Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.295 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lowepro Micro Trekker 100.
Alles past er netjes in en het ziet er uit als een gewoon rugzakje :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/cameratas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik vind die lowepro tasjes er nou niet echt uitzien als een gewoon rugzakje...

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Twister336 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:23:
Lowepro Micro Trekker 100.
Alles past er netjes in en het ziet er uit als een gewoon rugzakje :)

[afbeelding]
Weet iemand of de D80 van Nikon hierin past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nikon D80 is vrijwel even groot als de Canon 400D. Dat moet dus makkelijk passen.

(even er van uitgaande dat je niet zo een glasverzameling hebt als ik..... NAS is niet goed voor de portemonee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
catchingfire schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:24:
Ik ben op zoek naar een zo compact mogelijke tas voor een Sony H-series camera. Liefst eentje die als "buideltas" gedragen kan worden. Afmetingen ~110x90x85.

Heb al gekeken naar de Lowepro Orion Mini maar die is ~20cm "diep" aan de buitenkant, dat oogt nogal zwanger... niet handig.
Iemand ervaring met de Kata Format Q Waist Pack?
http://www.kata-bags.com/...=30&perentId=4&ProdLine=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
De kogel is door de kerk.

Ik heb een tas van Samsonite gekocht Het gaat om deze tas:

Afbeeldingslocatie: http://www.topachat.com/boutique/ressources/nu/nu6142/nu614201.jpg

De Samsonite Trekking Premium Rucksack zwart 28685.
Bij De media markt was hij 99,95 en heb hem op internet al voor 85 euro gezien.

Op deze site meer details over de tas.

http://www.factoryprices...._id=225&products_id=38336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Grubeater schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:26:
Naast mijn Crumpler Ben's Pizza XXXL ben ik op zoek naar een fotorugzak.
Het is dus de Pyjama Pride geworden.

De "trouwfoto".
Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/Crumpler_Pyjama_Pride/PICT0625_crop_small.jpg

De binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/Crumpler_Pyjama_Pride/PICT0631_small.jpg

Wat zit er in.
Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/Crumpler_Pyjama_Pride/PICT0632_small.jpg

In het laptopvak zitten mijn studieboeken, ik loop al twee dagen met de tas op mijn rug over de faculteit zonder foto's te maken. :P

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Ik ga me een Nikon D80 kopen, en om er een beetje comfortabel mee kunnen om te springen ben ik op zoek naar 1 of 2 tassen, afhankelijk van het gebruik. Eerst en vooral doe ik 1x per jaar wel een grote reis zoals dit jaar naar Australië, waarbij ik al het mogelijke weer trotseer te voet, op de fiets, op een boot, noem maar op. Tijdens zo'n uitstappen wil je een gemakkelijke tas die een beetje vast zit, met regen cover en liefst plaats ook wat plaats voor drank, eten, regenjas, ...
Anderzijds ga ik ook regelmatig eens weg met kameraden (wie niet?) en moet er dan net minder plaats zijn voor de "extra" dingen zoals drank, eten, regenjas, ... Niet genoeg plaats voor op 3daagse te vertrekken (dan moet ik zowiezo een grotere rugzak hebben), maar toch om een dagtocht te kunnen doen.

Een "slingshot" tas spreekt me het meeste aan omdat je snel en gemakkelijk je spullen bij de hand kan hebben, zonder je rugzak van je rug te moeten nemen, ... Maar ik vraag me af of deze ook wel stevig zitten, aangezien ze maar 1 band hebben? Bovendien lijkt het me dat je qua plaats nogal beperkt bent. Heeft iemand ervaringen met dit soort eisen? Zou ik een fototas zoeken die me een gulden middenweg geeft, of zou ik eerder gaan voor een kleine en een grote fototas? Ik zit er nog wat over te piekeren dus alle reacties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Grubeater schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:03:
[...]

Het is dus de Pyjama Pride geworden.
Wauw, groot! Zit alles er trouwens niet een beetje te los in?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb mijn pretty boy XXXL tas binnen trouwens van crumpler. Hij bevalt goed, maar idd, als het hard regent sluit de tas niet echt super af, de flap gaat over de opening van de tas, maar via de zijkant zouden je spullen misschien best nat kunnen worden. Het zal niet gebeuren wanneer het een beetje regent, maar misschien met harde wind en regen en op de fiets ofzo kan ik me voorstellen dat het niet ideaal gaat werken.
Tas zit wel erg comfortabel en in de xxxl past: D50 icm 18-70, sb-600 flitser, 105mm en tafelstatiefje met flesje drinken ernaast.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bor de Wollef schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Wauw, groot! Zit alles er trouwens niet een beetje te los in?
Lekker formaat, maatje groter is inderdaad wat te veel van het goede.
Sommige dingen zitten te strak, andere te los. Ik heb de ideale indeling nog niet gevonden en dat terwijl ik in de winkel anderhalf uur bezig ben geweest met passen, thuis ook alweer een half uur.

@Codemann: Ga eens in een winkel passen, dat is de beste oplossing.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
Nomad schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:48:
heb mijn pretty boy XXXL tas binnen trouwens van crumpler. Hij bevalt goed, maar idd, als het hard regent sluit de tas niet echt super af, de flap gaat over de opening van de tas, maar via de zijkant zouden je spullen misschien best nat kunnen worden. Het zal niet gebeuren wanneer het een beetje regent, maar misschien met harde wind en regen en op de fiets ofzo kan ik me voorstellen dat het niet ideaal gaat werken.
Tas zit wel erg comfortabel en in de xxxl past: D50 icm 18-70, sb-600 flitser, 105mm en tafelstatiefje met flesje drinken ernaast.
Eindelijk, en gelukkig bevalt hij... Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Well that was about time ;)

Mooi dat je dr blij mee bent, feli met je nieuwe aankoop dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Tarin

Just plain weird.

[...]Waterdichtheid Crumplers[...]
Ik weet niet hoe het er bij de Pretty Boy uit ziet, maar mijn The Daily ziet er op het eerste gezicht ook niet bijster waterdicht uit.. maar als je naar de ophangpunten van de schouderband kijkt, zie je dat daar een deel apart gevormd is, zodat er echt niet makkelijk water naar binnen gaat, of je moet het ding op z'n kop/op z'n kant houden.

Het is helaas geen AW/weerbestendige tas, maar volgens mij moet het flink hard gieten en stormen voordat je fotospullen nattigheid beginnen te voelen :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:14:
[...]

Ik weet niet hoe het er bij de Pretty Boy uit ziet, maar mijn The Daily ziet er op het eerste gezicht ook niet bijster waterdicht uit.. maar als je naar de ophangpunten van de schouderband kijkt, zie je dat daar een deel apart gevormd is, zodat er echt niet makkelijk water naar binnen gaat, of je moet het ding op z'n kop/op z'n kant houden.

Het is helaas geen AW/weerbestendige tas, maar volgens mij moet het flink hard gieten en stormen voordat je fotospullen nattigheid beginnen te voelen :).
Anders kan je altijd nog een plastic tas erin doen op de bodem, dan alles er overheen plaatsen (ik weet niet zeker of dit kan bij de crumplers?) en als het echt hard regent gewoon die tas 'dichtvouwen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

In de Daily serie in ieder geval wel, die hebben een uitneembare binnentas. Goed idee trouwens, ik ga vanmiddag even op zoek naar een tas met min of meer de goede maat.

In other news, omdat ik nog 7 jaar garantie op m'n Samsonite-tas had toen hij stuk ging (wat ik in eerste instantie vergeten was en dus een mooie Crumpler kocht, tot ik heb bonnetje vond), mag ik bij Foka voor 83 euro een nieuwe tas uitzoeken.

Ben nog een beetje aan het twijfelen, misschien haal ik dan alsnog een rugtas (als ze er eentje hebben die niet leeg te halen is als hij op m'n rug zit). Of een AW-tas.
Of ik kijk of ik ze zo gek krijg me een batterygrip uit te laten zoeken. Of ik laat m'n pa een mooie tas uitzoeken, die wil volgens mij ook aan de DSLR.

[ Voor 63% gewijzigd door Tarin op 18-05-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:30:
In de Daily serie in ieder geval wel, die hebben een uitneembare binnentas. Goed idee trouwens, ik ga vanmiddag even op zoek naar een tas met min of meer de goede maat.

In other news, omdat ik nog 7 jaar garantie op m'n Samsonite-tas had toen hij stuk ging (wat ik in eerste instantie vergeten was en dus een mooie Crumpler kocht, tot ik heb bonnetje vond), mag ik bij Foka voor 83 euro een nieuwe tas uitzoeken.

Ben nog een beetje aan het twijfelen, misschien haal ik dan alsnog een rugtas (als ze er eentje hebben die niet leeg te halen is als hij op m'n rug zit). Of een AW-tas.
Of ik kijk of ik ze zo gek krijg me een batterygrip uit te laten zoeken. Of ik laat m'n pa een mooie tas uitzoeken, die wil volgens mij ook aan de DSLR.
Als ik jou was zou ik proberen een grip te regelen of wat moois met je pa regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De tas kan tegen wat water als ik dat zo zie, maar gewoon niet tegen een storm. Hoeft ook niet, dit is niet mijn tas voor de harde stormen, maar voor een dagje dierentuin e.d., pas ook maar de helft van mijn gear in dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Tarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:14:
[...]

Ik heb dan wel een Brians Hottub, maar die lijkt me redeiljk vergelijkbaar.. Heeft al menig storm, regen en plas meegepakt en nog nooit heb ik natte spullen gehad door 'doorlekken' ofzo. Er zit wel kauwgum op de tas ergens, maarja dat hoort bij de job :P

Lekker groot ding trouwens, kan er alles in kwijt dat ik (op dit moment) wil. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die Micro trekker 200 blijft mij echt verbazen, elke keer als ik denk dat ik hem nu wel vol heb dan bewijst een nieuwe aankoop dat hij er ook in past en er dus blijkbaar ruimte voor was.
Zo nu weer, vandaag een D80 gekocht, bleek ook erbij te passen.
In de tas zit nu in het hoofdvak:
D50
D80
18-70 3.5-4.5
50mm 1.8
105mm 2.8
70-300 4-5.6
tussenringen
250 raynox
sb-600 +omnibounce
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/01010006SMall.jpg

Ja, verbazingwekkend, ik dacht 3 aankopen geleden al dat mijn tas nu wel vol zou zitten :P.....ben benieuwd bij mijn volgende aanschaf (waarschijnlijk een nieuwe tele, die gaat ècht niet meer passen, maar dan verkoop ik wel weer wat dingen).

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 19-05-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zoals ik net aan het tikken was, maar toen het forum ermee ophield: gefeliciteerd met je d80 :)

Past het ook allemaal in je nieuwe crumpler of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

D80 is net zo groot als de D50. In de crumpler past lang niet alles, maar een body + 18-70 past wel, dan kan je nog een 70-300 meenemen, een 50mm,tussenringen en een flitser. Dan zit hij vol.
Of je gooit de 50mm samen met de tussenringen eruit en je zet er een flesje drinken in.
Kortom, body plus normale lens, medium lens, kleine lens en flitser.

ben blij met D80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed, ik zit door mijn LLD toch met een aardig probleem inmiddels dat ik mijn spul niet kwijt kan :P Heb momenteel een klein Nikon schoudertasje waarin prima een D50 met lens plus flits gaat en een tweede lens, maar dan zit de boel ook vol. Als ik niet alles mee hoef niet te nemen een ideale tas, maar als je dat wel moet doen zit ik gewoon met een probleem.

Ik heb vorige week met een Micro Trekker 100 geprobeerd om alles erin kwijt te kunnen maar dat wil toch niet helemaal zoals ik wil. Het gaat erin, maar dan kan er ook niets meer bij verder. Ik neem nog wel eens wat te eten of drinken mee namelijk :) Ik ken een aantal mensen met een Mini Trekker van Lowepro en ik ben daar toch wel wat meer van gecharmeerd. Kan genoeg in, 1,5 liter fles water erbij en wat troep, prima.

Nou is mijn vraag, zijn er voor die grootte nog veel meer alternatieven? Ik zie hier ook vaak de Mini Trekker voorbij komen, maar dat gaat ook zo opvallen. Budget, mja tot iets van 100 eur ongeveer, rond die prijs zit een Mini Trekker ook ongeveer.

Wat heb ik voor spullen?
  • Nikon D50
  • Sigma 18-125mm
  • Tokina 12-24mm
  • Nikon 70-300mm VR
  • Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:01
Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe tas want m'n huidge tassen worden te klein.

Het volgende moet erin kunnen :
- 1D
- 30D
- 17-40
- 24-70
- 70-200
- 15mm fish
- 50mm
- 2x 580EX
- CF-kaartjes, accu's etc etc

Ik zoek eigenlijk een oplossing waarin ik m'n 1D en 30D MET lens in kwijt kan. Dus 30D+70-200 en 1D+17-40.

En nu niet lachen, maar het moet niet zo zijn dat mensen zeggen "hey tas, waar ga je met die Gerard naartoe". Oftewel, niet als te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb nu sinds eind december een dSLR en sindsdien ook 2 tassen.
En nu aardig wat ervaring ermee dus ik dacht 'laat ik ook eens wat schrijven'

Lowepro Microtrekker 100
Ik had vrij snel een tas nodig om m'n cam goed in te vervoeren zonder dat hij erg in de weg zat en zou beschadigen, dus een rugtas leek me een goede optie.
Tevens neit zo'n groot budget atm dus een klein simpel tasje, bovendien had ik amper een gear en zou het wel even duren voor ik die zou krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro1.jpg
Donkergroen, netje aan de voorkant, niet veel speciaals.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro2.jpg
de achterkant, in het midden op de ruggegraat wat dun, de bandjes van de tas zijn mss ook wat dun als je em vol zou stouwen met spullen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro3.jpg
Het voorvakje, hier kunnen pennen/kleine andere spullen, paspoort, portomonee, sleutels ect. in :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro4.jpg
Tas bijna leeg.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro5.jpg
Vakjes in de tas, handig voor geheugen kaartjes, kabels, doekjes, ect.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro6.jpg
De tas gevuld. Zoals te zien past er waat de nackstrap zit nog makkelijk wat in en valt er in zo'n klein tasje nog aardig wat te proppen.

Pro's
Klein, past erg veel in, gear is goed beschermt, vrij goed bestendig tegen water (niet waterdicht natuurlijk), goede kwaliteit, erg praktisch tasje :)

Con's
Door het formaat komt ie tot halverwege m'n rug wat erg irritant zit, er kunnen bijna geen non-foto aparatuur spullen in (flesje water ofzo), en hij ziet er geek-like uit :+. Schouderbanden zijn wat dun voor als de tas goed vol zit.

de 2e tas

Crumler Prettyboy backpack
[deze foto's zijn erg slecht, sorry]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/pretty1.jpg
De tas, zwart emt een oranje streep

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/pretty2.jpg
superhandig MP3 speler vakje !!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/pretty3.jpg
de gear: Een 300D met Canon 28-105 lens, een veel groteren lens gaat neit passen maja dit is toch m'n walk-around lens. Sigma 70-300 zie je, vakje ervoor zit m'n paspoort en war losse dingetjes (naam/crew badge, soms wat kabeld ed.). Andere kant van de EOS ligt op de bodem m'n Sigma 18-50 in de 2 zonnekappen van de andere kensen, daarbovenop m'n cardreader en daar leg in de neckstrap netjes.

Pro's
Hij ziet er erg hip uit, en niet als foto tas (krijg er veel complimenten over als mensen dat merken), top afwerking, dikke schouderbanden, erg dikke rug en zit daardoor erg lekker, ruimte erboven voor andere spulletjes, om te bouwen tot gewoone rugtas, handig mp3 speler vakje, gaat vrij veel nog in !

Con's
Vrij prijzig (maja je krijgt er wel wat voor), dunne bodem dus daar vrij weinig bescherming), erg stroeve ritsen, verstel stukjes van de schouderband zijn erg land en klapperen daardoor in de wind wat best irritant is :+

Hopelijk heb k iemand hiermee kunnen helpen, zo niet vragen staat vrij :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

sapphire: die Prettyboy is wel koel, zou er nog een losse flitser bijpassen naast die 2 lenzen? Is er maar 1 'hoofdvak' waar alles in zit, of zijn er nog secret compartments zoals in sommige andere Crumplers (behalve de kleine ritsvakjes dus)?

Over die verstelstukjes: die kan je in elkaar knopen om korter te maken, heb ik ook gedaan met die van mijn Geekstar en dat scheelt los hangende draagbandstukken :) Heb al 2x gehad dat het her en der klem kwam te zitten en dat schiet niet echt op :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hallo mensen het is eindelijk zover --> deze week een 400D bestellen. Ik ben ff aan het kijken op internet. Op digicamshop en fotokonijnenberg zijn leuke sets te vinden. Bij alle 2 kan je er een tas bij krijgen/kiezen.

Als jullie moeten kiezen tussen deze Lowepro EX140 en deze Konijnenberg merk Welke zou het worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ik zou voor de Lowepro gaan. Betere kwaliteit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Mich schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:04:
Hallo mensen het is eindelijk zover --> deze week een 400D bestellen. Ik ben ff aan het kijken op internet. Op digicamshop en fotokonijnenberg zijn leuke sets te vinden. Bij alle 2 kan je er een tas bij krijgen/kiezen.

Als jullie moeten kiezen tussen deze Lowepro EX140 en deze Konijnenberg merk Welke zou het worden dan?
Feliciteerd alvast met je aankoop. Ik zou voor de Lowepro gaan. Ik ken de tas van Konijn niet maar van Lowepro weet ik wel dat de kwaliteit erg goed is. De tas van konijn ziet er ook wat cheap uit.
Je kan in het Foto tassen topic kijken voor meer info en keuze.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om voor een Crumpler tas te nemen. Nu weet ik dat het een 'schoudertas' moet worden. Helaas woon ik diep in het zuiden van het land waar ze geen crumpler store kennen. Via websites word ik ook niet wijzer van. Nu zou ik graag van de crumpler kenners hier willen horen welke tas jullie mij zouden adviseren:

Mijn eisen:
- Het moet een schoudertas van Crumpler zijn
- Er moet een body inpassen (Pentax K10D vergelijkbaar formaat: Nikon D80)
- Een tweetal lenzen (18-55 / 70-300)
- Flitser (en mocht er nog plaats over zijn voor een batterygrip heel graag).
- Ze moeten allemaal net in kunnen passen en wil dus geen supersize (XXXXL) tas.

Ik zat te denken aan een Pretty Boy XL (of 150 XS) maar weet niet of dit alles hierin gaat passen. Is de PB XXXL veel groter dan de XL versie?
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
@sapphire : in die Crumler Prettyboy backpack zit je materiaal onderaan en heb je bovenaan een gewone rugzak? Als dat zo is dan is dat perfect wat ik zoek om een kleine dagtocht te kunnen doen op vakantie. Als alternatief als ik wat minder mee moet koop ik me dan zo een slingshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:22:
Ik heb besloten om voor een Crumpler tas te nemen. Nu weet ik dat het een 'schoudertas' moet worden. Helaas woon ik diep in het zuiden van het land waar ze geen crumpler store kennen. Via websites word ik ook niet wijzer van. Nu zou ik graag van de crumpler kenners hier willen horen welke tas jullie mij zouden adviseren:

Mijn eisen:
- Het moet een schoudertas van Crumpler zijn
- Er moet een body inpassen (Pentax K10D vergelijkbaar formaat: Nikon D80)
- Een tweetal lenzen (18-55 / 70-300)
- Flitser (en mocht er nog plaats over zijn voor een batterygrip heel graag).
- Ze moeten allemaal net in kunnen passen en wil dus geen supersize (XXXXL) tas.

Ik zat te denke aan een Pretty Boy XL (of 150 XS) maar weet niet of dit alles hierin gaat passen.
Wie kan mij helpen?
Ik weet niet hoe diep in het zuiden je woont, maar er zit een Crumpler store in Maastricht.

En het gaat dus om een body+lens, een extra lens, en ruimte voor een batterygrip en flitser?

Ik vond persoonlijk de Pretty Boy XXXL een klein beetje tegenvallen qua inhoud, maar ik heb er 2 lenzen en een statiefje bij, en ik wil graag ook meuk als lader/cardreader mee hebben.

Het probleem van de Crumpler-store is dat dezelfde foto's staan bij de verschillende Pretty Boy's, dus het is relatief lastig de exacte beschikbare inhoud van de tas te bepalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 24-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:52:
[...]

Ik weet niet hoe diep in het zuiden je woont, maar er zit een [urhttp://crumpler.nl/?page=contact]Crumpler store in Maastricht[/].
Ja ik zag het maar Maastricht is nog altijd 110km vanaf hier en Utrecht 'maar' 70km. Ik wilde het vandaag nog via een webshop bestellen op jullie adviezen. Ik hoop dat de Pretty Boy XL een juiste keuze wordt voor een body met twee lenzen en een flitser.

Via Crumpler USA kwam ik de 6million Dollar bag tegen en daarin zouden mijn spullen zeker in passen. Alleen op de Nederlandse website kom ik dit niet tegen. Zou de 6million dollar gelijk zijn aan de Pretty Boy XL?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb zelf een Crumpler Long Schlong. Zitten nu een *ist DL met 28-75 erop en een losse 18-55 in. Onderin kan met gemak nog een flitser en een 70-200 langs de zijkant zou net kunnen lukken. Voor klein grut als doppen, batterijen, geheugenkaartjes enz. is méér dan genoeg plek in de kleine vakjes overal.

Een tijdje geleden werd er regelmatig een Long Schlong aangeboden op Dutchphotozone. Niet als reclame voor de site bedoeld, maar er zitten vaak wel betrouwbare verkopers, dus een tip als je niet zo van MP en eBay houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:56:
[...]

Ja ik zag het maar Maastricht is nog altijd 110km vanaf hier en Utrecht 'maar' 70km. Ik wilde het vandaag nog via een webshop bestellen op jullie adviezen. Ik hoop dat de Pretty Boy XL een juiste keuze wordt voor een body met twee lenzen en een flitser.

Via Crumpler USA kwam ik de 6million Dollar bag tegen en daarin zouden mijn spullen zeker in passen. Alleen op de Nederlandse website kom ik dit niet tegen. Zou de 6million dollar gelijk zijn aan de Pretty Boy XL?
Die ziet er vrij veel groter (dieper vooral) uit dan den PB XL. Je zou naar de interne afmetingen kunnen kijken, en checken of je daar je spul een beetje ruim in kwijt kan?

Maar ik weet niet wat voor levertijden de online Crumpler-store er normaal gesproken op nahoudt (heb wat negatieve verhalen over enkele weken hier gehoord).. als ik jou was zou ik echt even in het echt gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:04:
[...]

Die ziet er vrij veel groter (dieper vooral) uit dan den PB XL. Je zou naar de interne afmetingen kunnen kijken, en checken of je daar je spul een beetje ruim in kwijt kan?

Maar ik weet niet wat voor levertijden de online Crumpler-store er normaal gesproken op nahoudt (heb wat negatieve verhalen over enkele weken hier gehoord).. als ik jou was zou ik echt even in het echt gaan passen.
Ik denk dat de PB XL voor mij te klein is. Ik heb hier foto's gezien van PB XXXL gebruikers en moet zeggen dat het qua grootte prima eruit ziet. Alleen ik gok er op dat ik de PB XXXL moet hebben. Ik wil geen grote tas steeds meesjouwen en ben bang dat de XXXL echt te groot voor mij is. Mochten hier gebruikers zijn van een van die tassen laat aub een review achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Het is officieel, mijn rugzak is te klein... heeft er iemand suggesties/ideeen?

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/gear/gear01_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die flitser kan ik nog wel kwijt in mijn tas.

Die tele kun je niet rechtopzetten?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:54:
Die flitser kan ik nog wel kwijt in mijn tas.

Die tele kun je niet rechtopzetten?
Huh?

Nee, die 70-200 past niet rechtop in m'n rugzak nee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Goed over Crumpler vraag.
De PB XL is qua inhoud 23x17x12cm. Als je de kitlens eroplaat kan de telelens waarschijnlijk net staan. Andersom wordt lastiger. Body los en lensen los dan is het geen probleem.

De Daily 150 is iets dieper (+2cm) en iets lager (-1cm). Zal dus ongeveer hetzelfde inpassen.

De "Milion bag" serie is een serie die in AUS/US te koop is maar hier (nog) niet. Vergelijkbaarheid is er niet echt.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb na het bekijken van diverse crumplers bij een lokale fotozaak besloten geen crumpler te nemen. De tassen die ik zag hadden allemaal geen goede afsluiting waardoor het mogelijk is dat er vocht in de tas komt. Daarnaast ben ik niet zo weg van de klitteband sluitingen en in veel gevallen het gebrek aan een goed opbergvak voor accu's / CF kaartjes die ik liever achter een rits wil hebben. Het gebruikte materiaal viel mij ook tegen moet ik zeggen. Ze zien er van buiten zeer mooi uit maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de binnenkant / afwerking etc. Op naar de volgende optie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-05-2007 15:17 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat de PB XL voor mij te klein is. Ik heb hier foto's gezien van PB XXXL gebruikers en moet zeggen dat het qua grootte prima eruit ziet. Alleen ik gok er op dat ik de PB XXXL moet hebben. Ik wil geen grote tas steeds meesjouwen en ben bang dat de XXXL echt te groot voor mij is. Mochten hier gebruikers zijn van een van die tassen laat aub een review achter :)
De grootte qua buitenmaten van de XXXL valt echt reuze mee! Ik denk niet dat je die echt te groot gaat vinden.
Bor de Wollef schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:13:
Ik heb na het bekijken van diverse crumplers bij een lokale fotozaak besloten geen crumpler te nemen. De tassen die ik zag hadden allemaal geen goede afsluiting waardoor het mogelijk is dat er vocht in de tas komt.
Als je hem in de sloot gooit komt er vocht bij je camera, ja. Maar zolang je de flap netjes dichtdoet kan er een flinke bui op vallen voordat het doorlekt hoor; zie ook dit plaatje.
Daarnaast ben ik niet zo weg van de klitteband sluitingen en in veel gevallen het gebrek aan een goed opbergvak voor accu's / CF kaartjes die ik liever achter een rits wil hebben. Het gebruikte materiaal viel mij ook tegen moet ik zeggen. Ze zien er van buiten zeer mooi uit maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de binnenkant / afwerking etc. Op naar de volgende optie :)
De Pretty Boy heeft inderdaad geen bijzonder luxe voorvak, maar mijn Daily 370 heeft een mooi voorvak met rits, met daarin weer twee ritsvakken en diverse losse vakjes. En een ritsvak in de flap, maar daarvoor heb ik - naast 2 opgevouwen A4'tjes - nog niet echt een nuttig doel voor gevonden.

Maar ieder z'n voorkeur :). Het voorvak van m'n oude Samsonite Trekking was ook wat ruimer/toegankelijker dan dat van m'n huidige Crumpler, maar dat was een saaie tas, en hij viel uit elkaar (wel binnen de garantie though).
En als iedereen met Crumpler-tassen gaat lopen wordt het ook weer zo saai (zie het hele iPod-gebeuren).

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 24-05-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb ook de PB XXXL, wou eerst de XXL, maar ben blij dat ik deze kon krijgen. Had de XXL anderhalve maand in bestelling staan, maar ze konden hem gewoon niet leveren (crumpler.nl site heeft geen actieve check of dingen ook echt op voorraad zijn), uiteindelijk gebeld en heb de XXXL voor de prijs van een XXL gekregen.
Wat past er in een XXXL:
D50+18-70
50mm,
tussenringen,
105mm
flitser (sb-600)

(wat ik opnoem past nèt allemaal erin, dus is echt super zo).
gooi je de 50mm en tussenringen eruit, dan past er een 70-300 in.

Kortom, deze tas is prima voor je Dagi :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 24-05-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GerardHenninger schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:
Het is officieel, mijn rugzak is te klein... heeft er iemand suggesties/ideeen?

[afbeelding]
Moet je even een paar pagina's terugkijken...

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

codemann schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:30:
@sapphire : in die Crumler Prettyboy backpack zit je materiaal onderaan en heb je bovenaan een gewone rugzak? Als dat zo is dan is dat perfect wat ik zoek om een kleine dagtocht te kunnen doen op vakantie. Als alternatief als ik wat minder mee moet koop ik me dan zo een slingshot.
Ja, ik heb pas een pb xl backpack gekocht. Kan er een 400D+mounted 17-55 in kwijt en dan nog 4 vakjes over. Een grote lens, een flitser en een kleinere lens moet lukken. Dat is de onderkant, dan heb je bovenin gewoon ruimte voor spullen, en plat op je rug zit een groot vak voor je laptop. Je kan ook nog het tussen stuk voor onder en boven eruit ritsen mocht je hele lange lenzen hebben oid. Prima stevige tas naar mijn idee. Alleen misschien een beetje groot voor als je alleen je camera mee wilt nemen... en eigenlijk heb ik het niet zo op rug tassen. Maar qua functionaliteit is het prima om bv te reizen of een wandeltocht oid. Camera en lenzen erin, laptop erin, en wat extra spullen zoals water, boek of kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:46:
Heb ook de PB XXXL, wou eerst de XXL, maar ben blij dat ik deze kon krijgen. Had de XXL anderhalve maand in bestelling staan, maar ze konden hem gewoon niet leveren (crumpler.nl site heeft geen actieve check of dingen ook echt op voorraad zijn), uiteindelijk gebeld en heb de XXXL voor de prijs van een XXL gekregen.
Wat past er in een XXXL:
D50+18-70
50mm,
tussenringen,
105mm
flitser (sb-600)

(wat ik opnoem past nèt allemaal erin, dus is echt super zo).
gooi je de 50mm en tussenringen eruit, dan past er een 70-300 in.

Kortom, deze tas is prima voor je Dagi :)
Wow dit klinkt natuurlijk erg positief. Ik was bang dat de XXXL echt een huge tas zou zijn maar volgens mij past het prima bij mij. Ik las hier namelijk dat sommige mensen bij de Daily 490 niet hadden verwacht dat het zo enorm groot zou zijn. De XXL is inderdaad super slecht te verkrijgen. Ik weet in ieder geval nu dat de XL te klein voor mij is. Ik kan dus beter kijken waar ze de XXL / XXXL hebben of de Daily 210. The Daily 210 is denk ik vergelijkbaar qua grootte aan de PB XXXL alleen je krijgt een ritsvak meer of zo. Ik ga morgen naar City Foto in Eindhoven om de Crumplers in real life te ontmoeten :+ Bedankt voor je review Nomad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Daily 210 past minder in, heb die ook "gepast". De xxl is gewoon niet leverbaar ongeveer, de xxxl lijkt ook niet te groot wanneer je hem om hebt, gewoon goed. Die tassen zitten trouwens ook echt lekker, je kan er gewoon de hele dag mee lopen (dierentuin hele dag wil prima ermee, zelf getest :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Late quote, maar ach...
Orion84 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:52:
Ik haal dan gewoon de binnenkant uit m'n Stealth reporter en zet die bovenin mijn wandelrugzak :)

En dan blijft er mooi genoeg ruimte over voor wat eten, drinken (speciale waterzak houder ingebouwd), wat kleding etc. (30Ltr rugzak)

[afbeelding]

Gaat in:
[afbeelding]
(Maar dan in et rood)
Hoe doe je dat dan met eruit halen? Fotospullen zijn zwaar en zouden dus eigenlijk onderin moeten, maar dan moet je eerst je hele tas uitelkaar halen. Zelfs als je ze bovenin doet moet je toch elke keer stoppen, rugzak af, open, camera eruit, foto maken, camera erin, dicht, op je rug, verder. Ik zit zelf een beetje met dit probleem aangezien ik vaak in een groep loop, en dan kan ik niet elke keer stoppen als ik een foto wil maken.

Ik heb ook een Karrimor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Zoijar schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Ja, ik heb pas een pb xl backpack gekocht. Kan er een 400D+mounted 17-55 in kwijt en dan nog 4 vakjes over. Een grote lens, een flitser en een kleinere lens moet lukken. Dat is de onderkant, dan heb je bovenin gewoon ruimte voor spullen, en plat op je rug zit een groot vak voor je laptop. Je kan ook nog het tussen stuk voor onder en boven eruit ritsen mocht je hele lange lenzen hebben oid. Prima stevige tas naar mijn idee. Alleen misschien een beetje groot voor als je alleen je camera mee wilt nemen... en eigenlijk heb ik het niet zo op rug tassen. Maar qua functionaliteit is het prima om bv te reizen of een wandeltocht oid. Camera en lenzen erin, laptop erin, en wat extra spullen zoals water, boek of kleding.
Perfect in combinatie met de Slingshot 200 voor de kleinere uitstapjes dus, dankjewel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Mwegh, ik heb hier een Crumpler Stunner liggen, die eigenlijk qua formaat perfect is voor mijn cameragear (D70+grip, Sigma 18-125, 50mm, SB-600, random los spul). Dat past allemaal redelijk precies in de tas, maar betekent ook dat ik ander spul er dus nooit van zijn leven meer bij kan proppen.

En dat vind ik gruwelijk irritant. Een paar papieren, portemonnee, paspoort, telefoon, je weet wel, al die andere troep die je normaal gesproken ook meeneemt als je ergens naar toe gaat.

Nu heb ik ook een fotorugzak gekocht vorig jaar, maar die is weer stervens groot. Daar zouden nog een paar teletoeters bij passen zonder problemen, met als verder nadeel dat die tas echt niet lekker op je rug zit.

Gevolg: mijn camera zit in mijn normale schoudertas, is niet goed beschermd en qua vorm past het eigenlijk ĂĽberhaupt niet. Het gaat eigenlijk alleen als de 50mm prime erop zit, omdat die niet zo uitsteekt.

M.a.w, ik zoek een nieuwe tas. De Crumpler Stunner is een leuk tasje, maar het is allemaal redelijk stug en het klitteband veel te lawaaierig. Ik wil gewoon een no-nonsense schoudertas :). Niet te diep, want dan kan je die niet meer relaxed op je heup dragen. Liever wat breder, zodat ik wat spullen 'naast elkaar' erin kan stoppen.

Iemand suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 10:17 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Kent er iemand fototassen met heel wat extra ruimte (type Crumler Prettyboy Backpack) met een Camelbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:16:
Mwegh, ik heb hier een Crumpler Stunner liggen, die eigenlijk qua formaat perfect is voor mijn cameragear (D70+grip, Sigma 18-125, 50mm, SB-600, random los spul). Dat past allemaal redelijk precies in de tas, maar betekent ook dat ik ander spul er dus nooit van zijn leven meer bij kan proppen.

En dat vind ik gruwelijk irritant. Een paar papieren, portemonnee, paspoort, telefoon, je weet wel, al die andere troep die je normaal gesproken ook meeneemt als je ergens naar toe gaat.

Nu heb ik ook een fotorugzak gekocht vorig jaar, maar die is weer stervens groot. Daar zouden nog een paar teletoeters bij passen zonder problemen, met als verder nadeel dat die tas echt niet lekker op je rug zit.

Gevolg: mijn camera zit in mijn normale schoudertas, is niet goed beschermd en qua vorm past het eigenlijk ĂĽberhaupt niet. Het gaat eigenlijk alleen als de 50mm prime erop zit, omdat die niet zo uitsteekt.

M.a.w, ik zoek een nieuwe tas. De Crumpler Stunner is een leuk tasje, maar het is allemaal redelijk stug en het klitteband veel te lawaaierig. Ik wil gewoon een no-nonsense schoudertas :). Niet te diep, want dan kan je die niet meer relaxed op je heup dragen. Liever wat breder, zodat ik wat spullen 'naast elkaar' erin kan stoppen.

Iemand suggesties?
Ik heb zelf van de week een Crumpler Daily 490 gekocht. Daar past de D80 inclusief de 70-300VR rechtopstaand in. Bovendien kan de SB600 en nog twee andere lensen mee. Ik heb de Nikkor 18-135
in de meegeleverde lens pouch gestopt maar in het vak past waarschijnlijk nog wel een kleine lens.
De Daily 490 oogt en is zeker niet supergroot maar is wel diep genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Oi, even gekeken:
Overall bag dimensions 38x29x23cm Pouch internal dimensions 33x23x13cm Laptop pouch 32.5x28x4cm
Is dat niet -huge-? Om dat op je heup te dragen, pas je dan nog wel door een deur?

Ik bedoel, zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.worldofbags.co.uk/images/Products/DAe-LaptopBag.jpg
Een laptop, en daarnaast nog een spindel cd's horizontaal...

Natuurlijk heeft een camera ook aardig wat ruimte nodig, maar het grote probleem met mijn Crumpler Stunner nu is dat de stof zo inflexibel is, dat ie ook als er niks in zit helemaal niet meegeeft. Hij ziet er dus altijd uit alsof t'ie ramvol zit, als je begrijpt wat ik bedoel. En zo voelt ie ook aan als je hem over je schouder hangt. Natuurlijk, het is een fototas, en het moet allemaal bescherming bieden enzo, maar toch... ;).

[ Voor 64% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ziet er heel goed uit. Thanks voor de tip. Maar eigenlijk moet er ook nog een 30D bij :) Er is ook vast een non-mini versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Ik heb wat rond zitten kijken, en ik denk dat ik er een Slingshot 200 AW bij haal. Ga nog wel even passen in de winkel natuurlijk, maar dat lijkt me eigelijk wel een ideale tas om de zooi op de fiets mee te nemen. Past zo'n beetje al m'n spul in, hij hangt stevig op m'n rug (tenminste, dat wil ik dan ook ff checken), en is waterdicht dankzij de regenhoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:48:
Oi, even gekeken:

[...]

Is dat niet -huge-? Om dat op je heup te dragen, pas je dan nog wel door een deur?

Ik bedoel, zie dit plaatje:
[afbeelding]
Een laptop, en daarnaast nog een spindel cd's horizontaal...

Natuurlijk heeft een camera ook aardig wat ruimte nodig, maar het grote probleem met mijn Crumpler Stunner nu is dat de stof zo inflexibel is, dat ie ook als er niks in zit helemaal niet meegeeft. Hij ziet er dus altijd uit alsof t'ie ramvol zit, als je begrijpt wat ik bedoel. En zo voelt ie ook aan als je hem over je schouder hangt. Natuurlijk, het is een fototas, en het moet allemaal bescherming bieden enzo, maar toch... ;).
Tja, voor mij valt zo'n tas nog wel mee, ik ben dan ook qua omvang niet zo heel erg klein.
Ik denk ook wel dat het te maken heeft met je lichaamsomvang of een tas groot of klein oogt.
Voordeel van de Daily 490 is ook dat het fotocompartiment er helemaal uitkan zodat je de tas ook ergens anders voor kunt gebruiken. Mét het fotocompartiment gesloten erin kun je er nog wat spullen bovenop kwijt.
http://www.crumpler.nl/?p...id=DA490-001&view=4&size= geeft misschien een beter idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Woi, die is inderdaad een stuk groter als een Stunner:

Crumpler Stunner: 24 cm x 15 cm x 21 cm (WxDxH)
Crumpler The Daily 490: 33 cm x 13 cm x 23 cm (WxDxH)

Dus er past praktisch een A4'tje met de korte zijde omhoog in het fotocompartiment. Wel is ie qua diepte dus nog twee centimeter minder breed, wat lastig zou kunnen worden. 2cm dieper zou net het verschil uit kunnen maken, misschien toch maar even gaan passen :+.

In ieder geval is het wel erg goed dat je het fotocompartiment er uit kan halen, wordt ie neem ik aan ook een stuk minder stug van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:36:
Woi, die is inderdaad een stuk groter als een Stunner:

Crumpler Stunner: 24 cm x 15 cm x 21 cm (WxDxH)
Crumpler The Daily 490: 33 cm x 13 cm x 23 cm (WxDxH)

Dus er past praktisch een A4'tje met de korte zijde omhoog in het fotocompartiment. Wel is ie qua diepte dus nog twee centimeter minder breed, wat lastig zou kunnen worden. 2cm dieper zou net het verschil uit kunnen maken, misschien toch maar even gaan passen :+.

In ieder geval is het wel erg goed dat je het fotocompartiment er uit kan halen, wordt ie neem ik aan ook een stuk minder stug van?
Ja, de tas is minder stug zonder fotocompartiment. Wat de diepte betreft, een D80 met de Nikkor 70-300 VR lens inclusief filter past er royaal in en dan hou ik nog een stuk ruimte over erboven.
En dan heb ik het over de diepte van het fotocompartiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Alle padding zit in de fototas, niet in de buitentas zelf. Niet dat de buitentas niet stevig is, in tegendeel, maar de fototas geeft de Daily z'n bulky vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Diepte bedoel ik eigenlijk eh, horizontaal? Net als de diepte van een kast zegmaar :+. In mijn stunner legde ik mijn D70+grip met de lens naar onderen in de tas, dat is qua grootte van de lens geen probleem, maar de camera met grip is nogal lomp vierkant, en past daar dus niet goed in.. dat bedoelde ik eigenlijk. Maar misschien heb je dat probleem minder met een "photopouch".

Ik ga eens kijken of ik hier in de buurt een winkel kan vinden die ze op voorraad heeft.

Maar als ik dit zo zie dan moet het op zijn minst overdwars zoals hier op de foto wel passen. Zeker met een 50mm prime op de body geschroeft :+.

Plaatje dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/565%23VIEW400x400_5/file1163781791.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin en Nomad echt bedankt voor jullie adviezen! :D |
Via de website van Crumpler dacht ik dat een PB XL voor mij voldoende zou zijn. Maar toen ik vandaag de XL zag vond ik het echt (zwaar) tegenvallen. Wat een klein, onpraktisch ding zeg. Nu wil ik dus kiezen voor de XXXL (hier past tenminste een body, twee lenzen en een flitser in) maar ik wil graag The Daily 210 en The Stunner eerst zien. De laatste twee hadden ze niet op voorraad. Wie kan mij vertellen of deze vergelijkbaar zijn qua grootte en indhoud vergeleken met de PB XXXL? 8)

update:
PB XXXL: int. 30x18x14cm (7560cm3)
Daily 210: ext. 28x19x19cm (WxHxD) int: 23x16x14cm (5152 cm3)
Stunner: ext. 25x23x15 cm (WxHxD)

Dat wordt de XXXL dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De daily 210 had ik al van verteld dat hij qua grootte erg vergelijkbaar is met een XL, de XXXL is duidelijk een stuk groter en past beter bij je wensen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Gisteren mijn Domke J1 ontvangen.

Hoewel ik ook een grote Crumpler met insert heb (een seedy three) en Crumpler echt wel mooi en degelijk is, is het verschil als dag en nacht. Domke tassen zijn echt gemaakt en ontworpen voor en door fotografen die hun werk serieus nemen, wat een toptas is dit! Hoewel hij qua omvang kleiner is dan mijn Crumpler is hij veel flexibeler en beter in te delen waardoor er veel meer inpast. Ze ogen qua uiterlijk wellicht wat saai, maar ze zijn zo te zien wel geschikt om oorlogen, overstromingen en aardbevingen te overleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:17:
De daily 210 had ik al van verteld dat hij qua grootte erg vergelijkbaar is met een XL, de XXXL is duidelijk een stuk groter en past beter bij je wensen lijkt me zo.
Zojuist bij CityFoto in Eindhoven mij laten informeren en vond de PB XXXL en de Daily 370 het beste bij mijn wensen passen. The Daily is inderdaad wel steviger en iets groter maar ook 50% duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kortom, de XXXL gaat je prima bevallen? Ik vind het iig een fijne tas, minder waterdicht dan de Daily, maar meer dan genoeg voor 99% van de gevallen, want met een storm ga jij ook niet buiten blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 14:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Allereerst sorry voor de late reactie, maar op werk was eht afgelopen week erg druk en ik kon vrijdagmiddag meteen weg voor een weekendje op de Opwekking Pinkster conferentie :)
Daar dus serieus 2,5 dag met die Pretty boy gelopen, als eht warm is en hij zit flink vol met je foto spullen, flesje water, extra trui, ect. dan begint hij na een paar uur toch minder lekker te zitten , maja welke rugtas niet bij mij :P
Remy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:42:
sapphire: die Prettyboy is wel koel, zou er nog een losse flitser bijpassen naast die 2 lenzen? Is er maar 1 'hoofdvak' waar alles in zit, of zijn er nog secret compartments zoals in sommige andere Crumplers (behalve de kleine ritsvakjes dus)?

Over die verstelstukjes: die kan je in elkaar knopen om korter te maken, heb ik ook gedaan met die van mijn Geekstar en dat scheelt los hangende draagbandstukken :) Heb al 2x gehad dat het her en der klem kwam te zitten en dat schiet niet echt op :P
de tas is in 2 stukken verdeeld, het bovenvak voor losse spullen, en een onder compartiment voor je cam+andere spulletjes. Dan zit er nog aan de voorkant een klein vakje (daar zit mijn portomonee en paspoort in) en dat MP3 speler van (zitten ook soms m'n sleutels) that's it aan vakjes.
Verder kun je als je eht goed doet er flink wat in stauwen, al word eht best vol dan. Ik had er afgelopen weekend in:
in het midden m'n 300D met Canon 28-105 II lens (ietjes langere lens past nog maar neit veel langer), Sigma 70-300, Sigma 18-50 en een Canon 50mm 1.8 en 2 extra accu's.
als daar dan nog 2 filters bij zouden moeten zou het echt proppen worden.
Maar wat wil je erin doen? want dan kan ik ff kijken (of bedenken) of het past.....
codemann schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:30:
Dat klopt.
M'n vriendin vond eht eerst onzin een tas erbij, maar nu vind ze eht toch wel handig als we even een paar boodschapjes moeten doen, het is niet heel erg veel wat erin past maar altijd een stuk meer als het bovenvak van de Slingshot 200

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Bor de Wollef schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:14:
Deze zomer vertrek ik voor een semi backpack reis naar China. Ik zal mijn 350D dan natuurlijk meenemen. Omdat mijn huidige foto tas totaal niet geschikt is voor een dergelijke reis (een erg grote / oversized Canon tas) ben ik op zoek naar een vervangende en meer geschikte tas of case. Dit blijkt echter lastig te vinden.

Wat zijn de eisen:
- Redelijke prijs
- Draagbaar wanneer ik zonder backpack dagen weg ga
- Moet in backpack passen
- Genoeg bescherming voor camera, objectief en accessoires (zie eis hierboven).

Wat moet er in:
- EOS 350D
- Sigma 17-70 objectief (mounted op de 350D).
- Minimaal 1 extra accu
- Geheugenkaartjes (2 a 3 CF kaartjes)

Dimension van camera en objectief:
EOS 350D: 127 x 94 x 64 mm
Sigma objectief: diameter 79mm x length 82.5mm (hier komt nog iets ruimte bij vanwege UV / protectie filter).

Sigma objectief (vanwege vorm):
[afbeelding]

Gezien de camera ook in de backpack moet worden meegenomen dacht ik aan een eventuele hard case (meer bescherming in de rugtas?). Deze lijken moeilijk te vinden en ik vraag mij af of het draag comfort buiten de backpack hiervan wel optimaal is.

Een foto rugtas is gezien de backpack geen optie. Wie helpt?
Hm grappig, ik ben op zoek naar een zelfde soort tas voor in een backpack maar ook afzonderlijk te dragen, voor bijna dezelfde camera (400d ipv 350d) en ook voor een semi backpack reis door china deze zomer!! Ik heb er alleen nog een grip bij en wil er mijn oplader/kabels er ook wel in.
Ik vind het maar een moeilijke speurtocht. Bor de Wollef al enig idee voor een goede tas?

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik ook op zoek ben naar een (grotere) fototas.
Helaas is mijn Crumpler te klein geworden voor wat ik mee wil nemen.

Dit moet erin passen:

Nikon D80+grip
Sigma 80-400 OS EX
Nikon 300mm F4 AF ED
Nikon 18-70mm AF-S DX IF-ED
Peleng 8mm
Imagedrive, geheugenkaarten enz.

Er zitten dus 2 redelijk "grote" lenzen bij.

Wie heeft er een soortgelijke set met 2 redelijk grote lenzen en welke tas gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Beertjeman schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:31:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik ook op zoek ben naar een (grotere) fototas.
Helaas is mijn Crumpler te klein geworden voor wat ik mee wil nemen.

Dit moet erin passen:

Nikon D80+grip
Sigma 80-400 OS EX
Nikon 300mm F4 AF ED
Nikon 18-70mm AF-S DX IF-ED
Peleng 8mm
Imagedrive, geheugenkaarten enz.

Er zitten dus 2 redelijk "grote" lenzen bij.

Wie heeft er een soortgelijke set met 2 redelijk grote lenzen en welke tas gebruik jij?
Ik gebruik zelf een Lowepro NatureTrekker II AW en je spullen passen hier gemakkelijk in. Doordat er een redelijk groot voorvak en nog een extra rugzakje bij zit, heb je nog voldoende ruimte over voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:00:
Goed, ik zit door mijn LLD toch met een aardig probleem inmiddels dat ik mijn spul niet kwijt kan :P Heb momenteel een klein Nikon schoudertasje waarin prima een D50 met lens plus flits gaat en een tweede lens, maar dan zit de boel ook vol. Als ik niet alles mee hoef niet te nemen een ideale tas, maar als je dat wel moet doen zit ik gewoon met een probleem.

Ik heb vorige week met een Micro Trekker 100 geprobeerd om alles erin kwijt te kunnen maar dat wil toch niet helemaal zoals ik wil. Het gaat erin, maar dan kan er ook niets meer bij verder. Ik neem nog wel eens wat te eten of drinken mee namelijk :) Ik ken een aantal mensen met een Mini Trekker van Lowepro en ik ben daar toch wel wat meer van gecharmeerd. Kan genoeg in, 1,5 liter fles water erbij en wat troep, prima.

Nou is mijn vraag, zijn er voor die grootte nog veel meer alternatieven? Ik zie hier ook vaak de Mini Trekker voorbij komen, maar dat gaat ook zo opvallen. Budget, mja tot iets van 100 eur ongeveer, rond die prijs zit een Mini Trekker ook ongeveer.

Wat heb ik voor spullen?
  • Nikon D50
  • Sigma 18-125mm
  • Tokina 12-24mm
  • Nikon 70-300mm VR
  • Nikon SB-600
Ik heb gisteren maar een nieuwe tas besteld. Aantal mensen die ik ken waren erg te spreken over de LowePro Mini Trekker, dus daarvan is het de Classic versie geworden. De AW versie vind ik persoonlijk de 30 eur meer niet waard. Ik ga toch niet in een stortbui lopen, afgelopen weekend in Assen geweest en daarbij voldeed mijn huidige walk around tas van Nikon prima. Wanneer ik de boel binnen heb zal ik er even een foto van schieten en ook van mijn Nikon tas die ik er nog naast hou wanneer ik niet alles mee wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

regmaster schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:45:
[...]

Ja, de tas is minder stug zonder fotocompartiment. Wat de diepte betreft, een D80 met de Nikkor 70-300 VR lens inclusief filter past er royaal in en dan hou ik nog een stuk ruimte over erboven.
En dan heb ik het over de diepte van het fotocompartiment.
Afgelopen zaterdag eens even naar de winkel geweest om te proberen. Helaas hadden ze de The Daily 490 niet liggen, alleen de 750. Maar die is me ff loeigroot.. Als je die op z'n kop zet kan je hem praktisch als tent gebruiken :+.

Even de maten opgezocht:
External: 47x33x23cm; (W x H x D)
Photopouch internal: 41x26x14.5cm (W x H x D)

Maar goed, als die The Daily 490 ook zo groot is, dan is het mij toch net iets té groot :+. Hoewel de tas er niet eens zó groot uit ziet als ie dicht is...

@regmaster, heb je misschien foto's van die tas met wat omgeving zodat ik kan zien hoe groot ie ongeveer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Voor de chinareizigers (wordt ik in september ook :) ):
Zelf heb ik ook de 400d + 17-70.
De tas is de Crumpler Ben's Pizza M (gelijk aan Pretty Boy L).
De camera past hier precies in, dwz extra bescherming op bodem en lcd scherm naar beneden. De tas kan dan prima dicht.

In het voorvak ruimte voor een CF card + extra accu.

Ik durf dit wel in een backpack te doen. De tas biedt aardige bescherming en doordat er weinig speling is in de tas is de bescherming niet erg slecht.

Qua bescherming zal een daily 150 meer bescherming bieden (maar ook meer ruimte innemen).

OT:
ja ik ben een échte crumpler fan......

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
zie hier een hoop mensen die klagen over de ruimte... ik heb de Crumpler Daily 600XXL en dat ding heeft altijd ruimte over:P alles pas er met gemak in, het enige nadeel van een schoudertas is dat het behoorlijk lastig gaat worden bij grote afstanden met alle gear in je tas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

wilmocs schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:02:
zie hier een hoop mensen die klagen over de ruimte... ik heb de Crumpler Daily 600XXL en dat ding heeft altijd ruimte over:P alles pas er met gemak in, het enige nadeel van een schoudertas is dat het behoorlijk lastig gaat worden bij grote afstanden met alle gear in je tas!
De 700XXL of de Daily-600XL?

http://taschenfreak.de/TA...R/TheDailyXL600/index.htm
http://taschenfreak.de/TA...LER/TheDailyXXL/index.htm

Twee verschillende tassen namelijk :). Maar m.i. allebei te groot voor mijn gebruik, daar past een 17" laptop in plus twee bodies en nog wat objectieven, dat is me net weer té. Daarnaast pas je met die tas volgens mij nauwelijks meer door een deur :X. Ik heb de 700 uitgeprobeerd zoals ik hierboven al schreef, je kan hem ook als tent gebruiken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Schele indiaan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 03:15:
[...]

Hm grappig, ik ben op zoek naar een zelfde soort tas voor in een backpack maar ook afzonderlijk te dragen, voor bijna dezelfde camera (400d ipv 350d) en ook voor een semi backpack reis door china deze zomer!! Ik heb er alleen nog een grip bij en wil er mijn oplader/kabels er ook wel in.
Ik vind het maar een moeilijke speurtocht. Bor de Wollef al enig idee voor een goede tas?
Ik twijfel tussen de lowepro rezo 140/160/170 en de Nova 3 AW.
Ik moet er dus in kwijt
1 400d
1 EF 55-200
1 Grip
1 Oplader
Kabels en dergelijke

Iemand advies?

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik heb net een Lowepro stealth reporter D100AW gekocht voor ongeveer hetzelfde al jij + flitser. En hij bevalt super.
Nikon D50
18-55
70-210
grip
lader
SB600 flitser.

Voordeel van de stealth vond ik dat hij een beetje flexibel is, en niet zo hard vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

desmodus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:06:
Ik heb net een Lowepro stealth reporter D100AW gekocht voor ongeveer hetzelfde al jij + flitser. En hij bevalt super.
Nikon D50
18-55
70-210
grip
lader
SB600 flitser.

Voordeel van de stealth vond ik dat hij een beetje flexibel is, en niet zo hard vierkant.
Fijne tas inderdaad. Ik heb hem ook, voor een D40 + 18-55 + SB-600 flitser + kabels en andere losse meuk. Als het goed is komt daar deze maand nog een 70-300VR bij. En dan is er nog wel een beetje ruimte over.

Als er interesse is in bepaalde plaatjes, laat maar even weten, dan fixen we dat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 31-05-2007 11:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Garyu schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:
[...]

De 700XXL of de Daily-600XL?

http://taschenfreak.de/TA...R/TheDailyXL600/index.htm
http://taschenfreak.de/TA...LER/TheDailyXXL/index.htm

Twee verschillende tassen namelijk :). Maar m.i. allebei te groot voor mijn gebruik, daar past een 17" laptop in plus twee bodies en nog wat objectieven, dat is me net weer té. Daarnaast pas je met die tas volgens mij nauwelijks meer door een deur :X. Ik heb de 700 uitgeprobeerd zoals ik hierboven al schreef, je kan hem ook als tent gebruiken volgens mij.
weet niet welke ik heb eigelijk, ik dacht de grootste :P maar je past inderdaad soms moeilijk ergens tussen door, in een drukke trein is het helemaal iritant! maar het feit dat je scheef gaat lopen na een uur is iritanter dan de grote van de tas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon 400D kit, jeuh!
Alleen nog een tas...

Ik wil geen grote, aangezien ik elk weekend nog gezellig naar mn ouders ga met nep-gucci-weekendtas en laptop rugzak klik.
Daarbij wil ik dus ook mn nieuwe cam meenemen.
Op zich had ik altijd een shoudertasje voor mn oude cam in mn tas zitten klik, maar daar past die 400D niet in....

Nu ben ik dus erg kieskeurig;
Ik wil een leuke tas (crumpler vind ik super, geen lelijke zwart met nog suf kleurtje vierkant)
Voor niet te veel geld (arme student)
Waar ik mijn spullen die ik ga aanschaffen in kwijt kan (op zn minst een flitser, grip, prime en zoom)

Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen de Crumpler Pretty Boy M
of dit;
Aikon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:59:
Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/16452/2001739933825451744_rs.jpg
Dit is een 400D met grip en 70-200 f4L, en dat past precies / nog net. Maat is 48x48cm, kostte wel 25 euro.
Wat ik makkelijk in mn rugtas kan stoppen samen met mn spul wat ik dan wil gebruiken...

Opzich kan ik namelijk ook nog een oude tas van ouders lenen waar SLR + 2 lenzen + nog meer zooi in kan...
*dillemma*

Wat kan ik nu het beste doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nou die pretty boy serie ben ik wel erg blij mee, heb zelf de XXXL. Misschien wat groot voor je zou je denken, maar de XL is vol wanneer je er een D50+18-70 en sb-600 in stopt....je wensen wat jij erin wilt gaat dus NIET passen in een PB Medium. Dat opvouw vierkantje is handig, maar niet als primair om mee te werken denk ik. Ik zou kijken naar een XL of XXL van PB van crumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... maar... die zijn zo duur, en die passen niet in mn weekendtas...

Ik ben een crumpler stunner gewend voor een Nikon D50 kit + 50 mm prime + sb600
Dat past er allemaal precies in, en kan ook net aan in mn weekend tas als ik niet al te veel andere meuk mee neem...

Eigenlijk zit ik aan de volgende combinaties te denken:
-Crumpler prettyboy M (wil liefst kit + eventueel prime / flitser in meenemen) en dan niet alles te gelijk meenemen, maar in hoesjes in mn weekend of laptoptas
-Of grote lelijke lowepro (sorry) of vanguard waar alles in kan, en dan hoezen als ik mn cam in het weekend wil meenemen... (hoef niet altijd alles mee te nemen)

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je zou een oriontrekker kunnen kopen. Een tas die fijn zit en je camera spul kan dan onderin en je gewone spullen bovenin. Het is geen tas voor een weekend weg, maar wel een dag tripje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Prettyboy M gaan dan volgens mij maar net aan passen... Je kan beter een L of XL nemen lijkt mij. Mijn moeder heeft namelijk een XL dacht ik en daar past maar net aan (overeind) een D50 inc Tamron 70-300 in met daarnaast nog haar 18-55 en zonnekappen.

Zal een D50 kit + Prime en SB600 wel in passen denk ik, je kan namelijk iets anders indelen..

edit:
Na het zien vna de foto van Thomas denk ik dat mijn ma toch de L heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Pat-Juh op 01-06-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:41:
je zou een oriontrekker kunnen kopen. Een tas die fijn zit en je camera spul kan dan onderin en je gewone spullen bovenin. Het is geen tas voor een weekend weg, maar wel een dag tripje.
Naja, tis niet een weekend weg, tis gewoon naar mijn ouders toe met een beetje was en een laptop...
Dus zat daar ook niet zo over na te denken.

Weet je? Ik ben gewoon bang dat ik een te grote camera heb gekocht :P

Heeft iemand een voorbeeld toevallig van een Pretty Boy M ingepakt en een Pretty Boy L?
De crumpler site maakt me ook niet veel wijzer :|
Pat-Skim schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:24:
Prettyboy M gaan dan volgens mij maar net aan passen... Je kan beter een L of XL nemen lijkt mij. Mijn moeder heeft namelijk een XL dacht ik en daar past maar net aan (overeind) een D50 inc Tamron 70-300 in met daarnaast nog haar 18-55 en zonnekappen.

Zal een D50 kit + Prime en SB600 een 400D kit met grip + prime + evt. flitser (later) wel in passen denk ik, je kan namelijk iets anders indelen..
D50 was van de vereniging waarvoor ik schiet, heb nu zelf 400D *O*

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 07:31
Ik zal een foto maken van mn XL.

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/IMG_7974_edited-1.JPG

[ Voor 57% gewijzigd door ThomasW op 01-06-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de Lowe Pro Computrekker AW.
Hoe werkt het systeem met de allweather hoes, ik kan nergens een hoes in de tas terug vinden.

EDIT........dom dom dom, de tas is opzich zelf al all weather proof |:( Ik dacht dat er een aparte hoes tegen regen werd bijgeleverd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
@einsteintina!

Zelf heb ik de Crumpler Ben's Pizza M, foto vind je een flink aantal pagina's terug.
Kwam erop neer dat hier een cd of 8 a 9 naast elkaar inkan.

Maar dus ook mijn 400d met kitlens, 50mm prime Ăłf 17-70 sigma (en dat is al een flink grotere lens).

Qua maatvoering zit ik altijd in dubio waarmee de Pizza M mee te vergelijken is. Maar volgens mij is de Pizza M gelijk aan de Pretty Boy L. In de Pretty Boy M zou het dan niet passen.

Ik zal wel eens ff zoeken voor je.

Edit:
De binnenmaat is 15x14x10 van de PB M
(http://www.idealo.de/prei...-boy-2500-m-crumpler.html)

Dit is volgens mij dezelfde maat als de Ben's Pizza M (al vind ik online grotere binnenafmetingen 8)7 ).

Beste advies: Probeer eens te passen, maar ik denk dat als je puur de body + lens mee wilt nemen de pb M volstaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Jivecar op 01-06-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr! Waarom zijn die crumplers zo verrekte mooi en duur en andere tassen zo lelijk :|

Is dat de wit/grijze versie die je hebt??? Wordt die niet snel bagger?

Morgen maar eens ff kijken bij de dixons voor The That...
Ik nijg heel erg naar de crumpler Pretty Boy L, maar het lijkt me zo onhandig om elk weekend met 3 tassen te gaan slepen... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Grrr! Waarom zijn die crumplers zo verrekte mooi en duur en andere tassen zo lelijk :|

Is dat de wit/grijze versie die je hebt??? Wordt die niet snel bagger?

Morgen maar eens ff kijken bij de dixons voor The That...
Ik nijg heel erg naar de crumpler Pretty Boy L, maar het lijkt me zo onhandig om elk weekend met 3 tassen te gaan slepen... :s
Ik zal vanavond of morgen even een foto maken van mijn Crumpler Pretty Boy 4000 XL. Nette tas voor 59 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Jeroenz18 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Ik zal vanavond of morgen even een foto maken van mijn Crumpler Pretty Boy 4000 XL. Nette tas voor 59 euro :)
A.U.B :) Het blijft onduidelijk voor me die maten van de Pretty Boys imho. Ik sta op het punt om een XXXL te kopen maar ik denk dat die redelijk groot is. Er moet een body met 24-70 2.8 (flinkding) 580EX en 50 1.8 sowieso in kunnen passen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
Ik heb vandaag ook mijn prettyboy XL binnen gekregen. Maar hij lijkt een stuk kleiner dan die foto hierboven van ThomasW, of ik heb hem nog niet goed in gedeeld.

Zal er ASAP een foto van posten.

Afbeeldingslocatie: http://kipfel.nl/IMG_3924.JPG
400D met kitlens, met links: lader en shit.
Afbeeldingslocatie: http://kipfel.nl/IMG_3927.JPG
leeg :)

[ Voor 29% gewijzigd door kipfel op 02-06-2007 02:03 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Volgens mij zijn GerardHenninger en ik er uit, niet de mooiste oplossing, maar wel heerlijk groot!

Dit moet hem worden: http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtScrty2.php

Even toelichten:
Wat moet erin?
- 2x body
- 5x lens (16-35/24-70/70-200/15fish/50mm)
- 2x flitser
- laders, lichtmeters, filters, batterijen etc
- laptopje
- ruimte voor meer gear (in mijn geval MF+2 filmbacks)

Bij voorkeur nog ruimte houden voor uitbreiding. :)

Mijn huidige tas (Crumpler Brians Hot Tub) zit BOMvol. Momenteel zit het volgende er in:
- Canon 1D2
- 17-35L / 24-70L / 70-200L / 50mm / 15fish
- flitser+omni+kabel
- Hassie + extra filmback
- laders, kabels, batterijen, lichtmeter etc

[ Voor 59% gewijzigd door Floor-is op 02-06-2007 02:50 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Floris schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 02:40:
Volgens mij zijn GerardHenninger en ik er uit, niet de mooiste oplossing, maar wel heerlijk groot!

Dit moet hem worden: http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtScrty2.php
Nu alleen nog 2 extra 1Ds's en een mooie 300 2.8 IS + 200 1.8 om de tas helemaal vol te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 07:31
Mijne is een backpack, excuus...

Toch denk ik dat je, met een beetje passen en meten, richting de zelfde opstelling moet komen...

[ Voor 62% gewijzigd door ThomasW op 02-06-2007 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 02:49:
[...]

Nu alleen nog 2 extra 1Ds's en een mooie 300 2.8 IS + 200 1.8 om de tas helemaal vol te krijgen :)
Zo'n tas zou ik niet willen laten staan :D
ik heb overigens mijn Pretty Boy XXXL (7500) binnen en het is vrij ruim dus ik kan de komende tijd dit goed aanvullen met extra lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:24
Het valt wel mee: een mooie Lowe is ook niet goedkoop. Eén of twee tientjes op een schoudertas ben je nog wel een keer vergeten. En tel daarbij nog het voordeel dat je eventuele vriendin/vrouw het eerder goedkeurt omdat ze zo mooi zijn ;)

@ThomasW:
Welk type Crumpler heb je nu precies? Het oogt als een Pretty Boy XXXL vind ik. (tip van Neo: goedkoop bij Cameranu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:29
Maciek schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:07:
[...]

A.U.B :) Het blijft onduidelijk voor me die maten van de Pretty Boys imho. Ik sta op het punt om een XXXL te kopen maar ik denk dat die redelijk groot is. Er moet een body met 24-70 2.8 (flinkding) 580EX en 50 1.8 sowieso in kunnen passen.
Here you are. ... wel brakke phone pics:

Binnenkant tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/tas/binnenkant.jpg
Wat zie je:
- Nikon D40 + 18-135mm lens
- Zonnekap
- Lader (zit verscholen tussen de zonnekap)

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/tas/zijvak.jpg
Wat zie je:
- Netsnoer kabel
- USB kabel

Afmetingen binnenvak:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/tas/tas.jpg
Het binnenschot is 1,5 cm dik, en uiteraard d.m.v. klittenband te verplaatsen.

Zo voldoende info? :+

Ow trouwens, vraag aan jullie allemaal:
Hoe moet ik mijn camera erin doen, zoals hij nu op de foto erin zit? Of andersom? Of nog anders?

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 02-06-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Domke is niet lelijk, en niet super duur, en enorm handig :p Floris al naar Domke gekeken? Voor pro's vaak de oplossing. De ballistics modellen zijn standaard issue voor oorlogsfotografen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 03:16:
[...]

Zo'n tas zou ik niet willen laten staan :D
ik heb overigens mijn Pretty Boy XXXL (7500) binnen en het is vrij ruim dus ik kan de komende tijd dit goed aanvullen met extra lenzen.
Hey, die heb ik ook. Maar zo ruim is die niet toch? Wat krijg jij erin dan, ik niet meer dan een body+lens, 105, tussenringen, 50mm en flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multilul schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:10:
[...]

Het valt wel mee: een mooie Lowe is ook niet goedkoop. Eén of twee tientjes op een schoudertas ben je nog wel een keer vergeten. En tel daarbij nog het voordeel dat je eventuele vriendin/vrouw het eerder goedkeurt omdat ze zo mooi zijn ;)

@ThomasW:
Welk type Crumpler heb je nu precies? Het oogt als een Pretty Boy XXXL vind ik. (tip van Neo: goedkoop bij Cameranu)
:D Ben wel eens dat Lowe nu ook niet zo goedkoop is, daarom neem ik dan liever Crumpler ;)
Trouwens, tipje van /me einsteintina! bij de online crumplerstore nog goedkoper, want daar betaal je hetzelfde én vanaf 50 euro geen verzendkosten ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.