Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb zelf al de Lowepro Minitrekker classic, maar ben op zoek naar een tweede kleine tas, waar ik m'n camera incl. lens op de mount zeg maar, plus nog 1 a 2 lenzen. Ik ben zelf erg benieuwd naar de Crumpler the that, maar kom nog geen ervaringen tegen. Enige is een erg wazig fotootje op DPZ. Hij lijkt vergelijkbaar te zijn met de Pretty Boy XL. Iemand ervaring/een foto van de Crumpler The That of anders de Pretty Boy XL?

P.S.: Ik heb het dus over deze tas:
http://www.factoryprices....14_9925&products_id=76440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de xl heb ik even gehad...past een D50+18-70 in en een flitser of ander lens, maar geen 2 extra lenzen in. Tenminste, niet een 18-70 en 28-70 bijvoorbeeld. Een 50mm is er natuurlijk snel genoeg in naast een 18-70, om mij in het voorvakje bij wijze van spreken.
Ikzelf ging daarom voor de XXL, maar daar wacht ik al 2 week op nu.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:34:
[...]

:+ Help !!! de landkaart van Nederland is zwaar aangetast geloof ik. Ik moet die gigantische aardbeving echt helemaal gemist hebben, nu limburg dus kennelijk zo verschoven is. :+

Even meer serieus, ik weet dat bijvoorbeeld CameraNu in Urk ook een redelijk/grote collectie Crumplers heeft liggen. Dus naast Groningen, is er in het oosten/noorden wel meer te vinden.
Whehehe, domme fout van me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Hierbij nog twee pics van de LowePro Mini Trekker Classic.

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/shared/got/lowepro_mini_trekker_classic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/shared/got/lowepro_mini_trekker_classic2.jpg

Beide zijn clickable. De 400D + lens is ongeveer 31cm lang, ter indicatie. Heb er nog paar andere dingen in gegooid zodat je het een beetje kan vergelijken. (Ik moet hem eigenlijk nog wat beter indelen)

Edit: Aan de voorkant zit ook nog een vak, hier niet zichtbaar. In de binnenkant zitten dus twee 'kleine' en een grote.

[ Voor 9% gewijzigd door Sponge op 12-04-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf had de Crumpler Daily 600 maar deze staat weer te koop aangezien het formaat mij tegenstond (te groot).

Nu heb ik de Loyal Chap en deze bevalt helemaal perfect.

Standaard heb ik bij me:

* D200+AF-D 35/2.0
* AF-D 50/1.8
* Tokina 12-24
* SB-600

Nadeel is dat er nou niet echt ruimte is voor 2 lichtsterke korte zoomlenzen want de 12-24 neemt al zat ruimte in beslag.

Dat onderste 'verborgen' vak is leuk en aardig maar is nou ook weer niet zo hoog. Als ik m'n 105/2.0 DC erin stop dan gaat dat maar krapjes maar is best te doen.

Al met al een erg fijne schoudertas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
lekker setje met zo'n groothoek, 35 en 50. genoeg voor 75% van je foto's dus een redelijk compact setje om elke dag bij je te hebben. Tenminste, daar heb ik m'n (rug-)tas op gekocht, als ik alles mee wil nemen pak ik m'n koffer wel.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom, ik schiet echt superveel, zoniet alles, <100mm. Primes zijn lekker compact en bevallen mij beter dan zoomlenzen maar dat heb ik meegenomen van toen ik nog een Pentax DS had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
ik schiet ook graag met primes, hoewel ik aan de wijde kant wel een 12-24 zou willen en voor de lange kant heb ik een 70-200... maar de 35mm, 50mm en 85mm bevallen me goed, indd lekker compact en wat je aan veelzijdigheid mist tov een zoom maken ze goed met scherpte en lichtsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb sinds kort een EOS 400D + 18-55mm kit en ben op zoek naar een tas.

Ik zoek een zo compact mogelijke tas, het liefst 1 die je om je middel kan doen. Maar om je schouder hangen is eventueel ook geen probleem. Geen overbodige ruimte, zo compact mogelijk. Welke tas is hiervoor het beste? Ik had deze gezien? Is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zo'n toploader als je zelf aanwijst is denk ik wel de beste oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb een kleinere versie van die tas (gebruikt met een G3). De tas is stevig, van sterk materiaal maar voor een dSLR niet erg praktisch vind ik. Vroeg of laat zul je toch meerdere objectieven of een groter objectief mee willen nemen en dat past dan niet. ook voor accu' etc niet veel plek. Ik raad de tas, ondanks dat hij voor de G3 prima voldeed niet aan voor een 400D.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:33:
Ik heb een kleinere versie van die tas (gebruikt met een G3). De tas is stevig, van sterk materiaal maar voor een dSLR niet erg praktisch vind ik. Vroeg of laat zul je toch meerdere objectieven of een groter objectief mee willen nemen en dat past dan niet. ook voor accu' etc niet veel plek. Ik raad de tas, ondanks dat hij voor de G3 prima voldeed niet aan voor een 400D.
Ik ben het hier helemaal mee eens (zoals ik ook al in het 400D topic heb gezegd).

Een dSLR koop je juist om veel geld over de balk te gooien aan (te) dure objectieven etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Heeft iemand ervaring met de Crumpler Take that / Take this tassen?
Ik heb nu een pizza boy M maar mijn 70-300 APO + body steekt dan een beetje teveel uit.
Ik wil wel een zo klein mogelijke tas behouden, met veel lensen sleep ik niet.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
J-Media schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:27:
Ik heb sinds kort een EOS 400D + 18-55mm kit en ben op zoek naar een tas.

Ik zoek een zo compact mogelijke tas, het liefst 1 die je om je middel kan doen. Maar om je schouder hangen is eventueel ook geen probleem. Geen overbodige ruimte, zo compact mogelijk. Welke tas is hiervoor het beste? Ik had deze gezien? Is dit wat?
Crumpler Pizza boy M?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.a.v. Soid en Bor de Wollef

Maar ik geloof dat J-Media nu juist wel een tas zoekt voor enkel zijn cam en het standaard objectief. Dan voldoet zo een toploader toch helemaal hartstikke goed?

Ja natuurlijk bestaat de kans dat hij in de toekomst er nog een lens bij koopt. Wie dan leeft, die dan zorgt en ja, dan komt er vast weer een tas bij. Ik ken het probleem.... Maar na de grotere schoudertas, is er toch een toploader bij gekomen, juist om ook gemakkelijk lekker "light" op stap te kunnen. Zo een toploader is dus zeker geen weggegooid geld.

n.b. Er zijn vele varianten toploaders te koop. Ik heb er toevallig eentje van Tamrac, maar het had net zo goed een lowepro of een ..... kunnen zijn. Koop er wel eentje met de nodige padding, want je laat je tas geheid een keer vallen.
Ik zou zelf kiezen voor een versie met een iets groter voorvak, zodat je nog een extra accu mee kan nemen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 12:06 . Reden: JiveCar zat er ineens tussen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Bedankt voor al deze snelle reacties.

Hier is nog een foto binnen de tas. Zo te zien zit er nog wel wat ruimte omder voor eventueel een batterij...

De pretty boy M is idd ook geen rare tas. Als ik deze foto bekijk dan past daar precies een EOS 400D in, en nog 1 objectief. Verder geen overbodige ruimte...

Moeilijk kiezen...

[ Voor 0% gewijzigd door Rebunted op 17-04-2007 16:18 . Reden: "pizza boy" blijkt "pretty boy" te zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivecar schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:01:
Heeft iemand ervaring met de Crumpler Take that / Take this tassen?
Ik heb nu een pizza boy M maar mijn 70-300 APO + body steekt dan een beetje teveel uit.
Ik wil wel een zo klein mogelijke tas behouden, met veel lensen sleep ik niet.
Idem hier. In die zin: ik zoek een kleine tas voor m'n D200 (evt met batterygrip) inlcusief 1 objectief op de body en een flitser/objectief erbij. Ben eens wezen passen in Crumpler zaak en de Pretty Boy XL had wel een prettige maat.

De This heb ik laatst wel in een winkel gezien: die wil je niet hebben. Zeer onhandig wanneer er ook maar *iets* inzit behalve je camera en je wilt je camera pakken. Eerst tas leegmaken, dan camera pakken.

De That heb ik niet gezien en lijkt me nog steeds interessant. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:04
J-Media schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:14:

Hier is nog een foto binnen de tas. Zo te zien zit er nog wel wat ruimte omder voor eventueel een batterij...

De pretty boy M is idd ook geen rare tas. Als ik deze foto bekijk dan past daar precies een EOS 400D in, en nog 1 objectief. Verder geen overbodige ruimte...

Moeilijk kiezen...
Die samsonite is wel heel erg klein, past alleen je camera in en de kitlens.. als je een telelens hebt of een paar accesoires of zo past het al niet meer.. Naarmate je verder in de fotografie komt zul je toch al snel meerdere dingen mee willen nemen en dan heb je niks meer aan zo'n tas.

Een erg mooie (goed geprijste) en kleine (rug)tas is de volgende: http://www.cameranu.nl/ar...remium_Rucksack_Mini.html

Het is een behoorlijk kleine rugtas, maar dr past wel genoeg in.. De 400D met kitlens past er perfect in, zonder dat je de lens dr af hoeft te halen. Ook met een telelens aan de 400D past hij er nog in.. + je hebt ruimte voor nog 2 telelensen of meerdere kleine lenzen. Verder nog zijvakjes en andere vakjes voor papier, cf-kaartjes, acculader, kabels en noem maar op..

De tas is van goed materiaal en de bodem is zeer stevig, dus als je hem perongeluk te hard neerzet gaat er iig geen glas kapot :P (10 jaar garantie op materiaal van de tas)

Ook is hij water, zand/stof en uv licht afstotend (volgens samsonite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

J-Media schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:14:

De ruimte onderin zou ik niet gebruiken voor een accu. De extra pocket aan de voorkant is erg klein en onhandig door de plaatsing van de rits. Ook Het gaaswerk in de deksel vind ik zelf niet erg geschikt voor het meenemen van zware dingen als een accu. Het gaat snel doorhangen en komt soms tegen de camera aan (kans op beschadiging). Zijn de toploaders van lowe pro geen optie als je perse een top loader wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lowepro TLZ10 zou dan de perfecte fit zijn. Ik vind deze tas echter minder goed afgewerkt dan de standaard Lowepro tassen. Deze tas heeft geen rits, maar een kliksysteem. De deksel hangt naar mijn mening niet voldoende over de tas heen, waardoor er vocht/ vuil de tas in kan "sneaken". Verder heeft het voorvak geen sluiting, waardoor ook hieruit weer spullen kunnen vallen.

Zelf vind ik een relatief onbekende tas veel beter als toploader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Aeonis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:42:
[...]

Die samsonite is wel heel erg klein, past alleen je camera in en de kitlens.. als je een telelens hebt of een paar accesoires of zo past het al niet meer.. Naarmate je verder in de fotografie komt zul je toch al snel meerdere dingen mee willen nemen en dan heb je niks meer aan zo'n tas.

Een erg mooie (goed geprijste) en kleine (rug)tas is de volgende: http://www.cameranu.nl/ar...remium_Rucksack_Mini.html

Het is een behoorlijk kleine rugtas.....
Ik ben niet op zoek naar een rugzak. Liever om de middel / schouder...
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:36:
[...]

De ruimte onderin zou ik niet gebruiken voor een accu. De extra pocket aan de voorkant is erg klein en onhandig door de plaatsing van de rits. Ook Het gaaswerk in de deksel vind ik zelf niet erg geschikt voor het meenemen van zware dingen als een accu. Het gaat snel doorhangen en komt soms tegen de camera aan (kans op beschadiging). Zijn de toploaders van lowe pro geen optie als je perse een top loader wilt hebben?
Ik heb wel in de gaten dat die tas die ik op het oog had een waardeloze tas is.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:53:
De Lowepro TLZ10 zou dan de perfecte fit zijn. Ik vind deze tas echter minder goed afgewerkt dan de standaard Lowepro tassen. Deze tas heeft geen rits, maar een kliksysteem. De deksel hangt naar mijn mening niet voldoende over de tas heen, waardoor er vocht/ vuil de tas in kan "sneaken". Verder heeft het voorvak geen sluiting, waardoor ook hieruit weer spullen kunnen vallen.

Zelf vind ik een relatief onbekende tas veel beter als toploader.
Die onbekende toploader is idd een mooie tas. Weet je ook waar deze te koop is?

Kort samengevat twijfel ik nu over de volgende:

- Pretty boy M
- Lowepro TLZ10
- Onbekende Oregon Topload

Ik neig nu toch wat naar de Pretty Boy M te gaan, heeft iemand ervaring met deze tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Die relatief onbekende tas is gewoon een vanguard, verkrijgbaar bij o.a. mediamarkt als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 17:45

Apoca

Array Technology Industry

Kom ik met een D80 met een Tamron 18-200 lens weg in een SlingShot 200 AW zonder de lens eraf te halen? Incl grip zal wel iets te veel van het goede zijn neem ik aan. Al hoe wel...

De 300 AW is me weer iets te fors eigenlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Apoca op 18-04-2007 06:59 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
Apoca schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:04:
Kom ik met een D80 met een Tamron 18-200 lens weg in een SlingShot 200 AW zonder de lens eraf te halen? Incl grip zal wel iets te veel van het goede zijn neem ik aan. Al hoe wel...

De 300 AW is me weer iets te fors eigenlijk...
Dat mag geen probleem zijn lijkt me, kijk maar eens op het 4e plaatje op de Lowepro site. Het zijn behoorlijke forse tassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dannr op 18-04-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Ik heb de Ben's Pizza M; qua model en maatvoering redelijk conform Pretty Boy M.
Een goede tas, van het getoonde plaatje twijfel ik of het de M is.
Een collega van mij had volgens mij de Pretty Boy M en die leek dus enorm op mijn tas.

Kwaliteit is van Crumpler tassen is erg goed, de maat is voor mij nu perfect. Maar meer dan de body + lens + accu kan ik niet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Heeft iemand foto's van de inhoud van de crumpler tassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Kun je ze op de Crumpler site niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Jivecar schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:52:
Ik heb de Ben's Pizza M; qua model en maatvoering redelijk conform Pretty Boy M.
Een goede tas, van het getoonde plaatje twijfel ik of het de M is.
Een collega van mij had volgens mij de Pretty Boy M en die leek dus enorm op mijn tas.

Kwaliteit is van Crumpler tassen is erg goed, de maat is voor mij nu perfect. Maar meer dan de body + lens + accu kan ik niet meenemen.
Op de site van Crumpler staan inderdaad bij al deze tassen dezelfde foto's (M, L, XL, XXL).

Zou jij (Jivecar) voor mij een paar foto's van jouw tas willen maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Rebunted op 18-04-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
J-Media schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:40:
Op de site van Crumpler staan inderdaad bij al deze tassen dezelfde foto's (M, L, XL, XXL).
Ah, da's suf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Thanks, lol wat een site :)

Ik ben aan het kijken naar de pretty boy M op dit moment. Klopt het dat op het voorvak geen rits zit zoals wel bij de Daily 150 (welke wel weer een stuk duurder is)?

Hoe geschikt is de Pretty Boy M om te vervoeren in een backpack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat mag je via Vraag&Aanbod doen

[ Voor 98% gewijzigd door YellowCube op 20-04-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Hier de Pizza M foto's. Het CD doosje staat er bij als maataanduiding. Ik denk dat er een stuk of 8 cd's in zouden passen en dat het dan aardig vol zit.

De maat is imho redelijk gelijk aan de pretty boy.
De tas bestaat (net als de grotere modellen) uit flexibele maar wel stevige delen. Ik denk dat ik hem niet makkelijk in een backpack zou vervoeren. Al is het maar omdat ik hem bij de hand zou willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/1350/tasdichtya1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/9726/tasopendh6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hans, ik dacht dat ze hiervoor de V&A hadden bedacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Jivecar schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:46:
Hier de Pizza M foto's. Het CD doosje staat er bij als maataanduiding. Ik denk dat er een stuk of 8 cd's in zouden passen en dat het dan aardig vol zit.

De maat is imho redelijk gelijk aan de pretty boy.
De tas bestaat (net als de grotere modellen) uit flexibele maar wel stevige delen. Ik denk dat ik hem niet makkelijk in een backpack zou vervoeren. Al is het maar omdat ik hem bij de hand zou willen hebben.
Super, bedankt voor de foto's! Wat past allemaal in deze tas dan? Een SLR met standaard lens, en wat kan je dan nog meer kwijt?

En welke tas zou het zijn welke op deze foto zijn? De L of de XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
J-Media schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:53:
[...]

Super, bedankt voor de foto's! Wat past allemaal in deze tas dan? Een SLR met standaard lens, en wat kan je dan nog meer kwijt?

SLR met standaardlens en wat kleine accessiores (extra geheugenkaartje, accu en doekje voorin).
De standaardlens mag iets langer zijn, ik ga volgende week eens passen met de body en de 17-70 want die wil ik eigenlijk maar ook wel passend in de tas.

Ik denk dat het de L is die afgebeeld is. Maar dat is puur een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Pretty Boy M laatst gekregen (ding is eigenlijk veel te klein maar wel handig voor accessoires) en er kan een 400D met 24-105 in (vrij forse lens). Dan nog wat geheugenkaartjes e.d. idd. Mijn Ben's Pizza XXL past alles in uit mn sig met passen en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Zou je een foto willen maken van de Pretty Boy M met de 400D + 25-105 er in? Kan het objectief op de camera blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
J-Media schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:53:
[...]

Ik heb zelf de XL volgens mij van dit model, en er zit nu een D50 met een Tamron 28-75 erop, sb800 flitser, nog wat kleine meuk (omnibounce van de sb800), en nog een losse lens (80-200, of de kitlens).

Weet niet hoe het met de M zit, maar er past dus met gemak een dslr in met gemounte lens, en daarnaast nog een losse lens en een flitser. Als je een dslr met grip hebt wordt het wat krapper.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:28:
Zou je een foto willen maken van de Pretty Boy M met de 400D + 25-105 er in? Kan het objectief op de camera blijven?
Ik heb dit weekend mn compact cameraatje ff uitgeleend, dus gaat niet lukken zo. Maar de 400D+24-105 kunnen er overdwars in, of de 400D op zijn rug, of de 24-105 op zijn neus. Past precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30
Vandaag mijn Domke F-2 binnen gekregen. Heb er nog geen foto's van maar het volgende past er zoiezo in en dan nog plaats over voor klein grut.

Canon EOS 30D+BG-E2 met 24-105 erop.
70-200 f/4
17-40
Canon EOS 30
420EX

B&W polarizer,ND grads,cokin houder, extra zonnekap 17-40, geheugenkaartjes,batterijen,fotorolletjes,imagetank. Er zou met gemak nog een lens bovenop de 17-40 passen.

Zal deze week even kijken om wat foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jeroennl schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:27:
Vandaag mijn Domke F-2 binnen gekregen. Heb er nog geen foto's van maar het volgende past er zoiezo in en dan nog plaats over voor klein grut.

Canon EOS 30D+BG-E2 met 24-105 erop.
70-200 f/4
17-40
Canon EOS 30
420EX

B&W polarizer,ND grads,cokin houder, extra zonnekap 17-40, geheugenkaartjes,batterijen,fotorolletjes,imagetank. Er zou met gemak nog een lens bovenop de 17-40 passen.

Zal deze week even kijken om wat foto's te maken.
Feli :) Foto's zijn altijd leuk. Ik zou zelf eigenlijk nog wel graag een foto willen zien van iemand die hem om heeft. Gisteren namelijk de film Blood Diamond gezien, en de journaliste daar had ook een Domke. Weet alleen niet welke, misschien wel de F-2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
voorbeeldje deze vond ik op www.cambags.com. Hij oogt vrij groot als je hem om hebt maar dat went wel denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroennl op 25-04-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jeroennl schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:35:
voorbeeldje deze vond ik op www.cambags.com. Hij oogt vrij groot als je hem om hebt maar dat went wel denk ik.
Vreemd dat ik die gemist heb. Heb paar keer cambags doorgebladerd.
Vind het nog wel meevallen trouwens, die grootte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Is ook een beetje afhankelijk van hoe vol hem hem propt natuurlijk. Je kunt er namelijk genoeg induwen en dan wordt hij vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Zo, ik heb de 'gok' maar genomen de Crumpler/Nikon The That besteld voor m'n Canon Eos 400D.
Ik had al een lowepro minitrekker classic waar alles in past, maar vond deze te onhandig voor dagelijks gebruik.

In the that kan wonderbaarlijk genoeg een hoop in:
-Eos 400D met lens (t/m Sigma 70-300 met zonnekap)
- 2 lenzen los
- Sigma EF-500 DG Super flitser incl. omnibounce.
- Dan nog een voorvakje waar je de nodige batterijen/accu's/geheugenkaartjes/draadontspanner in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb laatst onderstaand gekocht, ben ik hier nog niet tegengekomen. Is natuurlijk ook geen tas, maar wel verdomd handig. Ik neem m'n camera voornamelijk mee op de fiets, in m'n fietstassen, dus dit is dan de meest compacte oplossing. Andere lenzen neem ik in tasjes per stuk mee.

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/16452/2001739933825451744_rs.jpg
Dit is een 400D met grip en 70-200 f4L, en dat past precies / nog net. Maat is 48x48cm, kostte wel 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Aikon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:59:
Ik heb laatst onderstaand gekocht, ben ik hier nog niet tegengekomen. Is natuurlijk ook geen tas, maar wel verdomd handig. Ik neem m'n camera voornamelijk mee op de fiets, in m'n fietstassen, dus dit is dan de meest compacte oplossing. Andere lenzen neem ik in tasjes per stuk mee.

[afbeelding]
Dit is een 400D met grip en 70-200 f4L, en dat past precies / nog net. Maat is 48x48cm, kostte wel 25 euro.
vind het er handig uit zien, zo kan je je cam meenemen in een gewone rugzak en hoef je niet meer een oriontrekker achtige tas te kopen (overdreven gezegd)....
thanks voor de post, dit is best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Lijkt me heel handig, heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Maakt Domke ook niet van die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, is van Domke. Komt van Foto Klein Professional af (leek er wel al 16 jaar te hangen, maar goed).
http://www.tiffen.com/res...family=Domke+Camera+Bags&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Hey, da's een hele goeie! Heel handig en snel is het waarschijnlijk niet, maar wel makkelijk als je ook nog andere spullen te verstouwen hebt. Eens kijken of de lokale fotoboer ook zoiets heeft.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nah ja, in 5 seconds heb je die doek wel los hoor, en dan heb je je camera in je hand. Even snel als een rits openen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Aikon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:56:
Nah ja, in 5 seconds heb je die doek wel los hoor, en dan heb je je camera in je hand. Even snel als een rits openen lijkt me.
Verschil is dat je nu eerst de rits moet openen en dan nog de camera uit dat doek moet wikkelen, liefst zonder iets te laten vallen O+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:59

Pieroman

/me

Die doek is echt perfect!
Daar ga ik zeker even naar zoeken, ik ben al een tijdje op zoek naar een rugzak/schoudertas waar ik gewoon spullen/schoolspullen in kan stoppen maar ook mijn camera. Met zo'n doek kan ik gewoon een normale tas gebruiken en dan toch de camera mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Pieroman schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:45:
Die doek is echt perfect!
Daar ga ik zeker even naar zoeken, ik ben al een tijdje op zoek naar een rugzak/schoudertas waar ik gewoon spullen/schoolspullen in kan stoppen maar ook mijn camera. Met zo'n doek kan ik gewoon een normale tas gebruiken en dan toch de camera mee :)
totdat je snel lens wilt wisselen en er 1tje even in je tas wilt doen, etc etc... Doe mij maar cambag..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja ok, je moet idd wel die doek weer uit je tas halen natuurlijk :P

Lens wisselen is idd minder handig, voordeel is dat ik een ligfiets heb, dus ik heb een oppervlak ter grootte van m'n rug waar ik dingen op kan leggen, dus zelf heb ik er niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik haal dan gewoon de binnenkant uit m'n Stealth reporter en zet die bovenin mijn wandelrugzak :)

En dan blijft er mooi genoeg ruimte over voor wat eten, drinken (speciale waterzak houder ingebouwd), wat kleding etc. (30Ltr rugzak)

Afbeeldingslocatie: http://lowepro.com/images/products/ReporterD_Insert_out_N.jpg

Gaat in:
Afbeeldingslocatie: http://www.stepping-out.co.uk/assets/images/trig_30.jpg
(Maar dan in et rood)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2007 10:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Jivecar schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:35:
[...]

SLR met standaardlens en wat kleine accessiores (extra geheugenkaartje, accu en doekje voorin).
De standaardlens mag iets langer zijn, ik ga volgende week eens passen met de body en de 17-70 want die wil ik eigenlijk maar ook wel passend in de tas.

Ik denk dat het de L is die afgebeeld is. Maar dat is puur een vermoeden.
Ik heb gemaild met Crumpler en degene op de foto is een XL. Ik vind die M wel heel mooi, alleen die XL heeft een extra vakje erin.

Heeft de L dit ook? Dan kan ik eventueel mijn compact camera + kabelzooi ook menemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:52:
Ik hal dan gewoon de binnenkant uit m'n Stealth reporter en zet die bovenin mijn wandelrugzak :)

En dan blijft er mooi genoeg ruimte over voor wat eten, drinken (speciale waterzak houder ingebouwd), wat kleding etc. (30Ltr rugzak)

[afbeelding]

Gaat in:
[afbeelding]
(Maar dan in et rood)
Karrimor, je hebt oog voor kwaliteit ;)
Ik heb zelf een grote rugzak van Lowe Alpine (80liter), kleinere rugzak van The North Face (35liter) en een nog kleinere van Lowe Alpine (15liter) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sOid schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:33:
[...]

Karrimor, je hebt oog voor kwaliteit ;)
Ik heb zelf een grote rugzak van Lowe Alpine (80liter), kleinere rugzak van The North Face (35liter) en een nog kleinere van Lowe Alpine (15liter) :P
Je hebt het niet zo op Karrimor, of begrijp ik je ;) verkeerd?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
J-Media schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:49:
[...]

Ik heb gemaild met Crumpler en degene op de foto is een XL. Ik vind die M wel heel mooi, alleen die XL heeft een extra vakje erin.

Heeft de L dit ook? Dan kan ik eventueel mijn compact camera + kabelzooi ook menemen.
Volgens mij hebben ze allemaal een vakje voorin.
De Take That van Crumpler (voor Nikon, het enige jammere als Canon bezitter) is overigens ook een intressante tas. Zal overeenkomen met de Crumpler PB XL maar wel goedkoper (49 euro bij Dixons, tegen 60 euro voor de XL bij Crumpler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:12:
[...]

Je hebt het niet zo op Karrimor, of begrijp ik je ;) verkeerd?
Hehe, ja je begrijpt me verkeerd :) Ik vind juist dat Karrimor goede kwaliteit producten heeft :Y

Maargoed, genoeg offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
sOid schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:34:
[...]
Hehe, ja je begrijpt me verkeerd :) Ik vind juist dat Karrimor goede kwaliteit producten heeft :Y
[...]
Offtopic: Karrimor ftw :D

Nomad: is je Crumpler tas al gearriveerd inmiddels? Of kan ik definitief mensen afraden iets online te bestellen bij crumpler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Domke F-2 met inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandenboorn.nl/images/Domke_F-2.jpg

1. Canon EOS 30D+BG-E2 en een 24-105(zonnekap omgedraaid).
2. 70-200 f/4L(zonnekap omgedraaid).
3. 17-40 f/4L.
4. Canon EOS 30
5. 420EX+omnibounce
6. Nexto imagetank
7. Batterijen,accu's.
8. Handleiding plus wat papier en pen.
9. Zonnekap(17-40) hitech filters, cokin p houder en B&W polarizer.
10. Zonnekap(17-40) fotorolletjes.

En nog plaats over voor eventuele extra spulletjes. Op de 17-40 zou bijvoorbeeld gemakkelijk nog een lens kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroennl op 27-04-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Dat is de Domke F-2 he? Bedankt voor de duidelijke foto, daar gaat knap veel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Inderdaad een Domke F-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Jivecar schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:18:
[...]

Volgens mij hebben ze allemaal een vakje voorin.
De Take That van Crumpler (voor Nikon, het enige jammere als Canon bezitter) is overigens ook een intressante tas. Zal overeenkomen met de Crumpler PB XL maar wel goedkoper (49 euro bij Dixons, tegen 60 euro voor de XL bij Crumpler).
De Take That?! _/-\o_ Je bedoelt The That.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dannr schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:36:
[...]

Offtopic: Karrimor ftw :D

Nomad: is je Crumpler tas al gearriveerd inmiddels? Of kan ik definitief mensen afraden iets online te bestellen bij crumpler?
hij is er nog niet. Het online systeem is ook plat, of er nou staat dat iets "in stock" is of niet, hij geeft niks juist weer. Bestel je iets, dan krijgt de crumpler winkel in amsterdam een mailtje met je gegevens.
Ik wacht nu een maand ofzo? Het is dat ik echt geen andere leuke tas vind en niet heel veel haast heb, maar zolang wachten is niet cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
De keer dat ik bij Crumpler heb besteld was de tas vrij snel binnen...

[ Voor 6% gewijzigd door B___MAN op 27-04-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:59

Pieroman

/me

Simon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:48:
[...]

totdat je snel lens wilt wisselen en er 1tje even in je tas wilt doen, etc etc... Doe mij maar cambag..
Lekker laat reageren :X
Maar ik heb een s5600 die dus geen verwisselbare lens heeft, en dan kan het wel.
Eigenlijk zou ik het liefst een schoudertas (messengerbag achtig model) of een normale rugzak willen hebben alleen dus beter beschermd. Crumpler heeft opzich wel hippe tassen alleen weet ik nooit hoe het zit met het combineren van een fototoestel en normale spullen hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lowepro Mini Trekker AW met inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/197/479777176_56fd053f21.jpg

Als je wilt weten wat wat is, hier klikken. Begint ondertussen wel een beetje zwaar te worden......

Laminaat: Parador Eiken Gunstock

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Fijne tas inderdaad, ik heb vandaag in mijn Lowepro mini trekker classic mijn D50 met grip en 80-200, een sigma 17-70, Tokina 12-24, Nikon F50, SB-800 in hoes en Nikon 35-80 weggepropt :+ Zal nog wel even een foto maken van het hoe en wat, maar vol zit ie nu wel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Classic != AW. Andere schouderbanden, Classic heeft geen regenhoes en de vakindeling aan de buitenkant is anders (ook de prijs scheelt wat).

@Jeroennl: buitenmaten schelen weinig. Echter klagen veel mensen over het draagcomfort van de classic. En dat is misschien niet geheel onbelangrijk. Mijn tas met inhoud weegt nu 7,5 kg, voeg daar nog 1 kilo aan drinken toe (dat sleep ik op lange dag wel mee).

[ Voor 48% gewijzigd door ajhaverkamp op 02-05-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Kwa interne afmetingen zijn ze dan weer wel hetzelfde. Zo heel veel schelen ze zich nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Mijn Lowepro Mini Trekker AW zit ook bomvol, moet zelfs m'n 50mm lens er uit laten (maar die gebruik ik toch amper). Maar hij bevalt me verder nog steeds prima. Stevig is hij ook want toen ik vorig jaar een keer op straat aangevallen werd viel de tas op de grond en trapte iemand 'm ook nog een meter de straat op, maar geen enkele beschadiging :P (behalve aan de aanvaller en mezelf 8)7 )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is die Mini Trekker AW geschikt voor mensen met brede rug/schouders? Lokale fotoboeren hebben 'm niet, dus kan hem helaas niet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Psychotic_01 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:53:
Is die Mini Trekker AW geschikt voor mensen met brede rug/schouders? Lokale fotoboeren hebben 'm niet, dus kan hem helaas niet proberen...
Tsja, dat is toch iets wat je zelf moet uitproberen. Ik heb er net een paar dagen mee rondgelopen (welliswaar niet zo zwaar) en bevalt me nogsteeds prima. Enige nadeel is, dat de heupband te hoog zit voor mij, waardoor het juist erg oncomfortabel is om te gebruiken. Bij lange stukken lopen vind ik zo'n heupband altijd erg prettig, dus wellicht is dat iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Zoals beloofd :)

Men neme een lowepro minitrekker Classic, en stampen deze vol (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/000000-Misc/IMG_1652psct.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een Nikon D80 met 18-135 lens en nog een oude 18-200 lens.
Hierbij wil ik nog een SB600 flitser kopen een batterypack wat kleine assecoires en later misschien nog wat lenzen.
Hiervoor ben ik op zoek naar een goede tas (waar ik in kan groeien) Maar niet te duur. Ik zat te denken aan een tas <100 euro. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Een rugtas? Dan misschien de populaire Lowepro Orion Trekker; een schoudertas? Dan misschien de Lowepro Nova 3 ofzo? Of wellicht een van de Crumpler Pretty Boys waarover de laatste paar pagina's is gediscusieerd ;)

offtopic:
Goeie foto trouwens RedXraD :)

[ Voor 38% gewijzigd door Dannr op 07-05-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Jigs schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:56:
Ik heb een Nikon D80 met 18-135 lens en nog een oude 18-200 lens.
Hierbij wil ik nog een SB600 flitser kopen een batterypack wat kleine assecoires en later misschien nog wat lenzen.
Hiervoor ben ik op zoek naar een goede tas (waar ik in kan groeien) Maar niet te duur. Ik zat te denken aan een tas <100 euro. Hebben jullie tips?
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie en heb een Naneu Pro rugzak van €50. De tas is voor zijn prijs prima gemaakt, en een groot vak bovenin voor regenjas/trui/proviant vind ik ook wel handig. Inhoud: D80, 18-70DX, 70-300VR, SB600, batterijen+laders, desgewenst zonnekappen. Statief kan aan de buitenkant vastgemaakt worden. Op de schouderband een vakje voor telefoon. Kan nog zeker 2 of 3 lenzen toevoegen, daarna wordt het proppen. Als je optimaal comfort wilt, is hij deze te kort voor een lange rug (ik ben 1.80 en had liever een langere gehad). Niet in ieder opzicht ideaal, maar wel praktisch, veel value for money en voor mij voorlopig meer dan genoeg.

edit: wat ik ook wel prettig vind, is dat hij er helemaal niet als een fototas uitziet. Ik heb er niet zo'n behoefte aan dat iedereen kan zien dat ik met fotospullen rond stap.

[ Voor 7% gewijzigd door Antonius op 07-05-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Nog een foto van een vol gepropte Ben's Pizza XXXL:

Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/GoT/PICT0485.JPG

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb sinds 28 maart een pretty boy xxl in bestelling staan bij crumpler-online, maar hij kwam maar niet en kwam maar niet. Vandaag maar even achteraan gebeld en krijg nu een XXXL (1 maatje groter, 10 euro duurder) voor het geld van de XXL (dus 70 euro). Netjes dat ik korting kreeg, maar jammer dat ik er zelf achteraan moet bellen en ze mijn bestelling rustig anderhalve maand laten liggen.
Hopelijk komt de tas morgen en is het eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Ik heb een Canon EOS 400D met kitlens en nog een Sigma 70-300mm.
Hiervoor ben ik op zoek naar een goede, maar vooral ook compacte (schouder)tas.

Ik zat zelf te denken aan het volgende:
Lowepro Nova Mini AW
Lowepro Slingshot 100 AW
Lowepro Nova 1 AW
Lowepro Nova Mini AW

Heeft iemand ervaring met één van bovenstaande tassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 19:46
Ben zelf met een 350d kitlens en sigma 70-300 apo begonnen (een vergelijkbare set). Ik heb hier toen een NOVA 3 bijgekocht. Inmiddels is het uitgebreid met een flitser, een 50mm 1.8, een grip en een berg kleine zut zoals blaasbalg, pola filter, batterijen etc. Maar alles past nog steeds in de nova 3. Al is het wel wat krap aan het worden. Ik zou dus niet beginnen met een kleine tas als een nova 1 want die zit direct vol en bij de volgende uitbreiding heb je direct een nieuwe tas nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Mijn fototas:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/fototas.jpg

Merk: Lowepro
Type: Nova 5 AW

Hiervoor had ik een 3 AW maar die was echt te klein...

Wat past er (met moeite) in:
- 350D
- Wat glaswerk: 17-40, 24, 50, 8, 70-300
- 430 EX Flitser
- Lader camera
- Lader filtser
- Batterijen
- Airrocket

In voorvakken zitten mijn extra geheugenkaarten, lenzenvloeistof, cokin set (polarisatie filter)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom zijn er hier mensen die hun blaasbalg meenemen in hun camera tas? De tas wil van binnen ook nog wel eens stoffig worden. Dus kan er ook stof in je blaasbalg komen, zeker als je deze af te toe inknijpt omdat er druk op je tas staat. Maak je dan vervolgens je sensor schoon (op loaktie?) dan blaas je juist extra stof in je camera.
Ik bewaar mijn blaasbalgen daarom liever (wat meer stofvrij) thuis.

Enkel op vakantie zou ik hem wel meenemen, echter dan nog steeds niet in mijn cameratas (is ook geen ruimte meer voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
mwa, ik blaas zowieso altijd even een paar keer voor ik 'm echt in de camera richt. zo'n ramp zal dat niet kunnen lopen, en hij zit ook niet op een plek in m'n tas waar die echt veel ingedrukt kan worden.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Weet iemand een site waar je een camera kan kiezen en dan kan kijken welke tassen daarbij passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Thuis maak ik na een dag schieten mijn lenzen en camera altijd even mooi schoon, maar soms is het onderweg ook handig. Het voordeel van het meenemen van een blaasbalgje weegt niet op tegen de nadelen van (eventueel) wat meer stof. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Jigs schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:28:
Weet iemand een site waar je een camera kan kiezen en dan kan kijken welke tassen daarbij passen?
Startpost:
cambags.com: een aanrader, met onder andere een overzicht van "aanbevolen" (whatever that may be) tassen per camera,
?

Wat meer offtopic: Ik ga mee met ajhaverkamp, en draag echt nooit mijn blaasbalg mee. Ik maak mijn sensor hoogstens 1 keer per maand schoon, en voor de lenzen heb ik een mooi anti-statisch doekje (dat overigens *wel* altijd in m'n tas zit, maar ja, dat neemt niet zo heel veel ruimte in ;) ).

[ Voor 28% gewijzigd door Dannr op 11-05-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Wat een rotsite die cambags.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jigs schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:48:
Wat een rotsite die cambags.com
bedankt voor deze opmerking :S (echt een toevoeging)
Ik vind ook niet dat cambags een fijne layout heeft, maar er is een hoop info te vinden en er zijn niet veel andere plekken waar je reviews van tassen kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 11-05-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:51:
[...]

Ik vind ook niet dat cambags een fijne layout heeft, maar er is een hoop info te vinden en er zijn niet veel andere plekken waar je reviews van tassen kan vinden.
Agreed :)

Heb je je tas nou al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:51:
[...]

Dubbelpost :X

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 11-05-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
RedXraD schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:40:
Zoals beloofd :)

Men neme een lowepro minitrekker Classic, en stampen deze vol (klikbaar):

[afbeelding]
Zelfde recept :P (wel, AW versie dan). Past echt he-le-maal niks meer bij in. Ik vertik het ook om een grotere tas te nemen, anders loop je rond als parachutespringer op zoek naar het vliegtuig :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6d8ef006befa494a59568f840440018/full.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Abbadon schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Zelfde recept :P (wel, AW versie dan). Past echt he-le-maal niks meer bij in. Ik vertik het ook om een grotere tas te nemen, anders loop je rond als parachutespringer op zoek naar het vliegtuig :X

[afbeelding]
Je hebt nog een voorvak waar veel inpast (oke geen lenzen :P)

En jammer dat je Nikon hebt, anders had ik wel gezegd: "Geef maar wat lenzen aan mij" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat zou wel heel snel zijn he :P...nee dat kan je niet van ze verwachten (anderhalve maand is begrijpelijk aan de korte kant :S).....eh...maar goed nieuws..ik krijg hem als goed is morgen (tenminste, verwacht ik wel).

oh en abbadon, ben zwaar jaloers op jouw tas!, al is het voornamelijk om de vulling :).
Je hebt er een mooi setje in liggen!

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 11-05-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Naast mijn Crumpler Ben's Pizza XXXL ben ik op zoek naar een fotorugzak
In eerste instantie dacht ik aan een fullsize fotorugzak maar een halfsize is ook wel handig, altijd je camera meenemen.
Ik denk dat ik toch voor een fullsize fotorugzak ga, de keuze is tussen de Pyjama Pride en de Zoomiverse. De Pyjama Pride is maat L en de Zoomiverse is XL, maar een van de kleurstellingen van de Zoomiverse staat mij erg aan, qua maat zit ik beter bij de Pyjama Pride.
Iemand nog een nuttig advies?
Behalve dan dat even gaan passen met je gear een goed idee is, dat ga ik zo even doen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 14-05-2007 14:37 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik ben op zoek naar een zo compact mogelijke tas voor een Sony H-series camera. Liefst eentje die als "buideltas" gedragen kan worden. Afmetingen ~110x90x85.

Heb al gekeken naar de Lowepro Orion Mini maar die is ~20cm "diep" aan de buitenkant, dat oogt nogal zwanger... niet handig.

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.