Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik kom achter dat Luxon cameratas, de kleine versie, net genoeg is om Canon S5 te opbergen. Daarbij kan er nog setje accu en geheugen bij in achterdeel en de zaak kan zo aan de broekriem. :)

1 van de weinige kleine fototassen waar Canon S5 makkelijk in/uit gaat. Het heeft net genoeg ruimte voor. Het is te koop in Kijkshop voor nog net geen 12 Euro.
Kijkshop heeft nog meer Luxon cameratassen die allemaal wel interessant uitzien, en helemaal niet duur met 12-15 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reakties zover! dus de Slingshot AW 200 valt af en moet evt. de 300 worden. Crumpler PB XL valt af, dat geldt dan vast ook voor de Orion trekker II... gaat hard zo.

ik zal ns op zoek gaan naar fotos van de AW300 op iemands rug, lijkt me wel een lel van een ding worden of niet? Zie jij kans wat pics te posten met je tas oemfoefoe? die winkels zitten allemaal een klere-eind van groningen vandaan en wordt het alsnog een heel duur tasje.

natuurlijk hou ik me aanbevolen voor een tip voor een winkel in groningen maar ik heb ze nog niet kunnen vinden behalve MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:18

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:46:
Zie jij kans wat pics te posten met je tas oemfoefoe? die winkels zitten allemaal een klere-eind van groningen vandaan en wordt het alsnog een heel duur tasje.
De 300AW dus.... ;)

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/SlingShot01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/SlingShot02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/SlingShot03.jpg

En vallen de afmetingen tegen?

Sterkte met je keuze!

[ Voor 3% gewijzigd door Oemfoefoe op 05-07-2007 02:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Tamrac Velocity 9 voor mijn 400D + lens + grip. Is een prima ding, zeker omdat je snel je camera tevoorschijn kan halen, nadeel is alleen dat je alleen van bovenaf er in kan waardoor dingen die onderin de tas liggen juist weer erg moeilijk bereikbaar zijn. Wil je de camera er een beetje stabiel in steken moet je de horizontale klittebandstukjes niet te laag zetten anders heeft de camera de neiging bijna naar beneden te zakken tussen de schotten door, althans zo ziet het eruit. Die hoge horizontale schotten maken dus dat je moeilijk bij de onderste spullen komt zonder het klitteband los te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee valt me niet tegen. tof dat je foto's geplaatst hebt, erg bedankt!
hoe lang ben je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Laatst online: 01:18

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik ben 1 meter 83.

En ik ga een goed gesprek bij open haardvuur niet uit de weg.
*; :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een fototas namelijk toch degene bij de dixons

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7087041A.gif

Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Opzicht de tas is niet echt groot vergeleken met de crumplers rugzakken maar voor mijzelf zit er voldoende ruimte in. De camera kan er gemount in met een telelens 700-200 F4. Maar goed foto's zeggen meer dus zal ze binnenkort plaatsen.

De tas is van het merk bx4you

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

FF voor een fototas advies :

Op het moment heb ik deze tas : http://www.pixmania.be/be...tas-reporters-zonder.html (hij lijkt er iig erg veel op)

Maar ik zoek eigenlijk een nieuwe voor deze gear :
- Nikon D70
- Sigma 28/105
- Nikon 70/300
- Flitser
- Accu's
- Filters
- Losse zooi

Nu zat ik te denken aan de crumpler Prettyboy XL of de The That (nikon versie)
Is dat iets of zijn er betere voor mijn gear, meer lezen hoef ik in de tas iig neit mee te nemen, deze neem ik los mee als ik ze nodig heb of wissel ze om met de andere.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:00:
Dus wie heeft ervaring met een Lowepro AW rugzak (merk heeft mijn grote voorkeur, ik heb er al 5 tassen van die goed bevallen) die een tikkie groter is dan de Mini Trekker?
Ik heb een Nature Trekker AW (oud model). Die is groot genoeg om al mijn spullen in kwijt te kunnen, al wordt het dan wel zwaar en neem ik dus nooit alles tegelijk mee. Ik gebruik hem vooral als ik echt aan de wandel ga (op vakanties in de bergen oid) en dan is er ook nog ruimte voor eten/drinken. Hij is ook waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Goverman

not loaded

Heb gisteren mijn Lowepro Slingshot 200 AW opgehaald bij de shops. De aanstaande vakantie naar Syrië, Jordanië en zelfs Libanon maakten dat ik een wat handzamere tas wilde hebben dan de Compudaypack voor het dagelijkse gebruik. De voordelen van de Slingshot waren voor mij overtuigend: snel bij de cam kunnen, maar geen schoudertas (=makkelijker prooi voor tasjesdief en vooral ook minder draagcomfort).

Ziet er uit als een fijne tas. Het klittenband binnenin lijkt er zelfs op te zijn gemaakt op regelmatig open/dicht, zodat je ook makkelijk bij je andere objectieven etc. kan. Voor de rest is er eigenlijk aan alles gedacht in deze tas. Hulde voor de mannen en vrouwen van Lowepro!

Enige wat wennen is, is dat je de tas over een schouder draagt ipv. twee (zoals bij een rugtas). Maar hij zit wel lekker. Alleen de afstelling is nog ff puzzelen, net als de indeling van objectieven (zodat die niet in je rug prikken.

Ohwja, de tas kostte me bij de shops trouwens 79,50 euro. Bijkomende kosten waren er niet, omdat ik de tas in Nootdorp (Den Haag) heb opgehaald.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Goverman.
Past in die Lowepro Slingshot 200 AW een D80 met 70-300 lens gemonteerd ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja dat gaat wel passen pollewops, ik heb de tas niet, maar vaak genoeg vast gehouden en daarnaaast is de vraag al wel vaker langs gekomen. Past gewoon :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Koenzie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:34:
Maar ik zoek eigenlijk een nieuwe voor deze gear :
- Nikon D70
- Sigma 28/105
- Nikon 70/300
- Flitser
- Accu's
- Filters
- Losse zooi

Nu zat ik te denken aan de crumpler Prettyboy XL of de The That (nikon versie)
The That gaat nooit passen vrees ik, je camera + lens gaat lukken, je hebt alleen geen ruimte meer voor je flitser (SB-400 moet wel passen, maar dan echt nét :X)
De PrettyBoy XL moet wel lukken denk ik zo, maar meten is natuurlijk nog altijd weten!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Swaptor schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:35:
[...]

The That gaat nooit passen vrees ik, je camera + lens gaat lukken, je hebt alleen geen ruimte meer voor je flitser (SB-400 moet wel passen, maar dan echt nét :X)
De PrettyBoy XL moet wel lukken denk ik zo, maar meten is natuurlijk nog altijd weten!
Volgens mij is de That gelijk aan de XXL van de PB serie qua afmetingen.
Ik vond hem groter ogen dan de XL van de PB serie.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik heb een Crumpler Pyamapride en nu zit er in het bovenste voorste vak een koord met daaraan een lus met klitteband. Deze zit in het vak bevestigd. Weet iemand waarvoor deze dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Beertjeman schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:35:
Ik heb een Crumpler Pyamapride en nu zit er in het bovenste voorste vak een koord met daaraan een lus met klitteband. Deze zit in het vak bevestigd. Weet iemand waarvoor deze dient?
In dat zelfde vak zit ook een tunnel voor je statief, met het klittenbandkoort dat uit het vakje tussen de twee draagbanden zit en koort met klittenband uit het voorvak kun je een statief bevestigen op de Pyjama Pride. Je kunt het hieronder zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.unterwegs.biz/auction/uploaded/94435_5.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
Grubeater schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:21:
[...]

In dat zelfde vak zit ook een tunnel voor je statief, met het klittenbandkoort dat uit het vakje tussen de twee draagbanden zit en koort met klittenband uit het voorvak kun je een statief bevestigen op de Pyjama Pride. Je kunt het hieronder zien.

[afbeelding]
Kijk! Dat wst ik niet. Ik bevestigde het alleen met de lus bovenin de PP.
Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door B___MAN op 10-07-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Ik ben ook opzoek naar een redelijke/goede tas voor mijn spullen, maar ben beperkt met een budget tussen 30 en de 80 euro in.

Nu kwam ik bij Fotovideoimport een kata tas tegen die me wel wat leek, maar het merk kata zegt me niet echt veel om eerlijk te zijn. Echter ziet de tas er (behalve lelijk) best wel degelijk uit.

Het gaat om de kata ktc59

Kent iemand die en is het wat of beter naar een lowepro, tamrac oid kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vioiir 80 euro hebe je de LOwepro SLingshot 200 AW en dta is een erg fijne tas.
Heb hem ook sinds een aantal weken en ben er zeer over te spreken.
MIjn Nikon D50 met 70-300 lens erop past er makkelijk in.

Zit nu alleen te twijfelen of ik niet de 300 had moeten kopen. 1 lens erbij + een flitser en hij is weer vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik ben eigenlijk op zoek naar een schoudertas voor mijn 400d met 18-55 lens en in de toekomst plaats voor ongeveer 2 extra lezen en eventueel een flitser (of 1 extra lens en een flitser). Mijn maximale budget is op dit moment rond de 50euro. Welke raden jullie mij dan aan ? Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Kan iemand mij vertellen hoeveel ruimte er in het bovenste compartement van een Tamrac Advenure 7 zit? Of je er een trui in kan stoppen en of die dan volzit odat er nog het een en ander bij past.

Foto'tje zou het ook goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

clonedonkey schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:32:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een schoudertas voor mijn 400d met 18-55 lens en in de toekomst plaats voor ongeveer 2 extra lezen en eventueel een flitser (of 1 extra lens en een flitser). Mijn maximale budget is op dit moment rond de 50euro. Welke raden jullie mij dan aan ? Alvast bedankt !
Crumpler Pretty Boy Xl lijkt me een prima tas voor je. Daar past denk ik wel een 400D met 18-55 en extra lens in samen met een flitser. Check het even in de winkel, maar het is iig een fijne tas (ik heb dan 2 maatjes groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
We hebben sinds gisteren een D40 met kitlens en daar moet nog een 55-200 of 70-300 bij komen. Dit moet mooi in een tasje gaan passen. Nu viel ons oog op een crumpler prettyboy L. Maar als ik de reacties lees dan lijkt deze haast te klein. iemand ervaringen met deze tas? Ik zie in de startpost staan dat ze wat moeilijk verkrijgbaar zijn, cameranu.nl heeft ze wel op voorraad.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb net even rondgekeken in de stad en qua formaat was de Lowepro Nova 3AW een mooi formaat. Vindt de tas opzich alleen niet mooi en ook flink duur hier. Welke maat uit de pretty boy collectie kan ik vergelijken met deze lowepro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

Stampre schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:32:
We hebben sinds gisteren een D40 met kitlens en daar moet nog een 55-200 of 70-300 bij komen. Dit moet mooi in een tasje gaan passen. Nu viel ons oog op een crumpler prettyboy L. Maar als ik de reacties lees dan lijkt deze haast te klein. iemand ervaringen met deze tas? Ik zie in de startpost staan dat ze wat moeilijk verkrijgbaar zijn, cameranu.nl heeft ze wel op voorraad.
Heb zelf een Pretty Boy XXXL (MAXI / 7500). Excuses voor de brakke pic's, Telefoon he?! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.gerardkd.nl/got/tas_1.jpg
Heb er even bij gezet wat ik op dit moment er in heb zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.gerardkd.nl/got/tas_2.jpg
In het voorvakje kun je aardig wat filters, batterijen etc. kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerardkd.nl/got/tas_3.jpg
Buitenkant van de tas.

Heerlijk tasje, heb er al een aantal keer zeker 5 uur mee gelopen, absoluut geen problemen mee. Heb em bij Cameranu.nl vandaan, keurig op tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag ook de trotse eigenaar van een LowePro Slingshot AW 300. De keuze is gevallen op deze tas, gezien mij een Crumpler schoudertas te groot werd voor mijn spullen. Deze tas biedt voor mij ook de mogelijkheid andere dingen mee te nemen onderweg naast mijn camera. Tevens wil ik binnenkort overstappen op een 24-105L waardoor ik de tas op de groei gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:31:
Sinds zaterdag ook de trotse eigenaar van een LowePro Slingshot AW 300. De keuze is gevallen op deze tas, gezien mij een Crumpler schoudertas te groot werd voor mijn spullen.
Groeien tassen op je rug jah? :P

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heeft iemand mischien een foto/ of weet deze te vinden van een crumpler pretty boy XL tas met inhoud ? Zou graag even zien wat er allemaal inkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:06
Ik heb zelf de Ben's Pizza XL, daar gaat het volgende nu in:
D80 met daarop Nikkor 18-70
Sigma Apo Macro DG 70-300
Nikkor 50 1.8

Voorvak:
Extra accu
Polafilter 58 mm & 67 mm

Maar dit is eigenlijk net wat te krap. Mijn 50mm zit klem tussen de Sigma en 18-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
De crumpler Pretty boy L leek ons toch wat te klein. We hebben nu de Crumpler/nikon "the that" besteld. Als het goed is komt TNT deze vandaag afleveren. Review volgt daarna!

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zal ook iets anders moeten, maar ben er nog niet uit wat ik precies wil. Al wel wat zitten rondkijken maar nog niet echt iets gevonden wat mij wat lijkt.

Huidige tas:
http://www.macrolux.nl/vangcuba.htm en dan die Peking 21-25 (welk getal weet ik niet)
Daar past onderstaande wel in, op de flitser na. Probleem is ook dat er dan geen lens op de cam kan. Snel je cam pakken is er niet bij, je moet die tas op de grond zetten, open ritsen, dop van de cam af en dop van de lens af, enz., pas dan kun je een foto maken. Niet praktisch, liever een tas waar je je cam een beetje snel met lens kunt pakken.

Gear:
400d + grip
Speedlite 430EX + Omnibounce
Tamron 17-50mm f/2.8
Sigma 15mm fisheye f/2.8
Canon 50mm f/1.8 (maar die hoeft niet eens altijd mee eigenlijk, gebruik em niet zovaak)
Verder nog twee accu's, een UV+pola, geheugenkaartjes,.. nouja de usual stuff.

Ik heb nog twee dingen op mijn 'wishlist' staan, en dat is een UWA (Canon EF-S 10-22 :9) en wellicht nog een tele. Het is zonde om elke x maand een nieuwe tas te kopen, dus rekening ermee houden is wel prettig :)

Maar waar ik misschien nog het meest bij geholpen ben is een winkel in regio Eindhoven (of iets erbuiten) waar ze veel tassen op voorraad hebben. De meeste fotozaken hebben wel wat tassen, maar aanbod is vrij beperkt. In het echt kijkt/past gemakkelijker dan foto's op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Een tijdje geleden op zoek gegaan naar een nieuwe schoudertas, het werd geforceerd door de aankoop van een Sigma APO 70-200 EX HSM ;) Past niet echt in een Lowepro Nova 3!

Uiteindelijk uitgekomen op Crumpler, ik had in eerste instantie de Crumpler Pretty Boy XXXL als GKD in gedachten, mooie prijs & ziet er goed uit. In de Crumplerwinkel te Rdam kwam ik erachter dat hij kleiner was dan verwacht & ben toen gaan kijken naar de Daily serie, de tas die ik wilde (de 600) was alleen vrij prijzig in de winkel (150euro...).

Gezocht op internet en Cameranu.nl verkocht dezelfde tas voor 125 euro! Ben dus gezwicht voor de Crumpler Daily SixHundred, direct besteld & nu tevreden :D

In The Bag
Nikon D70s + Jenis Grip
Nikon SB-600 + Omnibounce
Nikkor 85mm F1.8
Sigma 18-50 EX DC F2.8
Sigma 70-200 EX HSM f2.8
Sigma 1.4x Teleconverter

Extra filters
Extra batterijen
Extra CF kaartjes
Sultana
etc

Zie mn volledige Nikon Gear hier

Er past nog een laptop in & ik heb in het fotovak nog wat ruimte over :) Foto's volgen nog

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Een aantal crumpler tassen zijn nu in prijs verlaagd, webshops hebben dit nog niet doorgevoerd is alleen terug te vinden op de website van crumpler of in hun winkels.

Merkte dat mijn nikon crumpler preety boy M toch te klein aan worden is. Wil denk gaan voor de pretty boy backpack(die is niet in prijs verlaagd) of zijn broer met laptop vak die is nu wel te krijgen voor 119.-

Denk meld even voor mensen die nog van plan zijn een crumpler te kopen dat aantal in prijs verlaagd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Crumplers zijn liev :)

Ik heb ook een beetje een dillema maar eens neit dat m'n tas te klein is voor m'n gear wat ik hier veelal lees :+
Ik heb nu een Crumpler Pretty boy en die gaat zo'n beetje overal emt me mee naartoe, ideaal gewoon. Maar nu ga ik aankomend studiejaar weer terug naar de schoolbanken en moeten er boeken en mappen en al die troep mee, en dat past niet echt goed in m'n crumpler, nouja een boek en een paar snelhechters ofzo maar meer niet. Dus er 'moet' een nieuwe tas komen......
het liefst een Crumpler, want ze zijn gewoon mooi, super kwaliteit en euhm....mooi :)

Nu kan ik m'n pretty boy tot hele rugtas maken en een klein tasje emt alleen body+walk-around lens erop bv. een Lowepro rezo TLZ 20 of TLZ1 oid of een leuke Crumpler variant, alleen heb ik geen idee welke Crumpler, op marktplaats vond ik de sporty 1.9 of een Ben's Pizza M oid.
Waarschijnlijk moet ik toch zo'n topload tasje aangezien ik komende vakantie een bergtocht van 2 dagen heb en ook me cam in m'n rugtas wil meenemen.
Optie 1,5 is een kleintasje zoals hierboven en dan een Crumpler schoudertas kopen voor m;n schoolspullen.

En optie 2 is een grotere rugtas
Lowepro's zoals de Compuday pack ed vind ik eigenlijk oerlelijk en ik heb neit veel mooiers gevonden.....dus weer een Crumpler? maja welke dan? Pretty Boy backpack XL oid vind ik wat afgezaagd en grotere tassen hebben vaan óf meer foto ruimte of ruimte voor laptop's.
Nu is een verwijderbare laptop sleeve in een ats neit zo'n probleem want daar kan je ook een map oid in kwijt, neit ideaal maargoed.
Ook vond ik "the Snotty" weinig nog van gevonden maar zag er tot nu toe goed uit, iemand ervaring?

Dus het doel van mijn zoektocht is een mooie, goedzittende tas voor dagelijks gebruik (school, HBO SPW) en qua foto spullen zou body+walk-around lens (is meestal m'n Canon 28-105 II) en mss nog een accu en nog eventueeler een andere lens.
Budget........euhm ja ligt aan de tas natuurlijk :P

@vassie18: ik ahd het vanmiddag al gezien ja :)
ik heb m'n oog nogsteeds op een Match maker M of Pyiama Pride L, maja hoeveel schoolspullen kun je erin kwijt.............

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 19-07-2007 20:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Neem je je camera mee naar school dan? Anders kun je toch gewoon een tas ergens kopen die je voor je schoolspullen gebruikt, hoeft toch niet persee een foto tas te zijn dan?

Dus gewoon 2 tassen gebruiken met beide een verschillend doel?

[ Voor 16% gewijzigd door kipfel op 19-07-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

kipfel schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:46:
Neem je je camera mee naar school dan?
Euhm....ja
M'n S5500 ging ook vaak mee naar m'n vorige opleiding en stages en dat beviel heel goed dus waarom niet met m'n 300D :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Ik ga vanmiddag even langs de crumpler winkel, kijken wat voor mij de juiste keus is.
Wat denken jullie met mijn spullen,dit moet er in ieder geval inpassen en het liefst ook als de D80 met de 70-300mm erop zit:

Nikon D80, Nikkor 18-135mm 3.5-5.6,
Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6,
Nikon SB-800
Gorilla SLR Zoom
+ wat kleine dingetjes zoals av kabeltje,filters,kaartlezer

Zat de te denken aan Prettyboy backpack versie heb momenteel de prettyboy M schouder tas maar dat is proppen als men body+ 2 lenzen en flitser meeneem.

Wil misschien ook men laptop zo nu en dan meenemen dus zal dan een andere nodig ligt alleen aan de prijs of die dat waard is, hebben jullie nog ideeen voor een goede crumpler tas?

[ Voor 4% gewijzigd door Vassie18 op 20-07-2007 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vassie18 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 07:59:
Ik ga vanmiddag even langs de crumpler winkel, kijken wat voor mij de juiste keus is.

<knip>

Wil misschien ook men laptop zo nu en dan meenemen dus zal dan een andere nodig ligt alleen aan de prijs of die dat waard is, hebben jullie nog ideeen voor een goede crumpler tas?
Match Maker M , maar weet niet of je die "tegroot" vind echt een mooie tas is dat en je kunt er eventueel ook nog een laptop in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:58:
[...]

Match Maker M , maar weet niet of je die "tegroot" vind echt een mooie tas is dat en je kunt er eventueel ook nog een laptop in meenemen.
Oke, ik had er geloof nog 1 gezien met laptop vak, ben naam kwijt en zit momenteel op men werk waar maar beperkt aantal sites beschikbaar zijn

Zal hem onthouden.

Wil iig een niet al te grote tas hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Even een klein kickje, ondanks dat het niet mag binnen 24 uur... (foei Tom).
Wil dit weekend ivm vakantie toch even op pad..
Maar waar ik misschien nog het meest bij geholpen ben is een winkel in regio Eindhoven (of iets erbuiten) waar ze veel tassen op voorraad hebben. De meeste fotozaken hebben wel wat tassen, maar aanbod is vrij beperkt. In het echt kijkt/past gemakkelijker dan foto's op internet :)
Niemand die een winkel in/rondom Eindhoven (of evt. Den Bosch/Tilburg/tot die afstand) waar ze veel op voorraad hebben om te passen en kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Tom schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:22:
Even een klein kickje, ondanks dat het niet mag binnen 24 uur... (foei Tom).
Wil dit weekend ivm vakantie toch even op pad..

[...]

Niemand die een winkel in/rondom Eindhoven (of evt. Den Bosch/Tilburg/tot die afstand) waar ze veel op voorraad hebben om te passen en kijken?
In tilburg centrum zitten 2 fotozaken, waarvan er 1 iig veel tassen op voorraad heeft (ook crumpler!)
In eindhoven centrum zit er achter stratum ook eentje als het goed is.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de tip, ben toch voor deze tas gegaan. het laptop gedeelte en het geheel uitneembare fotovak is toch wel handig:)

Verder was een prettyboy te klein en de overige ook..

Tevens zou ik de mensen die nog twijfelen of ze een crumpler willen aanschaffen willen adviseren dit snel te doen. Crumpler doet alle tassen op de pretty boy serie van de hand(volgens de verkoper). Of er een nieuwe serie tassen komt...waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

hoe bedoel je dat? loze ze alles behalve de Pretty boy ?
Dan lijkt het me wat raar als er dan geen nieuwe modellen terug voor terug komen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
sapphire schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:35:
hoe bedoel je dat? loze ze alles behalve de Pretty boy ?
Dan lijkt het me wat raar als er dan geen nieuwe modellen terug voor terug komen :?
Ik kan het me dus ook echt niet voorstellen dat Crumpler geen nieuwe series uit brengt voor de 'oudere' modellen, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik hoorde het ook al van die gast in de Crumpler winkel in Rdam. Ze wisselen gewoon vaak van serie...

Check maar:
Photo bags op de crumplerbags.com site
Photo bags op de crumpler.nl site

Nederland volgt gewoon een oude serie tov Amerika & Australie...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Hierbij een aantal foto's van mijn Crumpler Matchmaker M

Tas van vooraf gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0001kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0001.JPG

Achterkant van de tas
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0002kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0002.JPG

Een van de vele opbergvakjes in de tas. Hier vlak boven zit nog een grote voor losse dingen. Aan beide zijkanten zitten ook nog 2 kleine vakjes(1 daarvan zitten mijn geheugenkaartjes, andere de filters en flitshouder):
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0003kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0003.JPG

Tas open, gaat via het rug gedeelte open(extra veilig ivb met diefstal of het even snel pakken van je spullen, je zal de tas dus moeten af doen om wat te pakken):
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0004kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0004.JPG

Close-up van indeling, dit is nu tijdelijk maar nog niet ideaal ingedeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0005kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0005.JPG

Uitneembaar fotovak, je kan de tas dus ook nog gebruiken voor andere dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0007kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0007.JPG

Alles in zijn geheel, zoals extra schotjes,laptophoes(in de hoes passen laptops tot 15",zonder hoes past er in de tas ook nog een 17") :
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0008kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0008.JPG

Heb m'n vader even gestrikt(hij is ongeveerd 1.85m en rond de 65kilo), het borst bandje is ook nog is in hoogte verstelbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0009kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0010kl.jpg
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0010.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Vassie18 op 21-07-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Gister dit hele topic zitten lezen (:')) en een hoop sites gecheckt. Ik wilde eigenlijk een tas waarbij ik over een half jaar niet weer iets anders moet kopen. Twijfelde alleen tussen een Crumpler schoudertas en een Lowepro rugzak. Ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat beide wel handig is. Dus vandaag een Lowepro Mini Trekker Classic gekocht :)
Daar past tenminste alles in, dat was het grootste probleem van m'n huidige tas (te klein, kon de lens niet eens erop).
Ik haal misschien over een tijdje nog wel zo'n Crumpler schoudertas zodat je snel je cam punt pakken, want dat is eigenlijk het grootste nadeel van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Goverman

not loaded

^^ je zou ook kunnen denken aan de Lowepro slingshot. Past veel in (zeker in de 300), je hebt je cam snel beschikbaar en hij zit beter dan een schoudertas (maar wel weer iets minder draagcomfort dan een rugtas).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Liever twee tassen. Een tas zoals de Mini Trekker waar gewoon alles inkan en waar je nog wat in kan doorgroeien.. handig voor als je gewoon alles bij je wilt hebben. En daarnaast nog een tas voor bijv. dagjes weg en stedentrips waar je cam+lens en een extra lens inkan en waar je snel bijkunt. Dan moet je selectief zijn in spullen die je meeneemt, maar scheelt ook gewicht. Zo'n Slingshot zou een optie zijn idd, maar dat zie ik nog wel.

Picje van m'n tas (Lowepro Mini Trekker Classic dus):

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/1521/pict2756vt9.jpg

Kan allemaal nog compacter ingedeeld worden maar is nu niet nodig.
Nog plek over voor een UWA (10-22 :9) en tele (70-200 :9)... die mis ik nog.

[ Voor 24% gewijzigd door Tom op 21-07-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
indd... ik gebruik een koffer waar alles in past, die kan ik zonder zorgen tussen flightcases zetten van bands waarmee ik tour/ naar shows ga... en een kleiner tasje waar ik spullen in meeneemt die ik dan nodig heb (1 body met 2 a 3 lenzen). Vind het een beetje onzin om overal naartoe alles mee te slepen :)

Zoek alleen nog een tasje waar wat lichtstatieven, flitsers en parapluutjes inpassen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb wat tips nodig bij de aankoop van de fototas.

Ik had mijn oog op de Pretty Boy maar ik denk niet dat ie groot genoeg is voor mijn gear.

Lijstje :

Nikon D80
18-135 lens
twee filterjes
Metz Mecablitz 45 Cl-4 staafflitser (hier zit het probleem waarschijnlijk)
SCA blokje (weet het nummer niet zo uit mijn hoofd)
couple of sd kaartjes
Moet nog ruimte zijn voor een extra lens (weet nog niet welke)

Het liefste een shoudertas of een rugzak, geen andere vage constructies.

en owja, iemand een idee waar je het beste flight cases kunt laten maken voor foto apparatuur en laptops ?

[ Voor 9% gewijzigd door BlueKeenan op 21-07-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er voor mij advies.
ik zoek een back-pack waar mijn Eos 20D in past met laten we zeggen 2/3 lensjes en een flitsertje en mijn macbook plus wat documenten.
maar hij moet er niet alleen beetje hip uitzien en niet mega over-sized zijn. maar ook nog is comfertabel te dragen zijn.

bijvoorbeeld: als ik ga skien dat ik hem een keer mee de berg op neem, maar dan moet hij wel goed en comfertabel zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BlueKeenan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:03:
Ik heb wat tips nodig bij de aankoop van de fototas.

Ik had mijn oog op de Pretty Boy maar ik denk niet dat ie groot genoeg is voor mijn gear.

Lijstje :

Nikon D80
18-135 lens
twee filterjes
Metz Mecablitz 45 Cl-4 staafflitser (hier zit het probleem waarschijnlijk)
SCA blokje (weet het nummer niet zo uit mijn hoofd)
couple of sd kaartjes
Moet nog ruimte zijn voor een extra lens (weet nog niet welke)

Het liefste een shoudertas of een rugzak, geen andere vage constructies.

en owja, iemand een idee waar je het beste flight cases kunt laten maken voor foto apparatuur en laptops ?
Crumpler Pretty Boy Xl of XXL, meer heb je niet nodig. Ik heb in dit topic vaak genoeg gepost wat in mijn XXXL past, dat is wat overdreven voor je. Kijk even of je nog drinkflesje e.d. mee wilt nemen en ik denk dat je dan uitkomt bij een XXL. Ben je 70 euro kwijt ongeveer, hij is wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:15:
wie heeft er voor mij advies.
ik zoek een back-pack waar mijn Eos 20D in past met laten we zeggen 2/3 lensjes en een flitsertje en mijn macbook plus wat documenten.
maar hij moet er niet alleen beetje hip uitzien en niet mega over-sized zijn. maar ook nog is comfertabel te dragen zijn.

bijvoorbeeld: als ik ga skien dat ik hem een keer mee de berg op neem, maar dan moet hij wel goed en comf[b]o[/n]rtabel zitten!
Voorkeur voor een merk? Waar heb je al naar gekeken, heb je uberhaupt al gezocht? Vertel!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:00:
Crumpler Pretty Boy Xl of XXL, meer heb je niet nodig. Ik heb in dit topic vaak genoeg gepost wat in mijn XXXL past, dat is wat overdreven voor je. Kijk even of je nog drinkflesje e.d. mee wilt nemen en ik denk dat je dan uitkomt bij een XXL. Ben je 70 euro kwijt ongeveer, hij is wel prijzig.
Nomad, weet je hoe groot een Metz 45 CL-4 (prachtige flitser trouwens) is?
Ga uit van een SB800, denk daar een heel erg flink handvat onder, en dan nog 2 pakjes sigaretten voor de SCA adapter.
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Metz%2045%20CL4%20D%20276.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hmm ok, wist niet dat hij ZO groot was...eh ja, dan misschien zelf maar even gaan passen :)...
Maar in mijn XXXL past:
D50+ 18-70
sb-600
70-200mm 2.8
105mm 2.8
50mm 1.8

Dan past toch zeker die flitser ook wel in een XXXL dan, hij is niet groter dan een 70-200 hoop ik?
Misschien dan kijken naar het grootste model van ze in de PB serie, die ik dus ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vassie18 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:14:
Hierbij een aantal foto's van mijn Crumpler Matchmaker M

Tas van vooraf gezien:
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0001.JPG

Achterkant van de tas
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0002.JPG

Een van de vele opbergvakjes in de tas. Hier vlak boven zit nog een grote voor losse dingen. Aan beide zijkanten zitten ook nog 2 kleine vakjes(1 daarvan zitten mijn geheugenkaartjes, andere de filters en flitshouder):
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0003.JPG

Tas open, gaat via het rug gedeelte open(extra veilig ivb met diefstal of het even snel pakken van je spullen, je zal de tas dus moeten af doen om wat te pakken):
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0004.JPG

Close-up van indeling, dit is nu tijdelijk maar nog niet ideaal ingedeeld:
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0005.JPG

Uitneembaar fotovak, je kan de tas dus ook nog gebruiken voor andere dingen:
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0007.JPG

Alles in zijn geheel, zoals extra schotjes,laptophoes(in de hoes passen laptops tot 15",zonder hoes past er in de tas ook nog een 17") :
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0008.JPG

Heb m'n vader even gestrikt(hij is ongeveerd 1.85m en rond de 65kilo), het borst bandje is ook nog is in hoogte verstelbaar:
[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0009.JPG

[afbeelding]
Grote versie:http://www.vassie.nl/Tas/DSC_0010.JPG
serieus kerel...je bent geweldig _/-\o_
en ook ideaal is dat ik maar ietsjes groter en zwaarder ben dan je Pa dus das voor mij ook goed kijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:44:
Dan past toch zeker die flitser ook wel in een XXXL dan, hij is niet groter dan een 70-200 hoop ik?
Brak plaatje (even snel geschoten), maar dit is m'n Metz 45 CL-4 + SCA-adapter naast een Pentax-A 70-210mm 1:4 schuifzoom (ook bepaald geen kleine jongen)...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~erikw/img/metz45cl4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:46:
bedankt voor de reakties zover! dus de Slingshot AW 200 valt af en moet evt. de 300 worden. Crumpler PB XL valt af, dat geldt dan vast ook voor de Orion trekker II... gaat hard zo.

ik zal ns op zoek gaan naar fotos van de AW300 op iemands rug, lijkt me wel een lel van een ding worden of niet? Zie jij kans wat pics te posten met je tas oemfoefoe? die winkels zitten allemaal een klere-eind van groningen vandaan en wordt het alsnog een heel duur tasje.

natuurlijk hou ik me aanbevolen voor een tip voor een winkel in groningen maar ik heb ze nog niet kunnen vinden behalve MM.
Je post is al van een tijdje terug, maar als je nog geen tas gekocht hebt en je zoekt nog:

ben laatst bij Omnifoto geweest in Groningen (Industrieterrein, Protonweg geloof ik). Daar hebben ze een uitgebreid assortiment aan foto tassen, heb daar voor m'n vader een AW300 gekocht en voor mezelf een Crumpler Pretty Boy XXL. Je kunt ook op je gemak je eigen spullen meenemen en passen. Misschien wel handig om even te bellen of ze de tas op voorraad hebben, dat verschilt nog weleens.

Edit: ohja, er is nog een foto winkel die Lowepro heeft, die zit in het centrum. Ben de naam even kwijt, maar het is eentje van Combi volgens mij. Zit in de Poelestraat, je kunt 'm niet missen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door manzana op 22-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Goeie tip, ik ga even langs die omnifoto, ben bang dat bestellen binnen een week niet lukt. Ik wil graag de Pretty boy backpack, liefst wit/oranje..
Lijkt me dat: K100D + extra batterijtjes + 18-55(kit) + 50mm 1.2 + 70-300 3.5-5.6 er wel in moet passen als ik de plaatjes zo zie?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
sapphire schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:18:
[...]

serieus kerel...je bent geweldig _/-\o_
en ook ideaal is dat ik maar ietsjes groter en zwaarder ben dan je Pa dus das voor mij ook goed kijken :)
Ik ben net zo groot en iets zwaarder maar niet veel. Iemand moet de foto's maken dus dan kies jeje vader als showpersoon :P Hij wilde alleen anoniem blijven vandaar alleen de borst en rug 8)

Gister dagje Noorderdierenpark in Emmen geweest..al mijn spullen bij me behalve men grote statief en je hebt gewoon niet in de gaten dat je zoveel meeneemt. Het voelt ook niet zwaar.

Omdat het weer wisselvallig was ook zo nu en dan de jas er in gedaan...wel te verstaan 2 jassen mijn zomerjas en die van men vriendin en dat past ook prima :) 1 jas in de laptop uitsparing en de ander er los in. Genoeg ruimte dus

[ Voor 31% gewijzigd door Vassie18 op 23-07-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb jullie hulp nodig. Binnenkort krijg ik de Nikon D40 dSLR + kitlens.
In september ga ik met school naar New York (1 week), dus ik wil graag een goede tas die voldoende bescherming geeft en er niet al te opvallend uitziet. Ik heb zelf al het merk gekozen, namelijk Crumpler. Nu zit ik te twijfelen tussen 2 tassen: Pretty Boy XXXL of The Daily 490.
Het zijn redelijk grote tassen, enerzijds met het oog op de toekomst, zoals 1 of 2 nieuwe lenzen erbij. Voor mijn reis in New York moeten wij elke dag een tas meenemen waar wij een zelfgemaakt lunchpakket in kunnen stoppen. Waar het dus eigenlijk om draait, is dat de tas niet puur alleen als cameratas moet werken. Er moet dus wat meer in kunnen. Ook wil ik graag de tas als handbagage gebruiken, zodat ik niet met 3 tassen rondloop. Voor het dagelijkse rondlopen komt er misschien nog mijn PSP in, om af en toe de tijd de verdringen, wat spulletjes en misschien wat drinken en te eten.

Nu weet ik dus absoluut niet welke tas ik moet nemen, zeker omdat de prijzen zo uitelkaar lopen. Ik wil mijn laptop ook meenemen, om 's avonds in de hotel kamer de foto's direct op de laptop te zetten als backup. Dit is echter geen eis voor in de tas, anders was de 490 al meteen gekozen.

Welke tas kunnen jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Je zult ze in de winkel moeten uitproberen denk ik om te weten hoe ze 'zitten'.

Ik zou je ook sterk aanraden om ook de Slingshots te proberen, al is het maar om ze vervolgens weer af te schrijven, er zijn best wat mensen die zweren bij dat systeem.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:36:
In september ga ik met school naar New York (1 week), dus ik wil graag een goede tas die voldoende bescherming geeft en er niet al te opvallend uitziet. Ik heb zelf al het merk gekozen, namelijk Crumpler. Nu zit ik te twijfelen tussen 2 tassen: Pretty Boy XXXL of The Daily 490.
Het zijn redelijk grote tassen, enerzijds met het oog op de toekomst, zoals 1 of 2 nieuwe lenzen erbij. Voor mijn reis in New York moeten wij elke dag een tas meenemen waar wij een zelfgemaakt lunchpakket in kunnen stoppen. Waar het dus eigenlijk om draait, is dat de tas niet puur alleen als cameratas moet werken. Er moet dus wat meer in kunnen. Ook wil ik graag de tas als handbagage gebruiken, zodat ik niet met 3 tassen rondloop. Voor het dagelijkse rondlopen komt er misschien nog mijn PSP in, om af en toe de tijd de verdringen, wat spulletjes en misschien wat drinken en te eten.

Nu weet ik dus absoluut niet welke tas ik moet nemen, zeker omdat de prijzen zo uitelkaar lopen. Ik wil mijn laptop ook meenemen, om 's avonds in de hotel kamer de foto's direct op de laptop te zetten als backup. Dit is echter geen eis voor in de tas, anders was de 490 al meteen gekozen.

Ik heb gekozen voor iets volledig anders. Ik wil namelijk toch een beetje een fatsoenlijke tas die perfect sluit, en niet een grote die daarna misschien té groot is. Ook na het hele NY wil ik natuurlijk verder fotograferen, en dan is een grote tas niet handig. Ik heb besloten om a.s. donderdag bij de Dixons te gaan kijken voor de "The That" van Crumpler/Nikon. Heeft ook een voorvakje wat ik zeker op prijs stel en is gewoon wat compacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Voor ik als beginneling een prima tas: Crumpler Ben's Pizza(xl)
Mijn Canon 400d en alle oplader/snoeren/e.d. pas er in.
Ook is er eventueel plek voor een extra lens.

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/9043/24679878su8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/8113/97992751ph2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/5076/16013070na1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Fab1Man schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:36:

en een Rugtas? is dat een optie, want dan zou de Pretty boy backpack best kunnen. Zelf heb ik deze altijd bij me met m'n 300D+ 28-105 lens en wat klein grut erin, regelmatig ook lunchpakket en flesje drinken en zomerjas/vest/ect. Past ook prima met 3 lensen extra erbij :)

alleen voor mij voor school is het bovenvak te klein.
Ik ben donderdag toch in Amsterdam dus ga ik zeker even langs de crumpler store om wat tassen te passen, met namen een normale schoudertas (in combi met een lowepro Rezo/topload oid.) en verschillende "the daily", Match maker/Pyiama Pride, Warm Showen/Royal Court modellen enzo :)
eventueel kan ik voor dringende vragen erover nog wel een fotootje schieten voor iemand :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Na lang wikken en wegen gisteren de Crumpler The Daily 490 gehaald. Best een grote tas :o, maar dan heb je ook wat. Past een 14" laptop in, maar deze past maar net in het laptop vak. Verder meer dan genoeg plaats voor mijn gear, plus toekomstige uitbreidingen, plus een flesje water, een pak boterhammen, en eventueel een extra trui.

Nu zit er in:
14" laptop + lader + muis
D70 + grip
Sigma 18-125 f/3.5-5.6
Nikon 50mm f/1.4
SB-600
+ zonnekappen, filters, en andere meuk.

Daar kan ik wel even mee vooruit :D.

Nog even twee plaatjes geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://www.arjangeven.nl/photo/dsc2377.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arjangeven.nl/photo/dsc2378.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelos schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:06:
Voor ik als beginneling een prima tas: Crumpler Ben's Pizza(xl)
Mijn Canon 400d en alle oplader/snoeren/e.d. pas er in.
Ook is er eventueel plek voor een extra lens.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd met je tas maar ik ben persoonlijk bang dat hij snel teklein is :) want als je eenmaal verslaafd bent aan het virus krijg je er snel een andere lens erbij bijv de 50 mm 1. of een tele lens en een flitser :). Maar tot die tijd veel plezier met je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:53:
[...]

Gefeliciteerd met je tas maar ik ben persoonlijk bang dat hij snel teklein is :) want als je eenmaal verslaafd bent aan het virus krijg je er snel een andere lens erbij bijv de 50 mm 1. of een tele lens en een flitser :). Maar tot die tijd veel plezier met je tas.
Ben ik het niet helemaal mee eens :) Een tas van dit formaat is reuze fijn. Als je alle snoeren even wegdenkt, kun je in die tas volgens mij gewoon body met lens + extra lens + flitser krijgt. Ik heb nog steeds een tas van dat formaat (helaas met Nikon logo, leuk als inmiddels canonian :P ) voor als ik bijvoorbeeld geen zin heb om mijn rugzak mee te zeulen, of niet alles mee wil nemen, compact wil zijn, etc :)

Voor citytrips waarbij je kitlens + UWA meeneemt is zoiets ook gewoon erg fijn bijvoorbeeld. Zo'n tas blijft altijd handig voor 'ernaast'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Goed, onder dwang van andere GoT'ers hierbij mijn (nieuwe) tas. Zie ook hier.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/gear/ttas_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/gear/ttas_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/gear/ttas_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/gear/ttas_04.jpg

Dusssss...

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 26-07-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zo is hij inderdaad een stuk groter dan je zou denken nav de plaatjes op internet. Moet wel bekennen dat ik ook te Tamracs nog interessant vind, maar die kan je dan weer nergens krijgen. En de LowePro Pro Roller 1/2/3 is ook niet echt te vinden in Nederland -voor zover ik althans heb kunnen vinden tot op heden-...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Cameranu heeft de mini en de 1, klikerdieklik.

Edit: zij noemen het een backpack roller 1, lijkt mij niet te kloppen dat woord "backpack" bij deze tas.

[ Voor 29% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-07-2007 11:41 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Floor-is schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:32:
Zo is hij inderdaad een stuk groter dan je zou denken nav de plaatjes op internet. Moet wel bekennen dat ik ook te Tamracs nog interessant vind, maar die kan je dan weer nergens krijgen. En de LowePro Pro Roller 1/2/3 is ook niet echt te vinden in Nederland -voor zover ik althans heb kunnen vinden tot op heden-...
Euh, ik had gisteren dus ook die Pro Roller 1 en 2 in m'n handen.... Leuke tasjes MAAR
- Minder doordacht
- NIET watervast! Ik wijs je op de "AW" achter de naam van mijn tas.. All Weather :) Aan de onderkant zit dan ook een (regen)hoes. Dit allemaal heeft de Pro Roller niet. Niet dat je gear meteen nat wordt met die Pro Rollers, maar als wij festivals doen en het gaat een keer regenen ofzo dan baal je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij zo'n roller kun je ook zo een vuilniszak over de tas trekken, gaatje voor het handvat en klaar. Hoe vaak gebruik jij die AW-hoes?
Ik heb nu 4 AW tassen, nog nooit echt die hoes nodig gehad. Een beetje regen gaat prima zonder die hoes en bij een echte plensbui zoek ik wel ergens onderdak. Maar ik kom op andere lokaties dan jullie. Dus wellicht kun jij het beter voor Floris inschatten!

Eén keer de fout gemaakt om de hoes uit een tas te halen, jemig, eer je die weer netjes teruggestopt hebt in zijn vakje..... bij latere tassen nog nooit uit zijn schuilplaats gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
ajhaverkamp schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:55:
Bij zo'n roller kun je ook zo een vuilniszak over de tas trekken, gaatje voor het handvat en klaar. Hoe vaak gebruik jij die AW-hoes?
Ik heb nu 4 AW tassen, nog nooit echt die hoes nodig gehad. Een beetje regen gaat prima zonder die hoes en bij een echte plensbui zoek ik wel ergens onderdak. Maar ik kom op andere lokaties dan jullie. Dus wellicht kun jij het beter voor Floris inschatten!

Eén keer de fout gemaakt om de hoes uit een tas te halen, jemig, eer je die weer netjes teruggestopt hebt in zijn vakje..... bij latere tassen nog nooit uit zijn schuilplaats gehaald.
Ik heb de AW-hoes bij m'n 650AW best vaak gebruikt; dit was dan tijdens heftige regen of toen de tas in een boot lag terwijl ik foto's moest maken van een wakeboarder. Misschien heb je het niet vaak nodig, maar ik ben blij dat ik iig de mogelijkheid heb. Heb trouwens nooit last gehad om die hoes weer in de tas te krijgen hoor. Binnen 10 secs zit het er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:14:
Goed, onder dwang van andere GoT'ers hierbij mijn (nieuwe) tas. Zie ook hier.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dusssss...
Alsof je weer in de brugklas zit O+ :P
Zitten er ook slotjes op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb ze nog niet gezien Janou, maar dat zegt niet zoveel. De ThinkTank heeft een ingebouwd slot om hem om een paal vast te maken, of dat was een extra. Jatten ze alleen je gear en niet je tas :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:32:
[...]
Brak plaatje (even snel geschoten), maar dit is m'n Metz 45 CL-4 + SCA-adapter naast een Pentax-A 70-210mm 1:4 schuifzoom (ook bepaald geen kleine jongen)...
Ik denk dat ik maar een fotowinkel ga en alles meeneem en dan gewoon passen.

En ja de flitser is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Vandaag heb ik mijn Crumpler The Daily 490 (L) binnengekregen (cadeautje, bedankt zusje O+). Besteld bij cameranu.nl en na een dag binnen. Een kort reviewtje:

Grootte
Na het doorlezen van dit topic was ik bang dat 'ie te groot zou zijn, maar dat valt in mijn ogen erg mee. Ik heb de lenspouch en een divider eruit gehaald, en nu past het volgende in de binnentas:
  • Nikon AF 80-200mm 1:2,8 schuifzoom
  • Nikon D80 body met daarop de 18-70mm DX
  • Nikon AF 50mm 1:1,8
  • Nikon AF 35mm 1:2
  • Nikon SB-26 met omnibounce (erop of los ernaast)
In het voor- en achtervak nog het volgende: 15,4" laptop, filters, step-up ringetjes, extra setje AA's, SC-17 flitskabel, D80 acculader, diverse kabels en 'n sd-kaartdoosje.

Er is nog een beetje groeiruimte. De voorvakken zijn nog lang niet vol, en er past nog wel een prime of korte zoom in het onderste vak. Met een beetje proppen kan de SB-26 vervangen worden door twee SB-600's, maar dan is de rek er echt uit.

Materiaal & constructie
De Crumplers zien er erg schattig uit, maar zijn qua constructie erg volwassen. Net als alle andere Crumplers heeft de Daily 490 sterke stof, goede stiksels, dikke ritsen en nette afwerking. De draagband is erg dik en sterk, met een extra dik gedeelte om je schouder te ontlasten. Dit is echt nodig, want volgepakt is het best een gewicht. De third-leg stabilizer is een bandje dat van het midden van de schouderband naar de linkerkant van de schouderband loopt. Dit bandje trekt de tas tegen je rug aan, waardoor 'ie niet gaat zwaaien of per ongeluk naar voren schiet als je lastige handelingen met je statief aan het doen bent (geloof me: dat gebeurt).

De binnentas kan eruit gehaald worden, en biedt een extra laag bescherming voor je fotospullen. De binnenkant van de binnentas is zachte stof waaraan de dividers geklit kunnen worden. Er is dus ruimte voor een geheel eigen inrichting. Al met al zit alle apparatuur erg goed beschermd. Alles wordt zodanig 'omarmd' dat niks kan schuiven, en op kwetsbare plekken is de bescherming extra goed (rug waar laptop tegenaan zit, dubbele laag padding voor fotoapparatuur).

Conclusie
Een ruime, stevige tas waar ik graag m'n fotoapparatuur aan toevertrouw. Dankzij de verwijderbare foto-insert is de tas ook als niet-fototas te gebruiken. Volgepakt is het het maximale wat ik aan m'n schouder zou willen hangen. Prima proporties en goed draagcomfort. Al met al een tas waar ik zeker een tijd mee vooruit kan.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
ajhaverkamp schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:55:
De hoes is ook erg handig wanneer je de tas op een vuile ondergrond moet neerzetten. Hoes op de grond, tas erop en deze blijft dan mooi schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
David schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:51:
Vandaag heb ik mijn Crumpler The Daily 490 (L) binnengekregen (cadeautje, bedankt zusje O+). Besteld bij cameranu.nl en na een dag binnen. Een kort reviewtje:
....
Lekker uitgebreid, goed bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:59:
Ik heb ze nog niet gezien Janou, maar dat zegt niet zoveel. De ThinkTank heeft een ingebouwd slot om hem om een paal vast te maken, of dat was een extra. Jatten ze alleen je gear en niet je tas :P
Ik snap niets van wat je zegt, spleetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:05:
[...]

Ik snap niets van wat je zegt, spleetje :P
[slowchat]
Doe je wel een beetje lief tegen Floris want hij is een zogenaamde moderator en hij kan je het leven zuur maken op GoT.... Voor zover dat je boeit apie :)
[/slowchat]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

David schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:51:

..Review..
Daar sluit ik me helemaal bij aan :).

De enige drie punten die mij bij de Crumpler tassen storen is
- Dat de schouderband erg stug is (te stug), wat eigenlijk nergens voor nodig is, en gewoon irritant is
- Dat de klittenband zo sterk is dat je de tas alleen met veel lawaai open kan maken.
- Dat de rits van het voorvak te lastig opengaat. Deze zit net achter zo'n anti-vochtrandje, wat natuurlijk goed is, maar daardoor gaat ie niet makkelijk open.

Daar moet nog wat op gevonden worden. Ik vind het fijn dat iemand in een onbewaakt ogenblik niet effe snel spullen uit mijn tas kan halen, maar ik moet er zelf natuurlijk wel bij kunnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@GerardHenninger: wil je even je posts met plaatjes editten en dan op het knopje "check images" klikken. Je server is een beetje traag, waardoor de plaatjes langzaam laden en de tekst in het topic verspringt. Het topic leest op die manier heel onprettig. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:21:
offtopic:
@GerardHenninger: wil je even je posts met plaatjes editten en dan op het knopje "check images" klikken. Je server is een beetje traag, waardoor de plaatjes langzaam laden en de tekst in het topic verspringt. Het topic leest op die manier heel onprettig. Bij voorbaat dank.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat kun je allemaal in een Lowepro Mini Trekker AW proppen?

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1399/902648905_77a4b71dc4.jpg
Wat is wat.
Zeg maar alles uit de sig, op de auto na dan :)

De 100 mm macro met daarop een Hoya Pro1 Digital UV staat ook rechtop, dat past net aan als er geen rommel in het linkerdeel van de tas zit op die hoogte. Niet optimaal, je voelt hem ook in je rug prikken. Dus de grotere Lowepro Phototrekker AW II staat in bestelling. Hopelijk kan ik dan ook 2 bodies met een aangeklikte lens kwijt in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het idee is goed, maar de indeling kan mij op deze manier niet bekoren. De 30D met erop de 1.4extender en de 70-200 maakt het niet een instant-pak-en-schiet indeling.
De tas lijkt ook vrij ondiep, waardoor je de camera met grip niet met de onderkant naar beneden in de tas kwijt kan, of heb ik dat mis? (In mijn DryZone is dat namelijk een probleem: past niet lekker!)

Wel lekker volgepropt zo :P

Over volgepropt gesproken: deze indeling is ook wel nice, of deze, maar als je ziet wat er allemaal in past, schrik je wel even.

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 26-07-2007 12:22 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Floor-is schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:21:
Het idee is goed, maar de indeling kan mij op deze manier niet bekoren. De 30D met erop de 1.4extender en de 70-200 maakt het niet een instant-pak-en-schiet indeling.
De tas lijkt ook vrij ondiep, waardoor je de camera met grip niet met de onderkant naar beneden in de tas kwijt kan, of heb ik dat mis? (In mijn DryZone is dat namelijk een probleem: past niet lekker!)
Wat is er niet startklaar aan de indeling? De 30D + telelens ligt startklaar. De extender is de afgelopen maand nog niet van de lens geweest, optisch is de invloed niet groot, dit itt een 2.0x extender. Anders kan hij ook prima bovenop de 50 mm liggen. Daar liggen nu de doppen van de extender bovenop (niet in de foto).
De andere veel gebruikte lenzen zijn momenteel de 10-22 en de 100, die werken lekker op de 20D zonder grip. Zeker bij macro heb ik moeite met het gewicht als de grip er ook nog op zit. Dan is body+lens+flitser als zwaar genoeg voor mijn oude bibberhandjes :) Ik macro veel indoors, Artis, dus dan is er niet zoveel licht. Sluitertijden van 1 seconde komen dan wel eens voor. Dan is het een kwestie van de lens goed tegen het glas duwen en stil proberen te houden.

30D+lens ligt op de zijkant om 1 reden: nu hangt de lens niet aan de mount. Zijkant van camera + lens ligt nu bijna vlak op de ondergrond. Als er nu wat op de lens drukt (bv laptop in de vakantie), dan komt er geen extra druk op de lensmount te staan. Tevens pakt het nu ook heel gemakkelijk ook de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn nieuwe tas:

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/tasje.jpg
Plaatje met GSM :-P

Toelichting, uitleg etc:
Het is een ThinkTank Airport International geworden. Een roller, geen mogelijkheid om hem als rugtas om te hangen, maar wel lekker groot. De Airport Security is nergens te krijgen en volgens de dude in de winkel was de levertijd ook niet bepaald tof :X Ik vind hem doordachter dan de LowePro tegenhangers (Pro Roller serie). Dit bijvoorbeeld omdat er twee sloten ingebouwd zijn: eentje voor de belangrijkste rits en eentje om de tas aan een lantaarnpaal/hek/podium vast te maken. Daarnaast is het handvat (vind ik) prettiger, hij is minder 'bulky' en lijkt toch weer minder op een fototas dan een LowePro. Hij is hoog genoeg om een 1-serie rechtop, of op zijn zij in te leggen. Er passen bergen lenzen in en zelfs in de (ondoordachte) indeling zoals hierboven is er nog plenty ruimte voor twee laders en de adapter van mijn notebook.

Ohja, wat er in zit (op de foto) is misschien leuk voor sommige mensen...
1D2+24-70L / 1D2n+17-35L / 70-200L IS f/2.8 / 16-35L MarkII / 15fish / 50mm / 580II / 550 / lenskappen, 2xThinkTank PixelPocket / Raincover / firewire camerakabel / USB-reader / Visible Dust setje. In de andere vakken vind je: 4 sets AA / bodydop / lensdop / quickreleaseplates etc. etc.

[edit]
Indeling aangepast, ik kan nu met enige eenvoud het volgende kwijt:
2xbody + 16-35 + 24-70 + 70-200 + 15fish + 35mm + 50mm + 85mm + 2x580II
En dan heb ik nog ruimte over voor: 2xspare batt + bergen AA's + AA-lader + 1D-batt-lader + visible dust setje + raincover + CF-reader + FW-kabel + laptoplader + laptop
* Floor-is is er dus best blij mee :P

[ Voor 97% gewijzigd door Floor-is op 27-07-2007 00:19 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb zelf een aantal Lowepro tassen (Orion Trekker, Rover AW-II en Nature Trekker AW-II) maar mis nog een handige schoudertas voor de "urban" momenten. Nu zag ik dat Tamrac een aantal nieuwe tassen op de markt heeft gezet (zie http://www.tamrac.com/g_express.htm) en de Express 6 ziet er voor mij wel behoorlijk interessant uit. Is er al iemand die ervaring heeft met deze tas of eventueel wat foto's van het inwendige is tegengekomen.

En ja, ik heb ook naar Crumpler gekeken, maar die kunnen mij door de extreme hoeveelheid padding niet echt bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:16:
[...]

Ik heb gekozen voor iets volledig anders. Ik wil namelijk toch een beetje een fatsoenlijke tas die perfect sluit, en niet een grote die daarna misschien té groot is. Ook na het hele NY wil ik natuurlijk verder fotograferen, en dan is een grote tas niet handig. Ik heb besloten om a.s. donderdag bij de Dixons te gaan kijken voor de "The That" van Crumpler/Nikon. Heeft ook een voorvakje wat ik zeker op prijs stel en is gewoon wat compacter.
Ik ben in de stad geweest. The That heb ik niet eens gezien, had namelijk een crumpler winkel in Venlo gevonden (Foto Kino Linders, deze verkopen ook crumpler tassen). Daar de Pretty Boy XXL gekocht, maar toch thuisgekomen vond ik 'm toch net wat te klein voor het geval dat ik eens wat meer nodig heb (lees: jas of iets dergelijks er nog bij). Heb 'm dus net geruild tegen een The Daily 490. Mooie tas, met net wat meer ruimte. Ook veel dieper en ik ben er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Net bij de foto vakzaak geweest en gekeken naar de LowePro Orion Trekker II. Vond het ene mooie tas. Alleen leek hij mij iets te klein. Ik denk dat nu alle foto gear er wel in past. Maar met een beetje uitbreiden kan ik het vergeten denk ik. Tevens vond ik het top vak erg crap, zeker omdat ik deze tas echt voor in de vakantie wil gaan gebruiken. Het doel is om beetje handbagage bij de camera tas in te doen. Dat scheelt weer een tas sleuren.
Ow en de beste man vroeg 120 euro voor deze tas. Online zijn ze rond de 80 eurie. (hoeveel marge zit er eigenlijk op die dingen....)

Maar goed een grotere tas zou dan de Rover AW II zijn. Maar die hadden ze niet liggen. Heeft iemand ervaring met die tas? Of heeft iemand een indruk of deze daadwerkelijk ruimer is dan de Orion Trekker II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb net m'n Lowepro Slingshot 200 AW binnen, maar waar hebben ze die All Weather cover in vredesnaam verstopt :? Ik kan hem nergens vinden, of ze zijn hem vergeten, of er is ergens een geheim vakje wat ik niet kan vinden 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Tarin

Just plain weird.

Onderin tegen je rug, zit een sleuf met klitteband. M'n pa kon hem ook al niet vinden :).

[ Voor 30% gewijzigd door Tarin op 27-07-2007 13:16 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tarin schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:16:
Onderin tegen je rug, zit een sleuf met klitteband. M'n pa kon hem ook al niet vinden :).
* Angeloonie gaat kijken :+

Maak zo wel wat foto's van de inhoud (al zal dat zonder camera zijn :+)

edit: gevonden :+ Handige plek 8)7

Foto

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07305/S5000763.JPG

Past allemaal net :P

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 27-07-2007 14:05 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van een Nikon D70s inclusief 18/70 lens, zonnekapje en alles wat er in de kit zit. Nu ben ik op zoek naar een makkelijke tas waar dit in kan, ik wil de lens niet van de camera afhalen. Heb al zitten zoeken op internet en ook in dit forum, maar er zijn erg veel mensen die meer lenzen e.a. hebben. In de toekomst komt er nog wel een macrolens bij, er moet ook een flesje drinken en lunchpakketje bij kunnen, evt nog plek voor een jas of trui, het liefts een schoudertas, het merk Crumpler vind ik heel cool maar wel wat duur. Heeft iemand nog andere ideeen kwa merk of soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik ben deze week 5 dagen naar Parijs geweest. Natuurlijk mijn camera mee, extra lens, acesoires, en dat in een Crumpler the Daily Fourninety. De eerste echte test voor deze tas, maar ik moet zeggen dat het me zeer goed bevallen is. De tas is heel simpel op de rug te dragen, en op het moment dat je wat nodig hebt, draai je hem zo naar voren en kan je overal makkelijk bij.

Dit in tegenstelling tot een rugzak die je echt eerst af moet doen, wil je bij de spullen kunnen.

De tas blijft erg makkelijk zitten. Ook na uren rondlopen had ik geen problemen. De meeste tijd had ik hem over de linker schouder hangen, maar ook op de rechter schouder was hij makkelijk te dragen.

Al met al een zeer fijne tas, waar ik zeker nog veel plezier aan ga beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:17:
[...]

* Angeloonie gaat kijken :+

Maak zo wel wat foto's van de inhoud (al zal dat zonder camera zijn :+)

edit: gevonden :+ Handige plek 8)7

Foto

[afbeelding]

Past allemaal net :P
waarom de 18-55 als je een 17-85 in je tas hebt zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:45:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Nikon D70s inclusief 18/70 lens, zonnekapje en alles wat er in de kit zit. Nu ben ik op zoek naar een makkelijke tas waar dit in kan, ik wil de lens niet van de camera afhalen. Heb al zitten zoeken op internet en ook in dit forum, maar er zijn erg veel mensen die meer lenzen e.a. hebben. In de toekomst komt er nog wel een macrolens bij, er moet ook een flesje drinken en lunchpakketje bij kunnen, evt nog plek voor een jas of trui, het liefts een schoudertas, het merk Crumpler vind ik heel cool maar wel wat duur. Heeft iemand nog andere ideeen kwa merk of soort.
Goedkoop is het niet, maar het is van erg goed materiaal; crumpler maakt mooie schoudertassen. Een Prettyboy XL lijkt me een fijne tas voor je. Kost 50 euro volgens mij.
Past je D70s+18-70 in en dan heb je nog ruimte voor een flesje drinken met een boterham als goed is. Anders even in de winkel proberen, ik heb ook een Pretty Boy, maar dan de XXXL en kan je wel zeggen wat er bij mij in past, maar dat is onzinnig natuurlijk.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.