Ik heb een Crumpler 370 gekocht! Zwart met grijze rand.
Waarom de 370(M) en niet de 490(L)
490 is ongelooflijk groot! Aan de binnenzijde is hij een redelijk wat groter maar de buitenkant
is veel groter. Groter voorvak zo te zien. Er kan genoeg in, ook een laptop(paste perfect, boven
genoemde laptopmaat. Inclusief mijn foto-gear EN laptop spul*. Maar zo vaak loop ik niet met
EN een laptop EN foto-gear(+/- 6 keer per jaar). Hij was dus te groot voor mijn foto-gear alleen.
Daarnaast kwam nog een bijkomend voordeel, ik wilde flexibel zijn met tassen. Het blijkt dus
dat de binnentas van de 370 perfect in mijn dagrugzak(Deuter Roaring Twenties II) past.Toppie!
Ook vond ik de 370 aantrekkelijker om te zien, niet zo bulky als de 490. Het oog wil ook wat.
Ik moet nog wel even wennen met de tussenschotjes & de objectieven. Vond het net wel
lastig. Maar dat moet natuurlijk wennen. Ik denk dat ik de originele indeling ook even ga
veranderen. Maar daar moet ik gewoon even geduld voor hebben en dat heb ik op dit moment niet.
Overigens rekent Crumpler met de inhoud van de tassen over Bodies ZONDER objectief.
Dan passen 2 bodies ideaal in de 490. Maar aangezien iedereen een objectief aan de
body houdt dan passen de hoeveelheden niet zoals Crumpler adverteert.
De foto's op Cambags.com zeggen genoeg lijkt mij, want daar zullen eventuele foto's
van mij geen verbetering geven.
Ik heb ook nog de Ben's Pizza XL gezien en vond die erg klein. Ik had eerder ook al een
keer een Pretty Boy/Ben's Pizza XL overwogen en heb gelukkig een van deze niet
online gekocht.
Kijk in de winkel en niet alleen online! Het ziet er echt anders uit, dus het kan tegenvallen.
Maar het kan natuurlijk ook meevallen.
Nog hartelijk bedankt voor de hulp en gegroet,
Jan
*Laptop spul:adapter met kabel, normale muis, Externe HDD ter grote van
een Laptop HDD met kabels.