Lowepro Micro Trekker 100.
Alles past er netjes in en het ziet er uit als een gewoon rugzakje

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Weet iemand of de D80 van Nikon hierin past?Twister336 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:23:
Lowepro Micro Trekker 100.
[afbeelding]
Verwijderd
Iemand ervaring met de Kata Format Q Waist Pack?catchingfire schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:24:
Ik ben op zoek naar een zo compact mogelijke tas voor een Sony H-series camera. Liefst eentje die als "buideltas" gedragen kan worden. Afmetingen ~110x90x85.
Heb al gekeken naar de Lowepro Orion Mini maar die is ~20cm "diep" aan de buitenkant, dat oogt nogal zwanger... niet handig.
Het is dus de Pyjama Pride geworden.Grubeater schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:26:
Naast mijn Crumpler Ben's Pizza XXXL ben ik op zoek naar een fotorugzak.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Wauw, groot! Zit alles er trouwens niet een beetje te los in?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Lekker formaat, maatje groter is inderdaad wat te veel van het goede.Bor de Wollef schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:38:
[...]
Wauw, groot! Zit alles er trouwens niet een beetje te los in?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Eindelijk, en gelukkig bevalt hij... Gefeliciteerd!Nomad schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:48:
heb mijn pretty boy XXXL tas binnen trouwens van crumpler. Hij bevalt goed, maar idd, als het hard regent sluit de tas niet echt super af, de flap gaat over de opening van de tas, maar via de zijkant zouden je spullen misschien best nat kunnen worden. Het zal niet gebeuren wanneer het een beetje regent, maar misschien met harde wind en regen en op de fiets ofzo kan ik me voorstellen dat het niet ideaal gaat werken.
Tas zit wel erg comfortabel en in de xxxl past: D50 icm 18-70, sb-600 flitser, 105mm en tafelstatiefje met flesje drinken ernaast.
Well that was about timeNomad schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:48:
heb mijn pretty boy XXXL tas binnen trouwens van crumpler. Hij bevalt goed, maar idd, als het hard regent sluit de tas niet echt super af, de flap gaat over de opening van de tas, maar via de zijkant zouden je spullen misschien best nat kunnen worden. Het zal niet gebeuren wanneer het een beetje regent, maar misschien met harde wind en regen en op de fiets ofzo kan ik me voorstellen dat het niet ideaal gaat werken.
Tas zit wel erg comfortabel en in de xxxl past: D50 icm 18-70, sb-600 flitser, 105mm en tafelstatiefje met flesje drinken ernaast.
Ik weet niet hoe het er bij de Pretty Boy uit ziet, maar mijn The Daily ziet er op het eerste gezicht ook niet bijster waterdicht uit.. maar als je naar de ophangpunten van de schouderband kijkt, zie je dat daar een deel apart gevormd is, zodat er echt niet makkelijk water naar binnen gaat, of je moet het ding op z'n kop/op z'n kant houden.Nomad schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:48:
[...]Waterdichtheid Crumplers[...]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Anders kan je altijd nog een plastic tas erin doen op de bodem, dan alles er overheen plaatsen (ik weet niet zeker of dit kan bij de crumplers?) en als het echt hard regent gewoon die tas 'dichtvouwen'.Tarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:14:
[...]
Ik weet niet hoe het er bij de Pretty Boy uit ziet, maar mijn The Daily ziet er op het eerste gezicht ook niet bijster waterdicht uit.. maar als je naar de ophangpunten van de schouderband kijkt, zie je dat daar een deel apart gevormd is, zodat er echt niet makkelijk water naar binnen gaat, of je moet het ding op z'n kop/op z'n kant houden.
Het is helaas geen AW/weerbestendige tas, maar volgens mij moet het flink hard gieten en stormen voordat je fotospullen nattigheid beginnen te voelen.
[ Voor 63% gewijzigd door Tarin op 18-05-2007 13:31 ]
Als ik jou was zou ik proberen een grip te regelen of wat moois met je pa regelenTarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:30:
In de Daily serie in ieder geval wel, die hebben een uitneembare binnentas. Goed idee trouwens, ik ga vanmiddag even op zoek naar een tas met min of meer de goede maat.
In other news, omdat ik nog 7 jaar garantie op m'n Samsonite-tas had toen hij stuk ging (wat ik in eerste instantie vergeten was en dus een mooie Crumpler kocht, tot ik heb bonnetje vond), mag ik bij Foka voor 83 euro een nieuwe tas uitzoeken.
Ben nog een beetje aan het twijfelen, misschien haal ik dan alsnog een rugtas (als ze er eentje hebben die niet leeg te halen is als hij op m'n rug zit). Of een AW-tas.
Of ik kijk of ik ze zo gek krijg me een batterygrip uit te laten zoeken. Of ik laat m'n pa een mooie tas uitzoeken, die wil volgens mij ook aan de DSLR.
Ik heb dan wel een Brians Hottub, maar die lijkt me redeiljk vergelijkbaar.. Heeft al menig storm, regen en plas meegepakt en nog nooit heb ik natte spullen gehad door 'doorlekken' ofzo. Er zit wel kauwgum op de tas ergens, maarja dat hoort bij de jobTarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:14:
[...]
Ik weet niet hoe het er bij de Pretty Boy uit ziet, maar mijn The Daily ziet er op het eerste gezicht ook niet bijster waterdicht uit.. maar als je naar de ophangpunten van de schouderband kijkt, zie je dat daar een deel apart gevormd is, zodat er echt niet makkelijk water naar binnen gaat, of je moet het ding op z'n kop/op z'n kant houden.
Het is helaas geen AW/weerbestendige tas, maar volgens mij moet het flink hard gieten en stormen voordat je fotospullen nattigheid beginnen te voelen.
Bericht hierboven
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 19-05-2007 14:55 ]
Feliciteerd alvast met je aankoop. Ik zou voor de Lowepro gaan. Ik ken de tas van Konijn niet maar van Lowepro weet ik wel dat de kwaliteit erg goed is. De tas van konijn ziet er ook wat cheap uit.Mich schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:04:
Hallo mensen het is eindelijk zover --> deze week een 400D bestellen. Ik ben ff aan het kijken op internet. Op digicamshop en fotokonijnenberg zijn leuke sets te vinden. Bij alle 2 kan je er een tas bij krijgen/kiezen.
Als jullie moeten kiezen tussen deze Lowepro EX140 en deze Konijnenberg merk Welke zou het worden dan?
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Ik weet niet hoe diep in het zuiden je woont, maar er zit een Crumpler store in Maastricht.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:22:
Ik heb besloten om voor een Crumpler tas te nemen. Nu weet ik dat het een 'schoudertas' moet worden. Helaas woon ik diep in het zuiden van het land waar ze geen crumpler store kennen. Via websites word ik ook niet wijzer van. Nu zou ik graag van de crumpler kenners hier willen horen welke tas jullie mij zouden adviseren:
Mijn eisen:
- Het moet een schoudertas van Crumpler zijn
- Er moet een body inpassen (Pentax K10D vergelijkbaar formaat: Nikon D80)
- Een tweetal lenzen (18-55 / 70-300)
- Flitser (en mocht er nog plaats over zijn voor een batterygrip heel graag).
- Ze moeten allemaal net in kunnen passen en wil dus geen supersize (XXXXL) tas.
Ik zat te denke aan een Pretty Boy XL (of 150 XS) maar weet niet of dit alles hierin gaat passen.
Wie kan mij helpen?
[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 24-05-2007 11:56 ]
Verwijderd
Ja ik zag het maar Maastricht is nog altijd 110km vanaf hier en Utrecht 'maar' 70km. Ik wilde het vandaag nog via een webshop bestellen op jullie adviezen. Ik hoop dat de Pretty Boy XL een juiste keuze wordt voor een body met twee lenzen en een flitser.Tarin schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:52:
[...]
Ik weet niet hoe diep in het zuiden je woont, maar er zit een [urhttp://crumpler.nl/?page=contact]Crumpler store in Maastricht[/].
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 11:59 ]
Die ziet er vrij veel groter (dieper vooral) uit dan den PB XL. Je zou naar de interne afmetingen kunnen kijken, en checken of je daar je spul een beetje ruim in kwijt kan?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:56:
[...]
Ja ik zag het maar Maastricht is nog altijd 110km vanaf hier en Utrecht 'maar' 70km. Ik wilde het vandaag nog via een webshop bestellen op jullie adviezen. Ik hoop dat de Pretty Boy XL een juiste keuze wordt voor een body met twee lenzen en een flitser.
Via Crumpler USA kwam ik de 6million Dollar bag tegen en daarin zouden mijn spullen zeker in passen. Alleen op de Nederlandse website kom ik dit niet tegen. Zou de 6million dollar gelijk zijn aan de Pretty Boy XL?
Verwijderd
Ik denk dat de PB XL voor mij te klein is. Ik heb hier foto's gezien van PB XXXL gebruikers en moet zeggen dat het qua grootte prima eruit ziet. Alleen ik gok er op dat ik de PB XXXL moet hebben. Ik wil geen grote tas steeds meesjouwen en ben bang dat de XXXL echt te groot voor mij is. Mochten hier gebruikers zijn van een van die tassen laat aub een review achterTarin schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:04:
[...]
Die ziet er vrij veel groter (dieper vooral) uit dan den PB XL. Je zou naar de interne afmetingen kunnen kijken, en checken of je daar je spul een beetje ruim in kwijt kan?
Maar ik weet niet wat voor levertijden de online Crumpler-store er normaal gesproken op nahoudt (heb wat negatieve verhalen over enkele weken hier gehoord).. als ik jou was zou ik echt even in het echt gaan passen.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:57 ]
Huh?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:54:
Die flitser kan ik nog wel kwijt in mijn tas.
Die tele kun je niet rechtopzetten?
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-05-2007 15:17 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De grootte qua buitenmaten van de XXXL valt echt reuze mee! Ik denk niet dat je die echt te groot gaat vinden.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:38:
[...]
Ik denk dat de PB XL voor mij te klein is. Ik heb hier foto's gezien van PB XXXL gebruikers en moet zeggen dat het qua grootte prima eruit ziet. Alleen ik gok er op dat ik de PB XXXL moet hebben. Ik wil geen grote tas steeds meesjouwen en ben bang dat de XXXL echt te groot voor mij is. Mochten hier gebruikers zijn van een van die tassen laat aub een review achter
Als je hem in de sloot gooit komt er vocht bij je camera, ja. Maar zolang je de flap netjes dichtdoet kan er een flinke bui op vallen voordat het doorlekt hoor; zie ook dit plaatje.Bor de Wollef schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:13:
Ik heb na het bekijken van diverse crumplers bij een lokale fotozaak besloten geen crumpler te nemen. De tassen die ik zag hadden allemaal geen goede afsluiting waardoor het mogelijk is dat er vocht in de tas komt.
De Pretty Boy heeft inderdaad geen bijzonder luxe voorvak, maar mijn Daily 370 heeft een mooi voorvak met rits, met daarin weer twee ritsvakken en diverse losse vakjes. En een ritsvak in de flap, maar daarvoor heb ik - naast 2 opgevouwen A4'tjes - nog niet echt een nuttig doel voor gevonden.Daarnaast ben ik niet zo weg van de klitteband sluitingen en in veel gevallen het gebrek aan een goed opbergvak voor accu's / CF kaartjes die ik liever achter een rits wil hebben. Het gebruikte materiaal viel mij ook tegen moet ik zeggen. Ze zien er van buiten zeer mooi uit maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de binnenkant / afwerking etc. Op naar de volgende optie
[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 24-05-2007 16:54 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 24-05-2007 18:47 ]
Moet je even een paar pagina's terugkijken...GerardHenninger schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:
Het is officieel, mijn rugzak is te klein... heeft er iemand suggesties/ideeen?
[afbeelding]
This footer is intentionally left blank
Ja, ik heb pas een pb xl backpack gekocht. Kan er een 400D+mounted 17-55 in kwijt en dan nog 4 vakjes over. Een grote lens, een flitser en een kleinere lens moet lukken. Dat is de onderkant, dan heb je bovenin gewoon ruimte voor spullen, en plat op je rug zit een groot vak voor je laptop. Je kan ook nog het tussen stuk voor onder en boven eruit ritsen mocht je hele lange lenzen hebben oid. Prima stevige tas naar mijn idee. Alleen misschien een beetje groot voor als je alleen je camera mee wilt nemen... en eigenlijk heb ik het niet zo op rug tassen. Maar qua functionaliteit is het prima om bv te reizen of een wandeltocht oid. Camera en lenzen erin, laptop erin, en wat extra spullen zoals water, boek of kleding.codemann schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:30:
@sapphire : in die Crumler Prettyboy backpack zit je materiaal onderaan en heb je bovenaan een gewone rugzak? Als dat zo is dan is dat perfect wat ik zoek om een kleine dagtocht te kunnen doen op vakantie. Als alternatief als ik wat minder mee moet koop ik me dan zo een slingshot.
Verwijderd
Wow dit klinkt natuurlijk erg positief. Ik was bang dat de XXXL echt een huge tas zou zijn maar volgens mij past het prima bij mij. Ik las hier namelijk dat sommige mensen bij de Daily 490 niet hadden verwacht dat het zo enorm groot zou zijn. De XXL is inderdaad super slecht te verkrijgen. Ik weet in ieder geval nu dat de XL te klein voor mij is. Ik kan dus beter kijken waar ze de XXL / XXXL hebben of de Daily 210. The Daily 210 is denk ik vergelijkbaar qua grootte aan de PB XXXL alleen je krijgt een ritsvak meer of zo. Ik ga morgen naar City Foto in Eindhoven om de Crumplers in real life te ontmoetenNomad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:46:
Heb ook de PB XXXL, wou eerst de XXL, maar ben blij dat ik deze kon krijgen. Had de XXL anderhalve maand in bestelling staan, maar ze konden hem gewoon niet leveren (crumpler.nl site heeft geen actieve check of dingen ook echt op voorraad zijn), uiteindelijk gebeld en heb de XXXL voor de prijs van een XXL gekregen.
Wat past er in een XXXL:
D50+18-70
50mm,
tussenringen,
105mm
flitser (sb-600)
(wat ik opnoem past nèt allemaal erin, dus is echt super zo).
gooi je de 50mm en tussenringen eruit, dan past er een 70-300 in.
Kortom, deze tas is prima voor je Dagi
Verwijderd
Hoe doe je dat dan met eruit halen? Fotospullen zijn zwaar en zouden dus eigenlijk onderin moeten, maar dan moet je eerst je hele tas uitelkaar halen. Zelfs als je ze bovenin doet moet je toch elke keer stoppen, rugzak af, open, camera eruit, foto maken, camera erin, dicht, op je rug, verder. Ik zit zelf een beetje met dit probleem aangezien ik vaak in een groep loop, en dan kan ik niet elke keer stoppen als ik een foto wil maken.Orion84 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:52:
Ik haal dan gewoon de binnenkant uit m'n Stealth reporter en zet die bovenin mijn wandelrugzak
En dan blijft er mooi genoeg ruimte over voor wat eten, drinken (speciale waterzak houder ingebouwd), wat kleding etc. (30Ltr rugzak)
[afbeelding]
Gaat in:
[afbeelding]
(Maar dan in et rood)
Perfect in combinatie met de Slingshot 200 voor de kleinere uitstapjes dus, dankjewel !Zoijar schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:13:
[...]
Ja, ik heb pas een pb xl backpack gekocht. Kan er een 400D+mounted 17-55 in kwijt en dan nog 4 vakjes over. Een grote lens, een flitser en een kleinere lens moet lukken. Dat is de onderkant, dan heb je bovenin gewoon ruimte voor spullen, en plat op je rug zit een groot vak voor je laptop. Je kan ook nog het tussen stuk voor onder en boven eruit ritsen mocht je hele lange lenzen hebben oid. Prima stevige tas naar mijn idee. Alleen misschien een beetje groot voor als je alleen je camera mee wilt nemen... en eigenlijk heb ik het niet zo op rug tassen. Maar qua functionaliteit is het prima om bv te reizen of een wandeltocht oid. Camera en lenzen erin, laptop erin, en wat extra spullen zoals water, boek of kleding.
[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 10:17 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb zelf van de week een Crumpler Daily 490 gekocht. Daar past de D80 inclusief de 70-300VR rechtopstaand in. Bovendien kan de SB600 en nog twee andere lensen mee. Ik heb de Nikkor 18-135Garyu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:16:
Mwegh, ik heb hier een Crumpler Stunner liggen, die eigenlijk qua formaat perfect is voor mijn cameragear (D70+grip, Sigma 18-125, 50mm, SB-600, random los spul). Dat past allemaal redelijk precies in de tas, maar betekent ook dat ik ander spul er dus nooit van zijn leven meer bij kan proppen.
En dat vind ik gruwelijk irritant. Een paar papieren, portemonnee, paspoort, telefoon, je weet wel, al die andere troep die je normaal gesproken ook meeneemt als je ergens naar toe gaat.
Nu heb ik ook een fotorugzak gekocht vorig jaar, maar die is weer stervens groot. Daar zouden nog een paar teletoeters bij passen zonder problemen, met als verder nadeel dat die tas echt niet lekker op je rug zit.
Gevolg: mijn camera zit in mijn normale schoudertas, is niet goed beschermd en qua vorm past het eigenlijk ĂĽberhaupt niet. Het gaat eigenlijk alleen als de 50mm prime erop zit, omdat die niet zo uitsteekt.
M.a.w, ik zoek een nieuwe tas. De Crumpler Stunner is een leuk tasje, maar het is allemaal redelijk stug en het klitteband veel te lawaaierig. Ik wil gewoon een no-nonsense schoudertas. Niet te diep, want dan kan je die niet meer relaxed op je heup dragen. Liever wat breder, zodat ik wat spullen 'naast elkaar' erin kan stoppen.
Iemand suggesties?
Is dat niet -huge-? Om dat op je heup te dragen, pas je dan nog wel door een deur?Overall bag dimensions 38x29x23cm Pouch internal dimensions 33x23x13cm Laptop pouch 32.5x28x4cm
[ Voor 64% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 11:50 ]
Ziet er heel goed uit. Thanks voor de tip. Maar eigenlijk moet er ook nog een 30D bij
Ik heb wat rond zitten kijken, en ik denk dat ik er een Slingshot 200 AW bij haal. Ga nog wel even passen in de winkel natuurlijk, maar dat lijkt me eigelijk wel een ideale tas om de zooi op de fiets mee te nemen. Past zo'n beetje al m'n spul in, hij hangt stevig op m'n rug (tenminste, dat wil ik dan ook ff checken), en is waterdicht dankzij de regenhoes.Tarin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:30:
[...]
In other news, omdat ik nog 7 jaar garantie op m'n Samsonite-tas had toen hij stuk ging (wat ik in eerste instantie vergeten was en dus een mooie Crumpler kocht, tot ik heb bonnetje vond), mag ik bij Foka voor 83 euro een nieuwe tas uitzoeken.
Ben nog een beetje aan het twijfelen, misschien haal ik dan alsnog een rugtas (als ze er eentje hebben die niet leeg te halen is als hij op m'n rug zit). Of een AW-tas.
Of ik kijk of ik ze zo gek krijg me een batterygrip uit te laten zoeken. Of ik laat m'n pa een mooie tas uitzoeken, die wil volgens mij ook aan de DSLR.
Tja, voor mij valt zo'n tas nog wel mee, ik ben dan ook qua omvang niet zo heel erg klein.Garyu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:48:
Oi, even gekeken:
[...]
Is dat niet -huge-? Om dat op je heup te dragen, pas je dan nog wel door een deur?
Ik bedoel, zie dit plaatje:
[afbeelding]
Een laptop, en daarnaast nog een spindel cd's horizontaal...
Natuurlijk heeft een camera ook aardig wat ruimte nodig, maar het grote probleem met mijn Crumpler Stunner nu is dat de stof zo inflexibel is, dat ie ook als er niks in zit helemaal niet meegeeft. Hij ziet er dus altijd uit alsof t'ie ramvol zit, als je begrijpt wat ik bedoel. En zo voelt ie ook aan als je hem over je schouder hangt. Natuurlijk, het is een fototas, en het moet allemaal bescherming bieden enzo, maar toch....
Ja, de tas is minder stug zonder fotocompartiment. Wat de diepte betreft, een D80 met de Nikkor 70-300 VR lens inclusief filter past er royaal in en dan hou ik nog een stuk ruimte over erboven.Garyu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:36:
Woi, die is inderdaad een stuk groter als een Stunner:
Crumpler Stunner: 24 cm x 15 cm x 21 cm (WxDxH)
Crumpler The Daily 490: 33 cm x 13 cm x 23 cm (WxDxH)
Dus er past praktisch een A4'tje met de korte zijde omhoog in het fotocompartiment. Wel is ie qua diepte dus nog twee centimeter minder breed, wat lastig zou kunnen worden. 2cm dieper zou net het verschil uit kunnen maken, misschien toch maar even gaan passen.
In ieder geval is het wel erg goed dat je het fotocompartiment er uit kan halen, wordt ie neem ik aan ook een stuk minder stug van?
[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 14:58 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 18:27 ]
Verwijderd
Zojuist bij CityFoto in Eindhoven mij laten informeren en vond de PB XXXL en de Daily 370 het beste bij mijn wensen passen. The Daily is inderdaad wel steviger en iets groter maar ook 50% duurder.Nomad schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:17:
De daily 210 had ik al van verteld dat hij qua grootte erg vergelijkbaar is met een XL, de XXXL is duidelijk een stuk groter en past beter bij je wensen lijkt me zo.
de tas is in 2 stukken verdeeld, het bovenvak voor losse spullen, en een onder compartiment voor je cam+andere spulletjes. Dan zit er nog aan de voorkant een klein vakje (daar zit mijn portomonee en paspoort in) en dat MP3 speler van (zitten ook soms m'n sleutels) that's it aan vakjes.Remy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:42:
sapphire: die Prettyboy is wel koel, zou er nog een losse flitser bijpassen naast die 2 lenzen? Is er maar 1 'hoofdvak' waar alles in zit, of zijn er nog secret compartments zoals in sommige andere Crumplers (behalve de kleine ritsvakjes dus)?
Over die verstelstukjes: die kan je in elkaar knopen om korter te maken, heb ik ook gedaan met die van mijn Geekstar en dat scheelt los hangende draagbandstukkenHeb al 2x gehad dat het her en der klem kwam te zitten en dat schiet niet echt op
Dat klopt.codemann schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:30:
@sapphire : in die Crumler Prettyboy backpack zit je materiaal onderaan en heb je bovenaan een gewone rugzak? Als dat zo is dan is dat perfect wat ik zoek om een kleine dagtocht te kunnen doen op vakantie. Als alternatief als ik wat minder mee moet koop ik me dan zo een slingshot.
Hm grappig, ik ben op zoek naar een zelfde soort tas voor in een backpack maar ook afzonderlijk te dragen, voor bijna dezelfde camera (400d ipv 350d) en ook voor een semi backpack reis door china deze zomer!! Ik heb er alleen nog een grip bij en wil er mijn oplader/kabels er ook wel in.Bor de Wollef schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:14:
Deze zomer vertrek ik voor een semi backpack reis naar China. Ik zal mijn 350D dan natuurlijk meenemen. Omdat mijn huidige foto tas totaal niet geschikt is voor een dergelijke reis (een erg grote / oversized Canon tas) ben ik op zoek naar een vervangende en meer geschikte tas of case. Dit blijkt echter lastig te vinden.
Wat zijn de eisen:
- Redelijke prijs
- Draagbaar wanneer ik zonder backpack dagen weg ga
- Moet in backpack passen
- Genoeg bescherming voor camera, objectief en accessoires (zie eis hierboven).
Wat moet er in:
- EOS 350D
- Sigma 17-70 objectief (mounted op de 350D).
- Minimaal 1 extra accu
- Geheugenkaartjes (2 a 3 CF kaartjes)
Dimension van camera en objectief:
EOS 350D: 127 x 94 x 64 mm
Sigma objectief: diameter 79mm x length 82.5mm (hier komt nog iets ruimte bij vanwege UV / protectie filter).
Sigma objectief (vanwege vorm):
[afbeelding]
Gezien de camera ook in de backpack moet worden meegenomen dacht ik aan een eventuele hard case (meer bescherming in de rugtas?). Deze lijken moeilijk te vinden en ik vraag mij af of het draag comfort buiten de backpack hiervan wel optimaal is.
Een foto rugtas is gezien de backpack geen optie. Wie helpt?
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Ik gebruik zelf een Lowepro NatureTrekker II AW en je spullen passen hier gemakkelijk in. Doordat er een redelijk groot voorvak en nog een extra rugzakje bij zit, heb je nog voldoende ruimte over voor andere zaken.Beertjeman schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:31:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik ook op zoek ben naar een (grotere) fototas.
Helaas is mijn Crumpler te klein geworden voor wat ik mee wil nemen.
Dit moet erin passen:
Nikon D80+grip
Sigma 80-400 OS EX
Nikon 300mm F4 AF ED
Nikon 18-70mm AF-S DX IF-ED
Peleng 8mm
Imagedrive, geheugenkaarten enz.
Er zitten dus 2 redelijk "grote" lenzen bij.
Wie heeft er een soortgelijke set met 2 redelijk grote lenzen en welke tas gebruik jij?
Ik heb gisteren maar een nieuwe tas besteld. Aantal mensen die ik ken waren erg te spreken over de LowePro Mini Trekker, dus daarvan is het de Classic versie geworden. De AW versie vind ik persoonlijk de 30 eur meer niet waard. Ik ga toch niet in een stortbui lopen, afgelopen weekend in Assen geweest en daarbij voldeed mijn huidige walk around tas van Nikon prima. Wanneer ik de boel binnen heb zal ik er even een foto van schieten en ook van mijn Nikon tas die ik er nog naast hou wanneer ik niet alles mee wilJ0YR1D3R schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:00:
Goed, ik zit door mijn LLD toch met een aardig probleem inmiddels dat ik mijn spul niet kwijt kanHeb momenteel een klein Nikon schoudertasje waarin prima een D50 met lens plus flits gaat en een tweede lens, maar dan zit de boel ook vol. Als ik niet alles mee hoef niet te nemen een ideale tas, maar als je dat wel moet doen zit ik gewoon met een probleem.
Ik heb vorige week met een Micro Trekker 100 geprobeerd om alles erin kwijt te kunnen maar dat wil toch niet helemaal zoals ik wil. Het gaat erin, maar dan kan er ook niets meer bij verder. Ik neem nog wel eens wat te eten of drinken mee namelijkIk ken een aantal mensen met een Mini Trekker van Lowepro en ik ben daar toch wel wat meer van gecharmeerd. Kan genoeg in, 1,5 liter fles water erbij en wat troep, prima.
Nou is mijn vraag, zijn er voor die grootte nog veel meer alternatieven? Ik zie hier ook vaak de Mini Trekker voorbij komen, maar dat gaat ook zo opvallen. Budget, mja tot iets van 100 eur ongeveer, rond die prijs zit een Mini Trekker ook ongeveer.
Wat heb ik voor spullen?
- Nikon D50
- Sigma 18-125mm
- Tokina 12-24mm
- Nikon 70-300mm VR
- Nikon SB-600
Afgelopen zaterdag eens even naar de winkel geweest om te proberen. Helaas hadden ze de The Daily 490 niet liggen, alleen de 750. Maar die is me ff loeigroot.. Als je die op z'n kop zet kan je hem praktisch als tent gebruikenregmaster schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:45:
[...]
Ja, de tas is minder stug zonder fotocompartiment. Wat de diepte betreft, een D80 met de Nikkor 70-300 VR lens inclusief filter past er royaal in en dan hou ik nog een stuk ruimte over erboven.
En dan heb ik het over de diepte van het fotocompartiment.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
De 700XXL of de Daily-600XL?wilmocs schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:02:
zie hier een hoop mensen die klagen over de ruimte... ik heb de Crumpler Daily 600XXL en dat ding heeft altijd ruimte over:P alles pas er met gemak in, het enige nadeel van een schoudertas is dat het behoorlijk lastig gaat worden bij grote afstanden met alle gear in je tas!
Ik twijfel tussen de lowepro rezo 140/160/170 en de Nova 3 AW.Schele indiaan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 03:15:
[...]
Hm grappig, ik ben op zoek naar een zelfde soort tas voor in een backpack maar ook afzonderlijk te dragen, voor bijna dezelfde camera (400d ipv 350d) en ook voor een semi backpack reis door china deze zomer!! Ik heb er alleen nog een grip bij en wil er mijn oplader/kabels er ook wel in.
Ik vind het maar een moeilijke speurtocht. Bor de Wollef al enig idee voor een goede tas?
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Fijne tas inderdaad. Ik heb hem ook, voor een D40 + 18-55 + SB-600 flitser + kabels en andere losse meuk. Als het goed is komt daar deze maand nog een 70-300VR bij. En dan is er nog wel een beetje ruimte over.desmodus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:06:
Ik heb net een Lowepro stealth reporter D100AW gekocht voor ongeveer hetzelfde al jij + flitser. En hij bevalt super.
Nikon D50
18-55
70-210
grip
lader
SB600 flitser.
Voordeel van de stealth vond ik dat hij een beetje flexibel is, en niet zo hard vierkant.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 31-05-2007 11:00 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
weet niet welke ik heb eigelijk, ik dacht de grootsteGaryu schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:
[...]
De 700XXL of de Daily-600XL?
http://taschenfreak.de/TA...R/TheDailyXL600/index.htm
http://taschenfreak.de/TA...LER/TheDailyXXL/index.htm
Twee verschillende tassen namelijk. Maar m.i. allebei te groot voor mijn gebruik, daar past een 17" laptop in plus twee bodies en nog wat objectieven, dat is me net weer té. Daarnaast pas je met die tas volgens mij nauwelijks meer door een deur
. Ik heb de 700 uitgeprobeerd zoals ik hierboven al schreef, je kan hem ook als tent gebruiken volgens mij.
Verwijderd
Wat ik makkelijk in mn rugtas kan stoppen samen met mn spul wat ik dan wil gebruiken...Aikon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:59:
Dit is een 400D met grip en 70-200 f4L, en dat past precies / nog net. Maat is 48x48cm, kostte wel 25 euro.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Pat-Juh op 01-06-2007 13:47 ]
Verwijderd
Naja, tis niet een weekend weg, tis gewoon naar mijn ouders toe met een beetje was en een laptop...Nomad schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:41:
je zou een oriontrekker kunnen kopen. Een tas die fijn zit en je camera spul kan dan onderin en je gewone spullen bovenin. Het is geen tas voor een weekend weg, maar wel een dag tripje.
D50 was van de vereniging waarvoor ik schiet, heb nu zelf 400DPat-Skim schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:24:
Prettyboy M gaan dan volgens mij maar net aan passen... Je kan beter een L of XL nemen lijkt mij. Mijn moeder heeft namelijk een XL dacht ik en daar past maar net aan (overeind) een D50 inc Tamron 70-300 in met daarnaast nog haar 18-55 en zonnekappen.
Zal een D50 kit + Prime en SB600 een 400D kit met grip + prime + evt. flitser (later) wel in passen denk ik, je kan namelijk iets anders indelen..
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 12:51 ]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 13:53 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Jivecar op 01-06-2007 14:52 ]
Verwijderd
Grrr! Waarom zijn die crumplers zo verrekte mooi en duur en andere tassen zo lelijk
Ik zal vanavond of morgen even een foto maken van mijn Crumpler Pretty Boy 4000 XL. Nette tas voor 59 euroVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:04:
[...]
Grrr! Waarom zijn die crumplers zo verrekte mooi en duur en andere tassen zo lelijk
Is dat de wit/grijze versie die je hebt??? Wordt die niet snel bagger?
Morgen maar eens ff kijken bij de dixons voor The That...
Ik nijg heel erg naar de crumpler Pretty Boy L, maar het lijkt me zo onhandig om elk weekend met 3 tassen te gaan slepen...
A.U.BJeroenz18 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:09:
[...]
Ik zal vanavond of morgen even een foto maken van mijn Crumpler Pretty Boy 4000 XL. Nette tas voor 59 euro
I served in a company of heroes.
[ Voor 29% gewijzigd door kipfel op 02-06-2007 02:03 . Reden: plaatjes toegevoegd ]
[ Voor 59% gewijzigd door Floor-is op 02-06-2007 02:50 ]
Bericht hierboven
Nu alleen nog 2 extra 1Ds's en een mooie 300 2.8 IS + 200 1.8 om de tas helemaal vol te krijgenFloris schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 02:40:
Volgens mij zijn GerardHenninger en ik er uit, niet de mooiste oplossing, maar wel heerlijk groot!
Dit moet hem worden: http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtScrty2.php
[ Voor 62% gewijzigd door ThomasW op 02-06-2007 03:13 ]
Verwijderd
Zo'n tas zou ik niet willen laten staanGerardHenninger schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 02:49:
[...]
Nu alleen nog 2 extra 1Ds's en een mooie 300 2.8 IS + 200 1.8 om de tas helemaal vol te krijgen
Het valt wel mee: een mooie Lowe is ook niet goedkoop. Eén of twee tientjes op een schoudertas ben je nog wel een keer vergeten. En tel daarbij nog het voordeel dat je eventuele vriendin/vrouw het eerder goedkeurt omdat ze zo mooi zijnGrrr! Waarom zijn die crumplers zo verrekte mooi en duur en andere tassen zo lelijk
Here you are. ... wel brakke phone pics:Maciek schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:07:
[...]
A.U.BHet blijft onduidelijk voor me die maten van de Pretty Boys imho. Ik sta op het punt om een XXXL te kopen maar ik denk dat die redelijk groot is. Er moet een body met 24-70 2.8 (flinkding) 580EX en 50 1.8 sowieso in kunnen passen.
[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 02-06-2007 09:15 ]
|>
Hey, die heb ik ook. Maar zo ruim is die niet toch? Wat krijg jij erin dan, ik niet meer dan een body+lens, 105, tussenringen, 50mm en flitser.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 03:16:
[...]
Zo'n tas zou ik niet willen laten staan![]()
ik heb overigens mijn Pretty Boy XXXL (7500) binnen en het is vrij ruim dus ik kan de komende tijd dit goed aanvullen met extra lenzen.
Verwijderd
multilul schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:10:
[...]
Het valt wel mee: een mooie Lowe is ook niet goedkoop. Eén of twee tientjes op een schoudertas ben je nog wel een keer vergeten. En tel daarbij nog het voordeel dat je eventuele vriendin/vrouw het eerder goedkeurt omdat ze zo mooi zijn![]()
@ThomasW:
Welk type Crumpler heb je nu precies? Het oogt als een Pretty Boy XXXL vind ik. (tip van Neo: goedkoop bij Cameranu)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq