wegzakt. heb er dus een klein shirt onderin gewrot om het op te vullen :p

mijn flitser doe ik gewoon in mijn broekzak dus die hoeft niet in de tas te passen . denk wel dat de pretty boy 3000 te klein is voor een canon 30d of 5d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

nomad85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:41:
[...]

Ik heb hier vlak boven gepost dat ik ook naar de prettyboy schoudertassen heb gekeken. In mijn geval had ik de xl in de haden, daar past een body met 18-70 en flitser in, ipv de flitser zou het ook een 50mm en wat rotzooi ofzo kunnen zijn. Grotere versies van de tas hadden ze niet staan, maar ik verwacht dat de xxxl echt geen ruimte zal bieden aan een body met 3 of 4 lenzen en dan nog wat spul. De daily serie ken ik niet.
Ik las het inderdaad net, was het draadje nog even na aan het lezen.
Waar ben jij gaan passen? Ik wilde vanmiddag even langs de Crumpler-store in R'dam wandelen, hopelijk hebben ze daar meer.

Ik was afgelopen zomervakantie al wat rond gaan kijken, maar toen hadden ze erg weinig (nieuwe lijn zat er aan te komen). Wat me toen in ieder geval wel opviel was dat de tassen niet overdreven ruim zijn, nou sleep ik ook wel idioot veel troep mee (moet ik maar eens afleren :P), komt wel overeen met jouw mening over de Pretty Boy-serie (minstens xl nodig). Ik denk dat ik met een XXXL best een eind moet komen, maar ik ga hem vanmiddag maar in het echt bekijken (hopelijk..). Met €80 is hij IMO in ieder geval heel redelijk geprijsd.

De -overigens geniale- catalogus (check ook de foto's en de verhaaltjes.. ik neem er vanmiddag eentje mee) zegt het volgende:
pb7500
Internal: 30x18x14cm
Fits 2 camera
bodies plus 4-6
lenses & accessories
En dat klinkt voor mij perfect: in plaats van 1 body een flitser (nog te kopen), en de lenzen die ik heb zijn vrij compact (de Peleng fish is de meest bulky, hoewel er wel een 70-300 IS bij zit te komen, maar dan kan m'n ouwe 80-200 eruit.).. maar mijn ervaring (heb toen de Long Schlong geprobeerd) is dat het qua beschikbare ruimte toch wat tegen viel.

Maar aan de andere kant, ik heb ook nu (na 4 jaar, op het moment dat de tas het begeeft) pas door hoe ik m'n huidige tas het meest efficient inpak :P.

De Daily-serie is aan de ene kant wel lekker groot, maar het systeem met de extra binnentas voor je fotogear lijkt mij eerlijk gezegd totaal niet praktisch.

[ Voor 23% gewijzigd door Tarin op 09-01-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tarin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:18:
[...]

Ik las het inderdaad net, was het draadje nog even na aan het lezen.
Waar ben jij gaan passen? Ik wilde vanmiddag even langs de Crumpler-store in R'dam wandelen, hopelijk hebben ze daar meer.

Ik was afgelopen zomervakantie al wat rond gaan kijken, maar toen hadden ze erg weinig (nieuwe lijn zat er aan te komen). Wat me toen in ieder geval wel opviel was dat de tassen niet overdreven ruim zijn, nou sleep ik ook wel idioot veel troep mee (moet ik maar eens afleren :P), komt wel overeen met jouw mening over de Pretty Boy-serie (minstens xl nodig). Ik denk dat ik met een XXXL best een eind moet komen, maar ik ga hem vanmiddag maar in het echt bekijken (hopelijk..). Met €80 is hij IMO in ieder geval heel redelijk geprijsd.

De -overigens geniale- catalogus (check ook de foto's en de verhaaltjes.. ik neem er vanmiddag eentje mee) zegt het volgende:

[...]

En dat klinkt voor mij perfect: in plaats van 1 body een flitser (nog te kopen), en de lenzen die ik heb zijn vrij compact (de Peleng fish is de meest bulky, hoewel er wel een 70-300 IS bij zit te komen, maar dan kan m'n ouwe 80-200 eruit.).. maar mijn ervaring (heb toen de Long Schlong geprobeerd) is dat het qua beschikbare ruimte toch wat tegen viel.

Maar aan de andere kant, ik heb ook nu (na 4 jaar, op het moment dat de tas het begeeft) pas door hoe ik m'n huidige tas het meest efficient inpak :P.

De Daily-serie is aan de ene kant wel lekker groot, maar het systeem met de extra binnentas voor je fotogear lijkt mij eerlijk gezegd totaal niet praktisch.
ik woon dus in groningen, waar echt een mini crumplerachtig zaakje zit met weinig op voorraad. In r'dam zit een grote zaak, die zal vast veeel meer hebben. De prettyboy zal iig echt wel te klein zijn. Hoe bedoel je trouwens dat de peling de meest bulky is (is toch maar een klein dinkie of ligt het nou aan mij?), de 80-200 waar je het ook over hebt is volgens mij een stuk groter :P
Long Schlong is leuk, maar daar gaat je gear niet inpassen hoor :P....maar dat zei je zelf ook al ja.
Verder weet ik niet zoveel van crumpler eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Gezien men over de XXXL zegt dat er 2 bodies en 4-6 lenzen in passen, heb ik goede hoop. Anders ga ik wellicht toch ook kijken naar een Domke F2, hoewel het nonchalante ontwerp van de Crumplers me erg aanspreekt.

De Peleng is relatief breed. De 80-200 is een ouwe semi-kitlens van m'n 500n, dus geen hele bijzondere. Is net iets langer, maar niet dikker dan de 17-55mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tarin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:57:
Gezien men over de XXXL zegt dat er 2 bodies en 4-6 lenzen in passen, heb ik goede hoop. Anders ga ik wellicht toch ook kijken naar een Domke F2, hoewel het nonchalante ontwerp van de Crumplers me erg aanspreekt.

De Peleng is relatief breed. De 80-200 is een ouwe semi-kitlens van m'n 500n, dus geen hele bijzondere. Is net iets langer, maar niet dikker dan de 17-55mm.
Van de Xl zeggen ze 1 body met 3 lenzen, nou ...succes om dat erin te krijgen. Misschien een 350D met 3x 50mm 1.8 lenzen, maar dan wel de body met de bodydop en geen lens gemount.
Kortom, ik zeg niet voor niets dat je gear waarschijnlijk toch niet zo lekker gaat passen.

Als je allemaal kleine lenzen hebt past het misschien ook nog wel, maar probeer geen 70-200 en een 12-24 en 17-55 en meer van dat soort lenzen erin te stoppen. De xl maakt dan iig niet meer waar wat hij claimt (3 lenzen en een body en andere spulletjes)

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 09-01-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

nomad85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:41:
[...]
op je werk een beetje op GOT zitten, we hebben weer een raamambtenaar gevonden hoor :+

Heb het maar even voor je opgemeten, het past. De hoogte van de body is ietsje minder dan 11, de breedte is iets van 14 en de lengte gaat ook wel.....maar dit had je op zich ook kunnen googlen naar maten......:P je had niet hoeven wachten tot vanavond.
Thanks.. tasje is inmiddels besteld ;) Enne.. zoals je merkt aan mij late reactie, niet de hele dag op GoT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

nomad85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:49:
[...]

Van de Xl zeggen ze 1 body met 3 lenzen, nou ...succes om dat erin te krijgen. Misschien een 350D met 3x 50mm 1.8 lenzen, maar dan wel de body met de bodydop en geen lens gemount.
Kortom, ik zeg niet voor niets dat je gear waarschijnlijk toch niet zo lekker gaat passen.

Als je allemaal kleine lenzen hebt past het misschien ook nog wel, maar probeer geen 70-200 en een 12-24 en 17-55 en meer van dat soort lenzen erin te stoppen. De xl maakt dan iig niet meer waar wat hij claimt (3 lenzen en een body en andere spulletjes)
Ze zijn inderdaad niet heel erg consistent met richtlijnen. Ben vanmiddag in de Crumpler-store geweest, heb in eerste instantie de Pretty Boy XXXL zitten bekijken. Nou zouden daar best 4 lenzen en 2 bodies in passen, maar dan gaan er weinig accessoires bij (lees: een CF-kaartje en de handleiding :P). Niet dat ik zoveel meuk heb, maar hij leek me net wat te krap, zeker met de enigszins overzienbare toekomstige aanschaffen in het achterhoofd. Bovendien vond ik hem wat tegen vallen op het gebied van vakjes en dergelijke: zeker met de camera 'bovenop' de tussenschotjes sloot hij IMO net niet helemaal veilig (regen en dergelijke ) af, en het voorvak is niet ingedeeld in aparte stukjes, dus eventuele pennen zwerven tussen rolletjes snoep en je telefoon heen bij wijze van spreken.

Uiteindelijk met lichte tegenzin toch nog naar de Daily-serie gekeken (de 210 en de 370, de twee voor de laptoptassen zeg maar), en die viel me direct erg mee. De wand van de tas zelf is niet overdreven dik, niet overdreven vormvast, voelt goed betrouwbaar aan. De 'binnentas' is dan weer mooi dik, en biedt zo te zien goede bescherming. Ik was bang dat de losse-binnentas-constructie veel ruimte kost, maar dat valt zo te zien reuze mee.
Het voorvak heeft 5 binnenvakjes voor het uit elkaar houden van je volle en lege CF-kaartjes.
Helaas zitten er niet direct de mogelijkheid in om het vak verticaal in 2en te delen, maar ik haal wel wat klittebandflappen uit m'n oude tas :).

Na wat wikken en wegen ben ik uiteindelijk toch voor de Threeseven Daily (M) gegaan. Ik denk niet dat ik veel van het losse-tas-principe gebruik ga maken, ik heb nog een stapel schoudertassen, maar het voorvak en de hoeveelheid ruimte in het fotogedeelte (in de 370 net iets meer dan in de PB XXXL) gaven de doorslag.

Overigens gaan de zoveel-past-er-ongeveer-in-richtlijnen nergens over: over de 370 zegt men dat er 1 body en 3 lenzen in passen, terwijl je, als je ze zo voor je ziet, direct ziet dat hij groter is dan de PB XXXL (waar 2 bodies en 4-6 lenzen in zouden moeten kunnen). Het devies is en blijft dus: ga langs de winkel (vriendelijke mensen daar bij Crumpler!), sleep je gear mee en ga daar wat zitten 3D-tetrissen.

Goed, en nu ga ik ruziën met de indeling ;). Ik zal wat foto's posten als ik klaar ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik vond de wit/oranje ook de mooiste....
De daily is dus wel een aanrader qua ruimte, goed om te onthouden voor anderen, ik zal even niks meer kopen. Kwam er gister ineens achter dat ik binnenkort ga samenwonen, hoezo dat bekruipt je van achter en neemt je te grazen :P. Maar ben wel blij hoor, maar de tassen/camera's/lenzen/filters/fliters/statieven e.d. zal allemaal moeten wachten nu. Voordat ik nu weer geld heb voor dingen :'(

De daily ziet er trouwens wel handig uit als je de plaatjes bekijkt en crumpler filosofie bekijkende moet je van een serie altijd de grootste nemen, meeste waar voor je geld geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:12

janklp

FortyTwo Capital

Heb vandaag de Crumpler Pretty Boy rugzak ontvangen besteld op dewinkel.nl. Gister pas besteld dus aangenaam verrast dat hij vandaag al zomaar kwam.

Eerste indruk: gewoon een degelijke Crumpler tas zoals ik dat gewoon ben van ze. Niet al te groot als rugtas zijnde maar wel groot genoeg voor mijn gear:
- Nikon D50 met daaraan 18-70 lens
- 50mm prime
- 70-300 G
- kaartjes, oplader en andere losse meuk zoals filtsers

Onderin heb ik even een indeling gemaakt zoals mij dat handig lijkt. De rest is toch proberen. Dan heb ik boven in nog ruimte voor brood, drinken, eten en een boek ofzo. Wel handig, dat had ik bij mijn Long Schlong niet.

Foto's volgen nog, ben in ieder geval blij met deze tas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed. Lijkt erop alsof jou gear redelijk overeenstemt met wat ik voor ogen heb, in ieder geval qua hoeveelheid. Als de fotos er goed uitzien wordt dit ook mijn tas waarschijnlijk :)

Heb je trouwens een laptop? Ben benieuwd in hoeverre deze er makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

In de Pretty Boy backpack past geen laptop, het is een vrij basic tas (de hele PB-serie overigens, merkte ik gisteren):
- Indeelbaar ondervak voor je foto-meuk
- Bovenvak voor een warme trui en je lunchpakketje
- Voor/zijvakjes voor klein grut

Er zit geen laptop-afdeling in, zie ook de foto's in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Zoals beloofd, een zooitje foto's van m'n Crumpler Threeseventy Daily :). Heb ook het een en ander aan cambags.com toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a9a096a5eae67a1c395cb45939ee25a9/full.jpg

De tas is redelijk groot, maar doet niet heel erg groot aan omdat hij niet heel erg hoekig is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2a2ac40d27e8a58c61ded6801c1f4a7d/full.jpg

Open, zoals je ziet is er bovenop nog zat ruimte voor m'n camera, waarmee ik het plaatje heb geschoten :P. Ik zal nog even kijken of ik een redelijke camera kan vinden om een foto te schieten met m'n eigen cam erin.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/178343a2e3290d789d47dc6b8585d7d4/full.jpg

Bovenaanzicht. Zoals je ziet is er aan de linkerkant nog zat ruimte voor een filtser of wat andere zooi.
Voor de duidelijkheid overigens: de grijze dividers komen uit m'n oude tas. Helaas heeft Crumpler zelf geen spul bijgeleverd om de boel verticaal te verdelen.
Wel heb ik een van de oranje dividers momenteel niet in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fd7c7540a4234ccfdd721acaaad0555b/full.jpg

Bovenaanzicht, kelderverdieping (wired remote, accu, filters, batterijlader en cardreader met bijbehorende kabels.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/18433b3616878d60e0b9295a5f2aa1d6/full.jpg

Voorvak: niet heel erg ruim, maar zat ruimte voor pennen, CF-kaartjes, lenspapier, Mentos en een boek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0028891a2d7d1db364461c6e6793bb84/full.jpg

Wat er momenteel in zit, naast de camera: oude 80-200 lens, Peleng 8mm, 50mm mkII, draadontspanner, Slik Mini-statiefje, kaartlezer, lenspapier, Palm T|E2, filters, USB-geheugen, accu, CF-kaartjes, acculader, pennen (maar niets om op te schrijven :P).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffe066702a3723af882f0de726fa8aa2/full.jpg

Losse photopouch.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d31c50b2d97a4ec7f22be847a712a278/full.jpg

Tas en photopouch apart. De tas zelf is zonder pouch nog best stevig, maar niet extreem dik. Het overgrote deel van de padding zit in de pouch ingebouwd.

Als iemand nog een vraag/fotorequest heeft, geef een gil ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 12-01-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een Crumpler The Daily M? Ik neem aan van wel. Ik heb die (in dezelfde kleur) ook sinds enkele weken, maar nog niet echt veel materiaal om hem mee te vullen. Momenteel past er mijn D70 met 18-70 en extra Nikkor 70-210 lens prima in. Plaats jij je camera nog mét lens daarbovenop? Of enkel de body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Dat is de Crumpler Threeseventy Daily :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:07:
Is dat een Crumpler The Daily M? Ik neem aan van wel. Ik heb die (in dezelfde kleur) ook sinds enkele weken, maar nog niet echt veel materiaal om hem mee te vullen. Momenteel past er mijn D70 met 18-70 en extra Nikkor 70-210 lens prima in. Plaats jij je camera nog mét lens daarbovenop? Of enkel de body?
Het is inderdaad de Daily 370, de grootste van de 3 zonder laptopvak.

Ik leg m'n cam er met kitlens (18-55) bovenop, of wat er op dat moment voor andere lens aan vast zit eigenlijk; met m'n huidige verzameling ontloopt het elkaar niet zo gek veel. Met een beetje creativiteit zou ik m'n cam er ook wel inclusief battery-grip op kwijt kunnen (moet ik wel de twee lenzen die nu in het midden zitten een vak opschuiven).

Ultra-brak plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7e7a55bc7c4ea6f4ab1a7390c332899/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 12-01-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iemand toevallig met wat foto's van de Pretty Boy shoulder bags ? En anders misschien een adres waar ze Crumpler verkopen in omgeving Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

h4ns schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:08:
Iemand toevallig met wat foto's van de Pretty Boy shoulder bags ? En anders misschien een adres waar ze Crumpler verkopen in omgeving Eindhoven?
foto's heb ik niet, maar ik heb de pretty boy xl gehad, en heb er ook een stukje over geschreven...ik stel voor je dat je wat naar boven scrolt en daar gaat lezen. Verder kan ik je ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

h4ns schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:08:
Ik heb geen foto's, maar heb ze wel in de winkel gezien. De Maxi-serie (M tot XXXL) is best leuk, maar puntjes die mij tegen vielen:
- De catalogus is wel erg optimistisch over wat je er in kan stoppen: over de XXXL zeggen ze '2 bodies, 4-6 lenzen', maar ik denk dat je hem met 1 body en 3 leuke lenzen aardig vol hebt, wil je er ook nog accessories (flitser, remote, lader, kabeltjes) in kwijt kunnen.
- De hoeveelheid aparte vakjes viel mij een beetje tegen, er zit eigelijk alleen 1 (opdeelbaar) hoofdvak en een voorvak in.

Begrijp me niet verkeerd, het zijn mooie tassen, maar ik miste de tig aparte vakjes die m'n oude tas had, en me de Daily-serie ernaast verbleekte hij een beetje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hier een foto van mij met Crumpler Pyjama Pride L, om een idee te geven van de afmetingen (met dank aan ThunderNet ;)):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/DSC_2336.jpg

Weegt totaal 8,3kg met het spul uit m'n signature (behalve de EOS 600, IXUS en Nikon SB's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Heb vandaag de Crumpler XXXL binnen gekregen, en ben prima tevreden wat ruimte betreft. Ik vind het persoonlijk een erg mooie niet te grote schoudertas, en heeft voor mij i.i.g. precies genoeg ruimte voor wat ik er mee wil doen.

Wat snelle piccies gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imagevenue.com/loc302/th_69299_IMG_01_122_302lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img45.imagevenue.com/loc506/th_69304_IMG_02_122_506lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img108.imagevenue.com/loc428/th_69310_IMG_03_122_428lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img129.imagevenue.com/loc531/th_69326_IMG_04_122_531lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc516/th_69332_IMG_05_122_516lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img144.imagevenue.com/loc401/th_69336_IMG_06_122_401lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img111.imagevenue.com/loc485/th_69341_IMG_07_122_485lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img133.imagevenue.com/loc416/th_69351_IMG_08_122_416lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img164.imagevenue.com/loc487/th_69356_IMG_09_122_487lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img163.imagevenue.com/loc558/th_69361_IMG_10_122_558lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
En nog een foto met wat er op het moment allemaal in zit.

Ik heb nog geen extra lenzen bij mijn EOS 400D (met EF-S 17-85 USM IS en de Battery Grip) dus ik heb voor het inpassen van de tas even twee oude Sigma 35mm camera lenzen gebruikt om een idee te krijgen van de ruimte. Er is nog vrij veel ruimte over voor b.v. een externe flitser etc.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imagevenue.com/loc548/th_69639_IMG_11_122_548lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

h4ns schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:31:
Heb vandaag de Crumpler XXXL binnen gekregen, en ben prima tevreden wat ruimte betreft. Ik vind het persoonlijk een erg mooie niet te grote schoudertas, en heeft voor mij i.i.g. precies genoeg ruimte voor wat ik er mee wil doen.
Ik heb deze tas ook, 1 eos 400d, 3 lenzen, jvc digitale videocam, memcard. en nog wat ruimte over.
Deze tas is niet zo super stevig als veel anderen, maar het is wel verdomd makkelijk in en uitladen.
En ik durf hem ook wel te laten vallen ;-)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Is dat de Crumpler Ben's Pizza XXXL? Of een andere XXXL?

edit. oh wacht. waarschijnlijk de Pretty Boy XXXL. Volgens mij wel hetzelfde als de Ben's Pizza, maar dan met een gekleurde verticale streep door het midden.

[ Voor 59% gewijzigd door guillaumemay op 18-01-2007 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

guillaumemay schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 02:57:
Is dat de Crumpler Ben's Pizza XXXL? Of een andere XXXL?

edit. oh wacht. waarschijnlijk de Pretty Boy XXXL. Volgens mij wel hetzelfde als de Ben's Pizza, maar dan met een gekleurde verticale streep door het midden.
dat is correct idd, de pretty boy is de opvolger van de pizza serie en heeft dezelfde afmetingen. Eigenlijk slechts een cosmetische ingreep, met iets ander schouderbandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb gisteren een Fujifilm FinePix s9600 (ik heb dus geen extra lensen, etc) aangeschaft en ben nu op zoek naar een mooie tas, die niet al te veel opvalt. Verder wil ik af en toe ook wat andere dingen meenemen en heb geen zin om met twee tassen rond te lopen.

De Lowepro Orion Trekker II kwam hier in dit topic behoorlijk vaak voor en ziet er wat mij betreft toch best goed uit. De meesten zeggen dat er geen A4 schrijfblok inpast, maar er was toch nog een persoon die heb er wel (schuin) in kreeg. Dit zou helemaal ideaal zijn.

Kamera Express is in de buurt, dus ik ga denk ik daar even een kijkje nemen. Mijn vraag is of er nog meer van soortgelijk tassen zijn, naast de twee andere genoemde tassen in de eerste post van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Ik heb Gisteren de Lowepro Computrekker plus AW binnen gekregen.

Hij is wel best wel een beetje heel groot. Maargoed, heb hem dan ook gekocht op de groei...

Ik moet zeggen een erg stevige tas, ik vertrouw mijn gear hier wel aan toe.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nog niet helemaal vinden, maar past een 30D icm een 70-200 er aan vast goed in een Lowepro Orion Trekker II?
Er staat er eentje te koop, maar ik moet wel deze combi er in één keer in kunnen stoppen. Sta te vaak op plekken te fotograferen waar je geen lenzenwissel wilt/kunt uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:
Ik kan het nog niet helemaal vinden, maar past een 30D icm een 70-200 er aan vast goed in een Lowepro Orion Trekker II?
Er staat er eentje te koop, maar ik moet wel deze combi er in één keer in kunnen stoppen. Sta te vaak op plekken te fotograferen waar je geen lenzenwissel wilt/kunt uitvoeren ;)
wat voor 70-200, de F/4 non IS versie is beduidend korter dan de 70-200 2.8 IS.
Verder schat ik van niet, maar iig is het belangrijk dat we weten wat voor 70-200 je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi.
Heb al ontdekt dat het niet gaat passen. Ik heb de 4.0 non IS thuisliggen.
Nu zit ik te kijken naar een Lowepro Nature Trekker.
Daar moet het volgende toch wel makkelijk inpassen:
Statief
30D
70-200 4.0 non IS
17-85
50 1.8
430EX
Eventueel Tamron 70-300
Losse meuk.
Wellicht dat ik eens een winkel ga zoeken waar ik hem kan bekijken. Of iemand van jullie moet een leuk en degelijk voorstel hebben wat een andere leuke optie is ;)

Edit

Ik heb net eens zitten kijken naar de CompuTrekker AW. Weet iemand of je daar een statief aaan kunt bevestigen? Heb wel foto's zitten zoeken op internet, maar ben er maar twee tegengekomen waar je een statief kon zien zitten voor mijn gevoel. Wilde je de foto openen deed de foto het niet. Dus zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb zojuist de Lowepro Orion Trekker II gekocht, voor mij is hij ideaal. Ik heb genoeg ruimte over in het onderste deel (wat eigenlijk het fototas gedeelte is), maar dit komt ook omdat ik geen lenzen nodig heb. Als ik dit ooit wel nodig zou hebben, dan is er ruimte voor.

Het bovenste gedeelte heeft genoeg ruimte en een aantal handige vakjes voor batterijen, geheugenkaarten e.d. Er is overigens ook een handig vakje voor je iPod of iets dergelijks, want de headphones kunnen de tas uit door een speciaal daarvoor gemaakte in-/uitgang. Verder ziet hij er erg goed uit.

Ik heb hem voor €76,00 bij Kamera-Express gehaald (in de winkel). Als je in de buurt van Rotterdam woont en je wilt een tas 'in levende lijve' zien, dan is het misschien handig om daarheen te gaan, want ze hebben ontzettend veel. Het is veel beter dan naar een foto op je beeldscherm kijken en dan bestellen via een shop. Ik had namelijk verwacht dat hij groter zou zijn, maar hij is voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ktart schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:26:
Ik heb zojuist de Lowepro Orion Trekker II gekocht, voor mij is hij ideaal. Ik heb genoeg ruimte over in het onderste deel (wat eigenlijk het fototas gedeelte is), maar dit komt ook omdat ik geen lenzen nodig heb. Als ik dit ooit wel nodig zou hebben, dan is er ruimte voor.

Het bovenste gedeelte heeft genoeg ruimte en een aantal handige vakjes voor batterijen, geheugenkaarten e.d. Er is overigens ook een handig vakje voor je iPod of iets dergelijks, want de headphones kunnen de tas uit door een speciaal daarvoor gemaakte in-/uitgang. Verder ziet hij er erg goed uit.

Ik heb hem voor €76,00 bij Kamera-Express gehaald (in de winkel). Als je in de buurt van Rotterdam woont en je wilt een tas 'in levende lijve' zien, dan is het misschien handig om daarheen te gaan, want ze hebben ontzettend veel. Het is veel beter dan naar een foto op je beeldscherm kijken en dan bestellen via een shop. Ik had namelijk verwacht dat hij groter zou zijn, maar hij is voor mij perfect.
Wat schat je dat er in de vakken kan, dus zowel in het camera gedeelte als in het gewone gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:18:
Hi.
Heb al ontdekt dat het niet gaat passen. Ik heb de 4.0 non IS thuisliggen.
Nu zit ik te kijken naar een Lowepro Nature Trekker.
Daar moet het volgende toch wel makkelijk inpassen:
Statief
30D
70-200 4.0 non IS
17-85
50 1.8
430EX
Eventueel Tamron 70-300
Losse meuk.
Wellicht dat ik eens een winkel ga zoeken waar ik hem kan bekijken. Of iemand van jullie moet een leuk en degelijk voorstel hebben wat een andere leuke optie is ;)

Edit

Ik heb net eens zitten kijken naar de CompuTrekker AW. Weet iemand of je daar een statief aaan kunt bevestigen? Heb wel foto's zitten zoeken op internet, maar ben er maar twee tegengekomen waar je een statief kon zien zitten voor mijn gevoel. Wilde je de foto openen deed de foto het niet. Dus zeker weten doe ik het niet.
Ja, past erop. Hij is hetzelfde als de minitrekker, alleen met laptop vak. Nadeel is dat het statief over de sluiting heengaat, dus als je hem open wil doen moet je eerst je statief erafhalen.

even een plaatje geript van de lowepro site:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/MiniTrekker_tripod_1.jpg

Ik denk ook dat het een betere keuze is dan de nature trekker die je eerst op het oog had ;)
BiG_G schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 07:44:
Ik heb Gisteren de Lowepro Computrekker plus AW binnen gekregen.

Hij is wel best wel een beetje heel groot. Maargoed, heb hem dan ook gekocht op de groei...

Ik moet zeggen een erg stevige tas, ik vertrouw mijn gear hier wel aan toe.
Gefeli, mooie aanschaf. Heb hem ook al een tijdje, op zich een fijne tas, maar eigenlijk te groot. Ik gebruik hem alleen als ik "alles" (=2 bodies en +/- 6 lenzen) wil meenemen. maar als je dan ook nog een laptop erbij doet wordt het wel heeeeeeeel zwaar (11 kilo, zonder tas).

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
M'n recensie over de Cumpler Ben's Pizza XL staat op cambags.com.
Het is de voorloper van de huidige Crumpler Pretty Boy XL, maar de veranderingen zijn naar mijn weten vooral cosmetisch.

Hierbij 3 plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/crumpler_bens_pizza_xl/crumpler_bens_pizza_xl_canon_5d_Guillaume%20_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/crumpler_bens_pizza_xl/crumpler_bens_pizza_xl_canon_5d_Guillaume%20_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/crumpler_bens_pizza_xl/crumpler_bens_pizza_xl_canon_5d_Guillaume%20_9.jpg

Meer plaatjes --> Link naar de recensie:
http://www.cambags.com/ca...ler_benpizzaXL_frames.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

goede review.
De Xl pretty boy is idd gewoon een optische aanpassing, van binnen hetzelfde qua grote zo te zien, al zijn de wandjes die er zelf in kan zetten iets anders.
Weet niet zeker, maar volgens mij is de bovenkant van de prettyboy (de flap) wel iets sterker als jouw foto's zo doet lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 13:36
Ik ben sinds kort eigenaar van een Nikon D50 met 18-55 kitlens. Nu moet ik eigenlijk nog een tas hebben, en het liefst niet een al te grote tas. Maar ik heb het liefst wel een tas, dat als ik later nog van plan ben uit te breiden (flitser,lens) dat het nog wel in de tas past.
Zelf ben ik al de volgende tegen gekomen:
Cumpler Ben's Pizza L
Lowepro EX-160 (Nova 2)

Heeft iemand nog andere suggesties? Het liefst niet al te duur. (>45 inc verzend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 12-09 13:33
nu ik een laptop ga kopen, wordt mijn tas voor dagelijks (school) gebruik te klein.

Wat moet er inkunnen:

Een zooi schoolspullen
Olympus E-500 + zuiko digital 14-45mm + zuiko digital 40-150mm + olympus FL36
HP pavilion dv9000 (17inch widescreen)

De camera hoeft niet altijd mee, maar moet er wel inkunnen.

Nu heb ik de volgende tassen gezien:
Lowepro compudaytrekker http://www.lowepro.com/Pr..._camera/CompuDaypack.aspx
Lowepro CompuRover AW http://www.lowepro.com/Pr...camera/CompuRover_AW.aspx
Crumpler hier kom ik niet uit

welke is nu de beste keuze?
De lowepro's zijn relatief goedkoop voor mij (korting van 20%)
Nu lijkt mij de compudaypack een erg mooie tas, is deze alleen niet wat klein?
Kan ik dan beter voor een compurover gaan?
En wat is de keuze in crumpler

alvast bedankt voor de tips

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Voor Crumpler moet je waarschijnlijk naar de Royal Court of de Opulent Rooster kijken. Let niet teveel op de foto's die er bij staan, die zijn zo te zien voor de Warm Shower, Royal Court en Opulent Rooster gelijk.

Als je de mogelijkheid hebt: ga kijken in een Crumpler-store. De photopouch zou jouw fotozooi moeten kunnen hebben (is voor de RC en de OR gelijk zo te zien); het verschil lijkt alleen in groote van het hoofdvak te zitten.

Ik vind het systeem met het aparte laptopvak tegen je rug aan wel grappig eigenlijk, ziet er diefstalproof uit.

Zijn geen goedkope tassen overigens, maar goed mijn samsonite laptoptas (schoudermodel) was ook behoorlijk aan de prijs.
VeeGee schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:56:
Ik ben sinds kort eigenaar van een Nikon D50 met 18-55 kitlens. Nu moet ik eigenlijk nog een tas hebben, en het liefst niet een al te grote tas. Maar ik heb het liefst wel een tas, dat als ik later nog van plan ben uit te breiden (flitser,lens) dat het nog wel in de tas past.
Zelf ben ik al de volgende tegen gekomen:
Cumpler Ben's Pizza L
Lowepro EX-160 (Nova 2)

Heeft iemand nog andere suggesties? Het liefst niet al te duur. (>45 inc verzend.)
Als ik zo naar de plaatjes hierboven kijk, zou ik als ik jou was minstens voor de Pretty Boy (Ben's Pizza) XL gaan, zo te zien past daar precies jouw huidige spul, plus flitser en telelens in. Is qua formaat een heel bescheiden tas.

[ Voor 42% gewijzigd door Tarin op 21-01-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is voor mij de Computrekker geworden. Hoop hem dinsdag binnen te krijgen. Kan ik weer rustig naar buiten met mijn spullen ;) Hoef ik het niet allemaal in een Slingshot 100AW te proppen waar het eigenlijk net niet in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25

sapphire

Die-hard pruts0r

heb je die dan over ;) ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. Zag de vraag al komen. Maar helaas voor jou gaat die hoogstwaarschijnlijk niet over zijn.
Als ik naar het café ga zal ik die blijven gebruiken. Dan heb ik toch alleen maar de 30D + grip en de 17-85 bij me inclusief flitser. En daarvoor is het ding perfect. En bij stedentrips is het een perfecte tas.
Dus ik zal ze naast elkaar gaan gebruiken. Binnenkort waarschijnlijk twee keer naar Disneyland, en dan is de kans groot dat bij de ene keer de Computrekker meegaat, en de andere keer de Slingshot.
Wil namelijk een keer met een maatje van me één of twee dagen gaan puur om te fotograferen. En dan heb ik mijn complete uitrusting bij me, en veel in gebruik. En de andere keer wil ik met andere vrienden gaan, en dan puur om lol te hebben. Dus dan blijft de 70-200 thuis, en kan dus de Slingshot perfect dienst doen.
Overal wordt over nagedacht hierzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 07:58

gdf

mini review van de Lowepro Nova 1 AW.

plaatjes van de fabrikant :
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova1AW_grn_left_equip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova1AW_LA.gif

in mijn bezit ongeveer 2 jaar.

wat gaat erin :

- Pentax istD met standaard zoompje 16-45mm
- de AF360FGZ flitser of de twee lensjes 50/1.7 + 70-210 zoom.
- frutsels als geheugenkaartjes, usb kabeltje, draadontspanner etc. (in het voorvakje)
- wat pola filters ( 49mm, en 67mm) (in achterritsvak en deksel binnenkant)
- reserve penlites, flitser standaard. (elastische netjes aan de zijkanten)

Over is nog het klepritsvak, en daar doe ik meestal de lensdop in van de lens die ik gebruik.

Wat bevalt :
redelijk compact, en alles past.
prettige antislip schouderriem.

Wat niet bevalt :
- de tas heeft een vrij hoge rand (ideaal tegen inregenen natuurlijk) maar daardoor loopt de rits vaak vast bij het dichtdoen.
- de schakels waarmee de schouderriem vast zit zijn ondeugdelijk, dit behoeft natuurlijk wat meer uitleg.

Bij het oppakken van de tas kunnen de schouderband schakels losspringen, omdat de band kan gedraait kan zitten, en de schakels hebben geen rotatie mogelijkheid.
Nadat mijn tas enkele keren hierdoor op de grond was gevallen, heb ik maar tie-wraps erbij gezet.
Uiteindelijk is een van de schakels kapot gegaan, en heb ik met wat naald- en draadwerk de schakels vervangen voor een beter soort (van een kapotte tas).

Hierbij meteen de algemene hint, let op de schouderband schakel, kan deze niet roteren, niet kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb de Nova 2 AW ooit gehad en wat jij beschrijft met die schakels is wel bekend al heb ik er nooit echt bij stilgestaan omdat hij nooit helemaal is gevallen. Maar je hebt helemaal gelijk dat dit een ontwerpfout is.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:
Nee, dat gaat niet passen. Ik heb zelf een Nikon D80, maar body maakt niet zoveel uit. Als ik mijn 70-300 APO er aan schroef, die volgens mij niet echt groter kan zijn dan een 70-200, past die NIET in de Orion Trekker II.

Bovenaanzicht v.d. tas

rug
+---+---+---+
|.1.|.2.|.3.|
+---+---+---+
|.4.|.5.|.6.|
+---+---+---+
Sorry, schuift een beetje... (en ik kan nu geen foto maken, want mijn Orion heb ik uitgeleend aan mijn schoonvader.)

Wat stop ik er met gemak in:
D80 met 24-120 VR gekoppeld. (Lens in vak 2, body over vak 2 en 5 een eventuele grip kan over vak 1/4 vallen.)
Sigma 70-300 APO in vak 3
Nikon 18-70 AF-S in vak 1
Nikon 50 mm 1.4 in vak 5
Nikon 28-80 in vak 6 (Of flitsdoos)
Vak 4 is voor diverse zooi als microfiber doek, oplader en extra batterij.

Topvak: Net geen A4 Schrijfblok.. :|
Dikke trui, wat pennen, klein schrijfblok (formaat A5)
cardreader, memkaartjes, portemonee, PDA.
(diverse kleine zooi in extra vakjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dannr schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:00:
Tamrac: Dit is zo'n beetje "The Best of the Rest". Reacties zijn behoorlijk goed op deze tassen, vooral in de laatste helft van 't topic worden ze wat vaker genoemd. [small]laat het me weten als je iets zinnigs te zeggen hebt over de verkrijgbaarheid van Tamrac tassen dan voeg ik een opmerking toe.
Ik heb mijn Tamrac gewoon bij de Mediamarkt Amsterdam Arena gekocht. En omdat ik vroeg genoeg binnen was ook nog normaal met een verkoper even kunnen proberen. Het Slingshot principe staat me wel aan maar moet zich in de praktijk nog bewijzen natuurlijk.

Het is in dit geval een Velocity 8 / Model 5748 die de volgende waar moet gaan huisvesten:
  • EOS 400D
  • 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
  • Canon EF 50mm f1.8
  • Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
  • Zonnekappen / Filters en aanverwante
Omdat de 70-300 nog in bestelling staat zwemt het nog wat rond, alhoewel ik met de schotjes de boel al aardig kon compartimenteren. Nadeel van de tas vind ik dat je er alleen van de bovenkant in kant. Bij het indelen geeft dat wat gepuzzel maar in het gebruik ervaar ik het nog niet als heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit even te kijken of ik morgen naar de Crumpler store in Amsterdam zal gaan om voor een Pretty Boy backpack te gaan kijken :)

Weet iemand hoe eht daar zit emt de prijzen ed.? (kan geen website van ze vinden :?) Want in webshops zie je hem al voor 100~79€ voorbij komen wat ik een leukbedrag vind voor en Crumpler.
Of iemand meot een winkel vlakbij Leiden kennen die hem voor een redelijke prijs verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 24-01-2007 22:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

sapphire schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:44:
Ik zit even te kijken of ik morgen naar de Crumpler store in Amsterdam zal gaan om voor een Pretty Boy backpack te gaan kijken :)

Weet iemand hoe eht daar zit emt de prijzen ed.? (kan geen website van ze vinden :?) Want in webshops zie je hem al voor 100~79€ voorbij komen wat ik een leukbedrag vind voor en Crumpler.
Of iemand meot een winkel vlakbij Leiden kennen die hem voor een redelijke prijs verkopen.
Bij Crumpler kost-ie €100. Ze houden zich in de shops aan de prijzen op de webshop, en afaik geven ze geen korting in de winkel.

[ Voor 58% gewijzigd door Tarin op 24-01-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 23-06 14:02
In de winkel geven ze wel korting op uitgefaseerde modellen, maar op de huidige lijn inderdaad niet, voor zover ik weet. Als je weet wat je wil kan online bestellen gewoon (veel) schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok, beetje korte termijn, maar ik ben op zoek naar een fototas :P

Wat voor tas
Iig een die op m'n rug gaat, dus niet een tas met een schouderband (optioneel mag wel). Ook vullen via de voorkant, niet via de bovenkant! Dus als je hem helemaal openritst, dat je dan pas dingen er in/uit kan doen/halen.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
  • Canon EOS 350D
  • Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II
  • Sigma 28mm F1.8 EX DG ASPHERICAL MACRO + zonnekap
  • Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro + zonnekap
  • Nog een lens, bijvoorbeeld een 18-200mm
Welke tassen je zelf al hebt gevonden
Mja, ik kan wel gaan zoeken, maar dan kom ik er toch niet uit :P Bijna geen enkele shop heeft plaatjes van de binnenkant, en er staan geen ervaringen bij. Zo vind je een perfecte tas, de LowePro MiniTrekker, maar die is veels te duur :P

Als iemand dus een populaire tas weet, in de prijsklasse €30-60 (max 60!), waar al mijn spullen in passen, dan scheelt het mij veel zoekwerk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 30-01-2007 18:21 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

boven je budget, maar wel een goede tas is:
micro trekker 200 (je eigen foto die je liet zien is volgens mij een micro trekker 200
mini trekker classic kan ook

tamrac heeft ook prima tassen, zoals de adventure 6

[ Voor 26% gewijzigd door Nomad op 30-01-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben de 'populaire' merken zoals Tamrac, Lowe Pro en Crumpler geen rugzakken voor 60 euro. Je zit al heel snel richting de 100 euro. Je kunt dus misschien beter kijken naar een schoudertas die aankan wat je nu hebt plus misschien een extra lens. Als je dan toch gaat investeren in extra lenzen is die 100 euro voor een echte rugzak ook wel te doen. Dat is mijn redenering in ieder geval geweest ;).

Op www.cambags.com kun je per camera kiezen welke tassen geschikt zijn. Staan ook reviews van gebruikers. Dat is een mooi begin. Daarnaast hebben de bovenstaande merken ook uitgebreide info op de site staan. Maar het beste is natuurlijk altijd een tas in de winkel even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Marc H

- - Is wakker - -

Angeloonie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:18:

Een verhaal over de rugtas die hij wil kopen
Ik zou niet bezuinigen op een goede tas. Er gaat voor een klein vermogen aan fotospul in die tas, dus moet hij het goed beschermen. met wat jij opnoemt zit je al dik over de duizend euro(?) aan fotospul, wat maakt het dan uit wat die tas kost? En waarschijnlijk koop je later alsnog die minitrekker, als je besluit om toch een goedkopere tas te kopen.

Een minitrekker is fijne tas waar veel ingaat. Ik gebruik de mijne al jaren, al heb ik tegenwoordig een nog grotere tas, de minitrekker blijft mijn keuze voor de meeste dagjes weg.

Verder moet ook het draagcomfort goed zijn, als het niet lekker draagt zal je de camera ook minder meenemen.

Tip: Camera Express heeft momenteel de mini trekker classic in de aanbieding voor 79 euro:

http://www.kamera-express...e=showproduct&product=956

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Marc H schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:27:
[...]
Verder moet ook het draagcomfort goed zijn, als het niet lekker draagt zal je de camera ook minder meenemen.
[...]
Ik wilde net zeggen: Als je een goedkope tas haalt, lever je in op 2 dingen: stevigheid en draagcomfort. Ik heb een laptoprugtas van de Aldi/Lidl/whatever, da's best een aardige tas, maar de afwerking is net niet echt fantastisch, en als ik hem vergelijk met een Samsonite/Crumpler laptoprugtas voel je echt veel verschil in het rugvlak en de draagbanden. Misschien weer het andere uiterste, maar je begrijpt wat ik bedoel ;).

Als je voor over de €1000 aan gear bij je hebt, wil je niet dat het een onzachte landing maakt omdat een draagriempje het begeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 30-01-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Om het even duidelijker te maken: het is een tijdelijke tas. Op dit moment zit ik niet ruim bij kas, maar over een paar maanden wel. Alleen ik heb nu dus een tas nodig. Verder dan in de auto/uit de auto zal het niet gaan. Denk bijvoorbeeld niet aan enorme wandelingen door een bos oid.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik snap niet waarom je 60 euro over de balk wil gooien wanneer je over een paar maand weer geld hebt. Lenen is goedkoper :P. Koop nu gewoon een goede tas. Ga je iets slechts kopen, koop dan ook echt iets slechts maar niet een nèt niet ding.

Marc H: 2 posts boven die van jou had ik een goedkopere link naar de mini trekker gezet, dus de jouwes is wat overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Bij deze pix van mijn National Geographic NG2475 schoudertas met al mijn gear.
Nadeel: geen anti-slip stuk op de schouderriem.
Kost: 129 euro bij Konijnenberg

Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/photo/NGTas2small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik ga deze maand een rugzak erbij halen, maar ik ben nog niet zeker welke.
Er moet inkunnen:
  • Canon EOS 30D
  • Analoge EOS body (komt nog)
  • Canon EF 17-40 F/4 L USM (op de camera)
  • Canon EF 70-200 F/4 L USM
  • Canon EF-S 60mm F/2.8 Macro USM (komt nog)
  • Canon EF 85 F/1.8 USM (komt nog)
  • Canon Speedlite 430EX
  • Cokin P-systeem set + diverse losse filters
  • Manfrotto 190ProB/804RC2 (of vergelijkbaar statief, komt ook deze maand)
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompuTrekAW_left_stuffn_1_n.jpg

Mijn oog viel al snel op de Lowepro Computrekker AW. Ik heb ervaring met Lowepro tassen en die zijn gewoon heel erg goed. Bovendien heeft deze een sliplock-systeem waardoor ik er een Lenscase en bottlebag aan kan hangen. Zodat de tas niet steeds van mijn rug af hoeft. :)
Nadeel van deze tas is Crumpler. Ik heb al 2 crumpler (schouder-) tassen en die bevallen erg goed. En de Crumpler rugzakken van de oude collectie zijn ook erg goed. Die sluiten allemaal aan de rugzijde en zijn gewoon heel degelijk (al missen ze sliplock). Bovendien schreeuwen deze tassen niet dat er veel dure apparatuur in zit. Ik zou hier dan het liefste de Schrinkle van hebben, maar die kan ik nergens vinden. De nieuwe collectie bestaat afaik alleen maar uit gedeelde tassen en niet meer een volledige fototas zoals de Karachi of Schrinkle, en ik wil perse een volledige.

Mijn eisen zijn verder: Draagcomfort, dus goede gewichtsverdeling en het makkelijk open kunnen maken zonder dat het statief in de weg hangt.

Heeft iemand nog andere suggesties dan de Computrekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Zoals ik hier schrijf, en Thundernet hier reviewt, zijn er wel een aantal nog volledige fototassen van Crumpler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik had er niet bijgezegd wat voor budget ik voor een tas reserveer, maar ik vind €200+ voor een tas wel erg gortig, ook al wil ik echt kwaliteit. Zeker aangezien die Computrekker AW incl Lens Case 3 en Bottle Bag 'maar' €161 is, en Lowepro maakt toch echt goede tassen. ;)
Overigens vind ik het niet handig hoe je een statief meeneemt met de Pyjama Pride L.

Maar ik snap niet dat ik er zo erg overheen heb gekeken, want dat zijn inderdaad volledige fotorugtassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Oxi op 04-02-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
coorz schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:04:
Bij deze pix van mijn National Geographic NG2475 schoudertas met al mijn gear.
Nadeel: geen anti-slip stuk op de schouderriem.
Kost: 129 euro bij Konijnenberg

[afbeelding]
dat vak waar die 580ex en epson storage zitten, zou daar ook een macbook 13" in passen denk je?
( afmeting is 2,75 x 32,5 x 22,7 cm)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

abrakadaver schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:19:
[...]

dat vak waar die 580ex en epson storage zitten, zou daar ook een macbook 13" in passen denk je?
( afmeting is 2,75 x 32,5 x 22,7 cm)
Dat vak is een fixed vak. Volgens de specs zijn de interne afmetingen 38 x 26cm. En 2,75cm dikte is geen probleem.
Kan het niet nameten voor je, maar ik denk dat ie precies past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Oxi schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:03:
Ik had er niet bijgezegd wat voor budget ik voor een tas reserveer, maar ik vind €200+ voor een tas wel erg gortig, ook al wil ik echt kwaliteit. Zeker aangezien die Computrekker AW incl Lens Case 3 en Bottle Bag 'maar' €161 is, en Lowepro maakt toch echt goede tassen. ;)
Overigens vind ik het niet handig hoe je een statief meeneemt met de Pyjama Pride L.
Helemaal mee eens. Het is gewoon veel geld, en als de lowepro je bevalt: doen. en het statief ziet er vrij maf uit zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Hey,

Ik ben hier net en heb een vraag of iemand mij hiermee kan helpen.
Ik ben al een aantal weken opzoek naar een tas voor een eos300d type tas EH-16L
Kan iemand mij hiermee helpen

Alvast bedankt!!

Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:08:
Hey Hey,

Ik ben hier net en heb een vraag of iemand mij hiermee kan helpen.
Ik ben al een aantal weken opzoek naar een tas voor een eos300d type tas EH-16L
Kan iemand mij hiermee helpen

Alvast bedankt!!

Jordy
Beetje een raar advies misschien, maar eigen merk tasjes zijn veelal niet zaligmakend. Een klein crunpler schoudertasje ofzo is veelal mooier, en lowepro heeft ok genoeg keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:19:
[...]

Beetje een raar advies misschien, maar eigen merk tasjes zijn veelal niet zaligmakend. Een klein crunpler schoudertasje ofzo is veelal mooier, en lowepro heeft ok genoeg keuze.
Daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in alleen het is niet voor mijzelf.
Mijn vader heeft die camera gekocht zonder tas of wat dan ook.
Nu ben ik mee aan het zoeken voor een eh-16L want hij wil alleen maar de camera meenemen

Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of die hier al langs was gekomen, maar de laatste week in ieder geval niet.
This & That tassen van Nikon/Crumpler. Tja, als je last van NAS hebt.... of als je gewoon op zoek bent naar een Crumpler voor een DSLR met een bescheiden hoeveelheid extra's, is dit wellicht een handige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:30:
[...]
Daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in alleen het is niet voor mijzelf.
Mijn vader heeft die camera gekocht zonder tas of wat dan ook.
Nu ben ik mee aan het zoeken voor een eh-16L want hij wil alleen maar de camera meenemen
Dit is de 18L, eigenlijk voor de 350D en 400D. Mag je zelf even uitzoeken wat het verschil in camera grootte is. Misschien voldoet die ook.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:42:
Geen idee of die hier al langs was gekomen, maar de laatste week in ieder geval niet.
This & That tassen van Nikon/Crumpler. Tja, als je last van NAS hebt.... of als je gewoon op zoek bent naar een Crumpler voor een DSLR met een bescheiden hoeveelheid extra's, is dit wellicht een handige optie.
Dat ziet er wel goed uit! Niet duur ook, alleen volgensmij wel erg klein..?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me vertellen of je aan de Lowepro Slingshot 100AW oook een statief kunt vastmaken op de één of andere manier?
Ik ga eind komende maand 3 dagen naar Disneyland met mijn vrienden, maar om dan mijn Computrekker mee te nemen zie ik eigenlijk niet zo zitten. Teveel in en uitpakken voor zulke dagen.
Daarom wil ik toch het lieftste de Slingshot meenemen. Maar aangezien ik weer dat ik wat statieffoto's wil maken is het wel handig als die aan de tas bevestigd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:42:
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik moet nog steeds de rugzak(Dakine Sequence) aanschaffen die ik in het vizier heb. Maar voorlopig ga ik niet meer op vakantie dus kan dat nog even wachten :P

Naast die rugzak leek een schoudertas me ook wel wat. Dan lijkt dit mij een leuke optie. Ow en kan er dan een lens mounted op de body in de tas?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Dit is de 18L, eigenlijk voor de 350D en 400D. Mag je zelf even uitzoeken wat het verschil in camera grootte is. Misschien voldoet die ook.
De 16L is echt alleen voor de 300d camera.
ben me echt wezenloos aan het zoeken....
nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Hoe moet je die 18L eigenlijk meesjouwen. Ik vind hem overal een beetje onduidelijk beschreven staan. Op jouw link bijv staat geen draagriem en riemopenening.
Wat heb je aan een tas als je hem niet mee kan dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn apparatuur. Ik heb de Lowepro Mini Trekker geprobeerd, en wat betreft grootte en indeling is die goed. 2 bodies (Minolta 7000i), 4 lenzen, flitser en de nodige rolletjes etc gaan daar goed in. Ik vind alleen de schouderbanden niet prettig. Voor mij beginnen ze te wijd uit elkaar.
Weet iemand een vergelijkbare rugzak waar de banden dichter bij elkaar beginnen?

Groeten,

Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:24:
Ik heb de Lowepro Mini Trekker geprobeerd, <KNIP> Ik vind alleen de schouderbanden niet prettig. Voor mij beginnen ze te wijd uit elkaar.
Weet iemand een vergelijkbare rugzak waar de banden dichter bij elkaar beginnen?
Ten eerste: lees je registratievoorwaarden nog eens door, vooral mbt de groeten doen etc.

On topic: welke Mini Trekker? De Classic of de AW (All Weather)?

Ikzelf heb de AW gekocht, vooral ook omdat ik las die die wel schuin ingenaaide schouderbanden had in tegen stelling tot de Classic. Nadeel: iets duurder. Voordeel: beter comfort en de regenhoes. Hoewel ik die regenhoes nog nooit gebruikt heb, in andere LowePro tassen die ik bezit zit hetzelfde systeem. En als je die hoes eruit haalt, krijg je hem (bijna?) niet meer zo netjes ofgevouwen als af fabriek.

Kijk dus ook nog even naar de AW!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
ik zit zelf te denken aan een naneu pro u-110, is er iemand met ervaring met deze tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een D40 kopen en heb daar een rugtas voor nodig. Mijn oog is gevallen op de volgende tas: Lowepro Backpack Orion Trekker II Black/Silver

Is dit een geschikte tas voor mijn D40? En is hij praktisch ingericht?
Welke tassen zijn vergelijkbaar is prijs/kwaliteit met deze tas?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:57:

Is dit een geschikte tas voor mijn D40?
Je D40 body past erin.
En is hij praktisch ingericht?
Het is een daypack. Bovenin je alledaagse spullen. Onderin je camera. Als dit is wat jij wilt, dan is het praktisch. Als je iets anders wilt, dan is het niet praktisch.
Welke tassen zijn vergelijkbaar is prijs/kwaliteit met deze tas?
Zie startpost.

[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 18-02-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag van vandaag voor Lazlo: Wat wil je allemaal mee slepen?

Ik denk dat deze tas niet zo handig is voor jouw, tenzij je bij je D40 naast de standaard kitlens (18-55) ook gelijk de 55-200 zoomlens koopt. De door jouw genoemde tas heeft zes lensvakken, die te klein zijn om bijvoorbeeld een flesje drinken in te zetten. Er kunnen overigens eventueel wel een paar boterhammen in.
Maar goed, voor enkel de D40 en de 18-55 kitlens, zou ik een topload tas aanraden, bijvoorbeeld van Tamrac en dat pakje stop je dan in een rugtas die je al hebt. In de toploader zit je camera dan goed beschermd en het levert je heel veel ruimte op in je rugtas.

Ik heb de Orion Trekker II zelf ook. het is een heerlijke, handige tas, voor mij, maar ik neem meestal wel meer dan één lens mee. Het is voor mij echt de hondenwandel tas. Onderin de camera, boven in extra spullen als een warme trui, drinken en meer van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort een Crumpler Daily 600 (zwart) voor m'n D200. Zie sig voor de aankomende inhoud van de tas).

Persoonlijk vind ik het een erg mooie tas dus nu hopen op een goed comfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, het is een behoorlijk ding.

Humor op de crumpler site, trouwens:
The Daily is our super-glamour sling camera bag. It comes in six different sizes and four different colours. They can be used as photo bags, or if you remove the insert as a messenger style sling bag, or if you remove the bag altogether you can just use it as a sling. We sell a truckload of these but we really don´t know why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, blind kopen is natuurlijk wel een risico maar goed, ook beter (iets) te groot dan te klein.

Ik heb zo'n voorgevoel dat 2 slagen kleiner (de 370) naast de 600 ook een perfecte tas voor het simpele 'camera + 1-2 lenzen' werk zal zijn.

Die gasten van Crumpler hebben ergens een steekje los zitten (wat ik trouwens wel kan waarderen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Zelf wil ik vanavond gaan beslissen welke tas ik ga kopen voor mijn fotospulletjes.

Wat erin opgeborgen moet kunnen worden is:

1 Canon EOS 400D - met gemonteerde lens
3 extra lenzen
wat accesoires, filters, etc.

Nu heb ik wel interesse in de Crumpler 'The Daily' serie. Echter vraag ik me af welke tas ik dan het beste kan nemen:

The Daily Threeseventy M
The Daily Fourninety L

Bij de L past er ook een 15" laptop in, een optie die ik niet gebruik. Maar ik kan niet vinden of bij deze tas ook een camera met gemonteerde lens in kan. Iets wat ik bij de M wel gevonden heb. Echter lijkt daar weinig ruimte voor accesoires te zijn.

Wie o wie kan me uit de brand helpen?

ps. deze tassen hebben toch een soort van anti-slip? Ik heb namelijk nu een tas alleen voor de camera, en die schiet steeds van mijn schouder af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan sowieso eerder voor de 490 gaan want de 370 ga je geheid te klein vinden alhoewel ik niet weet wat je in jouw geval onder 'extra lenzen' verstaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:38:
Ik zou dan sowieso eerder voor de 490 gaan want de 370 ga je geheid te klein vinden alhoewel ik niet weet wat je in jouw geval onder 'extra lenzen' verstaat.
het worden geen gigantische lenzen, iig 1 macro lens, 1 58-200 canon lens en dan een plaats voor een lens die in de toekomst aangeschaft gaat worden.

Zou hier de 490 groot genoeg voor zijn, of is het aan te raden om zelfs nog een stapje groter te gaan naar de 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij dat de 490 dan wel groot genoeg is:

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/565%23VIEW550x550_5/file1163781803.jpg

Maar een stap groter naar de 600 zal geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:00:
Het lijkt mij dat de 490 dan wel groot genoeg is:

[afbeelding]

Maar een stap groter naar de 600 zal geen overbodige luxe zijn.
Dan ga ik het nog even overwegen, 490 of 600, en bestel ik vanavond de tas :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zelf de 370, en daar past nog best redelijk wat in. Bij mij in ieder geval cam+lens, 3 extra lenzen (1 kleintje (50mm f/1.8), 1 dikke (Peleng) en een tele), met ruimte voor in ieder geval een flitser, een batterygrip, een kaartlezer, de lader, kabeltjes, een mini-statiefje en het nodige grut.
Heb niet gekeken naar de laptop-modellen, omdat die direct een slag groter waren, en duurder ook.

Laat je overigens niet misleiden door de catalogus/website, wat daar aan mogelijke inhoud staat klopt niet echt - zo melden ze dat er in de grootste Pretty Boy meer past dan in de 370, wat absoluut niet zo is.

Om maar weer eens een flauw cliché uit de kast te trekken: Ga in de winkel passen, dan weet je het zeker.

De foto's op de website zijn trouwens niet bij elk model kloppend, ik dacht gezien te hebben dat ze bij enkele typen bij alle maten dezelfde plaatjes hebben neer gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Tarin op 26-02-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb van iemand gehoord dat er een fototas is waarbij je de boddy er van boven in stopt. En eronder kun je lenzen stoppen. Je kunt het bovenste deel dichtklappen. Dit klapt dan over de camera heen en daar kun je ook nog dingen in stoppen. Weet iemand welke ik bedoel? Ik ben benieuwd of dit wat is voor mijn D80.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jigs schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:03:
Hallo allemaal,

Ik heb van iemand gehoord dat er een fototas is waarbij je de boddy er van boven in stopt. En eronder kun je lenzen stoppen. Je kunt het bovenste deel dichtklappen. Dit klapt dan over de camera heen en daar kun je ook nog dingen in stoppen. Weet iemand welke ik bedoel? Ik ben benieuwd of dit wat is voor mijn D80.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.
Lowepro orion trekker misschien?
camera spullen onderin, andere spullen bovenin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
nomad85 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Lowepro orion trekker misschien?
camera spullen onderin, andere spullen bovenin....
Nee, die bedoel ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Tarin schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:49:
Ik heb zelf de 370, en daar past nog best redelijk wat in. Bij mij in ieder geval cam+lens, 3 extra lenzen (1 kleintje (50mm f/1.8), 1 dikke (Peleng) en een tele), met ruimte voor in ieder geval een flitser, een batterygrip, een kaartlezer, de lader, kabeltjes, een mini-statiefje en het nodige grut.
Heb niet gekeken naar de laptop-modellen, omdat die direct een slag groter waren, en duurder ook.

Laat je overigens niet misleiden door de catalogus/website, wat daar aan mogelijke inhoud staat klopt niet echt - zo melden ze dat er in de grootste Pretty Boy meer past dan in de 370, wat absoluut niet zo is.

Om maar weer eens een flauw cliché uit de kast te trekken: Ga in de winkel passen, dan weet je het zeker.

De foto's op de website zijn trouwens niet bij elk model kloppend, ik dacht gezien te hebben dat ze bij enkele typen bij alle maten dezelfde plaatjes hebben neer gezet.
Bedankt voor de info. Dat is iig duidelijk. Wat ik er zelf precies in gaan stoppen is een eos 400d+kitlens, kleine macro-lens, zoomlens, en accesoires, filters, flitser e.d. en uitbreiding moet mogelijk zijn.

Je hebt me nu iig aan het twijfelen gebracht of het de 490 of 600 wordt :) Maar daar kom ik vanavond wel uit als ik echt de kans heb om goed te kijken op de verschillende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik weet niet hoe praktisch de L/XL/XXL-versies zijn als je er geen laptop bij stopt, ik heb ze niet echt bekeken in de winkel, maar het lijkt me dat het laptopvak niet echt bruikbaar is voor andere foto-related spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik begrijp wat je bedoeld. Dat je daar met een soort van leeg indrukbaar vak komt te zitten.

Ik weet iig wel dat het voor mij niet mogelijk is om in een korte tijd naar de Crumpler winkel te gaan, aangezien het aan de andere kant van het land ligt (woon in Venlo namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo gisterenavond dan toch de knoop doorgehakt en voor de Crumpler 'The Daily Fourninety' gegaan. Deze besteld bij cameranu en hoop hem morgen te mogen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 14:12

janklp

FortyTwo Capital

Een kleine review van de Crumpler Pretty Boy rugzak zoals lang lang geleden beloofd.

Heb de tas nu een aantal maanden in gebruik en ben er uiterst tevreden over! Echt een geweldig fijne stevige tas zoals ik van Crumpler gewend ben. Hiervoor had ik een Crumpler Long Schlong die ik heb verkocht wegens het gebrek aan ruimte voor een boekje of wat te drinken. Dit gemak biedt deze tas wel! Tevens vind ik een rugzak bij langere tochten en vakanties veel prettiger.

Pluspunten:
- Goede looks
- Stevig
- Genoeg ruimte voor een boekje, jas enzo.

Nadelen:
- Prijs (80 euro)
- Had graag nog een vakje gehad naast het kleine voorvakje aan de onderkant.

Het aanzicht van de tas.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/tas1.jpg

De binnenkant met:
- de lege plaats voor de body met 18-70 lens
- links de 50mm in de 18-70 lens pouche
- rechts wat meuk en de 70-300G
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/tas2.jpg

De tas met de onderzijde.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/tas3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Net de Crumpler Daily 600 XL opgehaald, damn wat een tas!! haha

Wat me wel gelijk opvalt is de kwaliteit, geen enkel foutje kunnen ondekken, prima naaiwerk en stevige vakverdeling. Wat ook super is, is dat de binnenkant eruit kan, het is een mooie design tas, ook zonder camera :)

Hij is vrij groot, maar er gaat dan ook wel een hoop in! zal thuis even wat foto's maken met spullen erin! :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.