Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:44:
[...]

:D Ben wel eens dat Lowe nu ook niet zo goedkoop is, daarom neem ik dan liever Crumpler ;)
Trouwens, tipje van /me einsteintina! bij de online crumplerstore nog goedkoper, want daar betaal je hetzelfde én vanaf 50 euro geen verzendkosten ;)
mja de levertijd schijnt daar niet je van het te zijn...

ik heb mijn bij "de winkel" besteld, daar is ie goedkoper met verzendkosten dan bij crumpler zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door kipfel op 02-06-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipfel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:38:
[...]

mja de levertijd schijnt daar niet je van het te zijn...
Toen ik vorig jaar de tas daar had besteld, tegelijk met de D50 bij konijn, was de tas er eerder dan de camera (3 dagen als ik het goed heb).
Soms zit het mee en soms zit het tegen? Scheelt wel 6,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

www.crumpler.nl
prima winkel als iets op voorraad is, krijg je hem binnen een week. De site is helaas niet onderhouden, het bestelsysteem werkt, maar de indicatie of iets op voorraad is klopt niet. Alles zal altijd als aanwezig bestempeld worden, wat niet zo hoeft te zijn.
In mijn geval duurde de bestelling van een PB XXL ruim anderhalve maand, waarna ik (door contact van mijn kant!, zij lieten niks van zich horen :S) een XXXL kreeg voor hetzelfde geld.
Het enige wat ik gewoon echt jammer van ze vond is dat zij niet even contact opnemen wanneer ze na anderhalve maand nog steeds niet kunnen leveren.....

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Bamboe,

De alweather hoes zit onderop de rugzak. Stukje klitteband loshalen en de hoes eruit en over de rugzak trekken.
Veel plezier met je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi bamboe,

De AW hoes bevindt zich onder de rugzak, achter een stuk klitteband. Gewoon hoes eruit, blijft aan 1 kant vastzitten, en over je rugzak trekken.
Veel plezier met je tas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hè da's vreemd, en ik heb niet eens alkohol gedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

JRTB schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:43:
Hè da's vreemd, en ik heb niet eens alkohol gedronken.
huh, waar reageer jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nomad schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:46:
[...]
huh, waar reageer jij op?
Op een dubbel bericht...... ik zag hem ook :) (zonder drank)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:18:
Hoi bamboe,

De AW hoes bevindt zich onder de rugzak, achter een stuk klitteband. Gewoon hoes eruit, blijft aan 1 kant vastzitten, en over je rugzak trekken.
Veel plezier met je tas. :)
Thanks, heb hem eindelijk gevonden na bijna 3 dagen. Zit wel erg goed verstopt dat ding zeg en er is niks van vermeld in de verpakking dat ie daar zou zitten;)
En het is idd een toptas van erg goede kwaliteit, hier valt mijn Hama rugtas in het niet bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mensen ik ben op zoek naar een grote tas waar eigenlijk mijn hele cam (inc.lens + zonnekap) in kan.
Ik wil hem er zonder veel moeite in en uit kunnen halen, en dacht zelf aan een schoudertas waar de cam liggend in kan.

ik ben even in een fotozaak wezen kijken, en de grootste tas die ze hadden was ongeveer de maat die ik op ogen had.. helaas hing hier een prjiskaartje aan van 120 euro en zat ie vol met allemaal rare vakjes waar de cam / lens / flitser etc. alleen rechtop in kunnen.

is er niet een tas die wel gewoon groot is en waar de cam makkelijk in kan?
tekening:
Afbeeldingslocatie: http://basiep.nl/zooi/tas.png

op deze manier kan ik gewoon makkelijk de cam in en uit de tas halen zonder de tas af te hoeven doen, en kan ik dus bij wijze van spreken al fietsent foto's maken :o

offtopic:
ik ben irl niet zo dik als op de tekening

[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 05-06-2007 23:29 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
een slingshot van lowepro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

BasieP schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:27:
mensen ik ben op zoek naar een grote tas waar eigenlijk mijn hele cam (inc.lens + zonnekap) in kan.
Ik wil hem er zonder veel moeite in en uit kunnen halen, en dacht zelf aan een schoudertas waar de cam liggend in kan.

ik ben even in een fotozaak wezen kijken, en de grootste tas die ze hadden was ongeveer de maat die ik op ogen had.. helaas hing hier een prjiskaartje aan van 120 euro en zat ie vol met allemaal rare vakjes waar de cam / lens / flitser etc. alleen rechtop in kunnen.

tekening:
[afbeelding]

op deze manier kan ik gewoon makkelijk de cam in en uit de tas halen zonder de tas af te hoeven doen, en kan ik dus bij wijze van spreken al fietsent foto's maken :o

offtopic:
Zo'n beetje elke rugzak werkt zo, toch? De cam + grote teletoeter in het midden, en links en rechts daarvan kan je vakjes instellen waar je je andere zooi in doet. Of bedoel je dat niet?

Zo heb ik deze tas http://www.taschenfreak.d...oma-5-patrickschiling.htm bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 06-06-2007 10:07 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Hij bedoelt een schoudertas... Ik verkeek me ook, maar het plaatje is een bovenaanzicht :)

Maar er zijn best veel schoudertassen die zo werken, en ik ben bang dat je inderdaad voor een beetje goede schoudertas (als je er een cam+teletoeter+zonnekap in kwijt wil) wel tenminste 100 euro kwijt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zou ik eens kijken wat de prijzen zijn op internet, want dat scheelt naar mijn ervaring bij tassen al snel tientallen euro's. En dan kan die tas die je in de winkel perfect leek, maar wel wat duur ineens heel erg interessant worden :)

Aan een tas kan ook weinig kapot gaan tijdens verzending en heel veel service heb je er normaal gesproken ook niet echt op nodig, dus het nut om hem lokaal te kopen is er imho niet echt.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 06-06-2007 11:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat dat betreft kan ik met Orion84 meegaan, een LowePro MiniTrekker AW kostte bijv. bij de Mediamarkt 169 euro :X Terwijl ze op internet voor rond de 120-130 staan. Zelf heb ik sinds zaterdag een MiniTrekker Classic binnen, hier zal ik morgen denk wel wat foto's van posten met inhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hoe lang is de combinatie van de cam + lens?
En hoe hoog is de camera? (Mijn camera lig op zijn zij in de tas zodat de lens beter op 1 lijn ligt met de body)

Dat moet dus de maat zijn van het oppervlak van de bodem van de tas.

Lowepro Nova reeks?

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 06-06-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Dannr schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:08:
Hij bedoelt een schoudertas... Ik verkeek me ook, maar het plaatje is een bovenaanzicht :)

Maar er zijn best veel schoudertassen die zo werken, en ik ben bang dat je inderdaad voor een beetje goede schoudertas (als je er een cam+teletoeter+zonnekap in kwijt wil) wel tenminste 100 euro kwijt zal zijn.
Hehe, oeps, ik vond al dat ie nogal een bochel had ;).

Dan is het vooral de vraag hoe groot die teletoeter is. Een Glass Taxi van "Think Tank Photo" zou moeten passen: http://www.taschenfreak.d...KTANK/GlassTaxi/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ach, damn, nog steeds verkeerd gekeken. Ten eerste is het niet bepaald een schoudertas, en ten tweede is ie nogal 'staand'.

Maar je wilt eigenlijk dus gewoon een Crumpler tas ofzo, die breed genoeg is om je camera+lens liggend in te kunnen meenemen? Dat moet geen probleem zijn met een wat grotere The Daily ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Wellicht dat een holstertas wat voor je is, zoals bijv. de toploader-serie van lowepro, die lijken mij ideaal voor je doel.
http://lowepro.com/Products/Toploading/allWeather/
Tamrac verkoopt ook holsters, kijk maar op cambags.com en kies dan bij "bag type" voor
"holster bag".

De prijs is goed te doen (heb de grootste lowepro voor 63 euro gezien bij factoryprices).

Bijv. de lowepro Toploader Zoom AW:
Afbeeldingslocatie: http://lowepro.com/images/products/large/TLZAW_Black_left_camera_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:58

RBH

Ik heb een Lowepro Orion Trekker, heb even een foto gemaakt van het foto-gedeelte voor de liefhebbers. :)

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/fototas.jpg

Nu nog hopen dat het voor jullie duidelijk is. :P

Btw, ja, de foto is crap kwaliteit, met mijn S-E K750i gemaakt. Had even geen andere camera bij de hand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RBH schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:58:
Ik heb een Lowepro Orion Trekker, heb even een foto gemaakt van het foto-gedeelte voor de liefhebbers. :)

[afbeelding]

Nu nog hopen dat het voor jullie duidelijk is. :P

Btw, ja, de foto is crap kwaliteit, met mijn S-E K750i gemaakt. Had even geen andere camera bij de hand. :X
jouw telefoon maakt betere foto's dan mijn camera van 1500 gulden. Beiden 2mp. Kortom, niet zeuren :P
Dat mijn camera 6 jaar oud is moet niet uitmaken, dat ding was toen top of the line :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Nomad schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:00:
[...]

jouw telefoon maakt betere foto's dan mijn camera van 1500 gulden. Beiden 2mp. Kortom, niet zeuren :P
Dat mijn camera 6 jaar oud is moet niet uitmaken, dat ding was toen top of the line :P
Dan wil ik niet weten wat jij voor foto's maakt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
RBH schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:01:
[...]

Dan wil ik niet weten wat jij voor foto's maakt. :X
Prima foto's actually, alleen de camera's zijn in 6 jaar best hard vooruit gegaan ;) Zal ook de reden zijn dat nomad zichzelf inmiddels een leuke nikon dSLR aangemeten heeft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarrr RBH, nu is het toch niet echt praktisch als de lens niet op de body kan blijven zitten? Of zie ik hier maar een klein stukje van de tas en is dit je backup camera ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Tarin

Just plain weird.

tekening:
[afbeelding]

offtopic:
Ik heb (ook) een Slingshot 200, daarmee is het een kwestie van clipje losdoen, tas naar voren halen, openen, camera eruit. Zou ik niet tijdens het fietsen doen though.
Past m'n cam (350D, maar 30/5/1D moet ook passen) in, met de 70-300 IS USM met zonnekap erop. Zitten wel extra vakjes bij voor 3 kleinere lenzen en een flitser.

Voordeel van die tas boven een gewone schoudertas is dat hij veel stabieler op je rug hangt tijdens het fietsen. Voordeel boven een rugtas is dat je je cam veel sneller klaar hebt, en bovendien lopen de banden niet onder je oksels door (zweetfeest).

Kostte me 75 euro, bij Foka (R'dam).

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 07-06-2007 17:50 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:45:
Maarrr RBH, nu is het toch niet echt praktisch als de lens niet op de body kan blijven zitten? Of zie ik hier maar een klein stukje van de tas en is dit je backup camera ofzo?
Dit jammer genoeg alle ruimte die ik beschikbaar heb. Ja, het is idd jammer ja, maar ik kan op het moment geen andere oplossing vinden.. :(

@RedXraD: True.. Vandaar dat ik ook een mooie Canon dSLR heb aangeschaft een tijd terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 22:28
RBH schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:26:
[...]

Dit jammer genoeg alle ruimte die ik beschikbaar heb. Ja, het is idd jammer ja, maar ik kan op het moment geen andere oplossing vinden.. :(

@RedXraD: True.. Vandaar dat ik ook een mooie Canon dSLR heb aangeschaft een tijd terug. ;)
Die tas moet toch wel anders ingedeeld kunnen worden, zodat ie der wel met lens inpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Als ik de 70-200 morgen krijg ga ik het zeker uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/got/image_00040_.jpg

Zoals beloofd mijn spul in een LowePro Minitrekker Classic. Ruimte genoeg :) Ook gemaakt met telefooncamera btw :+

[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-06-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Zo, dat is een mooie tas. (tu) Daar past tenminste genoeg in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Netjes Joy! :)

Ik moet ook (nog steeds) een grotere tas. Huidige gear: 400d+grip, 18-55mm kitlens, Tamron 17-50mm f/2.8, Sigma 15mm fisheye f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Canon 430EX flitsert en wat los prul (zoals iedereen). De kitlens kan thuisblijven (zelfde bereik als de Tamron, welke lichtsterker/beter is). Er komt misschien nog ooit een tele bij. Maargoed ik ga wel een keer in de winkel kijken wat geschikt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 07-06-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
in de Pretty boy backpack iets minder, maar genoeg voor mij :)

Afbeeldingslocatie: http://dump.zorgtvooreenkater.nl/DSCF2013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 13-09 12:01
Ik heb op dit moment een Lowepro Nova 4 AW, met daarin een D50 + 18-55mm, 50mm 1.8, Omnibounce, kabeltjes, Sigma 70-300 APO, Speedlight SB600
Maar binnenkort ga ik uitbreiden en komt daar een D80 + Grip + 17-50 2.8 bij, ook gaat de 70-300 weg en komt daar een Sigma 70-200 2.8 voor terug, en ik ben dus op zoek naar een nieuwe tas.. maar echt makkelijk kom ik er niet uit.. er is zo veel keus.. :P
Het liefst houd ik het wel een beetje betaalbaar eigenlijk.. En als het kan de D50 body + D80 incl lens beide in de tas?

Is de Nova 5 AW een oplossing? Of moet ik eerder voor een rugzak gaan kijken zoals de Lowepro CompuTrekker Plus AW (Alleen best prijzig voor een tas :P)?

Edit: Heb niet echt een budget, moet toch nog ff sparen voor die 70-200 en de tas namelijk.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CptMorgan op 11-06-2007 13:27 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

In mijn Nova 5 zit dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/fototas.jpg

van links naar rechts, boven naar benenden:
zonnekap (onder camera)
30D + 17-40 (op foto nog 350D)
430EX (flitser)
24mm2,8 + 50mm1.8 (op elkaar)
ST-E2, kabels
Onderste rij:
Peleng+omnibounce
70-300 IS
Lader + rocketair

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toch maar ff een vraagje posten.

Ik zoek een foto-rugzak, maar dan wel eentje waar ook non-foto-spul in kan, dus een deel foto en een deel non-foto. Helaas kom je die niet zoveel tegen bij mij in de buurt (zit ook geen fatsoenlijke foto-winkel in de buurt :-( )
Wat moet er in:
- K10D met kitlens
- sigma 75-200mm
- 50mm 1.4
- AF-540FGZ (nog aan te schaffen op korte termijn)
- Wat losse zooi als snoertjes,lader, doekjes etc.

Extra ruimte voor een evt extra lens en/of grip zou prettig zijn.

Wat had ik al gevonden:
Tamrac expedition 9, maar andere merken mogen natuurlijk ook, ik sta ook open voor crumpler, Nanue pro, lowepro, etc. Maar sommige leveranciers hebben niet echt een duidelijke website met goede foto's. Wie kan mij dus wat advies geven? Of weet een zaak waar een groot assortiment is, waar ik kan kijken en "passen"?

O ja, een laptop-vak mag, maar hoeft niet. Een statief bevestiging heeft wel een sterke voorkeur.

[ Voor 5% gewijzigd door teigetjuh op 11-06-2007 14:51 . Reden: laatste opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
ApC_Rich schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:43:
in de Pretty boy backpack iets minder, maar genoeg voor mij :)
Dat is de normale? Dus de niet-XL? :)

Hieronder nog een foto van mijn Shrinkle:

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3300/stuffxr4.jpg

Kunnen 2 flinke bodies, 7 lenzen en tot 17" widescreen laptop in, maar is mij eigenlijk wat groot :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cyclonist op 11-06-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:49:
...
Extra ruimte voor een evt extra lens en/of grip zou prettig zijn.
Tja ik kan niet zeggen dat ik heel veel tassen heb geprobeert maar ik heb nu een Lowepro Rover AW II. Die tas is half foto-zooi en half andere-zooi :) Qua ruimte pas er wel het een en ander in, maar ik ben niet geheel op de hoogte van de formaten van K10D + lenzen . Ik heb er nu een Nikon D50 + 18-200 (mounted) + 70-300 VR (kan ook mounted maar wordt wat krap) + SB600 Flitser + Lader + losse zooi (omnibounce, zonnekap ed). Dan heb ik nog wat ruimte over voor nog 2 (niet te grote) lenzen (denk ik), maar ik heb niet echt uren lopen puzzelen hoe ik het meeste zooi in de tas kan proppen :) Er zit een statief bevestigings mogelijkheid op de tas, maar geen ruimte voor laptop of A4 mappen oid. Verder heeft tas heupband, borstband en een regenhoes. Best een fijne tas alleen niet heel erg goedkoop (100+ euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo, jij hebt een Crumpler pretty boy XXL toch?

Ik heb momenteel zelf een Lowepro CompuTrekker AW, maar vind de rugzak af en toe te groot om "even" mijn camera in mee te nemen (bijvoorbeeld op vakantie / dagjes weg). Nu was ik aan het kijken naar een pretty boy, maar twijfel welke ik zou moeten nemen. De XL of de XXL. Ik heb momenteel een 350d, maar deze zal in de toekomst wel worden vervangen door een 40d of een 1 serie. Daarnaast zijn mijn primaire lenzen nu de 70-200 / 10-22 en daar moet nog een 24-70 bijkomen. In de pretty boy hoef ik niet telkens al mijn lenzen mee te kunnen nemen. Heeft iemand suggesties / ervaringen welke ik zou moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik heb ook een pb XXXL. Wat past erin:
D50
18-70
tussenringen setje (formaat 17-85 ongeveer)
50mm 1.8
flitser
flesje drinken

70-200 2.8 van mij past er iig niet lekker in. Hoe groot een F/4 is weet ik niet precies, misschien past die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Cyclonist schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:14:
[...]

Dat is de normale? Dus de niet-XL? :)
idd de normale backpack, de XL heeft nog plek voor een laptop en ik dacht ook iets meer ruimte voor fotospul
teigetjuh schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:49:

Ik zoek een foto-rugzak, maar dan wel eentje waar ook non-foto-spul in kan, dus een deel foto en een deel non-foto.
O ja, een laptop-vak mag, maar hoeft niet. Een statief bevestiging heeft wel een sterke voorkeur.
Crumpler Pretty boy backpack heeft dat.. ( zie hierboven ) en de XL past nog een laptop bij, een statiefbevestiging heeft ie niet, maar met een beetje velcro krijg je die er wel naast

[ Voor 50% gewijzigd door Rdegoede op 11-06-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Ah, als we het toch hebben over daypacks, zal ik mijn nieuwe Tamrac Adventure 9 maar eens opgooien.

Afbeeldingslocatie: http://kooij.info/GoT/tamrac.jpg

Ik zocht sinds ik ipv met de auto nu op de scooter naar mijn werk ga, een goede rugzak. Primair voor werk, wat betekend dat ik dagelijks o.a. een laptop meezeul.
In mijn huidige rugtas (Lowepro CompuTrekker AW) past alleen mijn eigen 12 inchje, maar niet mijn werklaptop (15,4 inch met webcam, dus "dikke rand").
Ook wilde ik de mogelijkheid om mijn fotospulletjes mee te nemen, voor onderweg en dagjes uit.
Nu moet ik op voorhand zeggen dat niet alles uit de Lowepro 1 op 1 in de Tamrac past, maar dat hoeft ook niet, het gaat om de primaire zaken met genoeg extra voor het geval dat.

tijd voor een plaatje (sorry voor de "whipe-em-all-out" flits :) ).
1. De tas in zijn geheel.

Tas ziet er stevig uit, vergelijkbaar met de Lowepro kwaliteit. Goede ritsen, mooie waterafstotende rits bij het laptop compartiment. Formaat valt me mee. Hij oogt (en is het ook) iets smaller en hoger dan de Compu AW.

2. Foto compartiment opengeklapt.

De ruimte voor foto spullen is ruim te noemen. Op de foto zit er in: Canon 350d (gripped) met 60mm macro mounted, 70-200L 4, 430EX, kitlens, omnibounce (op kitlens), battery-pack voor grip, image-tank, paspoort ;) en ruimte voor mijn 50/1.8 of 28-105 over. Met een iets andere indeling, welke goed naar wens is te maken, kan er wat geschoven worden voor bijv. een lange prime o.i.d. Ook kun je prima "stapelen", zo past er makkelijk een 2e 70-200 bovenop de eerste. Even om de diepte aan te geven, welke fors is. De tas is veel dieper dan de CompuAW.
Handig zijn ook de bergplekken voor CF/Penlites. Deze hebben een vast label (rood) welke je ervoor kunt plaatsen om aan te geven welke leeg c.q. vol zijn.
Verder zit het fotodeel dicht met een rits (2 zippers) en daarnaast met 3 !! snelsluitingen. Het nut van de snelsluitingen ontgaat me een beetje, maar ALS de rits er mee ophoud zitten ze er dus..

3. Close-Up cameradeel
geen verder commentaar.

4. Daypack gedeelte.

In het daypack deel is voldoende ruimte om het e.e.a. mee te nemen voor een dagje uit. Het is niet supergroot, maar zoals je op de afbeelding kunt zien, past het nodige erin. Handig is het etui wat in dit deel is aangebracht (losneembaar) voor al die irri kabeltjes e.d.
Jammer is dat er geen steekvakjes zijn aangebracht.

5 Laptop compartiment

Laptopvak is prima gepolsterd met dik schuimrubber, zodat het tegen een stootje kan zonder je tft meteen te verknallen. De toegang aan de zijkant van de tas bevalt me prima. Mijn Acer Travelmate 6460 past er ruim in en volgens Tamrac past er tot 17 inch in, hoewel je dan wel moet bezien of dit echt zo is. Tamrac geeft een Macbook 17" op en die is nogal klein voor een 17". Let dus goed op de maten voordat je besteld.
Minpunt van het laptopvak is wel dat er hier geen snelsluiting (als extra veiligheid) is aangebracht. Als het wel op het fotodeel is gedaan, waarom dan niet hier?

6. Draagriemen en zo

De draagriemen vind ik persoonlijk zeer goed. Goede steun en verdeling van het gewicht.
Voor mij lijkt (hoewel nog geen dagtochten mee gemaakt) de heupgordel op de juiste hoogte te zitten. Verder kan ik hier niet veel over zeggen, behalve dat dot nogal persoonlijk is. Voor de 1 zal het heerlijk zijn, voor de ander kan het een kwelling zijn. Zelf beoordelen dus.

Zow, veel plezier met je nieuwe tas, welke het ook mag worden!

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de fotografen on a budget is deze rugzak misschien wel een aanrader:

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/20214/2001617998175290230_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/18333/2001623497638319346_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/18944/2000902837884988621_rs.jpg

Het is een rugzak van het merk Bilora. Goed stevig, ruimte genoeg voor alle gear die ik nu bezit, en voor wat er in de toekomst nog bij gaat komen (80-200 2.8 :P). De tas is voorzien van een regenhoes, en ook mijn 15 inch lappie past erin. Ook prima is de manier waarop je een statief aan de buitenkant van de tas kan bevestigen. Bij de meeste tassen moet dat aan de zijkant, wat na een dagje rondlopen een vergroeide rug opleverd.

Het enige nadeel eigenlijk aan de tas is het uiterlijk (ik vind hem goed lelijk), en de manier waarop de schouderstraps zijn bevestigd. Deze zitten voor het mooie eigenlijk net iets te laag.... waardoor de tas een beetje naar achter gaat hangen op het moment dat hij goed vol zit. Ik ben daarom ook van plan om deze los te halen, en bovenop (waar het hoort, zie elke normale rugzak) vast te naaien. Verder weinig op aan te merken

Het mooiste van het ding is toch echt de prijs. Ik was net 36 euro kwijt om het ding uit duitsland te laten komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

GerardHenninger schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 02:49:
[...]

Nu alleen nog 2 extra 1Ds's en een mooie 300 2.8 IS + 200 1.8 om de tas helemaal vol te krijgen :)
Nouuu zoals het er naar uitziet wordt de vulling uitgebreid :P

1D2 + 1DsII/1DIIn/1D3 (afhankelijk van budget van dat moment)
16-35L(II) + 24-70L + 70-200L IS + 50/1.4 + 15fish + 1.4 ext
550EX + 580EXII
Hassie 501cm + 2x 120-back + pola-back + lichtmeter
Bergen batterijen, laders en CF
Laptop

Die 200L/1.8 moet ooit nog eens komen, maarja wanneer :?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:08:
ik heb ook een pb XXXL. Wat past erin:
D50
18-70
tussenringen setje (formaat 17-85 ongeveer)
50mm 1.8
flitser
flesje drinken

70-200 2.8 van mij past er iig niet lekker in. Hoe groot een F/4 is weet ik niet precies, misschien past die wel.
Ik heb net de pretty Boy XXL besteld op de site van Crumpler. Ben benieuwd wat ik er allemaal in kwijt kan! Iemand ervaringen met die site wat betreft levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:13:
Voor de fotografen on a budget is deze rugzak misschien wel een aanrader:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is een rugzak van het merk Bilora. Goed stevig, ruimte genoeg voor alle gear die ik nu bezit, en voor wat er in de toekomst nog bij gaat komen (80-200 2.8 :P). De tas is voorzien van een regenhoes, en ook mijn 15 inch lappie past erin. Ook prima is de manier waarop je een statief aan de buitenkant van de tas kan bevestigen. Bij de meeste tassen moet dat aan de zijkant, wat na een dagje rondlopen een vergroeide rug opleverd.

Het enige nadeel eigenlijk aan de tas is het uiterlijk (ik vind hem goed lelijk), en de manier waarop de schouderstraps zijn bevestigd. Deze zitten voor het mooie eigenlijk net iets te laag.... waardoor de tas een beetje naar achter gaat hangen op het moment dat hij goed vol zit. Ik ben daarom ook van plan om deze los te halen, en bovenop (waar het hoort, zie elke normale rugzak) vast te naaien. Verder weinig op aan te merken

Het mooiste van het ding is toch echt de prijs. Ik was net 36 euro kwijt om het ding uit duitsland te laten komen......
Inderdaad, ik heb hem ook, en hij is, behalve misschien lelijk, prima. Alleen is hij voor mijn doen veel te groot, ik had hem eigenlijk gekocht in de hoop er nog wat ander spul bij in te kunnen stoppen, maar dat gaat eigenlijk toch niet zo handig.

Kostte iets van 40 euro of zoiets, voor zijn maat in ieder geval prima.

Nu heb ik een Crumpler Stunner die te klein is en een "Bilora Roma" zoals deze heet, die te groot is 8)7. Ik ga ze denk ik allebei maar eens verkopen en een The Daily kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Ik zoek zelf naar een grotere rugzak voor kleine dagtochten. Er moet dus wat eten en drinken, een regenjas en nog wat ander materiaal in passen naast mijn D80 met momenteel 2 lenzen. Ook een regencover had ik toch graag gehad.

Mijn oog was gevallen op de "Crumpler Pretty boy backpack XL", maar op de foto's kan ik erg moeilijk de grootte inschatten. Ik denk dat dit de grootste rugzak is van Pretty boy, maar hoeveel ruimte heb je eigenlijk? Heeft iemand deze tas en heeft hij/zij er foto's van?
Of zijn er alternatieven voor mijn vraag?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Pretty Boy Backpack XL

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/IMG_7974_edited-1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment D50 + kitlens, flitser (Metz 36 c-2), wireless trigger setje en nog wat kabels. Dit past in mijn huidige tas.

Maar ik ben op zoek naar een rugzak waarin ik ook me kleine statief (30 cm ingeklapt) en een aankomende fish-eye en 2e flitser nog in gaat passen. Vaak zit er achter in de rugzak nog een groter vak waarin ik hoop mijn statief in kwijt te kunnen. Iemand ervaring mee met een dergelijke tas maar graag niet iets van weekendtas formaat en voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

steekt die 70-200 uit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Beetje, tas is niet diep genoeg dat hij er helemaal in past, maar dat wordt aan de bovenkant, van het vak, wel gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Weet iemand waar ze in de buurt van Enschede (Duitsland mag ook) Crumpler tassen verkopen? Ik wil graag een Pretty Boy (L/XL/XXL) kopen, maar zou graag nog even m'n spullen erin willen passen.

edit

Macstuff verkoopt geen pretty boy voor zover ik kan vinden op de site.
Huckriede verkoopt helemaal geen Crumpler.

[ Voor 24% gewijzigd door wimpie op 13-06-2007 17:00 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:02
Weet iemand waar ze in de buurt van Enschede (Duitsland mag ook) Crumpler tassen verkopen?
Foto Mundus in Meppen (ik zoek ook zo'n ding en ik heb ze gemaild of ze het op voorraad hebben. Tot nu toe nog geen reactie ontvangen)

Doppheide in Münster werd een keer genoemd op een Duits forum.

Maar toch beiden nog 45min rijden... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook uit qua tas voor mn 400D!
Gewoon een simpele Vanguard Malta 16Z waar de cam met een redelijke zoomlens in past. Van het weekend had ik een wat oudere versie van die tas bij me, met lenstasjes voor de lenzen in een lekkere vero moda schoudertas... ideaal! Kan ik lekker makkelijk kiezen wat ik wel en niet mee neem, kom nooit ruimte te kort, en dit past ook in mn weekend tas :) en tis nie duur (20 euro), dus voorlopig ben ik best content, en als ik een echte chique tas wil of een leuke goedkope crumpler tegen kom... kom ik misschien nog een keer weer in de verleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:02:
Ik heb op dit moment D50 + kitlens, flitser (Metz 36 c-2), wireless trigger setje en nog wat kabels. Dit past in mijn huidige tas.

Maar ik ben op zoek naar een rugzak waarin ik ook me kleine statief (30 cm ingeklapt) en een aankomende fish-eye en 2e flitser nog in gaat passen. Vaak zit er achter in de rugzak nog een groter vak waarin ik hoop mijn statief in kwijt te kunnen. Iemand ervaring mee met een dergelijke tas maar graag niet iets van weekendtas formaat en voor een redelijke prijs.
Is er iemand die op dit moment zijn statief er ook kwijt in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:16:
[...]
Is er iemand die op dit moment zijn statief er ook kwijt in kan?
Je vraag is niet echt duidelijk. Maar of een statief in een tas past, hangt af van de grootte van de tas en van de grootte van het statief. Mijn Cullmann 3150 past wel achterop de Lowepro Mini Trekker AW, niet erin. Dat zal lastig gaan met een statief dat minimaal 75 cm hoog is, in ingeklapte vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Maar RoZo heeft een statief wat maar 30 cm hoog is ;)

De vraag is (dan) vooral: Hoe dik is het statief? Want als je het over iets met een doorsnede van 10 cm hebt, van 30 cm hoog, dan kun het echt beter aan je tas hangen. Als het redelijk plat is kun je het misschien in een laptopvak ofzo kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de pretty Boy XXL besteld op de site van Crumpler. Ben benieuwd wat ik er allemaal in kwijt kan! Iemand ervaringen met die site wat betreft levertijden?
In mijn Ben'z Pizza XXL (= gelijk aan Pretty Boy) past met echt vol proppen een 400D+ grip + 24-105 en ernaast een 70-200 F4 L, 17-40 F4 L en een 430 EX. Lenzen zonder zonnekap. Met normaal inpakken kan ik er 2 van de 3 lenzen die ik heb in kwijt, en mn body+grip en flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Grappig, ik heb hem anders ingericht :) (heb de filters wat omhoog geschoven zodat je ze ziet, dat zit normaal iets compacter)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smit/cambag.jpg

en overview:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smit/cambag-full.jpg

Al die lader troep ed. kan ook in het bovenvak bij de laptop vakjes. En het tussen stuk kan je er (een stukje) uitristen mocht je lens langer zijn; maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 15-06-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit topic een hele tijd gevolgd te hebben ook mijn keuze gemaakt.
Nikon D80+Grip en 18-200VR lens+zonnekap in een Lowepro Toploader 65 AW.

Past perfect, maar meer dan dat zal er ook niet ingeraken :P

Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w278/MeganeCoupeDriver/Fotografie/Nikon%20D80/sized_HPIM1315.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w278/MeganeCoupeDriver/Fotografie/Nikon%20D80/sized_HPIM1317_.jpg

Ook zeer tevreden over het draagcomfort.

Om alles op te bergen en mee te sleuren komt er echter nog een minitrekker of iets dergelijks...
We zien nog wel :9

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
* simon vindt dit wel een sexy oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/23658.jpg

:X :X :X

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=22972

[ Voor 20% gewijzigd door simon op 19-06-2007 09:53 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo :D

http://www.kamera-express...e=showproduct&product=965

Dat is een aanbieding waar ik op heb gewacht :Y) Hopelijk is hij nog een week in de aanbieding, aangezien ik m'n salaris volgende week pas krijg :+

Maar i.m.o. de ideale tas voor mijn EOS 350D + 18-55mm + 70-300mm + 28mm :)

Ook erg handig is de manier waarop je makkelijk bij het zijvak kan komen zonder de tas af te doen _O_

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
WTF, wordt die als heuptas voorgebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Simon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:52:
* simon vindt dit wel een sexy oplossing:
Zeker afgekeken van de Red Hot Chili Peppers????

Kon het niet laten, sorry :D

Dat ding moet je over je lens en body heentrekken als ik het goed begrijp. Wat voor bescherming moet dat geven? Dat kan toch nooit veel voorstellen. Enige voordeel is dat hij weinig ruimte inneemt als er niks inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Angeloonie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:57:

Dat is een aanbieding waar ik op heb gewacht :Y) Hopelijk is hij nog een week in de aanbieding, aangezien ik m'n salaris volgende week pas krijg :+

Ook erg handig is de manier waarop je makkelijk bij het zijvak kan komen zonder de tas af te doen _O_
Hint hint :P Voor zover ik weet is ie bij het Konijn altijd zo duur geweest, heb m ook op het oog. Fijne tas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

Fijne tas inderdaad. Ik gebruik 'm al een hele tijd voor m'n 400D+gear. 400D+70-300IS of +70-200f4L past zo in de tas (zonder zonnekap). 3-4 lenzen en een flitser passen er gemakkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tas ook (bij factoryprices gekocht, maar zie net dat deze niet (meer) goedkoper is dan Konijnenberg) en hij bevalt mij ook prima. Echter de 30D met grip en 70-200 F/4 is net iets te lang om lekker in de tas te passen: bij voorkeur doe ik het dus niet omdat de rits wat onder spanning staat (en de tas wat bol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 17:46
Het nadeel bij konijnenberg is dat als je hem niet kan afhalen er nog €12,50 verzend kosten bij komen....kost hij nog € 92,45 (of 94,76 met creditcard), heb hem net bij camex opgepikt kost die €99,95 , maar dan hoef ik tenminste niet thuis wachten tot de post komt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ik ben afgelopen week trots eigenaar geworden van een Nikon D40 ExtraZoom Kit ( D40 + 18-55 DX EDII en 55-200 DX ED) en ben direct ook maar overgegaan tot de aanschaf van de "bijpassende" Crumpler That Bag.
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7085605A.gif

Ik heb even staan passen in de winkel en alles past wonderbaarlijk perfect.
De huidige inhoud is nu:
D40
18-55
55-200
setje filtertjes
3 boterhammen

Meer past niet, maar hoeft ook niet.
Na een dagje sjouwen in Burger's Zoo geen noemenswaardige last van de tas gehad, alleen van de regen :X
De tas is wel (spat)waterdicht kan ik verklappen. En nee (voor de nieuwsgierigen), ik ben niet zo dom geweest om zonder paraplu rond te lopen ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Tarin

Just plain weird.

Heb de Slingshot 200 2,5 week geleden bij Foka in R'dam gekocht, voor €75.. M'n pa had voor €65 de Slingshot 100, hij zat eerst ook aan de 200 te denken, maar voorlopig neemt hij niet meer mee dan z'n 400D met 17-85mm, een kleine 80-200 en eventueel ooit nog eens een flitser, dus dan is zo'n grote tas nogal overkill.
Zie dat hij daar inmiddels ook €89 is.. heb ik zeker een mazzeltje gehad :).
Let bij Foka overigens op de prijzen, die op de website schijnen in principe leidend te zijn, maar wijken soms af van de winkelprijzen. De voorraadweergave op de website klopt ook nog niet bepaald.

Ik stop er het volgende in:
350D met 18-55, 50mm f/1.8 mkII, Peleng 8mm fish, 70-300 IS USM met zonnekap, en dan is er nog wat ruimte over voor een lader en cardreader enzo, en misschien een flitser. Het hoofdvak is nog leeg. Het is m'n tas-voor-erbij, omdat ik hem gratis uit mocht zoeken (ouwe schoudertas was stuk, en ik had al een nieuwe gekocht voordat ik er achter kwam dat er nog garantie op zat). Ik vind hem ideaal voor op de fiets, ook mooi waterdicht met de regenhoes. De cam past er ook met telelens+zonnekap erop in.

M'n hoofdtas is een Crumpler Daily 370, die biedt wat meer bescherming (dikkere padding) en is IMO praktischer bij lopen/wandelen, voor m'n gevoel ook veiliger in groepen (ivm. beroving).

[ Voor 48% gewijzigd door Tarin op 19-06-2007 18:18 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 11-09 15:21
Zojuist besloten en besteld: een Lowepro Slingshot 200.
zat te dubben (twijfelen....) tussen de 100 en 200.
Verwacht dat ik in de 100 net een D80, met 18-70 lens, en SB800 er in kwijt kan,
en dat ie aardig vol zal zitten.
Met oog op evt. "groei" (denk nog aan filtertjes, laders voor penlite/accu, en gebruikershandleidingen heb ik toch de 200 gekozen... nu maar wachten, dat is zooooo vervelend.
Oh heb hem bij KameraExpress gehaald, al is ook Konijnenberg wel goedkoop op dit moment (rond de 80-90 EUR).

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 19-06-2007 22:15 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ook ik overweeg een Slingshot 200.

Gear: Pentax K10D met grip, 16-45mm, 50-200mm en 50mm heb ik standaard bij me, alles wat er meer in past is, letterlijk en figuurlijk, meegenomen.

Maar nu werd in het Pentax topic de volgende tas genoemd: Pentax Crossover SLR Bag

Wie heeft er ervaringen met die tas en kan me de verschillen met de Slingshot uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 11-09 15:21
mwolthers schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:00:
Ook ik overweeg een Slingshot 200.

Gear: Pentax K10D met grip, 16-45mm, 50-200mm en 50mm heb ik standaard bij me, alles wat er meer in past is, letterlijk en figuurlijk, meegenomen.

Maar nu werd in het Pentax topic de volgende tas genoemd: Pentax Crossover SLR Bag

Wie heeft er ervaringen met die tas en kan me de verschillen met de Slingshot uitleggen?
Ik zie bij de Pentax niet zo'n vergrendelbandje voor onder de arm, welke bij de Slingshot wel zit (indien je deze sluit, kun je de slingshot niet naar voren schuiven/kantelen...)
Maar verder ziet ie er wel identiek uit... maar of de kwaliteit van Pentax tas gelijk staat aan de LowePro, tja time will tell ??

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Time told me this (met wat hulp van de e-mail):

Goedendag,

De tas van Pentax komt overeen met de Lowepro Slingshot 100. Echt verschil tussen de beide tassen bestaat er niet. Lowepro is doorgaans kwalitief gezien het materiaal beter.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

Met vriendelijke groeten,

Het team van Digitalstreet.nl

Afijn, de Slingshot 100 is me te klein dus die wordt het niet. Als ik nog es in Twente kom bezoek ik vriend Konijn misschien wel even voor de 200 :) (met de excuses aan Digitalstreet; eerst bij de ene winkel advies inwinnen en dan bij de andere gaan kopen - vrije markt enzo hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik was vanmiddag bij KameraExpress om eigenlijk een nieuwe tas te scoren, blijkt dat ding continue uitverkocht te zijn :/
Ze gaan er eentje met spoed laten komen voor me, te vet! :)

Indeling huidige tas op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/inthebag.png
Hoewel de 420EX er wel uit kan, moet er in de nieuwe tas nog een body, een hasselblad (met twee 120-backs), een lichtmeter en wellicht nog een lens bij...

[ Voor 42% gewijzigd door Floor-is op 23-06-2007 04:30 . Reden: indeling huidige tas toegevoegd :) ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Dat is nog steeds de Brians Hot Tub he? Hij lijkt op het eerste gezicht op de Shrinkle die ik heb, maar ik krijg toch met geen mogelijkheid er zoveel in. Die van jou is echt een *stuk* dieper. Zal van de week eens een poging doen om een foto te maken met inhoud om te vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

Ben op dit moment aan het kijken voor een tas. Ik wil kiezen uit 2 soorten: Of rugzak, of postman bag. Wat moet er in passen:
  • D40
  • 18-55 kitlens
  • 70-300 VR
  • SB-600 Speedlight
  • Acculader
  • Overig spul (batt's, filters, etc.)
  • Ruimte om daily zooi in te dumpen (broodjes, flesje water, aangezien ik hem dagelijks ga gebruiken).
Heb op het oog: Lowepro Orion Trekker II, ben bang dat het niet helemaal gaat passen met lenzen die er in de toekomst aan zitten te komen.

Crumpler Pretty Boy XXL / XXXL, de XXXL gaat alles zeker passen. Budget is max. 100 euro, niet zo heel veel misschien, maar er moet toch wat te vinden zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GKD:
ik heb een pb XXXL. Wat past erin:
D50+18-70
tussenringen setje (iets groter dan 18-55)
50mm 1.8
flitser
70-200 2.8

Er past zelfs een D50 met 70-200 gemount in, maar dan moet je de schotjes wel wat hoger zetten voor stabiliteit.

wat ook past:
D50+18-70
105mm 2.8
50mm 1.8
flitser
2 flesjes drinken.

en natuurlijk wat standaard meuk: pola filter, geheugen, 3x 4 batterijen, accuutje camera etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Nomad op 25-06-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD

GKD

Nomad schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:04:
GKD:
ik heb een pb XXXL. Wat past erin:
D50+18-70
tussenringen setje (iets groter dan 18-55)
50mm 1.8
flitser
70-200 2.8

Er past zelfs een D50 met 70-200 gemount in, maar dan moet je de schotjes wel wat hoger zetten voor stabieliteit.

wat ook past:
D50+18-70
105mm 2.8
50mm 1.8
flitser
2 flesjes drinken.

en natuurlijk wat standaard meuk: pola filter, geheugen, 3x 4 batterijen, accuutje camera etc.
Heb je er toevallig een plaatje van (qua indeling?) :) . Zie hem op i-net voor rond de 80 60 euro, lijkt mij een nette prijs, mag ik vragen wat jij er voor betaald hebt toen, en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

60 euro voor betaald op www.crumpler.nl....ik kreeg 10 euro korting van ze omdat het allemaal lang duurde toen.
heb geen foto ervan, maar je moet het zien als 3 vakken. Middelste vak past je camera met lens (met gemak).
links heb ik een vakje bijgemaakt (je krijgt schotjes e.d. genoeg) en daar staat meestal mijn flitser in, verder staat er links nog een 105mm met een 50mm er bovenop.
Rechts passen dan 2x 0,5 liter flesjes, of een 70-200 2.8.

That's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik ben ook van plan die Crumpler PB XXXL te kopen.
Maar de vraag is of de Sigma 70-300 f/4-5.6 APO erin past.

code:
1
2
3
4
5
Crumpler over de XXXL:
Inside: 30x18x14cm (WxHxD)

Sigma over de 70-300 APO:
Afmetingen  Diameter 76.6mm X Lengte 122mm

Dat gaat dus wel passen lijkt me.

En dit kan er volgens mij ook nog wel bij:
EOS 400D
Canon 18-55 f/3.5-5.6 (Kitlens)
Canon 50mm f/1.8
Hoya Filter
Raynox DCR-250
Acculader en AV-Kabel

Toch?

Maar kan er dan nog een grip en of flitser bij?

[ Voor 5% gewijzigd door Siparti op 24-06-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 07:15
heb mijn Lowepro slingshot 200 maar vervangen voor een Lowepro Computrekker...

probleem was dat mijn 70-200 2.8 niet in mn slingshot past :P.
had eerst de Lowepro Computrekker Plus op het oog.
maar die is net zo groot als mn reis trolly :S. Dus heb maar een maatje kleiner genomen.
Alles past er gelukkig in :)

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siparti schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:19:

code:
1
2
3
4
5
Crumpler over de XXXL:

EOS 400D
Canon 50mm f/1.8
Hoya Filter
Raynox DCR-250
Acculader en AV-Kabel

Toch?

Ik verwacht de XXXL morgen binnen, dus dan kan ik je vertellen wat mijn ervaringen zijn. Ik had eerst de XXL besteld, maar die viel mij toch echt tegen qua grootte. Ik heb deze dus terug gestuurd en de XXXL besteld. Zie mijn sig voor het spul dat ik in de tas kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Siparti schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:19:

code:
1
2
3
4
5
Crumpler over de XXXL:

EOS 400D
Canon 50mm f/1.8
Hoya Filter
Raynox DCR-250
Acculader en AV-Kabel

Toch?

Als je mijn laatste paar posts hier leest dan kan je prima lezen wat er allemaal in die tas past. Dan lijkt je vraag hierboven ook wat overbodig...beetje zelf research hoor, tis geen vragenbak hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD

GKD

Heb ook een tas besteld ! Het is de Crumpler Pretty Boy XXX-L Black/Orange geworden, via cameranu.nl (Stond op levertijd onbekend, tassen komen morgen binnen konden ze mij vertellen).

* GKD is weer happy :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GKD schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:08:
Heb ook een tas besteld ! Het is de Crumpler Pretty Boy XXX-L Black/Orange geworden, via cameranu.nl (Stond op levertijd onbekend, tassen komen morgen binnen konden ze mij vertellen).

* GKD is weer happy :9
met de gear die je nu hebt past er iig makkelijk een boterham en flesje bij in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Nog altijd op zoek naar de juiste tas kwam ik ook deze tegen: Kata T-214 Torso Pack. Wie kent deze tas of heeft er ervaring mee?

Standaard uitrusting=K10D+grip, 16-45, 50-200 en 50/1.7 moeten mee kunnen. Als het niets is ga ik voor de Slingshot 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mwolthers schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:53:
Nog altijd op zoek naar de juiste tas kwam ik ook deze tegen: Kata T-214 Torso Pack. Wie kent deze tas of heeft er ervaring mee?

Standaard uitrusting=K10D+grip, 16-45, 50-200 en 50/1.7 moeten mee kunnen. Als het niets is ga ik voor de Slingshot 200.
ziet er niet erg geweldig uit, maar ik ken hem niet verder. Ik zou gaan voor een goed merk met dito garantie, lowepro maakt goed spul, ook qua waterdichtheid en die slingshot is prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 11:15
Nomad schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:25:
[...]

ziet er niet erg geweldig uit, maar ik ken hem niet verder. Ik zou gaan voor een goed merk met dito garantie, lowepro maakt goed spul, ook qua waterdichtheid en die slingshot is prettig.
Kata is een topmerk! Lowepro is zeker geen niet "beter". Kata is bijvoorbeeld "de" standaard voor oorlogscorespondenten. De bescherming die Kata tassen bieden vind je niet bij Lowepro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sideways schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:48:
[...]

Kata is een topmerk! Lowepro is zeker geen niet "beter". Kata is bijvoorbeeld "de" standaard voor oorlogscorespondenten. De bescherming die Kata tassen bieden vind je niet bij Lowepro.
oh dat wist ik niet, opzich zien ze er ook wel uit alsof ze een oorlog moeten meemaken, mooi is anders iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Hm als ik eens in Twente kom neem ik ff een kijkje bij Konijnenberg, die heeft ze allebei. Die Kata is wel aan de prijs moet ik zeggen (€132) dus dan moet-ie ook wel echt wat te bieden hebben. Valt me op dat dat merk zo onbekend is... (Googlen op kata t-214 levert hooguit een handjevol links op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zo na mijn zoektocht naar geheugen batterij en polarisatie filter moet ik alleen nog even een tas bestellen. Ik zag al allemaal dure tassen en dat vind ik een beetje overdreven. Ik ben op zoek naar een tas waar gewoon mijn camera in kan met nog wat troepjes maar geen 2 extra lenzen enzo. Gewoon basic. Voor om de schouder. Ik heb deze 2 gevonden die me wel aardig lijken:

http://www.pixmania-pro.n...cameratas-foto-video.html
http://www.naneupro.nl/in...rtikelen&aid=2076&lang=nl
http://www.naneupro.nl/in...artikelen&aid=498&lang=nl

die laatste 2 hebben bijna dezelfde binnenmaat, alleen die 2e heeft zijvakken en vind ik eigenlijk alweer te groot.

Morgen ff kiezen, of zijn er nog andere suggesties

ps deze is ook leuk.

http://www.azerty.nl/prod...amcorder-camera-case.html

eisen: niet duurder dan 30 euro, en niet langer adn 30 cm ofzo. Is echt puur voor de camera (EOS 400D + CF en battry)

[ Voor 12% gewijzigd door Mich op 30-06-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook op zoek naar een fotorugzak, nu ben ik van het weekend in een Crumpler store geweest en moet toch wel zeggen dat ik wel tespreken bent over de Matchmaker M. Alleen de prijs van 200 euro vond ik teveel dus heb hem laten liggen.

Toevallig was ik aan het shoppen en liep de Dixons eens binnen voor de gein en kwam de volgende rugzak. Helaas hadden ze deze rugzak niet op voorraad dus heb hem zelf nog niet kunnen inspecteren. Voordeel is de prijs van 59,95 euro tegenover de Matchmaker van Crumpler. Wat een nadeel kan zijn, de rugzak van de dixons is maar in 1 kleur leverbaar.

Zijn er gebruikers hier die de rugzak van de dixons gebruiken? Zo ja wat zijn jullie bevindingen?

Op de foto vind ik de tas er aardig uitzien nu nog afwachten in de praktijk.
Ik ga van de week op zoek naar een Dixons vestiging die hopelijk de rugzak wel op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Laatst online: 23:01
Volgens mij is de Crumpler site/store echt way overpriced...

De Crumpler Matchmaker M is bij CameraNu.nl bijvoorbeeld een heel stuk goedkoper: € 139,95 ;)

http://www.cameranu.nl/ar...eep_Black_Light_Blue.html

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentThunder schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:39:
Volgens mij is de Crumpler site/store echt way overpriced...

De Crumpler Matchmaker M is bij CameraNu.nl bijvoorbeeld een heel stuk goedkoper: € 139,95 ;)

http://www.cameranu.nl/ar...eep_Black_Light_Blue.html
Bedankt voor de tip dat scheeld een hoop, zal hem nu in de overweging houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de Lowepro Backpack Slingshot 200 AW aan te schaffen. Er zou in moeten:
Canon EOS 400D met Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM lens gemount.
Kitlens
Zonnekappen bij beide. Op de telelens liefst gemount.
En nog aan te schaffen een speedlite flitsertje. verder de nodige losse spulletjes enzo.

Het is de bedoeling deze tas te gebruiken bij dag/wandeltrips enzo. Ik denk vooral aan deze Slingshot vanwege het snel kunnen grijpen van de camera via de zijkant, dat ivm een rugzak met 2 schouderbanden (wat me op zich comfortabeler lijkt).

Kunnen jullie me vertellen of mijn apparatuur hierin past, m.n. de cam met telelens voor het grijpen dwars. Ook ben ik erg benieuwd naar het draagcomfort als je hier een dagje mee rondsjouwt ivm een backpack. is deze aan te raden hiervoor?

Alternatieven zijn de Crumpler Pretty Boy XL en de Lowepro Orion Trekker 2. Mits deze de lading aankunnen natuurlijk.. vind de Crumpler het mooist maar praktisch nut is belangrijker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:17:
Ik overweeg om de Lowepro Backpack Slingshot 200 AW aan te schaffen. Er zou in moeten:
Canon EOS 400D met Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM lens gemount.
Kitlens
Zonnekappen bij beide. Op de telelens liefst gemount.
En nog aan te schaffen een speedlite flitsertje. verder de nodige losse spulletjes enzo.

Het is de bedoeling deze tas te gebruiken bij dag/wandeltrips enzo. Ik denk vooral aan deze Slingshot vanwege het snel kunnen grijpen van de camera via de zijkant, dat ivm een rugzak met 2 schouderbanden (wat me op zich comfortabeler lijkt).

Kunnen jullie me vertellen of mijn apparatuur hierin past, m.n. de cam met telelens voor het grijpen dwars. Ook ben ik erg benieuwd naar het draagcomfort als je hier een dagje mee rondsjouwt ivm een backpack. is deze aan te raden hiervoor?

Alternatieven zijn de Crumpler Pretty Boy XL en de Lowepro Orion Trekker 2. Mits deze de lading aankunnen natuurlijk.. vind de Crumpler het mooist maar praktisch nut is belangrijker natuurlijk.
Ik hou me ook aanbevolen voor deze tip. Ik wil ook een (rug)tas aanschaffen, maar ik vind de keuze nogal lastig.

Die Slingshot lijkt me om dezelfde reden erg handig, omdat je er dan wel snel bij kan. Ik weet alleen niet hoeveel er nou eigenlijk in past.

Persoonlijk vind ik het design van de Crumpler tassen wel veel mooier, maar die hebben dan voor zover ik weet niet zo'n Slingshot model...

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Laatst online: 03-01 19:40
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:17:

Crumpler PB XL kun je vergeten, gaat de gear niet in passen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ook ik zelf nu maar weer eens met een vraag naar tassenadvies:

Momenteel heb ik een Crumpler Pizza Boy (M).
Groot genoeg om mijn 400d samen met de Sigma 17-70, zonnenkap (andersom) en in het voorvak een polarfilter, doekje en reserve accu te vervoeren.

Maar dat pas dan ook maar net. Het onoverkomenlijke is dus toch gekomen, de tas is eigenlijk te klein. Als ik mijn Sigma APO 70-300 mee wil nemen pas dat eigenlijk al niet mooi in de tas.

Dus een nieuwe tas. Ik ben gek van Crumpler qua uiterlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik andere merken afschrijf.

Wat ik belangrijk vind is dat er minstens in gaat:
Body + 17-70 lens óf 70-300 lens +
380EX flitser +
Polarfilter, batterij en kleine accessiores.

Bij Crumpler vind ik de Daily serie er degelijker uitzien qua bescherming. Aangezien ik ga backpacken in China in september vind ik bescherming wel heel belangrijk. Het alternatief van de Daily serie is de Pretty Boy serie die qua uiterlijk gelijk is aan de Pizza Boy die ik nu heb.

Qua maat denk ik dat de Daily XS (150) voldoende is. Hier zou mijn gear wel inkunnen. Ik wissel veel, maar niet in het veld. Naar China neem ik alleen de 17-70 mee.

Wat is jullie tassenadvies, welke merken moet ik zeker ook mee nemen in mijn tassenzoektocht? En wat is jullie ervaring van de Crumpler Daily serie?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Lowepro Backpack Photo Trekker AW II of de Lowepro Backpack Nature Trekker AW II? Het verschil tussen die 2 is mij niet echt duidelijk.

Momenteel heb ik een Lowepro Backpack Mini Trekker AW en die begint toch echt te krap worden als ik al mijn gear meesleep. Dat is nog zonder de 2de body.
De 2de body past nog wel op de plaats van de statiefgondel, echter moet dan de flitser ook verplaatst worden naar het buitenvak dat ook al voorzien is van allerlei spul. En daar stop ik normaal gesproken ook nog wat eten en drinken is als ik met de camera op stap ga.
Echter ligt de 2de body op die plaats nogal krap en ook wel een beetje kwetsbaar voor mijn gevoel. Tevens zou het erg handig zijn als ik de 2de body voorzien van een lens in de tas kwijt kan.

Dus wie heeft ervaring met een Lowepro AW rugzak (merk heeft mijn grote voorkeur, ik heb er al 5 tassen van die goed bevallen) die een tikkie groter is dan de Mini Trekker?

[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-07-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:18

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Misschien mis ik wel helemaal jullie vraag en is het eea allang bekend hoor, maar ik heb ooit iemand mijn ervaringen verteld met de Lowepro SlingShot AW300. Doe er je voordeel mee!.

Ik heb vooral gekeken naar de ergonomie van de tas. Een schoudertas valt al af vanwege een chronische schouderblessure, maar een rugzak is erg kl*te in gebruik. Iedere keer als je in de tas moet zijn, dan moet je hem af doen.
De Slingshot tackelt allebei deze problemen. Oké...hij hangt nog steeds over één schouder, maar het gewicht verspreid zich goed genoeg over de rug. Zoals je waarschijnlijk al weet, hoef je tas alleen maar iets te draaien wanneer je in de tas moet zijn. De opening bevindt zich aan de zijkant van de tas totdat je hem voor je buik hebt gedraaid, want is de zijkant ineens de bovenkant. Daar hebben de mensen van Lowepro echt overnagedacht! d:)b

Wat betreft de ruimte....de andere eis was dat de camera inclusief de telelens in z'n geheel in de tas kon. Automatisch kwam ik dan uit op de 300AW.
Deze biedt genoeg ruimte voor de gear en het bovencompartiment is geschikt voor andere doeleinden. Ik heb het even voor je opgemeten; de binnenmaten van het bovencomartiment zijn ongeveer l30xb16xh12. Het loopt wel (naar boven toe) iets taps toe, maar doet niet onder voor de gemiddelde damestas (bron: mijn partner ;))

Conclusie:
Ik ben zeer tevreden over de tas. Groot gebruikersgemak en de tas is voorzien van een regenhoes. Het materiaal heeft behoorlijke dempende isolatie en het fotocompartiment is door middel van klitteband naar eigen inzicht in te delen. Grote lenzen, kleine lenzen, flitser, etc., voor alles kan je een eigen vakje creeëren.
Het bovencompartiment volstaat om genoeg consumptie mee te nemen voor bijvoorbeeld een dagje dierentuin.

Ik zou zeggen....hup naar een fotozaak en passen die handel! :blink:

@K.A.R.S.
Ik weet niet of jouw cam met de 70-300 gemount past in de 200AW. Bij mij (EF 70-200mm F/2.8 L iS USM) was 'ie zeker te klein! Toen ik eenmaal de tassen 'live' zag, vond ik het verschil tussen de 200AW en de 300AW toch vrij groot.
Volgens Canon is jouw lens ruim 5 cm kleiner dan mijn telelens. En omdat de camera horizontaal in de tas wordt geplaatst, moeten die 5 cm in de breedte van de tas erbij. Echter bij de 300AW komen die centimeters niet alleen in de breedte ten goede, maar het geheel neemt proportioneel toe!

Het is altijd fijner om een kleinere tas bij je te hebben, maar voor de mensen die ook graag consumptie oid in dezelfde tas mee wilt nemen....houdt er rekening mee dat het bovenste compartiment van de 200AW ook een stuk kleiner is.
En uiteraard eventuele uitbreiding van je gear moet je ook meenemen in je beslissing. Zo'n tas is duur zat! ;). Het zou zonde zijn als je in een korte uit je tas groeit.

En zoals ik al zei....even in levende lijve beetpakken. Je cameraspullen meenemen en passen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.