Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.325 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:19:
Net de Crumpler Daily 600 XL opgehaald, damn wat een tas!! haha

Wat me wel gelijk opvalt is de kwaliteit, geen enkel foutje kunnen ondekken, prima naaiwerk en stevige vakverdeling. Wat ook super is, is dat de binnenkant eruit kan, het is een mooie design tas, ook zonder camera :)

Hij is vrij groot, maar er gaat dan ook wel een hoop in! zal thuis even wat foto's maken met spullen erin! :)
Welke kleur heb je?

Ik kreeg vanochtend bericht dat die van mij op de bus is gedaan (komt vanuit Duitsland, gewonnen op Ebay) dus die hoop ik uiterlijk aankomende dinsdag binnen te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel gelijk opvalt is de kwaliteit, geen enkel foutje kunnen ondekken, prima naaiwerk en stevige vakverdeling. Wat ook super is, is dat de binnenkant eruit kan, het is een mooie design tas, ook zonder camera :)

Hij is vrij groot, maar er gaat dan ook wel een hoop in! zal thuis even wat foto's maken met spullen erin! :)
Hoeveel heb je ervoor betaald en waar heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 16:10

Ik heb het kleiner broertje net 1 dag binnen (de 490 L, Grey/Mustard) en je kan inderdaad totaal geen foutje ontdekken. Nergens iets dat opvalt, loshangt, weet ik veel. Super stevige kwaliteit. Inderdaad erg groot, maar als hij goed is ingesteld, en je hebt hem op je rug hangen, dan heb je volgens mij nergens meer last van. Heb daar gisteren geen tijd voor gehad, maar dat ga ik vanavond wel goed maken. Morgen een dagje Keulen, dus hopelijk is het een beetje goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Lowpro Trekker AW. Fijne tas waar ik al mijn spul in kwijt kan en nog veel ruimte over hou voor nieuwe gear. Het probleem alleen, is dat je je gear niet snel kan pakken, omdat het een rugtas is. Nu heb ik een Crumpler Pretty Boy XXL op het oog als schoudertas. Is het mogelijk om daar de volgende gear in te stoppen:

350d (maar wellicht in de toekomst een grotere camera)
70-200 f4
10-22
24-70 2.8 (in de toekomst).

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:14:
Ik heb een Lowpro Trekker AW. Fijne tas waar ik al mijn spul in kwijt kan en nog veel ruimte over hou voor nieuwe gear. Het probleem alleen, is dat je je gear niet snel kan pakken, omdat het een rugtas is. Nu heb ik een Crumpler Pretty Boy XXL op het oog als schoudertas. Is het mogelijk om daar de volgende gear in te stoppen:

70-200 f4
10-22

Iemand ervaringen?
Ik heb een Ben's Pizza XXL, das volgensmij de voorloper. Daar kan ik met normaal gebruik een 400D met batterygrip in kwijt, een 17-50, een 18-200 en een 70-200. Dan heb ik de 18-200 of 17-50 op de cam gemonteerd en deze er op zijn rug in liggen, en daar langs 2 lenzen. Als je 1 lens eruit haalt, dan kan er nog een flitser bij. Met proppen krijg ik al mn gear erin.

Edit: Wil je dus op de lange termijn nog meer aanschaffen, dan kun je beter iets groters nemen. Maar als je net als ik toch niet altijd alles mee sjouwt, dan issie prima. (ik ben van plan om later voor vakanties e.d. als alles mee moet nog een grotere rugzak te kopen, en gewoon mn schoudertas als dagelijks ding).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 18:39

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:14:

70-200 f4
10-22

Iemand ervaringen?
Ik heb voor een vergelijkbaar setje, plus kabeltjes/cardreader/acculader en eventueel een statief, flitser en/of batterygrip de Daily 370 gehaald. De Pretty Boy viel me in de winkel enigszins tegen, vooral op het gebied van vakjes en ruimte.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:48:
[...]

Ik heb een Ben's Pizza XXL, das volgensmij de voorloper. Daar kan ik met normaal gebruik een 400D met batterygrip in kwijt, een 17-50, een 18-200 en een 70-200. Dan heb ik de 18-200 of 17-50 op de cam gemonteerd en deze er op zijn rug in liggen, en daar langs 2 lenzen. Als je 1 lens eruit haalt, dan kan er nog een flitser bij. Met proppen krijg ik al mn gear erin.

Edit: Wil je dus op de lange termijn nog meer aanschaffen, dan kun je beter iets groters nemen. Maar als je net als ik toch niet altijd alles mee sjouwt, dan issie prima. (ik ben van plan om later voor vakanties e.d. als alles mee moet nog een grotere rugzak te kopen, en gewoon mn schoudertas als dagelijks ding).
Ok, thanks voor de info. Ik heb de Lowepro AW Trekker al om al mijn gear in te vervoeren. Ik zoek nu dus een tas erbij om snel wat gear mee te nemen. Ik vind achter de Lowepro tas toch te groot om bijvoorbeeld in een stad mee rond te trekken, of om ergens binnen te gaan. Daarvoor lijkt me zo'n schoudertas dus uitstekend geschikt!

@Tarin, thanks voor de tip, maar die Daily 370 is meteen 50 euro meer (volgens de crumpler site). Dat heb ik ook al voor die lowepro neer moeten leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 17:53
Na het topic doorgelezen te hebben (daarom zo'n late post :) ) heb ik toch een vraagje en hoop ik dat iemand mij een passend antwoord kan geven.

Ik heb op dit moment een D50+grip met onderstaand spul zitten in een Slingshot 200AW. Past leuk, maar wil ik hem erin proppen samen met de 70-200 dan wordt het lastig. Nu komt er binnenkort een 2e body, de D70s+grip, bij en een 18-50 2.8 lens. De standaard kitlens zal komen te vervallen maar ik ben op zoek naar een schoudertas waar ik de D70s+grip+70-200 F2.8 en de D50+grip+18-50 F2.8 ready-to-go in kan stoppen. Voor de rest moeten de overige onderstaande spullen met wat losse grut (lader, mem.kaartjes, statiefgondel, enz. in de tas passen, welke waar binnenkort nog een fish-eye/UWA lens en een 2e flitser aan toegevoegd zullen worden.

Nu heb ik de volgende 3 tassen op het oog:

--------------
Domke F2 € 139,-
link
link 2

Afbeeldingslocatie: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/DOMKE/F2/domkef2-7-thomasstaehle_std.jpg

pro: ik vindt hem er mooi uitzien (zwarte versie), zal lekker zitten omdat hij van zacht materiaal is. Prijs is gunstig. Makkelijke snelle grijpbaarheid.
con: het zal waarschijnlijk 'net' gaan passen en zal het proppen worden. Padding lijkt niet erg dik, meer stootgevoelig.
--------------

Lowerpro Commercial AW € 225,-
link
link 2

Afbeeldingslocatie: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/CommercialAW/lp_commercial_aw_5_christianengler_std.jpg

pro: Ziet er goed uit, lekker groot, veel opbergruimte. Erg stevig en robuust
con: Erg hoge prijs, erg groot, door de dubbele bodem misschien te veel ruimte.
--------------

Lowerpro Magnum AW € 198,-
link
link 2

Afbeeldingslocatie: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/MagnumAW/lp_magnumaw_04_ralfschmitz_std.jpg

pro: Ziet er redelijk goed uit, ruimte lijkt voldoende. Erg stevig en robuust
con: Erg hoge prijs, meer hoger dan breder waardoor hij er niet zo mooi uitziet.
--------------

Mijn persoonlijke mening gaat uit naar de Domke, vooral door de looks en de snelle bereikbaarheid. De prijs telt natuurlijk ook mee :). Ik ben alleen een beetje bang dat het niet echt zal gaan passen.

Heeft iemand tips of ervaringen voor mij?

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Beide merken zijn gewoon erg goed, daar heb je geen miskoop aan. Het enige wat daarna nog boeit is hoe fijn jij ze vind. Dus ga naar een winkel die al die tassen verkoopt en ga lekker passen. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag een zwarte Daily 600 binnen en die is dus echt GROOT!

Je weet de maten, je denkt dat het wel meevalt maar als je hem in het echt ziet dan is het dus een behoorlijke tas zeg.

Voor het kleinere werk heb ik bij toeval een zwarte Loyal Chap gevonden en gekocht welke ik morgen/ zaterdag binnen hoop te krijgen.

De Daily is trouwens wel topkwaliteit zeg, je betaalt er natuurlijk flink voor maar dan heb je ook wat.

Anderzijds komt er ook weer >2000,- spul in te zitten dus dan is het onzin om te bezuinigen op een goede tas.

Of ik hem hou is nog een 2e, even kijken hoe hij bevalt. Die keuze wordt misschien wat makkelijker als ik de Loyal Chap heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Heb sinds vandaag een crumpler opulent rooster, heb me laptop er net ingedaan, valt me op dat de laptop ongeveer 1/2 cm uitsteekt.
Hebben meer mensen met een crumplertas en een 17inch wide laptop daar last van?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 23:06
Kan iemand mij zeggen of de D70s met daaraan de Sigma 70-200 2.8 HSM Macro in de Lowepro 200 past?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Zou in de lowepro orion trekker II een canon 20d (evt met grip maar niet noodzakelijk) met een 24-70L gemount en daarbij nog een sigma 70-200 2.8 passen?

en weet iemand of dit soort dingen (evt ander merk) ook in NL te koop zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.crumplerbags.com/Cart/Resources/CartResources/254_res/b254_o10418_ai418_thumb.jpg
Dit is zo'n beschermtasje van crumpler dat je in een rugzak of schoudertas kan zetten, maar die is in NL niet te koop van dit merk.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
oeh en weet iemand of de tamrac adventure 7 in NL ook al in camo-print leverbaar is?
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5547-closed-camo-r.jpg

kan hem alleen in zwart/grijs en zwart/rood vinden :(

edit: gevonden bij cameraexpress :p

[ Voor 24% gewijzigd door abrakadaver op 16-03-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Ik zoek een tas voor mijn Canon 400d en een 2-3 tal lenzen in te doen. Nu is het voor mij belangrijk dat ik in een appart vak wat blikjes / eten wat klein spul mee kan nemen.

Nu heb ik de Pretty Boy Back Pack alleen maar op plaatjes gezien, zou deze tas geschikt zijn? Hij moet ook wel spatwaterdicht zijn.

Ook lijkt de SlingShot serie van Lowepro me wel goed, maar ik moet deze nog eens in de winkel bekijken want ik weet niet of 1 band lekker loopt als ik de bergen in trek (wandelingen van 6-8 uur). Natuurlijk wel ideaal om snel je cam te kunnen pakken...

[ Voor 6% gewijzigd door gerwinf op 20-03-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:56

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

gerwinf schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:29:
Ik zoek een tas voor mijn Canon 400d en een 2-3 tal lenzen in te doen. Nu is het voor mij belangrijk dat ik in een appart vak wat blikjes / eten wat klein spul mee kan nemen.

Nu heb ik de Pretty Boy Back Pack alleen maar op plaatjes gezien, zou deze tas geschikt zijn? Hij moet ook wel spatwaterdicht zijn.

Ook lijkt de SlingShot serie van Lowepro me wel goed, maar ik moet deze nog eens in de winkel bekijken want ik weet niet of 1 band lekker loopt als ik de bergen in trek (wandelingen van 6-8 uur). Natuurlijk wel ideaal om snel je cam te kunnen pakken...
lowepro orion trekker II....lijkt me prima geschikt. Onderin heb je dan ruimte voor camera gear, daarboven een groot vak voor een trui en wat eten/drinken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
nomad85 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:53:
[...]

lowepro orion trekker II....lijkt me prima geschikt. Onderin heb je dan ruimte voor camera gear, daarboven een groot vak voor een trui en wat eten/drinken.
Idd mooi tastje....deze lijkt me ook wel aardig:

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/RC-004/image_small1160064919.jpeg
Crumpler Royal Court L

http://www.crumpler.nl/?p...ct_id=RC-004&view=2&size=

Alleen kan ik niet goed zien of mn canon 400d met een middelgrote lens er in past. Heb geen zin om elke keer om de lens er op te moeten draaien :)

[ Voor 35% gewijzigd door gerwinf op 20-03-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]abrakadaver schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:46en weet iemand of dit soort dingen (evt ander merk) ook in NL te koop zijn?
[afbeelding]
Dit is zo'n beschermtasje van crumpler dat je in een rugzak of schoudertas kan zetten, maar die is in NL niet te koop van dit merk.
Hee zoiets zoek ik ook. Hoeft niet van een bepaald merk te zijn maar wel een beschermhoes voor in mijn schoudertas. Iemand een suggestie??!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze zomer vertrek ik voor een semi backpack reis naar China. Ik zal mijn 350D dan natuurlijk meenemen. Omdat mijn huidige foto tas totaal niet geschikt is voor een dergelijke reis (een erg grote / oversized Canon tas) ben ik op zoek naar een vervangende en meer geschikte tas of case. Dit blijkt echter lastig te vinden.

Wat zijn de eisen:
- Redelijke prijs
- Draagbaar wanneer ik zonder backpack dagen weg ga
- Moet in backpack passen
- Genoeg bescherming voor camera, objectief en accessoires (zie eis hierboven).

Wat moet er in:
- EOS 350D
- Sigma 17-70 objectief (mounted op de 350D).
- Minimaal 1 extra accu
- Geheugenkaartjes (2 a 3 CF kaartjes)

Dimension van camera en objectief:
EOS 350D: 127 x 94 x 64 mm
Sigma objectief: diameter 79mm x length 82.5mm (hier komt nog iets ruimte bij vanwege UV / protectie filter).

Sigma objectief (vanwege vorm):
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/51/sigma_17_70_mm_lens.jpg

Gezien de camera ook in de backpack moet worden meegenomen dacht ik aan een eventuele hard case (meer bescherming in de rugtas?). Deze lijken moeilijk te vinden en ik vraag mij af of het draag comfort buiten de backpack hiervan wel optimaal is.

Een foto rugtas is gezien de backpack geen optie. Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zoiets?
past een 350D met canon17-85IS in, dus waarschijnlijk past jouw sigma ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18

Garyu

WW

Heb je al in dit topic: Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 gekeken?

Na de topic-merge een beetje een overbodige reactie geworden geloof ik O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Garyu op 26-03-2007 17:36 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat ben ik idd aan het doornemen. Door de backpack eis vallen vrijwel alle tassen die ik daar tegenkom af. Het is gewoon niet handig / mogelijk een (te) zachte tas goed mee te nemen in een backpack. Wellicht had ik de vraag daar moeten stellen maar ik kwam het topic te laat tegen, vandaar een los topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En een soort (moderne) heuptas? Comfortabel en ruim.

Ziet er dan wel niet zo geweldig uit, maargoed je bent in China, lekker boeiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ik heb zelf een Crumpler pizzaboy M. De 17-70 heb ik nog niet, maar voorzichtig gemeten zou deze daar ook in moeten passen. Wel een redelijk softcase.
Maar goed, deze tas gaat ook met mij mee naar China en ook in een backpack.

[ Voor 29% gewijzigd door Jivecar op 26-03-2007 11:27 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 23:48
Je zou inderdaad eens naar een Crumpler kunnen kijken, m'n vader heeft een 350D + Sigma 18-200 (iets smaller dan de 17-70 maar ongeveer even lang gok ik), en die past goed in een Ben's Pizza M (is volgens mij een ouder model van de Pizzaboy). Zit dus niet te ruim, maar nog wel ruimte voor geheugenkaartjes, accu en zelfs een tafelstatiefje. Er zit geen padding aan de schouderband dus die neemt opgevouwen in je backpack niet teveel ruimte in.
Stugge maar geen harde buitenkant, en zachte binnenkant.
Verkrijgbaar in verschillende hippe kleuren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 07:25

YellowCube

Wait...what?

even een ander topic gemerged.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb net de crumpler site bekeken maar vraag mij toch af of die tassen niet te zacht zijn voor in een backpack. Een heuptas zie ik niet zo zitten gezien de camera ook echt in de backpack opgeborden moet kunnen worden tijdens het reizen (o.a. in de overvolle chinese trein).

Het is overigens niet mijn bedoeling het objectief elke keer te dismounten alvorens het geheel op te bergen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 26-03-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:53:
Ik heb net de crumpler site bekeken maar vraag mij toch af of die tassen niet te zacht zijn voor in een backpack. Een heuptas zie ik niet zo zitten gezien de camera ook echt in de backpack opgeborden moet kunnen worden tijdens het reizen (o.a. in de overvolle chinese trein).

Het is overigens niet mijn bedoeling het objectief elke keer te dismounten alvorens het geheel op te bergen.
Dan denk ik toch dat je en kleine lowepro moet nemen :)

Deze bijvoorbeeld: http://www.lowepro.com/Pr...ther/Toploader_65_AW.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 26-03-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 13:37
Ik heb een lowepro rezo AW 140 (met inhoud) en die neem ik ook vaak in m'n gewone rugzak mee. Het tasje is leeg redelijk stevig, maar omdat alles er heel netjes/precies (zonderproppen) in past krijgt het tasje z'n stevigheid pas echt als ie vol zit.

Bij mij gaat er in (het foto tasje)
Minolta 5D
Kitlens 18-70 f/3.5-5.6
70-210 f/3.5-4.5
Kaartlezer
Oplader
Extra geheugenkaartje

Dus misschien dat je nog naar een maatje kleiner zou kunnen kijken

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag in Foto klein professional, en de verkoper kwam met goed nieuws voor mij, want de Lowepro Sling Shot 300AW is uit.
Voor mij was de Slingshot 200 AW net te klein voor een Nikon D70 i.c.m. een 80-200 2.8, de sluiting ging namelijk net niet dicht. Hij kon mij vertellen dat de tas 139 excl. btw zou kosten.

Eenmaal thuis gekomen, ben ik even op gaan rondneuzen of er al reviews voor handen waren, en student of zuinige nederlander dat ik ben, ging ik kijken of hij ergens goedkoper was.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/SlingShot300_stuffed_m_N.jpg

Verschil tussen de Slingshot 200 en 300
Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/photos/115727399-L.jpg

Dit is het resultaat, wat ik met jullie wilde delen.

Officiele site van Lowpro met plaatjes

Pop-foto review van de Slingshot 300AW

Marktplaats internetwinkel 117,50 inc verzendkosten

Ebay-link 100 euro inc verzendkosten

Factory prices 120,- inclusief verzendkosten

En als ik naar het persbericht kijk, dan zou de tas eigenlijk 99 USD (75 euro) adviesprijs moet kosten. Echt belachelijk, dat het dan hier veel duurder is. Maar ja zo is het nu eenmaal, en verder verandert er toch niks aan.

Hoop dat jullie er wat aan de informatie hebben over deze populaire lijn foto tassen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 10:55
Iemand ervaring met de Lowepro Rover AW II als handbagage bij bijvoorbeeld Ryanair? Met de huidige strenge veiligheidsregeltjes en bagagerestricties (:r) wil ik niet 't risico lopen om deze tas voor niets te kopen (lees: m'n dure spullen te moeten gaan inchecken met alle risico's van dien...).

Maximale afmetingen @ Ryanair zijn 55 x 35 x 25 cm
Tas: 28 x 14 x 28 en 28 x 14 x 25,5 cm (totaal 53,5 cm hoog dus).

Paar centimeter te diep, maar gaat men daar lastig over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 22:09
De meeste vliegtuigmaatschappijen (geen garanties hier, ik heb maar weinig ervaring met prijsvechters) tellen in dit soort gevallen de maten op (55+35+25 vs 28+14+53.5). Ik verwacht niet echt problemen, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keren dat ik mijn tas heb moeten laten meten, mocht je die in alle richtingen draaien die je wilt. Als hij maar in het vakje past. In dit geval moet dat toch geen probleem opleveren? 28*14 is toch een kleiner oppervlak dan 35*25.

Veel plezier, waar je ook maar gaat fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Heb dan ook nog niet zo vaak gevlogen maar wel met veel verschillende maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 10:55
Dank voor de reacties :). Ik heb de tas uiteindelijk toch maar besteld voor 119 euro @ konijn heeft een paar maanden geduurd ;). Gaat vast niet tegenvallen.

[ Voor 7% gewijzigd door RoelJewel op 27-03-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb net een Crumpler pretty boy XXL besteld, zodra ik hem heb post ik er wel wat over. Ik zocht een niet te grote schoudertas voor: Camera met 18-70 gemonteerd, 105mm mee en flesje drinken. Als goed is past dat. Hoop het iig. Of ipv 105mm een flitser mee. Ben het zat om altijd mijn rugtas mee te sjorren.
Edit @ hieronder: Will do :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 29-03-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 14:00
Laat ook even weten of die 105mm + flesje drinken uitwisselbaar zijn met een eenvoudige 70-300mm lens (8 x 15 cm), als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nomad85 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:43:
heb net een Crumpler pretty boy XXL besteld, zodra ik hem heb post ik er wel wat over. Ik zocht een niet te grote schoudertas voor: Camera met 18-70 gemonteerd, 105mm mee en flesje drinken. Als goed is past dat. Hoop het iig. Of ipv 105mm een flitser mee. Ben het zat om altijd mijn rugtas mee te sjorren.
Edit @ hieronder: Will do :)

Je weet wat ik aan spul heb, en dat past allemaal in m'n XL. Dus ik verwacht eigenlijk dat het bij jou ook moet gaan passen.
Verkeerd gelezen.

Voor de mensen die willen weten wat er in mijn Pizza XL past:
Canon 10D
Canon 50mm
Sigma 70-300
Sigma 18-50
Flitser, 2 accu's , zooitje penlites, dcr-250, en een remote.

Dan heb je overigens geen ruime meer over voor nog een lens oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Justawitte, jij hebt een andere tas dan de pretty boy en de pretty boy is niet de opvolger van jouw tas. Deze vergelijking gaat niet op. Jij had de long schlong ofzo toch?
De XL van de pretty boy heb ik al gehad, daar past slechts een Body met 18-70 in en een flitser ernaast. That's it. Deze tas is hopelijk net groot genoeg om een flesje drinken extra mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nomad85 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:00:
Justawitte, jij hebt een andere tas dan de pretty boy en de pretty boy is niet de opvolger van jouw tas. Deze vergelijking gaat niet op. Jij had de long schlong ofzo toch?
De XL van de pretty boy heb ik al gehad, daar past slechts een Body met 18-70 in en een flitser ernaast. That's it. Deze tas is hopelijk net groot genoeg om een flesje drinken extra mee te nemen :)
Oeps, ik dacht dat je het over de pizza XXL had. Zal het meteen ff in mijn bericht erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Long schlong. _/-\o_ rofl.
Nou zou ik zoiets kunnen zeggen als die heb ik ook, maar het is geen tas.
Maar ik zal me netjes gedragen.
(excuses, het is bijna weekend)

Mijn collectie aan apparatuur begint ondertussen ook al zodanig groot te worden dat mijn tas te klein is.

Ik had bij redcoon zo'n dubbelzoomset gekocht met 400D, kitlens, 55-200 lens en grip.
Maar ik heb er intussen ook nog een 50mm 1.8 en een 430EX bijgekocht.
De tas die bij die set zat is dus al lang weer te klein.

Ik heb nog wel een tas bij konijnenberg gekocht waar ik alleen de 400D zonder grip en met 1 lens erop in kan doen. Die is opzich wel handig als je je camera even mee wilt nemen zonder de hele zooi mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-10 16:01
abrakadaver schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:46:
en weet iemand of dit soort dingen (evt ander merk) ook in NL te koop zijn?
[afbeelding]
Dit zoek ik nou ook! Heb een fijne draagtas van Kultbag en wil graag een voering zoals deze staat... Heb al gezocht maar kan niet iets vinden op diverse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik was op zoek naar een 'daypack', dus waar ik comfortabel aardig wat apparatuur in mee kan nemen, maar waar ook ruimte is voor wat spullen zoals eten/drinken/papieren/mp3speler/jas.
Sowieso hoeft niet al m'n apparatuur er in te passen, zo'n tas had ik maar dat is niet te doen om de hele dag mee te sjouwen. Een andere eis was dat je er wel gewoon mee over straat moet kunnen, dwz dat ie dus een beetje hip mag zijn :)

Ik heb er nu eentje gevonden, even een quote van me op dpz:
Ik heb hem binnen, de crumpler pretty boy backpack... in 't groen (wit was wel een beetje te onpraktisch).
eerste indrukken: stug, goed materiaal, licht gewicht, ritsen gingen in het begin superstroef maar nu al wat soepeler, onverwachts veel bergruimte!

Ik ga vanavond na m'n werk meteen door naar een fotoshoot, en heb dit in het 'ondervak' geladen:
sigma 70-200 2.8
sigma 24-70 2.8
20d zonder grip met ef 35 2.0
een 50 1.8
een 8mm fish
wat triggers, statiefplaatjes, accu's, remote.
dan zit ie beneden wel echt vol, ik heb geen apart vakje voor de fisheye, die ligt nu bij de 20d en lens in het vak.

bovenin:
bammetjes voor de lunch (inmiddels op)
3 flitsers, omnibounces, tafelstatiefjes.
2 zonnekappen (van 24-70 en 70-200), statiefbeugel van de 70-200
tomtom
en wat accu's, penlites en een cardreader in de kleine vakjes aan de zijkant.

dus nog best ruim!
de 70-200 steekt eigelijk wel een cm of 3 boven het cameravak uit, maar de stof tussen het cameravak en bovengedeelte is best flexibel dus dit past makkelijk. Dat stuk stof kan je er ook nog tussenuit ritsen zodat m'n 13" macbook (in bijpassende crumpler sleeve) in de tas zou passen.
Omdat ik hem nu zo heb volgestopt met lenzen moest ik wel de grip van de cam halen, maar da's niet zo'n probleem... bij de klusjes waar ik die nodig heb (concerten) neem ik meestal maar 2 lenzen mee.
Dus het ziet er naar uit dat ik m'n ideale fotorugzak heb gevonden :)
foto's + omschrijving hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 18:21
Mensen,

Ik heb de Nikon D40, 18 55 lens,wellicht in de toekomst nog een andere lens erbij.

Dat is max, meer hoeft er niet in. Liefst dan dat die tas niet te groot is + ik wil graag een goedkope tas, 't ding heeft al zat gekost ;) nee serieus, graag een B-merk tas, wordt ie ook niet zo snel gejat omdat men niet denkt dat er een nikon inzit O-)

Iemand een aanrader? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RoelJewel schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:30:
Iemand ervaring met de Lowepro Rover AW II als handbagage bij bijvoorbeeld Ryanair? Met de huidige strenge veiligheidsregeltjes en bagagerestricties (:r) wil ik niet 't risico lopen om deze tas voor niets te kopen (lees: m'n dure spullen te moeten gaan inchecken met alle risico's van dien...).

Maximale afmetingen @ Ryanair zijn 55 x 35 x 25 cm
Tas: 28 x 14 x 28 en 28 x 14 x 25,5 cm (totaal 53,5 cm hoog dus).

Paar centimeter te diep, maar gaat men daar lastig over doen?
Wij hebben de Tamrac expedition 5 (volgens website 32x21x40cm) welke volgens mij niet in het pasrekje voor handbaggage past wat bij de incheckbalie staat, maar ze hebben er bij SkyEurope nog nooit moeilijk over gedaan. Er staat namelijk bij dat het gemakkelijk in het bakje moet passen, en ik denk dat het wel duwen wordt met alle spullen erin.

Wel wil ik je 1 advies geven: check NOOIT je fotospullen in! Neem het altijd mee als handbaggage! Afgelopen weekend zijn beide statieven kapot gegaan, die in de koffer zaten die we ingechecked hadden. Ik ben blij dat we geen andere fotospullen in de koffer hadden gedaan.

PS, ik zag net dat de Tamrac Expedition 5 nu maar 98 euro kost bij Factory Prices.

[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 29-03-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een naneu pro u110 gekocht bij foto konijnenberg voor 59,50 euro (http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=12894

Ik zag in dit topic een review van Simon de la court, maar daar stonden geen foto's van de binnenkant in. Dus ik dacht ik help even met een review van mezelf.
Ik had een probleem: Ik wou een tas waar mijn school spullen en een nikon d50 in konden. Nadat ik bij konijnenberg meerdere tassen heb uitgeprobeert kwam ik bij deze uit. Een erg handige functie is de uitneembare binnenkant. Hierdoor kun je de tas ook voor andere doeleinden, zoals in mijn geval school gebruiken.

Ik heb maar veel fotos in mijn post gezet, omdat ik op internet weinig over de functies van deze tas kon vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-001.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-002.jpg
Twee vakjes voorin, voor battarijen en pennen, er passen niet te dikke spullen in.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-003.jpg
Een a4 zodat je de grootte van de tas in kun schatten.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-004.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/images/naneupro-005.jpg
Het voorste vak, dat dus uitneembaar is zodat je een gewone rugzak hebt en je camera netjes in een andere tas kunt laten zitten, erg goede uitvinding wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-007.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-010.jpg
Het achterste vak past een 15inch laptop in, ik gebruik het om een schets boek en verder a4tjes in op te bergen.

Al met al een erg goede eerste indruk van de tas, het is verbazingwekkend hoe stevig de tas is voor de prijs van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

thnx voor de duidelijke review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Heb zelf voor de Lowepro Toploader 65 AW gekozen..
Waarom?

Past een 400D + BG-E3 + Sigma 17-70 in (lens kan opzich nog een cm of 3-4 langer zijn zelfs).
Voorvakje zou een fliter in kunnen (430EX, 580 geloof ik weer niet), en de tas voelt echt stevig aan! Denk dat ik m zo zou kunnen laten vallen van metertje hoogte ofzo zonder dat er wat gebeurd.. wanden zijn stevig en vrij dik.

Verder kun je links en rechts de tas 'uitbreiden' met de Lowepro Lenscases. Dus als je extra lenzen wilt meenemen klik je ze gewoon vast, wil je alleen je camera met wat accesoires dan laat je ze er vanaf :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu te twijfelen aan Crumpler The Daily ThreeSeventy of The Daily FourNinety?
Ik vind de mogelijkheid om de binnentas eruit te halen ideaal omdat ik nogal wissel
van tassen en een dual-use tas is dan altijd makkelijk.
Wie heeft een andere(liever goedkopere) optie(behalve niet kopen) die ook dezelfde
mogelijkheden heeft.

Ik heb een Canon 400D, 2 objectieven: 17-85mm IS USM & Sigma 70-300 mm APO DG
Een paar filtertjes, etcetera. Meestal Ipod mee & telefoon is ook makkelijk in de tas.
Op mijn wishlist staan: Externe Flitser, 70-200 F/4 (IS) USM(vervanger Sigma) & eventueel
nog een prime 50 mm.
Dit moet er sowiezo inpassen(bij beide Crumplers).

Maar misschien zou ik ook wel mijn laptop mee willen. Ik heb nog een dikke Acer met
15" scherm. Deze past zeker niet in de Daily M(370),maar zou deze wel in de Daily L(490)
passen? Of ben ik te optimistisch.

Ik vind de prijs wel erg hoog, maar ja, wat het beschermt is belangrijk. Maar het geld groeit
me helaas ook niet op mijn rug.

Wie o Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 22:09
Als ik zo eens naar de plaatjes op de crumpler site kijk gaat een 15" laptop daar niet in passen. Die lenzen zouden iig geen probleem moeten zijn, maar hoeveel ruimte je dan nog overhoudt is de vraag.

Edit: Ligt er natuurlijk aan of je fotospullen en laptop tegelijk wil meenemen, maar zelfs als je alleen een laptop wil heb ik mijn twijfels. De 490 is 33x23x13cm; 33x23 lijkt me krap, maar wie weet.

[ Voor 33% gewijzigd door Dannr op 04-04-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mini gezeur van mijn kant, ruim een week geleden een tas op crumpler.nl besteld die "in stock" was. Heb hem nog niet, juist met creditcard besteld zodat ze vlot konden leveren. Maandag-ochtend een mail gestuurd, ook niet op gereageerd. Lekkere service kan ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Pat-Juh

Patrick

vraag me even iets af. bij Digital Warehouse staat een "Crumpler Pretty Boy XL Backpack" op de site maar op overige sites kan ik deze tas nergens vinden... Wellicht dat iemand een site weet of een ervaring met deze tas heeft?

Er moet een D70s met een 70-200 2.8 Sigma of een 100-300 f4 Sigma in passen... De Pretty Boy backpack normaal is te klein en ik wil ook nog wat overige spullen meenemen dus een half/half rugzak is het beste... Vraag mij alleen of deze wel past in de XL Pretty Boy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 20:08

whimbrel46

Don't ask why

@zeemanneke

Heb zelf de Crumpler Daily 370. Twijfelde tussen een Pretty Boy XXXL en de Daily 370. Na lang zoeken en kijken op internet, uiteindelijk toch maar naar een fotozaak geweest die Crumpler dealer is. Dan zie je pas echt wat de verschillen in grootte zijn. De XXXL was veel kleiner dan ik na kijken op bijv. taschenfreak.de verwacht had en de 370 veel dieper.

Een 15" laptop gaat inderdaad niet in een 370 passen. In een 490 misschien wel, maar ik zou gewoon gaan passen in een winkel als je er een in de buurt hebt. Bijkomend voordeel: de verschillen tussen de Crumpler website (advies?) prijs, winkelprijzen en webshopprijzen voor de Daily zijn minimaal. Afwerking en kwaliteit van de tas zijn erg goed. Maar prijs is er dan ook naar.

En:

Wat ik er zo van gevonden heb hier op tweakers: degenen die een Daily 490 of groter via internet besteld hebben, schrokken een beetje van de grootte toen ze 'm in het echt zagen. Die dingen zijn niet klein.

[ Voor 12% gewijzigd door whimbrel46 op 05-04-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanochtend al even een bijzonder helder moment gekregen 7(8)7 laptop opmeten.
Afmetingen: 32,5x29x3 cm. Dat zou moeten betekenen dat de 490 de oplossing moet zijn.
Ik ga vandaag/binnenkort even binnen bij www.dewinkel.nl . Ik blijk er heel erg dichtbij te
wonen und Ich habe es nicht gewusst! Dus dan maar even alles meenemen. Anders kan
ik begin volgende week nog naar Crumpler Shop Den Haag, auch nicht gewusst.
Ik ben ook wel bang voor de grootte van 490, maar ik zie het wel.

Bedankt voor de informatie! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

whimbrel46 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:13:
@zeemanneke

Heb zelf de Crumpler Daily 370. Twijfelde tussen een Pretty Boy XXXL en de Daily 370. Na lang zoeken en kijken op internet, uiteindelijk toch maar naar een fotozaak geweest die Crumpler dealer is. Dan zie je pas echt wat de verschillen in grootte zijn. De XXXL was veel kleiner dan ik na kijken op bijv. taschenfreak.de verwacht had en de 370 veel dieper.

Een 15" laptop gaat inderdaad niet in een 370 passen. In een 490 misschien wel, maar ik zou gewoon gaan passen in een winkel als je er een in de buurt hebt. Bijkomend voordeel: de verschillen tussen de Crumpler website (advies?) prijs, winkelprijzen en webshopprijzen voor de Daily zijn minimaal. Afwerking en kwaliteit van de tas zijn erg goed. Maar prijs is er dan ook naar.

En:

Wat ik er zo van gevonden heb hier op tweakers: degenen die een Daily 490 of groter via internet besteld hebben, schrokken een beetje van de grootte toen ze 'm in het echt zagen. Die dingen zijn niet klein.
wat past in je crumpler 370?...want ik heb de XXL van pretty boy in bestelling staan omdat de daily 210 even groot qua interieur is en dat vond ik genoeg. Maar als jij nu zegt dat de pretty boy's eigenlijk toch kleiner zijn, dan hm....wel jammer voor mij zeg maar :P....ik zocht wel een kleine tas, maar ook niet te klein, moet wel body + 18-70 inpassen met een lens en drinkflesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Crumpler 370 gekocht! Zwart met grijze rand.

Waarom de 370(M) en niet de 490(L)
490 is ongelooflijk groot! Aan de binnenzijde is hij een redelijk wat groter maar de buitenkant
is veel groter. Groter voorvak zo te zien. Er kan genoeg in, ook een laptop(paste perfect, boven
genoemde laptopmaat. Inclusief mijn foto-gear EN laptop spul*. Maar zo vaak loop ik niet met
EN een laptop EN foto-gear(+/- 6 keer per jaar). Hij was dus te groot voor mijn foto-gear alleen.
Daarnaast kwam nog een bijkomend voordeel, ik wilde flexibel zijn met tassen. Het blijkt dus
dat de binnentas van de 370 perfect in mijn dagrugzak(Deuter Roaring Twenties II) past.Toppie!
Ook vond ik de 370 aantrekkelijker om te zien, niet zo bulky als de 490. Het oog wil ook wat.

Ik moet nog wel even wennen met de tussenschotjes & de objectieven. Vond het net wel
lastig. Maar dat moet natuurlijk wennen. Ik denk dat ik de originele indeling ook even ga
veranderen. Maar daar moet ik gewoon even geduld voor hebben en dat heb ik op dit moment niet.

Overigens rekent Crumpler met de inhoud van de tassen over Bodies ZONDER objectief.
Dan passen 2 bodies ideaal in de 490. Maar aangezien iedereen een objectief aan de
body houdt dan passen de hoeveelheden niet zoals Crumpler adverteert.

De foto's op Cambags.com zeggen genoeg lijkt mij, want daar zullen eventuele foto's
van mij geen verbetering geven.

Ik heb ook nog de Ben's Pizza XL gezien en vond die erg klein. Ik had eerder ook al een
keer een Pretty Boy/Ben's Pizza XL overwogen en heb gelukkig een van deze niet
online gekocht.

Kijk in de winkel en niet alleen online! Het ziet er echt anders uit, dus het kan tegenvallen.
Maar het kan natuurlijk ook meevallen.

Nog hartelijk bedankt voor de hulp en gegroet,

Jan :D

*Laptop spul:adapter met kabel, normale muis, Externe HDD ter grote van
een Laptop HDD met kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 20:08

whimbrel46

Don't ask why

nomad85 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:46:
[...]

wat past in je crumpler 370?...want ik heb de XXL van pretty boy in bestelling staan omdat de daily 210 even groot qua interieur is en dat vond ik genoeg. Maar als jij nu zegt dat de pretty boy's eigenlijk toch kleiner zijn, dan hm....wel jammer voor mij zeg maar :P....ik zocht wel een kleine tas, maar ook niet te klein, moet wel body + 18-70 inpassen met een lens en drinkflesje.
Ik heb 'm gekocht op: body + 17-70, 70-200 of 70-300 telezoomlens, flitser en diverse kabeltjes, zonnekappen, oplader, reservebatterij etc. Die spullen heb ik nu allemaal nog niet, dus ik heb met mijn oude niet-digitale Minolta spullen (x700 + motordrive, 28-85/3.5-4.5, 70-210/4, grote flitser) gepast en dat gaat er allemaal ruim in. Hou niet van proppen. Er is nog wat ruimte over voor 1 of 2 kleinere lenzen (50/1.7 en 85/2 mm).

Ik zou eerst maar afwachten of jouw spullen in de XXL passen. In mijn ogen moet dat wel lukken en dan heb je een mooie, kleine tas. Die binnentas van de Daily zorgt er namelijk wel voor dat je heel veel vulling en dus meteen een grote buitenmaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Ik heb besloten dat ik de Crumpler The Pretty Boy ga kopen, waar het volgende in moet gaan passen:

* Nikon D50 met 18-70 lens
* 50mm lensje
* Nikkor 70-300 VR lens

De binnenmaat van het fotovak is 18cm hoog, die telelens is 14,5 cm lang. Dat gaat prima passen, maar wanneer die telelens op de body zit, dan steekt de body uit naar het 'normale vak' van de rugzak. Voor mij acceptabel omdat ik doorgaans niet de telelens erop heb zitten.

Voor de situaties waarin dat wél het geval is, vraag ik me dan af of dat ten eerste riskant is voor de camera (die dan ergens zweeft in het onbeschermde bovenvak) en ten tweede of het een beetje praktisch is om op die manier je camera snel weg te leggen of te pakken. Iemand dit model tas in gebruik mét daarbij een bescheiden formaat telelens? Gaat om deze rugzak:

Afbeeldingslocatie: http://www.britstrainternet.nl/images/crumpler_prettyboy_pbbp-004_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je kunt de vakken natuurlijk ook anders indelen, dat je camera niet staat maar ligt. Dan heb je het probleem ook niet, zoveel spullen heb je niet, dus ik denk dat het liggend ook prima gaat passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft de Crumpler 490 (botoo in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 2"). En ja, hij is groot aan de buienkant, en nee, hij is niet groot aan de binnenkant :|.

Het nadeel van de nieuwe serie Crumplers is dat de verwijderbare binnenvoering erg veel ruimte vreet. Natuurlijk fijn als je de tas ook voor iets anders gebruikt dan foto-gear, maar puur als foto-tas verlies je imho te veel ruimte. Je spullen zijn wel extra dik beschermd, maar 'normale' bescherming zou imho voldoende zijn.

Ik heb ook een Lowepro AW 5 waar je met passen en meten bijna even veel spullen in kwijt kan, maar die heeft grofweg de helft aan buitenmaten. De Crumpler is daarintegen wel handzamer om snel spullen in en uit te halen.

Alles bij elkaar ben ik niet 100% gelukkig met de 490, voor mij zou de vorige serie (dus zonder verwijderbaar interieur) beter geweest zijn.

Toch moet ik mijn ontevredenheid iets nuanceren: ik stouw&sjouw alles mee wat ik heb en dat is genoeg gewicht om je een breuk te tillen :+

Wat er zoal inpast:
• D200 met gemonteerde AFS 80-200
• Nikkor 24-120
• Nkkor 50 mm
• Taron 17-35
• SB800 flitser
• extra accu D200, 2 sets extra baterijen SB800, filters, geheugenkaartje, poetsdoek, tafelstatiefje, pen&papier, manuals, etc.

Bij de eerstvolgende glasuitbreiding en (bijna verplichte) tas upgrade, neem ik er ook een karretje bij of huur ik een drager in :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

botoo schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:18:
* botoo heeft de Crumpler 490 (botoo in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 2"). En ja, hij is groot aan de buienkant, en nee, hij is niet groot aan de binnenkant :|.

Het nadeel van de nieuwe serie Crumplers is dat de verwijderbare binnenvoering erg veel ruimte vreet. Natuurlijk fijn als je de tas ook voor iets anders gebruikt dan foto-gear, maar puur als foto-tas verlies je imho te veel ruimte. Je spullen zijn wel extra dik beschermd, maar 'normale' bescherming zou imho voldoende zijn.

Ik heb ook een Lowepro AW 5 waar je met passen en meten bijna even veel spullen in kwijt kan, maar die heeft grofweg de helft aan buitenmaten. De Crumpler is daarintegen wel handzamer om snel spullen in en uit te halen.

Alles bij elkaar ben ik niet 100% gelukkig met de 490, voor mij zou de vorige serie (dus zonder verwijderbaar interieur) beter geweest zijn.

Toch moet ik mijn ontevredenheid iets nuanceren: ik stouw&sjouw alles mee wat ik heb en dat is genoeg gewicht om je een breuk te tillen :+

Wat er zoal inpast:
• D200 met gemonteerde AFS 80-200
• Nikkor 24-120
• Nkkor 50 mm
• Taron 17-35
• SB800 flitser
• extra accu D200, 2 sets extra baterijen SB800, filters, geheugenkaartje, poetsdoek, tafelstatiefje, pen&papier, manuals, etc.

Bij de eerstvolgende glasuitbreiding en (bijna verplichte) tas upgrade, neem ik er ook een karretje bij of huur ik een drager in :+
Heb de serie ook gezien en je verliest inderdaad best veel ruimte. Nu heb ik een rugtas en zocht ik slechts een kleine schoudertas, dus heb voor een grote pretty boy gekozen, maar ik snap wat je bedoeld inderdaad.

Had jij de tas in een winkel gekocht of online bestelt, want ik heb hem online besteld (goede kleur was in de winkel niet aanwezig) en wacht nu al 2 week erop...wat ik niet zo grappig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb 'm in de Crumpler winkel in Utrecht gehaald. Kon ik eerst alle zut er in passen (en er vervolgens niet genoeg rekening mee houden dat ik toch weer meer uit zou breiden :X ) en de kleuren in het echt bekijken. Mijn eerste keus was zwart (niet meer leverbaar op korte termijn) maar groen was ook heel mooi donker genoeg :) dat is lastiger als je het op een beeldscherm moet beslissen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wat vond je daar van oranje/wit? :P....heb vanaf schermpje gekocht en tja....
In mijn geval wil ik juist weinig meenemen in deze tas, dus grootte is minder belangrijk, als al mijn gear er maar in past :P...nee, hoeft slechts een D50+18-70 en flitser in, met een flesje drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Oranje/Wit kan ik me niet voor de geest halen, maar over smaken valt sowieso vréselijk lang te twisten ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:15:
In mijn geval wil ik juist weinig meenemen in deze tas, dus grootte is minder belangrijk, als al mijn gear er maar in past :P...nee, hoeft slechts een D50+18-70 en flitser in, met een flesje drinken.
Kun je ff een mini review posten als je de Pretty Boy XXL binnen hebt?

Ik hoef voorlopig alleen een K110D + Pentax 18-55 mee te nemen, maar ik heb graag een iets grotere tas dan nodig voor de camera. Op city trips, of vakanties neem ik toch meer spullen mee dan alleen m'n camera.

Weet iemand een winkel in de omgeving van Eindhoven met een groot Crumpler assortiment (of iig de pretty boy X - XXXL)?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zodra ik hem heb zal ik wat posten, maar wacht ondertussen al 2 week op dat ding en mijn mails worden niet beantwoord, dus het ligt wat gevoelig :P.
De xl heb ik 2 dagen gehad, daar paste een 18-70 gemonteerd op D50 in met flitser/objectief ernaast.
In de xxl hoop ik net wat meer ruimte te hebben om of een extra lens mee te nemen (dus 2 extra totaal), flitser en lens, of lens en flesje drinken

zodra ik hem heb zal ik posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:07:
je kunt de vakken natuurlijk ook anders indelen, dat je camera niet staat maar ligt.
Als ik me niet vergis, zitten die tussenschotten vastgenaaid bij deze Pretty Boy. Had 't er niet bij gezet, maar het ging om de rugzak (foto is niet heel duidelijk zie ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Poplitius schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:26:
[...]

Als ik me niet vergis, zitten die tussenschotten vastgenaaid bij deze Pretty Boy. Had 't er niet bij gezet, maar het ging om de rugzak (foto is niet heel duidelijk zie ik).
Ja rugzak, dat had ik wel gezien hoor :)
Het is zelden dat ze vast genaaid zijn, zo lijkt het ook helemaal niet op de foto, kortom, denk dat het wel moet willen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik heb sinds een maand of 1,5 deze in bezit (naast m'n Lowepro Rover Light)

Afbeeldingslocatie: http://www.photomark.com/images/18041_dryzone_100_gray_360.jpg
een Lowepro Dryzone 100.
Hier kan al m'n spul netjes in (de Rover was te klein voor de 70-200) verder is ie 100% water en stofdicht.
Is dat laatste handig? Wel, met het oog op toekomstige reizen e.d. wel. En afgelopen wintersport was het eigenlijk ook wel erg prettig. Ik heb m'n spullen 3 dagen lang de piste mee opgenomen en met de zware sneeuwval die op dat moment gaande was, was het het niet eens zo'n overbodig luxe. Ik heb de Rover Light vorig jaar en 2 jaar geleden ook al eens in die omstandigheden meegenomen bij sneeuwval en toen merkte ik toch wel dat m'n spullen na verloop van tijd wat vochtig werden (o.a. door condensvorming). Dit keer bleef me dat bespaard. Het is eigenlijk gewoon een normale binnentas met daar omheen een rubber omhulsel met speciale rits en je kunt kiezen of je die dicht wilt doen of niet. Zonder dichtdoen is de tas alsnog degelijk afgesloten. Enige wat je af en toe moet doen is de rits insmeren met een speciale gel.

Qua comfort is ie prima. Wederom was het skieen daarvoor een goede test. Ondanks al het beweeg en gespring bleef ie netjes op z'n plek.
Verder is de tas erg compact en toch ruim bemeten. Tot nu toe heb ik er een body (met grip), 4 primes (kleine), een 17-55, 70-200, 2 zonnekappen, een flitser en wat losse bijbehorende meuk (imagetank, laders, batterijen en CF kaarten) in kunnen passen. Verder zit er een keur aan opbergvakken en een statiefhouder in.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:15:
Oranje/wit is ook wel fraai, het wit is een beetje gebroken wit. Maar ik vond de zwarte (met geelgroen rand en oranje binnenvoering) mooier :P.

Ik heb in mijn Daily 370 de volgende zooi:
-350D + kitlens
Extra lenzen: 50mm mkII, Peleng 8mm, ouwe Canon 80-200 (binnenkort 70-300 IS USM; past ook).
Statiefje (Slik Mini) of flesje water (halve liter).
Draadontspanner, extra accu, filters, acculader+kabel, kaartlezer + kabel
Dan heb ik nog een stukje over waar een boek, of een mapje cd's, of een flitser in past.
Overigens gebruik ik wat dividers van m'n oude Samsonite-tas om de boel wat extra (vooral in de diepte) op te delen. Dubbele bodem voor lader/cardreader bijvoorbeeld.

In het voorvak zitten wat CF-kaartjes, een blocnoteje, een vulpotlood, oordopjes, een zaklampje, zakdoekjes, muziek/Palm, telefoon.

Het vak aan de binnenkant van de flap gebruik ik niet echt.. zodra je daar iets relatief stevigs in stopt, zie je dat duidelijk als je de tas dicht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Laatst online: 03-10 10:46

BLN

Ik ga in mei naar Rome en ben me daarom aan het orienteren voor een geschikte fototas. Ik heb nu een Canon schouder tas. Mooi om te zien, en past genoeg in (30D met kitlens, 50mm en een simpele 55-200, allerlei losse spullen en een 430EX|) maar is niet erg stevig. En naast het feit dat ik niet het idee heb dat die tas al die spullen goed beschermt, is het nogal obvious dat er hoogstwaarschijnlijk een waardevolle inhoud in zit.

Rome schijnt een uitermate tassendief gevoelige plaats te zijn, en met dat in het achterhoofd verbaasd het me soms dat mensen voor 3000+ euro aan spullen toevertrouwen aan een tas met een rits aan de achterkant. Dat is de kant die je niet zit, en als je bijvoorbeeld in een volgestouwde trein/tram staat ook echt niet voelt als iemand met je rits zit te spelen.

Omdat ik liever geld uitgeef aan nieuwe lenzen dan aan een dure tas, al dan niet met rits aan de achterkant, denk ik er zelf over om een eastpak met PE-schuim te vullen en daar de benodigde vormen uit te snijden. En vervolgens de gewone rits dichtnaaien en een rits aan de achterkant maken. Voor mij is dat de enige manier waarop ik zonder zenuwen door een stad als rome zou kunnen lopen.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BiX schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:23:
Ik ga in mei naar Rome en ben me daarom aan het orienteren voor een geschikte fototas. Ik heb nu een Canon schouder tas. Mooi om te zien, en past genoeg in (30D met kitlens, 50mm en een simpele 55-200, allerlei losse spullen en een 430EX|) maar is niet erg stevig. En naast het feit dat ik niet het idee heb dat die tas al die spullen goed beschermt, is het nogal obvious dat er hoogstwaarschijnlijk een waardevolle inhoud in zit.

Rome schijnt een uitermate tassendief gevoelige plaats te zijn, en met dat in het achterhoofd verbaasd het me soms dat mensen voor 3000+ euro aan spullen toevertrouwen aan een tas met een rits aan de achterkant. Dat is de kant die je niet zit, en als je bijvoorbeeld in een volgestouwde trein/tram staat ook echt niet voelt als iemand met je rits zit te spelen.

Omdat ik liever geld uitgeef aan nieuwe lenzen dan aan een dure tas, al dan niet met rits aan de achterkant, denk ik er zelf over om een eastpak met PE-schuim te vullen en daar de benodigde vormen uit te snijden. En vervolgens de gewone rits dichtnaaien en een rits aan de achterkant maken. Voor mij is dat de enige manier waarop ik zonder zenuwen door een stad als rome zou kunnen lopen.
Haha, dat zal ze wel leren ja :D

In steden waar nogal gestolen wordt doe ik op drukke plaatsen mijn tas achterstevoren om, heb ik het spul dus aan de voorkant zitten.
Als je loopt kunnen ze er echt niet zo makkelijk bij zonder op te vallen, in treinen/bussen/metro's e.d, deed ik hem ook veelal af en zette ik hem voor me op de grond of hield ik hem gewoon vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

In een volgestouwde trein metro of bus moet je de rugtas gewoon tijdelijk op je buik hangen. Zo simpel is het. Dat je de rits niet ziet zitten wil niet zeggen dat ze je spullen niet gewoon op een andere manier uit je tas halen (een scheermesje schijnt een populaire truuk te zijn).
Overigens ben ik meerder malen met m'n spullen naar Rome geweest en eingelijk nooit problemen gehad. Het is voornamelijk een kwestie van wat gezond verstand en je ogen openhouden.
Ga je toch voor een speciale fototas, kies er dan één die een beetje low-profile is (dus niet direct herkenbaar als fototas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je wilt op vakantie bovendien vaak toch niet alles mee hebben, misschien heeft een schoudertas wel genoeg ruimte, die kan je in de trein/metro etc makkelijk genoeg voor je houden en dus in het zicht/handbereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

BiX schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:23:

Kijk eens nar een goede fotografie verzekering, kan je veel gemoedsrust opleveren.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vraagje.
Hoe breed/diep (het is maar net hoe je het bekijkt) zijn de zijvakken van de Domke F-2?
Ik kan namelijk alleen de maten van het main compartment vinden (30.5 cm lang), maar zou graag de complete maat willen weten :)

En ja, ik weet dat het een te grote tas is voor m'n spullen, maar ik sjouw eigenlijk altijd met een tas rond waar ik een aantal dingen in heb zitten die ik gewoon graag bij me heb. Dus die wil ook in de tas kwijt ;)

Rugzak is ook niet altijd even prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Poeh, durf ik je niet zomaar te zeggen, een 550ex kan erin, er kan iig veel in :p Hij lijkt niet super groot, maar er kan veel in, wel 1 nadeel, qua lenzen kan er niet enorm super veel in. Er zit een binnen vak in waarin vier lenzen in kunnen. Nu kun je daar zo'n 2e binnenvak van kopen, kunnen er 8 lenzen in, maar geen bodies meer. Met 4 grote lenzen (dus 4x L) kunnen er 2 1 serie bodies in :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Simon schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:53:
Poeh, durf ik je niet zomaar te zeggen, een 550ex kan erin, er kan iig veel in :p Hij lijkt niet super groot, maar er kan veel in, wel 1 nadeel, qua lenzen kan er niet enorm super veel in. Er zit een binnen vak in waarin vier lenzen in kunnen. Nu kun je daar zo'n 2e binnenvak van kopen, kunnen er 8 lenzen in, maar geen bodies meer. Met 4 grote lenzen (dus 4x L) kunnen er 2 1 serie bodies in :)
Zou je het misschien een keer op kunnen meten (zowel leeg als vol)? Heeft geen haast :)
Waarschijnlijk kan je er ook 6 lenzen in doen en één body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

soid, je kunt ook even wat plaatjes online bekijken voor wat ideeen. Dan kijk je wat voor materiaal ze er daar in hebben, kun je er een goed idee van krijgen, precies zal je het niet weten totdat je zelf met je spullen ernaast staat om het te proberen...wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://image.www.rakuten.co.jp/mitsuba/img1021326683.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.rakuten.ne.jp/gold/mitsuba/gif/f-2+cameras.jpg

simon zijn eigen foto :P (via google gewoon he :P)
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9267.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jordansteele.com/forumlinks/filled_domke.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 10-04-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nomad85 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:14:
soid, je kunt ook even wat plaatjes online bekijken voor wat ideeen. Dan kijk je wat voor materiaal ze er daar in hebben, kun je er een goed idee van krijgen, precies zal je het niet weten totdat je zelf met je spullen ernaast staat om het te proberen...wat pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

simon zijn eigen foto :P (via google gewoon he :P)
[afbeelding]

[afbeelding]
Weetik, heb ik ook al gedaan hoor, maar vind het altijd wel ff fijn om het ook in daadwerkelijke centimeters te weten. Met name omdat ik zelf niet zo groot ben ;)

Konijnenberg is een dik 1 1/2 uur met de auto, en heb geen rijbewijs dus daar ga ik ook niet zo maar ff naartoe :)

Maargoed, aangezien er een 550 in past, gok ik dat ze beide een cm of 7 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het is geen kleine tas, dat kan ik je nu wel vertellen. Zo veel gear heb je niet en misschien heb je zoals je zelf zei wel wat extra's mee, maar of dit dan de handigste tas is weet ik niet.
Hij is formaat: grote leren studiecontainer tas, dat zegt je vast wel iets. Je weet wel, die oude schoudertassen van weleer :)
(wel wat minder diep natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 10-04-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nomad85 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:10:
het is geen kleine tas, dat kan ik je nu wel vertellen. Zo veel gear heb je niet en misschien heb je zoals je zelf zei wel wat extra's mee, maar of dit dan de handigste tas is weet ik niet.
Hij is formaat: grote leren studiecontainer tas, dat zegt je vast wel iets. Je weet wel, die oude schoudertassen van weleer :)
(wel wat minder diep natuurlijk)
Haha, zo'n tas heeft m'n vader een eeuwigheid gehad (leraar :P).
Anyways, ik heb het al gevonden. Kwam een mooie PDF tegen met alles van Domke erin, en er stond ook zo'n ding voor in de side pockets. En die was 7.5cm, dus dat klopte wel.

Komt dus neer op zo'n 46 centimeter voor de hele tas, en zoals je zei, dat is wel erg groot.
Ik denk dat de F-3 weer te klein is, en de F6 weer te weinig vakjes heeft :+

Dus ben nu naar deze aan het kijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/ReporterD300_left_equip_L.jpg

Lowe Pro Stealth Reporter 300 AW.

Nadeel van deze is, dat ik er geen andere meuk in kan doen. Voordeel hierbij is dat ik het zelf nog kan uitbreiden met dat sliplock systeem (wat ik zelf niet zo geweldig vind trouwens, zit ook op m'n rugzak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sOid schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:17:
[...]

Haha, zo'n tas heeft m'n vader een eeuwigheid gehad (leraar :P).
Anyways, ik heb het al gevonden. Kwam een mooie PDF tegen met alles van Domke erin, en er stond ook zo'n ding voor in de side pockets. En die was 7.5cm, dus dat klopte wel.

Komt dus neer op zo'n 46 centimeter voor de hele tas, en zoals je zei, dat is wel erg groot.
Ik denk dat de F-3 weer te klein is, en de F6 weer te weinig vakjes heeft :+

[afbeelding]

Nadeel van deze is, dat ik er geen andere meuk in kan doen. Voordeel hierbij is dat ik het zelf nog kan uitbreiden met dat sliplock systeem (wat ik zelf niet zo geweldig vind trouwens, zit ook op m'n rugzak)
Wat minder een echte cameratas uiterlijk: crumpler. Ben zelf wel gek op het design van crumpler, jammer dat ze zo duur zijn, maar dat is domke ook.
daily 490 bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:17:
Misschien ook even naar de 400 kijken als je die mogelijkheid hebt.
Ik heb ze beide geprobeerd en vond de 300 toch aan de krappe kant. Cam met grip en flinke lens past veel beter in de 400 en hetzelfde geldt voor een flinke tele (mijn 70-200 paste niet echt lekker in de 300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Laatst online: 03-10 10:46

BLN

Marc H schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:34:
[...]

Kijk eens nar een goede fotografie verzekering, kan je veel gemoedsrust opleveren.
Dat ben ik zowieso van plan, maar daarmee krijg je je foto's niet terug, en je hebt dan de rest van de reis geen camera. Dat zou hier in de buurt natuurlijk niet uitmaken, maar in Rome bijvoorbeeld, kom je niet elke dag.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Laatst online: 21:32
Zit nog altijd te dubben over een schoudertas maar zie door de bomen het bos niet meer. Zat te denken aan een Crumpler Daily 370. Enige wat ik me afvraag is krijg ik hier een 30D+grip+24-105, 17-40, 70-200f/4 en een 420ex in? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:19:
zodra ik hem heb zal ik wat posten, maar wacht ondertussen al 2 week op dat ding en mijn mails worden niet beantwoord, dus het ligt wat gevoelig :P.
De xl heb ik 2 dagen gehad, daar paste een 18-70 gemonteerd op D50 in met flitser/objectief ernaast.
In de xxl hoop ik net wat meer ruimte te hebben om of een extra lens mee te nemen (dus 2 extra totaal), flitser en lens, of lens en flesje drinken

zodra ik hem heb zal ik posten :)
Ik heb zojuist een groene XXL gehaald. Gewoon bij City Foto in Eindhoven. Mijn K110D neemt zo'n 30% van de tas in beslag. Ik heb dus genoeg ruimte voor mijn broodtrommeltje, flesje water en glaswerk.

Misschien dat ik vanavond een review plaats.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Jeroennl schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:02:
Zit nog altijd te dubben over een schoudertas maar zie door de bomen het bos niet meer. Zat te denken aan een Crumpler Daily 370. Enige wat ik me afvraag is krijg ik hier een 30D+grip+24-105, 17-40, 70-200f/4 en een 420ex in? Iemand hier ervaring mee?
Ja.
Het ding is best diep, ik heb er het volgende in zitten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/178343a2e3290d789d47dc6b8585d7d4/full.jpg
Let niet op de flapjes, die zijn van m'n ouwe Samsonite die momenteel op reparatie gestuurd is. Wel ideaal btw, ik hoop dat ik hem snel terug krijg, want ik mis ze wel. Die semi-universele klittebandsystemen zijn super.

Meer plaatjes.

Op de plek van het statiefje moet je 70-200 passen, daarnaast kan je body met de lens naar beneden, of als je de flitser in het rechtervak op de bodem legt, de grip daar bovenop, met je camera met lens naar links wijzend. Heb je het middenvak over voor je 17-40 en grut/extra lens.

Merk op dat onder mijn Peleng en 50mm mkII (middenvak) m'n lader en een cardreader met bijbehorende kabelzooi zitten, er past dus best veel in. Het statiefje (Slik Mini) is ongeveer 20cm hoog, en er is nog wat ruimte boven over zodat hij niet tegen de bovenflap prikt. Onder het statiefje zit m'n 80-200, met daaronder wat filters en een reserves-accu. Op de plek van m'n palm past makkelijk een CD-wallet of een flitser.

Maar ik zou zeggen, stop alles in een zakje en ga langs de Crumpler-store. Je mag ook hier langs komen, maar da's vrij ver fietsen :P.
Desnoods maak je er een stadsfotografietripje van, maar er zit zo te zien ook een store in Maastricht.

[ Voor 89% gewijzigd door Tarin op 11-04-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Laatst online: 21:32
Hartstikke bedankt voor deze duidelijke omschrijving :). Deze week eens kijken om langs te gaan fiets er gewoon iedere dag langs :*) en dan nog niet opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

-DarkShadow- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:07:
[...]

Ik heb zojuist een groene XXL gehaald. Gewoon bij City Foto in Eindhoven. Mijn K110D neemt zo'n 30% van de tas in beslag. Ik heb dus genoeg ruimte voor mijn broodtrommeltje, flesje water en glaswerk.

Misschien dat ik vanavond een review plaats.
Maak er eens een foto van van de binnenkant....
Hadden ze daar ook een wit/oranje?
Zo ja, kun je hem dan kopen en opsturen.....maak ik wel weer geld naar jouw over...
vandaag te horen gekregen dat die bestelling nog wel even kan duren geloof ik.....shit crumpler online...2 week al wacht ik :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:25:
[...]

Zo ja, kun je hem dan kopen en opsturen.....maak ik wel weer geld naar jouw over...
vandaag te horen gekregen dat die bestelling nog wel even kan duren geloof ik.....shit crumpler online...2 week al wacht ik :S
Hebben ze in Groningen geen crumpler winkel dan?
Anders een mooi foto-uitje naar Amsterdam maken, de Crumpler winkel daar zit op Haarlemmerstraat/Haarlemmerdijk, 15min lopen vanaf CS :)

Is wel leuke straat om te lopen trouwens, zit ook dicht bij de Noordermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sOid schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:23:
[...]

Hebben ze in Groningen geen crumpler winkel dan?
Anders een mooi foto-uitje naar Amsterdam maken, de Crumpler winkel daar zit op Haarlemmerstraat/Haarlemmerdijk, 15min lopen vanaf CS :)

Is wel leuke straat om te lopen trouwens, zit ook dicht bij de Noordermarkt.
Meeting van tweakers volgende week zou er goed voor zijn, maar vooralsnog staat utrecht boven amsterdam qua keuze....

In groningen heb je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:31:
[...]

Meeting van tweakers volgende week zou er goed voor zijn, maar vooralsnog staat utrecht boven amsterdam qua keuze....
Zit er niet ook een Crumpler winkel in Utrecht dan?

edit: hier,
Crumpler Shop Utrecht
Oudegracht 210
3511 NS Utrecht
Netherlands
fon: +31 (0)30 240 0630

Tu, We, Fr. 11:00 - 18.00
Th. 11:00 - 21:00
Sa. 11:00 - 17:00
Koopzondag Su. 13:00 - 17:00
(elke 1ste Zondag v/d maand)

utrecht@crumpler.nl

[ Voor 32% gewijzigd door sOid op 11-04-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sOid schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:47:
[...]

Zit er niet ook een Crumpler winkel in Utrecht dan?

edit: hier,

[...]
kijk super...dat lijkt me dan een prima plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:07:
[...]

kijk super...dat lijkt me dan een prima plan :D
Graag gedaan ;)

Ik blijf het vreemd vinden trouwens, zit er een in het midden van het land (utrecht), eentje in t noordwesten (amsterdam) twee in het zuidwest (rotterdam & den haag) en eentje in zuidwest (limburg) maar helemaal niks in het noorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Behalve dan in de Folkingestraat, op de hoek t.h.v. het welbekende zijstraatje met de rode lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:25:
[...]
Ik ben bang dat als ik er een wit/oranje koop, dat ik dan het demonstratie model uit de winkel meekrijg en die was al goor :| Maar ik zie dat je het al hebt opgelost :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/got/crumpler_pretty_boy_xxl.jpg

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:18:
[...]
[knip]
twee in het zuidwest (rotterdam & den haag) en eentje in zuidwest (limburg) maar helemaal niks in het noorden :/
:+ Help !!! de landkaart van Nederland is zwaar aangetast geloof ik. Ik moet die gigantische aardbeving echt helemaal gemist hebben, nu limburg dus kennelijk zo verschoven is. :+

Even meer serieus, ik weet dat bijvoorbeeld CameraNu in Urk ook een redelijk/grote collectie Crumplers heeft liggen. Dus naast Groningen, is er in het oosten/noorden wel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hier in groningen zelfs een lokaal mannetje die crumpler in zijn computer zaak verkoopt, maar die verkoopt series die online al bijna niet meer te vinden zijn in het archief...van nog voor het internet tijdperk als je begrijpt wat ik bedoel. Pretty Boy serie?, nee die is nog niet uit joh, je bedoelt zeker de pizza serie :S

darkshadow, bedankt voor je foto :) en info. Heb je misschien nog een piccie met je body +lens erin, dat schat fijner in.

net gebeld met crumpler online: wacht nog maar even wat langer meneer, ja ....staat dat we hem op voorraad hebben op de website, maar dat hebben we niet hoor meneer, haha.... :|

[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 12-04-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 22:03

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:34:
[...]

:+ Help !!! de landkaart van Nederland is zwaar aangetast geloof ik. Ik moet die gigantische aardbeving echt helemaal gemist hebben, nu limburg dus kennelijk zo verschoven is. :+

Even meer serieus, ik weet dat bijvoorbeeld CameraNu in Urk ook een redelijk/grote collectie Crumplers heeft liggen. Dus naast Groningen, is er in het oosten/noorden wel meer te vinden.
In Nijmegen hebben meerdere (foto)winkels Crumpler in hun assortiment.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.