Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:49:
Is er nog ergens een site of een overzicht waar alle games opstaan die uitkomen en waarbij staat of ze in 1080p of 1080i en daaronder uitkomen? Ik weet nu alleen dat GT4 HD op 1080P uitkomt, maar om alleen daarvoor een 1080P tv te kopen is overdreven. Ook weet ik dat er nog Blueray en spelen later uitkomen die vast ook wel 1080P hebben, maar dat is het punt nu niet.

Dus, wie kent een site/overzicht waar alle resoluties opstaan van de games die uitkomen op de ps3?
Gezien de scaling crap die Sony op dit moment weer heeft geschapen zou ik niet beginnen aan een louter 1080i TV, dus ik zou kijken of de TV die je wilt kopen zelf de scaling kan doen, zodat je geen last hebt van gebrek aan scaling hw/sw in de ps3.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

NBA, RR7 zijn iig 1080p. Wat in de toekomst nog meer 1080p wordt zal nog moeten blijken.
Ik zou zelf niet zo snel een 1080p tv halen als hij kleiner dan 40" is omdat je dan het verschil (bijna) niet ziet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:06:
NBA, RR7 zijn iig 1080p. Wat in de toekomst nog meer 1080p wordt zal nog moeten blijken.
Ik zou zelf niet zo snel een 1080p tv halen als hij kleiner dan 40" is omdat je dan het verschil (bijna) niet ziet.
Klopt. 1080P is echt alleen voor grotere tv's nodig. De meest verkochte maten in Nederland 26-37 inch hebben er niet zoveel baat bij.

Koop voor 1/3de van de prijs van een 1080P tv, een mooie 720P tv. Koop vervolgens over 1 - 1 1/2 jaar, voor de 2/3de die je hebt gespaard een 1080P tv, wat kan doordat de prijzen lekker doorzakken.

Wat heb je dan? Nu een mooie tv om op te gamen, en over 1 jaar heb je 2 tv's, eentje voor beneden, en 1 voor op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
EfBe schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:56:
Gezien de scaling crap die Sony op dit moment weer heeft geschapen zou ik niet beginnen aan een louter 1080i TV
Als je nu een nieuwe tv zou gaan kopen in nederland en je gaat voor HD ready dan hoef je je compleet geen zorgen te maken over de huidige PS3 scaler problemen. Het zou alleen gaan tussen de schermen onderling en de kwaliteit die er tussen zit.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
EfBe schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:56:Gezien de scaling crap die Sony op dit moment weer heeft geschapen zou ik niet beginnen aan een louter 1080i TV, dus ik zou kijken of de TV die je wilt kopen zelf de scaling kan doen, zodat je geen last hebt van gebrek aan scaling hw/sw in de ps3.
Zucht, weer die foute veronderstelling... Continu wordt de suggestie gewerkt alsof scaling een feature zou zijn van de PS3. Dat is het dus niet! Ook de Tweakers frontpage draagt hier helaas aan bij. Sony heeft nooit gezegd dat ze spellen zouden scalen. Ook staat het niet in de handleiding. Op de verpakking van de spellen is te zien welke resolutie(s) een spel native ondersteund. Als koper kun je dus weten dat het spel niet werkt of niet optimaal werkt met jouw beeldscherm.

Klagen dat de PS3 geen scaling doet is dus onzin. Het is geen feature en kan ook dus ook geen bug zijn. Omdat de Xbox het wel doet wil niet zeggen dat de PS3 het ook zou moeten doen. Gelukkig maar zou ik zeggen, want anders krijgen we, net als Project Gotham Racing op de Xbox, spellen die in 480p native renderen en upscaling naar 720p |:( en dan adverteren dat het HD is :r Gelukkig werkt Sony hier niet aan mee!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja laat Sony er maar aan meewerken anders is de PS3 niet aan mij besteed. Ben een grote fan, maar met mijn 1080i TV die ik nu een jaar geleden nieuw heb gekocht, had ik wel gehoopt iets in huis te hebben waar ik wat mee kon. Helaas kom ik bedrogen uit.

Met GOW en RB6 Vegas wordt het trouwens steeds aantrekkelijker een 360 te halen, maar goed. Een aantal nadelen trekken me nog niet over de streep. Met name de controller waar ik niet mee kan leven.

Het is overigens idioot dat de PS3 niet scaled. Zelfs een DVD speler met HDMI van 90 euro kan dit redelijk fatsoenlijk doen. Waarom een PS3 niet dan?

[ Voor 46% gewijzigd door Shiver23 op 28-11-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Shiver23 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:12:
Ja laat Sony er maar aan meewerken anders is de PS3 niet aan mij besteed. Ben een grote fan, maar met mijn 1080i TV die ik nu een jaar geleden nieuw heb gekocht, had ik wel gehoopt iets in huis te hebben waar ik wat mee kon. Helaas kom ik bedrogen uit.
Ik ben met je eens, als je een tv hebt die geen 720p doet maar alleen 1080i dan ben je op dit moment fucked-up doordat die tv's een 720p signaal naar 480p downscalen. Ik denk echter dat Sony dit wel zal aanpassen voor PS3 games. De RSX en CELL zijn immers meer dan capabel om beeldmateriaal te upscalen.
Met GOW en RB6 Vegas wordt het trouwens steeds aantrekkelijker een 360 te halen, maar goed. Een aantal nadelen trekken me nog niet over de streep. Met name de controller waar ik niet mee kan leven.
Op dit moment lonkt alleen GOW naar me... vanaf nu worden namelijk veel ubisoft toppers ook naar de PS3 gehaald, ook RB6, GRAW en Splinter Cell.
Het is overigens idioot dat de PS3 niet scaled. Zelfs een DVD speler met HDMI van 90 euro kan dit redelijk fatsoenlijk doen. Waarom een PS3 niet dan?
Geen idee maar wil je een game die oorspronkelijk op 576i draaide (met bijbehorende pixels) nou echt uitgerekt op 1080i zien? Lijkt me er niet mooier op worden. Dat PS3 games het wel moeten kunnen lijkt me duidelijk. Ook een DVD hoeft voor mij niet te worden uitgerekt, de uiteindelijke kwaliteit was gebaseerd op 576i/480p toch? je wordt hier verder niet belazerd... je krijgt exact wat er op het DVD doosje staat.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Maakt mij niet zoveel uit of ik 'belazerd' wordt als ik zelf weet dat er gescaled wordt.
Ik scale ook mijn gewone tv-signaal via HDTV kastje naar 1080i en ook al wordt je gefopt, het beeld ziet er strakker uit dan als ik niet scale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
ari3 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:56:
[...]
Zucht, weer die foute veronderstelling... Continu wordt de suggestie gewerkt alsof scaling een feature zou zijn van de PS3. Dat is het dus niet! Ook de Tweakers frontpage draagt hier helaas aan bij.
Tweakers.net staat vaak vooraan om alle negatieve PS3 nieuwtjes goed aan het licht te brengen. Er wordt niet geschroomt om dan gelijk alle "eerdere" berichten zoals mogelijke oververhitting etc er ook nog even bij te halen. "Voor het geval we het vergeten zijn natuurlijk"

nieuws: Analist: 'Hogere verkoopaantallen Wii door PS3-tekort'
nieuws: PS3-update voor schaalproblemen niet zeker
nieuws: Playstation 3 niet in staat te upscalen naar 1080i
nieuws: Analisten becijferen financieel probleem PS3
nieuws: Terugwaartse compatibiliteit Playstation 3 niet ideaal
nieuws: 'Maart-release PS3 toch nog niet zeker'
nieuws: 'PlayStation 3 verbruikt 380W'
nieuws: Sony: PS3 met Blu-ray was teveel van het goede
nieuws: 'Gran Turismo voor PS3 wordt per level verkocht' - Update

;) ik verwacht commentaar na deze post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

this ook een opeen stapeling van drama's met de ps3. en leuk dat in 2008 hij misschien wel leuke games en kinderziektes eruit zijn, maar verder lachen ze bij sony echt niet(ik ook niet)

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nu is de ene helft van het nieuws speculatie en de andere helft niet waar gebleken. Als de berichten een beetje kloppen van de aantallen die iedere week naar de VS gaan dan begint de productie ook eindelijk in te lopen (en zouden ze de 1.000.000 nog kunnen halen dit jaar).
Voor mij het enige issue met de PS3 is de scaling (en dat hij hier nog niet te koop is). Verder zie ik niet echt redenen om alsnog geen PS3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Shiver23 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:28:
Maakt mij niet zoveel uit of ik 'belazerd' wordt als ik zelf weet dat er gescaled wordt.
Ik scale ook mijn gewone tv-signaal via HDTV kastje naar 1080i en ook al wordt je gefopt, het beeld ziet er strakker uit dan als ik niet scale.
Ik wou net zeggen. Een naar 720p geupscaled 480p beeld ziet er nog altijd beter uit dan een 480p beeld. Ok het is niet zo mooi als een echt 720p signaal, maar het lijkt mij beter dat zoiets (scaling) ondersteunt word dan dat het helemaal niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik zit al jaren te wachten op de PS3:
- Blueray en 720p/1080p
- Te gebruiken als home-entertainment apparaat
- En spelletjes spelen ;-)

Toch zijn de twee factoren "kinderziektes" (als ze er zijn....) en "hoge introductprijs" voor mij een reden om nog even te wachten met de aanschaf....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Als jij daadwerkelijk hebt zitten wachten op Blu-Ray in 720p/1080p ,dan is de PS3 juist erg aantrekkelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
-Sander schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:34:
Als jij daadwerkelijk hebt zitten wachten op Blu-Ray in 720p/1080p ,dan is de PS3 juist erg aantrekkelijk geprijsd.
Ik vind 600 euro nog teveel. Zit er wel op de wachten, maar zoveel haast nu ook weer niet :)

Tevens heb ik de PS2 price-drop nog in mijn achterhoofd... Vind het niet erg dat de intro-prijs hoog is/kan zijn, maar heb dan wel het geduld even af te wachten...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

inXs

known as inXs

Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:16:
[...]

Ik vind 600 euro nog teveel. Zit er wel op de wachten, maar zoveel haast nu ook weer niet :)

Tevens heb ik de PS2 price-drop nog in mijn achterhoofd... Vind het niet erg dat de intro-prijs hoog is/kan zijn, maar heb dan wel het geduld even af te wachten...
Ja maar waar hij op doelde is dat een stand alone blue ray speler een stuk duurder is dan de PS3 ;)

Ikzelf hoop nog steeds wel dat maart 'de' maand wordt hier, ga er ook zeker één halen, haal er ook gelijk maar een full HD tv bij, want tja je wilt toch optimaal genieten.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
inXs schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:31:
[...]

Ja maar waar hij op doelde is dat een stand alone blue ray speler een stuk duurder is dan de PS3 ;)

Ikzelf hoop nog steeds wel dat maart 'de' maand wordt hier, ga er ook zeker één halen, haal er ook gelijk maar een full HD tv bij, want tja je wilt toch optimaal genieten.
Dat snap ik ook wel eigenlijk ;)

Heb net besloten toch maar een 720p TV te halen (32"; 37/40 inch wordt toch te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:16:
600 euri is een hoop geld voor een entertainment machine maar ach, gezien het pakket wat je koopt is de prijs te overzien. Het is niet zo dat je je 600 euri door de plee trekt, nee je koopt er voor de komende 5-6 jaar een machine vor dat je kunt gebruiken voor allerhande entertaiment. Zo'n zelfde vergelijk moet je voor jezelf houden als je 400 of 250 euri neertelt voor de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Een zeer positieve review van een "bijna" final build van MOTORSTORM:
http://www.ps4focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=3728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Shiver23 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:50:
Nu is de ene helft van het nieuws speculatie en de andere helft niet waar gebleken. Als de berichten een beetje kloppen van de aantallen die iedere week naar de VS gaan dan begint de productie ook eindelijk in te lopen (en zouden ze de 1.000.000 nog kunnen halen dit jaar).
Ben ik wel benieuwd naar, kan je de verdere roll-out nog ergens via onafhankelijke bronnen volgen? Leuk hoor, die eerste dag beschikbare units, maar ik wel eens weten wat er verder gebeurd in de weken daaropvolgend...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
[...]Gelukkig maar zou ik zeggen, want anders krijgen we, net als Project Gotham Racing op de Xbox, spellen die in 480p native renderen en upscaling naar 720p |:( en dan adverteren dat het HD is :r Gelukkig werkt Sony hier niet aan mee!
PGR3 is native 600P, en wordt verder opgeschaald naar 720p/1080i. Dit is zover ik weet de enige game die dit doet op de 360. De rest heeft allemaal als native resolutie 720p. Persoonlijk vind ik een beetje upscaling niet erg, en voor 1080i/p heeft mijn tv toch niet de goede resolutie. Ik ben het wel met je eens dat PGR3 niet echt de best mogelijke graphics heeft, maar dit heeft volgens mij meer te maken met de ontbrekende AA op de auto's dan met de resolutie. Resolution isn't everything IMO.

[ Voor 22% gewijzigd door EQJim op 29-11-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
swopdark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:25:
Een zeer positieve review van een "bijna" final build van MOTORSTORM:
http://www.ps4focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=3728
ik zie geen enkel ingame-plaatje....zijn allemaal gerenderde hd's die er gweweldig uitzien (maar daar is sony altijd al goed in geweest :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-11-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie geen enkel ingame-plaatje....zijn allemaal gerenderde hd's die er gweweldig uitzien (maar daar is sony altijd al goed in geweest :X )
Toch denk ik dat Motor Storm tot één van de mooiste lauchgames behoort wat betreft grafische pracht, net zoals PGR3 dat was bij de launch van de Xbox 360. Zou het toeval zijn dat het beide racegames zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier is een betere preview van Motorstorm (van eergisteren):
http://games.kikizo.com/news/200611/101_p1.asp

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Mr. Detonator schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:36:
Afbeeldingslocatie: http://games.kikizo.com/media/motorstorm_nov06/28.jpg

Als ik naar deze plaatjes kijk dan bekruipt me toch wel het gevoel dat dit gewoon ingame beelden zijn die vanuit een andere camera worden bekeken. Na ook diverse filmjes te hebben gezien wordt het lastig om te ontkennen dat deze screens akelig dicht bij de kwaliteit van de game zelf komen. Naar mijn idee is dit gewoon ingame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
swopdark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:30:
[...]

[afbeelding]

Naar mijn idee is dit gewoon ingame...
dan wacht maar tot ie uit is, maar ik weet bijna zeker dat dit niet ingame is !
dat is dezelfde (gerenderde hd) review zónder ingame plaatjes :)

met ingame plaatjes bedoel ik dus hoe t eruitziet vanachter het stuur, of vanachter de wagen hoe je 't speelt..

[ Voor 38% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-11-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Shiver23 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:12:

Geef de controller een tijdje de kans en je zult zien dat het allemaal wel meevalt. Het is maar net waar je aan gewend bent, als ik een uur met een PS2 controller in me handen zit kan ik bijna mijn handen niet meer bewegen van de kramp.

Voor mij is de 360 nog steeds de beste aankoop van het afgelopen jaar (nog 3 dagen :))

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar deze plaatjes kijk dan bekruipt me toch wel het gevoel dat dit gewoon ingame beelden zijn die vanuit een andere camera worden bekeken. Na ook diverse filmjes te hebben gezien wordt het lastig om te ontkennen dat deze screens akelig dicht bij de kwaliteit van de game zelf komen. Naar mijn idee is dit gewoon ingame...
Dat zou errug wreed zijn dan! Maar toch lees je hier en daar ook dat de game redelijk traag zou spelen, het racen zelf zeg maar. Oke, het zijn geen F1 bolides, maar toch hoop ik niet dat het al te traag gaat...
Geef de controller een tijdje de kans en je zult zien dat het allemaal wel meevalt. Het is maar net waar je aan gewend bent, als ik een uur met een PS2 controller in m'n handen zit kan ik bijna mijn handen niet meer bewegen van de kramp.
Ik vind het persoonlijk tot nu toe nog steeds de beste controller die ik ooit in m'n handen heb gehad. En ja, ik heb ook een PS1, PS2 en Xbox gehad, dus ik weet waarover ik praat. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

M@cer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:42:
[...]
Geef de controller een tijdje de kans en je zult zien dat het allemaal wel meevalt. Het is maar net waar je aan gewend bent, als ik een uur met een PS2 controller in me handen zit kan ik bijna mijn handen niet meer bewegen van de kramp.

Voor mij is de 360 nog steeds de beste aankoop van het afgelopen jaar (nog 3 dagen :))
Ik heb de 360-controller gekocht en die gebruik ik op de pc als joypad. No sir, don't like it. Knoppen zijn 'hard' en niet analoog.

Hier een artikel over het stroomgebruik van de verschillende consoles.
Conclusie:
PS3 180-205 watt idle, 200 watt in game, 0-1 watt standby
360 145 watt idle, 165 watt in game, 2 watt standby
Wii 15-20 watt idle, 120 watt in game, 8 watt standby

Met 1 uur gamen per dag komen we dus op:
PS3: 195 + 23 = 228 watt per dag
360: 165 + 46 = 211 watt per dag
Wii: 120 + 184 = 304 watt per dag

Zo zuinig vind ik die Wii op deze manier nog niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:39:
Maar wie laat consoles dan ook op standby staan? Als ik electronische apparatuur niet gebruik, gaat de stekker er gewoon uit (via knop op stekkerblok). Verder is het niet echt schokkend dat de Wii het minst verbruikt van de next-gen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
*knip*

Touchpad beetje gevoelig, poste te vroeg.

[ Voor 93% gewijzigd door yzf1kr op 29-11-2006 18:58 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Shiver23 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:39:
[...]

Ik heb de 360-controller gekocht en die gebruik ik op de pc als joypad. No sir, don't like it. Knoppen zijn 'hard' en niet analoog.

Hier een artikel over het stroomgebruik van de verschillende consoles.
Conclusie:
PS3 180-205 watt idle, 200 watt in game, 0-1 watt standby
360 145 watt idle, 165 watt in game, 2 watt standby
Wii 15-20 watt idle, 120 watt in game, 8 watt standby

Met 1 uur gamen per dag komen we dus op:
PS3: 195 + 23 = 228 watt per dag
360: 165 + 46 = 211 watt per dag
Wii: 120 + 184 = 304 watt per dag

Haha, de Wii 120 watt in game, daar klopt dus écht helemaal niets van. Hoe zouden ze al die hitte kwijt moeten in dat kleine kastje 8)7

Edit: de 8w van standby klopt nog wel, maar de Wii gebruikt maar iets meer dan 20 w bij het gamen...

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 29-11-2006 18:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee vind het zelf ook niet zo schokkend.
Ik laat overigens de meeste apparatuur hier gewoon standby staan. Mijn vriendin moet ook met het spul werken. Als ze dan ook nog eens alles aan moet gaan zetten via stekker e.d. dan weet ik zeker dat mijn appartuur binnen een week op straat ligt :)

Hoezo zou 120 watt niet kloppen? Ze hebben er gewoon een meter tussen gehangen. Wat kan er niet aan kloppen?
Now, for the gaming.[...] with the Wii using only around 120
Ik verzin het niet zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Shiver23 op 29-11-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nou, omdat Kotaku, toch wel iets meer respectabel maar 17 w meet, dus evenveel als in menu's: http://www.kotaku.com/gam...h-power-of-360-216051.php.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik vind het wel vreemd dat de PS3 180 - 205 wat idle gebruikt en 200 in game. Ik neem aan dat het een typefout is.

Maar ik denk dat de gemiddelde persoon in dit topc gemiddelt toch al snel 2 uur per dag gamed

en dan kom je uit op:

PS3: 410 + 22 = 432
260: 330 + 44 = 374
WII: 240 + 174 = 414

En dan ziet het er anders uit.

Dat de 360 2 watt op standby gebruikt zal komen door de externe voeding.
Waarom de Wii er 8 moet gebruiken is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
WiiConnect24, de Wii kun je ook echt uit zetten, maar in standby blijft Wifi gewoon aan. Zodat updates en berichten gewoon gepushed kunnen worden (bijv. s'nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
De baas van de Game Developers Conference, Jamil Moledina, heeft laten weten dat veel developers terughoudend zijn wat betreft het ontwikkelen van games voor Sony's nieuwste aanwinst, de Playstation 3.

staat nu op de frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Al het PS3-nieuws op de frontpage negeer ik tegenwoordig. Teveel fud en onzinberichten.
Ik had juist gelezen dat de ontwikkelaars hulp vragen van Sony omdat de architectuur ingewikkeld is. De intentie om te ontwikkelen is er dus wel. Dat is een heel andere blik op het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
yzf1kr schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:57:
Maar ik denk dat de gemiddelde persoon in dit topc gemiddelt toch al snel 2 uur per dag gamed
en dan kom je uit op:

PS3: 410 + 22 = 432
260: 330 + 44 = 374
WII: 240 + 174 = 414
Ik snap niet waar de Fuzz zo about is... (hmm, mooie zin!) Ik heb geen idee wat een watt aan stroom kost maar ik denk dat je het dus niet enorm zult merken aan het einde van je jaaroverzicht... een beetje gelul in de ruimte als je het mij vraagt. Meestal is high-end harware is nu eenmaal niet zuiniger met stroom als simpeler spul... accept it!

Wat dan weer wel grappig is is dat de eerder genoemde verbruiken van 380 watt voor de PS3 compleet info is waar je dus absoluut geen waarde aan hoeft te hechten..

(Ik woon trouwens op mezelf en betaal men eigen rekeningen, voor als dat dan weer wordt aangehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor maar het aantal watt is toch per seconde? Kleinigheidje ik weet het, maar toch

ohjah voor degene die beweerde dat de ps3 niet complex was, je hebt vast de frontpage al gelezen

nieuws: Gamedevelopers kijken PS3-kat uit de boom
[...]
Zucht, weer die foute veronderstelling... Continu wordt de suggestie gewerkt alsof scaling een feature zou zijn van de PS3. Dat is het dus niet! Ook de Tweakers frontpage draagt hier helaas aan bij. Sony heeft nooit gezegd dat ze spellen zouden scalen. Ook staat het niet in de handleiding. Op de verpakking van de spellen is te zien welke resolutie(s) een spel native ondersteund. Als koper kun je dus weten dat het spel niet werkt of niet optimaal werkt met jouw beeldscherm.

Klagen dat de PS3 geen scaling doet is dus onzin. Het is geen feature en kan ook dus ook geen bug zijn. Omdat de Xbox het wel doet wil niet zeggen dat de PS3 het ook zou moeten doen. Gelukkig maar zou ik zeggen, want anders krijgen we, net als Project Gotham Racing op de Xbox, spellen die in 480p native renderen en upscaling naar 720p |:( en dan adverteren dat het HD is :r Gelukkig werkt Sony hier niet aan mee!
Een beetje hd apparaat moet dat kunnen. Sony weet best dat een groot deel van de nu verkochtte hdtv's 720p ondersteund. Het is dom om sony op dit punt te gaan verdedigen.
Het komt er op neer dat als je op hd wilt gamen je even flink in je buidel mag gaan tasten. Een tussenweg zit er niet in. Ik weet niet hoeveel moeite het is om er een scaler in te verwerken. Iig valt 720p gewoon onder het het hd-ready label.

en zoals al eerder vermeld PGR was wat gehaast en werd daarom op 600p weergeven. Voor de rest draait elke andere game op 720p.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:05:

Een beetje hd apparaat moet dat kunnen. Sony weet best dat een groot deel van de nu verkochtte hdtv's 720p ondersteund. Het is dom om sony op dit punt te gaan verdedigen.
Het komt er op neer dat als je op hd wilt gamen je even flink in je buidel mag gaan tasten. Een tussenweg zit er niet in. Ik weet niet hoeveel moeite het is om er een scaler in te verwerken. Iig valt 720p gewoon onder het het hd-ready label.
Je snapt het denk ik ff niet:

Ps3 zend haar games gewoon uit op 720p geen probleem

Heb je echter een tv die enkel 1080i als HD resolutie kan weergeven dan herkent jouw tv het 720p niet en scaled hij het beeld automatsich terug naar 480p. heeft niks te maken met de PS3 die wel of niet 720p kan zenden want dat kan de PS3 namelijk gewoon. Sony is nu aan het onderzoeken of ze spellen en DVD's ook op 1080i kunnen uitzenden zodat ook de oudere tv's middel 1080i hd beelden kunnen weergeven.

Er is dus wel degelijk een probleem oid maar jou bewering dat er geen tussen weg bestaat gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En toegevoegd. Blu-Ray films die alleen een 1080i/p en 480p/576p op de schijf hebben staan kunnen ook niet gescaled worden naar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Waar ik werkelijk geen snars van begrijp is dat Sony de PS3 met blu ray kan aanbieden voor deze prijs. En wel om de volgende redenen:
  • De 2 andere aanbieders van blu-ray spelers, Panasonic en Samsung, zitten dik boven de € 1000,- (straatprijs). Andere fabrikanten die blu-ray spelers hebben aangekondigd zitten ook op dit prijsniveau;
  • Sony is één van de ontwikkelaars van blu-ray. Ze hebben veel moeite gedaan om zoveel mogelijk fabrikanten in hun kamp te krijgen. En nu gaan ze diezelfde fabrikanten op een oneerlijke manier beconcurreren. Ik zou me als Panasonic of Samsung aardig genaaid voelen. De eerste testen wijzen uit dat de beeldkwaliteit van Blu Ray op de PS3 zelfs beter is dan bij de concurrerende apparaten.
Maw: hier wringt iets. Hetzij Sony legt veel meer toe op de PS3 dan tot nu toe naar buiten is gekomen, hetzij de concurrentie wordt zo genaaid dat dit vroeger of later problemen gaat geven.

Heeft iemand hier een plausibele verklaring voor?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:41:
De lange termijn. ;) Kijk, nu leggen ze toe, maar als over een jaar of twee BR verslagen zou zijn door HD-DVD, maken ze nog véél meer verlies. Daarom is het nu van het grootste belang om marktaandeel te pakken, ten koste van bijna alles. Op een geflopt product kun je geen omzet/winst krijgen.

Ik neem aan dat de partners vast wel een pleister op de wonden krijgen door hardware deals of extra orders van Sony te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Blu-Ray heeft een userbase nodig voor succes. De PS3 is hier ideaal voor en Sony draagt een groot deel van de kosten/het risico. In ruil hiervoor hebben de andere fabrikanten het voordeel een grote userbase waardoor er meer content komt wat ook op hun spelers afgespeeld kan worden.

Daarbij zullen stand-alone spelers zeker in de toekomst de plaats van de PS3 innemen, omdat de PS3 in kwaliteit niet meer erg zal verbeteren, en de losse speler hier juist de komende tijd hard aan zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Shiver23 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:32:
En toegevoegd. Blu-Ray films die alleen een 1080i/p en 480p/576p op de schijf hebben staan kunnen ook niet gescaled worden naar 720p.
Ik verwacht dat Sony dit zeker nog wel zal oplossen. 720p is een breed ondersteunde HD weergave dit zal zeker nog wel worden opgelost. Maar als de Blu-Ray film op 1080i op die schijf staat dan is jouw probleem toch opgelost? Jouw tv deed enkel 1080i als HD reso toch?

We hebben het hier wel over Sony en Sony is uiteindelijk groot geworden met consumer elektronics als DVD spelers, tv's en radio's. Het zou heel raar moeten gaan lopen als Sony niet eenzelfde pakket neerzet als dat bijvoorbeeld een samsung BR speler wel doet.. ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Sony moet uiteindelijk ook concurreren en door de aanwezige CELL + RSX rekenkracht lijkt het me hardwarematig iig geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
alexbl69 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:41:
De eerste testen wijzen uit dat de beeldkwaliteit van Blu Ray op de PS3 zelfs beter is dan bij de
Dit heb ik ook ergens gelzen ja, erg goed nieuws IMO, dan is het ge%$@#er van diverse bashers ook gelijk weg want die nemen maar aan dat de speler in de PS3 niet veel soeps zou zijn.
Sony hoeft niet te verdienen op iedere verkochte PS3/Blu-Ray speler omdat ze hun uiteindelijke geld gaan verdienen met de verkoop van spellen en online geintjes.

Een losse Blu_ray speler van bijv Samsung moet bij verkoop van het apparaat winst opleveren omdat ze verder niks aan de verkoop van Blu-ray o.i.d. hebben.

Sony neemt een enorme gok (maar dat moet ook als ondernemer) door op Blu-Ray te vertrouwen als next gen DVD. Maar zou het aanslaan, (en alles wijst erop dat dat gaat lukken) dan heeft Sony haar inkomen voor de komende 10 jaar veiliger gesteld door een succesvol gameplatform + eigen DVD formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

swopdark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:47:
[...]
Ik verwacht dat Sony dit zeker nog wel zal oplossen. 720p is een breed ondersteunde HD weergave dit zal zeker nog wel worden opgelost. Maar als de Blu-Ray film op 1080i op die schijf staat dan is jouw probleem toch opgelost? Jouw tv deed enkel 1080i als HD reso toch?
Voor film is er geen probleem. Voor games des te meer. Op 576p of 720p --> 1080i is wel een verschilletje. Ik ga er vanuit dat het gewoon opgelost wordt met een update. Dat Sony nog niet 100% heeft gezegd dat het goed komt omdat ze daar momenteel nog geen antwoord op hebben, maar dat er snel uitsluitsel komt... :|

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 29-11-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:42:
[...]

Ik heb zelf ook een xbox 360 controller, maaar ook een Logitech PS2 kloon controller en moet zeggen dat de xbox controller toch iets lekkerder speelt, maar over het algemeen maakt het mij niet zoveel uit, zo lang die dingen maar goed mijn acties uit voeren. In het begin moest ik wel even wennen aan die kleine knopjes, omdat ik een hele lange tijd met een microsoft sidewinder controller gespeeld had op mijn PC. Die controller heeft van die mooie grote knoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:05:Een beetje hd apparaat moet dat kunnen. Sony weet best dat een groot deel van de nu verkochtte hdtv's 720p ondersteund. Het is dom om sony op dit punt te gaan verdedigen.
Nee, het is dom om aan te nemen dat het apparaat iets doet wat noch Sony, noch de spelmaker ooit heeft beloofd. Het is gewoon verzonnen functionaliteit. Ik kan ook wel willen dat de PS3 koffie kan zetten omdat er een stekker aan zit. Gaat ook nergens over. Je mag 1080i wensen, maar als je de verpakking had bekeken had je kunnen weten of 1080i wel of niet ondersteund wordt.
.. en zoals al eerder vermeld PGR was wat gehaast en werd daarom op 600p weergeven. Voor de rest draait elke andere game op 720p.
Nou, dat weet ik dus niet. Getuige PGR kun je er bij Microsoft blijkbaar op niet vanuit gaan men de waarheid spreekt als men 720p op de verpakking zet....

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:28:
[...]

Je snapt het denk ik ff niet:

Ps3 zend haar games gewoon uit op 720p geen probleem

Heb je echter een tv die enkel 1080i als HD resolutie kan weergeven dan herkent jouw tv het 720p niet en scaled hij het beeld automatsich terug naar 480p. heeft niks te maken met de PS3 die wel of niet 720p kan zenden want dat kan de PS3 namelijk gewoon. Sony is nu aan het onderzoeken of ze spellen en DVD's ook op 1080i kunnen uitzenden zodat ook de oudere tv's middel 1080i hd beelden kunnen weergeven.

Er is dus wel degelijk een probleem oid maar jou bewering dat er geen tussen weg bestaat gaat niet op.
oh ok. Had ik het eerst dus wel goed begrepen, maar vervolgens lees je overal berichten van dat hij geen 720p kan weergeven. Maar dat is dus van toepassing op blu ray. Dan is het probleem al een stuk kleiner, aangezien de meeste 1080i tv's ook 720p kunnen weergeven. Enige nadeel idd de films dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
swopdark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:47:
[...]
Het zou heel raar moeten gaan lopen als Sony niet eenzelfde pakket neerzet als dat bijvoorbeeld een samsung BR speler wel doet.. ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Sony moet uiteindelijk ook concurreren en door de aanwezige CELL + RSX rekenkracht lijkt het me hardwarematig iig geen probleem.
Maar wat als ze nou wel hetzelfde pakket hebben neergezet, waarom kan de PS3 het dan nog niet en de concurerende spelers wel? Als het probleem echt zo makkelijk op te lossen zou zijn dan zou het waarschijnlijk allang opgelost zijn. Echter doordat dit niet het geval is en Sony nog niet kan bevestigen dat het doormiddel van een update opgelost kan worden staat een simpele oplossing voor de eerste generatie PS3's op losse schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
ari3 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:08:
[...]
[...]

Nou, dat weet ik dus niet. Getuige PGR kun je er bij Microsoft blijkbaar op niet vanuit gaan men de waarheid spreekt als men 720p op de verpakking zet....
Hij draait wel 720p, maar niet native. Waar liegt microsoft over dan? Hoe ze aan die resolutie komen? Ik wil microsoft echt niet verdedigen, maar soms zijn personen wel een beetje onwillig hoor! Als je het lelijk vindt, fine with me, het had idd beter gekund, maar het is tot op heden een van de mooiste racers. En trouwens, 1080i wordt bij veel games opgeschaald, is dat dan ook liegen? De ps3 werkt niet op sommige 1080i tv's, a slight difference, maar ook dit wordt waarschijnlijk binnenkort wel opgelost. Sony had dit mijns inziens kunnen weten, en heeft dit verzaakt te melden, of men heeft gewoon niet netjes getest. Niet netjes, maar geen man overboord. Het is alleen wel heel erg kut voor het kleine groepje mensen die hier de dupe van zijn.
Uiteindelijk hebben alle high-tech apparaten kinderziektes, zowel de 360, de wii als de ps3. So what! Er zit echt geen crap tussen.

[ Voor 13% gewijzigd door EQJim op 29-11-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
[...]
Nee, het is dom om aan te nemen dat het apparaat iets doet wat noch Sony, noch de spelmaker ooit heeft beloofd. Het is gewoon verzonnen functionaliteit. Ik kan ook wel willen dat de PS3 koffie kan zetten omdat er een stekker aan zit. Gaat ook nergens over. Je mag 1080i wensen, maar als je de verpakking had bekeken had je kunnen weten of 1080i wel of niet ondersteund wordt.
Waarom dan al het misverstand omtrent dit onderwerp? Getuigt alleenmaar dat de consument door fabrikanten in de maling worden genomen door geen duidelijke berichtgeving.
[...]

Maar om nou te zeggen dat je elk 360 spel in twijfel zou moeten trekken omtrend de native resolutie gaat ook wel weer ver.

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:53:
Sony neemt een enorme gok (maar dat moet ook als ondernemer) door op Blu-Ray te vertrouwen als next gen DVD. Maar zou het aanslaan, (en alles wijst erop dat dat gaat lukken) dan heeft Sony haar inkomen voor de komende 10 jaar veiliger gesteld door een succesvol gameplatform + eigen DVD formaat.
Op het moment wijst het erop dat HD/DVD de nieuwe standaard gaat worden voor films. Ik
weet ook niet of jij misschien onderbouwing op jou "statement" kunt geven ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:28:
[...]

Op het moment wijst het erop dat HD/DVD de nieuwe standaard gaat worden voor films. Ik
Mijn voorkeur gaat uit naar Blu-ray, en mijn gevoel en kennis van datgeen wat ik er van weet zeggen ook dat Blu-ray de nieuwe standaard zal worden. Maar misschien is dat een vorm van wishful thinking... ;)

Ik ben zeer benieuwd naar zijn onderbouwing voor Blu-ray als toekomstige standaard, maar wat is jouw onderbouwing voor HD/DVD als ik vragen mag?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:28:
Ik ben dan wel niet de poster van het statement, maar ik kan wel een lichte onderbouwing ervoor geven. In sales figures.
The Consumer Electronics Association in the US had predicted that around 600,000 HD devices would be sold this year in America, but now expects this number to be less than half. It has revised figures to 275,000 units sold, with the majority being HD-DVD players.
Laten we eens gek doen en aannemen dat 250,000 van die spelers HD-DVD spelers zijn, dat laat er 25,000 voor Blu-Ray over. Voeg de PS3 verkopen toe (400,000 voor US, er zullen er inmiddels wel meer verkocht zijn, maar laten we even van launch figures uitgaan) en je krijgt 250,000 HD-DVD spelers versus 425,000 Blu-Ray spelers.

Er zijn nu dus simpelweg 58% meer Blu-Ray spelers in de huizen dan er HD-DVD spelers zijn en dat aantal gaat met elke verkochte PS3 verder oplopen. HD-DVD spelers zijn stand-alone apparaten die niets anders kunnen dan een gewone DVD speler en kosten bijna even veel als een PS3. Als ik de keuze had, wist ik het wel...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

'De HD-dvd spelers worden als stand alone dus vele malen beter verkocht, daar komt bij
dat hd-dvd meer ondersteuning krijgt van filmmaatschappijen (met uitzondering van Sony pictures, waaronder wel een paar erg grote filmstudios vallen).

Het hele gebeuren gaat dus vallen/staan bij "exclusieve" films. Ik denk (maar dit is speculatie) dat hd-dvd als winnaar uit de bus gaat komen door de naams bekendheid van zowel hd en dvd. Een groot
gedeelte van de bevolking koopt dit soort producten spontaan, en mensen zijn bekend met die twee termen. Ik zelf kijk de kat nog even uit de boom, ik maak mijn beslissing wel als de spelers goedkoper worden en er een wat duidelijkere "winnaar" bekend is.

Ik denk dat we op resultaten moeten wachten en tot die tijd geen conclusie kunnen trekken, hoogstens speculeren :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:12:
'De HD-dvd spelers worden als stand alone dus vele malen beter verkocht
Inderdaad, maar dat zou ook kunnen komen doordat Blu-Ray spelers niet goed te koop zijn. Feit is dat de dominante HD speler (voor zover je al van dominant kan spreken) de PS3 is. Opgeteld zijn er nu dus gewoon meer Blu-Ray spelers dan HD-DVD spelers. Of die nu standalone zijn of niet is irrelevant, ze zijn er.

Overigens is de PS3 pas twee weken op de markt, de Blu-Ray heeft de HD-DVD (die al minstens maanden op de markt is) in twee weken rechts ingehaald. Dat zegt natuurlijk helemaal niets, maar het is wel een leuk statistiek om mee te wapperen. Dat laat alleen maar zien dat de statistieken van het moment hooguit twijfelachtige waarde hebben.

Die PS3 komt er bij mij toch wel, of die HD-DVD speler ook komt moet de tijd uitwijzen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gerco op 30-11-2006 10:21 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

[...]

[...]

Om even te overdrijven. Nou sony is ook niet te vertrouwen hoor. Ze zeggen dat ze 720p ondersteunen en dan laten ze die optie vervolgens vallen bij blu-ray films.

Nou ik heb gehoord dat het alleen bij films van toepassing is vind ik het al niet zon groot probleem meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 10:47 ]

Verwijderd

Ik denk (maar dit is speculatie) dat hd-dvd als winnaar uit de bus gaat komen door de naams bekendheid van zowel hd en dvd. Een groot
gedeelte van de bevolking koopt dit soort producten spontaan, en mensen zijn bekend met die twee termen.
Dat statement heb ik vaker gehoord, en vind ik persoonlijk een zwak argument. Een zekere mate van naamsbekendheid zal allicht meespelen in de overweging van een aantal consumenten, maar zal in mijn ogen écht niet de doorslag gaan geven. Zo kan je ook redeneren dat 'Blu-ray' in de oren van veel consumenten futuristischer klinkt, en daarom een aantrekkelijkere productnaam is in tegenstelling tot 'HD/DVD' wat, doordat het nog steeds gebruik maakt van het woord 'DVD', wellicht wat minder vooruitstrevend zal klinken.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:12:
'De HD-dvd spelers worden als stand alone dus vele malen beter verkocht, daar komt bij
dat hd-dvd meer ondersteuning krijgt van filmmaatschappijen (met uitzondering van Sony pictures, waaronder wel een paar erg grote filmstudios vallen).
Klopt niet. Sterker nog. De enige filmmaatschappij van de 8 grote, welke Blu-ray niet ondersteund is Universal. Veel van deze filmmaatschappijen ondersteunen beide. En 4 ondersteuning HD-DVD niet: Disney, Sony Studios, Lionsgate en MGM. Dus qua aanbod in fims is Blu-Ray in het voordeel. Die kaarten worden wel opnieuw geschud als blijkt dat HD-DVD in het voordeel komt. Maar ik betwijvel het nog steeds.

Bron: wikipedia

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gerco schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:04:
[...]

Ik ben dan wel niet de poster van het statement, maar ik kan wel een lichte onderbouwing ervoor geven. In sales figures.

[...]

Laten we eens gek doen en aannemen dat 250,000 van die spelers HD-DVD spelers zijn, dat laat er 25,000 voor Blu-Ray over. Voeg de PS3 verkopen toe (400,000 voor US, er zullen er inmiddels wel meer verkocht zijn, maar laten we even van launch figures uitgaan) en je krijgt 250,000 HD-DVD spelers versus 425,000 Blu-Ray spelers.

Er zijn nu dus simpelweg 58% meer Blu-Ray spelers in de huizen dan er HD-DVD spelers zijn en dat aantal gaat met elke verkochte PS3 verder oplopen. HD-DVD spelers zijn stand-alone apparaten die niets anders kunnen dan een gewone DVD speler en kosten bijna even veel als een PS3. Als ik de keuze had, wist ik het wel...
Die aanname is te simpel. In Japan zijn er 83k PS3's verkocht en voorzichtige schattingen over de US launch halen de 200k niet eens. Tot nu toe gaat het dus aardig gelijk op met HD-DVD qua verkochte aantallen.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Met 120.000-140.000 PS3's per week extra (Japan en VS samen) gaat het hard.
En ook het aantal BR-titels groeit harder dan het aantal HD-DVD titels.

Ik denk niet eens dat er echt een strijd komt, maar dat het langzaam allebei zal worden. Spelers die beiden kunnen lezen dus.

Verwijderd

Ik denk niet eens dat er echt een strijd komt, maar dat het langzaam allebei zal worden. Spelers die beiden kunnen lezen dus.
Ik weet haast wel zeker dat dat niet het geval zal zijn. Eén van beide formaten gaat het worden, maar zeker niet allebei. Daarvoor staan beide kampen vééls te ver uit elkaar; er is inmiddels al zo veel in geïnvesteerd (met name door Sony in Blu-ray) dat dat echt niet wordt toegelaten.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als bedrijf kun je niet eeuwig blijven vasthouden aan je eigen technologie als de consument duidelijk deze situatie niet wil.
Ik zie in mijn kristallen bol dat het allemaal nog niet zo hard zal gaan met HD films, omdat er niet heel duidelijk een meerwaarde is voor de meeste consumenten. Vanwege tegenvallende resultaten zullen de spelers uiteindelijk beiden formaten ondersteunen om de verkoop van HD-DVD én BR te pushen.

• EfBe
  • Niet online
De geschiedenis leert dat waar de porno op wordt uitgebracht de overwinnende drager wordt. Dus, welk format heeft de pornoindustrie gekozen? Blu ray of hd/dvd?

Verwijderd

EfBe schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:07:
De geschiedenis leert dat waar de porno op wordt uitgebracht de overwinnende drager wordt. Dus, welk format heeft de pornoindustrie gekozen? Blu ray of hd/dvd?
Ik geloof dat de invloed van de porno-industrie ook sterk overdreven wordt, maar mocht dit ook maar enigszins waar zijn lijkt het me dat er voor Blu-ray gekozen wordt. Er passen namelijk meer HD-tieten op een 50GB schijfje dan op een 25GB schijfje... :X

• yzf1kr
Forget Porno.
Dat was ooit eens, het belangrijkste medium voor Porno is nu internet.
DVD heeft maar een klein aandeel, en HD-DVD zal straks nog minder aandeel hebben.

Verwijderd

De geschiedenis leert dat waar de porno op wordt uitgebracht de overwinnende drager wordt.
Broodje aap...

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Volgens mij zijn we een scheve vergelijking aan het maken als we zeggen stand-alone BR + PS3 tegenover stand-alone HD-DVD speler plus HD-DVD expansion voor 360 staat.
Simpelweg omdat de PS3 koper dat ding erbij krijgt en wellicht niet eens geïnteresseerd is in films te kopen, terwijl zowel de stand-alones als de uitbreiding voor de 360 enkel en alleen gekocht worden om de films. Uiteindelijk leidt dat dus tot meer verkopen van films en aantrekkelijkheid van het platform.
En over die porno. Dat is dus een broodje aap verhaal inderdaad, het ging erom dat het VHS systeem zonder licensie (of dirt cheap) aangeboden werd itt Video2000 en Betamax.

Verwijderd

Ik denk eerder dat de capaciteit doorslaggevend is. Alhoewel de LS120 drive het ook nooit echt heeft gemaakt :P

• swopdark
Armada schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:51:
Volgens mij zijn we een scheve vergelijking aan het maken als we zeggen stand-alone BR + PS3 tegenover stand-alone HD-DVD speler plus HD-DVD expansion voor 360 staat.
Simpelweg omdat de PS3 koper dat ding erbij krijgt en wellicht niet eens geïnteresseerd is in films te kopen, terwijl zowel de stand-alones als de uitbreiding voor de 360 enkel en alleen gekocht worden om de films. Uiteindelijk leidt dat dus tot meer verkopen van films en aantrekkelijkheid van het platform.
De PS2 werd ook standaard uitgerust met een DVD drive in de tijd dat die dingen los nog onbetaalbaar waren. Door de verkoop van de PS2 als console had het ook een groot effect op de verhuur en verkoop van DVD films.

Het argument dat mensen met een 360 de HDDVD drive kopen enkel en alleen voor films is zeker waar, ik denk echter dat je met dat argument niet het positieve effect van PS3 (en dus BRdrive) verkopen op de verkoop van BR media kan ondermijnen. Je vergeet namelijk dat mensen met een PS3 nu eenmaal (of ze nu willen of niet) kunnen kiezen tussen een gewone DVD of een Blu-Ray film als ze in de winkel of videotheek staan. Ik durf men kop eronder te verwedden dat mensen dan toch voor het superieure platform kiezen.

Verwijderd

swopdark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:38:
[...]
Je vergeet namelijk dat mensen met een PS3 nu eenmaal (of ze nu willen of niet) kunnen kiezen tussen een gewone DVD of een Blu-Ray film als ze in de winkel of videotheek staan. Ik durf men kop eronder te verwedden dat mensen dan toch voor het superieure platform kiezen.
Dat gaat van het prijsverschil afhangen. Als de prijs van een dvd en blu-ray film gelijk aan elkaar zijn ga je natuurlijk sowieso voor de blu-ray variant. Wordt blu-ray duurder, dan veranderd dat het plaatje. Jij vergeet dat veel mensen die een ps3 zullen kopen een niet-hd tv hebben. Veel profijt zal je dan niet hebben van een blu-ray film t.o.v een normale dvd. Die zullen in dat geval gewoon terug vallen op dvd i.v.m. de prijs lijkt mij...

Verwijderd

Ik durf men kop eronder te verwedden dat mensen dan toch voor het superieure platform kiezen.
Gewaagde uitspraak... >:) Maar ik ben het wel met je eens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Haha, hebben ze flink voor betaald denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:59:
[...]

Gewaagde uitspraak... >:) Maar ik ben het wel met je eens! ;)
De geschiedenis leert ons echter andere dingen.
XBox verloor van PS2
N64 verloor van PS1
PSP verloor van DS
Betamax verloor van VHS
Zover ik weet waren alle apparaten links 'superieur' van de ander.

Een jaar voorsprong is gewoon veel in console land. Geen enkele third party zal nu de xbox360 skippen. Wellicht enkele third parties zullen de Ps3 gaan skippen (wegens nu nog te weinig eigenaren). Het KAN dan omslaan, zoals bij de gamecube is gebeurd. Ik denk echter dat de markt nu zo groot is dat deze generatie alle drie consoles makkelijk zullen kunnen overleven ook al 'wint' er eentje iets meer dan de ander. Is uiteindelijk iedereen gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
SeamusXanthus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:54:
[...]

PSP verloor van DS
Verklaar je nader? De geschiedenis is nog geen jaar oud? Is de strijd al gestreden volgens jou?

Al moet ik - als PSP owner - wel zeggen dat die mindgames van de DS er leuk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Op basis van verkoopcijfers lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de PSP meer gaat verkopen. Wat ik bedoel is dat de PSP superieur wat betreft techniek, maar de consument daar duidelijk niet voor kiest.

Ik heb zelf trouwens beide apparaten. Allebei zeer de moeite waard. DS voor de handheld games, PSP voor de console games. Enige nadeel van de PSP is dat je er ontzettend veel features bij krijgt waar je niet op zit te wachten maar wel voor betaald. (Daarom ben ik ook teleurgesteld over de PS3 strategie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SeamusXanthus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:54:
Zover ik weet waren alle apparaten links 'superieur' van de ander.
Er zijn ook andere voorbeelden, zoals de PS2 die van de DC won en dat ook met een achterstand.
De apparaten aan de rechter kant hadden gewoon de beste support en bij de PS3 is er nou niet echt sprake van een slechte support :)

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2006 12:34 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:58:
[...]
Jij vergeet dat veel mensen die een ps3 zullen kopen een niet-hd tv hebben. Veel profijt zal je dan niet hebben van een blu-ray film t.o.v een normale dvd. Die zullen in dat geval gewoon terug vallen op dvd i.v.m. de prijs lijkt mij...
Sterker nog, als je geen HD-tv hebt en een blu-ray film gaat zitten kijken dan krijg je 480i voorgeschoteld en dat is dus nog minder als een PAL-DVD. Dus als in europa woont en je een beetje kennis van zaken hebt en zal je nooit een Blu-ray schijfje kopen als je geen HD-tv hebt.

Maar is er nog ergens bijzonder nieuws te vinden over de PS3? Recente gebruikerservaringen? recente reviews? Want die versus discussie begint langzaam in een beetje eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBox verloor van PS2
N64 verloor van PS1
PSP verloor van DS
Betamax verloor van VHS
Ik vind het een beetje scheve vergelijkingen die je maakt. Zo bestond het doel van MS met de Xbox ook niet uit 'het winnen' van de PS2. Je kan niet echt zeggen dat de Xbox verloren heeft vind ik, en al helemaal niet als je ziet welke basis ze met dat ding (Xbox Live) gelegd hebben voor de Xbox 360.
Maar is er nog ergens bijzonder nieuws te vinden over de PS3? Recente gebruikerservaringen? recente reviews? Want die versus discussie begint langzaam in een beetje eentonig te worden.
Mee eens! Ik las ergens dat de PS3 nu misschien weer niet in maart 2007 gelanceerd gaat worden? Wat is daar van waar?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Jullie commentaar op mijn vergelijkingen is helemaal terecht, wilde slechts aangeven dat de opmerking
Ik durf men kop eronder te verwedden dat mensen dan toch voor het superieure platform kiezen.
voor mensen die oud willen worden een zeer gevaarlijke is ;)

On topic, het meest verassende nieuws vond ik dat motorstorm zoals ik het nu lees uit previews een supergoede titel gaat worden, wat verrassend snel is voor een console die net uit is. Goed nieuws dus voor de PS3 eigenaren, en dan wordt de verleiding toch weer groter voor twijfelaars (zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On topic, het meest verassende nieuws vond ik dat motorstorm zoals ik het nu lees uit previews een supergoede titel gaat worden, wat verrassend snel is voor een console die net uit is. Goed nieuws dus voor de PS3 eigenaren, en dan wordt de verleiding toch weer groter voor twijfelaars (zoals ik).
Klopt, schijnt één van de betere games te worden. Wat wel leuk is om te zien is het verschil tussen de actuele gameplay beelden en de pre-rendered beelden van de E3 in 2005. Bevestigd maar weer hoe goed Sony hier (nog steeds) in is... :P

http://www.gametrailers.c...id=15401&type=mov&pl=game

Ennuh, gewoon kopen die PS3... je leeft maar één keer! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik lees idd veel goede reviews over Motorstorm, maar ook een aantal negatieve geluiden voornamelijk over de speelsnelheid.
Afwachten dus tot de eerste echte speelervaringen van eigenaren binnenkomen.

Ohja laatste nieuws: GT4-HD is gecancelled!!
Daarvoor in de plaats komen er een aantal GTHD demos die gratis te downloaden zijn tot GT5 uit is.

Bron: http://www.gran-turismo.com/jp/sp/d375.html (voor de mensen die Japans kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
http://www.gamer.nl/doc/36180

allerlaatste nieuws, topman bij sony weg en een nieuwe komt terug en direct wordt er beweert door een analist dat een ps4 onwaarschijnlijk is. Heel onverstandig zo vlak na een launch :P

[ Voor 7% gewijzigd door DarkShadow op 01-12-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DarkShadow schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:06:
http://www.gamer.nl/doc/36180

allerlaatste nieuws, topman bij sony weg en een nieuwe komt terug en direct wordt er beweert door een analist dat een ps4 onwaarschijnlijk is. Heel onverstandig zo vlak na een launch :P
? Ken is gepromoveerd naar een hogere functie en Kaz krijgt de baan van Ken. Wie is er uitgekickt dan?
Wordt weer vanalles achter gezocht, maar wat het te betekenen heeft weet volgens mij nog niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken is gepromoveerd naar een hogere functie...
Barbie ook weer blij... :X
Wordt weer vanalles achter gezocht, maar wat het te betekenen heeft weet volgens mij nog niemand.
Sommigen menen dat Sony zich meer gaat richten op software... hoe belachelijk is dat idee? Er gaan altijd de wildste geruchten rond, de één nog grappiger dan de ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:10:
[...]

? Ken is gepromoveerd naar een hogere functie en Kaz krijgt de baan van Ken. Wie is er uitgekickt dan?
Goed punt. Er is ooit ook een stoelendans bij Microsoft's Xbox team geweest, waar ook van alles achter gezocht werd.

Het kan zijn dat Kaz goede resultaten heeft laten zien voor wat betreft productie en quality-control (dat ze niet dezelfde fouten als Microsoft willen maken m.b.t. defecte hardware), en dat Ken zich daardoor meer met de tech-kant en promotie bezig kan houden. Oeps, nu doe ik het zelf ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als Sony (zelf) ergens minder in is dan MS is dat met name software. Sony is al about the hardware. Zou heeeeel vreemd zijn als ze zich alleen op de software gaan richten. Echt, wie dat bedacht heeft....
Misschien dat de xbox 720 door Sony ontworpen en geproduceerd gaat worden? :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]

Nou-ou, als Ken naar een hogere functie gepromoveerd is, wie is dan door Ken vervangen? Als ze allemaal omhoog bewegen, dan is er iemand uit, of anders wordt een taak gesplitst, wat dus ook een degradatie betekent.. Sim-pel. :+

[ Voor 1% gewijzigd door Armada op 01-12-2006 15:59 . Reden: Zinsconstructie verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Of iemand bekleed een nieuwe functie die nog niet bestond, wat volgens mij bij Ken het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
[...]

Promotie die hij heeft gehad is een 'wegpromotie', hij komt nu veel verder weg van de dagelijkse gang van zaken te staan. Is gebruikelijk in Japan, waar ze niet snel managers ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
http://www.geekpatrol.ca/2006/11/playstation-3-performance

hier wordt een cell processor vergeleken met een power mac g5 en een xeon

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-12-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SeamusXanthus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:21:
Wat nieuwe plaatjes dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/748/748621/motorstorm-20061201080035653.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/748/748621/motorstorm-20061201080044590.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/748/748621/motorstorm-20061201080047778.jpg

De rest is te vinden bij IGN: klik

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2006 20:01 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:11:
[...]

Verklaar je nader? De geschiedenis is nog geen jaar oud? Is de strijd al gestreden volgens jou?

Al moet ik - als PSP owner - wel zeggen dat die mindgames van de DS er leuk uitzien.
Nouja 12duizend per week in Japan vs 130duizend DS'en per week in Japan. DS sales 3x zo hoog in de USA per maand. DS 2,5 keer meer verkocht dan de PSP in engeland. En dan hebben we het nog maar niet over de software sales. Tja hoe je het went of keert je kan er moeilijk om heen dat de ''strijd'' tussen de DS en PSP allang over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:25:
[...]
Nouja 12duizend per week in Japan vs 130duizend DS'en per week in Japan. DS sales 3x zo hoog in de USA per maand. DS 2,5 keer meer verkocht dan de PSP in engeland. En dan hebben we het nog maar niet over de software sales. Tja hoe je het went of keert je kan er moeilijk om heen dat de ''strijd'' tussen de DS en PSP allang over is.
Is dat niet wat korte-termijn denken? Mij hoor je niet beweren dat de PSP een doorslaand succes is, maar het is wel de enige handheld van een ander bedrijf dan Nintendo die het uberhaupt gelukt is om enige voet aan de grond te krijgen. En wellicht is er een lange termijn strategie die over 5 jaar per jaar meer oplevert dan in de afgelopen 5 jaar bij elkaar. Je weet wel, de strategie die men zo goed beheerst in Redmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Over gebruikerservaringen gesproken:
Sinds donderdag heb ik een Japanse PS3 in huis. En tot nu toe heb ik er alleen maar goede ervaringen mee.

Aansluiten op Nederlands stroomnet: geen probleem. Gewoon de kabel uit je PC trekken (zit namelijk dezelfde geaarde stekker aan) en in je PS3 stoppen. Ook al staat er op de doos en op de console 100 Volt, er zit blijkbaar toch een multivolt trafo in.
Verder kan je het menu gewoon op Engels en zelfs op Nederlands zetten, dus taal is ook geen probleem.

Het aansluiten op je draadloze of bedraadde netwerk is ook geen probleem. Stekker erin en klaar is kees. Of je wireless router met de scanfunctie "ontdekken" en je eventuele WEP sleutel instellen.
Je kan je aanmelden op de US server van het PlayStation Network. Ook dat is een fluitje van een cent. Het enige dat je nodig hebt, is een adres in de US. En daar kan je dus gewoon alles invullen, als de postcode maar klopt. Alleen je Nederlandse creditcard (voor als je aankopen wil doen in de PlayStation store) niet ingeven. De creditcard moet namelijk wel op een Amerikaans adres geregistreerd staan. Vervolgens kan je in de Amerikaanse PlayStation store allerlei demo's van spellen downloaden.
Voor de Japanse versie van het PlayStation Network geldt hetzelfde. Alleen is daar de aanmeldprocedure alleen in het Japans. Na een beetje doorzetten kom je er wel uit, zeker als je je eerst hebt aangemeld voor de Amerikaanse. Ook hier is een kloppende postcode wel verplicht. Als je dan klaar bent, dan kan je dus ook Japanse demo's en filmpjes downloaden.

Momenteel heb ik de demo's van Resistance, Blast Factor, Motor Storm en nog een aantal gedownload. De kleinste is 50 Mb en de grootste is meer dan 800 Mb! Aangezien er verschillende vragen in dit topic zijn gesteld over Motor Storm, zal ik hier iets meer over vertellen: het is grafisch een fantastisch spel! Alles beweegt vloeiend en de crashes zien er zeer goed uit. Als je rijdt, dan zie je dat je auto steeds ranziger (lees: viezer) wordt. En als je ergens tegenaan rijdt, dan vliegen de stukken om je oren. Op een gegeven moment zijn alle deuren, reservewielen en dergelijke niet meer op de auto aanwezig. De tegenstanders zijn flink agressief en duwen je als het even kan van de berg waar je overheen rijdt. Volgens mij rij je ergens in Death Valley ofzo. De omgeving ziet er ook zeer indrukwekkend uit. Kortom: leuke demo. En zeker fantastisch om op zo'n gemakkelijke manier (gewoon downloaden dus) een demo te spelen.

Mochten er mensen zijn die nog meer vragen hebben, laat het dan ff weten. Als ik het antwoord heb, dan zal ik het hier posten!
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.