Zo, dit topic loopt opeens hard! Even inhalen nog.
@FlySurferke: Goed moment gevonden, maar ik denk dat het fototechnisch inderdaad beter was geweest als je een van de twee stunts op de foto had gezet in plaats van allebei tegelijk, zoals DexterBelgium ook al aangeeft. Ook komt hij qua scherpte een beetje onnatuurlijk over, maar dat kan aan mij liggen.
@xgeo: De nieuwere versie die je post is al beter dan de oude, maar je blijft zitten met die vreselijk uitgebeten lucht, en dat is gewoon jammer. Ik denk niet dat je daar in post-processing nog iets aan kan doen, eerlijk gezegd. (Zo'n lucht is volgens mij gewoon pech hebben qua fotografie...)
@Kjoe_Ljan: Leuk, maar hij doet me helaas niet veel. Technisch goed uitgevoerd, maar ik mis de wow-factor, helaas.
@marlieke: Prima! Scherpte is redelijk (mag nog wel iets meer, zoals breinonline ook al zegt), goed belicht, goed gekaderd... Ben benieuwd naar meer foto's

@Rudedadude: Compositie is best wel grappig, de ruis stoort me niet, maar echt scherp zou ik hem niet durven noemen... Jammer!
@voodooless: Prima plaat, mooie lucht, goed scherp, compositie een beetje saai misschien met dat gebouw zo centraal, maar die spits links maakt hem al wat spannender. Hij had van mij misschien ietsjes lichter gemogen, maar dat kan ook best aan mijn beeldscherm liggen. De versie van Rudedadude vind ik niet noodzakelijk beter, al is hij wel wat "rustiger voor het oog". Goed bezig, in ieder geval!
@denaamisArjan: Van mij mag je je foto's voortaan 600px breed maken voor je ze post... Verder is het qua compositie best een leuke plaat (van mij hoeft ook de onderkant er niet zo nodig af), en de kleurtjes vind ik ook lekker, maar hij is echt *te* onscherp. Een beetje USM heeft hij echt nodig.
@eth0: Leuke plaat! Kan nog wel iets meer contrast gebruiken imho, en de schaduw linksonder stoort me iets (kun je die eraf halen met behoud van verhoudingen?), maar ik vind 'm leuk.
@Redhero: Mooie meeuw, maar verder is hij echt saai, vind ik. Als de meeuw echt in een hoek had gestaan, of je op de achtergrond nog een skyline had gehad, was hij een stuk dynamischer geweest...
@Gizlle: Lekkere plaat hoor, gefeliciteerd! Ik vind persoonlijk de wel erg uitgebeten "achtergrond" niet zo geweldig, maar de druppels op het blad zijn zeker in orde!! (Ik zie dat ik het zowel met Goverman als met MIJ eens ben; ook van mij mag hij wel in het showcasetopic).
@Lennart: Ik vind het overdreven rode juist wel erg lekker, geeft een beetje surrealistisch gevoel. Mooie plaat, ik heb er maar weinig op aan te merken.
@japanner: Goed dat het gelukt is, maar hij mag wel wat scherper

@Tweakdipity: Foto's met een lichte lucht kunnen vaak heel goed een dun zwart kader gebruiken, nu loopt het over in de achtergrond van het forum... Maar verder een *heerlijke* plaat!! Het rode knalt er lekker uit, en de bergtoppen boven de wolken zijn gewoon geweldig. Ik heb er maar weinig op aan te merken; superfoto, lekker aan de muur hangen! (Ben idd ook wel benieuwd naar de locatie)
@nadroJ: Je beide foto's hebben inderdaad een beperkte DoF, maar ik mis de relatie tussen de DoF en het onderwerp, zoals nomad85 ook al aangeeft. Het midden van een tak is nauwelijks interessant te noemen, en dat herfstblaadje is een goed idee maar had toch echt een scherpe punt moeten hebben in plaats van een scherp midden (dan was het trouwens een goede foto geweest). Ben benieuwd naar nieuwe foto's!
@nomad85: Niet echt saai, respect dat je de blaadjes wit maar niet uitgebeten hebt gekregen, dat is altijd lastig. Denk wel dat hij nog iets scherper mag, en ben benieuwd hoe hij het in een vierkante crop zou doen. Iets meer kleur misschien ook, in het centrum?
@White_Tiger: Je kader vind ik vreselijk, en doordat het een stukje foto opeet vind ik hem zeker aan de onder kant wat krap gekaderd. Verder is het wel een hele mooie foto van een hele mooie zwaan, natuurlijk!
@nomad85: De foto van de kikker was als voorbeeld bedoeld, I presume? Goed gebruik van DoF inderdaad