Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Deel drie: Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 Nog even wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door :)

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan is dit topic voor jou :) Let wel, 'zomaar' foto's hier dumpen is dus juist niet de bedoeling ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

[list=1]• 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
• Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
• Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
• Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153202

hamsteggot schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:29:
[...]

Als dit voor een achtergrond is van je website zou ik het aantal kleuren sterk terug schroeven en hem behoorlijk softer maken ... als je hier text overheen zet wordt het heel druk. De flares in een achtergrond plaat vind ik wel wat toevoegen ... als foto zou ik ze iets zachter maken.
Nee, het is bedoeld als illustratie bij de biografie van de bandleden met o.a. de spullen die we gebruiken. Alembic is een Rolls onder de bassgitaren dus moet het er wel mooi op komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Bij eerste inbreng van Deel 4.

Heb wel beetje gesjopt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/crijnn/DSC_5017%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160136

crijn schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:54:
Bij eerste inbreng van Deel 4.

Heb wel beetje gesjopt :)

[afbeelding]
Hey Groningen? Of zie ik dat verkeerd. Mooie foto maar ik denk dat ik em iets aan de donkere kant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 160136 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:15:
[...]
Hey Groningen? Of zie ik dat verkeerd. Mooie foto maar ik denk dat ik em iets aan de donkere kant vind.
Ik denk dat dat juist geshopped is, een center gradient oid erin. Ik vind het wel mooi, lekker contrast. Ik heb alleen het gevoel dat er iets scheef is. ik heb het gevoel dat hij gecropped is uit de linker zijde van een barrel-distorted foto.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Volgens mij staat de horizon scheef.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

lijkt idd behoorlijk scheef. wel erg lekkere kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Nette foto, alleen die witte refelectie in het water is imho een beetje irritant, soep die ook eens weg! ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Het is idd Groningen :) goed gezien!

Horizon is ook scheef, k zal es recht maken.
ik heb het gevoel dat hij gecropped is uit de linker zijde van een barrel-distorted foto.
En dit betekent?? 8)7
Nette foto, alleen die witte refelectie in het water is imho een beetje irritant, soep die ook eens weg! ;)
Welke refelctie bedoel je? Volgens mij heb ik et al weg gesjopt

Nieuw resultaat :>

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/crijnn/DSC_5017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59
Waar is de scherpte opeens gebleven? Verder vind ik 'm onder en boven wat overdreven donker, en is de verdeling lucht/water met 50%-50% een beetje saai.
Maar idd leuke kleuren :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
Afbeeldingslocatie: http://wwwhizz.be/thumb1561.jpg
(clickable)

Vandaag in het mooie zonnetje een mooi bloempje gefotografeerd :)

Mijn eerste foto op GoT ooit :) Gemaakt met een Minolta 5D met kitlens.

Op dit moment is het mijn windows background. Hij is alleen gecropt naar een normaal beeldschermformaat (1280*1024), verder niet geshopt.

[ Voor 47% gewijzigd door RedPixel op 17-06-2006 21:01 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 09:51
Prikkeldraad

Afbeeldingslocatie: http://martijn.sohosted.com/got_show_1_thumb.jpg

Ik heb hem alleen gecropt, verder niets aan bewerkt
geschoten met D70 + 18-70 kitlens

linkje naar grotere versie

[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 17-06-2006 23:08 . Reden: linkje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

Exigence

dnkroz

Gepost in de contest voor deze week, maar ik kwam er achter dat deze net voor het begin van deze week geschoten was. Daarom zet ik hem hier maar neer :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_2954_E.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:45
dubbel..

[ Voor 98% gewijzigd door Silent Thunder op 18-06-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik twijfel nog een beetje over de kleurtjes. Een of andere manier lijkt het net niet helder genoeg. Of gewoon niet spannend genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/9131/dsc3746kl7ue.jpg

Tips m.b.t. bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 16:41
Ietwat meer contrast erin, ietwat overbelichten. Hij is doordat ie zo rechtertegenop genomen is wel erg plat geworden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/8701/dsc374610la.jpg

Of is het dan weer te hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

Afbeeldingslocatie: http://www.janklp.nl/uploads/Slingeplas%20HDR/hdr1.jpg

Ik ben eens even op pad geweest om wat te schieten met HDR met dit als resultaat. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Januszjes schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:39:
[afbeelding]

Ik ben eens even op pad geweest om wat te schieten met HDR met dit als resultaat. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind hem leuk. Je hebt er direct zoiets bij van 'heh?'
Als enige commentaar vind ik dat hij te licht cq. flets is. Maar dat heb je gauw bij HDR vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

hier ben je toch wel wat teveel doorgeschoten in met HDR imo

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

j-a-s-p-e-r schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:43:
[...]

Ik vind hem leuk. Je hebt er direct zoiets bij van 'heh?'
Als enige commentaar vind ik dat hij te licht cq. flets is. Maar dat heb je gauw bij HDR vrees ik.
Ik heb hem even ge-edit. Is eigenlijk niet de bedoeling maar ik link ze vanuit mn site en ik had de plaat daar vervangen omdat ik hem zelf ook te flets vond.

@ fenrir: HDR schiet eigenlijk altijd wat ver door. Het is een aparte techniek die niet iedereen bevalt.

[ Voor 19% gewijzigd door janklp op 18-06-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Januszjes schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:51:
[...]

Ik heb hem even ge-edit. Is eigenlijk niet de bedoeling maar ik link ze vanuit mn site en ik had de plaat daar vervangen omdat ik hem zelf ook te flets vond.

@ fenrir: HDR schiet eigenlijk altijd wat ver door. Het is een aparte techniek die niet iedereen bevalt.
Ja dat is al een stuk beter. Althans nadat ik mn tempzooi van iexplorer net heb gedelete ;)
Vind het verder een mooie plaat!
Nog een dingtje, die tak of eend die in het water ligt, kan je die ook wegsoepen? Of is dat moeilijk in de rimpeling vh. water? Dat is nl nog het enige wat ik er verder op aan kan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/060603Els2-Got.jpg

Een foto van de kat van mijn vriendin waar ik erg veel positief commentaar op heb gehad. Vind hem eigenlijk wel showcasewaardig genoeg :)

linkje naar een íets grotere versie :)

Geschoten met mijn D50 + Sigma 70-300 APO II, ietsje bewerkt in photoshop :)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 18-06-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je foto heeft een verkeerde witbalans, hij is veels te goenig.
Ik heb hem ff door photoshop gehaald, en meteen ook verscherpt, dat kon ie ook nog wel gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/5442/060603els2got5su.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Scheelt inderdaad een hoop.... :) dat groenige kreeg ik inderdaad niet lekker weg...

Verscherpen ben ik niet echt een fan van, maar op dit formaat lijkt het wel fijner ja :)

De kat is nu wel íets te grijs en de blaadjes waren int echt groener, maar ik had zelf ook wel ietsje beter mogen soepen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Henk op 18-06-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_3425_600.jpg

Erick-E in Arnhem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
RedXraD schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:52:
Scheelt inderdaad een hoop.... :) dat groenige kreeg ik inderdaad niet lekker weg...

Verscherpen ben ik niet echt een fan van, maar op dit formaat lijkt het wel fijner ja :)

De kat is nu wel íets te grijs en de blaadjes waren int echt groener, maar ik had zelf ook wel ietsje beter mogen soepen :)
Verscherpen na het verkleinen van een foto is echt geen overbodige luxe. Het geeft je gewoon veel moiere foto's.

Verder had je foto een groenige waas. Ik had autolevels en autocolor geprobeerd en autocolor loste het probleem voor het grootste deel op. Als dat nou niet help dan heb je onder image->adjustmenst->variations nog veel opties qua kleuren. Daar kan je heel makkelijk zien welke kleur je foto mist als dat zo is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
:) bedankt.

Ben ik alleen nog nieuwsgierig wat je vond van de foto zelf :P ik ben een ontiegelijk beginnend fotograaf, en wil zoveel mogelijk leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Vind em zo net wat beter. Alleen de witte streep op de neus van 't peerd heb nu 0 pixel meer, oftewel: gewoon wit.

De compositie is niet zo sterk waardoor de hele foto niet echt uitnodigd om bekeken te worden.
Mischien door wat dichterbij en/of de foto van de zijkant te nemen wordt ie spannender.

Lijkt me ook leuk om naast het obstakel te gaan staan/zitten en dan met het paard en de sprong mee te bewegen. Paard+ruiter scherp en de rest bewegend. Moet een mooie plaat worden.

Wel een leuk onderwerp om foto's van de maken moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Januszjes schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:39:
[afbeelding]

Ik denk echt dat jij HDR niet goed snapt. Dit is niet een 'hdr' resultaat.
Dit is, sorry dat ik het zeg, bagger.

HDR is bedoelt om het dynamisch bereik in foto's/films/3d te verhogen.
En op deze manier kan je alles goed belichten zonder dat iets te donker/licht is.
Bijna zoals wij door onze ogen kijken.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@RedXraD: De kleur is door justawitte terecht aangepast en de verscherping was ook zeer wenselijk.
Als je verder niks hoort over je foto betekent dat hier meestal dat niemand de Zwarte Piet wil hebben, niet dat je een heel goede foto hebt geplaatst... Zelf heb ik hier nog nooit een foto durven plaatsen. Showcase is nogal wat en eerlijk gezegd denk ik dat jouw foto beter in het solo testcasetopic had gepast. Niet dat het geen leuke foto is -zeker voor mensen die het beestje kennen, maar hij mist net dat beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Deze strand foto heb ik pas gemaakt toen ik in Zeeland was.
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/1931/img0053version29qh.th.jpg
Ik heb de kleuren veranderd. dit is het origineel.
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/3294/img0053version33ew.th.jpg
Graag zou ik wat opmerkingen willen over de kleuren en de compositie van de foto.

[ Voor 87% gewijzigd door wvdburgt op 19-06-2006 01:17 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Toff schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:52:
@RedXraD: De kleur is door justawitte terecht aangepast en de verscherping was ook zeer wenselijk.
Als je verder niks hoort over je foto betekent dat hier meestal dat niemand de Zwarte Piet wil hebben, niet dat je een heel goede foto hebt geplaatst... Zelf heb ik hier nog nooit een foto durven plaatsen. Showcase is nogal wat en eerlijk gezegd denk ik dat jouw foto beter in het solo testcasetopic had gepast. Niet dat het geen leuke foto is -zeker voor mensen die het beestje kennen, maar hij mist net dat beetje extra.
Ik vind het (na de bewerking van justawitte, die hij inderdaad wel nodig had imho) eigenlijk wel een behoorlijk goede foto. De scherpte is goed (nu wel althans ;)), en de kadrering met die twee balken vind ik ook erg leuk. Enige jammere is die grijze kabel (?) die daar loopt.

Natuurlijk staan er hier en in de vorige topics veel betere platen, maar (voor wat het waard is van iemand die ook nog nooit een showcase foto heeft durven posten) wat mij betreft hoort hij hier wel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
lammmetak schreef op maandag 19 juni 2006 @ 01:13:
Deze strand foto heb ik pas gemaakt toen ik in Zeeland was.
[afbeelding]
[...]
Graag zou ik wat opmerkingen willen over de kleuren en de compositie van de foto.
Ik heb hem al een keer gezien, kan dat? Zijn dat je ouders, toevallig? Anyway, de kleuren vind ik mooi, zou misschien nog wel iets meer saturation mogen hebben, en een beetje verscherpen kan ook geen kwaad denk ik. Qua compositie is het wat leeg aan de rechterkant imho.

Omdat ik geen zin heb om aan 't werk te gaan en zonsondergangen altijd mooi zijn heb ik er even mee zitten spelen in Photoshop (laat het weten als je dat niet waardeert, dan haal ik hem weer weg):
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/3464/img0053dan2ne.th.jpg
Dit is zomaar een probeersel, eigenlijk vooral om te proberen hoe een andere crop eruit ziet, maar toen ik ermee bezig was heb ik ook maar gelijk Unsharp Mask (60%/1.0/0), Saturation +20, en contrast +10 gedaan. (Ik probeer hier dus te zeggen "kijk, zo kan het ook" en niet "kijk, zo moet het" ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Dannr: Dat is nu precies wat ik bedoel: als je een beetje kritisch bent, vallen er meteen allerlei mensen over je heen ;)
Als je uitgaat van de originele foto, kan je die toch IMHO niet echt showcasewaardig noemen? Ik pak het een beetje aardig in, voor RedXraD, door te melden dat ik zelf niet zo snel een foto hier post, maar denk je nu echt dat jouw commentaar meer "waard" is, omdat je hier ooit één foto hebt durven plaatsen? Hier dan, staan we wat dat betreft ook gelijk:

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/4823/wuppie600866xr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
@ lammmetak

Solo testcasefoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

multipasser schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:29:
[...]

Ik denk echt dat jij HDR niet goed snapt. Dit is niet een 'hdr' resultaat.
Dit is, sorry dat ik het zeg, bagger.

HDR is bedoelt om het dynamisch bereik in foto's/films/3d te verhogen.
En op deze manier kan je alles goed belichten zonder dat iets te donker/licht is.
Bijna zoals wij door onze ogen kijken.
Het is dan ook een testcase waarin ik een experimentele foto plaats he ;) Om nou meteen een foto de prullenbak in te gooien met commentaar bagger vind ik wat overdreven. Opzich hoeft HDR ook helemaal niet meer range te geven aan foto's. Als voorbeelden:

[rml][ showcase] De Baronie | update 22-03[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 16:41
Januszjes schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:58:
[...]

Het is dan ook een testcase waarin ik een experimentele foto plaats he ;) Om nou meteen een foto de prullenbak in te gooien met commentaar bagger vind ik wat overdreven. Opzich hoeft HDR ook helemaal niet meer range te geven aan foto's. Als voorbeelden:

dat is ook geen HDR, maar eigenlijk meer tonemapping. De HDR is daarna weer gecompressed. Want je beeldscherm kan geen HDR weergeven.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hehe, wat betreft nabewerking etc. had ik hem miss. beter in het testcase topic kunnen posten (dat zag ik alleen een half uur te laat :+ ). Die 'grijze kabel' is trouwens een lichtslang die er altijd hangt maar alleen rond de kerst etc. aangaat :+

Ik heb de foto ook niet geplaatst met het idee dat hij 100% goed zou zijn (zou wat zijn, ik fotografeer nog geen 3 maanden met deze cam), maar wel met het idee dat ik het echt een mooie foto vond. De manier van nabewerken van justawitte was iets waar ik gewoon nog nooit mee gewerkt had. Tis erg, want ik gebruik al jaren photoshop, maar kennelijk net de andere helft :+

En zoals al eerder gezegd, ik heb de foto hier geplaatst omdat ik juist veel positieve feedback kreeg van mensen die het beestje níet kennen. Maar ik heb hem hier ook geplaatst om juist te horen wat er mis mee is. En dat zit hem vooral in de nabewerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Laatst online: 13-06 21:52

Acmosa

...no comment.

Mijn eerste foto op GOT foto forum.
Tevens de eerste foto van een reeks geschoten met mijn vers aangeschafte Nikon D70s 18-70mm kit lens.
Afbeeldingslocatie: http://www.animaniac.demon.nl/foto/kelk2-600.jpg
Groter formaat

[ Voor 24% gewijzigd door Acmosa op 19-06-2006 13:56 ]

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik vind het niet erg dat je er eens mee gaat stoeien in photoshop. Ik vind hem weer een stapje beter dan dat hij was. Hij is zo idd een stukje minder leeg aan de rechter kant.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/forumpics/got/bulb-got.jpg

Het was of hier, of in 'experimentele fotografie'... het showcase topic durf ik nog niet :+ dan wil ik eerst hier wat reakties :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 20-06-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Leuk idee, hoe heb je dit uitgevoerd? 2 keer een foto, 1 zonder spanning erop, een keer met (en kortere sluitertijd?). Goed uitgevoerd vind ik hem helaas niet, lelijke ondergrond en compositie (saai dus).

Je hebt hem overigens wel in een showcasetopic gegooid. De weekopdracht is ook showcase !
Januszjes schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:58:
[...]

Dat zijn foto's die ik met Photomatix eerst ge-HDR'd heb, en vervolgens getonemapped (en nog meer bewerkt). Ik weet niet hoe jij 't hier hebt gedaan, maar 't resultaat vind ik hier echt waardeloos. Dikke Halo's overal omheen, lelijke kleuren en 't contrast (op grote schaal) is weg. Maar goed, laat je hierdoor niet tegenhouden en experimenteer wat verder, HDR/tonemappen krijg je niet in één keer onder de knie :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
inquestos schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:13:
Leuk idee, hoe heb je dit uitgevoerd? 2 keer een foto, 1 zonder spanning erop, een keer met (en kortere sluitertijd?).
Vlak voor het maken van de foto de batterij weggehaald? Zodat de lamp nog iets nagloeide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Leuk idee, hoe heb je dit uitgevoerd? 2 keer een foto, 1 zonder spanning erop, een keer met (en kortere sluitertijd?). Goed uitgevoerd vind ik hem helaas niet, lelijke ondergrond en compositie (saai dus).
Vlak voor het maken van de foto de batterij weggehaald? Zodat de lamp nog iets nagloeide?
Nee, het is 1 foto. Ik heb aan de lamp 2 dunne draden gesoldeerd, die met een kroonsteentje vastgemaakt aan een normale draad en in die draad zit een simpele dimmer zodat de lamp niet op vol vermogen brandt. Het was wel even tweaken zowel de tafel als de gloeidraad en de fitting goed belicht op de foto te krijgen.

De achter/ondergrond is mijn eettafel. Dat is zo'n uitschuifmodel met van die panelen. De draden lopen achter de fitting door de gleuf tussen 2 panelen, dus die zijn zo uit het zicht weggewerkt.

Overigens, het is leuk dat je 'm saai vindt, maar ik ben ook wel benieuwd hoe je denkt dat 'ie beter kan. In eerste instantie had ik een witte achtergrond, maar dat werkt helemaal niet (de lamp heeft er geen contrast op). Daarna een zwarte, maar dat was nog veel saaier omdat de hele achtergrond weg viel en een zwevende lamp is ook niet ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 17:18

Valor

yummie spam

Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 01:20:
[afbeelding]

Het was of hier, of in 'experimentele fotografie'... het showcase topic durf ik nog niet :+ dan wil ik eerst hier wat reakties :) .
Echt super gaaf gedaan. Heel apart gezicht!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dat zijn foto's die ik met Photomatix eerst ge-HDR'd heb, en vervolgens getonemapped (en nog meer bewerkt). Ik weet niet hoe jij 't hier hebt gedaan, maar 't resultaat vind ik hier echt waardeloos. Dikke Halo's overal omheen, lelijke kleuren en 't contrast (op grote schaal) is weg. Maar goed, laat je hierdoor niet tegenhouden en experimenteer wat verder, HDR/tonemappen krijg je niet in één keer onder de knie :)
Ik heb ze ook met Photomatrix Gehdred en daarna met tonemapping wat aangepast. Misschien ben ik daarin dan te ver doorgeschoten. Maar als ik met Photomatrix 3 foto selecteer en dan genereate hdr selecteer ben ik dan wel op de goede weg?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/hdrtest.jpg

Is zoiets dan beter?

[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 20-06-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het genereren van de HDR is zo te zien prima gelukt (hierop heb je ook geen invloed ;)).
Het tonemappen vind ik wat minder geslaagd.
De halo's zijn te vermindereren door de luminosity en strength te verminderen en de smoothing te verhogen.
Het gebrek aan contrast zit hem waarschijnlijk in de settings voor white en black clipping (lees: te laag) en de setting voor microcontrast.
Vaak gooi ik zowel de white als black clipping op max en verminder het dan langzaam (met name de black clipping) totdat het mij bevalt.
Persoonlijk vind ik het Photomatix tonemapping resultaat zelden goed genoeg en gebruik ik het resultaat als extra layer bovenop één van de orginelen.
Zo hou je de controle over het eindresultaat en kun je halo's, teveel aan ruis, gebrek aan contrast en kleur, etc. makkelijk weer wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168548

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4757/prullenbak5ii.jpg
Oladijee, oladijoo, het is een prullenbak met extra edit-oo.
exposure hier, highlights daar, en voordat ik het wist was de foto klaar.
Niet echt mooi? of te extreem?
Ach deze rijm, is toch wel lame.

Uiteraard geschoten met mijn trouwe kitlens en Nikon d50.
Because with Nikon, i can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Anoniem: 168548 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:24:
[afbeelding]
Oladijee, oladijoo, het is een prullenbak met extra edit-oo.
exposure hier, highlights daar, en voordat ik het wist was de foto klaar.
Niet echt mooi? of te extreem?
Ach deze rijm, is toch wel lame.

Uiteraard geschoten met mijn trouwe kitlens en Nikon d50.
Because with Nikon, i can.
ik ben opzich wel voorstander van harde kleuren/contrasten maar... in dit geval, teveel afleiding, die tak links heeft geen toegevoegde waarde maar zorgt als afleiding, tentminste ik neem aan dat de prullenbak het onderwerp moet zijn? VOor mijn gevoel is dat hetgene wat eruit moet springen en niet dat groen. Aan de compositie werken dus.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Laatst online: 27-06 13:16

Aragornwj

Blerf

Ik ben al een poosje hier aan het lurken en foto's aan het bewonderen, maar ik wil toch graag feedback van jullie op mijn foto. Het is met een simpel Canon huis,tuin en keukencamera'tje gemaakt in de Ardennen. Thuis aangekomen vond ik de foto toch wel zijn sfeer hebben. Ik heb er compleet niets aan gesjopt en vraag me af of hier ook wat aan te doen valt.

Mijn niveau is lang niet zo hoog als dat van jullie, maar toch zou ik graag wat feedback willen
Afbeeldingslocatie: http://orion.luon.net/~wouter/ardennen/thumb.jpg
Clickable voor groter formaat

[ Voor 5% gewijzigd door Aragornwj op 20-06-2006 16:01 ]

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

@ djengizz: bedankt! Goede tips, zal het de volgende keer eens proberen met een wat leuker onderwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net in de tuin een wat foto's gemaakt en er zitten er een aantal bij die ik wel goed gelukt vind.

Ik heb echt helemaal geen verstand van foto's dus graag wat commentaar over wat ik nog kan verbeteren.

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/7537/pic0045ck.th.jpg

Edit : Owja de foto is gemaakt met een nogal oude Canon Powershot A60.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21

MagicTempest

Fly pig!

Je foto is opzich wel aardig. Puntjes van kritiek zijn dat niet je hele bloem scherp is, de onderkant is namelijk niet scherp. Daarnaast zou je kunnen proberen, als dat lukt, om de achtergrond nog een tikje onduidelijker te maken zodat die niet zo stoort.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bedankt voor het commentaar :)

Ik moet er wel ff bij zeggen dat de foto uit de losse hand is geschoten, ik heb helaas geen statief. De bloem stond op zo'n hoogte dat ik de camera ook niet op iets kon zetten.

Is er een makkelijke manier om de achtergrond onduidelijker te maken ? Heb niet echt ervaring met soepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 20:31

aerofreak

Steve Jobs

Afbeeldingslocatie: http://martijn.atlantux.net/uploadbestanden/aerofreaky/DSC01297.JPG

sony dsc-s40 uit de losse hand

spaar me alsjeblieft het is de eerste keer :P en en er is nix aan gesoept

[ Voor 54% gewijzigd door aerofreak op 20-06-2006 21:19 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
De horizon is scheef. Verder vind ik het weinig zeggen, wat is het onderwerp? Het duingras op de voorgrond? Haal de foto eens door Photoshop, speel wat met levels enz en je zult zien dat hij er heel wat mooier op (kan) word(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 20:31

aerofreak

Steve Jobs

KappuhH schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:18:
[...]

De horizon is scheef. Verder vind ik het weinig zeggen, wat is het onderwerp? Het duingras op de voorgrond? Haal de foto eens door Photoshop, speel wat met levels enz en je zult zien dat hij er heel wat mooier op (kan) word(en).
owkeej ff wat gedaan

Afbeeldingslocatie: http://martijn.atlantux.net/uploadbestanden/aerofreaky/verbeterd.JPG

eigenlijk niet echt een doel was gewoon een opname

en trouwens ik heb de lat er is naast gehouden de horizon staat niet scheef

[ Voor 10% gewijzigd door aerofreak op 20-06-2006 21:26 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
aerofreak schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:23:
[...]

owkeej ff wat gedaan

[afbeelding]

eigenlijk niet echt een doel was gewoon een opname
Ziet er iets beter uit, nog wel even die horizon recht zetten. Verder zou ik aan deze foto weinig tijd besteden. Kun je beter een nieuw shot proberen te maken met een echt onderwerp en een betere compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kweenie wat jij in vredesnaam met je foto's uitspookt, maar het eerste wat me opvalt is de enorme JPEG-compressie! Je foto is 9 kB, was dat nou wel zo noodzakelijk? Want het doet IMO erg afbreuk aan de foto en zou em zo niet eens showcase-waardig noemen eerlijk gezegd.

Misschien was 't wel de bedoeling hoor, in dat geval heb ik niets gezegd. Dat je em wat 'verouderd'/old-school eruit wil laten zien, maar dan zou ik eerder voor korrelige ruis gaan dan JPEG-compressie 8)7

Wellicht was een linkje naar een grotere resolutie zonder dermate ernstige compressie nuttig geweest :+

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 21-06-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Aragornwj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:59:
[...] Ik heb er compleet niets aan gesjopt en vraag me af of hier ook wat aan te doen valt.
[...]
[afbeelding]
Waarschijnlijk kan je hem in Photoshop nog wel wat beter maken, maar in mijn ogen is het grootste probleem de rommeligheid. Je onderwerp lijkt me die ijspegels, maar al die blaadjes, takjes, troep, en ook de aarde linksboven, werken behoorlijk afleidend. Er staat eigenlijk gewoon teveel op... En ik denk niet dat je die in Photoshop weg krijgt ;)

De foto zou denk ik een stuk krachtiger zijn als je `of een andere compositie had (verder van onder, bijvoorbeeld, dan zie je die blaadjes minder goed), `of die blaadjes er niet waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:06:
[...]

Kweenie wat jij in vredesnaam met je foto's uitspookt, maar het eerste wat me opvalt is de enorme JPEG-compressie! Je foto is 9 kB, was dat nou wel zo noodzakelijk? Want het doet IMO erg afbreuk aan de foto en zou em zo niet eens showcase-waardig noemen eerlijk gezegd.

Misschien was 't wel de bedoeling hoor, in dat geval heb ik niets gezegd. Dat je em wat 'verouderd'/old-school eruit wil laten zien, maar dan zou ik eerder voor korrelige ruis gaan dan JPEG-compressie 8)7

Wellicht was een linkje naar een grotere resolutie zonder dermate ernstige compressie nuttig geweest :+
Aw damn, Save For Web stond verkeerd. Ik zie het zojuist :X Zometeen even een nieuwe uppen, moment, bedankt voor de tip :)

ctrl-f5 should fix it, 80kB :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 21-06-2006 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 18:35
Afbeeldingslocatie: http://www.daanhoogeveen.com/foto/tweakers/muur(small).jpg
Grote versie (6 mb)

Dit is mijn tweede foto post op het forum.
hij is nog wel iets gefotoshop't, een beetje het contrast verhoogd.

Al het Commentaar is welkom

[ Voor 18% gewijzigd door _trickster_ op 21-06-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179793

Ik heb hier nog een foto, een tijdje terug gemaakt in een natuurgebied ("De kwade hoek") bij ons in de buurt. Ik vind de foto zelf wel iets hebben, ook meer verkregen door geluk dan dat ik van te voren alles had gepland, maargoed.

Alleen hij kan aanzienlijk verbeterd worden. Zelf denk ik bijvoorbeeld om de personen die er lopen iets donkerder te maken. Wellicht moeten ze ook meer aan de rechterkant geplaatst worden. Het nadeel is dan dat je die voetstappen die rechtsonder beginnen voor een deel kwijt bent.

En wellicht ook iets met de kleuren/contrast? Wat denken jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0767766/IMG_0367_vk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:21:
[...]

Aw damn, Save For Web stond verkeerd. Ik zie het zojuist :X Zometeen even een nieuwe uppen, moment, bedankt voor de tip :)

ctrl-f5 should fix it, 80kB :)
d:)b mooie foto zo :) Nu is de grijze achter-wand ook lekker korrelig ipv vlakkig :+ Vind ik bij z/w-foto's altijd wel mooi, een wat grovere korrel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Aragornwj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:59:
Ik ben al een poosje hier aan het lurken en foto's aan het bewonderen, maar ik wil toch graag feedback van jullie op mijn foto. Het is met een simpel Canon huis,tuin en keukencamera'tje gemaakt in de Ardennen. Thuis aangekomen vond ik de foto toch wel zijn sfeer hebben. Ik heb er compleet niets aan gesjopt en vraag me af of hier ook wat aan te doen valt.

Mijn niveau is lang niet zo hoog als dat van jullie, maar toch zou ik graag wat feedback willen
[afbeelding]
Door de lange sluitertijd, en het mooie blauwige ijs heeft hij inderdaad een mooie sfeer, de bladeren doen daar helaas wat afbreuk aan. Op zich zou je de saturatie van de bladeren terug kunnen schroeven (duotone is ook een optie), maar eigenlijk had je 'm beter gewoon zonder bladeren kunnen schieten vanaf een lager standpunt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/ijs.jpg
snel, om maar een idee te geven

@trickster: Mooie locatie! , waar zo is dat ergens :) Sfeer heb je iig wel goed vastgelegd. Unieke compositie/dieptewerking is er niet, maar dat is ook niet altijd mogelijk (vaak niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
KappuhH schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:26:
nog wel even die horizon recht zetten.
dat je graag seks hebt met mieren is al erg zat, maar die horizon ís recht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

Arno

PF5A

Vandaag rond 18:00 was er een kleine BBQ in de wijk bij onze scouting, waar ik wat ben gaan schieten. Onderstaande foto is alleen wat gecropt om het onderwerp wat duidelijker te maken. Verder is de foto niet aangepast.

Ik ben helaas niet helemaal tevreden over de belichting, maar dat komt door de zon vs de schaduw waar ik zelf in stond.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c70c097f4f26f7bfdfb8bbfe8d1a836f/full.jpg

De gegevens over de foto zellf staan in de Exif data. Dit is een try-out met mijn nieuwe Fuji S9500 camera. Graag meningen over deze eerste testcase foto :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20:46

MBV

lateef schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:30:
[...]
rechts is 2px lager :P Maar doordat hij bíjna parallel aan het strand is geschoten, lijkt hij scheef. Dat komt meer door het strand dan door de horizon :)

@Arno: kan beter, denk ik. Sommige stukken zijn overbelicht, grootste gedeelte is 'bijna' scherp waardoor je camera's verscherping problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
lateef schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:30:
[...]
Sorry, flink gezichtsbedrog dus. Hij ís scheef, maar ook maar een heel klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66584

Anoniem: 179793 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:50:
Ik heb hier nog een foto, een tijdje terug gemaakt in een natuurgebied ("De kwade hoek") bij ons in de buurt. Ik vind de foto zelf wel iets hebben, ook meer verkregen door geluk dan dat ik van te voren alles had gepland, maargoed.

Alleen hij kan aanzienlijk verbeterd worden. Zelf denk ik bijvoorbeeld om de personen die er lopen iets donkerder te maken. Wellicht moeten ze ook meer aan de rechterkant geplaatst worden. Het nadeel is dan dat je die voetstappen die rechtsonder beginnen voor een deel kwijt bent.

[afbeelding]
Best eng als je jezelf zomaar nietsvermoedend tegenkomt op de foto als ik mijn 3 maal dagelijkse 'fotografie-topic-doorblader-moment' heb. Maar zoals ik al zei, de lucht zier er een beetje vreemd uit en de horizon zit beetje in het midden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 66584 op 21-06-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/6207/bloem6vr.jpg
Compositie is niet denderend, maar ik vond hem verder wel lekker fleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
justawitte schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:52:
[afbeelding]
Compositie is niet denderend, maar ik vond hem verder wel lekker fleurig.
Yep, frisse plaat. Mooi licht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Manchester wheel

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/5508/dsc6213a3yl.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door DigiD70 op 22-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Beetje rommelig, maar verder vind ik hem erg stoer! Mooi helder, mooi scherp, de spiegeling is precies goed. Ik vind hem mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103605

Afbeeldingslocatie: http://213.53.109.19/capeshank.jpg

Eerste foto post op GoT, ik bezoek de foto topics hier op GoT regelmatig en er wordt heel wat moois gepost, maar nu voor het eerst van mij dan.

Locatie: Cape Shank, dat is het rechteruiteinde (op de landkaart) van de baai van Melbourne, Australia.

Wel wat aan gefotoshopt, misschien wel teveel? C&C welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 103605 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 04:49:
[afbeelding]

Eerste foto post op GoT, ik bezoek de foto topics hier op GoT regelmatig en er wordt heel wat moois gepost, maar nu voor het eerst van mij dan.

Locatie: Cape Shank, dat is het rechteruiteinde (op de landkaart) van de baai van Melbourne, Australia.

Ik vind het een lekkere foto! Mooie sfeer. Te veel photoshoppen valt mij niet direct op.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Anoniem: 103605 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 04:49:
[afbeelding]

Erg mooie foto, misschien iets te donker gemaakt, maar desalniettemin super ;) Heb je die ook als walpaper formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Barrycade

Through the...

Photoshop is wel goed te zien vind ik: De rotspartijen aan de voorkant helemaal dichtgeslagen en zit er geen detail meer in. Terwijl het schuim dusdanig gehighlite is dat de hele plaat een onwerkelijk op me overkomt. Volgens mij de foto overdag met volop zon genomen. Waarom heb je voor zo'n bewerking gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

littlejoannes schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:34:
Photoshop is wel goed te zien vind ik: De rotspartijen aan de voorkant helemaal dichtgeslagen en zit er geen detail meer in. Terwijl het schuim dusdanig gehighlite is dat de hele plaat een onwerkelijk op me overkomt. Volgens mij de foto overdag met volop zon genomen. Waarom heb je voor zo'n bewerking gekozen?
Bedankt voor je reply.

De foto is tegen de avond genomen, niet helemaal licht en niet helemaal donker. Het had al een beetje de sfeer waar Sallin het over heeft en die wilde ik versterken. Ik heb hem aardig wat donkerder gemaakt dan hij eigenlijk is. Ik ben niet zo'n ster met photoshop maar op het moment dat ik bezig was met bewerken viel het me wel op wat voor een effect het had op de rotsen op de voorgrond. Bij gebrek aan kennis hoe anders de bedoelde sfeer te bewerkstelligen heb ik het maar zo gelaten. Ik vroeg me af hoe storend het was vandaar mijn vraag of het misschien teveel gefotoshopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
djengizz schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:57:
[...]

Yep, frisse plaat. Mooi licht ook.
Het licht was avondlicht :9.

@Mattace Fleet Mooi plaatjes, maar ik vind het idd wat te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 22:36

Kabouterplop01

chown -R me base:all

@Mattace Fleet gave foto.

Doordat de rotspartijen geen sterke details meer hebben lijkt het net of het vanaf een aardige afstand is genomen, voor mijn gevoel zijn dat vreselijk hoge golven.(zo komen ze iig op me af).
Ik ben echt benieuwd naar het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
Dannr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:17:
[...]
Beetje rommelig, maar verder vind ik hem erg stoer! Mooi helder, mooi scherp, de spiegeling is precies goed. Ik vind hem mooi!
Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
edit: laat maar, was een heel oude post waar ik op reageerde 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Toff op 22-06-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/kerk.jpg

De Grote Kerk in Delft, met Photoshop de lucht lekker overdreven. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bob Popcorn op 22-06-2006 22:28 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
Doe ik ook een kerk: Doncaster Minster Engeland

Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/4193/dsc61701im.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
DigiD70 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:51:
Doe ik ook een kerk: Doncaster Minster Engeland

[afbeelding]
Punten van kritiek:
Storende tak midden door beeld
Helft van kerk maar erop
Niet spectaulair

Goede punten:
sorry, nog niet kunnen ontdekken

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Afgelopen zondag gemaakt in Vlissingen, met m'n gloednieuwe camera (Canon PS A620):

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/IMG_0071-edit.jpg

Diafragma F/6.3, sluitertijd 1/1250 (automatisch).

Heb de camera zelf op zwartwit gezet, dus niet grayscale conversion ofzo in Photoshop. Wel heb ik het contrast wat verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
DeoDupke schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:55:
[...]

Punten van kritiek:
Storende tak midden door beeld
Helft van kerk maar erop
Niet spectaulair

Goede punten:
sorry, nog niet kunnen ontdekken
Over smaak valt niet te twisten; ik vind hem zelf wel aardig en de tak zeker niet storend.
Hij is bewust zo gemaakt, maar dan wel zo dat de vlag er helemaal op staat.
Probeer overigens eens in Engeland zo'n grote bak in een keer op een foto te krijgen. Er zit altijd wel wat in de weg en de een vindt dat storend en de ander niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21

MagicTempest

Fly pig!

Ik kan helaas ook niet zeggen dat ik het een goede foto vind, om dezelfde redenen die DeoDupke al aangaf.

Deze foto is imho uitstekend geschikt als vakantiekiekje, meer ook niet.

@JER00N: Jouw foto vind ik wel leuk. Ik had wellicht gekozen om die twee palen wel weg te werken. Denk dat je door te kiezen voor een zwart-wit foto deze foto wat extra dimentie hebt weten te geven. Ik betwijfel of ik hem in kleur ook zo aansprekend had gevonden :-)
Misschien had ik daarnaast nog een klein stukje van de onderkant af gehaald, zodat je die straatsteentjes niet zou zien, en als we dan toch bezig zijn ook een stukje van de linkerkant zodat je dat gras niet ziet.

Heb even gespeeld met je foto en ik zou hem toch niet croppen, foto wordt er een beetje saai van. Wel zou ik die palen weg halen.

[ Voor 10% gewijzigd door MagicTempest op 23-06-2006 01:32 ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kabouterplop01 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:20:
@Mattace Fleet gave foto.

Doordat de rotspartijen geen sterke details meer hebben lijkt het net of het vanaf een aardige afstand is genomen, voor mijn gevoel zijn dat vreselijk hoge golven.(zo komen ze iig op me af).
Ik ben echt benieuwd naar het origineel.
Inderdaad van afstand genomen, die kleine poel op de voorgrond is normaalgesproken een rockpool waar ik vaak in zwem als ik daar ben. Maar deze keer was het niet te doen om op minder dan 30 meter afstand te komen. Wel geprobeerd (zonder camera gelukkig) maar heb de littekens nog overal zitten van die golf die me onderuithaalde en over de scherpe rotsen sleurde :) maarja je moet er wat voor over hebben he.

Onderstaand: zelfde dag zelfde plaats, ik sta op zo'n 25 meter hoogte. Geeft je een idee van hoe hoog de golven zijn daar. Heb het origineel van de vorige helaas niet meer. Overschreven door de thumbnail 8)7 Tja 1 keer moet de eerste keer zijn.

Afbeeldingslocatie: http://213.53.109.19/capeshank2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 13:08
Anoniem: 179793 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:50:

[afbeelding]
Heb even wat geprobeerd voor je. Dit is het resultaat:

Origineel
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0767766/IMG_0367_vk.jpg

Bewerking
Afbeeldingslocatie: http://aleksh.t35.com/tweakers/foto0001.jpg

Heb de volgende filters/functies toegepast: contrast/brightness, sharpen en heel wat zitten knoeien met de blur-tool. Hoop dat je het resultaat goed vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door flo_ op 23-06-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
MagicTempest schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:28:
Ik kan helaas ook niet zeggen dat ik het een goede foto vind, om dezelfde redenen die DeoDupke al aangaf.

Deze foto is imho uitstekend geschikt als vakantiekiekje, meer ook niet.

@JER00N: Jouw foto vind ik wel leuk. Ik had wellicht gekozen om die twee palen wel weg te werken. Denk dat je door te kiezen voor een zwart-wit foto deze foto wat extra dimentie hebt weten te geven. Ik betwijfel of ik hem in kleur ook zo aansprekend had gevonden :-)
Misschien had ik daarnaast nog een klein stukje van de onderkant af gehaald, zodat je die straatsteentjes niet zou zien, en als we dan toch bezig zijn ook een stukje van de linkerkant zodat je dat gras niet ziet.

Heb even gespeeld met je foto en ik zou hem toch niet croppen, foto wordt er een beetje saai van. Wel zou ik die palen weg halen.
Die palen vind ik juist wel leuk. Die linker kan idd misschien wel weg maar die rechter breekt het geheel een beetje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
flo_ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:01:
[...]

Heb even wat geprobeerd voor je. Dit is het resultaat:

Origineel
[afbeelding]

Bewerking
[afbeelding]

Heb de volgende filters/functies toegepast: contrast/brightness, sharpen en heel wat zitten knoeien met de blur-tool. Hoop dat je het resultaat goed vindt.
Ik zou een tussenvorm tussen beide bewerkingen wel ok vinden :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
DigiD70 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:18:
[...]

Over smaak valt niet te twisten; ik vind hem zelf wel aardig en de tak zeker niet storend.
Hij is bewust zo gemaakt, maar dan wel zo dat de vlag er helemaal op staat.
Probeer overigens eens in Engeland zo'n grote bak in een keer op een foto te krijgen. Er zit altijd wel wat in de weg en de een vindt dat storend en de ander niet :) .
Ok, laten we het dan zo zeggen, welke punten van kritiek kun je zelf op je foto geven. M.a.w. wat zou je anders doen als je nogmaals de foto zou maken. Ik snap dat je je foto wilt verdedigen en misschien was mijn kritiek wat te direct, mijn excuses daarvoor, ik wilde je alleen al wat standaard punten meegeven die naar mijn inzicht geen kwestie van smaak zijn maar gewoon te maken hebben met kwaliteit. Aan jou de keus of je er iets mee wil doen, of dat je ze eigenwijs goed praat door te zeggen dat je geen andere keus had (die had je misschien ook niet, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee de foto kwalitatief kunt verhogen)

edit: misschien komt mijn post wat flamerig over, dit is niet mijn bedoeling, en ook zeker niet persoonlijk. Je plaatst een foto om er commentaar op te krijgen en die geef ik. (misschien nu eens vrij hard i.t.t. andere posts van mij)

[ Voor 11% gewijzigd door DeoDupke op 23-06-2006 12:39 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
Foutje.

[ Voor 98% gewijzigd door DigiD70 op 23-06-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
DeoDupke schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Ok, laten we het dan zo zeggen, welke punten van kritiek kun je zelf op je foto geven. M.a.w. wat zou je anders doen als je nogmaals de foto zou maken. Ik snap dat je je foto wilt verdedigen en misschien was mijn kritiek wat te direct, mijn excuses daarvoor, ik wilde je alleen al wat standaard punten meegeven die naar mijn inzicht geen kwestie van smaak zijn maar gewoon te maken hebben met kwaliteit. Aan jou de keus of je er iets mee wil doen, of dat je ze eigenwijs goed praat door te zeggen dat je geen andere keus had (die had je misschien ook niet, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee de foto kwalitatief kunt verhogen)

edit: misschien komt mijn post wat flamerig over, dit is niet mijn bedoeling, en ook zeker niet persoonlijk. Je plaatst een foto om er commentaar op te krijgen en die geef ik. (misschien nu eens vrij hard i.t.t. andere posts van mij)
Ik zal aan je opmerkingen denken bij het maken van volgende opnamen. Inderdaad kwam de kritiek wat hard aan, het was tenslotte pas mijn 3e foto die ik hier postte. Maar dat kon jij denk ik niet weten. Ik houd het nu ook maar op een vakantiekiekje zoals Magic Tempest al suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
Publieke Omroep

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/2694/dsc7411re6ny.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Maybe kan je hem beter even spiegelen zodat publieke omroep normaal staat:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/9467/omroep5vw.jpg

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je zou zeggen dat het spiegelen niet uit zou maken voor een foto (los van tekst en dergelijke), maar dat doet 't wel! De niet gespiegelde foto (lijkt) echt een stuk beter (veel prettiger om naar te kijken)... vreemd... (linker/rechter-hersenhelft oid?)

Leuke foto in ieder geval :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!