Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

om ook even wat te laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/postmapje/DSC_5098Resize600.jpg
is dit ook te saai?
nadroJ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:57:
@Tweakdipity: Lekker hoor! Misschien is het stukje rots op de voorgrond iets te rood, maar verder prima!
@japanner: Vet zulke foto's. Dat is nou echt fotograferen. Echt zo authentiek ouderwets :)

Zelf nog even een herfstfoto van een paar weken terug posten. Hij's klikbaar....Lekker DOFfen :)

30D - 1/60 - f/2.8 - ISO 400 - 44mm
vind hem niet zo mooi eigenlijk, vooral omdat je DOF een willekeurig stukje van een takje scherp maakt, er is zo geen onderwerp. Je DOF gebruik je om interessante dingen in een foto extra te laten opvallen, maar dat is hier niet echt het geval vind ik. Wel fijne kleurtjes

[ Voor 68% gewijzigd door Nomad op 14-12-2006 00:04 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Gewoon een standaard shot van een standaard zwaan uit een serie die ik pasgeleden heb geschoten (met de cam dan he ;) )

Afbeeldingslocatie: http://img315.imageshack.us/img315/5470/zwaansidebwzj6.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 23:20 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
nomad85 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:58:
om ook even wat te laten zien:
[afbeelding]
is dit ook te saai?
[...]
vind hem niet zo mooi eigenlijk, vooral omdat je DOF een willekeurig stukje van een takje scherp maakt, er is zo geen onderwerp. Je DOF gebruik je om interessante dingen in een foto extra te laten opvallen, maar dat is hier niet echt het geval vind ik. Wel fijne kleurtjes
Is dit een beter uitgevoerde DoF foto? Het jammere van dit shot is dat de focus op de achterkant van het blaadje ligt. Ik had liever de voorkant in focus gehad....stomme wind :)
(NB. ik ben een sucker voor DoF shots :D)

Afbeeldingslocatie: http://nadroj.zoto.com/img/600x400x1/263b368d21534e0438258ce054e92211-.jpg
30D - ISO 400 - 1/100 - f/2.8 - 55mm

Die van jou is ook wel fijn, maar het lijkt een of er nog een lichte waas over hangt. Zie ik nou hele lichte banding rechtsonder op de grotere versie?

@White: Lekker geschoten hoor :) Alleen wat overbelichte veren, wat ik zelf niet storend vind, maar als het even voorkomen kan worden, doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door nadroJ op 14-12-2006 00:28 ]

Sowieso schrijf je zo!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

met DOF isoleer je een onderwerp. Je ogen zoeken automatisch dat op wat scherp is. Zoals ik zei leg je ergens de nadruk op. Jij legt nu de nadruk op het midden van een blaadje. De meeste mensen vinden een half blaadje niet leuk om naar te kijken. Probeer altijd iets in zijn geheel scherp te krijgen, niet slechts een gedeelte. Dus een heel blaadje drijvend in water, of de ogen in een gezicht, of het puntje van een naald of etc etc.

Bij deze foto leg ik de nadruk op zijn hoofdje en daarbij vooral zijn ogen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/postmapje/DSC_4711Resize600.jpg

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Goverman schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:40:
De opvatting over de Zoom Gallery is hier dat er veel te lief over foto's van anderen wordt gesproken. Waarom? Negatief commentaar wordt niet gegeven: men zegt dan niets. Met het cijfers geven net zo. Het feit DAT ik op sommige foto's een cijfer krijg zegt voor mij meer dan hoe hoog dat cijfer is.

Aan de andere kant, op de Zoom Gallery staan wel zoveel foto's op dat je lekker inspiratie op kunt doen.
Ik zit ook op Zoom (niet zo heel lang) en dat was mij ook opgevallen, vooral toen ik cijfers begon te geven. Je kan het beste een beetje matigen met cijfers geven. Zoom is een beste te omschrijven als een vriendenclubje, ook al hebben zoveel members.

Ik ben een beginnend fotograaf & vind het niet erg om opbouwende kritiek te ontvangen, daar leer je immers van nietwaar? Op Zoom "kennen" veel mensen elkaar & vinden ze het niet "liev" als ze imho echte kritiek ontvangen, lage cijfers dan al helemaal niet.

Er is echter volgens mij ook een handjevol mensen die kritiek durven te geven zoals het is, eerlijkheid staat voorop als je het mij vraagt. Als je op een dergelijke site iets post, moet je ook de consequenties aanvaarden :)

Ik sluit me aan bij bovenstaande groep, trek me weinig aan van dat gedrag en geef kritiek zoals ik vind dat een foto eruit ziet. Ik ga mensen niet af zitten te hakken, maar als een foto slecht is zeg ik dat gewoon en geef ik gewoon geen cijfer, dat werkt het beste.

Zo dat moest ik even kwijt :), nu weer ontopic en lekkere fotos kijken! (maar eerst slapen)

Instagram / YouTube

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:01:
@Lennart: veeeeeeel te veel photoshop. zou rood ff wat lager zetten. Probeer er iets spannends van te maken (lekker donker).
Het was dus zo rood :D ik kwam de trap aflopen en dacht eerst dat mijn wc in de fik stond. De kleuren die je hier ziet, waren ook zo in de werkelijkheid. Een ontzettend rode gloed die aanhield voor 10 minuten. Toen was het weer over ...

==
hoi

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Tweakdipity schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:53:
Nou,

Ik sta ook open voor alle kritiek! Graag zelfs, ik wil ook wat leren. Deze foto heb ik zonder statief gemaakt en een heel klein beetje nabewerkt.
[afbeelding]
Request 1: move naar Showcase-topic
Request 2: Grotere versie? ;)
Request 3: waar is dit geschoten?

Ik kan hier weinig commentaar op geven, maar zag dat er nog maar weinig reactie op was,dus wou toch even je lof steken... zeer lekker kijkende plaat...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:16
Zo, dit topic loopt opeens hard! Even inhalen nog.

@FlySurferke: Goed moment gevonden, maar ik denk dat het fototechnisch inderdaad beter was geweest als je een van de twee stunts op de foto had gezet in plaats van allebei tegelijk, zoals DexterBelgium ook al aangeeft. Ook komt hij qua scherpte een beetje onnatuurlijk over, maar dat kan aan mij liggen.
@xgeo: De nieuwere versie die je post is al beter dan de oude, maar je blijft zitten met die vreselijk uitgebeten lucht, en dat is gewoon jammer. Ik denk niet dat je daar in post-processing nog iets aan kan doen, eerlijk gezegd. (Zo'n lucht is volgens mij gewoon pech hebben qua fotografie...)
@Kjoe_Ljan: Leuk, maar hij doet me helaas niet veel. Technisch goed uitgevoerd, maar ik mis de wow-factor, helaas.
@marlieke: Prima! Scherpte is redelijk (mag nog wel iets meer, zoals breinonline ook al zegt), goed belicht, goed gekaderd... Ben benieuwd naar meer foto's ;)
@Rudedadude: Compositie is best wel grappig, de ruis stoort me niet, maar echt scherp zou ik hem niet durven noemen... Jammer!
@voodooless: Prima plaat, mooie lucht, goed scherp, compositie een beetje saai misschien met dat gebouw zo centraal, maar die spits links maakt hem al wat spannender. Hij had van mij misschien ietsjes lichter gemogen, maar dat kan ook best aan mijn beeldscherm liggen. De versie van Rudedadude vind ik niet noodzakelijk beter, al is hij wel wat "rustiger voor het oog". Goed bezig, in ieder geval!
@denaamisArjan: Van mij mag je je foto's voortaan 600px breed maken voor je ze post... Verder is het qua compositie best een leuke plaat (van mij hoeft ook de onderkant er niet zo nodig af), en de kleurtjes vind ik ook lekker, maar hij is echt *te* onscherp. Een beetje USM heeft hij echt nodig.
@eth0: Leuke plaat! Kan nog wel iets meer contrast gebruiken imho, en de schaduw linksonder stoort me iets (kun je die eraf halen met behoud van verhoudingen?), maar ik vind 'm leuk.
@Redhero: Mooie meeuw, maar verder is hij echt saai, vind ik. Als de meeuw echt in een hoek had gestaan, of je op de achtergrond nog een skyline had gehad, was hij een stuk dynamischer geweest...
@Gizlle: Lekkere plaat hoor, gefeliciteerd! Ik vind persoonlijk de wel erg uitgebeten "achtergrond" niet zo geweldig, maar de druppels op het blad zijn zeker in orde!! (Ik zie dat ik het zowel met Goverman als met MIJ eens ben; ook van mij mag hij wel in het showcasetopic).
@Lennart: Ik vind het overdreven rode juist wel erg lekker, geeft een beetje surrealistisch gevoel. Mooie plaat, ik heb er maar weinig op aan te merken.
@japanner: Goed dat het gelukt is, maar hij mag wel wat scherper ;)
@Tweakdipity: Foto's met een lichte lucht kunnen vaak heel goed een dun zwart kader gebruiken, nu loopt het over in de achtergrond van het forum... Maar verder een *heerlijke* plaat!! Het rode knalt er lekker uit, en de bergtoppen boven de wolken zijn gewoon geweldig. Ik heb er maar weinig op aan te merken; superfoto, lekker aan de muur hangen! (Ben idd ook wel benieuwd naar de locatie)
@nadroJ: Je beide foto's hebben inderdaad een beperkte DoF, maar ik mis de relatie tussen de DoF en het onderwerp, zoals nomad85 ook al aangeeft. Het midden van een tak is nauwelijks interessant te noemen, en dat herfstblaadje is een goed idee maar had toch echt een scherpe punt moeten hebben in plaats van een scherp midden (dan was het trouwens een goede foto geweest). Ben benieuwd naar nieuwe foto's!
@nomad85: Niet echt saai, respect dat je de blaadjes wit maar niet uitgebeten hebt gekregen, dat is altijd lastig. Denk wel dat hij nog iets scherper mag, en ben benieuwd hoe hij het in een vierkante crop zou doen. Iets meer kleur misschien ook, in het centrum?
@White_Tiger: Je kader vind ik vreselijk, en doordat het een stukje foto opeet vind ik hem zeker aan de onder kant wat krap gekaderd. Verder is het wel een hele mooie foto van een hele mooie zwaan, natuurlijk!
@nomad85: De foto van de kikker was als voorbeeld bedoeld, I presume? Goed gebruik van DoF inderdaad ;)

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Wat vinden jullie van deze foto?
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/892/montreux2005ua5.jpg
Gemaakt in de zomer van 2005 in de omgeving van Montreux, Zwitserland.

We see things as we are, not as they are

• Tweakdipity
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:16
Wat een leuke reacties!
@ DexterBelgium en @ Dannr
Hierbij een link naar een wat grotere versie, hier is wel een stofdeeltje op de lens of ccd te zien.
De foto is gemaakt in Indonesië (Java, Bromo vulkaan) Heb ook nog een foto dat de vulkaan een rookpluim uitbraakt. Zal deze binnenkort ook eens posten (hou mij graag aan regel 3 van deze topic)

Bromo rode voorgrond

Ik zal ook eens gaan experimenteren met kaders (nog nooit gedaan) en kijken wat de toegevoegde waarde daarvan kan zijn.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Tweakdipity: Ik ga met DexterBelgium mee dat deze wat mij betreft in showcase thuis hoort.
Erg mooie plaat!

Verwijderd

@Dannr: Kader had ik voor iets anders erom heen gezet en doordat dei al verkleint was heb ik die maar hier geplaatst ipv de 'normale' versie. Bij deze is dat hersteld en heb ik een kaderloze geplaatst.

@ all: Kom hier leuke fotos tegen sommigen echt showcase waardig imo en zeker een inspiratiebron om eens verder te kijken als de lens lang is.

Experimenteren met dof ed wil ik ook nog eens doen, maar vraag me af of het maximale bereik van 4.5 nou eerder 5.6 op mijn 75-300 daar wel geschikt voor is. De reden dat ik die lens wil proberen is de 'macro' afstand van 1.5mtr op 300mm. Niet echt macro natuurlijk, maar kun je denk ik wel leuke effecten met krijgen. Ik zal eens een poging wagen binnenkort en kijken wat de uitkomst is.

In elk geval ben ik nogthans zeer tevreden met de Alpha100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 15:47
Tweakdipity schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:53:
Nou,

Ik sta ook open voor alle kritiek! Graag zelfs, ik wil ook wat leren. Deze foto heb ik zonder statief gemaakt en een heel klein beetje nabewerkt.

Geniale plaat
Geen idee of het zo werkt, probeer het lekker toch: Hot-Shots request. _/-\o_

Behalve dat ene stofdeeltje kan ik werkelijk niets op deze plaat aanmerken. Heel surreal soals die bergen uit de mist/wolken reizen. Prachtig contrast, zwart kader(tje!) had hem inderdaad misschien wat meer tot zijn recht laten komen. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:36

Goverman

not loaded

Bij deze een fotootje van mij. Het is een haan die ik op het Vogeleiland in Deventer heb gemaakt. Op een of andere manier heb ik het idee dat de haan net niet helemaal scherp is, maar, misschien verbeeld ik mij het ook maar. Graag wat commentaar dus ;). En: heeft verder nog iemand tips voor het maken van foto's van dieren?

Specs: Sony Alpha 100, 18-70 mm. kitlens
sluiter: 1/60 s.
diafragma: F 5.6
ISO: 400
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/fotos/kl_haan.jpg

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@TutanRamon: Compositie is best leuk bedacht, en de kleuren zijn ook erg lekker en strak, maar op de een of andere manier doet hij het toch niet voor mij... Ik denk dat vooral de uitgebeten achtergrond me stoort... Kun je niet nog eens teruggaan en hem maken met blauwe lucht? :+
@Tweakdipity: Groter is hij nog mooier ;)
@Goverman: Hij staat wel knal in het midden, en verder is er op de achtergrond enzo maar weinig boeiends te zien... Iets scherper en contrastvoller zou ook nog wel mogen. Als klein voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/598/haandanxa4.jpg
Laat het weten als je dit niet wil, dan haal ik 'm weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:51:
Bij deze een fotootje van mij. Het is een haan die ik op het Vogeleiland in Deventer heb gemaakt. Op een of andere manier heb ik het idee dat de haan net niet helemaal scherp is, maar, misschien verbeeld ik mij het ook maar. Graag wat commentaar dus ;). En: heeft verder nog iemand tips voor het maken van foto's van dieren?

Specs: Sony Alpha 100, 18-70 mm. kitlens
sluiter: 1/60 s.
diafragma: F 5.6
ISO: 400
[afbeelding]
De onscherpte die je ziet lijkt bewegings onscherpte wat denk ik komt door relatief hoge sluitertijd van 1/60, zelf probeer ik nooit lager te gaan als 1/200 om dit te verkomen, maar zelfs dan gaat het soms nog wel eens mis (zelfde met iso).

Fototechnisch imo niet veel met name doordat hij nogal gecentreerd is en de achtergrond nogal storend aanwezig is. mijn oog word toch snel getrokken naar het hekwerk (poort??) die achter de haan staat, wat denk ik niet echt de bedoeling is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zonsopgangetje:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/126fs2126035.jpg

Groot

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 10:12 . Reden: Rare url fout... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:59
Aangezien ik mij vaak wel in de commentaren van Dannr kan vinden ga ik die waslijst niet herhalen :P

@tutanramon: Op zich heeft deze plaat nog wel potentie. Qua compositie is hij wel ok. Dingen die je nog zou kunnen veranderen zijn. Horizon recht zetten, met levels en curves spelen om het meeste van de uitgebeten lucht op te vangen.

@goverman: Hierbij ga ik volledig mee met het commentaar van Dannr. Er is op de achtergrond te weinig te beleven om als toegevoegde waarde te fungeren. Dus in dit geval is rigoureus croppen zoals Dannr voorsteld geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Die uitgebeten lucht is inderdaad een probleem. Ik heb al een deel weggesneden en levels, curves aangepast wat bovenstaande resultaat opleverde.

Bedankt voor het commentaar tot dusver. Ik ga er verder mee.

Ik heb tijdens die trip ook een foto gemaakt van het standbeeld van Freddie Mercury, aan het Meer van Geneve.
Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/7858/freddiemercurytj7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Afbeeldingslocatie: http://www.rnix.nl/gallery/albums/pics/scooter.sized.jpg

Net niet kerstig genoeg voor de contest, maar vond hem wel goed geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Ik heb deze foto gemaakt. Ik vind het een leuke foto maar ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, hebben jullie sugesties? Hoe zouden jullie deze bewerken?

Afbeeldingslocatie: http://www.webgraphic.nl/portfolio/tweakers/IMG_4424.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aparte foto, Dennis. Ik zou hem zo laten. Goed gelukt!

Eéntje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_6756c_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:30:
@Dannr: Kader had ik voor iets anders erom heen gezet en doordat dei al verkleint was heb ik die maar hier geplaatst ipv de 'normale' versie. Bij deze is dat hersteld en heb ik een kaderloze geplaatst.

@ all: Kom hier leuke fotos tegen sommigen echt showcase waardig imo en zeker een inspiratiebron om eens verder te kijken als de lens lang is.

Experimenteren met dof ed wil ik ook nog eens doen, maar vraag me af of het maximale bereik van 4.5 nou eerder 5.6 op mijn 75-300 daar wel geschikt voor is. De reden dat ik die lens wil proberen is de 'macro' afstand van 1.5mtr op 300mm. Niet echt macro natuurlijk, maar kun je denk ik wel leuke effecten met krijgen. Ik zal eens een poging wagen binnenkort en kijken wat de uitkomst is.

In elk geval ben ik nogthans zeer tevreden met de Alpha100
Een tele-lens met semi-macro mogelijkheden zijn zeker wel geschikt voor DoF werk. Beter gezegd, met levende onderwerpen is dat zelfs gewoon makkelijker. Zorg alleen wel dat je achtergrond echt een stuk verder staat dan je onderwerp. Ik heb prima shots geschoten met mijn 70-300 qua macro achtige foto's.

probeer dusdanig door je knieën te gaan bijvoorbeeld, dat je achtergrond geen grond meer heeft, dan kom je vaak ook al een stuk verder met waar je achtergrond begint.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 15-12-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je ergens dacht k al zoiets, maar doordat vaak gezegt word hoe hoger het diafragma hoe meer dof was/ben ik bang dat met name op de minimum afstand het dof gehalte erg achterwege blijft. Op verdere en grotere afstanden lijkt me dat idd geen probleem.

Ik probeer het vandeweek wel eens uit zit toch even thuis en kan lekker experimenteren hiermee.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
Hier mijn eerste inbreng, heb sinds 2 dagen een Canon 350D met de standaard kit lens en weinig ervaring dus kom maar op met de opbouwende kritiek :)

Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/5835/kruispuntdonkerklein151dj3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door silencedead op 15-12-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:09:
Dank je ergens dacht k al zoiets, maar doordat vaak gezegt word hoe hoger het diafragma hoe meer dof was/ben ik bang dat met name op de minimum afstand het dof gehalte erg achterwege blijft. Op verdere en grotere afstanden lijkt me dat idd geen probleem.

Ik probeer het vandeweek wel eens uit zit toch even thuis en kan lekker experimenteren hiermee.
Volgens mij heb ik het nog niet helemaal over gebracht, want wat je zegt klopt niet geloof ik.
Elke lens creeert de mooiste dof wanneer er meer afstand is tuseen het onderwerp en de achtergrond.
Je tele-lens zal de mooiste DoF geven, wanneer je onderwerp zo dicht mogelijk staat met een zo groot mogelijk diafragma (F getal laag) en de achtergrond ver weg is.
In jouw geval, een op 300mm op 1.5 meter afstand van je onderwerp met de achtergrond mooi een paar meter verderop. Hoe verder hoe beter (achtergrond).
Het gaat in het kort om het verschil tussen lens onderwerp t.o.v. onderwerp en achtergrond. Deze dingen worden dan nog een beetje beinvloed door aantal mm geschoten en diafragma natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke snapt 't nu thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
silencedead schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:31:
Hier mijn eerste inbreng, heb sinds 2 dagen een Canon 350D met de standaard kit lens en weinig ervaring dus kom maar op met de opbouwende kritiek :)

[afbeelding]
Je charmeert me niet met deze plaat.

Je hebt de techniek onder de knie om 's nachts een goede foto te maken, dus ga vooral door! Maar zoek een andere compositie. Je hebt de horizon in het midden - doe hem eens heel standaard op 2/3 of 1/3) en hij is ook nog een beetje scheef .... en dan is ook nog eens de vraag wat het onderwerp van de foto is. Het gebouw? De kruising erachter? Of de 3 rode autos op de voorgrond?
[/opbouwend]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand nog wat over mijn foto :(

Redhero vindt het altijd wel fijn als er commentaar is op zijn foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:25:
[...]

Niemand nog wat over mijn foto :(

Redhero vindt het altijd wel fijn als er commentaar is op zijn foto.
Sommige vallen toch niet zo op blijkbaar...
Best aardig, de lucht is mooi, maar de vlakverdeling wel wat saai. Probeer eens de horizon (de bomengrens in dit geval eigenlijk) op 1/3 of 2/3 van de hoogte van de foto te leggen. Dat is veel minder saai dan precies in het midden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
breinonline schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:50:
Sommige vallen toch niet zo op blijkbaar...
En de mijne? Die van Freddie Mercury

>:) ;)

[ Voor 65% gewijzigd door TutanRamon op 16-12-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

TutanRamon schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:38:
Die uitgebeten lucht is inderdaad een probleem. Ik heb al een deel weggesneden en levels, curves aangepast wat bovenstaande resultaat opleverde.

Bedankt voor het commentaar tot dusver. Ik ga er verder mee.

Ik heb tijdens die trip ook een foto gemaakt van het standbeeld van Freddie Mercury, aan het Meer van Geneve.
[afbeelding]
Ik vind hem persoonlijk niet zo. Het silhouet lijkt haast iets te groot, c.q. de foto te krap uitgesneden. Het beeld staat niet centraal en dat is op zich goed, maar op 1/3 had ook hier beter gestaan. Verder is de voorgrond net niet helemaal echt zwart, dat is ook jammer.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
breinonline schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:19:
[...]

Ik vind hem persoonlijk niet zo. Het silhouet lijkt haast iets te groot, c.q. de foto te krap uitgesneden. Het beeld staat niet centraal en dat is op zich goed, maar op 1/3 had ook hier beter gestaan. Verder is de voorgrond net niet helemaal echt zwart, dat is ook jammer.
Bedankt voor je reactie.

Hier staat het origineel op 1024 x 768 formaat. Hoe zou jij de kleuren e.d. modificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Zoiets?. Ik heb niet veel veranderd en jouw toning is wel prettig (een beetje grijs/blauwig) maar ik heb de compositie zo aangepast dat het beeld ongeveer op 1/3 van de foto staat en de schaduwen wat meer laten dichtlopen met behulp van het aanpassen van de levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van een dode vogel, gevonden in de dakgoot tijdens het schoonmaken.

Afbeeldingslocatie: http://www.shoqed.nl/images/20061023214440_dscf4170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lazio, ik zou hem nog wat nabewerken in photoshop, meer contrast, een andere crop proberen,...
zoiets misschien? Ook spijtig dat het hoofdje niet helemaal scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog een foto uit Japan, genomen 23 november j.l. Een goochelaar met een klein standje in de electronicawijk Akihabara verbaasde omstanders met zijn snelle handen. De foto is snel uit de hand boven m'n hoofd uit genomen, ik kon vanuit mijn positie de storende Zippo reclame op de achtergrond ook niet zien. Verder is 'ie wel redelijk dacht ik zo... wat denken anderen?

Afbeeldingslocatie: http://benlanka.tweakdsl.nl/foto1_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
breinonline schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:34:
Zoiets?. Ik heb niet veel veranderd en jouw toning is wel prettig (een beetje grijs/blauwig) maar ik heb de compositie zo aangepast dat het beeld ongeveer op 1/3 van de foto staat en de schaduwen wat meer laten dichtlopen met behulp van het aanpassen van de levels.
Ik zie het. Je hebt gelijk! Bedankt.

Ik ga proberen hetzelfde effect te krijgen. Heb je dit bereikt met een hue/saturnation layer of met het duotone effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

TutanRamon schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:43:
[...]
Ik zie het. Je hebt gelijk! Bedankt.

Ik ga proberen hetzelfde effect te krijgen. Heb je dit bereikt met een hue/saturnation layer of met het duotone effect?
Dit was gewoon snel met Image > mode > grayscale. Daarna heb ik de lucht geselecteerd en op een nieuwe layer gezet. Die is niet aangepast, de onderste layer (met alles erop en dus ook de voorgrond) heb ik met Image > Adjustments > Levels aangepast. En daarna met de crop-tool de compositie op orde gemaakt.
Je zou nog een duotone ervan kunnen maken ook, kan soms ook heel mooie effecten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week geschoten langs het Veerse Meer met mn nieuwe Tamron 200-500mm.
Helaas is de kop niet scherp. Hopelijk lukt me dat wel als ik de lens wat beter ken.

Afbeeldingslocatie: http://i145.photobucket.com/albums/r238/w00ter_kab00ter/Meeuw_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou ik ga sinds de aanschaf van mijn Nikon D50 ook maar mijn eerste foto plaatsen. Niet echt bijzonder verder waarschijnlijk, maar ik vind hem toch best aardig gelukt. Een portret van mijn dochtertje van 15 maanden. Gemaakt met de Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6 kitlens, 's avonds bij het licht van wat schemerlampjes. Heb de foto een beetje gecropt, een klein beetje de kleuren aangepast en een randje eromheen gemaakt, verder niks.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.staaks/dsc_0450-border%20(Small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Wat vinden jullie hier van? Ik ben zelf wel tevreden. Geschoten in Berlijn, afgelopen vakantie. Wat een stad :) Ga ik echt nog een keer naar terug.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/berlin_tumb.jpg

klik voor groter exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie ervan.
Hond was net uitgeweest, bekaf, dus ging er maar eens lekker bij liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.shoqed.nl/images/20061216205840_dscf4383.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@Redhero: Mooie zonsondergang, vooral groot lekker, maar contrastrijker had hij wel gemogen. Geen wow-gevoel, maar ik weet niet goed waarom.
@TutanRamon: Leuke foto, erg mooi gedaan. Ik had het misschien beter gevonden als je loodrecht op de kade had gestaan, maar ook zo ben ik er best over te spreken. Jammer wel van alle afleidende rommel (vogel, bootje, bordje)
@Verbal_Kint: Het gaat je waarschijnlijk om de lampjes, maar de scooter leidt echt af... Doet mij niet veel.
@Dennisderoo: De kleuren en scherpte zijn lekker, gewoon goeie plaat! d:)b
@Laukui: Lekker scherp en contrastrijk! Kijkt gewoon erg lekker weg, maar weinig op aan te merken verder.
@silencedead: Wat al gezegd werd door Lennart: de compositie kan wel iets meer aandacht gebruiken. Technisch zonder meer dik in orde.
@Lazlo: Technisch uitstekend uitgevoerd, en ook op de compositie weinig aan te merken, maar ik vind hem eerder smerig dan mooi ;)
@benlanka: De goochelaar, je onderwerp, krijgt in mijn ogen te weinig aandacht. Meer zoom had ik beter gevonden, denk ik. De bewegende vinger is wel goed gedaan :)
@w00ter kab00ter: Een hele vogel erop had ik wat leuker gevonden, maar verder is de bewegende vleugel maar (bijna) scherpe kop natuurlijk prima. Bokeh vind ik ook erg mooi. Ben benieuwd naar nieuwere probeersels!
@hars73: Mooi mooi mooi! Jammer dat het meisje niet "echt" lacht, maar het mutsje is gewoon erg leuk. De wat drukke achtergrond links doet wel afbreuk, maar desalniettemin zou ik hem lekker uitvergroten en aan de muur hangen ;)
@j-a-s-p-e-r: Berlijn is idd een erg leuke stad, helemaal mee eens :) In je foto stoort de wat overbelichte lucht me redelijk, en datgene wat achter de muur ligt is wel erg klein en er is daar ook maar weinig te zien (en daar wordt toch je oog heengetrokken). Ik moet toegeven dat de keuze voor zowel door als over de muur kijken een hele goede was, maar ik ben bang dat dit een van die gevallen is waarbij je een goed idee hebt, het uitvoert zoals je in gedachten had, en dan tot de ontdekking komt dat het het toch net niet is.
@Lazlo: Leuk! Het flitslicht in het linkeroog is ook netjes gedaan. Heb wel het idee dat de snorharen wat oververscherpt zijn, maar verder is hij gewoon erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Super Dannr om aldoor weer mensen van commentaar te voorzien. Thanks namens die mensen.
Ik vind het alleen storend dat bijna iedereen zijn eigen plaatje neer mikt en wacht op commentaar, de mensen die hier posten leveren zelden zelf commentaar op mensen net als hun. Kortom, wel nemen, niet geven.

Mensen, post niet alleen plaatjes, maar geef ook even reacties van foto's om je heen, dat wil je zelf toch ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ook weer eens wat geblaat van mij:
ik begin hier

@Lennart: Aardige plaat maar iets te rood/oranje voor mij. Een echt onderwerp ontbreekt, waardoor het een beetje saai overkomt.

@japanner: grappig experimentje, maar meer ook niet :)

@Tweakdipity: Niks op aan te merken, super

@nadroJ: Spelen met DoF is leuk, maar het moet een middel zijn en geen doel. Ik mis een onderwerp, hij is weinig interessant.

@nomad85: ik ben niet zo van de macrofoto's, dus ik moet je het commentaar schuldig blijven

@White_Tiger: Wel een aardige lichtval zo. Goede DoF. <mierenneuk>aan de rechterkant (op de foto) van z'n (haar?) snavel zit een raar uitsteekseltje. Die zou ik wegPS'en</>

@nadroJ: Weer een iets te kleine DoF, sorry :P Verder is de achtergrond ook een beetje onrustig (is redelijk weg te shoppen) en te wit. Dat laatste kan je natuurlijk moeilijk voorkomen, maar toch ist jammer. Ik ga helemaal mee wat nomad zegt.

@nomad85: ik ben niet zo van de macrofoto's (deja vu :+) maar deze vind ik erg gaaf. Goeie compositie en lekkere DoF. of was het als voorbeeld?

@TutanRamon: beetje een uitgebeten lucht en imho teveel potentiele onderwerpen op één plaat. Sorry, 't is meer een vakantiekiekje.

@Goverman: Opzich best grappig, een haan die als een koning zijn erf verdedigt of zoek ik er nu te veel achter? :P Compositie is idd wel wat saai, de rule of thirds was hier zeer goed bruikbaar geweest.
De fotosjop van Dannr vind ik qua contrast wel geslaagd, hij is alleen wel iets tever doorgeschoten met de sharpening.

@Redhero: een beetje cliché, maar wel mooi

@TutanRamon: Freddie had ietsjes meer naar het midden gemogen (tis ook nooit goed met mij heh :/), verder heb ik er weinig op aan te merken geloof ik.
Ik ben het overigens eens met breinonline, zijn bewerking spreekt me een stuk meer aan :)

@Verbal_Kint: ik zie niet helemaal in wat je met deze foto wilde bereiken. Ik neem aan dat de scooter het onderwerp is, maar wat heeft dat met de kerstlichtjes op de achtergrond te maken? Wat het kwart fietswiel op de voorgrond doet is me ook een raadsel. Het past allemaal niet zo bij elkaar.

@Dennisderoo: leuk! Niks meer aan doen.

@Laukui: goede compositie, lekker contrast, mja, gewoon prima eigenlijk :)

@silencedead: mwa, sorry, ik vind hem niet zo boeiend. Ik mis een eyecatcher. Wat sprak je aan bij het zien van dit plaatje?

@Lazio: beetje een storende achtergrond (linksboven) maar verder wel OK. Mooie zwart/wit-omzetting. DoF had ietsjes groter gemogen.

@benlanka: het onderwerp staat wel erg ver weg. Verder niks op aan te merken

@w00ter kab00ter: wat is dat, rechtsbovenin? Jammer dat de vleugel aan de linkerkant er niet helemaal op staat. Mooie DoF.

@hars73: Leuk koppie. Jammer van de achtergrond linksboven, en (in mindere mate) de vertikale streep aan rechts.

@j-a-s-p-e-r: mooie plaat! Beetje jammer van de overbelichting linksboven.

@Lazlo: goed moment gekozen, hij lijkt inderdaad bekaf. Je hebt ook een heel aardig standpunt (ligpunt?) ingenomen.

Ik ben even 'snel' door de foto's heen gegaan, dus als iemand uitgebreider commentaar wil hoor ik het wel.

Pfoeh, nu maar weer verder met het leren voor m'n Java-tentamen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wilko schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
Ook weer eens wat geblaat van mij:

@nomad85: ik ben niet zo van de macrofoto's, dus ik moet je het commentaar schuldig blijven

@nomad85: ik ben niet zo van de macrofoto's (deja vu :+) maar deze vind ik erg gaaf. Goeie compositie en lekkere DoF. of was het als voorbeeld?

Pfoeh, nu maar weer verder met het leren voor m'n Java-tentamen :O
allereert thnx voor je compliment :) (was idd slechts als voorbeeld bedoeld) Daarnaast succes met je Java tentamen, heb ook last van Java :P.....volgende semester weer dan :P...maar niet altijd een makkelijk vak, dus succes :)

Verder ook jij bedankt voor al het commentaar wat je levert op iedereen zijn foto :). Super. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan en misschien doe ik het nog wel een keer, maar ik vind het echt te storend dat zoveel mensen alleen maar posten en niks zeggen over andere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ben het met je eens, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen denken dat ze er toch niks van weten en dus maar beter geen commentaar kunnen geven. Maar ik leer er zelf ook wel wat van gelukkig, door kritisch naar andermans platen te kijken en te bedenken wat er mooi aan is en wat niet leer je zelf ook wel het een en ander (*hint hint* aan iedereen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wilko schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:52:
Ben het met je eens, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen denken dat ze er toch niks van weten en dus maar beter geen commentaar kunnen geven. Maar ik leer er zelf ook wel wat van gelukkig, door kritisch naar andermans platen te kijken en te bedenken wat er mooi aan is en wat niet leer je zelf ook wel het een en ander (*hint hint* aan iedereen ;))
zo mooi had ik het nooit kunnen verwoorden :Y

Nou mensen, willen jullie leren of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Iedereen doet maar mistige foto's, ik doe mee. Mist + licht: leuk effectje!

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/thelight.jpg

:)

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 19-12-2006 19:41 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

TomSwinnen schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:40:
Iedereen doet maar mistige foto's, ik doe mee. Mist + licht: leuk effectje!

:)
Het idee is goed, maar ik zie het licht niet zo omdat meer dan de helft van de plaat erg donker is. Vooral het vlak aan de onderzijde. Om daar de tekst in te zetten is leuk bedacht, maar nu trekt je oog naar het zwart en niet naar je onderwerp: het licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
nomad85 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:59:
[...]
zo mooi had ik het nooit kunnen verwoorden :Y

Nou mensen, willen jullie leren of niet? :+
Tuurlijk!! Ik dan ook maar weer.

@TutanRamon: leuke foto. Storende dingen voor mij zijn de scheve horizon, de ietwat krappe kadering aan de linkerkant. Verder vraag ik mij af of deze foto in de portretstand misschien krachtiger zou zijn geweest, ik vind aan de rechterkant namelijk te veel non-informatie staan (alhoewel de wolkenpartij wel mooi is)
@Verbal_Kint: deze plaat vind ik niet zo sterk. Hij is niet helemaal scherp, ik mis een echt onderwerp (ik vind de scooter niet echt een onderwerp aangezien deze er niet lekker op staat. Nu is het meer dat hij toevallig voor de camera stond, waar bovendien ook nog een fiets voor staat)
@Dennisderoo: Gevoelsmatig is de scherpte net niet helemaal optimaal. Verder wel een leuke invalshoek en het silhouette is goed gelukt. De scheve compositie vind ik persoonlijk wat minder.
@Laukui: leuke plaat! Het enige wat ik nog anders zou doen is een stukje van de onderkant croppen, zodat de onderste trede van de trap er af valt. De op een na onderste trede loopt namelijk wel gelijk aan het kader en daardoor krijg je IMHO een rustiger beeld.
@silencedead: Zie commentaar van Lennart. Verder niks aan toe te voegen.
@Lazlo: sterke plaat. Je wordt mooi de foto ingeleid. Wel is hij wat te krap gekaderd (de poten staan er niet helemaal op) en bovendien zou ik liever iets meer scherp gezien hebben.
@benlanka: De zwart-wit omzetting mag wat mij betreft wel wat contrastrijker. Qua compositie nog niet zo'n hele rare foto (iets aan de brave kant), maar ik zou de volgende keer iets meer naar rechts zijn gestapt. Nu staat de man aan de linkerkant een beetje in het zichtveld van de camera. Maar je hebt wel mooi gebruik gemaakt van de openruimte die je voor je had (zo word je 'gedwongen' om naar het onderwerp te kijken.
@w00ter kab00ter: dieren zijn natuurlijk altijd lastig, maar ik vind de onscherpte en de afsnijding in dit geval toch te storend om het tot een goede plaat te laten worden.
@hars73: zoals dannr al terecht aangaf is de achtergrond wat aan de drukke kant. Veel mensen letten te veel op het onderwerp en te weinig op de achtergrond en dat doet vaak afbreuk aan een potentieel goede plaat. Verder is het een leuke plaat.
@j-a-s-p-e-r: het idee is leuk! Wat ik wel jammer vind is dat hij wat krap gekaderd is (ik doel met name op het gat wat er niet helemaal op staat. Dat vind ik jammer aangezien het gat toch als onderwerp kan worden gezien. Doordat de afsnijding slechts een klein stukje betreft ga ik er van uit dat hij niet doelbewust zo gekaderd is, maar dat hier toch net even te snel op ontspanningsknop is gedrukt.
@Lazlo: leuke plaat! Ik vind de kleuren lekker en de scherpte(dieptewerking) vind ik ook goed. Wel vind ik jammer dat hij IMHO aan de bovenkant wat te krap is gekaderd.

Tot zover mijn bijdrage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

breinonline schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:46:
[...]

Het idee is goed, maar ik zie het licht niet zo omdat meer dan de helft van de plaat erg donker is. Vooral het vlak aan de onderzijde. Om daar de tekst in te zetten is leuk bedacht, maar nu trekt je oog naar het zwart en niet naar je onderwerp: het licht :)
I agree. Daarom ook in de testcase. ;)
Maar het was best moeilijk om de foto hoger te maken, lichter ging ook niet, wat dat betreft, want belichtingstijd stond op z'n max (15sec.) van de PS. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
@ bovenstaande mensen

Dank voor het commentaar, ben het eens met de compositie, is niet helemaal fantastisch. Komt ook doordat ik geen statief ofzo heb dus moest de foto vanaf de reling maken. Maar hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49
Hierbij een fotootje van mijn hand... Voor de oplettende kijken: op de achtergrond kan je de Golden Gate Bridge zien (San Francisco dus)

Afbeeldingslocatie: http://www.deavondmarkt.nl/foto/berkeley-kader.jpg

Roept u maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
nomad85 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:50:Super Dannr om aldoor weer mensen van commentaar te voorzien. Thanks namens die mensen.
Ik doe het graag, en (zoals Wilko al zegt) ik vind het erg leerzaam om erover na te denken waarom een foto het nu net wel of net niet doet. (Bovendien kost commentaar geven minder tijd dan foto's verwerken, hence the pas 2 foto's van mij ;) )

Terzijde: GoT verkiezingen 2006 O-) ;)

@TomSwinnen: Doe hem mij maar met een flink stuk (incl bijschrift) eraf van onder, maar dan vind ik hem wel erg mooi!! (Ook van mij: respect voor je fotokunsten met die camera d:)b )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Dirickteur schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:18:
Hierbij een fotootje van mijn hand... Voor de oplettende kijken: op de achtergrond kan je de Golden Gate Bridge zien (San Francisco dus)

[afbeelding]

Roept u maar...
Netjes! Je kijkt echt mee met de brug en de lantaarnpalen, erg mooie foto.

Vandaag een aantal foto's in de mist gemaakt, was de eerste keer dat ik een poging deed, ga morgen nog wat foto's schieten als het mistig is.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.hoek8/mist2_640.jpg

Heb meerdere foto's maar aangezien het het solo testcase topic is post ik deze maar.

Alle foto's kan je van mist1_640.jpg tot mist7_640.jpg vinden

Is het iets? Of totaal niks? Vind het zelf wat jammer van dat dak..

Gemaakt met m'n Panasonic Lumix FZ3 overigens :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dennahz

Ik vind hem wel erg rozig. Het kan natuurlijk zijn dat het een zonsopgang of ondergang was maar ik denk dat dit te veel van het goede is. Ook is er niet echt iets spannends in de foto waar je oog blijft hangen. Misschien komt dit omdat er door de mist helemaal niets echt mooi scherp is. Het idee daarentegen is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
@Lazlo: goed moment gekozen, hij lijkt inderdaad bekaf. Je hebt ook een heel aardig standpunt (ligpunt?) ingenomen.
Ja, ben er ook maar bij gaan liggen ;)
relonky schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:53:
@Lazlo: sterke plaat. Je wordt mooi de foto ingeleid. Wel is hij wat te krap gekaderd (de poten staan er niet helemaal op) en bovendien zou ik liever iets meer scherp gezien hebben.

@Lazlo: leuke plaat! Ik vind de kleuren lekker en de scherpte(dieptewerking) vind ik ook goed. Wel vind ik jammer dat hij IMHO aan de bovenkant wat te krap is gekaderd.
Ja, dat is een bekend probleem van me, ik wil altijd te dichtbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Dennahz: Met Redhero, een vreemde kleur en niets spannends. Misschien had je beter een detail kunnen nemen, de schoorsteen bijvoorbeeld, met de boom erachter? Dan had je misschien het contrast van je onderwerp wat op kunnen voeren, waardoor er iets meer leven in de foto zou komen.
Mist is, zo is mijn ervaring, heel erg moeilijk te vangen in een foto. Op de een of andere manier verdwijnt het magische ervan meestal, als je er een 2D plaatje van maakt. Mist veroorzaakte onscherpte en verlies van contrast, dus eigenlijk hou je weinig over om een superfoto van te maken. Ik ben er zelf ook wel eens de mist mee ingegaan.
Kwa onderwerp vind ik "mist6" al een stuk boeiender dan degene die je nu geplaatst hebt hier (al past imo die caravan er niet echt bij en storen die lijnen boven het dak me (maar dat is weg te werken). "mist1" heeft ook (imo dan nog altijd) meer potentie dan deze, al lijkt hij iets scheef. Hij roept een beetje slagveldsfeer (fps-game)op bij mij (oei, die paarse mist is vast niet goed), maar er zou ook zomaar een elfje voorbij kunnen komen.

Eentje van mij van deze zomer, waarbij de ochtendnevel uiteindelijk ook minder een rol speelde dan dat ik had gehoopt (wat voor mij deze foto redt is de herhaling van vormen, niet het magische van die nevel, die een paar minuten later al weer weg was):

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/9045/mist2006am7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Haha, ik sta in de "Meest herkenbare icon" categorie! :D
Dannr schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:20:
@TomSwinnen: Doe hem mij maar met een flink stuk (incl bijschrift) eraf van onder, maar dan vind ik hem wel erg mooi!! (Ook van mij: respect voor je fotokunsten met die camera d:)b )
Dank je!! :$

[ Voor 31% gewijzigd door TomSwinnen op 20-12-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Bedank voor de reacties op de mist foto, mist is een vrij lastig onderwerp inderdaad... zal vanmiddag nog eens een poging doen om wat fatsoenlijks neer te zetten. Thx !

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:40:

Eentje van mij van deze zomer, waarbij de ochtendnevel uiteindelijk ook minder een rol speelde dan dat ik had gehoopt (wat voor mij deze foto redt is de herhaling van vormen, niet het magische van die nevel, die een paar minuten later al weer weg was):

[afbeelding]
het is geen slechte foto, want de setting is erg mooi, ik mis alleen een onderwerp in deze setting. Een picknick op het gras, een spelend kindje, etc. Je hebt een mooie achtergrond neergezet, maar ik mis iets waar mijn ogen heen gaan als onderwerp.
Bovendien, misschien iets meer contrast/levels?

edit: kleuren lijken al beter in photoshop. laat maar dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 20-12-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Gister Avond ben ik bij het glazen huis in Utrecht geweest van 3FM Serious Request.

Dit is 1 van de foto's die ik daar heb kunnen nemen! (daarnaast heb ik nog foto's van Giel, Gerard sander & Henny Huisman)

Zelf ben ik er erg tevreden over, en ben benieuwd naar jullie mening! Waarschijnlijk zal ik ook aan het einde van de actie een showcase posten mocht ik nog enkele uren tijd hebben om daar savonds rond te kunnen lopen! (en als het jullie natuurlijk aanspreekt Foto + onderwerp)

De foto
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodders.nl/mauricemikkers/gallery/voorbeeld2.jpg
nog geen bewerking op losgelaten behalve de crop die ik heb gemaakt+ kader; Foto genomen met een Canon Eos 350D + 70 - 200 F4 L lens + speedlight 430EX

Mochten er mensen op deze foto nog tips trucs en opmerkingen hebben dan hou ik me aanbevolen de bedoeling is om hier dus een showcase van te maken.

zal vanavond als ik thuis ben foto klikbaar maken naar groter formaat + de Exif Plaatsen

[ Voor 15% gewijzigd door Macsylver op 20-12-2006 13:28 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
nomad85 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:03:
[...]
het is geen slechte foto, want de setting is erg mooi, ik mis alleen een onderwerp in deze setting. Een picknick op het gras, een spelend kindje, etc. Je hebt een mooie achtergrond neergezet, maar ik mis iets waar mijn ogen heen gaan als onderwerp.
Je hebt absoluut gelijk. Het bedoelde onderwerp was, zoals ik aangaf, die mysterieuze ochtendnevel, maar daar bleef, zoals ik betoogde, weinig van over op de uiteindelijke plaat. Wat overblijft in de foto is de herhaling van de boog van de twee bruggetjes en de reflecties daarvan in het water en -maar misschien ben ik de enige die dat ziet - in de bomenrij op de achtergrond. Zonder aanleiding had ik deze ook niet hier neergezet, want de enige reden dat hij hier @ 50x70 aan de muur hangt is, dat mijn gezin goede herinneringen aan deze plek heeft, die de lege voorgrond opvullen.
Mensen op het gras zouden imo het dromerige van het doorkijkje bederven, maar als ik tijd en middelen had gehad, zou ik graag bijvoorbeeld zo'n fragiel wit antiek "smeedijzer met houten latjes" tuinsetje in het gras gezet hebben. Nu ik erover nadenk, had daar wel weer een mooie in de verte kijkende dame op mogen zitten ;), maar je kan niet alles hebben, om halfacht 's-morgens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:18:
[...]
Je hebt absoluut gelijk. Het bedoelde onderwerp was, zoals ik aangaf, die mysterieuze ochtendnevel, maar daar bleef, zoals ik betoogde, weinig van over op de uiteindelijke plaat. Wat overblijft in de foto is de herhaling van de boog van de twee bruggetjes en de reflecties daarvan in het water en -maar misschien ben ik de enige die dat ziet - in de bomenrij op de achtergrond. Zonder aanleiding had ik deze ook niet hier neergezet, want de enige reden dat hij hier @ 50x70 aan de muur hangt is, dat mijn gezin goede herinneringen aan deze plek heeft, die de lege voorgrond opvullen.
Mensen op het gras zouden imo het dromerige van het doorkijkje bederven, maar als ik tijd en middelen had gehad, zou ik graag bijvoorbeeld zo'n fragiel wit antiek "smeedijzer met houten latjes" tuinsetje in het gras gezet hebben. Nu ik erover nadenk, had daar wel weer een mooie in de verte kijkende dame op mogen zitten ;), maar je kan niet alles hebben, om halfacht 's-morgens...
Wel of geen onderwerp Toff, Ik vind hem mooi om naar te kijken ;). Zit lekker diepte in :)

@Dannr, Wilko en Relonky: Bedankt voor jullie commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Fiatpower
Brute shot, erg lekkere volle kleuren. Compo is ook dik in orde. Denk dat je deze beter in het showcase topic had kunnen zetten. Grappig dat er ook 2 meeuwen te zien zijn :) Top!

@Dennahz
Geen spannende shot & de rare rozige kleur helpt helaas ook niet. Ik vind het niet "spannend" om naar te kijken...

@Toff
Ik vind de foto te druk, ik mis een goed aanwezig onderwerp. Ik weet niet waar ik nu precies naar moet kijken. Maybe was hij beter als je het huis eraf had gelaten en je alleen de 2 witte bruggen met de nevel had gefotografeerd?

Zo dit was weer even mijn korte bijdrage :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Nm, te lelijk..

[ Voor 93% gewijzigd door Tomino op 20-12-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is onduidelijk of lijkt dat maar zo?
Hij lijkt ook een sinaasappel-huidje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ook maar weer een zonsondergang van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/ameland%20zonsondergang2.jpg

Op veler verzoek verplaatst naar Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 4

[ Voor 32% gewijzigd door wisselwerking op 22-12-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Deze foto is genomen op een berg in Rovaniemi, Finland in het begin van de zomer, net na de middernacht zon periode (al was die er ook wel hoor). Dat is tegelijkertijd het moment dat ik begon met iets serieuzer fotograferen (maar nog niet zoveel erover wist, nu nog steeds niet zo veel, blijf leren).

Ik kwam hem vandaag tijdens het terug kijken nog eens tegen, en met een paar kleine bewerkingen (origineel was z/w, en een klein beetje USM toegevoegd) kwam dit eruit. Ik weet dat het onderwerp vrij centraal ligt maar om een of andere reden stoort het mezelf niet zo bij deze foto.

Commentaar is welkom :)
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/95/img3100rv7.jpg

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat komt door het pad wat je oog vanzelf naar het huisje leidt :) Misschien iets meer contrast toevoegen, voor de rest volgens mij een prima plaatje :)

@relonky
Mooie dramatische plaat. De tak onderin maakt deze zonsondergang "apart". Ik had waarschijnlijk iets van de donkere lucht afgecropt.

[ Voor 32% gewijzigd door aramdin op 20-12-2006 21:01 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
Even een testje met een fles whiskey.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/144/328440323_7d76f61061.jpg?v=0

Grote versie:
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=328440323&size=o

comment: Gemaakt dmv van 2 blanco A4'tjes voor 2 lampen te houden. geen flits.

[ Voor 17% gewijzigd door ilovetechno op 20-12-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:43

janklp

FortyTwo Capital

Stoere foto man met die Whiskey!

Hier nog een van mij. Van de zomer op Alphe d'Huez gemaakt na 180 km fietsen. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/Got/alpe.jpg

@ Relonky: fantastische plaat. Weghalen hier en naar Showcase plaatsen ;) . Heb je een grotere full size?

[ Voor 20% gewijzigd door janklp op 20-12-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes, mooi licht. :)

Wéér een zonsondergang, maar heb niet veel ideeën de laatste tijd voor andere fotowerk:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/126fs2803497.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
Januszjes schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:59:
Stoere foto man met die Whiskey!

Hier nog een van mij. Van de zomer op Alphe d'Huez gemaakt na 180 km fietsen. Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]

@ Relonky: fantastische plaat. Weghalen hier en naar Showcase plaatsen ;) . Heb je een grotere full size?
Bedankt. Ik vind jouw foto niet slecht maar hij springt er niet uit. Ik zie ruiswat totaal net nodig is met zoveel licht.. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

@ Relonky, zoals eerder hier gemeld: je foto staat in het verkeerde topic: hij staat hier in testcase en niet in showcase. :)

@ Max v W: tja ik weet niet, je onderwerp staat inderdaad een beetje erg centraal en er zit weinig "spanning" in de foto.

@ Ilovetechno: lekkere kleur en sfeer. :) Nu ben ik geen ster in Engels maar youre klopt volgens mij niet.

@Januszjes: Na 180 km fietsen zou ik zelf geen foto's meer kunnen maken :) maar er zit weinig spanning of onderwerp in je foto.

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-09 10:25
ilovetechno schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:46:

[afbeelding]

Grote versie:

"Your", zonder e ;)

Mooie foto! Kan zo op een poster imo, alleen de achtergrond vind ik een klein beetje storend

[Aylin]

• Eusebius
  • Niet online
ilovetechno schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:46:

[afbeelding]

Grote versie:

Hé! Het is niet de bedoeling hier reclamefolder-foto's te plaatsen die je ingescand hebt ... alleen eigengemaakte foto's :(

Oftewel: beschouw bovenstaande als een compliment! :)

==
hoi

• Zentbeer
  • Laatst online: 12-09 12:45
Kjoe_Ljan schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:38:
[...]

"Your", zonder e ;)

Mooie foto! Kan zo op een poster imo, alleen de achtergrond vind ik een klein beetje storend
Whisky ook zonder e (zie etiket) ;)

De foto vind ik erg mooi, ik zou de tekst wel even wijzigen want juist die stoort mij een beetje vanwege de taalfoutjes, de foto verdient beter :)

• wisselwerking
@max v w: ik vind het onderwerp te centraal staat (zowel horizontaal als verticaal) en aangezien de voorgrond IMHO niet zo interessant is zou ik hier wat van croppen. De lucht op zich is wel mooi. Verder vind ik de omzetting naar zwart(blauw)-wit wat aan de vlakke kant.

@ilovetechno: mooie plaat. De kleuren en de sfeer past IMHO goed bij het onderwerp.

@januszjes: zoals al eerder gezegd zit er weinig spanning in de foto (ook niet verwonderlijk naar 180km fietsen ;)). Verder vind ik het jammer dat het bovenste van de wolk wordt afgesneden.

@redhero: de compositie is mooi rustig en ook al valt er weinig te zien is hij niet saai. Wel storend vind ik het uitgebeten wit van de zon. Verder had je wat mij betreft de zon wel helemaal centraal mogen plaatsen.

• aramdin
Gister op het Neude (bij het glazen huis van 3FM) schoot ik deze plaat met de Nikkor 85mm f/1.8.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/137/328471274_d5a4469424.jpg

[edit]
Titel weggehaald :)

[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 22-12-2006 17:10 ]

Instagram / YouTube

• Eusebius
  • Niet online
Mooi licht, al zou ik de titel open houden. Ik krijg er een 'warm' gevoel bij door de kleurstelling. Hij is iets te warm, maar dat geeft niets.

is dit btw iemand die je kent? Ivm met portretrecht enzo?

==
hoi

• aramdin
De belichting komt door een schijnwerper die vlakbij stond (op de grond, gericht naar boven).

Ik ken die persoon niet...Mochten de ouders tegen het plaatsen van de plaat zijn dan haal ik em net zo makkerlijk eraf...

Instagram / YouTube

• Wortelsoep
  • Niet online
@TomSwinnen: mooie plaat, naar mijn mening wel iets teveel zwart aan de onderkant. De tekst vind ik niet mooi.

@Fiat Power: niks aan toe te voegen, erg mooi

@Dennahz: hmm, er is niet echt iets dat ik als "het onderwerp" zie. Er loopt een gekke roze waas doorheen en het is net even té mistig.

@Toff: tsja, er is al een hoop over gezegd en ik heb eigenlijk niks aan het reeds geplaatste commentaar toe te voegen

@Macsylver: _erg_ leuk moment, DoF had imho nog wel iets krapper gemogen, de achtergrond is nu toch wel erg onrustig. Maar over het algemeen een goed gelukte foto :)

@relonky: tsja, wegwezen, jij hoort hier niet thuis :P
* Wortelsoep schopt naar Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 4

@Max v W: heel aardig, ben er alleen niet helemaal uit of ik die kleuren nou wel zo geslaagd vind. Heb je 'm ook in kleur? En het staat wel erg centraal. Ik ben zo vrij geweest een mes te gebruiken: klik
imho geeft die crop net even dat beetje extra. Het staat je uiteraard vrij het er niet mee eens te zijn ;)

@ilovetechno: gaaf hoor, jammer van de achtergrond.

@Januszjes: opzich wel mooi, wel iets te warm. Wolken zijn alleen in spreekwoorden roze, in real life horen ze wit te zijn :P verder is er niet echt een onderwerp, jammer.

@Redhero: goed gelukt. gave wolken

@aramdin: lekkere DoF, leuke gezichtsuitdrukking. Alleen erg oranje/geel :? Vind ik niet zo mooi. de 85 bevalt dus wel? ;) ik heb nu kerstvakantie dus ik kan m eindelijk eens for real gaan gebruiken :D

• Morgion
  • Laatst online: 15-09 13:39
Afgelopen weekend nog wat shots gemaakt van mijn vriendin om wat vertrouwder te raken met mijn 400D. Ik ben nieuwsgierig wat jullie hiervan vinden. Gemaakt met popup flash.

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n61/Morgion_2006/Chis-Origineel.jpg

Dit is de foto na bewerking in PS (skintoning): http://i109.photobucket.c...rgion_2006/Chis-21-12.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Morgion op 22-12-2006 09:40 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
Haar huid komt me vreselijk gephotoshopt over. Of had ze een dikke laag make-up op? Of zit ik er gewoon helemaal naast? :P

• Morgion
Ik heb me inderdaad uitgeleefd in PS, maar ik had meer t idee dat die bewerking goed gelukt was. Niet dus blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je wil bij portretfotos over het algemeen wat huidstructuur laten zien, anders komt het zo heel plastisch over.

@Wilko
Dat gelige komt door de gele schijnwerper die op de grond stond. Ik heb al een gedeelte geel eruit gehaald dmv Color Balance adjustment layer en dan wat blauw toevoegen. De 85mm is teh pwnatsj lens! Zoomen doe ik wel met mn benen! Hij stelt heerlijk snel scherp & is ook super scherp :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Ik heb de bewerkte en onbewerkte versie van mijn bovenstaande foto verwisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-09 10:25
ze komt eng dichtbij :$

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
ok, nu zou ik graag jullie mening willen weten over deze foto. Er is echt minimaal met contrast/brightness geschoven.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/139/327379986_e900940282_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
3V3RT schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:27:
ok, nu zou ik graag jullie mening willen weten over deze foto. Er is echt minimaal met contrast/brightness geschoven.

[afbeelding]
Meestal is een object helemaal in het midden zoiezo niet goed uitgewerkt.

Maar door de combinatie van de schapen en de vogels vind ik het bij jouw foto wel kunnen :)

edit:

Zelfs de schaapjes staan te dampen! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 22-12-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Een paar hele mooie de afgelopen paar dagen!

@FlatPower: Erg lekkere plaat, misschien een beetje cliché, maar prima.
@Dennahz: Meer contrast heeft hij zeker nodig, maar apart from that vind ik hem ook wat saai. Neem de suggesties van Redhero ter harte, zou ik zeggen ;)
@Toff: Mooi landschapje, de mist valt inderdaad niet erg op, maar het is een rustige plaat en technisch gewoon erg goed uitgevoerd. De bruggetjes zijn erg leuk. Misschien wel een beetje saai, maar dat is al gezegd geloof ik.
@Macsylver: Erg mooi portret! Misschine wat drukke achtergrond, maar dat zijn details. Superplaat.
@relonky: Alles is al gezegd, en hij is in het showcase topic beter tot z'n plaats. Geweldige foto, meer kan ik er niet van zeggen.
@Max v W: Iets meer contrast mag, maar de compositie is leuk. De keuze voor zwart-wit ben ik nog niet echt van overtuigd, trouwens.
@ilovetechno: Mooie reclamefoto, dik in orde, maar doe alsjeblieft iets aan die spelfout.
@Januszjes: De kleuren zijn lekker, de lijnen zijn goed, maar doordat er geen "begane grond" opstaat vind ik hem toch niet echt fijn.
@Redhero: Kleuren en vlakverdeling zijn dik in orde, maar het zou echt mooier zijn als er nog iets meer te zien was, zoals een vogel of een vuurtoren.
@aramdin: Uitstekend portret, erg mooi. De titel zou ik wel weglaten.
@Morgion: Ik ga mee met mijn voorgangers, het ziet er allemaal veeel te plastic uit. En misschien zou het mooier zijn als je model lacht...
@3V3RT: Redelijke foto, maar je hebt hem ZO groot gemaakt dat hij niet eens in 1 keer op mijn scherm past, laat staan in het forum. Volgende keer is het wel zo netjes als je je gewoon aan de richtlijnen houdt ;) Inhoudelijk: Compositie is in orde, wat Tomino ook al zegt: de vogels en schaapjes maken het centrale acceptabel. Maar meer contrast heeft hij wat mij betreft echt wel nodig, die boom mag wel bijna zwart worden. Verder is hij wat uitgebeten aan de linkerkant, dat is jammer. Misschien een dun kadertje er nog omheen? Kortom: Iets meer aandacht nog naar de nabewerking, wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Net terug uit Londen en hier en daar wat leuke foto's gemaakt. Kort voor ik wegging nog een statief gekocht, aangezien degene die ik had leuk was voor mijn Canon a75, maar niet voor mijn Nikon. Onderstaande foto gemaakt met een sluitertijd van 25 seconden. Ik ga denk ik nog een aparte serie met nachtfoto's plaatsen, maar dit is alvast een eerste :)

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/6360/trafalgar01kxo0.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
@Rudedadude: *erg* lekkere foto! Iedereen kan een camera op een statief zetten, maar deze uitvoering is echt heel goed. Enige aanmerking is dat het er wel erg verscherpt uitziet, maar dat kan misschien ook met een wat ongelukkige resize te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nee dat ben ik geweest. Ik gooi meestal een 3-voudige usm over mijn foto's heen :o

1ste: range 250, amount 10, treshold 2 (voor iets meer contrast)
2de 10, 10, 2 (voor iets meer gedefinieerde contouren )
3de 0.5, 150, 2 (voor het echte idee van scherpte )

Nu was deze foto al erg scherp uit zichzelf, dus wie weet is het iets overdone.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Waarom zoveel? Contrast verhoog ik met Curves of Levels.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43

sapphire

Die-hard pruts0r

kun je dat usm wat uitleggen :$, desnoods via een DM/mail

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/Photography/kr_01.jpg

Foto genomen met een Nikon d50 + 18-35mm f3,5/4,5 + Metz flitsert.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.